*insert very despotic, evil laugh here....*
Want...
Ik ben eindelijk van die lelijke voet van mijn IIyama scherm af en heb besloten om een paar gaatjes achterin de kast te maken waar ik hem aan op wil hangen. Nu zie je wel pas hoe klein 22" aan beelddiagonaal (van ~3,5m afstand) eigenlijk is. Het scherm hangt in verhouding best hoog, maar dat komt ook omdat daar straks de wandbeugel van een 37" op komt te hangen, en de (nu bestaande) gaten dus uit het zicht zitten als de TV eenmaal tegen de muur zit. Dichtplamuren doen we wel als we weer uit moeten verhuizen.
Overzichtsshot, gear:
Beeldweergevers: Viewsonic PJ513D (800x600, 2500 ANSI lumen DLP), op het moment uit, en een IIyama PL2207WS, hier met VH1 erop.
Beeldbronnen: UPC Mediabox HD-DVR (Cisco type), Qmedia DVD (links onderin), Wii (rechts onderin), laptop (nu niet aangesloten, patch ligt bovenop de DVD player).
Geluidsweergevers: Magnat Art 145-060 via Beomaster 2000
Geluidsbronnen: Beogram 2000 (links) met Soundsmith SMMC4, Beocord 2000, UPC, DVD en laptop.
Op het moment derelict: Beocord V6000 (onderop), die wordt een behuizing voor mijn HTPC, en een Medion DVD player die ik even stiekem gebruik om het meubel te vullen.
Now playing: Dire Straits - Why Worry (Brothers In Arms 180gr persing, kant 4)
Alleen muziek afspelen, met de Beocord op 'opname': Lighting up like a Christmas tree!
(Het lampje op de Beogram geeft aan dat die automatisch op 'repeat' staat omdat er een opname loopt.)
Systeem in standby, bij binnenkomen van de kamer. Niet slecht, gezien de grootste kostenpost op het moment de monitor (249EUR, 2 jaar terug) en het element (170 EUR) waren...
Still-to-do-lijstje:
• Beomaster recappen, goed kans dat de tuner dan weer teken van leven geeft en we daar ook groene lampjes terug gaan zien!

• Projectiescherm (wit rolgordijn min. 160x120) ophangen boven meubel.
• Speakers op spikes plaatsen, vloerkleed leggen.
• Meubel afwerken, o.a. een achterkant en pootjes in plaats van wieltjes zouden geen overbodige luxe zijn. Het holle folieplaat van de OPPLI is een prachtige (ongewenste) klankkast als je een plaatje aan het luisteren bent.
• Meubel linker- en rechtervak voorzien van deurtjes (neerklap), zodat je alleen de mooie hardware ziet

... en uiteraard wegwerken van de zut kabels. Goed hangen van de gordijnen.
• Gear-upgrades in de toekomst: 37" full-HD LCD scherm, Blu-Ray speler. Eventueel nog de Beogram 2000 vervangen voor een Beogram 5005 (tangentiaal-tafel) als ik het geld heb.
• Additions: Vitrinekast links voor DVD-boxsets, platenrek, verlaagd beamer-plafond, automatisering.