Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:10

KL643

beeldaandemuur

iglo schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 19:26:
Ik heb een ander probleem: ik wil downgraden naar de firmware van mei, dit gaat goed via de usb methode, maar de nmt programma's gaan niet automatisch mee: hij blijft de allerlaatste versie ( van augustus ) houden, die niet werkt met de firmware van mei....Reden van downgraden is teveel problemen ( lees het niet meer spelen van content ) sinds de laatste 2 upgrades.....
Dan moet je de apps.nmt (in firmware) opnieuw flashen.
dat was het idd. tnx. Kan ik ook alleen mijn apps updaten? Mijn installatie van Nzbget is een beetje vern*kt.
Geen idee of dat kan/werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door KL643 op 16-09-2012 08:48 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

thejoker80 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 19:59:
[...]

dat was het idd. tnx. Kan ik ook alleen mijn apps updaten? Mijn installatie van Nzbget is een beetje vern*kt.
inmiddels werkt het weer volgens mij, misschien had ik de PCH wat tijd moeten geven na de firmware update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xCell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-04 16:14
Sinds ik mijn oude Linksys WRT54G (DD-WRT) heb vervangen voor een Linksys E2000 (DD-WRT) geraak ik via NZBGet niet boven de 2,6MB/s.

Mijn netwerk was:
Zeelandnet Modem---WRT54G(switchport 10/100Mbit)---WRT54G(switchport 10/100Mbit)---PCH A200 (alles verbonden met cat6 kabel), Zeelandnet 20Mbit abonnement met 8 eweka server connections (geen SSL).

Mijn netwerk nu:
Zeelandnet Modem---E2000(switchport 1000Mbit)---PCH A200 (alles verbonden met cat6 kabel), Zeelandnet 50Mbit abonnement met 8 eweka server connections (geen SSL).

Als ik m'n A200 vervang voor een laptop en download via grabit haal ik de +6MB/s wel. Gezien mijn oude zeelandnet abonnement ben ik voorheen met de A200 nooit over de 2,4MBs gegaan. Ongeacht of ik nu op gigabit snelheid draai of niet moet mijn A200 sneller dan 2.6MB/s kunnen downloaden.

Wat zie ik over het hoofd? Zijn er specifieke instellingen binnen de setup of het nzb configuratie bestand welke ik aan moet passen?

if it ain't broke, break it and learn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:23
xCell schreef op zondag 30 september 2012 @ 11:13:
Sinds ik mijn oude Linksys WRT54G (DD-WRT) heb vervangen voor een Linksys E2000 (DD-WRT) geraak ik via NZBGet niet boven de 2,6MB/s.

Mijn netwerk was:
Zeelandnet Modem---WRT54G(switchport 10/100Mbit)---WRT54G(switchport 10/100Mbit)---PCH A200 (alles verbonden met cat6 kabel), Zeelandnet 20Mbit abonnement met 8 eweka server connections (geen SSL).

Mijn netwerk nu:
Zeelandnet Modem---E2000(switchport 1000Mbit)---PCH A200 (alles verbonden met cat6 kabel), Zeelandnet 50Mbit abonnement met 8 eweka server connections (geen SSL).

Als ik m'n A200 vervang voor een laptop en download via grabit haal ik de +6MB/s wel. Gezien mijn oude zeelandnet abonnement ben ik voorheen met de A200 nooit over de 2,4MBs gegaan. Ongeacht of ik nu op gigabit snelheid draai of niet moet mijn A200 sneller dan 2.6MB/s kunnen downloaden.

Wat zie ik over het hoofd? Zijn er specifieke instellingen binnen de setup of het nzb configuratie bestand welke ik aan moet passen?
Op het nmt forum lees je veel over verschillende switches. De pch heeft nogal voorkeur.
Volgens mij kan je hier niks aan doen, behalve een andere switch kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 13:11

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Kan het er niet gewoon aan liggen dat de processor van de PCH niet snel genoeg is om te downloaden op die snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ik heb zelf UPC 25Mbit op dit moment en die gebruik ik vol op mijn PCH-A200. Ik haal rond de 2980Kbs download hetzelfde als met Grabit.

Ik ga er wel vanuit dat er een max is wat de CPU aan kan, overigens is alles bij mij met Gbit aangesloten.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:06
Hurricane schreef op zondag 30 september 2012 @ 11:27:
Kan het er niet gewoon aan liggen dat de processor van de PCH niet snel genoeg is om te downloaden op die snelheid.
Dit dus.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Overigens is er een instelling binnen NZBGet die er voor kan zorgen dat de snelheid minder is dan zou moeten.

Ga naar de config van NZBGet en kllik vervolgens op 'DOWNLOAD QUEUE' scroll iets naar beneden en dan zie je de optie 'ThreadLimit' als het goed is staat deze op 100. Indien deze lager staat zet deze instelling dan stapsgewijs omhoog.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Hier dlt mijn pcha210 met 4,5 mb sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xCell
Dacuuu schreef op zondag 30 september 2012 @ 11:25:
[...]

Op het nmt forum lees je veel over verschillende switches. De pch heeft nogal voorkeur.
Volgens mij kan je hier niks aan doen, behalve een andere switch kopen.
Betreffende voorkeur gaat over gigabit snelheden. Met 100Mbit moet je (theoretisch) nog steeds 12,5MB/s kunnen halen, ik haal maar 2,6MB/s.
Hurricane schreef op zondag 30 september 2012 @ 11:27:
Ik heb al veel posts gelezen waar gebruikers aangeven makkelijk boven de 2.6MB/s uit te komen.
CycloneX schreef op zondag 30 september 2012 @ 13:11:
Overigens is er een instelling binnen NZBGet die er voor kan zorgen dat de snelheid minder is dan zou moeten.

Ga naar de config van NZBGet en kllik vervolgens op 'DOWNLOAD QUEUE' scroll iets naar beneden en dan zie je de optie 'ThreadLimit' als het goed is staat deze op 100. Indien deze lager staat zet deze instelling dan stapsgewijs omhoog.
En dat is de oplossing voor mijn probleem _/-\o_
ThreadLimit stond op 10, nu op 100 met onderstaande snelheid. Ik ga nog wat met deze waarde pielen, ongetwijfeld dat ik nog wat hoger uit kan komen.

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimage.org/6q54xw9ff/nzbget.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
xCell schreef op zondag 30 september 2012 @ 14:00:
[...]

Betreffende voorkeur gaat over gigabit snelheden. Met 100Mbit moet je (theoretisch) nog steeds 12,5MB/s kunnen halen, ik haal maar 2,6MB/s.

[afbeelding]
Mooi dat je probleem opgelost is! 100 mbit/ 1 gb. het ligt niet aan de theoretische snelheid. Maar met bugs etc. Als je bij je netwerk opties op je pch GB snelheid ingesteld hebt krijg je vaak fouten. je moet daar gewoon 100 mbit instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:13
Bedankt.

Nu heb ik niet zo een heel snelle verbinding maar ik downloadde ook altijd met ca 1950 KB/s, maar de laatste maanden maar met ca 1440 KB/s maximaal.

Er was een keer wat met mijn PCH dus heb ik alles opnieuw ingesteld dus ook nzbget , sindsdien dus die lagere snelheid.

Zag hier net de oplossing om de 10 naar 100 te zetten en die loste bij mij ook de lagere download op.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xCell
Dacuuu schreef op zondag 30 september 2012 @ 14:11:
[...]

Mooi dat je probleem opgelost is! 100 mbit/ 1 gb. het ligt niet aan de theoretische snelheid. Maar met bugs etc. Als je bij je netwerk opties op je pch GB snelheid ingesteld hebt krijg je vaak fouten. je moet daar gewoon 100 mbit instellen.
Ik heb bij de netwerk opties onder setup (pch gui) geen optie om 1000Mbit aan te zetten. Het is auto of 10-100mbit. Volgens mij loopt gigabit via een auto-negotiate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372007

Vraagje heb de popcorn hour A-210 en hier moet ik de sambaserver op installeren.
Als ik die doe, blijft dan de inhoud van mijn 2TB HD behouden?
Heb kortgeleden de Wn-160 wifi dongle aangeschaft en wil mijn laptop draadloos verbinden met de popcorn.
Bij de dongle zat geen handleiding en op internet is niet een duidelijke handleiding te vinden
(Misschien zoek ik wel verkeerd)

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
Anoniem: 372007 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:35:
Vraagje heb de popcorn hour A-210 en hier moet ik de sambaserver op installeren.
Als ik die doe, blijft dan de inhoud van mijn 2TB HD behouden?
Heb kortgeleden de Wn-160 wifi dongle aangeschaft en wil mijn laptop draadloos verbinden met de popcorn.
Bij de dongle zat geen handleiding en op internet is niet een duidelijke handleiding te vinden
(Misschien zoek ik wel verkeerd)

gr.
Even over de dongle: je moet gewoon de dongle in de usb steken ( bij de A200 is dat aan de voorzijde ) Dan via setup de draadloze verbinding kiezen. Als het goed is, zoekt de Popcorn dan verbinding met je eigen WiFi netwerk in huis. Het spreekt voor zich dat je de login gegevens van je eigen router overneem in de Popcorn. Had zelf ook zo;n dongle, maar niet alles werkte bij mij 100%. Zo kon ik geen internetradio afspelen. Via Ibood een netwerksetje aangeschaft wat loopt via het stopcontact: perfect!

In iedergeval su6 met je A210

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je reply.
Moet ik dan wel de Sambaserver installeren om verbinding te krijgen met de pc.?
En kan ik de Sambaserver installeren zonder de HD te hoeven formatteren.?

gr

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 372007 op 02-10-2012 21:18 . Reden: extra vragen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-12-2024

Edgarz

Tweako-active since1986

xCell schreef op zondag 30 september 2012 @ 15:21:
[...]

Ik heb bij de netwerk opties onder setup (pch gui) geen optie om 1000Mbit aan te zetten. Het is auto of 10-100mbit. Volgens mij loopt gigabit via een auto-negotiate.
De auto setting werkt niet altijd lekker. Meestal niet eigenlijk. Gebruik dus 10/100, maar dat is voor alle streaming media content meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geo3kant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-06-2020
Ik heb sinds kort een PCH A-200, het ging in het begin goed, EX2IFS geïnstalleerd, lettertje gegeven, kon hem mooi bereiken via deze computer, wat films opgezet om te testen.. De keer daarna wilde ik weer wat films er op zitten maar toen kreeg ik een error dat de schijf in 'Read Only' modus is geschoten..

Eerst zelf gegoogled al is er weinig te vinden, de 'oplossing' om met Gparted live je schijf een check (and repair) te geven mocht niet baten. Heeft iemand een (simpele) oplossing? Ik word er gek van.. eindelijk mijn TV binnen, nou kan ik de PCH niet gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 23:17
Anoniem: 372007 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:16:
Bedankt voor je reply.
Moet ik dan wel de Sambaserver installeren om verbinding te krijgen met de pc.?
En kan ik de Sambaserver installeren zonder de HD te hoeven formatteren.?

gr
Ja
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-03 13:31
Ik heb een A-210 en zit met het volgende probleem: de UPnP server blijft hangen op 'starting'. Ook na rebooten gebeurt er niks

Ik heb de FW gedownload van de site van pch en daarna moest ik de fw updaten. Echter nog steeds geen succes de server blijft hangen.

Iemand een idee voor een oplossing?

edit: kleine toevoeging: ik krijg bierdopje ook niet geinstalleerd. Het uitpakken in webservices is niet toegestaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Kevf op 09-11-2012 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem met mijn popcorn A-210, heb op de afstandsbediening de mute knop ingedrukt, maar nu komt de popcorn niet meer uit zijn mute stand, heb de stroom er al afgehaald, de HDMI kabel eruit gehaald maar niks werkt. Kan zo geen ene divx of DVD of MKV afspelen want er zit geen geluid bij???
Weet iemand hier een oplossing voor.
Herstel Fabriekinstellingen (wat kan hierbij mis gaan?) of een firmware update?

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
FW updaten nadat je paar minuten power eraf hebt gehaald. Beste via USB stick updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wvkreg schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:32:
FW updaten nadat je paar minuten power eraf hebt gehaald. Beste via USB stick updaten.
Thanks, is gelukt firmware alleen installeren was niet voldoende, nadat ik de PCH terug naar fabrieksinstellingen had gezet was de mute knop uit.

Heb nu wel dat de volumeknop op 0 staat (heb wel gewoon geluid), in de vorige FW kon ik het geluid nog versterken of verlagen. Nu kan ik enkel het geluid zachter zetten.
Is dit normaal in de laatste FW versie?

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Anoniem: 372007 schreef op zondag 18 november 2012 @ 23:03:
[...]
Heb nu wel dat de volumeknop op 0 staat (heb wel gewoon geluid), in de vorige FW kon ik het geluid nog versterken of verlagen. Nu kan ik enkel het geluid zachter zetten.
Is dit normaal in de laatste FW versie?

gr.
Jup dit is normaal. Stond ook in de changelog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-05 09:39
Het zal wel aan mij liggen, maar als ik de vandaag 2e hands door mij gekochte a200 via usb met mijn pc verbindt, ziet mijn pc deze a200 (met een hd van 500 gb) niet. Ik wil een aantal films en series van mijn hd naar de hd van de a200 kopieren (voor iemand die een aantal weken in het ziekenhuis ligt).
Wel kan ik via een ingewikkeld progje (e2xt en dan nog wat) zien dat de a200 verbonden is, maar zo moeilijk kan het toch niet zijn om films van mijn pc over te zetten naar de hd van de a200? Mijn pc heeft windows 7 64. Ik weet overigens dat de hd anders is ingedeeld qua extentie.
Ik kan mij niet heugen dat ik met mijn a110 ook deze problemen, dus alle hulp is welkom.

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:42

GeeBee

Oddball

Zijn de USB-poorten wel masters of alleen slaves?
Ik zou hoe dan ook overzetten via een netwerkkabeltje (FTP), gaat volgens mij sneller dan via USB.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Je kan beter een usb device in de popcorn plaatsen en dan bestanden kopieren.
Beetje shell kennis of een app helpen je daarbij (en een 64+GB usb stick) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 490821

Als je over 800 gig aan films/series praat, moet er toch een makkelijke oplossing zijn? Dat usb langzaam is maakt niet uit. Probleem is dus dat mijn pc de hd van de a200 niet in de windows verkenner ziet.

Bij pc met windows xp werkt het overigens ook niet.

Shell/app kennis heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Anoniem: 490821 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 11:20:
Als je over 800 gig aan films/series praat, moet er toch een makkelijke oplossing zijn? Dat usb langzaam is maakt niet uit. Probleem is dus dat mijn pc de hd van de a200 niet in de windows verkenner ziet.

Via netwerk, zie je de popcornhour toch als share? ik copier hier via het netwerk met 9,5 a 10 MB per seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Anoniem: 490821 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 11:20:

http://www.networkedmedia...php/Network_Configuration
http://www.networkedmedia...index.php/FAQ_A-100/A-110
http://www.networkedmedia...i/index.php/Network_Share

Good luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Als je de PCH via de vierkante USB (= slave) aansluit, dan zou je die als externe schijf moeten kunnen benaderen.

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=15647

(ik haalde in mijn post hierboven USB master en slave door elkaar)...

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:14
Ik heb altijd begrepen dat de interne schijf van de popcorn een andere bestandsindeling had en daardoor ext2fsd programma nodig is. Gebruik altijd dit programma en de (vierkante) usb poort op de achterkant om data over te pompen. Volgens mij iets van 12-16 MB/s.

• GeeBee

GeeBee

Oddball

De interne HD heeft normaal gesproken idd ext3 (= linux) als bestandsformaat.
Ik weet niet of die standaard via Windows te benaderen is...

[ Voor 34% gewijzigd door GeeBee op 27-12-2012 19:13 ]

• Dacuuu
Als je een externe hardeschijf aan je pch hangt via de usb poort kan je hem gewoon via samba benaderen in je windows. en die hdd mag gewoon ntfs zijn :)

[ Voor 13% gewijzigd door Dacuuu op 27-12-2012 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-04 13:42

WFG

Onderhand ben ik al zon 1,5 jaar lang een tevreden gebruiker van de PCH A210. Op het moment hangt daar een externe HDD aan, via USB. Dit werkt verder prima.

Echter heb ik sinds kort een extra HDD, 3.5" 1TB WD caviar green, 'over'. Nu vroeg ik me af of een interne HDD sneller is met par en rar operaties. Nu duurt het - ongeveer - 10 minuten voordat een bestand van 1 GB gecontroleerd en uitgepakt is. Mijn gevoel zegt me dat een interne schijf dat wel sneller zou kunnen doen.

Edit: daarbij moet ik wel zeggen dat de externe HDD een oud beestje is, pre sata.

[ Voor 8% gewijzigd door WFG op 31-12-2012 22:30 ]

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-12-2024

Edgarz

Tweako-active since1986

WFG schreef op maandag 31 december 2012 @ 22:25:
Onderhand ben ik al zon 1,5 jaar lang een tevreden gebruiker van de PCH A210. Op het moment hangt daar een externe HDD aan, via USB. Dit werkt verder prima.

Echter heb ik sinds kort een extra HDD, 3.5" 1TB WD caviar green, 'over'. Nu vroeg ik me af of een interne HDD sneller is met par en rar operaties. Nu duurt het - ongeveer - 10 minuten voordat een bestand van 1 GB gecontroleerd en uitgepakt is. Mijn gevoel zegt me dat een interne schijf dat wel sneller zou kunnen doen.

Edit: daarbij moet ik wel zeggen dat de externe HDD een oud beestje is, pre sata.
Meest :) bepalende factor voor deze activiteit is de CPU. Zou genoeg moeten zeggen qua antwoord :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Maar niets houdt je tegen om én én te doen, zowel de interne als externe schijf ;). Kun je het zelf proberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-05 10:54
Na 4 keer geprobeerd te hebben om een Jukebox te installeren, toch maar even de vraag;

Is het mensen gelukt om een jukebox of een andere mediabibliotheek draaiende te krijgen als je niet met een interne HDD werkt? Ik kan eventueel wel een USB stick gebruiken, maar heb 4 TB in mijn pc hangen die ik gewoon wil streamen naar mijn PCH. Alles werkt top, op een normale manier met mappen. Maar zodra ik de jukebox van de PCH zelf wil gebruiken of bijvoorbeeld YAMJ wil gaan configureren lukt dit niet.

De Jukebox van PCH zelf kapt er mee halverwege het indexeerproces. En de YAMJ krijg ik ook niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
StealthyPeanut schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:19:
Na 4 keer geprobeerd te hebben om een Jukebox te installeren, toch maar even de vraag;

Is het mensen gelukt om een jukebox of een andere mediabibliotheek draaiende te krijgen als je niet met een interne HDD werkt? Ik kan eventueel wel een USB stick gebruiken, maar heb 4 TB in mijn pc hangen die ik gewoon wil streamen naar mijn PCH. Alles werkt top, op een normale manier met mappen. Maar zodra ik de jukebox van de PCH zelf wil gebruiken of bijvoorbeeld YAMJ wil gaan configureren lukt dit niet.

De Jukebox van PCH zelf kapt er mee halverwege het indexeerproces. En de YAMJ krijg ik ook niet voor elkaar.
Je hebt via samba wel schrijfrechten op je gedeelde map op je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-05 10:54
Uhmm, denk het niet. Gaat het daar mis? Ik heb toch echt de tutorials gevolgd op meerdere sites volgens mij.

Hoe kan ik dit regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Help!

sind kort kan de A200 niet meer benaderen dmv nzbget. Al diverse acties ondernomen, zonder resultaat. Nu ben ik zo dom geweest om het nzbget conf bestand te openen met kladblok......Dit kan ik niet meer terugdraaien, Ook een firmware updgrade/downgrade helpt niets: het bestand blijft op openen met kladblok staan.

Nu mijn vraag: wie o wie wil/kan mij een kopie van het nzbget conf bestandje sturen?

alvast bedankt! _/-\o_

groeten Huub

update: gaat denk ik niet werken: Windows zal dezelfde soort bestanden openen met kladblok, dus een nieuw bestand ook....hoe kun je die "openen met" terugdraaien in XP?

[ Voor 15% gewijzigd door iglo op 06-01-2013 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

@iglo, het kan geen kwaad om het conf-bestand te openen met kladblok, sterker nog dit is juist een gemakkelijk manier om snel aanpassingen te maken binnen de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
WBT schreef op zondag 06 januari 2013 @ 18:52:
@iglo, het kan geen kwaad om het conf-bestand te openen met kladblok, sterker nog dit is juist een gemakkelijk manier om snel aanpassingen te maken binnen de instellingen.
Dus dat heeft geen invloed op de werking van nzbget? Was mij al stilletjes aan het voorbereiden op een clean install van Windows :'(

[ Voor 10% gewijzigd door iglo op 06-01-2013 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT

WBT

Heeft 0,0 invloed op de werking van nzbget. Je kan beter de NMT Apps opnieuw installeren en daarna nzbget opnieuw instellen, als dat niet werkt zou ik aanraden de gehele harde schijf opnieuw in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
WBT schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:07:
Heeft 0,0 invloed op de werking van nzbget. Je kan beter de NMT Apps opnieuw installeren en daarna nzbget opnieuw instellen, als dat niet werkt zou ik aanraden de gehele harde schijf opnieuw in te stellen.
Heb het al diverse malen opnieuw geinstalleerd, zonder su6. Harde schijf opnieuw instellen: je bedoelt alles eraf? Zit al gauw 1 TB aan data op.........Volgens mij kun je ook wel een andere nzbget via csi gaia ( ofzo iets ) installeren. Morgen vrij, ga wel aan de pruts met het hele boeltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Guys,ik heb een popcornhour A200 (met HDD) gekoppeld aan mijn samsung D8000 smart tv. Nu wil ik de media op de HDD bereiken via mijn D8000, omdat de tv zelf al de meeste media bestanden kan afspelen.
Hoe kan ik dit het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-05 22:39
Je zou een DLNA server op kunnen zetten op de A200, maar de D8000 zou de A200 ook vast kunnen benaderen over samba / FTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Kaspers schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:25:
Je zou een DLNA server op kunnen zetten op de A200, maar de D8000 zou de A200 ook vast kunnen benaderen over samba / FTP.
Ok dankje, ik heb mn A200 gevonden in de bronnenlijst. Helaas worden er niet veel bestandstypes ondersteund..

[ Voor 23% gewijzigd door checkdiz op 08-01-2013 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Is het mogelijk om 2 partities te maken op de interner harde schijf: 1 met de NMT apps en de 2e met alle meuk? Ik heb totaal geen Linux ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Volgens mij niet Iglo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Was ik al bang voor.....Moet alles opnieuw installeren ivm corrupte NMT apps. Had gehoopt, net als op mijn laptop/Windows, dat 2 partities mogelijk waren zodat je alleen de partitie met de apps hoeft te formateren. Helaas....gaan dus fijn handmatig backup maken van de belangrijkste gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
iglo schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 17:50:
[...]

Was ik al bang voor.....Moet alles opnieuw installeren ivm corrupte NMT apps. Had gehoopt, net als op mijn laptop/Windows, dat 2 partities mogelijk waren zodat je alleen de partitie met de apps hoeft te formateren. Helaas....gaan dus fijn handmatig backup maken van de belangrijkste gegevens.
Dit kan wel! http://www.nmtinstaller.com/ en meld je even aan op het pch forumhttp://www.networkedmediatank.com/ daar vind je nog veel meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Het lijkt erop dat met de laatste firmware update de A-2x0 serie ook de beschikking krijgt over NMJ2, de nieuwe videowall van Syabas / Cloudmedia.

http://www.cloudmedia.com...-05-130708-21-pop-411-000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 01:49
Ik heb de laatste firmware geinstalleerd op mijn A210, een factory reset gedaan en nmt apps opnieuw geinstalleerd.

Nu heb ik het probleem dat de jukebox niet meer werkt voor nfs shares. Ik krijg nu steeds de melding "Insufficient space". De PCH heeft overal write access en de interne hdd is niet vol. Voor deze update werkte het wel gewoon. Die jukebox is juist de reden dat is de A210 gekocht heb.

Ik heb de oude database file weggegooid en dit hielp niet. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Zie dat er een nieuwe update is. Kan ik deze installatie zonder mijn custom geïnspireerde apps te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
De eerste paar dagen na de nieuwste firmware geinstalleerd te hebben had ik weinig problemen met de a210. Na een week kreeg ik steeds meer problemen met het netwerk en inmiddels kan ik helemaal geen verbinding meer krijgen met mijn netwerk. :( :'(
Heel de popcorn hour lijkt te werken, alleen het netwerkdeel niet. Films van usb of intern werkt gewoon.

Wat ik al geprobeerd heb:
- installeren van oudere firmwares (alle versies op de website geprobeerd). Ook na elke update een factory reset gedaan.
- recovery , met en zonder jumper.
- Een vast ip adres instellen. Dit lukt, maar geen connectie. Auto detect geeft altijd een 169.x adres. In het begin vond deze 1 op de 10 keer wel een goed adres, maar hield dit niet lang vast.
- interne hdd verwijderd.
- netwerkkabels en hardware gecontroleerd. Andere apparaten werken wel gewoon inclusief een oudere popcorn hour aan dezelfde kabel.

Iemand nog ideeen?

Ik heb het idee dat een factory reset niet een volledige reset is aangezien ik hierna soms nog oude waarden denk te zien.
Nu heb ik gevonden dat je met Linux Terminal Utils telnet en ssh access op je popcorn hour kan enablen. Kan ik hiermee zelf de netwerkinstellingen controleren of wissen? Of liever nog: alles echt terug zetten naar een clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-04 18:54
Wat ik regelmatig moet doen om netwerk te laten werken is 'm op 100 full moet zetten, en dan weer terug op auto/auto (of andersom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:49
R Kuipers schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:25:
[...]

Wat ik regelmatig moet doen om netwerk te laten werken is 'm op 100 full moet zetten, en dan weer terug op auto/auto (of andersom).
Dat had ik ook, dat is een fout in de hardware. RMA, nieuw moederbord gekregen, probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
Op auto heeft hij bij mij nooit wat gedaan. Ik zet hem altijd op 10/100. Toch bedankt voor de suggestie, alle hulp is welkom.

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-05 11:57
Iemand nog op zoek naar een A-210?

Wil die van mij verkopen, omdat hij overbodig geworden is. Hij is zo goed als nieuw. Komt met een PCH USB wifi dongle, HDMI kabel, 500 GB HDD en afstandsbediening. Bericht me maar met een leuk bod, mocht je interesse hebben.

Maak anders even een Vraag & Aanbod-advertentie aan :)

[ Voor 25% gewijzigd door FeaR op 22-08-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02 16:34
iglo schreef op zondag 06 januari 2013 @ 16:40:
Help!

sind kort kan de A200 niet meer benaderen dmv nzbget. Al diverse acties ondernomen, zonder resultaat. Nu ben ik zo dom geweest om het nzbget conf bestand te openen met kladblok......Dit kan ik niet meer terugdraaien, Ook een firmware updgrade/downgrade helpt niets: het bestand blijft op openen met kladblok staan.

Nu mijn vraag: wie o wie wil/kan mij een kopie van het nzbget conf bestandje sturen?

alvast bedankt! _/-\o_

groeten Huub

update: gaat denk ik niet werken: Windows zal dezelfde soort bestanden openen met kladblok, dus een nieuw bestand ook....hoe kun je die "openen met" terugdraaien in XP?
ik heb hetzelfde probleem mijn schoonzus dan) :( heb jij het al kunnen oplossen?

Ik heb zelf geprobeerd om de oude firmware erop te zetten dat lukt wel maar de nmt firmware blijft de nieuwste versie.

wie o wie heeft de oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT

WBT

@iglo & ronic1, wat is precies het probleem? Het is toch juist handig dat je het conf bestand met kladblok kan openen, het is immers gewoon een plain text configuratie bestand. Openen, aanpassen, opslaan en gaan met die banaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
met de conf bestand is er niks aan de hand. mijn probleem is dat ik naar de laatste firmware ben gegaan met nzbget 11.0 Mijn schoonzus heeft alleen xp laptop en daar werkt het niet mee. hij geeft aan windows explorer moet 9 of hoger zijn maar xp gaat maar tot 8.
Nu wil ik terug naar 1 oudere versie van de nmt apps met nzbget 6.0 maar hijlaat de nieuwste versie staan.

hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is.

groet ronic
WBT schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:00:
@iglo & ronic1, wat is precies het probleem? Het is toch juist handig dat je het conf bestand met kladblok kan openen, het is immers gewoon een plain text configuratie bestand. Openen, aanpassen, opslaan en gaan met die banaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:59

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Met chrome werkt het ook met XP nog prima.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
thnx dit heeft geholpen _/-\o_
DukeBox schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:07:
Met chrome werkt het ook met XP nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik heb al 3 jaar de popcorn in huis en deze heeft wat kuren, met name mbt de mpd server.
Deze is na een start slechts 15 seconden acief, dan crashed ie. Ik heb al veel geprobeerd: terug naar factory settings, nmt volledig opnieuw geïnstalleerd en de hele procedure van instaleren opnieuw gedaan.
Filmpje voor de duidelijkheid. Iemand nog een suggestie?

YouTube: mpd server crashes on popcorn a200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
ronic1 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 15:46:
met de conf bestand is er niks aan de hand. mijn probleem is dat ik naar de laatste firmware ben gegaan met nzbget 11.0 Mijn schoonzus heeft alleen xp laptop en daar werkt het niet mee. hij geeft aan windows explorer moet 9 of hoger zijn maar xp gaat maar tot 8.
Nu wil ik terug naar 1 oudere versie van de nmt apps met nzbget 6.0 maar hijlaat de nieuwste versie staan.

hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is.

groet ronic

[...]
Sorry voor de veel te late reactie. Ik heb hem gewoon opniew ingericht: alle data kwijt maar hij draait weer als een zonnetje. Heb hem trouwens overgezet naar die metale case ( uit Frankrijk ) omdat ik helemaal gek werd van die fan.
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste