Omdat er waarschijnlijk meer mensen met ervaring hier komen dan in het timelaps topic en mijn vraag redelijk algemeen is post ik hier mijn vraag nog maar een keertje.
Ik wil zelf een filmpje maken voor een eindwerkstuk voor het vak tekenen. Daarin ga ik stopmotion combineren met timelapse. Maar nu zit ik met een probleempje.
Ik wil foto´s van mijn nikon D200 combineren met geschoten film materiaal van een panasonic NV gs300.
de verhouding van de foto´s is 3872/2592 = 1,49
de verhouding van het fimpje (minidv) is 720/576 = 1,25
Het filmpje is pal formaat. Maar ik meende dat er ook altijd nog loze pixels zijn bij het pal formaat dat er dus nog 20 pixels boven en onder wegvallen?
Het probleem is nu, hoe ga ik dit in één filmpje verwerken? En wat moet ik neerzetten als werkresolutie.
Waarschijnlijk is het dus wel het mooist als ik pal formaat met 24 fps ga gebruiken. Maar weet iemand dan een mooie manier om die foto's te verwerken in het filmpje?
Moet je die dan allemaal bijsnijden? Of is het zodra je ze in je filmpje monteert dat ze dan automatisch passen. (het zijn niet echt weinig foto's dus ik moet wel een automatisch proces hebben die ze allemaal goed cropt, sowieso 2000+ foto's)
Gelijk nog een vraagje. Ik maak niet genoeg foto's om 24 nieuwe foto's per seconde te hebben dus ik zou graag willen dat het bewerkingsprogramma de tussenliggende frame's berekend.
Nu kan ik kiezen tussen windows movie maker. of adobe premiere pro. Die laatste is natuurlijk vele malen beter maar daar snap ik ook nog zeer weinig van, alhoewel dat natuurlijk door gewoon wat prutsen snel beter wordt. Maar nu weet ik niet of die functie ook in premiere pro zit?