Muthas schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:44:
En hierom mag je van mij part je mening voor jezelf houden. Dit is gewoon bashen op alles wat je kan vinden. Het ene moment is zijn de letters te klein (dan is de resolutie dus groot genoeg om zelfs letters te weergeven die al eigenlijk te klein zijn), en dan is de resolutie opeens te laag.
Kijk nou eerst eens waar ik het over heb, in plaats van me gelijk de mond proberen te snoeren:

Zoiets werkt toch niet, je hebt ruimte nodig voor je handen om te typen, die letters zijn erg groot, nice..
Maar de getypte tekst is toch klein, nauwelijks te zien, behalve als je boven het scherm hangt, want dat moet.
Maar dan kun je weer niet zien waar je handen zich bevinden en aangezien je dat moet zien om te typen..
Tijdens het event / slowchats op GoT heb ik enkele keren vrij bashend gereageerd op de iPad:
Een 9,7" scherm is natuurlijk op en top, lekker groot om mee te werken, veel vrijheid op je scherm en dergelijke. Maar een resolutie van 1024x768 vind ik voor zo'n schermsize niet echt opzienbarend, vernieuwend of geweldig. Het type scherm maakt met niet zoveel uit, AMOLED vind ik zelf beetje een hype, dus dat ISP scherm zou ik geen moeite mee hebben. Alle applicaties uit de Appstore zijn compatible met de iPad, dat is natuurlijk heel relaxed, 140.000 apps / games in je bereik, wat wil je nog meer.. Eigenlijk gewoon apps die de standaard resolutie van de iPad bevatten, maar okee die komen er in de loop der tijd zeker wel aan. 16GB / 32GB of 64GB, uhm het kan, het kan, maar met zo'n groot scherm zie ik de iPad zelf wel de mainfunctie van videospeler hebben.. 32GB is dan leuk, maar 64GB is eigenlijk wel een pre.. Had nog groter gemogen, maar dan wordt het qua SSD's echt onbetaabaar en 'n 1,8" schijfje zal er vast en zeker wel niet in passen. Internetten op zo'n scherm zal vast en zeker relaxed zijn.. Maar het grootste punt waarmee ik zit, hoe de hell bedien je deze iPad nou normaal qua keyboard / multitouch / pinch and zoom. Ding is veel te groot om vast te houden met 2 handen en met de duimen te typen, het lijkt me nou ook niet ergonomisch verantwoord om hem met 1 hand vast te houden en met 1 hand te typen / zoomen... Onderweg gebruik (afgezien van een filmpje / muziekje) is wat mij betreft dan ook niet aan de orde.. Dan kom je thuis en kun je hem in een dock zetten, zodat je een echt toetsenbord hebt.. Daarvoor staan hier tig notebooks / desktops.. Je kan ook een houder kopen zodat je hem in landscape kan gebruiken, maar dan ligt het scherm nagenoeg weer op tafel dus dat is ook niet ergnomisch verantwoord dunkt me.. Met eBooks heb ik niks, dus over die iBooks kan ik geen oordeel geven. Voor de rest vind ik de looks een beetje, tsjaa jammer.. Lijkt op een reuze iPhone, en die vind ik ansich ook niet zo mooi meer. Die plastic zwarte voorkant, knopje, grote bezel rond het scherm. Had 'm iets strakker gemaakt in de style van een grote HD2 en ik was om, maarja zeer persoonlijk natuurlijk. Het lijkt me een geweldig simpe device om even op de bank een filmpje te kijken, of laat ik liever zeggen in bed ofzo. Als ik op de bank zit, pak ik m'n laptop wel of zet ik de televisie aan. Hij is te groot om als muziekspeler te dienen, want daarvoor heb ik m'n iPod Nano... Internetten zie ik niet zitten omdat je dan veel typt / zoomt, wat me momenteel niet erg fijn lijkt werken. 3G functie is natuurlijk blits, handig voor internet, maar daar zou ik deze iPad niet voor gebruiken, dus ik zou ook geen 3G iPad prefereren.. Ik ben echt benieuwd naar het gebruik (toetsenbord / zoom) maar zo 1,2,3 kopen:
[
Voor 16% gewijzigd door
CLB op 27-01-2010 21:58
]