Loopt erg smooth en ook het typen valt dus erg mee. Dat is goed te zien rond 2.35min en dan heeft hij ook nog eens een camera in z'n handHoedje schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:04:
Er zijn trouwens twee wat uitgebreidere hands-on met de iPad. Ziet er toch wel soepel uit allemaal
http://www.slashgear.com/...allery-and-video-2771668/
http://www.engadget.com/2...pple-ipad-first-hands-on/
Haha wat gaaf om te lezen zeg... Ik denk dat de iPad best nog wel eens goed kan gaan verkopen.Tourniquet schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:05:
Check deze reacties toen Apple in 2001 de iPod introduceerde:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=500
I still can't believe this! All this hype for something so ridiculous! Who cares about an MP3 player? I want something new!
gee! an mp3 player with a HD! how original!
Ik twijfel alleen nog aan 3G of geen 3G... in eerste instantie denk ik van niet, want het bereik is hier niet best, en een extra abonnement zit ik niet op te wachten. Via Blue Tooth zal ook wel niet werken, dat zou wel fijn zijn.
Ik denk inderdaad dat dit gewoon gaat werken. En mensen die ik zie klagen over multitasking. Ik weet niet of dat nou echt zo belangrijk is. Heb je gezien hoe snel een app start bij de hands-on filmpjes. Dat is bijna multitasking.
Ik verwacht trouwens dat de huidige interface niet helemaal het definitieve is. Er zal voor dat de iPad te koop is nog een update komen van iPhone OS. En die heeft misschien onder de motorkap multitasking, maar ook een (iets) andere interface.
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Verwijderd
Maar Google is wel ff een stappie verder met Android. Daar kun je met Voice Commando's IEDER veld in Android gewoon met voice doen...En dat schijnt heel behoorlijk te werken zelfs. Ik heb Apple en de iPad niet gehoord over voice recognisation of text-to-speech (ebook laten voorlezen etc).
om te surfen en voor boeken. Nadruk ligt minder op filmsHoedje schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:59:
Dat vind ik ook vreemd.
Dit zal best nog weleens ingebouwd kunnen worden.Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:20:
Maar Google is wel ff een stappie verder met Android. Daar kun je met Voice Commando's IEDER veld in Android gewoon met voice doen...En dat schijnt heel behoorlijk te werken zelfs. Ik heb Apple en de iPad niet gehoord over voice recognisation of text-to-speech (ebook laten voorlezen etc).
Ik heb ook een beetje met android gespeeld en dit werkt inderdaad goed. Het is een fijn OS, maar werkt toch niet zo soepel als een iPhone.
Vind het er wel stoerder uitzien, maar de iPhone is voor de massa, iedereen moet ermee overweg kunnen, en volgens mij is dat aardig gelukt.
Verwijderd
ok jongens we geven het op voor android iedereen gaat over naar Android omdat ie Voice Commando heeft..Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:20:

Voice Commando is een applicatie.. Android zal nooit multi-touch hebben..
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 23:27 ]
Lijkt me niet handig als je hem in alle richtingen kunt roteren, dan heb je de ene keer lang en smal, en de andere keer kort en breed.Hoedje schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:59:
[Waarom geen 16/9 of 16/10?]
Dat vind ik ook vreemd.
Alhoewel dat dat misschien wel handig kan uitpakken (de rechtstaande versie voor te typen, en de liggende voor multimedia.)
Ik ga toch niet onmiddellijk zo'n iPad halen... Ik vind er echt geen vooruitgang/vernieuwing in zitten, maar wel een groot uitgevallen iPod Touch (met iets meer -maar ook minder- functies.)
De Newton van 14 jaar geleden had zelfs meer functionaliteit...

Dit was tenminste een volledig OS, alleen spijtig dat de techniek toen nog ontzettend duur was en nog niet echt op peil stond. Ik ben bang dat Apple nu een even grote flop heeft gelanceerd, alleen faalt ze omwille van andere redenen.
Ikzelf had liever een Tablet gezien met een full OS. OS X bijvoorbeeld, maar in een uitgedunde versie. Dan kan je er tenminste meer mee doen dan wat nu het geval is. Nu zit je weer vast in dat gesloten iPhone OS.
De prijs zou dan uiteraard wel duurder geweest zijn, maar dan heb je toch de gehele functies van een computer, en niet een slechte combinatie van een iPod Touch en een toetsenbord.
[ Voor 4% gewijzigd door .joeri. op 27-01-2010 23:30 ]
BTW, bedenk even hoe verrekte handig het kan zijn om de bestaande (wellicht aangepaste) VNC/Citrix/LogMeIn apps te gebruiken op de iPad.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Verwijderd
Fout zo bedoel ik het helemaal niet. En Fout omdat het geen applicatie commando is..maar tekstherkenning in ieder inputveld waar dan ook.Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:26:
[...]
ok jongens we geven het op voor android iedereen gaat over naar Android omdat ie Voice Commando heeft..
dit kon uiteraard al langer, en dit wil ik ook graag zien op de iPad.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=nLtEmnrWFmE]
Dat ik als ik hem vast hou tijdens het browsen bv gewoon kan zeggen: "Speel Billie Jean van Michael Jackon". Maar in de demo van Apple kom je dus helemaal niets tegen van tekstherkenning of text-to-speech..dat is jammer.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 23:33 ]
Hmm ik zie mezelf al helemaal zitten met zo'n ding op schoot, op zondag krantje lezen enzo
Heerlijk, het geeft je goede mogelijkheden om te schakelen tussen activiteiten zonder dat je zelf hoeft te 'schakelen' van materiaal.
Lezen van dat scherm zal best meevallen denk ik, ik lees nu ook hele boeken op mijn laptopscherm en dat is vooral vermoeiend omdat je er niet lekker bij kunt gaan liggen/hangen (probeer je laptop maar eens een kwartslag te draaien als je in bed wil lezen
)
Ik ga er iig voor sparen, is wel heel leuk om naar zoiets uit te kijken. Hoop 'm snel in een winkel in mijn handen te kunnen houden.
Het enige dat me wel dwarszit is dat je er zelf heel weinig mee kunt verder - alle programma's moet je wrs kopen via de store wat de mogelijkheden toch wel beperkt. Je zult toch weer een betaalde app nodig moeten hebben om bijvoorbeeld pdfs te kunnen lezen. Of is dat niet het geval?
Heerlijk, het geeft je goede mogelijkheden om te schakelen tussen activiteiten zonder dat je zelf hoeft te 'schakelen' van materiaal.
Lezen van dat scherm zal best meevallen denk ik, ik lees nu ook hele boeken op mijn laptopscherm en dat is vooral vermoeiend omdat je er niet lekker bij kunt gaan liggen/hangen (probeer je laptop maar eens een kwartslag te draaien als je in bed wil lezen
Ik ga er iig voor sparen, is wel heel leuk om naar zoiets uit te kijken. Hoop 'm snel in een winkel in mijn handen te kunnen houden.
Het enige dat me wel dwarszit is dat je er zelf heel weinig mee kunt verder - alle programma's moet je wrs kopen via de store wat de mogelijkheden toch wel beperkt. Je zult toch weer een betaalde app nodig moeten hebben om bijvoorbeeld pdfs te kunnen lezen. Of is dat niet het geval?
[ Voor 18% gewijzigd door Ranewen op 27-01-2010 23:32 ]
If you can't write, there is nothing left.
Toch wel http://www.androidworld.n...p-android-en-de-g1-video/ wel met een 'hack' maar he hoeveel mensen jailbraiken hun iphoneVerwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:26:
[...]
ok jongens we geven het op voor android iedereen gaat over naar Android omdat ie Voice Commando heeft..
VoiceOver screen reader heeft ie wel.Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:20:
Dit meen je niet toch?Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:26:
Android zal nooit multi-touch hebben..

Ligt aan je device, Motorola Milestone heeft dat gewoon out of the box, Nexus One EU versie straks ooksouljah1h schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:31:
Toch welhttp://www.androidworld.n...p-android-en-de-g1-video/
wel met een 'hack' maar he hoeveel mensen jailbraiken hun iphone
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Als je hem draait, draait de content meeRanewen schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:30:
Lezen van dat scherm zal best meevallen denk ik, ik lees nu ook hele boeken op mijn laptopscherm en dat is vooral vermoeiend omdat je er niet lekker bij kunt gaan liggen/hangen (probeer je laptop maar eens een kwartslag te draaien als je in bed wil lezen)
Veel formats zijn gewoon out of the box:Het enige dat me wel dwarszit is dat je er zelf heel weinig mee kunt verder - alle programma's moet je wrs kopen via de store wat de mogelijkheden toch wel beperkt. Je zult toch weer een betaalde app nodig moeten hebben om bijvoorbeeld pdfs te kunnen lezen. Of is dat niet het geval?
Viewable document types: .jpg, .tiff, .gif (images); .doc and .docx (Microsoft Word); .htm and .html (web pages); .key (Keynote); .numbers (Numbers); .pages (Pages); .pdf (Preview and Adobe Acrobat); .ppt and .pptx (Microsoft PowerPoint); .txt (text); .rtf (rich text format); .vcf (contact information); .xls and .xlsx (Microsoft Excel)
Tekst-to-speech kan al met de "accessibility options". Maar dat is voor de gewone gebruiker weinig interessant. Tekstherkenning kan ook al, maar het is veel beperkter (en volgens mij ook anders) dan bij Android. Muziek opzetten is geen probleem. Dat kan nu al met de 3GS en dat zal ook met de iPad kunnen.Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:30:
[...]
Dat ik als ik hem vast hou tijdens het browsen bv gewoon kan zeggen: "Speel Billie Jean van Michael Jackon". Maar in de demo van Apple kom je dus helemaal niets tegen van tekstherkenning of text-to-speech..dat is jammer.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
same here - het had ze gesierd als er een OSX-Light op had gedraaid, nu heb ik zo'n "ik heb al een iPod touch" gevoel..joeri. schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:28:
[...]
<...>
Ikzelf had liever een Tablet gezien met een full OS. OS X bijvoorbeeld, maar in een uitgedunde versie. Dan kan je er tenminste meer mee doen dan wat nu het geval is. Nu zit je weer vast in dat gesloten iPhone OS.<...>
Jammer wel - dit kon wel eens de nieuwe newton worden, net zoals de aTV in NL.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Hmm maar is wachten op een jailbreak dan... dat is dan wel weer nice aan het OS..
[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 27-01-2010 23:40 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Het is toch een volledig OS en dan uitgedund.joeri. schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:28:
Ikzelf had liever een Tablet gezien met een full OS. OS X bijvoorbeeld, maar in een uitgedunde versie.
Maar even zonder gein. Het moet juist geen apparaat zijn met een full OS. Daar richten ze nou juist niet op, waardoor dit waarschijnlijk geen flop zal worden. En veel mensen zijn bekend met een iPhone en kunnen in no time aan de slag met de iPad.
Stel dat iemand geen Mac heeft en de iPad draaide een 'uitgedunde' OSX, was de drempel zeer hoog geweest.
De levering over 60 dagen is ook niet voor niets denk ik. Ze zullen misschien het OS nog moeten tweaken (verwacht is), maar mensen kunnen ook 2 maanden sparen. Best slim...
Verwijderd
Oke top! Het enige waar het dus achterblijft is dat je niet hele zinnen/teksten kunt dicteren in inputvelden, dat is iets waar Android wat verder in is. Dat maakt verder helemaal niet zo uit (NL-ondersteuning is er nog niet eens). Het verbaaste me alleen dat Apple niet op deze faciliteiten in ging, want het kan best een extra selling point zijn t.o.v. je concurrenten. Ze deden helemaal niks met voice en dat kan soms best handig zijn - zeker als je zo'n tablet toch vaak met 2 handen vast moet houden.Hoedje schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:39:
[...]
Tekst-to-speech kan al met de "accessibility options". Maar dat is voor de gewone gebruiker weinig interessant. Tekstherkenning kan ook al, maar het is veel beperkter (en volgens mij ook anders) dan bij Android. Muziek opzetten is geen probleem. Dat kan nu al met de 3GS en dat zal ook met de iPad kunnen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 23:44 ]
Ben blij dat jij geen marketeer bent. Ze hebben een jaar of 10 geleden al geprobeerd de tablets op de markt te pushen. Dat mislukte vooral door hoge prijzen, maar ook vanwege het feit dat een desktop OS totaal ongeschikt is voor dit soort fratsen. iPhoneOS is geheel aangepast aan multitouch touchscreens, en je hoeft geen echt keyboard of een muis te imiteren om ermee te werken. Apple probeert nou juist WEL te innoveren door bestaande applicaties (zoals iWork) en games nieuwe bedieningsconcepten te geven die bij een tablet horen..joeri. schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:28:
Ikzelf had liever een Tablet gezien met een full OS. OS X bijvoorbeeld, maar in een uitgedunde versie. Dan kan je er tenminste meer mee doen dan wat nu het geval is.
Een systeem wat jij bedoelt is JUIST gedoemd te mislukken omdat het alleen interessant is voor de nerds die een full-blown PC in een tablet willen. De massa zit daar totaal niet op te wachten.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dat gaat juist met dit ding nog lastiger worden. Tenzij iPhone OS op dat punt (EINDELIJK) eens verbeterd wordt. Je kunt namelijk niet instellen onder welke hoek het beeld draait. Dus je kunt nog steeds niet liggend lezen, want dan draait hij zelf het scherm weer rechtop..Ranewen schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:30:
Lezen van dat scherm zal best meevallen denk ik, ik lees nu ook hele boeken op mijn laptopscherm en dat is vooral vermoeiend omdat je er niet lekker bij kunt gaan liggen/hangen (probeer je laptop maar eens een kwartslag te draaien als je in bed wil lezen)
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Tja, dat zijn dingen die al eerder zijn aangekondigd als onderdeel van het iPhone OS. Dus het is niet gek dat ze daar niet nogmaals op in gaan. Dan kunnen ze ook weer over copy/pasten beginnen enz.Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:41:
[...]
Oke top! Het enige waar het dus achterblijft is dat je niet hele zinnen/teksten kunt dicteren in inputvelden, dat is iets waar Android wat verder in is. Dat maakt verder helemaal niet zo uit (NL-ondersteuning is er nog niet eens). Het verbaaste me alleen dat Apple niet op deze faciliteiten in ging, want het kan best een extra selling point zijn t.o.v. je concurrenten.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
In de filmpjes lijkt het erop dat je boeken alleen in portrait stand kan lezen. Daarbij draait het scherm niet, als je hem recht houdt.ThunderNet schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:42:
[...]
Dat gaat juist met dit ding nog lastiger worden. Tenzij iPhone OS op dat punt (EINDELIJK) eens verbeterd wordt. Je kunt namelijk niet instellen onder welke hoek het beeld draait. Dus je kunt nog steeds niet liggend lezen, want dan draait hij zelf het scherm weer rechtop..
Dat had wel in één post gekund..
[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 27-01-2010 23:44 ]
Verwijderd
Maar de tablet moet je toch meestal met 2 handen vasthouden of niet? als ie ff van je benen afglijdt en op de grond flikkert ben je de sjaak..Hoedje schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:42:
[...]
Tja, dat zijn dingen die al eerder zijn aangekondigd als onderdeel van het iPhone OS. Dus het is niet gek dat ze daar niet nogmaals op in gaan. Dan kunnen ze ook weer over copy/pasten beginnen enz.
Dan kan "open Tweakers.net" (CNN whatever) een goede demo zijn hoe gebruiksvriendelijk het is?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 23:47 ]
Verwijderd
Inderdaad, bij de iPhone is dit nog enigszins te begrijpen maar bij de iPad is het gewoon zonde dat het er niet in zit.monnick schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:31:
Waarom heeft die iPad geen multitasking?? Jammer dat lijkt me een gemiste kans...
Verwijderd
Heb je een iphone ? zo ja zoek eens naar google in appstore want je hebt voice commando programma van google zelf..Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:30:
[...]
Fout zo bedoel ik het helemaal niet. En Fout omdat het geen applicatie commando is..maar tekstherkenning in ieder inputveld waar dan ook.
Voice Commando heb je toch ook bij office 2007 ? Wie maakt er nou gebruik van ? En wil jij zeggen dat jij ipv typen zit te praten tegen je android ?
Het lijkt me en dat zie je ook op alle filmpjes dat je hem met één hand vasthoud. Daarom is de rand ook zo dik. Dan maak je geen ongewilde touchinput. De andere hand gebruik je dan voor interactie. Of je legt hem op tafel, op je schoot etc. voor tweehandig gebruik.Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:45:
[...]
Maar de tablet moet je toch meestal met 2 handen vasthouden of niet? Dan kan "open Tweakers.net" (CNN whatever) een goede demo zijn hoe gebruiksvriendelijk het is?
Daarbij kan dat dus juist niet met voice control
Verwijderd
Dat zei ik toch net: voice commands is iets anders dan dat je hele zinnen in welk textvak dan ook (ongeacht of de applicatie het ondersteunt) kunt gebruiken. In de auto zitten mensen wel te praten tegen hun android ja, omdat je beide handen aan het stuur hebt (varierend van "bel persoon X" t/m "navigeer naar straatnaam in plaatsnaam"). Achter je computer heb je de handen vrij en is een toetsenbord meestal sneller. Als je met de tablet rondloopt, en je hem met twee handen moet vasthouden, heb je de handjes niet vrij zoals achter de computer of wel?Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:46:
[...]
Heb je een iphone ? zo ja zoek eens naar google in appstore want je hebt voice commando programma van google zelf..
Voice Commando heb je toch ook bij office 2007 ? Wie maakt er nou gebruik van ? En wil jij zeggen dat jij ipv typen zit te praten tegen je android ?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 23:52 ]
Verwijderd

er zullen vast wel handige accessoires uitkomen voor Ipad (wat een klote naam trouwens). Dus maak geen zorgen hoe je hem vast moet houden tijdens een film kijken of wat dan ook
Hahahaha zo herkenbaar, echt enorm irritant inderdaad!R4NCOR schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:37:
[...]
Als je hem draait, draait de content meeMet de iPhone is dat ook gruwelijk irritant in bed, kun je niet op je zij lekker liggen internetten. Hopelijk komen ze wel met een optie om dat draaien uit te zetten...
[...]
Verwijderd
Wat ik nu niet snap, is dit het apple event of wordt er nog meer aangekondigd vandaag?
Nieuwe MBP's of een nieuw iphone os of iets dergelijks?
Kan het nergens teruglezen of het nu is afgelopen
Verwijderd
De onderwerp was van de event the latest creation.. en dat is de ipad.. Dus ja het is afgelopen..Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:56:
Wat ik nu niet snap, is dit het apple event of wordt er nog meer aangekondigd vandaag?
het is nu afgelopenVerwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:56:
Edit; VonTurk was me voor
[ Voor 4% gewijzigd door souljah1h op 27-01-2010 23:58 ]
De iPad draait op iPhone OS 4, dus die is natuurlijk ook semi-geintroduceerd..Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:56:
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Nou ja, het kan best prettig zijn om tijdens het krantje lezen ook een MP3 op de achtergrond te luisteren.ReCreator schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:20:
Ik denk inderdaad dat dit gewoon gaat werken. En mensen die ik zie klagen over multitasking. Ik weet niet of dat nou echt zo belangrijk is. Heb je gezien hoe snel een app start bij de hands-on filmpjes. Dat is bijna multitasking.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:55:
Reactie van de grootste aandeelhouder
Inderdaad geen koppelverkoop met een abo dus"You don't have to have a contract on it"
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Verwijderd
Trouwens nog even over de prijs. Bedenk wel dat de eerste iPod (enkel muziek) retailde voor $399.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 00:03 ]
Dit is ook prettig. Ik ben ook blij dat dit gewoon kan met de iPod Touch en iPhone, en ongetwijfeld ook met de iPad.BeQuietAndDrive schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:59:
Nou ja, het kan best prettig zijn om tijdens het krantje lezen ook een MP3 op de achtergrond te luisteren.
En dat een iPhone dus duurder is dan instap-model iPad... Waarbij je dus 500 dollar meer betaald voor een kleiner scherm, en telefonie mogelijkheden..Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:00:
Trouwens nog even over de prijs. Bedenk wel dat de eerste iPod (enkel muziek) een prijskaartje had van $399.
Verwijderd
Dat komt omdat er toen geen appstore bestond.. Appstore speelt grootste rol.. je kan het vergelijken met Ps3 & Xbox 360 door software maken ze winstVerwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:00:
Trouwens nog even over de prijs. Bedenk wel dat de eerste iPod (enkel muziek) een prijskaartje had van $399.
Ik wil geen full-blown pc, maar wel meer functies dan een iPod Touch.Exirion schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:41:
[...]
Ben blij dat jij geen marketeer bent. Ze hebben een jaar of 10 geleden al geprobeerd de tablets op de markt te pushen. Dat mislukte vooral door hoge prijzen, maar ook vanwege het feit dat een desktop OS totaal ongeschikt is voor dit soort fratsen. iPhoneOS is geheel aangepast aan multitouch touchscreens, en je hoeft geen echt keyboard of een muis te imiteren om ermee te werken. Apple probeert nou juist WEL te innoveren door bestaande applicaties (zoals iWork) en games nieuwe bedieningsconcepten te geven die bij een tablet horen.
Een systeem wat jij bedoelt is JUIST gedoemd te mislukken omdat het alleen interessant is voor de nerds die een full-blown PC in een tablet willen. De massa zit daar totaal niet op te wachten.
Die mini-iWork versie is prima opzich, maar het geklooi met .doc(x), .ppt(x) is dan niet ver weg. En laat nu net die .doc, .xls en ppt -bestanden de standaard zijn. Het lijkt me dan nogal onhandig als jij een mail binnenkrijgt op de iPad met één van die formaten.
Een ander niet doordacht puntje is de invoer icm een toetsenbord. Het is 'slim' bedacht om het te kunnen combineren met dat invoerapparaat, maar je hebt nog altijd vaak een aanwijsapparaat nodig. Ik noem het dan niet innoverend als jij zelf handmatig (lees: letterlijk, met je vinger) de cursor moet veranderen van plaats, of een ander app opstarten...
En de multimedia-voorzieningen zijn hier ook (over het algemeen) dezelfde als met een iPod Touch. Leuke mkv'tjes afspelen met ondertiteling zit er niet direct in dan...
Surfen is leuk op een iPhone/iPod Touch. Maar als je een pdf'je download, dan kan je dat niet simpel ergens opslaan. Elke keer las je het opnieuw wilt bekijken kan je het opnieuw downloaden.
Zo zijn er imo nog vele kleine tegenvallende zaken...
De hoofdfuncties die Steve bij deze iPad heeft vernoemd (surfen, multimedia en iWork) vallen mij alledrie op kleine puntjes tegen. En laten net die kleine puntjes de gebruikerservaring afbreken.
Verwijderd
Daarom gebruik ik ook Gmail. Die kan al dat soorten bestanden in HTML tonen, gewoon klikken op 'preview' vanuit Gmail(.com). Dus als je al Gmail gebruikt hoeft dat niet zo'n probleem te zijn met de iPad..joeri. schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:03:
[...]
Ik wil geen full-blown pc, maar wel meer functies dan een iPod Touch.
Die mini-iWork versie is prima opzich, maar het geklooi met .doc(x), .ppt(x) is dan niet ver weg. En laat nu net die .doc, .xls en ppt -bestanden de standaard zijn. Het lijkt me dan nogal onhandig als jij een mail binnenkrijgt op de iPad met één van die formaten.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 00:06 ]
Hoezo? Mail kan de formaten allemaal al standaard lezen, en als het net als de grote iWork is, kun je de formaten ook gewoon bewerken..joeri. schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:03:
het geklooi met .doc(x), .ppt(x) is dan niet ver weg. En laat nu net die .doc, .xls en ppt -bestanden de standaard zijn. Het lijkt me dan nogal onhandig als jij een mail binnenkrijgt op de iPad met één van die formaten.
Nou ja, de iPad heeft kennelijk geen multitasking.ReCreator schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:01:
[...]
Dit is ook prettig. Ik ben ook blij dat dit gewoon kan met de iPod Touch en iPhone, en ongetwijfeld ook met de iPad.
Verwijderd
R.U.S.E. Exclusive Trailer
[video]
Nu wachten op de Ipad versie
[video]
Nu wachten op de Ipad versie
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 00:10 ]
Het gaat, maar lay-out veranderingen moet je er dan ook bijnemen...voodooless schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:06:
[...]
Hoezo? Mail kan de formaten allemaal al standaard lezen, en als het net als de grote iWork is, kun je de formaten ook gewoon bewerken.
Oeh, dat is niceTourniquet schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:29:
BTW, bedenk even hoe verrekte handig het kan zijn om de bestaande (wellicht aangepaste) VNC/Citrix/LogMeIn apps te gebruiken op de iPad.
Zit te denken wat voor mooie applicaties er nog meer kunnen komen voor zo'n tablet. De tabletversie van GTA lijkt mij wel cool
Sommige simpele dingen krijgen ook een nieuwe ervaring. Even snel een potje patience hierop is denk ik een stuk leuker en makkelijker
Ook leuk, Touchgrind, Flight Control, Air Hockey, Monopoly (en andere bordspellen), kookboeken, soundboards of virtuele muziekinstrumenten
Dat heb je ook al tussen verschillende office versies... Als het om layout gaat, stuur je maar een PDF op.joeri. schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:08:
Het gaat, maar lay-out veranderingen moet je er dan ook bijnemen...
Verwijderd
vergeet schaken nietMuthas schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:09:
[...]
Oeh, dat is nice
Zit te denken wat voor mooie applicaties er nog meer kunnen komen voor zo'n tablet. De tabletversie van GTA lijkt mij wel coolEn zoals ik al had genoemd, het is ook een mooie grote TomTom
![]()
Sommige simpele dingen krijgen ook een nieuwe ervaring. Even snel een potje patience hierop is denk ik een stuk leuker en makkelijker
Ook leuk, Touchgrind, Flight Control, Air Hockey, Monopoly (en andere bordspellen), kookboeken, soundboards of virtuele muziekinstrumentenVeel zaken die op de iPhone al kunnen dus, maar met een groter scherm net wat leuker zijn.
Mwah hoeveel mensen weten dat tegenwoordig? Bijzonder weinig....voodooless schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:10:
[...]
Dat heb je ook al tussen verschillende office versies... Als het om layout gaat, stuur je maar een PDF op

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ehm, ja, en hoe wil je dan bellen? Ik zie me al lopen met een iPad aan mijn oorVerwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:04:
[...]Voor onderweg snap ik niet goed dat je én de iPhone en een iPad gaat meenemen. Ze zijn immers bijna hetzelfde op de grootte van het scherm na. Voor de mensen die zo slim zijn om niet en een iPhone en een iPad mee te gaan slepen, is er de 3G-versie. Dan hoef je maar een van de twee mee te nemen.
De iPad is handig voor in de trein, beetje lezen, dat soort dingen. Maar bellen kan er gewoon niet mee. Dus je zal toch een telefoon mee moeten nemen. En als je al een iPhone hebt, waarom niet? Zoiets trek je ook makkelijker uit je broekzak als je even je mail wil checken, en als je dan even ergens zit waar je uitgebreid wil ingaan op een mailtje, dan pak je de iPad uit je rugzak.
Ik zie het meer als vervanging voor een laptop/netbook (en dan het lichte gebruik daarvan), dat is ook niet iets waarvoor je je telefoon thuis kan laten.
Edit: Ik moet wel zeggen dat dit voor 100% mijn plannen om een 3GS te kopen in de kiem heeft gesmoord. Ik heb nu nog een iPhone 2G en die gaat nog heel lang voldoen als ik er een iPad (met 3G) naast ga hebben. De trage dataverbinding irriteert me al jaren, maar als ik zo'n iPad heb dan is het ruim voldoende voor die paar dingen waar ik de iPhone nog voor ga gebruiken (tussendoor even email checken, file informatie enzo). Voor websites zal ik sneller de iPad pakken.
Dus wat dat betreft geef ik je wel gelijk, hij gaat het internet gedeelte van de iPhone zeker wel vervangen. Maar ik zie me geen situatie waarin ik met 1 van beiden onderweg perfect af ben.
[ Voor 24% gewijzigd door GekkePrutser op 28-01-2010 00:20 ]
Verwijderd
Ik ga pitten.. Maak het niet te laat jongens het heeft toch geen nut.. Het zit in je bloed of je het gaat kopen of niet
Trusttee
Hoe snel gaat het aan en uitzetten van een ipad eigenlijk?
Zwets.ThunderNet schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:59:
De iPad draait op iPhone OS 4
De SDK is wel uit, en die heet [drumroll] iPhone SDK 3.2 beta. Dus.. Het ding draait een aan de iPad aangepaste 3.* versie die 3.2 beta gedoopt is.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Verwijderd
Met de uit/aan knop. Same as the iPhone.souljah1h schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:18:
Ik vermoed vergelijkbaar aan iPhone. Maar je hoeft hem zelden uit te zetten met een standby tijd van een maand he.souljah1h schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:18:
Niet hoe, maar hoe snelVerwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:22:
[...]
Met de uit/aan knop. Same as the iPhone.
Op een paar uur tijd is dit hele topic 40+ pagina's aangedikt en kan ik niet allemaal meer lezen. Het hele event heb ik gevolgd, maar is er nu al duidelijkheid over die eventuele stille doorvoeringen, zoals er gespeculeerd werd over een upgrade van de mbp. En of hoe lang dit zou duren...
[ Voor 0% gewijzigd door Jizzaa op 28-01-2010 00:25 . Reden: dt fout ]
Verwijderd
>smack @ me.souljah1h schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:24:
[...]
Niet hoe, maar hoe snelals je eerst 60 sec moet wachten totdat die geboot is kan ik net zo goed me laptop pakken
Ik verwacht ietwat sneller dan met de 3GS, aangezien het systeem vergelijkbaar is en de kracht hoger ligt. Nog niets van gelezen verder.
Wat mij ideaal lijkt is als het scherm ook als 2e scherm bij MacBook/iMac gebruikt kan worden.
Niet dat je heel veel ruimte hebt (net geen 10 inch) maar soms verrekte handig denk ik!
Maar dat zal wel niet kunnen
Niet dat je heel veel ruimte hebt (net geen 10 inch) maar soms verrekte handig denk ik!
Maar dat zal wel niet kunnen
Waarom doet Steve Jobs mij toch zo denken aan Elliot Carver in Tomorrow Never Dies....

http://www.youtube.com/watch?v=A124G_mHumY

http://www.youtube.com/watch?v=A124G_mHumY
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Geef 300-400 euro meer uit en heb je een volwaardig macbookje. Had gehoopt op een echt aantrekkelijk iets, zoals revolutionaire input of out-of-the-park multitouch...Maar helaas. Maar goed, de eerste iPhone liep ook tegen veel scepsis op. Heb zo'n gevoel dat het wel goed komt. Hoewel, Apple TV iemand?Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:45:
Als ik dit zo zie vind ik het een heerlijk internet @ bank apparaat en voor media onderweg. Ik zie er naar uit om het ding te proberen.
[afbeelding]
vogelaarke135
Ik zie hier allemaal discussies over voice input, maar eh, zit er eigenlijk wel een microfoon in dat ding?
Een aantal dingen die mij tegenvallen:
1. Geen multitasking
2. Geen front facing camera voor een nieuwe skype experience bijv.
3. Geen OLED scherm
4. Alleen GPS op de 3g modellen en waarschijnlijk geen tethering toegestaan (ik heb al een iPhone en wil
niet vastzitten aan 2 mobiele abo's)
Ik zal hem toch wel kopen, reis een aantal maal per maand en heb geen zin om boeken mee te slepen. Lijkt me ook fijn om films op te kijken in het vliegtuig. Kan op een laptop ook, maar als diegene voor je besluit zijn stoel naar achteren te klappen kan dat wel eens problematisch zijn..
1. Geen multitasking
2. Geen front facing camera voor een nieuwe skype experience bijv.
3. Geen OLED scherm
4. Alleen GPS op de 3g modellen en waarschijnlijk geen tethering toegestaan (ik heb al een iPhone en wil
niet vastzitten aan 2 mobiele abo's)
Ik zal hem toch wel kopen, reis een aantal maal per maand en heb geen zin om boeken mee te slepen. Lijkt me ook fijn om films op te kijken in het vliegtuig. Kan op een laptop ook, maar als diegene voor je besluit zijn stoel naar achteren te klappen kan dat wel eens problematisch zijn..
Dat betekent, stam + t .
De iPod Touch en iPhone ook niet toch?BeQuietAndDrive schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:07:
[...]
Nou ja, de iPad heeft kennelijk geen multitasking.
Toch werkt het... soort semi-multi-tasking
[ Voor 5% gewijzigd door ReCreator op 28-01-2010 00:52 ]
Het hele idee is nu juist dat je die 400 euro in je zak kunt houden als je geen volledig OS nodig hebt. Ik ken zat mensen met een (dure) laptop die 'm alleen maar gebruiken voor een beetje mailen en surfen, daar is de iPad voor bedoeld. Ik heb zelf een iMac en was aan het twijfelen over een Macbook voor "erbij" om lekker op de bank een beetje te kunnen internetten. De iPad voldoet dan meer dan prima!vogelaarke135 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:37:
[...]
Geef 300-400 euro meer uit en heb je een volwaardig macbookje. Had gehoopt op een echt aantrekkelijk iets, zoals revolutionaire input of out-of-the-park multitouch...Maar helaas. Maar goed, de eerste iPhone liep ook tegen veel scepsis op. Heb zo'n gevoel dat het wel goed komt. Hoewel, Apple TV iemand?
Apache4u schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:46:
Ik zie hier allemaal discussies over voice input, maar eh, zit er eigenlijk wel een microfoon in dat ding? jazeker!
1. Geen multitasking ga je dat ECHT missen? En dat is softwarematig te verhelpen (OS 4.0?)
2. Geen front facing camera voor een nieuwe skype experience bijv. dat zou leuk zijn geweest idd
3. Geen OLED scherm leuk, maar nu nog te duur. dan was ie wel $999 geweest
4. Alleen GPS op de 3g modellen en waarschijnlijk geen tethering toegestaan (ik heb al een iPhone en wil niet vastzitten aan 2 mobiele abo's)
[ Voor 37% gewijzigd door Tourniquet op 28-01-2010 00:53 ]
Als ik de filmpjes bekijk denk ik:
1. Dat is een grote iPod touch
2. Lijkt toch wel erg goed te werken
3. Beeldscherm ziet er wel erg mooi uit.
Toch zie ik de visie van het product niet echt. Het zit tussen de smartphone en de laptop in. Echter heb je onderweg toch je smartphone bij je, en misschien zelfs je laptop (al werkt dat mss niet altijd even handig). Maar zodra je niet meer onderweg bent, kun je altijd goed gebruik maken van je laptop.
Nu thuis op de bank kan ik mijn laptop lekker op mn schoot zetten, en staat het scherm goed voor mijn neus, recht voor me dus. Dit ding moet je toch altijd ergens neerleggen, wat betekend naar beneden kijken en dus niet echt goed voor je nek. Of je moet hem vasthouden, wat minder relax is, en waardoor je een hand verliest, dus moeilijker bedient, plus dat door de grote het touchscreen me toch wat moeilijk lijkt als je m met een hand vast houd, aangezien je het hele ding niet volledig met een hand support (zoals je wel met een smartphone doet).
Nee, zo van een afstandje denk ik niet dat ik dit ooit zou willen kopen. Maar misschien als ik het ooit in mijn handen krijg dat ik wel helemaal om ben.
beetje offtopic toevoeging: de naam iPad vind ik wel een grote misser, het bekt niet, lijkt teveel op iPod. Vond iSlate, naam die eerder langs kwam toch leuker klinken. En een grapje van een ander forum was ook wel goed. "Will the 64GB version be called the MaxiPad?
1. Dat is een grote iPod touch
2. Lijkt toch wel erg goed te werken
3. Beeldscherm ziet er wel erg mooi uit.
Toch zie ik de visie van het product niet echt. Het zit tussen de smartphone en de laptop in. Echter heb je onderweg toch je smartphone bij je, en misschien zelfs je laptop (al werkt dat mss niet altijd even handig). Maar zodra je niet meer onderweg bent, kun je altijd goed gebruik maken van je laptop.
Nu thuis op de bank kan ik mijn laptop lekker op mn schoot zetten, en staat het scherm goed voor mijn neus, recht voor me dus. Dit ding moet je toch altijd ergens neerleggen, wat betekend naar beneden kijken en dus niet echt goed voor je nek. Of je moet hem vasthouden, wat minder relax is, en waardoor je een hand verliest, dus moeilijker bedient, plus dat door de grote het touchscreen me toch wat moeilijk lijkt als je m met een hand vast houd, aangezien je het hele ding niet volledig met een hand support (zoals je wel met een smartphone doet).
Nee, zo van een afstandje denk ik niet dat ik dit ooit zou willen kopen. Maar misschien als ik het ooit in mijn handen krijg dat ik wel helemaal om ben.
beetje offtopic toevoeging: de naam iPad vind ik wel een grote misser, het bekt niet, lijkt teveel op iPod. Vond iSlate, naam die eerder langs kwam toch leuker klinken. En een grapje van een ander forum was ook wel goed. "Will the 64GB version be called the MaxiPad?
[ Voor 10% gewijzigd door majoh op 28-01-2010 01:09 ]
Verwijderd
Die wil ik juist niet, dit ding doet wat ik wil en volgens mij op een mooie manier. Voor die 400 euro kan ik hele mooie andere dingen kopen.vogelaarke135 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:37:
[...]
Geef 300-400 euro meer uit en heb je een volwaardig macbookje. Had gehoopt op een echt aantrekkelijk iets, zoals revolutionaire input of out-of-the-park multitouch...Maar helaas. Maar goed, de eerste iPhone liep ook tegen veel scepsis op. Heb zo'n gevoel dat het wel goed komt. Hoewel, Apple TV iemand?
MBP refresh pulled op het laatste moment?
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=855174
Zie screenshot van post #15 Op die refresh zat ik persoonlijk juist te wachten. En nu ineens daar forum-gebruikers die toch op MBP aankoop overgaan, na weken/maanden wachten (en zelfs iemand die alvast zn wat oudere MBP verkocht heeft), dat snap ik dan weer niet
Je weet dat die refresh eraan komt, anders wordt de MBP door de naar huidige maatstaven zeer matige specs uit de markt gedrukt.
Jammer dat ze het bij alleen de iPad gehouden hebben.
iPad: de maandverband grappen zullen niet van de lucht zijn. En iSlate was ook niet al te praktisch geweest (is late...) En geen front-facing camera? Wat n farce: dit was hét Skype/iChat apparaat geweest! Even je iPad pakken die daar lag te slingeren in huis om even te skypen met je moeder.
Geen multitask kan ik nog inkomen, maar geen front-facing camera?
Zie screenshot van post #15 Op die refresh zat ik persoonlijk juist te wachten. En nu ineens daar forum-gebruikers die toch op MBP aankoop overgaan, na weken/maanden wachten (en zelfs iemand die alvast zn wat oudere MBP verkocht heeft), dat snap ik dan weer niet
Jammer dat ze het bij alleen de iPad gehouden hebben.
iPad: de maandverband grappen zullen niet van de lucht zijn. En iSlate was ook niet al te praktisch geweest (is late...) En geen front-facing camera? Wat n farce: dit was hét Skype/iChat apparaat geweest! Even je iPad pakken die daar lag te slingeren in huis om even te skypen met je moeder.
Geen multitask kan ik nog inkomen, maar geen front-facing camera?
vogelaarke135
Ik zit te denken. Dit zijn toevalligerwijs allemaal kleine... widgetlike applicaties...Muthas schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:19:
Ik mis trouwens de weather, stocks, calculator en clock applicatie op het homescreen. Mag hopen dat die nog komen.
Is al weg. Wat stond er?vogelaarke135 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 01:07:
MBP refresh pulled op het laatste moment?
Zie screenshot van post #15
http://events.apple.com.e...1q3f8hhr/event/index.html Jepmcdronkz schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 01:20:
Staat de keynote al online?
Hij zegt toch ook uitgedunde /veranderde versie? Ik zou niet inzien waarom het niet zou werken. Tuurlijk komt er dan wel een schil voor Apps. Bijvoorbeeld maemo van Nokia is ook gewoon Debian onderwater, maar het is wel mobiel-friendly gemaakt. Nu zit je met deze iPad op een erg gesloten systeem, terwijl het anders gewoon echt OS X zou zijn maar dan qua UI toegespitst op dit apparaat.Exirion schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:41:
[...]
Ben blij dat jij geen marketeer bent. Ze hebben een jaar of 10 geleden al geprobeerd de tablets op de markt te pushen. Dat mislukte vooral door hoge prijzen, maar ook vanwege het feit dat een desktop OS totaal ongeschikt is voor dit soort fratsen. iPhoneOS is geheel aangepast aan multitouch touchscreens, en je hoeft geen echt keyboard of een muis te imiteren om ermee te werken. Apple probeert nou juist WEL te innoveren door bestaande applicaties (zoals iWork) en games nieuwe bedieningsconcepten te geven die bij een tablet horen.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik zie de meerwaarde er wel van in. Er zijn met dat ding tov de iphone veel meer dingen mogelijk die nu slechts beperkt op de iphone mogelijk zijn. Een samengesteld pakket zou top zijn zoals eerder gesuggereerd.
The Sartorialist
Hoe zal de Google Streetview werken?
In het browser op de website werkt dit met Flash. Hoe hebben ze het opgelost op de iPad?
In het browser op de website werkt dit met Flash. Hoe hebben ze het opgelost op de iPad?
Ik denk dat als ze normale osX erop hadden gezet, zou dit apparaatje niet zo snel en soepel reageren en bij apple draait het altijd om de ervaring, liever goed halve werk, dan traag volledige werk.
Hetzelfde als op de iPhone. Zie de video van de keynote (link paar posts hierboven) op 23 minuten.Johnvh schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 02:17:
Hoe zal de Google Streetview werken?
Lol! Ik ontdek nu pas dat m'n iPhone ook streetview heeft
Zijn er in Nederland uberhaupt providers die alleen 3G data abbo's aanbieden, zonder telefonie? Want die iPad ziet er niet uit om mee te bellen, kan het wel? Ziet er niet naar uit, specs zeggen ook 'data only'.
Ik kan geen enkele data abbo vinden .. allemaal bundels met bellen en sms etc ..
Ik kan geen enkele data abbo vinden .. allemaal bundels met bellen en sms etc ..
My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)
Verwijderd
Ik wacht toch nog maar fftjes op die nieuwe macbook pro. Ik ga echt niet zoveel geld uitgeven aan 4 jaar oude hardware terwijl er gewoon veel betere hardware beschikbaar zijn.
Elke provider heeft dat zo'n beetje, speciaal voor laptops. Vaak krijg je er dan wel zo'n usb kastje voor je laptop bij en dat heb je hierbij dus niet nodig.Tyson schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 04:00:
Zijn er in Nederland uberhaupt providers die alleen 3G data abbo's aanbieden, zonder telefonie? Want die iPad ziet er niet uit om mee te bellen, kan het wel? Ziet er niet naar uit, specs zeggen ook 'data only'.
ik zie er toch wel wat in.
ook zoals paar pagina's terug gebruikt zou kunnen worden voor domotica.
Of voor het remote bedienen van een andere computer. bv een mac mini die als media speler fungeert.
Als de mogelijkheid er is voor itunes met speel lijsten op NAS of Itunes server icm met airtunes (airport express) zou dat ook mooi zijn en handiger als een laptop constand op tafel open te hebben staan.
Ik wacht nog eventjes af, maar denk dat er thuis wel eentje gaat komen. desnoods als digitaal foto lijstje of zo.
Wil namelijk wel graag kunnen connecten met andere computers of NAS voor file sharing. Niet dat ik eerst films naar de IPAD zou moeten kopieren alvorens te kunnen afspelen.
Of voor het remote bedienen van een andere computer. bv een mac mini die als media speler fungeert.
Als de mogelijkheid er is voor itunes met speel lijsten op NAS of Itunes server icm met airtunes (airport express) zou dat ook mooi zijn en handiger als een laptop constand op tafel open te hebben staan.
Ik wacht nog eventjes af, maar denk dat er thuis wel eentje gaat komen. desnoods als digitaal foto lijstje of zo.
Wil namelijk wel graag kunnen connecten met andere computers of NAS voor file sharing. Niet dat ik eerst films naar de IPAD zou moeten kopieren alvorens te kunnen afspelen.
[ Voor 14% gewijzigd door The Fatal op 28-01-2010 07:57 ]
Zo'n basisversie met 16GB lijkt me wel cool, veel groter heb je denk ik niet nodig om een beetje te surfen en TV series te kijken. Als ie dan 449 euro kost, dan valt me dat redelijk mee.
Voordelen voor mij tov (mini)laptop:
- 30 dagen standby, meteen aan/uit ala iPhone
- 10 uur op 1 accu, dus leuk in het vliegtuig of onderweg bijvoorbeeld
- (Gok) niet zo warm als een laptop, ivm. bankhangen
- Ebooks. Heb ook een ereader, maar als het schemert heb je licht nodig
, dan is zo'n iPad handiger.
Grootste nadeel lijkt me het onscreen toetsenbord.
Voordelen voor mij tov (mini)laptop:
- 30 dagen standby, meteen aan/uit ala iPhone
- 10 uur op 1 accu, dus leuk in het vliegtuig of onderweg bijvoorbeeld
- (Gok) niet zo warm als een laptop, ivm. bankhangen
- Ebooks. Heb ook een ereader, maar als het schemert heb je licht nodig
Grootste nadeel lijkt me het onscreen toetsenbord.
Haters everywhere but I don’t really care
Wat ik er van begrepen heb is dat het gewoon weer synct via USB en er weinig draadloos kan, daarom ben ik ook een beetje teleurgesteld.The Fatal schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 07:55:
ik zie er toch wel wat in.
I am the great Cornholio!
Nu de eerste stofwolken zijn opgetrokken heeft One More Thing een aardige beschouwing geplaatst: http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=5038
Wat een felle reacties trouwens weer, vooral onder het Frontpage artikel. Het mag toch duidelijk zijn dat de typische Tweaker niet de doelgroep is van dit apparaat? Het lijkt me ideaal voor mensen/gezinnen die bijvoorbeeld geen laptop hebben en nu in de studeer-/hobbykamer een pc/mac hebben staan. Om binnenshuis casual te surfen moeten die nu óf zich afzonderen, of de pc naar de woonkamer verplaatsen (vaak een no-go) of een smartphone (iPhone) gebruiken wat toch beperkingen met zich meebrengt. Een laptop aanschaffen is dan overkill maar een iPad voorziet dan precies in de behoefte. Tel daarbij op de mogelijkheden voor onderweg/op reis en ik zie een winner!
Wat een felle reacties trouwens weer, vooral onder het Frontpage artikel. Het mag toch duidelijk zijn dat de typische Tweaker niet de doelgroep is van dit apparaat? Het lijkt me ideaal voor mensen/gezinnen die bijvoorbeeld geen laptop hebben en nu in de studeer-/hobbykamer een pc/mac hebben staan. Om binnenshuis casual te surfen moeten die nu óf zich afzonderen, of de pc naar de woonkamer verplaatsen (vaak een no-go) of een smartphone (iPhone) gebruiken wat toch beperkingen met zich meebrengt. Een laptop aanschaffen is dan overkill maar een iPad voorziet dan precies in de behoefte. Tel daarbij op de mogelijkheden voor onderweg/op reis en ik zie een winner!
Dat de 3G versies unlocked zijn geeft een richting aan voor de toekomst denk ik:
1. iPhone, iPad gewoon bij apple los & unlocked kopen
2. Netwerkaanbieders bieden speciale Apple abo's aan die je alleen kan afsluiten met een iPhone/iPad/iWhatever
Zo zal Apple er veel meer kunnen verkopen, en alsnog een share bij netwerkaanbieders halen.
Het is nu een test bij de iPad, maar denk dat daarom de geruchten dat meer aanbieders de iPhone zouden gaan aanbieden half waar waren.. Het ging dus om de iPad en verwacht dat de iPhone Next ook zo te verkijgen gaat zijn.
1. iPhone, iPad gewoon bij apple los & unlocked kopen
2. Netwerkaanbieders bieden speciale Apple abo's aan die je alleen kan afsluiten met een iPhone/iPad/iWhatever
Zo zal Apple er veel meer kunnen verkopen, en alsnog een share bij netwerkaanbieders halen.
Het is nu een test bij de iPad, maar denk dat daarom de geruchten dat meer aanbieders de iPhone zouden gaan aanbieden half waar waren.. Het ging dus om de iPad en verwacht dat de iPhone Next ook zo te verkijgen gaat zijn.
Ik denk toch dat gezinnen met kinderen meer voordeel hebben bij een netbook dan een iPad.Tourniquet schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 08:39:
Kinderen/Middelbare scholieren zitten het meest op de computer voor msn/hyves en schoolwerk, het eerste zal misschien gedeeltelijk kunnen maar je zit zonder toetsenbord, voor het schoolwerk is een netbook ook honderd keer handiger omdat je gewoon normale officeprogramma's kan gebruiken.
Uiteindelijk kan je met een netbook gewoon veel meer dan een iPad, het is dat de iPad nog een redelijk vergelijkbare prijs heeft als een netbook waardoor er heus mensen zullen zijn die het gaan kopen.
Het is ook een beetje afwachten wat voor leuke dingen er in de appstore voor dat ding komen, want om nu een iPad te kopen voor iPhone apps is ook zo debiel, dan neem je toch gewoon een iPhone, kan je ook nog mee bellen.
Verwijderd
Wat ik me wel afvraag de iPad heeft ondersteuning voor gsm netwerk enz.
Er zit een speaker in en een microfoon maar kan je nou ook daadwerkelijk met het ding bellen?
Want ja adress book staat er ook op zou wel een leuke functie zijn
Er zit een speaker in en een microfoon maar kan je nou ook daadwerkelijk met het ding bellen?
Misschien, als Apple VoiP applicaties toestaat zou het kunnen.
Boejuh die felle reacties. Pak het eerste iPod-artikel maar eens, dat levert dezelfde weinig inzichtvolle reacties op. Slechts een enkeling zag het potentieel en de rest niet. De geschiedenis leert dat ambitie en Apple goed samengaan.Tourniquet schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 08:39:
Wat een felle reacties trouwens weer, vooral onder het Frontpage artikel. Het mag toch duidelijk zijn dat de typische Tweaker niet de doelgroep is van dit apparaat?
Precies... Apple products kunnen lang niet alles wat andere apparaten wel kunnen, maar wat ze doen doen ze vaak zoveel beter en gemakkelijker dan vergelijkbare apparaten dat de rest er jaren achteraan blijft lopen...Delerium schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 08:57:
[...]
Boejuh die felle reacties. Pak het eerste iPod-artikel maar eens, dat levert dezelfde weinig inzichtvolle reacties op. Slechts een enkeling zag het potentieel en de rest niet. De geschiedenis leert dat ambitie en Apple goed samengaan.
Oh, ik heb geen ervaring met die andere producten helaasReCreator schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:49:
[...]
De iPod Touch en iPhone ook niet toch?
Toch werkt het... soort semi-multi-tasking
Verwijderd
Er is wel ondersteuning voor 3G netwerken (umts / hsdpa) maar alleen data-only! Bellen zou dan via Skype moeten gaan!Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 08:50:
Wat ik me wel afvraag de iPad heeft ondersteuning voor gsm netwerk enz.
Blijkbaar laten ze dat met de nieuwe SDK toe:Grannd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 08:56:
Misschien, als Apple VoiP applicaties toestaat zou het kunnen.
Bron: TUAWIt's been a long time coming, but the last hurdle is gone -- Apple has lifted the restrictions against 3G VoiP calls from the iPhone Software Development Kit.
De negatieve reacties op de FP is iets wat bij bijna elk Apple-related nieuwsbericht weer terugkomt. Het is te duur, het design trekt op niks, blablabla... Is het design van een netbook dan beter? Zal de HP Tablet zijn geld waard zijn?
Dit ding is, zoals Jobs zelf al aangaf, bedoeld voor de 'masses'. Huis, tuin en (letterlijk) keukengebruik. Surfen vanuit je luie zetel zonder je bovenbenen te verbranden door een laptop die +50°C wordt. eBooks lezen in je relaxstoel in het zonnetje in de tuin. Daar is dit ding voor bedoeld, en ik heb de indruk dat het daar ook nog eens best goed in zou kunnen zijn!
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Mwa, een netbook is toch meer een gehandicapte (zo goedkoop mogelijke) laptop. Het lijkt me dat het gebruiksgemak van een iPad veel groter is voor een bredere doelgroep. En dingen als schoolwerk doe je op de 'hoofd'computer/mac (die heb je sowieso nog nodig).Grannd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 08:49:
[...]
Ik denk toch dat gezinnen met kinderen meer voordeel hebben bij een netbook dan een iPad.
Kinderen/Middelbare scholieren zitten het meest op de computer voor msn/hyves en schoolwerk, het eerste zal misschien gedeeltelijk kunnen maar je zit zonder toetsenbord, voor het schoolwerk is een netbook ook honderd keer handiger omdat je gewoon normale officeprogramma's kan gebruiken.
Uiteindelijk kan je met een netbook gewoon veel meer dan een iPad, het is dat de iPad nog een redelijk vergelijkbare prijs heeft als een netbook waardoor er heus mensen zullen zijn die het gaan kopen.
Het is ook een beetje afwachten wat voor leuke dingen er in de appstore voor dat ding komen, want om nu een iPad te kopen voor iPhone apps is ook zo debiel, dan neem je toch gewoon een iPhone, kan je ook nog mee bellen.
Het lijkt me dat je met iWork voor de iPad toch ook een heel eind kan geraken als het gaat om standaard schoolwerk. Als de multitasking blijft ontbreken zal dat helaas wel wat lastiger worden...
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Dit topic is gesloten.
Let op:
Mochten er nieuwe producten aangekondigd worden. Vraag even toestemming aan een moderator (via DM of mail), voordat je aan een topic gaat werken. Dit om te voorkomen dat meerdere mensen tegelijk aan een topicstart over hetzelfde onderwerp werken.
Mochten er nieuwe producten aangekondigd worden. Vraag even toestemming aan een moderator (via DM of mail), voordat je aan een topic gaat werken. Dit om te voorkomen dat meerdere mensen tegelijk aan een topicstart over hetzelfde onderwerp werken.