Apple Event 27 januari - Come see our latest creation.

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste
Acties:
  • 96.142 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Over die micro sim:

Afbeeldingslocatie: http://www.puntocellulare.it/notizie-img/%27SIM-Mini-UICC%27-1_03138_01.jpg
Ziet er uit als een SIM met minder plastic, vraag me af of je gewoon de schaar in een normale SIM kan zetten. (rode deel is dus de echte SIM)

[ Voor 6% gewijzigd door itsme op 27-01-2010 21:39 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
GekkePrutser schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:33:
[...]

Maart en April in de VS dus, kan hier dus nog later zijn. Daar wordt nog met geen woord over gerept.
Language support for English, French, German, Japanese, Dutch, Italian, Spanish, Simplified Chinese, Russian

Ze hebben het maar over een paar talen en Nederlands staat er al bij.

Internationaal willen ze rond Juni deals met telefoonmaatschappijen rond hebben. Dus zal dan wel rond die tijd komen.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Collaborator schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:37:
Heel fijn dat je iets te zeggen hebt blijkbaar, maar die sarcastische toon mag je voor jezelf houden.
Hahaha gast :N Sarcasme, sarcasme, gelukkig nooit gehoord van humor.
Met BlueTooth op 'n iPhone kun je toch ook niks, alleen linken aan je headset / carkit :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:29

MsG

Forumzwerver

Collaborator schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:36:
Apple is niet vernieuwend bezig, ook is het puur als je naar de specs kijkt helemaal niet zo indrukwekkend , maar juist de manier waar ze er mee om gaan, dat is waar het om draait. Het hele plaatje klopt. Het kijken, aanraken, spelen, kopen, luisteren, werken. Alles is goed op elkaar afgestemd. Ik heb liever iets bewust beperkters dan iets met _alles_ waar je uiteindelijk nog de hele tijd zit te klooien. Het is fijn dat alle iPhone apps direct bruikbaar zijn. Dat zorgt voor een hele stevige basis terwijl de andere developers op gang komen met speciale apps. Multitasking zou ook fijn zijn, maar 2 a 3 dingen zou ruim genoeg zijn. Deels werkt dit ook al, want je kan nu ook al op je Iphone 3gs muziek luisteren, de browser actief hebben,en ff een mailje sturen :) Dat zijn ook juist de functies die je veel gebruikt. En natuurlijk wil iedereen meer, en dat kan ook vast binnenkort maar zo dramatisch is het niet.

Liever een stabiel beperkter systeem dan een lomp, traag crashend systeem wat "alles" kan en tegelijkhelemaal niks. Al betaal ik 3 keer zoveel, dat is de software gewoon waard. Ik denk dat te veel tweakers het te plat bekijken puur op functies en specs, maar het belangrijkste; de ervaring is minstens zo belangrijk en daar gaan ze iedereen weer mooi voorbij.
Ik snap best dat ervaring voor niet-tweakers ook een punt is. Maar ik zie het contrast nooit zo welke wel zo erg gesteld wordt. Een random Windows laptop met een viruscanner doet het ook gewoon, zoals je zelf zegt doen veel mensen niet zoveel. Muziek en de browser. Als je dan niet zo'n ervaring hebt met enorme crashes en vermoeiende nachten met bijv. Windows of Linux denk ik niet dat het voor veel mensen een beweegreden is om te kopen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

of ze komen eerst met de normale en zodra de deals rond zijn met de telco's komen ze met de 3g, dat zou ook al een mooie oplossing zijn.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-10 22:32
itsme schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:38:
Over die micro sim:

[afbeelding]
Ziet er uit als een SIM met minder plastic, vraag me af of je gewoon de schaar in een normale SIM kan zetten. (rode deel is dus de echte SIM)
Je kan een gaatje maken in je sim. Dat is bij sommige HW simunlocks gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang duurt zo'n event meestal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Voor mensen die over het scherm zeuren, onderschat IPS niet:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:46

voodooless

Sound is no voodoo!

MrBlueEyes schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:38:
Internationaal willen ze rond Juni deals met telefoonmaatschappijen rond hebben. Dus zal dan wel rond die tijd komen.
't ding is simlock vrij, die deals heb je dus niet perse nodig. Haal je iPad in verwegistan en hij zal gewoon in NL bruikbaar zijn :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

Thanks voor de opheldering :)
Telefoonmastplaatstbepaling is een fabeltje. Theoretisch is het mogelijk, maar dan moet je de locaties van alle palen kennen, en het veroorzaakt dusdanig veel netwerkverkeer (om timingdata van iedere paar te weten moet je ermee communiceren) dat de providers dit al helemaal niet leuk vinden.
Niet als alle telefoonmasten hun eigen positie kennen. Je hoeft niet te triangulaten, alleen de posities van masten (die ze meesturen, Cell ID en Location Area Code) te gebruiken.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat ik de prijs hoorde dacht ik dit word een flop ,.

Maar 599 voor de 32 versie is wel netjes , als je dat ding importeert uit de vs betaal je ook geen extra kosten aan douane etc.. 599 = 425 en je mag belasting vrij tot 430 euro importeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-10 22:32
importvrij tot 430€, als je het zelf meeneemt.

BTW is nog steeds vanaf 50€ zover ik weet (BTW is 19% en import 3% ofzo...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je uberhaupt hierop werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

dawuss schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:41:
Niet als alle telefoonmasten hun eigen positie kennen. Je hoeft niet te triangulaten, alleen de posities van masten (die ze meesturen, Cell ID en Location Area Code) te gebruiken.
Dat doet niemand ;) En aan een enkele mast heb je niks. Je hebt minimaal de positie van 3 masten nodig, en de timing informatie van mast naar telefoon om de afstand tot de mast te kunnen bepalen. Daarvoor zul je moeten communiceren met iedere mast (een mast zien is niet genoeg).

Waarom zou een provider dit ook doen.. Met een GPS positie heb je je echte GPS nog steeds geen kickstart gegeven, en de provider verdient er niks op. Met de andere A-GPS methoden verdient de provider in ieder geval nog op de data.

[ Voor 23% gewijzigd door voodooless op 27-01-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Ziet het er uit als een apparaat dat bedoeld is om op te werken? :P

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

DNA_Saint schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:32:
vind resolutie echt belachelijk laag. Meeste netbooks hebben al hoger...
Bij de netbooks tot 10,2" is alles 1024x600 of 800x480.

Grotere netbooks hebben inderdaad vaak WXGA, dat is 340 pixels breder.
CLB schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:35:
[...]

Inderdaad zeg, zou leuk zijn op 'n iPhone 4G, dat is dan revolutionair, maar op 'n 9,7" screen..
CLB schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 20:28:
[...]

en die letters zijn allemens klein, dus dat is helemaal een fail
En hierom mag je van mij part je mening voor jezelf houden. Dit is gewoon bashen op alles wat je kan vinden. Het ene moment is zijn de letters te klein (dan is de resolutie dus groot genoeg om zelfs letters te weergeven die al eigenlijk te klein zijn), en dan is de resolutie opeens te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 20:28:
[...]en die letters zijn allemens klein, dus dat is helemaal een fail
* directs CBL to this thread*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
We vergelijken wel allemaal met een netbook, maar op een netbook heb je een muis en voor de iPad je vingers. Waarom zou de resolutie dan hoger moeten zijn?

Twitter Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
Klote Apple... mijn iPhone en MBP kosten me al klauwen met geld, komen ze aanzetten met een derde soort device dat je weer om de zoveel tijd moet upgraden; en dat in zo'n teleurstellende presentatie, er zit niet eens een camera op dat ding, neeeee, ze moeten natuurlijk weer wat hebben voor de volgende release...

en het ergste is, toch wil ik een hebben )-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cococless
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09-2023
ik heb al apps gezien voor de iPhone waarmee ze lampen bedienen. Dit voor de iPad :D ..... Domotica iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Kijk die reso eens ;) 8.0" scherm • 1600 x 768 Resolutie dat is pas innovatief, ben het opzich wel met CLB eens. Geen multitasking is echt een slechte zet van Apple

[ Voor 12% gewijzigd door souljah1h op 27-01-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Zit er eigenlijk wel een microfoon in? nvm zit erin. maar toch niet ingebouwd volgens mij

Hoop dat je er mee kan skypen.

[ Voor 60% gewijzigd door mrfunk op 27-01-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste reactie toen i kde ipad zag was naah. Lelijk die dikke zwarte rand. Maar het went zo snel dat ik hem nu al mooi vind:P Het is natuurlijk ook logisch dat die rand zo dik is, want anders kan je hem natuurlijk helemaal niet vast houden. Weet niet of iemand dat al bedacht had (A) , lijkt me wel eigenlijk :P Je moet hem natuurlijk ergens aan vasthouden zonder dat je het scherm raakt.

Wel jammer dat er geen camera inzit heur. Prijs is wel echt fantastisch, ben benieuwd wat het in NL wordt. Afwachten maar. Echt jammer dat er niets over MPB is gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

souljah1h schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:50:
[...]

Kijk die reso eens ;) 8.0" scherm • 1600 x 768 Resolutie dat is pas innovatief, ben het opzich wel met CLB eens. Geen multitasking is echt een slechte zet van Apple
Hogere resolutie kost in combinatie met het multi-touchscreen echt exponentieel meer processorkracht. Dat ga je voorlopig nog niet zien.

Het is een afweging tussen een hogere resolutie met minimale voordelen, of betere graphics en smoothere gebruikservaring :)

[ Voor 12% gewijzigd door Muthas op 27-01-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 13:55

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

cococless schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:50:
ik heb al apps gezien voor de iPhone waarmee ze lampen bedienen. Dit voor de iPad :D ..... Domotica iemand?
dat is wel gaaf hiervoor.
Als er een makkelijke manier is om alles te integreren, dan ga ik hem hiervoor kopen.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Laatst online: 11:54
Collaborator schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:36:
Apple is niet vernieuwend bezig, ook is het puur als je naar de specs kijkt helemaal niet zo indrukwekkend , maar juist de manier waar ze er mee om gaan, dat is waar het om draait. Het hele plaatje klopt. Het kijken, aanraken, spelen, kopen, luisteren, werken. Alles is goed op elkaar afgestemd. Ik heb liever iets bewust beperkters dan iets met _alles_ waar je uiteindelijk nog de hele tijd zit te klooien. Het is fijn dat alle iPhone apps direct bruikbaar zijn. Dat zorgt voor een hele stevige basis terwijl de andere developers op gang komen met speciale apps. Multitasking zou ook fijn zijn, maar 2 a 3 dingen zou ruim genoeg zijn. Deels werkt dit ook al, want je kan nu ook al op je Iphone 3gs muziek luisteren, de browser actief hebben,en ff een mailje sturen :) Dat zijn ook juist de functies die je veel gebruikt. En natuurlijk wil iedereen meer, en dat kan ook vast binnenkort maar zo dramatisch is het niet.

Liever een stabiel beperkter systeem dan een lomp, traag crashend systeem wat "alles" kan en tegelijkhelemaal niks. Al betaal ik 3 keer zoveel, dat is de software gewoon waard. Ik denk dat te veel tweakers het te plat bekijken puur op functies en specs, maar het belangrijkste; de ervaring is minstens zo belangrijk en daar gaan ze iedereen weer mooi voorbij.
Jij snapt het......... :)

Hardlopers zijn.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
TlighT schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:49:
Klote Apple... mijn iPhone en MBP kosten me al klauwen met geld, komen ze aanzetten met een derde soort device dat je weer om de zoveel tijd moet upgraden; en dat in zo'n teleurstellende presentatie, er zit niet eens een camera op dat ding, neeeee, ze moeten natuurlijk weer wat hebben voor de volgende release...

en het ergste is, toch wil ik een hebben )-:
Precies ofdat je met zo'n groot apparaat foto's wilt gaan maken :)

[ Voor 78% gewijzigd door filenox op 27-01-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn ook SD / USB adapters aangekondigd
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1264622941.jpeg
Wat denken jullie: werken die ook met een 'gewone' iPod Touch / iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Muthas schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:44:
En hierom mag je van mij part je mening voor jezelf houden. Dit is gewoon bashen op alles wat je kan vinden. Het ene moment is zijn de letters te klein (dan is de resolutie dus groot genoeg om zelfs letters te weergeven die al eigenlijk te klein zijn), en dan is de resolutie opeens te laag.
Kijk nou eerst eens waar ik het over heb, in plaats van me gelijk de mond proberen te snoeren:
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/01/apple-creation-0401-rm-eng.jpg
Zoiets werkt toch niet, je hebt ruimte nodig voor je handen om te typen, die letters zijn erg groot, nice..
Maar de getypte tekst is toch klein, nauwelijks te zien, behalve als je boven het scherm hangt, want dat moet.
Maar dan kun je weer niet zien waar je handen zich bevinden en aangezien je dat moet zien om te typen..

Tijdens het event / slowchats op GoT heb ik enkele keren vrij bashend gereageerd op de iPad:
Een 9,7" scherm is natuurlijk op en top, lekker groot om mee te werken, veel vrijheid op je scherm en dergelijke. Maar een resolutie van 1024x768 vind ik voor zo'n schermsize niet echt opzienbarend, vernieuwend of geweldig. Het type scherm maakt met niet zoveel uit, AMOLED vind ik zelf beetje een hype, dus dat ISP scherm zou ik geen moeite mee hebben. Alle applicaties uit de Appstore zijn compatible met de iPad, dat is natuurlijk heel relaxed, 140.000 apps / games in je bereik, wat wil je nog meer.. Eigenlijk gewoon apps die de standaard resolutie van de iPad bevatten, maar okee die komen er in de loop der tijd zeker wel aan. 16GB / 32GB of 64GB, uhm het kan, het kan, maar met zo'n groot scherm zie ik de iPad zelf wel de mainfunctie van videospeler hebben.. 32GB is dan leuk, maar 64GB is eigenlijk wel een pre.. Had nog groter gemogen, maar dan wordt het qua SSD's echt onbetaabaar en 'n 1,8" schijfje zal er vast en zeker wel niet in passen. Internetten op zo'n scherm zal vast en zeker relaxed zijn.. Maar het grootste punt waarmee ik zit, hoe de hell bedien je deze iPad nou normaal qua keyboard / multitouch / pinch and zoom. Ding is veel te groot om vast te houden met 2 handen en met de duimen te typen, het lijkt me nou ook niet ergonomisch verantwoord om hem met 1 hand vast te houden en met 1 hand te typen / zoomen... Onderweg gebruik (afgezien van een filmpje / muziekje) is wat mij betreft dan ook niet aan de orde.. Dan kom je thuis en kun je hem in een dock zetten, zodat je een echt toetsenbord hebt.. Daarvoor staan hier tig notebooks / desktops.. Je kan ook een houder kopen zodat je hem in landscape kan gebruiken, maar dan ligt het scherm nagenoeg weer op tafel dus dat is ook niet ergnomisch verantwoord dunkt me.. Met eBooks heb ik niks, dus over die iBooks kan ik geen oordeel geven. Voor de rest vind ik de looks een beetje, tsjaa jammer.. Lijkt op een reuze iPhone, en die vind ik ansich ook niet zo mooi meer. Die plastic zwarte voorkant, knopje, grote bezel rond het scherm. Had 'm iets strakker gemaakt in de style van een grote HD2 en ik was om, maarja zeer persoonlijk natuurlijk. Het lijkt me een geweldig simpe device om even op de bank een filmpje te kijken, of laat ik liever zeggen in bed ofzo. Als ik op de bank zit, pak ik m'n laptop wel of zet ik de televisie aan. Hij is te groot om als muziekspeler te dienen, want daarvoor heb ik m'n iPod Nano... Internetten zie ik niet zitten omdat je dan veel typt / zoomt, wat me momenteel niet erg fijn lijkt werken. 3G functie is natuurlijk blits, handig voor internet, maar daar zou ik deze iPad niet voor gebruiken, dus ik zou ook geen 3G iPad prefereren.. Ik ben echt benieuwd naar het gebruik (toetsenbord / zoom) maar zo 1,2,3 kopen: :N

[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 27-01-2010 21:58 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

souljah1h schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:50:
[...]

Zeur niet, dat komt in het Iphone 4.0 OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

CLB schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:54:
Tijdens het event / slowchats op GoT heb ik enkele keren vrij bashend gereageerd op de iPad:
Een 9,7" scherm is natuurlijk op en top, lekker groot om mee te werken, veel vrijheid op je scherm en dergelijke. Maar een resolutie van 1024x768 vind ik voor zo'n schermsize niet echt opzienbarend, vernieuwend of geweldig. Het type scherm maakt met niet zoveel uit, AMOLED vind ik zelf beetje een hype, dus dat ISP scherm zou ik geen moeite mee hebben. Alle applicaties uit de Appstore zijn compatible met de iPad, dat is natuurlijk heel relaxed, 140.000 apps / games in je bereik, wat wil je nog meer.. Eigenlijk gewoon apps die de standaard resolutie van de iPad bevatten, maar okee die komen er in de loop der tijd zeker wel aan. 16GB / 32GB of 64GB, uhm het kan, het kan, maar met zo'n groot scherm zie ik de iPad zelf wel de mainfunctie van videospeler hebben.. 32GB is dan leuk, maar 64GB is eigenlijk wel een pre.. Had nog groter gemogen, maar dan wordt het qua SSD's echt onbetaabaar en 'n 1,8" schijfje zal er vast en zeker wel niet in passen. Internetten op zo'n scherm zal vast en zeker relaxed zijn.. Maar het grootste punt waarmee ik zit, hoe de hell bedien je deze iPad nou normaal qua keyboard / multitouch / pinch and zoom. Ding is veel te groot om vast te houden met 2 handen en met de duimen te typen, het lijkt me nou ook niet ergonomisch verantwoord om hem met 1 hand vast te houden en met 1 hand te typen / zoomen... Onderweg gebruik (afgezien van een filmpje / muziekje) is wat mij betreft dan ook niet aan de orde.. Dan kom je thuis en kun je hem in een dock zetten, zodat je een echt toetsenbord hebt.. Daarvoor staan hier tig notebooks / desktops.. Je kan ook een houder kopen zodat je hem in landscape kan gebruiken, maar dan ligt het scherm nagenoeg weer op tafel dus dat is ook niet ergnomisch verantwoord dunkt me.. Met eBooks heb ik niks, dus over die iBooks kan ik geen oordeel geven. Voor de rest vind ik de looks een beetje, tsjaa jammer.. Lijkt op een reuze iPhone, en die vind ik ansich ook niet zo mooi meer. Die plastic zwarte voorkant, knopje, grote bezel rond het scherm. Had 'm iets strakker gemaakt in de style van een grote HD2 en ik was om, maarja zeer persoonlijk natuurlijk. Het lijkt me een geweldig simpe device om even op de bank een filmpje te kijken, of laat ik liever zeggen in bed ofzo. Als ik op de bank zit, pak ik m'n laptop wel of zet ik de televisie aan. Hij is te groot om als muziekspeler te dienen, want daarvoor heb ik m'n iPod Nano... Internetten zie ik niet zitten omdat je dan veel typt / zoomt, wat me momenteel niet erg fijn lijkt werken. 3G functie is natuurlijk blits, handig voor internet, maar daar zou ik deze iPad niet voor gebruiken, dus ik zou ook geen 3G iPad prefereren.. Ik ben echt benieuwd naar het gebruik (toetsenbord / zoom) maar zo 1,2,3 kopen: :N
spijker , kop
:Y

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:54:
[...]

Zeur niet, dat komt in het Iphone 4.0 OS.
Hoor je mij zeuren? Mag je tegenwoordig niet eens meer een mening hebben bah :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:39

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik was in het begin niet heel erg enthousiast hierover, maar na het zien van dit filmpje: http://www.apple.com/ipad/#video ben ik toch wat enthousiaster geworden, voor die prijs is het best leuk om in huis te hebben voor op de bank als je tv zit te kijken ofzo, tussendoor internetten en mailen en dergelijke.
Denk dat er op den duur wel zo'n tablet bij mij op tafel komt te liggen :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:53:
Er zijn ook SD / USB adapters aangekondigd
[afbeelding]
Wat denken jullie: werken die ook met een 'gewone' iPod Touch / iPhone?
jammer dat ze niet gewoon miniusb erop hebben gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cococless
[...]

Kijk nou eerst eens waar ik het over heb, in plaats van me gelijk de mond proberen te snoeren:
[afbeelding]
Zoiets werkt toch niet, je hebt ruimte nodig voor je handen om te typen, die letters zijn erg groot, nice..
Maar de getypte tekst is toch klein, nauwelijks te zien, behalve als je boven het scherm hangt, want dat moet.
Maar dan kun je weer niet zien waar je handen zich bevinden en aangezien je dat moet zien om te typen..
Zeiden ze van iPhone niet iets gelijkaardig, ooit? En die rand is er zodat je je duim er kan opleggen zodat je die kan vasthouden. En dan heb je 1 hand met 5 vingers om op een pad te typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

'n 1,8" schijfje zal er vast en zeker wel niet in passen.
Ik denk niet dat er een losse SSD in zit... Ik durf eigenlijk wel te wedden dat er niet eens een SATA controller in zit. Als je centen, plek en power wil sparen, interface je vrijwel direct naar de flash chipjes en die knal je gewoon direct op het PCB.

Dat is natuurlijk ook een grote kostenfactor: Een netbook is nog vaak opgebouwd uit standaard componenten, zoals SO-DIMMs, 1.8" SATA disks, kleine module voor Wifi en/of 3G.. enz. Ik ga er eigenlijk vanuit dat dit ding alles op een PCB geïntegreerd heeft. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het er van binnen uitziet :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

souljah1h schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:58:
[...]

Hoor je mij zeuren? Mag je tegenwoordig niet eens meer een mening hebben bah :X
Ja dat mag je, alleen dit is zielig gezeik wat tegenwoordig te veel te vinden is op dit forum.
Roep maar een modje, die doen voor bovenstaande niet onder helaas.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk kan je dit ding heel goed met een Nintendo Wii vergelijken. Een apparaat met als doelgroep de gewone (huis) man / vrouw. Alleen is hij juist voor die doelgroep veel en veels te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
cococless schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:00:
Zeiden ze van iPhone niet iets gelijkaardig, ooit?
iPhone is dusdanig bedienbaar met 2 handen en 2 duimen dat het typen een genot was / is..
En die rand is er zodat je je duim er kan opleggen zodat je die kan vasthouden.
En dan heb je 1 hand met 5 vingers om op een pad te typen?
Waarschijnlijk wel ja... dan moet je toch enigzins lange vingers hebben om hem stabiel vast te houden..

Maar dat is allemaal aanvoelen over enkele maanden..
Jammer dat het zolang moet duren, Apple is normaal toch van de policy, gelijk te koop..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal geen nieuws omtrent een "upgrade" van de MBP? Wat een teleurstelling |:(

Kan iemand mij vertellen of een "upgrade" van een MBP altijd via een event wordt aangekondigd of kan dit ook d.m.v een persrelease?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:04:
Eigenlijk kan je dit ding heel goed met een Nintendo Wii vergelijken. Een apparaat met als doelgroep de gewone (huis) man / vrouw. Alleen is hij juist voor die doelgroep veel en veels te duur.
wii is toch niet duur voor de gewone man/vrouw?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
zeg je nu dat je de resolutie te laag vind, en de letters te klein?

ik snap hem niet meer hoor...

persoonlijk vind ik de reso te laag, ik heb een laptop met 144 ppi (de ipad heeft 133) ik ik schat een tablet meer in als een device die je doorgaand dichter bij je gezicht houd dan je PC
nee, ik had liever 900*1200 gehad, maar dat zal de gemiddelde koper wel niet met mij eens zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Laatst online: 31-07 10:23
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:06:
Helemaal geen nieuws omtrent een "upgrade" van de MBP? Wat een teleurstelling |:(

Kan iemand mij vertellen of een "upgrade" van een MBP altijd via een event wordt aangekondigd of kan dit ook d.m.v een persrelease?
upgrade voor de MBP en Mac Pro zal gewoon wel stilletjes online gebeuren neem ik aan.

[ Voor 66% gewijzigd door filenox op 27-01-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:02:
[...]

Ja dat mag je, alleen dit is zielig gezeik wat tegenwoordig te veel te vinden is op dit forum.
Zielig gezeik? Onderbouw je mening eens? IK vind dat het een gemiste kans is, wat jij vind is een ander verhaal

Waarom zou ik in hemelsnaam een modje roepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:07:
zeg je nu dat je de resolutie te laag vind, en de letters te klein?
De letters vind ik er klein uitzien in landscapemodus met een virtueel toetsenbord ja ;)
Die letters van dat toetsenbord zijn groot, goed bedienbaar, goed te lezen, de getypte tekst oogt niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Zou handig zijn als je een 3G abbo kunt hebben waarvan je met iPad en bv iPhone allebei gebruik kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

hebben ze natuurlijk over nagedacht. Expres een kleine SIM nemen, zodat je SIM van telefoon niet kan gebruiken.
Oftewel, dubbele winst voor telecombedrijven.

Maar ik zou mijn mobiel gewoon als externe modem gebruiken. 10 euro per maand onbeperkt internet.
Doe dat nu ook met mijn netbook.

[ Voor 30% gewijzigd door DNA_Saint op 27-01-2010 22:11 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNA_Saint schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:07:
[...]

wii is toch niet duur voor de gewone man/vrouw?
Begrijpend lezen. Dit ding maakt de grote fout waar de Wii het juist goed doet: de prijs.Voor wat er geboden wordt is de iTab simpelweg te duur. Hak 500 dollar door midden voor de 16GB variant en het wordt een succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Het ligt allemaal wel in lijn der verwachting. Ook al is de toegevoegde waarde voor de iPhone-bezitter klein, dat is ook z'n kracht, al je apps werken ook gelijk op die iPad. Net als de rest van de zaken die je op de iPhone gebruikt. Voor wat te internetten, mailen, muziek via Airtunes bedienen, enz. is het wel echt een leuke gadget natuurlijk.

Wat mij wel wat tegenvalt is de OS kant. Dat ze iPhone OS als basis zouden gebruiken dacht ik wel (en is natuurlijk prima), maar ik had verwacht dat ze meer met het homescreen zouden doen. Daar hebben ze echt veel kansen laten liggen. Laat daar bijv. het weer, je agenda, RSS-feeds e.d. zien zodat het een personal device achtig ding is.

Verder vind ik het wat jammer dat ie geen multitasking kent. Nu mis ik het op de iPhone niet, maar daar kun je sowieso niet meerdere apps naast elkaar laten zien en starten de apps van Apple zelf toch waar je gebleven was. Als ik achter de computer aan het internetten ben dan betekend internet browsen, evt. een IM-client open, Twitter-client. Onder het internetten ook wat chatten is er dus niet bij. Bij de Ipad lijkt mij zoiets erg omslachtig / niet te doen.
Qua hardware mis ik wel een camera. Niet dat het direct nuttig is, maar had het wel verwacht (kost geen drol lijkt me).

Ik vind die iPad geen noodzaak, maar het is wel een leuke gadget om te hebben en op de bank of waar dan ook mee te klooien :)
Prijs valt mij erg mee.. verwachtte rond de 900 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

CLB schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:08:
[...]

De letters vind ik er klein uitzien in landscapemodus met een virtueel toetsenbord ja ;)
Die letters van dat toetsenbord zijn groot, goed bedienbaar, goed te lezen, de getypte tekst oogt niet zo.
Als je het toetsenbord inklapt zijn die letters nog steeds even groot. Dus wat wil je dan met een grotere resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masioni
  • Laatst online: 22-09 13:09
Wat ik mij vooral afvraag is hoe hij gaat samenwerken met de iPhone. Als student zonder laptop ben ik erg geïnteresseerd in de iPad. Het is handig om op je eigen scherm powerpoints van het college mee te kunnen draaien en daar dan aantekeningen bij typen.

Maar als ik bijvoorbeeld een email wil gaan lezen/sturen in de trein zou ik dat graag met de iPad willen gaan doen. Maar mijn iPhone heeft 3g en haalt alle mails binnen, dus die moeten dan wel doorgeschoven worden op een goede manier naar de iPad. Want ik ben niet van plan om 130 dollar extra te gaan betalen plus maandelijks nog iets van 30 euro om over 3g te kunnen internetten als mijn iPhone dat ook al doet.

Daarnaast zou ik het prettig vinden als ik met de iPhone een foto kan maken om die vervolgens ook op de iPad te hebben staan om hem vanaf daar bijvoorbeeld op hyves te zetten. Dit geldt natuurlijk ook voor notities, contacten, muziek, highscores voor spelletjes en dergelijke. Want elke keer als je een van de twee apparaten iets veranderd weer via itunes moet zorgen dat de ander dat ook op die manier heeft lijkt mij erg onhandig!

Daarnaast nog over 3g abonnementen: Als je al een iPhone hebt is het toch veel logischer om te gaan jailbreaken voor tethering? Scheelt een hoop geld bij aanschaf en maandkosten.

Edit: Apparaat zelf vind ik er goed uitzien. De zwarte rand lijkt erg dik, maar als je het filmpje kijkt op de Apple site als mensen hem in hun hand hebben valt het erg mee. Praktische is het ook niet als je hem niet aan de randen kan vastpakken natuurlijk als alles scherm was. Dan zou die continue met multitouch in de war zijn omdat er altijd een vinger op het scherm zit. (je moet hem immers wel vastpakken aan de randen)
En de prijs valt mij alles mee, 32 gb lijkt mij voldoende, ook voor films. Als je ze omzet naar het formaat wat het zal afspelen is het lang geen 4.7gb meer voor een hele dvd!

[ Voor 19% gewijzigd door Masioni op 27-01-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Als je het toetsenbord wegklapt hoef je daar toch niet op te letten, dan is 'n grote / hogere reso toch nice =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het niveau op de frontpage over de iPad is wel om te huilen zeg. Dacht dat Tweakers een volwassen community is, maar de meeste reacties lijken wel afkomstig van de kleuterklas. Gelukkig is het in deze draad wel wat beter gesteld.

Ik vind de prijs, voor een Apple, niet onaardig. Ik zal 'm eerst in de Apple Store moeten gaan uitproberen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cococless
CLB schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:06:
[...]

iPhone is dusdanig bedienbaar met 2 handen en 2 duimen dat het typen een genot was / is..

[...]

Waarschijnlijk wel ja... dan moet je toch enigzins lange vingers hebben om hem stabiel vast te houden..

Maar dat is allemaal aanvoelen over enkele maanden..
Jammer dat het zolang moet duren, Apple is normaal toch van de policy, gelijk te koop..?
Ik bedoelde dus zonder keyboard bij iPhone toen, zonder toetsenbord bij iPad nu.

En het ding is misschien zo groot als een ringmap.. kan je dit niet vasthouden? Hoe groot is een clipbord?....
Maar inderdaad, eerst voelen en dan oordelen. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze een go geven aan een toestel dat niet prettig in hand past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de Gizmodo handson is het een behoorlijk snel apparaat, waar Apple nog niet eens zo op heeft gefocust.

http://gizmodo.com/5457757/apple-ipad-first-hands-on

Ziet er goed uit verder. Ondanks dat het een gebrekkig product is vind ik het alleen erg zonde dat er (nog?) geen flash in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:50
Mijn eerste indruk is dat het veel te veel een opgeblazen iPhone/iPod Touch is, en veel te weinig netbook/laptop.

Wat ik een groot nadeel vind ten opzichte van een netbookje, is dat je (voor zover ik uit alle info kan opmaken) niet rechtstreeks toegang hebt tot het filesysteem. Met andere woorden, een filmpje vanuit je browser downloaden, opslaan en vervolgens bekijken zit er niet in. Dat wordt dus downloaden, eventueel converteren, importeren in iTunes en vervolgens syncen met je iPad. Ik vrees dat het ook niet mogelijk gaat zijn om een samba of nfs share op een iPad te mounten, rechtstreeks vanaf je NAS video bekijken zit er dus ook niet in.

Met andere woorden, even snel je iPad pakken om die gedownloade tv serie te kijken gaat niet lukken, daar gaat eerst een half uur converteren en syncen aan vooraf.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Ik mis trouwens de weather, stocks, calculator en clock applicatie op het homescreen. Mag hopen dat die nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ik ben zo benieuwd naar de HP tablet!
nu weten ze wat ze minstens moeten maken. En horen ze ook wat ze kunnen verbeteren.

[ Voor 53% gewijzigd door DNA_Saint op 27-01-2010 22:19 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antaresje schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:18:
Mijn eerste indruk is dat het veel te veel een opgeblazen iPhone/iPod Touch is, en veel te weinig netbook/laptop.
Kraak je een auto ook af omdat ie niet kan vliegen? Het is ook zoiets van: ik wil door het moeras kunnen rijden dus ik heb een 4x4. Die nieuwe VW Hybrid is een mislukking want die kan geen 4x4 offroad en dat kan de Jeep wel. Maar....Het zijn twee verschillen concepten.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Laatst online: 01-10 15:18
Het Keyboard Dock is nog maar één van de vele accessoires die Apple heet uitgedokterd voor de iPad. Het dock bevat een aansluiting waarin de iPad is vast te zetten, zodat het direct tegen het toetsenbord komt aan te staan dat voor de dockaansluing zit.

Op deze manier verandert Apples tablet in een soort netbook – al is het wel een bijzonder netbook, want door de plaatsing van de aansluiting onderop de iPad zelf, kan de tablet alleen rechtop staan. Wie de iPad liever liggend gebruikt, kan ook gewoon een draadloos (Bluetooth) Mac-toetsenbord gebruiken.
Of nu.nl heeft een grote duim, of ze weten meer dan wij..

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:45

Wat ik een groot nadeel vind ten opzichte van een netbookje, is dat je (voor zover ik uit alle info kan opmaken) niet rechtstreeks toegang hebt tot het filesysteem. Met andere woorden, een filmpje vanuit je browser downloaden, opslaan en vervolgens bekijken zit er niet in. Dat wordt dus downloaden, eventueel converteren, importeren in iTunes en vervolgens syncen met je iPad. Ik vrees dat het ook niet mogelijk gaat zijn om een samba of nfs share op een iPad te mounten, rechtstreeks vanaf je NAS video bekijken zit er dus ook niet in.

Met andere woorden, even snel je iPad pakken om die gedownloade tv serie te kijken gaat niet lukken, daar gaat eerst een half uur converteren en syncen aan vooraf.
Het wordt met iPhone OS 3.2 mogelijk voor app's om uit een (gedeelde) directory bestanden te openen. Deze directory kan je dus ook vanaf je PC dan aan. Theoretisch zou je er dan ook video's op kunnen zetten. Of Apple dat afdwingt heb ik geen idee van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cococless
P

Precies wat ik denk, ook dacht ik (en denk zelfs dat het mogelijk is) dat als je hem in je dock zet, snow leopard te zien zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

SmithNL schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:19:
[...]

Dat staat ook op de frontpage van t.net

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:36

--MeAngry--

aka Qonstrukt

[...]

Dat is gewoon gezegd tijdens het event hoor. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:02:
[...]

Nou dankjewel... Als je je hier tussen de zeikerds niet welkom voelt, ben je meer dan welkom om elders je vertier te zoeken hoor ;)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masioni
  • Laatst online: 22-09 13:09
[...]

Dat klopt, heb ik ook gehoord tijdens het live verslag van OMT of ergens gelezen. Kan 123 niet de bron vinden, maar het zou zelfs compatibel zijn met de al bestaande draadloze toetsenborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
--MeAngry-- schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:22:
[...]

Dat is gewoon gezegd tijdens het event hoor. :)
Dan heb ik dat gemist! Pardonnez moi ;)

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 19:32
Masioni schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:12:
Wat ik mij vooral afvraag is hoe hij gaat samenwerken met de iPhone. Als student zonder laptop ben ik erg geïnteresseerd in de iPad. Het is handig om op je eigen scherm powerpoints van het college mee te kunnen draaien en daar dan aantekeningen bij typen.

Maar als ik bijvoorbeeld een email wil gaan lezen/sturen in de trein zou ik dat graag met de iPad willen gaan doen. Maar mijn iPhone heeft 3g en haalt alle mails binnen, dus die moeten dan wel doorgeschoven worden op een goede manier naar de iPad.

[...]
Zit met dezelfde issue ;)

Ik was van plan een MacBook aan te schaffen deze maand, maar heb met opzet deze event afgewacht.
Nu is de iPad geen volwaardige laptop te noemen, maar voor de taken waarmee dat ding belast gaat worden (aantekeningen maken tijdens colleges / presentaties / mail / internet / muziek) is hij meer dan geschikt.

Ik zit inderdaad ook met dat enige punt: 3G.
Heb al een iPhone met data-abbonement, en ga dus niet nog eens een extra data-abbo afsluiten voor die iPad.
Dan dus maar een MacBook + tetheren met iPhone denk ik......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:50
simplendi schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:20:
[...]

Het wordt met iPhone OS 3.2 mogelijk voor app's om uit een (gedeelde) directory bestanden te openen. Deze directory kan je dus ook vanaf je PC dan aan. Theoretisch zou je er dan ook video's op kunnen zetten. Of Apple dat afdwingt heb ik geen idee van.
Dat zou mooi zijn. Nu nog iemand die VLC wil porten en probleem opgelost ;)

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[afbeelding]
Lees nou eerst eens je eigen topic waar naar gelinkt wordt voordat je begint te brullen ;)

Wat hier bedoelt wordt zit 'm in de zeer inconsistente reactie van je. Je roemt een Sony met een veel kleiner scherm en een gruwelijk (en onwerkbaar) hoge resolutie maar in geval van de iPad is het allemaal onleesbaar 8)7 Zolang er geen resolutie onafhankelijke GUI is heb je vette pech want dan zijn schermgrootte, resolutie en grootte van letters, etc. toch echt aan elkaar gekoppeld. Een lagere resolutie betekent dan grotere letters en een hogere resolutie juist nog kleinere letters. De resolutie die het 10" scherm nu heeft kun je niet verhogen omdat dingen dan echt ontzettend onleesbaar worden. De pixels worden allemaal in elkaar gedrukt waardoor dingen als fonts en plaatjes dat ook worden. Gevolg is wel dat het allemaal wat kleiner wordt en details verloren kunnen gaan (te klein om te zien). Waarom die Sony dan ineens een geweldig goed scherm heeft zoals je in dat topic loopt te brullen is beyond me. Waarom het dan in geval van de iPad allemaal ruk is terwijl de letters al groter zijn dan op die Sony is al helemaal beyond me. Dat tezamen komt gewoon neer op heel erg effectief je geloofwaardigheid om zeep helpen. Kritiek is prima maar zorg er dan op z'n minst voor dat het terecht en consistent is.

Wat betreft die getikte tekst ten opzichte van de letters van het toetsenbord heb je inderdaad een puntje (aka terechte kritiek). Men had ook voor de tekst wat grotere letters kunnen nemen. Dat is gewoon een stuk inconsistentie in het OS zelf wat Apple gewoon recht had moeten trekken.
Maar het grootste punt waarmee ik zit, hoe de hell bedien je deze iPad nou normaal qua keyboard / multitouch / pinch and zoom. Ding is veel te groot om vast te houden met 2 handen en met de duimen te typen, het lijkt me nou ook niet ergonomisch verantwoord om hem met 1 hand vast te houden en met 1 hand te typen / zoomen...
Zoals op wat foto's en in het filmpje ook te zien is: op een plat oppervlak of tegen je been als je in je luie stoel of op de bank o.i.d. zit. In een dock kan ook. Voor veel mensen is dat niet anders als hoe ze met een laptop op de bank werken omdat de meeste mensen niet blind kunnen typen. Ze kijken dan toch allemaal omlaag. Dingen als een laptop/tablet zijn sowieso niet erg ergonomisch omdat je altijd omlaag moet kijken. Daarom moet je van de arbo een standaard gebruiken bij een laptop zodat het scherm op ooghoogte komt. Gezien het fullsize keyboard lijkt het mij dat je ook gewoon zoals op een fullsize keyboard kunt gaan tikken. Voor de meeste mensen zal zich dat beperken tot 2 vingers (linker- en rechterwijsvinger).
Lijkt op een reuze iPhone, en die vind ik ansich ook niet zo mooi meer.
Zowel qua vormgeving als qua features en het OS is het niets meer en niets minder dan de xxxxxxxl versie van de iPhone/iPod Touch. Dat is denk ik een groot probleem, waarom zou je als iPhone/iPod Touch gebruiker die iPad kopen? Ding doet het niet anders dan het apparaat wat je al hebt. Ik zie dan ook geen enkele meerwaarde in de iPad, ik vind het nogal een erg slechte product plaatsing waarbij Apple niet goed weet wat de markt doet/wil. Men had beter kunnen investeren in een tablet die MacOS X Snow Leopard draait die desnoods verbouwd is zodat het meer met multitouch doet. De ModBook is een goed voorbeeld van hoe het zou moeten, dat is ook te zien aan hoe goed het met dat ding loopt ondanks de fors hogere prijs t.o.v. een normaal model.
Masioni schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:12:
Doe jezelf een lol en koop gewoon een laptop en dingen als pen en papier. Een pda, smartphone of iPad kunnen zo'n apparaat echt niet vervangen. Het komt gewoonweg niet in de buurt van de ergonomie die zo'n laptop brengt inclusief de andere mogelijkheden. De iPad is nogal erg beperkt vergeleken met een MacBook die het gewone MacOS X draait. Zaken als MS Office kun je daar wel op draaien, op een iPhone/iPod Touch/iPad niet.

Voor aantekeningen gebruik je pen en papier omdat het gewoon heel wat sneller werkt dan een laptop. Notities maken incl. de diagrammen, grafiekjes, tekeningen, etc. is een ware hel op een computer terwijl je dat met pen en papier gewoon uit kunt tekenen. Nou kun je tegenwoordig wel speciale pennen kopen die datgene wat je schrijft/tekent elektronisch opslaat zodat je een digitaal document er van hebt. Dat zou nog een handig alternatief kunnen zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door ppl op 27-01-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Laatst online: 12:37
Antaresje schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:32:
[...]

Dat zou mooi zijn. Nu nog iemand die VLC wil porten en probleem opgelost ;)
Dan ben ik verkocht.. Nu nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op MacRumors een goed filmpje (hands-on)

http://www.macrumors.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Stukje over keyboard
Typing in portrait is better than anticipated but still quite a stretch for our average-sized hands, which means that letters like F G and H will take a moderate conditioning for some. What about in landscape mode, sitting flat on the table? Well this is problematic too, as the iPad sort of wobbles. The back is not perfectly flat, meaning your typing surface is never perfectly flat, so the virtual keyboard becomes that much more difficult to use.
Jammer dat hij wiebelt als je hem op een platte ondergrond legt :) je word haast wel verplicht om die map aan te schaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

jpboere schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:10:
Zou handig zijn als je een 3G abbo kunt hebben waarvan je met iPad en bv iPhone allebei gebruik kunt maken.
In de zomer zou tethering voor de iPhone geïntroduceerd worden door T-Mobile. Dus als je je iPad dan kunt verbinden met je iPhone (bluetooth) dan heb je dat probleem ook weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:29

MsG

Forumzwerver

Spike_wolf schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:59:
Ik was in het begin niet heel erg enthousiast hierover, maar na het zien van dit filmpje: http://www.apple.com/ipad/#video ben ik toch wat enthousiaster geworden, voor die prijs is het best leuk om in huis te hebben voor op de bank als je tv zit te kijken ofzo, tussendoor internetten en mailen en dergelijke.
Denk dat er op den duur wel zo'n tablet bij mij op tafel komt te liggen :P
Ik krijg juist krommende tenen van die overdrevenheid bij zo'n filmpje. Wij van WC eend, maar dan echt x 1000.

Tuurlijk is het mooi voor read only surfen, net als op mijn iPhone nu, dat had ik ook niet anders gedacht en verwacht ik ook wel. Maar voor 500 vind ik het dermate serieus dat ik hem voor die incidentele keren op de bank niet nuttig genoeg vind, want alleen op de bank heeft het erge meerwaarde, in het dock zit ik denk ik niet zo gauw meer te drukken op het scherm en zou het op dat moment ook een 300 euro netbook kunnen zijn. Ook vind ik de vormgeving nu een beetje ongeïnspireerd worden. Tijd voor een nieuw ontwerp.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
ppl schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:33:
[BLAAT] over resolutie en Sony
Pffff ik zal straks lekker slapen zeg, want moe word ik hier wel van :z
Ik en niet inconsistent, ik zeg dat de letters die je invoert en ziet in landscapemodus klein zijn..
Vind jij het grote letters? Kun jij dat lezen? Waarom is er niet gekozen voor een groter lettertype als je het toetsenbord gebruikt. Simpel klaar, antwoord gegeven einde verhaal. Je kan toch niet typen op een toetsenbord wat virtueel is zonder dat je daarop let en ultrakleine lettertjes lezen. Waarom je die Sony erbij haalt ontgaat me helemaal. Daarbij type je blind op een fysiek toetsenbord en zijn de letters dus prima te lezen! Behalve met +17.

Ahaa ge-edit:
ppl schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:33:
Wat betreft die getikte tekst ten opzichte van de letters van het toetsenbord heb je inderdaad een puntje (aka terechte kritiek). Men had ook voor de tekst wat grotere letters kunnen nemen. Dat is gewoon een stuk inconsistentie in het OS zelf wat Apple gewoon recht had moeten trekken.
Je bent het met m'n punt eens, vrede op aarde *einde* ;) d:)b

[ Voor 25% gewijzigd door CLB op 27-01-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dit zo zie vind ik het een heerlijk internet @ bank apparaat en voor media onderweg. Ik zie er naar uit om het ding te proberen.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2ic40so.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compi_56
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 03:15
Ik had graag een MacBook pro 15 inch gezien met full HD resolutie en dual/quad-core i5/i7 processor. Zoals de ecomnomie zal het jaar 2010 het jaar van de ontnuchtering worden en back to basics. :(

Apple zal ondervinden dat fanboys zullen wachten op nieuwe gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Ik twijfelde of ik weer een nieuwe macbook of iMac moest gaan aanschaffen, maar nu wordt het waarschijnlijk een iMac +iPad.

Hoewel dat er ook van af hangt hoe het scherm leest. Gewone LCD schermen zijn niet zo fijn om lange tijd van te lezen, e-ink schermen doen dat beter.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
http://www.ilounge.com/in...-of-new-details-to-share/

Ah.. zo kennen we apple weer!
There’s a new VGA to Dock Connector Adapter ($29) for attaching the iPad to a projector or monitor. A Camera Accessory Kit ($29) that comes with a USB adapter and a SD card reader in one package, two separate pieces, to let the iPad import photos from a camera or card. The Keyboard Dock ($69) with a normal keyboard grafted on to the front of a plastic dock. A standard Dock ($29) with audio and dock connector ports on the back. And an Apple case ($39) made from plastic and microfiber, with a front flap that folds backwards to serve as a stand. Finally, there’s a new 10W power adapter that is included with the iPad or sold separately for $29; it uses a Dock Connector but obviously supplies more power than a typical USB port.
Net zo duur als een gewoon, draadloos toetsenbord dus, al moet je er in dat geval nog een standard dock bij kopen...Dergelijke opties gaan dus nog leuk in de papieren lopen, want zo'n camera connector wil je er natuurlijk ook bij...

Lijkt me dat je ook heel erg dicht op het scherm zit met het keyboard dock, maar dat kan aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Too late :)

[ Voor 93% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 27-01-2010 22:48 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:48

Exirion

Gadgetfetisjist

SmithNL schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:48:
Lijkt me dat je ook heel erg dicht op het scherm zit met het keyboard dock, maar dat kan aan mij liggen.
Als ze dat keyboarddock een halve meter diep hadden gemaakt dan had iedereen weer lopen zeiken dat het er debiel uitziet en veel te groot en lomp is.....

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
Exirion schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:51:
[...]

Als ze dat keyboarddock een halve meter diep hadden gemaakt dan had iedereen weer lopen zeiken dat het er debiel uitziet en veel te groot en lomp is.....
Klopt, Apple heeft zo'n enorme schare volgers/fans dat ze het eigenlijk nooit goed kunnen doen. Een bedrijf dat ten onder kan gaan aan z'n eigen succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe wat een geklaag, dit doet me denken aan topics over Windows Vista ;). Ik vind dat het er in ieder geval super uitziet en het lijkt me ook enorm handig. Wil het zeker eens uitproberen ergens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
Ik vind dit een gemiste kans van Apple, ik zie toch een aantal implementaties die niet gemaakt zijn:
-Waarom kan ik geen bluetooth toetsenbord gebruiken als toetsenbord?
-Waarom kan de iPhone niet als 3G modem dienen voor de iPad?
-Waarom geen GPS maar wél kompas?
-Waarom geen 16:9/16:10 layout?

Zeker de eerste twee zijn technisch gewoon mogelijk. Het is duidelijk een bewuste keuze om deze niet te implementeren... Ik denk dat ze hiermee ook markt gaan verliezen op bijv. HP: met de HP tablet kan je via de iPhone (mits tethering weer toegestaan wordt) internetten, bij Apple moet je daar een extra abonnement voor afnemen.

[ Voor 41% gewijzigd door 0fbe op 27-01-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Er zit wel GPS in en je kan wel je bluetooth toetsenbord gebruiken (in ieder geval die van Apple dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:18
simplendi schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:54:
Ik vind dit een gemiste kans van Apple, ik zie toch een aantal implementaties die niet gemaakt zijn:
Dat kan dus wel :)
Wie weet, waarschijnlijk niet...
GPS zit erop.
Dat vind ik ook vreemd.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zeker de eerste twee zijn technisch gewoon mogelijk. Het is duidelijk een bewuste keuze om deze niet te implementeren... Ik denk dat ze hiermee ook markt gaan verliezen op bijv. HP: met de HP tablet kan je via de iPhone (mits tethering weer toegestaan wordt) internetten, bij Apple moet je daar een extra abonnement voor afnemen.

Schijnt wel te kunnen; nieuws: Steve Jobs presenteert langverwachte iPad-tablet
"Er komt een variant met aangehecht keyboard en een zonder. De iPad communiceert via bleutooth met een draadloos toetsenbord. "

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
Hoedje schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:59:
[...]

Dat kan dus wel :)

[...]

Wie weet, waarschijnlijk niet...

[...]

GPS zit erop.

[...]

Dat vind ik ook vreemd.
Ah my-bad, ik had niet gezien dat de Wi-Fi+3G wél GPS heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hoedje schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:59:
[...]
[4:3 scherm] Dat vind ik ook vreemd.
Ik denk dat dat is vanwege de handelbaarheid. Dat hou je handiger in je handen (niet zo topzwaar als je hem vertikaal houdt), en bovendien is het formaat wat compacter zodat je meer oppervlak hebt. Plus dat je met het onscreen toetsenbord dan vertikaal meer ruimte overhoudt. Alleen voor films is het inderdaad wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:18
Er zijn trouwens twee wat uitgebreidere hands-on met de iPad. Ziet er toch wel soepel uit allemaal :)

http://www.slashgear.com/...allery-and-video-2771668/

http://www.engadget.com/2...pple-ipad-first-hands-on/

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 23:35

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Als je die filmpjes ziet van de e-mail client (super!) dan denk ik dat dat met 16:9 een stuk minder handig was geweest. Misschien dus om die reden.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het apparaat is vooral voor thuis bedoeld, of heb jij veel promoties voor onderweg van het apparaat in de note gezien? Thuis heeft bijna iedereen WiFi. Voor onderweg snap ik niet goed dat je én de iPhone en een iPad gaat meenemen. Ze zijn immers bijna hetzelfde op de grootte van het scherm na. Voor de mensen die zo slim zijn om niet en een iPhone en een iPad mee te gaan slepen, is er de 3G-versie. Dan hoef je maar een van de twee mee te nemen. Ik denk dat meer dan 95% echt niet én een iPad en de iPhone mee gaat nemen, dus niet echt interessant imho voor de massa. En nogmaals op beiden kun je ongeveer hetzelfde. Een GPS zie hetzelfde verhaal: vooral thuis en onderweg hebben de meeste mensen toch wel een iPhone met GPS.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:39

Tourniquet

Hiya, fellas!

Check deze reacties toen Apple in 2001 de iPod introduceerde:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=500

I still can't believe this! All this hype for something so ridiculous! Who cares about an MP3 player? I want something new!

gee! an mp3 player with a HD! how original!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tourniquet schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:05:
Check deze reacties toen Apple in 2001 de iPod introduceerde:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=500

I still can't believe this! All this hype for something so ridiculous! Who cares about an MP3 player? I want something new!

gee! an mp3 player with a HD! how original!
Ja, of vergelijk vroeger het SMSen. Pff korte berichtjes, duur en niet eens een echte qwerty maar 3x moeten drukken voor de letter C op de A. Wie gaat dat nou gebruiken. SMS hadden ze nooit verwacht dat het zo populair zou gaan worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vond het eerst ook niet zo denderend, maar achteraf bekeken, na de filmpjes te zien, het zal gewoon wel ongelofelijk handig werken volgens mij. ze hebben dat daar bij apple al een tijd getest en zijn het al zo gewend dat ze het vanzelfsprekend fantastisch vinden...

en het is gewoon breed inzetbaar en gewoon erg praktisch voor verschillende doeleinden, als je ziet waar een ipod al voor dient, dan kan je van zon ipad nog meer gebruik maken,
wie wilt nu niet zo'n grote GPS in zijn wagen? :D:D
en nu is nog niet veel bekend, maar je zal de tablet wel op een apple computer kunnen verbinden volgens mij en daar heb je dan ineens ook weer een leuke manier van werken bij...

ik vind dat die dock met keyboard hem niet netbook maakt, maar gewoon volledig voor de mensen die echt niet zonder kunnen (of willen)
ik had ook wel een multitasking os verwacht ed, maar dat dat nog niet het geval is wil voor mij niks zeggen. het is mogelijk via jailbreak en op die manier vind je nog tal van utilities, eens apple deze op punt krijgt en niet falen, zal deze het ook wel implementeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Laatst online: 01-10 22:35
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:08:
[...]

Ja, of vergelijk vroeger het SMSen. Pff korte berichtjes, duur en niet eens een echte qwerty maar 3x moeten drukken voor de letter C op de A. Wie gaat dat nou gebruiken. SMS hadden ze nooit verwacht dat het zo populair zou gaan worden.
Ja, of MIDs, tablets, UMPCs. Dachten ze ook dat gaat niemand gebruiken. O, wacht..
Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mochten er nieuwe producten aangekondigd worden. Vraag even toestemming aan een moderator (via DM of mail), voordat je aan een topic gaat werken. Dit om te voorkomen dat meerdere mensen tegelijk aan een topicstart over hetzelfde onderwerp werken.