Apple Event 27 januari - Come see our latest creation.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:
  • 95.849 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:34

Exirion

Gadgetfetisjist

voodooless schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:36:
Het is zeker sneller dat op een iPod, maar in now way sneller dan op een echte PC of Mac. Ik weet nu al dat ik me daaraan zou gaan doodergeren.
Een Atom rendert een pagina ook niet zo vlot als een dikke desktop PC, maar is dat erg? Ik browse vaak op een Atom netbookje met OSX erop en dat gaat prima.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 21:56
Ik heb goed nieuws. Flash komt binnenkort.
Waarom zou Jobs anders juist een pagina aanklikken met een grote flashmovie die het niet doet?
Zie de keynote op 13:50. Lijkt me een duidelijke hint, en een mooie manier om over 2 maanden opnieuw de aandacht te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:59

voodooless

Sound is no voodoo!

Exirion schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:43:
Een Atom rendert een pagina ook niet zo vlot als een dikke desktop PC, maar is dat erg? Ik browse vaak op een Atom netbookje met OSX erop en dat gaat prima.
Ik vrees dat ik dat erg irritant ga vinden ;) Maar goed, ik moet het gewoon een keer zelf zien en voelen om dat met zekerheid te kunnen zeggen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Zag ik net een leuk filmpje op het Web..

http://www.funnyordie.co.uk/videos/167d70800c/the-ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 200262 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:35:
Maar 599 voor de 32 versie is wel netjes , als je dat ding importeert uit de vs betaal je ook geen extra kosten aan douane etc.. 599 = 425 en je mag belasting vrij tot 430 euro importeren :D
Dat geldt volgens mij alleen voor spullen die je zelf meeneemt (niet per post).

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-04 11:41

latislos

zie signature

HammerNL schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 09:29:
Het is nou net alsof je met een grote sinterklaas suprise van de Iphone in je handen zit :+
Hehehe, die opmerking maakte mijn ochtend weer goed ;)

OT
Misschien is dit wel handig in de keuken (mits schone vingers) om recepten van af te lezen. of recepten te zoeken. of todo listje op te schrijven.
Alhoewel, dat kan misschien ook goedkoper...

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Een email waarin stond dat de MBPs prijzen toch niet gingen zakken deze week (doen ze normaal wel als er nieuwe MBPs aankomen). Email was van gisteren, dus dat is op het laatste moment gedaan. Zie post #6 van Star-Fish.

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:03
Unlocked or Not, Your iPad Won't Be Able to Use T-Mobile's 3G Network

We're excited that the iPad's data plans won't lock you down in a 2-year contract and that the device's 3G modem isn't carrier-locked. But you still won't get 3G speeds on an iPad if you decide to use T-Mobile.

Why? The iPad's 3G modem supports UMTS/HSDPA (850, 1900, 2100 MHz) and GSM/EDGE (850, 900,1800, 1900 MHz). T-Mobile's 3G runs on 1700 Mhz. See the trouble? You could of course still get EDGE data service using T-Mobile, but that's just not as great as the theoretically blazing 3G speeds, is it?

Some of you are remarking that T-Mobile also runs on 2100 MHz, but here's what our friend and wise man Richard Baguley says:

UMTS2100 is the european version, not the US one. I don't think they are compatible. So, the iPad would just not see the T-Mobile 3G on either frequency

http://i.gizmodo.com/5458...-use-t+mobiles-3g-network

En microsim:

Afbeeldingslocatie: http://cache.gawker.com/assets/images/comment/4/2010/01/ed82b128a000c60a738ae4e49b544dad/340x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Giant87 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:55:UMTS2100 is the european version, not the US one. I don't think they are compatible. So, the iPad would just not see the T-Mobile 3G on either frequency
Maar in de EU werkt het dus wel als ik het goed lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:57:
[...]

Maar in de EU werkt het dus wel als ik het goed lees
In Europa wordt idd de 2100 MHz-band gebruikt. De 1700 MHz wordt ook door een Canadese provider gebruikt en in Japan. Die hebben dan waarschijnlijk hetzelfde probleem(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208019

vogelaarke135 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:52:
[...]

Een email waarin stond dat de MBPs prijzen toch niet gingen zakken deze week (doen ze normaal wel als er nieuwe MBPs aankomen). Email was van gisteren, dus dat is op het laatste moment gedaan. Zie post #6 van Star-Fish.
Ja, lijkt me ook wel logisch. Denk dat een update van de MBP wat van de hype zou wegstelen als ze het gisteren hadden aangekondigd. Hopelijk doen ze het volgende week. Ben er echt lang op aan het wachten al :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322921

torp schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:44:
[...]

Waarom zou Jobs anders juist een pagina aanklikken met een grote flashmovie die het niet doet?
Zie de keynote op 13:50. Lijkt me een duidelijke hint, en een mooie manier om over 2 maanden opnieuw de aandacht te trekken.
Als dit waar is, is dit natuurlijk echt fantastisch nieuws. Dat vind/vond ik het grootste nadeel dat je geen flash hebt. Het is wat je zegt megaaa kansloos dat Steve net een site pakt met flash en dat dus niet laad. Dat doet hij echt niet. Daar denken ze wel overna.

Kan het me ook echt niet voorstellen waarom ze geen flash zouden hebben. Zelf lijkt het me koning om gewoon op de bank bijvoorbeeld dumpert.nl te kijken ofzo, en dat je dat dan ook heel makkelijk kunt delen met de mensen die erbij zitten.

Ik hoop in ieder geval dat het nog komt, zou erg jammer zijn als dit niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-04 10:50
En aan de andere kant heb je bijvoorbeeld dit artikel dat net het tegenovergestelde beweert..
First of all, Flash. For years, we’ve been hearing that Adobe and Apple are in talks to bring full Flash support on the iPhone. It was almost always described as “nearly there”. Well, now that the iPad is out – a bigger device, perfect for browsing the web – and there’s still no Flash in sight, we can assume that Apple is not only not bringing Flash to its mobile devices: it’s fighting against it. For some reason, Apple doesn’t see eye to eye with Adobe when Flash is concerned, and if they haven’t reached some sort of agreement now, it’s probably not just around the corner, either.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-04 11:56

page404

Website says no

torp schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:44:
[...]

jij bent een slimme gozert O-) en ik denk, nee ik weet zeker dat je gelijk gaat krijgen. Alhoewel het willen pushen van html5 ook een interessante theorie is.

[ Voor 6% gewijzigd door page404 op 28-01-2010 11:32 ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:10

Tourniquet

Hiya, fellas!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-04 21:55

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik hoop echt dat men "over the air syncen" gaat ondersteunen dmv WiFi.

Ik zie bijv. al een product zoals een iCloud in huis, een soort MacMini met Airport Extreme eigenschappen.
1. Centrale plek waar alle data word opgeslagen die op al je apparatuur uit te lezen is.
2. Deze is aan te sluiten op je TV en versterker zodat je iPad/Macbook/iMac meteen een afstands bediening is en je alle info die je maar wil op je TV kunt toveren. Soort van Apple TV maar dan uitgebreider.
3. Je draadloos kunt syncen in huis
4. Time machine eigenschappen heeft
5. Kleine documenten/bestanden via het internet kunt delen zodat je met je iPad/Macbook ook onderweg data van thuis kunt ophalen
6. Dit natuurlijk voor een schappelijke prijs.

Ik ben dat gesync via usb gewoon zat, dus als zo`n soort systeem er komt ga ik volledig over :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

De combinatie iMac (of Mac Pro) + iPad vind ik nu wel al interessanter worden in vergelijking met een MacBook die je thuis aan je externe scherm en invoerapparatuur koppelt. Een laptop en pc samen vind ik niks, dan moet je weer je user folders in sync gaan houden via allerlei omslachtige programma's, dat werkt allemaal niet perfect.

Onderweg heb ik de functionaliteit van een laptop 9 van de 10 keer niet nodig. Klein beetje browsen, filmpje kijken, im, mailen, torrent op m'n server aanzetten, en sheets doornemen. Dat kan allemaal met zo'n iPad. Het grote tikwerk doe ik uiteindelijk vooral thuis, dus dat on-screen toetsenbord lijkt mij ook geen probleem. Het is de 1 op de 10 keer dat ik wel een laptop nodig heb, wat mij nog even tegen houdt.

De iPad als een vervanger van een bepaald product zien wat je nu gebruikt, is lastig. Het is een nieuwe markt.

[ Voor 7% gewijzigd door Muthas op 28-01-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-04 09:05
Icelus schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:46:
[...]
Dat geldt volgens mij alleen voor spullen die je zelf meeneemt (niet per post).
En je hebt een probleem met de BTW. Die is per staat in Amerika anders en komt nog over de prijs van 599 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:17

MsG

Forumzwerver

Exirion schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 20:15:
[...]

Beetje flauw dit. Het ding zal minstens zo goed typen als de Touch die ik nu gebruik. Bovendien doe ik vaak niet meer dan wat keywords in Google typen of bookmarks aanclicken. Typen doe je bij browsen dus betrekkelijk weinig, tenzij je op een forum zit.
En daar sla je de spijker op zn kop, het ding vervuld een hele marginale behoefte. Dat is wat ik aldoor al probeer te zeggen. Leuk voor mensen die genoeg geld hebben voor een lage nut/prijs verhouding. Maar voor de meeste mensen is het te nutteloos om zoiets aan te schaffen. De mensen die ik nu hoor die hem willen, willen hem vooral om andere redenen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116571

Muthas schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:59:
De combinatie iMac (of Mac Pro) + iPad vind ik nu wel al interessanter worden in vergelijking met een MacBook die je thuis aan je externe scherm en invoerapparatuur koppelt. Een laptop en pc samen vind ik niks, dan moet je weer je user folders in sync gaan houden via allerlei omslachtige programma's, dat werkt allemaal niet perfect.

Onderweg heb ik de functionaliteit van een laptop 9 van de 10 keer niet nodig. Klein beetje browsen, filmpje kijken, im, mailen, torrent op m'n server aanzetten, en sheets doornemen. Dat kan allemaal met zo'n iPad. Het grote tikwerk doe ik uiteindelijk vooral thuis, dus dat on-screen toetsenbord lijkt mij ook geen probleem. Het is de 1 op de 10 keer dat ik wel een laptop nodig heb, wat mij nog even tegen houdt.

De iPad als een vervanger van een bepaald product zien wat je nu gebruikt, is lastig. Het is een nieuwe markt.
Het probleem is, (ik ben een fan van de iPad hoor :)), je hebt je iPhone al bij, dus de iPad geeft daar maar een marginale aanvulling op (SSH voor je torrents aan te zetten, en een groter scherm).

Een filmpje kijken op je iPhone gaat echt prima in de trein..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Een erg, heel erg matig artikel. Kan er veel over zeggen, maar is de moeite niet eens waard. Daarom een tweetal foto's (dank aan Quacka hier op tweakers):

Afbeeldingslocatie: http://c0581892.cdn.cloudfiles.rackspacecloud.com/apple-tablet-keynote_130.jpg

vs

Afbeeldingslocatie: http://c0581892.cdn.cloudfiles.rackspacecloud.com/apple-tablet-keynote_131.jpg

De 1e is toch echt veel duidelijker, maar ja: dat wisten we al toen we hoorden wat voor soort scherm erin zou zitten.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 28-01-2010 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Als ik thuis op de bank zit of in college, pak ik toch mijn laptop voor dat soort zaken nu. Dat het onderweg op je iPhone kan is leuk, maar het scherm is toch te klein. 10" lijkt mij daarvoor ideaal. En ik denk dat er echt vele geweldige apps voor de iPad gaan komen, als je al ziet wat ze voor de iPhone hebben bedacht, dan zijn er nog veel meer mogelijkheden met dit grotere scherm.

Overigens lijkt mij de meest simpele 16GB variant ook voldoende. Muziek hoef ik er niet op te zetten want onderweg heb ik mijn iPhone, en thuis heb je iTunes welke je dan eventueel bedient met je Remote applicatie. 16GB is dan voldoende voor alleen apps, mail, foto's en een paar video's.

3G zit op de iPhone, en ik heb er wel vertrouwen in dat ik dat met een jailbreak op mijn iPhone of iPad naar de iPad kan tetheren (bovendien denk ik het niet heel vaak nodig te hebben, ik gebruik het zelden met mijn laptop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Op zich vind ik het een interessant apparaat, alleen zijn er een aantal dingen die ik me afvraag:

- Flash, komt het er nou, of is het een no-go voor de mobiele Apple devices als iPod, iPhone en iPad?

- Het schrijven van documenten op de iPad. Dit gaat via iWorks, en de bestanden kunnen alleen maar opgeslagen worden in .PDF en iWorks '09 bestandstypen. Wordt er nog een mogelijkheid toegevoegd om ook op te kunnen slaan naar .doc of .docx, zodat er ook nog een mogelijkheid is om bijlagen te versturen aan mensen die gewend zijn om met MS Office te werken? (Desnoods via een aparte app of een jailbreak)

- Is er een mogelijkheid om in het filesystem te komen, om documenten te ordenen en op een bepaalde plek in een map op te slaan, of komt er een grote 'root' folder waar de iPad alles in plempt?

- Is het mogelijk om straks via WiFi je Mac of PC te benaderen, om draadloos bestanden te streamen, films of muziek of iets dergelijks, zodat dit niet op de iPad hoeft te staan?

- Is het mogelijk om via de Bluetooth die in de iPad zit, het Apple Wireless Keyboard aan te sluiten zodat je niet per definitie vast zit aan het speciale toetsenbord voor de iPad wat Apple als optie aanvoert?

Ongetwijfeld komen er een stel creatievelingen die gaan proberen om er Linux op te laten draaien, zodat bovenstaande sowieso mogelijk is, alleen is de vraag dan hoe lang het gaat duren. Het lijkt mij namelijk erg interessant om te zien dat je straks kunt kiezen tussen bv. Linux en iPhone OS, net zoals het binnenkort mogelijk is om WM en Android als 'dualboot' te draaien op een HTC telefoon.

Erg interessant apparaat met een prachtig uiterlijk, echter vind ik 'm way overpriced voor de opslagcapaciteit die hij mee krijgt..

Edit-

Nog zoiets: Live radio luisteren via bijvoorbeeld Nederland.fm, zal dat mogelijk zijn?
Ik heb het zelf nooit geprobeert met mijn iPod..

Edit 2-

Ja, dat is al mogelijk merk ik net.. Woeps, nooit aan gedacht.

[ Voor 8% gewijzigd door HomegrownBGP op 28-01-2010 13:03 . Reden: Typo's en verbeteringen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
MsG schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:25:
En daar sla je de spijker op zn kop, het ding vervuld een hele marginale behoefte.
Bij jou is het een marginale behoefte maar voor een enorme meerderheid kon dit ding weleens precies zijn waar ze op zitten te wachten. Voor hun is zo'n computer met toetsenbord en beeldscherm, die ook nog eens om een apart bureautje vraagt, zwaar overkill. Zelfs een netbook is te veel gedoe, want te veel een computer.

@snoeki (hier vlak boven): Moeilijk te vergelijken want niet hetzelfde boek, maar je lijkt gelijk te hebben. Waar ik helemaal niet op zit te wachten is het veranderen van fonts en fontgrootte van een boek. Ik wil gewoon het origineel lezen. Misschien vergis ik me maar dat is bij die Kindle wel het geval (dacht ik?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 32279 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:45:
De 1e is toch echt veel duidelijker, maar ja: dat wisten we al toen we hoorden wat voor soort scherm erin zou zitten.
Knap dat je de kwaliteit van het scherm kunt beoordelen via de kwaliteiten van de beamer die apple gebruikt voor de presentatie.

Het is een beetje het probleem waar tvmakers ook mee zitten. Kun je op low-def tv laten zien dat HD beter?

Ik heb een 24" IPS scherm. Als ik daar nou een foto van maak en jij bekijkt die op je TN-schermpje, zie je dan hoe goed mijn monitor is of hoe slecht jouw TN-scherm is?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
burne schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:58:
Knap dat je de kwaliteit van het scherm kunt beoordelen via de kwaliteiten van de beamer die apple gebruikt voor de presentatie.
Je ziet toch duidelijk dat de letters op de iPad een stuk kleiner zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Tot het begint te schemeren, dan kan je die eerste opeens lang zo goed niet meer lezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-03 00:22
Ik zie wel een mooi combo tussen de ipad en dit
Letop, dat plaatje van de interface zegt niets, die kan je dus zelf ontwerpen met HStouch

[ Voor 36% gewijzigd door Extera op 28-01-2010 13:03 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
iPad Could Be Sold Without iBooks In Non-US Countries At Launch
Bad luck, non-US countries. iBooks won't be available from launch in any country other than the US. That could mean Apple's still to finesse the licensing details with book publishers in each country, or you're just plain out of luck.

While I doubt they could write off one of the most attractive features of the iPad that easily, it's disappointing that there'll be a delay in other countries. Apple's Australian website is one of the first sites to have any trace of the iPad, which confirms the lack of ebooks.

I'll be busy pressing F5 every 10 minutes on the UK Apple site, looking for any sign of the iPad, as I just can't believe Apple could launch the device without ebooks from the get-go in the UK, considering Penguin's a British publisher, Hachette a French one, Macmillan originally Scottish but now German, and Harper Collins a British/American company.
Zou wel een vreemde zet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169123

[...]

Een erg, heel erg matig artikel. Kan er veel over zeggen, maar is de moeite niet eens waard. Daarom een tweetal foto's (dank aan Quacka hier op tweakers):

Engadget Ipad hands on

1e veel duidelijker ? heb je al een ipad gekocht ?

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 169123 op 28-01-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 19:05

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

matthijst schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:59:
[...]

Tot het begint te schemeren, dan kan je die eerste opeens lang zo goed niet meer lezen :+
Maar goed stel je leest een boek in het donker met verlicht scherm, dan ben je na een half uur ook hartstikke gaar van het lezen.
Ik zag gisteren dat er trouwens een Nederlands bedrijf bezig is met het maken van kleuren e-reader schermen (e-wetting techniek, www.liquavista.com) die ook een behoorlijke refreshrate hebben (60Hz) dat zie ik binnenkort nog wel in e-readers terechtkomen. Maar lezen met een led-scherm? Ik weet niet of dat zo fijn is

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Als muzikant zie ik dit wel als een stap dichter bij naar een echt goede digitale muziekstandaard. Je kan je bladmuziek inscannen, meenemen naar concert, op een muziekstandaard zetten en klaar is kees. Geen muziek kwijtraken, geen lichtjes op de standaarden, automatisch herhaaltekens herkennen, makkelijk aantekeningen maken en deze ook weer makkelijk verwijderen, met een vingergebaar de pagina omslaan (misschien als er een camera komt een eye-gesture ;) ,of een voetpedaal ofzo). .

Er bestaan al van dit soort dingen, maar ze zijn groot, zwaar, hebben kabels nodig en zijn niet zo intuïtief. Ze zijn ook ontzettend duur. De iPad heeft wireless bluetooth en WiFi, is natuurlijk kleiner en lichter, heeft een mooi scherm van een goede grootte. Als het een beetje werkt zoals andere Apple devices is het ook erg intuïtief. Nu is 499 dollar natuurlijk nog best wel veel maar we zijn echt op de goede weg.

Met 64GB aan boord kan je makkelijk meer dan 10.000 pagina's bladmuziek kwijt van erg goede kwaliteit. Als Apple slim is, gaan ze op korte termijn een deal maken met één of meer van de grote muziekdistributeurs (in de huidige digitale muziek staan nog veel fouten) zoals Barenreiter of EMI. Als Apple grote namen kan krijgen kan dat de manier waarop we bladmuziek gaan lezen snel gaan veranderen. De vraag is alleen: hoe snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Interessante toepassing. Als je er nu mee begint ben je over 2 jaar rijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

[...]

[afbeelding]

vs

[afbeelding]

Ok, even op de eBook-functie ingezoomd is een Kindle (of ander e-ink apparaat) wellicht prettiger om uren lang tekst vanaf te lezen t.o.v LED (heb er geen ervaring mee). Maar ik denk dat de flexibiliteit van de iPad een veel grotere markt aanspreekt dan de Kindle die toch zeer beperkt is (alleen tekst met hooguit wat monochroom afbeeldingen). De mogelijkheden voor multimediale en interactieve content is onbeperkt als kranten en tijdschriften hier op inspringen. En er is al een bij velen bekend distributieplatform wat zich al heeft bewezen (iTunes store).

[ Voor 4% gewijzigd door Tourniquet op 28-01-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
StefSOFT schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:17:
Maar goed stel je leest een boek in het donker met verlicht scherm, dan ben je na een half uur ook hartstikke gaar van het lezen.
Scherm dimmen? neem aan dat dat kan, ala iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

matthijst schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:36:
[...]

Er zit een lichtsensor in, dus automatische helderheid zit erop.
torp schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:59:
[...]

Je ziet toch duidelijk dat de letters op de iPad een stuk kleiner zijn...
Wat zegt de grote van de letters over de kwaliteit van het scherm? Je kan zelf de lettergrote instellen, dus dan maak je ze gewoon groter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dit ding gaat geweldig worden om in je auto te klikken - alleen nog een goede mount voor op de hoofdsteunen en/of middenconsole en je bent klaar, geen autoradio/nav/dvdschermpjes meer nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 28-01-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 19:05

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

matthijst schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:36:
[...]

Ok dat zal vast kunnen, maar vraag bij mij blijft toch staan, leest zoiets prettiger als een e-reader? Ik denk namelijk van niet, lijkt mij na een tijdje gewoon heel vermoeiend.

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-03 09:10

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

In het licht van de iBooks:

Iets minder gepolijst, wel hetzelfde idee.

Ik had overigens nog iets nieuws verwacht over de Ipod Touch. Ik wil een touch gaan gebruiken als autonavi, aangesloten op de stereo. Helaasheb je zo'n externe GPS nodig. Zou fijn zijn als een V4 die ingebouwd had :)

[ Voor 45% gewijzigd door PWM op 28-01-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Er zit toch een GPS in de iPod Touch?
In de mijne althans wel.

Als ik in Maps locatiebepaling aanzet weet de iPod mijn huis direct goed te vinden..

[ Voor 41% gewijzigd door 90710 op 28-01-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
90710 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:54:
In de mijne althans wel.

Als ik in Maps locatiebepaling aanzet weet de iPod mijn huis direct goed te vinden..
Dat komt door de wifi. Er zit geen GPS in de touch.

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

90710 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:54:
In de mijne althans wel.

Wat ik heb begrepen is dat je voor GPS een houder nodig hebt zoals TomTom die op de markt heeft, en dat GPS zelf niet in het apparaat zit. Anders bestel ik er vandaag nog 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Hitler heeft tegenwoordig overal een mening over, dus ik sta niet echt te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

SmithNL schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:56:
[...]

Dat komt door de wifi. Er zit geen GPS in de touch.
Werkelijk? Hoe werkt dat dan? Kijkt hij naar het IP adres?

Edit: Ja dus: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=143469

[ Voor 12% gewijzigd door 90710 op 28-01-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:25

Zoefff

❤ 

jpboere schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:20:
Als muzikant zie ik dit wel als een stap dichter bij naar een echt goede digitale muziekstandaard. Je kan je bladmuziek inscannen, meenemen naar concert, op een muziekstandaard zetten en klaar is kees. Geen muziek kwijtraken, geen lichtjes op de standaarden, automatisch herhaaltekens herkennen, makkelijk aantekeningen maken en deze ook weer makkelijk verwijderen, met een vingergebaar de pagina omslaan (misschien als er een camera komt een eye-gesture ;) ,of een voetpedaal ofzo). .

Er bestaan al van dit soort dingen, maar ze zijn groot, zwaar, hebben kabels nodig en zijn niet zo intuïtief. Ze zijn ook ontzettend duur. De iPad heeft wireless bluetooth en WiFi, is natuurlijk kleiner en lichter, heeft een mooi scherm van een goede grootte. Als het een beetje werkt zoals andere Apple devices is het ook erg intuïtief. Nu is 499 dollar natuurlijk nog best wel veel maar we zijn echt op de goede weg.

Met 64GB aan boord kan je makkelijk meer dan 10.000 pagina's bladmuziek kwijt van erg goede kwaliteit. Als Apple slim is, gaan ze op korte termijn een deal maken met één of meer van de grote muziekdistributeurs (in de huidige digitale muziek staan nog veel fouten) zoals Barenreiter of EMI. Als Apple grote namen kan krijgen kan dat de manier waarop we bladmuziek gaan lezen snel gaan veranderen. De vraag is alleen: hoe snel.
Met een beetje slimme app kan je natuurlijk ook meeluisteren met wat er gespeeld / gezongen wordt, en de pagina automatisch omslaan. Desnoods door op een 'shazam' achtige manier eenmaal een analyse van de muziek te maken en dan met de hand de bladerpunten aan te geven.

Gaaf is het wel, realistisch niet. Het aanschaffen van 12 tablets voor de zangers van ons koor valt helaas nét buiten het budget ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Laatst online: 18-04 10:09
Bestaan er eigenlijk al applicaties die informatie voor je ophalen en bewaren zodat je het later kan lezen? Ik snap dat dit een ouderwets idee is, aangezien overal 3G in gaat zitten om 'overal' toegang te hebben tot het internet.

Als ik bijvoorbeeld de volkskrant wil lezen, maar heb even geen goede dekking dan is dat niet mogelijk en het is soms aan de trage kant. Ik zou het wel tof vinden dat de iPad (en iPhone) het laatste nieuws (of met een instelling het nieuws van de laatste dagen) kan ophalen zodra die een verbinding heeft met het internet. Op die manier kun je tenminste altijd het laatste nieuws lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116571

90710 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:59:
[...]

Werkelijk? Hoe werkt dat dan? Kijkt hij naar het IP adres?

Edit: Ja dus: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=143469
Triangulation op Wifi, een service van Skyhook, en JA, die lui hebben serieus met een auto door jouw straat gereden om consumenten wifi access points in kaart te brengen.. (Misschien achter de Google auto aan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

De NRC app die momenteel voor de iPhone beschikbaar is doet precies dat. Download de hele krant automatisch (als je een abonnement hebt) of doet dat nadat je hem koopt voor 79 cent. Daarna kan je hem onafhankelijk van internetverbinding lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
;)

Afbeeldingslocatie: http://www.weblogcartoons.com/cb/ipad-envy.gif

Afbeeldingslocatie: http://blogs.ajc.com/mike-luckovich/files/2010/01/mike01282010.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik ben erg benieuwd naar de prijs (en beschikbaarheid) in Europa. Voor 400-450 wil ik de gok wel wagen. Ik ben namelijk zo'n typisch persoon waar een smartphone te beperkt is en een PC of laptop veel te uitgebreid. Ik wil weinig dingen kunnen maar wat ik kan moet wel op een prettige manier kunnen. De enige twee die dat voor mij kunnen zijn OSX en W7 dus ... ik ben benieuwd.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Zoefff schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:11:
[...]
Gaaf is het wel, realistisch niet. Het aanschaffen van 12 tablets voor de zangers van ons koor valt helaas nét buiten het budget ;)
In de eerste plaats is het natuurlijk ook niet bedoeld voor zangkoren. Eerder voor orkesten die op hoog niveau spelen. Ik zei ook al, de prijs is voor alleen deze toepassing nog een beetje hoog.

Doe er een camera in en je hebt ook nog eens gelijk een close-up van alle musici (en dirigent) voor de live televisie-uitzending :P.

Er zijn eigenlijk zoveel mogelijkheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-04 23:03
Ik ben nu wel aan het twijfelen gebracht of ik nu een MacBook Pro moet kopen met een 24" LED CD of een iMac en een iPad.... Klinkt allebei wel aardig... Thuis wat meer kracht onderweg wat minder.... dilemma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Same here, maar neig wel heer erg naar iMac + iPad. Punt is dat ik nogal wat met Lightroom en Photoshop doe en een laptop schiet net iets tekort. Daarnaast is een groot scherm ook wel lekker voor fotobewerking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/01/28/1264680499-30.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Chip. op 28-01-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Zoefff schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:11:
Dat is natuurlijk ook niet nodig. Jullie brengen straks allemaal zelf zo'n ding mee en het enige wat dan hoeft te gebeuren is even de juiste stukken naar jullie iPads te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 22-04 07:49
Anoniem: 50624 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:53:
Same here, maar neig wel heer erg naar iMac + iPad. Punt is dat ik nogal wat met Lightroom en Photoshop doe en een laptop schiet net iets tekort. Daarnaast is een groot scherm ook wel lekker voor fotobewerking :)
Dat is ook de combi waar ik voor ga. iMac staat al een tijd in de bestelling (damn you apple). De iMac staat niet in de huiskamer en om aldoor daarnaar toe te lopen om iets op internet op te zoeken is ook maar wat (luxe probleem :P )

Denk dat een 32GB zonder 3G wel iets voor mij is. 32GB omdat ik hem dan ook op (zaken)reis kan gebruiken met wat filmpjes/series erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35919

Als er met de iPad ook met stylus zou kunnen worden ingevoerd zou de iPad heel handig worden voor aantekeningen bij hoorcolleges. Typend houd je dat niet bij, laat staan het invoeren van vergelijkingen.

Op papier raak ik altijd mijn aantekeningen kwijt of wordt het heel chaotisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 15:08
Jailbreaken dat ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-04 22:59
Anoniem: 35919 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:17:
Als er met de iPad ook met stylus zou kunnen worden ingevoerd zou de iPad heel handig worden voor aantekeningen bij hoorcolleges. Typend houd je dat niet bij, laat staan het invoeren van vergelijkingen.

Op papier raak ik altijd mijn aantekeningen kwijt of wordt het heel chaotisch.
Dat soort pennetjes bestaan ook voor de iphone. Lijkt me stug dat je die niet kunt gebruiken op de iPad. Applicaties daarvoor kan je uit de appstore halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
StefSOFT schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:44:
Ok dat zal vast kunnen, maar vraag bij mij blijft toch staan, leest zoiets prettiger als een e-reader? Ik denk namelijk van niet, lijkt mij na een tijdje gewoon heel vermoeiend.
Mja, ik denk van wel :)
Vind een ereader met lampje ook niet echt lekker lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35919

Zendith schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:22:
[...]

Dat soort pennetjes bestaan ook voor de iphone. Lijkt me stug dat je die niet kunt gebruiken op de iPad. Applicaties daarvoor kan je uit de appstore halen.
Weet ik, maar toch raar dat apple zelf dit niet realiseert. Vooral gezien ze zelf erg veel aandacht op de educatieve markt hebben gevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Anoniem: 35919 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:40:
[...]

Weet ik, maar toch raar dat apple zelf dit niet realiseert. Vooral gezien ze zelf erg veel aandacht op de educatieve markt hebben gevestigd.
Dat realiseren ze zich wel hoor, maar ze willen de iPad en iPhone danwel iPod touch gewoon stylus-loos houden. Daar is de interface volledig op toegespitst, en daar zal de touch-technologie zelf ook op toegespitst zijn. Als er dan toch bedrijven zijn die er heil in zien, dan kunnen ze dat zelf prima ontwikkelen (en apple een 10% fee betalen om 'certified' producten te verkopen).

Geinig voorbeeld is bijvoorbeeld de addons die Apple zelf gebruikt in de Apple stores. Een soort batterypack met creditcard lezer waar medewerkers een iPod of iPhone in kunnen schuiven. Die bevat vervolgens software waarmee alle producten in de winkel afgerekend kunnen worden. En het tekenen kan, jawel, met een stylus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Ik ben (afgezien van mijn iPhone) absoluut geen Apple-liefhebber, de iPod's zijn niet mijn ding en ik kan ook niet overweg met Macs en als tweaker zie ik de minpunten als alles moeten kopen via de App-store, iBook-store en iTunes-store; het gebrek aan multitasking en dat soort dingen, maar ik kan wel zeggen wie ik over een paar maanden met zo'n ding zie rondlopen: mijn ouders. Tot vorig jaar hadden ze allebei geen kaas gegeten van computers of laptops en konden niet eens hun mail lezen of eentje versturen.

Tot ik ze een keer liet spelen met mijn iPhone en nu hebben ze allebei een touchscreen-toestel (Samsung) en een laptop (Asus) en ze gebruiken die twee met het grootste gemak op 1 ding na: keer op keer klagen ze dat ze het niet intuitief werkt, traag is, irritante beveiligingsmeldingen van Windows, enz. Met mijn iPhone kunnen ze wél goed overweg. Wat dat betreft is ergonomie en intuitiviteit precies hetgene waarvan de iPad het moet gaan hebben denk ik. Mijn moeder zat vanochtend televisie te kijken en haar eerste reactie was: kan dat onze laptop vervangen, het ziet er simpel uit, net een grote iPhone.

Ik weet niet of er voor mij nog ruimte is tussen mijn laptop en telefoon, maar ik durf er best geld op te zetten dat mijn ouders de laptop en die digitale fotolijstjes weg gaan doen en vervangen door een iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 11:27

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

SeenD schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:32:
Ik mis ook de integratie met de iPhone. Bijvoorbeeld dat ik op mn iPadscherm een melding krijg dat ik gebeld wordt en dat ik die kan wegwuiven en sms kan sturen van "ik kan nu ff niet opnemen", en kan ik wel opnemen dan pak ik mn iPhone, of een headset?
En dan ook meteen smsen via de iPad, ok je kan via t-mobile.nl wel smsen, maar das toch anders, de conversaties tussen je vrienden zit daar niet bij.
Waarom heb ik bij deze melding de hele tijd "Pak je iPhone uit je zak" door mn hoofd spelen? Die "melding" krijg je in de vorm van je beltoon, niet opnemen kan door niks te doen en die sms sturen kan ook op je iphone. Wat overbodig allemaal.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

[YouTube: http://www.youtube.com/v/K_kRXLNarG8?hl=en_US&fs=1]

Nog een hands-on. Afhankelijk van de grote van je handen valt er dus best wel met twee duimen te typen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:26

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Muthas schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:41:
[video]

Nog een hands-on. Afhankelijk van de grote van je handen valt er dus best wel met twee duimen te typen :)
Als ik het zo bekijk is echt wat ik dacht.... 5 a 7 inch is ideaal voor zo'n tablet! 10 is net te groot... Als er wat kleiners komt en het is acceptabel qua prijs ga ik er nog eens overna denken. Tot nu toe vind ik hem echt te lomp
MueR schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:10:
[...]

Waarom heb ik bij deze melding de hele tijd "Pak je iPhone uit je zak" door mn hoofd spelen? Die "melding" krijg je in de vorm van je beltoon, niet opnemen kan door niks te doen en die sms sturen kan ook op je iphone. Wat overbodig allemaal.
Lijkt mij allemaal net waar jij je apparatuur hebt staan. Als hij in het dock staat(je iPhone) en je krijgt een bericht op je iPad als je aan de tafel zit of ergens anders niet in de buurt van 3 meter van je iPhone. Lijkt het mij wel handig om daar een integratie op te verzinnen. Ook gemaakte films of foto's direct syncen met je pad lijkt mij geweldig.

[ Voor 40% gewijzigd door Touchdomex op 28-01-2010 16:51 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 22-04 07:49
Nog wat bugs her en der maar het ziet er wel smooth uit. Iig sneller dan mijn iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Touchdomex schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:47:
[...]

Als ik het zo bekijk is echt wat ik dacht.... 5 a 7 inch is ideaal voor zo'n tablet! 10 is net te groot... Als er wat kleiners komt en het is acceptabel qua prijs ga ik er nog eens overna denken. Tot nu toe vind ik hem echt te lomp
Een 3,5" iPhone en 5" iPad is een beetje onzinnig. Iets kleiners gaan ze echt niet maken. Ga maar naar het Archos of HP Slate topic :P
Lijkt mij allemaal net waar jij je apparatuur hebt staan. Als hij in het dock staat(je iPhone) en je krijgt een bericht op je iPad als je aan de tafel zit of ergens anders niet in de buurt van 3 meter van je iPhone. Lijkt het mij wel handig om daar een integratie op te verzinnen. Ook gemaakte films of foto's direct syncen met je pad lijkt mij geweldig.
Dat soort integratie zal denk ik uit het jailbreaken moeten volgen. Apple zie ik het niet doen. De iPhone valt met een jailbreak nu al als VNC server in te stellen, dus in theorie moet het al kunnen (VNC viewer op tablet en gaan).

Overigens zijn gemaakte foto's en video's vanaf je iPhone al te uploaden naar MobileMe, waartoe je gewoon toegang hebt met je iPad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Muthas schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:56:
[...]

Een 3,5" iPhone en 5" iPad is een beetje onzinnig. Iets kleiners gaan ze echt niet maken. Ga maar naar het Archos of HP Slate topic :P
Dan mogen ze voor mij alsnog een 7 inch tablet maken. Dat zou helemaal gelikt zijn namelijk :D Daarbij is dan in mijn ogen een 5 inch net te klein. Maar dat ga ik ook meer aan als zijnde de allerkleinste en de allergrootste ;) Nu zit je dus nog steeds met een gat in formaten wat net ideaal is :+
Dat soort integratie zal denk ik uit het jailbreaken moeten volgen. Apple zie ik het niet doen. De iPhone valt met een jailbreak nu al als VNC server in te stellen, dus in theorie moet het al kunnen (VNC viewer op tablet en gaan).

Overigens zijn gemaakte foto's en video's vanaf je iPhone al te uploaden naar MobileMe, waartoe je gewoon toegang hebt met je iPad :)
Moet weer via een omweg wat jammer is. Zet zo'n ding naast de TV en als je in de buurt bent met wifi of bluetooth syncen en dan heb je als een fotoslideshow alles erop staan. Lijkt mij imho handiger.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22
Ik blijf het idee houden dat ze de presentatie in januari wilden om zo 3x major launch te kunnen doen van high-volume products (januari: iPad , juli: iPhone, september: iPod lijn). iPhone OS 4.0 is nog niet klaar en gaat wat features bevatten die ze nog niet laten zien om de concurrentie in de smartphone markt een hak te zetten (iPhone next is gewoon nog niet klaar + nog te vroeg voor introductie, de 3GS loopt nog erg goed + recent nieuwe landen er bij)

In Maart komt dan de Apple developers conference (hey.. dat is voor de iPad lauch) waarin ze mogelijk iPhone OS 4.0 aankondigen (iOS?). Zeker door deze "tablet" + A4 chip zijn de mogelijkheden flink vergroot. We zitten nu niet voor niets op iPhone OS 3.2 (beta!). Het is geen 4.0 waard (blijkbaar is zelfs de tablet toevoeging dat niet waard, niet eens een sprong naar bijvoorbeeld 3.5!).

Ik verwacht dat met de developer conference of met de iPhone next launch er opeens heel veel meer mogelijk gaat worden, zowel voor de iPhone als voor de iPad (en iPod Touch).

Camera aan achterkant zou trouwens raar zijn (te lastig formaat om foto's mee te nemen).
Front-Facing had er wel in moeten zitten. Led Cinema display heeft het toch ook?
Vraag me af wat er gebeurd als je hem kan koppelen aan een Led Cinema display (met camera dus....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Touchdomex schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:02:
[...]

Moet weer via een omweg wat jammer is. Zet zo'n ding naast de TV en als je in de buurt bent met wifi of bluetooth syncen en dan heb je als een fotoslideshow alles erop staan. Lijkt mij imho handiger.
Het is maar wat je handiger vind. Syncen met MobileMe kan vanaf je iPhone anywhere, anytime ;) Dan kan je er gelijk vanaf het web, je laptop, en je iPad bij. Dus waarom overbodig direct syncen tussen twee apparaten?

Het meest rare aan de iPad is voor mij trouwens ook dat er geen front-facing camera op zit. Dat had ik echt wel verwacht. Zag de 'gezellig met je moeder op de bank zitten en even iChatten met je broer aan de andere kant van de wereld'-reclame al voor me :+

[ Voor 19% gewijzigd door Muthas op 28-01-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Precies, ik keek gister om 19.10 vol ongeloof naar de layout van de homescreen. Ik kan me niet voorstellen dat dit hem gaat worden. Tuurlijk voor nu, maar Apple zal in Maart echt wel met 4.0 komen waarin de interface incl. lockscreen aangepakt wordt. Op de iPad is het nu heel erg onpraktisch ingedeeld, er had veel meer met de beschikbare pixels gedaan kunnen worden...

[ Voor 13% gewijzigd door heuker op 28-01-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Touchdomex schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:02:
Dan mogen ze voor mij alsnog een 7 inch tablet maken. Dat zou helemaal gelikt zijn namelijk :D Daarbij is dan in mijn ogen een 5 inch net te klein. Maar dat ga ik ook meer aan als zijnde de allerkleinste en de allergrootste ;) Nu zit je dus nog steeds met een gat in formaten wat net ideaal is :+
Soort iPad Nano tussen de iPod Touch en de iPad in bedoel je? Ik heb nu al het idee dat het apparaat hinkt tussen twee gedachten (laptop en iPod Touch), maar als je er nóg eentje tussenin stopt, dan is het een tablet waarop je net niet fatsoenlijk PDF's kan kijken, maar wat ook nét te groot is om in je zak te kunnen stoppen. Van de iPad weet je tenminste zeker dat hij niet in je zak past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Muthas schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:08:
[...]

Het is maar wat je handiger vind. Syncen met MobileMe kan vanaf je iPhone anywhere, anytime ;) Dan kan je er gelijk vanaf het web, je laptop, en je iPad bij. Dus waarom overbodig direct syncen tussen twee apparaten?
Gaat puur om de snelheid. 3G is niet de snelste. Daarbij zit je met een beetje Mobileme wel weer aan een abonnement daarop vast ;) Snap best dat het marketing is maar het is in mijn ogen wel een gemiste kans. Daarbij heeft niet elke iPad 3G maar wel wifi ;)
Megaflix schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:12:
[...]

Soort iPad Nano tussen de iPod Touch en de iPad in bedoel je? Ik heb nu al het idee dat het apparaat hinkt tussen twee gedachten (laptop en iPod Touch), maar als je er nóg eentje tussenin stopt, dan is het een tablet waarop je net niet fatsoenlijk PDF's kan kijken, maar wat ook nét te groot is om in je zak te kunnen stoppen. Van de iPad weet je tenminste zeker dat hij niet in je zak past.
Ik weet niet wat voor zakken jij hebt maar 7 inch past ook niet in mijn zak hoor :X Maar ik zou dat in mijn ogen een beter formaat vinden. Als ik kijk naar hoe dat ding op dit moment in de hand ligt bij het typen en dergelijke zou voor mij een 7 inch iPad beter passen overal waar ik ben dan een 10 inch...

[ Voor 40% gewijzigd door Touchdomex op 28-01-2010 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Touchdomex schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:13:
Ik weet niet wat voor zakken jij hebt maar 7 inch past ook niet in mijn zak hoor :X Maar ik zou dat in mijn ogen een beter formaat vinden.
Misschien is de 7"-10" inch niet het probleem, maar ligt het probleem bij te kleine broekzakken. Zo kan je het ook bekijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 28-01-2010 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 69767 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:23:
[...]

Misschien is de 7"-10" inch niet het probleem, maar ligt het probleem bij te kleine broekzakken. Zo kan je het ook bekijken.
Dat kan uiteraard ook :+ Maar ik denk dat ik persoonlijk nog eventjes het ding laat liggen en als ze kleiner worden uitgebracht weer kijken. Lijkt mij voor deze prijs wel een grappig apparaat om snel dingen te raadplegen thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Touchdomex schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:13:
Ik weet niet wat voor zakken jij hebt maar 7 inch past ook niet in mijn zak hoor :X Maar ik zou dat in mijn ogen een beter formaat vinden. Als ik kijk naar hoe dat ding op dit moment in de hand ligt bij het typen en dergelijke zou voor mij een 7 inch iPad beter passen overal waar ik ben dan een 10 inch...
iPhone is 3,5 inch toch? Dan zou een 7 inch-scherm dus al 4 keer die oppervlakte hebben (twee keer zo lang, twee keer zo breed)? Het zou in theorie prima in het assortiment passen. Van 3,5 inch voor de iPhone en iPod Touch via 7 en 10 inch iPads naar 13, 15 en 17 inch MacBook.
Touchdomex schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:32:
Dat kan uiteraard ook :+ Maar ik denk dat ik persoonlijk nog eventjes het ding laat liggen en als ze kleiner worden uitgebracht weer kijken. Lijkt mij voor deze prijs wel een grappig apparaat om snel dingen te raadplegen thuis.
Voor mij lijkt het eerder iets wat ik op het werk zou gaan gebruiken ipv thuis, om snel even wat op te zoeken op het bedrijfsnetwerk via wifi als ik ergens mee bezig ben. Via de 3G kan ik dan ook mijn email even checken of dat soort dingen. Nu staat er een logge desktop-terminal zonder harde schijf wat alles op een server aan de andere kant van het land opslaat via ISDN :X Ik heb wel 3G van de baas wat ik gebruik in combinatie met mijn eigen laptop en een oude reservecomputer, maar dat kan ik dan beter doen via zo'n iPad misschien. Dat toetsenbord-dock-ding op mijn bureau en als ik wil kan ik de iPad ook meenemen naar andere locaties. * Megaflix droomt verder, morgen staat er weer gewoon die slome desktop op me te wachten.

[ Voor 43% gewijzigd door Megaflix op 28-01-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Megaflix schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:33:
[...]

iPhone is 3,5 inch toch? Dan zou een 7 inch-scherm dus al 4 keer die oppervlakte hebben (twee keer zo lang, twee keer zo breed)? Het zou in theorie prima in het assortiment passen. Van 3,5 inch voor de iPhone en iPod Touch via 7 en 10 inch iPads naar 13, 15 en 17 inch MacBook.
Daarom is het denk ik ook een kwestie van tijd voordat hij uitkomt. Ik ga nog eventjes afwachten. De iPhone is inderdaad 3.5 inch. Het gaat mij meer om hoe je hem vasthoud en hoe hij overal inpast. Voor een netbook is 10 inch prima om mee te werken. Maar voor een interface die eigenlijk ontworpen is voor de iPhone/Touch is het naar mijn menig dus te groot. 7 inch als tussenmaat lijkt mij perfect en ook goed tussen het assortiment passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Ik heb geen ervaring met Macbooks maar ik zag op screenshots dat er onderin zo'n soort taakbalk zit met icoontjes. Kwestie van tijd dat ze die interface ook aanpassen voor gebruik op de iPad? Als je dat scrollbaar maakt van links naar rechts via de touchinterface, dan zou je het iPad-bureaublad ook voor andere dingen kunnen gaan gebruiken dan alleen het weergeven van icoontjes.

Als je die taakbalk dan ook nog als overlay hebt op je scherm, dan is multitasken volgens mij ook uitstekend mogelijk :)

[ Voor 14% gewijzigd door Megaflix op 28-01-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:59

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat betreft camera... Waar zouden ze die moeten plaatsen. Het ding heeft feitelijk geen boven of onderkant, nog links of rechts... Dat maakt het dus niet zo makkelijk.

Misschien willen ze wachten tot ze de cam achter of tussen de pixels kunnen verstoppen...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Touchdomex schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:36:
[...]

Daarom is het denk ik ook een kwestie van tijd voordat hij uitkomt. Ik ga nog eventjes afwachten.
Dan kan je lang wachten. Geloven jullie soms ook in de iPhone nano?

Deze tablet heeft z'n dikke rand nodig om hem normaal vast te kunnen houden. Stel je even een 7"-tablet met zo'n rand voor, dat ziet er niet uit. Bovendien zullen ze hem dun willen houden, zonder ook nog concessies te moeten doen op de accutijd. Dan heb je ook nog eens te maken met warmte.
Misschien wel het belangrijkst, compatibiliteit. Een kleinere tablet zal een lagere resolutie betekenen, dat zorgt voor meer werk voor de ontwikkelaars. Dat wil Apple niet, want dan wordt de stap groter om applicaties te maken. Nu heb je te maken met een versie voor de iPhone (of iPod) en iPad. Dat is goed te doen, groot en klein, het verschil is voor de ontwikkelaars duidelijk. Kom je dan ook nog met zoiets als middel, dan wordt dit een slap aftreksel van de grote of kleine variant. Hem dezelfde resolutie geven kan ook niet, want dan wordt het aantal DPI zo groot, dat tekst wat op de 10" versie normaal te lezen is, op de 7" versie veel te klein is.

Conclusie, een ander formaat tablet gaat er niet komen. Dat de reeks 3,5" - 7" - 10" - 13" etc. mooi klinkt, betekent niet gelijk dat het zo is :P

[ Voor 8% gewijzigd door Muthas op 28-01-2010 17:52 . Reden: nu met gratis quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Megaflix schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:39:
Ik heb geen ervaring met Macbooks maar ik zag op screenshots dat er onderin zo'n soort taakbalk zit met icoontjes. Kwestie van tijd dat ze die interface ook aanpassen voor gebruik op de iPad? Als je dat scrollbaar maakt van links naar rechts via de touchinterface, dan zou je het iPad-bureaublad ook voor andere dingen kunnen gaan gebruiken dan alleen het weergeven van icoontjes.

Als je die taakbalk dan ook nog als overlay hebt op je scherm, dan is multitasken volgens mij ook uitstekend mogelijk :)
Dat balkje zit ook op een iPhone/iPod Touch alleen ziet die er daar iets anders uit.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YgHEcAFTIPjZMrdUiteNeQyO/full.png
^ zie hier aan de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Muthas schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:49:
IPhone Nano? Nee dat niet :+ Wel in de paashaas sinds gisteren.
90710 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:50:
Dat balkje zit ook op een iPhone/iPod Touch alleen ziet die er daar iets anders uit.
[afbeelding]
Alleen kun je daarin maar 4 icoontjes kwijt. Ik zou als feature best willen zien dat je bij het kantelen van het toestel (zowel iPhone als iPad) de Macbook-taakbalk zou zien, waarin je van links naar rechts kan scrollen, zodat je veel meer icoontjes daar onderin kan zetten. Dan kun je de rest van het scherm gebruiken voor andere dingen. Ook kun je dan programma's opstarten terwijl je al andere programma's open hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Muthas schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:49:
[...]

Deze tablet heeft z'n dikke rand nodig om hem normaal vast te kunnen houden. Stel je even een 7"-tablet met zo'n rand voor, dat ziet er niet uit. Bovendien zullen ze hem dun willen houden, zonder ook nog concessies te moeten doen op de accutijd. Dan heb je ook nog eens te maken met warmte.
Kwestie van tijd toch? Alles kan kleiner en zo ook bijvoorbeeld die bezel. Ik vind een 7 inch met een in verhouding even grote rand als dat de 10 inch heeft er wel nog steeds prima uitzien. Dat is smaak.

Dun houden, accutijd en warmte kan ik je in vinden. Maar dat is denk ik een jaar en dat zijn de chips architectuur weer zo anders dat het dan wel kan. Daarbij iets dikker mag in mijn ogen ook. Dat doet niet af aan het model of design.
Misschien wel het belangrijkst, compatibiliteit. Een kleinere tablet zal een lagere resolutie betekenen, dat zorgt voor meer werk voor de ontwikkelaars. Dat wil Apple niet, want dan wordt de stap groter om applicaties te maken. Nu heb je te maken met een versie voor de iPhone (of iPod) en iPad. Dat is goed te doen, groot en klein, het verschil is voor de ontwikkelaars duidelijk. Kom je dan ook nog met zoiets als middel, dan wordt dit een slap aftreksel van de grote of kleine variant. Hem dezelfde resolutie geven kan ook niet, want dan wordt het aantal DPI zo groot, dat tekst wat op de 10" versie normaal te lezen is, op de 7" versie veel te klein is.

Conclusie, een ander formaat tablet gaat er niet komen. Dat de reeks 3,5" - 7" - 10" - 13" etc. mooi klinkt, betekent niet gelijk dat het zo is :P
Geen idee of het leesbaar is of niet. Er zijn op dit moment genoeg netbooks met 10 en 7 inch die dezelfde! resolutie hebben en wat voor beide gevallen nog steeds goed werkbaar en leesbaar is. Welliswaar niet als je zit met een leesbril of iets dergelijks. Daarbij heb je ook nog de zoomende interface van Apple vooral met betrekking tot browser. Ik zie daar mogelijkheden in. Daarbij kun je nu ook op de iPad de programma's draaien van de iPhone. Dus ze hoeven niet een speciale versie te draaien.... Dat kan gewoon kriskras door elkaar. Zo ook voor de 7 inch....

De DPI of dat hinderlijk is of niet dat weet ik nog niet. Eerst eens het ding in de handen hebben en kijken hoe hij op dit moment echt leesbaar is. Maar naar wat ik ben tegengekomen op netbooks kan een 7 inch met dezelfde resolutie als de 10 inch prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109556

Wat ik niet snap, waar windt iedereen zich zo over op?

Bij veel mensen valt het resultaat tegen, maar, heeft Apple ooit enige toezegging gedaan? Nee! Hebben ze er ooit al nieuws over naar buiten gebracht? Nee! (althans, misschien het lekken van wat footage om de gekte op te roeren) Op veel plekken wordt het als een teleurstelling neer gezet, maar denk dat diegene het bij zichzelf moeten zoeken.

Geheid dat er (marketing technisch goed, wel jammer) later toevoegingen komen zoals een camera etc. Dat is nou eenmaal de manier van werken van Apple. Goed voorbeeld: de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Touchdomex schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 18:08:
Kwestie van tijd toch? Alles kan kleiner en zo ook bijvoorbeeld die bezel. Ik vind een 7 inch met een in verhouding even grote rand als dat de 10 inch heeft er wel nog steeds prima uitzien. Dat is smaak.
Ik dacht dat die bezel was om te voorkomen dat je per ongeluk programma's opstart terwijl je hem in je handen houdt. De iPhone hou je vast bij de randen want je kunt er omheen met je hand, maar dat 10 inch grote scherm kun je niet met je hele hand omvatten dus zul je hem vast moeten pakken als een stuk papier, met je duim op de rand.
Dun houden, accutijd en warmte kan ik je in vinden. Maar dat is denk ik een jaar en dat zijn de chips architectuur weer zo anders dat het dan wel kan. Daarbij iets dikker mag in mijn ogen ook. Dat doet niet af aan het model of design.
Ik weet het niet, dat dunne lijkt me juist de essentie van het apparaat, maar zolang het geen uitstekende delen heeft zou iets dikker misschien niet uitmaken.
Geen idee of het leesbaar is of niet. Er zijn op dit moment genoeg netbooks met 10 en 7 inch die dezelfde! resolutie hebben en wat voor beide gevallen nog steeds goed werkbaar en leesbaar is. Welliswaar niet als je zit met een leesbril of iets dergelijks.
Netbooks vind ik juist niet praktisch. Je zit met een Windows- of Linux-interface die bedoelt is voor monitoren van 7 tot pak-hem-beet 30 inch of zelfs groter. De programma's die je draait zijn ook eigenlijk niet bedoeld voor zulke kleine schermpjes. Mij lijkt straks juist het voordeel dat de programma's die je draait op een iPad wel bedoeld zijn voor die resolutie.
De DPI of dat hinderlijk is of niet dat weet ik nog niet. Eerst eens het ding in de handen hebben en kijken hoe hij op dit moment echt leesbaar is. Maar naar wat ik ben tegengekomen op netbooks kan een 7 inch met dezelfde resolutie als de 10 inch prima...
De iPhone is 480x320, de iPad 1024x768. Die is dus niet precies 2 keer zo lang en 2 keer zo breed, dus de scaling is ook niet exact x2 voor de bestaande Apps, maar net een tikje meer. In principe kunnen ze dus makkelijk een ~7 inch 1024x768 scherm maken, als ze de DPI van de iPhone aanhouden.

[ Voor 4% gewijzigd door Megaflix op 28-01-2010 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Over de afmetingen zullen ze bij Apple wel goed nagedacht hebben

http://www.apple.com/ipad/specs/ ,

242,8 mm X 189,7 mm X 13,4 mm.

Maar als ik kijk naar bijvoorbeeld de Archos 9

http://www.pdashop.nl/pro...pc-tablet-60gb-zwart.html ,

256 mm X 134 mm X 17 mm.

Dan lijkt me een wat langer en minder breed formaat zoals de Archos wat beter bij surfen en films , misschien is het wat vierkanter formaat van de Apple wat beter voor e-books ?

Nou is design iets wat ze bij Apple in hoofdletters schrijven maar ik kwam onderstaand 10 inch pad tegen op Youtube en die mag er toch ook zijn en het lijkt zelfs dunner dan de Apple , het os gaat waarschijnlijk Android zijn.
De specs zijn giga Nvidia Tegra 2 , 5mp cam en webcam, hdmi , usb en micro usb , headphone , 2 sd slots , stereo speakers , docking station uitgang en waarschijnlijk 3g.

Dus wie zijn twijfels heeft over de iPad er is / en er komt nog genoeg "moois" meer.

http://www.youtube.com/watch?v=J2QAZUUYD2Y

[ Voor 36% gewijzigd door janzeeschuimers op 28-01-2010 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:32
[modbreak]Wie wil er een topic openen over de tablet? Het is namelijk de hoogste tijd om deze op slot te doen en dan is het leuk om ergens verder te kunnen babbelen.[/]

Megaflix gaat iets maken _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 28-01-2010 19:17 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Je bedoelt een topicstart waarin ook wat info staat over de iPad? Of een "groot" topic met een mega-topicstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compi_56
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-03 22:39
Heb je gezien wat Apple stocks doen min 4 %, zal hen leren oude wijn in nieuwe kruiken te verkopen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Zoiets als de "page navigator" uit de Pages app (zie keynote) moeten ze ook heel snel even inbouwen in de iPhone versie van Safari om snel door een lange website (GoT bijvoorbeeld :P ) te kunnen scrollen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

When Apple was demoing its new iBooks application for the iPad during their keynote address, I just kept thinking to myself: this simply must have been designed byDelicious Monster, the shop behind the brilliant Mac
app Delicious Library. I’m not the only one who thought that either. Delicious Monster founder Wil Shipley thought the same thing. The only problem? His shop didn’t make it.
Afbeeldingslocatie: http://cache0.techcrunch.com/wp-content/uploads/2010/01/ibooks1.png

Tegen

Afbeeldingslocatie: http://cache0.techcrunch.com/wp-content/uploads/2010/01/delmonster.png

Een 1 op 1 kopie dus
In fact, Shipley was quite vocal on Twitter during the keynote today about the situation. “No, Apple didn’t license iBooks from me. They just copied me. Ah well,” he wrote. Later, he added, “I guess it’s not enough Apple has hired every employee who worked on Delicious Library, they also had to copy my product’s look. Flattery?” While Shipley tries to play it off as not that big of a deal, clearly he’s pretty upset about it. And he should be. I mean, the bookshelf view in iBooks is nearly identical to the main bookshelf view used in Delicious Library. Not only that, but it’s not like this is a little-known app that Apple may have missed: it has won the Apple Design Award twice, and been a runner-up one other time. Apple gives out those awards.

[ Voor 39% gewijzigd door PWM op 28-01-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Compi_56 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:25:
Heb je gezien wat Apple stocks doen min 4 %, zal hen leren oude wijn in nieuwe kruiken te verkopen. >:)
Zet er eens een index naast en je ziet dat je onzin praat:

Afbeeldingslocatie: http://www.nutz.nl/grab/84a7d82e05c13ca2959066e0872c9f16.jpg

(en dan zie ook gelijk wat de waarde is van die goede jaarcijfers.)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

burne schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:42:
[...]

Zet er eens een index naast en je ziet dat je onzin praat:

[afbeelding]

(en dan zie ook gelijk wat de waarde is van die goede jaarcijfers.)
Dat klopt dan dus toch? De 26e zitten ze nog een paar % boven de Nasdaq, vandaag duikelen ze er onder.

Ze openen vandaag in ieder geval ook flink lager, en alle winst van gister en eergister is foetsie.

EDIT:

In absolute bedragen deze week:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kc8dDKRekNvsYkEyRQncnsAZ/full.png

Overigens zijn de Apple aandelen lekker gestegen vorig jaar.

[ Voor 24% gewijzigd door PWM op 28-01-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Die dagbewegingen zeggen ook zo lekker veel. En dan nog? Alsof de markt altijd gelijk heeft.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

kenneth schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:57:
Die dagbewegingen zeggen ook zo lekker veel. En dan nog? Alsof de markt altijd gelijk heeft.
Het maakt ook geen zak uit, maar Burne plaatst een graph die niet helemaal past bij het punt wat hij wilt maken :+

Wall Street is de laatste die trends goed voorspelt, als ze dat wel konden was het een heel andere markt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
[iPad] Discussie - deel 1

Ik heb wat gefabriekt :) Aanvullingen en commentaar mogen uiteraard via DM of mail (zie profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:32
En daar verder :Y)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mochten er nieuwe producten aangekondigd worden. Vraag even toestemming aan een moderator (via DM of mail), voordat je aan een topic gaat werken. Dit om te voorkomen dat meerdere mensen tegelijk aan een topicstart over hetzelfde onderwerp werken.