Mannen help me eens even, ben nu al enkele dagen (niet volcontinue

) bezig om met PMS mijn video's af te spelen. Sommige video's doen het wel met geluid en anderen niet.
Ik las dat sommige 'nieuwe' mkv's problemen kunnen geven bij het afspelen, echter las ik ook hier in de ts dat de kracht van PMS hem juist zit in het on-the-fly kunnen converteren van de diverse media-formaten.
Maar het rare is dat ik met veel mkv's geen problemen heb, en andere dan wel weer. Zo is het ook met wmv bestanden, die ik zelfs via de ingebouwde mediastreaming functionaliteit van Windows 7 in combinatie met Windows Media Player niet afgespeeld krijg met geluid.
Als ik PMS goed begrijp, heeft deze VLC player, AviSynth en MEncoder nodig als engine om de diverse formaten te kunnen weergeven.
Op dit moment heb ik PMS als volgend geconfigureerd:
Algemene config
MEncoder
AviSynth
TSMuxer
Dit is bijvoorbeeld het geval bij het volgende bestand, gspot geeft het volgende aan:
Wat het geval is bij dit bestand, is dat als ik in plaats van het bronbestand naar het menu #transcode# ga er een aantal opties worden weergegeven, als ik er daar een van probeer komt er wel beeld en geluid door maar heel gaat het geheel erg hakelig.
Misschien zie ik iets over het hoofd? Ik heb de allerlaatste ps3 firmware erop zitten en de ps3 is via HDMI aangesloten op de tv, maar ik gebruik tevens de analoge out van de ps3 voor mijn stereo versterker, en op beide uitgangen hoor ik niets.
Verder heb ik nog gezocht op google naar "ps3 media server mkv no audio" er werd nog her en der geadviseerd TVersity te gebruiken ook dat heb ik gedaan maar ook daar geen geluid.