AVCHD gebruik je normaal gesproken om op een externe HDD/USB te zetten (en dan via je PS3 met subs en al af te spelen). Je kunt de bestanden ook streamen, want de m2ts file zit ook in één van de mappen van de AVCHD structuur.cheiron schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 20:02:
Vraagje; ik lees overal dat de PS3 zonder problemen het AVCHD formaat afspeelt (de indeling met een stream bestand). Nu werkt dit inderdaad goed. Het enige dat ik niet snap; wanneer ik hetzelfde stream-bestand afspeel op de PC zie ik subtitels.
Op de PS3 echter, krijg ik met geen mogelijkheid de subtitels te zien, tenzij ik het bestande via PMS laat transcoden. Maar ik gebruik nu net de AVCHD bestanden zodat ik direct van mijn NAS af kan spelen.
In dit topic heb ik vooral gelezen over PMS in combinatie met AVCHD en MultiAVCHD, maar niet dit probleem. Ook op internet levert deze vraag vooral handleidingen op externe subs in je bestand te coderen, maar dat zou imo niet nodig moeten zijn.
Kan iemand mij uitleggen waar aan het ligt dat ik geen subs zie bij het afspelen van avchd bestanden op de ps3?
Voor subs via streamen zul je een videobestand met subs (bijv mkv), of een apart srt sub bestand moeten hebben (of hard gecodeerde subs). Je moet dan MEncoder gebruiken om te streamen, want die encode ze er dan bij.