gewoon nee.
Ik heb geen leuke ondertitel.
Net een duitse vlag die zwart-rood-wit (news is geel) bovenaan bij engadget
Heerlijk, 10AM pacific is hier 9 uur savonds, lekker alles live op engadget volgen

Op een of andere manier lijkt dit een beetje snel in elkaar geflanst en niet iets wat Apple al lang heeft voorbereid. Misschien om de rumors last-minute een beetje een andere kant op te sturen.
Ik geef een tablet aankondiging wel kans, maar ben een stuk zekerder over nieuwe iLife dingen
Ik zou het doen!
Oh, geloof me daar is heel lang over nagedacht. Die dingen zijn altijd zo dat je er vantevoren niet veel aan hebt, behalve om je wilde speculaties nog wilder te maken, en achteraf zijn ze compleet logisch. Maar toch geven ze er niets mee weg. Ik vermoed dat over de bewoording ook wel een paar vergaderingen gegaan zijn.lh-Online.nl schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:55:
Lelijkste. Uitnodiging. Door Apple. Ooit.(sorry, dat moest echt even)
Op een of andere manier lijkt dit een beetje snel in elkaar geflanst en niet iets wat Apple al lang heeft voorbereid. Misschien om de rumors last-minute een beetje een andere kant op te sturen.
[ Voor 23% gewijzigd door CyBeR op 18-01-2010 19:09 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik weet het niet zo goed hoorthijsje66 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:54:
En dat weet jij zo goed omdat?
gewoon nee.
Lastig te zeggen, vooral omdat een groot bedrijf als Apple waarschijnlijk niet zomaar iets in de publiciteit kwakt.thijsje66 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 19:10:
Lijkt me ook.Denk jij dat Apple zonder na te denken dingen in de publiciteit kwakt om er vervolgens eens goed over na te denken of het wel slim was?
edit:stukje weggehaald
[ Voor 31% gewijzigd door Bloemstukje op 18-01-2010 19:15 ]
gewoon nee.
Anoniem: 193933

Engadget, Ars Technica, and others are reporting that Apple has issued invitations for a media event scheduled for 10:00 AM Pacific Time on January 27th. The event will be held at the Yerba Buena Center for the Arts in San Francisco, and the invitation's tag line reads "Come see our latest creation."
Apple had been rumored earlier this month to have scheduled a media event for that date and location, and the company is widely expected to introduce its highly-anticipated tablet device at the event.
Bron
Edit : Ik moet eerst verversen na het eten.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 193933 op 18-01-2010 19:24 ]
Maarruh... aankondiging doet wel denken aan een geheel nieuw product, geen simpele update. Dus of ze hebben die tablet of ze gooien felle kleuren over de nieuwe mac pro
[ Voor 94% gewijzigd door Philflow op 18-01-2010 19:43 ]
Je bedoelt denk ik 19 uur? Er zit 9 uur verschil tussen PST en CET.Vanx schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:55:
[...]Heerlijk, 10AM pacific is hier 9 uur savonds, lekker alles live op engadget volgen
Ik ging van GMT-8 --> GMT+1, dus 9 uur.Papa Hotel schreef op maandag 18 januari 2010 @ 19:44:
[...]
Je bedoelt denk ik 19 uur? Er zit 9 uur verschil tussen PST en CET.
Maar dat is natuurlijk niet de uitzendtijd
Mensen, 7 uur met zijn allen Engadget refreshen
[ Voor 8% gewijzigd door Vanx op 18-01-2010 21:15 ]
compatibiliteit is geen issue met mooie upscaling of 2 resoluties. 3gs heeft ook betere 3D gfx dan de 3g...thijsje66 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 17:26:
@GS2K1
In mijn tweakblog heb ik een stuk geschreven over het falen van iPhone killers. Hierin heb ik de eeuwige compatibiliteit meegenomen, wat mss beschadigd gaat worden door de iPhone 4G. Dat gaat wel problemen opleveren met apps denk ik.
En wtf: een 64 GB versie iPhone? 128 GB iTouch? Da's toch ziekelijk veel? Wat voor app/muziek/film junk ben je dan
Die 64 gb is simpelweg door de prijs/beschikbaarheid van de chips te bekijken
Emile in "[iPhone] Firmware 4.0 Wishlist"thijsje66 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:54:
En dat weet jij zo goed omdat?
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Volgens die redenering hoeft niemand ooit meer een persconferentie te houden.Tijn89 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 19:42:
En wat hebben we daaraan?Vet voor die gasten, maar kijk gewoon op macrumors en je weet genoeg. Daarbij kan je de show de volgende dag ook gewoon streamen, dus niet echt hoge nood daarvoor
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Op het moment dat de nieuwe versie expres vóór juni wordt geïntroduceerd, kunnen ze de verkopen spreiden over een paar maanden. Wat natuurlijk ook een mogelijkheid is, is dat ze nu al wel nieuwe software aankondigen (die ook op de tablet draait), en dat de hardware in juni pas aan bod komt. Laten we hopen dat Apple tegen die tijd voldoende voorraad heeft aangelegd.
Eigenlijk hetzelfde als met de Magic Mouse, ronduit bizar dat die muis in Nederland nergens in de schappen is te vinden (op hier&daar een enkel exemplaar na).
Daarnaast verwacht ik dat de tablet er nu echt moet komen, inclusief aangepast iPhone OS (4.0?).
iLife '10 (en iWork '10?) lijkt me vrij logisch. Het zou me verbazen als ze die over zouden slaan.
Als laatste vermoed ik dat de update's voor de MBP (en misschien de MP) echt als "tussendoortjes" worden beschouwd, hier zal niet de focus van het event op liggen. (MBP, nieuwe cpu's en met bijbehorende grafische chips. Laten we hopen op een verbetering van de dual-gpu modellen, zodat het in&-uitloggen niet langer noodzakelijk is. Verwacht verder niet veel spectaculairs hiervoor).
En dan zakt de verkoop van de iPhone 3GS dramatisch in, omdat er bekend is dat er in juni in nieuwe komt. Zo dom zijn ze bij Apple ook nietthijsje66 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 19:14:
Óf in Juni pas op de markt gebracht, dat kan natuurlijk ook.
Dat zegt helemaal niks. Macgeekblog gaat er van uit dat iPhone OS 4.0 beta dan wordt vrijgegeven. Als dat zo is, dan kunnen ze inderdaad via dat developer programma mensen deel laten nemen aan de beta test. Maar volgens mij weten ze daar verder net zo veel als wij
Een aantal weken geleden las ik op AppleInsider dat Apple waarschijnlijk geen iLife '10 en/of iWork '10 gaat uitbrengen, zij baseerden dit op het plotseling rond de jaarwisseling verdwijnen van het '09-logo op beide verpakkingen (zoals hier en hier is te zien, zijn de '09-logo's daadwerkelijk verdwenen).SyS_ErroR schreef op maandag 18 januari 2010 @ 23:19:
iLife '10 (en iWork '10?) lijkt me vrij logisch. Het zou me verbazen als ze die over zouden slaan.
Ik denk persoonlijk dat Apple op 27 januari een iSlate, Core i5/i7 MacBook Pro's en hopelijk geüpdate LED Cinema Display('s). Ik denk eerlijk gezegd niet dat er een volledige versie van iPhone OS 4.0 zal worden geïntroduceerd, het is namelijk pas recent dat de eerste tekenen van testwerkzaamheden zijn opgedoken.
Voor degenen die wachten op een update van de Mac Pro, ik denk dat jullie begin maart je zin krijgen (de huidige Mac Pro met Nehalem Xeon's werd op 03-03-2009 geïntroduceerd).
Ik hoop stiekem toch op een update van iWork, die Office ondersteuning is momenteel namelijk nog om te janken, en dat irriteert me dagelijks..
Verder, het lijkt me "logisch" dat voor een tablet ook de software zal moeten worden aangepast, ik denk dat dat uiteindelijk iPhone OS 4.0 gaat worden. (Of ze hebben "opeens" multi-touch ondersteuning in SL ingebouwd, maar dat is misschien wel erg hoog gegrepen).
Anoniem: 322921
- Introductie van Tablet
- Update van MBP en heel misschien MP
- Introductie van 30" Led scherm en 24" daalt in prijs
En dan staat het event in het teken van de Tablet uiteraard. De updat van MBP en MP wordt als tussendoortje gezien omdat dit zelf alleen niet eventwaardig is, maar neemt niet weg dat ik er erg blij mee ben
Het lijkt me vrij duidelijk dat de iPhone 4G in juni wordt aangekondigd omdat dat inmiddels is uitgegroeid tot de maand van iPhone. Net zoals september dat is van de iPods.
De iPhone OS 4.0 houdt ik me niet echt mee bezig, maar lijkt me logisch als dit ook gewoon in Juni gebeurd. Verder zou het leuk zijn als iTunes X wordt geintroduceerd. Die kans acht ik nog wel redelijk aanwezig in verband met de komst van de Tablet. In iTunes X zijn dan ook de mogelijkheden, in USA is het geloof ik al maar zal dan ook vast wel naar NL komen, van koop van onder andere films, tv series en natuurlijk de E-Books.
Jullie zullen me wel voor gek verklaren

Agh we gaan het zien!!
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
[ Voor 25% gewijzigd door Xeanor op 19-01-2010 02:05 ]
Aan de andere kant, als dat zo is dan is nu waarschijnlijk je laatste kans om nog een fatsoenlijk scherm zonder spiegel te kopen.Xeanor schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 02:04:
Ik hoop heel erg op zo'n 30" LED scherm, ik heb er geen goed gevoel bij zo'n huidige 30" te kopen want ik ben bang dat er een paar maanden later een LED versie komt, wat ik veel en veel liever zou willen hebben. Nou kan je wel zeggen dat je "altijd wel kan blijven wachten" maar doorgaans duurt het 3-4 jaar voordat zo'n monitor een nieuwe versie krijgt.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dat is is marketing, deze manier is de belangrijkste reden dat Apple toch veel verkoopt ondanks veel hogere prijzen dan de concurrentie.SyS_ErroR schreef op maandag 18 januari 2010 @ 23:19:
Eigenlijk hetzelfde als met de Magic Mouse, ronduit bizar dat die muis in Nederland nergens in de schappen is te vinden (op hier&daar een enkel exemplaar na).
Dat is ook niet zo gek: er zijn alleen al in Nederland ongeveer 5.000 mensen die de Magic Mouse gereserveerd hadden bij een Retail Store, dus niet de Apple Store. Die zijn twee weken geleden pas uitgeleverd, waarna pas voorraden in de verschillende winkels (zeg maar zo'n zelfde aantal) aangevuld moeten worden, die ook zo uitverkocht zijn: lang niet iedereen reserveert een muis. Kortom: je bent in Nederland 10.000 muizen verder voordat er überhaupt iets goed (als in: ruim) leverbaar is.SyS_ErroR schreef op maandag 18 januari 2010 @ 23:19:
[..]
[..]
Als je daarbij ook nog even de losse verkoop bij de Apple Store (hierbij niet meegerekend) en de verkoop bij de iMacs meerekent, evenals de verkopen in het buitenland, en je begrijpt misschien dat de Magic Mouse niet meteen volledig goed leverbaar is.
Bron kan ik niet vrijgeven, maar ik durf mijn hand in het vuur te steken voor de reserveringen
Overigens is mijn verwachting vrij simpel: een iSlate (new creation duidt op een nieuw product), een update van Macbook Pro en her en der wat software (misschien iWork en iLife, misschien iTunes vanwege de iSlate). Heb ook voor de nieuwe schermen te weinig info langs zien komen, alhoewel de 24" LED ook 'opeens' aanwezig was.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Confirmed: het Apple Event zal hoogst waarschijnlijk gaan over de
• tablet
• iPhone 4 (OS 4.0)
• iLife 2010
Bron!"I spoke to a source at Apple this morning, before the invite hit my inbox, who said the event would likely focus on three projects: The tablet device, iPhone 4, and a new round of iLife 2010 software," Morris wrote. "While we won't see new iPhone hardware just yet, we will see the next-generation software."
Dus geen update van de MBP dan...?
[ Voor 2% gewijzigd door JanvdVeer op 19-01-2010 09:43 . Reden: typo ]
Als je goed kijkt naar de kleuren die zijn gebruikt in de uitnodiging. Lijkt het mij voor handen dat ze iets met kleur willen gaan doen. Denk aan iPods of iPhone's in diverse kleuren?
Als de iPhone aankondigingen komen. dan hoop ik persoonlijk op een aluminium body.
A Soldiers manual and a pair of boots.
[ Voor 8% gewijzigd door Dr. Strangelove op 19-01-2010 09:49 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Muthas schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 09:55:
Het lijkt mij door het lekken van Intel toch wel vrij duidelijk dat die nieuwe MBP's er komen, of dat nou wordt aangekondigd of stilletjes doorgevoerd maakt niet uit
Dat is inderdaad ook nog mogelijk!Hoedje schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 09:51:
Het gebeurt ook vaak dat hardwareupdates stil worden doorgevoerd. Dus dan worden ze niet aangekondigd op het event, maar wel gewoon doorgevoerd in de store (op die dag of de weken daaromheen). Maar ja, bij Apple weet je het nooit
want het is vandaag dinsdagJanvdVeer schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:04:
[...]
[...]
Dat is inderdaad ook nog mogelijk!
Ik zou het doen!
Die van september was ook op een woensdag.Johnvh schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:27:
Ik zie net dat de 27e op een woensdag valt. Waren eerdere events niet altijd op dinsdag?
Anoniem: 336212
weet het niet zeker.
Ik ben toch wel heel benieuwd wat er gaat komen. Ik hoop sowieso op een nieuwe versie van ilife en iwork, met nieuwe itunes. En natuurlijk een islate, ook al moet nog gaan sparen want denk dat die niet goedkoop gaat worden als ie komt.
verder denk ik dat er wel een update komt van de macbook pro's.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ja daar hoop ik inderdaad ook opExirion schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:28:
Ik hoop eigenlijk dat Apple eens met een update van het Apple TV platform komt. Het ding is nu bijna 3 jaar op de markt en er waren afgelopen jaar al geruchten over een Apple TV op basis van de nVidia Ion, waarmee meteen 1080p weergave binnen bereik komt.
http://www.xbmcfreak.nl/
muziek/films/apps/books.. op de iPhone zijn ze ook al gesplitst (app store / itunes). Zal iTunes 10 misschien gerenamed worden, of ook meer opgesplitst?
Ik heb liever dat ze eerst eens officieel films verkopen/verhuren in NL.Exirion schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:28:
Ik hoop eigenlijk dat Apple eens met een update van het Apple TV platform komt. Het ding is nu bijna 3 jaar op de markt en er waren afgelopen jaar al geruchten over een Apple TV op basis van de nVidia Ion, waarmee meteen 1080p weergave binnen bereik komt.
De AppleTV werkt op dit moment prima, voor mij is 1080p niet echt nodig de gedownloade films vanaf de US store zijn van prima kwaliteit.
Nothing to see here
En dat heeft met Europese wetgeving te maken. Als ze de royalty-afdracht nu eens op Europees niveau zouden regelen i.p.v. per lidstaat, dan is het voor bedrijven als Apple veel makkelijker een dergelijk Europees model op te zetten.itsme schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:53:
[...]
Ik heb liever dat ze eerst eens officieel films verkopen/verhuren in NL.
Laten we dus maar hopen dat 'onze' Neelie Kroes goed haar best gaat doen in haar nieuwe functie als Eurocommisaris 'Digitale agenda' en eindelijk eens wat duidelijkheid schept over de toekomstplannen op dit gebied
apple leaks
Nikon, Fujifilm en Apple zooi
Ik denk een eerdere introductie van de MBPs, anders heb je een wel erg uitgebreid event moet ik zeggen: tablet, iphone OS4.0 + nieuwe iLife/iWorks + MBPs?
Hoop alleen wel dat alle MBPs (ook 13") een dedicated chip gaan krijgen, want die ingebouwde van Intel schijnt zelfs minder te zijn dan de anderhalf jaar oude 9400M. Dat kunnen ze toch niet maken?
vogelaarke135
gewoon nee.
Wat hebben we aan een opsomming van speculaties? Er valt niks meer te melden dan dat Apple volgende week een aankondiging gaat doen.Jizzaa schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:03:
ik vind het wel raar dat tweakers zelf nog niets van het aankomende event op de hoofdpagina heeft gezet.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
viel mij ook op. mee eens. het is nieuwswaarde. dat het een opsomming is maakt niet uit.Jizzaa schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:03:
ik vind het wel raar dat tweakers zelf nog niets van het aankomende event op de hoofdpagina heeft gezet.
Ik zou het doen!
Dat je het zo simpel stelt, betekent niet dat het zo simpel is. Het is inderdaad apart dat de nieuwe ingebouwde videokaart van Intel slechter presteert dan de oude 9400M. Het is een hele nette kanttekening die hij maakt, en jij lijkt het bijna persoonlijk op te vatten.SanderPS3 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:52:
Wie ben jij te bepalen wat ze wel en wat ze niet kunnen maken ? Het is hun hardware en bevalt het je niet dan koop je het niet, simpel zat toch ?
Als men kritiek heeft dan is het zwak om te zeggen: als het je niet bevalt, dan koop je het toch niet? Zo ontloop je de kritiek, in plaats van inhoudelijk te reageren op wat de kritiekgever werkelijk zegt.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Gehe, dank voor het bijstaanNvM schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:54:
[...]
Dat je het zo simpel stelt, betekent niet dat het zo simpel is. Het is inderdaad apart dat de nieuwe ingebouwde videokaart van Intel slechter presteert dan de oude 9400M. Het is een hele nette kanttekening die hij maakt, en jij lijkt het bijna persoonlijk op te vatten.
Als men kritiek heeft dan is het zwak om te zeggen: als het je niet bevalt, dan koop je het toch niet? Zo ontloop je de kritiek, in plaats van inhoudelijk te reageren op wat de kritiekgever werkelijk zegt.
Ik bedoel "dat kunnen ze toch niet maken" als: je gaat na anderhalf jaar áchteruit gaat op graphics performance en je betaalt waarschijnlijk dezelfde prijs. Als je er een beetje verstand van hebt, koop je dat ding toch niet! En aangezien Apple een bedrijf is, en geen liefdadigheidsinstelling (het lijkt alsof sommige mensen dat maar niet begrijpen

Ik hou in dat geval mijn zuurverdiende pegels bij me en koop ik een Macbook (met betere graphics

vogelaarke135
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Twee woorden:Dr. Strangelove schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:40:
Het zal niet de eerste keer zijn dat Apple een pathetic videokaart kiest voor een update. De voorgaande update van de iMac bevatte volgens mij de 2400 en 2600, de performance daarvan was echt om te janken.
Ezel .... Steen ....
Klik hier voor de nieuwsbrief
Ik hoop toch echt wel op een nieuwe MBP! (Ik wacht namelijk al 2 maanden, omdat ik dacht, goh, komt een nieuwe uit in januari!)
[ Voor 28% gewijzigd door Kecin op 19-01-2010 18:09 ]
Maar mediamarkt deed dit vorige maand (?, kan ook iets eerder zijn) ook al, dus het zou wel kunnen kloppen. Of het is gewoon een speciale actie, zoals er zoveel zijn
Zowel de iMac als de White Macbook is nog geen paar maand geleden geupdate, dus die worden sowieso niet geupdateKecin schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:08:
Dixons gooit iMac en Macbook in de aanbieding... Probably dus ook end of life...
Ik hoop toch echt wel op een nieuwe MBP! (Ik wacht namelijk al 2 maanden, omdat ik dacht, goh, komt een nieuwe uit in januari!)
gewoon nee.
En voor die Macbook (dat is wel de huidige zo te zien) betaal je € 849 + 5.000 Airmiles, terwijl hij bij Apple zelf € 899 is.SanderPS3 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:11:
[...]
Zowel de iMac als de White Macbook is nog geen paar maand geleden geupdate, dus die worden sowieso niet geupdate. Die iMac die bij de dixons in de aanbieding is, is sowieso al de oude

Dat klopt zo wel ongeveer. Een AirMile levert 1 cent op als je ze besteedt in een winkel. 5.000 Airmiles inwisselen = € 50 korting. Dat komt dus wel overeen met een korting op de prijs waarmee de MacBook in de Apple Store staat: € 899. Wel flauw van Dixons om die aanbieding op te dikken en te zeggen dat een MacBook normaal € 999 kost.Tourniquet schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:26:
[...]
En voor die Macbook (dat is wel de huidige zo te zien) betaal je € 849 + 5.000 Airmiles, terwijl hij bij Apple zelf € 899 is.
[ Voor 4% gewijzigd door rclahsen op 19-01-2010 19:29 ]
Anoniem: 248577
En hoezo de Macbook VAN 999 voor 849 euro??? Die Macbook kost standaard 899. En het lijkt er op dat je ook nog 5000 airmiles moet betalen.Kecin schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:08:
Dixons gooit iMac en Macbook in de aanbieding... Probably dus ook end of life...
jaje denkt toch niet dat die airmiles echt wat waard zijn heAnoniem: 248577 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:32:
[...]
En hoezo de Macbook VAN 999 voor 849 euro??? Die Macbook kost standaard 899. En het lijkt er op dat je ook nog 5000 airmiles moet betalen.

Ik zou het doen!
SyS_ErroR schreef op maandag 18 januari 2010 @ 23:19:
Kijkend naar het afgelopen jaar en het feit dat Apple al vaker wordt beschuldigd van het opkopen van bepaalde componenten waardoor de concurrentie met minder moet doen lijkt me dat marketing er niets tot uiterst weinig mee te maken heeft. Er is door de financiële crisis aardig wat schaarste aan grondstoffen, halffabricaten en noem maar op ontstaan. Iedereen heeft kosten moeten drukken en dat doe je deels door minder te produceren. Daardoor neemt her en der de vraag af waardoor die mensen weer minder gaan produceren, het is een kettingreactie. Als je daar dan afhankelijk van bent heb je dus vette pech en moet je langer wachten. Dat is ook te zien aan diverse producten die momenteel lastiger te verkrijgen zijn dan voor de crisis. Apple is dan ook zeker niet de enige die daar hinder van ondervindt. Juist omdat er van allerlei kanten wat beschuldigingen zijn dat Apple alles op koopt kan dit een reden zijn voor leveranciers om dan maar de rem op de boel te zetten om zo de rest van hun klanten tevreden te stellen. Daardoor krijgt Apple ineens te maken met het feit dat de leveranciers niet aan Apple's vraag kunnen/willen voldoen. Helaas gaan veel mensen ook volledig voorbij aan het feit dat om te produceren je naast grondstoffen ook nog de capaciteit moet hebben om een bepaald aantal in een bepaalde tijd te produceren. Dus ook al hadden we genoeg grondstoffen dan nog zul je last van enige schaarste hebben omdat er niet meer capaciteit is. Het is geen kwestie van ff een product uit de muur trekken, er zitten limieten aan.Wilf schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 02:14:
[...]
Dat is is marketing, deze manier is de belangrijkste reden dat Apple toch veel verkoopt ondanks veel hogere prijzen dan de concurrentie.
Wat de bevoorrading van Nederlandse winkels betreft is het vrij simpel: Apple wil eerst haar eigen winkels bevoorraden en pas daarna de rest (dus de dealers e.d.). Dat is iets wat heel veel bedrijven doen. Als je dan vrij weinig spul binnen krijgt en je moet dat verdelen over je eigen winkels dan blijft er weinig of zelfs niets over voor de anderen. Gevolg: muis amper in de schappen in de Nederlandse winkels te verkrijgen.
Het is dan ook ontzettend kort door de bocht om het maar klakkeloos op marketing af te schuiven, zeker als het om marketing met een enorm risico gaat ("goh, niet te verkrijgen maar ik heb nu wel een muis nodig, nou dan koop ik er maar eentje van merk x").
Ware het niet dat de risico's die eraan verbonden zitten extreem hoog zijn omdat je strafbare feiten pleegt in de vorm van misdrijven. Ik denk ook niet dat individuen zich graag in een positie zouden willen zetten waarbij de kans aanwezig is dat ze persoonlijk vervolgd kunnen worden voor een misdrijf. Niemand zit te wachten op een gevangenisstraf. Inmiddels zijn er al een aantal mensen in de financiële wereld voor dit soort zaken op gepakt en worden ze vervolgd. Het verhaal is dan ook wel heel erg ver gezocht en de kans op waarheid vrijwel nihil.Shark.Bait schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:17:
Ik vond dit stukje over hoe apple de markt bewerkt wel leuk leesvoer, vooral met wat er de 27e gaat gebeuren (wel in het engels)
apple leaks
Bron?Anoniem: 160183 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:33:
Er komt in ieder geval een upgrade van de MBP, Nieuwe Aperture 3.0 komt ook.
Het is waarschijnlijk dat de MacBook Pro binnenkort naar de nieuwe Intel spulletjes gaat, maar daar zullen ze geen compleet event voor inlassen. Aperture 3? Niet erg waarschijnlijk. Dan nodig je immers geen toko's als IGN uit.
Wat CyBeR eerder al zei; mensen verwachten weer veel te veel, 24 updates en 15 nieuwe producten. Sure. En straks zijn we allemaal weer teleurgesteld omdat het slechts ging om een nieuw product en een nieuwe iLife versie.
Launching containers into space
*Nieuw product (iSlate/dan wel iets anders "creatiefs)
*iTunes 10
*MacBook Pro i5
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Hier had uw reclame kunnen staan.
[ Voor 85% gewijzigd door Servor op 19-01-2010 21:30 ]
Ik zie nu al op tegen het lange wachten nadat je al dat mooie nieuwe speelgoed besteld hebt na de introductie woensdagEiríkr schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:14:
Ik zie nu al op tegen al die teleurgestelde reacties wanneer droom producten niet zijn gelanceerd. Daarom laat ik me gewoon verrassen.
- Een tekenprogramma wat in iWork 2010 met full multitouch te gebruiken is (en misschien wel op een tablet).
- Verschillende kleuren iPhones, MacBooks, noem het maar op
- Cloudgaming
Ik wacht volgende week donderdag wel even af
Anoniem: 323951
Daarnaast lijkt me een tablet ook een zekerheidje.. Als je alle geruchten bij elkaar optelt zul je bijna zeggen dat ze er niet eens meer onderuit kunnen...
Daarnaast Intel i5, puur omdat dit al aangekondigd was op de site van Intel.
En een aantal software upgrades zoals iTunes, iLife en misschien ook nog wel een safari update om Safari nog maar eens in het nieuws te krijgen.
[ Voor 57% gewijzigd door mcdronkz op 20-01-2010 00:52 ]
Hun 'latest creation'mcdronkz schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 00:52:
remote in allerlei kleuren
Alleen de eerste iPhone werd in januari aangekondigd, de 3g en 3gs werden tijdens de WWDC in juni aangekondigd.Anoniem: 323951 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 00:28:
Dat er een nieuwe Iphone komt, lijkt me logisch. Deze werden toch ook altijd in januari aangekondigd als ik me niet vergis, of was dit pas april. Deze zal dan vervolgens wel pas in juli verkrijgbaar zijn. Als ze dit niet zouden doen 'benadeel' je toch de klanten van het eerste uur (hier in nederland dan) want hun abbonement loopt af.
Er zijn wel heel veel geruchten over producten die zouden worden aangekondigt op het event. Ik denk niet dat ze zoveel producten een update geven op dat event. Updates voor de MBP en/of de ACD's lijken mij dan toch eerder "stille" updates te gaan worden. Ik hoop zelf vooral op de vierde versie van het iPhone OS.
Anoniem: 69767
1. Als je al een iPhone hebt en een iBook, wat moet je dan in vredesnaam nog met een Tablet er bij?? Ik verwacht dus echt niet dat deze als hotcakes gaat verkopen, en als het dat al doet ligt die na 1 maand in te verstoffen. Apple kennende zal een iPad niet goedkoop zijn (een iPhone is al los 650 euro oid). Voor degenen die nog geen iBook/MacBook Pro hebben zal dat in veel gevallen de eerste keus zijn als ze er iets bij willen hebben naast hun iPhone. Want voor die paar honderd euro meer krijg je zoveel meer dan een Tablet met het iPhone OS... En waarom dan niet voor die prijs gewoon de HP Tablet met Windows 7 kopen? Zie je de vergelijkingsreviews al voor je? De Win7 tablets vs de iPhone OS tablets...Ik zal je nu al zeggen dat die de iPad gaan afkraken: "want er draait niet zo'n compleet OS op als WIndows 7 - we hadden liever MacOS X gezien". Apple is toch hopelijk ookecht zo stom niet dat ze dit niet al inzien dat het niet de juiste weg is met hun prijsstelling (een Android Tablet voor $300 is wat anders; maar Apple is altijd duur dus zal qua prijs al snel tegen Full Windows 7 tablets komen te liggen - anders krijg je weer rare prijsverhoudingen met de iPhone).
2. Ik kan me niet voorstellen dat Apple zo dom gaat zijn om op een iPad, het iPhone OS te laten draaien. Kijk naar HP e.a. die lanceren een Tablet met een full-fledged Windows 7. Ik kan me haast niet voorstellen dat Apple zoiets beperkt als iPhone OS op een Tablet zal zetten. Als de HW niet krachtig genoeg is dan wacht Apple wel, en als de HW (kijk naar de Air) het al wel aankan dan zal Apple zeker i.c.m. de rumor van de 22" Touchscreen Apple er wel MacOS X (al dan niet wat aangepast) op laten gaan draaien.
3. Ik zie Apple dus echt niet een uitvergrootte iPhone gaan staan verkopen, zonder unieke extra's. En zeker niet als 'Come see our latest creation': om dan te presenteren: 'dit is het, de iPod Touch maar dan groter <punt>'. Ik heb dan ook ernstig mijn twijfels bij het verhaal van de Tweakers redactie: "Wel is de verwachting dat de nieuwe iPhone OS-versie terecht zal komen op een tablet, die Apple naar verluidt eveneens eind deze maand zal aankondigen.".
4. De enige aandrijfveer voor Tablets zou zijn dat de iPad heel erg geschikt wordt ook als e-bookreader. We weten allemaal dat Apple via iTunes al te graag heel veel meer boeken zou willen verkopen.
Kortom, ik geloof er niet in dat de iPad simpelweg een uitvergrootte iPod Touch zal gaan worden. Er moet meer unieks aan zijn.
[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 20-01-2010 01:32 ]
Als ze een tablet willen en die willen ze ook echt, ECHT succesvol maken, dan zijn ze meer dan ooit een nieuwe markt aan het creeren. Het gaat dan echt interessant zijn om te zien of apple genoeg waarde kan toevoegen aan het idee 'tablet' om mensen te overtuigen het ding te kopen. Ze zouden eigenhandig de markt voor tablets moeten vergroten, en ik vraag me af of Apple daar voldoende slagkracht voor heeft. Natuurlijk, ze hebben een vrij grote schare trouwe volgelingen, maar we merken ook vaak genoeg dat er nog voldoende mensen zijn die minder apple-minded zijn. Om die mee te krijgen moeten ze met iets heel bijzonders komen, en inderdaad, geen opgerekte iphone.
Welles
Van Islate.eu:roy.ahuis schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 02:22:
Lijkt me opzich een valide gedachtengang inderdaad. Sowieso is de vraag in hoeverre een Tablet echt gaat aanslaan, ook als er osx opstaat. MacBook en iPhone enzo verkopen natuurlijk erg goed maar zijn variaties op een thema dat van zichzelf al goed verkoopt: er was al vraag naar laptops en mp3-spelers, en groot ook, voordat Apple die markt op kwam. Natuurlijk zijn ze met innovaties gekomen en zijn het fantastische apparaten (heck, ik heb ze beiden voor me liggen), maar een tablet is imho toch een ander iets.
Als ze een tablet willen en die willen ze ook echt, ECHT succesvol maken, dan zijn ze meer dan ooit een nieuwe markt aan het creeren. Het gaat dan echt interessant zijn om te zien of apple genoeg waarde kan toevoegen aan het idee 'tablet' om mensen te overtuigen het ding te kopen. Ze zouden eigenhandig de markt voor tablets moeten vergroten, en ik vraag me af of Apple daar voldoende slagkracht voor heeft. Natuurlijk, ze hebben een vrij grote schare trouwe volgelingen, maar we merken ook vaak genoeg dat er nog voldoende mensen zijn die minder apple-minded zijn. Om die mee te krijgen moeten ze met iets heel bijzonders komen, en inderdaad, geen opgerekte iphone.
Toch iets meer dan een iphoneiWork version leaked for the iSlate.
Apple was not present at the CES in Las Vegas last week but Apple’s marketing department prelude to the launch of the iSlate Tablet occasionally some “leakage”. Earlier this week to Reuters and once again to the New York Times with news about the new Apple iSlate Tablet.
In an article in the New York Times we read that Apple has worked hard on a multitouch version of iWork for iSlate. Again an indication that the Tablet is not only suitable as an eReader or just a bigger version of the iPhone. iWork is the Apple office software for documents, spreadsheets and presentations which is compatible with Microsoft Word, Excel and Powerpoint.
Doe this give the impression that the iSlate will run on Mac OS X?
Reken er maar op dat Apple iets moois zal laten zien. Waarschijnlijk zullen ook een aantal partners de nieuwe mogelijkheden tonen!Anoniem: 69767 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 01:14:
Kortom, ik geloof er niet in dat de iPad simpelweg een uitvergrootte iPod Touch zal gaan worden. Er moet meer unieks aan zijn.
En als Apple slim is maken ze het meteen zo dat er op de iSlate meerdere iPhone apps gedraaid kunnen worden die je middels het vegen op het bureaublad kan verplaatsen.
http://www.xbmcfreak.nl/
• De tablet zal waarschijnlijk een multi core PA-Semi processor (eigen ontwikkeling) krijgen die de prestatie per (milli)watt naar een nieuwe hoogte zal brengen;
• Display zal een LCD met LED backlighting zijn (laag verbruik);
• Draait op iPhone OS 4.0;
• Zal er uit zien als een grootte iPod touch/iPhone;
• Dock zal worden meegeleverd zodat je ook met een toetsenbord en muis kan werken thuis.
Waarom het zo een succes wordt:
Simpel. De iPhone/iPod touch kan alles wat een "gemiddelde" consument doet op een computer nl. mailen, internetten, "kleine" spelletjes spelen, buienradar en word/excellen. Het enige wat een beetje irritant is voor "gewoon" gebruik is dat schermpje.
Netbooks zijn niet aan te slepen omdat deze dat voor een mooie prijs kunnen doen.
E-readers zijn leuk maar nog iets te duur voor alleen boeken te lezen.
Mensen willen mobiliteit, alles overal.
En daar gaat de iSlate/iPad op in spelen. De iSlate/iPad is het antwoord van Apple op de netbooks en e-readers. Het is een multi-touch mini computer en e-reader in één voor dagelijks gebruik.
Apps is een bekent verhaal moeten alleen in een hogere resolutie uitgevoerd worden. iWork worden uitgebracht als een multi touch app in de appstore. En de Bookstore zal worden geintroduceerd (in eerste instantie alleen voor de VS) voor boeken, magazines en kranten.
Zo zie ik het in mijn glazen bol.
Een mac mini met i5, Blu-ray, minimaal 8GB werkgeheugen en een SSD

bron: http://www.dfpro.nl/artik...dt-komst-apple-aperture-3Een boek in een webshop verraad de komst van Apple Aperture 3. De nieuwe versie van het bewerkingspakket wordt waarschijnlijk op 27 januari officieel geïntroduceerd, Apple presenteert dan nieuwe producten.
Het boek Aperture 3 door J.W. Elzenga is te zien in de webshop van fotografie.nl. Het boek wordt verwacht op of na 15 februari 2010. De introductie van het nieuwe softwarepakket vind waarschijnlijk plaats op 27 januari. Apple heeft al bekendgemaakt op die datum nieuwe producten te introduceren.
|>
Werkt hier allemaal...Anoniem: 168487 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 12:45:
Hier op school is de store down, bij jullie ook?
108886
Op reviews wachten of 2x nadenken alvorens je koopt zit er voor jou niet in blijkbaar?Yorick81 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 21:37:
Ik zie nu al op tegen het lange wachten nadat je al dat mooie nieuwe speelgoed besteld hebt na de introductie woensdag

http://www.youtube.com/watch?v=CZGIn9bpALo
(zie seconde 32... Ben jij die gast met z'n bril?)
[ Voor 6% gewijzigd door 108886 op 20-01-2010 12:51 ]
Schijnt een update te zijn voor dat vreselijke programma dat IE heet.Anoniem: 168487 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 12:56:
[...]
Jammer......
rare beveiliging van school dus.
iSneaker schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:25:
[...]
Schijnt een update te zijn voor dat vreselijke programma dat IE heet.
En toch kiest Apple voor Bing als de volgende zoekmachine op de iPhone
"All against communist Google!"
Het zou echt geweldig zijn als de 13" Pro's (alle Pro's for that matter) standaard worden uitgerust met een 7200rpm HDD
[ Voor 19% gewijzigd door Bonthouse op 20-01-2010 13:32 ]
Dit topic is gesloten.
Mochten er nieuwe producten aangekondigd worden. Vraag even toestemming aan een moderator (via DM of mail), voordat je aan een topic gaat werken. Dit om te voorkomen dat meerdere mensen tegelijk aan een topicstart over hetzelfde onderwerp werken.