Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
woutur schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:03:
[...]

Ja, maar die muziek is standaard niet beschikbaar onder /SHARE/MUSIC . Je zult het bestand mpd.conf dus aan moeten passen zodat mpd daar kijkt voor je muziekcollectie. Ik weet niet zo goed hoe NFS werkt, maar als je op één of andere manier de remote directory op je PCH mount, komt het allemaal goed :)
Yes het is gelukt, moest op de Popcorn een Samba verbinding maken met de gedeelde map van mijn NAS, vervolgens login gegevens invullen. En daarna de music_directory aanpassen naar "/opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/NETWORK_BROWSER".

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-03 16:51
NilsPils schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:55:
Mijn PCH A200 speelt geen video af via het netwerk:s

Het was zowieso al een pokkewerk om alles zichtbaar te krijgen vanaf Windows 7. Het is nog steeds niet stabiel, maar soms is mijn pc zichtbaar via de PCH A200 en dan kan ik geen enkele video afspelen. Muziek werkt wel overigens.
MKV files zijn overigens niet eens zichtbaar, MP4 files weer wel, maar dan krijg ik de melding "Could Not Play". Voor zover ik weet staat de nieuwste firmware erop (van april dacht ik?)
Waar ligt het probleem? Via de interne HDD werken video's wel vlekkeloos:S

Ik heb overigens KPN internet, met een Arcadyan router. Zou daar misschien een probleem zijn?
Met mp4 filmpjes heb ik hetzelfde. 3/4 speelt wel. de rest alleen geluid en zwart beeld. Vreemd.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RallyPatrick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-01-2021
Het lukt me maar niet om een nieuwere versie van NZBGet via de CSI te installeren op de PCH-A210. Ik krijg elke keer de melding:

Found hardware type: Popcorn Hour C200
Found hardware type: Popcorn Hour C200

Application Initializer version 1.13
---------------------------------------
Checking for new version: up to date
Checking Application Initializer profile: Valid
Installing application from file /share/nzbget.tar: Done
Starting NZBget: ln: /share/Apps/AppInit/websites/NZBget_web: Operation not permitted
Done

Programma wordt uiteindelijk wél geïnstalleerd, maar kan niet bij de webinterface http://pch-a210:9999/NZBget_web/ er volgt dan een 404 error:

Not Found
The requested URL /NZBget_web/ was not found on this server.
----------------------------------------------------------------------
Apache/1.3.33 Server at 127.0.0.1 Port 9999

Nu zag ik al wel dat de \\Pch-a210\share\Apps\AppInit\websites map gewoon leeg is :?
Verder kan ik de PCH gewoon benaderen via de share of via FTP. Heb de NMT apps evenals het CSI programma al meerdere malen opnieuw geïnstalleerd, maar kan het probleem maar niet tekkelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NilsPils
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-07 09:34
Is er dan niemand die mij kan helpen? Heb zelfs een advertentie geplaatst!!

V&A gevraagd: Wie stelt mijn thuisnetwerk in?!

Heb het helemaal gehad met die PCH A200 en mijn netwerk. Ik ben totaal niet a-technisch, maar ik krijg het niet aan de gang. Tot nu toe vind ik het apparaat het geld niet waard, en heb er zelfs spijt van lees: miskoop.

..,Zo, dat was mijn frustratie:P,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

@NilsPils Windows 7 is een ramp om mappen mee te delen. Probeer het anders eens aan de hand van deze handleidingen; http://www.hdsupplies.nl/...-windows7-bestandsdeling/ & http://www.hdsupplies.nl/...ls-netwerkschijf-windows/

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NilsPils
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-07 09:34
WBT schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:40:
@NilsPils Windows 7 is een ramp om mappen mee te delen. Probeer het anders eens aan de hand van deze handleidingen; http://www.hdsupplies.nl/...-windows7-bestandsdeling/ & http://www.hdsupplies.nl/...ls-netwerkschijf-windows/

Succes :)
Thnx, hier kom ik iig alweer een stukje mee vooruit! Ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

@Nils, komt me ellendig bekend voor.. moet zeggen dat ik het instellen steeds maar uitstel en gewoon een usb stick vol plemp als ik wat wil kijken.
Op zich speelt de A200 alles maar het kreng maakt herrie en is een ramp om in te stellen naar mijn mening.

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
idem haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• numm!e
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05 12:23

numm!e

ttl =< 0 ms

Misschien hebben anderen iets aan mijn werkwijze:

Ik heb Windows7 maar heb direct gekozen voor het aansluiten via een Linux Live CD.
1. harde schijf in A210 geplaatst en geformatteerd via menu optie in mediaplayer
2. harde schijf uit mediaspeler gehaald en eenmalig via SATA op pc aangesloten en volgepompt*
3. terug in A210 geplaatst en nu upload ik (wireless) aanvullingen via FTP.

Gevolg: geen enkel probleem qua share configuratie en in 2 uur zat ik te genieten van mijn 2TB schijf die al voor de helft gevuld was.

* opstarten met linux mint (bijvoorbeeld) NTFS partities mount je automatisch wanneer je ze benaderd, de harde schijf geformateerd met het EXT3 filesystem is probleemloos te benaderen.

\\reboot_the_planet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vorige week heb ik een PCH-A210, echter is het me tot nog toe niet gelukt deze helemaal werkend te krijgen. Ik heb problemen met het delen van media vanaf mijn laptop met Windows 7. Specifieker: het delen van videobestanden lukt niet.

Als ik op mijn laptop bijvoorbeeld een .mp3-bestand selecteer en kies voor 'Delen met Thuisgroep (Lezen)' werkt dit prima, hetzelfde geldt voor afbeeldingen. Videobestanden krijg ik echter op geen manier gedeeld, terwijl ik het op dezelfde manier aanpak.

Wat ik heb geprobeerd:

- Heb bestanden geprobeerd 'geavanceerd te delen'
- Deze handleiding for sharing doorlopen: http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Windows7
- Network Share geinstalleerd en doorlopen volgens deze handleiding: http://www.networkedmedia...i/index.php/Network_Share

Iemand suggesties om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
Na het raadplegen van networkmediatank heb ik toch nog een paar vragen waar ik echt mee zit en waar ik niet verder kom. Alles suggesties en hulp die ik kan krijgen is welkom.

1. ik kan geen bestanden meer toevoegen aan bijvoorbeeld mijn map Blues en Jazz. Als ik iets move van bv downloads naar deze map dan staat er: " Alert!!!, not enough space. Ik krijg dit niet opgelost (1300 gb vrij). het advies hier:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=52297 heb ik al opgevolgd maar helpt niet.

2. Ik krijg de a210/interne hd van de a210 niet te zien als ik deze aan een laptop koppel via de usb slave. Ik kan zo dus de bestanden ook niet verplaatsen. Wel krijg ik een melding dat er iets (de samsung hd van de a210) aan mn laptop hangt. Alleen dit laat zich niet zien in deze computer of ergens anders. Hoe kan dat?

3. het via mn laptop (windows 7) via het netwerk op de a210 komen lukt ook niet. Ik heb de handleidingen (zie ook het bericht hierboven van Waardigheid) al geprobeerd. Tot geen resultaat.

4. sommige mp4 bestanden speelt hij niet goed af. Het ligt niet aan de bestandsnaam want andere die ik hetzelfde noem doen het wel. Het geluid is er wel, het beeld echter niet.

5. omdat ik niet in mn a210 kom kan ik het nmj bestand ook niet deleten zodat ik af kom van het alleen maar "verifying database" gezeur in NMJ. Deze werkt dus ook niet.

Ik heb nu 2 weken via networkmediatank vanalles geprobeerd maar het lukt niet. Vandaar mijn beroep op jullie.

Alvast bedankt!

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT

WBT

@r.brands, 6 posts naar boven vind je nog een alternatieve methode voor het instellen van bestandsdeling tussen Windows 7 <-> Popcorn Hour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
Bedankt, maar ook die heb ik al geprobeerd.

Het verbinden met mn laptop via netwerk is niet mn grootste probleem. Wil gewoon dat hij alles afspeelt en dat ik desnoods via de usb slave wat intern kan rommelen.

Ik ga vanavond of morgen oversight eens proberen. YAMJ snap ik tot nu toe de ballen van haha.

Moet zeggen dat het me niet meevalt om als soort van leek dit allemaal werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Momenteel ben ik in het bezit van een Eminent 7080 waar ik erg tevreden over ben. het enige nadeel van deze speler is dat muziek afspelen echt onhandig is. om deze reden ben ik aan het kijken naar een vervanger. Ik twijfel tussen de a200 en a210. Voorkeur gaat naar de 200 vanwege de prijs (ben wel erg gecharmeerd van het uiterlijk van de a210). De eisen die ik heb zijn:

- moet zo'n beetje alle films af kunnen spelen
- moet de data op de interne hdd kunnen delen ove rhte netwerk met mijn asus o'play die boven staat.
- zelfstandig downloaden van niewsgroepen, inclusief repareren en uitpakken ( 1 van de redenen waarom ik destijds de eminent heb gekocht)
- instelmogelijkheden mbt subtitles.
- muziek een beetje fatsoenlijk af kunnen spelen, het liefst te bedienen met mijn android

Volgens mij kan de a200 dit prima, of zie ik iets over het hoofd? Met name het laatste punt natuurlijk, dat is waar de PCH zijn voordeel haalt tov de eminent.

[ Voor 14% gewijzigd door thejoker80 op 24-05-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:43

DukeBox

loves wheat smoothies

Het valt me op dat velen die sharing niet voor elkaar krijgen de schuld leggen bij de PCH terwijl het toch echt file sharing 101 is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
DukeBox schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:28:
Het valt me op dat velen die sharing niet voor elkaar krijgen de schuld leggen bij de PCH terwijl het toch echt file sharing 101 is.
Nou, Windows 7 zit gewoon nogal dichtgetimmerd. Wat gewoon extreem irritant is. Het is niet de schuld van de PCH in ieder geval.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 20:27
Vraag, waar kan ik vinden wat de maximale bitrate is die deze speler aan kan? Wil dat graag exact weten voordat ik deze aanschaffen aangezien ik issues heb mbt de bitrate op me huidige speler.

Daarnaast lees ik aan het begin dat hier geen blurayspeler op zit. Dat houdt toch in dat deze geen bluray schijven kan lezen maar wel wel bluraybestanden kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
nieuwste firmware te downloaden, versie 02-04-110519-21-POP-411-000

linkje: http://www.popcornhour.com/download/A200/firmware-A200.html

Release Note :
1. Still same NMT apps 02-04-101104-21-POP-411

2. BD/AVCHD/DVD/CDDA
- Fixed ISO and BD playback fail from USB, when started through certain flash app

3. Video and Audio playback
- Fixed 3D output failure due to incorrect filename parsing (Bug #5002069/#0000541)
- Fixed stuttering 25fps H264 video in MKV (Bug #5001993)
- workaround incorrect PCM/WAV detection (Bug #5001942/#0000161)
- AVI chunk data handling of padding to even boundary (Bug #5002058/#0000531)
- Fixed FLAC playback random crashed due to stack violation (Bug #5002065/#0000539)
- Fixed framerate sync issue with video-only file (Bug #5001539)
- Fixed for small glitches during FLAC gapless (Bug #5001646)
- External SRT subtitle "index.srt" loaded as default subtitle for simpleBD
- Fixed wrong positioning of SSA subtitle text with move tag (Bug #5001944)
- Fixed Arabic character shaping issue (Bug #5002053/#0000272)
- Fixed ability to extract Dolby Digital (AC3) core from TrueHD stream, can bitstream and downmix now.
- Fixed VOBSUB in MKV crash issue

4. Networked Media JukeBox (NMJ)
- NFO file issue fixed
- Fixed NMJ Scanning hangs occasionally when parsing certain MKV

5. System/Network
- German translation changes
- Fixed crash when click on GPL link in "open source license" screen
- Fixed "moving up/PageUp from webservices with multiple pages generates an error" (Bug #5001534)
- Fixed certain Audio CD ripping failed, due to special character in filename (Bug #5002061)
- Added manual setting of YCbCr colorspace (BT.601 and BT.709)
- Added Auto YCbCr colorspace.
- Fixed Adaptive de-interlace.

NMT Apps Version : 02-04-101104-21-POP-411

Release Note : 1. Minimum firmware version to use this NMT App is 02-04-101104-21-POP-411-000

2. Version stepping, practically same as 02-03-100427-21-POP-411

NMJ DB Converter : Download To NMJ DB Converter

NMJ User Guide : Download Apps Market & NMJ User Guide
NMJ Forum

Note : Unzip into the root of your USB thumbdrive. Browse to usbupdate.html to update. Please DO NOT power off the unit during firmware update, as it will render your unit inoperational.

[ Voor 94% gewijzigd door iglo op 27-05-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 15:18
Ik heb geprobeert te googlen, maar kan weinig bruikbaars vinden.
maar de overdrachts snelheid via het bekabelde netwerk van de popcorn vind ik nog al tegenvallen.
Momenteel haal ik niet maar dan 8mb p/s
Ik heb een synology ds209 en een netgear wnr3500 router, alles bekabeld.

Iemand anders dezelfde ervaring of suggesties voor verbetering ?

btw ook laatste firmware van alle apperaten gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door duk3n op 28-05-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

sanook

_/-\o_

Is de wireless config (A-210) ook via de webbrowser in te stellen ? Als ik dit probeer via IPADRESPCH:8883/network.html dan lukt het in ieder geval niet (ook niet als ik het IP-adres corrigeer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 20:27
duk3n schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:08:
Ik heb geprobeert te googlen, maar kan weinig bruikbaars vinden.
maar de overdrachts snelheid via het bekabelde netwerk van de popcorn vind ik nog al tegenvallen.
Momenteel haal ik niet maar dan 8mb p/s
Ik heb een synology ds209 en een netgear wnr3500 router, alles bekabeld.

Iemand anders dezelfde ervaring of suggesties voor verbetering ?

btw ook laatste firmware van alle apperaten gedaan.
Ben er geen expert in maar volgens mij is 8 mbps vrij laag. Ik zit zelf met een simpele netgear router op gemiddeld 40 mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

sanook

_/-\o_

Draadloos kom ik op ca 1100-1200 KB/s wat ik redelijk vind. Heb me wel blind zitten staren op de Link Quality, die was altijd > 70% maar toch had ik hele slechte netwerk resultaten. Dacht dat het de signaalsterkte was maar dat was dus niet zo. wifi dongle nu verplaatst en werkt nu als een zonnetje.
PCH is een fijn ding maar absoluut geen plug and play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:51
Ik heb gisteren de nieuwste firmware geinstalleerd. Omdat ik bij mijj vriendin vaak de film kopieer naar de externe USB hardeschijf en deze aansluit op de A-200 dacht ik van ik kopieer de films wel even via ftp naar de A-200.

Met Filezilla log ik in op de A-200 met aangesloten USB hardeschijf. Dit gaat allemaal prima maar ik vind de kopieersnelheid erg tegenvallen.
Ik haal nu 500 kb/s, moet er er wel bijzeggen dat ik draadloos verbonden ben op deze laptop. Op de laptop draait Windows 7, ben draadloos verbonden met de Ubee modem/router van Ziggo. De a-200 zit daar weer bedraad op aangesloten. Ik wist wel dat ik niet hele hoge snelheden zou halen, maar dit valt me wel erg tegen. Iemand een idee om het sneller te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het hangt natuurlijk uiteindelijk van de draadloze verbinding van je laptop af, maar je zou wel meer moeten halen. (tot ~10 MB/ sec. maximaal)
maar ... het is altijd sneller om je externe hd even op je laptop aan te sluiten en alles daarmee over te hevelen. (20+MB/sec)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 16:52
martijn--g schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:16:
Op zich speelt de A200 alles maar het kreng maakt herrie
Om die heb ik alsnog de A210 case gekocht. Nog geen moment spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenZation
  • Laatst online: 12-12-2024
Mijn probleem ligt bij het afspelen van bluray bestanden die op de intern HD staan. Wanneer ik de player een clean start geef, speelt hij de eerste 2 films netjes af....wanneer ik de derde film selecteer (maakt niet uit welke bluray film) laad hij het bufferscherm even zien en gaat dan weer netjes terug naar het navigatie gedeelte....als ik dan 1 van de eerder afgespeelde films selecteer krijg ik precies hetzelfde!!

Iemand hier ook ervaring mee en weet hoe ik dit kan oplossen? In de wandelgangen hoorde ik iets over Mplayer en dat het probleem daar ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:13:
het hangt natuurlijk uiteindelijk van de draadloze verbinding van je laptop af, maar je zou wel meer moeten halen. (tot ~10 MB/ sec. maximaal)
maar ... het is altijd sneller om je externe hd even op je laptop aan te sluiten en alles daarmee over te hevelen. (20+MB/sec)
Draadloos ging het niet snel maar zelfs aan een kabel, ging hij nog maar met 1,5 - 2 MB/s. Ik snap er niks van. Hang ik aan de kabel van de A-200 een laptopje dan gaat het kopieren wel heel snel, ik ga er vanuit dat de kabel wel goed is en de router die snelheid aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZenZation schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:20:
...

Iemand hier ook ervaring mee en weet hoe ik dit kan oplossen? In de wandelgangen hoorde ik iets over Mplayer en dat het probleem daar ligt?
hoe warm is/wordt je speler na twee films ? wordt hij erg warm. Dan zou je eens een ventilatortje op de speler kunnen richten en het nog eens proberen, gewoon om te kijken of het daar aan ligt.
[message]Binnetie[/message]
Draadloos ging het niet snel maar zelfs aan een kabel, ging hij nog maar met 1,5 - 2 MB/s. Ik snap er niks van. Hang ik aan de kabel van de A-200 een laptopje dan gaat het kopieren wel heel snel, ik ga er vanuit dat de kabel wel goed is en de router die snelheid aan kan.
het klinkt alsof je de A-200 op 10 Mbit heb staan dan.
wat voor kabel is dat trouwens met de laptop? als dat een netwerkkabel is en de snelheid is dan wel goed, dan zou de router/switch wel eens de bottleneck kunnen zijn.

*edit* Het zou ook natuurlijk kunnen zijn dat je een wat traag wifi protocol gebruikt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2011 12:00 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
woutur schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 20:15:
Goed nieuws!. Eindelijk is het mogelijk MPD te gebruiken op de popcornhour. Net geinstalleerd en werkt! Hier staat de how-to!

Ter verduidelijking: met mpd kan je muziek afspelen op je popcornhour zonder daarvoor de teevee aan te zetten. Je kan met een laptop/iphone/androidphone/ipad de muziekspeler starten, artiesten/albums/etc opzoeken en toevoegen aan een afspeellijst.

Enige kanttekeningen:
  • Eerste drie seconden van het eerste nummer van een playlist ontbreken
  • Volume regeling werkt niet
  • Ik merk dat muziek wat meer bass heeft, waarschijnlijk door transcoding (MP3 -> FLAC)
Verder gewoon geweldig!
Needed :
1 - CSI, to install ipkg
http://www.networkedmediatank.com/showth...#pid240402
2 - ipkg, to install packages
http://www.networkedmediatank.com/showth...#pid427422
3 - in ipkg, the following packages need to be installed :
. busybox (a PCH reboot is recommended after install)
. mpd
. mpc (if you want it, not mandatory)

Ik ben inmiddels een heel eind gekomen (tot en met het installeren van busybox) , ik zie mpd niet in de lijst staan, waar vind ik die zodat ik hem op de popcorn kan installeren?

na wat gerommel en zorgvuldig kijken is het gelukt. ik zal maar niet uitwijden waar ik de mist inging, werkt werkelijk perfect!

[ Voor 31% gewijzigd door liffey op 03-06-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 15:18
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:57:

het klinkt alsof je de A-200 op 10 Mbit heb staan dan.
wat voor kabel is dat trouwens met de laptop? als dat een netwerkkabel is en de snelheid is dan wel goed, dan zou de router/switch wel eens de bottleneck kunnen zijn.
Mijn router/switch is het probleem niet, zelfs wireless van me laptop naar me desktop gaat sneller. ik haal heel goede snelheden ook naar en van me NAS.

Je schrijft dat er een instelling op de popcorn zit van 10Mbit ? Ik ben dit nog nooit tegengekomen bij de instellingen. Waar zou ik dat moeten aanpassen.
Me popcorn draait verder op hele normale instellingen. Ik heb niks aanpast behalve de vaste maprouting en een aantal web apps. ( uitzending gemist werkt nog steeds niet |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 08:13
Dit staat onder setup, network. Gewoon mbv je popcorn afstandbediening.. Daar kun je instellen op auto (Gb, auto sensing) of 10/100Mbps. De auto kan goed werken als de rest van de netwerkaparatuur ermee kan omgaan. Vaak werkt echter de 10/100 goed, mede omdat de Gb snelheid in de praktijk niet wordt gehaald door proc/chipset beperkingen en beperkte compabiliteit met switches/ routers. Kijk daar dus eens waar de setting nu op staat en stel deze naar wens in. Op de meeste switches/routers kun je aan de kleur van de led/llampje wel zien of het een 100Mbps of 1Gb verbinding is. (100 = geel en Gb is groen)

[ Voor 6% gewijzigd door wvkreg op 05-06-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
Hallo allen,

Sinds een paar dagen heb ik een raar probleem.

De a210 reboot zonder ogenschijnlijke reden uit zichzelf.

Bijvoorbeeld bij het kijken van een film of het luisteren van een album.

Kan dit te maken hebben met nzbget? In eerste instantie dacht ik dat lag aan het feit dat ik downloade en hij uitpakte ofzo. Maar na het pauzeren van de downloads etc doet hij het nog steeds.

Alle ideeen zijn welkom.

thread at nwmt.com:

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=52651

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r.brands schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:55:
Hallo allen,

Sinds een paar dagen heb ik een raar probleem.

De a210 reboot zonder ogenschijnlijke reden uit zichzelf.

Bijvoorbeeld bij het kijken van een film of het luisteren van een album.

Kan dit te maken hebben met nzbget? In eerste instantie dacht ik dat lag aan het feit dat ik downloade en hij uitpakte ofzo. Maar na het pauzeren van de downloads etc doet hij het nog steeds.

Alle ideeen zijn welkom.

thread at nwmt.com:

speel je de films/muziek vanaf interne hd, netwerk, usbschijf ?

gebeurd het ook als je helemaal niets met je nzbget doet ? (als in, niet op pauze en in gebruik)

hoe warm voelt je a210 als hij reboot of heeft gereboot ? Voelt hij erg warm aan, dan moet eens even de a210 openmaken en kijken of het koelelement wel goed zit.

Voelt hij niet warm aan dan kan het zijn dat de voeding het niet trekt (kan max 36W output aan, dus onwaarschijnlijk)
denk aan extra apparatuur dat er aan hangt zoals externe usb-schijven die geen eigen voeding hebben of oude interne hd's die wat meer stroom verbruiken als ze in de weer zijn.

het kan natuurlijk ook zijn dat de stekker niet lekker in de stroomadapter van je a210 zit (Dit zelf wel eens gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:44:
[...]

speel je de films/muziek vanaf interne hd, netwerk, usbschijf ?

gebeurd het ook als je helemaal niets met je nzbget doet ? (als in, niet op pauze en in gebruik)

hoe warm voelt je a210 als hij reboot of heeft gereboot ? Voelt hij erg warm aan, dan moet eens even de a210 openmaken en kijken of het koelelement wel goed zit.

Voelt hij niet warm aan dan kan het zijn dat de voeding het niet trekt (kan max 36W output aan, dus onwaarschijnlijk)
denk aan extra apparatuur dat er aan hangt zoals externe usb-schijven die geen eigen voeding hebben of oude interne hd's die wat meer stroom verbruiken als ze in de weer zijn.

het kan natuurlijk ook zijn dat de stekker niet lekker in de stroomadapter van je a210 zit (Dit zelf wel eens gehad)
Ik speel alles af via interne hdd.

Nzbget helemaal afsluiten zal ik morgen eens proberen maar volgens mij heeft ie zichzelf ook gereboot toen deze uitstond.

Om eerlijk te zijn heb ik nooit gevoeld hoe warm hij is. Zal ik morgen doen.

Even terzijde en wederom een vraag aan de wijzere medemens: Ik kan mn a210 niet normaal uitzetten.

Power+eject en power+delete is allebei rebooten. Power alleen zet ie em uit maar runt ie verder.

Daarom houd ik de knop Power altijd 3 sec in zodat ie echt uitgaat.

Doe ik dit correct of zie ik iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Ik krijg mijn avi's niet geresumed als ik ze stop. Ze beginnen altijd weer op 0%.
Ik zie geen instelling in het Instellingen-menu waarmee ik dat zou moeten regelen.

Ik weet dat dit er in zit:
o Max. 10 bookmarks.
o bookmark saved on STOP keypress; subsequent press (ENTER or PLAY) will resume from bookmark.

Firmware update feb 2010
meuk: Popcorn Hour A-200 02-02-100208-19-POP-411

Maar dat werkt dus niet bij mij...
Ik draai alles via myiHome als mediaserver op een XP-machine.

Heeft iemand een tip hoe ik dat weer goed krijg?

[ Voor 56% gewijzigd door GeeBee op 09-06-2011 18:10 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT

WBT

Voor zover ik weet onthoud de Popcorn Hour alleen het laatste afspeelpunt als deze schrijfrechten heeft op de afspeelbron. Doordat je myiHome gebruikt wordt dit niet opgeslagen, gebruik je daarin tegen een SMB gedeelde map zou het wel moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Sinds gisteravond is min A200 behoorlijk aan het bokken.
Ik heb hem sindskort aangesloten op mijn nas (Synology DS211), het streamen ging goed. Maar sinds gisteravond stottert de speler bij alles wat ik af wil spelen. Zelfs afleveringen die ik de dag ervoor gekeken had zonder problemen. Ik heb de nas opnieuw opgestart, geen programmas die op de achtergrond draaien. Mediaspeler opnieuw opgestart, maar het stotteren blijft. De switich heb ik nog even uit en weer aan gezet maar het mag niet baaten.

Iemand die enig idee heeft wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT

WBT

Probeer eerst eens een video af te spelen vanaf een usbstick, als dat wel goed werkt is er misschien iets mis met je nas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat zal ik proberen.
Maar toch vreemd aangezien de nas niks te doen heeft (belasting is minimaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT

WBT

Zelf heb ik ook een dergelijke storing gehad in het verleden, waarbij mijn nas de boosdoener was. Zodoende dat ik aanraad om eerst nog even een testje te doen vanaf een ander medium, voordat je de schuld bij de pch neerlegt ;-).

Een firmware recovery om alles uit te sluiten is ook geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Wat heb je uiteindelijk moeten doen om het streamen van de nas weer opgang te brengen? Ik zal vanavond eens een usbschijf aan de pch hangen om te kijken wat hij dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Laatst online: 06-09 17:01
Binnetie schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:12:
Sinds gisteravond is min A200 behoorlijk aan het bokken.
Ik heb hem sindskort aangesloten op mijn nas (Synology DS211), het streamen ging goed. Maar sinds gisteravond stottert de speler bij alles wat ik af wil spelen. Zelfs afleveringen die ik de dag ervoor gekeken had zonder problemen. Ik heb de nas opnieuw opgestart, geen programmas die op de achtergrond draaien. Mediaspeler opnieuw opgestart, maar het stotteren blijft. De switich heb ik nog even uit en weer aan gezet maar het mag niet baaten.

Iemand die enig idee heeft wat er aan de hand is?
Typisch, ik heb exact hetzelfde probleem. Sinds een paar dagen stottert de speler na een minuut of wat spelen. Dit tijdens streamen van mijn PC. Ik ben nog geen oplossing tegen gekomen. Enige tip die ik vond was je netwerk op 10/100 zetten ipv auto. Dat heeft bij mij nog niet mogen baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb het netwerk al op 10/100 staan maar ook daar zit het niet in. Het laatste wat ik gedaan had voor de problemen was het installeren van YAMJ via de apps market. Dat ging erg langzaam. Ik ga deze eens verwijderen en dan verder kijken... ook zal ik het testen met usb schijf even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

WBT schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:39:
Voor zover ik weet onthoud de Popcorn Hour alleen het laatste afspeelpunt als deze schrijfrechten heeft op de afspeelbron. Doordat je myiHome gebruikt wordt dit niet opgeslagen, gebruik je daarin tegen een SMB gedeelde map zou het wel moeten lukken.
Inderdaad, via SMB werkt het prima! Alleen heb ik dat weer het probleem, en dat is ook waarom ik over ben geschakeld naar myiHome weet ik nu weer, dat je dan naast de avi's ook de srt's en andere bestanden in de map ziet staan.
Dus: hoe geef ik de popcorn hour schrijfrechten via SMB en de rest van het netwerk niet? Volgens mij gaat dat op een XP-machine niet zo eenvoudig...
In elk geval is het beschrijfbaar maken van de map "Films" niet voldoende om te resumen via SMB.

[ Voor 10% gewijzigd door GeeBee op 11-06-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een firmware update (van april) gedaan op de A200. Sindsdien kan ik als ik naar network browser ga de gedeelde bestanden van mijn pc niet meer zien. Ik heb niets veranderd aan de instellingen. Ook heb ik al geprobeerd windows Live Messenger te verwijderen zoals eerder in dit topic geopperd.

Heeft iemand hetzelfde probleem of een middel om dit te herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Mensen!

Ik heb met de zoekfunctie naar een YAMJ topic gezocht, maar niet echt een recente gevonden. Vandaar even mijn verhaal. Ik heb al het materiaal op mijn pc staan en ik kan alles raadplegen vanaf mijn A-200.

Ik heb het volgende gedaan:

Installeer “Java” op u computer (http://www.java.com/nl/download/)

Download YAMJ (http://code.google.com/p/moviejukebox/downloads/list)

Controleer of de “Samba server” draait op de Popcorn Hour (zie: Samba server starten op de Popcorn Hour) -> Ik heb op mijn A-200 verschillende SAMBA servers/mappen aangemaakt (Films, Series, Muziek etc.).

Maak een netwerk share met de Popcorn Hour (zie: share maken met de Popcorn Hour).

Maak een map op C:\ en noem deze “YAMJ”

Pak de gedownloade .zip (stap 1) uit in C:\YAMJ.

Download Windows MediaInfo CLI (http://mediainfo.sourceforge.net/en/Download/Windows).

Maak in de map C:\YAMJ een map aan en noem deze “MediaInfo” (geen spaties).

Pak de gedownloade MediaInfo (stap 7) uit in de map C:\YAMJ\MediaInfo

Download YAMJ GUI Config (http://mediaplayersite.com/YAMJ_GUI_Config)

Pak dit bestand uit in C:\YAMJ

Open C:\YAMJ\YAMJ GUI Config v0.51.exe en stel het volgende in:

Als ik de YAMJ.exe open, geef ik E:/downloads/PCH/Films bijvoorbeeld als map aan.
Dan kies ik voor: On a network path on the NMT. Ik geef het IP-adres in van mijn PCH, maar hij vind de PCH niet. Hij zoekt een seconde of 10 en geeft het volgende weer:
You don't seem to have any shares set on the NMT. Please create a share before selecting this option

Ik heb daarom het gevoel dat er iets niet goed gaat met deze stap:
Maak een netwerk share met de Popcorn Hour (zie: share maken met de Popcorn Hour).

Ik moet de PCH zoeken in mijn netwerken en netwerklocaties. Ik vind de Samba PCH en mijn eigen Mediaserver pc. Als ik dan rechtse muisknop doe, kan ik niks aanklikken. Ik kan dus geen PCH share aanmaken.

Iemand suggesties? Ik heb windows XP, kan dat er iets mee te maken hebben?

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je wel een map gedeeld op de popcorn?
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:23:
Gisteren een firmware update (van april) gedaan op de A200. Sindsdien kan ik als ik naar network browser ga de gedeelde bestanden van mijn pc niet meer zien. Ik heb niets veranderd aan de instellingen. Ook heb ik al geprobeerd windows Live Messenger te verwijderen zoals eerder in dit topic geopperd.

Heeft iemand hetzelfde probleem of een middel om dit te herstellen?
welke update is het? er is er namelijk een in maart en een in mei maar geen in april

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
WBT schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:48:
Zelf heb ik ook een dergelijke storing gehad in het verleden, waarbij mijn nas de boosdoener was. Zodoende dat ik aanraad om eerst nog even een testje te doen vanaf een ander medium, voordat je de schuld bij de pch neerlegt ;-).

Een firmware recovery om alles uit te sluiten is ook geen overbodige luxe.
Ik heb een usb schijf aangesloten en het afspelen gaat prima.

Nu heb ik de utpkabel tussen beide apparaten getest. Waar normaal de Popcorn Hour aangesloten zit heb ik nu een laptop aangesloten. Kopieren tussen de DS211 en de laptop gaat met 45 a 50 MB/s. Dus de kabel is goed.

Zijn er mensen die tips hebben wat ik nog kan nakijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:34:
[...]

heb je wel een map gedeeld op de popcorn?

[...]

welke update is het? er is er namelijk een in maart en een in mei maar geen in april
Dat is het 'm juist denk ik, dat lukt me niet. Ik heb 5 samba-mappen aangemaakt zeg maar. Ik neem aan dat dat niet hetzelfde is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Je moet een netwerkshare aanmaken naar de hdd op de popcorn.
En andersom op de popcorn een share aanmaken naar je pc middels network shares.
Dit doe je of door te browsen op de popcorn of door in te typen:

smb://ip-adres-pc/share-naam

bijvoorbeeld dus smb://192.168.1.50/movies1

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=23993

http://www.networkedmedia...i/index.php/Network_Share

[ Voor 82% gewijzigd door wvkreg op 12-06-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

sinds kort heb ik een popcorn a210 en ben er zeer tevreden over. Echter is er een ding wat nog niet goed gaat. Ik krijg er maar geen Dolby Digital signaal uit. Heb inmiddels en stuk of tien films geprobeerd maar geen van allen doen het. Iemand enig idee of het en specifieke instelling zou kunnen zijn? (met mijn vorige speler had ik er geen problemen mee, een eminent 7080)

Edit:
Heb trouwens de laatste firmware, 02-04-110519-21-POP-411-000

[ Voor 8% gewijzigd door thejoker80 op 14-06-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Heb je de Audio-settings voor Dolby goed? Bij Downmix, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

GeeBee schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:54:
Heb je de Audio-settings voor Dolby goed? Bij Downmix, etc
Hmmm, kan daar alleen voor downmix of passthrough kiezen. Alles staat op downmix, dacht dat dit alleen de HDMI audio betrof. Mijn A210 zit optisch op mijn versterker aangesloten, de hdmi gaat rechtstreeks naar de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:49
Dat betreft niet alleen de HDMI-audio, heb ik proefondervindelijk vastgesteld. Sterker nog, bij mij moest "HDMI-audio" ook áánstaan om op optisch überhaupt enig geluid te krijgen...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Groentenboer schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:09:
Dat betreft niet alleen de HDMI-audio, heb ik proefondervindelijk vastgesteld. Sterker nog, bij mij moest "HDMI-audio" ook áánstaan om op optisch überhaupt enig geluid te krijgen...
HDMI-audio staat ook aan. Is de downmix instelling de juiste of moet dat juist op passthrough staan?

[ Voor 5% gewijzigd door thejoker80 op 15-06-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Passthrough moet je hebben. Bij downmix wordt het omgezet naar 2.0 stereo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Groentenboer schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:07:
Passthrough moet je hebben. Bij downmix wordt het omgezet naar 2.0 stereo ;)
tnx, gaan we vanavond proberen! Ik las trouwens dat het geluid dan soms wat zacht kan zijn, is dat ook op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
je versterker harder zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

8) ik bedoelde tov van downmix....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thejoker80 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:19:
[...]

tnx, gaan we vanavond proberen! Ik las trouwens dat het geluid dan soms wat zacht kan zijn, is dat ook op te lossen?
Ik kan het nergens terugvinden dat het zachter zou worden.
tenzij je natuurlijk een 2.1 setup hebt en de output 5.1 is. Dan vallen wat kanalen weg en hoor je het inderdaad 'zachter'.

Het enige dat ik ben tegenkomen is dat het wel eens wil voorkomen dat hij bij bepaalde oude avi bestanden de output niet goed kan verwerken, maar dan moet je die remuxen en is het probleem ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Wel een hoop moeite, als je gewoon het volume omhoog kan schroeven. Of denk ik nu echt te simpel?

Ik heb zelf overigens (voor zover ik weet, heb geen vergelijkingsmateriaal) last van bestanden die zachter worden afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Groentenboer schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:24:
Wel een hoop moeite, als je gewoon het volume omhoog kan schroeven. Of denk ik nu echt te simpel?

Ik heb zelf overigens (voor zover ik weet, heb geen vergelijkingsmateriaal) last van bestanden die zachter worden afgespeeld.
Ik zal het ergens vanavond laten weten. Ik vergelijk het dan met de downmix functie die mijn versterker omzet in dolby pro logic II.

edit:
Werkt prima! Geluid gaat niet zachter en alle films zijn nu Dolby Digital of DTS :) helemaal blij!

[ Voor 10% gewijzigd door thejoker80 op 15-06-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
ik heb een popcornhour a-200 en sinds en weekje of zo doet ie moeilijk met avi files. speelt ze niet meer af. dvd's gaan prima, iemand een ideetje? ik heb de nieuwste firmware.

g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:22
liffey schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:12:
ik heb een popcornhour a-200 en sinds en weekje of zo doet ie moeilijk met avi files. speelt ze niet meer af. dvd's gaan prima, iemand een ideetje? ik heb de nieuwste firmware.

g
Probeer de stroom er eens af te halen.
Of als het probleem daarna blijft bestaan, terug naar de vorige FW versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
wvkreg schreef op zondag 12 juni 2011 @ 14:10:
Je moet een netwerkshare aanmaken naar de hdd op de popcorn.
En andersom op de popcorn een share aanmaken naar je pc middels network shares.
Dit doe je of door te browsen op de popcorn of door in te typen:

smb://ip-adres-pc/share-naam

bijvoorbeeld dus smb://192.168.1.50/movies1

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=23993

http://www.networkedmedia...i/index.php/Network_Share
Ik kan niet browsen op mijn Popcorn Hour A-200.

En als ik dit intyp in mijn IE, krijg ik "page cannot be displayed".

Vanaf 09:00 uur al bezig, wat een drama.

In het network share menu op de PCH, heb ik bijna alle mogelijke combinatie al geprobeerd in te typen bij de IP/Hostname: (computernaam = loonens)
smb://loonens/films
smb://loonens
smb://192.168.0.101/loonens/films
smb://192.168.0.101/films
smb://192.168.0.101/loonens
smb://192.168.0.101

Daarnaast moet ik bij de Share Folder ook nog wat intypen, niet zo'n probleem, ik heb 6 folders geshared, allemaal normale naam.

Ik geef het op en ga alles weer gewoon zoeken zoals eerst, erg primitief maar ik krijg het niet voor elkaar. En voor de veiligheid van mijn PCH opzich moet ik nu ook stoppen. Ik gooi dat ding bijna uit het raam |:( 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door StealthyPeanut op 18-06-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
Ik heb nog steeds het probleem dat de a210 soms vanzelf reboot.

hier is de thread erover op networkmediatank:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Is het mogelijk om de firmware van de popcorn helemaal opnieuw te installeren? Dus dat als het ware alle instellingen weg zijn dat de popcorn weer helemaal vers is.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
StealthyPeanut schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:01:
[...]

Ik kan niet browsen op mijn Popcorn Hour A-200.

En als ik dit intyp in mijn IE, krijg ik "page cannot be displayed".

Vanaf 09:00 uur al bezig, wat een drama.

In het network share menu op de PCH, heb ik bijna alle mogelijke combinatie al geprobeerd in te typen bij de IP/Hostname: (computernaam = loonens)
smb://loonens/films
smb://loonens
smb://192.168.0.101/loonens/films
smb://192.168.0.101/films
smb://192.168.0.101/loonens
smb://192.168.0.101

Daarnaast moet ik bij de Share Folder ook nog wat intypen, niet zo'n probleem, ik heb 6 folders geshared, allemaal normale naam.

Ik geef het op en ga alles weer gewoon zoeken zoals eerst, erg primitief maar ik krijg het niet voor elkaar. En voor de veiligheid van mijn PCH opzich moet ik nu ook stoppen. Ik gooi dat ding bijna uit het raam |:( 8)7
Duidelijk dat het probleem ligt bij de bron, dus op je pc of nas waar je de films deelt.
De tweede link geeft info over hoe te delen in Win7. Alle andere combinaties zijn ook mogelijk.
Verzeker je er ook van smb aanstaat op de popcorn. En kijk eens of je wel vanaf je bron naar de popcorn kan verbinden. Dit is het makkelijkst vanaf een pc natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
r.brands schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:55:
Ik heb nog steeds het probleem dat de a210 soms vanzelf reboot.

hier is de thread erover op networkmediatank:

Niet downloaden en spelen tegelijkertijd, dan is het device te druk, wordt te warm met duidelijke gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
Ok, dank je. Het ligt dus volgens jou aan de hitte?

Ik vind het vrij vreemd. Hij staat helemaal vrij en zou toch gewoon alles moeten kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
Ik krijg de schijt van de a210.

voor de zoveelste keer is mijn a210 dood.

bij het opstarten knippert een wit lichtje en doet hij niks meer.

composite, svideo kabel etc helpt niet.

Alleen de powerkabel eruit halen. Minimaal een paar uur wachten en dan doet ie het weer.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn. Is dit hardwarematig (en dien ik em terug te sturen) of niet.

Groet en bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 11-09 12:57

jasjenl

Liab A Tymo

r.brands schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:20:

Alleen de powerkabel eruit halen. Minimaal een paar uur wachten en dan doet ie het weer.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn. Is dit hardwarematig (en dien ik em terug te sturen) of niet.

Groet en bedankt.
Dat lijkt me niet normaal, ik heb dit nog nooit gehad met mijn a210. Denk dat je 'm dus inderdaad terug moet sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
r.brands schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:20:

Groet en bedankt.
Dat lijkt me zeker niet normaal! ik heb de a-200 al anderhalf jaar en dit nog geen enkele keer gehad. Sinds een jaartje wel een ijzeren kast ivm geluid tijdens koelen.

Het lijkt mij een hitteprobleem als ie het na een aantal uur weer doet.
Als het software zou zijn zou 10 sec stroom eraf voldoende moeten zijn. Als het echte hardware problemen zijn zou het ding volslagen dood zijn en het niet opeens weer doen.
Aangezien het enige wat na enkele uren anders is dan na 10 sec zonder stroom de temperatuur is lijkt me dat de oorzaak.

Wellicht zie ik natuurlijk wat over het hoofd, ken de a-210 niet van binnen en buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
Dank, morgen gaat ie op de post. Moet ik gvd paar weken missen gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
liffey schreef op maandag 20 juni 2011 @ 19:27:
[...]

Dat lijkt me zeker niet normaal! ik heb de a-200 al anderhalf jaar en dit nog geen enkele keer gehad. Sinds een jaartje wel een ijzeren kast ivm geluid tijdens koelen.

Het lijkt mij een hitteprobleem als ie het na een aantal uur weer doet.
Als het software zou zijn zou 10 sec stroom eraf voldoende moeten zijn. Als het echte hardware problemen zijn zou het ding volslagen dood zijn en het niet opeens weer doen.
Aangezien het enige wat na enkele uren anders is dan na 10 sec zonder stroom de temperatuur is lijkt me dat de oorzaak.

Wellicht zie ik natuurlijk wat over het hoofd, ken de a-210 niet van binnen en buiten.
Heb vanaf het begin de A200 en herken het probleem van opstarten. Dit gebeurde dan tijdens downloaden/unrarren en het tegelijk bekijken van een film. Heeft dus inderdaad te maken met warmte. Ondanks dat vind ik dat het apparaat dat allemaal wel teglijk probleemloos moet kunnen. Vond de winkel ook: kreeg een nieuw exemplaar en die heeft hier totaal geen problemen mee. Verschilt dus per exemplaar. Heb de A200 nog gewoon origineel: geen ombouwkast oid. Wel een 1.5 TB schijf erin. en in een afgesloten tv kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
Dank voor je reactie. Dan zet ik dat er ook meteen bij.

hij gaat morgen naar 1df

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
Druk gehad deze week dus net pas op de post gedaan.

Ik zal ook wel rapporteren hoe de service bij 1dayfly is als dat gewenst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
r.brands schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:35:
Druk gehad deze week dus net pas op de post gedaan.

Ik zal ook wel rapporteren hoe de service bij 1dayfly is als dat gewenst is.
Had hem trouwens bij hdsupplies vandaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:59
Probeer nu al een tijdje een update te doen naar:

02-04-110519-21-POP-411-000

Wanneer ik via de PCH naar het update menu ga en de html pagina met de discalaimer etc wordt geladen ondervind ik enige problemen. Door op "I AGREE" te klikken zou de fw moeten worden geupdate. Echter hangt m'n PCH na het drukken op enter en kom ik vervolgens geen stap verder.

Vervolgens geprobeert met een USB stick, met de files in de root. Door de HTML pagina te laden zou je de firmware ook moeten kunnen update. Ook hier moet je op enter drukken, wat resulteert in hetzelfde als hierboven, de PCH gaat wederom hangen.

Vervolgens via de CSI tool de firmware proberen te update, ook hier geen resultaat. PCH voert niets uit.

Vervolgens de instellingen gereset. Mocht ook niet baten.

Wie heeft een tip waarbij ik het voor mekaar kan krijgen de firmware te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ik heb een PCH A200 in de woonkamer met 2TB HDD aangesloten op de tv. Nu wil ik diezelfde mediabestanden kunnen bereiken/afspelen op mijn tv in de slaapkamer. Kan ik, door mijn slaapkamer tv aan te sluiten op het thuisnetwerk, deze files bereiken op deze tweede tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Als jij op de slaapkamer tv een mediaspeler aansluit met een netwerkaansluiting kun je gewoon bij je andere bestanden komen op de Popcorn. Dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

checkdiz schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:51:
Ik heb een PCH A200 in de woonkamer met 2TB HDD aangesloten op de tv. Nu wil ik diezelfde mediabestanden kunnen bereiken/afspelen op mijn tv in de slaapkamer. Kan ik, door mijn slaapkamer tv aan te sluiten op het thuisnetwerk, deze files bereiken op deze tweede tv?
Om het nog maar een keer te bevestigen. Ja dat kan. Ik heb thuis een popcorn A-210 met HDD en boven een asus O'play. Deze praten door middel van het samba-protocol met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand toevallig waar je de Popcorn Hour A-210 Upgrade Kit voor de a-200 in europe kan kopen zonder absurde verzendkosten? 20 euro verzendkosten vind ik namelijk toch een beetje te veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 12:06

Denko

|{ing Øf ßlitz

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:03:
weet iemand toevallig waar je de Popcorn Hour A-210 Upgrade Kit voor de a-200 in europe kan kopen zonder absurde verzendkosten? 20 euro verzendkosten vind ik namelijk toch een beetje te veel
Ja, dit wil ik eigenlijk ook wel weten. Voor een leuk prijsje wil ik de upgrade ook wel doen.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:22
Denko schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 01:32:
[...]

Ja, dit wil ik eigenlijk ook wel weten. Voor een leuk prijsje wil ik de upgrade ook wel doen.
Heb je deze al gechecked?

http://www.popcorn-hour.d...er-Popcorn-Hour-A200.html

[ Voor 16% gewijzigd door Yihaaa op 08-07-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Niet online
Daar heb ik hem ook vandaan. Krijg je geen spijt van! Toendertijd zat er nog geen handleiding bij, maar het omzetten is ook zonder handleiding goed te doen.

[ Voor 14% gewijzigd door checkdiz op 08-07-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dat ook gewoon een officiele popcorn site? want het scheelt 2/3 euro met de echte versie en daar krijg je dan toch nog een soort van beperkte garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:56:
is dat ook gewoon een officiele popcorn site? want het scheelt 2/3 euro met de echte versie en daar krijg je dan toch nog een soort van beperkte garantie
Dat weet ik niet, maakt dat uit? :)
Maar voor 2/3 euro extra weet je het zeker he..
Ik kreeg een originele A210 behuizing in een originele A210 verpakking via die site

Wat voor garantie had je eigenlijk in gedachten op een apparaat-behuizing van aluminium? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Laatst online: 06-09 17:01
Leuke behuizing, heb hem zelf ook. Het enige geluid wat er dan nog uit komt is de HDD. Wat bij mij wel een probleem is dat de optical kabel niet perfect past. Hij zit voldoende voor verbinding maar een licht tikje en hij ligt er al weer uit. Iemand anders ook dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Als iemand hier een Linux-pro is, OpenELEC op de PCH zou erg mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sinds enige tijd merk ik dat mijn Popcorn onthoudt waar ik ben gebleven met een film, dat vind ik erg prettig. Nu wil ik nmj_database gaan verwijderen (want ik gebruik dat niet, kost me te veel onderhoud). Heb ik dan nog steeds een werkende resume-functie? Ik kan niet vinden waar de Popcorn bijhoudt hoe ver ik met welke film ben.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Dat heeft niets met de NMJ db te maken. Dat herinneren is weg als je de NMT herstart of power off/on doet.

[ Voor 4% gewijzigd door wvkreg op 12-07-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Nee, dat is dus niet meer waar. 'Vroeger' was dat wel, maar sinds enige tijd (zal vast een update zijn geweest ;)) overleeft de resume-functie de herstarts van mijn Popcorn. Ik zal er nog eens goed naar kijken, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat mijn Popcorn van de stroom af gaat als de TV uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22
De resume functie staat los van NMJ. Dus ook zonder NMJ zal de PCH onthouden waar je was in een filmbestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Daarvoor moet het bronbestand (of eigenlijk, de bronlocatie) schrijfbaar zijn voor de PCH. Dan wordt de voortgang onthouden. Staat ergens in de manual als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Mijn PCH A-210 staat in verbinding met mijn NAS over SMB.

Kan ik mijn muziek afspelen op mijn PCH zonder de TV aan te hebben via bijvoorbeeld een Iphone of laptop?

Is er ook een manier om Spotify te integreren op de PCH zoals dat kan met b.v. een Squeezebox of Sonos systeem?

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik wil mijn setup doorlopen,. maar mag alleen de 'Preferences' wijzigen. Alle andere opties zijn uit-ge-greyd; selecteren is niet mogelijk. Uiteraard heb ik de Popcorn al uit/aan gezet en nog wat dingen geprobeerd (bv Setup vanaf Source starten), maar het resultaat blijft hetzelfde.

Wat kan dit zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
pven schreef op zondag 24 juli 2011 @ 15:01:
Ik wil mijn setup doorlopen,. maar mag alleen de 'Preferences' wijzigen. Alle andere opties zijn uit-ge-greyd; selecteren is niet mogelijk. Uiteraard heb ik de Popcorn al uit/aan gezet en nog wat dingen geprobeerd (bv Setup vanaf Source starten), maar het resultaat blijft hetzelfde.

Wat kan dit zijn? :?
Vreemd. Misschien heb je hier wat aan? http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=31691

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
Allen,

ik zou jullie nog op de hoogte houden van de service van onedayfly inzake mijn niet goed functionerende A210.

Afgelopen donderdag na een maand ofzo retour gekregen, zaterdag aangesloten en..... meteen precies hetzelfde probleem. wit lichtje en start niet. Heb ze meteen een email gestuurd met de mededeling dat ik niet nog een keer een maand lang zonder ga zitten en ik een nieuwe wil. De oude stuur ik dan op.

Benieuwd hoe men reageert. Wellicht dat ik straks nog even bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Interessant, dank je. Vanavond zal ik er eens naar kijken.

Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste