Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

The_ReVenger schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:59:
Ik zit ook te denken over de Popcorn Hour...iemand die mij misschien kan helpen met de volgende vragen?

- Hoe is de geluidsproductie?
- Hoe is de snelheid van menu's enz, met nieuwe interface, en hoe bevalt de interface?
- Hoe snel gaat het downloaden en uitpakken enz.? Werkt dat goed?
- Hoe stabiel is de Popcorn?
- Kan je de Popcorn als hub / nas / mediashare gebruiken door het hele huis?
- Hoe werkt het zoeken naar films / albums e.d.? Is dat overzichtelijk en snel?
1) Geluidsproductie a200 was irritant. Dus omgebouwd met behuizing uit bovenstaande posts. Hoor nu slechts de harde schijf nog.

2) Snelheid van menu's is adequaat, maar soepel voelt het niet echt aan. De nieuwe interface reageert altijd een fractie later dan dat je een knop indrukt. Terwijl het scrollen door iets wel heel goed gaat als het eenmaal scrolt.

3) Ik download met een 20mbit lijn ongeveer met 1500 kbyte per seconde. Ik weet niet zo goed of ik met mijn laptop sneller haal. Ik gebruik usenet. Uitpakken en repareren gaat allemaal automatisch en duurt lang ten opzichte van een desktop. De pch is nu eenmaal geen normale computer. Desalniettemin heb ik volgens mij binnen het half uur een dvd op de pch staan.

4) PCH ondersteunt zowel samba (zodat je em via windows netwerk kan bereiken) als upnp, ftp nfs en weet ik wat. Kortom: als er bestanden op staan dan heb je legio mogelijkheden om er bij te komen.

5) Oude structuur is via mappen. Dat heb je zelf in de hand. Nieuwe interface zet het alfabet horizontaal en de films die beginnen met een bepaalde letter daar verticaal op. Werkt vlot.

6) Stabiliteit is prima. Heb heel soms dat de interface opnieuw start. Maar dat komt echt zelden voor.

Vind ik het apparaat een aanrader? Absoluut! Ik denk dat het apparaat in zijn segment een topper is. Er zitten zoveel handigheidje en dingetjes op die ik hier niet op kan noemen. Bovendien vind ik dat ze voor dit apparaat veel aan software ontwikkeling doen.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Heb een aantal vragen :)
1. Wat is de max aantal Mbit/s die je kan streamen naar de A2000 via 100megabit netwerk en Samba of NFS? Haalt ie de BBC Birdscene van 42 mbit/s?
2. ondersteunt ie DTS HD MA?
3. kan ie downsamplen naar PCM voor oude receivers?
4. Doet ie 24p autoswitch? (dat ie automatisch naar 24p mode springt met films en niet met TV zoals de AC Ryan)

thx thx thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

Ik vind de geluidsproductie van de A-200 toch wel negatief, had ik het geweten had ik er dan 40-50 euro meer voor over gehad? Ik weet het niet....ik denk dat ik er gewoon een op afstand te bedienen contact tussen ga zetten zodat hij helemaal uit kan. Het is namelijk vooral storend wanneer je niets kijkt, bij mij overstemd anders het geluid het fannetje toch wel.

Toch vind ik het best knap dat zo'n klein fannetje zo'n geluid kan maken en dat zegt ook wel iets over de kwaliteit dunkt mij. Het kastje werkt verder prima hoor, maar het is wel echt poppenspul de kruis koppen op de schroeven zijn na 2-3 beurten ook weggedraaid en het kastje voelt ook niet echt stevig aan. Wat dat betreft vond ik mijn oude (A100 ofzo?) nog een stuk degelijker aanvoelen, en stiller want daar hoorde ik alleen de HD draaien.

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 14:30

RV

®

Woutur, bedankt voor je reactie! Het klinkt allemaal best positief.
Keuze is moeilijk. Als ik een fanloos kastje wil ben ik al gauw 40 euro meer kwijt. Harde schijf van min 1tb is ook al gauw 50 euro: kom ik op €240 uit.

Nu is laatst de WD TV Live Hub uitgekomen met een 1tb harde schijf, mooie interface en programmeerbare afstandsbediening. Helaas zonder downloadfunctie, maar met een geruisloze case. Kosten: € 200.

Zit nu echt te twijfelen wat ik moet doen. Beiden hebben een sigma chipset.
Downloaden is fijn maar geen pre. Enig idee waarmee ik beter af ben? Voordeel van de popcorn is dat er ook een grotere schijf in kan, maar wil eigenlijk niet meer dan € 200 uitgeven. Of de popcorn moet echt voordelen bieden...

Anyone :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

iBurger schreef op donderdag 02 december 2010 @ 00:21:
Heb een aantal vragen :)
1. Wat is de max aantal Mbit/s die je kan streamen naar de A2000 via 100megabit netwerk en Samba of NFS? Haalt ie de BBC Birdscene van 42 mbit/s?
2. ondersteunt ie DTS HD MA?
3. kan ie downsamplen naar PCM voor oude receivers?
4. Doet ie 24p autoswitch? (dat ie automatisch naar 24p mode springt met films en niet met TV zoals de AC Ryan)

thx thx thx
1) 42 mbit is ongeveer 5.5 megabyte per seconde. Ik haal met wifi van mijn laptop nog geen 2.4 megabyte dus ik kan je geen antwoord geven
2) Weet ik niet. Ik krijg geluid van alles wat ik ook maar download, maar heb slechts een stereo versterker en kan dit dus niet bevestigen.
3) Dat lukt heel goed.
4) Ik heb mijn full hd teevee nooit naar iets zien switchen. Hoef ook nooit iets aan te passen.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Laatst online: 11:29
In Duitsland vond ik voor de A-210 een verwachte leverdatum van 22-12-2010

http://www.popcorn-hour.d...k/Popcorn-Hour-A-210.html

Misschien dat hij tegen die tijd ook in Nederland leverbaar is. Nog maar 3 weekjes wachten dan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin90
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-03-2021
Sinds kort kan ik ineens niet meer bij mijn gedeelde mappen via mijn Popcorn Hour A200.
Hij heeft het altijd gedaan maar als ik nu via de netwerk browser(op de popcorn) naar mijn pc ga geeft hij aan dat er geen inhoud is op de server.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Services voor nfs inschakelen (configuratiescherm > programma's en onderdelen)
- Machtigingen voor Iederen toepassen op anonieme gebruikers (Lokaal beveiliginsbeleid)
- Opnieuw een thuisgroep etc aanmaken.
- Popcorn fabrieksinstellingen gebruiken.
- Viruscanner verwijderd.
- Spyware scanner verwijderd.
- Windows firewall uitschakelen.
- Router resetten (ook de instellingen).
- Zowel met statisch ip als automatisch geprobeerd.
- Natuurlijk de 'gast' toevoegen bij die mappen die ik wil sharen.
- Bestand en printerdeling staat aan bij eigenschappen LAN verbinding.
- Ik heb nog een tool gedownload genaamd Windows Share Manager. Deze controleert of de shares op je pc ook de juiste instellingen hebben, dit heb ik gefixt maar had wederom geen resultaat.

Via de andere pc in mijn netwerk kan ik wel bij deze shares, maar de machtigingen staan zo ingesteld dat de 'Gast' er ook bij zou moeten kunnen.

Het probleem is rond de release van de laatste firmware ontstaan, nu gebruik ik hem niet elke dag dus weet ik niet of dat het probleem is...

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft, ik heb zelf namelijk geen idee wat ik nog kan proberen.
Ik maak gebruik van windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Robbin90 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 17:47:
Sinds kort kan ik ineens niet meer bij mijn gedeelde mappen via mijn Popcorn Hour A200.
Hij heeft het altijd gedaan maar als ik nu via de netwerk browser(op de popcorn) naar mijn pc ga geeft hij aan dat er geen inhoud is op de server.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Services voor nfs inschakelen (configuratiescherm > programma's en onderdelen)
- Machtigingen voor Iederen toepassen op anonieme gebruikers (Lokaal beveiliginsbeleid)
- Opnieuw een thuisgroep etc aanmaken.
- Popcorn fabrieksinstellingen gebruiken.
- Viruscanner verwijderd.
- Spyware scanner verwijderd.
- Windows firewall uitschakelen.
- Router resetten (ook de instellingen).
- Zowel met statisch ip als automatisch geprobeerd.
- Natuurlijk de 'gast' toevoegen bij die mappen die ik wil sharen.
- Bestand en printerdeling staat aan bij eigenschappen LAN verbinding.
- Ik heb nog een tool gedownload genaamd Windows Share Manager. Deze controleert of de shares op je pc ook de juiste instellingen hebben, dit heb ik gefixt maar had wederom geen resultaat.

Via de andere pc in mijn netwerk kan ik wel bij deze shares, maar de machtigingen staan zo ingesteld dat de 'Gast' er ook bij zou moeten kunnen.

Het probleem is rond de release van de laatste firmware ontstaan, nu gebruik ik hem niet elke dag dus weet ik niet of dat het probleem is...

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft, ik heb zelf namelijk geen idee wat ik nog kan proberen.
Ik maak gebruik van windows 7
Ik heb precies hetzelfde probleem! dit is ook ongeveer 1,5 maand geleden ontstaan. Heb alles geprobeerd maar kom er niet uit.
De shares handmatig toevoegen in de PCH is een oplossing...maar het is natuurlijk handiger om gewoon te kunnen browsen tussen je shares.

wie heeft de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Crusher77 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 17:40:
In Duitsland vond ik voor de A-210 een verwachte leverdatum van 22-12-2010

http://www.popcorn-hour.d...k/Popcorn-Hour-A-210.html

Misschien dat hij tegen die tijd ook in Nederland leverbaar is. Nog maar 3 weekjes wachten dan :X
Te koop tegen de prijs van de C-200... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

The_ReVenger schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:07:
Woutur, bedankt voor je reactie! Het klinkt allemaal best positief.
Keuze is moeilijk. Als ik een fanloos kastje wil ben ik al gauw 40 euro meer kwijt. Harde schijf van min 1tb is ook al gauw 50 euro: kom ik op €240 uit.

Nu is laatst de WD TV Live Hub uitgekomen met een 1tb harde schijf, mooie interface en programmeerbare afstandsbediening. Helaas zonder downloadfunctie, maar met een geruisloze case. Kosten: € 200.

Zit nu echt te twijfelen wat ik moet doen. Beiden hebben een sigma chipset.
Downloaden is fijn maar geen pre. Enig idee waarmee ik beter af ben? Voordeel van de popcorn is dat er ook een grotere schijf in kan, maar wil eigenlijk niet meer dan € 200 uitgeven. Of de popcorn moet echt voordelen bieden...

Anyone :)?
Ik heb alleen ervaring met de popcornhour. Gezien de chip is compatibiliteit met formaten allemaal precies hetzelfde. Houd je wat andere zaken over zoals prijs, vertrouwen in de producent (denk aan garantie en software updates) en de interface. Heb net een review van tweakers gelezen van de WD en dat zag er positief uit, is nog goedkoper ook.

Ik denk dat je je geen buil kan vallen aan eender van deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
ind0mi schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:34:
[...]

Te koop tegen de prijs van de C-200... 8)7
Hehe ja da's waar. Maar hij heeft bij 4Launch en Salland al op de website gestaan voor ca €195,- en dat is nog steeds goedkoper dan een A-200 kopen en een Moovika case erbij. Plus dat dit dan origineel van fabriek af zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin90
ind0mi schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:33:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem! dit is ook ongeveer 1,5 maand geleden ontstaan. Heb alles geprobeerd maar kom er niet uit.
De shares handmatig toevoegen in de PCH is een oplossing...maar het is natuurlijk handiger om gewoon te kunnen browsen tussen je shares.

wie heeft de oplossing?
Ik heb net geprobeerd om de shares handmatig toe te voegen maar dan zegt de popcorn dat de gedeelde folder niet bestaat. Dit is de share die ik heb aangemaakt in de popcorn:

IP/Hostname: 10.0.0.3 (eigen ip)
Share: smb://10.0.0.3/Bibliotheken (die map staat op mijn D schijf en daar staan films, muziek, afbeelding etc in.)
Share naam: Bibliotheken

Geen wachtwoord/gebruikersnaam.

Hier een screen van de machtigingen van de map Bibliotheken:
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/szdg03.jpg

Ik zie door de bomen het bos niet meer, heb alles geprobeerd zoals in mijn bovenstaande bericht maar niks helpt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Robbin90 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:14:
[...]

Ik heb net geprobeerd om de shares handmatig toe te voegen maar dan zegt de popcorn dat de gedeelde folder niet bestaat. Dit is de share die ik heb aangemaakt in de popcorn:

IP/Hostname: 10.0.0.3 (eigen ip)
Share: smb://10.0.0.3/Bibliotheken (die map staat op mijn D schijf en daar staan films, muziek, afbeelding etc in.)
Share naam: Bibliotheken

Geen wachtwoord/gebruikersnaam.

Hier een screen van de machtigingen van de map Bibliotheken:
[afbeelding]

Ik zie door de bomen het bos niet meer, heb alles geprobeerd zoals in mijn bovenstaande bericht maar niks helpt. :?
Ik zal vanavond eens kijken hoe ik die shares benader.

Ik heb trouwens bij de lijst "personen" met wie ik wil delen ook ; anoniem toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 14:30

RV

®

Iemand enig idee hoe duur de lege case a-la A-210 is incl. verzendkst btw enz. Uit frankrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
RV schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:34:
Iemand enig idee hoe duur de lege case a-la A-210 is incl. verzendkst btw enz. Uit frankrijk?
Heb gelezen dat de verzendkosten op zo'n €12,- zitten, en de case kost €39,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09-2020
Crusher77 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:38:
[...]

Heb gelezen dat de verzendkosten op zo'n €12,- zitten, en de case kost €39,-
klopt

voor het gemak de link:
http://www.popcorn-hour-f...product.php?id_product=35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
RV schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:34:
Zoals hierboven gezegd;

In totaal € 51,-.

Ik heb vorige week donderdag betaald en hij lag woensdag bij mij in de brievenbus. Valt niet tegen! En het werkt allemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin90
ind0mi schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:28:
[...]

Ik zal vanavond eens kijken hoe ik die shares benader.

Ik heb trouwens bij de lijst "personen" met wie ik wil delen ook ; anoniem toegevoegd.
Oke bedankt, misschien kan ik daar nog wat mee.

Ik heb net de vorige firmware erop gezet omdat het probleem ontstond rond de release van de laatste versie maar dit heeft ook geen effect. Nu zat ik net even te kijken in de instellingen van mijn router en daar zie ik bij 'attached devices' de popcorn niet staan. Als ik dan via deze pc, waar ik met de pch van probeer te streamen, kijk bij de apparaten staat hij er wél tussen:

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/33e22l3.jpg

Dus mijn volgende idee is om even een router van iemand te lenen en kijken wat dat oplevert? Want ik zit hier nu met en HD vol films en een pch die niks streamt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:11
Stormtrooper schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:44:
[...]

De Eminent ondersteund zo te zien EXT3/NTFS/FAT32
De A-200 ondersteund dat ook.... Dus grote kans dat disk zo herkend word...
Heb een nieuwe pch a-200 kunnen overnemen van iemand die hem bij een prijsvraag had gewonnen. Heb de harde schijf van de Eminent overgezet op de PCh en hij wordt herkend. Heb de NmJ laten draaien. Is niet zo mooi als Yamj maar hij doet het naar behoren.

Geluid vind ik tot op heden meevallen, in iedergeval nog niet meer dan de |Eminent. Ombouwen kan altijd nog

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Je moet je episodes allemaal hernoemen als ik het goed heb begrepen.

Maar ik heb het als volgt:

E:\Series\The Big Bang Theory\S03E02

Maar ik heb ook een hele hoop dvd's, dus dan staat er S02D01 bijvoorbeeld.

Hoe kan ik dit oplossen? Ik kom alleen maar tegen wat ik met de losse ep's moet doen, terwijl ik ook veel dvd's heb en video_ts mappen (hernoemt naar S02D01 bijvoorbeeld).

Gaat dit überhaupt lukken? Of moet ik daar weer een andere jukebox voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

StealthyPeanut schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:50:
Je moet je episodes allemaal hernoemen als ik het goed heb begrepen.

Maar ik heb het als volgt:

E:\Series\The Big Bang Theory\S03E02

Maar ik heb ook een hele hoop dvd's, dus dan staat er S02D01 bijvoorbeeld.

Hoe kan ik dit oplossen? Ik kom alleen maar tegen wat ik met de losse ep's moet doen, terwijl ik ook veel dvd's heb en video_ts mappen (hernoemt naar S02D01 bijvoorbeeld).

Gaat dit überhaupt lukken? Of moet ik daar weer een andere jukebox voor gebruiken?
Hee! Ik zit precies met hetzelfde probleem! Ben benieuwd of hier een oplossing voor is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Wat je zou kunnen doen is met het programma MakeMKV alle afleveringen van een DVD omzetten naar afzonderlijke mkv bestanden. Dit gaat best wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 22:14
Kan weggehaald worden excuses ! Ben er al uit !

[ Voor 93% gewijzigd door Diego27 op 06-12-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:10
Top speler die A200! Ik zit echter met het volgende. Na het afspelen van een dvd vanuit bestandsstructuur (video_ts folder met inhoud) komt de PCH-A200 niet terug in de browser. Na de film wordt het scherm helemaal zwart en verder gebeurt er niets. Je moet dan eerst op stop drukken en dan komt de browser terug.

Dit verschijnsel treedt op na het volledig afspelen van een film vanuit een dvd-structuur die gemaakt is met dvd-shrink en alleen de hoofdfilm bevat. De bestandsstructuur staat op de interne harddisk in de PCH.

Dit is een klein beetje vervelend omdat de kinderen hierdoor vergeten de tv uit te doen, het lijkt namelijk alsof deze al uit staat. Heeft iemand wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
A-210 te bestellen op rhisc.nl, echter voor €239,- en alleen in combinatie met een HD.
Ik wacht nog wel even 8)7

http://www.rhisc.nl/fullh...-hour-fullhd-players.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMB connectie prima echter bij elke film via gigabit netwerk na 4 a 5 min jitter / stutter. wordt gek hier.
aan de bekabeling kan het niet liggen.

D-link DIR-655 en Windows 7

iemand DE oplossing?

enige wat anders is is de D-link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

^ standaard probleem. Zet hem op 100Mbit.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph2m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:54

ph2m

PopcornHour A-200+Synology 109

Is volgens de site € 239 zonder HD, met 1TB € 60 extra enz.

Groeten: Frank 8)
Crusher77 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 17:35:
A-210 te bestellen op rhisc.nl, echter voor €239,- en alleen in combinatie met een HD.
Ik wacht nog wel even 8)7

http://www.rhisc.nl/fullh...-hour-fullhd-players.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
ph2m schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:16:
Is volgens de site € 239 zonder HD, met 1TB € 60 extra enz.

Groeten: Frank 8)

[...]
Weet ik, maar probeer eens te bestellen zonder HD? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph2m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:54

ph2m

PopcornHour A-200+Synology 109

Crusher77 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:48:
[...]

Weet ik, maar probeer eens te bestellen zonder HD? :+
Selecteer: "Selecteer indien gewenst" en daarna plaats in winkelwagen... :)

Frank 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Crash gehad van de pc, yamj folder kwijt, A-200 geruime tijd niet gebruikt hierdoor (werkte toch niet - kon geen nieuw toegevoegde bestanden vinden). Zopas de tijd gehad om mij er nog eens mee bezig te houden, maar om de één of andere reden wil hij nu geen srt files meer afspelen... verschillende films geprobeerd (allen met een srt file die dezelfde naam heeft) echter geen ondertitels te zien. Iemand een oplossing hiervoor?

(ik was trouwens van zin om yamj opnieuw te installeren, maar de site waar je de yamj gui config tool download ligt plat?)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
ph2m schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 20:40:
[...]

Selecteer: "Selecteer indien gewenst" en daarna plaats in winkelwagen... :)

Frank 8)
I know, hebben ze aangepast nadat ik een mailtje had gestuurd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 11:54
Je kunt em ook gewoon via de pch site bestellen = $237.99 = +\- €180,- Inc verzendskosten

dus dat ga ik denk ik doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvoswillens
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-06-2023
Hoi.. Na lang zoeken op verschillende fora kan ik geen uitsluitsel vinden over hoe de A-200 (en A-210) omgaan met 24p. Hiermee bedoel ik het goed detecteren van 23.976 fps en 24 fps. Of gaat hij altijd van of 23.976 of 24 uit? (Ziet dus geen verschil tussen beide)
Ben zeer gecharmeerd door de nieuwe UI en neig naar aaschaf. Maar kan er niet achterkomen om mijn 1080p content (23,976 en 24) echt judder free zal gaan afspelen.

[ Voor 11% gewijzigd door yvoswillens op 12-12-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Dezorian schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 23:47:
Je kunt em ook gewoon via de pch site bestellen = $237.99 = +\- €180,- Inc verzendskosten

dus dat ga ik denk ik doen :D
Dat was mijn idee eerst ook, maar hoe zit dat met BTW en invoerrechten bij de Douane? Want als er nog 19% overheen komt en daarbij nog €25,- invoerrechten gaat de prijs aardig de lucht in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Jongens, iemand die mij even kan verder helpen?

Wat ik ook doe, hij wil de .srt files niet meepakken, net even wat research gedaan en volgende "regels" gevonden:

Why doesn't my subtitle display?

Please make sure that it is in the format that PCH supports.
The subtitle file must be in the same folder as the movie file.
The name of the subtitle file must be the exact same as the name of the movie except for the extension.
Subtitle language (Setup>Preferences>Subtitle language) must be set to anything but None. Remember to save the setting.

Aan alle regels voldaan maar nog steeds geen subs in beeld, wanneer ik op het knopje "subtitles" op de AB druk krijg ik wel een kort menu'tje te zien, maar "Track" staat op "Off" zonder de mogelijkheid hier iets aan te veranderen... :(

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
Crusher77 schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:00:
[...]
Dat was mijn idee eerst ook, maar hoe zit dat met BTW en invoerrechten bij de Douane? Want als er nog 19% overheen komt en daarbij nog €25,- invoerrechten gaat de prijs aardig de lucht in...
De PCH A-210 wordt verscheept onder tarief nummer: 8517620090
Zie: http://support.popcornhour.com/article.aspx?id=1015

en zoals je verder in deze post kan lezen, hoef je dus geen importkosten te betalen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounzzzzz
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08-2024
Dezorian schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:23:
[...]

De PCH A-210 wordt verscheept onder tarief nummer: 8517620090
Zie: http://support.popcornhour.com/article.aspx?id=1015

en zoals je verder in deze post kan lezen, hoef je dus geen importkosten te betalen! 8)
Ik heb hem besteld, wordt de 16e verzonden ben benieuwd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
yvoswillens schreef op zondag 12 december 2010 @ 15:07:
Hoi.. Na lang zoeken op verschillende fora kan ik geen uitsluitsel vinden over hoe de A-200 (en A-210) omgaan met 24p. Hiermee bedoel ik het goed detecteren van 23.976 fps en 24 fps. Of gaat hij altijd van of 23.976 of 24 uit? (Ziet dus geen verschil tussen beide)
Ben zeer gecharmeerd door de nieuwe UI en neig naar aaschaf. Maar kan er niet achterkomen om mijn 1080p content (23,976 en 24) echt judder free zal gaan afspelen.
Op mijn A110 kon ik 23,976 en 24 selecteren. Bij de A-200 niet en ik baalde hier nogal van.

Gelukkig merk je er niks van en detecteert de A-200 waarschijnlijk zelf dit signaal als zijnde 24P of 23,976 en past hij beide hz's zelf toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
bounzzzzz schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:26:
[...]
Ik heb hem besteld, wordt de 16e verzonden ben benieuwd :*)
Cool! Ben benieuwd wanneer je em binnen hebt, ik ga hem denk ik bestellen wanneer ik mijn 13e maand krijg :*)

Keep us posted! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
nmj vraagje.
heb de firmware via usb erop gezet.
En nu? gaat ie automatisch een bibliotheek opzetten? als ik nu op music druk krijg ik de mededeling dat dit niet beschikbaar is en op returm moet drukken, vervolgens reageert het ding nergens meer op.
Soms kom ik dan opeens in een ander menu met apps e.d. daar kom ik ook niet meer uit. Kan dus niet meer gewoon de hd bekijken.
moet ik gewoon geduld hebben omdat ie de schijf aan het scannen is? Zo niet, wat moet ik dan doen om die nmj aan de praat te krijgen?

Dan een vervolgvraag, er van uit gaande dat we die nmj wel werkend krijgen. is de nmj ook met een nokia n8 aan te sturen?
thx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounzzzzz
Dezorian schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:53:
[...]

Cool! Ben benieuwd wanneer je em binnen hebt, ik ga hem denk ik bestellen wanneer ik mijn 13e maand krijg :*)

Keep us posted! :)
Doe ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:46

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

liffey schreef op maandag 13 december 2010 @ 17:08:
nmj vraagje.
heb de firmware via usb erop gezet.
En nu? gaat ie automatisch een bibliotheek opzetten? als ik nu op music druk krijg ik de mededeling dat dit niet beschikbaar is en op returm moet drukken, vervolgens reageert het ding nergens meer op.
Soms kom ik dan opeens in een ander menu met apps e.d. daar kom ik ook niet meer uit. Kan dus niet meer gewoon de hd bekijken.
moet ik gewoon geduld hebben omdat ie de schijf aan het scannen is? Zo niet, wat moet ik dan doen om die nmj aan de praat te krijgen?

Dan een vervolgvraag, er van uit gaande dat we die nmj wel werkend krijgen. is de nmj ook met een nokia n8 aan te sturen?
thx alvast!
Druk eens op de rode knop van je PCH remote...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Stormtrooper schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:12:
[...]

Druk eens op de rode knop van je PCH remote...
Daar heb ik er 2 van...
bij de ene gaat ie uit ( dat is niet raar, dat is de aan/uit knop).
bij de andere staat video. dan krijg ik de melding: verzoek kan niet worden verwerkt, druk op de return knop om terug te gaan, wat niet werkt.
wel draait er nu continue zo'n rondje rond, wat mogelijk een indicator van het opbouwen van en bibliotheek is... .

mis ik dan een rode knop?
(lijkt me sterk ben negatief getest op kleurenblindheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Heb je naast je firmware ook de NMT apps up-to-date gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e2thaj
  • Laatst online: 05-01-2021
HALLO ,

Ik heb 3 vragen ik heb de pcha200 en denon 1911 aangesloten over de hdmi kabel

-ik kan geen flac bestanden afspelen?
-dts cds dus wav bestanden herkent ie niet ?
-dts hd audio speelt ie niet af wel true hd ?

mvg

Psn erikj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennuske1983
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-08 11:27
Als eigenaar van een Popcorn Hour A-200 lijkt het wel of ik ontwaak uit een winterslaap! Er is al sinds 18 november nieuwe firmware beschikbaar met NMJ! 8)7

Nu had ik tot op heden altijd YAMJ op mijn A-200 staan. Echter ik vond dit nooit helemaal perfect werken. Veel handmatig instellen.Nu zie ik dat NMJ bijna alles automatisch voor je doet (duurt dan ook wel een paar uurtjes).

Nu heb ik een aantal vraagjes:

Ik heb een interne HD van 1.5 TB in de A-200 en een extrerne van 1 TB. Kan ik van beide HD's één complete juxebox maken??? Dan scheelt veel wisselen tussen de schijven namelijk. Heb dit in YAMJ nooit voor elkaar gekregen.

Trailers in NMJ is dit mogelijk?

Moviemeter en IMDB mogelijk?

Onlangs heb ik YAMJ van mijn popcorn gegooid. De bestandsnamen op mijn beide schijven zijn aangepast naar de YAMJ standaard. Dien ik deze aan te passen voor NMJ. Zoja, is hier een handige tool voor?

Sinds de laatste firmware update doen een aantal films het niet meer op mijn A-200. Ik heb even gekeken of het een specifiek bestandformaat betrof en de meeste zijn .iso. Nu heb ik geen zin om de films opnieuw te downloaden en te uploaden naar mijn A-200. Is iemand eerder al tegen dit probleem aangelopen? Heeft iemand hier een oplossing/verklaring voor???

Alvast bedankt voor jullie hulp! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Stormtrooper schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:23:
Heb je naast je firmware ook de NMT apps up-to-date gezet?
nmt apps updaten geeft geen wijzigingen, er is geen update beschikbaar...
toch een nmt update gedaan vanaf de usbstick.
ding installeert, reboot, lijkt prima.
als ik vervolgens op de video knop druk (rood) dan krijg ik weer dezelfde foutmelding:
verzoek kan niet worden verwerkt.
druk op de RETURN toets om terug te keren naar het vorig scherm.

daarna druk ik op return, en kom dan bij webservices uit, niet meer in de root van de HD.

update:
Alle stappen nogmaals genomen:
firmware gedownload en op een usb stick gezet. gedownload van:
http://www.popcornhour.com/download/A200/firmware-A200.html

stick in de popcorn, en updatebestand uitgevoerd.
popcorn reboot automatisch.
nmt apps geupdate via de usbstick, apparaat reboot uit zichzelf.

eenmaal opgestart op de videoknop gedrukt.
Wederom een foutmelding en de boel loopt vast. is die software beta ofzo?

mocht iemand nog een briljant idee hebben om de nmj werkend te krijgen dan hoor ik het graag!

[ Voor 71% gewijzigd door liffey op 14-12-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

Gezien de NMJ software in dit geval weigert om op jouw harde schijf geïnstalleerd te worden, raad ik aan om je harde schijf opnieuw te formatteren (wat kan via het instellingen menu, nmt setup wizzard).

Misschien dat de lees/schrijf rechten voor de PCH niet helemaal lekker meer staan ingesteld, in dat geval zal een nieuwe installatie het probleem oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
WBT schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 19:17:
Gezien de NMJ software in dit geval weigert om op jouw harde schijf geïnstalleerd te worden, raad ik aan om je harde schijf opnieuw te formatteren (wat kan via het instellingen menu, nmt setup wizzard).

Misschien dat de lees/schrijf rechten voor de PCH niet helemaal lekker meer staan ingesteld, in dat geval zal een nieuwe installatie het probleem oplossen.
Hmm is een optie (wordt ik niet blij van uiteraard, alle data eerst overzetten...), wat niet makkelijk is want windows 7 herkent de schijf niet als ik hem er bekabelt aan hang. En via wireless is ie veel te lang bezig.
nmj is wel geinstalleert denk ik, maar kan inderdaad goed aan de leesrechten oid liggen.
wellicht heeft iemand anders nog een minder tijdrovend idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:22
liffey schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:53:
[...]

nmt apps updaten geeft geen wijzigingen, er is geen update beschikbaar...
toch een nmt update gedaan vanaf de usbstick.
ding installeert, reboot, lijkt prima.
als ik vervolgens op de video knop druk (rood) dan krijg ik weer dezelfde foutmelding:
verzoek kan niet worden verwerkt.
druk op de RETURN toets om terug te keren naar het vorig scherm.

daarna druk ik op return, en kom dan bij webservices uit, niet meer in de root van de HD.

update:
Alle stappen nogmaals genomen:
firmware gedownload en op een usb stick gezet. gedownload van:
http://www.popcornhour.com/download/A200/firmware-A200.html

stick in de popcorn, en updatebestand uitgevoerd.
popcorn reboot automatisch.
nmt apps geupdate via de usbstick, apparaat reboot uit zichzelf.

eenmaal opgestart op de videoknop gedrukt.
Wederom een foutmelding en de boel loopt vast. is die software beta ofzo?

mocht iemand nog een briljant idee hebben om de nmj werkend te krijgen dan hoor ik het graag!
Ik heb nog een suggestie voor je (heb het zelf ook vanavond gedaan wegens een crash):

* via de verkenner de nmj database map (van de PCH HD) en de 2 hidden mappen gedeleted (nzb map enzo)
* vorige firmware versie op root van usb stick gezet (ik had m van mei 2010)
* deze firmware geinstalleerd via de PCH, en tevens de nieuwste NMT apps
* nadat dit alles geinstalleerd was opnieuw de nieuwste FW maar dan via internet geinstalleerd (de 18nov 2010 versie)
* ook weer de nieuwe NMT apps geinstalleerd
* vervolgens druk je op het rode video knopje van de AB

De truc zit m volgens mij in de bestanden die in de mappen NMJ (en de verborgen mappen)
Volgens mij kan dit geen kwaad om dit eerst te proberen i.p.v. je HD te formateren.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Yihaaa schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 22:14:
[...]

Ik heb nog een suggestie voor je (heb het zelf ook vanavond gedaan wegens een crash):

* via de verkenner de nmj database map (van de PCH HD) en de 2 hidden mappen gedeleted (nzb map enzo)
* vorige firmware versie op root van usb stick gezet (ik had m van mei 2010)
* deze firmware geinstalleerd via de PCH, en tevens de nieuwste NMT apps
* nadat dit alles geinstalleerd was opnieuw de nieuwste FW maar dan via internet geinstalleerd (de 18nov 2010 versie)
* ook weer de nieuwe NMT apps geinstalleerd
* vervolgens druk je op het rode video knopje van de AB

De truc zit m volgens mij in de bestanden die in de mappen NMJ (en de verborgen mappen)
Volgens mij kan dit geen kwaad om dit eerst te proberen i.p.v. je HD te formateren.

Succes
thx! vanavond meteen proberen! ik post het resultaat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Laatst online: 09-09 09:57

Mex

Sinds ik de laatste update heb geïnstalleerd heb ik alleen nog maar DTS geluid (via optisch kabeltje), non DTS films, mp3's en shoutcast doen helemaal niets meer. Dit alles op een Onkyo versterker waarop niks gewijzigd is. Wie heeft/had hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
.srt ondertitels werken bij iedereen gewoon?

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg steeds meer de behoefte om niet langer te wachten tot de A-210 in de Nederlandse webwinkels verschijnt. De prijs waarvoor hij aangeboden wordt is vooralsnog ook behoorlijk pittig (€239). Heeft iemand ervaring met het bestellen bij de officiële PCH shop? Het apparaat kost daar maar 199 dollar, maar als het qua kosten uiteindelijk op hetzelfde neerkomt als de europrijs is het het natuurlijk niet waard.

- Hoelang is de levertijd ongeveer?
- Hoeveel kom je uiteindelijk bij aan het betalen aan allerhande extra kosten (tax, verzend enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Yihaaa schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 22:14:
[...]

Succes
hoi, meteen geprobeerd, maar het probleem is duidelijk: er is geen NMJ map op de hdd.
wel een map nzb en transmission. Zonder die map kan hij geen database aanmaken, dat is logisch. er gaat dus tijdens het installeren iets fout, zonder dat het tot een foutmelding komt.
Kan iemand een kale NMJ map (dus zonder zijn gevulde database) ergens uploaden, dan kopieer ik die in de root en probeer ik het nogmaals.

Andere optie is de schrijfrechten ergens veranderen, iemand een idee waar ik dit kan instellen, ik heb windows 7. rechtermuisknop op share levert eigenschappen op. tabblad rechten, dan zie ik 3 users, iedereen en 2x een nmt user. Rechten staan op alles kunnen en mogen op alleen deze map. Als ik hier op alle onderliggende bestanden en mappen van maak dan springt ie na het toepassen weer terug 8)7
Of heeft er iemand een beter (of ander) idee?

edit: heb geen hd televisie, output signaal bij instellingen naar 720/60 gezet en nu doet ie het.
thx iedereen voor meedenken.

[ Voor 21% gewijzigd door liffey op 15-12-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yo, sinds kort ook een A200 aangeschaft.

Gelijk ff een custom index gemaakt (basis=calm2) en jukebox (basis=yamj default), zie ook links. Werkt allemaal prima.

Afbeeldingslocatie: http://s1d6.turboimagehost.com/t1/5296072_20101215001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s1d6.turboimagehost.com/t1/5296074_20101215002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s1d6.turboimagehost.com/t1/5296078_20101215003.jpg

Op dit moment gebruik ik Media Center master (MCM) om metadata binnen te halen voor films omdat ik ook een Xbox360 met Media Center Extender heb staan en dit werkt ideaal. YAMJ kan vervolgens de nfo-bestanden en fanart van MCM gebruiken om de IMDb nummers te achterhalen en dit werkt fouteloos.

Nu wil ik graag Nederlandse metadata van MovieMeter binnen halen en wanneer dit niet beschikbaar is dan de metadata van IMDb gebruiken. Alleen MCM ondersteunt MovieMeter (nog) niet. Het is wel mogelijk om een MovieMeter plugin te maken voor MCM maar dat gaat mijzelf niet lukken. Heb wel een request op het MCM forum geplaatst, maar het is de vraag of dit ooit het daglicht ziet.

Is er iemand die hier een oplossing voor heeft? Dus (semi-)automatisch van Moviemeter scrapen en IMDb als backup voor vreemde titels. Ik weet dat het mogelijk is MovieMeter links handmatig in de nfo-bestanden te zetten en dan pikt YAMJ ze op, maar dit gaat erg lang duren voor 750+ films. Dus een progje als MCM zou handig zijn :+

BTW Weet iemand welke Jukebox/skin dit plaatje is:
Afbeeldingslocatie: http://s1d6.turboimagehost.com/t1/5296080_dsffa.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounzzzzz
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 15:26:
Ik krijg steeds meer de behoefte om niet langer te wachten tot de A-210 in de Nederlandse webwinkels verschijnt. De prijs waarvoor hij aangeboden wordt is vooralsnog ook behoorlijk pittig (€239). Heeft iemand ervaring met het bestellen bij de officiële PCH shop? Het apparaat kost daar maar 199 dollar, maar als het qua kosten uiteindelijk op hetzelfde neerkomt als de europrijs is het het natuurlijk niet waard.

- Hoelang is de levertijd ongeveer?
- Hoeveel kom je uiteindelijk bij aan het betalen aan allerhande extra kosten (tax, verzend enz.)
Ik heb hem besteld maar nog niet binnen.
Word morgen verzonden :/
Totaal heb ik via Google Checkout 237,99 Dollar betaald. (ongeveer 180 euro)
Je schijnt er geen invoerkosten voor hoeft te betalen heb ik gelezen.

Maar ik zal er denk wel belasting over moeten betalen.
Ik gok maar even iets; 237,99x19%=45,22 237,99+45,22=283,21 Dollar = ongeveer 214.21 Euro

En dan zal er vast nog wel weer ergens een tientje voor administratie kosten aanvast zitten.

Dus ik hou het op ongeveer 225 euro.
Maar je hebt dan maar 1 jaar garantie, en stel hij gaat kapot dan moet je hem terug sturen, kost ook geld.

Als je niet kan wachten zou ik zeggen doen (net als ik) :P
Als je wel kan wachten zou ik zeggen, wacht lekker.

En voor de rest weet ik niet hoelang het duurt voor je hem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
bounzzzzz schreef op woensdag 15 december 2010 @ 21:00:
[...]

Ik heb hem besteld maar nog niet binnen.
Word morgen verzonden :/
Totaal heb ik via Google Checkout 237,99 Dollar betaald. (ongeveer 180 euro)
Je schijnt er geen invoerkosten voor hoeft te betalen heb ik gelezen.

Maar ik zal er denk wel belasting over moeten betalen.
Ik gok maar even iets; 237,99x19%=45,22 237,99+45,22=283,21 Dollar = ongeveer 214.21 Euro

En dan zal er vast nog wel weer ergens een tientje voor administratie kosten aanvast zitten.

Dus ik hou het op ongeveer 225 euro.
Maar je hebt dan maar 1 jaar garantie, en stel hij gaat kapot dan moet je hem terug sturen, kost ook geld.

Als je niet kan wachten zou ik zeggen doen (net als ik) :P
Als je wel kan wachten zou ik zeggen, wacht lekker.

En voor de rest weet ik niet hoelang het duurt voor je hem hebt.
Heb hem maandag bij RHISC besteld en vandaag binnen gekregen, kostte me €239,- en geen verzendkosten
Tis wel wat prijzig in verhouding tot de A-200, echter is die ook bij 4Launch alleen €149,- en verder overal €180,- of meer. Tel daar de behuizing van €40,- bij op (ref. Moovika case) en dan is die €239,- weer niet zo heel gek. Heb hem maar gewoon besteld, was m'n WD HD Player Gen 1 een beetje zat en had geen zin om nog langer te wachten :+
En qua garantie vind ik dit toch iets fijner en handiger dan bij Popcorn Hour zelf bestellen.

Moet trouwens zeggen dat de behuizing mooi gelijkmatig warm wordt, echter niet heet tot zover. Alles verder geupdate en alles loopt als een trein *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:10
Bruiser schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:17:
Jongens, iemand die mij even kan verder helpen?

Wat ik ook doe, hij wil de .srt files niet meepakken, net even wat research gedaan en volgende "regels" gevonden:

Why doesn't my subtitle display?

Please make sure that it is in the format that PCH supports.
The subtitle file must be in the same folder as the movie file.
The name of the subtitle file must be the exact same as the name of the movie except for the extension.
Subtitle language (Setup>Preferences>Subtitle language) must be set to anything but None. Remember to save the setting.

Aan alle regels voldaan maar nog steeds geen subs in beeld, wanneer ik op het knopje "subtitles" op de AB druk krijg ik wel een kort menu'tje te zien, maar "Track" staat op "Off" zonder de mogelijkheid hier iets aan te veranderen... :(
Weet niet of je inmiddels de oplossing hebt gevonden. Druk eens op het pijltje naar rechts, terwijl je dat 'track: off' ziet. Je kunt dan kiezen tussen de srt's. Vind ik erg onhandig trouwens, een vaste knop die schakelt tussen de srt's en off is veel handiger (zoals ie bij dvd's doet).

De bediening van de PCH is nog niet helemaal consistent. Nog zo'n voorbeeld is de menu-knop. Meestel voert deze naar het hoofdmenu, maar soms moet je 2x drukken. Als je applicaties gebruikt komt er eerst een submenuutje. Ik kan dit de kinderen niet allemaal gaan uitleggen, ze moeten gewoon op 1 vaste knop kunnen drukken en dan telkens op dezelfde plaats uitkomen.

Iemand trouwens nog een oplossing gevonden voor mijn probleem dat ie niet terugkeert in het menu na het afspelen van een dvd (vts set)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounzzzzz
Crusher77 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:03:
[...]

Heb hem maandag bij RHISC besteld en vandaag binnen gekregen, kostte me €239,- en geen verzendkosten
Tis wel wat prijzig in verhouding tot de A-200, echter is die ook bij 4Launch alleen €149,- en verder overal €180,- of meer. Tel daar de behuizing van €40,- bij op (ref. Moovika case) en dan is die €239,- weer niet zo heel gek. Heb hem maar gewoon besteld, was m'n WD HD Player Gen 1 een beetje zat en had geen zin om nog langer te wachten :+
En qua garantie vind ik dit toch iets fijner en handiger dan bij Popcorn Hour zelf bestellen.

Moet trouwens zeggen dat de behuizing mooi gelijkmatig warm wordt, echter niet heet tot zover. Alles verder geupdate en alles loopt als een trein *O*
Das goed om te horen,
Ik heb hem vorige week maandag al besteld, maar hun versturen 1x per week.
Al had ik geweten dat hij op voorraad was bij RHISC had ik hem denk ook daar besteld. |:(

Nu nog maar even wachten..

• Bruiser
  • Niet online
PhilipsFan schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:12:
[...]

Weet niet of je inmiddels de oplossing hebt gevonden. Druk eens op het pijltje naar rechts, terwijl je dat 'track: off' ziet. Je kunt dan kiezen tussen de srt's. Vind ik erg onhandig trouwens, een vaste knop die schakelt tussen de srt's en off is veel handiger (zoals ie bij dvd's doet).
Danku voor je antwoord, helaas nog geen oplossing. In dat menu'tje waar je "Track - Off" kan vinden kan ik ook helemaal niet naar links/rechts gaan, pijltjes zijn greyed-out ;(
Vroeger werkte dit gewoon wel, misschien moet ik terug gaan naar de oude firmware? Dat is allezins de enigste oplossing die ik nog overheb.

Wat betreft YAMJ, ik probeer nu al een week om die software "YAMJ Config Tool" te vinden zodat ik hem opnieuw kan installeren, helaas zonder succes. De site waar je hem normaal gezien kan vinden is onbereikbaar (?). Heeft er toevallig iemand een linkje voor mij of kan iemand hem mij bezorgen op één of andere manier?

(Retro) Game collectie

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Bruiser schreef op donderdag 16 december 2010 @ 18:45:
[...]

Danku voor je antwoord, helaas nog geen oplossing. In dat menu'tje waar je "Track - Off" kan vinden kan ik ook helemaal niet naar links/rechts gaan, pijltjes zijn greyed-out ;(
Vroeger werkte dit gewoon wel, misschien moet ik terug gaan naar de oude firmware? Dat is allezins de enigste oplossing die ik nog overheb.

Wat betreft YAMJ, ik probeer nu al een week om die software "YAMJ Config Tool" te vinden zodat ik hem opnieuw kan installeren, helaas zonder succes. De site waar je hem normaal gezien kan vinden is onbereikbaar (?). Heeft er toevallig iemand een linkje voor mij of kan iemand hem mij bezorgen op één of andere manier?
Bedoel je de YAMJ GUI CONFIG? Ik heb mijn install folder online gezet voor je op http://stormtrooper.xs4all.nl/FileZ/YAMJ%20installers/ (niet al te rappe link, maar toch)... mail me ff op stormtrooper apeslinger stormtrooper.xs4all.nl als je hebt wat je zocht, dan gooi ik het er weer af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 20:04:
Is er iemand die hier een oplossing voor heeft? Dus (semi-)automatisch van Moviemeter scrapen en IMDb als backup voor vreemde titels. Ik weet dat het mogelijk is MovieMeter links handmatig in de nfo-bestanden te zetten en dan pikt YAMJ ze op, maar dit gaat erg lang duren voor 750+ films. Dus een progje als MCM zou handig zijn :+
Hmm, kwam net Extreme Movie Manager tegen. Heeft moviemeter support en volgens mij werkt dit programa perfect in combinatie met imdb. Maar de moviemeter search geeft bij mij nooit resulaten. Het script zoekt via google naar de moviemeter links en volgens mij gaat het fout bij de regel "allintitle%3A". Zonder deze regel krijg je resultaten in google, maar niet in Extreme Movie Manager. Vaag. Iemand ervaring met dit programma en moviemeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik kom af van streamen via een PS3 mbv PS3Mediaserver. Dat ging op zich goed, maar PC moest altijd aanstaan, en sommige formaten gaven wat problemen. In de aanbieding een Playon HD gekocht, maar nadat zes files (zelf geripte DVD's en Blu Rays in MKV en ISO formaat), en enkele gedownloade bestanden niet fatsoenlijk wilden afspelen heb ik deze subiet teruggestuurd.

Deze week een PCH A-210 met 2 Tb schijf gekocht voor € 266,-. Ik moet zeggen: dat gaat al een stuk beter (speelt dus alles af). Het ontbreken van een handleiding geeft wat verwarring aan een verse zoals ik bij de eerste keer opstarten, maar uiteindelijk is alles gelukt. Automatische firmware update en NMJ installatie gingen voorspoedig. Na het opstarten van de FTP server op de PCH A-210 kom ik er vanaf de PC zonder problemen in, en kan met 8 Mb/s overpompen naar de PCH A-210.

Wat me tot nu toe niet lukt is de PCH A-210 in de verkenner op de PC zichtbaar te krijgen als netwerk schijf. Ik heb Samba en NFS services op de PCH A-210 gestart, en op het oog staat alles op de PC ook goed. De PS3 en mijn TV maken zonder problemen verbinding (via een switch en een router) met internet Iemand een idee wat ik fout doe?

edit: de PCH A-210 zit bedraad via een switch op de router
edit II: Op een eerdere vraag: hij speelt probleemloos alle .srt's af die ik tot nu toe geprobeerd heb

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMB connectie prima echter bij elke film via gigabit netwerk na 4 a 5 min jitter / stutter. wordt gek hier.

iemand DE oplossing?

DukeBox schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:47:
^ standaard probleem. Zet hem op 100Mbit.
de D-link router of popcorn?

10/100 zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 19:53:

iemand DE oplossing?

[...]

de D-link router of popcorn?

10/100 zetten?
Probeer de Popcorn eens op 100 te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@grunt69: waar heb je de a210 + 2TB gekocht voor 266??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskloon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 17:59
hallo vraagje weet iemand waar je dit in nederland kan bestellen http://www.popcorn-hour-f...product.php?id_product=35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Die kun je alleen maar daar bestellen. Verzendkosten zijn ca €12,-, dus totaal iets van €51,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
liffey schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 19:22:
[...]

Hmm is een optie (wordt ik niet blij van uiteraard, alle data eerst overzetten...), wat niet makkelijk is want windows 7 herkent de schijf niet als ik hem er bekabelt aan hang. En via wireless is ie veel te lang bezig.
nmj is wel geinstalleert denk ik, maar kan inderdaad goed aan de leesrechten oid liggen.
wellicht heeft iemand anders nog een minder tijdrovend idee.
Ik ben pas over van de A-110 naar de A-200, moest dus ook alles overzetten.
usb to pc werkt idd niet in W7, heb hier voor Ubuntu gebruikt en hdd via sata aangesloten op pc.
Werkt goed en sneller dan usb.

Vergeet niet om eventuele oude Theme's te verwijdern van je A-110, houd je A-200 niet van :9

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.S.X
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-03-2024
Firmware update :)

[A-200/A-210] Firmware 02-04-101208-21-POP-411 (02-04-101104-21-POP-411) (17.12.2010)

02-04-101208-21-POP-411-000
and NMT apps:
02-04-101104-21-POP-411
is available for update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stormtrooper schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 21:06:
[...]

Probeer de Popcorn eens op 100 te zetten...
Done echter nu duurd het iets langer voordat de films weer stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e2thaj
  • Laatst online: 05-01-2021
ik heb de laaste firmware geinstalleerd en naar mijn zeggen draait het wat stabieler !

Psn erikj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennuske1983
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-08 11:27
Ik heb in mijn PH A200 een interne HDD zitten en er hangt een externe HDD aan. Nu ga ik deze week aan de slag met NMJ. Op beide HDD staan films.

Nu wil ik geen twee aparte NMJ's maken. Ik wil dus alle films verdeeld over twee HDD in één NMJ krijgen. Heeft er iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennuske1983 schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:16:
Ik heb in mijn PH A200 een interne HDD zitten en er hangt een externe HDD aan. Nu ga ik deze week aan de slag met NMJ. Op beide HDD staan films.

Nu wil ik geen twee aparte NMJ's maken. Ik wil dus alle films verdeeld over twee HDD in één NMJ krijgen. Heeft er iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen....
Geen idee, misschien kun je virtuele links op een hd maken naar de andere. Moet trouwens wel zeggen dat nmj vrij onbruikbaar is naar mijn mening. Het is (nog?) veel te traag en onoverzichtelijk voor mensen zonder technisch inzicht :P. YAMJ is naar mijn mening een stuk beter omdat het ook naar wens is aan te passen en de snelheid wel ok is.

• bounzzzzz
Ik krijg op mijn A-210 1080p over component niet aan de praat, 720p doet hij wel.
Iemand hier ervaring mee? Zal het aan mijn TV liggen?

Verwijderd

bounzzzzz schreef op donderdag 23 december 2010 @ 17:29:
Ik krijg op mijn A-210 1080p over component niet aan de praat, 720p doet hij wel.
Iemand hier ervaring mee? Zal het aan mijn TV liggen?
Bounzzzzz hoeveel was je nu in totaal kwijt toen je de A-210 in USA had besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:05
Misschien een hele stomme vraag, maar wat is nou eigenlijk het voordeel van een A210 als je netzoals ik al een PS3 of laptop i.c.m. XBMC aan je TV hebt hangen via HDMI? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounzzzzz
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:47:
[...]

Bounzzzzz hoeveel was je nu in totaal kwijt toen je de A-210 in USA had besteld?
Teveel haha, 180 euro voor de A210 en verzending. En moest nog 50 euro aan de deur betalen aan belasting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
bounzzzzz schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 11:24:
[...]

Teveel haha, 180 euro voor de A210 en verzending. En moest nog 50 euro aan de deur betalen aan belasting
Vandaar mijn bestelling in Nederland voor €239,- :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:25

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik heb een paar vragen over de popcorn. Momenteel stream ik media vanaf mijn linux dowload/nas/web server (3tb) naar mn xbox360. Nu loop ik tegen beperkingen aan van de xbox (geen mkv, alleen wmvhd) en wil een popcorn a210 gaan inzetten.
1 Mijn grootste vraag is of ik functionaliteit mis (bijvoorbeeld bibliotheken/coverart etc?) als ik geen hardisk in de popcorn stop?
2 is fullhd streamen geen probleem als ik hem wired (gigabit) aansluit?
3 aangezien nu nog een groot deel van mijn huidige collectie wmvhd films zijn, hoe speelt de popcorn deze af. Met name de wmapro audio die ze hebben. Doet hij die passthrough (mijn pioneer receiver ondersteund wel wma pro maar volgens mij alleen versie 9 en geen 10) of hercode hij die naar ac3 5.1?

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Laatst online: 06:22
Sinds de laatste FW van 17-12 heb ik last dat mijn ISO niet afspelen....best irritant.
Nog meer die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Laatst online: 09-09 09:57

Mex

Yihaaa schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:16:
Sinds de laatste FW van 17-12 heb ik last dat mijn ISO niet afspelen....best irritant.
Nog meer die hier last van hebben?
Gister nog een ISO gedraaid zonder problemen (met laatste firmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timv37
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ik bezit zelf de HDX-1000 maar merk dat deze wat oudere media speler moeite begint te krijgen met het afspelen van sommige bestanden ( codec probleem vermoedelijk ) nu ben ik op zoek naar een vervanger hier voor en zit zelf te denken aan de A-210, echter in mijn HDX is een 2TB HDD aanwezig die vol staat met mijn collectie, kan ik deze probleemloos over zetten of ben ik dan mijn bestanden kwijt? En raden jullie dit uberhaupt aan? Ga ik veel verschil merken qua snelheid \ mogelijkheden etc? Of is het beter nog even te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:11
Timv37 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:22:
Ik bezit zelf de HDX-1000 maar merk dat deze wat oudere media speler moeite begint te krijgen met het afspelen van sommige bestanden ( codec probleem vermoedelijk ) nu ben ik op zoek naar een vervanger hier voor en zit zelf te denken aan de A-210, echter in mijn HDX is een 2TB HDD aanwezig die vol staat met mijn collectie, kan ik deze probleemloos over zetten of ben ik dan mijn bestanden kwijt? En raden jullie dit uberhaupt aan? Ga ik veel verschil merken qua snelheid \ mogelijkheden etc? Of is het beter nog even te wachten :)
Heb zelf de harde schijf vanuit een Eminent 7071, met filmbestanden, overgezet in een pc A-200 geen problemen gehad, alleen opletten als je de nmt gaat instellen dat je niet gaat formateren.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Is het mogelijk om nederlandse radiozenders op een makkelijke manier te beluisteren via de PCH?
Zou het leuk vinden om de top2000 op de PCH te luisteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

woutur schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:10:
Is het mogelijk om nederlandse radiozenders op een makkelijke manier te beluisteren via de PCH?
Zou het leuk vinden om de top2000 op de PCH te luisteren!
Daar wordt de muziek niet beter van hoor .. :F

Ontopic:

Misschien via Shoutcast
Radio 2 128 mp3
http://shoutcast.omroep.nl:8102/listen.pls

Radio 2 64 aacp
http://shoutcast.omroep.nl:8132/listen.pls

Radio 2 32 aacp
http://shoutcast.omroep.nl:8172/listen.pls

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Thanks! Ik heb het nog geprobeerd met het toevoegen van www.nederland.fm en www.nederland.fm/iphone aan Web Services maar dat liep niet helemaal soepel :) Bij de laatste krijg je wel een overzicht, maar de links zijn niet klikbaar.

Via Shoutcast (Internet Radio Link) kon ik op Land zoeken, en na veel bladeren kwam ik dan toch Radio 2 tegen. Meteen maar even gebookmarked in Shoutcast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 20:04:
Ik gebruik nu trouwens YANFOE (RC3 r1229 Donor build) om alle metadata binnen te halen via imdb met alleen moviemeter plot. Werkt perfect. Vervolgens start ik Media Center Master op en deze maakt automatisch de mymovies.xml bestanden voor media center zonder zelf iets te scrapen of te veranderen. Nu heb ik dus imdb info met moviemeter plots voor de a200 en media center. tjow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

HeroS

SmartHome Nerd

Hebben meer mensen last van dat het beeld niet gelijk loopt met het geluid? (of andersom natuurlijk :))

Ik weet dat je kunt dit natuurlijk zelf wel recht kan zetten maar dit gaat niet altijd even lekker.

Ik heb de volgende config:

Beeld >>TV>> HDMI zonder geluid
Geluid>> Versterker >> digitaal spdif

Probleem is ontstaan na de 3de firmware upgrade. (heb laatste nu draaien). Gebeurd zo'n beetje bij elke film.

Thanks!

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xCell
  • Laatst online: 08-07 21:42
HeroS schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:16:
Hebben meer mensen last van dat het beeld niet gelijk loopt met het geluid? (of andersom natuurlijk :))

Ik weet dat je kunt dit natuurlijk zelf wel recht kan zetten maar dit gaat niet altijd even lekker.

Ik heb de volgende config:

Beeld >>TV>> HDMI zonder geluid
Geluid>> Versterker >> digitaal spdif

Probleem is ontstaan na de 3de firmware upgrade. (heb laatste nu draaien). Gebeurd zo'n beetje bij elke film.

Thanks!
Ja, hier nog een..

Heb sinds de kerst een pch a-200 (beeld/geluid via HDMI) en het is me nu al bij een paar films (divx, x264, iso) opgevallen dat tegen het eind van de film de zaak niet meer synchroon loopt. Draai de nieuwste firmware.

if it ain't broke, break it and learn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Pff, heb net me popcorn hour a-110 laten vallen van nog geen 30 cm hoogte en nu wordt de hardeschijf die erin zit, niet meer herkend. Ik kan bijna niet voorstellen, dat de harde schijf nu al stuk is. Iemand een idee wat ik kan proberen?

Toen dit gebeurde, was me pch trouwens wel bezig met kopieren van bestanden van me laptop naar de pch.

Ik ben nog wel van plan om de HDD aan de pc aan te sluiten, maar krijg ik dan geen problemen met de ext3 bestandssysteem? Als het mogelijk is wil ik wel graag al me bestanden die erop staan behouden.

[ Voor 40% gewijzigd door xileS op 07-01-2011 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

HeroS

SmartHome Nerd

Ik ben nog even verder gaan piellen met het geluids/sync probleem. Volgens mij heb ik een oplossing. Ik had mijn dts bij de audio instelling op downmix staan ipv passtrough. Alles staat nu op passtrough en lijkt het probleem opgelost te hebben.

Misschien hebben daar andere mensen ook wat aan.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
xileS schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 01:07:
Pff, heb net me popcorn hour a-110 laten vallen van nog geen 30 cm hoogte en nu wordt de hardeschijf die erin zit, niet meer herkend. Ik kan bijna niet voorstellen, dat de harde schijf nu al stuk is. Iemand een idee wat ik kan proberen?

Toen dit gebeurde, was me pch trouwens wel bezig met kopieren van bestanden van me laptop naar de pch.

Ik ben nog wel van plan om de HDD aan de pc aan te sluiten, maar krijg ik dan geen problemen met de ext3 bestandssysteem? Als het mogelijk is wil ik wel graag al me bestanden die erop staan behouden.
Als je hem hebt laten vallen toen die aan het schrijven was, dan is je HD zeer waarschijnlijk gecrasht...
Wat betreft EXT3 lezen (als je HD het uberhaupt nog doet), installeer EXT2FSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickWij
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-01 00:06
Ik heb een vraagje na al 2 dagen google en hier op GoT zoeken,

Dit zijn mijn snelheden tot nu toe:
Samba - max 10 kbps
FTP - max 200 kbps (heb ik 1 keer gezien, normaal ong. 50 kbps)
Usenet - max 70 kbps

Mijn firmware is up-to-date, ik heb via CSI ook al de nieuwe versie van NZBget geinstalleerd. Bij //Setup --> Network staat de Ethernet configuration op 10/100Mbps. Of moet ik dit ergens anders ook nog aanpassen naar een 100Mbps netwerk? Enige wat ik kan verzinnen waardoor het misschien (iets) langzamer gaat is dat hij wireless is verbonden met het netwerk, maar dat zou alsnog niet zoveel invloed moeten hebben. Als ik beneden met een laptop zit en iets download gaat dat nog steeds met 2.2MB/s.

Weet iemand wat ik fout doe? Ben ik iets vergeten in te stellen of aan te passen?
heb nu een kabel liggen over de gang naar beneden. Nu zijn de snelheden zoals het zou moeten. Ligt dus aan het draadloze netwerk, wat ik niet helemaal snap gezien het bovenstaande verhaal.

Dan nog 1 klein vraagje, als ik via NMT Services een Fresh Setup wil doen dan gaat hij op een begeven moment kijken of de firmware up-to-date is, dan blijkt dat dit zo is en dan druk ik op de OK knop maar dan gaat hij niet verder met de Fresh Setup. Hij gaat dan gewoon weer terug naar het instellingen scherm.
Is dat altijd zo?

Alvast bedankt,

[ Voor 30% gewijzigd door RickWij op 07-01-2011 14:17 . Reden: verhaal wat korter en nieuwe "feiten" ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Crusher77 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:32:
[...]

Als je hem hebt laten vallen toen die aan het schrijven was, dan is je HD zeer waarschijnlijk gecrasht...
Wat betreft EXT3 lezen (als je HD het uberhaupt nog doet), installeer EXT2FSD.
Dat gevoel heb ik nu ook. Als ik aan me pc aansluit, wordt de HDD niet eens herkend en maakt verder ook helemaal geen geluid. Tenminste ik kon het niet horen en werd ook niet eens een beetje warm. Het rare is als de HDD in de PCH zit dan maakt hij bij het opstarten wel geluid. Hij tikt voortdurend in dezelfde ritme en als hij dan is opgestart stopt hij met tikken. Vallen de bestanden op de schijf nog te redden? Of wordt dit gewoon een RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xileS schreef op zondag 09 januari 2011 @ 03:59:
[...]

Dat gevoel heb ik nu ook. Als ik aan me pc aansluit, wordt de HDD niet eens herkend en maakt verder ook helemaal geen geluid. Tenminste ik kon het niet horen en werd ook niet eens een beetje warm. Het rare is als de HDD in de PCH zit dan maakt hij bij het opstarten wel geluid. Hij tikt voortdurend in dezelfde ritme en als hij dan is opgestart stopt hij met tikken. Vallen de bestanden op de schijf nog te redden? Of wordt dit gewoon een RMA?
Al geprobeerd om hem via usb aan te sluiten (hd nog in pch)? Misschien werkt dat dan wel. Met diskmgmt.msc (run) kun je dan wel zien of die herkent wordt. Of anders direct aansluiten met sata kabel als je dat al geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 13:50
Hallo ik heb een probleem wat ik denk dat komt van de popcorn player.
Als ik Blu ray films afspeel vanaf de interne of externe harde schijf dan begint de film goed, maar na enkele seconden vertraagt het beeld en heb ik geen geluid meer.
Het rare is dat dit alleen maar zo is met DTS-HD. Als de film DOLBY-HD of een andere geluidsbestand heeft dan heb ik dit probleem niet
Ik heb mijn popcorn aangesloten op een Denon 1910 via HDMI en deze vervolgens aan mijn tv. Mijn receiver kan dus DTS-HD aan.

Heeft iemand anders dit probleem ook? En zo ja, een oplossing kunnen vinden voor dit probleem.

Alvast bedankt

Edit: het rare is dat het alleen films zijn die groot zijn (lees >25 Gig) laatst een film gekeken van om en nabij de 23 Gig met DTS-HD en deze gaf geen probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door mike0001 op 12-01-2011 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:29:
[...]

Al geprobeerd om hem via usb aan te sluiten (hd nog in pch)? Misschien werkt dat dan wel. Met diskmgmt.msc (run) kun je dan wel zien of die herkent wordt. Of anders direct aansluiten met sata kabel als je dat al geprobeerd hebt.
Ja, ik heb het net even nogmaals geprobeerd, maar computer herkend helemaal niks. Geeft niet eens een melding dat usb is aangesloten. Ik kan nog steeds niet geloven, dat mijn HDD kapot is gegaan van een val van 20 cm hoogte :| . Tenminste ik neem aan, dat schijf niet meer te redden is.
Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste