Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

HeroS

SmartHome Nerd

Dag Alle,

hebben meer mensen problemen met het afspelen van Bluray Iso's? MKV's/ VOB gaan allemaal wel goed.

Het beeld stotterd nogal bij bluray's geluid is wel goed.

Het lijkt wel als de speler boven de 10 MB/S komt dat die het dan niet meer trekt.

Config is:
- Philips 7 serie tv aangesloten via HDMI
- A200 popcorn met interne HD
- Geluid via SPDIF naar versterker

Thanks!

Niels

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerocivic
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-09 13:03
Heren en dames,

ik overweeg de aanschaf van deze A-200. Mijn belangrijkste doel is om uitzendinggemist.nl te kijken op de TV, want dat gekijk via de computer ben ik een beetje zat. Het is me na het doorspitten van diverse fora, google etc. nog niet duidelijk geworden of dit kan via de A-200. Dus mijn vraag is:
Als ik deze A-200 op mijn PC en TV aansluit, kan ik dan via internet uitzendinggemist.nl, rtlgemist.nl etc. terugkijken?

Hopelijk kunnen jullie me antwoord geven, bedankt alvast!

*Excuses, maar ik heb al een antwoord gevonden. De Eminent-em7080 kan volgens mij precies wat ik zoek.

[ Voor 9% gewijzigd door Aerocivic op 12-01-2011 11:14 . Reden: Antwoord inmiddels gevonden. ]

De omgeving van de mens is de medemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Vraagje aan de mensen met ervaring met een Popcornhour A-200.
Ik ben me flink aan het orienteren geweest op een mediacenter. En daarbij valt de keus hetzij op een A-200 met zelf ingebouwde schijf, of de WDLive 1TB hub.

Maar het prijsverschil is een kleine 50euro.
Ondanks vergelijkingen bij hardware.info kom ik er toch nog niet uit waar de verschillen in zitten.
Enige grote verschil dat ik kon ontdekken dat de a-200 iso's kan afspelen.

Wat kan de A-200 nog meer extra wat ik nu nog niet heb gezien in de vergelijkingen?
Of wat voor voordelen heeft de PCH tov WD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aerocivic schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:10:
Heren en dames,

ik overweeg de aanschaf van deze A-200. Mijn belangrijkste doel is om uitzendinggemist.nl te kijken op de TV, want dat gekijk via de computer ben ik een beetje zat. Het is me na het doorspitten van diverse fora, google etc. nog niet duidelijk geworden of dit kan via de A-200. Dus mijn vraag is:
Als ik deze A-200 op mijn PC en TV aansluit, kan ik dan via internet uitzendinggemist.nl, rtlgemist.nl etc. terugkijken?

*Excuses, maar ik heb al een antwoord gevonden. De Eminent-em7080 kan volgens mij precies wat ik zoek.
kan via http://www.microchange.nl/uzg/vandaag.aspx?wanneer=0 op de a200. ziet er dan exact hetzelfde uit als deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Aerocivic schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:10:
Heren en dames,

Mooi, want de oplossing voor de a200 is niet zo best. Je moet een soort van proxy draaien op een computer in je netwerk, en dan via die computer kan je dan met je a200 Uitzending gemist kijken. Suboptimaal dus.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Ik krijg de jukebox echt niet aan de praat voor mijn films. Mijn films heten als volgt;

2012.m2ts
Brooklyn Finest.mkv

En dan heb ik er nog een paar mappen instaan van BluRay rips (BD25 en 50). Kan ik hier überhaupt wat mee?

Ik heb al heel veel guides gevonden maar die hebben het allemaal niet over de filenames. Als ik hem laat zoeken geeft hij het volgende aan;

Create NMJ Database? OK or NO

OK

Hij gaat scannen en ik krijg die voorbeelden te zien van movie/music/photo etc. Na een tijdje geeft hij de volgende melding;

Source updated.
Networked media jukebox refresh required

REFRESH

An error has occured, your requests cannot be processed

RETRY - CONTINUE

Retry helpt niet, het scherm blijft terugkomen. Continue kan, maar dan heeft hij alleen de map aangemaakt op me HDD en krijg ik een wit scherm als ik de jukebox raadpleeg.

Anyone? Ik ben het zat dat ik elke keer via me trage laptop IMDB moet raadplegen om te kijken waar de film een beetje over gaat :(

[ Voor 65% gewijzigd door StealthyPeanut op 15-01-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
RickWij schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 11:51:
Ik heb een vraagje na al 2 dagen google en hier op GoT zoeken,

Dit zijn mijn snelheden tot nu toe:
Samba - max 10 kbps
FTP - max 200 kbps (heb ik 1 keer gezien, normaal ong. 50 kbps)
Usenet - max 70 kbps

Mijn firmware is up-to-date, ik heb via CSI ook al de nieuwe versie van NZBget geinstalleerd. Bij //Setup --> Network staat de Ethernet configuration op 10/100Mbps. Of moet ik dit ergens anders ook nog aanpassen naar een 100Mbps netwerk? Enige wat ik kan verzinnen waardoor het misschien (iets) langzamer gaat is dat hij wireless is verbonden met het netwerk, maar dat zou alsnog niet zoveel invloed moeten hebben. Als ik beneden met een laptop zit en iets download gaat dat nog steeds met 2.2MB/s.

Weet iemand wat ik fout doe? Ben ik iets vergeten in te stellen of aan te passen?
heb nu een kabel liggen over de gang naar beneden. Nu zijn de snelheden zoals het zou moeten. Ligt dus aan het draadloze netwerk, wat ik niet helemaal snap gezien het bovenstaande verhaal.
Ik had exact hetzelfde. De dongel werdt mega warm, zo warm dat ik hem bijna niet kon vastpakken. Kabel er tussen gelegd en weg probleem. Misschien is de dongel kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timv37
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:34
Ik beschik sinds een aantal weken over een A-210, deze is vanwege de plaats waar hij staat niet aangesloten op internet \ wireless. Nu is mijn vraag de jukebox functie ( dus video wall en dergelijke ) moet deze constant in verbinding met internet staan? Of is het bv ook mogelijk dat ik hem tijdelijk aansluit op internet hem een jukebox laat bouwen en dat hij dit dan onthoud? ( dus bv al mijn mappen scant hier de informatie bij zoekt en dit ook vast houd ) :)

[ Voor 7% gewijzigd door Timv37 op 18-01-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:22
Timv37 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:49:
Ik beschik sinds een aantal weken over een A-210, deze is vanwege de plaats waar hij staat niet aangesloten op internet \ wireless. Nu is mijn vraag de jukebox functie ( dus video wall en dergelijke ) moet deze constant in verbinding met internet staan? Of is het bv ook mogelijk dat ik hem tijdelijk aansluit op internet hem een jukebox laat bouwen en dat hij dit dan onthoud? ( dus bv al mijn mappen scant hier de informatie bij zoekt en dit ook vast houd ) :)
Ja hoor, als je m 1-malig op internet aansluit dan onthoudt hij dat.
Indien je daarna nieuwe films erop zet dan kent hij deze uiteraard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timv37
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:34
Yihaaa schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:06:
[...]

Ja hoor, als je m 1-malig op internet aansluit dan onthoudt hij dat.
Indien je daarna nieuwe films erop zet dan kent hij deze uiteraard niet.
Dus dan onthoud de speler de jukebox " plaatjes \ informatie " ? Is het dan mogelijk als ik dit doe met een ander wireless stick of moet ik dan perse de popcorn wireless stick kopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Timv37 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:00:
[...]

Dus dan onthoud de speler de jukebox " plaatjes \ informatie " ? Is het dan mogelijk als ik dit doe met een ander wireless stick of moet ik dan perse de popcorn wireless stick kopen? :)
Ik weet dat niet. Misschien een ander hier. Of kijk anders eens op de wiki van http://networkedmediatank.com/
Heb je niet ergens een UTP kabeltje liggen die je even in je router en Popcorn prikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

HeroS

SmartHome Nerd

Timv37 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:00:
[...]

Ik heb er wel eentje voor je te koop. (WN-150 Popcorn Hour). Heb hem zelf ook gebruikt in mijn a200.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een A200 gekocht en een harde schijf van 500GB ingebouwd + een USB schijf van 1TB eraan gehangen.
Eerst natuurlijk firmware geupdate en NMJ apps op sata schijf geinstalleerd.
Daarna heb ik met de NMT software installer NZBget (nieuwsgroepen client) 0.7, Transmission (torrent client) 2.12 en oversight geinstalleerd. Die laatste is een jukebox met leuke opties zoals het instellenvan mijn USB schijf als standaard zoeklocatie voor films en dit werkt ook voor gedeelde netwerkschijven. De MyIhome Lite en de NTF servers heb ik uitgezet, die vind ik vrij nutteloos.
Toen heb ik de poorten die de webinterfaces en de FTP service gebruiken doorgezet op mijn router naar de NMT en ik kan nu bijna overal remote bij, behalve nog Oversight niet. Deze gebruikt op intern LAN het adres http://popcorn:8883/oversight/oversight.cgi. Ik heb dus poort 8883 doorgezet van router naar NMT, maar ik kon geen verbinding krijgen via http://dynamische.hostnaam:8883. Ik ga het morgen proberen via http://dynamische.hostnaam:8883/oversight/oversight.cgi, maar vraag me af of dat wel kan werken.

Dan heb ik nog een brandende vraag: Is het mogelijk om de de mediaspeler te laten streamen naar het internet, zodat ik overal mijn films kan kijken?? Het is in ieder geval mogelijk om via internet op een HTML pagina op de NMT te komen dus dan zou hij toch gewoon moeten kunnen streamen?
Als ik inlog op de webinterface van Oversight verschijnt er best een leuke jukebox, maar als ik een film aanklik, gaat hij hem afspelen op de NMT..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb NMT Remote aangeschaft op de iPad. Helaas, mag ik wel zeggen. Vantevoren wat onderzoek gedaan en kwam toch wel vaak tegen dat deze app goed zou werken.
Mijn problemen dusver:
- Connecten gaat niet. Behalve als ik een ander apparaat invul dan de A200 die ik bezit
- Wanneer het connect wel lukt: directories met vage tekens
- Grotere directories listen laat de app crashen
- Afspelen van muziek gaat niet. Krijg wel een Play knop te zien, maar indrukken doet niets.

Voor mij dus een miskoop. Kwam er ook meteen achter dat aankopen in de App Store meteen bindend zijn, refund zit er niet in. Laten we hopen dat de app zich verbetert en gaat doen wat ie moet doen.

Ik heb overigens ook andere dlna apps geprobeerd en Eyecontroller. Allemaal erg buggy, geen succes.

Edit: Stom stom.. ik zie nu pas op de pagina van de ontwikkelaar dat je via CSI Lundman Shell moet installeren. Ik gooi over deze post een update als ik dat gedaan heb...

Update:
Lundman Shell geinstalleerd. Selecteren van een liedje en op play drukken: niks. Blijkt dat je daarna nog op Enter moet drukken. Dan doet ie het de helft van de tijd. Grote directories openen = crashen. Applicaties crashed sowieso nogal vaak. Je kan geen directories naar een playlist krijgen, dus moet dat nummer voor nummer. Erg langzaam. Kortom: geen aanrader.

[ Voor 26% gewijzigd door woutur op 03-02-2011 14:59 . Reden: Stom stom stom ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
Er zijn vast medetweakers onder ons met een 1.5 of 2 TB ecoschijf van Samsung. Nu heeft een serie van deze schijven dit problmeen: nieuws: Winkels verkopen Samsung-schijven met corrupte firmware

Hoe moet je nu de firmware upgraden als je de schijf in de A-200 wilt laten zitten? Kun je dit via de usb doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-09 16:59
Ik heb een probleem met mijn PCH en ik kom er niet uit. Ondertussen alles werkend gekregen en ik heb verbinding maar ik kan er niets op zetten. Als ik vanuit usenet download en direct wil exctracten op de pch loopt heel mijn systeem telkens vast. En als ik via de (gigabit)ethernet ingang iets wil overdragen gaat het met 12kb/sec...:(
Vaak krijg ik daarna ook nog eens een foutmelding.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen??

Info:
HD in de PCH A200 = 1.5TB Seagate Barracuda
systeem
AMD quadcore 2.6Ghz
Ram 6gb
OS W7 64bit

Aansluiting PCH; 100Mb internet naar Dlink Gb router met ftp 1 naar systeem en 1 naar PCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pont Max schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:48:
Ik heb een probleem met mijn PCH en ik kom er niet uit. Ondertussen alles werkend gekregen en ik heb verbinding maar ik kan er niets op zetten. Als ik vanuit usenet download en direct wil exctracten op de pch loopt heel mijn systeem telkens vast. En als ik via de (gigabit)ethernet ingang iets wil overdragen gaat het met 12kb/sec...:(
Vaak krijg ik daarna ook nog eens een foutmelding.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen??

Info:
HD in de PCH A200 = 1.5TB Seagate Barracuda
systeem
AMD quadcore 2.6Ghz
Ram 6gb
OS W7 64bit

Aansluiting PCH; 100Mb internet naar Dlink Gb router met ftp 1 naar systeem en 1 naar PCH
hmm netwerk wel op 10/100 staan (pch)? 1000 werkt niet ookal staat het op de doos... schijf ook geformatteerd mbv de pch interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze maand de A-210 aangeschaft, erg tevreden met de player. Ik ben nog op zoek naar een optie die ik niet kan vinden, het verplaasten en vergroten/verkleinen van de ondertitels. Ik heb alleen de optie's Timeshift, Kleur Ondertitel, .srt keuze en Taalkeuze.. Weet iemand of het mogelijk is de ondertitels te verplaasten en te vergroten? Player heeft de laaste firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
  • Laatst online: 04-09 16:59
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:20:
[...]

hmm netwerk wel op 10/100 staan (pch)? 1000 werkt niet ookal staat het op de doos... schijf ook geformatteerd mbv de pch interface?
Mag ik jou hartelijk danken?
10/100 mbps. Dat was inderdaad hét probleem. Nu werkt alles weer perfect! (alleen heb ik een nog een heel etmaal aan overladen voor de boeg) Bedankt voor de hulp _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door Pont Max op 05-02-2011 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:46

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik heb afgelopen zaterdag een verloopje gehaald van de 2 tulp plugjes naar 1x female jack zodat ik mijn oude 2.0 PC-speakerset met subwoofer aan kon sluiten. Kan ik gewoon helemaal nergens vinden hoe ik de A-200 in kan stellen dat hij niet meer via HDMI maar via analoog geluid uitstuurd.

Wel die mogelijkheid om via HDMI uit te zetten maar ik krijg geen geluid uit die speakerset..

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 19:38:
Deze maand de A-210 aangeschaft, erg tevreden met de player. Ik ben nog op zoek naar een optie die ik niet kan vinden, het verplaasten en vergroten/verkleinen van de ondertitels. Ik heb alleen de optie's Timeshift, Kleur Ondertitel, .srt keuze en Taalkeuze.. Weet iemand of het mogelijk is de ondertitels te verplaasten en te vergroten? Player heeft de laaste firmware update.
Dat verschilt per film.

De ene film heeft ze ingebakken, dus dan gaat het niet. Als het een optie is bij de film, dan gaat het bij mij wel op de A-200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoutjeT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09-2024
Kan iemand die de Moovika case heeft aangeschaft mij misschien advies geven ? Momenteel heb ik de A-200 strak bovenop een stapel apparatuur in een kast staan, met de plastic case is dat geen probleem omdat de airflow niet door het deksel gaat. Maar of het met die Moovika case wel een goed idee is om de top cover helemaal af te sluiten ? Zeker omdat er ook een HDD inzit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49
Vraagje aan Harmony-gebruikers: bij het maken van een activiteit wil de Harmony de A-210 (in mijn geval) in een music/photo/video/all mode zetten, wat denk ik de library modes zijn. Dit wil ik niet, ik wil gewoon in de standaard file/folder-browsing mode opstarten. Hoe hebben jullie dit geconfigureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pont Max schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 17:17:
[...]

Mag ik jou hartelijk danken?
10/100 mbps. Dat was inderdaad hét probleem. Nu werkt alles weer perfect! (alleen heb ik een nog een heel etmaal aan overladen voor de boeg) Bedankt voor de hulp _/-\o_
Tuurlijk mag je dat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49
Is het normaal dat DVD-ISO's continu vast blijven lopen tijdens het afspelen op een A-210 met laatste firmware, content staat op een Synology NAS, PCH network settings op 10/100, verders een gigabit netwerk, handmatig IP, beelduitvoer "AUTO", framerate-sync NTSC/PAL/24, beeld-zoom schermvullend?

Ook heb ik opeens een x264 mkv (Dsny Cars) waarvan ik het NL audio-kanaal niet kan selecteren, dan komen er knetsende geluiden uit de speakers.

Ik had verwacht erop vooruit te gaan door een PCH A-100 te vervangen met een A-210 maar tot nu toe ben ik niet echt onder de indruk. De A-100 speelde alles wat ik hem voerde feilloos af, nu heb ik continu klagende kinderen omdat "het beeld weer stil staat".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.niceguy.89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08-2018
Ik heb advies nodig.

Thuis heb ik een gblan verbinding (wrt320n), daarop is een simpele home server (ION Atom N330) op aangesloten. Wanneer ik films ga streamen via mijn popcorn hour krijg ik veel last van lag. Hoe kan ik dit verhelpen, want als het goed is zit er ook een GBlan netwerkpoort op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het bezit van een A-210 en een 16:9 LCD TV van Sony. Bij het afspelen van een MKV file en Video Zoom setting Fit to Screen, zoomt de popcorn iets te ver in, als ik de zoom bijstel op 95% is het beeld wel goed. Is het een bekend probleem en weet iemand misschien hoe dit te omzeilen? Verschillende Video Zoom settings geprobeerd maar allemaal op 95% moeten zetten om het volledige beeld van het MKV bestand te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

het lukt hier niet meer om de pch op de vertrouwde wijze via de web-interface te benaderen.
ik deed dit altijd via

http://IPPOPCORN:8088/app/player/intro/action/intro.php

maar dit werkt om de een of andere reden niet meer.
is die 8088 poort verandert met een firmware-update of zo?

verder valt me op bij de Applications dat de UPnP AV Server op ''Starting" blijft staan, de overige Applications draaien. Lijkt me er niets mee te maken hebben of wel?

Overigens,
http://IPPOPCORN:8066 werkt wel om bij de NZB interface te komen en dit
http://IPPOPCORN:8883/torrent/bt.cgi werkt ook.

Via laatstgenoemde kan ik ook torrents uploaden maar ik begrijp niet waarom de 8088 poort niet meer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray538
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 16:58
Op het NMT forum staat een link naar een Duitse webshop die de A210 case los verkoopt. Misschien dat Syabas dan toch een losse case gaat verkopen? Hij is overigens niet veel goedkoper dan de Moovika case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
ray538 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:27:
Op het NMT forum staat een link naar een Duitse webshop die de A210 case los verkoopt. Misschien dat Syabas dan toch een losse case gaat verkopen? Hij is overigens niet veel goedkoper dan de Moovika case.
ziet er goed uit, denk dat ik deze wel ga bestellen
is vanaf maart leverbaar zag ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:11:
hallo,

het lukt hier niet meer om de pch op de vertrouwde wijze via de web-interface te benaderen.
ik deed dit altijd via

http://IPPOPCORN:8088/app/player/intro/action/intro.php

maar dit werkt om de een of andere reden niet meer.
is die 8088 poort verandert met een firmware-update of zo?
..werkt bij mij ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
probeer poort 8066 eens.........

sorry, werkt toch :? niet...

[ Voor 8% gewijzigd door iglo op 15-02-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:50

DukeBox

loves wheat smoothies

mr.niceguy.89 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:18:
Wanneer ik films ga streamen via mijn popcorn hour krijg ik veel last van lag. Hoe kan ik dit verhelpen, want als het goed is zit er ook een GBlan netwerkpoort op.
De PCH op 100 zetten, dit is een bekend probleem wat met even zoeken je zo in dit topic had kunnen vinden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Kutapparaat is het, je kunt veel beter een NAS kopen bijvoorbeeld de QNAP TS-219P+ en lekker vanaf je computer streamen emt een HDMI kabeltje.

Mijn ervaring met Popcorn A200:

-Zeer slecht reagerende afstandsbediening
-Het apparaat zelf is zeer traag
-Het apparaat is zeer gebruiksonvriendelijk
-Je kunt NIET van afstand inloggen op je netwerk en video's kijken (streamen)

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:36:
Kutapparaat is het, je kunt veel beter een NAS kopen bijvoorbeeld de QNAP TS-219P+ en lekker vanaf je computer streamen emt een HDMI kabeltje.

Pardon? Remote moet je gewoon goed richten en zelfs mijn dochtertje kan dit ding zonder enige uitleg bedienen. Streamen geen idee over: heb ik zelf geen behoefte aan.

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:29

Vreemd dat al het genoemde bij mij juist compleet tegenovergesteld is :o

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:50

DukeBox

loves wheat smoothies

-Zeer slecht Prima reagerende afstandsbediening
-Het apparaat zelf is zeer traag snel !
There, i fixed it.

Echt een super ding, heb jaren lang diverse MCE's gehad maar overal draait nu een PCH.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

- AB reageert niet echt snel. De hoek waarmee je richt mag ook niet te groot zijn
- Apparaat is ok. Zolang je gewoon door mappen heen bladert is alles prima te doen.
- Tja, apparaat is niet zo moeilijk te bedienen. Alles zit wel op een logische plek.
- Inloggen van afstand om te streamen kan best.

Er zijn een hoop andere nadelen aan het apparaat, maar zoals Sierra ze neer zet is zeer kort door de bocht, niet onderbouwd en zelfs incorrect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
DukeBox schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 18:50:
[...]

There, i fixed it.

Echt een super ding, heb jaren lang diverse MCE's gehad maar overal draait nu een PCH.
Helemaal mee eens :) . Ben gebruiker van het 1e uur en het apparaat bevalt bijzonder goed. Vooral het downloaden via nieuwsgroepen is een verademing: geen dvd's meer branden maar gewoon downloaden en unrarren. Ideaal! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 22:36:
In het bezit van een A-210 en een 16:9 LCD TV van Sony. Bij het afspelen van een MKV file en Video Zoom setting Fit to Screen, zoomt de popcorn iets te ver in, als ik de zoom bijstel op 95% is het beeld wel goed. Is het een bekend probleem en weet iemand misschien hoe dit te omzeilen? Verschillende Video Zoom settings geprobeerd maar allemaal op 95% moeten zetten om het volledige beeld van het MKV bestand te zien.
Staat je beeld van je tv zelf misschien op overscan? Zo klinkt het wel namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woutur schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:24:
- AB reageert niet echt snel. De hoek waarmee je richt mag ook niet te groot zijn
- Apparaat is ok. Zolang je gewoon door mappen heen bladert is alles prima te doen.
- Tja, apparaat is niet zo moeilijk te bedienen. Alles zit wel op een logische plek.
- Inloggen van afstand om te streamen kan best.

Er zijn een hoop andere nadelen aan het apparaat, maar zoals Sierra ze neer zet is zeer kort door de bocht, niet onderbouwd en zelfs incorrect.
Hoe stream jij dan? Ik weet dat je via FTP kunt inloggen maar dat is geen streamen. Graag tips want dat is het enige wat ik nog mis.

Edit: ik bedoel over internet. In het netwerk werkt uiteraard perfect. Of werkt het niet over internet?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:46:
[...]

Hoe stream jij dan? Ik weet dat je via FTP kunt inloggen maar dat is geen streamen. Graag tips want dat is het enige wat ik nog mis.

Edit: ik bedoel over internet. In het netwerk werkt uiteraard perfect. Of werkt het niet over internet?
Ah, maar dat stond er eerder niet bij! Over het internet: geen flauw idee. Voor mij ook geen issue want bitrates van mijn films zijn allemaal > bitrate van mijn verbinding. Muziek, dat zou nog wel kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woutur schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 11:29:
[...]

Ah, maar dat stond er eerder niet bij! Over het internet: geen flauw idee. Voor mij ook geen issue want bitrates van mijn films zijn allemaal > bitrate van mijn verbinding. Muziek, dat zou nog wel kunnen...
Moet bij mij nog wel lukken met 700mb-1.4gb xvidjes, vandaar. Zou helemaal relaxed zijn dat ik yamj (simpele html pagina's)beschikbaar kan stellen over internet via een of ander webserver. Ik weet dat ipkg zoiets heeft voor de C200, maar die kan ik niet werkend krijgen op de A200. Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeropatience
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 08:03
iglo schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:12:
[...]

Helemaal mee eens :) . Ben gebruiker van het 1e uur en het apparaat bevalt bijzonder goed. Vooral het downloaden via nieuwsgroepen is een verademing: geen dvd's meer branden maar gewoon downloaden en unrarren. Ideaal! ;)
Dit was voor mij de grootste reden waarom ik een Popcorn heb, echt ideaal om vanachter je pc een NZB te sturen naar je PCH en dan een uurtje later je film al zien. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, je hebt gelijk, TV stond op overscan, instelling van de Sony TV aangepast van normaal naar hoge resolutie en opgelost, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Had even een andere modem uitgeprobeerd maar opeens deed mn torrent client vaag, amper te bereiken via netwerk en als hij opent dan staat er een melding over timeout. Nu heb ik de oude modem weer teruggezet incl instellingen maar de torrent client blijft vaag doen. Torrents blijven op inactive staan, heb hem al paar keer uit en aan gezet, ook de app aan en uit maar zonder resultaat. Iemand nog een idee?

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
LosGieros schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:55:
Had even een andere modem uitgeprobeerd maar opeens deed mn torrent client vaag, amper te bereiken via netwerk en als hij opent dan staat er een melding over timeout. Nu heb ik de oude modem weer teruggezet incl instellingen maar de torrent client blijft vaag doen. Torrents blijven op inactive staan, heb hem al paar keer uit en aan gezet, ook de app aan en uit maar zonder resultaat. Iemand nog een idee?
nmt apps opnieuw installeren helpt misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Via usb? Merk dat de popcorn in zn geheel traag is, ook direct na een reboot.
Kan het ook zijn dat hij over zn nek gaat va een 8gb file die aan het unrarren/opbouwen is?
Staat een torrent op 99,9%...en de schijft ratelt aan 1 stuk door..

[ Voor 52% gewijzigd door LosGieros op 20-02-2011 13:49 ]

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen die zeggen dat de afstandsbediening goed reageert vertellen simpelweg niet de feiten.

Feit is dat je nogal nauwkeurig naar het apparaat moet richten, ik heb met daar met andere afstandsbedieningen geen last van.
Er zijn trouwens wel meer berichten en reviews te vinden waarin slecht reagerende afstandsbediening gemeld wordt.
Het apparaat is gewoon niet gebruiksvriendelijk. Je kunt apps installeren vanuit een menu en er zijn wat hulpmiddelen, maar een beetje gevorderde gebruiken die aanpassingen wil maken loopt al snel vast en moet aan de slag met Linux commando's of configuratie bestanden aan gaan passen. Support is ook niet al te best en je bent al snel aangewezen op het community forum.
Wie zegt dat streamen over internet wel kan mag mij vertellen hoe je dat moet instellen.

Trouwens NZB/torrent support zit ook op een goeie NAS server en als je geen DVD wilt branden kun je ook gewoon NZB bestanden downloaden en uitpakken op je PC of webinterface van bijv een NAS en direct streamen naar je TV via een HDMi kabeltje.

Heb hem op marktplaats gezet en al 2 reacties gehad, hoop dat ik er snel vanaf ben!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stormtrooper schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:01:
[...]

Pardon? Remote moet je gewoon goed richten en zelfs mijn dochtertje kan dit ding zonder enige uitleg bedienen. Streamen geen idee over: heb ik zelf geen behoefte aan.
Wat een onzin is dit, kan jouw dochtertje poorten doorsturen dan? Daarbij weet je zonder de (zeer korte) handleiding de adressen van de webinterfaces niet.

Ik geloof er ook niets van dat jouw dochtertje het apparaat zonder enige uitleg kan bedienen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:29
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:20:
Wie zegt dat streamen over internet wel kan mag mij vertellen hoe je dat moet instellen.
In je eerste post had je het over streamen via het netwerk, wat prima mogelijk is. En nu heb je het ineens over streamen over internet. Wordt tijd dat je eerst zelf eens je mening op een rijtje krijgt, afkraken door het iedere keer verdraaien van wat je daarvoor gezegd hebt is niet echt nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:26:
[...]

Wat een onzin is dit, kan jouw dochtertje poorten doorsturen dan? Daarbij weet je zonder de (zeer korte) handleiding de adressen van de webinterfaces niet.

Ik geloof er ook niets van dat jouw dochtertje het apparaat zonder enige uitleg kan bedienen.
Ik snap jou probleem al. Je leest niet en als je al leest, begrijp je het niet...

Dat mijn dochtertje dat ding probleemloos kan bedienen was als reply op jouw stelling dat het ding totaal of zeer ongebruiksvriendelijk is. Gebruik voor de gemiddelde gebruiker is dan ook het opstarten van de PCH, het opzoeken van een film of serie en het aanklikken en vervolgens met een bak popcorn in de bank genieten.

Ander punt was jouw streamprobleem: het streamen heb ik niet in gebruik en interesseert me ook helemaal niet. En daar heeft mijn dochter dan ook niets mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:59
Ik zie hier meerdere movie library achtige software langskomen (Yamj, msm) om films op de pch te indexeren en te koppelen met imdb etc. Ik krijg alleen niet echt een beeld wat nu juist goede opties zijn en wat tegenwoordig nog een beetje doorontwikkeld wordt. Wat ik zoek is een app waarmee ik mijn gedownloade movies (die staan in /share/movies) kan indexeren en er een koppeling wordt gemaakt met imdb. Wat raden jullie me aan, of waaruit zal ik een keuze kunnen maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:06

Radeon

Today is a good day to die

Met de nieuwe firmware en nmt apps zit de software standard in de A200 om je movies de indexeren en de koppeling met imdb.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
En is die "nieuwe firmware" al uit ?

[ Voor 96% gewijzigd door Kaspers op 02-03-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Kaspers schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:21:
En is die "nieuwe firmware" al uit ?
jazeker ;) is de allerlaatste.

[ Voor 5% gewijzigd door iglo op 02-03-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Radeon schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 13:46:
Met de nieuwe firmware en nmt apps zit de software standard in de A200 om je movies de indexeren en de koppeling met imdb.
En die software heet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Nmt apps :) , druk (als je de laatste firmware hebt) maar eens op het rode knopje. Ik persoonlijk hou het nog ff op yamj...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Stormtrooper schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:42:
Nmt apps :) , druk (als je de laatste firmware hebt) maar eens op het rode knopje. Ik persoonlijk hou het nog ff op yamj...
Het zal waarschijnlijk wel aan mij liggen, heb versie 02-04-101208-21-POP-411-000 erop staan, als ik op de rode knop druk dan gebeurd er bij mij vrij weinig..

edit:
Ik moest dus in de movie folder zitten.. fixed

[ Voor 6% gewijzigd door Kaspers op 02-03-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Kan er iemand mij vertellen hoe ik die NMJ aan de praat moet krijgen aub...

Ik heb de nieuwste firmware erop staan (A-200), ik heb er zelfs een HD ingebouwd in de hoop dat dit de oplossing zou zijn (helaas), m'n data staat op m'n nas - als ik er naartoe browse kan ik perfect een film starten (muv die ondertitels die nog steeds niet werken!!! hiervoor ga ik toch even m'n beklag doen bij de makers).
Het rode knopje werkt alleen in de movies map op de interne HD - die dus leeg is - als ik het knopje indruk in de juiste folder op m'n nas verspringt hij gewoon een paar mappen naar boven...

Al bij al niet echt tevreden over dit apparaat :(
Hopelijk kan iemand mij helpen...

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
Bruiser schreef op maandag 07 maart 2011 @ 20:48:
Kan er iemand mij vertellen hoe ik die NMJ aan de praat moet krijgen aub...

Ik heb de nieuwste firmware erop staan (A-200), ik heb er zelfs een HD ingebouwd in de hoop dat dit de oplossing zou zijn (helaas), m'n data staat op m'n nas - als ik er naartoe browse kan ik perfect een film starten (muv die ondertitels die nog steeds niet werken!!! hiervoor ga ik toch even m'n beklag doen bij de makers).
Het rode knopje werkt alleen in de movies map op de interne HD - die dus leeg is - als ik het knopje indruk in de juiste folder op m'n nas verspringt hij gewoon een paar mappen naar boven...

Al bij al niet echt tevreden over dit apparaat :(
Hopelijk kan iemand mij helpen...
Maak een network mapping in plaats van het browsen naar je shares en probeer het dan nog eens :)

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

@Krueger F, maak je gebruik van een uPnP verbinding met je NAS? Zo ja dan verklaart dat waarom de ondertitels niet werken maar de film wel. Het is aan te raden om een SMB of NFS verbinding te maken (met lees en schrijf rechten, anders werkt NMJ niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Maak een network mapping in plaats van het browsen naar je shares en probeer het dan nog eens :)
Dit lukte niet...
@Krueger F, maak je gebruik van een uPnP verbinding met je NAS? Zo ja dan verklaart dat waarom de ondertitels niet werken maar de film wel. Het is aan te raden om een SMB of NFS verbinding te maken (met lees en schrijf rechten, anders werkt NMJ niet).
Eerlijk gezegd geen idee welke verbinding hij gebruikt of hoe je dat kan nakijken, maar aangezien NMJ wel werkt voor de "Music" folder vermoed ik dat het wel correct is?

Edit: Even aan het prullen geweest in de settings van de nas en bovenstaande problemen problemen zijn nu allemaal van de baan :F

Nu heb ik echter nog enkele vragen:
1. Hoe kan ik folders excluden bij de NMJ, onder de folder "Video" heb ik namelijk een mapje "Home movies" (nee, niet wat jullie denken :P ) en deze hoeven niet in het overzicht van NMJ te staan... Iemand een idee hoe ik dit doe?
2. Is die interne HD noodzakelijk voor NMJ want anders zou ik ze er het liefst terug uitgooien...

[ Voor 60% gewijzigd door Bruiser op 08-03-2011 15:22 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Zoek eens op termen van .nomedia .novideo .nomusic ofzo. Als je een leeg bestand met die naam in een folder zet, wordt deze uitgesloten van NMJ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Als ik bestanden verwijder of toevoeg aan de opslaglocatie, update NMJ dan automatisch zijn database?
Kan dit ergens ingesteld worden om de hoeveel tijd hij checkt?

Als ik na de initiële scan alsnog een map exclude (no_all.nmj), gaat NMJ bij de volgende scan de bestanden van die folder terug verwijderen uit z'n database?

YAMJ zag er wel beter uit dan NMJ maar de auto-update functie van NMJ en het feit dat je geen pc meer voor nodig hebt voor de database bij te werken maakt dat ik NMJ zeker wel een kans wil geven!

Ben terug helemaal tevreden over m'n Popcorn Hour, heb intussen zelfs de fanless case besteld :-)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09-2020
heeft iemand die Duitse fanless case al kunnen bemachtigen toevallig?

[ Voor 45% gewijzigd door djjef85 op 14-03-2011 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Er is ook een Franse versie van :) Ik heb hem een uurtje geleden binnen gekregen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pausie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:56
Hee ik heb een probleem met het installeren van youtube via de App store.
Tijdens/na het downloaden geeft hij een fout aan.

Mislukt, probeer het opnieuw.(11)

Heb de laatste firmware erop staan.

Firmware 02-04-101208-21-POP-411-000
NMT 02-04-101104-21-POP-411

Weet iemand wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
Ortep schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:53:
Er is ook een Franse versie van :) Ik heb hem een uurtje geleden binnen gekregen
Ja weet ik, maar die Duitse is mooier. Ben benieuwd naar ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm besteld n.a.v je originele bericht en kreeg 'm twee dagen later in huis. Hij wordt geleverd in een gesealde A210 doos. Ombouwen is simpel als je gewend bent om een PC in elkaar te zetten en in 15 minuten gepiept. Een duurtest heb ik niet gedaan, ik zal vanavond een filmpje kijken op het ding. Ik ben niet van plan temperatuurtests te doen: zolang hij werkt, niet crasht en stil is dan ben ik blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam er trouwens achter dat het wel degelijk mogelijk is om de A200 als (lighttpd) webserver te gebruiken. Wat de mogelijkheden zijn weet ik niet, maar een YAMJ jukebox beschikbaar stellen over internet werkt prima. Streamen van films zal ook wel lukken met het juiste playerpath (http:// ipv file:/// volgens mij). Echter ik heb nog geen manier gevonden om een login in te schakelen dus dat lijkt me vooralsnog een slecht idee. Als iemand een tip heeft hoe je access kunt beperken (login, ip filter oid) dan hoor ik het graag.

Hoe?
-Installeer lighttpd via CSI
-Maak een dir onder Apps\AppInit\websites\ -> bv Apps\AppInit\websites\YAMJ
-Plaats de YAMJ index.hml (htm werkte niet bij mij, simpel hernoemen tot html werkt wel) en de bijbehorende jukebox files hieronder -> bv Apps\AppInit\websites\YAMJ\index.html en Apps\AppInit\websites\YAMJ\Jukebox
-Forward port 9999 in je router om ook buiten je netwerk access te krijgen. Deze port wordt ook gebruikt voor andere functies van de PCH (interface, etc) dus deze zijn ook beschikbaar buiten je netwerk. Ga dus geen privacy gevoelige files op je PCH zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie kan deze n00B helpen?

Ik heb net een A-210 gekocht ism met mijn Synology NAS. Eerst firmware upgrade gedaan en door op de rode knop te drukken in mijn video map (staat op mijn NAS) netjes de NMJ aan de praat gekregen. Toen bedacht ik me echter dat music er ook bij moest en in die map hetzelfde gedaan. Toen deze bezig was met indexeren heb ik met m'n stomme kop dit geannuleerd, omdat ik bang was dat ik mijn opgebouwd video index dan kwijt was in NMJ.

Hierna werkte NMJ voor video natuurlijk niet meer, want die zocht niet meer in de video map maar music map. Ik heb toen de aangemaakte NMJ map in mijn Video map verwijderd, maar kon met de rode knop niet opnieuw indexeren maar word telkens naar de video map gestuurd. A-210 teruggebracht naar fabrieks instellen, maar nog steeds geen resultaat.

ik krijg dus met geen mogelijkheid de NMJ functie weer aan de praat. Heeft iemand tips hoe dit is op te lossen? Wellicht een firmware recovery en opnieuw laatste firmware downloaden en nog eens proberen?

Zoals je al ziet heb ik er weinig kaas van gegeten en verder onderzoek op internet levert ook weinig op. Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm op mijn a200 staat een nmj_database map in de roo. als ik die verwijder dan doet die dit weer automatisch. kan me ook herinneren dat er bij de algemene options een refresh instelling staat (automatisch of handmatig volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Ik heb al een tijdje de A200 met een 160GB hdd er in (kwam uit een oude laptop) maar dat wordt toch wat weinig.. Nu leek mij deze wel geschikt maar als ik ga googelen kom ik wisselende verhalen tegen. De een zegt dat het allemaal prima werkt de andere zegt dat de a200 moeite heeft met de grootte van de clusters?

Vraag is dus of er hier mensen zijn die ervaringen hebben met een 2TB schijf in hun a200?

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

ik heb een 2tb schijf erin Western Digital Caviar Green WD20EADS geen problemen..
kijk eens naar de compatibility list : http://www.networkedmedia...sts#Harddisks_and_storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

PopcornHourTV Popcorn Hour
good news for all A-2xx owners, firmware is out! supports 3D now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-02-2024

mcv

martijn--g schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:37:
Ik heb al een tijdje de A200 met een 160GB hdd er in (kwam uit een oude laptop) maar dat wordt toch wat weinig.. Nu leek mij deze wel geschikt maar als ik ga googelen kom ik wisselende verhalen tegen. De een zegt dat het allemaal prima werkt de andere zegt dat de a200 moeite heeft met de grootte van de clusters?

Vraag is dus of er hier mensen zijn die ervaringen hebben met een 2TB schijf in hun a200?
ik heb 2 maanden geleden de genoemde schijf aangeschaft en in mijn A-200 geplaatst. Werkt zonder problemen.

Overigens is dit de schijf met de beruchte firmware bug. Dus het is wel aan te raden de laatste firmware te installeren. Dit staat beschreven bij de productreviews van de disk.

Computer says NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-02-2024

mcv

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 16:41:
[...]

Ik heb 'm besteld n.a.v je originele bericht en kreeg 'm twee dagen later in huis. Hij wordt geleverd in een gesealde A210 doos. Ombouwen is simpel als je gewend bent om een PC in elkaar te zetten en in 15 minuten gepiept. Een duurtest heb ik niet gedaan, ik zal vanavond een filmpje kijken op het ding. Ik ben niet van plan temperatuurtests te doen: zolang hij werkt, niet crasht en stil is dan ben ik blij.
Als ik mij goed herinner, moet je met de franse ombouwset met koelpasta aan de slag.

Is dat met de duitse ombouw ook zo?

Computer says NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Release date : 24 March 2011
Firmware version : 02-04-110308-21-POP-411-000

1. Still same NMT apps 02-04-101104-21-POP-411
2. BD/AVCHD/DVD/CDDA
- Fixed incorrect elapsed time when press PREV/NEXT during
SimpleBD/BD ISO playback
- SimpleBD
- Fixed certain BD ISO playback get stuck at chapter
transition (Bug #5001786)
- reduced time for info grabbing and playback start
- fixed issue with "seek to 0%"
- Added "Prompt" option for BD ISO navigation
- Fixed issue where certain SimpleBD playback will get
incorrect scene/chapter/info after seeking.
- Fixed audio out-of-sync after playback Audio CD
(Bug #5001759/#0000452)
3. Video and Audio playback
- Fixed incorrect menu selection displayed on "Subtitle"
menu when color=auto
- Fixed certain APE audio caused system crash (Bug #5001699).
- Fixed certain MP4 playback freeeze when resume from bookmark
- Added audio mono left/right selectable MPEG .dat files
- Fixed subtitle selection persistency issue with certain MKV
- Display forced subtitle track even when subtitle=off
- audio output during FF 2x and SLOW 0.5x
(with known out-of-sync issue with certain high bitrate file)
- Fixed regression in MP3 playlist gapless playback
- Don't allow "SEEK" during pause and FF/FR/SLOW trickmode.
- RAR Playback, file view and extraction
- currently only for single RAR file
- 3D output to HDMI 3D TV for Stereoscopic 3D (side-by-side,
Top-and-bottom) file
- Files must be named with "<filename>.3DSBS.*", "<filename>.3DTAB.*"
accordingly
- Tested with MKV, AVI, TS (MPEG)
- Fixed audio loss for certain high bitrate FLAC files
- Fixed ASF audio pitch issue after fast forward
- Fixed missing right channel in DTS-MA
- Fix single TS file can fastforward till 8x and unable to
cycle to repeat from 2x.
- Fix internal PGS subtitle not show correctly in mkv issue
which due to timecode checking for internal PGS.
- Fixed APE files with distorted sound.
- Disable RAR menu prompt over HTTP services.
- Enable cuesheet support: APE, FLAC, WAV
- Fixed playback issue of mkv with multiple menu (Bug #5001881)
- Fixed some PGS subtitle always shown at top left corner.
- Fixed external subtitle not shown while playback BDJ/Non-BDJ
and BDMV when started from NMJ.
- Supported TS file fast forward and fast rewind
- Fixed occasional wrong time information when rewinding.
- MKV chapter name now limited to only 10 characters,
append "..." if the name is longer.
- Fixed blinking exclaimation mark when Slow depressed.
- Fixed ASS subtitles wrong placement under certain condition (Bug #5001944)
- Gapless support for small FLAC files.
- MKV 3D support.
- Support .mk3d extension with StereoMode parameter (side-by-side,
top-and-bottom)
- mkvmerge v4.5.0 onwards includes this support.
4. Networked Media JukeBox (NMJ)
- Fixed "watched" status for TV Series
- Fixed thumbnail generation causing system crash
- metadata_scanner
- set full access permission for nmj_database
- improved "disk full" checking and database size estimation
- improved scanner progress status for unknown music album
- fixed issue where video image cannot be replaced for BD content
- Added timeout when grabbing media info
- Improved scanning speed on m2ts
- Improved checking for database version
- Limit cover art poster to file < 1MB
- Fixed TV Series Season Sorting issue
- Support "Jump to" feature in Wall View
- Added shortcut to add a group of music album to playlist or
queue at Category view
- Added ability to change video type
- Added ability to reorganize video file for incorrect grouping
- Added ability to view episode synopsis
- Added ability to search artist and genre at song info
- Improved NMJ UI browsing speed
- Added Music metadata and progress bar in Now Playing Playlist page
- Added delete feature in Now Playing playlist page
- Fixed occasional unable to access NMJ photo page
- Fixed NMJ load page fail issue when browse song with multibye.
- Added Volume up/down in Now Playing playlist page.
- Added Mute in Now Playing playlist page.
- Fixed non-latin word not shown correctly
- Support 3D indicator in NMJ UI.
- Some fixes to command server APIs:
- insert_vod_queue
- list_vod_queue_info
5. System/Network
- Some translation updated
- Fixed issue when special characters used in proxy server naming
- Fixed netbios name resolution issue
- tvid=0 support
6. UPnP AV
- Fix for certain media servers not showing up on browse
and missing content for DTCP resources
- Fixes for hang-up during browse and adjusted timeout
- Fixed Cardea checksum readback
7. Apps/Apps Market
- minor improvement on key responseness
- Stop flashlite video playback when POWER key depressed
- Fixed RTMPe playback return buffer full upon starting playback
even though it's still prebuffering
- Fixed wrong time info with "live audio only" RTMP
- Fixed short videos (duration of 3~4 seconds) playback issue
- new AppsMarket 1.3.11
- Fixed Shoutcast crash
- Fixed issue with Page Up/Down key assignment in Apps.
Now will be Vol Up/Down when playback, but Page Up/Down otherwise.
(Bug 5001702)
8. Known issues
- The Samba workgroup name set in the options not applied temporary.
It defaults to "WORKGROUP".
- Any new 'excludes' are ignored on a refresh - you have to do a
complete rebuild for .no_all.nmj etc. to actually work.
- Encoding type other than utf-8 may caused nmj page load error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Update firmware plichtmatig gedaan. Merk niet zoveel van. UI improvements op NMJ zijn voor mij niet echt merkbaar. Het wil nog altijd niet echt soepel gaan.

Ik zou het fijn vinden dat als je een mp3 album luistert, en je drukt op volgend nummer, dat dit dan ook werkelijk binnen een seconde gebeurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik heb nu nogal eens dat de zwarte balken boven en onder, grijs zijn. Hebben meer mensen hier last van? Erg irritant! Hopelijk heeft deze FW daar wat aan gedaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

mcv schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:28:
[...]

Als ik mij goed herinner, moet je met de franse ombouwset met koelpasta aan de slag.

Het moet niet als je de fan laat zitten. Als je die weg haal moet het natuurlijk wel. Anders krijg je nooit goed contact met je nieuwe koellichaam. Wat voor systeem ze ook gebruiken. Er zit trouwens koelpasta bij de verpakking van de Franse versie

Maar de hele grap van de niiuwe behuizing is natuurlijk dat je van de herrie makende fan af bent. Dus dat mini drupje koelpasta zal je moeten gebruiken

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
ray538 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:27:
Is inderdaad de A210 case die los verkocht wordt. Niet goedkoper, wel mooier. Ik betaalde 45 eurie incl verzk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Niet online
mcv schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:28:
[...]

Nee. De ombouw is een officiele A210 case. Als het goed is moet je een handleiding erbij krijgen, maar die zat er bij mij niet bij. Maar het spreekt allemaal voor zich. Je plaatst een heatsink op de plek waar de vin zat. (die je er eerst af sloopt ;) )
Er zitten 3 pads bij: "thermal rubber". 1 pad plaats je tussen de heatsink en processor. En dan nog 2 pads op de heatsink, op de punten waar hij contact heeft met de alu ombouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Niet online
djjef85 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:16:
heeft iemand die Duitse fanless case al kunnen bemachtigen toevallig?
djjef85 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 19:50:
[...]

Afgelopen week ontvangen. Heel mooi/strak. Geen knutsel setje zoals die andere en je hoeft niet met koelpasta te klungelen.
Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Niet online
martijn--g schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:37:

Ik heb deze: WD AV GreenPower 2TB HDD CE IntelliPower min.5400rpm 3.0Gb/s serieel ATA sATA 32MB cache 3,5inch internal RoHS compliant

Zeer stil, weinig/geen warmte productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand hier ervaring met YAMJ?
zo ja, als ik mijn harry potter blu-rays probeer toe te voegen zegt hij: failed reading BDMW, hij voegt ze daarna wel toe maar als ik ze afspeel loopt mijn pch steeds vast. ligt het hierbij aan de BDMW of niet? (op de computer afspelen gaat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
checkdiz schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 11:56:
[...]

[...]

Afgelopen week ontvangen. Heel mooi/strak. Geen knutsel setje zoals die andere en je hoeft niet met koelpasta te klungelen.
Aanrader!
mooi om te horen, heb hem ondertussen ook besteld, zal hem begin deze week wel binnen krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
djjef85 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 23:33:
[...]

mooi om te horen, heb hem ondertussen ook besteld, zal hem begin deze week wel binnen krijgen :)
ik heb de A210 behuizing gisteren ook besteld, kijk er erg naar uit als ik m van de week binnen krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wator
  • Laatst online: 28-01 20:41
Het is mij niet echt duidelijk welke, case jullie nou besteld hebben, want ik zie de "officele de A210 case" en een Moovika case. 8)7

Ik heb mij pch bijna altijd op standby staan, wordt hij dan zonder fin/fan :? niet te warm??? :(
anders zie ik het ook wel zitten, om hem om te bouwen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik heb de Franse behuizing en hij stond altijd op Stand By, nergens last van.

Ik heb wel last dat de zwarte balken boven en onder soms grijzig zijn. De ene rip is wel goed, maar soms zijn de balken grijs. Meer mensen hier last van? Of ligt het echt aan de mkv en M2TS bestanden?

Nog nooit last van gehad met de A-200 en de A-110 namelijk. Volgens mij sinds één van de latere firmware updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:20:
wie kan deze n00B helpen?

Ik heb net een A-210 gekocht ism met mijn Synology NAS. Eerst firmware upgrade gedaan en door op de rode knop te drukken in mijn video map (staat op mijn NAS) netjes de NMJ aan de praat gekregen. Toen bedacht ik me echter dat music er ook bij moest en in die map hetzelfde gedaan. Toen deze bezig was met indexeren heb ik met m'n stomme kop dit geannuleerd, omdat ik bang was dat ik mijn opgebouwd video index dan kwijt was in NMJ.

Hierna werkte NMJ voor video natuurlijk niet meer, want die zocht niet meer in de video map maar music map. Ik heb toen de aangemaakte NMJ map in mijn Video map verwijderd, maar kon met de rode knop niet opnieuw indexeren maar word telkens naar de video map gestuurd. A-210 teruggebracht naar fabrieks instellen, maar nog steeds geen resultaat.

ik krijg dus met geen mogelijkheid de NMJ functie weer aan de praat. Heeft iemand tips hoe dit is op te lossen? Wellicht een firmware recovery en opnieuw laatste firmware downloaden en nog eens proberen?

Zoals je al ziet heb ik er weinig kaas van gegeten en verder onderzoek op internet levert ook weinig op. Alvast bedankt voor jullie hulp.
Heb ik ook last van gehad, als eerste geprobeerd de 'nmj_database' folder te verwijderen
(in de root van je share waar ook je video map in staat)
maar het werkte bij mij pas weer nadat ik de firmware update van:
24 Maart 2011 versie : 02-04-110308-21-POP-411-000 had uitgevoerd.
Misschien heb je dit inmiddels gedaan, anders is dit 'n oplossing. Suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Laatst online: 11-09 13:50
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het afspelen van grote Blu ray bestanden?
Als ik blu ray bestanden afspeel van de interne of externe harde schijf dan hapert mijn beeld en heb ik geen geluid.
Als voorbeeld; Avatar blu ray 48 Gig krijg ik niet afgespeeld.
Pak ik kleinere blu ray bestanden (van rond de 24 Gig) heb ik dit probleem niet.
Dit terwijl beide geluidsextensies dezelfde zijn (DTS-HD)
Ook de bestand typen zijn hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZT
  • Laatst online: 20-05 08:42

TZT

Hai Mike,
Nee ik heb dat probleem nooit gehad,avatar en The Dark Knight (50GB) heb ik afgespeeld en zonder enige happering of troubleneck...ik heb alleen maar happeringen als ik vanaf mijn draadloos laptop naar de PHC stream en dan maakt t niet uit of t een bluray of een divx file is..

Nogmaals antwoord op jouw vraag:Nee ik heb dat nooit gehad...succes bro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Laatst online: 11-09 13:50
TZT speel je dan ook DTS-HD af? Of gebruik je een andere geluidsextensie?

Mijn vermoeden is dat de date transfer rate door DTS-HD te groot wordt. Dat is namelijk het enige verschil wat ik zie met een kleinere Blu ray film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZT

TZT

@Mike,
AVATAR heb ik met DTS-HD MA afgespeeld,Dark Knight was bij mij gewoon DTS maar ook heb ik alle delen van de Lord of the rings probleemloos afgespeeld en die zijn allen DTS HD MA en rond de 30GB each!

Misschien even opnieuw firmware terugzetten en nieuwe er weer opzetten kan helpen en ga je instellingen van video en audio nog een keer goed na!

Op internet heb je verschillende DTS HD en TRU DOLBY DIGITAL HD demofilmpjes (google maar er zijn er zat) die zijn meestal een paar honderd mbs tot en met een paar GBs, download die zet m op je USB stisckie en test m uit dan weet je zeker waar het wel of niet aanligt,

laat ajb het een en anderw eten,ben hel erg benieuwd geworden,

suc6 bro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mike0001 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 08:11:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het afspelen van grote Blu ray bestanden?
Als ik blu ray bestanden afspeel van de interne of externe harde schijf dan hapert mijn beeld en heb ik geen geluid.
Als voorbeeld; Avatar blu ray 48 Gig krijg ik niet afgespeeld.
Pak ik kleinere blu ray bestanden (van rond de 24 Gig) heb ik dit probleem niet.
Dit terwijl beide geluidsextensies dezelfde zijn (DTS-HD)
Ook de bestand typen zijn hetzelfde.
krijg je de blu-ray wel op je pc afgespeeld? zo niet dan ligt het hoogst waarschijnlijk aan je blu-ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZT

TZT

En nu heb ik weer een vraag,mijn NAS server is binnengekomen,en nu is mijn vraag:

Ik heb gehoord/gelezen dat je via de A200 ook NBZ binnen kan halen,met welke programma doet die dat?
Zit deze programma in de APPS MARKET?Of moet ik de NBZ via de aangekoppelde pc invoeren?

Sorry bro's heb gegoogled en deze topic afgelezen maar kan nergens een verklaring of een beschrijving vinden,
anyone please????

grts

UPDATE:heb een linke gevonden waar het stap voor stap beschreven staat,meld mij later weer!!!!!!!!!! :+

[ Voor 11% gewijzigd door TZT op 02-04-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:06

Radeon

Today is a good day to die

@Mike,

Weet niet wat je setup is maar had laatst ook dit soort problemen met DTS HD en Dolby Digital HD.

Bij was het probleem dat de instelling in de Popcorn niet goed stonden.

Bij mij gaat de A200 via HDMI naar mij versterker en dan via de versterker via HDMI naar me tv.

Ik had in de instellingen in de A200 bij audio geen passthrough bij staan. En had tevens nog een aantal beeld sync opties aan staan in dat zelfde menu die uit moesten.
Toen ik dat allemaal goed had gezet liepen bij mij de blu rays als een zonnetje.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TZT schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 19:32:
En nu heb ik weer een vraag,mijn NAS server is binnengekomen,en nu is mijn vraag:

Ik heb gehoord/gelezen dat je via de A200 ook NBZ binnen kan halen,met welke programma doet die dat?
Zit deze programma in de APPS MARKET?Of moet ik de NBZ via de aangekoppelde pc invoeren?

Sorry bro's heb gegoogled en deze topic afgelezen maar kan nergens een verklaring of een beschrijving vinden,
anyone please????

grts

UPDATE:heb een linke gevonden waar het stap voor stap beschreven staat,meld mij later weer!!!!!!!!!! :+
waarschijnlijk niets gevonden omdat je googeled op NBZ, terwijl het NZB is. maar er zit een nzb-downloader in de standaard software.

edit: sorry update nog niet gelezen
Pagina: 1 ... 13 ... 19 Laatste