Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Afgelopen vrijdag heb ik mijn popcorn hour toegekregen en dit weekend hem aangesloten en uitgeprobeerd.
Direct dan maar firmware upgrade gedaan nr september update. Hier heb ik dus al dikke spijt van gekregen!!!
Sindsdien doet hij het niet meer. Na de firmware upgrade kwam ik terug in het menu en heb het toestel wel uitgedaan dmv stroomkabel eruit te trekken.
De dag nadien wou ik al eens een film bekijken en kreeg ik geen beeld meer op mijn samsung & sony tv via hdmi kabel. Zelfs als ik mijn netwerkkabel in de poort steek gaan die groene en gele lampjes niet meer flikkeren, dus werkt ook niet meer. Aan de voorkant zie ik enkel nog het witte lichtje branden dat het toestel aan is en ik kan via de remote hem nog wel uitzetten (rood lampje). Ik heb ook al geprobeerd om een composite kabel aan te koppelen via tv, maar hier ook geen beeld mee. Een downgrade van firmware gaat ook niet want ik krijg geen beeld. Ventilator hoor ik wel draaien en een harddisk heb ik er nog niet ingezet.

Zijn er mensen die weten wat ik nog kan doen, of is dit direct vr RMA? Hopelijk kan iemand mij helpen want dit is echt balen!!!

Groeten,

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:51
Probeer eens een firmware recovery.
http://www.networkedmedia...p/Firmware_Recovery_A-200
Direct het tweede deel proberen (met die jumer).
En daarna de voorlaatste firmware erop zetten (http://www.popcornhour.com/download/A200/firmware-A200.html). De nieuwste firmwares voor de A-200 en C-200 hebben een buggy HDMI driver, dat zou wel een jou probleem kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovanotto
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-11-2010
Hallo allemaal, ook ik heb sinds kort een popcorn a-200 aangeschaft.

Ondanks dat ik voor gemiddeld persoon best wel aardig met pc's en andere technische apparaten overweg kan valt het me zwaar tegen om het ding aan de praat te krijgen.

Nu ik dan eindelijk mijn folders van mijn gedeelde mappen (van de pc) via popcorn in beeld heb zegt hij weer dat de 'request not proceeded' kan worden.... om moedeloos van te worden....

Bestaat er niet zo'n boek voor dummies over dit onderwerp?

Nu... even een andere vraag... sinds ik dit ding heb, een paar dagen dus, heb ik hem via het menu 'ge-update', de vraag is dan, is dit nu dezelfde update waar hier regelmatig een link van voorbijkomt, dus welke je via usb stick op de popcorn zou moeten zetten of is dat exact dezelfde?

Alvast bedankt en vriendelijke groet, Nunzio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:40
Zo, Oversight staat er op.
Best mooi... Alleen hoe fix ik bepaalde mismatches?
Zo denk hij bevoorbeeld dat "wild target 2010" de "butt sisters do baltimore" is... beetje vervelend...

Nog een vraagje: ik krijg de usenet client niet gestart. er staat :Starting...
Had eerst m'n oude server van eweka ingevuld en toen wat geklooid om hem aan de praat te krijgen, waaronder starten en stoppen. Nu heb ik de goeie server ingevuld en wil ie niet meer opstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
jovanotto schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:12:
Hallo allemaal, ook ik heb sinds kort een popcorn a-200 aangeschaft.

Ondanks dat ik voor gemiddeld persoon best wel aardig met pc's en andere technische apparaten overweg kan valt het me zwaar tegen om het ding aan de praat te krijgen.

Nu ik dan eindelijk mijn folders van mijn gedeelde mappen (van de pc) via popcorn in beeld heb zegt hij weer dat de 'request not proceeded' kan worden.... om moedeloos van te worden....

Bestaat er niet zo'n boek voor dummies over dit onderwerp?

Nu... even een andere vraag... sinds ik dit ding heb, een paar dagen dus, heb ik hem via het menu 'ge-update', de vraag is dan, is dit nu dezelfde update waar hier regelmatig een link van voorbijkomt, dus welke je via usb stick op de popcorn zou moeten zetten of is dat exact dezelfde?

Alvast bedankt en vriendelijke groet, Nunzio.
Dat herken ik wel, het is een onvriendelijk apparaat mbt installatie, en een bijzonder beknopte gebruiksaanwijzing en installatiehulp.

de update is inderdaad dezelfde. na de update moet je wel je nmt opnieuw installeren, met behoud van de bestandsindeling.

mbt het delen van bestanden, staan de mappen wel goed gedeeld op je pc?
ik heb een harde schijf in de a-200 en eenmaal geïnstalleerd vind ik het een briljant apparaat.
nzb importeren en hij gaat downloaden, uitpakken en afspelen. en zeer stabiel, loopt nu al 5 maanden als een zonnetje.
wel de stalen omhuizing erbij aangeschaft, bizar dat je de harware moet ombouwen om hem goed draaiend te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Peterpan:

Bedankt voor de info en ik heb alles uitgeprobeerd zoals op die website beschreven. Ook getest met hdmikabel, gewone kabel, s vhs, composite, maar nergens krijg ik een signaal nr mijn tv. Heb ook een andere tv geprobeerd, werkt ook niet. Firmware een andere naam gegeven en werkt ook niet.
Ik ben echt ten einde raad, ik ga denk ik het toestel terug doen en RMA vragen :o(

Groeten,

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:22
liffey schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:33:
[...]

Dat herken ik wel, het is een onvriendelijk apparaat mbt installatie, en een bijzonder beknopte gebruiksaanwijzing en installatiehulp.

de update is inderdaad dezelfde. na de update moet je wel je nmt opnieuw installeren, met behoud van de bestandsindeling.

ik heb een harde schijf in de a-200 en eenmaal geïnstalleerd vind ik het een briljant apparaat.
nzb importeren en hij gaat downloaden, uitpakken en afspelen. en zeer stabiel, loopt nu al 5 maanden als een zonnetje.
wel de stalen omhuizing erbij aangeschaft, bizar dat je de harware moet ombouwen om hem goed draaiend te krijgen...
Zou je eens een foto kunnen plaatsen van die stalen behuizing. Zit eraan te denken om deze ook aan te schaffen. Bevalt het goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovanotto
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-11-2010
Ja, inderdaad, de gebruiksaanwijzing daar heb je echt niets aan, erger is dat wanneer er hier dan oplossingen worden aangedragen op problemen waar ik dan ook mee te kampen heb het mij dan nóg niet lukt om het voor elkaar te krijgen :/
Soms ook zie je het licht en weet je een instelling zo te veranderen dat het lijkt te lukken maar tóch lukt het om een of andere reden dan weer net niet... er zijn gewoon teveel factoren/ instellingen die allemaal net goed moeten staan voordat er leven in dat apparaat komt... zucht...
liffey schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:33:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 09:57

Mex

Yihaaa schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:06:
[...]

Zou je eens een foto kunnen plaatsen van die stalen behuizing. Zit eraan te denken om deze ook aan te schaffen. Bevalt het goed?
..en een linkje graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Linkje uit dit topic:

[ Voor 4% gewijzigd door GeeBee op 05-10-2010 13:42 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hebben jullie al ervaren dat zn popcorn een modem over zn nek weet te krijgen? Mn online modem heb ik nou al 2x in 1 week moeten resetten omdat de verbinding eruit lag. Voorheen zelden eigenlijk.

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:51
Ik heb iets dergelijks gehad met een bepaalde versie van uTorrent die mijn oude Linksys modem/router steeds deed vastlopen. Gebruik je de torrent client van de Popcorn Hour? Ik heb er zelf geen ervaring mee maar misschien kun je wat instellen m.b.t. max aantal connecties o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Niet online
Ik gebruik idd de torrent client van de popcorn, welke niet zoveel opties heeft vind ik.

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:31
Uiteindelijk besloten de a-200 maar nieuw te kopen. De behuizing is inderdaad wat brakkig en ziet er goedkoop uit. Mijn Eminent EM7075 is kleiner en pastte mooi bij de rest van de apparatuur in de kast. Nu moet ik het anders gaan indelen.

Ik heb het apparaat aangesloten en je hebt erg veel opties om in te stellen. Ik wilde direct testen om een DVD met menu af te spelen (dat deed m'n 7075 niet). Dat werkte niet. Na een beetje googlen bleek dat je een share moet aanmaken. Het menu ging daarna erg schokkerig en het afspelen van de DVD ook. Ik heb toen de netwerksnelheid van auto naar 10/100 gezet en nu ging het wel goed.

Ik stream alles van mijn Disktation (Synology DS107+) en heb hieover een paar vragen:
- kan je het beste een samba share of een nfs share aanmaken?
- klopt het dat de setting 10/100 beter werkt dan op automatisch?
- ik zie nu als ik in het hoofdscherm kies voor afspelen via het netwerk (dat icoontje) dat ik kan kiezen voor Diskstation, browse network of ik kan een share kiezen. Is het niet mogelijk om Diskstation te kiezen en dan te streamen met menu? Of moet dat alleen via een zelf aangemaakt share?

Als ik Oversight wil gaan installeren dan is het zinvol om een usbstick te gebruiken voor extra geheugen of is dit niet nodig? Ik gebruik nl geen hardeschijf in de speler.

[ Voor 6% gewijzigd door Binnetie op 07-10-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22
Binnetie schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:08:
Uiteindelijk besloten de a-200 maar nieuw te kopen. De behuizing is inderdaad wat brakkig en ziet er goedkoop uit. Mijn Eminent EM7075 is kleiner en pastte mooi bij de rest van de apparatuur in de kast. Nu moet ik het anders gaan indelen.

Ik heb het apparaat aangesloten en je hebt erg veel opties om in te stellen. Ik wilde direct testen om een DVD met menu af te spelen (dat deed m'n 7075 niet). Dat werkte niet. Na een beetje googlen bleek dat je een share moet aanmaken. Het menu ging daarna erg schokkerig en het afspelen van de DVD ook. Ik heb toen de netwerksnelheid van auto naar 10/100 gezet en nu ging het wel goed.

Ik stream alles van mijn Disktation (Synology DS107+) en heb hieover een paar vragen:
- kan je het beste een samba share of een nfs share aanmaken?
- klopt het dat de setting 10/100 beter werkt dan op automatisch?
- ik zie nu als ik in het hoofdscherm kies voor afspelen via het netwerk (dat icoontje) dat ik kan kiezen voor Diskstation, browse network of ik kan een share kiezen. Is het niet mogelijk om Diskstation te kiezen en dan te streamen met menu? Of moet dat alleen via een zelf aangemaakt share?

Als ik Oversight wil gaan installeren dan is het zinvol om een usbstick te gebruiken voor extra geheugen of is dit niet nodig? Ik gebruik nl geen hardeschijf in de speler.
DVD menu's werken helaas niet via streaming. De software in de NAS toont de ifo-tjes en zo niet naar de mediaplayer, dus geen menu. Je moet echt een share gebruiken. Voor wat betreft de netwerk snelheid wisselt het volgens mij per opstelling. De gebruikte router kan van invloed zijn. Ik heb 'm op auto staan en heb ook het getalletje eronder (weet de naam niet meer) automatisch laten berekenen (0 invullen). Hier werkt het prima, ook Blu-ray's vanaf de NAS spelen zonder enige hapering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49
Is het probleem niet gewoon oplost als je de VIDEO_TS zooi omzet naar een ISO? Dat is standard procedure bij mij... veel minder playback problemen dan met VIDEO_TS folders (niet alleen met een PCH, maar ook met mediacentersoftware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat kan ik wel eens proberen om er gewoon iso van te maken. Ik heb iso's en video_ts bestanden in mijn collectie. Ik ga nog even spelen met de netwerksnelheid. Tot nu toe streamt hij alles prima als ik een share aanmaak (heb nu een samba share). Jumboframes bedoel je denk ik, die heb ik ook op auto staan (= 0). Leuk ding zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:52

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik maak eigenlijk altijd ISO's van DVD's. Macht der gewoonte uit mijn Xbox-XBMC tijd en dat doe ik nu nog steeds. Werkt altijd goed.

Gisteren met Oversight zitten spelen.. Is het toch net niet helemaal voor mij: veel mismatches en 1 grote index voor alle media op de disk.. Dochterlief wil ik niet lastigvallen met mijn hoesjes van zombiefilms... Dus toch maar terug naar YAMJ, dat werkt eigenlijk wel redelijk zoals ik het wil...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik zit ook een beetje met een dillema, mag graag nieuwe dingen proberen. Ik zit ook te denken aan Oversight of YAMJ, maar ik weet niet zo goed wat ik het beste kan nemen. Het grote verschil is dat Oversight draait op de speler zelf en YAMJ niet. Ben je met YAMJ altijd de pc nodig of hoeft dat niet? Bedoel als hij uit staat kan je alsnog er gebruik van maken?

Welke van beide is aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
Met yamj maak je in principe een webpagina waarin alle info staat. Deze wordt opgeslagen op de plek die jij wil, dit kan ook de PCH of NAS zijn. De PC heb je dus alleen nodig om het overzicht bij te werken.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Daarom heb ik ze gewoon beide geprobeerd... Leuk om eens mee te spelen en dan kun je zelf bepalen wat je mooier/handiger vind...

Ik ga zelf verder met YAMJ omdat ik dan in de video folder weer 3 folders kan maken, 1 voor mijn dochter met haar films, 1 voor mijn vrouw en 1 grote voor mij. En dan indexen per folder.. Wat meer werk maar wel zoals ik wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

catchingfire schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:36:
Is het probleem niet gewoon oplost als je de VIDEO_TS zooi omzet naar een ISO? Dat is standard procedure bij mij... veel minder playback problemen dan met VIDEO_TS folders (niet alleen met een PCH, maar ook met mediacentersoftware).
Werken bij jou de iso-menu's wel? Ik heb het probleem de aanwijzers niet op de juiste plek komen te staan. Net of die laag opgeschaald is naar full screen en het menu zelf gewoon op fit to screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Hmm... gezien de vele problemen met enkel DVD meu's al zullen BR menu's al helemaal niet over het netwerk af te spelen zijn (in zowel ISO als file structuur)... heb ik het fout?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb een aantal BR menu's getest en bij geen van allen een probleem. Tot nu toe ook geen problemen met de menu's van een DVD. Ik werk via een samba share en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37
Tijgert schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:18:
Hmm... gezien de vele problemen met enkel DVD meu's al zullen BR menu's al helemaal niet over het netwerk af te spelen zijn (in zowel ISO als file structuur)... heb ik het fout?
Problemen? Ik zie ze niet hoor, de problemen dan. De menu's werken gewoon prima.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Problemen? Ik zie ze niet hoor, de problemen dan. De menu's werken gewoon prima.
vanuit ISO's en file structuur? ik bedoel niet vanaf de BR drive zelf, da's logisch dat dat werkt.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ja dat bedoelen we. Gewoon vanaf een ISO of losse files, niks geen problemen.

Ik zit met een probleem:
Mijn speler heeft geen hardeschijf in gebouwd. Ik stream alles vanaf mijn NAS en dat gaat prima.
Nu wil ik graag apps installeren maar dat wil natuurlijk niet als je geen hardeschijf hebt ingebouwd. Ik heb een 4 GB usb stick aangesloten en daarop de NMT install gedaan (FTP, samba etc servers). Als ik nu met Filezilla de FTP benader van de A-200 dan werkt dit. Maar nu komt het, als ik gebruikt wil maken van de CSI installeren om Oversight te installeren dan maakt hij verbindin... ik kies het te installeren pakket... het pakket wordt gedownload... vervolgens staat er nog even het ipadres en de app die ingestalleerd worden. Ik klik dan op volgende en krijg keihard de melding dat hij de niet kan verbinden met de NMT's FTP server. Heb het ip van de A-200 vast gezet: 192.168.2.30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de update heb ik een probleem met mp3's. het probleem is dat ik geen geluid heb alleen maar ruis.
ik heb de popcorn A200 aangesloten via HDMI aan mijn versterker (Denon AVR1910) met films enzo heb ik gewoon geluid, echter met mp3s dus niet. iemand enig idee hoe dit kan of heeft iemand een oplossing?
ik heb mp3's op de interne HDD staan, externe en zelfs USB stick. Overal een zachte ruis maar geen muziek.
Voor de laatste update had ik dit probleem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 20:01:
Sinds de update heb ik een probleem met mp3's. het probleem is dat ik geen geluid heb alleen maar ruis.
ik heb de popcorn A200 aangesloten via HDMI aan mijn versterker (Denon AVR1910) met films enzo heb ik gewoon geluid, echter met mp3s dus niet. iemand enig idee hoe dit kan of heeft iemand een oplossing?
ik heb mp3's op de interne HDD staan, externe en zelfs USB stick. Overal een zachte ruis maar geen muziek.
Zou het niet het HDMI probleem zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yihaaa schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 21:19:
[...]

Zou het niet het HDMI probleem zijn??
rare is dat ik wel geluid heb met films. ik vogel wel even verder anders zet ik de instellingen terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 08:16
Vraagje..

Ik heb een synology, gedeelde schijven en natuurlijk een Popcorn A-200.

Video_ts via netwerk (gedeelde schijven) gaat uitstekend. Map selecteren en film start.
Via de NAS (Synology) krijg ik de files te zien, die ik dan apart moet selecteren.

Hoe los ik dit op, want dit is lastig.

[ Voor 3% gewijzigd door pjens op 11-10-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

pjens schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 21:38:
Vraagje..

Ik heb een synology, gedeelde schijven en natuurlijk een Popcorn A-200.

Video_ts via netwerk (gedeelde schijven) gaat uitstekend. Map selecteren en film start.
Via de NAS (Synology) krijg ik de files te zien, die ik dan apart moet selecteren.

Hoe los ik dit op, want dit is lastig.
.iso maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jefe
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-09 20:09
Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 20:01:
Ik heb een tijd terug ook gezeur gehad met het geluid op de Denon AVR1910, het geluid begon te stotteren zodra er een 2e apparaat ingeschakeld stond. Het probleem is verholpen nadat ik de A200 heb verplaatst van HDMI ingang 1 naar HDMI ingang 4. Ook na de laatste firmware-update geluid nog steeds zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Niet online
Wie gebruikt er een andere torrent client dan de standaard die erop zit? Ik ben Utorrent gewend en mis gewoon veel opties..

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijdje terug ook een A-200 aangeschaft. Prima apparaatje, maar ik heb 1 uitdaging.

Mijn films en muziek staan op mijn NAS (CH3MNAS). Ik heb YAMJ draaien en werkt prima. Nu wil ik eigenlijk ook een muziek jukebox gebruiken. De A-200 start automatisch op met de moviejukebox. Ik heb 2 mappen aangemaakt op mijn NAS, Video en Muziek. In de startup van de A-200 wil ik nu kunnen kiezen tussen deze 2 mappen. Als ik een netwerkshare wil maken met 1 van deze mappen, krijg ik een foutmelding dat de map niet bestaat.
Ik heb het IP van de NAS ingesteld en als share mappen : Volume_1/Video.

Wat heb ik verkeerd gedaan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
YAMJ en music jukebox zijn "gewoon" html pagina's. Het beste kun je bijvoorbeeld een kdoske gebruiken waarmee hij start en daarin links maken naar de YAMJ en music jukebox. Let trouwens ook op dat het allemaal hoofdlettergevoelig is :)

[ Voor 15% gewijzigd door punisher007 op 15-10-2010 06:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mede-tweakers,

Begin dit jaar heb ik een HDX-bd-1 gekocht, de eerste paar maanden functioneerde die nog wel, maar de laatste tijd loop ik tegen problemen aan, zelfs na een reparatie. Ik ben dan ook op zoek naar een mediaspeler die wel regelmatig firmware updates krijgt en waar ik een gebruiksvriendelijke / snelle interface voorgeschoteld krijg.

Het enige wat ik op dit moment doe / wil is MKV's streamen (+ srt ) van mijn PC / MAC naar de mediaspeler via Samba. Geen gezeur, PC aan, PCH aan en gaan met die banaan!

Is de A-200 hier geschikt voor? Ik ben goed klaar met de HDX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:50:
Beste mede-tweakers,

Begin dit jaar heb ik een HDX-bd-1 gekocht, de eerste paar maanden functioneerde die nog wel, maar de laatste tijd loop ik tegen problemen aan, zelfs na een reparatie. Ik ben dan ook op zoek naar een mediaspeler die wel regelmatig firmware updates krijgt en waar ik een gebruiksvriendelijke / snelle interface voorgeschoteld krijg.

Het enige wat ik op dit moment doe / wil is MKV's streamen (+ srt ) van mijn PC / MAC naar de mediaspeler via Samba. Geen gezeur, PC aan, PCH aan en gaan met die banaan!

Ja dat kan makkelijk. Ik stream ook regelmatig van PC naar A-200 en van A-200 naar PC.
Tevens van mijn NAS naar A-200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 23:47

Technicality

Vliegt rechtsom...

Yihaaa schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:36:
[...]

Ja dat kan makkelijk. Ik stream ook regelmatig van PC naar A-200 en van A-200 naar PC.
Tevens van mijn NAS naar A-200.
Nou moet je wel eerlijk blijven. De A-200 werkt op het gebied van afspelen prima, maar ik vind eerlijk gezegd de standaard UI van de A-200 om te huilen. Een slechte filebrowser, verwarrende functies op de knoppen en langzaam. Je moet ook best wat tijd en moeite erin steken om de UI op een wenselijk niveau te krijgen, en alsnog werkt het niet top (yamj moet je een PC voor hebben draaien, en Oversight is bij grote hoeveelheden bestanden traag met updaten).

Nu is het wel zo dat ze bezig zijn met een officiele media jukebox app, die zou de standaard ui dus verbeteren zonder dat je er uren aan kwijt bent.

Nu heb ik ook geen ervaring met andere mediaspelers, dus misschien is het t.o.v. de HDX wel een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
hdmi vraagje:
ik heb een telefoon met hdmi uitgang.
is de hdmi op de popcorn ook een ingang of alleen een uitgang?
nu vind ik de hdmi nergens in een menu terug terug dus ik vrees dat het enkel een uitgang is.

kan iemand dit bevestigen? of liever ontkrachten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Technicality schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:50:
[...]

Nou moet je wel eerlijk blijven. De A-200 werkt op het gebied van afspelen prima, maar ik vind eerlijk gezegd de standaard UI van de A-200 om te huilen. Een slechte filebrowser, verwarrende functies op de knoppen en langzaam. Je moet ook best wat tijd en moeite erin steken om de UI op een wenselijk niveau te krijgen, en alsnog werkt het niet top (yamj moet je een PC voor hebben draaien, en Oversight is bij grote hoeveelheden bestanden traag met updaten).

Nu is het wel zo dat ze bezig zijn met een officiele media jukebox app, die zou de standaard ui dus verbeteren zonder dat je er uren aan kwijt bent.

Nu heb ik ook geen ervaring met andere mediaspelers, dus misschien is het t.o.v. de HDX wel een verbetering.
Heb je inderdaad gelijk in. Maar ik stream heel simpel. Gewoon door op mijn PC via de verkenner.
De filebrowser van de A200 is zoals je zei niet echt simpel te gebruiken, maar ja ik luister meestal 1 map (ASOT) van bijna 2 uur dus veel browsen doe ik dan toch niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
liffey schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:38:
hdmi vraagje:
ik heb een telefoon met hdmi uitgang.
is de hdmi op de popcorn ook een ingang of alleen een uitgang?
nu vind ik de hdmi nergens in een menu terug terug dus ik vrees dat het enkel een uitgang is.

kan iemand dit bevestigen? of liever ontkrachten :-)
Volgens mij is het enkel maar een HDMI uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:50:
Beste mede-tweakers,

Zou je de Asus o!player aanbevelen.
Daar zit geen ventilator in en mkv's + srt's streamt ie prima.
Stuk goedkoper ook.
Speelt bovendien enkele bestandsformaten die de A200 niet afspeelt.

Daarentegen vind ik de afstandsbediening van de o!player niet fijn en zijn de afspeelopties van de A200 samen met de interface een stuk beter dan die van de o!player.

Voor wat jij wil voldoet de o!player prima en een betere gui zit in de pijplijn.
Als je de A200 niet zelf wilt modificeren (herrie is echt onacceptabel en ronduit schandalig te noemen) dan zou ik je geen A200 aan willen raden want het ding stiller maken is echt noodzakelijk of je moet zo doof zijn als een kwartel.
o!player is met prijzen tussen de 59 en 90 euro ook vooral geen miskoop, de A200 bied een hoop extra's maar als je die toch niet nodig hebt of gaat gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Niet online
Gek, ik hoor hem amper. Alleen de hdd een beetje. Moet wel zeggen dat mn gehoor wel minder is ja :X

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen een A-200 maar nog geen enkele keer hem aan de praat gekregen, steeds weer dezelfde boodschap dat hij geen contect kan vinden ondanks dat hij de NAS wel "ziet". Setup is de volgende:

A-200
ReadyNas duo (2x1T Xraid config)
D-Link DIR635

De share instellingen op de ReadyNas staan goed
ReadyDLNA staat aan
D-Link staat goed, zou niet weten wat er hier moet aangepast worden (Tversity via PS3 werkt bvb wel - wireless).
NAS heeft een dedicated IP.

Enfin, wat een gepruts om de A-200 aan de praat te krijgen om dan nog maar over de interface te zwijgen...zware miskoop geweest. Misschien toch nog iemand een idee voor ik hem trash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Netwerk bij A200 al eens op 100 mbit gezet ipv auto ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb onlangs een A-200 met ingebouwde harde schijf van 1TB gekocht.
Nu verbind ik mijn apparaatje met de USB-PC uitgang met de PC (win VISTA) om even al mijn video's over te zetten.
De computer herkent hem echter niet als een verwisselbare schijf of iets dergelijks?

Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen en kan iemand me hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:04:
ik heb onlangs een A-200 met ingebouwde harde schijf van 1TB gekocht.
Nu verbind ik mijn apparaatje met de USB-PC uitgang met de PC (win VISTA) om even al mijn video's over te zetten.
De computer herkent hem echter niet als een verwisselbare schijf of iets dergelijks?

Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen en kan iemand me hierbij helpen?
windows en popcorn is geen goede combi.
linux herkent hem wel.
Heel vervelend dat ie hem niet herkent, als je een oplossing hebt dan hoor ik het graag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
gewoon ext2fsd of extifs installeren op windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks dit was inderdaad de oplossing

OPLOSSING:

Just install "IFS Drives" (google it), then go to your control panel where you will find the newly installed software.
Open it up and check 'automatically assign drive letter' then plug in the USB from the PCH into your PC-> Job done :!:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

punisher007 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 06:47:
Netwerk bij A200 al eens op 100 mbit gezet ipv auto ?
Ja, (als je 1000 bedoelde) in combi met een HP 1800 8-poort gig-switch.. En dat werkte bij mij met de ene kabel niet. Dus terug naar auto.. Andere kabel ertussen en nu lekker de A-200 op gig draaien.. Wel iets rapper......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Weet iemand of het mogelijk is om Windows-shares te alfabetiseren in de Network-browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Ik heb problemen met mijn PCH A-200.

Hij wordt willekeurig van het netwerk afgegooid. Dan heeft hij geen IP-adres meer en komt het MAC-adres niet meer overeen met het adres wat ik bij de instellingen van mijn router terug kan vinden.

Als ik dan handmatig een adres invul werkt het nog niet, maar als ik hem dan op auto zet dan pakt hij soms weer het goede mac en ip adres maar vaak niet.

Dit is van de één op andere dag gebeurt dus niet met een nieuwe router o.i.d..

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

Twee dagen geleden is er een nieuwe versie van MovieJukebox uitgekomen: http://code.google.com/p/moviejukebox/downloads/list

Ik was niet zo te spreken over 2.1; veel java-errors en diverse foutieve IMDB-informatie bij hele andere films 8)7

Deze versie lijkt iig weer een stuk beter :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-08 17:56

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

Sinds begin deze week heb ik een a-200. Eerste indruk is ok. Vond het menu wel opvallend traag en wat me nu opvalt, en begint te irriteren, is dat ik nu continue een apparaat heb wat aan lijkt te staan. (als ie speelt vind ik de ventilator niet echt storend)

hebben meer mensen dat de a200geluid blijft maken alsof ie aan blijft? (ook al staat het lampje op rood)

edit: ik heb em nu alleen streamen, er zit nog geen hdd in

[ Voor 7% gewijzigd door Bert op 07-11-2010 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
@Bert, hou de standby knop een tijdje in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-08 17:56

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

:o

ehm.. als een echte man heb ik natuurlijk geen handleiding bekeken ;)

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Naja de handleiding bij de PCH is sowieso niet zo geweldig. Snel achter elkaar standby en eject = reboot trouwens. Verder kun je met 0 tm 9 springen naar 0-90%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMookhoek
  • Laatst online: 28-10-2024
Hallo forumleden,

Ik heb een vraag over de A-200. Ik heb deze NMT nu sinds een maand draaien en de afgelopen week problemen met de HDMI verbinding. De eerste 3 weken geen probleem gehad, maar u valt steeds het beeld weg en geeft de TV (Sony Bravia) aan geen HDMI signaal te hebben. Dit is ca. 5 minuten na het aanzetten van de A-200.

Het beeld is dan voor ca. 1 seconde weg en komt dan weer terug. Ik heb het geprobeerd met oudere firmware van mei 2010, maar nog steeds blijft het beeld wegvallen. Ook een andere HDMI ingang op de TV gebruiken geeft geen verbetering.

Hebben jullie enig idee waarmee ik dit probleem kan oplossen? Nog oude firmware? Of is de unit echt defect en zal ik deze ter reparatie aan moeten bieden?

Ik verneem graag reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okars
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
MMookhoek schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:49:
Hallo forumleden,

Ik heb een vraag over de A-200. Ik heb deze NMT nu sinds een maand draaien en de afgelopen week problemen met de HDMI verbinding. De eerste 3 weken geen probleem gehad, maar u valt steeds het beeld weg en geeft de TV (Sony Bravia) aan geen HDMI signaal te hebben. Dit is ca. 5 minuten na het aanzetten van de A-200.

Het beeld is dan voor ca. 1 seconde weg en komt dan weer terug. Ik heb het geprobeerd met oudere firmware van mei 2010, maar nog steeds blijft het beeld wegvallen. Ook een andere HDMI ingang op de TV gebruiken geeft geen verbetering.

Hebben jullie enig idee waarmee ik dit probleem kan oplossen? Nog oude firmware? Of is de unit echt defect en zal ik deze ter reparatie aan moeten bieden?

Ik verneem graag reacties.
HDMI-kabel gecheckt? Vervang die even door een andere (als je die hebt); dit lijkt heel veel op een kabelprobleem. Er zijn veel prutskabels op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMookhoek
  • Laatst online: 28-10-2024
Okars schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:27:
[...]

HDMI-kabel gecheckt? Vervang die even door een andere (als je die hebt); dit lijkt heel veel op een kabelprobleem. Er zijn veel prutskabels op de markt.
Prima oplossing, bedankt Okars! Na het vervangen van de HDMI kabel geen problemen meer!

Nog een vraag: Kan ik zonder problemen de ventilator uitschakelen? Ik vind het geluid als ik een film kijk geen probleem, maar als alles uit is hoor je toch wel een (op den duur) vervelende achtergrond 'brom'. Het 'direct aan' vind ik wel weer prettig, dus zou een mooie oplossing zijn om de stekker van de ventilator af te halen...

Ik stream alleen en heb geen HDD ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:11
Zit te overwegen ook ook een popcorn hour aan te schaffen. vooral omdat hij nu in de aanbieding is bij 4Launch

Heb nu een Eminent EM7071, wetkt op zich nog goed maar Eminent geeft geen firmware-updates meer voor dit model, tevens speelt hij niet alle bestanden meer af die ik er opzet. div. mkv's etc.

Heb daarin gebouwd een Samsung spinpoint F2 harde schijf van 1,5 tb waar ca 1tb aan films opstaat. Tevens heb ik Yamj op mijn pc draaien draaien met daarin de gegevens van Moviemeter i.p.v . Imdb ( Nederlands lees zo lekker weg)

Nu mijn vraag kan ik mijn "oude" schijf overzetten in de A-200 en bliiven dan mijn films gespaart of gaat de -200 de harde schijf eerst formateren?

Als dit zo is dan zal ik eerst alles moeten terugpompen naar pc.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
rambocus schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:35:
Zit te overwegen ook ook een popcorn hour aan te schaffen. vooral omdat hij nu in de aanbieding is bij 4Launch

Heb nu een Eminent EM7071, wetkt op zich nog goed maar Eminent geeft geen firmware-updates meer voor dit model, tevens speelt hij niet alle bestanden meer af die ik er opzet. div. mkv's etc.

Heb daarin gebouwd een Samsung spinpoint F2 harde schijf van 1,5 tb waar ca 1tb aan films opstaat. Tevens heb ik Yamj op mijn pc draaien draaien met daarin de gegevens van Moviemeter i.p.v . Imdb ( Nederlands lees zo lekker weg)

Nu mijn vraag kan ik mijn "oude" schijf overzetten in de A-200 en bliiven dan mijn films gespaart of gaat de -200 de harde schijf eerst formateren?

Als dit zo is dan zal ik eerst alles moeten terugpompen naar pc.
Hij gaat niet uit zichzelf formateren. Je moet dit zelf bewust doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
iglo schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:17:
[...]

Hij gaat niet uit zichzelf formateren. Je moet dit zelf bewust doen.
Oké dat begrijp ik, maar is opnieuw formateren nodig of niet?. Zo niet speelt de A-200 dan ook de bestaande films af die op de harde schijf staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

rambocus schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:23:
[...]

Oké dat begrijp ik, maar is opnieuw formateren nodig of niet?. Zo niet speelt de A-200 dan ook de bestaande films af die op de harde schijf staan.
De Eminent ondersteund zo te zien EXT3/NTFS/FAT32
De A-200 ondersteund dat ook.... Dus grote kans dat disk zo herkend word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 16:52
Weet iemand of je de plaatjes van de screensaver kunt aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37
If you're using an internal HD in the A200;

- mount the drive to your PC/Mac in Samba as a share
- navigate to the Photo directory
- create a subdirectory called _theme_

Basically images in that directory override the ones in the firmware upon reboot.

Read the following thread too.

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=36199

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Nieuwe firmware is er:

http://www.popcornhour.com/download/A200/firmware-A200.html

Vanavond lekker spelen *O* en het C-200 topic doornemen...

[ Voor 27% gewijzigd door Stormtrooper op 18-11-2010 14:52 ]

• Friedchicken
  • Laatst online: 20-06-2015
Ik heb de nieuwe firmware net ingeladen. Nieuwe interface gaat er goed uitzien! Het updaten van de database (voor nieuwe interface) duurt wel erg lang. Misschien heeft dat met 980GB content te maken :)

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Friedchicken schreef op donderdag 18 november 2010 @ 19:06:
Ik heb de nieuwe firmware net ingeladen. Nieuwe interface gaat er goed uitzien! Het updaten van de database (voor nieuwe interface) duurt wel erg lang. Misschien heeft dat met 980GB content te maken :)
980GB. Ook niet veel ;) ;) hier is hij ook al tijdje bezig. Maar al kunnen lezen in C-200 topic dat het inderdaad ff kan duren en verwacht ook maar de nodige mismatches.

Hier 1.5TB. te gaan. Zie morgenvroeg het resultaat wel :O

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik snap het nut niet echt van de NMJ, YAMJ werkt toch prima op de PCH?

Edit; Bij mij wordt de apps-installer niet gestart na een firmware update te hebben gedaan :'(

Zijn meer mensen met hezelfde probleem?

[ Voor 50% gewijzigd door Matis op 18-11-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-08 20:02
Matis schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:49:
Ik snap het nut niet echt van de NMJ, YAMJ werkt toch prima op de PCH?

Edit; Bij mij wordt de apps-installer niet gestart na een firmware update te hebben gedaan :'(

Zijn meer mensen met hezelfde probleem?
Dit moet je altijd zelf doen, open de NMT Setup wizard en kies Typical install.

Het nut van NMJ tegenover YAMJ is dat YAMJ veel te veel handmatig werk is, waar NMJ alles zelf doet, heb je het al geprobeerd? (rode knop in de file browser)

[ Voor 16% gewijzigd door r.steenis op 19-11-2010 10:28 ]

You’re a nut! you’re crazy in the coconut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Gisteren om 21:00 de firmware erop gezet en de apps up-to-date gezet... Daarna scan gestart. Kleine 1.5TB. aan .MKV's en DVD-Rips..

Om 2:22 was hij klaar. Viel me nog alles mee.. Resultaat helaas nog niet kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik wou de optie inschakelen dat je geen films perongeluk kunt deleten maar nu vraagt die om een wachtwoord, maar wat ik ook invul werkt niet. Iemand anders dit al gehad? Gaat om NMJ.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

r.steenis schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:16:
Dit moet je altijd zelf doen, open de NMT Setup wizard en kies Typical install.
Oh thanks, dat ga ik vandaag even proberen :)
Het nut van NMJ tegenover YAMJ is dat YAMJ veel te veel handmatig werk is, waar NMJ alles zelf doet, heb je het al geprobeerd? (rode knop in de file browser)
YAMJ kost mij iig geen handmatig werk. Het script loopt een keer per dag via een cron job op mijn server. Ik hoef mijn muziek niet geïndexeerd, maar alleen mijn films.
Dat NMJ de database in de root van mijn shared gooit, snap ik ook niet. Doe mij maar YAMJ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:29
Popcorn Hour A-210 aangekondigd!

http://www.popcornhour.co...ion=catalog&mainItemId=24

Nieuwe fanless aluminium case, ziet er strak uit :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Moet ik bij de NMJ nu bij elke map die ik heb op de rode button drukken om het te laten indexeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Volgens mij niet...

Ik ben toch maar weer verder met YAMJ... Zat er namelijk niet op te wachten dat mijn dochter mijn filmhoesjes te zien krijgt.. Zombies en meuk kan nooit goed zijn voor haar nachtrust (en dus ook slecht voor die van mij)....

Nu simpele YAMJ index voor de folders van mij, mijn vrouw en mijn dochter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Crusher77 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:25:
Popcorn Hour A-210 aangekondigd!

http://www.popcornhour.co...ion=catalog&mainItemId=24

Nieuwe fanless aluminium case, ziet er strak uit :>
_/-\o_ nice! als die uit is in NL ..gaat de a-200 meteen marktplaats op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
ind0mi schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:25:
[...]

_/-\o_ nice! als die uit is in NL ..gaat de a-200 meteen marktplaats op :+
Zat eerst aan de A-200 te denken mij. Vraag mij af wat hij hier gaat kosten omgerekend 200 dollar naar euro is ca 146 euro, wat zou er nog extra bijkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Al ff gebeld over die A-210 met Actebis... Die verwachten dat dat ding pas in januari op de markt komt en verwachten prijzen net onder de EUR 200.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22
StealthyPeanut schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:03:
Moet ik bij de NMJ nu bij elke map die ik heb op de rode button drukken om het te laten indexeren?
Het indexeren gaat per share. Als je dus een share Series hebt met de nodige subdirs, bouwt NMJ 1 index-database in de root van de Series share met alle inhoud van de share incl. subdirs (tenzij je middels exclude bestand een subdir uitsluit). Heb je ook een Films share, dan zal hier een aparte database voor gebouwd moeten worden. Er zijn al veel verzoeken voor de optie om de database op de lokale schijf te laten opslaan. Mij bevalt deze versie al redelijk, maar er kan nog een boel verbeterd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Ik zie tussen de A-200 en A-210 het enige verschil de behuizing en dat de A-210 geen fan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
rambocus schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:34:
[...]

Zat eerst aan de A-200 te denken mij. Vraag mij af wat hij hier gaat kosten omgerekend 200 dollar naar euro is ca 146 euro, wat zou er nog extra bijkomen?
Hij gaat gewoon 200 euro kosten denk ik.

Het is gewoon dezelfde player als de A-200, alleen dan zonder fan en andere behuizing. Ik heb net de andere behuizing besteld voor 50 euro totaal. Ik kan mijn A200 niet op internet zetten voor 150 euro en dan weer de a210 kopen. Dan los ik het nu wel zo op en kan ik meteen fan-less genieten :)

• Crusher77
Hij staat al bij 4Launch en Salland Automatisering op pre-order voor ca €195,-
Levertijden heb ik nog geen antwoord op gekregen, zal nog wel een paar weekjes duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4ldrz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-02 19:36
Waar is die behuizing dan te bestellen ??
StealthyPeanut schreef op woensdag 24 november 2010 @ 19:44:
[...]

Hij gaat gewoon 200 euro kosten denk ik.

Het is gewoon dezelfde player als de A-200, alleen dan zonder fan en andere behuizing. Ik heb net de andere behuizing besteld voor 50 euro totaal. Ik kan mijn A200 niet op internet zetten voor 150 euro en dan weer de a210 kopen. Dan los ik het nu wel zo op en kan ik meteen fan-less genieten :)

Gaston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 14:59

fmb

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timgeelen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-08 14:36
Heb deze behuizing daar ook besteld.
De A-200 ziet er na het ombouwen 10X mooier uit en het is ook nog eens super simpel.
Had hem destijds na een weekje in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 22:14
Ik ben zelf in het bezit van een Popcorn hour a200 en een HDX 1000.
Nu heb ik best een uitgebreide muziekcollectie en zou ik graag via de netwerk storage die ik heb de "qnap 419p" en de Popcorn Hour a200 deze willen gebruiken als een player voor mijn collectie naast de films die ik er al op kijk.
Nu zoek ik dus eigenlijk een klein schermpje, die je er bovenop kan zetten, zodat je het popcorn hour menu kan bekijken via dat schermpje, weet iemand hier een goede oplossing voor ?

Ik heb daarnaast ook een Ipad, is er een programma die ik daar op kan installeren en daarmee hem als remote kan gebruiken om zo de Popcorn hour te bedienen?

Ben benieuwd of meer mensen hier een leuke oplossing voor hebben.
Alle ideeen zijn dan ook meer dan welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 14:59

fmb

Diego27 schreef op zondag 28 november 2010 @ 18:04:
...
Nu zoek ik dus eigenlijk een klein schermpje, die je er bovenop kan zetten, zodat je het popcorn hour menu kan bekijken via dat schermpje, weet iemand hier een goede oplossing voor ?

Ik heb daarnaast ook een Ipad, is er een programma die ik daar op kan installeren en daarmee hem als remote kan gebruiken om zo de Popcorn hour te bedienen?

Wat Google hits:
http://rakaz.posterous.co...mediatankcontroller-for-i
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=20073
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=29550

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 22:14
Ja zulke had ik ook gevonden en heeft iemand er één met een schermpje (popcorn hour) Extern !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Bedankt voor de link! Gelijk maar besteld want die fan erger ik me sinds het begin al aan. Verder is het een prima apparaat al zouden de menu's wat sneller kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadish
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-11-2023
Diego27 schreef op zondag 28 november 2010 @ 18:04:
Nu heb ik best een uitgebreide muziekcollectie en zou ik graag via de netwerk storage die ik heb de "qnap 419p" en de Popcorn Hour a200 deze willen gebruiken als een player voor mijn collectie naast de films die ik er al op kijk.

Ikzelf gebruik MPD (wel op A110). MPD is voor de *2**-serie jammer genoeg nog niet uit, maar zou binnenkort wel eens kunnen verschijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024
Na wat wikken en wegen en vergelijken van diverse media spelers, uit eindelijk de Popcorn Hour A-200 besteld. Met een beetje geluk voor het weekend thuis, kunnen we op 5 december gelijk film kijken :).

Wat wel belachelijk is, is dat de prijs bij de mediamarkt absurd hoog is.

Mediamarkt: € 229,--
4 Launch: € 149,--

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Nee Mediamarkt is niet extreem hoog, 4Launch is extreem laag als je naar de pricewatch kijkt. De rest zit op €180,- en hoger...

Ben zelf benieuwd hoe het nu met de A-210 zit, daar zit ik eigenlijk op te wachten. 4Launch en Salland Automatisering hadden hem allebei op hun website staan, en hij is nu bij allebei verwijderd :?
Als het nog heel lang gaat duren bestel ik wel een A-200 en een Moovika case erbij :X

[ Voor 11% gewijzigd door Crusher77 op 01-12-2010 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Stealth2000 schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:44:
[...]

Bedankt voor de link! Gelijk maar besteld want die fan erger ik me sinds het begin al aan. Verder is het een prima apparaat al zouden de menu's wat sneller kunnen.
Vandaag binnengehad en in 1 uur omgebouwd. Ziet er mooier uit en maakt geen geluid.

Nu is het echt een perfecte mediaspeler voor mij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 14:30

RV

®

Ik zit ook te denken over de Popcorn Hour...iemand die mij misschien kan helpen met de volgende vragen?

- Hoe is de geluidsproductie?
- Hoe is de snelheid van menu's enz, met nieuwe interface, en hoe bevalt de interface?
- Hoe snel gaat het downloaden en uitpakken enz.? Werkt dat goed?
- Hoe stabiel is de Popcorn?
- Kan je de Popcorn als hub / nas / mediashare gebruiken door het hele huis?
- Hoe werkt het zoeken naar films / albums e.d.? Is dat overzichtelijk en snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000

DukeBox

loves wheat smoothies

Crusher77 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:06:
Nee Mediamarkt is niet extreem hoog, 4Launch is extreem laag als je naar de pricewatch kijkt. De rest zit op €180,- en hoger...
Ik vind 50€ verschil nogal wat.. als de rest op 180€ zit is dat bijna 30% duurder.
Bij de Saturn in Zaandam lag ie voor 189€.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
DukeBox schreef op woensdag 01 december 2010 @ 23:09:
[...]

Ik vind 50€ verschil nogal wat.. als de rest op 180€ zit is dat bijna 30% duurder.
Bij de Saturn in Zaandam lag ie voor 189€.
Ja het is sowieso wel een stuk duurder, maar de duurste staat nog op €239,-
Ging me er meer om dat de vergelijking met 4Launch een beetje een verkeerd beeld geeft.
Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste