Apple Event 27 januari - Come see our latest creation.

Pagina: 1 ... 3 ... 18 Laatste
Acties:
  • 95.987 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 20:11
Bonthouse schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:30:
[...]

Het zou echt geweldig zijn als de 13" Pro's (alle Pro's for that matter) standaard worden uitgerust met een 7200rpm HDD
Dat gaat niet gebeuren. Denk aan energie verbruik en warmte tov tragere HDDs.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:17
ehhh je kan makkelijk zelf een hdd erin zetten. Bovendien zijn dat de kosten ook niet. Ik zie liever 1440x900 scherm voor de 13" en 1680x1050 voor de 15". Hoognodig voor een highend laptop die de mbp pretendeert te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timvanh
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 21:22
Maar ja dan hangt het natuurlijk wel een beetje van de prijs van de tablet af. Lijkt me dat als deze dezelfde prijs krijgt als de MB's dat mensen eerder de keuze zullen maken om voor een volledige laptop te kiezen. Ben benieuwd of apple dit product als een accessoires of echt als los staand product gaat introduceren en helemaal naar de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Eiríkr schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:49:
[...]
Dat gaat niet gebeuren. Denk aan energie verbruik en warmte tov tragere HDDs.
Energieverbuik en warmte zijn geen probleem met de laatste generatie 7200rpm HDDs zoals de Hitachi 7K500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziggystardust
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-03-2021
Zitten hier ook mensen die panische angst hebben voor nieuwe MBP's die een 16/9 verhouding hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Ziggystardust schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:58:
Zitten hier ook mensen die panische angst hebben voor nieuwe MBP's die een 16/9 verhouding hebben?
Panische angst? O_o
Als iemand al panische angst krijgt van een scherm in een andere verhouding, dan mag deze spoedig een afspraak met een huisarts maken om zich grondig na te laten kijken en eventueel door te verwijzen. 8)7

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 09:36
lijkt me behoorlijk onpraktisch, 16:10 werkt erg fijn ivm dock.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 20:11
Ik kan het niet laten...

Afbeeldingslocatie: http://www.joyoftech.com/joyoftech/joyimages/1341.jpg

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:11

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

simon schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:28:
[...]

lijkt me behoorlijk onpraktisch, 16:10 werkt erg fijn ivm dock.
Je weet dat de iMacs al 16:9 zijn? ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Connect dat met de harakiri plegenden na non-Apple tablet use :p
Dude, chill out, máár je hebt een punt. Alleen, 16/9, what is the point? Heb nu al mn dock aan de linkerkant staan om fatsoenlijk te kunnen typen of websites lezen. Dan zou de resolutie omhoog moeten, anders is 16/9 toch ook niet een ramp. Daarnaast, 16/9 --> films --> Blue-Ray iemand? Lose some, gain some.

[ Voor 6% gewijzigd door vogelaarke135 op 20-01-2010 17:56 ]

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 19:17
Whieee schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:50:
[...]

Je weet dat de iMacs al 16:9 zijn? ;)
Resoluties van de iMacs zijn gezien de diagonaal vrij hoog. Als de mbps 16:9 worden met een hogere resolutie zie ik het probleem ook niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:00
vogelaarke135 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:51:
[...]

Connect dat met de harakiri plegenden na non-Apple tablet use :p
Dude, chill out, máár je hebt een punt. Alleen, 16/9, what is the point? Heb nu al mn dock aan de linkerkant staan om fatsoenlijk te kunnen typen of websites lezen. Dan zou de resolutie omhoog moeten, anders is 16/9 toch ook niet een ramp. Daarnaast, 16/9 --> films --> Blue-Ray iemand? Lose some, gain some.
Maak het dan meteen 21:9 :9

:P

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:32
Bonthouse schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:30:
[...]

offtopic:
En toch kiest Apple voor Bing als de volgende zoekmachine op de iPhone O+
"All against communist Google!"
Nee, capitalist MS, da's fijn. Ik denk dat ze daar heel wat meer over je weten dan google.

Waarom geeft Apple niet gewoon de optie om te kiezen zoals Firefox dat b.v. doet?

[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 20-01-2010 18:25 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 08:29

DeluxZ

Livin' the good life

lowfi schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:56:
ehhh je kan makkelijk zelf een hdd erin zetten. Bovendien zijn dat de kosten ook niet. Ik zie liever 1440x900 scherm voor de 13" en 1680x1050 voor de 15". Hoognodig voor een highend laptop die de mbp pretendeert te zijn ;)
Ik zie ook liever een hogere resolutie voor de 15" en 13" :)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208019

RAF1 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:22:
Mijn gedachte over de iSlate/iPad:

• De tablet zal waarschijnlijk een multi core PA-Semi processor (eigen ontwikkeling) krijgen die de prestatie per (milli)watt naar een nieuwe hoogte zal brengen;
• Display zal een LCD met LED backlighting zijn (laag verbruik);
• Draait op iPhone OS 4.0;
• Zal er uit zien als een grootte iPod touch/iPhone;
• Dock zal worden meegeleverd zodat je ook met een toetsenbord en muis kan werken thuis.

Waarom het zo een succes wordt:

Simpel. De iPhone/iPod touch kan alles wat een "gemiddelde" consument doet op een computer nl. mailen, internetten, "kleine" spelletjes spelen, buienradar en word/excellen. Het enige wat een beetje irritant is voor "gewoon" gebruik is dat schermpje.
Netbooks zijn niet aan te slepen omdat deze dat voor een mooie prijs kunnen doen.
E-readers zijn leuk maar nog iets te duur voor alleen boeken te lezen.
Mensen willen mobiliteit, alles overal.

En daar gaat de iSlate/iPad op in spelen. De iSlate/iPad is het antwoord van Apple op de netbooks en e-readers. Het is een multi-touch mini computer en e-reader in één voor dagelijks gebruik.
Apps is een bekent verhaal moeten alleen in een hogere resolutie uitgevoerd worden. iWork worden uitgebracht als een multi touch app in de appstore. En de Bookstore zal worden geintroduceerd (in eerste instantie alleen voor de VS) voor boeken, magazines en kranten.

Zo zie ik het in mijn glazen bol.
D'r zijn al heel lang tablets maar nooit echt aangeslagen volgens mij. Als je kijkt dat een iphone al 600-700 euro kost, dan is dat ding zeker iets van 800 euro minstens.

Voor dat zelfde geld heb je gewoon bijna een Sony Vaio met een core i5 en een Geforce GT330M. En daar kan je ook gewoon alles op doen wat de iSlate kan en nog veel meer :p

Ik denk dat iSlate gewoon een Macbook Pro is maar dan als tablet. En dan met een soort sensor kan je ook hand gebaren maken om opdrachten uit te voeren. Ik ben heel benieuwd wat de prijs ervan gaat worden en of mensen dat echt serieus gaan kopen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 208019 op 20-01-2010 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-01 12:56
Maar mensen betalen nú al meer voor een MBP met specs, die op een MS computer 600 euro kosten. Dat betekent dus dat je daar 500 euro meer voor betaalt. Maar mensen doen dat zelfs graag, want ze krijgen een product terug dat:
1. er gewoon goed uitziet ;)
2. Gewoon ál-ál-áltijd werkt, niet meestal, zoals windows.

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

thijsje66 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:11:
Maar mensen betalen nú al meer voor een MBP met specs, die op een MS computer 600 euro kosten. Dat betekent dus dat je daar 500 euro meer voor betaalt. Maar mensen doen dat zelfs graag, want ze krijgen een product terug dat:
1. er gewoon goed uitziet ;)
2. Gewoon ál-ál-áltijd werkt, niet meestal, zoals windows.
Idd dat soort vergelijkingen zijn gewoon onzin. Een BMW kost ook meer dan een Daithatsu, en terecht - ook al zijn het allebei auto's, kunnen ze 120 km etc. Een BMW ga je ook niet lopen afkraken omdat ie duurder is dan een Daithatsu, terwijl ze ongeveer toch hetzelfde kunnen in de praktijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 20-01-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 22:35
Even een sidenote:

Er kwam vandaag iemand naar me toe die vroeg hoe het nou zat met die e-Book readers, want haar moeder zit nu in de VS. Ik vertelde toen natuurlijk dat Apple over een weekje mogelijk een hele mooie gaat aankondigen en dat de Kindle en de Nook meer iets voor in de VS zijn, ivm. 3G abbonement en het vastzitten aan amazone.com/B&N.

Zal de tablet van Apple inderdaad een goeie e-book reader worden? Wordt iTunes naast muziek/films/applicaties ook nog van de boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208019

Anoniem: 69767 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:30:
[...]

Idd dat soort vergelijkingen zijn gewoon onzin. Een BMW kost ook meer dan een Daithatsu, en terecht - ook al zijn het allebei auto's, kunnen ze 120 km etc. Een BMW ga je ook niet lopen afkraken omdat ie duurder is dan een Daithatsu, terwijl ze ongeveer toch hetzelfde kunnen in de praktijk.
Sinds wanneer heeft een BMW dezelfde onderdelen als een Daithatsu, dat noem ik pas een onzin vergelijking 8)7

En die Sony ( ik neem aan dat je daarmee de Daithasu bedoeld ) heeft echt wel betere onderdelen trouwens :9

Ik snap niet waarom mensen zoveel geld gaan uitgeven aan een iSlate. Geef dan gewoon ietsje meer uit aan een macbook pro of een laptop met Linux of Windows. Tenminste zo ben ik.

Ik hoop zelf dat ze met een macbook pro komen, maar dan wel met een dedicated GPU, de intel GPU is namelijk erg zwak die op de processor zit.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 208019 op 20-01-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Misschien is het zinnig om de discussies over het wel of niet nuttig zijn van een eventuele Apple iSlate en het hoe en wat van het OS wat er op draait (@Only.Holoris), even te laten zitten en af te wachten tot volgende week. Ja, het duurt lang :+ Maar al die speculatieve discussies zetten niet zoveel zoden aan de dijk omdat je nog geen feiten over het apparaat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Vanx schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:33:
Zal de tablet van Apple inderdaad een goeie e-book reader worden? Wordt iTunes naast muziek/films/applicaties ook nog van de boeken?
Geen eInk(variant) als scherm? Geen goede ereader. Zo simpel is dat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:50
Muthas schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:55:
Misschien is het zinnig om de discussies over het wel of niet nuttig zijn van een eventuele Apple iSlate en het hoe en wat van het OS wat er op draait (@Only.Holoris), even te laten zitten en af te wachten tot volgende week. Ja, het duurt lang :+ Maar al die speculatieve discussies zetten niet zoveel zoden aan de dijk omdat je nog geen feiten over het apparaat hebt.
Speculeren maakt het juist leuk ;) Dus, my two cents:

Ik denk dat Apple toch een stukje van de netbook-markt wil afsnoepen (en de e-reader-markt). En ik denk dat ze dat gaan proberen met een tablet die op een vorm van het iPhone OS draait. Maar dan wel de beschikking heeft over multitasking en ook krachtiger en veelzijdiger zal zijn dan het huidige iPhone platform. Ze gebruiken hiervoor een eigen chip van P.A. Semi. Het ding heeft een LED verlicht LCD scherm van maximaal 10". Hierdoor is het relatief goedkoop te maken, terwijl het snel zat is voor de geboden functionaliteit en ook energiezuinig is. Door de grootte van het scherm zijn er complexe multitouch gestures mogelijk.

De kracht van het apparaat zit denk ik in de mogelijkheden. Sowieso kun je er goed muziek mee afspelen, internetten en zelfs gamen. Alles wat nu ook al prima kan met een iPhone. Maar met een tablet kan je bijv. beter browser. Maar dat is niet alles...

Een normale e-reader kan alleen documenten weergeven. Je kan er geen video of zelfs kleurenplaatjes op zien. Daarnaast zijn ze langzaam. We lezen nu ook al veel van computerschermen. Dus ik denk dat Apple daarmee het belang van een e-ink scherm zal downplayen. Ik denk dat Apple via de iTunes Store niet alleen boeken gaat verkopen, maar ook speciale versies van tijdschriften en kranten.

Het is daarnaast niet alleen mogelijk om documenten te lezen (e-reader), maar ook om ze te bewerken en aantekeningen te maken etc. Dus het heeft een versie van iWork. Daarmee komen ze denk ik in het vaarwater van de netbook. De mogelijkheden daarvan zijn vaak gelimiteerd door de hardware en de software. Daarnaast hebben ze geen bijzonder design. De Apple tablet biedt denk ik vergelijkbare functionaliteit, maar dan leuker. Een interface die beter is ontworpen voor de grootte van het scherm. Een interface die aantrekkelijker is, vanwege mooie visuele effecten en multitouch. Een formfactor die kleiner is en dus beter is om mee te nemen. Een processor die veel zuiniger is, waardoor de batterij langer meegaat, maar ook langzamer is (maar daar merk je weinig van vanwege het OS).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288633

daar kan ik mij ook wel in vinden in die uitleg van Hoedje, want er wordt vanalles gespeculleerd, en zo een krant/magazine verwacht ik ook, en een soort abonnement, want er zijn ook geruchten dat er nieuwe sync mogelijkheden komen, en dit is volgens mij toepasselijk op iets dat dagelijks vernieuwd wordt als een krant...

overigens vind ik zelf dat heel erg fake 'papier' met specs ook wel fascinerend en moet het volgens mij mogelijk zijn om een 3d weergave te maken met behulp van webcam + projector, en dat ook als invoermethode gebruiken, echter zal zoiets nog niet voor direkt zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Hoedje schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:19:
[...]

Speculeren maakt het juist leuk ;)
Dat wel, alleen speculeren dat het apparaat niet fijn zal werken en je beter een echte tablet met volwaardige OS kan kopen, vind ik toch een beetje overbodig ;)
Dus, my two cents:
[...]
Zoiets dacht ik ook ja. Realistische speculatie en het klinkt als een geweldig apparaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

@Hoedje
Precies, denk dat ze precies wat jij zegt gaan aankondigen. iSlate (of hoe het ding ook heet) met uitgebreider iPhone OS + boeken/kranten via iTunes + soort iWork met touch aankondiging.
En misschien een MBP met i5 aankondiging, al gok ik dat ze daar weinig aandacht aan besteden omdat het uiterlijk e.d. hetzelfde zal blijven.

Over de iPhone en update OS zullen ze niets zeggen. Heel misschien dat ze zeggen dat we functies van iSlate OS terug gaan zien op de iPhone. Die aankondigingen zullen ze denk ik bewaren voor omstreeks juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Ben wel benieuwd naar de homescreen. Één grote chaos aan icoontjes kan ik mij niet voorstellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 22:35
Hoedje schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:19:
[...]

Speculeren maakt het juist leuk ;) Dus, my two cents:
Zou er nog niets revolutionairs in komen? Een touch toetsenbord waarop je zonder problemen 10-vingerig blind kan typen, of toch een picoprojector....

Ik zie geen nuttige toepassing voor mij, als het product wordt zoals Rogier beschreef, op dit moment. Ik vind een fysiek toetsenbord van een laptop erg fijn.

Dan nu de prijs: ik doe een gokje op tussen de iPhone en de 13" MB, dus €800 in Nederland.

Flinke prijs voor een apparaatje met een groot uitgevallen touchscherm, zonder een volledig OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Natuurlijk zal het homescreen niet à la iPhone zijn, eerder dan toch de richting van OS X, of iets aangepasts wat er op lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Een dock maar dan met gestures lijkt me een fijne oplossing!

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albi The Dragon
  • Laatst online: 09-06 10:15

Albi The Dragon

get your hand off my tail

Eén van de beste Apple build-ups sinds lang, vind je ook niet? :)

Wat ik me van die iSlate altijd afvraag is: hoe ga je dat ergens naartoe meenemen? Hoe zorg je ervoor dat je dat altijd meehebt? Eigenlijk als het niet de draagbaarheid van een iPhone heeft (precies daarom zo een fantastisch toestel: een gps/fototoestel/mp3speler/minilaptop altijd in je broekzak!), hetgeen intrinsiek het geval gaat zijn, heeft het de draagbaarheid van een laptop (je moet een draagtas meehebben). En omdat dat dat product al bestaat in optimale vorm (MBP 13"), geloof ik dat het concept 'iSlate' minder potentieel heeft om een revolutie te ontketenen.

Just my two cents.

Daarom denk ik dat men mogelijks een Imac met touchscreen aankondigt, iPhone OS 4.0, en nieuwe MBP's.

Ik zou ook ontgoocheld zijn, maar sluit het typische onbevredigde gevoel na een Apple Keynote niet uit.

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-06 01:01

Sick Nick

Drop the top!

Nou ja, als internet-consumeer device zie ik er op zich wel wat in. Dan heb je veel minder een toetsenbord nodig, onscreen is zat. Multi touch bediening tijdens het browsen zoals op de iphone (en mijn hd2 :P ) werkt erg prettig, beter dan scrollen/page down enzo. Het gaat denk ik meer voor thuis zijn, lekker op de bank hangen en beetje internetten. Kan met een laptop ook wel maar die moet je toch op schoot nemen, op de leuning zetten of op een andere manier kwijt kunnen. Een slate hou je gewoon in 1 hand vast als een fors grote telefoon, lijkt me een veel relaxtere manier.

Hoop zelf meer op een update van de macbook air maar dat zal er niet in zitten. Ga er binnenkort eentje halen namelijk, zou lullig zijn als er na een half jaar nieuwe modellen van komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Albi The Dragon schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 00:07:
Daarom denk ik dat men mogelijks een Imac met touchscreen aankondigt, iPhone OS 4.0, en nieuwe MBP's.
Nou op termijn denk ik dat Apple toch echt wel iets van een goede eBook-support achtige device de markt instapt. Dit past prima in het plaatje van iTunes en portable iPhones/iPod etc. Een iMac met Touchschreen is toch niet echt fantastisch daarvoor. En de ebook markt wordt op termijn toch echt wel zeer lucratief (kijk naar Amazon's Kindle die snel uitverkocht was), zeker gezien Apple toch al in media als muziek, podcasts, luistercd's en video zit.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 21-01-2010 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Laatst online: 20:43
Anoniem: 69767 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 00:14:
[...]

Nou op termijn denk ik dat Apple toch echt wel iets van een goede eBook-support achtige device de markt instapt. Dit past prima in het plaatje van iTunes en portable iPhones/iPod etc. Een iMac met Touchschreen is toch niet echt fantastisch daarvoor. En de ebook markt wordt op termijn toch echt wel zeer lucratief (kijk naar Amazon's Kindle die snel uitverkocht was), zeker gezien Apple toch al in media als muziek, podcasts, luistercd's en video zit.
Als er eBook-support komt voor Apple producten dan zal dat vast en zeker US-only zijn, in ieder geval voor komend jaar en misschien daarna wel wereldwijd. Zelfde scenario als bij de iTunes-rental toko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:14
Albi The Dragon schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 00:07:
Eén van de beste Apple build-ups sinds lang, vind je ook niet? :)

Wat ik me van die iSlate altijd afvraag is: hoe ga je dat ergens naartoe meenemen? Hoe zorg je ervoor dat je dat altijd meehebt?
En niet onbelangrijk hoe houd je het netjes en heel. Het is af en toe al een heidens karwei om het scherm van de iPhone netjes te houden zelfs met cases en protective layers. En vaak vind ik de laatste, zelfs de doorzichtige varianten, geen verbetering van het uiterlijk van het produkt.

Vrees verder dat we de iSlate/iBook/iTablet dit jaar in Nederland niet gaan zien doordat Apple het weer zo nodig aan een telefooncontract wil hangen. Mocht het ondanks dat contract toch los verkocht worden in de States wordt het misschien weer tijd voor een weekje New England :+

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Laatst online: 22:52

rammes

koekebakker 1e klas

ligt het aan mij of is de store nu compleet down. enige wat ik nu te zien krijg is
<link rel="canonical" href

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 22:06

Nik

rammes schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 08:17:
ligt het aan mij of is de store nu compleet down. enige wat ik nu te zien krijg is
<link rel="canonical" href
Dat ligt dan aan jou ja. Hier nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Nik schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 08:27:
[...]

Dat ligt dan aan jou ja. Hier nergens last van.
thnx (k*t proxy)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-06 22:24
Als die iSlate / iTablet maar een krasvaste achterkant/voorkant krijgt, niet zo gevoelig als die van de iPhone, damn die krast helemaal binnen een paar weken :o, haast verplicht om een cover er op te doen :P

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

SanderPS3 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:04:
Als die iSlate / iTablet maar een krasvaste achterkant/voorkant krijgt, niet zo gevoelig als die van de iPhone, damn die krast helemaal binnen een paar weken :o, haast verplicht om een cover er op te doen :P
als ie er komt verwacht ik unibody concept.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Wat ik echt hoop, is dat de tablet drukniveaus kent, dat lijkt me nou echt geweldig! :)

edit:

Oe en de mogelijkheid om zeg maar in 'kleine vensters' iPhone-apps te kunnen draaien :) Zodat je er meerdere tegelijk naast elkaar open kan hebben staan zeg maar :)

[ Voor 50% gewijzigd door ZpAz op 21-01-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-06 08:58
ZpAz schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:40:
Wat ik echt hoop, is dat de tablet drukniveaus kent, dat lijkt me nou echt geweldig! :)
Dat zou wel heel erg on-Apple zijn. Niet dat ik er ervaring mee heb, maar zo een functie lijkt mij echt niet te werken. Overigens, ik las op Engadget dat de WSJ een feature wist te noemen dat gebruikers konden worden geïdentificeerd konden worden via een frontcamera. Nu lijkt mij dat technologisch wel haalbaar, maar had Apple ook niet een patent op een camera áchter het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Dat patent is er inderdaad,

Hoezo zou dat erg on-apple zijn trouwens? Lijkt me erg fijn voor in photoshop ofzo, als je even op de bank wilt tekenen / brushen :) Een pogo-stick er bij halen, en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
ZpAz schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:38:
Dat patent is er inderdaad,

Hoezo zou dat erg on-apple zijn trouwens? Lijkt me erg fijn voor in photoshop ofzo, als je even op de bank wilt tekenen / brushen :) Een pogo-stick er bij halen, en gaan met die banaan.
In Photoshop snap ik de meerwaarde wel, maar in een touchscreen wat je voor alles gebruikt lijkt mij het niet handig. Daar lijkt mij sowieso de hardware in een tablet niet voor geschikt (laptop-achtige hardware zou teveel op de accu drukken). Wat is de meerwaarde hiervan in gewone software dan? Gebruik dan gewoon een Wacom-achtige voor laptops/desktops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:09
Chocovla schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 08:03:
[...]
Het is af en toe al een heidens karwei om het scherm van de iPhone netjes te houden zelfs met cases en protective layers.
Serieus? Ik heb mijn iPhone al zeker 6 maanden niet meer in een hoesje gehad en de voorkant is nog altijd helemaal in orde, geen kras te bekennen. En ik doe er totaal niet voorzichtig mee. De achterkant is een ander verhaal, maar zelfs dat valt me heel erg mee.

Nu nog even on-topic:

Er komt een Tablet van Apple... Groot scherm, 1 fysieke knop (naast een knop om te locken/booten). De OS is een stuk uitgebreider dan die van de iPhone maar niet op het niveau van OSX. je kan boeken lezen in een batterij sparende mode, films streamen van je bureau Mac. Ook komt er een SDK + Appstore voor tablet Apps, deze store is zowel in iTunes als via het web te bezoeken. 7+ uur batterij. Prijs: €749, nu preorderen en ships 1e week van maart.

En er komt een soort van verbinding tussen de Tablet en de iPhone.

iPhone OS 4.0: Er wordt nog geen nieuwe iPhone aangekondigd maar wel een kleine demo (4/5 apps van grote ontwikkelaars en wat Apps van Aplle zelf) gegeven van 4.0 op een 3GS, developers can get 4.0 now! Consumers will get it in june.

Je las het hier als eerst! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 12:03

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

koentjek schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:09:
[...]

Serieus? Ik heb mijn iPhone al zeker 6 maanden niet meer in een hoesje gehad en de voorkant is nog altijd helemaal in orde, geen kras te bekennen. En ik doe er totaal niet voorzichtig mee. De achterkant is een ander verhaal, maar zelfs dat valt me heel erg mee.

Nu nog even on-topic:

Er komt een Tablet van Apple... Groot scherm, 1 fysieke knop (naast een knop om te locken/booten). De OS is een stuk uitgebreider dan die van de iPhone maar niet op het niveau van OSX. je kan boeken lezen in een batterij sparende mode, films streamen van je bureau Mac. Ook komt er een SDK + Appstore voor tablet Apps, deze store is zowel in iTunes als via het web te bezoeken. 7+ uur batterij. Prijs: €749, nu preorderen en ships 1e week van maart.

En er komt een soort van verbinding tussen de Tablet en de iPhone.

iPhone OS 4.0: Er wordt nog geen nieuwe iPhone aangekondigd maar wel een kleine demo (4/5 apps van grote ontwikkelaars en wat Apps van Aplle zelf) gegeven van 4.0 op een 3GS, developers can get 4.0 now! Consumers will get it in june.

Je las het hier als eerst! ;)
Bijzondere claims, heb je ook een bron? Of is de bron www.dikkeduim.nl ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

Ik ben erg benieuwd wat de tablet voor een product gaat worden. Vooral gezien Apple altijd nogal achterhoudend is met info en zoals we in het verleden met de lancering van de iPhone hebben gezien kunnen ze opeens heel innovatief zijn.
Zelf denk ik wel dat hij komt en dat er een koppeling is met de iPhone via de 4.0 firmware zodat het een concurrent is van de andere tablet's die we in de loop van 2010 krijgen zoals we op de CES zagen.

Zoals iedereen ben ook in benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
Armageddon_2k schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:21:
[...]

Bijzondere claims, heb je ook een bron? Of is de bron www.dikkeduim.nl ? :+
Ik kan er echt niet verder op ingaan... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
koentjek schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:09:
[...]

Ja serieus. Mijn iPhone 2G die ik ooit uit de UK heb gehaald zag er op het laatst uit alsof het was gebruikt als lokale ijsbaan. Afkloppen mijn 3GS houdt zich nog wel redelijk staande, tenminste het touchscreen. De achterkant is 1 grote bende maar dat boeit me ook niet zo. Het is en blijft een gebruiksvoorwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
Chocovla schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:27:
[...]

Ja serieus. Mijn iPhone 2G die ik ooit uit de UK heb gehaald zag er op het laatst uit alsof het was gebruikt als lokale ijsbaan. Afkloppen mijn 3GS houdt zich nog wel redelijk staande, tenminste het touchscreen. De achterkant is 1 grote bende maar dat boeit me ook niet zo. Het is en blijft een gebruiksvoorwerp.
Over de 2G heb ik dat inderdaad wel vaker gehoord, ik heb alleen maar ervaring met de 3G. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Mijn iSlate voorspelling (geen bron ;) ):
Capacitief met multi-touch, uitgebreid iPhone OS, 7-10 inch en e-reader functie

[ Voor 9% gewijzigd door thijsje66 op 21-01-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Dr. Strangelove schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:25:
[...]

Nee, capitalist MS, da's fijn. Ik denk dat ze daar heel wat meer over je weten dan google.

Waarom geeft Apple niet gewoon de optie om te kiezen zoals Firefox dat b.v. doet?
Omdat Apple dat ook doet. Je kunt kiezen tussen Google of Yahoo. Straks zal daar (misschien) Bing ook tussen staan en als standaard zijn ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hoelaat is het hier woensdag te bekijken allemaal?

[mbr]Iets meer inzet mag wel. Je kan het even opzoeken en terugrekenen. Of.. je kan gewoon in de TS kijken.[/]
@Hoedje, had er helemaal overheen gekeken. 19:00 dus, danku :).

[ Voor 69% gewijzigd door Kecin op 21-01-2010 19:34 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:49
Leuk artikel over mogelijke nieuwe interfaces voor de iTablet: http://gizmodo.com/545250...terface-must-be-like-this

ik sluit me aan bij een uitgebreid iphone OS, maar integratie met de iphone zal er wel komen. Apps die je hebt op de iphone kan je gebruiken op de islate en vice versa. Ik denk dat apple met name iphone gebruikers wil aanspreken met dit product en dan zullen ze met heel wat komen om te overtuigen dat je het echt nodig hebt.

Zucht, worden dure jaren voor mij. Ik moet nog een iMac, nieuwe tablet (handig voor mn werk als docent hoop ik), nieuwe iphone en ik ga ook nog trouwen ;( :P

[ Voor 64% gewijzigd door DarkShadow op 21-01-2010 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Laatst online: 23:49
Anoniem: 248577 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:32:
[...]

En hoezo de Macbook VAN 999 voor 849 euro??? Die Macbook kost standaard 899. En het lijkt er op dat je ook nog 5000 airmiles moet betalen.
Dixons is imho de slechtste electronica store die er is. Altijd duur en zelfs hun aanbiedingen zijn ripoffs. Personeel is ook niet om over naar huis te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNL_TIM
  • Laatst online: 03-06 11:09
Deze thread is misschien niet de juiste om het volgende in te vragen, maar is er een manier om de presentatie live te bekijken. Ik weet dat Apple de presentatie een paar dagen naderhand op hun site beschikbaar stelt, maar ik zou het leuk vinden om het live te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:50
Ik zal het t.z.t. in de TS zetten hoe je de keynote kan volgen. Maar live video zit er waarschijnlijk niet in. Er is soms een (matige) audiofeed beschikbaar. Maar het meest betrouwbaar zijn toch de tekst + foto liveblogs. Die zijn meestal te vinden op sites als Macrumors, Engadget, Gizmodo etc.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
DNL_TIM schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:42:
Deze thread is misschien niet de juiste om het volgende in te vragen, maar is er een manier om de presentatie live te bekijken. Ik weet dat Apple de presentatie een paar dagen naderhand op hun site beschikbaar stelt, maar ik zou het leuk vinden om het live te bekijken.
Onder andere One more thing en Mac rumors plaatsen als ik me niet vergis live links voor het events.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Chocovla schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:27:
[...]

Grappig, ik heb ook al bijna 2 jaar een 2G uit de UK en bij mij is het scherm nog in perfecte staat. Ik heb nooit iets van een screenprotector of hoesje gebruikt. Hij zit altijd in m'n broekzak en is ook wel is gevallen en dergelijke. Zit ook wel eens in m'n tas naast anderen dingen. De achterkant is een andere zaak idd, maar dat is niet erg natuurlijk, dat zou bij elke telefoon gebeuren. In de iPhone schermen van Apple heb ik echt wel vertrouwen kwa kwaliteit/duurzaamheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Waarom zou Apple geen e-reader gaan showen, met een e-ink scherm? Volgens mij zit hier wel een markt in.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Omdat dat een 'beperkt' apperaat is. Het enige wat je er ooit mee kan doen is... lezen, geen multimedia, filmpjes whatever. Als ze met een e-reader aan komen zetten hoef ik hem in ieder geval niet.

Ik denk dat het meer een apperaat is wat je in de woonkamer tafel hebt liggen, en waar iedereen in het gezin iets mee kan wat hij wil (lezen, internet, gamen, schrijven e.d)

Echt een bank, hang apperaat, of misschien remote oid.

[ Voor 7% gewijzigd door ZpAz op 21-01-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Good Fella schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:20:
[...]

Omdat Apple dat ook doet. Je kunt kiezen tussen Google of Yahoo. Straks zal daar (misschien) Bing ook tussen staan en als standaard zijn ingesteld.
Gezien de samenwerking op zoekgebied tussen Microsoft en Yahoo is het aannemelijker dat Yahoo wordt vervangen door Bing, niet dat het als extra keus erbij komt.
_Christiaan_ schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:07:
Waarom zou Apple geen e-reader gaan showen, met een e-ink scherm? Volgens mij zit hier wel een markt in.
Omdat er meer markt zit in een multimedia device. Dan kunnen ze iTunes weer inzetten om via die weg multimedia zaken zoals film, muziek, etc. aan te bieden. Ik denk dat een e-reader met multimediale mogelijkheden ook een stuk interessanter zullen zijn voor consumenten dan de simpele e-readers, men zou eerder zo'n ding willen kopen omdat je er meer mee kunt doen. Maar ja, zoiets dacht men ook ooit van tablet pc's en dat is nou net een voorbeeld van hoe iets compleet kan floppen wat consumentenmarkt betreft (in andere sectoren zijn ze wel succesvol).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

_Christiaan_ schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:07:
Omdat elk bedrijf en diens hond al een e-reader uit gaat brengen of dat al gedaan heeft.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNL_TIM
ZpAz schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:50:
[...]

Onder andere One more thing en Mac rumors plaatsen als ik me niet vergis live links voor het events.
OK, thanks. Ik zit iig dinsdag met chips en cola klaar :*) Nu maar hopen dat die stream overeind blijft staan gezien de hype die er nu hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:29
DNL_TIM schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:02:
[...]

OK, thanks. Ik zit iig dinsdag met chips en cola klaar :*) Nu maar hopen dat die stream overeind blijft staan gezien de hype die er nu hangt.
Zorg voor genoeg chips en cola want je moet tot woensdag 19:00 wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Laatst online: 04-06 13:41
me_mrtn schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:52:
[...]

In Photoshop snap ik de meerwaarde wel, maar in een touchscreen wat je voor alles gebruikt lijkt mij het niet handig. Daar lijkt mij sowieso de hardware in een tablet niet voor geschikt (laptop-achtige hardware zou teveel op de accu drukken). Wat is de meerwaarde hiervan in gewone software dan? Gebruik dan gewoon een Wacom-achtige voor laptops/desktops.
Dat ben ik wel met je eens ja, toch zou ik het gaaf vinden als Apple een stylus bedenkt voor dit apparaat die de druk kan registeren. Als je harder drukt duw je de punt verder naar binnen en registreert het dingetje dat of zoiets :).

Verder hoop ik dat het toetsenbord op dit ding ook echt fatsoenlijk bruikbaar is, ik wil wel blind kunnen typen. Natuurlijk kijk je met een tablet altijd wel in de richting van je handen aangezien die op het beeldscherm liggen, maar dan nog wil ik mezelf kunnen focussen op het invoerveld ipv op mijn vingers. Als ze dat bij Apple op een goede manier op weten te lossen zie ik dit ding wel als vervanger voor een thuis e-mail/wordbriefje/internet pc.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
XyritZz schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:12:
[...]

Dat ben ik wel met je eens ja, toch zou ik het gaaf vinden als Apple een stylus bedenkt voor dit apparaat die de druk kan registeren. Als je harder drukt duw je de punt verder naar binnen en registreert het dingetje dat of zoiets :).
En ook dat gebeurt niet, een stylus. Denk even aan de iPhone en met hoeveel bombarie toen de stylus te kijk werd gezet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik zie alleen maar nieuws over die Tablet, vraag me toch echt af wat je daar mee moet als je geen grafisch ontwerper bent. Lijkt me toch een kleiner markt aandeel hebben dan bijvoorbeeld de MBP.

Wou dat er iets meer MBP nieuws was :P

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

ja me2 macbook pro, zit met smart te wachten op een update. dat word dan mijn eerste mac :P

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:31
Kecin schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:08:
Ik zie alleen maar nieuws over die Tablet, vraag me toch echt af wat je daar mee moet als je geen grafisch ontwerper bent. Lijkt me toch een kleiner markt aandeel hebben dan bijvoorbeeld de MBP.

Wou dat er iets meer MBP nieuws was :P
wat moet je als grafisch ontwerper met een tablet ....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-05-2024
monkel schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:54:
[...]

wat moet je als grafisch ontwerper met een tablet ....?
Wat niet?

Als het een goed scherm is met een leuke resolutie dan kan je hem net zoals een laptop gaan gebruiken. Overigens ook leuk om je klanten even hands on met een mock up van bijvoorbeeld een site te laten spelen op zo'n tablet :)

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Ik zie wel vette mogelijkheden voor muziekstudios. Parameters van plugins tweaken, mixerpaneel besturen en dat allemaal via de tablet. Voor de iPhone / Touch zijn die er al, maar die zijn nog te klein.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Inzake die iSlate. Zijn er al mensen die verder dachten richting domotica. Meestal zijn die schermen ergens in het huis gemonteerd. Maar mogelijks met deze iSlate kan je nu echt on-the-fly alles bedienen in huis? Weer een manier om je iTunes bibliotheek te bedienen door het huis, of je apple tv...

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNL_TIM
Catz schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:09:
[...]

Wat niet?

Als het een goed scherm is met een leuke resolutie dan kan je hem net zoals een laptop gaan gebruiken. Overigens ook leuk om je klanten even hands on met een mock up van bijvoorbeeld een site te laten spelen op zo'n tablet :)
Als grafisch ontwerper heb je denk ik niet veel aan een tablet-pc/iSlate. Tenzij Apple een geniale manier heeft gevonden om met je vingers o.a. Photoshop te bedienen. Dan nog denk ik dat veel ontwerpers liever een muis of wacom gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brsm
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:03
DNL_TIM schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:31:
[...]

Als grafisch ontwerper heb je denk ik niet veel aan een tablet-pc/iSlate. Tenzij Apple een geniale manier heeft gevonden om met je vingers o.a. Photoshop te bedienen. Dan nog denk ik dat veel ontwerpers liever een muis of wacom gebruiken.
Ben ik niet met je eens. Apple heeft een patent waarin zij een tablet beschrijven met een pen. Met andere woorden, je zou dus je tablet kunnen gebruiken als teken tablet. Dit zou zo maar kunnen dat Apple een concurrent wordt van Wacom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320583

Mijn verwachting:

-Apple Tablet aankondiging

-Apple 30'' LED Cinema Display
Link: http://img154.imageshack.us/img154/4643/30inchacd.jpg

-iLife & iWork '10

-MacBook Air update & redesign

-iPhone 4.0 OS aankondiging, wordt uitgebracht in zomer 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 08-06 22:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Dat, en ik hoop ook Aperture 3. Al is dat misschien te niche om "groots" te presenteren.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

iSneaker schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:36:
[...]

Ben ik niet met je eens. Apple heeft een patent waarin zij een tablet beschrijven met een pen. Met andere woorden, je zou dus je tablet kunnen gebruiken als teken tablet. Dit zou zo maar kunnen dat Apple een concurrent wordt van Wacom.
Denk het niet. De tablet die Apple gaat maken is uiteraard vooral voor het gebruik met je vingers gemaakt. Dan voelt een glazen oppervlak zoals de iPhone nu heeft erg prettig. Als je een Wacom met pen gebruikt voelt door het materiaal van de Wacom en de pen aan alsof je aan het tekenen bent. Zelfs wanneer je de gum op de achterkant gebruikt voelt dit anders aan. Dat zie ik Apple met een glasachtig touchscreen niet voor elkaar krijgen.

Wat trouwens wel interessant is, Wacoms hebben dus pressure levels dankzij het resistive panel wat erin zit. De iPhone gebruikt een capacitief scherm, en tot op het heden zijn er nog geen capacitieve schermen met pressure levels op de markt. Op het internet kan ik vinden dat een ander bedrijf bezig is met dit soort schermen, en dat ze verwachten dat deze in 2010 in consumentenproducten te vinden zijn... ;) Ik denk niet dit in de iSlate zal worden gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174219

iSneaker schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:36:
[...]

Hopelijk heeft Apple de afgelopen jaren goed gekeken naar de ideeën van Jeff Han over multi-touch technologie. Het filmpje doet me hopen dat werken met de tablet een soortgelijke ervaring is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Interessante analyse over hoe de Apple Tablet interface zou moeten/kunnen zijn: http://gizmodo.com/545250...terface-must-be-like-this

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Hier alvast een link voor live verslagen van het event: http://www.onemorething.nl/live/
27 januari 2010 om 10.00 uur lokale tijd (19.00 uur in Nederland) in het Yerba Buena Center for the Arts in San Francisco.
De een zal hem wel kennen en de ander misschien nog niet. Vandaar nog maar even de post :)
Ik zelf kan niet wachten ^_^
Ik zorg voor mezelf dat de koffie klaar is voor het event begint :P
Oh en ik zet de tv wel op CNN voor de 'troonrede' van Obamarama.

Ik ben zelf binnenkort aan een Macbook Pro toe... dus van mij mag hij een update krijgen >:)
Ook moet ik nog een iPhone maar dat kan in Juni pas. En natuurlijk ben ik benieuwd naar de 4.0 firmware voor mijn Touch. Als hij nog op dat 1st gen ding te installeren valt tenminste.

[ Voor 9% gewijzigd door LogiForce op 24-01-2010 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Lijkt me wel dat het op de Touch te installeren is, alhoewel, was er niet een bericht dat bepaalde functies alleen voor de 3G en de 3GS waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:21
Wat dachten jullie van de een Pixel Qi display..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

Tourniquet schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:26:
Dat, en ik hoop ook Aperture 3. Al is dat misschien te niche om "groots" te presenteren.
* Anoniem: 160183 too

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-05-2024
DNL_TIM schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:31:
[...]

Doordat ik nu al een flinke poos een wacom tablet gebruik was ik deze helemaal vergeten op te noemen in mijn reden :)

Dat ding is echt een verlengstuk van m'n creativiteit.

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Muthas schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:28:
Wat trouwens wel interessant is, Wacoms hebben dus pressure levels dankzij het resistive panel wat erin zit. De iPhone gebruikt een capacitief scherm, en tot op het heden zijn er nog geen capacitieve schermen met pressure levels op de markt.
Daar klopt helaas niets van. Wacom doet vrijwel niets met capacitive en resistive panels. Wacom doet alleen maar in inductie. Al hun tablets waaronder ook de Cintiq serie en de zaken die ze leveren aan tablet pc fabrikanten werkt op basis van inductie. Juist door die inductie gecombineerd met allerlei sensoren kunnen ze dingen als pressure levels, stand van de pen (hoe schuin je 'm houdt), etc. meten en dat weergeven. De huidige Bamboo serie (en ook alleen de Bamboo serie!) maakt echter wel gebruik van een capacitive touchpad (je zou het panel kunnen noemen maar ik vind het persoonlijk meer een bewoording om een scherm aan te duiden) waarmee je in theorie ook pressure levels kunt doen, ze gebruiken het alleen niet omdat het totaal geen zin heeft want daar is nou juist de pen voor bedoeld (die dus middels inductie werkt).

Die pressure levels zitten echter ook gewoon in capacitieve schermen/touchpads. Touchpads werken al sinds jaar en dag op die manier en je kunt ook duidelijk de pressure levels zien (Synaptics heeft de optie om dat in het systray icoontje weer te geven in Windows). Bij de Apple touchpads (of trackpads zoals Apple ze noemt) kun je middels tools als BetterTouchTool ook spelen met de aanrakingsgevoeligheid/pressure levels. Zo kun je voorkomen dat je per ongeluk bepaalde gestures doet of je kunt het juist makkelijker maken door de trackpad gevoeliger te maken.

Het patent van Apple (want daar ging het oorspronkelijk om) beschrijft echter hoe je met een pen op een capacitive touchscreen kunt schrijven. Dat is iets wat niet echt bestaat en wat als patent ook niet aan te vragen is vanwege prior art. Een goed voorbeeld hiervan is namelijk de Pogo stick die een geleidende punt heeft waarmee je op het scherm kunt tekenen. Dat patent van Apple moet dus andere dingen beschrijven anders mag het niet worden toegewezen (het zal ongetwijfeld wel gebeuren omdat de USPTO vrijwel niets controleert, dat gebeurt pas in de rechtszaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Tourniquet schreef op zondag 24 januari 2010 @ 00:36:
Interessante analyse over hoe de Apple Tablet interface zou moeten/kunnen zijn: http://gizmodo.com/545250...terface-must-be-like-this
Dat is idd wel een mooie analyse:
One that will bring world peace and pancakes for everyone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veejee
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:21
Ik ben echt benieuwd of er daadwerkelijk veranderingen optreden betreffende de mbp, niet alleen de hardware maar ook of de alu body wat wordt getweakt! Jammer dat er zo weinig over te lezen is (inhoudelijke en betrouwbare info).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickeyboy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-05 08:39
Niet dat ik het verwacht, maar ik hoop dat ze een keer de iPod Classic vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

thijsje66 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 08:35:
Lijkt me wel dat het op de Touch te installeren is, alhoewel, was er niet een bericht dat bepaalde functies alleen voor de 3G en de 3GS waren?
Ja klopt... zie hier: http://www.appleinsider.c...multitasking_syncing.html
It also stated, somewhat cryptically, "there will be multi-touch gestures OS-wide," and user interface and graphical changes aim to make the mobile operating system easier and more efficient to use. The tipster said the update would be made available only for the iPhone 3G and iPhone 3GS, leaving first-generation handset owners supposedly out of luck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252616

veejee schreef op zondag 24 januari 2010 @ 17:38:
Ik ben echt benieuwd of er daadwerkelijk veranderingen optreden betreffende de mbp, niet alleen de hardware maar ook of de alu body wat wordt getweakt! Jammer dat er zo weinig over te lezen is (inhoudelijke en betrouwbare info).
Een nieuwe body gaat volgens mij nog wel enkele jaartjes duren hoor. De huidige unibody is nog niet zo heel oud. Het vorige "multi-body" design is ook een stuk langer meegegaan(2003-2008). En je kan moeilijk zeggen dat de huidige unibody outdated is qua design vergelijkend met de concurrentie hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veejee
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:21
Anoniem: 252616 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 17:58:
[...]

Een nieuwe body gaat volgens mij nog wel enkele jaartjes duren hoor. De huidige unibody is nog niet zo heel oud. Het vorige "multi-body" design is ook een stuk langer meegegaan(2003-2008). En je kan moeilijk zeggen dat de huidige unibody outdated is qua design vergelijkend met de concurrentie hé.
Zeer zeker niet, ik keur de huidige unibody ook niet af, integendeel! Echter is het altijd mooi om te zien dat er wordt gewerkt aan innovatie.

Met veranderingen aan de uniboby, als ik de berichten kan/mag geloven dat er een core i5/i3 + een ati worden ingebouwd, bedoelde ik ook alsmede gevolg van de eventuele nieuwe hardware configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:29
Ik hoop dat ze wat met Mobile Me gaan doen, vind 20 GB echt te weinig. Mijn huidig fotobestand is al bijna 50 GB en volgens mij ligt dit bij de gemiddelde apple gebruiker nog wel hoger. Mijn homevideo collectie zou ik ook wel graag in de wolken willen gooien.

Dataplannen bij Google zijn super (heb zelf 80 GB voor 16 euro)

Google webalbums vind ik via Picasa heerlijk werken, 1 knop om te syncen en klaar, alleen vind ik webalbums via bv. de iPhone weer verschrikkelijk, er zit bijna geen functionaliteit in (tags toevoegen bv). Heb ook nog bij Flickr een abbo lopen en vind hier de iPhone weer briljant alleen vind ik hier de upload vanaf mijn mac hier weer verschrikkelijk.

Hoop dus dat Apple met iets goed komt waardoor ik Google en Flickr vaarwel kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 12:46
DarkShadow schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:40:
Leuk artikel over mogelijke nieuwe interfaces voor de iTablet: http://gizmodo.com/545250...terface-must-be-like-this

ik sluit me aan bij een uitgebreid iphone OS, maar integratie met de iphone zal er wel komen. Apps die je hebt op de iphone kan je gebruiken op de islate en vice versa. Ik denk dat apple met name iphone gebruikers wil aanspreken met dit product en dan zullen ze met heel wat komen om te overtuigen dat je het echt nodig hebt.

Zucht, worden dure jaren voor mij. Ik moet nog een iMac, nieuwe tablet (handig voor mn werk als docent hoop ik), nieuwe iphone en ik ga ook nog trouwen ;( :P
Ik denk niet dat ze apps voor beide apparaten laten werken, dan is de compatibiliteit niet meer te garanderen, is het niet speciaal voor 1 apparaat gemaakt (best wel kenmerkend voor apple), en kan je een app maar 1 keer verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284893

Als de tablet niet meer kost als een macbook^^, zal ik hem waarschijnlijk aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
mikevdzanden schreef op zondag 24 januari 2010 @ 09:11:
Wat dachten jullie van de een Pixel Qi display..?
Daar zat ik ook over te denken. Zou ideaal zijn. Lager energieverbruik dan conventionele lcd schermen, prima leesbaar in daglicht. En als het een zogenaamd multimode scherm zou zijn is het helemaal perfect. E-books lezen in zwart/wit en dan omschakelen naar kleur voor webbrowsen, gamen of een filmpje. Zou het erg vreemd vinden als Apple e-books zou proberen te pushen op een "normaal" lcd scherm van 10 inch. Op een 3 inch iPhone gaat het allemaal nog wel maar langere tijd op een dergelijk groot lcd scherm boeken gaan lezen spreekt mij in ieder geval niet direct aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Geen idee of zoiets al bestaat maar bij het zien van de uitnodiging met die gekleurde inktvlekken moest ik gelijk denken aan "kleuren e-ink".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 17:25
Chocovla schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:05:
[...]

Daar zat ik ook over te denken. Zou ideaal zijn. Lager energieverbruik dan conventionele lcd schermen, prima leesbaar in daglicht. En als het een zogenaamd multimode scherm zou zijn is het helemaal perfect. E-books lezen in zwart/wit en dan omschakelen naar kleur voor webbrowsen, gamen of een filmpje. Zou het erg vreemd vinden als Apple e-books zou proberen te pushen op een "normaal" lcd scherm van 10 inch. Op een 3 inch iPhone gaat het allemaal nog wel maar langere tijd op een dergelijk groot lcd scherm boeken gaan lezen spreekt mij in ieder geval niet direct aan.
Dat vraag ik me inderdaad ook af.... Stel dat Apple inderdaad ook een soort BookStore uit gaat brengen icm. de Tablet en tevens de Tablet ziet als iets wat erg veel gebruikt gaat worden in het onderwijs om bv. studieboeken te vervangen. Kan Apple dan zomaar een Tablet uitbrengen met een "standaard" LCD scherm?

Ik kan me niet voorstellen dat ik een hele dag naar dat scherm ga staren om te studeren. Dat gaat op een gegeven moment gewoon irriteren aan je ogen. Ik vind het nu al vervelend om op m'n laptop arresten te moeten lezen/bestuderen. Ik heb ze gewoon liever in een reader of een arrestenbundel. In ieder geval iets wat veel 'zachter' is om te lezen... Tevens zal de Tablet waarschijnlijk ook een glasplaat krijgen voor het scherm net als de iPhone. Boeken en e-readers hebben geen last van reflectie. Hoe gaat Apple dit aanpakken?

M.a.w. waarom zou ik ook nog een Tablet kopen als ik al (in mijn geval) honderden euro's per jaar kwijt ben aan boeken en readers voor m'n studie en de Tablet slechts (evt.) zijn gewicht als voordeel heeft? (aannemende dat er een gewoon LCD scherm in zit). Betekend dit dat ik dus twee keer voor mijn boeken moet betalen? 1x fysiek en 1x digitaal?

Voor (glossy) Magazines lijkt het me een heel ander verhaal. Daar kan je nl. ook veel foto's en video ed. in kwijt. Een magazine lees je hooguit een uurtje of 1,5. En als je dat kan afwisselen met video en foto's dan lijkt me dat geen problemen geven op een conventioneel LCD scherm.

Ik ben dus erg benieuwd hoe Apple de Tablet in de markt gaat brengen. Is het een product dat andere producten moet vervangen? Dus Tablet in-plaats-van (studie)boeken, magazines, internetten etc.

Of is het bedoeld om je te ondersteunen in die dingen? Dus af en toe een keertje een magazine lezen. Paar hoofdstukjes uit een boek lezen. Handig om mee te nemen naar college....

Veel vragen dus....Hopelijk krijg ik de 27e antwoord! ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Nou ben in ieder geval erg benieuwd! Eindelijk een tablet die het wel goed doet? Een nieuwe revolutie na de iPod en de iPhone? Ik denk wel dat de eerste reacties na de aankondiging matig zullen zijn: "dit heeft ie niet, dat heeft ie niet, etc. etc." zoals meen ik me te herinneren het geval was bij de eerste iPod (de geruchten gingen over een "über-media-machine", werd het een mp3-muziekspeler...) en de iPhone. Iedereen weet hoe dat is afgelopen :p Apple heeft vaak toch wel een wat bredere visie dan die feature geile geeks. Iets met gebruiksgemak en behoefte creëren en/of vinden.

Maar...heb steeds meer het gevoel dat er misschien toch geen nieuwe MBPs worden aangekondigd. Uitgesteld wegens teleurstellende Intel HD performance misschien? Ze zijn niet echt een grote stap voorruit (vaak gelijk of minder) qua power consumption of HD playback t.o.v. de huidige 9400M van nvidia. Met de meeste games zijn ze zelfs een factor 2 of meer langzamer:
http://www.bit-tech.net/h...hd-graphics-performance/1
Ik wil in ieder geval géén MBP als de Intel HD mijn graphics moet gaan trekken, dan ben ik maar een feature/spec nerd :|

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:02

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Wat mij betreft mogen ze de AppleTV ook van een update voorzien. Het liefste een Atom met een Nvidia ION die samen voor 1080p output zorgen :)

http://www.xbmcfreak.nl/

Pagina: 1 ... 3 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mochten er nieuwe producten aangekondigd worden. Vraag even toestemming aan een moderator (via DM of mail), voordat je aan een topic gaat werken. Dit om te voorkomen dat meerdere mensen tegelijk aan een topicstart over hetzelfde onderwerp werken.