Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:23
solidsnake380 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:15:
[...]

Er is 2 dagen geleden een nieuwe Beta geplaatst waarmee je weer als vanouds de go-to functie kan gebruiken.

http://ps3mediaserver.org...viewtopic.php?f=14&t=3217
thank, gaat ik gelijk ff plaatsen, wellicht mn schok issues ook opgelost...

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:31:
Ja, het is het PMS topic dus dat had ik al door;
Nee, dit is niet een specifiek PMS topic.
Dit is het "Playstation 3 als media center - deel 5" topic.
Dus ook andere programma's worden hier besproken (zie TS).

En over andere programma's gesproken.
Ik gebruik multiAVCHD al een tijd met grote tevredenheid.
Dat wil zeggen, tot update 3.50 van de PS3. Sinds deze update werken mijn ondertitels niet meer lekker bij non-complient (niet 1920x1080) titels. Zijn er meer die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 08:30:
[...]

Nee, dit is niet een specifiek PMS topic.
Dit is het "Playstation 3 als media center - deel 5" topic.
Dus ook andere programma's worden hier besproken (zie TS).

En over andere programma's gesproken.
Ik gebruik multiAVCHD al een tijd met grote tevredenheid.
Dat wil zeggen, tot update 3.50 van de PS3. Sinds deze update werken mijn ondertitels niet meer lekker bij non-complient (niet 1920x1080) titels. Zijn er meer die hier last van hebben?
Zet jij die non compliant titels om (zodat ie kunstmatige zwarte balken boven en onder zet), of laat je hem op bijv. 1080x816 staan met een dubbele zwarte balk onder (waar hij dan de subs in speelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Zijn er mensen die ervaring hebben met een andere mediaspeler aansluiten voor PS Media server?

Ik heb namelijk beneden wel een Playstation staan, maar om voor de slaapkamer nu nog een playstation te kopen gaat mij een beetje te ver....

Liefst zo goedkoop mogelijk, maar wel 1080P...

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Rob1106 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 23:47:
Zijn er mensen die ervaring hebben met een andere mediaspeler aansluiten voor PS Media server?

Ik heb namelijk beneden wel een Playstation staan, maar om voor de slaapkamer nu nog een playstation te kopen gaat mij een beetje te ver....

Liefst zo goedkoop mogelijk, maar wel 1080P...
Doe wat ik gedaan heb: zoek een een PS3 met defecte laser. Ik heb een 60GB model gekocht met defecte laser voor 75 Euro, maar die kan uiteraard nog prima met PSN games en PMS overweg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Hehe, daar had ik nog niet aan gedacht! Ik zal eens een oogje in het zeil houden...

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Rob1106 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 23:54:
Hehe, daar had ik nog niet aan gedacht! Ik zal eens een oogje in het zeil houden...
Je kunt altijd een gevraagd ad plaatsen op Tweakers :)

Op mijn slaapkamer ronkt nu dat ding, wel met 100GB 7200RPM schijf. Beneden een 120GB 7200RPM PS3.
Binnenkort koop ik er denk ik nog een voor de studeerkamer, daar doet een Xbox 1 nog wat media centre taken..maar is te oud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn PS3 kan mijn media server niet vinden... Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Mijn situatie is als volgt:

Cable modem --> Dlink switch --> Router(Apple Airport Express)

Laptop(mac) = draadloos verbonden
Computer(pc) = met draad verbonden --> switch

Mijn router ondersteunt geen UPnP, dus ik heb poort 41952 voor Tversity en 5001 voor PMS geforward naar een static ip(PS3) buiten de range van mijn DHCP.

Op mijn mac en pc heb ik mijn firewall zo ingesteld dat deze poorten open staan.

Maar mijn PS3 vindt geen media servers...

! Vervolgens heb ik geprobeerd om mijn PS3 met een draad te verbinden met de switch en dan kan ik de PMS van mijn vaste pc met draad verbonden wel vinden als ik de netwerk instellingen automatisch laat configureren(dus dynamisch ip).

Nog een probleem: Wanneer mijn PS3 met een draad verbonden is met de switch en wanneer ik dan een statisch ip probeer in te stellen op m'n PS3, krijg ik een DNS error(80710102), terwijl ik dezelfde DNS servers instel die gebruikt worden bij automatische configuratie... Maar wanneer mijn PS3 draadloos verbonden is en ik dezelfde instellingen gebruik voor een statisch ip als hiervoor, krijg ik geen error en ben ik wel met het internet verbonden, maar de PS3 vindt mijn PMS helaas niet.

Ik zie niet wat ik fout doe.. :-(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2010 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
Ik heb google afgestruind naar informatie over het volgende:

Ik ben van plan om een NAS te kopen en om daarop PMS te draaien. Ik zal dus een NAS met een fatsoenlijke processor / geheugen nodig hebben. Ik kan nergens de specs die de NAS zou moeten hebben vinden om PS3 media server te draaien.

Ik ben nog relatief onervaren met de beoogde setup, maar als ik een bestand (BV 1080 MKV) zou moeten transcoden dan heb je best een aardige processor nodig toch?

Heeft er iemand ervaring met deze setup? Kan je me ook wat info geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:44:
[...]

Zet jij die non compliant titels om (zodat ie kunstmatige zwarte balken boven en onder zet), of laat je hem op bijv. 1080x816 staan met een dubbele zwarte balk onder (waar hij dan de subs in speelt).
Normaal gesproken laat ik de film non-compliant met een alleen een balk onder de film. Als je de films omzet gaat multiAVCHD opnieuw encoden en dat kost een paar uur per film.
Voor engelse films is het geen groot probleem, dat versta ik nog. Franse films zoals l' Immortel (22 bullets) zijn echter een groot probleem. Gelukkig had ik hiervan het origineel nog op de laptop staan en deze gekeken door de laptop op de TV en versterker aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 07:51:
[...]

Normaal gesproken laat ik de film non-compliant met een alleen een balk onder de film. Als je de films omzet gaat multiAVCHD opnieuw encoden en dat kost een paar uur per film.
Voor engelse films is het geen groot probleem, dat versta ik nog. Franse films zoals l' Immortel (22 bullets) zijn echter een groot probleem. Gelukkig had ik hiervan het origineel nog op de laptop staan en deze gekeken door de laptop op de TV en versterker aan te sluiten.
Hmm. Ik heb even een mkv omgezet en ik zie wat je bedoelt. Het is bij mij niet alleen dat de subs het niet doen, maar dat de menu items ook gewoon blijven staan die in de zwarte balk komen (ondertitel keuze, bevestiging bij beindigen).
Zucht. Da's weer lekker irritant. Had ik eindelijk de perfecte manier om films met subs en in 24p te kijken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik heb een klein probleempje met het afspelen van MKV's.

Ik gebruik de laatste beat versie.

Als ik de K-lite MEGA Codecpack Full installeer en vervolgens PS3 Media server dan slaat het altijd bij het afspelen van MKV's, de eerste minuut over. Deze moet ik dan handmatig terugspoelen. Vooruit en achteruit met optie 'Ga naar'werkt wel prima.

Als ik CCCP code gebruik en en vervolgens PS3 Media server dan speelt ie de MKV's keurig af maar dan werkt de optie 'Ga naar' of andere optie die met vooruit en achteruit spoelen te maken hebben, haast niet.

Weet iemand hierover een oplossing?

P.S. ik heb telkens gebruik gemaakt van de meest recente versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:25:
[...]

Hmm. Ik heb even een mkv omgezet en ik zie wat je bedoelt. Het is bij mij niet alleen dat de subs het niet doen, maar dat de menu items ook gewoon blijven staan die in de zwarte balk komen (ondertitel keuze, bevestiging bij beindigen).
Zucht. Da's weer lekker irritant. Had ik eindelijk de perfecte manier om films met subs en in 24p te kijken.....
En als je kijkt op welk punt je zit in de film dan blijf je de rest van de film dit tijdstip zien in de balk.
Heel irritant. Misschien nog irritanter dan het missen van de ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 07:43:
[...]

En als je kijkt op welk punt je zit in de film dan blijf je de rest van de film dit tijdstip zien in de balk.
Heel irritant. Misschien nog irritanter dan het missen van de ondertitels.
Ik heb rondgekeken op andere fora, maar nog niets kunnen vinden. Als ik iets vind zal ik het hier ook posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:51
Ik heb sinds de afgelopen dagen een probleem met doorspoelen van .mkv's. Het ging altijd prima om met 30x en zelfs met 120x door te spoelen maar de laatste dagen werkt dit niet meer en loopt de mkv vast. Alleen met 1.5x doorspoelen werkt het nu nog. Ik gebruik PMS 1.20.404 met Windows 7 x64, enig idee of dit met de laatse firmware update van de PS te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Groentenman schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:05:
Ik heb sinds de afgelopen dagen een probleem met doorspoelen van .mkv's. Het ging altijd prima om met 30x en zelfs met 120x door te spoelen maar de laatste dagen werkt dit niet meer en loopt de mkv vast. Alleen met 1.5x doorspoelen werkt het nu nog. Ik gebruik PMS 1.20.404 met Windows 7 x64, enig idee of dit met de laatse firmware update van de PS te maken heeft?
Ja. Dit is een stukje terug besproken (mbt de goto versie, wat volgens mij qua klachten hetzelfde is (doet het niet)) en de oplossing is ook al gegeven (nieuwere pms), dus dat moet helemaal goedkomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Blindfold op 16-10-2010 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Carnagy schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 22:17:
Ik ben van plan om een NAS te kopen en om daarop PMS te draaien. Ik zal dus een NAS met een fatsoenlijke processor / geheugen nodig hebben. Ik kan nergens de specs die de NAS zou moeten hebben vinden om PS3 media server te draaien.
Een NAS die je kant-en-klaar uit de doos haalt heeft 9 van 10 keer een Atom processor onboard. PMS is echter een veel zwaardere applicatie en vergt veel meer CPU power dan Atom kan leveren.
Ik ben nog relatief onervaren met de beoogde setup, maar als ik een bestand (BV 1080 MKV) zou moeten transcoden dan heb je best een aardige processor nodig toch?

Heeft er iemand ervaring met deze setup? Kan je me ook wat info geven?
A: minimaal E6750, 2.66GHz - RTFM j/k :)

Momenteel denk ik dat je het beste kan gaan voor een Core i3 of i5. Relatief goedkope, krachtige CPU die ook zuinig is. Dit is met name belangrijk als je je NAS 24/dag aan hebt staan. Mijn nieuwe setup:
#ProductPrijsSubtotaal
2Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 82,-€ 164,-
1Fractal Design Define R3 (Wit)€ 101,98€ 101,98
1Intel Core i3 530€ 89,95€ 89,95
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 34,90€ 34,90
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4G€ 79,90€ 79,90
1MSI H55-GD65€ 94,65€ 94,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 565,38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:47
hallo mensen,
bedankt voor alle info,
sinds gisteren heb ik een wtr320N gekocht en heb ik mijn ps3 en PC op aangesloten ,
mijn pc heeft een gigabit poort,als ik PSM nieuwe versie aan zit zie ik de snelheid tussen die pc en ps3 is 60MB...,,,
dat is toch veel te weinig,?en als ik een 1080P film stream (mkv) gaat tie haperen ,720P geen probleem ,alles met PC en PS3 zijn aangesloten op die router met CAT6 kabel....!!
iemand al een idee hoe is die snelheid kan sneller maken ...?
alvast bedankt
die
PSM V 1.201412
PC gigabit poort Windows vista core 2 quad,120 mb videocard,4GB werk geh.
PS3 60 GB versie andere HDD 320GB..

[ Voor 9% gewijzigd door haaymaan op 17-10-2010 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:32
Momenteel bekijk ik films en series via een WD passport via USB op mijn PS3.

De MT2S en MKV files zet ik om met TSmuxed naar AVCHD en vervolgens met AVCHD manager maak ik AVCHD mappen actief en zo kan ik dus films en series kijken op mijn PS3 zonder haperingen.

Rede waarom ik het op deze manier doe is omdat ik het niet voor elkaar kreeg alles hapervrij te maken. Sommige MT2S files zijn ook 35 GB groot. Geremuxete blurays zijn gewoon the bom. Alles untouched DTS HD geluid erbij is het enige bron materiaal dat ik wil bekijken. PSM oplossingen zijn geen optie dus.

Nu ben ik het een beetje zat dat ik iedere keer de HDD uit de PS3 moet halen, vervolgens op mn PC aan te sluiten, een andere map te moeten activeren, en vervolgens weer te moeten aansluiten aan de PS3.

Dit moet makkelijker kunnen. (MultiAVCHD is geen optie, smerig programma werkt niet soepel, geeft errors soms en verkloot AVCHD folders)

Bestaat er geen manier om op een goedkope nas achtige oplossing de WD paspoort NAS enabled te maken?

[ Voor 11% gewijzigd door FireStarter op 17-10-2010 00:38 ]

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Het updaten naar de laatste versie van PMS heeft mijn problemen met het doorspoelen verholpen. Leuk detail is wanneer je update je je instellingen niet verliest en je dus heel gemakkelijk kan updaten zonder er veel werk aan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

FireStarter schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 00:35:
Dit moet makkelijker kunnen. (MultiAVCHD is geen optie, smerig programma werkt niet soepel, geeft errors soms en verkloot AVCHD folders)
Jammer dat je er zulke slechte ervaringen mee hebt. Ik vind het juist een uitkomst. In het begin heeft het me even wat configureren gekost, maar het werkt perfect. Al m'n AVCHD's gewoon in een menu kiezen.
Toen ik een keer wel problemen had, toen bleek ik een oude versie van avisynth te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Als ik de PMS op lossless kwaliteit zet dan gaan de beelden goed, maar de audio(stream 2.0 channel) lijkt een tikkeltje achter te lopen. Dit probleem niet bij best kwaliteit (1tje minder dan losless).

Iemand anders dit euvel ook al eens tegen gekomen wellicht? *zoekt verder*

[ Voor 3% gewijzigd door Pensmaster-B op 18-10-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:40
Ik heb net een gratis PS3 gekregen bij mijn nieuwe Sony tv. Ik had stille hoop dat ik hem als media center kon gebruiken. Ik was het erg zat om mijn laptop steeds op mijn oude TV aan te sluiten (s-video + audio kabels, oud spul). Ik dacht dat ik daar vanaf zou zijn met een PS3, maar pffff nu ik me hier aan het inlezen ben zitten er zoveel haken en ogen aan dat ik denk: laat maar zitten. :'(

Ik heb een LaCie Internet space disk (simple NAS'je) waar mijn films op staan. Zit aan een Linksys WRT160N router. PS3 via WiFi. Dat gaat dus al niet werken voor HD. PS3 bekabeld aansluiten zou ontzettend veel werk zijn (router staat op andere verdieping, boren, kabel weg zien te werken). En dan gaat het nog steeds niet werken omdat de WRT160N geen gigabit poorten heeft. Films eerst kopiëren naar de HDD van de PS3 dan? Gaat ook niet omdat hij niet veel formaten afspeelt (geen mkv's). Ik heb nu een aantal pagina's van dit topic doorgeworsteld en wordt er niet echt vrolijk van. Zeker niet als ik zie hoeveel problemen mensen lijken te hebben met streamen vanaf een PC. (ik heb boven wel een Core-i7 staan, dus die zou het wel moeten trekken maar iedere keer naar boven lopen om die aan en uit te zetten is nou ook weer niet echt handig.

Ik denk dat ik maar gewoon een 5m HDMI kabel koop, en die weer rechtstreeks op de TV aansluit. Fimpjes afspelen met VLC player. Geen gezeur met niet werkende subs, muxen, transcoden, etc. Geen PS3 als media center dus.

Of zie ik iets over het hoofd met mijn HDMI idee?

(zijn er geen 3rd party media player applicaties voor de PS3?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-07 11:41

Spb

Stiggy schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:53:
Ik heb net een gratis PS3 gekregen bij mijn nieuwe Sony tv. Ik had stille hoop dat ik hem als media center kon gebruiken. Ik was het erg zat om mijn laptop steeds op mijn oude TV aan te sluiten (s-video + audio kabels, oud spul). Ik dacht dat ik daar vanaf zou zijn met een PS3, maar pffff nu ik me hier aan het inlezen ben zitten er zoveel haken en ogen aan dat ik denk: laat maar zitten. :'(

Ik heb een LaCie Internet space disk (simple NAS'je) waar mijn films op staan. Zit aan een Linksys WRT160N router. PS3 via WiFi. Dat gaat dus al niet werken voor HD. PS3 bekabeld aansluiten zou ontzettend veel werk zijn (router staat op andere verdieping, boren, kabel weg zien te werken). En dan gaat het nog steeds niet werken omdat de WRT160N geen gigabit poorten heeft. Films eerst kopiëren naar de HDD van de PS3 dan? Gaat ook niet omdat hij niet veel formaten afspeelt (geen mkv's). Ik heb nu een aantal pagina's van dit topic doorgeworsteld en wordt er niet echt vrolijk van. Zeker niet als ik zie hoeveel problemen mensen lijken te hebben met streamen vanaf een PC. (ik heb boven wel een Core-i7 staan, dus die zou het wel moeten trekken maar iedere keer naar boven lopen om die aan en uit te zetten is nou ook weer niet echt handig.

Ik denk dat ik maar gewoon een 5m HDMI kabel koop, en die weer rechtstreeks op de TV aansluit. Fimpjes afspelen met VLC player. Geen gezeur met niet werkende subs, muxen, transcoden, etc. Geen PS3 als media center dus.

Of zie ik iets over het hoofd met mijn HDMI idee?

(zijn er geen 3rd party media player applicaties voor de PS3?)
Check out ps3 mediaserver (open source), maakt on the fly conversie mogelijk, indien nodig. Werkt prima. Wel blijft een bedraad netwerk essentieel, de wireless prestaties van de ps3 zijn om van te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Spb schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:06:
[...]
Check out ps3 mediaserver (open source), maakt on the fly conversie mogelijk, indien nodig. Werkt prima. Wel blijft een bedraad netwerk essentieel, de wireless prestaties van de ps3 zijn om van te huilen.
Bedankt voor de tip ja. Maar dat had ik natuurlijk al gelezen in de vele reacties van mensen die problemen met ps3 media server hebben. En ik gaf al aan dat iedere keer naar boven lopen om de PC aan te zetten niet zo handig is. En het moeten trekken van draden ook niet. En het dan ook nog moeten kopen van een nieuwe router (100MB bedraad lijkt nog niet altijd genoeg voor 1080p te zijn) helemaal niet.

Dus vandaar mijn vraag: is er geen enkele (betere) media player voor op de PS3 zelf? Zou toch een gat in de markt moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:24
Stiggy schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:22:
[...]

Bedankt voor de tip ja. Maar dat had ik natuurlijk al gelezen in de vele reacties van mensen die problemen met ps3 media server hebben. En ik gaf al aan dat iedere keer naar boven lopen om de PC aan te zetten niet zo handig is. En het moeten trekken van draden ook niet. En het dan ook nog moeten kopen van een nieuwe router (100MB bedraad lijkt nog niet altijd genoeg voor 1080p te zijn) helemaal niet.

Dus vandaar mijn vraag: is er geen enkele (betere) media player voor op de PS3 zelf? Zou toch een gat in de markt moeten zijn?
Ik ben het met je eens, een degelijke media server zou ik zelfs wel voor willen betalen. Ik gebruik nu PSM3 de Beta versie, maar sinds de update speelt mijn ps3 soms films versneld af, krijg regelmatig netwerkfouten maar de film blijft door spelen. Ik heb wat gezocht in GoT forum maar heb niet echt een alternatief kunnen vinden.

Daar en tegen heeft de Xbox wel een mooie, ben de naam kwijt maar denk dat de mensen hier wel weten welke ik bedoel, net als de Apple heeft ook een hele mooi degelijke media center. Overigens lijkt Megabox mij qua interface een degelijke media center, iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:20
FireStarter schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 00:35:

Bestaat er geen manier om op een goedkope nas achtige oplossing de WD paspoort NAS enabled te maken?
Ja die is er.
Althans ik weet niet of de WD nas enabled te maken is maar ik heb hier een samsung story station gekoppeld
aan een Netgear WNR3500L Open Source router hangen en heb daar een Tomato firmware in zitten.
Hier zit een media servertje in en de films (1080p geen probleem) ziet de PS3 prima staan op die schijf.
Ik upload de films gewoon via FTP of je kan ook een share aanmaken via smb/samba.
Daar zet ik alle films op die ik echt wil bewaren, voor hap/slik/1x kijken films/series gebruik ik ps3 media server, scheelt weer kopieeren naar de schijf. Kijken via ps3ms via de wnr3500l gaat, bekabeld, zonder problemen.
(mkv's gaan dus niet via een nas/mediaserver achtige oplossing, je moet een formaat hebben die de PS3 ondersteund, net zoals je je externe schijf aan de PS3 hangt...m2ts of mpg oid).

[ Voor 9% gewijzigd door Tadream op 19-10-2010 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-07 11:41

Spb

[...]

Ok, als je dat allemaal al weet, ik heb ook een tijdje zitten rommelen hiermee en heb min of meer een met jou vergelijkbare setup.

Punt 1 is idd. dat de PS3 een beperkt aantal formats weet te verwerken (meer dan de bravia TV's, maar lang niet alles). Er is ook geen alternatieve mediaspeler voor XMB op de PS3 voor zover mij bekend.

Punt 2: Die Lacie (die ik zelf ook heb) is helaas niet de snelste, en in mijn ogen geen volwaardige NAS.

Punt 3: Mijn ervaring is dat het wireless streamen met de PS3 veel problemen geeft.

Als bekabelen geen optie is dan vrees ik dat je idd. naar een andere oplossing op zoek moet dan de PS3.
Zelfs als je bekabeld werkt (mijn router is de wrt320n, dus gigabit met cat. 6 kabel getest) dan haal je op de PS3 met de netwerktest maximaal zo'n 32 mbit/s.

Conclusie: PS3 als mediaspeler heeft in jouw geval -en overigens in veel gevallen- wat beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
Tadream schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:41:
[...]
(mkv's gaan dus niet via een nas/mediaserver achtige oplossing, je moet een formaat hebben die de PS3 ondersteund, net zoals je je externe schijf aan de PS3 hangt...m2ts of mpg oid).
+1. Als je wil dat alle 1080p MKVs altijd 100% goed werken heb je gewoon PMS nodig en een snelle Intel processor om de boel ''on the fly'' te MEncoden. Totdat we hardware acceleration krijgen in PMS niet mogelijk met Atom processors.

Als je een goedkope oplossing wil voor je 1080p content kan je natuurlijk investeren in een mediastreamer naast je PS3 zoals de WD Live of de Ryan PlayON!HD. Je bent dan voor 100 euro klaar. Alternatief: investeer 400 euro in een Intel i3/i5 systeem en je zet er PMS op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
@Spb en iBurger: Bedankt voor jullie reacties!
Sjee, gigabit router, cat6 kabel en dan nog maar 32 mbit/s? Dat valt tegen! Of is dat als je iets van die LaCie kopieert. Ding is inderdaad niet erg snel en geen volledige NAS, dat ben ik helemaal met je eens.

Over een mediastreamer zal ik eens nadenken, maar aangezien ik toch al een laptop in dezelfde ruimte heb lijkt me die rechtstreeks op de tv aansluiten net zo makkelijk eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Spb schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:49:
[...]

Als bekabelen geen optie is dan vrees ik dat je idd. naar een andere oplossing op zoek moet dan de PS3.
Zelfs als je bekabeld werkt (mijn router is de wrt320n, dus gigabit met cat. 6 kabel getest) dan haal je op de PS3 met de netwerktest maximaal zo'n 32 mbit/s.

Conclusie: PS3 als mediaspeler heeft in jouw geval -en overigens in veel gevallen- wat beperkingen.
Bullshit. Die netwerktest slaat overigens nergens op en geeft een zeer slechte inschatting van de netwerksnelheid. 32 Mbit/sec is 4 MB/sec, de PS3 haalt Gigabit bekabeld toch echt (veel) meer dan dat hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

Een mediaplayer direct op de PS3 zie ik niet zo snel gebeuren. Jammer, want de PS3 kan natuurlijk alles aan. Maar goed. Het is en blijft Sony en die vinden vooral dat je Bluray's moet kopen in plaats van te downloaden in .mkv formaat. Geef ze eens ongelijk ;)

Als alternatief voor PS3 media server is er trouwens ook http://www.wildmediaserver.com/. Deze heb ik zelf nog nooit uitgeprobeerd en kost ook behoorlijk wat. Heeft iemand hier goede ervaringen mee, of is het slechts een duurbetaalde kloon van PS3 media server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

rodie83 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:36:
[...]

Een mediaplayer direct op de PS3 zie ik niet zo snel gebeuren. Jammer, want de PS3 kan natuurlijk alles aan. Maar goed. Het is en blijft Sony en die vinden vooral dat je Bluray's moet kopen in plaats van te downloaden in .mkv formaat. Geef ze eens ongelijk ;)

Als alternatief voor PS3 media server is er trouwens ook http://www.wildmediaserver.com/. Deze heb ik zelf nog nooit uitgeprobeerd en kost ook behoorlijk wat. Heeft iemand hier goede ervaringen mee, of is het slechts een duurbetaalde kloon van PS3 media server?
Kopen van bluray als argument voor niet uitbreiden van ondersteuning diverse formaten in de ps3 is onzin. Anders zou Sony ook nooit een mediaspeler uit gaan brengen die dit wel ondersteunt:
http://tweakers.net/nieuw...a-tvs-in-mediaspeler.html

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:00:
[...]

Kopen van bluray als argument voor niet uitbreiden van ondersteuning diverse formaten in de ps3 is onzin. Anders zou Sony ook nooit een mediaspeler uit gaan brengen die dit wel ondersteunt:
Die had ik nog niet gezien, thanks. Dat maakt de keuzes van Sony m.b.t. de PS3 inderdaad niet duidelijker. Hoop doet leven, laten we het daar maar op houden dan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
[...]

Afbeeldingslocatie: http://www.jdmag.com/wp-content/uploads/2010/08/Sony-Netbox1.jpg
Interessante ontwikkeling idd. Als je kijkt naar de interface die ze op die streamer zetten lijkt die verdacht veel op die van de normale PS3. Het zou super relax zijn als ze nou ook eens MKVs gingen suporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Toch nog even lopen brainstormen:

Sony verdiend nauwelijks op de verkoop van PS3's zelf, maar wel op de verkoop van games en accesoires. Als de mediafunctionaliteit van de PS3 wordt uitgebreid en mensen het apparaat daarom kopen levert dat voor Sony ongewenste verkoop op. Degenen die het apparaat alleen voor media gebruiken kopen namelijk geen games en geen accesoires. Dan verkopen ze je dus liever een ander apparaat, waarvan de marge op het apparaat zelf al goed ligt.

There you go, dit zal het wel zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

iBurger schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:54:
[...]

[afbeelding]
Interessante ontwikkeling idd. Als je kijkt naar de interface die ze op die streamer zetten lijkt die verdacht veel op die van de normale PS3. Het zou super relax zijn als ze nou ook eens MKVs gingen suporten.
Sony propt toch overal die XMB van ze erin? Ook de Bravia tv's hebben allemaal zo'n menu.

Maar mkv's zouden inderdaad wel bijzonder welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:20
MKV zou handig zijn maar met mkv2vob zet je het zo om naar mpg.
Dat zet ik vervolgens op m'n externe schijf en heb er geen omkijken meer naar, geen pc/laptop die ik elke keer aan hoef te zetten met ps3ms.
Maar het zou handig zijn om die 1e stap ook niet te hoeven doen.
Wat mij betreft mag die hele XMB omgegooid worden want het is zo verschrikkelijk karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
rodie83 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:36:
[...]
Ziet er veel belovend uit. Daarbij kan altijd de trial version gedownload worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Tadream schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 08:11:
MKV zou handig zijn maar met mkv2vob zet je het zo om naar mpg.
Dat zet ik vervolgens op m'n externe schijf en heb er geen omkijken meer naar, geen pc/laptop die ik elke keer aan hoef te zetten met ps3ms.
Maar het zou handig zijn om die 1e stap ook niet te hoeven doen.
Wat mij betreft mag die hele XMB omgegooid worden want het is zo verschrikkelijk karig.
Alleen MKV ondersteuning zou ook niet genoeg zijn. Hij zou ook de subs die erin zitten moeten meepakken en dan heb je er echt wat aan.
Die moet je nu namelijk nog hard erin coderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Stiggy wanneer je veel geld moet gaan investeren kan je beter een HDMI kabel kopen en XBMC installeren op je laptop. Koop een afstandbediening en je kan perfect films kijken voor een veel lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:14
[...]

Voor mij is het wel een argument aangezien het nog niet mogelijk is om in mkv bestanden een dts-hd / dolby-stream te zetten en die vervolgens te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Groentenman schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:53:
[...]
Stiggy wanneer je veel geld moet gaan investeren kan je beter een HDMI kabel kopen en XBMC installeren op je laptop. Koop een afstandbediening en je kan perfect films kijken voor een veel lagere prijs.
Ik heb zelfs al een afstandsbediening voor mijn laptop (Dell XPS M1530). Mmmh, XBMC erop zetten had ik niet aan gedacht. Gebruik nu altijd VLC player om een filmpje af te spelen en er zit ook nog een Dell media center op. Bedankt voor de tip, ik zal er eens naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek vd Brug
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-05-2024
Hej Mensen!

Ik heb zelf een ps3 en ik wilde vanaf mijn laptop films en muziek afspelen op mijn tv! Na veel zoeken heb ik eindelijk wat gevonden wat nog ideaal(voor mij misschien zijn jullie veel verder:D) werkt ook!

http://ps3-media-server.softonic.nl/

Ik hoop dat dit programmatje net zo goed als bij!

Gr Freek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
Freek vd Brug schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:44:
Hej Mensen!

Ik heb zelf een ps3 en ik wilde vanaf mijn laptop films en muziek afspelen op mijn tv! Na veel zoeken heb ik eindelijk wat gevonden wat nog ideaal(voor mij misschien zijn jullie veel verder:D) werkt ook!

Gr Freek
Misschien wordt het tijd voor deel 6? Als we overstappen zouden we het topic ook renamen naar: Playstation 3 media center met PMS. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Freek vd Brug schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:44:
Hej Mensen!

Gr Freek
Er wordt in dit topic al maanden/jaren over PS3 Media Server gesproken en Freek komt ons hier tippen dat we.... PS3 Media Server eens moeten uitproberen _/-\o_ :')

Trouwens Freek, hier de officiële pagina van PS3 media server. In 't forum kan je ook nog een veel nieuwere betaversie vinden. Misschien 't proberen waard! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
Ik gebruik PMS nu al bijna 2 jaar zonder problemen maar van de een op andere dag krijg ik PMS niet meer te zien in de XMB. Ik krijg de volgende meldingen:

in] TRACE 09:54:06.518 java.net.SocketException: bad argument for IP_MULTICAST_IF2: No IP addresses bound to interface
[main] TRACE 09:54:06.519 at java.net.PlainDatagramSocketImpl.socketSetOption(Native Method)
[main] TRACE 09:54:06.521 at java.net.PlainDatagramSocketImpl.setOption(Unknown Source)
[main] TRACE 09:54:06.521 at java.net.MulticastSocket.setNetworkInterface(Unknown Source)
[main] TRACE 09:54:06.522 at net.pms.network.UPNPHelper.getNewMulticastSocket(UPNPHelper.java:131)
[main] TRACE 09:54:06.523 at net.pms.network.UPNPHelper.sendAlive(UPNPHelper.java:97)
[main] TRACE 09:54:06.524 at net.pms.PMS.init(PMS.java:412)
[main] TRACE 09:54:06.525 at net.pms.PMS.get(PMS.java:865)
[main] TRACE 09:54:06.526 at net.pms.PMS.main(PMS.java:927)

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
@kadoendra
Weinig info 'to go on'. Maar ik zou eens de juiste NIC selecteren onder "General config". zie > Force networking on interface >.

[ Voor 5% gewijzigd door iBurger op 30-10-2010 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:05
Ik heb ineens problemen met MEncoder. Niets veranderd en nu ineens stopt deze et werken. Ik krijg een foutmelding op de pc (Windows 7) als ik een HD film start of middels trancode een film start. Dezelfde films die het in het verleden wel gewoon deden. Ik heb versie (beta 409) en de MEncoder log die ik krijg is als volgt:

Version=1
EventType=APPCRASH
EventTime=129330293395668920
ReportType=2
Consent=1
ReportIdentifier=b22a504e-e52a-11df-a288-00805a46ad92
IntegratorReportIdentifier=b22a504d-e52a-11df-a288-00805a46ad92
Response.type=4
Sig[0].Name=Naam van de toepassing
Sig[0].Value=mencoder_mt.exe
Sig[1].Name=Versie van toepassing
Sig[1].Value=0.0.9.0
Sig[2].Name=Tijdstempel van toepassing
Sig[2].Value=4b5548b4
Sig[3].Name=Naam van foutmodule
Sig[3].Value=mencoder_mt.exe
Sig[4].Name=Versie van foutmodule
Sig[4].Value=0.0.9.0
Sig[5].Name=Tijdstempel van foutmodule
Sig[5].Value=4b5548b4
Sig[6].Name=Uitzonderingscode
Sig[6].Value=c0000005
Sig[7].Name=Uitzonderingsmarge
Sig[7].Value=007eb758
DynamicSig[1].Name=Versie van besturingssysteem
DynamicSig[1].Value=6.1.7600.2.0.0.256.48
DynamicSig[2].Name=Landinstelling-id
DynamicSig[2].Value=1043
DynamicSig[22].Name=Aanvullende informatie 1
DynamicSig[22].Value=0a9e
DynamicSig[23].Name=Aanvullende informatie 2
DynamicSig[23].Value=0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789
DynamicSig[24].Name=Aanvullende informatie 3
DynamicSig[24].Value=0a9e
DynamicSig[25].Name=Aanvullende informatie 4
DynamicSig[25].Value=0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789
UI[2]=D:\Program Files\PS3 Media Server\win32\mencoder_mt.exe
UI[3]=MEncoder werkt niet meer
UI[4]=U kunt online naar een oplossing voor het probleem zoeken.
UI[5]=Online naar een oplossing zoeken en dit programma sluiten
UI[6]=Later online naar een oplossing zoeken en dit programma sluiten
UI[7]=Het programma sluiten
LoadedModule[0]=D:\Program Files\PS3 Media Server\win32\mencoder_mt.exe
LoadedModule[1]=D:\Windows\SYSTEM32\ntdll.dll
LoadedModule[2]=D:\Windows\system32\kernel32.dll
LoadedModule[3]=D:\Windows\system32\KERNELBASE.dll
LoadedModule[4]=D:\Windows\system32\ADVAPI32.DLL
LoadedModule[5]=D:\Windows\system32\msvcrt.dll
LoadedModule[6]=D:\Windows\SYSTEM32\sechost.dll
LoadedModule[7]=D:\Windows\system32\RPCRT4.dll
LoadedModule[8]=D:\Windows\system32\OLE32.dll
LoadedModule[9]=D:\Windows\system32\GDI32.dll
LoadedModule[10]=D:\Windows\system32\USER32.dll
LoadedModule[11]=D:\Windows\system32\LPK.dll
LoadedModule[12]=D:\Windows\system32\USP10.dll
LoadedModule[13]=D:\Windows\system32\WINMM.DLL
LoadedModule[14]=D:\Windows\system32\WS2_32.DLL
LoadedModule[15]=D:\Windows\system32\NSI.dll
LoadedModule[16]=D:\Windows\system32\apphelp.dll
LoadedModule[17]=D:\Windows\AppPatch\AcLayers.DLL
LoadedModule[18]=D:\Windows\system32\SspiCli.dll
LoadedModule[19]=D:\Windows\system32\SHELL32.dll
LoadedModule[20]=D:\Windows\system32\SHLWAPI.dll
LoadedModule[21]=D:\Windows\system32\OLEAUT32.dll
LoadedModule[22]=D:\Windows\system32\USERENV.dll
LoadedModule[23]=D:\Windows\system32\profapi.dll
LoadedModule[24]=D:\Windows\system32\WINSPOOL.DRV
LoadedModule[25]=D:\Windows\system32\MPR.dll
LoadedModule[26]=D:\Windows\AppPatch\AcGenral.DLL
LoadedModule[27]=D:\Windows\system32\UxTheme.dll
LoadedModule[28]=D:\Windows\system32\samcli.dll
LoadedModule[29]=D:\Windows\system32\MSACM32.dll
LoadedModule[30]=D:\Windows\system32\VERSION.dll
LoadedModule[31]=D:\Windows\system32\sfc.dll
LoadedModule[32]=D:\Windows\system32\sfc_os.DLL
LoadedModule[33]=D:\Windows\system32\dwmapi.dll
LoadedModule[34]=D:\Windows\system32\SETUPAPI.dll
LoadedModule[35]=D:\Windows\system32\CFGMGR32.dll
LoadedModule[36]=D:\Windows\system32\DEVOBJ.dll
LoadedModule[37]=D:\Windows\system32\urlmon.dll
LoadedModule[38]=D:\Windows\system32\CRYPT32.dll
LoadedModule[39]=D:\Windows\system32\MSASN1.dll
LoadedModule[40]=D:\Windows\system32\iertutil.dll
LoadedModule[41]=D:\Windows\AppPatch\AcXtrnal.DLL
LoadedModule[42]=D:\Windows\system32\SHUNIMPL.DLL
LoadedModule[43]=D:\Windows\system32\SortWindows6Compat.dll
LoadedModule[44]=D:\Windows\system32\IMM32.DLL
LoadedModule[45]=D:\Windows\system32\MSCTF.dll
FriendlyEventName=Werkt niet meer
ConsentKey=APPCRASH
AppName=MEncoder
AppPath=D:\Program Files\PS3 Media Server\win32\mencoder_mt.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowen.f
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01-2019
hallo hallo! _/-\o_
Heb eindelijk een mooie ps3 slim 320gb gekocht en pms geinstalleerd. Alles werkt prima, het enige wat ik nu nog voor elkaar probeer te krijgen is m'n itunes playlists gesynced krijgen. Ik kan wel uiteraard wel de mappen benaderen, maar ik kan de nummers niet toevoegen op een playlist (las ergens dat dat niet kon omdat de mp3's niet op de hd van de ps3 stonden). Is er een manier waarop dit kan of moet ik een andere applicatie gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Ik heb net een splinternieuwe ps3 gekocht. Nu wilde ik films streamen van op mijn pc naar mijn ps3 (dat lukt).
Maar ik had er ook graag de .srt bestanden met de ondertitels bij, dus heb ik mijn .avi films omgezet naar DIVX met het programmatje AVIAddXSubs, zoals al een aantal keer vermeld staat. Maar het probleem is dat ik op mijn playstation geen weergave krijg van DIVX bestanden, enkel de AVI bestanden kan ik zien en afspelen. Ik heb nog niet gevonden/gelezen wat er misloopt of wat ik moet veranderen.
Alle hulp is welkom!
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quipeace
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 11:06
@Timpie2: Gewoon renamen naar .avi ;).
EDIT: Als je PMS gebruikt, geef dan de subtitle exact dezelfde naam als de film zelf, je krijgt dan de optie om de film met de subtitle af te spelen.

Ik heb overigens ook een vraagje. Ik heb hier een aantal opgenomen films van een familielid, ze staan op een externe harddisk aangesloten op m'n router (WNDR3700). De films hebben allemaal een .ts extensie, en zijn opgenomen met de Humax 5050c.
Nu werken vrijwel alle films prima, maar de films opgenomen vanaf het HD kanaal van Film1 willen niet afspelen, ik krijg de melding "Unsupported Data" en verder niets. Ze zijn alle vier >10GB, maar dat lijkt mij geen probleem.

Ik heb de films dus gekopiëerd naar mijn laptop, om ze met PMS te streamen, echter krijg ik zónder encoding ook de melding "Unsupported Data", met encoding (mPlayer) werkt de film prima.

Heeft iemand hier een flauw idee wat het probleem is?

EDIT: Heb het eindelijk voor elkaar gekregen om de films af te spelen door de netwerkmap op mijn laptop te delen via PMS, en dan met transcoding afspelen. Ik had nog wat moeite met één film, maar dat is opgelost door altijd mPlayer te gebruiken, en niet te switchen naar tsMuxer.
De workaround werkt dus, maar ben nog steeds benieuwd naar de oorzaak van dit probleem.

[ Voor 25% gewijzigd door Quipeace op 07-11-2010 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quipeace schreef op zondag 07 november 2010 @ 09:07:
@Timpie2: Gewoon renamen naar .avi ;).
EDIT: Als je PMS gebruikt, geef dan de subtitle exact dezelfde naam als de film zelf, je krijgt dan de optie om de film met de subtitle af te spelen.
Ik heb de PMS geïnstalleerd en dan lukt het wel! Maar zonder gaat het toch niet want bij de .avi bestanden kan je geen subtitle tracks openen..
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 19:13
Goedemiddag allemaal, ik heb sinds een week een nieuwe ethernetkabel van mijn router naar mn ps3 gelegd, deze kabel heeft een vriend van me gemaakt die een eigen pc shoppie heeft. Alleen voelt deze kabel heel erg stug aan en je kan er heel makkelijk knikjes in maken zo stug is de kabel, hij zei kpn gebruikt deze kabels ook.

Ook heb ik laatst met deze kabel in mn ps3 geprobeerd een mkv bestand te bekijken en dit ging totaal niet, beeld blijft gewoon staan of hapert als een gek. Ik gebruik ps3mediaserver en heb net een frisse xp installatie op mijn pc.

Eerder had ik hier nergens last van want toen had ik een andere kabel in gebruik maar die kabel zit nu in mijn pc. Zou het kunnen zijn dat de kabel die ik nu in mijn ps3 heb zitten de problemen veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 21:53
Ik speel blueray m.b.v. een externe harddisk (fat) op mijn ps3 (film knippen in stukken van max 4 gb met tsmuxer). :)

Na de laatste firmware update (3.5) stopt de film aan het einde van elk hoofdstuk; m.b.v. de controller moet dan worden geschakeld naar het volgende hoofdstuk. :'(

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

spacecom schreef op zondag 14 november 2010 @ 12:42:
Ik speel blueray m.b.v. een externe harddisk (fat) op mijn ps3 (film knippen in stukken van max 4 gb met tsmuxer). :)

Na de laatste firmware update (3.5) stopt de film aan het einde van elk hoofdstuk; m.b.v. de controller moet dan worden geschakeld naar het volgende hoofdstuk. :'(

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
Omzetten met MultiAVCHD. Werkt ook voor 1 film, maar nog beter. Je kunt meerdere films in 1 AVCHD folder zetten en hij maakt een menu voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Moet ik mijn ps3 updaten naar de nieuwste versie?
Ik ben er wat huiverig voor, ik heb nu op de versie dat ik er linux op kan installeren, maar daar zitten ook niet echt vorderingen in (dacht ik) dat het de moeite waard is om dat te installeren.

Is het trouwens zo dat je op de interne HD wel van NTFS gebruik kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 21:53
Blindfold schreef op zondag 14 november 2010 @ 15:26:
[...]

Omzetten met MultiAVCHD. Werkt ook voor 1 film, maar nog beter. Je kunt meerdere films in 1 AVCHD folder zetten en hij maakt een menu voor je.
Ik heb niet de indruk dat het probleem door de decoder (in mijn geval TSmuxer) wordt veroorzaakt.

Volgens mij is de upgrade naar (firmware) 3.5 de oorzaak. :|

Zij er wellicht nog andere mensen met blueray problemen na de upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:48
@Spacecom

je kan niet doorspoelen in een gestreame'de mkv, dan loopt ie vast. iig heb ik dat in mijn huidige versie van java ps3 media server, er zal wellicht een nieuwere versie zijn dan ik gebruik... maar toch :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:24
Sinds de upgrade van Ps3 Media server v1.20.412 krijg ik steeds schokkende beelden of dat de films in eens vooruit spoelt. Als ik dan kijk in de traces krijg ik telkens deze melding:[Thread-313] TRACE 17:51:07.065 Not enough memory to allocate 629145600 bytes... Using half of it
[Thread-313] TRACE 17:51:07.190 Exception in thread "Thread-313" java.lang.OutOfMemoryError: Java heap space
[Thread-320] TRACE 17:52:20.838 FATAL ERROR: OutOfMemory / dumping stats.

Als ik kijk naar mijn geheugen meter staat deze nog maar op 58% gebruikt. Ik heb 4 GB aangeheugen totaal dus dit lijkt mij niet het probleem. Ps3 media server doet het met 1080p films maar ook met 720P films, iemand enig idee wat er aan de hand is?

P.S. ik heb even gezocht op dit forum naar de error maar kon niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

spacecom schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:32:
[...]

Ik heb niet de indruk dat het probleem door de decoder (in mijn geval TSmuxer) wordt veroorzaakt.

Volgens mij is de upgrade naar (firmware) 3.5 de oorzaak. :|

Zij er wellicht nog andere mensen met blueray problemen na de upgrade?
Ik heb ook firmware 3.5 en veel films met gesplitste files van 4GB en die lopen allemaal prima. Allemaal omgezet met MultiAVCHD (die overigens ook TSMuxer gebruikt; wellicht andere versie, of instellingen die hij gebruikt ofzo)?
Wel heb ik sinds de upgrade problemen met non compliant titels, maar dat is weer een ander verhaal.
kevz schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:36:
@Spacecom

je kan niet doorspoelen in een gestreame'de mkv, dan loopt ie vast. iig heb ik dat in mijn huidige versie van java ps3 media server, er zal wellicht een nieuwere versie zijn dan ik gebruik... maar toch :P
Je moet nu met skip to springen naar waar je wil; dat werkt nog wel. Spoelen is helaas de nek omgedraaid. Kon vandaag niet eens sneller dan 1.5 spoelen in een avi :(

[ Voor 26% gewijzigd door Blindfold op 14-11-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Met de laatste beta versie kan ik iig weer doorspoelen dus misschien moet je even de laatste versie installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed hier even een probleem.
Ik heb dit forum vanaf het begin al gevolgd.
PMS werkend gekregen en al 2 jaar zonder probleem films gekeken.

Sinds vandaag zonder enige wijziging geen herkenning meer op de PS3 en/of PMS van beide apparaten.
Laatste versie ook al geprobeerd maar brengt geen verbetering.
Config:
Laptop=>UTP=>switch(geen router)=>UTP=>PS3
Hoop dat iemand een idee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
@langbeest
misschien kan je een log file posten? meestal haal je problemen uit PMS er zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:22
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Het volgende wil ik graag voor elkaar krijgen.

Ik heb een mkv bestand met softsubs erin, deze wil ik graag omzetten naar een bestand welke ik via mijn NAS kan streamen naar mijn PS3. Tot dit punt is er genoeg info te vinden, echter het is van groot belang dat ook de subs mee komen. Voor niet alle kijkers is het engels namelijk zo goed dat de subs achterwegen kunnen blijven. Heeft iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen, zonder dat de pc eerst uren bezig is om het e.e.a om te zetten.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

• Sloeberjong
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 17:20
Hallo iedereen,

Ik heb een aantal vraagjes die eigenlijk wel verschillende onderwerpen hebben, maar die toch samenkomen tot het feit dat ik m'n PS3 als mediaplayer wil gebruiken. Ik heb al een tijdje gezocht naar de diverse onderwerpen (NAS/Synology topics, deze topic, PS3 ervaringen topic enz.) maar ik heb toch wel weer een specifiek probleem.

Ik heb thuis een PS3, een Dell Zino en nog een oude PC die ik eigenlijk niet meer gebruik. Nu had ik die Dell gekocht omdat ik MLB (Amerikaans honkbal voor degene die het niet weet) en films wilde kijken via Boxee. Ik had de Zino wat ge-upgrade zodat ik er ook wel wat mee kon internetten en downloaden. Deze had ik in maart van dit jaar aangeschaft en 2 weken nadat ik hem binnen had kwam er een app voor de PS3 uit die het honkbal nog beter in beeld bracht en wat beter werkte...beetje jammer dus van die Dell, dan had ik wel een iets betere computer gekocht voor wat praktischer werk. Hij doet nu in ieder geval dienst als downloader en streamer voor de PS3. Ik vindt films kijken op de PS3 toch wel relaxed werken en hij draait de handel ook wel soepel af dus dit wil ik wel uitbreiden. Plus dat ik niet elke keer m'n tv en geluidsset op verschillende kanalen moet zetten.

Nu zit ik dus een beetje met die Zino in de maag omdat hij z'n werk niet helemaal goed doet en ik weet niet precies waarom. Hij zou sterk genoeg moeten zijn om .mkv tjes ed. gewoon zelf te draaien en/of transmuxen/transcoden naar m'n PS3...toch? (AMD X2 3250E(1.5GHz 512k) + 3 Gb geheugen + 512 MB ATI Radeon HD 4330).

Zoals je al kan raden, dat gaat niet helemaal goed. Zelfs als ik niets anders op de computer doet stottert ie tijdens het draaien van .mkv op de PS3. Dat doet hij ook als ik de mkv op de Dell zelf afspeel ook. Het ligt niet aan de mkv, want dat doet hij bij verschillende bestande. Avi's draait hij normaal af.

Nu is vraag 1 dus of de Zino wel geschikt is voor deze werkzaamheden? Is hij sterk genoeg? Misschien moet ik hem formatteren en herinstalleren ofzo? Is dat mogelijk zonder dat ik al m'n bestanden kwijtraak (alleen windows herinstalleren?). Er stonden namelijk niet eens rare dell programma's op geinstalleerd dus ik heb hem niet geformatteerd toen ik hem kreeg...het liefste wil ik hem wel gewoon goed kunnen gebruiken als server/downloader/streamer hoe je het ook maar wilt noemen als hij sterk genoeg is (ik las dat de NASsen van Synology slechts 1,2 GHz hebben?).

Overigens is m'n netwerk snel genoeg, alles zit met kabels aan de router en het is een snel netwerk want downloaden gaat vlot zat met 60 mbit.

Vraag 2 is of ik aan de Dell een externe harde schijf kan plaatsen zonder dat dat ten koste van de snelheid van het streamen/transcoden/transmuxen gaat? Ik had ook even gekeken voor een NAS oplossing, maar dan moet ik weer een extra apparaat aansluiten en dat staat me ook niet helemaal aan. Ik heb immers toch een computer nodig om bestanden via internet op te zoeken om te downloaden (daar gebruik ik liever niet de laptop van m'n werk voor).

Vraag 3: Ik heb ook nog een 6 jaar oude PC met een P4 3,0 GHz staan met 1,5 Gb geheugen en een ATI Radeon 850 (AGP). Kan ik hier ook nog iets mee als NAS? Zou deze wel kunnen transcoden/muxen enz? Het lijkt mij van niet, maar je weet maar nooit. Hij staat nu helemaal stil en ik kan hem zo naar de computerzaak om de hoek brengen om hem in orde te maken/upgraden voor weinig. Het nadeel hiervan is wel dat deze computer minder zuinig is dan de Dell.

Zo terugkijken weet ik niet of ik deze vragen op de juiste plaats heb gezet, dus mods, zet hem op een andere plaats neer als jullie dat beter vinden. Het is in ieder geval bedoeld om m'n PS3 op een gemakkelijke wijze als mediaspeler te gebruiken. Ik ben namelijk niet zo heel handig met computers, dus hoe minder ik moet rotzooien hoe beter...

bedankt!

• Meelobee
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Je netwerk is waarschijnlijk 100Mb en dat is niet altijd voldoende om FullHD materiaal goed te streamen, wil je zeker weten dat je goed zit maak er dan een Gigabit netwerk van.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeberjong
  • Laatst online: 08-09 17:20
Ok dankje, dat zal ik vandaag eens nakijken, maar dan resteert mij nog de vraag waarom m'n computer stottert wanneer hij zelf een .mkv moet afspelen. Dan is hij niet aan het streamen namelijk. Zo zwaar is een HD bestand toch ook weer niet om af te spelen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:27
Het is niet mogelijk om met PMS online te streamen neem ik aan? Omdat je op de ps3 niet manueel een server kunt toevoegen. Wel jammer want nu kan ik mijn series niet vanaf mijn studentenkamertje naar mijn ouderlijk huis streamen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareem
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Als je een DVD met PS3 Media Server wil afspelen, moet je dan 1 voor 1 de .VOB's opstarten of speelt-ie de film wel in 1 keer aan elkaar af?

Hoe keer je als je met de diavoorstelling (het vierkantje) vooruitspoelt terug naar de film op die plek?

Kareem Abdul-Jabbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Kareem schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 01:25:
Als je een DVD met PS3 Media Server wil afspelen, moet je dan 1 voor 1 de .VOB's opstarten of speelt-ie de film wel in 1 keer aan elkaar af?
Als de DVD structuur in een VIDEO_TS map staat (of in een .iso file), dan ziet PMS dat het een DVD is en dan kun je de hele film afspelen. Als er meerdere streams op de DVD staan (bijv voorstukjes oid, dan kun je aan de tijd van de stream zien welke je moet hebben (degene die rond de 2 uur duurt. Je kunt ook uit alle mogelijkheden in audio en subs kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:08
Meelobee schreef op donderdag 18 november 2010 @ 19:26:
Je netwerk is waarschijnlijk 100Mb en dat is niet altijd voldoende om FullHD materiaal goed te streamen, wil je zeker weten dat je goed zit maak er dan een Gigabit netwerk van.
Ik kom maar weinig HD materiaal tegen dat ik niet kan streamen over 100Mbit.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:28

6Pac

"Roma Victor"

SirMemeAlot schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:57:
Sinds de upgrade van Ps3 Media server v1.20.412 krijg ik steeds schokkende beelden of dat de films in eens vooruit spoelt. Als ik dan kijk in de traces krijg ik telkens deze melding:[Thread-313] TRACE 17:51:07.065 Not enough memory to allocate 629145600 bytes... Using half of it
[Thread-313] TRACE 17:51:07.190 Exception in thread "Thread-313" java.lang.OutOfMemoryError: Java heap space
[Thread-320] TRACE 17:52:20.838 FATAL ERROR: OutOfMemory / dumping stats.

Als ik kijk naar mijn geheugen meter staat deze nog maar op 58% gebruikt. Ik heb 4 GB aangeheugen totaal dus dit lijkt mij niet het probleem. Ps3 media server doet het met 1080p films maar ook met 720P films, iemand enig idee wat er aan de hand is?

P.S. ik heb even gezocht op dit forum naar de error maar kon niks vinden.
Het lijkt erop dat jouw Java versie een mem-leak heeft.
Je kan of a) PMS downgraden naar een van de vorige versies, of b) Java downgraden.

Ik heb er ook verschrikkelijk veel last van gehad toen ik Java had geupgrade van v18 naar v19 (alweer en tijdje geleden)... bleef het probleem maar houden na de upgrade.

Nadat ik Java volledig had verwijderd, en de versie die automatisch met PMS v1.20.412 had geinstalleerd, had ik geen problemen meer met memleaks.

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
cheiron schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 11:46:
[...]

Ik kom maar weinig HD materiaal tegen dat ik niet kan streamen over 100Mbit.
1080p met losless instellingen in PS3MS en softsubs dus transcode? Makkelijk hoor >100 mbit hoor.

Overigens, als een .mkv al stottert op je PC dan ligt dat is de kans groot dat je hardware gewoon niet krachtig genoeg is.

[ Voor 19% gewijzigd door rodie83 op 22-11-2010 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aday
  • Laatst online: 06-04 11:48
Hallo,

Ik gebruik nu al een tijdje mijn PS3 als media center (PS3 Media Server in combinatie met PC i7 processor 4 gb geheugen).

Paar maanden lang heb ik regelmatig zonder problemen films en series gestreamd naar mijn beeldbuis tv.
Sinds kort heb ik een nieuwe Samsung Full HD Led TV en ik ben het volgende probleem tegen gekomen.

Verschillende formaten (MKV, AVI) die ik afspeel op mijn tv speelt iets te versneld af. Het geluid loopt wel goed maar mijn beeld gaat een milliseconde te snel. Ik heb van alles geprobeert (ook de verschillende tutorials die hier opstaan) Mijn PS3 is via een 1.4 HDMI kabel aangesloten op de tv.

Zou iemand mij kunnen helpen!

mvg,

Aday

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Good examples how to fix A/V synchronisation:
http://hubpages.com/hub/1001-mencoder-tips
If -mc 0 doesn't work for someone, -noskip -mc 0 can help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Blindfold schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 11:30:
[...]

Als de DVD structuur in een VIDEO_TS map staat (of in een .iso file), dan ziet PMS dat het een DVD is en dan kun je de hele film afspelen. Als er meerdere streams op de DVD staan (bijv voorstukjes oid, dan kun je aan de tijd van de stream zien welke je moet hebben (degene die rond de 2 uur duurt. Je kunt ook uit alle mogelijkheden in audio en subs kiezen.
:o ik wist helemaal niet dat je een .iso kon streamen. Ik kijk zelden DVDs maar de paar keer dat ik een DVD downloadde ging ik m op disc branden terwijl ik dus gewoon de .iso meteen kan streamen PMS _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 19:56
Mannen help me eens even, ben nu al enkele dagen (niet volcontinue ;)) bezig om met PMS mijn video's af te spelen. Sommige video's doen het wel met geluid en anderen niet.

Ik las dat sommige 'nieuwe' mkv's problemen kunnen geven bij het afspelen, echter las ik ook hier in de ts dat de kracht van PMS hem juist zit in het on-the-fly kunnen converteren van de diverse media-formaten.
Maar het rare is dat ik met veel mkv's geen problemen heb, en andere dan wel weer. Zo is het ook met wmv bestanden, die ik zelfs via de ingebouwde mediastreaming functionaliteit van Windows 7 in combinatie met Windows Media Player niet afgespeeld krijg met geluid.

Als ik PMS goed begrijp, heeft deze VLC player, AviSynth en MEncoder nodig als engine om de diverse formaten te kunnen weergeven.

Op dit moment heb ik PMS als volgend geconfigureerd:
Algemene config
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/912lmdWmx5kw0cpwK7lrKlaV/medium.png

MEncoder
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/djnE7N3wInEwQh2XcxmpsaXr/medium.png

AviSynth
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fzOJ7fG6mOhm15XXxZ4mj8yv/medium.png

TSMuxer
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3jRWqtJxuPoH3yh0o1ZtXzxF/medium.png

Dit is bijvoorbeeld het geval bij het volgende bestand, gspot geeft het volgende aan:
gspot u2

Wat het geval is bij dit bestand, is dat als ik in plaats van het bronbestand naar het menu #transcode# ga er een aantal opties worden weergegeven, als ik er daar een van probeer komt er wel beeld en geluid door maar heel gaat het geheel erg hakelig.

Misschien zie ik iets over het hoofd? Ik heb de allerlaatste ps3 firmware erop zitten en de ps3 is via HDMI aangesloten op de tv, maar ik gebruik tevens de analoge out van de ps3 voor mijn stereo versterker, en op beide uitgangen hoor ik niets.

Verder heb ik nog gezocht op google naar "ps3 media server mkv no audio" er werd nog her en der geadviseerd TVersity te gebruiken ook dat heb ik gedaan maar ook daar geen geluid.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 14:11
Hey luitjes, ik heb hele lange tijd zorgeloos alles kunnen streamen naar mijn PS3, maar helaas moest ik mijn windows opnieuw installeren, en nu werkt het niet meer :(
(Mijn probleem die was opgelost vorige keer: Playstation 3 als media center - deel 5)
Het komt er op neer; handmatig LAN opzetten tussen PC > PS3 (PC is via usb wifikaart verbonden met internet)

Nu heb ik dus exact hetzelfde probleem, ik heb de volgende instellingen op de PC:
Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/6868/knipselo.jpg

Op de PS3 heb ik dus manual IP setting:
IP Adress: 192.168.4.4
Subnet: 255.255.255.0
Default Router: 192.168.4.1
Primary DNS: 214.36.35.14
Secondary DNS: 214.36.40.14

PS3 Media server is geforceerd over de LAN-verbinding

Zie ik nou nog iets over het hoofd? Ik weet het niet :(
Wel apart: Blijkbaar had Windows Media Player sharing aangezet, en die zag de PS3 wel staan.. (heb ik net afgezet)

@ Loewie; niet iets met DTS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 19:56
firewall al eens uitgeschakeld? en anders de ps3 eens via dhcp een adres laten krijgen

@ onder, mooi zo :) ga jij mij nu helpen? :p

[ Voor 21% gewijzigd door loewie1984 op 26-11-2010 17:00 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
loewie1984 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:41:
firewall al eens uitgeschakeld? en anders de ps3 eens via dhcp een adres laten krijgen
dat was het dus.. Windows zag het LAN netwerk als 'openbaar' (firewall).. fixed :D

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:19
@ Loewie 1984: "switch to tsmuxer when bla bla.." uitvinken bij de Mencoder settings was bij mij de oplossing! Ik draai op Os X, maar wie weet werkt dit bij jou ook?

Ik kan nu recente CTU en DIMENSION releases weer kijken. Alleen de registratie van Armin in HD wil bij mij nog niet werken, maar zolang mijn series het weer doen, ben ik al dik tevreden!

[ Voor 42% gewijzigd door RobB_W op 26-11-2010 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3E3A37
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-08 05:19
Iemand enig idee waarom mijn netwerk verbinding 216,0 Mbps is en de snelheid naar/van mijn PS3 maar 40 Mb/s is?
De video stottert nu namelijk nogal.

Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/1250/72085214.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door 3E3A37 op 29-11-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de verbinding naar de PS3 bedraad of draadloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3E3A37
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:14:
is de verbinding naar de PS3 bedraad of draadloos
Ik neem aan dat dit een reactie is op mijn bericht. Zoals je in de afbeelding kunt zien "Status van Draadloze netwerkverbinding", draadloos dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die draadloze verbinding niet de verbinding naar je router??
Ik zit ook draadloos naar mijn router maar bedraad naar de PS3.
Uit jou plaatje kan je niet uitmaken of het de verbinding naar de PS3 is. duzzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3E3A37
De draadloze verbinding is inderdaad de verbinding naar de router (Linksys WRT320N) en de PS3 zit weer bedraad op deze router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
3E3A37 schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:26:
De draadloze verbinding is inderdaad de verbinding naar de router (Linksys WRT320N) en de PS3 zit weer bedraad op deze router.
Wat voor draad zit er PS3 naar je router? 100 Mbit/s zal niet alle HD formaten trekken (naar mijn ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3E3A37
Scarify schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:29:
[...]

Wat voor draad zit er PS3 naar je router? 100 Mbit/s zal niet alle HD formaten trekken (naar mijn ervaring).
CAT5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een mooie TUT in het begin van deze thread.
Maar ik meen me te herinneren dat iemand eens (jaar tot 2 jaar terug) een tutorial met allemaal pic's had gemaakt.

Is daar ook/nog een link van beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3E3A37
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:39:
Een mooie TUT in het begin van deze thread.
Maar ik meen me te herinneren dat iemand eens (jaar tot 2 jaar terug) een tutorial met allemaal pic's had gemaakt.

Is daar ook/nog een link van beschikbaar?
Sorry verkeerde topic.

[ Voor 24% gewijzigd door 3E3A37 op 30-11-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is hem niet, die ik hier eens gezien heb bestond uit een screencaps van diverse instellingen.
Ondertussen heb ik mijn probleem kunnen oplossen, ik heb de VLC 0.98 geinstalleerd waardoor PMS nu stabiel lijkt te zijn.

In elk geval, enorm bedankt voor de link, deze had ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

loewie1984 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:21:
Mannen help me eens even, ben nu al enkele dagen (niet volcontinue ;)) bezig om met PMS mijn video's af te spelen. Sommige video's doen het wel met geluid en anderen niet.

Verder heb ik nog gezocht op google naar "ps3 media server mkv no audio" er werd nog her en der geadviseerd TVersity te gebruiken ook dat heb ik gedaan maar ook daar geen geluid.
alles verwijderen, dus PS3 media server, vlc, avisynth, en eventuele codecs en vervolgens nauwkeurig deze stappen volgen (zie link), ook echt rebooten.

Verwijderd in "Playstation 3 als media center - deel 4"

Wat betreft codecs, pak je de laatste versie die beschikbaar is.
VLC verise die wordt aangegeven.
De versie avisynth 2.5.7 deze gebruiken en geen andere versie.
Java maakt niet uit.
En uiteraard maak gebruik van de laatste BETA versie van PS3 media server.

Succes en laat weten of het werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Zhadum op 01-12-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 21:08
Is het mogelijk om bij normale AV kabel te gebruiken als component kabel? Natuurlijk zonder geluid, maar is dit mogelijk? Mijn HDMI ingang van mijn fijne Philips 32PF9830 heeft het begeven helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Waarom koopje niet een ps2/ps3 component kabel. die zijn ook vrij cheap

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:43
Ik heb meerdere films .mpg van ruim 8 gig.
Deze films zijn al in PS3 formaat dus ze hoeven niet geconverteerd te worden.
Deze wil ik knippen om op een FAT32 externe hd te zetten.
Wie weet hier een programma voor.

[ Voor 22% gewijzigd door robert22nh op 06-12-2010 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:17
Heb sinds kort ook een PS3 met PMS draaiend. Vandaag mn eerste BluRay gekeken (Blade Runner :9~ ), maar ik vind de controller als afstandsbediening erg onhandig.

Kan een aparte ab kopen, maar ik zag dat Logitech nu ook een adapter heeft, waardoor je je PS3 met de Logitech Harmony-serie bedienen. Het geval wil echter dat ik de Harmony-afstandsbedieningen echt spuuglelijk vind, en dus een Philips Prestigo heb gekocht.

Zou die Logitech Adapter nou ook werken met een Philips afstandsbediening? Die adapter doet toch in principe niet meer dan omzetten van Bluetooth naar infrarood signaal, zou ik denken? Dan zou het in principe ook met de Philips moeten kunnen werken, toch? Of zou Logitech daar een stokje voor hebben gestoken? Iemand ervaring mee? Via Google weinig hoopvolle berichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

migchiell schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:13:
Die adapter doet toch in principe niet meer dan omzetten van Bluetooth naar infrarood signaal, zou ik denken?
De omzetting is precies anders om: van IR naar BT.
Ik heb geen ervaring met de AB van Philips, maar het probleem is dat de AB de logitech adapter IR-signalen moet kennen/leren. Op het moment dat de AB weet wat het IR-signaal is voor de cirkel-toets e.d. dan zal het wel gaan werken. Maar hoe leer je de commando's als je geen logitech AB hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:48
migchiell schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:13:
Heb sinds kort ook een PS3 met PMS draaiend. Vandaag mn eerste BluRay gekeken (Blade Runner :9~ ), maar ik vind de controller als afstandsbediening erg onhandig.

Kan een aparte ab kopen, maar ik zag dat Logitech nu ook een adapter heeft, waardoor je je PS3 met de Logitech Harmony-serie bedienen. Het geval wil echter dat ik de Harmony-afstandsbedieningen echt spuuglelijk vind, en dus een Philips Prestigo heb gekocht.

Zou die Logitech Adapter nou ook werken met een Philips afstandsbediening? Die adapter doet toch in principe niet meer dan omzetten van Bluetooth naar infrarood signaal, zou ik denken? Dan zou het in principe ook met de Philips moeten kunnen werken, toch? Of zou Logitech daar een stokje voor hebben gestoken? Iemand ervaring mee? Via Google weinig hoopvolle berichten...
Afhankelijk van je TV zou CEC ook kunnen werken. Dit moet je wel aanzetten op de PS3 en waarschijnlijk ook op je TV.

Werkt perfect met mijn bravia, maar zou ook met andere merken moeten kunnen werken. Let er wel op dat je een goede HDMI kabel hebt. Ik had eerst een 5 euro kabel en die miste dat adertje, maar als je een fatsoenlijke kabel hebt zal het wel goed zitten.
Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste

Let op:
~~~[html]• Lees eerst de TS grondig door en doorzoek het topic voordat je een vraag stelt.
• Gebruik de tutorials in de TS voor installatie van de software.
• Onderbouw je vragen, leg uit wat je hebt geprobeerd en wat niet.
• Geef hard- en soft-ware info, wij weten niet wat je thuis voor spulletjes hebt staan.~~~[/html]