Video voor fotografen

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024

VideoWolf

mijn viral video

Erg leuk om te zien. Goed over nagedacht, grappig, mooi- gefelicteerd met je geslaagde filmpje!

http://youtu.be/gEABifBgwi8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024

VideoWolf

mijn viral video

jd1987 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 21:31:
De donderdag afgestudeerd met een 8 op mijn onderzoek over filmen met DSLR's voor professionels. Wil het onderzoek nog naar herschrijven en als ebook ter download beschikbaar stellen, zodat mensen die de Engelse taal niet helemaal beheersen een plek hebben met alle gebundelde informatie over HDSLR's in het Nederlands.
Heb je hem al af/gepost ergens? Ben je ook van plan hem up-to-date te houden? Mooi document, lijkt me!

http://youtu.be/gEABifBgwi8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:07
Is er misschien iemand die kan uitleggen hoe dit is gemaakt?
Ik heb dit al gelezen maar wordt er niet wijzer van. Ook al wat gezocht.. zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-09 21:11
Daan00 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 01:36:
[...]

Is er misschien iemand die kan uitleggen hoe dit is gemaakt?
Ik heb dit al gelezen maar wordt er niet wijzer van. Ook al wat gezocht.. zonder resultaat.
Een timer gebruiken om om de zoveel tijd een foto te maken met de camera, daarna deze achter elkaar zetten waarbij 1 foto 1 frame is van het filmpje. Het pannen is gedaan in een programma als Sony Vegas of After Effects. Dit kan makkelijk zonder kwaliteitsverlies, een beetje foto heeft een veel hogere resolutie. Het miniatuur effect hebben ze gekregen d.m.v. of een Tilt/Shift lens of door middel van blurren in post processing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
.. en volgens het verhaaltje waar je naar linkte heeft hij het gedaan in post processing. Het is heel eenvoudig, gewoon een lens blur met een depth map. Ook veel goedkoper dan een tilt/shiftlens (mits je de software hebt) en gemakkelijker achteraf aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Maar bovenstaande staat toch precies in de link waar Daan00 naar linkt en die hij niet begrijpt? :P

Met wat kleine correcties van dingen die anders in het artikel staan:
MPeek schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:29:
[...]

Een timer gebruiken om om de zoveel tijd een foto te maken met de camera
Hij heeft gewoon de sluiterknop ingedrukt en gebruik gemaakt van de burstrate van de camera.
Het pannen is gedaan in een programma als Sony Vegas of After Effects.
Eyeon Fusion + Frischluft Lenscare

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Een tijdje geleden postte ik over mijn HDSLR onderzoek. Inmiddels heb ik besloten om mijn oude blog die ik nog op school met een vriend begonnen ben wat nieuw leven in de blazen. De bedoeling is dat er steeds een artikel over een onderwerp gepost wordt. Zo kan de lezer de artikelen lezen die hij of zij interessant vind en wordt je niet gedwongen om informatie te lezen die je niet wilt lezen, wat het geval kan zijn bij een ebook. Bij deze het eerste, vooral inleidende artikel:

http://www.smallfilm.nl/2...lijk-filmen-met-een-dslr/

Layout van de website is nog in aanbouw, deze is tijdelijk!

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:39
jd1987 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 23:26:
Een tijdje geleden postte ik over mijn HDSLR onderzoek. Inmiddels heb ik besloten om mijn oude blog die ik nog op school met een vriend begonnen ben wat nieuw leven in de blazen. De bedoeling is dat er steeds een artikel over een onderwerp gepost wordt. Zo kan de lezer de artikelen lezen die hij of zij interessant vind en wordt je niet gedwongen om informatie te lezen die je niet wilt lezen, wat het geval kan zijn bij een ebook. Bij deze het eerste, vooral inleidende artikel:

Eigenlijk zou ik gaan slapen. Maar het leest lekker weg je artikel! Heel erg bedankt en tot nu toe erg leerzaam, toppie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Thnx! Komende weken ga ik dieper in op een onderwerp per artikel, dus een artikel over audio, lenzen, grip etc.

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:31
jd1987 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 23:26:

Mooi artikel, leest makkelijk. Ik heb wel 2 opmerkingen:
  • Daarnaast zijn er plekken waar niet gefilmd mag worden. Vaak mag er wel gefotografeerd worden. Met een DSLR wordt het dus wel mogelijk om op deze te plekken te filmen.
    Hier zou ik toch nog iets extra vermelden in de trant van "Filmen op die locaties doe je wel op eigen risico". Feit blijft namelijk dat je niet mag filmen, en met een DSLR valt het misschien minder op maar als je betrapt wordt zal je er toch zeker problemen mee kunnen krijgen.
  • Je gebruikt de term anti-aliasing voor de kartelrandjes terwijl dat eigenlijk aliasing is. Anti-aliasing is integendeel het proberen wegwerken van die kartelrandjes

[ Voor 7% gewijzigd door Otherside1982 op 15-02-2011 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Thnx voor de goede tips, aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:13

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Al wordt de scherptediepte wel wat kleiner bij het gebruik van een adapter, is het bij lange na niet van hetzelfde niveau als bij een DSLR. Dat komt omdat je nog steeds de grote sensor mist en dus ook je lichtgevoeligheid.
Dat klopt ook niet, met een DOF-adapter film je een matglas met ongeveer de afmetingen van een 35mm-camera, je hebt dus wel de kleine scherptediepte. Lichtgevoeligheid, dynamisch bereik, etc zijn wel nog steeds van hetzelfde niveau als bij een gewone camera. Sterker nog, je verliest zelfs een hoop licht door de DOF-adapter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Staat ook bij dat je licht verliest met een adapter. Ik zeg ook niet dat je geen scherptediepte hebt, je haalt alleen nooit de kleine scherptediepte van een DSLR als de 5D(ging daar vanuit). Zal nog even wat verduidelijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Maar die scherptediepte van de 5D haal je juist wél! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

5D is full frame(foto) en komt overeen met 70mm(film), 35mm in filmland komt overeen met APS-C. Je hebt zeker een kleine scherptediepte, maar niet zo klein als die van de 5D ;)

[ Voor 4% gewijzigd door jd1987 op 15-02-2011 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
5d is gewoon 35mm -> dat is fullframe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
jd1987 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:29:
5D is full frame(foto) en komt overeen met 70mm(film), 35mm in filmland komt overeen met APS-C.
Mag ik vragen waar je deze informatie vandaan hebt?

Edit: Ik heb even wat heen-en-weer gegoogled, maar volgens mij werkt het niet helemaal hoe jij het hier stelt. Volgens mij is een camera als de 5D gewoon gelijk aan 35mm film, en iets als de Red One (wat een 4K camera is) min om meer vergelijkbaar met 70mm film...

[ Voor 34% gewijzigd door hfos op 15-02-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

De verwarring hier zit in het feit dat in fotografie full frame(35mm) anders is dan in film. Bij fotografie is 35mm full frame, zoals de 5D. Bij film is 35mm film net iets groter dan APS-C(ongeveer 10%) De Red One heeft wel een resolutie van 4K, maar de sensor grootte komt overeen met 35mm film. Een camera als de Panavision Genesis filmt met een 70mm sensor, daar komt de 5D dichter bij in de buurt.

Afbeeldingslocatie: http://www.backscatter.com/learn/article/photos/VideoCameraSensorSizes.jpg

Hier zie je het verschil tussen de Red sensor en de 5D.

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_9pY61sntmOM/TR3l7XGgmFI/AAAAAAAAABU/YHjPikv4OiM/s1600/0924Canon7D-5.jpg

Hier zie je het verschil tussen 35mm film en de 5D.

Afbeeldingslocatie: http://www.philipbloom.net/wp-content/uploads/2009/05/sensor_sizes.png

Hier zie je nog eens duidelijk het verschil tussen 35mm foto en 35 film.

Afbeeldingslocatie: http://blog.abelcine.com/wp-content/uploads/2010/08/35mm-digital-sensors-chart_final_1200.jpg

Nog een mooi sensor overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

jd1987 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:29:
5D is full frame(foto) en komt overeen met 70mm(film), 35mm in filmland komt overeen met APS-C. Je hebt zeker een kleine scherptediepte, maar niet zo klein als die van de 5D ;)
Dat is onjuist in dit geval, de meeste DOF-adapters hebben een matglas dat net zo groot is als foto-film, 24mm x 36mm, oftewel 35mm. Hetzelfde als een 5DII dus... ;)
The term 35mm adapter is common, since most designs use a focusing screen the size of a 35mm film frame (24x36 mm) and interface with lenses designed for 35mm cameras.
Er zitten tig nadelen aan het gebruik van een DOF-adapter op een videocamera, maar dezelfde DOF als met een 5DII kun je er zeker mee halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Kan je laten zien waar je die grootte van het matglas van dan hebt, kan het nergens vinden. Indien het matglas 24x36mm is is dat natuurlijk even groot als de sensor van de 5D. Lijkt mij alleen erg sterk dat ze voor een 35mm film adapter en 35mm foto grootte zouden gebruiken, is niet zo logisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb sindskort een 550D en hebt dus ook het genoegen om met een Dslr te kunnen filmen.

Ik heb een testshot gemaakt van vallende waterdruppels. Gefilmd op 60fps om het vervolgens te vertragen naar 24fps. Omdat ik van plan was om ook verder met Twixtor te spelen had ik sluitertijd van 1/2000. Ik had namelijk gelezen dat Twixtor dit beter kan verwerken. Helaas zijn de snel vallende druppels toch wat te veel van het goede voor Twixtor. De snelle sluitertijd heeft ook als gevolg dat de snelle beelden beetje 'hakkerig' aandoen doordat je weinig motion blur hebt. Snel dus weer een poging doen.

550D settings: F/2.8, 1/2000, ISO 1600, 60fps,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik denk dat je bij je volgende poging moet proberen om de waterdruppels wat meer gecontroleerd te laten vallen. Dus rustig één voor één, zodat je beeld rustiger is (en Twixtor er meer mee kan). Een sluiterstijd van 1/500 lijkt mij ruim voldoende hiervoor.

Ik hoop je poging twee snel te zien, zodra ik zo'n mooie HDSLR camera kan betalen ga ik het ook proberen :) .

Edit: Wat meer contrast tussen de achtergrond/ondergrond en waterdruppels zou ook handig kunnen zijn vermoed ik?

[ Voor 13% gewijzigd door Aloys op 15-02-2011 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Aloys schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:37:
Ik denk dat je bij je volgende poging moet proberen om de waterdruppels wat meer gecontroleerd te laten vallen. Dus rustig één voor één, zodat je beeld rustiger is (en Twixtor er meer mee kan). Een sluiterstijd van 1/500 lijkt mij ruim voldoende hiervoor.

Ik hoop je poging twee snel te zien, zodra ik zo'n mooie HDSLR camera kan betalen ga ik het ook proberen :) .

Edit: Wat meer contrast tussen de achtergrond/ondergrond en waterdruppels zou ook handig kunnen zijn vermoed ik?
Minder druppels zou inderdaad werken, ik probeerde hier een regeneffect na te bootsen. Meer contrast is ook nog wel een goede ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56

Reclame voor zogenaamde 'Key Light'.

Fun project gemaakt met:
5d Mark II
24-70L F2.8
RedRock CinemaRig
Ledpanel
Final Cut Pro + wat plugins

Alleen de titel op het eind valt helaas weg tegen het achterlicht. Nog keertje aanpassen zodat je kan lezen:
'because Light is the Key'

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-09 21:11
jd1987 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:56:
Kan je laten zien waar je die grootte van het matglas van dan hebt, kan het nergens vinden. Indien het matglas 24x36mm is is dat natuurlijk even groot als de sensor van de 5D. Lijkt mij alleen erg sterk dat ze voor een 35mm film adapter en 35mm foto grootte zouden gebruiken, is niet zo logisch ;)
Misschien omdat er lenzen op gebruikt worden die ook bedoeld zijn voor 35mm foto camera's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:20
Maarten L schreef op maandag 07 maart 2011 @ 06:34:
[video]

Reclame voor zogenaamde 'Key Light'.

Fun project gemaakt met:
5d Mark II
24-70L F2.8
RedRock CinemaRig
Ledpanel
Final Cut Pro + wat plugins

Alleen de titel op het eind valt helaas weg tegen het achterlicht. Nog keertje aanpassen zodat je kan lezen:
'because Light is the Key'
Naar mijn smaak wat te donker - het is onduidelijk wat er nu allemaal gebeurt, iets in een bar? De glow aan het einde zou ik weg halen, dat is nogal cheap..

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Maandag en gister een grote opdracht gedraaid. Een promofilm voor een nieuwe marketingstool op evenementen. 's Maandags bij een businessborrel sfeerbeelden gedraaid en dinsdag had ik een gigantische fabriekshal tot mijn beschikking die ik mooi heb uitgelicht en met rook gewerkt. Heel erg tevreden over de beelden, opdrachtgever ook. Nu druk aan de slag in Final Cut Pro en After Effects om er iets moois van te maken! Heb al wel wat behind the scenes foto's ;)

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/m9ty8j.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/k9w000.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/35i2440.png

Afbeeldingslocatie: http://desmond.yfrog.com/Himg615/scaled.php?tn=0&server=615&filename=efngm.jpg&xsize=640&ysize=640

[ Voor 24% gewijzigd door jd1987 op 10-03-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

jd1987 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:05:
Maandag en gister een grote opdracht gedraaid. Een promofilm voor een nieuwe marketingstool op evenementen. 's Maandags bij een businessborrel sfeerbeelden gedraaid en dinsdag had ik een gigantische fabriekshal tot mijn beschikking die ik mooi heb uitgelicht en met rook gewerkt. Heel erg tevreden over de beelden, opdrachtgever ook. Nu druk aan de slag in Final Cut Pro en After Effects om er iets moois van te maken! Heb al wel wat behind the scenes foto's ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Je fotos zijn enigszins offline ;)

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Hey raar, ik zag ze nog wel, zullen nog wel in het cache hebben gezeten. Even oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
Bij mij doet alleen de onderste foto het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Twitpic foto's blijven blijkbaar maar 24 uur geldig ofzo, foto's zijn nu opnieuw upgeload ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L

Naar aanleiding van de nieuwe picturestyle van Technicolor een paar testbeelden.

Tevens de workflow:
[Vimeo: http://www.vimeo.com/23238707]
Voor meer informatie bekijk de website van Technicolor!

Of op mijn blog: http://blog.floone.com

[ Voor 18% gewijzigd door Maarten L op 04-05-2011 02:23 ]

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Maarten, ontzettend bedankt voor deze duidelijk uitleg kerel! Super om te zien hoe dit nu in de praktijk werkt, heel stoer, ik hoop zeker dat je in de toekomst meer van dit soort dingen laat zien ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 23:09
Leuke video Maarten L, zouden meer mensen moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

HappyChainsaw

It's a trick. Get an axe.

Helder Maarten! Altijd fijn, een lekkere "hands-on" benadering. Met de tools erbij!

Ervaar je grote verschillen met superflat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Voor alle reacties: thanks!

En ja, je ervaart grote verschillen. Superflat maakt meer 'kapot' dan Cinestyle. Je kan dus later meer kleuren & details terug krijgen met de Cinestyle picturestyle.

Zie hier:
http://zech-fstop.blogspo...-from-technicolor_29.html

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

HappyChainsaw

It's a trick. Get an axe.

Cinestyle lijkt zo te zien bij normale belichting iets meer aan dynamisch bereik te behouden dan superflat. Bij onder- of overbelichting rent het er rondjes omheen! Vergeleken met de vijf standaard picture profiles was ik al fan van superflat, maar Cinestyle wordt vanaf nu de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:54
Iemand enig idee waar dit stuk te krijgen is waar de videograaf mee werkt? Het lijkt een enkele houder met een optie om een microfoon er aan te maken. Daarnaast blijft je hotshoe vrij dus volgens mij is er nog ruimte om de cn126 led te plaatsen. Rond 4:00 min is het wel redelijk te zien.

http://blip.tv/play/hOMbgrmBHAI.html

De run n gun duo van express35, http://express35.com/rigs/run-n-gun/, komt wel aardig in de buurt maar zie ik nog geen optie om een microfoon te bevestigen zoals de videomic met deathcat. Plus ze vragen 98 dollar aan verzendkosten op 269 dollar

[ Voor 50% gewijzigd door Deef_K op 07-05-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:54
Jammer genoeg nog geen reactie gehad.

Ik denk dat ik het anders ga aanpakken. Een d|focus 3 follow focus, d|mount en een lcdvf viewfinder. Geeft mij de optie om later nog een rail mount er bij te nemen en te bevestigen waarna de matte box er op kan.

De follow focus en viewfinder zouden mij 2 stabilisatie punten moet kunnen geven en anders een statief oplossing bedenken.

De d|focus en mount zijn samen rond de 190 dollar wat dus een mooie betaalbare optie is, dan moet ik nog even zoeken naar een bevestiging voor de cn126 led en videomic (mic moet nog komen, rond de 100 euro). Overigens al wel een tip van martijngizmo hier over gehad maar daar moet ik ff over nadenken.

Je moet dan toch wel redelijke filmpjes kunnen maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Deef_K op 12-05-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb een slow motion test filmpje gemaakt met canon 550d en twixtor.

Hier te bekijken:[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=XUKm8QZ6pdM] YouTube: ‪Canon 550d Twixtor test‬‏

Ben op zoek naar kritiek, qua shooting maar ook editing, sound, ...

Thanks

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Het slowmotion-effect is vet, alleen dat gele-vlekken-geflikker tussendoor vind ik echt bloedirritant :X

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
Inderdaad, dat gele gedoe is echt niks. En waarom heb je voor dit nummer gekozen? Want ik vind het niet helemaal bij het filmpje passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-04 09:57
Met Hahn. Die vlekken zijn niet nodig, maakt het alleen maar tot een 'plugin-filmpje'. Tevens vind ik dat je juist de mooie momenten niet vertraagd hebt. Als die jongen met het rode shirt voor de 2e keer langskomt heb je het mooiste moment juist niet vertraagd.
Het is je overigens wel goed gelukt om twixtor in te zetten, ik kon geen artefacten ontdekken. Wat betreft kritiek op shoot, editing of sound valt er natuurlijk weinig te zeggen. Geluid heb je niet opgenomen, alleen maar een nummertje eronder geplakt wat ik overigens ook niet zo sterk vind en de editting is simpel, precies zoals je zou verwachten. De kadrering is prima maar wel de hele tijd van dezelfde plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey bedankt voor de reacties zover! Ja ik vond het gele film effect wel mooi, maar misschien is dit al wel wat overbruikt. Welk nummer zouden jullie aanraden? Ik heb net deze stukken in slow motion genomen omdat deze geen artifacten opleveren, als ik het bij andere plaatsen in het filmpje zou toepassen zou ik die wel gehad hebben.

Ja ik heb nog een externe mic, ga mss nog wel een rode videomic kopen. Maar voor dit soort filmpjes zou ik die denk ik toch gewoon ook niet gebruiken. Ja ik had voor dit soort filmpje ook geen andere edit in gedachten (ook niet met deze achtergrondmuziek). Met een sneller nummer zou dit mss wel gekund hebben. Maar bij Slow Motion denk ik ook aan tragere muziek.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

Mix snelle goede muziek voor de normale stukjes, en rustige muziek wat je nu voor het hele filmpje hebt gekozen met de slow-mo's?
Kan imo denk ik wel een heel leuk effect op leveren hoor ;)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Gaaf gedaan, dat zeker, maar ook ik stoor me aan dat gele geflikker. Muziek is inderdaad ook niet passend, met dit soort dingen hoor ik toch het liefste dit soort dingen: [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=eky8JmYl1EQ] bijvoorbeeld.

Brakes in dit nummer zijn gaaf voor slomo's bijvoorbeeld.

[ Voor 24% gewijzigd door Donnie op 23-05-2011 20:50 ]

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem_liu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-04 08:21
Onlangs mijn eerste serieuze poging gedaan om te filmen met een dSLR camera. Voor dit filmpje heb ik een Nikon D3100 gebruikt i.c.m. Nikkor 35mm f/1.8 DX G lens.
Voor de montage heb ik Adobe Premiere Pro gebruikt.
Alles is uit de hand geschoten.
Van het concert heb ik het nummer (dat ook gebruikt word in de video) in z'n geheel opgenomen. Tijdens de andere nummers heb ik overige dingen gefilmd die ik er later in gemonteerd heb.

Alle beelden zijn diezelfde dag opgenomen voor dit doel. Om mezelf voor te bereiden heb ik verschillende tutorials bekeken en gelezen over het maken van documentaires. Deze zijn gemakkelijk te vinden in Google of Youtube. De reden dat ik documantaire tutorials bekeek was, omdat ik eerst ook wat interviews van het publiek en bandleden erin wilde verwerken, maar dat ging helaas niet door. Maar de tutorials leerden mij o.a. ook hoe ik films moet nabewerken, welke belichting interessant is, wat ongeveer de ratio materiaal en film duur is. Die is ongeveer 30:1. Dus als je 1 minuut kwaliteit video wilt overhouden dan zal je uiteindelijk c.a. 30 minuten aan materiaal minimaal moeten maken. Dit is in ieder geval de ratio van een pro. Van een amateur zoals ik was meer materiaal nodig. Er is geen maximale limiet.

Ik heb voor deze lens gekozen, omdat ik van tevoren wist dat ik in een niet al te goed belichte ruimte zal gaan filmen. De f/1.8 diafragma grootte laat genoeg licht door en het geeft ook mooie dramatische scherpte-diepte effecten zoals je die in het begin van het filmpje kan zien. Dus als je weet met welke omstandigheden je te maken zal hebben dan kan je makkelijk van tevoren een lens kiezen.

Je ziet hier een daar ook dat ik speel met het schuin houden van de camera. In zo'n dynamische omgeving vond ik het gepast om mijn camera niet continu horizontaal te houden. Ook probeerde ik de camera redelijk met het ritme van het nummer op en neer te bewegen bij sommige stukken. Ik wist niet van tevoren hoe dat effect zich zou uitbetalen, maar nooit geschoten is altijd mis.

Verder waren er ook een aantal nadelen waar ik tegenop liep. Zo vond ik de focusring van de lens iets te stroef. In een andere digitale fotografie fora werd me verteld dat dit vaak is bij goedkope lenzen.
Als ik een interview zou filmen dan was het geluid van de autofocus ook erg storend geweest, maar in dit filmpje was dat niet aan de orde, omdat er een ander audiobestand onder zit en omdat ik van manual focus gebruik maakte. Autofocus vind ik te langzaam.
Verder lees ik in verscheidene fora dat autofocus geluiden altijd worden opgepikt door de interne microfoon. Dus als het mogelijk is dan kun je het beste een externe microfoon gebruiken. Bij de D3100 is dat helaas niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasPH
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-07 22:08
Heb onlangs een D7000 aangeschaft, en bij het filmen heb ik een vervelend probleem: de exposure wordt automatisch aangepast (voorbeeldje). Als ik de AE-L AF-L knop ingedrukt houd, wordt de exposure gelockt, maar zodat ik deze loslaat wordt het beeld direct lichter/donkerder. In de handleiding heb ik geen oplossing kunnen vinden, en meerdere mensen op internet lijken dit probleem te hebben. Iemand enig idee hoe de exposure op een D7000 altijd gelockt kan worden tijdens het filmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 23:09
BasPH schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 00:42:
Heb onlangs een D7000 aangeschaft, en bij het filmen heb ik een vervelend probleem: de exposure wordt automatisch aangepast (voorbeeldje). Als ik de AE-L AF-L knop ingedrukt houd, wordt de exposure gelockt, maar zodat ik deze loslaat wordt het beeld direct lichter/donkerder. In de handleiding heb ik geen oplossing kunnen vinden, en meerdere mensen op internet lijken dit probleem te hebben. Iemand enig idee hoe de exposure op een D7000 altijd gelockt kan worden tijdens het filmen?
Ik heb geen verstand van Nikon, maar :
1) Film je wel op M (manueel)?
2) Heb je geen Auto-ISO aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasPH
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-07 22:08
1. Ja
2. Nee, heb alles op manueel staan.

Heb net een in Menu -> Controls -> Assign AE-L/AF-L button een optie gevonden om de exposure te locken bij het indrukken van de knop, dus het probleem is nu opgelost :)

Edit: Heb in shooting menu -> movie settings -> manual movie settings op on gezet, blijkbaar worden er nog een aantal dingen automatisch ingesteld als deze op off staat, ook al staat de standknop op M.

[ Voor 33% gewijzigd door BasPH op 10-06-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emkes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-07 08:31
Ik heb ook een D7000, fotografeerde al wel maar maakte nog geen video. Heb me wel erg verdiept in videoformaten en codecs mbt afspelen de afgelopen jaren. Ik heb nu wat filmpjes op 1080p24 in de .mov container, zo komen ze van de geheugenkaart af.

Mijn vraag is nu: welke codec / container kan ik nu het best gebruiken om filmpjes in op te slaan? Ik wil een efficiente codec zoals AVC/H.264 in een container die veel ondersteund wordt en zal blijven. Heb gekeken naar .mp4, .m2ts, .mpg (avchd) maar zie door de bomen het bos niet. Doel is dat mijn video's ook door anderen goed te bekijken zijn. En betekent de output van mijn slr dat mijn productie ook 24fps moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik exporteer alles naar .m2ts sinds Blu-Ray dat ook gebruikt leek het me wel het handigst :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emkes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-07 08:31
Ja dat is inderdaad wel een goede mogelijkheid. Zal ik ook weer eens proberen. Neemt wel de nodige ruimte in trouwens!

Ik boek nu de beste resultaten met Adobe Premiere Pro die ik hiervoor aan het testen ben. Wanneer ik er H.264 filmpjes van maak gaan ze vanzelf in de .MP4 container en ziet alles er prima uit. Het filmpje loopt vloeiend zonder problemen op veel systemen. Maarrrrr... helaas gaat er wel een klein beetje van de levendigheid van de kleuren verloren en ook iets scherpte vergeleken met de originele .MOV. Zelfs ook wanneer ik hele hoge bitrates selecteer (30000 kbs) om compressie uit te sluiten. Is dit te voorkomen, kan ik er iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste opdracht op mijn Canon 5D MII
[Vimeo: http://www.vimeo.com/25392386]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:31

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:55:
Mijn eerste opdracht op mijn Canon 5D MII
[video]
Euhm wat wilde de opdrachtgever? Vind het persoonlijk een heel simpel filmpje. Dagje uit het leven van een model ofzoiets... Geen schokkende bijzondere beelden. Wat effecten en stampende muziek en ze trappen er in :P en geven je geld 8) Maar als dat de opdracht is hoor je mij verder niet.
Verder is het de beeldkwaliteit wel prima natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ManiacsHouse schreef op maandag 11 juli 2011 @ 00:08:
[...]

Euhm wat wilde de opdrachtgever? Vind het persoonlijk een heel simpel filmpje. Dagje uit het leven van een model ofzoiets... Geen schokkende bijzondere beelden. Wat effecten en stampende muziek en ze trappen er in :P en geven je geld 8) Maar als dat de opdracht is hoor je mij verder niet.
Verder is het de beeldkwaliteit wel prima natuurlijk.
Het is een soort "behind the scenes" van een model fotoshoot voor een kapperszaak. Eens in de zoveel tijd hebben ze die voor hun fotocollectie en dit maal met beeldmateriaal.

dit is mijn laatste opdracht geweest

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2011 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 02:03:
[...]

Het is een soort "behind the scenes" van een model fotoshoot voor een kapperszaak. Eens in de zoveel tijd hebben ze die voor hun fotocollectie en dit maal met beeldmateriaal.

dit is mijn laatste opdracht geweest
[video]
Wtf! Lol _/-\o_ Beter! Vinger op de klitter. :9
Hoe heb je die 'filmlook' er op gezet? De scenes waarbij je de zanger/rapper ziet is dat duidelijk aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ManiacsHouse schreef op maandag 11 juli 2011 @ 08:46:
[...]

Wtf! Lol _/-\o_ Beter! Vinger op de klitter. :9
Hoe heb je die 'filmlook' er op gezet? De scenes waarbij je de zanger/rapper ziet is dat duidelijk aanwezig.
haha :p colorgrading is gedaan in Magic Bullet Looks en Mojo en Vignette in FCP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
*schopt*

Ik heb even een noob vraagje tussendoor, ik kon hier echt geen apart topic voor openen vond ik. En een ' Grote Kleine vragen' topic bestaat volgens mij niet voor video editing.

Vanmiddag ff een filmpje geëdit in iMovie, tenslotte ' Finaliseer project' gedaan en daarna geëxporteerd.
Ik wil er nog even een aanpassing in doen, maar ik krijg het niet voor elkaar om dit project in iMovie te krijgen.
Waar kan ik oude projecten terug vinden?

'Finaliseer project' is toch dat je het project opslaat? Dat bestand krijg ik niet geopend, hij brengt me wel naar iMovie, maar opent niet de timeline...?

Meestal kijk ik voor dit soort problemen voor tutorials op youtube, maar ik kon niks vinden over het openen van een project?
Wie weet wat ik fout doe? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Niemand die weet hoe ik oude projecten kan openen om een kleine aanpassing te doen?

[ Voor 46% gewijzigd door Scirocco op 21-08-2011 15:26 ]

• Scirocco
Scirocco schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:32:
Niemand die weet hoe ik oude projecten kan openen om een kleine aanpassing te doen?
Dit project bleek achteraf gewoon verwijderd te zijn ofso, andere projecten staan gewoon in de library..

Ik kwam via Dave Dugdale op een paar podcasts die mij verwezen naar nofilmschool.com.
Daar kwam ik "The DSLR Cinematography Guide" tegen.
Het is een pdf waar veel nieuwe, informatieve dingen in staan voor mij. Het is een erg uitgebreid stuk tekst met veel verwijzingen naar links en video's voor extra uitleg.
Misschien heeft iemand hier wat aan..

• Servertje
Heb deze guide inderdaad gelezen staan zeker wat interessante dingen in.
Veel theorie over wat alles nou is.

Wel een must om te lezen!

• Scirocco
Ben ik weer hoor :w

Ik ben met verschillende picture styles aan het experimenteren, maar ik kom er niet helemaal uit. Nu gebruik ik 3 picture styles:
- Cinema
- Cinestyle
- en de standaard versie.

De Cinema heeft best veel contrast en saturatie, maar toch kijkt hij prettig. De standaard PS, lijkt er qua contrast en saturatie nogal op, maar kijkt een stuk minder fijn. Hij heeft een zachter contrast waardoor hij eigenlijk wat zachter zou moeten ogen, maar toch vind ik dat niet het geval. De kleuren van Cinema lijken wat helderder. Zit daar het verschil?
De Cinestyle vind ik wel heel erg flat. Als je in de editing de blacks weer donkerder maakt en de kleuren aanpast, krijg je best veel ruis. Het enige voordeel lijkt me dan dat de highlights beter onder controle zijn, maar ik heb niet het idee dat je gehele footage er beter uit gaat zien van deze flat picture style. (?)

Het best zou zijn als je met een picture style de blacks en highlights apart zou kunnen controleren... Zou een leuke update zijn op 3 november :)

Vandaag even een simpel video'tje gemaakt om de verschillen te laten zien.

Wat gebruiken jullie en waarom?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Cinestyle lijkt me het meest natuurlijk, maar ook weer niet altijd :?

Ik heb een keer wat zitten zoeken over Picture Styles en een vaak gebruikte setting voor foto's schijnt 6,1,1,0 te zijn, maar of dat handig is voor video ??!

Ik heb het nooit echt getest tot nu toe dus ik heb geen idee of het goed is of niet.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb een of andere Japanse custom picturestyle erin zitten, met vrij heftig contrast, omdat er vaak geen tijd is om de video nog te graden achteraf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
nero355 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 19:38:
Cinestyle lijkt me het meest natuurlijk, maar ook weer niet altijd :?

Ik heb een keer wat zitten zoeken over Picture Styles en een vaak gebruikte setting voor foto's schijnt 6,1,1,0 te zijn, maar of dat handig is voor video ??!

Ik heb het nooit echt getest tot nu toe dus ik heb geen idee of het goed is of niet.
Misschien voor foto, maar dan schiet je in JPEG neem ik aan. Want picture styles worden niet toegepast op de raw.
Voor video lijkt me het niet echt handig. Die 6 lijkt me erg onwaarschijnlijk aangezien je met zoveel verscherping alleen maar meer aliasing etc krijgt.
Die 1 van contrast zou kunnen, maar sommigen picture styles hebben van zichzelf al veel contrast en dan zou ik liever niet nog meer toevoegen.
MartijnGizmo schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 19:55:
Ik heb een of andere Japanse custom picturestyle erin zitten, met vrij heftig contrast, omdat er vaak geen tijd is om de video nog te graden achteraf...
Weet je de naam ervan? Het proberen waard lijkt me.
De Cinema picturestyle is ook voor als je achteraf weinig tijd hebt voor colorgrading.

EDIT: Jij doet ook video's met/voor autoblog zag ik! Heel vet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Jup, precies, en dan moeten video's van persintro's vaak de dag erna al online staan... zal de precieze Picturestyle ff opzoeken, heb m'n camera hier niet bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo heren,

Ik ben op dit moment bezig het instellen van een nieuwe picturestyle. Namelijk de cinestyle waar iedereen zo enthousiast over is. Ik ben inderdaad erg tevreden over de resultaten, maar ik heb een probleem in de post-productie. Die ik overigens in Adobe Premiere doe.

Voor het toepassen van de kleurcorrectie heeft Technicolor een handige tool. Namelijk een S-curve look-up table (LUT). Die is te gebruiken in combinatie met Lut Buddy van Red Giant. Deze tool zou het kleur correctie proces een stuk makkelijker moeten maken. Maar nu komt het... hij werkt niet. :(

Ik heb al een aantal tutorials gelezen/gekeken, maar niets werkt. Opvallend is dat in elke video die ik zie een .lut bestand gebruikt wordt, maar de lut file op de technicolor site is een .mga bestand. Zou hier het probleem in kunnen zitten?

Heeft iemand anders het zelfde probleem gehad, of is er een work-around? Je zou mij heel erg maken met de oplossing!

-Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:00:
Maar nu komt het... hij werkt niet. :(
Wat doet hij niet? 'Hij werkt niet' is wat onduidelijk.
Ik heb al een aantal tutorials gelezen/gekeken, maar niets werkt. Opvallend is dat in elke video die ik zie een .lut bestand gebruikt wordt, maar de lut file op de technicolor site is een .mga bestand. Zou hier het probleem in kunnen zitten?
Lijkt me niet, ik gebruik een picture profile & LUT voor m'n D7000 en dat is ook een .mga-file, en LUT Buddy in Premiere Pro CS5.5 pakt 'm prima. Is je file misschien corrupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het .mga bestand inladen, maar daarna gebeurt er niets. Ik heb vrijwel alle instellingen geprobeerd. Ik heb de video gerenderd, maar ik zie geen enkel verschil, terwijl er in de tutorial van Maarten L duidelijk verschil te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Probeer dit eens, dit werkte bij mij: LUT Buddy op je fragment, LUT (.mga) laden, 'done' en dan bij Effect Controls onder 'Action' kiezen voor 'Draw Pattern'. Kies dan bij Pattern '3D 16' of '3D 64', en dan onder 'Apply Action' weer voor 'Apply LUT'. dan zou je wel verschil moeten zien. Beetje vreemde, omslachtige methode, maar die kwam ik zo ergens tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik gedaan en in fullscreen lijkt het er op dat er verschil is, al dan wel minimaal. Misschien moet ik het eens proberen met een sample filmpje met betere belichting.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

walletje-w schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:13:
Eindelijk is m'n filmpje af. Er is toch snel weer wat meer tijd in gaan zitten dan goed was maar dat gebeurd wel vaker met dingen die ik leuk vind.
Het filmpje is gemaakt voor een school-opdracht en is een examencijfer. Het moet een dag uit mijn leven voorstellen. Ik had eerst geen beschikking tot een film camera vandaar dat erg veel gewoon met losse foto's gewerkt is. Het piano spel werd daar wel heel lelijk van dus heb ik van iemand een camera kunnen lenen (EOS 550D).
Graag zou ik wat kritiek van jullie willen! Niet dat ik dat nu nog iets veranderd voor het cijfer maar daar leer ik wel meer van.

[video]

(waarom er op het einde nog zo lang een zwart beeld te zien is weet ik niet, dat heeft het origineel niet)
Erg gaaf filmpje, de shots met van/naar school zijn erg mooi :)
Een (klein) puntje kritiek: op 1:51 schrijf je 'sporting in x pictures' dat is geen correct engels maar zou 'playing sports in x pictures' moeten zijn.
Ik ben benieuwd naar je beoordeling :)

<edit, kom er achter dat originele post wel erg lang gelden is, kwam op post via Radiant in "film over een 'dag uit je leven'" >

[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 19-11-2012 18:45 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:24

McMiGHtY

- burp -

Neefdave schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 11:35:
Iemand enig idee waar dit stuk te krijgen is waar de videograaf mee werkt? Het lijkt een enkele houder met een optie om een microfoon er aan te maken. Daarnaast blijft je hotshoe vrij dus volgens mij is er nog ruimte om de cn126 led te plaatsen. Rond 4:00 min is het wel redelijk te zien.

http://blip.tv/play/hOMbgrmBHAI.html

De run n gun duo van express35, http://express35.com/rigs/run-n-gun/, komt wel aardig in de buurt maar zie ik nog geen optie om een microfoon te bevestigen zoals de videomic met deathcat. Plus ze vragen 98 dollar aan verzendkosten op 269 dollar
Lijkt op een ouderwetse flitshouder, zoiets:

http://www.foka.nl/site/hama-flitshouder-56814-p-19636.html

[ Voor 4% gewijzigd door McMiGHtY op 19-11-2012 21:12 ]

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

ToolkiT schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:44:
[...]

Een (klein) puntje kritiek: op 1:51 schrijf je 'sporting in x pictures' dat is geen correct engels maar zou 'playing sports in x pictures' moeten zijn.

<edit, kom er achter dat originele post wel erg lang gelden is, kwam op post via Radiant in "film over een 'dag uit je leven'" >
Gaan we nu allemaal posts quoten van meer dan een jaar geleden? 7(8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:24

McMiGHtY

- burp -

Hmmz.. looks like it :D

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:51
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:17:
Dat heb ik gedaan en in fullscreen lijkt het er op dat er verschil is, al dan wel minimaal. Misschien moet ik het eens proberen met een sample filmpje met betere belichting.
Had dit probleem ook in adobe CS5.5, maar alleen in premiere, niet in AE. Nu in CS6, waar officieel nog geen lut buddy voor is, gewoon de lut buddy map van CS5.5 naar CS6 gekopieerd en alles werkte!

Heb het.lut bestand trouwens wel voor je, ergens gevonden, weet niet meer waar.

https://www.dropbox.com/s...S-curve_for_CineStyle.lut

Vind lut buddy icm cinestyle alleen niet vaak echt goed resultaat geven, heb veel video's van donkere omstandigheden (projectie, lichtshows) waar bij mn raw bestanden echt nog veel detail in de donkere delen zit, maar na lut buddy te gebruiken gaat alle detail in het donkere bereik weg. Vaak corrigeer ik dat daarna dan maar weer met een curve.

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:39
ToolkiT schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:44:
[...]

Haha ook al is het een poos geleden zal ik toch nog even antwoorden. Het eindcijfer was een 9 op het filmpje en een 8,5 op het totaal product inclusief dus de iteraties die er aan vooraf gingen. (Zeker weten doe ik niet meer)

Bedankt voor de feedback voor de spelling, alleen is het bestand al een poosje niet meer te bewerken omdat ik de project files verwijderd heb :9

Sinds kort een 5DII en ben meer gaan filmen. Nu heb ik samen met een 'klasgenoot' een filmpje gemaakt wat de laatste dag van een evenement moet voorstellen. Ik ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden. Er zitten misschien wel wat dingetjes in die je aanspreken of juist tegenstaan.

[ Voor 15% gewijzigd door walletje-w op 22-11-2012 15:52 . Reden: video toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-09 22:17
Wil de 650D met STM kitlens te halen met Røde mic. Heeft iemand er al mee gefilmd en wat zijn de ervaringen? Magic Lantern is er nog niet,maar wat ik in de reviews heb gezien, is de standaard software wel zat voor mij (amateur met op dit moment alleen een Samsung HD camcorder en een oude compact camera).

Net even DSLR cinematography guide gedownload van NoFilmschool.

- Edit -
Eergister binnengekomen. Helaas nog geen Røde mic.
Vanavond verder mee spelen. Heb alleen in de avond binnen kunnen filmen (24fps, 1/50 shutterspeed, ISO 800), maar dat zag er al mooi uit (net als in een film :P).

[ Voor 21% gewijzigd door Xyphoid op 07-12-2012 13:25 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste