Dat is een goede. Daar zal ik eens naar gaan kijken.Radeon schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 20:08:
@Mike,
Weet niet wat je setup is maar had laatst ook dit soort problemen met DTS HD en Dolby Digital HD.
Bij was het probleem dat de instelling in de Popcorn niet goed stonden.
Bij mij gaat de A200 via HDMI naar mij versterker en dan via de versterker via HDMI naar me tv.
Ik had in de instellingen in de A200 bij audio geen passthrough bij staan. En had tevens nog een aantal beeld sync opties aan staan in dat zelfde menu die uit moesten.
Toen ik dat allemaal goed had gezet liepen bij mij de blu rays als een zonnetje.
Ik speel ze wel af met de pc, maar daar heb ik geen DTS-HD geluid op staan.Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 17:22:
[...]
krijg je de blu-ray wel op je pc afgespeeld? zo niet dan ligt het hoogst waarschijnlijk aan je blu-ray.
Het rare is, zoals ik al aangaf in mijn post, dat ik het probleem met meerdere blu ray's heb en allemaal als ze groter zijn dan 30 Gig. LOTR in blu ray heb ik dat probleem dus niet. die draait als een zonnetje (zijn ongeveer 30 Gig) Avatar is 43 gig en daar heb ik dat probleem wel. zelfde geldt voor 2012.
Maar ik zal eens kijken hoe mijn instellingen staan. passthrough heb ik idd niet naar gekeken. Heb ook mijn HDMI via de versterker naar mijn tv.
Bedankt voor de tip Radeon.
Ik heb even naar mijn instellingen gekeken en beeld op 1080P 60hz gezet ipv 1080p 24p en nu is het probleem verholpen. Lag dus wel aan een instelling.
Ik heb even naar mijn instellingen gekeken en beeld op 1080P 60hz gezet ipv 1080p 24p en nu is het probleem verholpen. Lag dus wel aan een instelling.
Mensen ik heb nu een andere probleem...mijn nieuwe NAS server (WD Mybook Live 2TB) is binnen en nu heb ik m op het netwerk geinstalleerd,er wat films op gezet,zowel DVD als ook Bluray Iso`s,mijn PCH ziet de server, maakt er verbinding mee,maar afspelen gaat gewoon niet,ronddraaiende balletje en daarna zwart scherm,of
het nou BD of DVD iso`s zijn maakt niets uit....it doesnt work,
Instellingen:
-Nas Server op DHCP;
-Share aangemaakt,wordt door het hele netwerk gezien;
-PCH zowel op NFS als op Samba wordt het gezien maar speelt niets af;
-Geprobeerd op 10/100 als op Auto instelling;
-geprobeerd op 1080/24 als op 1080/60,geen effect;
-Mijn router is een Asus RTN-1
Het gekke is dat al de iso`s perfect worden gestreamd naar mijn DRAADLOSE laptop,terwijl de PCH
en de NAS bedraad op het netwerk gekoppeld zijn,
iemand enig tip,of zie ik iets over het hoofd...?
het nou BD of DVD iso`s zijn maakt niets uit....it doesnt work,
Instellingen:
-Nas Server op DHCP;
-Share aangemaakt,wordt door het hele netwerk gezien;
-PCH zowel op NFS als op Samba wordt het gezien maar speelt niets af;
-Geprobeerd op 10/100 als op Auto instelling;
-geprobeerd op 1080/24 als op 1080/60,geen effect;
-Mijn router is een Asus RTN-1
Het gekke is dat al de iso`s perfect worden gestreamd naar mijn DRAADLOSE laptop,terwijl de PCH
en de NAS bedraad op het netwerk gekoppeld zijn,
iemand enig tip,of zie ik iets over het hoofd...?
net die case ontvangen om er een a210 van te maken,kl@te beschrijving echt waardeloos!!!!!!
in elkaar gezet maar doet nu niets meer,reageert ook niet meer op ab,zie geen lampjes of wat dan ook branden gewoon K****LOTE!!!!!!!
UPDATE:
Mijn A200 is kapot,moederbord doet niets meer,weet echt niet waar het mis is gegaan,beschrijving is echt waardeloos,heb 10000000X spijt,ga morgen zowel popcorn Nl en DE (waar de case vandaan komt bellen)
kijken hoever ik kom,maar waarschijnlijk niet ver...waarschijnlijk uit kijken naar een andere denk aan
Dune PCH komt nu even mijn neusgaten eruit,na de eerste week al gedonder met de fan vervang je die met een BS uitleg gaat je PCH kapot,
baal...baal...baal......
in elkaar gezet maar doet nu niets meer,reageert ook niet meer op ab,zie geen lampjes of wat dan ook branden gewoon K****LOTE!!!!!!!
UPDATE:
Mijn A200 is kapot,moederbord doet niets meer,weet echt niet waar het mis is gegaan,beschrijving is echt waardeloos,heb 10000000X spijt,ga morgen zowel popcorn Nl en DE (waar de case vandaan komt bellen)
kijken hoever ik kom,maar waarschijnlijk niet ver...waarschijnlijk uit kijken naar een andere denk aan
Dune PCH komt nu even mijn neusgaten eruit,na de eerste week al gedonder met de fan vervang je die met een BS uitleg gaat je PCH kapot,

baal...baal...baal......
[ Voor 94% gewijzigd door TZT op 05-04-2011 22:58 ]
Vervelend, en zonde van je geld..waarschijnlijk heb je genoeg geinteresseerden op dit forum voor je behuizing ;-)
Ik had helemaal geen beschrijving, maar met een beetje logisch nadenken moet het wel lukken toch? Misschien heb je iets op het moederbord geraakt tijdens het overzetten...
Ik had helemaal geen beschrijving, maar met een beetje logisch nadenken moet het wel lukken toch? Misschien heb je iets op het moederbord geraakt tijdens het overzetten...
Joh wat rot, dat het niet wilt lukken allemaal! zeker balen!checkdiz schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:58:
Vervelend, en zonde van je geld..waarschijnlijk heb je genoeg geinteresseerden op dit forum voor je behuizing ;-)
Dat is klote inderdaad. Kan natuurlijk ook een samen loop van omstandigheden zijn.
Heb je er nog garantie op (is 2 jaar)? Dan zou ik hem gewoon weer netjes in elkaar zetten en terug naar de winkel sturen. Is misschien niet zo netjes maar je kunt het proberen.
Heb je er nog garantie op (is 2 jaar)? Dan zou ik hem gewoon weer netjes in elkaar zetten en terug naar de winkel sturen. Is misschien niet zo netjes maar je kunt het proberen.
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Iemand ervaring met het bestellen van een Popcorn Hour A210 vanaf de officiële site?
Incl. draadloze module en verzendkosten/belasting kost ie 256 dollar, zo'n 177 euro.
Probleem is alleen dat ie met DHL verzonden wordt, en de kans op extra heffingen bij hen is erg groot (bij TNT nog nooit last van gehad uit het buitenland). Iemand die ook via de officiële site heeft besteld en achteraf geen problemen had met DHL?
Ohja, en kan ik mijn Logitech X540 5.1 surround speakersetje op de Popcorn Hour aansluiten?

(gaat om de groene, oranje en zwarte bovenste aansluitingen)
Incl. draadloze module en verzendkosten/belasting kost ie 256 dollar, zo'n 177 euro.
Probleem is alleen dat ie met DHL verzonden wordt, en de kans op extra heffingen bij hen is erg groot (bij TNT nog nooit last van gehad uit het buitenland). Iemand die ook via de officiële site heeft besteld en achteraf geen problemen had met DHL?
Ohja, en kan ik mijn Logitech X540 5.1 surround speakersetje op de Popcorn Hour aansluiten?

(gaat om de groene, oranje en zwarte bovenste aansluitingen)
Standaard niet in ieder geval. Wellicht via verloopstukken ofzo.
Na meer dan een jaar tevreden bezitter van een popcorn hour toch maar is een ethernet kabel naar de tv getrokken. Om vanaf mijn pc via het netwerk films over te kunnen zetten. Nu zien mijn pc en de popcorn elkaar maar beide krijgen geen toegang tot elkaar.
Naja dan maar even de handleiding opzoeken, staat er op de site enkel een Franse en een Russische.
Via google kom ik dan nog op dit soort dingen: http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Windows7
Maar dat lijkt mij meer nodig voor streaming ofzo.
Pc heeft Windows 7 en de juiste netwerk instellingen om naar andere pc's en mac's te kunnen delen. Heeft hier iemand een nette handleiding hoe dit moet?
Naja dan maar even de handleiding opzoeken, staat er op de site enkel een Franse en een Russische.
Via google kom ik dan nog op dit soort dingen: http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Windows7
Pc heeft Windows 7 en de juiste netwerk instellingen om naar andere pc's en mac's te kunnen delen. Heeft hier iemand een nette handleiding hoe dit moet?
Scientia potentia est
is de werkgroep naam hetzelfde?martijn--g schreef op zondag 10 april 2011 @ 13:58:
Na meer dan een jaar tevreden bezitter van een popcorn hour toch maar is een ethernet kabel naar de tv getrokken. Om vanaf mijn pc via het netwerk films over te kunnen zetten. Nu zien mijn pc en de popcorn elkaar maar beide krijgen geen toegang tot elkaar.
Ik heb ook al vaker meegemaakt dat Windows Live applicaties de SMB issues veroorzaken. Deinstall eens Windows Live Messenger, Windows Live Mail, etc ?
weet iemand, een programma waarmee je kan kijken wat de snelheid is als er gestreamd wordt tussen pc en PCH? (! of bestanden worden weg geschreven? ) Ik heb namelijk het idee, dat mijn popcorn en computer niet optimaal verbinding hebben.
Ik zie namelijk in mijn switch, dat de pc wel met 1000 mbs verbinding heeft, en mijn pch niet! daar brand alleen het lichtje van10/100.
Instellingen bij netwerk staat wel op automatisch. met de nieuwst firmware 24maart!
gr W
Ik zie namelijk in mijn switch, dat de pc wel met 1000 mbs verbinding heeft, en mijn pch niet! daar brand alleen het lichtje van10/100.
Instellingen bij netwerk staat wel op automatisch. met de nieuwst firmware 24maart!
gr W
heeft bij mij geholpen. raar maar waarpunisher007 schreef op zondag 10 april 2011 @ 21:20:
Ik heb ook al vaker meegemaakt dat Windows Live applicaties de SMB issues veroorzaken. Deinstall eens Windows Live Messenger, Windows Live Mail, etc ?
Same here. Omdat mij ziggo verbinding sneller is geworden heb ik vandaag een nieuw routertje gekocht, de sitecom wl-351. Mijn computer doet het prima op Gb, maar met de popcorn krijg ik geen ip als ik ethernet configuratie op auto zet (169 ip adres krijg ik dan van dhcp, maw geen dhcp server gevonden).wator schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:33:
weet iemand, een programma waarmee je kan kijken wat de snelheid is als er gestreamd wordt tussen pc en PCH? (! of bestanden worden weg geschreven? ) Ik heb namelijk het idee, dat mijn popcorn en computer niet optimaal verbinding hebben.
gr W
A-200 vandaag bij 1dayfly voor € 139,95 + € 5,95 verzendkosten. Paar tientjes goedkoper dan de goedkoopste in de PW.
uiteindeljik viel de ombouw van a200 naar a210 reuze mee. De bijgeleverde handleiding is inderdaad zwaar klote! Maar ik heb deze gebruikt:
http://files.syabas.com/p...r_A-210_upgradekit_A3.pdf
aanvullende opmerkingen:
Bij 5: bewaar de pinnetjes van de ventilator voor punt 9
Bij 6: aan de onderkant 3 schroefjes los maken
Overigens, om de PCB uit de A200 te krijgen moest ik het plastic aan de usb aansluiting aan de voorkant een behoorlijke kracht uit oefenen.
Samengevat: Enorm mooi product; klote handleiding
Leuke bijkomstigheid; je krijgt er een orginele a210 verpakking bij. Dus als je 'm ooit verkoopt, kun je 'm als a210 aanbieden, inclusief orginele verpakking.
http://files.syabas.com/p...r_A-210_upgradekit_A3.pdf
aanvullende opmerkingen:
Bij 5: bewaar de pinnetjes van de ventilator voor punt 9
Bij 6: aan de onderkant 3 schroefjes los maken
Overigens, om de PCB uit de A200 te krijgen moest ik het plastic aan de usb aansluiting aan de voorkant een behoorlijke kracht uit oefenen.
Samengevat: Enorm mooi product; klote handleiding
Leuke bijkomstigheid; je krijgt er een orginele a210 verpakking bij. Dus als je 'm ooit verkoopt, kun je 'm als a210 aanbieden, inclusief orginele verpakking.
Weet iemand waar ik een online tutorial kan vinden om al mijn films etc. in de Networked Media Jukebox te laten zien? Elke keer als ik de rode knop indruk gaat hij wel laden, maar hij geeft aan dat het is mislukt. De filenames en locaties zijn wellicht verkeerd maar ik kan dit echt nergens vinden helaas.
Anyone?
Anyone?
Gebruik het zelf niet, ik gebruik Yamj, maar wellicht kan je via deze link een en ander juist instellen.StealthyPeanut schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 09:32:
Weet iemand waar ik een online tutorial kan vinden om al mijn films etc. in de Networked Media Jukebox te laten zien? Elke keer als ik de rode knop indruk gaat hij wel laden, maar hij geeft aan dat het is mislukt. De filenames en locaties zijn wellicht verkeerd maar ik kan dit echt nergens vinden helaas.
Anyone?
http://www.hdsupplies.nl/...onfigureren-popcorn-hour/
succ
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Ik krijg constant een ERROR als hij mijn collectie heeft gechecked.
Is de YAMJ makkelijk te configureren? Ik heb verstand van computers en alles maar Java heb ik nog nooit iets mee gedaan
.
Is de YAMJ makkelijk te configureren? Ik heb verstand van computers en alles maar Java heb ik nog nooit iets mee gedaan
Op dezelfde site, even zoeken, staat hoe je Yamj moet configuren.StealthyPeanut schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 13:24:
Ik krijg constant een ERROR als hij mijn collectie heeft gechecked.
Is de YAMJ makkelijk te configureren? Ik heb verstand van computers en alles maar Java heb ik nog nooit iets mee gedaan.
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Bedankt! Ik zat op zo'n aanbieding te wachten bij iBOOD, maar nu dus bij de concurrentind0mi schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:12:
leuke aanbieding op http://www.1dayfly.com/
Popcorn Hour A-210 voor €169,95 (+5,59 verzend)
Is het trouwens mogelijk om op de 1 of andere manier bij te houden wat je al gezien hebt? Ik vergeet vaak bij het kijken van series bij welke aflevering ik gebleven was.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Super bedankt voor de tip! Gelijk besteldind0mi schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:12:
leuke aanbieding op http://www.1dayfly.com/
Popcorn Hour A-210 voor €169,95 (+5,59 verzend)
VDROOS
Verwijderd
In hoeverre is het mogelijk om met alleen de remote internet-radio te besturen. Dus zonder de tv aan te zetten?
Als je de menu structuur uit je hoofd kent kan het..
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Wellicht is een Logitech Harmony remote dan wat?DukeBox schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:52:
Als je de menu structuur uit je hoofd kent kan het..
Kun je een activiteit aanmaken die meteen de juiste zender kiest.
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Ik ben al een tijd lang een trouwe en tevreden bezitter van A-200, echter heb ik sinds kort een probleem:
Als ik via de networkbrowser naar workgroup ga staat daar zoals gebruikelijk mijn PC. Als ik daarop klik zouden daar mijn gedeelde mappen van mijn PC te voorschijn moeten komen, echter komt er steeds te staan "geen inhoud gevonden". De mappen zijn nog altijd gedeeld op mijn PC (windows 7).
Bij settings staat bij netwerk 'workgroup'. Daarnaast is samba gestart. Internet e.d. werkt wel gewoon op de mediaplayer. Ik kan alleen de gedeelde mappen niet benaderen (geen inhoud).
Iemand enig idee?
Als ik via de networkbrowser naar workgroup ga staat daar zoals gebruikelijk mijn PC. Als ik daarop klik zouden daar mijn gedeelde mappen van mijn PC te voorschijn moeten komen, echter komt er steeds te staan "geen inhoud gevonden". De mappen zijn nog altijd gedeeld op mijn PC (windows 7).
Bij settings staat bij netwerk 'workgroup'. Daarnaast is samba gestart. Internet e.d. werkt wel gewoon op de mediaplayer. Ik kan alleen de gedeelde mappen niet benaderen (geen inhoud).
Iemand enig idee?
@Lochtejans
Deinstalleer Windows Live Messenger, Windows Live Mail, etc eens van je pc.
Ik had hetzelfde probleem maar na het verwijderen hiervan kon ik weer gewoon in m'n shares komen.
Ik had hetzelfde probleem maar na het verwijderen hiervan kon ik weer gewoon in m'n shares komen.
Heb Live Essentials verwijderd en nu werkt alles weer als een zonnetje!ind0mi schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:49:
@Lochtejans
Maar kan ik nu MSN niet meer installeren en gebruiken?
Je hoeft alleen WLM Sign in assistent te deinstalleren volgens mij. Rest kun je wel installeren, dus even custom install doen bij wl2011
Verwijderd
Mensen ik heb een vraagje maar het kan voor sommige stom overkomen
. Ik heb vandaag een Popcorn Hour A-210 heb er helemaal geen ervaring mee .
Er zit een harde schijf van 1 TB in mijn Popcorn Hour en is tevens aangesloten met de internet via internetkabel. Kan ik direct op mijn Popcorn Hour een Blue-ray film van ong. 40 gig. downloaden ( via nzb ) ?
Heb net mijn externe harde schijf aangesloten waarop blue ray films ( per film ong. 40 gig. ) op staan maar hij blijft steeds haperen ik wil het nu via de interne harde schijf proberen .
Er zit een harde schijf van 1 TB in mijn Popcorn Hour en is tevens aangesloten met de internet via internetkabel. Kan ik direct op mijn Popcorn Hour een Blue-ray film van ong. 40 gig. downloaden ( via nzb ) ?
Heb net mijn externe harde schijf aangesloten waarop blue ray films ( per film ong. 40 gig. ) op staan maar hij blijft steeds haperen ik wil het nu via de interne harde schijf proberen .
Ik hoop toch dat de a210 dat trekt. Ook ik heb em vandaag binnen gekregen en zal straks eens wat dingetjes proberen. Via intern afspelen neem ik aan, zou het geen problemen moeten opleveren.
Vandaag (via 1dayfly) de A-210 ontvangen en ben er druk mee bezig maar 1 ding lukt me nog niet:
Ik heb lokaal een shoutcast server draaien en via de shoutcast app is die ook te beluisteren maar om wat internet bandbreedte te besparen luister ik liever naar de lokale stream maar het is me nog niet duidelijk hoe ik dit kan doen.
Dus hoe kan ik een lokale URL (192.168.0.102:8000 of 192.168.0.102:8000/listen.pls) beluisteren via de pch a-210 ?
Ik heb lokaal een shoutcast server draaien en via de shoutcast app is die ook te beluisteren maar om wat internet bandbreedte te besparen luister ik liever naar de lokale stream maar het is me nog niet duidelijk hoe ik dit kan doen.
Dus hoe kan ik een lokale URL (192.168.0.102:8000 of 192.168.0.102:8000/listen.pls) beluisteren via de pch a-210 ?
Ik heb sinds van de week ook een A210 aangeschaft. Hiervoor had ik een HDX1000, wat in feite ook gewoon een oude NMT was, dus deels doet de A210 wel vertrouwd aan, alleen werkt alles wat vlotter en ziet het er wat mooier uit. Eén ding wat de A210 echter minder goed lijkt te doen dan mijn oude HDX1000 is het afspelen van quicktime movies: ik download regelmatig trailers van de Apple trailer site en die speelde de HDX altijd perfect soepel af. Echter, de A210 heeft daar veel meer moeite mee: sommige trailers gaan op een gegeven moment haperen en stotteren, alsof ie het niet helemaal trekt. Dat lijkt me toch stug, aangezien de A210 in principe krachtiger zou moeten zijn dan de HDX was.
Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben en is er iets aan te doen? Ik speel overigens alles vanaf mijn NAS via mijn locale netwerk, ik heb geen interne hdd in de popcornhour. De HDX speelde altijd in dezelfde omgeving dus daar lijkt het me ook niet aan te kunnen liggen. Ik heb de netwerk speed setting van de A210 al geswitcht tussen 10/100 en auto (ik heb een gigabit netwerk) maar dat maakte helemaal niets uit.
<edit>
Inmiddels wat zitten zoeken en er zijn wel meer mensen die dit probleem hebben, ik kwam althans dit tegen en dat klinkt wel als het probleem dat ik heb. Blijkbaar dus nog niet echt een oplossing voor, behalve het omzetten van quicktime bestanden naar mkv, wat ik niet echt een geweldige oplossing vind..
Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben en is er iets aan te doen? Ik speel overigens alles vanaf mijn NAS via mijn locale netwerk, ik heb geen interne hdd in de popcornhour. De HDX speelde altijd in dezelfde omgeving dus daar lijkt het me ook niet aan te kunnen liggen. Ik heb de netwerk speed setting van de A210 al geswitcht tussen 10/100 en auto (ik heb een gigabit netwerk) maar dat maakte helemaal niets uit.
<edit>
Inmiddels wat zitten zoeken en er zijn wel meer mensen die dit probleem hebben, ik kwam althans dit tegen en dat klinkt wel als het probleem dat ik heb. Blijkbaar dus nog niet echt een oplossing voor, behalve het omzetten van quicktime bestanden naar mkv, wat ik niet echt een geweldige oplossing vind..
[ Voor 14% gewijzigd door jasjenl op 06-05-2011 00:49 ]
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de HDX1000 beter in staat is om Quicktime filmpjes af te spelen dan de PCHA210. Het is waarschijnlijker dat in de loop der tijd Apple een andere codec/instelling is gaan gebruiken bij haar film trailers. Heb je toevallig nog een oude trailer ergens bewaard, welke perfect werkte op je HDX1000?
Sinds vandaag ook trotse eigenaar van een A-210, gisteravond besteld, nu al binnen. Lang leve webshops 
Ik kan er vanavond pas mee aan de slag en zal dan wel een korte review schrijven. Moet hier ook nog wel langskomen voor de beslissing welke HD ik er in ga hangen
Ik kan er vanavond pas mee aan de slag en zal dan wel een korte review schrijven. Moet hier ook nog wel langskomen voor de beslissing welke HD ik er in ga hangen
https://niels.nu
Alle trailers waar ik het over heb spelen perfect op mijn HDX en niet perfect op de A210. Het heeft dus niks met een verandering in de trailers te maken.WBT schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:05:
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de HDX1000 beter in staat is om Quicktime filmpjes af te spelen dan de PCHA210. Het is waarschijnlijker dat in de loop der tijd Apple een andere codec/instelling is gaan gebruiken bij haar film trailers. Heb je toevallig nog een oude trailer ergens bewaard, welke perfect werkte op je HDX1000?
Verwijderd
Ik heb ook sinds donderdag de A-210 maar kan er totaal niet mee uit de voeten. Heb er ook nog nooi eerder een gehad. Heb al wel een film kunnen zien via een media server van pocorn mi.. of zo. Maar zonder dit prog krijk ik niets gedeeld . En met het progje heb ik geen ondertiteling met vob bestanden en hij speelt ze ook 1 voor 1 af erg vervelend. Nu lees ik overal dat je instellingen moet doen bij " gedeelde mappen en iets met samba"maar ben er nu 15 uur mee bezig en heb nog steeds niets. Wie kan en wil mijn helpen met wat ik waar moet invullen. Sta op moment op punt hem terug te sturen want dit werkt niet.
Check dit als je Windows 7 gebruikt:
http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Windows7
Je moet nogal wat instellen voordat Windows 7 anonymous toegang toestaat.
Verwijderd
ben er nu 24 uur mee bezig en nog steeds niet
Hydra schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 19:48:
Verwijderd
Vast wel iemand hier met ervaring met afspelen van .MOV filmpjes gemaakt met een Panasonic camera op de PCH- A200. Heb wel beeld maar geen geluid. Al zitten zoeken op internet,
op onderstaande link wordt geadviseerd om Audio instellingen op PCH aan te passen naar PCM.
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=17657
Heb dat uiteraard al zitten proberen door instellingen aan te passen maar nog steeds geen geluid.
Iemand hier een idee hoe ik in het instellingen / Audio menu de volgende settings zou moeten instellen om wel geluid bij een MOV filmpje te krijgen. PCH zit met HDMI nr tv en analoog naar stereo, heb de nieuwste firmware geinstalleerd.
- HDMI Audio, PCM, AAC, WMA PRO, DTS, Dolby DIgital, DRC ?
Ik lees ook dat de .MOV filmpjes zou moeten ''remuxen'' naar MKV formaat. Kan iemand er iets zinnigs over zeggen of dat echt nodig is om een MOV met geluid op de pch 200 spelend te krijgen?
op onderstaande link wordt geadviseerd om Audio instellingen op PCH aan te passen naar PCM.
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=17657
Heb dat uiteraard al zitten proberen door instellingen aan te passen maar nog steeds geen geluid.
Iemand hier een idee hoe ik in het instellingen / Audio menu de volgende settings zou moeten instellen om wel geluid bij een MOV filmpje te krijgen. PCH zit met HDMI nr tv en analoog naar stereo, heb de nieuwste firmware geinstalleerd.
- HDMI Audio, PCM, AAC, WMA PRO, DTS, Dolby DIgital, DRC ?
Ik lees ook dat de .MOV filmpjes zou moeten ''remuxen'' naar MKV formaat. Kan iemand er iets zinnigs over zeggen of dat echt nodig is om een MOV met geluid op de pch 200 spelend te krijgen?
Het zou niet nodig moeten zijn volgens mij, maar in het verlengde van wat ik zelf hierboven aan problemen met quicktime movies heb aangekaart kan ik wel inmiddels melden dat een quicktime geremuxt naar mkv in ieder geval beter speelt dan de originele .mov file. Ik heb dit met het tooltje Aivdemux gedaan en als je daarmee remuxt naar mkv, met verder gewoon audio en video stream op copy, haperen de apple trailers die ik gedownload heb niet meer op de punten waar ze dit als .mov nog wel deden.Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 15:45:
Wel jammer want zoals ik al aangaf: mijn oude HDX deed dit beter.
Overigens, zelfs de geremuxte quicktime movies spelen nog steeds niet zo goed als 'normale' mkv's die ik op mijn nas heb staan. Wat info over het probleem dat ik, zelfs na remuxen, nog steeds heb: ik heb mijn popcornhour op 60hz output staan. Als ik een (originele) mkv afspeel die als source framerate 23.976 heeft, speelt deze perfect soepel af op mijn tv en mijn beamer, waarbij ik wel wil opmerken dat ik op beide weergevers gebruik maar van frame interpolatie. Als ik echter zo'n van mov naar mkv geremuxte trailer afspeel, zie ik dat deze juddert, dwz dat bewegingen wat schokkerig verlopen. Het gekke is: voor beide soorten bestanden (originele mkv en geremuxte mov) geeft de popcornhour aan dat het 23.976 bestanden zijn. Nu heb ik met hiervoor genoemd tooltje Avidemux ook nog eens een test gedaan door zo'n quicktime trailer niet alleen te remuxen naar mkv maar ook de video te re-encoden naar MPEG4-AVC (x265). Het resultaat daarvan was dat het filmpje wel soepel speelde, net zo soepel als 'native' mkv files.
Dus tja, ik zou al m'n quicktime trailers op deze manier kunnen converteren om ze alsnog op de popcornhour te kunnen afspelen, maar zou het toch een beetje jammer vinden als dat nodig zou zijn..
Verwijderd
Ben er achter moest het progje Windows Share Manager hebben. Hoezo windows 7 media vriendelijk!!!
Hydra schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 19:48:
heb nu sinds een paar dagen de A210 in gebruik, was de A110 al gewend; toendertijd mn ouders aangesmeerd zodat ik geen films meer hoefde te branden voor ze
nu wilde ik het een en ander overpompen via FTP (filezilla), dit gaat prima. echter nu ik mijn gehele muziek collectie van een circa 80 gig wil overpompen, loopt de A210 steeds vast; verbinding kwijt etc. zet hem even aan/uit en de ftp loop weer prima verder, tot ongv een gig of 20 of x aantal minuten (hou het niet echt bij ofzo) ..
iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?
nu wilde ik het een en ander overpompen via FTP (filezilla), dit gaat prima. echter nu ik mijn gehele muziek collectie van een circa 80 gig wil overpompen, loopt de A210 steeds vast; verbinding kwijt etc. zet hem even aan/uit en de ftp loop weer prima verder, tot ongv een gig of 20 of x aantal minuten (hou het niet echt bij ofzo) ..

signature
Windows 7 is 'veiliger', je kunt bijna niet meer anoniem toegang toestaan op je shares. Duurde bij mij ook een tijd voordat ik dat geregeld had, erg irritant.Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 21:51:
Ben er achter moest het progje Windows Share Manager hebben. Hoezo windows 7 media vriendelijk!!!
Vind het wel apart dat je er 24 uur mee bezig bent geweest, je moest gewoon die stappen daar volgen. Of was je vergeten te rebooten?
[ Voor 15% gewijzigd door Hydra op 08-05-2011 11:20 ]
Ik heb geen idee, maar ik had deze week precies hetzelfde. Heb 500GB aan films op de popcorn gezet zonder problemen en daarna verder met de mp3's en dan gaat het na 3 a 4 GB weer fout. Denk dat het te maken heeft met de hoeveelheid connecties in een minuut ofzo waarmee het fout gaat.GJ007 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 10:12:
heb nu sinds een paar dagen de A210 in gebruik, was de A110 al gewend; toendertijd mn ouders aangesmeerd zodat ik geen films meer hoefde te branden voor ze![]()
Zijn er mensen die ervaring hebben met een wifidongel aangesloten op de A200? Ik heb de A200 bij mijn vriendin neergezet en speel nu voor nood af via een usb hardeschijf. De bedoeling is om te streamen vanaf haar draadloos netwerk (300 mbit). De mediaspeler staat hemelsbreed 4 meter van de router af. En welke usb sticks worden dan aangeraden?
Wilde eerst een kabel gaan trekken maar de afstand tussen router en A200 is niet zo ver. Met kabel ben ik een hele poos bezig om deze goed door de buizen heen te krijgen.
Wilde eerst een kabel gaan trekken maar de afstand tussen router en A200 is niet zo ver. Met kabel ben ik een hele poos bezig om deze goed door de buizen heen te krijgen.
Er is maar één dongle die officieel behoort te werken en dat is die van Popcorn Hour zelf, de WN-150. Houd er alleen rekening mee dat je NIET full HD kan streamen als je voor de draadloze optie kiest. 720p lukt je in sommige gevallen net....
Ik heb sinds gisteren een PCH A200 en ik wilde hier torrents mee downloaden. Nu vind ik in het menu nergens het programma die dat voor me kan doen.
Ik zag wel dat je MNT software kan installeren op de interne HDD (1TB, WD Caviar Green). Móet hier perse de HDD opnieuw voor geformatteerd worden?? Er staat nl wel een optie waardoor je HDD niet geformatteerd wordt, dus die heb ik gekozen. Dat duurt 1 minuut en dan start het apparaat op en alles is nog steeds hetzelfde. Zie ik hier iets over het hoofd?!?!
Ik zag wel dat je MNT software kan installeren op de interne HDD (1TB, WD Caviar Green). Móet hier perse de HDD opnieuw voor geformatteerd worden?? Er staat nl wel een optie waardoor je HDD niet geformatteerd wordt, dus die heb ik gekozen. Dat duurt 1 minuut en dan start het apparaat op en alles is nog steeds hetzelfde. Zie ik hier iets over het hoofd?!?!
BitTorrent downloader
A BitTorrent client for direct download to the internal HDD.
Usage Instructions:
- Torrents can be managed by either clicking the Web Services -> Torrent links from the NMT,
or using a web browser on your PC and going to the following URL :
http://<NMT IP ADDRESS>:8883/torrent /bt.cgi or follow Torrent links from
http://<NMT IP ADDRESS>:8088
A BitTorrent client for direct download to the internal HDD.
Usage Instructions:
- Torrents can be managed by either clicking the Web Services -> Torrent links from the NMT,
or using a web browser on your PC and going to the following URL :
http://<NMT IP ADDRESS>:8883/torrent /bt.cgi or follow Torrent links from
http://<NMT IP ADDRESS>:8088
[ Voor 84% gewijzigd door Hurricane op 09-05-2011 20:02 ]
Je HD moet wel 'werken' in ieder geval, dus als hij compleet leeg is zul je 'em moeten formatteren. De appstore e.d. komt logischerwijs pas beschikbaar als er een HD in zit.NilsPils schreef op maandag 09 mei 2011 @ 19:35:
Ik heb sinds gisteren een PCH A200 en ik wilde hier torrents mee downloaden. Nu vind ik in het menu nergens het programma die dat voor me kan doen.
Ik zag wel dat je MNT software kan installeren op de interne HDD (1TB, WD Caviar Green). Móet hier perse de HDD opnieuw voor geformatteerd worden??
Hij werkt ook, ik had er vantevoren al een aantal films op gezet via mijn pc. Daarna ingebouwd in de A200 en de films werken gewoon... De App Market is trouwens ook zichtbaar. Alleen die functie voor torrents vind ik nergens...:SHydra schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:04:
[...]
Je HD moet wel 'werken' in ieder geval, dus als hij compleet leeg is zul je 'em moeten formatteren. De appstore e.d. komt logischerwijs pas beschikbaar als er een HD in zit.
->Druk op Setup
->Kies links NMT programma's
->Start aan de rechterkant de torrent server.
->Kies in je browser: http://NMT ip adres:8077/transmission/web/
Het vorige wat ik postte kwam uit een faq maar dat werkt bij mij niet.
NMT Programma's staat er bij mij dus niet...Hurricane schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:15:
->Druk op Setup
En nu heb ik meteen een ander probleem. De A200 bootte niet meer, bleef hangen bij het PCH logo.....een recovery gedaan mbv een jumper. Nog steeds geen succes. Toen de HDD uitgebouwd en hij bootte wel. Diezelfde HDD, die overigens nog geen 4 dagen oud is, en misschien maar 5 uurtjes gedraaid heeft, werkt ook niet als ik hem als interne HDD aansluit op mijn pc.
Is die HDD nu defect, of doe ik iets fout? Hij maakt geen rare tikkende geluiden:S Er zit overigens gewoon garantie op, maar er staan ongeveer 20 full-hd films op. Zou jammer zijn als die verloren gaan want het heeft aardig wat tijd gekost om die te converten.
Is die HDD nu defect, of doe ik iets fout? Hij maakt geen rare tikkende geluiden:S Er zit overigens gewoon garantie op, maar er staan ongeveer 20 full-hd films op. Zou jammer zijn als die verloren gaan want het heeft aardig wat tijd gekost om die te converten.
Verwijderd
Mensen aub help me , ik ben al een paar dagen mee bezig ik kom er niet uit 
Ik heb popcorn hour a 210 , er zit een HD ingebouwd van 1 TB . Heb via mijn pc blue ray films erop gezet ( M2ts ) , ik krijg wel geluid maar geen beeld .
Ik heb alle soorten resoluties geprobeerd maar toch krijg ik geen beeld .
De nieuwe firmware zit erop , moet ik de m2ts bestanden omzetten ? zoja met welke programma ?
Het zijn films van ong 40 GB , aub help me wat doe ik verkeerd ?
Ik heb popcorn hour a 210 , er zit een HD ingebouwd van 1 TB . Heb via mijn pc blue ray films erop gezet ( M2ts ) , ik krijg wel geluid maar geen beeld .
De nieuwe firmware zit erop , moet ik de m2ts bestanden omzetten ? zoja met welke programma ?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2011 15:29 ]
Ik kan gewoon vanaf me WRT320n als bridge met daarop mijn NAS Synology DS209 streamen naar me popcorn via de dongle (1080i/720p werkt prima!) 1080p geen ervaring mee.WBT schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:14:
Er is maar één dongle die officieel behoort te werken en dat is die van Popcorn Hour zelf, de WN-150. Houd er alleen rekening mee dat je NIET full HD kan streamen als je voor de draadloze optie kiest. 720p lukt je in sommige gevallen net....
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Ik heb sinds donderdag een A210 met de wifi dongle en een 2 TB HDD.
Eigenlijk draait alles na het plaatsen van de hdd, wat nog wel beetje wrikken was maar het paste precies, goed.
Enig nadeel vind in het lang wachten op het binnenhalen van hoesjes c.a. via NMJ, dat duurt gewoon erg lang.
Nzbget werkt ook goed na het installeren mbv CSI.
Tot dusver dik tevreden.
Eigenlijk draait alles na het plaatsen van de hdd, wat nog wel beetje wrikken was maar het paste precies, goed.
Enig nadeel vind in het lang wachten op het binnenhalen van hoesjes c.a. via NMJ, dat duurt gewoon erg lang.
Nzbget werkt ook goed na het installeren mbv CSI.
Tot dusver dik tevreden.
[ Voor 0% gewijzigd door GRUMBLER op 10-05-2011 11:03 . Reden: typo ]
Bij mij werkt de NMJ goed. Maar hij blijft hangen als ik op artist wil sorteren.
Rescan(s) gedaan maar hij blijft het doen. Kortom, voor muziek kan ik em dus niet gebruiken. Op album of genre vind ik onhandig.
Het betreft ongeveer 150gig aan muziek.
Iemand een idee?
Downloaden gaat prima, alleen verbinding maken met mn laptop (windows 7) gaat niet. Maar ik zag ergens een turtorial staan dus daar waag ik me straks wel aan.
Zijn er nog suggesties voor een andere simpele doch efficiente NMJ?
Rescan(s) gedaan maar hij blijft het doen. Kortom, voor muziek kan ik em dus niet gebruiken. Op album of genre vind ik onhandig.
Het betreft ongeveer 150gig aan muziek.
Iemand een idee?
Downloaden gaat prima, alleen verbinding maken met mn laptop (windows 7) gaat niet. Maar ik zag ergens een turtorial staan dus daar waag ik me straks wel aan.
Zijn er nog suggesties voor een andere simpele doch efficiente NMJ?
Verwijderd
Is er echt niemand die me kan helpen ?Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 02:28:
Mensen aub help me , ik ben al een paar dagen mee bezig ik kom er niet uit
Werken de menu's wel tijdens het afspelen ? (oftewel, zie je die wel in beeld ?)
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Verwijderd
Ja de menu's werken , er komt bij een aantal blue ray films zelfs haperende geluid maar beeld komt niet 
Ik weet niet wat er fout gaat , heb gisteren een aantal uren op internet gezocht met personen die dezelfde problemen zou kunnen hebben maar heb niks kunnen vinden .
Ik heb bij beeld en geluid alle opties geprobeerd maar het lukt niet .
Wat kan ik nog doen ?
Ik weet niet wat er fout gaat , heb gisteren een aantal uren op internet gezocht met personen die dezelfde problemen zou kunnen hebben maar heb niks kunnen vinden .
Ik heb bij beeld en geluid alle opties geprobeerd maar het lukt niet .
Wat kan ik nog doen ?
Beeld via hdmi? Zoja probeer eens een ander type aansluiting voor beeld te gebruiken, kijken of het dan wel werkt.
Verwijderd
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=CKLKbnRwtbU&feature=player_embedded]
Ik heb een filmpje van gemaakt .
Als voorbeeld heb ik iso en ts formaten erop gezet maar hetzelfde probleem vindt zich ook plaats in andere formaten zoals m2ts , MpeG .
Kleine bestanden zoals avi van 700 mb speelt hij wel foutloos .
Ik begrijp niet wat er verkeerd is
Ik heb een filmpje van gemaakt .
Als voorbeeld heb ik iso en ts formaten erop gezet maar hetzelfde probleem vindt zich ook plaats in andere formaten zoals m2ts , MpeG .
Kleine bestanden zoals avi van 700 mb speelt hij wel foutloos .
Ik begrijp niet wat er verkeerd is
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2011 20:58 ]
Stel je PCH een goed in op je TV. Dus niet op auto zetten, maar op bv 1080p 60hz als je tv dit aankan. Dan eventueel de optie video zoom op schermvullend zetten.
Verwijderd
Ik heb echt alles gedaan met het beeld en geluid instellingen , het blijft maar niet lukken .Hurricane schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:27:
Stel je PCH een goed in op je TV. Dus niet op auto zetten, maar op bv 1080p 60hz als je tv dit aankan. Dan eventueel de optie video zoom op schermvullend zetten.
Hier bijv. een .TS media info :
General
ID : 1 (0x1)
Complete name : C:\Users\PaSHa\Desktop\Five Minarets In New York Remuxed (2010) (1080p)\bd.five.minarets.in.new.york.remuxed.2010.1080p.dtsma.mill2k\BDMV\STREAM\00000.m2ts
Format : BDAV
Format/Info : Blu-ray Video
File size : 18.8 GiB
Duration : 1h 56mn
Overall bit rate : 23.1 Mbps
Maximum Overall bit rate : 35.5 Mbps
Video
ID : 4113 (0x1011)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L4.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 3 frames
Codec ID : 27
Bit rate mode : Variable
Bit rate : 20.0 Mbps
Maximum bit rate : 29.0 Mbps
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate : 23.976 fps
Standard : NTSC
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.402
Stream size : 16.2 GiB (86%)
Color primaries : BT.709-5, BT.1361, IEC 61966-2-4, SMPTE RP177
Transfer characteristics : BT.709-5, BT.1361
Matrix coefficients : BT.709-5, BT.1361, IEC 61966-2-4 709, SMPTE RP177
Audio #1
ID : 4352 (0x1100)
Format : DTS
Format/Info : Digital Theater Systems
Format profile : MA / Core
Muxing mode : Stream extension
Codec ID : 134
Bit rate mode : Variable
Bit rate : 1 561 Kbps / 1 510 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Side: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz
Bit depth : 24 bits
Compression mode : Lossless / Lossy
Language : English
Audio #2
ID : 4353 (0x1101)
Format : AC-3
Format/Info : Audio Coding 3
Mode extension : CM (complete main)
Codec ID : 129
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 640 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Side: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz
Bit depth : 16 bits
Compression mode : Lossy
Stream size : 533 MiB (3%)
Language : English
Wat moet ik bij deze film aanpassen ?
Alvast bedankt voor de hulp .
Het kan niet aan de HDMI kabel liggen?
Welke tv heb je? Precies het merk en type, dan kan ik je misschien helpen. Zie dat het een samsung is maar daarmee houd het op.
Werkt een .mkv wel of andere file format?
alleen m2t's werken niet ? meerdere geprobeerd?
Mischien crappy release?
alleen m2t's werken niet ? meerdere geprobeerd?
Mischien crappy release?
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Verwijderd
TV : Samsung LE46M87BDX
Ik heb verschillende soorten hdmi ( 1.4 en 1.3 ) geprobeerd . Mkv van 8 gb speelt hij wel af maar blue ray films ( ong. 30-40 gb , m2ts ) speelt hij niet af .
Ik heb bij beeld en geluid instellingen echt alles geprobeerd , heb met verschillende films zeker 6-7 uur lang bezig gehouden om alle soorten resoluties enz te proberen .
Moet ik misschien de films omzetten ofzo ? maar ik lees op internet via andere forums dat mensen zonder probleem een film van 50 gb kunnen afspelen
Ik heb verschillende soorten hdmi ( 1.4 en 1.3 ) geprobeerd . Mkv van 8 gb speelt hij wel af maar blue ray films ( ong. 30-40 gb , m2ts ) speelt hij niet af .
Ik heb bij beeld en geluid instellingen echt alles geprobeerd , heb met verschillende films zeker 6-7 uur lang bezig gehouden om alle soorten resoluties enz te proberen .
Moet ik misschien de films omzetten ofzo ? maar ik lees op internet via andere forums dat mensen zonder probleem een film van 50 gb kunnen afspelen
Zet in elk geval de video output niet op auto laten staan omdat dit problemen kan geven. Je tv ondersteunt 1080p 60hz en volgens de handleiding is dit ook de optimale resolutie, dus stel hem daar in elk geval op in.
Verder zou ik het niet weten.
Verder zou ik het niet weten.
heb nog even verder gezocht, ook op het nmt forum; schijnt alleen via ftp met mp3's te gebeuren. daar wordt aangeraden met een max upload snelheid en evt 1 stream per keer te doen.Hurricane schreef op zondag 08 mei 2011 @ 18:53:
[...]
Ik heb geen idee, maar ik had deze week precies hetzelfde. Heb 500GB aan films op de popcorn gezet zonder problemen en daarna verder met de mp3's en dan gaat het na 3 a 4 GB weer fout. Denk dat het te maken heeft met de hoeveelheid connecties in een minuut ofzo waarmee het fout gaat.
ik heb uiteindelijk mijn 80 gig aan muziek maar met 10x rebooten overgepompt
signature
Verwijderd
Ik heb de recovery-image.bin op de usbstick geplaatst
mijn computer ziet dus die recovery-image.bin wel
als ik hem in de popcornhour A-210 stop dan zegt dat er niks opstaat
ik baal als een stekker.
Ik heb verschillende usb sticks geprobeerd maar hij blijft niet lukken
Wat doe ik verkeerd ?
mijn computer ziet dus die recovery-image.bin wel
als ik hem in de popcornhour A-210 stop dan zegt dat er niks opstaat
ik baal als een stekker.
Ik heb verschillende usb sticks geprobeerd maar hij blijft niet lukken
Wat doe ik verkeerd ?
Hoera! de a210 heeft er de brui aan gegeven.
Werkte nog geen 2 weken ok. Nu start ie niet meer op en maakt ie een raar geluid. Schijnbaar hebben meer mensen hier last van. Advies overal: terug sturen.
Niet te geloven. Nog nooit eerder iets gehad wat binnen twee weken vanzelf naar de klote ging.
Werkte nog geen 2 weken ok. Nu start ie niet meer op en maakt ie een raar geluid. Schijnbaar hebben meer mensen hier last van. Advies overal: terug sturen.
Niet te geloven. Nog nooit eerder iets gehad wat binnen twee weken vanzelf naar de klote ging.
Goed nieuws!. Eindelijk is het mogelijk MPD te gebruiken op de popcornhour. Net geinstalleerd en werkt! Hier staat de how-to!
Ter verduidelijking: met mpd kan je muziek afspelen op je popcornhour zonder daarvoor de teevee aan te zetten. Je kan met een laptop/iphone/androidphone/ipad de muziekspeler starten, artiesten/albums/etc opzoeken en toevoegen aan een afspeellijst.
Enige kanttekeningen:
Ter verduidelijking: met mpd kan je muziek afspelen op je popcornhour zonder daarvoor de teevee aan te zetten. Je kan met een laptop/iphone/androidphone/ipad de muziekspeler starten, artiesten/albums/etc opzoeken en toevoegen aan een afspeellijst.
Enige kanttekeningen:
- Eerste drie seconden van het eerste nummer van een playlist ontbreken
- Volume regeling werkt niet
- Ik merk dat muziek wat meer bass heeft, waarschijnlijk door transcoding (MP3 -> FLAC)
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Verwijderd
Ik heb echt spijt van dat ik een A-210 heb gekocht .
m2ts bestanden zijn niet afspeelbaar , ik heb het bij verschillende tv's geprobeerd , streamen geprobeerd , 4-5 HDMI kabels geprobeerd , alle opties bij beeld en geluid geprobeerd , 20 keer reboot geprobeerd , 20 films met m2ts bestanden geprobeerd maar hij blijft niet lukken en niemand weet er een oplossing voor . Recovery firmware lukt niet . Via tsmuxer de m2ts bestanden omgezet en hij doet het weer niet !!
Ik krijg haperende geluid maar hoe dan ook geen fatsoenlijke beeld . De klantenservice van popcorn hour is heel traag , ze geven pas 2 dagen later antwoordt .
m2ts bestanden zijn niet afspeelbaar , ik heb het bij verschillende tv's geprobeerd , streamen geprobeerd , 4-5 HDMI kabels geprobeerd , alle opties bij beeld en geluid geprobeerd , 20 keer reboot geprobeerd , 20 films met m2ts bestanden geprobeerd maar hij blijft niet lukken en niemand weet er een oplossing voor . Recovery firmware lukt niet . Via tsmuxer de m2ts bestanden omgezet en hij doet het weer niet !!
Ik krijg haperende geluid maar hoe dan ook geen fatsoenlijke beeld . De klantenservice van popcorn hour is heel traag , ze geven pas 2 dagen later antwoordt .
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2011 20:48 ]
Waarschijnlijk heb je gewoon pech gehad en een defecte PCH A-210 gekregen. Gewoon RMA aanvragen.
Eerste de beste m2ts film die ik net even geprobeerd heb op een newsserver speelde prima af. Geluid OK, beeld OK. Zonder ook maar iets in te stellen of te veranderen. Ook de tweede, een trailer van Paranormal Activity 2, speelt vlekkeloos af.
Tja, wat is traag overigens met klantenservice? Ik vind voor dit apparaat een antwoord binnen twee dagen eigenlijk best wel vlot.
Ik snap ook je hele post niet zo goed. Het ziet er rommelig uit en je doet bijzonder onlogische dingen (waarom zou je tv's en kabels wisselen als je met een ander bestand wel beeld krijgt? tenminste, ik hoop dat je dat geprobeerd hebt!)
Ga eerst maar een keer kijken of je de firmware kan updaten ipv recoveren. Ga daarna maar eens kijken of die m2ts bestanden van je wel normaal zijn.
Tja, wat is traag overigens met klantenservice? Ik vind voor dit apparaat een antwoord binnen twee dagen eigenlijk best wel vlot.
Ik snap ook je hele post niet zo goed. Het ziet er rommelig uit en je doet bijzonder onlogische dingen (waarom zou je tv's en kabels wisselen als je met een ander bestand wel beeld krijgt? tenminste, ik hoop dat je dat geprobeerd hebt!)
Ga eerst maar een keer kijken of je de firmware kan updaten ipv recoveren. Ga daarna maar eens kijken of die m2ts bestanden van je wel normaal zijn.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Ik ben met NZBget begonnen. Ik heb net geinstalleerd via CSI en het lijkt te werken.
Toch heb ik nog een paar vragen:
Je kan bij de webbased config de downloadlocatie aanpassen. NZBget staat op mijn USB stick en die ziet hij nu ook als downloadlocatie. Ik wil graag dat films worden gedownload op de aangesloten usb hardeschijf. Wat is de locatie (path) naar de usb schijf?
Hoe herstart ik NZGget (herstart is nodig als je bepaalde settings wijzigd)?
Toch heb ik nog een paar vragen:
Je kan bij de webbased config de downloadlocatie aanpassen. NZBget staat op mijn USB stick en die ziet hij nu ook als downloadlocatie. Ik wil graag dat films worden gedownload op de aangesloten usb hardeschijf. Wat is de locatie (path) naar de usb schijf?
Hoe herstart ik NZGget (herstart is nodig als je bepaalde settings wijzigd)?
Verwijderd
De update van firmware was de eerste wat ik gedaan had , m2ts bestanden die ik geprobeerd heb lukken wel bij andere mensen ( bij NMT forum heb ik een aantal m2ts bestanden gedeeld en deed het daar bij iedereen ) .woutur schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 21:12:
Eerste de beste m2ts film die ik net even geprobeerd heb op een newsserver speelde prima af. Geluid OK, beeld OK. Zonder ook maar iets in te stellen of te veranderen. Ook de tweede, een trailer van Paranormal Activity 2, speelt vlekkeloos af.
Ik dacht misschien dat het aan me tv lag vandaar dat ik ook andere tv's heb geprobeerd , dit hetzelfde met HDMI kabel en daarom verschillende HDMI's ( 1.3 en 1.4 ) geprobeerd.
Volgens mij is er gewoon iets kapot .
Tja, als andere bestanden het wel doen (dat kan ik nog steeds niet uit je verhaal opmaken) en deze het niet, dan is het gek. Als andere bestanden het ook niet doen... dan moet de PCH terug.
Probeer eens bij een kennis/buren wat de A200 daar doet. Als daar hetzelfde probleem zich voordoet zit het in de A200.woutur schreef op zondag 15 mei 2011 @ 12:10:
Tja, als andere bestanden het wel doen (dat kan ik nog steeds niet uit je verhaal opmaken) en deze het niet, dan is het gek. Als andere bestanden het ook niet doen... dan moet de PCH terug.
Verwijderd
Wie kan mij helpen? Ik heb een PH a-210 en wil de ook gebruiken als nas, hoe kan ik vanaf een externe pc in mijn hdd komen. Heb al van alles geprobeerd maar wil niet lukken. Dit heb ik gedaan, kan iemand zeggen wat ik fout doe?
Http//ip PH:8080 en vele ander poorten. Heb ook in mijn router (een Linksys wrt54g) verrschillende poorten Port Range Forward gedaan, ook 21.
Wat doe ik fout en moet ik ook wat in de PH veranderen, heb wel alle servers geinstaleerd en aan staan.
Http//ip PH:8080 en vele ander poorten. Heb ook in mijn router (een Linksys wrt54g) verrschillende poorten Port Range Forward gedaan, ook 21.
Wat doe ik fout en moet ik ook wat in de PH veranderen, heb wel alle servers geinstaleerd en aan staan.
@egbert74, Als ik het goed begrijp probeer je met een externe computer (dus buiten je thuis netwerk) verbinding te maken met de interne harde schijf van de Popcorn Hour? Zo ja; dan hoef je enkel de FTP server in te schakelen (setup > nmt applicaties) en poort 21 te forwarden in je router naar het IP adres van de Popcorn Hour. Vervolgens verbind je met de externe computer naar het IP adres van je internet verbinding (whatismyip.com) doormiddel van een FTP-programma (bijvoorbeeld Filezilla).
Verwijderd
Maar dan moet er dus altijd een ftp prog draaien op die pc? Of zijn er nog meer mogelijkheden om er in te kunnen loggen?
WBT schreef op zondag 15 mei 2011 @ 15:06:
@egbert74, Als ik het goed begrijp probeer je met een externe computer (dus buiten je thuis netwerk) verbinding te maken met de interne harde schijf van de Popcorn Hour? Zo ja; dan hoef je enkel de FTP server in te schakelen (setup > nmt applicaties) en poort 21 te forwarden in je router naar het IP adres van de Popcorn Hour. Vervolgens verbind je met de externe computer naar het IP adres van je internet verbinding (whatismyip.com) doormiddel van een FTP-programma (bijvoorbeeld Filezilla).
Ik heb inmiddels bij popcornhour support het probleem met de quicktime movies maar eens aangekaart. Wellicht dat mensen met een A210 hier ook eens wat zouden kunnen testen: als voorbeeld kun je hier: http://trailers.apple.com/trailers/magnolia/allgoodthings/ een 1080p trailer downloaden (directe link naar de trailer is http://trailers.apple.com...goodthings-tlr1_1080p.mov). Als ik deze op mijn A210 afspeel, hapert het na 42 seconden, als een man 'she doesn't know you long enough' zegt. Ben wel benieuwd of dit bij anderen ook reproduceerbaar is.
Even snelle stomme vraag, als ik google naar handleidingen kom ik enkel een Russische en een Franse tegen.. Nu heb ik eindexamen gedaan in Frans maar alsnog heb ik aan beide niet veel. Heeft iemand misschien een link naar een Engelse of Nederlandse handleiding?
Scientia potentia est
@egbert74, je hoeft enkel het FTP programma aan te zetten wanneer je bestanden wilt downloaden of uploaden naar de Popcorn Hour harde schijf. Maar ik vermoed dat je opzoek bent naar meer een 'VPN' situatie, waarbij je met een externe computer de Popcorn Hour harde schijf kan 'mounten' alsof het een lokale schijf is. Dit is helaas niet mogelijk zonder aanvullende programma's te gebruiken....
@martijn--g, vanaf de volgende link kan je de Nederlandstalige C-200 handleiding downloaden, welke voor 99% aansluit op de A200/A-210 :-)
http://files.syabas.com/p..._Manual-Dutch_Version.pdf
@martijn--g, vanaf de volgende link kan je de Nederlandstalige C-200 handleiding downloaden, welke voor 99% aansluit op de A200/A-210 :-)
Kan de trailer niet downloaden dus kan het niet voor je proberen.jasjenl schreef op zondag 15 mei 2011 @ 18:52:
Ik heb inmiddels bij popcornhour support het probleem met de quicktime movies maar eens aangekaart. Wellicht dat mensen met een A210 hier ook eens wat zouden kunnen testen: als voorbeeld kun je hier: http://trailers.apple.com/trailers/magnolia/allgoodthings/ een 1080p trailer downloaden (directe link naar de trailer is http://trailers.apple.com...goodthings-tlr1_1080p.mov). Als ik deze op mijn A210 afspeel, hapert het na 42 seconden, als een man 'she doesn't know you long enough' zegt. Ben wel benieuwd of dit bij anderen ook reproduceerbaar is.
@WBT, top bedankt.. stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Wel raar trouwens dat er niet gewoon een fatsoenlijke handleiding is.
Scientia potentia est
Verwijderd
Thanks 
WBT schreef op zondag 15 mei 2011 @ 19:27:
@egbert74, je hoeft enkel het FTP programma aan te zetten wanneer je bestanden wilt downloaden of uploaden naar de Popcorn Hour harde schijf. Maar ik vermoed dat je opzoek bent naar meer een 'VPN' situatie, waarbij je met een externe computer de Popcorn Hour harde schijf kan 'mounten' alsof het een lokale schijf is. Dit is helaas niet mogelijk zonder aanvullende programma's te gebruiken....
Als je gewoon via die directe link probeert te downloaden met je browser zal het inderdaad niet lukken, je moet de MOV download tool hiervoor gebruiken.Hurricane schreef op zondag 15 mei 2011 @ 19:31:
[...]
Kan de trailer niet downloaden dus kan het niet voor je proberen.
Hoi,woutur schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 20:15:
Goed nieuws!. Eindelijk is het mogelijk MPD te gebruiken op de popcornhour. Net geinstalleerd en werkt! Hier staat de how-to!
Enige kanttekeningen:Verder gewoon geweldig!
- Eerste drie seconden van het eerste nummer van een playlist ontbreken
- Volume regeling werkt niet
- Ik merk dat muziek wat meer bass heeft, waarschijnlijk door transcoding (MP3 -> FLAC)
ik heb dit nu ook draaien, maar ik heb mijn muziek niet op me popcorn staan maar op mijn NAS (Synology DS209). Dit heb ik via NFS met elkaar verbonden. Kan ik ook de muziek die op mijn NAS staat laten scannen en dit via MPD afspelen?
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
De gebruiksaanwijzing voor de A-210 staat online, in het engels.
http://files.syabas.com/popcornhour/download/PopcornHour_A210_UserGuide.pdf
http://files.syabas.com/popcornhour/download/PopcornHour_A210_UserGuide.pdf
Ja, maar die muziek is standaard niet beschikbaar onder /SHARE/MUSIC . Je zult het bestand mpd.conf dus aan moeten passen zodat mpd daar kijkt voor je muziekcollectie. Ik weet niet zo goed hoe NFS werkt, maar als je op één of andere manier de remote directory op je PCH mount, komt het allemaal goedrikadoo schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:00:
[...]
Hoi,
ik heb dit nu ook draaien, maar ik heb mijn muziek niet op me popcorn staan maar op mijn NAS (Synology DS209). Dit heb ik via NFS met elkaar verbonden. Kan ik ook de muziek die op mijn NAS staat laten scannen en dit via MPD afspelen?
Ik heb al zitten kijken en heb de conf aan gepast.
ls -al /opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/Muziek/
Daar staan mijn muziek in 4 mappen. Maar als ik via putty naar die directory gaat dan zie ik geen mappen. En als ik het aanpas dan gebeurd er verder ook niets. Zelf als ik nfs uit heb staan...
Kan ook niet echt iets vinden op google
ls -al /opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/Muziek/
Daar staan mijn muziek in 4 mappen. Maar als ik via putty naar die directory gaat dan zie ik geen mappen. En als ik het aanpas dan gebeurd er verder ook niets. Zelf als ik nfs uit heb staan...
Kan ook niet echt iets vinden op google
[ Voor 6% gewijzigd door rikadoo op 18-05-2011 17:02 ]
Kan de Popcorn Hour A-210 3D Half-SBS films (mkv) met subs goed streamen naar een 3d TV ?
Overal ellende met het goed weergeven van de ondertitels in 3D
Ben benieuwd of deze MP het wel goed streamt.
Mijn Dvico TViX HD M-6500A v2 kan het dus niet...
Overal ellende met het goed weergeven van de ondertitels in 3D
Ben benieuwd of deze MP het wel goed streamt.
Mijn Dvico TViX HD M-6500A v2 kan het dus niet...
Mijn PCH A200 speelt geen video af via het netwerk:s
Het was zowieso al een pokkewerk om alles zichtbaar te krijgen vanaf Windows 7. Het is nog steeds niet stabiel, maar soms is mijn pc zichtbaar via de PCH A200 en dan kan ik geen enkele video afspelen. Muziek werkt wel overigens.
MKV files zijn overigens niet eens zichtbaar, MP4 files weer wel, maar dan krijg ik de melding "Could Not Play". Voor zover ik weet staat de nieuwste firmware erop (van april dacht ik?)
Waar ligt het probleem? Via de interne HDD werken video's wel vlekkeloos:S
Ik heb overigens KPN internet, met een Arcadyan router. Zou daar misschien een probleem zijn?
Het was zowieso al een pokkewerk om alles zichtbaar te krijgen vanaf Windows 7. Het is nog steeds niet stabiel, maar soms is mijn pc zichtbaar via de PCH A200 en dan kan ik geen enkele video afspelen. Muziek werkt wel overigens.
MKV files zijn overigens niet eens zichtbaar, MP4 files weer wel, maar dan krijg ik de melding "Could Not Play". Voor zover ik weet staat de nieuwste firmware erop (van april dacht ik?)
Waar ligt het probleem? Via de interne HDD werken video's wel vlekkeloos:S
Ik heb overigens KPN internet, met een Arcadyan router. Zou daar misschien een probleem zijn?