Apple Event 27 januari - Come see our latest creation.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:
  • 95.876 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Muthas schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:08:
[...]

Het is maar wat je handiger vind. Syncen met MobileMe kan vanaf je iPhone anywhere, anytime ;) Dan kan je er gelijk vanaf het web, je laptop, en je iPad bij. Dus waarom overbodig direct syncen tussen twee apparaten?
Gaat puur om de snelheid. 3G is niet de snelste. Daarbij zit je met een beetje Mobileme wel weer aan een abonnement daarop vast ;) Snap best dat het marketing is maar het is in mijn ogen wel een gemiste kans. Daarbij heeft niet elke iPad 3G maar wel wifi ;)
Megaflix schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:12:
[...]

Soort iPad Nano tussen de iPod Touch en de iPad in bedoel je? Ik heb nu al het idee dat het apparaat hinkt tussen twee gedachten (laptop en iPod Touch), maar als je er nóg eentje tussenin stopt, dan is het een tablet waarop je net niet fatsoenlijk PDF's kan kijken, maar wat ook nét te groot is om in je zak te kunnen stoppen. Van de iPad weet je tenminste zeker dat hij niet in je zak past.
Ik weet niet wat voor zakken jij hebt maar 7 inch past ook niet in mijn zak hoor :X Maar ik zou dat in mijn ogen een beter formaat vinden. Als ik kijk naar hoe dat ding op dit moment in de hand ligt bij het typen en dergelijke zou voor mij een 7 inch iPad beter passen overal waar ik ben dan een 10 inch...

[ Voor 40% gewijzigd door Touchdomex op 28-01-2010 17:19 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Touchdomex schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:13:
Ik weet niet wat voor zakken jij hebt maar 7 inch past ook niet in mijn zak hoor :X Maar ik zou dat in mijn ogen een beter formaat vinden.
Misschien is de 7"-10" inch niet het probleem, maar ligt het probleem bij te kleine broekzakken. Zo kan je het ook bekijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 28-01-2010 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 69767 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:23:
[...]

Misschien is de 7"-10" inch niet het probleem, maar ligt het probleem bij te kleine broekzakken. Zo kan je het ook bekijken.
Dat kan uiteraard ook :+ Maar ik denk dat ik persoonlijk nog eventjes het ding laat liggen en als ze kleiner worden uitgebracht weer kijken. Lijkt mij voor deze prijs wel een grappig apparaat om snel dingen te raadplegen thuis.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Touchdomex schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:13:
Ik weet niet wat voor zakken jij hebt maar 7 inch past ook niet in mijn zak hoor :X Maar ik zou dat in mijn ogen een beter formaat vinden. Als ik kijk naar hoe dat ding op dit moment in de hand ligt bij het typen en dergelijke zou voor mij een 7 inch iPad beter passen overal waar ik ben dan een 10 inch...
iPhone is 3,5 inch toch? Dan zou een 7 inch-scherm dus al 4 keer die oppervlakte hebben (twee keer zo lang, twee keer zo breed)? Het zou in theorie prima in het assortiment passen. Van 3,5 inch voor de iPhone en iPod Touch via 7 en 10 inch iPads naar 13, 15 en 17 inch MacBook.
Touchdomex schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:32:
Dat kan uiteraard ook :+ Maar ik denk dat ik persoonlijk nog eventjes het ding laat liggen en als ze kleiner worden uitgebracht weer kijken. Lijkt mij voor deze prijs wel een grappig apparaat om snel dingen te raadplegen thuis.
Voor mij lijkt het eerder iets wat ik op het werk zou gaan gebruiken ipv thuis, om snel even wat op te zoeken op het bedrijfsnetwerk via wifi als ik ergens mee bezig ben. Via de 3G kan ik dan ook mijn email even checken of dat soort dingen. Nu staat er een logge desktop-terminal zonder harde schijf wat alles op een server aan de andere kant van het land opslaat via ISDN :X Ik heb wel 3G van de baas wat ik gebruik in combinatie met mijn eigen laptop en een oude reservecomputer, maar dat kan ik dan beter doen via zo'n iPad misschien. Dat toetsenbord-dock-ding op mijn bureau en als ik wil kan ik de iPad ook meenemen naar andere locaties. * Megaflix droomt verder, morgen staat er weer gewoon die slome desktop op me te wachten.

[ Voor 43% gewijzigd door Megaflix op 28-01-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Megaflix schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:33:
[...]

iPhone is 3,5 inch toch? Dan zou een 7 inch-scherm dus al 4 keer die oppervlakte hebben (twee keer zo lang, twee keer zo breed)? Het zou in theorie prima in het assortiment passen. Van 3,5 inch voor de iPhone en iPod Touch via 7 en 10 inch iPads naar 13, 15 en 17 inch MacBook.
Daarom is het denk ik ook een kwestie van tijd voordat hij uitkomt. Ik ga nog eventjes afwachten. De iPhone is inderdaad 3.5 inch. Het gaat mij meer om hoe je hem vasthoud en hoe hij overal inpast. Voor een netbook is 10 inch prima om mee te werken. Maar voor een interface die eigenlijk ontworpen is voor de iPhone/Touch is het naar mijn menig dus te groot. 7 inch als tussenmaat lijkt mij perfect en ook goed tussen het assortiment passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Ik heb geen ervaring met Macbooks maar ik zag op screenshots dat er onderin zo'n soort taakbalk zit met icoontjes. Kwestie van tijd dat ze die interface ook aanpassen voor gebruik op de iPad? Als je dat scrollbaar maakt van links naar rechts via de touchinterface, dan zou je het iPad-bureaublad ook voor andere dingen kunnen gaan gebruiken dan alleen het weergeven van icoontjes.

Als je die taakbalk dan ook nog als overlay hebt op je scherm, dan is multitasken volgens mij ook uitstekend mogelijk :)

[ Voor 14% gewijzigd door Megaflix op 28-01-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:30

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat betreft camera... Waar zouden ze die moeten plaatsen. Het ding heeft feitelijk geen boven of onderkant, nog links of rechts... Dat maakt het dus niet zo makkelijk.

Misschien willen ze wachten tot ze de cam achter of tussen de pixels kunnen verstoppen...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Touchdomex schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:36:
[...]

Daarom is het denk ik ook een kwestie van tijd voordat hij uitkomt. Ik ga nog eventjes afwachten.
Dan kan je lang wachten. Geloven jullie soms ook in de iPhone nano?

Deze tablet heeft z'n dikke rand nodig om hem normaal vast te kunnen houden. Stel je even een 7"-tablet met zo'n rand voor, dat ziet er niet uit. Bovendien zullen ze hem dun willen houden, zonder ook nog concessies te moeten doen op de accutijd. Dan heb je ook nog eens te maken met warmte.
Misschien wel het belangrijkst, compatibiliteit. Een kleinere tablet zal een lagere resolutie betekenen, dat zorgt voor meer werk voor de ontwikkelaars. Dat wil Apple niet, want dan wordt de stap groter om applicaties te maken. Nu heb je te maken met een versie voor de iPhone (of iPod) en iPad. Dat is goed te doen, groot en klein, het verschil is voor de ontwikkelaars duidelijk. Kom je dan ook nog met zoiets als middel, dan wordt dit een slap aftreksel van de grote of kleine variant. Hem dezelfde resolutie geven kan ook niet, want dan wordt het aantal DPI zo groot, dat tekst wat op de 10" versie normaal te lezen is, op de 7" versie veel te klein is.

Conclusie, een ander formaat tablet gaat er niet komen. Dat de reeks 3,5" - 7" - 10" - 13" etc. mooi klinkt, betekent niet gelijk dat het zo is :P

[ Voor 8% gewijzigd door Muthas op 28-01-2010 17:52 . Reden: nu met gratis quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Megaflix schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:39:
Ik heb geen ervaring met Macbooks maar ik zag op screenshots dat er onderin zo'n soort taakbalk zit met icoontjes. Kwestie van tijd dat ze die interface ook aanpassen voor gebruik op de iPad? Als je dat scrollbaar maakt van links naar rechts via de touchinterface, dan zou je het iPad-bureaublad ook voor andere dingen kunnen gaan gebruiken dan alleen het weergeven van icoontjes.

Als je die taakbalk dan ook nog als overlay hebt op je scherm, dan is multitasken volgens mij ook uitstekend mogelijk :)
Dat balkje zit ook op een iPhone/iPod Touch alleen ziet die er daar iets anders uit.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YgHEcAFTIPjZMrdUiteNeQyO/full.png
^ zie hier aan de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Muthas schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:49:
IPhone Nano? Nee dat niet :+ Wel in de paashaas sinds gisteren.
90710 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:50:
Dat balkje zit ook op een iPhone/iPod Touch alleen ziet die er daar iets anders uit.
[afbeelding]
Alleen kun je daarin maar 4 icoontjes kwijt. Ik zou als feature best willen zien dat je bij het kantelen van het toestel (zowel iPhone als iPad) de Macbook-taakbalk zou zien, waarin je van links naar rechts kan scrollen, zodat je veel meer icoontjes daar onderin kan zetten. Dan kun je de rest van het scherm gebruiken voor andere dingen. Ook kun je dan programma's opstarten terwijl je al andere programma's open hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Muthas schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:49:
[...]

Deze tablet heeft z'n dikke rand nodig om hem normaal vast te kunnen houden. Stel je even een 7"-tablet met zo'n rand voor, dat ziet er niet uit. Bovendien zullen ze hem dun willen houden, zonder ook nog concessies te moeten doen op de accutijd. Dan heb je ook nog eens te maken met warmte.
Kwestie van tijd toch? Alles kan kleiner en zo ook bijvoorbeeld die bezel. Ik vind een 7 inch met een in verhouding even grote rand als dat de 10 inch heeft er wel nog steeds prima uitzien. Dat is smaak.

Dun houden, accutijd en warmte kan ik je in vinden. Maar dat is denk ik een jaar en dat zijn de chips architectuur weer zo anders dat het dan wel kan. Daarbij iets dikker mag in mijn ogen ook. Dat doet niet af aan het model of design.
Misschien wel het belangrijkst, compatibiliteit. Een kleinere tablet zal een lagere resolutie betekenen, dat zorgt voor meer werk voor de ontwikkelaars. Dat wil Apple niet, want dan wordt de stap groter om applicaties te maken. Nu heb je te maken met een versie voor de iPhone (of iPod) en iPad. Dat is goed te doen, groot en klein, het verschil is voor de ontwikkelaars duidelijk. Kom je dan ook nog met zoiets als middel, dan wordt dit een slap aftreksel van de grote of kleine variant. Hem dezelfde resolutie geven kan ook niet, want dan wordt het aantal DPI zo groot, dat tekst wat op de 10" versie normaal te lezen is, op de 7" versie veel te klein is.

Conclusie, een ander formaat tablet gaat er niet komen. Dat de reeks 3,5" - 7" - 10" - 13" etc. mooi klinkt, betekent niet gelijk dat het zo is :P
Geen idee of het leesbaar is of niet. Er zijn op dit moment genoeg netbooks met 10 en 7 inch die dezelfde! resolutie hebben en wat voor beide gevallen nog steeds goed werkbaar en leesbaar is. Welliswaar niet als je zit met een leesbril of iets dergelijks. Daarbij heb je ook nog de zoomende interface van Apple vooral met betrekking tot browser. Ik zie daar mogelijkheden in. Daarbij kun je nu ook op de iPad de programma's draaien van de iPhone. Dus ze hoeven niet een speciale versie te draaien.... Dat kan gewoon kriskras door elkaar. Zo ook voor de 7 inch....

De DPI of dat hinderlijk is of niet dat weet ik nog niet. Eerst eens het ding in de handen hebben en kijken hoe hij op dit moment echt leesbaar is. Maar naar wat ik ben tegengekomen op netbooks kan een 7 inch met dezelfde resolutie als de 10 inch prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109556

Wat ik niet snap, waar windt iedereen zich zo over op?

Bij veel mensen valt het resultaat tegen, maar, heeft Apple ooit enige toezegging gedaan? Nee! Hebben ze er ooit al nieuws over naar buiten gebracht? Nee! (althans, misschien het lekken van wat footage om de gekte op te roeren) Op veel plekken wordt het als een teleurstelling neer gezet, maar denk dat diegene het bij zichzelf moeten zoeken.

Geheid dat er (marketing technisch goed, wel jammer) later toevoegingen komen zoals een camera etc. Dat is nou eenmaal de manier van werken van Apple. Goed voorbeeld: de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Touchdomex schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 18:08:
Kwestie van tijd toch? Alles kan kleiner en zo ook bijvoorbeeld die bezel. Ik vind een 7 inch met een in verhouding even grote rand als dat de 10 inch heeft er wel nog steeds prima uitzien. Dat is smaak.
Ik dacht dat die bezel was om te voorkomen dat je per ongeluk programma's opstart terwijl je hem in je handen houdt. De iPhone hou je vast bij de randen want je kunt er omheen met je hand, maar dat 10 inch grote scherm kun je niet met je hele hand omvatten dus zul je hem vast moeten pakken als een stuk papier, met je duim op de rand.
Dun houden, accutijd en warmte kan ik je in vinden. Maar dat is denk ik een jaar en dat zijn de chips architectuur weer zo anders dat het dan wel kan. Daarbij iets dikker mag in mijn ogen ook. Dat doet niet af aan het model of design.
Ik weet het niet, dat dunne lijkt me juist de essentie van het apparaat, maar zolang het geen uitstekende delen heeft zou iets dikker misschien niet uitmaken.
Geen idee of het leesbaar is of niet. Er zijn op dit moment genoeg netbooks met 10 en 7 inch die dezelfde! resolutie hebben en wat voor beide gevallen nog steeds goed werkbaar en leesbaar is. Welliswaar niet als je zit met een leesbril of iets dergelijks.
Netbooks vind ik juist niet praktisch. Je zit met een Windows- of Linux-interface die bedoelt is voor monitoren van 7 tot pak-hem-beet 30 inch of zelfs groter. De programma's die je draait zijn ook eigenlijk niet bedoeld voor zulke kleine schermpjes. Mij lijkt straks juist het voordeel dat de programma's die je draait op een iPad wel bedoeld zijn voor die resolutie.
De DPI of dat hinderlijk is of niet dat weet ik nog niet. Eerst eens het ding in de handen hebben en kijken hoe hij op dit moment echt leesbaar is. Maar naar wat ik ben tegengekomen op netbooks kan een 7 inch met dezelfde resolutie als de 10 inch prima...
De iPhone is 480x320, de iPad 1024x768. Die is dus niet precies 2 keer zo lang en 2 keer zo breed, dus de scaling is ook niet exact x2 voor de bestaande Apps, maar net een tikje meer. In principe kunnen ze dus makkelijk een ~7 inch 1024x768 scherm maken, als ze de DPI van de iPhone aanhouden.

[ Voor 4% gewijzigd door Megaflix op 28-01-2010 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Over de afmetingen zullen ze bij Apple wel goed nagedacht hebben

http://www.apple.com/ipad/specs/ ,

242,8 mm X 189,7 mm X 13,4 mm.

Maar als ik kijk naar bijvoorbeeld de Archos 9

http://www.pdashop.nl/pro...pc-tablet-60gb-zwart.html ,

256 mm X 134 mm X 17 mm.

Dan lijkt me een wat langer en minder breed formaat zoals de Archos wat beter bij surfen en films , misschien is het wat vierkanter formaat van de Apple wat beter voor e-books ?

Nou is design iets wat ze bij Apple in hoofdletters schrijven maar ik kwam onderstaand 10 inch pad tegen op Youtube en die mag er toch ook zijn en het lijkt zelfs dunner dan de Apple , het os gaat waarschijnlijk Android zijn.
De specs zijn giga Nvidia Tegra 2 , 5mp cam en webcam, hdmi , usb en micro usb , headphone , 2 sd slots , stereo speakers , docking station uitgang en waarschijnlijk 3g.

Dus wie zijn twijfels heeft over de iPad er is / en er komt nog genoeg "moois" meer.

http://www.youtube.com/watch?v=J2QAZUUYD2Y

[ Voor 36% gewijzigd door janzeeschuimers op 28-01-2010 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-05 08:40
[modbreak]Wie wil er een topic openen over de tablet? Het is namelijk de hoogste tijd om deze op slot te doen en dan is het leuk om ergens verder te kunnen babbelen.[/]

Megaflix gaat iets maken _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 28-01-2010 19:17 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Je bedoelt een topicstart waarin ook wat info staat over de iPad? Of een "groot" topic met een mega-topicstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compi_56
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-03 22:39
Heb je gezien wat Apple stocks doen min 4 %, zal hen leren oude wijn in nieuwe kruiken te verkopen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:21

Tourniquet

Hiya, fellas!

Zoiets als de "page navigator" uit de Pages app (zie keynote) moeten ze ook heel snel even inbouwen in de iPhone versie van Safari om snel door een lange website (GoT bijvoorbeeld :P ) te kunnen scrollen. :Y

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

When Apple was demoing its new iBooks application for the iPad during their keynote address, I just kept thinking to myself: this simply must have been designed byDelicious Monster, the shop behind the brilliant Mac
app Delicious Library. I’m not the only one who thought that either. Delicious Monster founder Wil Shipley thought the same thing. The only problem? His shop didn’t make it.
Afbeeldingslocatie: http://cache0.techcrunch.com/wp-content/uploads/2010/01/ibooks1.png

Tegen

Afbeeldingslocatie: http://cache0.techcrunch.com/wp-content/uploads/2010/01/delmonster.png

Een 1 op 1 kopie dus
In fact, Shipley was quite vocal on Twitter during the keynote today about the situation. “No, Apple didn’t license iBooks from me. They just copied me. Ah well,” he wrote. Later, he added, “I guess it’s not enough Apple has hired every employee who worked on Delicious Library, they also had to copy my product’s look. Flattery?” While Shipley tries to play it off as not that big of a deal, clearly he’s pretty upset about it. And he should be. I mean, the bookshelf view in iBooks is nearly identical to the main bookshelf view used in Delicious Library. Not only that, but it’s not like this is a little-known app that Apple may have missed: it has won the Apple Design Award twice, and been a runner-up one other time. Apple gives out those awards.

[ Voor 39% gewijzigd door PWM op 28-01-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Compi_56 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:25:
Heb je gezien wat Apple stocks doen min 4 %, zal hen leren oude wijn in nieuwe kruiken te verkopen. >:)
Zet er eens een index naast en je ziet dat je onzin praat:

Afbeeldingslocatie: http://www.nutz.nl/grab/84a7d82e05c13ca2959066e0872c9f16.jpg

(en dan zie ook gelijk wat de waarde is van die goede jaarcijfers.)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

burne schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:42:
[...]

Zet er eens een index naast en je ziet dat je onzin praat:

[afbeelding]

(en dan zie ook gelijk wat de waarde is van die goede jaarcijfers.)
Dat klopt dan dus toch? De 26e zitten ze nog een paar % boven de Nasdaq, vandaag duikelen ze er onder.

Ze openen vandaag in ieder geval ook flink lager, en alle winst van gister en eergister is foetsie.

EDIT:

In absolute bedragen deze week:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kc8dDKRekNvsYkEyRQncnsAZ/full.png

Overigens zijn de Apple aandelen lekker gestegen vorig jaar.

[ Voor 24% gewijzigd door PWM op 28-01-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Die dagbewegingen zeggen ook zo lekker veel. En dan nog? Alsof de markt altijd gelijk heeft.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

kenneth schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:57:
Die dagbewegingen zeggen ook zo lekker veel. En dan nog? Alsof de markt altijd gelijk heeft.
Het maakt ook geen zak uit, maar Burne plaatst een graph die niet helemaal past bij het punt wat hij wilt maken :+

Wall Street is de laatste die trends goed voorspelt, als ze dat wel konden was het een heel andere markt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
[iPad] Discussie - deel 1

Ik heb wat gefabriekt :) Aanvullingen en commentaar mogen uiteraard via DM of mail (zie profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-05 08:40
En daar verder :Y)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mochten er nieuwe producten aangekondigd worden. Vraag even toestemming aan een moderator (via DM of mail), voordat je aan een topic gaat werken. Dit om te voorkomen dat meerdere mensen tegelijk aan een topicstart over hetzelfde onderwerp werken.