Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-03 16:51
update: ik kan de popcorn opsturen en krijg van de fabrikant een nieuwe. Het lijkt dan toch nog een redelijke service te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Since87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 19:05
Na zelf goede ervaring te hebben opgedaan met de a210 heb ik deze bij een kennis van mij ook aangeraden.

Nu heeft hij het volgende probleem:
- Hij start de a210 op en kan zonder probleem zijn film starten.
- Zet zijn receiver aan
- Wil de film vervolgens halverwege op pauze zetten, maar werkt de afstandbediening niet meer...

Het lijkt er dus op dat de receiver (JVC) en de popcorn elkaar storen.
Hij zegt dat het dan ook niet helpt om de receiver uit te zetten. Hij moet dan de a210 van stroom halen, daarna werkt de ab weer.

Hij heeft contact opgenomen met popcorn support, maar wordt daar niet geholpen omdat hij deze bij 4launch heeft gekocht. Staat ook op de site dat alleen een aantal dealers ondersteund worden, maar ik vindt het toch een beetje apart dat popcorn dit dan niet ondersteund.

Nu moet ik nog bij hem langs om wat dingen te testen, maar ik vroeg mij af of er meer zijn die dit probleem ervaren hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

@Stickyb, helaas zal je hier geen oplossing voor vinden. De infrarood codes staan hard coded in de Popcorn Hour-software opgeslagen en zullen dus ook niet aangepast worden, omdat dit zou betekenen dat de huidige afstandsbedieningen niet meer zullen werken. Het is natuurlijk wel enorm klote dat uitgerekend de gebruikte receiver en de Popcorn Hour de zelfde IR-codes gebruiken..... (de C-200 gebruikt trouwens RF, hiermee zou je dit probleem niet hebben)

Het is trouwens vrij logisch dat de Nederlandse distributeur geen ondersteuning geeft voor Popcorn Hour's welke bij 4launch zijn gekocht, dit omdat 4launch grijze import verkoopt (welke dus niet bij hun vandaan komen). Je zou natuurlijk wel ondersteuning moeten krijgen bij de Popcorn Hour-helpdesk uit het betreffende land waar deze import vandaan komt en/of bij 4launch zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WBT schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:14:
@Stickyb, helaas zal je hier geen oplossing voor vinden. De infrarood codes staan hard coded in de Popcorn Hour-software opgeslagen en zullen dus ook niet aangepast worden, omdat dit zou betekenen dat de huidige afstandsbedieningen niet meer zullen werken. Het is natuurlijk wel enorm klote dat uitgerekend de gebruikte receiver en de Popcorn Hour de zelfde IR-codes gebruiken..... (de C-200 gebruikt trouwens RF, hiermee zou je dit probleem niet hebben)

Het is trouwens vrij logisch dat de Nederlandse distributeur geen ondersteuning geeft voor Popcorn Hour's welke bij 4launch zijn gekocht, dit omdat 4launch grijze import verkoopt (welke dus niet bij hun vandaan komen). Je zou natuurlijk wel ondersteuning moeten krijgen bij de Popcorn Hour-helpdesk uit het betreffende land waar deze import vandaan komt en/of bij 4launch zelf.
:? Rare redenatie. Grijze import of niet, ze komen uit dezelfde fabriek. Het probleem 4launch en popcorn is iets tussen hun beiden en is in het verleden in de rechtszaal meerdere malen succesvol uitgevochten (apple & sony tegen resellers van hun producten).

Maar om daar de klant nou de dupe van te laten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT

WBT

De units komen misschien wel uit de zelfde fabriek, maar dat betekend niet dat een Distributeur moet opdraaien voor de reparatie en ondersteuning van alle producten uit die betreffende fabriek. In Nederland heeft Popcorn Hour geen hoofdkantoor... er is enkel een distributeur welke de Popcorn Hour producten naar Nederland toehaalt, om ze vervolgens te distribueren.

Als Popcorn Hour nu een Nederlands hoofdkantoor had met een daarbij behorende (telefonische) helpdesk, dan was het inderdaad vreemd geweest als je daar niet verder werd geholpen. De distributeur vertegenwoordigd natuurlijk enkel de producten welke zij zelf hebben verkocht...

Je kan het eerder 4launch kwalijk nemen dat zij niet vermelden dat je niet terecht kan bij het Nederlandse aanspreekpunt van de Nederlandse Popcorn Hour distributeur.

[ Voor 0% gewijzigd door WBT op 29-07-2011 14:44 . Reden: spelcheck ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WBT schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:36:
De units komen misschien wel uit de zelfde fabriek, maar dat betekend niet dat een Distributeur moet opdraaien voor de reparatie en ondersteuning van alle producten uit die betreffende fabriek. In Nederland heeft Popcorn Hour geen hoofdkantoor... er is enkel een distributeur welke de Popcorn Hour producten naar Nederland toehaalt, om ze vervolgens te distribueren.

Als Popcorn Hour nu een Nederlands hoofdkantoor had met een daarbij behorende (telefonische) helpdesk, dan was het inderdaad vreemd geweest als je daar niet verder werd geholpen. De distributeur vertegenwoordigd natuurlijk enkel de producten welke zij zelf hebben verkocht...

Je kan het eerder 4launch kwalijk nemen dat zij niet vermelden dat je niet terecht kan bij het Nederlandse aanspreekpunt van de Nederlandse Popcorn Hour distributeur.
Dus je stelt dat omdat popcorn hour geen punt in Nederland heeft, ze support hoeven te leveren. Dat is handig: Je bezuinigd op een kantoor en als bonus hoef je geen ondersteuning te leveren op je eigen producten. :D Als ik Samsung, Sony en alle andere grote bedrijven was zou ik direct ook mijn kantoren sluiten, ik denk dat mijn aandeelhouders laaiend enthousiast zullen zijn het volgende kwartaal. ;) >:)

Popcorn hour moet gewoon niet zo raar doen en netjes zoals elk respectabel bedrijf support leveren op de producten die ze verkopen. Een consument moet niet de dupe worden door conflicten tussen bedrijven.

Op distributie punten terug komend: IBDL is de distributeur toch?

Andere vraag:

Ik heb een A200 besteld, nu heb ik een wifi dongle liggen van sweex. Ik las dat popcorn hour op linux based is.

Zit er al een menu in om de wifi card te detecten? ( ik las dat de ms-200 wel heeft, maar a200 kan ik niets over vinden).
Zonee kan ik via commandline activeren? De usb dongle werkt wel via backtrack en debian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
En (eindelijk) gekeken: helaas, dat werkt niet.

Ik kan dus nog steeds bijna geen preferences wijzigen. 8)7

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oszy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-12-2024
ik vraag me af of het mogelijk is, als je een brander in de c-200 bouwt, of je dan ook DVD of zelfs blu-rays kunt branden. :?
Heb al gegoogled maar kan hierover niets vinden.
dank voor jullie reacties _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT

WBT

@DreamCatchers, Ik ben het absoluut met je eens dat een fabrikant achter haar product moet staan en dus ook ondersteuning moet geven, ongeacht waar je dat product vandaan hebt. Maar het Nederlandse service nummer wat jij gebeld hebt is niet van Popcorn Hour, maar van de Nederlandste distributeur. Als je met je vragen aanklopt bij de support van Popcornhour.com (de fabrikant) zal je ongetwijfeld geholpen worden.

@oszy, je post komt beter tot haar recht in het C-200 topic: [Mediaplayer] Popcornhour C-200. Maar om meteen antwoord op je vraag te geven, het is niet mogelijk om met een Popcorn Hour C-200 Blu-Ray's of DVD's te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 17:52
Hier een twijfelaar. Tussen de Dune D1 en de Popcorn Hour A-210.
Waarom twijfel? Collega heeft een Dune D1 en zweert erbij en dan met name de BluRay afspeelkwaliteit.
Ik wil echter ook de mogelijkheid hebben om NZB's te downloaden/uitpakken/klaar te zetten en wat andere NMT programma's draaien zoals Oversight. Ik heb nu een Eminent 7071 met HDD en ben daar eigenlijk wel klaar mee. Verslikt zich in de zwaardere kwaliteit, start niet alle NMT programma's netjes op bij het herstarten waardoor ik deze dus 24/7 aan laat staan.

Dus: kan de Popcorn Hour A-210 de BluRay ISO's ook perfect aan en kan ik me daarnaast uitleven met extra NMT programma's zoals Oversight enzo? En/of weet iemand nog meer voordelen te noemen waardoor de keuze makkelijker wordt?

Oh, nog iets: zie een paar ondersteunde WiFi dongles en vraag me af of ik met de Eminent WiFi dongle deze Popcorn Hour A-210 ook via WiFi kan gaan gebruiken. Heb nu nog even niet de mogelijkheid om bekabeld ermee aan de slag te gaan helaas.

[ Voor 13% gewijzigd door M.v.Veelen op 02-08-2011 09:48 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 19:31
Heb vandaag een Samsung 40D6200 3D tv gekocht. Ik vraag me af hoe het zit met de support van 3D op de A-200. Ik heb ergens in release notes gelezen dat er wel support aanwezig is, maar waar moet ik op letten? HDMI kabel was ook iets mee dat je een bepaalde versie moest hebben? Op usenet zie ik spots waarin staat full 3D, word full 3D ook ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Je hebt een hdmi 1.4a kabel nodig en je moet de bestandsnaam van de film aanpassen zodat de popcorn weet dat het een 3d film is.
Setting Up Your Files

First things first; before you can watch 3D files, you'll need to set them up so the box knows that they're 3D.

If they are encoded using Matroska's 3D specification, the Popcorn Hour and PopBox players will automatically recognize the file and no adjustments are necessary. The easy way to check this is looking at the extension. If your file has the MK3D extension, then it is in the Matroska 3D format. You can read more about this format here: http://matroska.net/news/popcorn-3d.html. MKV Toolnix 4.5.0 and onwards has proper support for stereoscopic 3D video.

If you have other stereoscopic 3D videos, you can add a special tag that our box recognizes. If you don't know what stereoscopic 3D is, essentially it's video that is recorded with two cameras and displays one image on the right and one on the left (Side-By-Side) or one on the top and one on the bottom (Top-and-Bottom). The tags are just pieces of text you put in the filename so when the player goes to play them, it will read the filename and enable 3D mode properly. Please review the examples below.

Side-By-Side
Before: Movie.mkv
After: Movie.3DSBS.mkv

Top-And-Bottom
Before: File Name.m2ts
After: File Name.3DTAB.m2ts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10

FeaR

In GoT we trust

Binnetie schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:29:
Heb vandaag een Samsung 40D6200 3D tv gekocht. Ik vraag me af hoe het zit met de support van 3D op de A-200. Ik heb ergens in release notes gelezen dat er wel support aanwezig is, maar waar moet ik op letten? HDMI kabel was ook iets mee dat je een bepaalde versie moest hebben? Op usenet zie ik spots waarin staat full 3D, word full 3D ook ondersteund?
Kom op, we blijven hier op GoT en daar is wat eigen inzet toch wel gewenst, we zijn geen vraag-wacht-en-krijg-antwoord-forum. Ook na te lezen in MSH Beleid en Het algemeen beleid overigens. Want met wat zoeken was je daar zelf ook wel uitgekomen zoals gebleken.

Dit is overigens niet de eerste keer dat je hier op wordt gewezen. Dus trek het je eens aan en leer ervan.
Hurricane schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:19:
Je hebt een hdmi 1.4a kabel nodig...
HDMI 1.4-kabels bestaan niet. Het is de apparatuur die de versie (1.3, 1.4, et cetera) bepaald. In een poging om de verwarring rond HDMI 1.4 wat te verminderen heeft de HDMI Licensing LLC een tijdje terug vier categorieën gecreëerd die de HDMI versie nummers gaan vervangen:

Kabels zijn tegenwoordig "High Speed" of "Standard Speed" en dan heb je bij beide versies nog de mogelijkheid om ze met of zonder "Ethernet" te nemen. Dus in totaal zijn er vier kabels. High Speed-kabels zijn geschikt voor 3D. Het wil ook wel met Standard Speed kabels lukken, maar dan maar tot een x lengte.

Bron

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 04-08-2011 16:17 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Heb inmiddels al een paar maanden de a210 (daarvoor een eminent 7080). ben er erg tevreden mee. Hij is stukken sneller (met downloaden en uitpakken) en de videowall is erg geinig. Echter was één van de redenen om de popcorn te kopen het afspelen van muziek. Dat is echter nog steeds ruk! Ook het bedienen van de mediaspeler via mijn telefoon (eyecontroller op android) vind ik echt slecht. Heeft iemand eyecontroller al met succes en naar tevredenheid gebruikt? Of misschien een andere manier gevonden om fatsoenlijk muziek af te spelen? (al mijn muziek staat op de interne hdd in de popcorn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed... Vandaag mijn Popcorn hour a200 binnen gehad. Aansluit op HDMI: Niets, geen beeld... Nada..

Dus ik sluit dat ding aan op zo'n gele composit kabel: ook niets. TV mode + 0, 1 2 of welke combinatie dan ook. Niet op HDMI en niet op de tulp.
Dus heb ik een composiet kabel gekocht, en na een half uur kutten met de afstandsbediening dat ding maar gereset (powercable eruit en erin) en tadaaa hij doet het. Ineens doet HDMI het ook en waarachtig ik heb beeld.

Goed volgende stap: Mijn Sweex USB wifi dongle aan de praat krijgen (omdat er geen netwerk kabel naar mijn tv set loopt). Blijkt er een Ralink RT73 chipset in te zitten, en dat werkt dus niet. Maar ik vind een firmware aanpassing op het forum aldaar en ik ga vol goede moed aan de slag: Geen ftp optie. Dus ik ga zoeken, waar moet dat dan? Blijkt er een NMT apps te zijn in het setup menu. Maar NMT apps bestaat niet in het setup menu. Dus firmware update gedaan, factory reset gedaan. Niets werkt. Dus nu ga ik een HDD inbouwen en deze volgen: http://188.138.72.109/showthread.php?tid=46852

Ik wist dat Linux en gerelateerde producten gebruiks onvriendelijk zijn, maar dit slaat alles. :( Dikke 2 uur al aan het kutten om 2 dingen werkende te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 17:06:
Goed... Vandaag mijn Popcorn hour a200 binnen gehad. Aansluit op HDMI: Niets, geen beeld... Nada..

Dus ik sluit dat ding aan op zo'n gele composit kabel: ook niets. TV mode + 0, 1 2 of welke combinatie dan ook. Niet op HDMI en niet op de tulp.
Dus heb ik een composiet kabel gekocht, en na een half uur kutten met de afstandsbediening dat ding maar gereset (powercable eruit en erin) en tadaaa hij doet het. Ineens doet HDMI het ook en waarachtig ik heb beeld.

Goed volgende stap: Mijn Sweex USB wifi dongle aan de praat krijgen (omdat er geen netwerk kabel naar mijn tv set loopt). Blijkt er een Ralink RT73 chipset in te zitten, en dat werkt dus niet. Maar ik vind een firmware aanpassing op het forum aldaar en ik ga vol goede moed aan de slag: Geen ftp optie. Dus ik ga zoeken, waar moet dat dan? Blijkt er een NMT apps te zijn in het setup menu. Maar NMT apps bestaat niet in het setup menu. Dus firmware update gedaan, factory reset gedaan. Niets werkt. Dus nu ga ik een HDD inbouwen en deze volgen: http://188.138.72.109/showthread.php?tid=46852

Ik wist dat Linux en gerelateerde producten gebruiks onvriendelijk zijn, maar dit slaat alles. :( Dikke 2 uur al aan het kutten om 2 dingen werkende te krijgen.
Met het eerste stuk lijk je idd pech te hebben, ik heb er nog nooit van gehoord in ieder geval. De rest ben je zelf schuld (wifi dongle compatibiliteit vooraf checken en ook de requirements voor de NMT apps).

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-09 17:59
thejoker80 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 08:41:
Heb inmiddels al een paar maanden de a210 (daarvoor een eminent 7080). ben er erg tevreden mee. Hij is stukken sneller (met downloaden en uitpakken) en de videowall is erg geinig. Echter was één van de redenen om de popcorn te kopen het afspelen van muziek. Dat is echter nog steeds ruk! Ook het bedienen van de mediaspeler via mijn telefoon (eyecontroller op android) vind ik echt slecht. Heeft iemand eyecontroller al met succes en naar tevredenheid gebruikt? Of misschien een andere manier gevonden om fatsoenlijk muziek af te spelen? (al mijn muziek staat op de interne hdd in de popcorn)
Om muziek af te spelen gebruik ik op mijn A200 sinds 1,5 maand Music Player Daemon, werkt echt geniaal icm een Iphone. Hierbij installeer je MPD op de PCH, dit moet je zien als een programma wat op de achtergrond draait (een Daemon dus }:O ) en wat je bediend met in mijn geval Mpod maar hier kun je ongetwijfeld Android alternatieven voor vinden.
Ik weet alleen niet of dit ook al op de A210 draait, dit moet je zelf even uitvogelen.

Zie http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=38371 voor een de MPD on PCH thread.

"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Sjoerten schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 12:59:
[...]

Om muziek af te spelen gebruik ik op mijn A200 sinds 1,5 maand Music Player Daemon, werkt echt geniaal icm een Iphone. Hierbij installeer je MPD op de PCH, dit moet je zien als een programma wat op de achtergrond draait (een Daemon dus }:O ) en wat je bediend met in mijn geval Mpod maar hier kun je ongetwijfeld Android alternatieven voor vinden.
Ik weet alleen niet of dit ook al op de A210 draait, dit moet je zelf even uitvogelen.

Zie http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=38371 voor een de MPD on PCH thread.
ik heb die ook draaien, zeer tevreden mee!
via hdmi naar de tv.
audiouitgangen direct naar de versterker en ik browse zo door alle mp3 heen, bediening van de deamon kan op allerlei manieren, ik heb een tooltje op mijn nokia n8, eentje op een iphone en eentje op mij laptop.
werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
Als ik vanaf mijn PPH A-210 de interne harde schijf probeer te benaderen staat er opeens 'Verzoek kan niet worden verwerkt - druk op return om terug te gaan'.

De harde schijf is via de webinterface wel benaderbaar (ik ben nu een film erop aan het downloaden).

Iemand die hier ervaring mee heeft en suggestues heeft van wat ik kan proberen - afgezien van formatteren?

Edit: Harde schijf leeggemaakt (via windows share) en gereboot .. harde schijf is nu weer benaderbaar. Waarschijnlijk was er ergens iets mis gegaan met de installatie van Java / YAMJ, want daarna werkte de hd niet meer.

[ Voor 23% gewijzigd door Hbeez op 07-08-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

punisher007 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 18:02:
[...]

Met het eerste stuk lijk je idd pech te hebben, ik heb er nog nooit van gehoord in ieder geval. De rest ben je zelf schuld (wifi dongle compatibiliteit vooraf checken en ook de requirements voor de NMT apps).
Schuldig omdat je een wifi dongle nog hebt liggen en denkt: Waarom de popcorn hour niet. :)

IIG de dag erna de popcorn hour a200 aangesloten had hem afgesloten om te verhuizen en netjes te bedraden, weer geen beeld. Nu niet op de composiet. Helemaal nergens beeld op (meerdere tv's), dan TV modes weer geprobeerd: Geen oplossing. Ding neemt geen ipadres meer af van de routerr. Dus heb maar een RMA ingediend.

Enige andere opties die ik zag was met jumpers aan de slag gaan, maar dan moet ik dat ding open schroeven en daar heb ik geen zin in ivm garanties e.d. in deze staat.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Openschroeven mag gewoon, je kan er namelijk gewoon een eigen HDD indoen zonder dat de garantie vergaat. En de jumper reset is dan ook mogelijk. Maar het blijft raar, dit hoort niet zo.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• paulvk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-04 22:02
Heeft er iemand een complete gids voor het installeren van een media library op mijn PCH A210? Ik heb allerlei instellingen geprobeerd, maar ik heb het maar één keer werkend gekregen. Toen zat de map met mijn docu's ook in de library en dat wil ik niet. Toen heb ik die map verwijderd (via settings, network shares) en nu krijg ik het niet meer werkend. Ik kan wel gewoon alles afspelen, maar ik wil zo'n mooie video wall :p

Specs: PCH A210
Netgear Readynas Duo (UPNP - streaming service ingeschakeld)
Meest recente updates van alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:15
Plots een probleem of wat met mijn C200 die via netwerk werkt met een Synology

Tot gisteren werkte alles perfect, niet veel bijzonders gedaan.

Nu de problemen.

Mijn shares lijken niet meer te werken.
Ik verwijs naar 192.168.0.5 (mijn NAS) en dan volume1/video (zelfde voor music). En als ik die shares aanklik dan krijg ik de beruchte please check your server melding. Ik had die vroeger ook wel eens, maar weet gewoon niet meer hoe ze weg te halen.
Het vreemde is, ik heb die videoshare even weggehaald en opnieuw aangemaakt via browse. dan ziet hij die folder wel om aan te maken, niet om daar vanuit het hoofdscherm gelijk in terecht te komen.
Oja, beide shares werken via NFS, dat stelt hij zelf in.

En dan nog wat, mijn foto shares is verdwenen. Ik had een shared folder foto, die verwees naar volume1/photo. Maar zelfs als ik wil adden, dan zie ik hem niet meer.

Allemaal erg vreemd.
Iemand een oplossing of 2.

Edit ; probleem 1 is opgelost, hij pakte het verkeerde ip-adres. Dat is nu opgelost. Mara mijn photoshare blijft onbestaanbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 13-08-2011 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-08-2011

Vraagje: ik heb een house CD met aparte tracks (house party, ja ben van de 'oude school' :P ) in MP3 formaat die ik wil afspelen, maar dat doet de C-200 met pauzes tussen de liedjes. Friggin irritant snap je wel. Hoe kan ik dat aan elkaar schakelen? Of moet ik van alle liedjes 1 grote berg muziek maken? Dat laatste wil ik natuurlijk liever niet, want als het 1 bestand wordt, dan kan ik natuurlijk niet zappen tussen de nummers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Sjoerten schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 12:59:
[...]

tnx, ga het binnenkort eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:03
Ik heb een vraagje

Ik heb een server, vandaar stream ik elke film naar mijn A-200

Op deze server heb ik een Virtual Machine with XP Operation System geinstalleerd.

Als ik de film stream van mijn Server: 2008 R2 SP1 (64Bits)(DVD/MKV/TS/Etc..) dan stotteren ze.Als ik dan de slowmotion knop druk en dan weer op play, draait de film weer goed (dit proces moet ik overigens een paar x herhalen)

Als ik dezeflde film kopieer naar mijn VM met XP (32Bits). Werkt alles super, zonder stotteren.

Iemand enig idee, ben hier al heel lang naar aan het kijken.

Ondertussen onderstaande al geprobeerd:
- Router vervangen
- Switch ertussen
- Andere Popcorn hour
- Firewall uitgeschakeld
-....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 23:14

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat voor router/switch ? 100Mbit / 1Gbit ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
DukeBox schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:45:
Wat voor router/switch ? 100Mbit / 1Gbit ?
Dat maakt toch niet zo veel uit? 100Mbit is meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raishel70
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-12-2024
Dag medetweakers ik heb sinds kort een POPCORN HOUR A210 aangeschaft en ik wil graag yamj erop installeren, alleen zijn er op internet zoveel verschillende guides met allemaal hun eigen richtlijnen dat ik de bomen door het bos niet meer ziet. Iemand enig idee waar ik een makkelijke beginners guide kan vinden?

Ook had ik nog een vraagje ik streams films vanaf mijn NAS server (Synology) naar mijn popcorn hour via NFS, om yamj erop te configureren heb je een interne hd nodig? of kan ik yamj gewoon op mijn NAS installeren?

bij voorbaat dank

lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
@ raishel70

http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/StepByStepInstall
Kan gewoon op NAS, geen interne HD nodig.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

pven schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:53:
Dat maakt toch niet zo veel uit? 100Mbit is meer dan voldoende.
in princiepe wel maar ik lees vaak problemen met de PCH op 1Gbit. Zo heb ik 3 verschillende Gbit switches geprobeerd (dell 2724, linksys wrt320, linksys e2000), maar ik krijg geen stabiele stream, na een tijdje stotteren enz.. Vervolgens in de PCH fixed op 100Mbit gezet en sindsdien perfecte verbinding. (nee, het lig niet aan de bekabeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 08:13
Klopt, de Gb implementatie van Popcorn is slecht en zorgt voor hapering, dataverlies. Hij staat bij mij ook al vanaf dag 2 op 100Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 18:13

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Hiero niet (en zie het sowieso niet als een specifiek popcorn probleem). Heb een HP 1800-8G switch en dat werkte eerst niet, ander kabeltje en nu compleet zonder problemen op 1Gb. Geen haperingen enzo...

Niet dat je er veel snelheid mee wint: ik ging van iets van 8MB naar krappe 9MB ofzo maar geen echte test gedaan, meestal gooi ik media heen en weer als ik lekker lig te maffen.....

[ Voor 8% gewijzigd door Stormtrooper op 21-08-2011 22:14 ]

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik haal gemakkelijk 11MB/s over de 100Mbit verbinding, met Gbit haalde ik soms tegen de 18MB/s als ik hem direct op mijn laptop aansloot maar via m'n switches was het gewoon bagger. Zelfs als ik de poort op mijn (managed) switch fixed op 100Mbit zette bleef ik slechte performance houden.
Ik denk ook niet dat het persé aan de PCH ligt, maar meer aan de combi met switch. Op een HP28xx serie kreeg ik hem wel goed werkend maar die switch maakt mij teveel lawaai voor thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 08:13
Het is inderdaad de combinatie pch nic en de switch. Die merken moeten goed kunnen samenwerken op Gb, anders krijg je dus traagheid en trage filecopy etc. Beetje uitzoekwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
thejoker80 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 08:41:
Je kunt ook de DLNA server aanzetten en daarna gebruik maken van PlugPlayer deze werkt erg goed inclusief playlist ondersteuning. Ik heb veel DLNA controllers geprobeerd en de PlugPlayer is eigenlijk de enige die goed werkt icm. de PCH-a210, andere controllers hebben met name problemen met playlists en next/prev knoppen. PlugPlayer is er voor zowel android als iphone en ik heb ze beide in gebruik. Je kunt er ook je video bestanden mee afspelen.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Furfoot schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:09:
[...]

Je kunt ook de DLNA server aanzetten en daarna gebruik maken van PlugPlayer deze werkt erg goed inclusief playlist ondersteuning. Ik heb veel DLNA controllers geprobeerd en de PlugPlayer is eigenlijk de enige die goed werkt icm. de PCH-a210, andere controllers hebben met name problemen met playlists en next/prev knoppen. PlugPlayer is er voor zowel android als iphone en ik heb ze alle in gebruik. Je kunt er ook je video bestanden mee afspelen.
tnx! ga ik ook proberen! moet je dan nog iets installeren op de popcorn of is DNLA-server genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
thejoker80 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:11:
[...]

tnx! ga ik ook proberen! moet je dan nog iets installeren op de popcorn of is DNLA-server genoeg?
DLNA is voldoende. Het werkt gewoon via de standaarden van DLNA dus je hebt een controller (android, iphone, pc, tablet), een library (nas, HDD) en een renderer (media speler, TV).

[ Voor 24% gewijzigd door Furfoot op 22-08-2011 12:46 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
heey tweakers ,

wij hebben sinds vanmiddag een nas (LG) en een popcornhour A-210 staan met de vm-150 wifi dongel als wij verbinding maken met het netwerk blijft hij staan op connecting hij heeft een link kwaliteit. weten jullie wat wij hier aan moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazy-d
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-05-2024
Ik gebruik de popcorn nu al een tijdje naar volle tevredenheid, alleen na de laatste firmware update (versie 02-04-110519-21-POP-411-000), krijg ik geen geluid meer bij aac video-bestanden. Ik heb een interne hd en mijn geluid gaat via een optische kabel naar mijn stereo.
Wanneer ik als uitgang HDMI selecteer, krijg ik wel geluid via mijn tv.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
  • Laatst online: 04:49
Ai ai ai,

De PCH is er mee opgehouden.
Hij deed al een tijdje raar, Als ik na een film op stop drukte bij de aftiteling, of na het kijken van uitzending gemist, of na het inpluggen van usb opslag ging het scherm op zwart en kreeg ik een soort loop van zwart, blauw, NMT scherm, etc. Als je hem dan opnieuw opstartte geen beeld. Heel vaag allemaal.
Hij was dus niet helemaal honderd procent toen ik de nieuwe firmware er op wilde zetten via een stickje. Toen ik werd gevraagd op enter te drukken om hem te instaleren gebeurde er niets en na een hele tijd wachten heb ik hem toe met de afstandsbediening afgezet.

Dit had ik denk ik beter niet kunnen doen, want als ik nu opstart blijft hij hangen op het zwarte PCH scherm met loading erop..... Ik denk dat ik de update verkloot heb.

Wat kan ik nu doen om hem te "resetten" of een nieuwe update er op te zetten???

Alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Furfoot schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:13:
[...]

DLNA is voldoende. Het werkt gewoon via de standaarden van DLNA dus je hebt een controller (android, iphone, pc, tablet), een library (nas, HDD) en een renderer (media speler, TV).
mmm, kan geen DLNA-server vinden in het popcorn menu. Heet het misschien anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
crazy-d schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 09:28:
Ik gebruik de popcorn nu al een tijdje naar volle tevredenheid, alleen na de laatste firmware update (versie 02-04-110519-21-POP-411-000), krijg ik geen geluid meer bij aac video-bestanden. Ik heb een interne hd en mijn geluid gaat via een optische kabel naar mijn stereo.
Wanneer ik als uitgang HDMI selecteer, krijg ik wel geluid via mijn tv.

Iemand een idee?
Bekende bug. Je moet even naar het config menu gaan en dan de config opnieuw opslaan. Nu kun je aac audio afspelen totdat je een DTS/DD track afspeelt dan moet je weer dezelfde stappen doorlopen. Volgende firmware zou dit moeten fixen.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
thejoker80 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:39:
[...]

mmm, kan geen DLNA-server vinden in het popcorn menu. Heet het misschien anders?
DLNA server moet je volgens volgens mij kunnen installeren als APP als je een HDD ingebouwd hebt. Ik heb dit niet dus kan het niet voor je checken.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Furfoot schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:30:
[...]

DLNA server moet je volgens volgens mij kunnen installeren als APP als je een HDD ingebouwd hebt. Ik heb dit niet dus kan het niet voor je checken.
gisteren gechecked, dat kan niet. Misschien dat Upnp-server hetzelfde doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bello2185
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 09:13

bello2185

(=゚ω゚)ノ

Ik heb sinds 2 dagen een Popcorn Hour A-210 zit al een tijdje te klooien om dat ding aan de praat te krijgen.
Ik heb hem gewoon via HDMI op mijn TV aangesloten en met een CAT5e kabel op mijn D-Link DIR 655 router aangesloten. Ik heb mijn PC waar al mijn films en series op staan op de bovenste verdieping staan en die zit ook via een CAT5e kabel op mijn router aangesloten. Het enige wat ik wil is dat ik gewoon mijn films en series van mijn PC boven op de tv beneden kan kijken via die Popcorn Hour A-210. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, maar niks lijkt te werken. Dat er geen handleiding bij dat ding kwam hielp ook niet echt, maar toen ik de manual op internet vond snapte ik er ook eigenlijk geen zak van. :P Ik heb op mijn PC al die deelopties aangeknald en de A-210 draait ook de laatste firmware. Maar op de A-210 krijg ik dingen zoals "No Content Found" etc. en er staan ook nog workgroup dingen tussen, ik snap er allemaal niks van. 8)7 Ik heb al flink lopen zoeken naar gewoon een simpele install guide om dat ding in te stellen, maar tot zover geen succes gehad...

Is er iemand die mij a.u.b. een duidelijke uitleg kan geven hoe ik dit moet aanpakken?
Want ik ben nogal nieuw met die hele mediaplayer gebeuren. :9

(=´∀`)人(´∀`=) 500px | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

thejoker80 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 08:22:
[...]

gisteren gechecked, dat kan niet. Misschien dat Upnp-server hetzelfde doet?
check! Upnp connect met plugplayer, ik kan echter nog niks afspelen omdat ik niet door mijn muziek op de popcorn kan bladeren.... er staat nogal wat muziek op echter, duurt het heel lang voordat dat een keer geladen is?

Verwijderd

Ik heb pas een nieuwe popcorn hour A200.
Het komt nu steeds vaker voor dat hij hangt....
Als ik een 30 min. laat aanstaan zonder iets te doen hangt hij. kan alleen uit en weer aanzetten...
Ook hangt hij tijdens afspelen van mkv, tot 5 min. daarna hangt hij weer.
Na een reboot speelt hij weer netjes af.

Iemand een oplossing hiervoor?

Verwijderd

Heb je een HDD erin zitten, zo ja hoe warm wordt hij na 30 minuten ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:54:
Heb je een HDD erin zitten, zo ja hoe warm wordt hij na 30 minuten ?
heb een HDD (2,5") erin zitten, wordt wel beetje warm,
maar speel af vanaf een 2,5" usb hdd
nieuwste fw heb ik erop staan

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 12:08 ]

• WBT

WBT

@johnlam, heb je toevallig één of meerdere NMT Applicaties actief en/of download je met de Popcorn Hour? Zo ja schakel dit alles even uit, om te controleren of je dan nog steeds dezelfde problemen hebt.

Verwijderd

WBT schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:30:
@johnlam, heb je toevallig één of meerdere NMT Applicaties actief en/of download je met de Popcorn Hour? Zo ja schakel dit alles even uit, om te controleren of je dan nog steeds dezelfde problemen hebt.
ok, ik zal alles eens uitzetten....
download heb ik niet aanstaan...
Tevens is het niet aangesloten op het internet.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 17:52
M.v.Veelen schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 09:43:
Hier een twijfelaar. Tussen de Dune D1 en de Popcorn Hour A-210.
Waarom twijfel? Collega heeft een Dune D1 en zweert erbij en dan met name de BluRay afspeelkwaliteit.
Ik wil echter ook de mogelijkheid hebben om NZB's te downloaden/uitpakken/klaar te zetten en wat andere NMT programma's draaien zoals Oversight. Ik heb nu een Eminent 7071 met HDD en ben daar eigenlijk wel klaar mee. Verslikt zich in de zwaardere kwaliteit, start niet alle NMT programma's netjes op bij het herstarten waardoor ik deze dus 24/7 aan laat staan.

Dus: kan de Popcorn Hour A-210 de BluRay ISO's ook perfect aan en kan ik me daarnaast uitleven met extra NMT programma's zoals Oversight enzo? En/of weet iemand nog meer voordelen te noemen waardoor de keuze makkelijker wordt?

Oh, nog iets: zie een paar ondersteunde WiFi dongles en vraag me af of ik met de Eminent WiFi dongle deze Popcorn Hour A-210 ook via WiFi kan gaan gebruiken. Heb nu nog even niet de mogelijkheid om bekabeld ermee aan de slag te gaan helaas.
Kan iemand me over de streep trekken? Ik heb inmiddels meer dan genoeg van m'n Eminent 7071 die ik wss dit weekend nog door het raam ga flikkeren :X

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 17:01
Je hebt sowieso een bekabeld netwerk nodig wil je full hd streamen. Voor divx is dat nog wel te doen, alles daarboven is vragen om lag, stotter of totaal geen werkende film.
Oversight en dergelijke werken ook op de PCH, volgens mij vallen beide apparaten onder de noemer NMT en ondersteunen ze beide dezelfde homebrew software.

Heb zelf nog nooit een bluray iso geprobeerd. Echter werkt een 35gb MKV mux van Der Untergang zonder problemen via mijn gigabit netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:22
Zou idd een bekabeld netwerk gebruiken. En dan is het vollop genieten van BR ISO's. Bij mij speelt ie dit perfect af. Ook via de interne HD gaat dit uiteraard perfect.

NMT programma's als oversight ken ik persoonlijk niet, dus kan je daarin niet adviseren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:25:
[...]

ok, ik zal alles eens uitzetten....
download heb ik niet aanstaan...
Tevens is het niet aangesloten op het internet.......
Gisteravond bleef het weer hangen, :(
Bij het afspelen van een mkv, na 5 min...reboot en werkt weer.

iemand oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het een bekend probleem dat A-200 te warm wordt?
heb gelezen dat er andere kastjes zijn voor de A-200 omdat de standaard kast te warm wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 18:53:
heb gelezen dat er andere kastjes zijn voor de A-200 omdat de standaard kast te warm wordt...
Had ook dit probleem, was eigenaar van exemplaar uit de 1e zending in Nederland. Hij werd met name te warm tijdens multitasking: downloaden, unrarren en afspelen. Spontane reboot en dan ging het weer een kwartiertje goed. Contact opgenomen met HDSuplies en kreeg een nieuw exemplaar. Sindsdien nooit meer een probleem met te hoge temps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 18:53:
Ik heb een nieuwe behuizing gekocht. De nieuwe behuizing is fanless en cooled het systeem op de behuizing. Komt ook nog eens bij dat de originele behuizing in mijn ogen heel erg goedkoop oogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartsled schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:48:
[...]

Ik heb een nieuwe behuizing gekocht. De nieuwe behuizing is fanless en cooled het systeem op de behuizing. Komt ook nog eens bij dat de originele behuizing in mijn ogen heel erg goedkoop oogt.
ah ok.
en waar heb je het gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled

• Binnetie
Ik ondervind ook weer problemen met de A200. Een tijde geleden had ik last van het feit dat hij midden in een serie ìn eens begon te stotteren alsof hij het ergens heel druk mee had. Hoop dingen aangepast maar niks hielp (heb o.a. netwerk instellingen bekeken, kabel gechecked etc).
De PCH is verbonden met CAT5e naar mijn synology DS211. Na een week dat ding niet gebruikt te hebben deed hij het ineens weer een maandje of 2.
Nu keek ik gisteravond een serie (toevallig nog dezelfde) en toen begon hij ineens te stotteren. Uitzetten en weer aan hielp niks. Elke film die ik afspeelde schokte. Zelfs divxjes van 300 mb.
De serie is 720p en 1 GB per afl, dat moet hij makkelijk kunnen trekken. Ik heb verder geen actieve services aanstaan (downloads etc).

Iemand die enig idee heeft waar het aan kan liggen?

• markiemen
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-08 20:42
Ik heb de popcorn hour a-210. en de Synology ds211
Ik heb alle media staan in de standaard mappen van de nas "video,photo.music"

Ik heb op de PCH in de setup bij gedeelde mappen een NFS share aangemaakt naar video, en een nfs share naar music. wanneer ik nu een NMJ database aanmaak op de video share. zie ik hier uiteraard alle mooie plaatjes van al mijn films en series.

wanneer ik nu alleen over wil schakelen naar music moet ik eerst naar het hoofscherm om hier de music share op te starten en dan vervoglens weer NMJ op te starten.

Is hier geen makkelijkere manier voor

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:58
Ik gebruik momenteel de PCH A-200 met een externe harde schijf. Nu zit ik eraan te denken om een nieuwe harde schijf aan te schaffen die ik dan in wil bouwen. Nu heb ik al circa 25 pagina's van dit topic door zitten spitten en zie verschillende reacties van mensen ivm mogelijke hitte problemen. Ik wil minimaal 1.5TB maar liever 2TB of meer. Nu kan ik 2.5" of 3.5" kiezen maar ivm de hitte is een 2.5" beter lijkt me. In de eerste pagina's van dit topic staan wel wat schijven genoemd maar gezien de technische ontwikkelingen zullen er al wel betere opties zijn.

Kan iemand me aangeven welke harde schijf ik het beste kan gaan gebruiken?

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik heb er zelf een 1.5tb Samsung F4 EcoGreen inzitten. Maar 1 nadeel: Je hoort dat ding op gang komen... En op de een of andere manier zelfs als ik video's vanaf de NAS speel..

Ik zit er zelf aan te denken die disk eruit te halen en in de NAS erbij te prikken en dan een USB stick in de popcorn te proppen.. Mogelijk dat ik dan zelfs de fan nog uit kan schakelen...

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

thejoker80 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 09:05:
[...]

check! Upnp connect met plugplayer, ik kan echter nog niks afspelen omdat ik niet door mijn muziek op de popcorn kan bladeren.... er staat nogal wat muziek op echter, duurt het heel lang voordat dat een keer geladen is?
Inmiddels is het gelukt! :) niet via de Upnp server maar via een DLNA-server. Deze moest ik eerst via ipkg installeren(en ff opnieuw opstarten) waarna mijn telefoon de popcorn vond en de muziek weergaf die erop staat. Het afspelen gaat ook al maar als je iets teveel en te snel wat functies uitprobeert vindt de popcorn dat niet altijd even leuk en loopt hij ook wel eens vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
OxyDrokz schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:28:
Ai ai ai,

De PCH is er mee opgehouden.
Hij deed al een tijdje raar, Als ik na een film op stop drukte bij de aftiteling, of na het kijken van uitzending gemist, of na het inpluggen van usb opslag ging het scherm op zwart en kreeg ik een soort loop van zwart, blauw, NMT scherm, etc. Als je hem dan opnieuw opstartte geen beeld. Heel vaag allemaal.
Hij was dus niet helemaal honderd procent toen ik de nieuwe firmware er op wilde zetten via een stickje. Toen ik werd gevraagd op enter te drukken om hem te installeren gebeurde er niets en na een hele tijd wachten heb ik hem toe met de afstandsbediening afgezet.

Dit had ik denk ik beter niet kunnen doen, want als ik nu opstart blijft hij hangen op het zwarte PCH scherm met loading erop..... Ik denk dat ik de update verkloot heb.

Wat kan ik nu doen om hem te "resetten" of een nieuwe update er op te zetten???

Alvast bedankt!!!
Kwam er na wat onderzoek achter dat ik nog een weekje garantie op m'n PCH had, dus hij is terug naar 1dayfly. Best goede RMA, kon hem gewoon opsturen. enkel de PCH en de adapter.
Meer mensen ervaring met het terugsturen van hun PCH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
Ja, ik.

Heb die van mij vorige week retour gekregen. Heeft in totaal 3 maanden geduurd (gerepareerd, bleek niet gerepareerd, teruggestuurd en weer gerepareerd).

De mijne heeft nog steeds het volgende probleem:

Soms reboot ie uit zichzelf.

Ik denk dat het aan de hardeschijft ligt. Dus nu denk ik er aan op die retour te sturen. Zonder hd doet ie het wel gewoon namelijk.

Enig idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Kan het zijn dat ie te warm wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@r.brands
zodra hij veel handelingen moet doen met een hardeschijf, zoals torrents,nzb en unrarren kan het zijn dat hij inderdaad te warm wordt. Als je dat soort dingen extern doet en later de bestanden erop zet zal het een stuk minder vaak voorkomen. Het helpt natuurlijk ook dat de popcorn wat vrij staat, de A210 bijvoorbeeld kan de warmte een stuk makkelijker kwijt maar moet je niet tussen en onder allerlei andere apparatuur gaan zetten.

@stormtrooper
Het kan zijn dat je het geluid hoort van het 'parkeren' van de schijf als hij na een tijdje niets heeft te doen.Of hoor je hem echt bezig tijdens het kijken van de NAS?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
Ow btw, ik heb een A210

Hij staat geheel vrij. Het lijkt er inderdaad op dat het komt als ik ook aan het downloaden ben.

Even zien hoe en wat.

dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Binnetie schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:51:
Ik ondervind ook weer problemen met de A200. Een tijde geleden had ik last van het feit dat hij midden in een serie ìn eens begon te stotteren alsof hij het ergens heel druk mee had. Hoop dingen aangepast maar niks hielp (heb o.a. netwerk instellingen bekeken, kabel gechecked etc).
De PCH is verbonden met CAT5e naar mijn synology DS211. Na een week dat ding niet gebruikt te hebben deed hij het ineens weer een maandje of 2.
Nu keek ik gisteravond een serie (toevallig nog dezelfde) en toen begon hij ineens te stotteren. Uitzetten en weer aan hielp niks. Elke film die ik afspeelde schokte. Zelfs divxjes van 300 mb.
De serie is 720p en 1 GB per afl, dat moet hij makkelijk kunnen trekken. Ik heb verder geen actieve services aanstaan (downloads etc).

Iemand die enig idee heeft waar het aan kan liggen?
ik zit al zeker een jaar met dit probleem.. maar dan met streamen vanaf mijn pc. Diverse firmware updates hebben niets geholpen. Ook heb ik mijn pc al een paar keer geformateerd.
De PCH kan de shared folders in mn PC gewoon benaderen en afspelen, maar altijd na 20-30 mins (soms pas na uur) begint te film te stotteren tot dat de film helemaal niet meer kijkbaar is.

iemand met Dé oplossing?

• Binnetie
Ik heb een met de netwerkinstellingen gespeeld dus weer op auto, herstarten en weer op 10/100. Dat leek te helpen. Toen begon het stotteren weer. Ik heb een reset gedaan van de instellingen en een keer geen NFS map aangemaakt maar Samba. Tot nu toe werkt dat het beste. Mijn Synologie NAS schijnt soms problemen te zijn met NFS. Vandaar dat ik nu voor Samba koos.

Ik denk niet dat het aan mijn nas ligt maar aan de mediaspeler. Best wel frusterend als je een keer een filmpje wilt kijken en dat ding begint te bokken.

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:30:

@stormtrooper
Het kan zijn dat je het geluid hoort van het 'parkeren' van de schijf als hij na een tijdje niets heeft te doen.Of hoor je hem echt bezig tijdens het kijken van de NAS?
Ik bedoel echt het regelmatig op gang komen van de disk. Als ik films afspeel van mijn NAS stopt de disk in de PCH inderdaad na enkele minuten maar toch komt regelmatig tijdens het spelen van een film die disk op gang. Zal wel door een app komen, moet daar nog eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Weet iemand of het makkelijk is om, als ik bijv. over 2 jaar besluit om een nieuwe externe HD te kopen, de database snel aan te passen met de nieuwe locatie van de files met behoud van playcount e.d.? Heb (nog) geen verstand van netwerkshares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ook met samba heb ik nu ineens weer last van stotteren. Zo kan je nooit lekker een film kijken zonder telkens in je achterhoofd te moeten denken dat hij niet gaat bokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
Heb vorige donderdag mijn kapotte PCH terug gehad van 1dayfly. Erg te spreken over de service.
Moet zeggen dat ik er voor vreesde bij zo'n dagaanbieder, maar deze reageerde er snel en netjes.
PCH heeft een nieuw moederbord gekregen en heeft gelijk de nieuwste updates gehad. Ik heb geen idee waar mijn speler gerepareerd is, maar het is netjes gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
Gelijk goed gebruik maken van het machien als het er toch staat!
Heb sabnzbd de usenet downloader er op. Werkt erg goed. Geïnstalleerd via de community software installer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 14:26
Even een vraag, wie heeft zijn PCH gekocht via hun eigen website. Het nieuwe model A-300 is sinds gisteren te koop en aangezien hij in NL nog niet leverbaar is, overweeg ik hem via de PCH website te kopen. Ik ben benieuwd of op jullie pakket nog toeslagen werden geheven bij import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Binnetie schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 20:20:
Ook met samba heb ik nu ineens weer last van stotteren. Zo kan je nooit lekker een film kijken zonder telkens in je achterhoofd te moeten denken dat hij niet gaat bokken.
Heb je hem al op 100Mbit gezet ? Daarnaast, is je samba source wel snel genoeg (geen andere load tijdens kijken) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 11-09 19:55
Ik zag zojuist een retegaaf filmpje van de file-browser van de nieuwe A-300 (WernerSyabas) op Youtube. In hoeverre verschilt de A-300 qua firmware met de Popbox V8? Over de Popbox V8 lees ik namelijk nogal wat horror-stories over vastlopende apparaten, beeld op zwart na 20 minuten, niet meer reagerende remotes... is dat ook in de A-300 te verwachten? Ik heb geen harddisk-slot nodig in m'n mediaplayer dus op zich zou ik met de veel goedkopere V8 ook prima uit de voeten kunnen, maar dan moet ie het wel doen. Snap de link tussen Popbox V8 en A-300 ook niet helemaal overigens. A-300 heeft 25okt een flinke firmware update gehad en de V8 update is alweer een paar weken geleden.

edit: aan deze poll-uitslag te zien komt de A-300 GUI ook op de A-2x0 : http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=55398

[ Voor 47% gewijzigd door catchingfire op 26-10-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-08 14:45

Erikz.nl

professioneel prutser

zarar schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 08:26:
Even een vraag, wie heeft zijn PCH gekocht via hun eigen website. Het nieuwe model A-300 is sinds gisteren te koop en aangezien hij in NL nog niet leverbaar is, overweeg ik hem via de PCH website te kopen. Ik ben benieuwd of op jullie pakket nog toeslagen werden geheven bij import.
Ze voegen bij PCH en tax formulier bij, dus je zal nog nageheven worden. De A-300 komt de 28e uit, dus nog ff wachten en dan koop je hem hier; aangezien inklaring en btw/import heffingen zo hoog zijn op een mediaspeler dat je duurder uitkomt dan hem hier te kopen voor 239,-.

Er is dacht ik nog een loophole voor het importeren van mediaspelers (belastingvrij), maar als de douane/UPS/DHL/TNT je toch kosten in rekening brengt begin je daar toch niets tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 11-09 19:55
catchingfire schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:41:
Snap de link tussen Popbox V8 en A-300 ook niet helemaal overigens.
Van the-man-himself Werner:
please don't compare them, they are definetly not on same level, i like it as a little streamer, it has less power, less memory, no nmt, no nmj, no gigabit, it is a closed system.
It is a entry level device. It has the same filebrowser yes but that's it, it has not the same bd features.

Ik dacht dat ze dezelfde Sigma chip hadden maar inderdaad, een verschil:
Popbox V8 : Sigma Designs SMP8671, 700MHz CPU, 256MB DDR2 DRAM, 256MB NAND Flash
PCH A-300 : Sigma Designs SMP8647, 800MHz with L2 Cache, 512MB DDR2 DRAM, 256MB NAND Flash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarar
Erikz.nl schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:37:
[...]

Ze voegen bij PCH en tax formulier bij, dus je zal nog nageheven worden. De A-300 komt de 28e uit, dus nog ff wachten en dan koop je hem hier; aangezien inklaring en btw/import heffingen zo hoog zijn op een mediaspeler dat je duurder uitkomt dan hem hier te kopen voor 239,-.

Er is dacht ik nog een loophole voor het importeren van mediaspelers (belastingvrij), maar als de douane/UPS/DHL/TNT je toch kosten in rekening brengt begin je daar toch niets tegen.
Dat is duidelijke info, tnx, heb m maar besteld in NL. Kreeg nog gelijk een mooie prijs als ik m vast reserveerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dodge-Charger
  • Laatst online: 21-05 14:23
catchingfire schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:41:
Ik zag zojuist een retegaaf filmpje van de file-browser van de nieuwe A-300 (WernerSyabas) op Youtube. In hoeverre verschilt de A-300 qua firmware met de Popbox V8? Over de Popbox V8 lees ik namelijk nogal wat horror-stories over vastlopende apparaten, beeld op zwart na 20 minuten, niet meer reagerende remotes... is dat ook in de A-300 te verwachten? Ik heb geen harddisk-slot nodig in m'n mediaplayer dus op zich zou ik met de veel goedkopere V8 ook prima uit de voeten kunnen, maar dan moet ie het wel doen. Snap de link tussen Popbox V8 en A-300 ook niet helemaal overigens. A-300 heeft 25okt een flinke firmware update gehad en de V8 update is alweer een paar weken geleden.

edit: aan deze poll-uitslag te zien komt de A-300 GUI ook op de A-2x0 : http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=55398
Ik heb een A-300, en niet reagerende ab heb ik nu 2 keer gehad met oude firmware.
Vandaag die van 25 okt erop gezet, en tot nu toe alles goed.
Zon 10 films gekeken met oude firmware en daarbij dus ab problemen en 1 keer vastgelopen.
Hopen dat nu alles perfect is:)

(ps gewoon te koop bij informatique)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

Verders nog mensen met ervaringen met de A300? Ik moet ff wachten, maar over 2 weken krijg ik veel overuren uitbetaald en dan worden er exta'tjes aangeschaft, waaronder de A300.
zarar schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:56:
[...]

Dat is duidelijke info, tnx, heb m maar besteld in NL. Kreeg nog gelijk een mooie prijs als ik m vast reserveerde.
Wat was die prijs als ik vragen mag?¿

[ Voor 43% gewijzigd door Erikz.nl op 30-10-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dodge-Charger
Tot nu toe(2 dagen de nieuwe firmware) geen problemen meer.(A-300)
Ab blijft werken en geen reboot gehad:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
  • Laatst online: 27-07 19:00
Dodge-Charger schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 18:30:
Tot nu toe(2 dagen de nieuwe firmware) geen problemen meer.(A-300)
Ab blijft werken en geen reboot gehad:)
Wat zijn voor de rest je bevindingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dodge-Charger
MNTN schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:10:
[...]

Wat zijn voor de rest je bevindingen ?
Helemaal super, ookal heb ik geen andere ervaringen met popcorn apparaten.
Maar vergeleken met de acryan hd mini is het een wereld van verschil.
Ook BD50 speelt hij via het netwerk perfect af..
En dat had ik eiggenlijk niet verwacht.

De gui vind ik netjes en mooi maar echt logisch niet.
Voorbeeld:
Als je naar instellingen gaat krijg je een paar basis instellingen, daarna moet je op de menu knop drukken voor de rest van de keuzes.
Ik had graag eerst het menu gehad en in dat menu de optie basis instellingen.

Wat ik tot nu toe niet handig vind zijn:

Het plaatsen van een 3,5inch hdd was wel heel krap, maar het paste wel gewoon.
Het was wel echt milimeter werk.

Dat de enter knop in tegenstelling tot de play knop alleen die enkele file afspeelt en daarna niet de verdere bestanden in die map afgaat, en ik klik vaak die enter knop.

Met dhcp krijgt hij na een reboot geen nieuw ipadres, daar met je eerst het menu weer door.
Maargoed ik heb hem nu toch een vast adres gegeven.

De ab vind ik vervelend, de rond knop maakt echt een klik geluid alsof je bubbeltjes plastic aan het kapot drukken bent.

[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 21-05-2020 01:52 . Reden: Naam op verzoek verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

Dodge-Charger schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 00:33:

Met dhcp krijgt hij na een reboot geen nieuw ipadres, daar met je eerst het menu weer door.
Maargoed ik heb hem nu toch een vast adres gegeven.
Je kan de PCH toch gewoon een statisch IP adres toewijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dodge-Charger
Erikz.nl schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 08:37:
[...]

Je kan de PCH toch gewoon een statisch IP adres toewijzen?
Dat klopt, maar dat bedoelde ik ook vast dat ik hem nu een vast adres heb gegeven een statisch adres dus.
En dat werkt super:)
Maar ik vind het raar dat hij na een reboot geen nieuwe lease vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarar
Erikz.nl schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:05:
Verders nog mensen met ervaringen met de A300? Ik moet ff wachten, maar over 2 weken krijg ik veel overuren uitbetaald en dan worden er exta'tjes aangeschaft, waaronder de A300.

[...]

Wat was die prijs als ik vragen mag?¿
229,- incl verzenden

Hoop m deze week te hebben. Had trouwens nog mazzel door goedkoop een WD 2TB te bestellen. De prijzen zijn enorm gestegen de laatste tijd door de overstromingen in Thailand. Sommige prijzen meer dan 30% gestegen afgelopen week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

Dodge-Charger schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 08:40:
[...]

Dat klopt, maar dat bedoelde ik ook vast dat ik hem nu een vast adres heb gegeven een statisch adres dus.
En dat werkt super:)
Maar ik vind het raar dat hij na een reboot geen nieuwe lease vraagt...
Idd raar, misschien een fix in de volgende firmware ;)
zarar schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 09:44:
[...]

229,- incl verzenden

Hoop m deze week te hebben. Had trouwens nog mazzel door goedkoop een WD 2TB te bestellen. De prijzen zijn enorm gestegen de laatste tijd door de overstromingen in Thailand. Sommige prijzen meer dan 30% gestegen afgelopen week.
Ah nice deal. Ik heb hier al een QNAP NAS staan, dus een hd heb ik ff niet nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

afstandsbediening nu voor Android te downloaden:
This is the Remote Control application for Popcorn Hour 200 & 300 series devices.
https://market.android.co...erc&feature=search_result

werkt perfect! :*)

[ Voor 30% gewijzigd door ind0mi op 02-11-2011 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
ind0mi schreef op woensdag 02 november 2011 @ 18:17:
afstandsbediening nu voor Android te downloaden:

[...]
https://market.android.co...erc&feature=search_result

werkt perfect! :*)
Ziet er goed uit! Heb hem net op m'n tablet gezet. Denk alleen dat je in de praktijk de app niet veel gebruikt. De ab pakken en de ondertitels wijzigen is nog altijd sneller dan telefoon uit je zak, unlocken, app starten, en op de knop drukken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 18:23
Vraagje: worden network shares bij Popcorns Hour A-200 (of andere modellen) ook geïndexeerd in de videowall / NMJ?

Ik was gisteren in een electronica zaak en zat even te pielen met een ACRyan. Daar moet je nogal diep door een mappenstructuur om bij een bestand op een network share te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg om een PCH aan te schaffen. Deze zal gebruikt worden bij een gewone TV.
Ik heb daarnaast een Samsung TV met ingebouwde DLNA player, dus ik wil de PCH ook als media server gebruiken.

Ondersteunt de PCH media server transcoding van de audio/video als de formaten niet geschikt zijn voor de Samsung client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Narc schreef op zondag 06 november 2011 @ 20:30:
Vraagje: worden network shares bij Popcorns Hour A-200 (of andere modellen) ook geïndexeerd in de videowall / NMJ?

Ik was gisteren in een electronica zaak en zat even te pielen met een ACRyan. Daar moet je nogal diep door een mappenstructuur om bij een bestand op een network share te komen.
Bij de NMJ van de A-300 kan ik je zeggen, ja die worden geindexeerd.

Ik heb de shares handmatig toegevoegd vanuit de settings, en dan kan je vanuit het hoofdmenu > networked media > bij de <share>. stukken beter dan bij de AC ryan die ik ook heb.
Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste