Heeft niets met een slechte batch te maken, probleem is hier ook al vaak gepost. Ik heb het ook. Man auto fix werkt bij mij ook.
ik zit met mijn handen in het haar wat betreft mijn PCH A200 en de netwerkinstellingen. Ik krijg het maar niet voor elkaar om middels SMB de A200 in mijn netwerk te hangen en de schijven op mijn PC te delen met de A200. Ik heb alles op www.networkedmediatank.com geprobeerd maar kom er gewoon niet uit. Ben nu al twee avonden bezig. KAN IEMAND MIJ HELPEN 
Mijn A200 zie ik alleen als mediaapparaat binnen mijn netwerk. Ik zie dus niet de interne schijf van mijn A200. Ik heb geprobeerd deze te vinden door //192.168.0.119 (het toegewezen e-mailadres) te zoeken en dan krijg ik geen verbinding. Hier klopt dus al iets niet.
Op mijn PC heb ik twee schijven gedeeld zoals beschreven op NMT. Deze zijn ook gedeeld voor "iedereen". Het enige dat ik nog niet heb gecontroleerd (en dat ga ik vanavond doen), is kijken of ik een Geust account op mijn PC heb.
Als ik naar mijn A200 ga en ik probeer via de browser mijn gedeelde schijven op te roepen, dan lukt dit niet. Ik zie wel de werkgroep van mijn netwerk (WORKGROUP genaamd). Als ik daar vervolgens op doorklik dan zie ik de PCH-A200 staan. Dit is de netwerknaam van mijn A200. Klik ik daar vervolgens weer op, dan krijg ik de melding dat hij deze niet kan openen en dat er niets op staat.
Gisteren laat (02.30 uur) na al vanaf 18.00 uur bezig te zijn om het allemaal uit te vogelen. Kwam ik via een of andere weg (weet echt niet meer hoe) op de MyiHome optie terecht. Hier zag ik dus wel mijn C: schijf. Vanaf daar kon ik dus ook bestanden afspelen. Toen was ik de weg dus helemaal kwijt. Iets in het hetwerk klopt dus wel, maar ergens staan er bij mij instellingen niet goed en ik kom er gewoon niet uit.
Ik zag ook iets van dat ik op mijn A200 ook een share aan moet maken. Maar zelfs dit lukt mij niet. Misschien was het gisteren de vermoeidheid en frustratie maar krijg het gewoon allemaal niet voor elkaar.
Elke vorm van hulp is welkom!
EDIT
Inmiddels zijn mijn problemen opgelost. Na nogmaals alle topics in de verschillende forums te hebben doorgelezen en alles nogmaals opnieuw in te stellen, werkte het nog steeds niet. Uiteindelijk besloten om Windows op nieuw te installeren. Ik draaide op Windows Ultimate x86. Nu draai ik op Windows Home Premium x86 en alles werkt perfect.
Nu alleen nog wat probleempjes met YAMJ. Heeft er hier iemand ervaring met het programma TOMY? Als ik ga scannen, dan kan of wil hij bij mij geen artwork downloaden. De juxebox werkt wel gewoon maar totaal zonder plaatjes en INFO (omschrijving film bijvoorbeeld).
Kortom, het volgende probleem. Maar ook dit zullen we oplossen!
- Mijn situatie is als volgt:
- PCH-A200 inclusief een interne HD van 1.5 TB
- PC met Windows 7 met 2 HDD van 1 TB elk
- •Beide schijven op de PC gedeeld zoals overal omschreven op NMT en gecontroleerd met Windows Share Manager (deze kloppen allemaal
- SMB Client op de A200 is gestart
- De netwerkinstellingen (geavanceerde opties voor het delen) ook ingesteld zoals gezegt op NMT
- Beide devices hebben een internetverbinding en IP adres
Mijn A200 zie ik alleen als mediaapparaat binnen mijn netwerk. Ik zie dus niet de interne schijf van mijn A200. Ik heb geprobeerd deze te vinden door //192.168.0.119 (het toegewezen e-mailadres) te zoeken en dan krijg ik geen verbinding. Hier klopt dus al iets niet.
Op mijn PC heb ik twee schijven gedeeld zoals beschreven op NMT. Deze zijn ook gedeeld voor "iedereen". Het enige dat ik nog niet heb gecontroleerd (en dat ga ik vanavond doen), is kijken of ik een Geust account op mijn PC heb.
Als ik naar mijn A200 ga en ik probeer via de browser mijn gedeelde schijven op te roepen, dan lukt dit niet. Ik zie wel de werkgroep van mijn netwerk (WORKGROUP genaamd). Als ik daar vervolgens op doorklik dan zie ik de PCH-A200 staan. Dit is de netwerknaam van mijn A200. Klik ik daar vervolgens weer op, dan krijg ik de melding dat hij deze niet kan openen en dat er niets op staat.
Gisteren laat (02.30 uur) na al vanaf 18.00 uur bezig te zijn om het allemaal uit te vogelen. Kwam ik via een of andere weg (weet echt niet meer hoe) op de MyiHome optie terecht. Hier zag ik dus wel mijn C: schijf. Vanaf daar kon ik dus ook bestanden afspelen. Toen was ik de weg dus helemaal kwijt. Iets in het hetwerk klopt dus wel, maar ergens staan er bij mij instellingen niet goed en ik kom er gewoon niet uit.
Ik zag ook iets van dat ik op mijn A200 ook een share aan moet maken. Maar zelfs dit lukt mij niet. Misschien was het gisteren de vermoeidheid en frustratie maar krijg het gewoon allemaal niet voor elkaar.
Elke vorm van hulp is welkom!
EDIT
Inmiddels zijn mijn problemen opgelost. Na nogmaals alle topics in de verschillende forums te hebben doorgelezen en alles nogmaals opnieuw in te stellen, werkte het nog steeds niet. Uiteindelijk besloten om Windows op nieuw te installeren. Ik draaide op Windows Ultimate x86. Nu draai ik op Windows Home Premium x86 en alles werkt perfect.
Nu alleen nog wat probleempjes met YAMJ. Heeft er hier iemand ervaring met het programma TOMY? Als ik ga scannen, dan kan of wil hij bij mij geen artwork downloaden. De juxebox werkt wel gewoon maar totaal zonder plaatjes en INFO (omschrijving film bijvoorbeeld).
Kortom, het volgende probleem. Maar ook dit zullen we oplossen!
[ Voor 100% gewijzigd door Dennuske1983 op 18-01-2012 08:52 ]
Ok! Gisteren ben ik aan de slag gegaan met YAMJ voor een database van 400 films. Nu heb ik alles mooi op mijn A200 staan alleen hij speelt geen enkele film af....
Ik heb YAMJ geinstalleerd doormiddel van TOMY. Ik heb de laatste versie van YAMJ en onderstaand mijn situatie wat betreft de plekken waar de media staat opgeslagen:
PCH-A200\share\Video\ is de interne HDD. In de rootfolder van deze HDD wordt de juxebox en index.htm ook opgeslagen.
E:\Movies is een share over mijn netwerk
H:\Movies is een share over mijn netwerk
Hier onderstaand zie je hoe mijn library.xml bestand is opgebouwd. In het draaien van dit bestand krijg ik geen foutmeldingen. Ik zie mijn juxebox dus in vol ornaat, echter geen enkele film wordt afgespeeld. Ik druk op play. Hij denkt dan even 2 seconden na om vervolgens weer terug te keren naar de info pagina over de film. Als ik de files via de filebrowser afspeel, dan werken ze wel.....
Iemand een idee?
Hier mijn library.xml file:
<!--
-->
- <!-- This library file was created by The Only Mac YAMJ GUI configuration tool
-->
- <!-- TOMY v1.4.1 For Macintosh
-->
- <!--
-->
- <libraries>
- <library>
<path>\\\\PCH-A200\share\Video\</path>
<playerpath>file:///////PCH-A200/share/Video/</playerpath>
<exclude name="sample,tmp/,temp/,RECYCLE.BIN/" />
<description />
<prebuf>0</prebuf>
<scrapeLibrary>True</scrapeLibrary>
</library>
- <library>
<path>H:\Movies\</path>
<playerpath>file:///H:/Movies/</playerpath>
<description />
<prebuf>0</prebuf>
</library>
- <library>
<path>E:\Movies\</path>
<playerpath>file:///E:/Movies/</playerpath>
<description />
<prebuf>0</prebuf>
</library>
</libraries>
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb ook op www.networkedmediatank.com gekeken en een thread geopend. Daar heb ik alleen nog 0 reacties op gekregen. Misschien dat iemand hier de oplossing weet!
Ik heb YAMJ geinstalleerd doormiddel van TOMY. Ik heb de laatste versie van YAMJ en onderstaand mijn situatie wat betreft de plekken waar de media staat opgeslagen:
PCH-A200\share\Video\ is de interne HDD. In de rootfolder van deze HDD wordt de juxebox en index.htm ook opgeslagen.
E:\Movies is een share over mijn netwerk
H:\Movies is een share over mijn netwerk
Hier onderstaand zie je hoe mijn library.xml bestand is opgebouwd. In het draaien van dit bestand krijg ik geen foutmeldingen. Ik zie mijn juxebox dus in vol ornaat, echter geen enkele film wordt afgespeeld. Ik druk op play. Hij denkt dan even 2 seconden na om vervolgens weer terug te keren naar de info pagina over de film. Als ik de files via de filebrowser afspeel, dan werken ze wel.....
Iemand een idee?
Hier mijn library.xml file:
<!--
-->
- <!-- This library file was created by The Only Mac YAMJ GUI configuration tool
-->
- <!-- TOMY v1.4.1 For Macintosh
-->
- <!--
-->
- <libraries>
- <library>
<path>\\\\PCH-A200\share\Video\</path>
<playerpath>file:///////PCH-A200/share/Video/</playerpath>
<description />
<prebuf>0</prebuf>
</library>
- <library>
<path>H:\Movies\</path>
<playerpath>file:///H:/Movies/</playerpath>
<description />
<prebuf>0</prebuf>
</library>
- <library>
<path>E:\Movies\</path>
<playerpath>file:///E:/Movies/</playerpath>
<description />
<prebuf>0</prebuf>
</library>
</libraries>
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb ook op www.networkedmediatank.com gekeken en een thread geopend. Daar heb ik alleen nog 0 reacties op gekregen. Misschien dat iemand hier de oplossing weet!
Omdat je (waarschijnlijk) nieuw bent met YAMJ adviseer ik je sowieso om in eerste instantie een wat minder 'ingewikkelde' jukebox aan te maken, begin dus eerst alleen met het indexeren van de interne harde schijf!
Het eerste wat mij opvalt is dat je pad voor de interne harde schijf van de Popcorn Hour foutief ingesteld lijkt te zijn. Voor de 200-serie wordt de interne harde schijf als SATA_DISK genoteerd, de verbinding zoals jij deze hebt gemaakt verwijst naar de netwerkshare van de Popcorn Hour.
Check ook eens: http://code.google.com/p/moviejukebox/w/list, dan weet je wat beter wat TOMY allemaal voor je doet ;-)
Het eerste wat mij opvalt is dat je pad voor de interne harde schijf van de Popcorn Hour foutief ingesteld lijkt te zijn. Voor de 200-serie wordt de interne harde schijf als SATA_DISK genoteerd, de verbinding zoals jij deze hebt gemaakt verwijst naar de netwerkshare van de Popcorn Hour.
Check ook eens: http://code.google.com/p/moviejukebox/w/list, dan weet je wat beter wat TOMY allemaal voor je doet ;-)
Ik ben niet helemaal nieuw met YAMJ. Wat betreft het pad zoals jij zegt. Ik heb de A200 niet met een kabel met de PC verbonden maar benader hem dus via het netwerk. Ik stel bij TOMY dan ook in dat de indexfile en de juxeboxmap moet worden opgeslagen in de rootfolder van de A200 (dit is dus een share). Wat betreft de films die op de interne HD staan, deze kan ik ook alleen aan TOMY toevoegen door deze via de share toe te voegen aan My_library.xml. Ik zou namelijk niet weten hoe ik dit anders moet doen.....WBT schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:52:
Omdat je (waarschijnlijk) nieuw bent met YAMJ adviseer ik je sowieso om in eerste instantie een wat minder 'ingewikkelde' jukebox aan te maken, begin dus eerst alleen met het indexeren van de interne harde schijf!
Een kleinere juxebox heb ik ook geprobeerd en dit maakt geen verschil. Heb het zelfs met 1 film geprobeerd en dan nog doet hij het niet. Alle software en firmware is up to date.....
dagaanbieding : PCH A-300 voor 199,-
http://www.wehkamp.nl/Blo...2127&m4n_aid=10963&BC=TRL
http://www.wehkamp.nl/Blo...2127&m4n_aid=10963&BC=TRL
[ Voor 34% gewijzigd door Michael Knight op 26-01-2012 10:15 ]
Voor iedereen die NZBget gebruik en vanaf z'n Iphone of Ipad nzb's wil uploaden.
Ik kwam een script tegen op het NMT forum.
Dit werkt echt top op mijn A210, had al verschillende apps geprobeerd maar dit scriptje werkt als een trein.
Download de zip
Maak een nieuwe map aan in share en noem hem nzbupload.
Plaats de bestanden uit de zip in nzbupload.
Geef in Putty(telnet) de volgende comando cp -r /share/nzbupload /nmt/apps/nzbgetweb/
Voer het volgende adres in op je Ipad/phone etc. http://xx.xx.xx.xx:8066/nzbupload/
De rest spreekt voor zich zelf
Ik kwam een script tegen op het NMT forum.
Dit werkt echt top op mijn A210, had al verschillende apps geprobeerd maar dit scriptje werkt als een trein.
Download de zip
Maak een nieuwe map aan in share en noem hem nzbupload.
Plaats de bestanden uit de zip in nzbupload.
Geef in Putty(telnet) de volgende comando cp -r /share/nzbupload /nmt/apps/nzbgetweb/
Voer het volgende adres in op je Ipad/phone etc. http://xx.xx.xx.xx:8066/nzbupload/
De rest spreekt voor zich zelf
[ Voor 34% gewijzigd door bounzzzzz op 29-01-2012 01:23 ]
Ik ben sinds kort in het bezit van een 3d TV (UE40D6510) en ik heb natuurlijk een A210 en nog een oude A110.
Kunnen deze spelers 3D content full HD afspelen en zo ja hoe? :-)
Kunnen deze spelers 3D content full HD afspelen en zo ja hoe? :-)
@wvkreg; nee beide kunnen niet overweg met full HD 3D content. Half frame SBS en TAB kan wel afgespeeld worden.
Ik heb een PCH-a210 en sinds kort een Sony Ericsson Arc S met dlna media server functie. Leuk want dan kun je de contents op je gsm draadloos afspelen op bv je laptop of mediaspeler. Afspelen op de laptop lukt me wel maar op de PCH krijg ik het nog niet voor elkaar. De telefoon wordt herkend door de PCH als media server en ik kan ook de files browsen maar zodra ik een file (mp3, jpg of mp4) wil openen zegt ie 'could not open'
Moet ik eerst nog een of ander instellen op de PCH en/of telefoon ? Vanaf een andere server in mijn netwerk kan ik wél files openen op de PCH...
Moet ik eerst nog een of ander instellen op de PCH en/of telefoon ? Vanaf een andere server in mijn netwerk kan ik wél files openen op de PCH...
Gebruikt hier iemand CouchPotato/SickBeard op de popcornhour? Ik weet dat je dit moet installeren via C.S.I. Ik heb het een tijd terug al uitgeprobeerd, maar toen had ik alle NMT apps op mijn hard disk verkloot. moest toen hdd formatteren. En opnieuw de NMT apps installeren, dit wil ik nu dus voorkomen. 
In welke stand moet mijn pch staan om CSI te gebruiken? Helemaal uit(Denk ik niet
) of in standby (stand dat je wel bij de pch kan, maar HDMI alsware uit is) of moet de pch helemaal aan staan? Dus dat ik daadwerkelijk beeld heb op de tv? En erna lokal installeren?
In welke stand moet mijn pch staan om CSI te gebruiken? Helemaal uit(Denk ik niet
@Dacuuu, gewoon je Popcorn Hour aanzetten (zoals je ook zou doen als je een film wilt kijken). Vervolgens is het belangrijk dat de FTP-server staat ingeschakeld. Vervolgens kan je i.s.m. CSI op je computer de benodigde programma's installeren :-)
Sickbeard werkt nu op de pch. Ik heb hem icm de normale NZBGet. Alle downloads worden nu wel samen in 1 map gegooid door nzbget, maar om daar nu speciaal sabnzb voor te installeren..Dat is ook zo wat.
[ Voor 83% gewijzigd door Dacuuu op 10-02-2012 18:38 ]
Ik heb er een hd ingezet(één partitie NTFS) waar al zo'n 1 GB aan films op zit,nu wil ik via FTP er nieuwe films opzetten dus moesten er eerst nmt applications geinstalleerd worden.
Nu weet ik niet of de films verwijderd worden als ik deze nmt apps op de hd installeer dus heb ik deze eruit gehaald en een usb gebruikt om de apps te installeren en daarna weer de hd erin.
Ik krijg nu verbinding via ftp met de A210 maar hij ziet allen de USB stick en niet de hd,op de A210 heb ik wel gewoon toegang tot me schijf.
Na refreshen van Fireftp ziet die de interne Sata schijf wel.
Nu met Filezilla aan de gang aangezien hij met Fireftp bestanden groter dan 2GB niks kan,gaat wel lang zo'n 5,6 MB/s
(downloaden van de films ging een stuk sneller)
Nu weet ik niet of de films verwijderd worden als ik deze nmt apps op de hd installeer dus heb ik deze eruit gehaald en een usb gebruikt om de apps te installeren en daarna weer de hd erin.
Ik krijg nu verbinding via ftp met de A210 maar hij ziet allen de USB stick en niet de hd,op de A210 heb ik wel gewoon toegang tot me schijf.
Na refreshen van Fireftp ziet die de interne Sata schijf wel.
Nu met Filezilla aan de gang aangezien hij met Fireftp bestanden groter dan 2GB niks kan,gaat wel lang zo'n 5,6 MB/s
[ Voor 17% gewijzigd door audiojunk op 16-02-2012 16:12 ]
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Ik krijg mijn huidige setup echt niet aan de praat:
Thuis heb ik een Windows domein opgezet (voor test en leerdoeleinden).
Daarnaast heb ik een linux NAS waar ik samba op draai, gekoppeld aan het domein.
Vanuit windows lukt alles perfect, ik kan de shares benaderen enzo.
Maar het lukt mij maar niet op mijn popcornhour hiernaar te laten connecteren.
"Please make sure the target server is running"
Als ik op deze fout google, dan kom ik enorm veel topics tegen.
Ik connecteer naar de samba share via IP adres, ik kan de popcornhour pingen vanaf andere computers in het netwerk.
Ik heb ook al een vast ip als dhcp geprobeerd.
Hopelijk heeft iemand toch een idee...
PS: ik heb mijn oude HDX er ook even aangehangen en deze geeft als error "Invalid username or password!"
Thuis heb ik een Windows domein opgezet (voor test en leerdoeleinden).
Daarnaast heb ik een linux NAS waar ik samba op draai, gekoppeld aan het domein.
Vanuit windows lukt alles perfect, ik kan de shares benaderen enzo.
Maar het lukt mij maar niet op mijn popcornhour hiernaar te laten connecteren.
"Please make sure the target server is running"
Als ik op deze fout google, dan kom ik enorm veel topics tegen.
Ik connecteer naar de samba share via IP adres, ik kan de popcornhour pingen vanaf andere computers in het netwerk.
Ik heb ook al een vast ip als dhcp geprobeerd.
Hopelijk heeft iemand toch een idee...
PS: ik heb mijn oude HDX er ook even aangehangen en deze geeft als error "Invalid username or password!"
[ Voor 3% gewijzigd door BlackShadow op 21-02-2012 23:37 ]
NFS aanzetten op je NAS, dat werkt prima.
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik heb een user app voor de PCH die ik wil installeren. Maar na het doorspitten van NMT Wiki en Networkedmediatank.com ben ik er nog steeds niet achter waar ik de app moet neerzetten.
De user app bestaat uit 2 bestanden: xxx.PHF en yyy.SWF
Ik heb een USB stick met de nmt-apps en 2 harde schijven aangesloten.
De APP-folder op de USB-stick is tegen schrijven beveiligd.
Is er iemand die me kan vertellen waar ik de app neerzet?
De user app bestaat uit 2 bestanden: xxx.PHF en yyy.SWF
Ik heb een USB stick met de nmt-apps en 2 harde schijven aangesloten.
De APP-folder op de USB-stick is tegen schrijven beveiligd.
Is er iemand die me kan vertellen waar ik de app neerzet?
[ Voor 30% gewijzigd door razoon op 22-02-2012 11:31 ]
NFS werkt inderdaad.Groentenboer schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:11:
NFS aanzetten op je NAS, dat werkt prima.
Maar zou toch graag Samba in orde krijgen zoals het hoort.
Al krijg ik steeds meer de indruk dat het om een bug gaat...
[ Voor 25% gewijzigd door BlackShadow op 22-02-2012 20:32 ]
De voeding van mijn A210 maakt een heel irritant hoog piepgeluid als de speler volledig uit staat (dus niet standby, maar echt uit door power + delete te drukken). Zodra je 'm aan zet, gaat dat piepen weer weg. Kennen mensen dit probleem? Ik kan natuurlijk wel de speler altijd aan (of standby) laten staan, maar dat vind ik dan weer zonde van het stroomverbruik. Stekker steeds uit het stopcontact trekken vind ik ook niet echt een oplossing...
Dit heeft de voeding van mijn laptop ook. De voeding doet het nog steeds, maar volgens mij is het niet helemaal goed..jasjenl schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:54:
De voeding van mijn A210 maakt een heel irritant hoog piepgeluid als de speler volledig uit staat (dus niet standby, maar echt uit door power + delete te drukken). Zodra je 'm aan zet, gaat dat piepen weer weg. Kennen mensen dit probleem? Ik kan natuurlijk wel de speler altijd aan (of standby) laten staan, maar dat vind ik dan weer zonde van het stroomverbruik. Stekker steeds uit het stopcontact trekken vind ik ook niet echt een oplossing...
Volgens mij is dat een teken van het begin van het einde wegens defect-rakende condensatoren
Misschien kan een soldeeraansluiting die niet helemaal fris meer is ook gaan piepen, vooral bij de voeding-in aansluitingen. Correct me if I'm wrong...
Dan zou het piepen verholpen kunnen worden met het warm stoken van een soldeerboutje.
Misschien kan een soldeeraansluiting die niet helemaal fris meer is ook gaan piepen, vooral bij de voeding-in aansluitingen. Correct me if I'm wrong...
Dan zou het piepen verholpen kunnen worden met het warm stoken van een soldeerboutje.
[ Voor 55% gewijzigd door GeeBee op 24-02-2012 21:52 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Hm, dan ga ik er maar mee terug naar de winkel. Het ding is gekocht bij wifimedia, die hebben gelukkig altijd wel goede service.
Heb op internet al aantal fora's afgezocht maar daar word ik niet echt wijzer van dus probeer ik het hier.
Is het mogelijk om sopcast te streamen op je PCH A-200?
Heb al geprobeerd met ps3mediaserver maar dat werkt niet en met een html bestand maar dan geeft de pch aan 'could not play' ook heb ik het geprobeerd via http://compiz.de/2.0/ maar ook hier geeft de pch aan 'could not play'
Hebben jullie dit wel werkend gekregen op jullie PCH?
Heb al geprobeerd met ps3mediaserver maar dat werkt niet en met een html bestand maar dan geeft de pch aan 'could not play' ook heb ik het geprobeerd via http://compiz.de/2.0/ maar ook hier geeft de pch aan 'could not play'
Heb je de compiz webservice wel geïnstalleerd staan?Bassie90 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 18:24:
Heb op internet al aantal fora's afgezocht maar daar word ik niet echt wijzer van dus probeer ik het hier.
Ja die is inderdaad toegevoegd bij de webservices maar welk kanaal ik ook probeer (welke het op m'n pc wel doen) op m'n PCH blijft hij zeggen ''could not play''.Dacuuu schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 19:21:
[...]
Heb je de compiz webservice wel geïnstalleerd staan?
Ook heb ik het geprobeerd met een .html bestand waar dan de volgende code in staat:
<html>
<a href="dvbi://broker.sopcast.com:3912/125816" vod>Sport1</a><br>
</html>
Ook hier weer zegt hij ''could not play''. Moet ik soms iets op m'n PCH instellen of installeren?
Werkt hij bij jou wel?
Morgen ben ik de trotse bezitter van een A-300 (had een A-110, maar deze was toch echt te traag geworden). Nu vroeg ik me af of ik bijvoorbeeld nu ook vanaf mijn Iphone een download kan "aanzetten" (torrentje ofzo) en dat wanneer ik thuis kom het op mijn A-300 klaarstaat en uitgepakt is.
Nee, ik gebruik geen sopcast op de pch. Maar had even gezocht op google.
@DubbelU: Jawel, verander de log in van je pch, met de default usetname en pass kan iedereen op je pch. Zet erna de poort open van de torrents. En tadaa
[ Voor 3% gewijzigd door Dacuuu op 27-02-2012 18:04 ]
A-210 voor €189,95:
http://www.dagelijksekoop...ur-a210-media-player.html
Toch niet de goedkoopste, zag ik net...
http://www.dagelijksekoop...ur-a210-media-player.html
Toch niet de goedkoopste, zag ik net...
[ Voor 18% gewijzigd door iglo op 02-03-2012 19:53 ]
Ik ben op zoek naar een popcorn hour, alleen weet niet welke. Ik verwacht ervan dat hij probleemloos blu-ray rips (m2ts) kan afspelen inclusief menu en dvd's (video_ts). Hebben ze ook allen de indexeringsoptie om gehele collectie dvd's te coveren en info te weergeven een soort IMDB feed dus?
Welke zou ik dan het beste kunnen aanschaffen?
Welke zou ik dan het beste kunnen aanschaffen?
Ruim twee weken geleden heb ik mijn A-210 RMA gestuurd naar de winkel, deze kwam al na 1,5 week gerepareerd terug van de fabrikant. Helaas zat er geen briefje bij met wat ze precies gerepareerd hebben, maar aangezien het MAC adres is gewijzigd, zal dus de LAN kaart in het apparaat vervangen zijn.KillerBee schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:36:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=45901
Sinds een maand een A-210 in bezit (betreft de 1dayfly van begin december), ik gebruik 'm naar volle tevredenheid, er is me echter wel opgevallen dat de mediaspeler bij het opstarten vanuit een volledige standby (lees: de aan/uit knop enkele seconden ingedrukt houden) de meeste keren geen IP verkrijgt. Ik dacht in eerste instantie aan een handshake probleem, maar vandaag las ik op het NMT forum (zie link hierboven) dat ik niet de enige ben die dit euvel ondervind.
Mijn mediaspeler staat ingesteld op 10/100 ethernet connection en op wired auto IP.
Mijn vraag daarom aan met name personen die de A-210, net als ik, begin december hebben aangekocht bij 1dayfly, of er nog meer mensen zijn wiens A-210 geen IP verkrijgt na opstarten vanuit een volledige standby?
Een ieder die dit probleem ervaart (geldt ook voor andere modellen met hetzelfde 'binnenwerk'!), raad ik aan om hetzelfde te doen, aangezien een firmware update niets zal uithalen.
Dit bevestigd dan toch mijn vermoeden dat gedurende een periode de fabrikant een batch apparaten met een brakke LAN kaart op de markt heeft gezet.
Die van mij werkt gelukkig weer naar behoren en ben blij dat ik 'm geretourneerd heb
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Ik heb niet veel verstand over deze dingen, maar kan ik bijvoorbeeld ook streamen vanaf mijn laptop naar deze mediaplayer? En kan ik ook dingen draadloos naar de hdd zetten via mijn laptop?
Ja en Ja. Voor streamen vanaf laptop zul je wel een applicatie moeten gebruiken zoals Twonky of Plex oid. of wat werkt op een Popcorn.
Waarom een app? Ik kan de hdd van mijn pch gewoon benaderen via het netwerk, kan makkelijk dingen over kopiëren en films openen vanaf de pch op de pc, en andersom.wvkreg schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:38:
Ja en Ja. Voor streamen vanaf laptop zul je wel een applicatie moeten gebruiken zoals Twonky of Plex oid. of wat werkt op een Popcorn.
Zijn er nog veel mensen die hun pch a2xx serie gebruiken? Dit topic is aardig dood. Weet iemand of er nog nieuwe firmware uitkomt voor de a210?
Ik gebruik hem iedere dag en persoonlijk geen behoefte aan nieuwe firmware. Waarom wil jij nieuwe firmware dan ?
Elke dag en fw alleen nodig als gigabit chip goed gaat werken daarmee, maar ben bang dat het meer in de hw chip zit. Voor de rest geen nieuwe fw nodig toch?
Niet dat ik 1.2.3 nieuwe FW nodig heb. Maar het was meer de vraag of er nog ontwikkeling in zit.Gigabit werkt niet goed, maar dit heeft iedereen en heeft te maken met de chip toch? Zoals wvkreg al aangeeft. De A210 doet alles wat ik wil, niets meer en niet minder.
Ik heb een 2TB hard disk en een 3TB hard disk in mijn pc. de 2TB schijf zit nagenoeg vol, de 3TB schijf is nog vrij leeg. Nu twijfel ik. de 2 of de 3 TB schijf in de pch.
2TB schijf in pch -> Data van de 2tb schijf naar de 3tb schijf.
3TB schijf in pch(misschien problemen omdat het 3tb schijf is?) data van de 3tb schijf past niet meer bij de 2tb schijf bij. Kan je een hdd omzetten (ntfs -> EXT3) zonder de data te verliezen?
Ik heb een 2TB hard disk en een 3TB hard disk in mijn pc. de 2TB schijf zit nagenoeg vol, de 3TB schijf is nog vrij leeg. Nu twijfel ik. de 2 of de 3 TB schijf in de pch.
2TB schijf in pch -> Data van de 2tb schijf naar de 3tb schijf.
3TB schijf in pch(misschien problemen omdat het 3tb schijf is?) data van de 3tb schijf past niet meer bij de 2tb schijf bij. Kan je een hdd omzetten (ntfs -> EXT3) zonder de data te verliezen?
[ Voor 42% gewijzigd door Dacuuu op 19-05-2012 10:45 ]
Betere support van QuickTime movies zou ik nog wel een keer een firmware update voor willen hebben, want mijn oude HDX1000 deed dat soms nog beter.
Ja ik gebruik de A210 nog dagelijks: TV series, films en muziek.
Jammer dat er geen nieuwe firmware met een mooie mediaplayer voor uitkomt, ik kijk toch met enige jaloezie naar bijvoorbeeld XBMC en openELEC. Geen kans dat dat ooit geport wordt naar de PCH. OK, dat is alleen maar eyecandy, maar toch.
YAMJ en andere moviejukeboxen zijn me nooit echt goed gelukt..
Het enige dat me de laatste tijd wel opvalt, is dat de nieuwe afleveringen die in x264 gecodeerd zijn, via myiHome af en toe een hikje in het geluid geven. Maar dat kan ook komen door mijn serverconfig (WinXP pro op een Athlon XP 2800+ met 2GB).
Rechtstreeks afspelen via shares/ network browser geeft geen geluidsproblemen.
Jammer dat er geen nieuwe firmware met een mooie mediaplayer voor uitkomt, ik kijk toch met enige jaloezie naar bijvoorbeeld XBMC en openELEC. Geen kans dat dat ooit geport wordt naar de PCH. OK, dat is alleen maar eyecandy, maar toch.
YAMJ en andere moviejukeboxen zijn me nooit echt goed gelukt..
Het enige dat me de laatste tijd wel opvalt, is dat de nieuwe afleveringen die in x264 gecodeerd zijn, via myiHome af en toe een hikje in het geluid geven. Maar dat kan ook komen door mijn serverconfig (WinXP pro op een Athlon XP 2800+ met 2GB).
Rechtstreeks afspelen via shares/ network browser geeft geen geluidsproblemen.
dubbelpost.
[ Voor 97% gewijzigd door GeeBee op 20-05-2012 00:33 ]
Ik heb zoals het er nu naar uitziet een A-210 op de kop weten te tikken. Volgende stap is een hd uitzoeken. Ik las ergens in een review dat de PCH redelijk kieskeurig is qua hd's maar tips werden verder niet gegeven. Iemand hier die mij bepaalde hd's kan aanraden? (1TB)
edit: en nog een korte vraag over nmj vs yamj. De eerste is de 'officiele' jukebox tool van de pch, de 2e wordt echter ook veel gebruikt. Zitten er echt grote verschillen tussen?
edit: en nog een korte vraag over nmj vs yamj. De eerste is de 'officiele' jukebox tool van de pch, de 2e wordt echter ook veel gebruikt. Zitten er echt grote verschillen tussen?
[ Voor 25% gewijzigd door Kevf op 14-06-2012 18:34 ]
Ik gebruik nog steeds oversight, heb beide geprobeerd maar oversight bevalt me voor films en series nog steeds het best. Ik gebruik Csi voor de installatie en updates.
[ Voor 0% gewijzigd door GRUMBLER op 14-06-2012 23:22 . Reden: typo ]
Tnx wat ik zo lees lijkt die ook behoorlijk n00b friendly. Csi wordt gebruikt om apps te installeren, maar wat is het precies? Een proggie op je pc of op je PCH? Ik kan nergens een introductie/uitleg vinden 
nm:
http://www.networkedmedia...p?tid=33465&highlight=csi
nm:
http://www.networkedmedia...p?tid=33465&highlight=csi
[ Voor 16% gewijzigd door Kevf op 15-06-2012 08:35 ]
Csi is een programma op je pc wat je gebruikt om bijv. Oversight en nzbget op je pch te installeren. Het wijst zich vanzelf.
[ Voor 7% gewijzigd door GRUMBLER op 15-06-2012 17:48 ]
Gebruik de A-200 nog zo goed als dagelijks en ja, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de nieuwe firmware, lijkt me wel leuk met die jukebox software te spelen.
Nu werkt alles op zich heel goed dus ik ben sowieso heel tevreden over dat ding.
Toch probeerde ik net via CSI de musicbrowser te installeren. Na installatie werkt die pagina echter niet, blijkt dat ik geen Lighttpd erop heb staan. En die ook niet vinden in CSI.
Dus gelijk begonnen alles opnieuw te installeren (was ik toch al van plan): harddisk uit de A-200 en naar de NAS en dan een USB pen in de A-200. En net nou doet die supportpagina van PCH het niet, SQL error dus kan de NMT meuk niet downen, heb ik weer mooi voor elkaar zo
Nu werkt alles op zich heel goed dus ik ben sowieso heel tevreden over dat ding.
Toch probeerde ik net via CSI de musicbrowser te installeren. Na installatie werkt die pagina echter niet, blijkt dat ik geen Lighttpd erop heb staan. En die ook niet vinden in CSI.
Dus gelijk begonnen alles opnieuw te installeren (was ik toch al van plan): harddisk uit de A-200 en naar de NAS en dan een USB pen in de A-200. En net nou doet die supportpagina van PCH het niet, SQL error dus kan de NMT meuk niet downen, heb ik weer mooi voor elkaar zo

[ Voor 3% gewijzigd door Stormtrooper op 16-06-2012 17:07 ]
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Mijn PCH A-210 is binnen, mooi bakje om te zien en natuurlijk direct aan het spelen. Wel lastig om uitgebreide support te vinden.
Vraagje: ik zie mijn laptop wel met de pch maar krijg de melding 'not authorized'. Ongetwijfeld een setting in windows 7 maar ik kan nergens vinden waar.
Vraagje: ik zie mijn laptop wel met de pch maar krijg de melding 'not authorized'. Ongetwijfeld een setting in windows 7 maar ik kan nergens vinden waar.
iemand? Ik heb samba lopen en zie de pch bij media streaming staan maar ook gewoon als device naast mijn laptop.
@Kevf, de standaard zichtbare uPnP-deling van je Windows computer werkt niet met de popcorn, je moet handmatig de samba gedeelde map toevoegen als netwerkbron.
Dat doe je door eerst met je browser verbinding te maken met de popcorn:WBT schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:24:
@Kevf, de standaard zichtbare uPnP-deling van je Windows computer werkt niet met de popcorn, je moet handmatig de samba gedeelde map toevoegen als netwerkbron.
http://mijnippopcorn//share je wachtwoord en login worden dan gevraagd.
Vervolgens via verkenner in mijn computer: extra netwerkverbinding maken. Popcorn opzoeken in netwerk en share selecteren.
Anoniem: 318591
ik heb de popcorn 210 alles werkt perfect maar bij afspelen mp3 en dvd's met stereo geluid gaat het mis. het geluid is niet om aan tehoren het komt veel te hard mijn reciever binnen en klinkt daarom erg beroert.natuurlijk op andere versterkers uitgeprobeerd maar daar ook slecht. nogmaal dts en dolby gaan prima.moet ik iets veranderen in de instellingen ? heb al downmix geprobeert maar dat helpt ook niet.
is hij defect of ligt het aan de instellingen?
is hij defect of ligt het aan de instellingen?
Zet je volume van de PCH eens wat terug met de volumeknop van de PCH zelf, zet hem eens op -1 of zo.
Anoniem: 318591
bedankt voor je reactie wat stom dat mij dat niet was opgevallen zo simpel.Stormtrooper schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 11:17:
Zet je volume van de PCH eens wat terug met de volumeknop van de PCH zelf, zet hem eens op -1 of zo.
ooit met dts of dolby uitgeprobeerd maar dan werkt hij niet nooit teruggezet
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 318591 op 21-07-2012 13:43 ]
Nieuwe firmware die net uit is haalt die volumeboost er ook uit...Anoniem: 318591 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 12:08:
[...]
bedankt voor je reactie wat stom dat mij dat niet was opgevallen zo simpel.
ooit met dts of dolby uitgeprobeerd maar dan werkt hij niet nooit teruggezet
Vanavond ff spelen, wilde mijn A-200 toch al resetten nadat ik met de NMT Community Installer net ff wat teveel onnodige meuk had geuninstalled en ik nu de mediadaemon niet meer draaiend krijg. Wil graag mijn iPad gebruiken om de A-200 muziek af te laten spelen.
Sinds ik van de week de nieuwe firmware + nmt apps op me A200 heb geïnstalleerd kan die geen verbinding meer krijgen met internet.
De A200 staat aangesloten via een Powerlan naar me Dlink router die weer naar de modem gaat.
Ik kan wel de A200 benaderen via me pc (wireless >> router >> powerlan >> A200) en bestanden overzetten zonder problemen.
Het netwerk is nog precies het zelfde als voor de update van de firmware van de A200.
Heb de A200 al naar fabrieks instellingen gereset, me router een reboot gegeven.
Allemaal zonder succes helaas.
Zag wel staan in de release notes: Fixed DNS issues with Dlink Router.
De A200 staat aangesloten via een Powerlan naar me Dlink router die weer naar de modem gaat.
Ik kan wel de A200 benaderen via me pc (wireless >> router >> powerlan >> A200) en bestanden overzetten zonder problemen.
Het netwerk is nog precies het zelfde als voor de update van de firmware van de A200.
Heb de A200 al naar fabrieks instellingen gereset, me router een reboot gegeven.
It's never easy.....
Ten 1e: Me is geen algemeen woord voor een bezittelijke voornaamwoord waarvan je het gebruik en de betekenis niet kent.
Als je niet naar internet kan verbinden is er waarschijnlijk iets verkeerd (lees handmatig) ingesteld op het gebied van dns servers (zie router) of in de pch zelf.
Als je niet naar internet kan verbinden is er waarschijnlijk iets verkeerd (lees handmatig) ingesteld op het gebied van dns servers (zie router) of in de pch zelf.
[ Voor 27% gewijzigd door Michael Knight op 03-08-2012 14:11 ]
Zelfde probleem ondervonden heb mijn A200 handmatig een IP gegeven toen was er weer internetverbinding.Radeon schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 00:15:
Sinds ik van de week de nieuwe firmware + nmt apps op me A200 heb geïnstalleerd kan die geen verbinding meer krijgen met internet.
Voorheen kreeg ik gewoon een IP via de DHCP van mijn Speedtouch.
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Dat probleem had ik al bij de vorige firmware, bij mij hielp een static IP inderdaad ook. Vind dat persoonlijk ook stukken prettiger, dan kan ik de PCH makkelijk op alle andere apparaten benaderen
Same here, zeker als je NZBGet wil benaderen via de browser.bartsled schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:36:
Dat probleem had ik al bij de vorige firmware, bij mij hielp een static IP inderdaad ook. Vind dat persoonlijk ook stukken prettiger, dan kan ik de PCH makkelijk op alle andere apparaten benaderen
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Probleem is inmiddels ook opgelost door handmatig de dns gegevens in de A200 te hebben gezet.
It's never easy.....
Ondervinden mensen met de nieuwe firmware ook problemen in de Youtube app ik vind deze nogal buggie aanvoelen.
Ik zal ook eens updaten, kijken of QuickTime filmpjes nu eindelijk zonder haperen lopen (vast niet).
<edit>
Hm, lijkt er zowaar op dat de haperingen die ik bij veel QuickTime filmpjes had nu toch verdwenen zijn. Dat is in ieder geval positief!
<edit>
Hm, lijkt er zowaar op dat de haperingen die ik bij veel QuickTime filmpjes had nu toch verdwenen zijn. Dat is in ieder geval positief!
[ Voor 42% gewijzigd door jasjenl op 05-08-2012 19:46 ]
Ja dat kan. Moet je via USB stick doen.Dacuuu schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 20:59:
Kan je ook eventueel terug van de nieuwste firmware naar 1tje lager?
Ik heb mijn A-200 verplaatst naar een kamer zonder uptoutlets. Nu twijfel ik of ik de A-200 zal verbinden via een wifi dongel of via een een Devolo setje. Wat kunnen jullie aanraden?
Ik stream het meest MKV's van films (tussen de 9 en 20 GB groot) en heel af en toe stream ik eens een volledige bluray van 30 - 40 GB.
Ik stream het meest MKV's van films (tussen de 9 en 20 GB groot) en heel af en toe stream ik eens een volledige bluray van 30 - 40 GB.
Dat gaat via wifi vast niet lukken, en de hoogste bitrates waarschijnlijk ook niet over het lichtnet.
Volledige blu-rays doen een kleine 7mb/s dus een wifi verbinding zal dat niet redden.
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
7mb/s zou met Devolo moeten lukken toch?
Sometimes you need to plan for coincidence
Hangt van 't Devolo kitje en het lichtnet af. Bij mij ging het met een HD Streaming kitje van 1 stopcontact naar t ander al niet. Voor streaming is wired het beste, en dan op de old school manier.
Wat je natuurlijk wel kunt doen is een HDD in je PCH proppen en daar om de zoveel tijd je laatste films en series op zetten. Vooruit streamen
Wat je natuurlijk wel kunt doen is een HDD in je PCH proppen en daar om de zoveel tijd je laatste films en series op zetten. Vooruit streamen
Dat is dus ook precies wat ik doe. Bevalt prima.bartsled schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 09:22:
Hangt van 't Devolo kitje en het lichtnet af. Bij mij ging het met een HD Streaming kitje van 1 stopcontact naar t ander al niet. Voor streaming is wired het beste, en dan op de old school manier.
Dat is ook nog een oplossing, alleen wel omslachtig. Het huis is 3 jaar oud en de afstand tussen de meterkast en die kamer is hemels breed 4 meter. Er hangt een Ubee modem van Ziggo. Een vriend van me vertelde dat het via wifi wel kon, dat deed hij zelf ook. Maar volgens mij streamt hij Xvid en DVD iso's dat moet vast lukken via Wifi.
Vraag me dan alleen af welke devolo kit een goede keus is, dan kan ik dat het beste proberen. Want een kabel erheen krijgen is vrijwel onmogelijk zonder te hakken en te breken.
Vraag me dan alleen af welke devolo kit een goede keus is, dan kan ik dat het beste proberen. Want een kabel erheen krijgen is vrijwel onmogelijk zonder te hakken en te breken.
Met een 500Mbps set lukt dit wel, de BR niet, mkv wel. Reken daar op max 10MB per sec.Binnetie schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 23:48:
Ik heb mijn A-200 verplaatst naar een kamer zonder uptoutlets. Nu twijfel ik of ik de A-200 zal verbinden via een wifi dongel of via een een Devolo setje. Wat kunnen jullie aanraden?
SInds deze update speelt de A200 niet alle films die op de harde schijf staan. Hebben meer mensen hier last van? Als ik de Popcorn via de laptop benader kan ik de betreffende films wél afspelen via de laptop.\
Update: Na alle instellingen te hebben gereset naar fabrieksinstellingen doet ie het wel! Als ik dan alles weer aanpas, zoals taal Nederlands etc, weigert ie weer....
vreemd.
[ Voor 16% gewijzigd door iglo op 22-08-2012 20:40 . Reden: nieuwe ontwikkelingen ]
Anoniem: 372007
Heb nog nooit een firmware update uitgevoerd, kan ik gewoon de allerlaatste firmware update (12 aug) installeren?
Denk het wel. Je kunt online updaten maar ook de update downloaden via de site van Syabass en op een usb stick zetten. Let wel op dat je de NMT programma's ook moet updaten!Anoniem: 372007 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:21:
Heb nog nooit een firmware update uitgevoerd, kan ik gewoon de allerlaatste firmware update (12 aug) installeren?
lukt het niet, kun je altijd terug naar de vorige firmware, alleen wel via de usb-methode. su6!
Anoniem: 372007
En wat zijn deze NMT programma's?iglo schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:35:
[...]
Denk het wel. Je kunt online updaten maar ook de update downloaden via de site van Syabass en op een usb stick zetten. Let wel op dat je de NMT programma's ook moet updaten!
lukt het niet, kun je altijd terug naar de vorige firmware, alleen wel via de usb-methode. su6!
Hoe update ik de nmt apps? Na de firmware upgrade moet je er melding van krijgen toch? Ik kreeg niks. Of moet je handmatig overschrijven?iglo schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:35:
[...]
Denk het wel. Je kunt online updaten maar ook de update downloaden via de site van Syabass en op een usb stick zetten. Let wel op dat je de NMT programma's ook moet updaten!
Die kun je gewoon via de Popcorn online updaten: setup, nmt programma's> zie je rechtsonder diverse opties om te updaten LET!!OP!!, je kunt kiezen voor een gehele fresh upgrade ( ALLE info op je HD wordt gewist ) ofDacuuu schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:19:
[...]
Hoe update ik de nmt apps? Na de firmware upgrade moet je er melding van krijgen toch? Ik kreeg niks. Of moet je handmatig overschrijven?
alleen NMT bijwerken, ZONDER gewiste data van je HD. Probeer maar, het wijst zich vanzelf...
Ik zou er een kabel naartoe trekken. Niet één van de opties die je geeft, maar veel minder gezeur.Binnetie schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 23:48:
Volgens mij is wifi niet snel genoeg voor wat je wilt streamen en stroomnetverbindingen geven ook wel problemen (iets met verschillende groepen).
Als je geen kabel wilt trekken, dan zou ik dus eerst proberen of via het stroomnet werkt. Misschien kun je bij een lokale winkel bedingen dat je het terug kunt brengen als het niet werkt.
ik heb iets geks met de nzbget folder, ik kan er niks meer in wijzigen. niet toegestaan. ik ben uiteraard wel administrator. als ik de map eigenschappen wil aanpassen (beveiliging) dan heb ik daar ook geen toestemming. iemand een idee hoe dat op te lossen is?
Ik heb hetzelfde probleem. Kan bijvoorbeeld met NZBget ook geen additionele categories aanmaken omdat ik errorcode2 krijg wat volgens mij inhoudt dat NZBget er niet kan schrijven wegens rechten. Had dit probleem eerst niet. beetje raar allemaal.liffey schreef op zondag 02 september 2012 @ 22:37:
ik heb iets geks met de nzbget folder, ik kan er niks meer in wijzigen. niet toegestaan. ik ben uiteraard wel administrator. als ik de map eigenschappen wil aanpassen (beveiliging) dan heb ik daar ook geen toestemming. iemand een idee hoe dat op te lossen is?
liffey schreef op zondag 02 september 2012 @ 22:37:
Dit heb ik ook een keer gehad, opgelost door even te zoeken op het forum: http://www.networkedmediatank.com/ Daar zitten alle popcornhour mannen. Door middel van een commando in putty kan je de rechten van de mappen weer goed zetten.AtlAntA schreef op maandag 03 september 2012 @ 00:56:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Kan bijvoorbeeld met NZBget ook geen additionele categories aanmaken omdat ik errorcode2 krijg wat volgens mij inhoudt dat NZBget er niet kan schrijven wegens rechten. Had dit probleem eerst niet. beetje raar allemaal.
thx, probeer te zoeken maar kom niet echt verder, krijg een enorme bulk aan discussies, die niet echt juist lijken.Dacuuu schreef op maandag 03 september 2012 @ 09:35:
Dit heb ik ook een keer gehad, opgelost door even te zoeken op het forum: http://www.networkedmediatank.com/ Daar zitten alle popcornhour mannen. Door middel van een commando in putty kan je de rechten van de mappen weer goed zetten.
Start een nieuw topicliffey schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:03:
[...]
thx, probeer te zoeken maar kom niet echt verder, krijg een enorme bulk aan discussies, die niet echt juist lijken.
Leek me ook de beste optie, als ik een oplossing heb zal ik hem hier in nl posten.
Daarnaast ben ik van plan om de harde schijf te vervangen. Iemand nog tips waar ik qua specificaties op moet letten?
Zit er eigenlijk een maximale grote aan? En hoe kan ik hem het beste formatteren voordat ik de popcorn software en nmt erop zet?
[ Voor 35% gewijzigd door liffey op 03-09-2012 17:04 ]
Formatteren gebeurt als onderdeel van het installeren. Dat hoef je niet eerst zelf te doen.
Ik heb een a-200 en probeer www.gemistvoornmt.nl bij de apps te krijgen. Ik krijg deze prima bij de snelkoppelingen, echter als ik iets wil kijken moet ik mmsproxyserveic 1.4.5 installeren. Als ik dit via de website doe dan krijg ik een gek tekstbestand, en gebeurd er verder niks.
Iemand een tip om dit werkend te krijgen?
Hoe doe je dat dan? Gewoon browsen naar de website?liffey schreef op woensdag 05 september 2012 @ 19:52:
Ik heb een a-200 en probeer www.gemistvoornmt.nl bij de apps te krijgen. Ik krijg deze prima bij de snelkoppelingen, echter als ik iets wil kijken moet ik mmsproxyserveic 1.4.5 installeren. Als ik dit via de website doe dan krijg ik een gek tekstbestand, en gebeurd er verder niks.
Hebben meer mensen hier trouwens sickbeard op hun popcornhour staan? Zo ja, hebben jullie ook bierdopje.com subs om automatisch te downloaden? Dit wil ik, maar weet niet goed hoe.
Als volgt:Dacuuu schreef op woensdag 05 september 2012 @ 21:14:
[...]
Hoe doe je dat dan? Gewoon browsen naar de website?
Hebben meer mensen hier trouwens sickbeard op hun popcornhour staan? Zo ja, hebben jullie ook bierdopje.com subs om automatisch te downloaden? Dit wil ik, maar weet niet goed hoe.
http://www.hdsupplies.nl/...st-bekijken-popcorn-hour/
werkt prima nu!
Heeft iemand een goede truc om de data op mijn huidige harde schijf in de popcorn om te zetten naar de nieuwe?
heb mezelf al geholpen:ext2 file systemdriver gedownload, werkt prima.
[ Voor 5% gewijzigd door liffey op 06-09-2012 17:58 ]
Staan de rechten dan ook allemaal goed van de mappen?liffey schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:14:
[...]
Als volgt:
http://www.hdsupplies.nl/...st-bekijken-popcorn-hour/
werkt prima nu!
Heeft iemand een goede truc om de data op mijn huidige harde schijf in de popcorn om te zetten naar de nieuwe?
heb mezelf al geholpen:ext2 file systemdriver gedownload, werkt prima.
Dacuuu schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 17:47:
[...]
geen idee, ik ben helemaal opnieuw begonnen en heb alle data via diskinternals linux reader naar mijn pc gebracht en via pc weer naar de popcorn. Alle data (vrij veel muziek en aardig wat films) terug gezet.
Staan de rechten dan ook allemaal goed van de mappen?
Heb hier het programma Auto-Sub op mijn A210 staan. Automatisch Subtitle download van Bierdopje.com! Ben er zo blij mee
Ik probeer de PCH-A210 te updaten maar krijg zowel online als via usb de melding: ERR029. Dan doet hij niks meer en moet de stroom eraf. Iemand enig idee hoe dit komt?
NMT apps geinstalleerd? Even de schijf eruit halen en opnieuw proberen.
Ik heb een ander probleem: ik wil downgraden naar de firmware van mei, dit gaat goed via de usb methode, maar de nmt programma's gaan niet automatisch mee: hij blijft de allerlaatste versie ( van augustus ) houden, die niet werkt met de firmware van mei....Reden van downgraden is teveel problemen ( lees het niet meer spelen van content ) sinds de laatste 2 upgrades.....
dat was het idd. tnx. Kan ik ook alleen mijn apps updaten? Mijn installatie van Nzbget is een beetje vern*kt.KL643 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 18:26:
NMT apps geinstalleerd? Even de schijf eruit halen en opnieuw proberen.
voor de mensen met dezelfde error bij update: Ik heb de HDD even los gemaakt en zonder HDD geupdate. Dat lijkt prima te werken.
[ Voor 18% gewijzigd door thejoker80 op 16-09-2012 10:56 ]