1) Geluidsproductie a200 was irritant. Dus omgebouwd met behuizing uit bovenstaande posts. Hoor nu slechts de harde schijf nog.The_ReVenger schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:59:
Ik zit ook te denken over de Popcorn Hour...iemand die mij misschien kan helpen met de volgende vragen?
- Hoe is de geluidsproductie?
- Hoe is de snelheid van menu's enz, met nieuwe interface, en hoe bevalt de interface?
- Hoe snel gaat het downloaden en uitpakken enz.? Werkt dat goed?
- Hoe stabiel is de Popcorn?
- Kan je de Popcorn als hub / nas / mediashare gebruiken door het hele huis?
- Hoe werkt het zoeken naar films / albums e.d.? Is dat overzichtelijk en snel?
2) Snelheid van menu's is adequaat, maar soepel voelt het niet echt aan. De nieuwe interface reageert altijd een fractie later dan dat je een knop indrukt. Terwijl het scrollen door iets wel heel goed gaat als het eenmaal scrolt.
3) Ik download met een 20mbit lijn ongeveer met 1500 kbyte per seconde. Ik weet niet zo goed of ik met mijn laptop sneller haal. Ik gebruik usenet. Uitpakken en repareren gaat allemaal automatisch en duurt lang ten opzichte van een desktop. De pch is nu eenmaal geen normale computer. Desalniettemin heb ik volgens mij binnen het half uur een dvd op de pch staan.
4) PCH ondersteunt zowel samba (zodat je em via windows netwerk kan bereiken) als upnp, ftp nfs en weet ik wat. Kortom: als er bestanden op staan dan heb je legio mogelijkheden om er bij te komen.
5) Oude structuur is via mappen. Dat heb je zelf in de hand. Nieuwe interface zet het alfabet horizontaal en de films die beginnen met een bepaalde letter daar verticaal op. Werkt vlot.
6) Stabiliteit is prima. Heb heel soms dat de interface opnieuw start. Maar dat komt echt zelden voor.
Vind ik het apparaat een aanrader? Absoluut! Ik denk dat het apparaat in zijn segment een topper is. Er zitten zoveel handigheidje en dingetjes op die ik hier niet op kan noemen. Bovendien vind ik dat ze voor dit apparaat veel aan software ontwikkeling doen.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.