Video voor fotografen

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
GerardHenninger schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:19:
[...]

Groothoek.. check! Fisheye... halve check! FullHD.. check! Slomo op 60fps... check!
GoPro Hero HD!

Geweldige camera voor een geweldige prijs. Ik heb twee weken geleden zo'n camera gekocht en het is echt een wonderbaarlijk ding. Nog niet in de zee geprobeerd, maar wel in de badkuip met een model.
Een video van die badkuipshoot laten zien... geen check. -O-

Maar inderdaad, een leuk cameratje met voor z'n prijs en grootte erg goede kwaliteit, ik heb er ook wat ervaring mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Dat ziet er idd. goed uit
Voor die 330,- euro heb je echt super mooie actie shots.

En misschien een keer een bigma oid. erbij huren en je hebt echt mooie surf shots, moet het natuurlijk wel een beetje zonnig zijn.

@GerardHenninger,
Wat moet ik mij voorstellen van een shoot met een model in een badkuip en een onderwater camera? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

A day in the life of Gerard Henninger ;)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
@Lennart_1337:
Je beseft wel dat je nu 2 keer goede apparatuur als garantie geeft voor mooie foto's/'shots'? Uiteindelijk kom je met je eigen creativiteit denk ik verder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:56
-DG- schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:35:
[...]

Een video van die badkuipshoot laten zien... geen check. -O-

Maar inderdaad, een leuk cameratje met voor z'n prijs en grootte erg goede kwaliteit, ik heb er ook wat ervaring mee. :)
Video is een beetje NSFW; model half naakt in bad die met "zichzelf" en de camera speelt. Met 170 graden FOV op dat moment teveel groothoek want je ziet meer dan alleen haar benen zeg maar.
Lennart_1337 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:59:
Dat ziet er idd. goed uit
Voor die 330,- euro heb je echt super mooie actie shots.

Wat moet ik mij voorstellen van een shoot met een model in een badkuip en een onderwater camera? :+
Was op visite bij een fetish/latex fotograaf, puur voor de lol. Kon hij gebruikmaken van mijn spullen. Ik heb wat staan filmen terwijl hij een aantal leuke dames had om te fotograferen. Was rete-gezellig.

GoPro foto (een normale foto voordat het losging. En nee, dat ben ik niet)
Afbeeldingslocatie: http://temp.servervangerard.nl/forum/gopro_bad.jpg
BobF. schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:00:
A day in the life of Gerard Henninger ;)
Zoiets... maar dan anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey op http://www.digifinder.de kan je een viewfinder kopen voor 50 euro het stuk. Als je een levering boven de 90 euro maakt dan versturen ze gratis. Daarom wil ik met iemand samenleggen om zo een gratis levering te hebben. Ik woon regio Diest te Belgie

Levering is 10 euro.

Review: http://www.cinema5d.com/news/?p=4443

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
Afgelopen vrijdag waren wij op pad naar de Dintelse gorzen. De wandeling gaat natuurlijk niet zonder de Canon 550D het nieuwe filmwonder. Ik heb het 1 en ander opgenomen en gemonteerd tot 4 minuten.

Staat op You Tube die met volledig scherm en in 1080P kunt bekijken
YouTube: 550D - TEST - DE DINTELSE GORZEN

Oordeel zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelaano
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 21:35

Roelaano

vd Laan & co.

In het filmpje van mijn skiseizoen van afgelopen seizoen zijn ook alle beelden vanaf 1 minute geschoten met een GoPro HD. Volgens mij is dit op dit moment de beste helmcamera op de markt. Let voor de rest niet op de montage/muziek ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Roelaano op 13-08-2010 01:40 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Heftig! Zijn geen laffe dingen die je doet. :P
De ContourHD is trouwens ook zo'n camera met vergelijkbare kwaliteit. Voordeel van de GoPro is alleen dat die standaard al waterdicht is en je bij de ContourHD nog een onderwaterbehuizing moet kopen daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-09 21:11
ton1234 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 20:39:
Afgelopen vrijdag waren wij op pad naar de Dintelse gorzen. De wandeling gaat natuurlijk niet zonder de Canon 550D het nieuwe filmwonder. Ik heb het 1 en ander opgenomen en gemonteerd tot 4 minuten.

Staat op You Tube die met volledig scherm en in 1080P kunt bekijken
YouTube: 550D - TEST - DE DINTELSE GORZEN

Oordeel zelf...
Prima montage, maar ik was na een tijdje gewoon gestopt met kijken omdat hij nogal lang is. Sommige shots zijn onnodig lang en er gebeurt over het algemeen vrij weinig interessants in de shots. Een van de mooiste shots vond ik overigens die waarbij je een hooglander volgt met op de voorgrond (hoewel blurred out) de planten, hoewel je misschien iets meer in had kunnen zoomen op de hooglander, de planten zijn net iets te veel aanwezig in het beeld.

Probeer ook een statief te gebruiken bij panningshots, het liefste eentje met vloeistofkop. Dat ziet er gewoon zoveel beter uit, zelfs met IS blijft het veel te shaky. Sommige cuts zaten lekker in the beat, sommige ook weer niet en dat maakt de montage ietwat onrustig op een bepaald moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
@ton, toch wel je beste filmpje tot nu toe. Ben het wel eens met MPeek. Vind het over het algemeen een leuk gemonteerd filmpje met af en toe heel mooie beelden. Mocht iets korter, panning is idd niet heel best gedaan, sowieso niet teveel doen denk ik, is de 550d gewoon niet zo goed in.

Moet wel zeggen dat ik sommige shots waanzinnig mooi vind, de schotse hooglanders zijn heel goed gedaan, maar ook een paar mooie groothoek shots, zoals de openingsshot. Mooie luchten etc, prachtig.
Wat voor ND filter is dat?

[ Voor 31% gewijzigd door DarkShadow op 15-08-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
-DG- schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:08:
@Lennart_1337:
Je beseft wel dat je nu 2 keer goede apparatuur als garantie geeft voor mooie foto's/'shots'? Uiteindelijk kom je met je eigen creativiteit denk ik verder. ;)
Ik kom met mijn eigen creativiteit niet verder dan 200mm als ik surf foto's maak met mijn 70-200 :+
Maar ik snap je punt, ik bedoel alleen dat het dan iig. aan je apparatuur niet zou liggen en je je creativiteit daar niet door belemmert zou worden.

@Ton,
Idd. een mooi filmpje, ik heb het einde iig. wel gehaald :)
Zo zie je maar dat goed filmen en monteren 2 vakken apart zijn en dat je het echt moet leren, want ik kan dit nog niet zog goed als jij.

[ Voor 16% gewijzigd door Lennart_1337 op 15-08-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
Het is n Light Craft fader ND filter. Met dit filter kun je 8 stops knijpen.

Voor het filmen gebruik ik (normaal) de Sony Z5e heb je alles IN, LCD scherm, XLR, stevig, en handteerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
ton1234 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:34:
[...]

Voor het filmen gebruik ik (normaal) de Sony Z5e heb je alles IN, LCD scherm, XLR, stevig, en handteerbaar.
Daarom kan je voor filmen beter een rig om je dSLR heen bouwen, zoals je het nu filmt is het het net niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
MPeek schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:13:
[...]

Daarom kan je voor filmen beter een rig om je dSLR heen bouwen, zoals je het nu filmt is het het net niet...
Kheb hier nog een homemade schoudersteun dinges liggen, nog nooit gebruikt kijken hoe dit werkt.

De rigs zijn voor mij echt te kostbaar. Ik probeer met een eenvoudige set up: 550D + 18-55IS, 50mm 1.8, ND filter en Houdloup de opnamen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
ton1234 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:34:
[...]

Fillumpie met een ND filter uitleg.

http://www.learndslrvideo...ion-with-drew-gardner-dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnGTR
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01 13:23
-DG- schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:31:
Heftig! Zijn geen laffe dingen die je doet. :P
De ContourHD is trouwens ook zo'n camera met vergelijkbare kwaliteit. Voordeel van de GoPro is alleen dat die standaard al waterdicht is en je bij de ContourHD nog een onderwaterbehuizing moet kopen daarvoor.
Zijn inderdaad leuke beelden. Krijg er weer helemaal kriebels van. Haha..

Ik gebruik zelf aan groot aantal ContourHD camera's. Ik moet zeggen dat ik de formaat/compactheid erg fijn vind van de Contour. Ook is er al meerdere malen een ContourHD met hoge snelheid van de auto afgevlogen en een aantal keer overreden. Je raad het misschien al; een paar krasjes, camera doet het nog volledig.

Ben er erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Deze keer iets heel anders geschoten. Mijn schoonouders hebben een dansschool en sinds vorig jaar verzorg ik de DVD's van de eindvoorstellingen. De eindvoorstelling DVD van de jongens heb ik af, ter promotie heb ik een dans op mijn portfolio gezet. Was erg leuk om te filmen, maar erg druk. Tijdens de repetities heb ik alle close-up's gefilmd met mijn Samyang 85mm F1.4. Het was constant rennen om batterijen en sd-kaarten te verwisselen :p Daarna de voorstelling zelf gefilmd, geschoten met een gehuurde Canon 24mm L II F1.4, 2 uur non stop filmen in een uitverkochte schouwburg met 30 graden... gelukkig geen last gehad van een over verhitte 550D, alleen op het einde de temperatuur waarschuwing :)

http://www.rebelfilm.nl/p...ion-eindvoorstelling-dvd/

[ Voor 3% gewijzigd door jd1987 op 23-08-2010 19:24 ]

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 11:00

Spotter

Lichtnicht

Over POV cams gesproken, ik heb deze zomer redelijk wat geëxpirimenteerd met de GoPro HD Hero. Het was de eerste keer dat ik met video bezig ben geweest en ben dus ook voornamelijk bezig geweest met verschillende dingen uitproberen. Grootste voordeel van de GoPro Hero vond ik de grote beeldhoek en het eenvoudig monteren van de camera op zweefvliegtuigen. Resultaat hieronder.

C&C meer dan welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Nou ben ik wel heel benieuwd naar hoe je die camera aan de vleugel hebt vastgemaakt? Niet met duck-tape neem ik aan :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Laatst online: 10-09 11:00

Spotter

Lichtnicht

Aloys schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:47:
Nou ben ik wel heel benieuwd naar hoe je die camera aan de vleugel hebt vastgemaakt? Niet met duck-tape neem ik aan :P .
Ik zou niet durven! Weet je wat voor rotzooi duck-tape is? :P

Maar zonder dollen, dubbel zijdig tape onder het voetje en wat gaffa (gaffer)-tape om het extra goed vast te zetten en wat aerodynamischer af te werken (zie link). Het aerodynamisch effect was bijna tot niet merkbaar (volgens de vliegers).

http://dl.dropbox.com/u/1733989/GoPro_wing.jpg

• GerardHenninger
Iets minder dan een jaar geleden begonnen met die DSLR-video crap. Gewoon voor de lol en als hobby aangezien fotografie geen hobby meer is.

Veel dingen gedaan, veel lompe dingen. Veel onzin gekocht (ik dacht dat fotografie duur was, maar helaas, videografie is nog duurder).

Af en toe een betaalde opdracht gedaan, maar niets bijzonders. Maar ik speelde wel met de gedachte "zou het niet leuk zijn als ik binnen 5 jaar een videoclip heb op TMF of MTV?"

Nou, dat is er dus gekomen.... Met de stelling "ik pruts maar wat" heb ik na iets minder dan een jaartje een clip op TMF EN MTV (over ongeveer 2 a 3 weken). JEEJ ;)

Een hele simpele en suffe clip, maar ik ben er blij mee.

Geschoten met een 5D, 7D en 550D. Glidecam, Jib, Glidetrack etc etc.

Eens kijken of dat nog een keer lukt dit jaar ;)

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Jaloers is het woord waar ik naar zoek.

Ja, ik ben jaloers :)

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Verwijderd

Is de jibcrane ook met de dslr gedaan of gewoon de jvc broadcast camera's?
Maar respect, hier nog een jaloers :P

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 18:25:
Is de jibcrane ook met de dslr gedaan of gewoon de jvc broadcast camera's?
Maar respect, hier nog een jaloers :P
De meeste Jibshots zijn gemaakt met een 7D/550D (vooral aan het einde). Volgens mij heb ik 1 shot gebruikt van een Sony EX3 op een jib.

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

hier niet jaloers, maar wel felicitaties vanuit mijn kant :)

[ Voor 26% gewijzigd door Zuurstok op 26-08-2010 18:29 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

• MPeek
Super vet man, lekkere clip en lekker afwisselende shots. Mooie mijlpaal, congrats :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
MPeek schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 21:21:
Super vet man, lekkere clip en lekker afwisselende shots. Mooie mijlpaal, congrats :D
Met een mooie edit, toppie.

• AL CAPONE
  • Laatst online: 04-08 21:43
@GerardHenninger

Welke lenzen heb je eigenlijk allemaal gebruikt?
Ben me ook in filmen aan het verdiepen en wilde eigenlijk weten welke lenzen zich hiervoor het beste lenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkCantPark
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-12-2023

MarkCantPark

Stay awhile and listen...

Ben me ook in filmen aan het verdiepen en wilde eigenlijk weten welke lenzen zich hiervoor het beste lenen...
Ik vind onderstaande link een wel een intressante post over lenzen.

http://philipbloom.net/2010/08/20/which-lenses-to-buy/

MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samen met een aantal tweakers (Gerard, Flooris, Mittnick, Obi etc) op Mysteryland een multiview project gedaan met 9x canon 5dm2's van de eindshow Q-stage.

Resultaat:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:20
moet eerlijk zeggen dat ik de stukken multiview niet zo denderend veel vind toevoegen...komt allemaal wat warrig over... ik zou dan eerder wat meer afwisselen qua shots, maar het tegelijkertijd weergeven biedt hier weinig extra's...

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
GerardHenninger schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:03:

Nou, dat is er dus gekomen.... Met de stelling "ik pruts maar wat" heb ik na iets minder dan een jaartje een clip op TMF EN MTV (over ongeveer 2 a 3 weken). JEEJ ;)

Een hele simpele en suffe clip, maar ik ben er blij mee.
Cool, gefeliciteerd! Hing dat huge billboard op 01:33 er in het écht ook? :P Ook niet gek :*)

en 0:37 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
Aesculapius schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 09:25:
moet eerlijk zeggen dat ik de stukken multiview niet zo denderend veel vind toevoegen...komt allemaal wat warrig over... ik zou dan eerder wat meer afwisselen qua shots, maar het tegelijkertijd weergeven biedt hier weinig extra's...
Dat vind ik ook, daarnaast is het niet echt synchroon gemonteerd en dat maakt het een beetje slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Verder zijn veel van de beelden echt te shaky. Het is ook veel van hetzelfde. Maarja, moet ook zeggen dat ik er echt werkelijk niets mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Laatst online: 21:50
Trouwens voor de mensen die naar de IBC gaan.

Ian Fox geeft daar een workshop over DSLR.

Misschien wel interessant voor de mensen hier.
Ik ga naar de workshop van maandag.
Heb gratis entree dus het maakte voor mij niks uit. Als je volgens mij even zoekt op internet kan je nog een gratis voucher vinden.

[ Voor 31% gewijzigd door joke_name op 05-09-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
Ik heb een paar dagen geleden een filmpje opgenomen voor een website die ik moest bouwen, het was het eerste project met mijn 550D en ik sta nog steeds versteld van de kwaliteit van de beelden. Probleem was wel dat de omstandigheden niet gunstig waren qua licht en de camera daarom gauw uitweek naar een hoge ISO snelheid, maar op goed belichte plaatsen waren de beelden echt fantastisch.

De montage ben ik zelf niet helemaal tevreden over, sommige shots duren te lang, de overgangen zitten soms niet helemaal lekker met de muziek of de beelden zijn slordig geknipt waardoor er stukken in zitten waarin ik het statief beweeg. De opdrachtgever wilde niet al te lang wachten dus ik had geen tijd om alles nog te perfectioneren, maar ik mag niet klagen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
Kleine tip voor volgende keer, ga lager, je zit elke keer behoorlijk hoog, probeer op de hoogte te komen waarbij wat belangrijk is qua vlak recht is tov jou, dus geen neerwaardse hoek, hierdoor heb je veel meer rust.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
simon schreef op maandag 06 september 2010 @ 00:56:
Kleine tip voor volgende keer, ga lager, je zit elke keer behoorlijk hoog, probeer op de hoogte te komen waarbij wat belangrijk is qua vlak recht is tov jou, dus geen neerwaardse hoek, hierdoor heb je veel meer rust.
Was een wens van de baas, ben er niet fan van maar hij wilde een standpunt op oog hoogte... Achja, ik wilde geen ruzie dus heb gewoon gedaan wat hij wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ruis zie je niet door de youtube compressie ;)

Ik bedoel dit helemaal positief, maar het is een heerlijk cliche filmpje. Kortom, goed een relaxte sfeer neergezet. Ik mis alleen nog schaars geklede dames die half liggend door een magazine heen bladeren :P

Klein puntje ook van mijn kant: weet je zeker dat je camera altijd waterpas stond? Ik heb tenminste 2 scenes gezien waarbij ik dacht dat ie scheef stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 01:04:
[...]
Klein puntje ook van mijn kant: weet je zeker dat je camera altijd waterpas stond? Ik heb tenminste 2 scenes gezien waarbij ik dacht dat ie scheef stond.
Welke shots bedoel je precies? Ik weet dat het eerste shot niet goed staat, maar dat is zoveel mogelijk opgelost bij de montage. Het kan overigens goed kloppen, ik heb er niet echt op gelet en bij de meeste shots had ik mijn oude, cheap ass statief nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwembad pan en het shot erna van de tafel. Ga hem niet nogmaals kijken om te turven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
MPeek schreef op maandag 06 september 2010 @ 00:39:
Ik heb een paar dagen geleden een filmpje opgenomen voor een website die ik moest bouwen, het was het eerste project met mijn 550D en ik sta nog steeds versteld van de kwaliteit van de beelden.
Mijn verwachting was hoog, maar voor mij helaas niet meer dan een diashow met 1 pan, en 1 tilt. Denk voor video er meer motion in moet zitten.

Suc6 met de eindmontage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Laatst online: 26-05 21:56
7D + glidecam HD-4000 en een beetje oefenen komt tot volgend resultaat:

Canon EOS 7D
17-40L
Final Cut Pro 7 editing
Color 1.5.2 grading

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
Wat je zou kunnen doen is hem af en toe verliezen terwijl je hem volgt, om hem dan bijv in de AH weer een gangpad verder op te pikken, verder ziet het filmpje er goed uit, belichting is soms qua schaduwval niet helemaal top, maar toch, nice!

|>

• ton1234
Maarten L schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 21:50:
Mooie zwevende shots daar hou ik wel van. Waarom pakt ie niet het bovenste krat :)

• ton1234
Op maandag 30 augustus waaide het hard. Een mooie gelegenheid om de TIMELAPSE opnamen uit te proberen. Voor mij een proefje heb dit nog nooit eerder gedaan. Dus slaapkamerraam open .... en klikken maar.

HOE WERKT HET,
je maakt ieder x n foto met een tussenpauze van bv 5 of 10 seconden. Hiervoor gebruik ik een afstandbediening die ik kan programmeren.
Ieder foto is 1 frame in je montage. Dus 25 foto's = 1 seconden beeld.

Hier staat ie, slechts 32 seconden lang:
YouTube: CANON 550D TIMELAPSE CLOUDS

Moet hierin nog wel even oefenen. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
@ton1234

Omdat er twee biertjes miste in die krat. Alles is overigens opgenomen in 1 take. In de AH zelfs in 1 shot. Bij de kassa kregen we al de beveiliging op ons dak om te vragen of we klaar waren. =) Fijn zo'n kleine camera, lekker guerrilla!

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
ton1234 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 15:53:
Op maandag 30 augustus waaide het hard. Een mooie gelegenheid om de TIMELAPSE opnamen uit te proberen. Voor mij een proefje heb dit nog nooit eerder gedaan. Dus slaapkamerraam open .... en klikken maar.

HOE WERKT HET,
je maakt ieder x n foto met een tussenpauze van bv 5 of 10 seconden. Hiervoor gebruik ik een afstandbediening die ik kan programmeren.
Ieder foto is 1 frame in je montage. Dus 25 foto's = 1 seconden beeld.

Hier staat ie, slechts 32 seconden lang:
YouTube: CANON 550D TIMELAPSE CLOUDS

Moet hierin nog wel even oefenen. :F
Is het niet veel leuker om een mooi stukje landschap/omgeving erbij te pakken (evt. met wat autotjes die heen en weer rijden enz)?
Zo heb je het na 2 seconde eigenlijk wel gezien. :P

Hier een filmpje met wat vette timelapses (tussen 3:30min en 5:30min)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
-DG- schreef op zondag 12 september 2010 @ 12:52:
Is het niet veel leuker om een mooi stukje landschap/omgeving erbij te pakken (evt. met wat autotjes die heen en weer rijden enz)?
Zo heb je het na 2 seconde eigenlijk wel gezien. :P
En als je dat onder de knie hebt en je hebt wat tijd over dan is het misschien leuk om zoiets eens te proberen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje over video bewerkingsprogramma's.
Ik heb Corel Videostudio Pro X3.
Het probleem is, dat ik een beetje uitgekeken raak op de standaard effecten, overgangen en flash-effecten.
Weet iemand of je hier ergens add-ons voor hebt of bestanden kunt downloaden die je kunt inlezen?
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Maarten L schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 21:50:

[video]

Canon EOS 7D
17-40L
Final Cut Pro 7 editing
Color 1.5.2 grading
Mooi gefilmt, mocht wel wat korter, maar zeker mooi gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
@SharkyVS
Je zou je eens kunnen verdiepen in andere programma's. Premiere Pro / Final Cut Pro / Final Cut Express.

Op deze pakketten kom je uiteindelijk toch uit als je serieuzer wil monteren.

@DarkShadow
Ondertussen heb ik hem inderdaad wat ingekort en de kleurcorrectie verbeterd. Op vimeo zelf is deze te downloaden in 1080p.

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Laatst online: 21:50
Zoo.

Komt net terug van de lezing van Christina Fox op de IBC.

Hoewel ik het meeste al wist vond ik het toch heel erg interessant.

Heb vandaag een werkend exemplaar in gezien van de Panasonic AG-AF100 en die is echt geweldig. Misschien is hij dat wel iets groter en duurder maar gewoon zoveel makkelijker te hanteren en gewoon gebouwd zoals een videocamera dus met alles erop en eraan(filters enzovoort)

Zit op dit moment echt zwaar te twijfelen van wat ik ga doen of een Canon 7D kopen of wachten op de Panasonic AG-AF100.
Wat Christina Fox ook aanraden eigenlijk iedereen aanraad.

Maar ik wil mee ook graag richten op foto's maken naast video's. dus waarschijnlijk wordt het toch een canon 7D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AL CAPONE
  • Laatst online: 04-08 21:43
[Transformers video]

Ik kwam net dit filmpje tegen geschoten met een: Canon 550d kitlens + 50mm 1.8!

Knap werk van die lui!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
AL CAPONE schreef op maandag 13 september 2010 @ 17:07:
[Transformers video]

Ik kwam net dit filmpje tegen geschoten met een: Canon 550d kitlens + 50mm 1.8!

Knap werk van die lui!
Ongeloofelijk vet, kwam het ook al tegen. Ontzettend respect voor die special effects. Ik vind de colorgrading ook mooi gedaan trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Inderdaad, echt mooi gedaan. Wel grappig overigens wat er onder het filmpje staat: Beelden zijn opgenomen in 2 uurtjes, de montage duurde een maand :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf

• ton1234
GRATIS... een PDF over het filmen met een DSLR

The DSLR Cinematography Guide.

http://nofilmschool.com/dslr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
AL CAPONE schreef op donderdag 02 september 2010 @ 21:41:
@GerardHenninger

Welke lenzen heb je eigenlijk allemaal gebruikt?
Ik heb het antwoord op je vraag even in het "Post hier je zelf gemaakde filmpjes"-topic gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me wat goede ND filters aanraden?
Ik heb een 18-55 mm kitlens en een 50mm 1.8 op mijn 550d. Nu zoek ik wat goedkope maar ook deftige nd filters, kan iemand me een webshop/winkel/verkoper aanraden?

Ten tweede, heeft iemand van jullie al een zaza slider gebouwd? De igus materialen bestellen is niet zo moeilijk, maar je heb een tap/boor nodig om die 1/4 UNC er te kunnen draaien. Heeft iemand mss zo iets en wilt hij hem zelf ook bouwen, mss kunnen we samen stukkken bestellen en hem samen bouwen?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Nice: Redrock Micro releases microEVF for DSLRs.
Niet goedkoop. Ziet er wel goed uit (zeker met zo'n lens ;) ):
Afbeeldingslocatie: http://www.redrockmicro.com/static/images/pages/microEVF_rig_main..jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Electronic assist features that will be announced closer to production release
Zou het een sharpness mask zijn? :9~

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Moet binnenkort een klein filmpje gaan monteren, mijn vrouw gaat het opnemen bij het bedrijf dat ze werkt. Het is een info commercial van het bedrijf zelf. Nu zat heb ik nog een fatsoenlijke mic nodig, dus dacht aan een rode videomic, maar kan je die direct op de camera (550d) aansluiten? Of kan ik beter voor de Zoom H1 gaan? Ik heb niet meer budget dan 100 euro.

Verder ben ik nog op zoek naar een goedkoop statief + videokop (ook voor op mn slider). En een base voor op mn rig waar ik de camera op kan zetten. Zoiets als dit: http://tinyurl.com/3aj8kd5

Tevens ben ik nog op zoek naar goede voorbeelden van wat langere commercials van een klein bedrijfje.

Zo, dat was het :P

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Hmmm, heb laatst een 50D gekocht met het idee "van filmen komt toch niks terecht" en dan zie je z'n filmpje als hieronder en dan denk ik "...shit"

Als budget het weer toe laat toch maar achter een 7D of 550D aan gaan.

[ Voor 61% gewijzigd door sHELL op 29-09-2010 16:51 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Verwijderd

sHELL schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:48:
Hmmm, heb laatst een 50D gekocht met het idee "van filmen komt toch niks terecht" en dan zie je z'n filmpje als hieronder en dan denk ik "...shit"

[video]

Als budget het weer toe laat toch maar achter een 7D of 550D aan gaan.
Nou sorry hoor, maar de muziek maakt het filmpje voor mij :P Het is een goede video hoor, maar ik ga niet 2 maanden zitten video editen voor zo'n filmpje. /me zit te wachten totdat de 50D's spotgoedkoop worden als backup body :)

disclaimer: blijft natuurlijk een mooie manier om kennis te maken met Video, via een vertrouwd apparaat ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2010 17:03 ]

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Mjah, had eigenlijk zo iets als "DAT WIL IK OOK DOEN!" en ik zit over 3 maand in Japan :F

Nouja, eerst maar wat meer timelaps projecten af maken voordat ik me verder in de video zooi stort.

-update-
En dan zakt je meteen de moed in de schoenen als je deze "amateurs" aan het werk ziet.

Grom, meer oefenen...
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:02:
[...]

Nou sorry hoor, maar de muziek maakt het filmpje voor mij :P Het is een goede video hoor, maar ik ga niet 2 maanden zitten video editen voor zo'n filmpje. /me zit te wachten totdat de 50D's spotgoedkoop worden als backup body :)

disclaimer: blijft natuurlijk een mooie manier om kennis te maken met Video, via een vertrouwd apparaat ;)

[ Voor 11% gewijzigd door sHELL op 29-09-2010 18:00 ]

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:34

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

@sHELL: leuk dat ze ook laten zien hoe ze het ongeveer doen. Dat met die glijbaanachtige constructies (glide-/slidetrack) geeft wel mooie effecten, afgezien van de nabewerking die is gedaan aan het filmpje. Zijn er hier mensen die een betaalbare variant van die glijbaantjes hebben? Het is toch ook niet veel meer dan een reep aluminium lijkt me en een plaatje wat er doorheen glijdt. En hoe werkt het glijden precies, is dat een kwestie van de weerstand van het plaatje instellen (d.m.v. schroefjes)?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:13

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ook bij Iron Man 2 is trouwens een 5DII gebruikt, voor de Monaco-race-scene:

Afbeeldingslocatie: http://www.petapixel.com/assets/uploads/2010/09/ironman2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.petapixel.com/assets/uploads/2010/09/ironman5d1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.petapixel.com/assets/uploads/2010/09/ironman5d2.jpg

• DarkShadow
Wow @Dear Japan op vimeo. Ongelooflijk vette edit, pure kunst.

Ik heb weer wat bestellingen uitstaan, paar onderdelen om mn DIY Rig wat te verheffen tot 'echte rig', een fake lcdvf viewfinder en een fluid vid. head. Ik ben nog op zoek naar een fatsoenlijke manier om mijn dslr te mounten op mijn rig. Nu heeft hangrip.com een goedkope en solide oplossing voor 50 euro, maar die is niet op voorraad. Weet iemand anders nog iets?

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Tjeerd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 09:50:
@sHELL: leuk dat ze ook laten zien hoe ze het ongeveer doen. Dat met die glijbaanachtige constructies (glide-/slidetrack) geeft wel mooie effecten, afgezien van de nabewerking die is gedaan aan het filmpje. Zijn er hier mensen die een betaalbare variant van die glijbaantjes hebben? Het is toch ook niet veel meer dan een reep aluminium lijkt me en een plaatje wat er doorheen glijdt. En hoe werkt het glijden precies, is dat een kwestie van de weerstand van het plaatje instellen (d.m.v. schroefjes)?
Ik heb er helaas geen ervaring mee, heb wat dingen hier en daar gezien. Het valt me op dat steeds meer bedrijven nu hun eigen varianten aan het maken zijn. Heb systemen gezien met katrollen en servo's voor timelaps dingen. Hmmm ik zal eens zien of ik hierover een aparte topic kan beginnen aangezien mijn interesse meer richting timelaps uit gaat.

Anyway, back on topic.

[video=400,225]http://www.vimeo.com/2678053[/video]
http://www.glidetrack.com/

Ik ga zelf eens kijken of ik wat standaard sliders kan vinden en zal m'n bevindingen op GoT posten.
HappyChainsaw schreef op donderdag 30 september 2010 @ 17:46:
Dus als slider: prima, als shooter rig: nee.
Die indruk kreeg ik ook al, bwha, verwijder gewoon die glidetrack reclame onzin.

[ Voor 17% gewijzigd door sHELL op 30-09-2010 17:54 ]

• HappyChainsaw
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

HappyChainsaw

It's a trick. Get an axe.

Ik heb hier de korte Gildetrack Shooter HD. Het is niet veel meer dan een industrieel glijlager dat je zo in de handel kan krijgen (op cinema5d.com zijn er zat tutorials te vinden en het is veeeel goedkoper). Als slider werkt het erg goed en stabiel. Maar hij is, ondanks dat het meeste van aluminium is, best aan het gewicht.

Wat mij toen over de streep trok was dat je hem ook kon gebruiken als shoulder rig, maar dat is een illusie. Ik heb een van de voetjes die teveel in mijn nek sneed wat ronder afgefreesd, maar comfortabel is het zeker niet. Ook tors je met je rechterarm het hele gewicht van slider en camera plus assecoires. Na een 10 minuten schieten is mijn arm zo lam dat ie aan het trillen slaat.

Dus als slider: prima, als shooter rig: nee.

• MPeek
DarkShadow schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 14:53:
Moet binnenkort een klein filmpje gaan monteren, mijn vrouw gaat het opnemen bij het bedrijf dat ze werkt. Het is een info commercial van het bedrijf zelf. Nu zat heb ik nog een fatsoenlijke mic nodig, dus dacht aan een rode videomic, maar kan je die direct op de camera (550d) aansluiten? Of kan ik beter voor de Zoom H1 gaan? Ik heb niet meer budget dan 100 euro.

Verder ben ik nog op zoek naar een goedkoop statief + videokop (ook voor op mn slider). En een base voor op mn rig waar ik de camera op kan zetten. Zoiets als dit: http://tinyurl.com/3aj8kd5

Tevens ben ik nog op zoek naar goede voorbeelden van wat langere commercials van een klein bedrijfje.

Zo, dat was het :P
VideoMic gaat prima op de 550D zolang er maar genoeg geluid is, anders krijg je de bekende AGC problemen. Maar dat zou er eventueel in post production nog wel uitgehaald kunnen worden.

Wat versta je overigens onder goedkoop? Ik heb een videokop van 80 euro en dat is relatief niet duur, maar je hebt natuurlijk nog wel goedkopere. Maarja, of je dan ook goeie kwaliteit hebt is natuurlijk de vraag.

Voor de montage kan ik alleen maar als tip geven dat je het niet te lang moet maken en dat het constant boeiend blijft om naar te kijken, maar dat is misschien logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Dat is ook wel de prijs waar ik naar kijk, zo rond de 100 euro. Welke videokop heb jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Om nog even slightly off topic te blijven...
sHELL schreef op donderdag 30 september 2010 @ 17:35:
Ik heb er helaas geen ervaring mee, heb wat dingen hier en daar gezien. Het valt me op dat steeds meer bedrijven nu hun eigen varianten aan het maken zijn. Heb systemen gezien met katrollen en servo's voor timelaps dingen.
Volgens onafhankelijke, onbevooroordeelde bron de beste slider ooit (en met de beste naam)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Een Capa viewfinder aangeschaft voor slechts 50 euro. De 3:2 canon 550d versie. Ding werkt hetzelfde als de lcdvf alleen het scheelt je ongeveer 90 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
DarkShadow schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 07:43:
Dat is ook wel de prijs waar ik naar kijk, zo rond de 100 euro. Welke videokop heb jij dan?
Er zit nu een Manfrotto 700RC2 kop op, i.c.m. een Manfrotto 055XDB. Heerlijke combinatie.

Vandaag een beetje zitten experimenteren met slow motion en colour correction in Sony Vegas:

Opgenomen in 720p50, snelheid verlaagt tot 40 procent.

[ Voor 26% gewijzigd door MPeek op 10-10-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

HappyChainsaw

It's a trick. Get an axe.

Toch zie je een behoorlijk frame blend, pauzeer maar eens op 0:08. Ik ben verder niet zo bekend met Vegas, maar het kan aan een aantal dingen liggen (even voor de neus weg):
  • framerate is vertraagd tot een snelheid waardoor er niet precies een heel frame (bron) per frame (doel) wordt getoond.
    In Adobe Premiere en AFX kan je je footage opnieuw laten 'interpreteren' op een specifieke framerate, in plaats van dat je zelf een percentage moet uitrekenen om je footage mee te vertragen. Let er ook op dat de sequence waar je het in monteert ook precies die gewenste framerate moet hebben.
  • Je export settings hebben een andere framerate dan je montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Je kan ook in 720p60 opnemen, 40% is dan precies 24 fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:50
zucht, begint toch te kriebelen nu ik dit allemaal zo zie. Misschien maar eens gaan inventariseren wat ik nodig heb om iig basic filmpjes te kunnen maken. Nog een hobby erbij, mijn vrouw ziet me aankomen. ik *O* zij -O-

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:34

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Gisteravond een opname gemaakt van de maan met mijn Sigma 50-500 in combinatie met mijn Canon 550D en movie crop-mode, wat virtueel gezien 5760 mm oplevert en een mooie opname van de maan:

[video=500,400]http://www.youtube.com/watch?v=b-uiCVbB-iA"]YouTube: The Moon[/video]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
@Tjeerd, nice! Je komt echt behoorlijk dichtbij zo.

Film van ons voor de Philip Bloom Kessler Pocket Dolly competition.

Canon EOS 7D
17-40L F4
70-200L F4
ISO 3200

RedRock Micro CinemaRig
RedRock Micro FollowFocus
Manfrotto 351 MVB
Manfrotto 305 HDV

Blackberry 9700 voor laatste shot

Final Cut Pro 7 editing
Color 1.5.2 grading

Wibout Warnaar
Basri Hoogstrate
Maarten Langelo

[ Voor 13% gewijzigd door Maarten L op 21-10-2010 01:27 ]

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
Heerlijk luguber. Lekkere muziek, lekkere colour grading. Alleen waarom de Blackberry voor het laatste schot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:16
Omdat er waarschijnlijk meer mensen met ervaring hier komen dan in het timelaps topic en mijn vraag redelijk algemeen is post ik hier mijn vraag nog maar een keertje. :)

Ik wil zelf een filmpje maken voor een eindwerkstuk voor het vak tekenen. Daarin ga ik stopmotion combineren met timelapse. Maar nu zit ik met een probleempje.

Ik wil foto´s van mijn nikon D200 combineren met geschoten film materiaal van een panasonic NV gs300.

de verhouding van de foto´s is 3872/2592 = 1,49
de verhouding van het fimpje (minidv) is 720/576 = 1,25

Het filmpje is pal formaat. Maar ik meende dat er ook altijd nog loze pixels zijn bij het pal formaat dat er dus nog 20 pixels boven en onder wegvallen?

Het probleem is nu, hoe ga ik dit in één filmpje verwerken? En wat moet ik neerzetten als werkresolutie.
Waarschijnlijk is het dus wel het mooist als ik pal formaat met 24 fps ga gebruiken. Maar weet iemand dan een mooie manier om die foto's te verwerken in het filmpje?
Moet je die dan allemaal bijsnijden? Of is het zodra je ze in je filmpje monteert dat ze dan automatisch passen. (het zijn niet echt weinig foto's dus ik moet wel een automatisch proces hebben die ze allemaal goed cropt, sowieso 2000+ foto's)

Gelijk nog een vraagje. Ik maak niet genoeg foto's om 24 nieuwe foto's per seconde te hebben dus ik zou graag willen dat het bewerkingsprogramma de tussenliggende frame's berekend.
Nu kan ik kiezen tussen windows movie maker. of adobe premiere pro. Die laatste is natuurlijk vele malen beter maar daar snap ik ook nog zeer weinig van, alhoewel dat natuurlijk door gewoon wat prutsen snel beter wordt. Maar nu weet ik niet of die functie ook in premiere pro zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

sowieso kan je gewoon een action maken in photoshop bijvoorbeeld, waarmee je kan zeggen; ''heej photoshop, snijd alle foto's van mapje x is even en gooi ze vervolgens in mapje y alsjeblieft'' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek

Zag laatst deze clip en zag meteen dat het met een dSLR gefilmd is. Vind het zelf een leuke clip, doordat er (waarschijnlijk) geen lenzen met IS gebruikt zijn heeft het niet zo'n professionele look, maar de scherpte diepte is vaak klein waardoor je in dat opzicht wel weer een professioneel beeld krijgt. Soms zitten ze er in het begin met de focus ook naast, maar het is juist leuk omdat het geen perfecte clip is. En het is een leuk nummer met een catchy tune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
MPeek schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:44:
[video]
Zag laatst deze clip en zag meteen dat het met een dSLR gefilmd is. Vind het zelf een leuke clip, doordat er (waarschijnlijk) geen lenzen met IS gebruikt zijn heeft het niet zo'n professionele look, maar de scherpte diepte is vaak klein waardoor je in dat opzicht wel weer een professioneel beeld krijgt. [...]
Geen enkele professionele video wordt met IS geschoten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
-DG- schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 21:13:
[...]

Geen enkele professionele video wordt met IS geschoten. ;)
Akkoord, maar de meeste professionele video's zijn niet zo shaky als deze video ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Maar dat ligt niet aan IS in een lens.. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Zuurstok op 30-10-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

En anders de rolling shutter @ 0:22 wel... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
MPeek schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:44:
[video]
Zag laatst deze clip en zag meteen dat het met een dSLR gefilmd is. Vind het zelf een leuke clip, doordat er (waarschijnlijk) geen lenzen met IS gebruikt zijn heeft het niet zo'n professionele look, maar de scherpte diepte is vaak klein waardoor je in dat opzicht wel weer een professioneel beeld krijgt. Soms zitten ze er in het begin met de focus ook naast, maar het is juist leuk omdat het geen perfecte clip is. En het is een leuk nummer met een catchy tune.
Mooie / snelle edit passend bij de muziek en.. de vrolijkheid / plezier waarmee ze in beelden komen doen mij alle tekortkomingen vergeten. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

*edit* Whoops verkeerde HDSLR topic ;)

[ Voor 94% gewijzigd door jd1987 op 31-10-2010 14:33 ]

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik ben van plan om een steadicam-systeem (vest, armen, enz.), voor ongeveer 1500 euro te kopen. Welke raden jullie aan?

Wat denk je van dit merk? http://www.eemov.com
http://www.eemov.com/products/steadicam/es-30-lite-steadicam/

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
Ik ga rond de kerstmis een project doen waarin we Snowboarders gaan filmen.
Dit gaan we zowiezo doen met 3 GoPro camera's.

Nu willen we ook met DSLR's gaan filmen, hiervoor had ik dit bedacht:
1D Mark IV
5D Mark II
14 2.8
15 Fish
24-70
70-200 2.8 II
Aantal flitsers (We gaan ook foto's maken)
Rode VideoMic.

Is dit een goede set?
En kunnen jullie me wat leren over het filmen enzovoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Servertje schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:06:

1D Mark IV
5D Mark II
14 2.8
15 Fish
24-70
70-200 2.8 II
Rode VideoMic.

Is dit een goede set?
Overkill... Tenzij je een maand lang keihard gaat oefenen en leren is die apparatuur teveel van het goede.
3x GoPro (op de juiste plekken) en een 7D met 24-105 + VideoMic moet voldoende zijn, anders maak je het jezelf alleen maar moeilijker, zeker aangezien je zelf aangeeft geen verstand van DSLR filmen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
We gebruiken 5D voor film, en 1D voor foto's.
Kun je soms uitleggen waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

"Ik ben van plan om net zo snel als Schumacher te worden, dus heb ik een Formule1-auto gehuurd. Iets waar ik op moet letten?"

Dat idee zegmaar... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:16
Servertje schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:06:

1D Mark IV
5D Mark II
14 2.8
15 Fish
24-70
70-200 2.8 II
Rode VideoMic.

Is dit een goede set?
Wie is we? Ik ben namelijk wel benieuwd als je echt 13 jaar bent hoe je aan al die apparatuur komt!

Ja het is een goede set maar dat hangt er natuurlijk ook vanaf wat je wilt bereiken. Wil je echt een snowboard film maken als 'Snow White' dan zul je ook nog een helikopter nodig hebben.
Misschien is het ook handig om nog wat meer mm te nemen 200 mm is niet zoveel zeker niet als je een snowboarder van een berg af ziet gaan. Bedenk dan ook dat je een goed statief moet hebben om niet teveel beweging te krijgen. Om al deze apparatuur te vervoeren heb je natuurlijk ook nog een goede rugzak nodig.

Veel succes! Ben benieuwd naar het resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
@ MartijnGizmo
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt.

@Walletje-W

We: Een vriend van mij, mijn vader en ik.
Ik zal het verhaal een beetje uitleggen.
Mijn vriend en ik gaan een Snowboard filmpje maken om de jongeren te stimuleren om te gaan sporten.
We zullen waarschijnlijk verschillende lengtes uitbrengen op internet.

Dit gaan we uitvoeren in SnowWorld. Eerder heb ik daar met een 24-70 op een 400D gestaan. Dit was net te kort. Vandaar 70-200. Alle kleine details zoals vervoeren wordt allemaal geregeld.

Nu vraag ik jullie hulp.
Ik ben geen prof in filmen met DSLR's. Ik heb eerder een 7D, 5D en een 1D mark IV al vast gehad en een filmpje van 30 seconden gemaakt. Dit was alleen test.

Ik vraag aan jullie of jullie mij zouden kunnen helpen. Ik heb gehoord dat je op bepaalde dingen moet letten enzovoort. Kunnen jullie mij dat uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
Tja, hoe moet je dat nou uitleggen... Zorg in ieder geval dat de focus klopt. :+ Filmen met een dSLR is voor mij niet veel anders dan filmen met een camcorder, behalve het focus verhaal dan. En het feit dat je geen motor zoom hebt. Maar voor de rest is het voor mij een kwestie van gevoel.
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste