Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

cheiron schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 20:02:
Vraagje; ik lees overal dat de PS3 zonder problemen het AVCHD formaat afspeelt (de indeling met een stream bestand). Nu werkt dit inderdaad goed. Het enige dat ik niet snap; wanneer ik hetzelfde stream-bestand afspeel op de PC zie ik subtitels.
Op de PS3 echter, krijg ik met geen mogelijkheid de subtitels te zien, tenzij ik het bestande via PMS laat transcoden. Maar ik gebruik nu net de AVCHD bestanden zodat ik direct van mijn NAS af kan spelen.

In dit topic heb ik vooral gelezen over PMS in combinatie met AVCHD en MultiAVCHD, maar niet dit probleem. Ook op internet levert deze vraag vooral handleidingen op externe subs in je bestand te coderen, maar dat zou imo niet nodig moeten zijn.

Kan iemand mij uitleggen waar aan het ligt dat ik geen subs zie bij het afspelen van avchd bestanden op de ps3?
AVCHD gebruik je normaal gesproken om op een externe HDD/USB te zetten (en dan via je PS3 met subs en al af te spelen). Je kunt de bestanden ook streamen, want de m2ts file zit ook in één van de mappen van de AVCHD structuur.
Voor subs via streamen zul je een videobestand met subs (bijv mkv), of een apart srt sub bestand moeten hebben (of hard gecodeerde subs). Je moet dan MEncoder gebruiken om te streamen, want die encode ze er dan bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:20
Blindfold schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:39:
[...]

AVCHD gebruik je normaal gesproken om op een externe HDD/USB te zetten (en dan via je PS3 met subs en al af te spelen). Je kunt de bestanden ook streamen, want de m2ts file zit ook in één van de mappen van de AVCHD structuur.
Voor subs via streamen zul je een videobestand met subs (bijv mkv), of een apart srt sub bestand moeten hebben (of hard gecodeerde subs). Je moet dan MEncoder gebruiken om te streamen, want die encode ze er dan bij.
Dus bij AVCHD is het niet normaal dat je de mapstructuur hebt, en die op een disk zet om met de ps3 af te spelen (althans, de mt2s file uit de mappen)?

Hoe het bij mij loopt:
- AVCHD download. Bestaat uit diverse mappen, waarvan 1 map "stream" heet.
- De complete map zet ik op een NAS
- Via de PS3 benader ik de nas en selecteer het mt2s bestand in de stream map

Gebruik ik de avchd dan verkeerd?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

cheiron schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 23:02:
[...]

Dus bij AVCHD is het niet normaal dat je de mapstructuur hebt, en die op een disk zet om met de ps3 af te spelen (althans, de mt2s file uit de mappen)?

Hoe het bij mij loopt:
- AVCHD download. Bestaat uit diverse mappen, waarvan 1 map "stream" heet.
- De complete map zet ik op een NAS
- Via de PS3 benader ik de nas en selecteer het mt2s bestand in de stream map

Gebruik ik de avchd dan verkeerd?
Je kunt net zo goed het losse m2ts bestand meteen uit de stream map op je NAS zetten. Je gebruikt voor het streamen inderdaad niets uit de AVCHD structuur.
(of je download meteen een mkv bestand met subs erin en speelt die af (als je NAS het aankan om deze met subs en al live te transcoden)).

[ Voor 9% gewijzigd door Blindfold op 13-09-2011 23:32 ]

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:37

Valkyre

Kitesurf FTW!

Blindfold schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:39:
[...]

Voor die paar films die Cinavia hebben vind ik het nu nog zonde om over te gaan naar een andere manier om te streamen, maar irritant is het zeker!
Het vervelende is alleen dat er ongetwijfeld steeds mee Cinavia films gaan komen.... en het hele nut van PS3 als media center dan gaat verdwijnen.
Azqi schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:39:
[...]

Geluid wat niet synchroon gaat, ligt ook vaak aan de tv. Philips tv's zijn hier berucht om. Moderne receivers kunnen een 'delay' instellen, waardoor jouw geluid weer gelijk loopt met de beelden.

Zover ik weet heeft de PS3 maar 1 instelling voor uitvoer van het geluid en die heeft de volgende keuzes uit mijn hoofd:

1. optisch
2. hdmi
3. alle uitgangen
Dit vind ik inderdaad wel interressant ik heb namelijk ook een Philips tv voor in de slaapkamer maar daar heb ik ook vaak dat het geluid bij series niet meer synchroon loopt. een delay instellen moet dat dan in de PMS? of ergens op je TV?

[ Voor 46% gewijzigd door Valkyre op 14-09-2011 14:33 ]

iRacing Profiel

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

[...]

Dit vind ik inderdaad wel interressant ik heb namelijk ook een Philips tv voor in de slaapkamer maar daar heb ik ook vaak dat het geluid bij series niet meer synchroon loopt. een delay instellen moet dat dan in de PMS? of ergens op je TV?
Wellicht kan het op jouw tv, maar meestal moet je het in jouw receiver instellen. Moderne receivers kennen die functie. Andere truc kan zijn om zoveel mogelijk 'beeldbewerking' effecten op je Philips tv uit te zetten. Dat zal de vertraging verminderen. De 1e optie is beter :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Gohan-san schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:29:
[...]

Het vervelende is alleen dat er ongetwijfeld steeds mee Cinavia films gaan komen.... en het hele nut van PS3 als media center dan gaat verdwijnen.
Ik ben helaas bang dat je gelijk hebt. Tot die tijd zing ik het wel uit en anders regel ik wel een Neotv ofzo.

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:26
Blindfold schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 07:05:
[...]

Ik ben helaas bang dat je gelijk hebt. Tot die tijd zing ik het wel uit en anders regel ik wel een Neotv ofzo.
Een reden dat ik voor een kleine Zbox AD02 met XBMC ben gegaan en het makkelijker spelen van MKV en 24p. Vooral dat laatste gaat nu gewoon gelijk zonder het eerst om te zetten via multiavchd.
Ik zie wel of ze het er ooit eens ingooien op de PS3 of dat je via een hack er een mooiere mediacenter van kan maken. Al is het maar de interface.

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:57
Tadream schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:24:
[...]

Een reden dat ik voor een kleine Zbox AD02 met XBMC ben gegaan en het makkelijker spelen van MKV en 24p. Vooral dat laatste gaat nu gewoon gelijk zonder het eerst om te zetten via multiavchd.
Ik zie wel of ze het er ooit eens ingooien op de PS3 of dat je via een hack er een mooiere mediacenter van kan maken. Al is het maar de interface.
Ik zit hier ook serieus aan te denken na jaren via ps3 media server te streamen. Werkt meestal wel oké (geluid via spdif, dus geen last van cinavia). Maar ik mis toch de extra mogelijkheden van een mediacenter zoals xbmc.

De Ad02 bevalt dus prima begrijp ik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanna
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:11
Nadat ik de laatste versie van PMS 1.40 heb geïnstalleerd, heb ik het volgende probleem:
De video start normaal op, maar na ongeveer een minuut afspelen wordt er een gedeelte(enkele minuten) van de video geskipt. Waarna vervolgens de video weer voor enkele minuten normaal verder speelt. Hierna herhaalt het probleem zich wederom. Het is dus niet dat de video stottert, maar een gedeelte video overslaat.
Ik heb de laatste versie al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ik heb versie 1.30.1 een keer geïnstalleerd en ben nog verder teruggegaan naar 1.25.1. Alleen het probleem blijft zich voordoen. Ook heb ik Java verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? En nog belangrijker weet iemand een oplossing?
Ik gebruik Windows 7.

[ Voor 0% gewijzigd door nanna op 25-09-2011 09:40 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Tadream schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:24:
[...]

Same here, al ben ik voor een Playon mini-hd2 gegaan. Ik werd doodmoe van het constant omzetten vanaf MKV (omdat ik niet meer stream).

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

cheiron schreef op zondag 25 september 2011 @ 13:48:
[...]

Same here, al ben ik voor een Playon mini-hd2 gegaan. Ik werd doodmoe van het constant omzetten vanaf MKV (omdat ik niet meer stream).
nanna schreef op zondag 25 september 2011 @ 09:39:
Nadat ik de laatste versie van PMS 1.40 heb geïnstalleerd, heb ik het volgende probleem:
De video start normaal op, maar na ongeveer een minuut afspelen wordt er een gedeelte(enkele minuten) van de video geskipt. Waarna vervolgens de video weer voor enkele minuten normaal verder speelt. Hierna herhaalt het probleem zich wederom. Het is dus niet dat de video stottert, maar een gedeelte video overslaat.
Ik heb de laatste versie al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ik heb versie 1.30.1 een keer geïnstalleerd en ben nog verder teruggegaan naar 1.25.1. Alleen het probleem blijft zich voordoen. Ook heb ik Java verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? En nog belangrijker weet iemand een oplossing?
Ik gebruik Windows 7.
Bovenstaand probleem heb ik bij Mencoder ook regelmatig. Oplossing heb ik nog niet gevonden.
De steeds vaker terugkerende problemen met streamen hebben mij nu ook doen besluiten om een htpc te gaan bouwen binnenkort.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:57
Misschien is het al gepost maar toch handig voor degene die ps3 media server gebruiken.

http://www.worldinhidef.com/ps3ms/thumbnailgenerator/

Hiermee kan je zeer fraaie thumbs maken voor je films :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje heb mn playstation via een kabel met mn router verbonden en pms geinstalleerd maar nu ziet mijn playstation pms soms wel en soms niet beedje raar dus, iemand een id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Pfff snap er niets van..gebruik nu mn laptop om een divx te streamen met PMS maar plotseling werken de subs die ik met Aviaddxsub heb ingebakken niet meer. Ik krijg een melding dat er "no subs available" zijn. Als ik echter de film op een dvdtje brand dan kan ik wel gewoon subs selecteren. Ook leest PMS ineens niet meer de subs mee als ik het .srt erbij heb.(data corrupt melding). Ik gebruik de laatstse versie van PMS (1.40.0) Heb volgens de instructie van deze site alles gedaan wat ik moest doen maar het werkt gewoon niet meer :( Wat doe ik verkeerd? Iemand die het anders heeft kwa versies of instellingen en waar het wel werkt?

edit: Nou na echt van alles geprobeerd te hebben ( deinstallen en reinstallen van programma's die nodig zijn om PMS te draaien, windows naar een eerder herstelpunt zetten, klooien met firewall etc.) heb ik uiteindelijk maar versie 1.10.51 geinstalleerd en potverdepotver..toen had ik wel weer gewoon subs! WTF!! 8)7 nu draai ik dus met een oude versie...heel vreemd dit. Niemand anders die met de meest recente versie ineens problemen heeft?

[ Voor 25% gewijzigd door P.E.No.1 op 24-10-2011 14:32 ]

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

AllSeeyinEye schreef op zondag 25 september 2011 @ 13:59:
[...]

[...]

Bovenstaand probleem heb ik bij Mencoder ook regelmatig. Oplossing heb ik nog niet gevonden.
De steeds vaker terugkerende problemen met streamen hebben mij nu ook doen besluiten om een htpc te gaan bouwen binnenkort.
Dit probleem heb/had ik dus ook, (gisteren een nieuwe nas gemaakt en geinstalleerd), en volgens mij bij mijn vorige versie was dit verholpen toen ik een codec pack geinstalleerd had. alleen weet ik niet meer welke :(

en inderdaad nu heb ik ook ruimte voor een HTPC dus binnenkort ben ik af van cinavia en ^ dit probleem :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31
Ik ben gisteren een tijdje aan het klooien geweest om youtube aan de praat te krijgen via PS3 Media Server naar m'n PS3. De standaard kanalen die al in de conf file staan van PS3MS kreeg ik aan de praat door pmsencoder plugin te installeren, maar nu wil ik juist de favorieten van mijn eigen kanaal op de PS3 kunnen afspelen.

Ik heb allerlei formaten gevonden om dit toe te voegen aan het web.conf bestand door de playlist ID te achterhalen, mijn username te gebruiken, het mocht allemaal niet baten. Zijn er mensen die dit aan de praat hebben gekregen?

Niet geheel onbelangrijk. Het schijnt dat tversity standaard ook youtube kan streamen en dan ook je eigen kanalen, dus die had ik gelijk geïnstalleerd, maar daar werkte het ook niet mee. Na wat rond te snuffelen in hun forum stond er ergens dat Youtube iets heeft veranderd in hun systeem en dat sindsdien tversity ook geen youtube meer kan streamen. De volgende versie van tversity zou dit moeten fixen.

Overigens de enige reden dat ik graag youtube wil streamen is omdat videoclips in vidzone van waardeloze kwaliteit zijn, de playlist editor is een ramp en ze hebben de nieuwste clips niet zo snel. Youtube afspelen via de ps3 zijn eigen browser is ook waardeloos. Dus ik hoopte zo dat het via PS3MS zou kunnen en dan als het ff kan ook nog in HD. :P

[ Voor 15% gewijzigd door tiguan op 21-10-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRT10
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-09 12:30
Heren, kan iemand mij helpen?

Ik zet mkv bestanden om met mkv2vob en zet ze daarna op mijn nas om ze met de ps3 af te spelen.
Dit is altijdgoed gegaan, maar sinds kort kan ik sommige bestanden niet meer afspelen met mijn ps3.
Vooral grotere/langere bestanden hebben hier last van.
Ik zie in het menu van de ps3 gewoon hoelang de video zou moeten duren, maar als ik hem aan zet zegt hij dat hij 0 sec lang is en blijft op zwart beeld staan.
Op de computer heb ik wel beeld.

Iemand een idee??

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:r

[ Voor 98% gewijzigd door Kees op 24-10-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
Wat is nou de beste manier om mkv's of complete blu-ray's om te zetten in een bestand dat de ps3 native kan afspelen met zo veel mogelijk behoud van de kwaliteit? Ik heb echt al tig van programma's gebruikt. Sommige werken, sommige niet. Wat me altijd opvalt is dat de kwaliteit gewoon altijd minder is na het omzetten. Bijv. een MKV naar WMV/MPG etc. is meestal de helft van de grootte en heeft kwaliteitsverlies. Is er geen manier om bijvoorbeeld een complete blu-ray schijf om te zetten naar 1 bestand. Desnoods is deze 25 GB groot, ik heb genoeg schijfruimte dus dat is geen probleem. Ik gebruik momenteel PS3 media server om on the fly te decoden maar hier zitten te veel nadelen aan. Bijvoorbeeld dat midden in een film het geluid opeens achterloopt. Doorspoelen is een ramp. En ik wil mijn films gaan streamen via een energiezuinige server met Atom processor dus deze mist gewoon de kracht om films te decoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

VulcanRaven schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:37:
Wat is nou de beste manier om mkv's of complete blu-ray's om te zetten in een bestand dat de ps3 native kan afspelen met zo veel mogelijk behoud van de kwaliteit? Ik heb echt al tig van programma's gebruikt. Sommige werken, sommige niet. Wat me altijd opvalt is dat de kwaliteit gewoon altijd minder is na het omzetten. Bijv. een MKV naar WMV/MPG etc. is meestal de helft van de grootte en heeft kwaliteitsverlies. Is er geen manier om bijvoorbeeld een complete blu-ray schijf om te zetten naar 1 bestand. Desnoods is deze 25 GB groot, ik heb genoeg schijfruimte dus dat is geen probleem. Ik gebruik momenteel PS3 media server om on the fly te decoden maar hier zitten te veel nadelen aan. Bijvoorbeeld dat midden in een film het geluid opeens achterloopt. Doorspoelen is een ramp. En ik wil mijn films gaan streamen via een energiezuinige server met Atom processor dus deze mist gewoon de kracht om films te decoden.
mkv's omzetten: TSMuxer, of één van de programma's die uiteindelijk ook TSMuxer gebruikt, maar met een handigere interface zoals mkv2vob

Blurays: Gewoon de m2ts file uit de stream map streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
Blindfold schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:25:
[...]

mkv's omzetten: TSMuxer, of één van de programma's die uiteindelijk ook TSMuxer gebruikt, maar met een handigere interface zoals mkv2vob

Blurays: Gewoon de m2ts file uit de stream map streamen.
Bedankt voor de tips! Ik zal TSMuxer eens proberen. mkv2vob heb ik geprobeerd maar daar krijg ik enorm blikkerig geluid bij de output file.

Het streamen van de m2ts file heb ik geprobeerd maar als ik dit zonder decoden doe heb ik hier geen geluid bij, wel als ik het via ps3media server laat decoden. Doe ik hier iets fout of ligt dat toevallig aan de m2ts file. Want deze heeft in WMP ook geen geluid maar bij VLC player wel. Heb het helaas nog niet kunnen testen met een andere m2ts file.

Edit: Ben er achter wat het probleem is. Sommige Blu-Rays hebben DTS audio en daar kan de PS3 niet mee overweg. De oplossing is via bijv. TSMuxer de audio uit de m2ts file te halen en deze te converteren naar AC3. Hierna met TSMuxer de audio en video weer samevoegen en het zou moeten afspelen op de PS3 :)

[ Voor 15% gewijzigd door VulcanRaven op 25-10-2011 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

AllSeeyinEye schreef op zondag 25 september 2011 @ 13:59:
[...]

[...]

Ik ben er gisteren achtergekomen dat het kleiner maken van de buffer, dit verhelpt althans het doet het bij mij. ik heb 8 gb ram in de machine zetten dus ik had de buffer op de max van 600mb gezet, ik heb hem nu weer op de standaard waarde van 400 gezet, maar misschien is het wel hoe kleiner hoe beter. (met een zekere marge natuurlijk).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

VulcanRaven schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:08:
[...]
Edit: Ben er achter wat het probleem is. Sommige Blu-Rays hebben DTS audio en daar kan de PS3 niet mee overweg. De oplossing is via bijv. TSMuxer de audio uit de m2ts file te halen en deze te converteren naar AC3. Hierna met TSMuxer de audio en video weer samevoegen en het zou moeten afspelen op de PS3 :)
Klopt. Da's wel een voordeel van MKV2VOB. Je kunt in de instellingen daarvan aangeven dat ie altijd de audio naar ac3 moet omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lovedmenace
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-06-2022
Gohan-san schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 10:22:
[...]

Ik ben er gisteren achtergekomen dat het kleiner maken van de buffer, dit verhelpt althans het doet het bij mij. ik heb 8 gb ram in de machine zetten dus ik had de buffer op de max van 600mb gezet, ik heb hem nu weer op de standaard waarde van 400 gezet, maar misschien is het wel hoe kleiner hoe beter. (met een zekere marge natuurlijk).
Ik ben gisteravond zelf ook tot deze oplossing gekomen. 600mb lijkt niet beter te zijn, ondanks het feit dat mijn computer het makkelijk aan kan (en mijn netwerk ook). Gewoon terugzetten op 400mb en je probleem is opgelost. Of... het ligt aan iets anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Ik ben net aan een DVD restauratie begonnen (ge-upscaled naar HD + gerepareerd). Had daarbij een interlaced NTSC source omgezet, met een nieuwe, dubbele framerate van 59.940 fps. Dat trekt de PS3 prima, qua beeld, maar na een paar seconden begint het geluid te kraken/weg te vallen, en raakt out of sync. Zowel bij LPCM als AC3.

Twee vragen.

A: Gebeurt dit bij jullie ook?

B: Is er iets dat ik nog in kan stellen/wijzigen om dit de voorkomen?

Hier is een paar seconden sample van de output:

http://www.mediafire.com/?hcp6d145u2bcpx3

Alvast bedankt voor het kijken.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
VulcanRaven schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:37:
De beste manier is om met eac3to (een absolute must!) de hoofdfilm te extracten. Wanneer je ook HD audio willt streamen (en/of DTS) dan moet je eac3to het geluidspoor om laten zetten naar LPCM (Linear PCM). LPCM is lossless audio (feitelijk gewoon de DTS-MA/True-HD audio, maar dan uncompressed)

EDIT: Hou ook rekening met de gebruikte codec van de film. De PS3 kan H264 direct afspelen, maar VC1 niet! (Althans niet voor streamen, behalve in een wmv container met DD 2.0 geluid; *shudder*). Blu-Ray films gecodeerd met VC1 zul je dus hetzij moeten transcoden (wat je wellicht min of meer lossless lukt, met een gigabit netwerk en extreem hoge bitrate), hetzij zelf moeten re-encoden, met x264, bij voorkeur.

Bovendien worden er NOOIT subs meegestreamed, ook al zitten ze in de m2ts. Ook dan zul je weer moeten trans- of re-encoden.

[ Voor 16% gewijzigd door albatross op 03-11-2011 15:54 ]

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Gohan-san schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:29:
[...]

Valt eigenlijk nog wel mee met Cinavia. Behalve Sony, met een paar titels, komt er verrassend weinig uit met Cinavia er in.
De PMS die out-of-sync raakt, dat is een ander soort niet-synchroon lopen dan de audio op TVs waar ie het over had. In PMS' case, no offense, is het gewoon een kwestie van een crappy implementatie van de transcoding; bij de TV gaat het om een structurele, fixed delay. Voor het laaste zijn zelfs kabels (!) te krijgen om die delay weg te werken; maar meestal kan je het beter aan je HDMI versterker overlaten (door daar de compensatie in te stellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik gebruik al behoorlijk lang ps3 mediaserver om mijn content naar mijn tv te streamen en het werkte altijd naar behoren.

Sinds vandaag krijg ik echter de volgende melding als ik opstart:

Configuration error:pms.pid (Toegang geweigerd)

Iemand een idee wat dit is en hoe ik dit kan oplossen?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xl3y
  • Laatst online: 17-05 18:35
Dag gamers,

Ik heb mijn ps3 ingesteld met dmz (upnp ook ingeschakeld)

Nu blijft mijn NAS type op 2 staan. Zou mijn NAS type nu niet moeten veranderen naar type 1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

0xl3y schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:01:
Dag gamers,

Ik heb mijn ps3 ingesteld met dmz (upnp ook ingeschakeld)

Nu blijft mijn NAS type op 2 staan. Zou mijn NAS type nu niet moeten veranderen naar type 1 ?
Media streaming is allemaal binnen je netwerk, dus waarom zou je hem in je DMZ zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

albatross schreef op donderdag 03 november 2011 @ 17:39:
[...]

Valt eigenlijk nog wel mee met Cinavia. Behalve Sony, met een paar titels, komt er verrassend weinig uit met Cinavia er in.

[...]

De PMS die out-of-sync raakt, dat is een ander soort niet-synchroon lopen dan de audio op TVs waar ie het over had. In PMS' case, no offense, is het gewoon een kwestie van een crappy implementatie van de transcoding; bij de TV gaat het om een structurele, fixed delay. Voor het laaste zijn zelfs kabels (!) te krijgen om die delay weg te werken; maar meestal kan je het beter aan je HDMI versterker overlaten (door daar de compensatie in te stellen).
Op het eerste punt inderdaad lijkt het mee te vallen tot nu toe.

Ik heb een philps tv die direct aan het netwerk hangt en zodoende dus ook aan de PMS server. Dus ik zie niet zo goed wat een versterker + bekabeling daar aan kan doen. (dit is mijn slaapkamer tv)
Qua series lijkt het nu wel weer mee te vallen qua audio dat niet synchroon loop maar moet ik nog even verder uitzoeken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xl3y
Blindfold schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:09:
[...]Media streaming is allemaal binnen je netwerk, dus waarom zou je hem in je DMZ zetten?
Omdat ik overal lees dat dit veel zou helpen aan de connectie tussen computer en ps3.
Dus het helpt helemaal niks als je streamt binnen je eigen netwerk.
Ik vraag me dan toch af waarom iedereen dit aanraadt.

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

0xl3y schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:55:
[...]

Omdat ik overal lees dat dit veel zou helpen aan de connectie tussen computer en ps3.
Dus het helpt helemaal niks als je streamt binnen je eigen netwerk.
Ik vraag me dan toch af waarom iedereen dit aanraadt.
Dat is een goede vraag. Je DMZ is namelijk alsof je de PS3 buiten je firewall op het internet zet. Dit zou wel kunnen helpen met problemen mbt chatten en online gaming. Problemen in verbinding tussen PS3 en PC voor streamen ligt vaak aan firewall software op de PC zelf.

• 0xl3y
Blindfold schreef op donderdag 10 november 2011 @ 01:05:
[...]

Dat is een goede vraag. Je DMZ is namelijk alsof je de PS3 buiten je firewall op het internet zet. Dit zou wel kunnen helpen met problemen mbt chatten en online gaming. Problemen in verbinding tussen PS3 en PC voor streamen ligt vaak aan firewall software op de PC zelf.
Het zou normaal wel moeten helpen. Ik ben het nu aan het testen.
Het zou inderdaad voor beter online gamen zorgen (minder lag)
Is er iemand dat kan bevestigen dat dmz gebruiken inderdaad helpt?

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 10:20

r.marijnissen

sapphire512mb

Vraag ivm pms.

Ik heb mijn ps3 wireless lopen naar mijn router.
Router naar pc is vaste lijn.

Nu werkt het goed met de software VUZE.
Ik kan films streamen, muziek etc.

Nu duurt het converteren met vuze alleen heel erg lang met een kwaliteits bestand film.
(Weet niet of dit met PMS anders is?)

Nu ik pas net met streamen aan de gang ben ook maar PMS aan het proberen want dit is er speciaal voor geschreven.
En misschien werkt dit nog beter toch?

Krijg het alleen nog niet werkend.

Ik heb PMS voor windows geinstalleerd.
Alleen bij STATUS wordt mijn ps3 niet gevonden of hij zegt dat er een andere renderer is gevonden dan de ps3 en geeft dan een ranje driehoek.

Nu is het zo dat ik nog met VUZE aan het converteren ben dus misschien komt het hierdoor?
Wil deze nu alleen niet stoppen omdat hij al 15 uur bezig is en nog 10 uur moet.

Zal het morgen ook proberen met vuze uit.
Heb wel geprobeerd om een poort te forceren zoals in de handleiding.
b.v poort 6001.

Komt het vaak voor dat het niet werkbaar te krijgen is?
Of zal het met vuze uit wel lukken?

Gaat pms me nog voordeel geven ivm converteren of is dat juist niet nodig met pms?
Want 24 uur voor een 1080p film....

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

r.marijnissen schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:51:
KNIP

Gaat pms me nog voordeel geven ivm converteren of is dat juist niet nodig met pms?
Want 24 uur voor een 1080p film....
Converteren is normaal gesproken niet nodig met PMS. Het hangt natuurlijk wel af in welk formaat jouw beeldmateriaal is aangeleverd.

• r.marijnissen

r.marijnissen

sapphire512mb

Nou heb nu b.v een 9 Gb bestand.
in 1080p kwaliteit.

Als je die met vuze sleept naar de ps3 dan gaat ie altijd converteren. 10 films gingen in 3 minuten.
Zelfs op hoogste kwaliteit.
Bij vuze kun je kiezen tussen gewone en beste kwaliteit.
Alleen was de kwaliteit vn die films zelf al matig.
Dus hoge kwaliteit selecteren doet dan niks.
Je kiest een van de 2 kwaliteiten en hij gaat eerst converteren.
Doet software auto na selecteren.

Maar bij dat 9Gb bestand wat een MKV bestand is duurt het omzetten geen minuutje ofzo maar eerder 24 uur.

Laat hem het nu maar afmaken maar wil voortaan iets dat sneller of juist geen converteren tussen zitals het niet hoeft.
Waarom gaat vuze dan b.v converteren? is het dan minder data om te streamen om dnkt vuze dat het niet herkent wordt als MKV bestand?

Wat doet pms met een MKV?

[ Voor 10% gewijzigd door r.marijnissen op 10-11-2011 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Laatst online: 09-12-2024
pms die decode het 'on the fly' Dus dat zou je zonder problemen af kunnen spelen.
Dat je ps3 niet gevonden wordt komt waarschijnlijk door firewall instellingen.

Let wel ff op, als je streamt over wifi moet je je instellingen wel even aanpassen en omlaag zetten. Anders gaat het niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen

r.marijnissen

sapphire512mb

Pms werkt eindelijk bij mij.

Kreeg 1.40 niet werkend maar de beta 1.5 werkt goed.

Vraag, stel ik stream een 1080p film.
Hoe moet ik hem dan instellen dat hij niet lagged?

Hij schokt nu wat. Lijkt erop dat mijn netwerk de data niet bijhoudt.
Gaat dit helemaal weg als je een vaste lijn van router naar ps3 legt?

Maar lever liever iets in kwaliteit en stream via wifi omdat een lijn leggen erg lastig wordt denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door r.marijnissen op 13-11-2011 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

Ik gebruik zelf de PS3 mediaserver als mediacenter, maar nu valt het mij de laatste tijd op
dat bijv. een .mkv bestand met 720p er op m'n Imac prima uitziet maar op m'n ps3 als een normale
dvd rip eruit ziet :?

Terwijl m'n beeldinstellingen op m'n ps3 gewoon op 1080p staat.

Iemand een idee??

Btw m'n verbinding is gewoon wired :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mon0lith op 22-11-2011 16:22 ]

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
(jarig!)
r.marijnissen schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:56:
Nou heb nu b.v een 9 Gb bestand.
in 1080p kwaliteit.

Als je die met vuze sleept naar de ps3 dan gaat ie altijd converteren. 10 films gingen in 3 minuten.
Zelfs op hoogste kwaliteit.
Bij vuze kun je kiezen tussen gewone en beste kwaliteit.
Alleen was de kwaliteit vn die films zelf al matig.
Dus hoge kwaliteit selecteren doet dan niks.
Je kiest een van de 2 kwaliteiten en hij gaat eerst converteren.
Doet software auto na selecteren.

Maar bij dat 9Gb bestand wat een MKV bestand is duurt het omzetten geen minuutje ofzo maar eerder 24 uur.

Laat hem het nu maar afmaken maar wil voortaan iets dat sneller of juist geen converteren tussen zitals het niet hoeft.
Waarom gaat vuze dan b.v converteren? is het dan minder data om te streamen om dnkt vuze dat het niet herkent wordt als MKV bestand?

Wat doet pms met een MKV?
MKV is maar een container. Het hangt er vanaf welke videostream erin zit. Is het H264, no problemo, is het iets anders heb je kans dat er een on-the-fly getranscode wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 09:15

Murphy

(2B||!2B)?

Ik heb de laatste tijd zoiets raars, het ging altijd goed maar als ik nu een AVI stream met een SRT als ondertitel, loopt de ondertitel iets achter en komt het soms voor dat de film opeens naar een ander stuk schiet. Oplossing is dan terugspoelen en opnieuw kijken. Dan gaat het een tijdje goed, maar het gebeurt dan later geheid nog een paar keer. Zwaar irri.
Series met ondertitels er in gebakken gaan perfect.

Iemand een idee? Ik heb laatst wel een andere Java-versie geinstalleerd, kan het daar mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Mon0lith schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:21:
Ik gebruik zelf de PS3 mediaserver als mediacenter, maar nu valt het mij de laatste tijd op
dat bijv. een .mkv bestand met 720p er op m'n Imac prima uitziet maar op m'n ps3 als een normale
dvd rip eruit ziet :?

Terwijl m'n beeldinstellingen op m'n ps3 gewoon op 1080p staat.

Iemand een idee??

Btw m'n verbinding is gewoon wired :)
Misschien heb je Mencoder ingesteld als encoder en transcode hij naar lagere kwaliteit. Je moet altijd TXMuxer gebruiken voor mkv's om dezelfde kwaliteit als het origineel te behouden (verlies je helaas wel je subs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Blindfold schreef op woensdag 23 november 2011 @ 15:17:
[...]

Misschien heb je Mencoder ingesteld als encoder en transcode hij naar lagere kwaliteit. Je moet altijd TXMuxer gebruiken voor mkv's om dezelfde kwaliteit als het origineel te behouden (verlies je helaas wel je subs).
Waar kan ik dit dan veranderen? Bij m'n instellingen op de ps3 of instellingen bij ps3 media server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Mon0lith schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:38:
[...]

Waar kan ik dit dan veranderen? Bij m'n instellingen op de ps3 of instellingen bij ps3 media server?
In de instellingen van de PS mediaserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Wat is daar de juiste instelling dan voor?

Dit is mijn huidige instelling:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/4qqt6o.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Mon0lith op 29-11-2011 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Mon0lith schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 21:21:
Wat is daar de juiste instelling dan voor?

Dit is mijn huidige instelling:

[afbeelding]
Hmm. Da's wel apart. Ik zie TsMuxer niet in je lijstje staan. Die staat bij mij nog boven MEncoder. Probeer PS3Mediaserver eens opnieuw te installeren. Hij behoort volgens mij bij een install standaard erbij te worden geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Blindfold schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:33:
[...]

Hmm. Da's wel apart. Ik zie TsMuxer niet in je lijstje staan. Die staat bij mij nog boven MEncoder. Probeer PS3Mediaserver eens opnieuw te installeren. Hij behoort volgens mij bij een install standaard erbij te worden geinstalleerd.
Oke ik ga dat eens proberen! Komt misschien omdat ik al meerdere keren PS3mediaserver opnieuw heb geinstalleerd omdat m'n ps3 steeds zei dat m'n video files corrupt waren en daarom heb ik v1.10.5 geinstalleerd

Edit: Hmmmm ik kom net op internet tegen dat TsMuxer niet ondersteund word op OS X (waar ik op draai).
(in iedergeval niet in de oude versies, dus moet wel upgraden)

[ Voor 12% gewijzigd door Mon0lith op 30-11-2011 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje heb pms op mijn computer geinstalleerd en de playstation ziet nu alles wat er op de computer staat, alleen als ik iets afspeel maak niet uit wat film of muziek begint ie pas na een seconde of 30 met spelen en na 5 sec moet ie weer bufferen of zoiets, heb net op laptop pms geinstalleerd en dat werkt perfect iemand een id wat er mis kan zijn? alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 10:26
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:28:
vraagje heb pms op mijn computer geinstalleerd en de playstation ziet nu alles wat er op de computer staat, alleen als ik iets afspeel maak niet uit wat film of muziek begint ie pas na een seconde of 30 met spelen en na 5 sec moet ie weer bufferen of zoiets, heb net op laptop pms geinstalleerd en dat werkt perfect iemand een id wat er mis kan zijn? alvast bedankt
Werkt er iets draadloos?

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja laptop en die doet t juist goed dat is het vreemde, maar het gaat ook niet een beedje langzaam maar zit gewoon 20 sec tussen 5 frames ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 11:04
albatross schreef op donderdag 03 november 2011 @ 17:39:
[...]

Sony heeft me toch behoorlijk weten te irriteren met die Cinavia zooi. Vorig weekend twee films proberen te kijken en beiden werden na een half uur gemute. Niets is irritanter dan net in een film zitten en dan niet meer verder kunnen kijken (of luisteren in dit geval :P ).

Ik heb net mijn HTPC weer geinstalleerd, zodat ik volgend weekend de film wel gewoon kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:52:
[...]

ja laptop en die doet t juist goed dat is het vreemde, maar het gaat ook niet een beedje langzaam maar zit gewoon 20 sec tussen 5 frames ofzo
In dit topic blijkt telkens weer, dat draadloos een bron van ellende is bij streamen van content naar de PS3 via PMS. Dus zorg voor een draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

SirMemeAlot schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:57:
Sinds de upgrade van Ps3 Media server v1.20.412 krijg ik steeds schokkende beelden of dat de films in eens vooruit spoelt. Als ik dan kijk in de traces krijg ik telkens deze melding:[Thread-313] TRACE 17:51:07.065 Not enough memory to allocate 629145600 bytes... Using half of it
[Thread-313] TRACE 17:51:07.190 Exception in thread "Thread-313" java.lang.OutOfMemoryError: Java heap space
[Thread-320] TRACE 17:52:20.838 FATAL ERROR: OutOfMemory / dumping stats.

Als ik kijk naar mijn geheugen meter staat deze nog maar op 58% gebruikt. Ik heb 4 GB aangeheugen totaal dus dit lijkt mij niet het probleem. Ps3 media server doet het met 1080p films maar ook met 720P films, iemand enig idee wat er aan de hand is?

P.S. ik heb even gezocht op dit forum naar de error maar kon niks vinden.
Even flink lopen graven..post uit 2010 :D ....Heb een soort gelijk probleem. De PS3 slaat over bij verschillende soorten data

Zal de logs eens nalopen.. zocht het probleem aan de kant van PMS.. mischien is mn JAVA aan het etteren?

[ Voor 16% gewijzigd door phoentje op 02-12-2011 17:45 ]

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

phoentje schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 17:43:
[...]

Even flink lopen graven..post uit 2010 :D ....Heb een soort gelijk probleem. De PS3 slaat over bij verschillende soorten data

Zal de logs eens nalopen.. zocht het probleem aan de kant van PMS.. mischien is mn JAVA aan het etteren?
CPU stond op 60% te blazen.. niets aan de hand dus
Geheugen gebruik is normaal
bitrate stond rond de 20mb/s
Mencoder draaiende

Draai versie 1.50 .. zie wel zodra mn transcode buffer op 600mb staat dat de bitrate op mn PC extreem hoog is? Met een piek van 1.774mb/s.. de cpu heeft het dan ook aardig druk..

Maar goed het overslaan gebeurt eigenlijk al terwijl de bitrate niet oploopt

---------

edit....... http://www.ps3mediaserver...ic.php?f=6&t=3507&p=38484
Java geupdate en daarna het geheugen binnen de pms.bat aangepast..

CPU draait nu op 20% x 4 en het itnerne geheugen doet nu goed zn werk.
Denk dat ik t opgelost heb

[ Voor 187% gewijzigd door phoentje op 02-12-2011 18:16 ]

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azqi schreef op donderdag 01 december 2011 @ 09:36:
[...]

In dit topic blijkt telkens weer, dat draadloos een bron van ellende is bij streamen van content naar de PS3 via PMS. Dus zorg voor een draadje.
Degene die niet goed werkt heeft juist een draad naar de modem toe dat is het rare. Heb ook alles geprobeert te veranderen in windows thuisgroep en firewall, hielp ook nix snap er helemaal nix meer van :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen

r.marijnissen

sapphire512mb

Vraagje.

Ik stream met ps3 mediaplayer een 1080p film van mijn pc via vaste lijn
naar mijn modem en dan draadloos naar mijn ps3.

Dit schokt jammer genoeg.
Als ik mijn ps3 nu met een vaste lijn verbind met mijn modem.

Is dan het schokken weg?
streamen vind ik best interessant maar kijk wel minimaal dvd kwaliteit of blueray.

En dat werkt niet draadloos...
Vraag me af of een vaste lijn snel genoeg is?
Of is het mogelijk de instellen te veranderen in pms zodat het vloeiend loopt?

[ Voor 8% gewijzigd door r.marijnissen op 04-12-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:43

Dennis1812

Amateur prutser

Hoe ga ik die plugin om uitzendinggemist te kunnen kijken iva playstation mediaserver werkend krijgen? Als ik naar die downloadlink ga krijg ik alleen maar code te zien, maar waar download ik deze of voer ik hem in?

slim, het werkt al. tenminste... ik kan het selecteren. Maar als ik wedden dat ik het kan van SBS6 wil selecteren, krijg ik elke aflevering die ik selecteer te zien dat de data beschadigd is. Hoe kan ik dit fixen?
en bij RTL krijg ik te zien dat er geen programma's zijn..

[ Voor 39% gewijzigd door Dennis1812 op 04-12-2011 18:15 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 13:41:
[...]

Degene die niet goed werkt heeft juist een draad naar de modem toe dat is het rare. Heb ook alles geprobeert te veranderen in windows thuisgroep en firewall, hielp ook nix snap er helemaal nix meer van :/
Dan had ik je verkeerd begrepen. Wat zijn de specs van je pc? Mijn vermoeden is, dat jouw laptop nieuwer is, betere specs(met name CPU) heeft?
r.marijnissen schreef op zondag 04 december 2011 @ 16:59:
Vraagje.

Is dan het schokken weg?
streamen vind ik best interessant maar kijk wel minimaal dvd kwaliteit of blueray.

Ik herhaal mezelf:
Azqi schreef op donderdag 01 december 2011 @ 09:36:
[...]

Waar het draadloze deel zit, maakt niet uit. Het blijft een zwakke plek in het streamverhaal met PMS. Daarnaast zijn er andere factoren als de pc hardware en PMS configuratie.

[ Voor 60% gewijzigd door Azqi op 04-12-2011 21:04 . Reden: aanvullingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:16

Aight!

'A toy robot...'

Iemand trouwens die uitzending gemist plugin al werkende gekregen op Lion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Of op windows? Die mag mij helpen namelijk XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:19
Sinds ik mijn ps3 geupdate heb naar 4.0 doet ps3media server het niet meer.
-heb de laatste versie van ps3 media server erop.
Hij word gewoon niet gevonden.

Heeft voor de firmware update nog heerlijk staan spelen en geen problemen ondervonden

Na een reboot van de ps3, met ineens een nieuwe scherm: pas op met epileptische aanvallen, deed ie ineens detecten,... vaag

[ Voor 20% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 05-12-2011 19:58 ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik heb hetzelfde probleem DJ Neo, sinds die update vind PMS de PS3 gewoon niet meer, andersom ook niet.
Epileptische aanvallen waarschuwing is zo weggesprongen, daar dus weinig last van. Maar vind dat PMS niet meer werkt wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

denikids schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:57:
Ik heb hetzelfde probleem DJ Neo, sinds die update vind PMS de PS3 gewoon niet meer, andersom ook niet.
Epileptische aanvallen waarschuwing is zo weggesprongen, daar dus weinig last van. Maar vind dat PMS niet meer werkt wel irritant.
Hier geen problemen met 4.00 en PMS 1.11.366.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Oke, ik kom er niet meer uit.
PMS 1.50.0, Playstation 4.00.
Nu vind hij hem op de playstation weer wel, maar als ik dan naar een map navigeer krijg ik vervolgens mijn muziek weer niet meer te zien.. En bij PMS geeft hij nogsteeds aan dat hij de playstation niet vind.
Ik heb al geprobeerd:
- the-shazow-v Bij etc/hosts te zetten. (dit vond ik op Internet, dat dat zou helpen)
- PMS geupdate naar 1.50.0
- instellingen nog eens nagelopen
- eerst Wrapper.exe uit laten voeren als standalone om vervolgens PMS op te starten.
Niets mocht baten, heeft iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

voor wat het waard is: ik had laatst ook allerlei problemen met mn ps3 media server, maar dat bleek te komen door een bepaalde instelling op m'n Airport Extreme. Na alles te resetten en die setting niet meer te gebruiken, had ik totaal geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

denikids schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:24:
Oke, ik kom er niet meer uit.
PMS 1.50.0, Playstation 4.00.
Nu vind hij hem op de playstation weer wel, maar als ik dan naar een map navigeer krijg ik vervolgens mijn muziek weer niet meer te zien.. En bij PMS geeft hij nogsteeds aan dat hij de playstation niet vind.
Ik heb al geprobeerd:
- the-shazow-v Bij etc/hosts te zetten. (dit vond ik op Internet, dat dat zou helpen)
- PMS geupdate naar 1.50.0
- instellingen nog eens nagelopen
- eerst Wrapper.exe uit laten voeren als standalone om vervolgens PMS op te starten.
Niets mocht baten, heeft iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
Probeer eens een oudere versie, bv de 1.11.366 die ik gebruik? Heb nagevraagd bij vrienden van mij. Niemand heeft problemen met 4.0, dus ik vermoed een conflict tussen een bepaalde versie van PMS en firmware 4.0.

Overigens heb ik geen idee, wat die wrapper doet, die je aanhaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Gisteren ook een issue gehad na de update naar 4.00 i.c.m. PMS 1.21.1.

Start altijd mijn PMS eerst voordat ik mijn PS3 boot. Die werd niet gevonden (koppeling miste).

Vanuit de PS3 options gezocht naar Mediaservers waarna op mijn notebook ineens de verbinding voorbij kwam en de optie op mijn PS3 erbij kwam zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

@azqi, zal eens kijken voor een oudere versie download. Wat die Wrapper.exe doet zou ik eigenlijk ook niet weten, maar het zit bij PMS erbij in, en ik las ergens dat dat zou kunnen helpen. Vandaar dat ik het probeerde.
@Dwazer, zal ik nu gelijk eens gaan proberen.

Editje:
Hij streamed mijn muziek nu wel (video nog niet geprobeerd) en op de PS3 vind hij PMS wel. Maar PMS geeft wel aan dat hij de PS3 niet vind... Maargoed, muziek kan ik weer streamen :) Video probeer ik vanavond ofzo even met een filmpje.

[ Voor 31% gewijzigd door Dennis1812 op 07-12-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

@Dwazer ik start ook altijd eerst mn pms op, en daarna mn ps3. In die gevallen heb ik het minste problemen, mochten er die zijn

Wat ik onlangs ook eens merkte, was dat er een malware of virus om de een of andere reden toch op mn pc was geraakt, en dat zorgde constant voor een zware cpu belasting, met als gevolg dat ik amper nog filmpjes kon streamen. Muziek viel wel mee, maar video was horrible. Antivirus heeft die klucht er uiteindelijk af gekregen, en alles was weer in orde.

Er zijn soms echt wel heel veel mogelijke oorzaken waarom pms effe moeilijk doet, maar als het dan werkt ben je weer super blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Laatst online: 22:18
Hoi,

Kan iemand die MKG en 3D MKV files kan afspelen voor mij de inhoud van zijn PMS.conf file posten?

Ik heb flink in mijn config zitten klikken tot ik het werkend kreeg, dus twijfel of ik nu wel het maximale eruit haal.

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Mich schreef op zondag 11 december 2011 @ 11:50:
Hoi,

Kan iemand die MKG en 3D MKV files kan afspelen voor mij de inhoud van zijn PMS.conf file posten?

Ik heb flink in mijn config zitten klikken tot ik het werkend kreeg, dus twijfel of ik nu wel het maximale eruit haal.

Alvast bedankt !
Staan deze gegevens niet in de xxxxx.conf in de map "renderers" ?

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:06

Snippertje

Light up your life

Kan iemand vertellen waarom de vogelscene bij planet earth nog steeds vastloopt. Ik heb alles nu op gigabit gezet (router, switch etc.), maar zodra die scene komt loopt het beeld vast (PS3 geeft 251Mbps aan), het geluid loopt wel door.

Kan het aan de CPU liggen? Een E7300 op 3,2Ghz.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Laatst online: 22:18
Snippertje schreef op zondag 11 december 2011 @ 20:00:
Kan iemand vertellen waarom de vogelscene bij planet earth nog steeds vastloopt. Ik heb alles nu op gigabit gezet (router, switch etc.), maar zodra die scene komt loopt het beeld vast (PS3 geeft 251Mbps aan), het geluid loopt wel door.

Kan het aan de CPU liggen? Een E7300 op 3,2Ghz.
Kijk als de scene op de tv is naar de cpu belasting, als die op 100% staat heb je kans dat die het niet meer trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Het is tegenwoordig mogelijk om Eredivisie Live d.m.v. Sopcast te streamen naar PS3 MediaServer en te bekijken op je TV-toestel.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
pa3eia schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 09:12:
Het is tegenwoordig mogelijk om Eredivisie Live d.m.v. Sopcast te streamen naar PS3 MediaServer en te bekijken op je TV-toestel.

suc6
Heb je ergens een link waar staat hoe dit in te stellen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Carnagy schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 10:14:
[...]

Heb je ergens een link waar staat hoe dit in te stellen is?

1) Start SopCast, login and and open a channel
2) The channel would open in a windows media container. Right click anywhere in this container and choose 'properties'
3) In the properties dialogue box take note of the stream URL. It would be something like "http://127.0.0.1:8902" If there is a "/stream" at the end of the URL ignore that
4) Stop the PS3 Media Server if its already running then open the file WEB.conf in Notepad. This file resides wherever you have installed the PS3 Media Server
5) Once in Notepad modify one of the "internet tvs" videostreams entries, or add one of your own, here is an example of mine: "videostream.Web,TVs=GusCast,http://127.0.0.1:8902,http://www.any-site-you-want.com/image-name.jpg" When you are finished save and close Notepad
6) Start your PS3 Media Server, and navigate in your PS3 to 'Web-TVs-GusCast' (as in my example) and enjoy the stream. Make sure that SopCast remains open throughout the stream.

Loopt bij mij wel heel vaak vast waardoor het eigenlijk niet bruikbaar is.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goede avond,

mijn ps3 herkent vuze niet. mijn ps3 in aangesloten met kabel op de modem. En de laptop waar vuze op speelt is draadloos verbonden met wifi welke verbonden is met dezelfde modem.

Maar ik heb muziek in vuze in de ps3 gesleept maar ik krijg op de ps3 geen vuze icoontje te zien?

hoezo herkent de ps3 vuze niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrvk82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-11-2023
r.marijnissen schreef op zondag 04 december 2011 @ 16:59:
Vraagje.

Is dan het schokken weg?

Ik kan 1080p streamen zónder schokken. Ik maak gebruik van Gigabit LAN (van PC naar Router, van Router naar PS3). Een PS3 heeft namelijk niet de 'n' variant van WIFI, waardoor de snelheden te belabberd zijn voor HD transmissie.

Eén groot nadeel wat ik wel heb, doorspoelen werkt gewoon niet, dan crasht de film... Daarom kijk ik eigenlijk nooit HD, maar altijd DIVX. Lekker snel klaar met downloaden ook en geen gezeur over errors enzo. DVD's begin ik al helemaal niet aan, wat een drama al die submappen!

• vandeW
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-08 21:41
Ik weet dat je media doro kunt streamen naar een ps3, maar is het andersom ook mogelijk? Kan je een boel foto's bestanden en filmpje's op je ps3 gooien en die b.v. met een tablet benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 23:31
Pff sinds gisteren zit ik in m'n nieuwe huis en aangezien de meterkast wel erg ver weg zit van m'n PS3 hier, zit ik weer op wifi. Ik heb een redelijk oude Linksys WRT54GC die het nog steeds perfect doet, maar de PS3 test op maar 6MBit/s.

Nou zit ik toch al een tijdje met het idee om een nieuwe router te kopen met N ondersteuning, ook vanwege m'n MacBook die dat wel ondersteund. Zou de PS3 op een nieuwe router wel een hogere snelheid via Wifi halen ondanks dat de PS3 alleen G ondersteund?

Ik zou dolgraag een ethernet kabel willen trekken maar dat is geen gezicht want die moet dan echt door het hele huis heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 11:11
tiguan schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 00:52:
Pff sinds gisteren zit ik in m'n nieuwe huis en aangezien de meterkast wel erg ver weg zit van m'n PS3 hier, zit ik weer op wifi. Ik heb een redelijk oude Linksys WRT54GC die het nog steeds perfect doet, maar de PS3 test op maar 6MBit/s.

Nou zit ik toch al een tijdje met het idee om een nieuwe router te kopen met N ondersteuning, ook vanwege m'n MacBook die dat wel ondersteund. Zou de PS3 op een nieuwe router wel een hogere snelheid via Wifi halen ondanks dat de PS3 alleen G ondersteund?

Ik zou dolgraag een ethernet kabel willen trekken maar dat is geen gezicht want die moet dan echt door het hele huis heen.
Had ook brakke router. Nu een nieuwe netgear wdr 3700 ofzo. HD films streamen kan als een zonnetje. Heb bij wel een andere opstelling.
Wireless pc naar router en die bedraad naar ps3. Succes!

Vandaag voor het eerst kennis gemaakt met cinavia :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Ik heb vorige maand een PS3 Slim 160GB gekocht, hoofdzakelijk voor gebruik als mediaspeler icm Playstation Media Server. Ik had, voor dat ik een Panasonic kocht, een Sony EX711 die ik ook gebruikte met PSM en dit werkte prima. Ik heb een bedraad CAT5e netwerk liggen van mijn Mac Pro naar de router, die weer naar de PS3 gaat. Wel nog een oud Sweex modem met max 100Mbit LAN. Icm de Bravia werkte dit prima. Nu met de PS3 heb ik altijd schokkerig beeld, of slaat ie gewoon hele stukken over tijdens het film kijken. Waar kan dat aan liggen? Hier zijn mijn instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/b96bcw.png

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2uo6g03.png

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2vkyg78.png

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

@jd1987 Zet je buffer eens terug van 600 MB naar 400? Dat wil nog wel eens helpen tegen stotteren.

Daarnaast zou ik een veel oudere versie van PMS installeren. Probeer mijn versie is: 1.11.366 en kijk eens hoe het gaat?

Edit: forceer jouw netwerkkaart eens op het tabblad 'Algemene configuratie'?

[ Voor 15% gewijzigd door Azqi op 07-01-2012 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Azqi schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 00:51:
@jd1987 Zet je buffer eens terug van 600 MB naar 400? Dat wil nog wel eens helpen tegen stotteren.

Daarnaast zou ik een veel oudere versie van PMS installeren. Probeer mijn versie is: 1.11.366 en kijk eens hoe het gaat?

Edit: forceer jouw netwerkkaart eens op het tabblad 'Algemene configuratie'?
Hoezo een oudere versie?

EDIT: Streamde je naar je bravia altijd? Of deed je daar ook on the fly transcoding?

[ Voor 9% gewijzigd door EJPostema op 07-01-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

@Azqi Thnx, zal beide tips zo proberen!

@EJPostema Ja deed ook on the fly transcoding bij de Bravia. Werkte probleemloos. Ook als de ik streamkwaliteit van PSM op het allerlaagst zet blijft het stotteren :'(

*edit* Lijkt eindelijk gefixed! Heb de buffer op 400 gezet en de output gelimiteerd op 100Mb's net probleemloos een kwartier Final Destination 5 3D kunnen kijken. Voorheen was dit niet te doen, vanavond ff goed testen en de hele film kijken, thnx iig!

[ Voor 37% gewijzigd door jd1987 op 07-01-2012 13:20 ]

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
wrvk82 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:22:
[...]

Ik kan 1080p streamen zónder schokken. Ik maak gebruik van Gigabit LAN (van PC naar Router, van Router naar PS3). Een PS3 heeft namelijk niet de 'n' variant van WIFI, waardoor de snelheden te belabberd zijn voor HD transmissie.

Eén groot nadeel wat ik wel heb, doorspoelen werkt gewoon niet, dan crasht de film... Daarom kijk ik eigenlijk nooit HD, maar altijd DIVX. Lekker snel klaar met downloaden ook en geen gezeur over errors enzo. DVD's begin ik al helemaal niet aan, wat een drama al die submappen!
Download eens de nieuwe versie. Ik kan nu prima vooruitspoelen en terug spoelen. Geen gezeik meer dat je vooruit spoelt en toch aan het begin begint als je op play drukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

EJPostema schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 12:11:
[...]

Hoezo een oudere versie?

EDIT: Streamde je naar je bravia altijd? Of deed je daar ook on the fly transcoding?
Het installeren van een oudere versie lost voor een aantal mensen de problemen met stotteren op. Indien je geen problemen hebt, kun je gerust de nieuwste versie installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

En gechecked, werkt nu perfect! Zonder enige hapering zonet de nieuwe aflevering van Supernatural gekeken op Lossless quality :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:06
Gedvers, heb ik het werkend zodat mijn zoontje op zijn kamer films kan kijken uit een mapje op zijn pc, speelt de PS3 standaard geen .iso's af. Die ik bijna alleen maar heb.

Heeft iemand daar een snelle workaround voor? Zonder dat ik heel dit topic moet gaan doorlezen :P

-edit-

Never mind. Heb PS3 Media Server geïnstalleerd, wauw, dat werkt makkelijk zeg, geweldig!

[ Voor 15% gewijzigd door EvaluationCopy op 08-01-2012 14:27 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Laatste kinkje in de kabel: Ik heb de plugin van Uitzending Gemist in de plugin-map van PSM gezet. Ik ze alle mappen met zenders, ook zie ik de thumbnails van de programma's. Zodra ik echter een stream wil afspelen krijg ik data corrupted te zien :'( Als iemand hier nog een oplossing voor heeft ben ik een heel gelukkig man :D Zit dus op OS X 10.7.2 en PSM 1.50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

jd1987 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:19:
Laatste kinkje in de kabel: Ik heb de plugin van Uitzending Gemist in de plugin-map van PSM gezet. Ik ze alle mappen met zenders, ook zie ik de thumbnails van de programma's. Zodra ik echter een stream wil afspelen krijg ik data corrupted te zien :'( Als iemand hier nog een oplossing voor heeft ben ik een heel gelukkig man :D Zit dus op OS X 10.7.2 en PSM 1.50.
Ik krijg uberhaupt niets te zien op de PS3. Moet ik daarvoor nog iets doen? Jar bestand staat in de plugins map.

[ Voor 3% gewijzigd door Snippertje op 11-01-2012 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Ik heb iig niks gedaan, ook gewoon Jar in de plug-in map... Duurt wel ff voordat ie de mappen laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Je moet PMSmencoder installeren (ook een plugin) En deze plugin bovenaan de pikorde zetten met plugins.

Nu is het zo dat PMS 1.50 heel veel veranderingen heeft gehad en sommige dingen niet meer werken zoals eerst.

de uitzending gemist plugin wordt echt al tijden niks meer gedaan volgens mij, dus verwacht wel wat geprutst voordat je hem aan het werk krijgt (of probeer een oudere versie van PMS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

EJPostema schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:33:
Je moet PMSmencoder installeren (ook een plugin) En deze plugin bovenaan de pikorde zetten met plugins.

Nu is het zo dat PMS 1.50 heel veel veranderingen heeft gehad en sommige dingen niet meer werken zoals eerst.

de uitzending gemist plugin wordt echt al tijden niks meer gedaan volgens mij, dus verwacht wel wat geprutst voordat je hem aan het werk krijgt (of probeer een oudere versie van PMS)
Hmm dan wil ik liever niet mijn bestaand setup riskeren, werkt nu allemaal net lekker. En lees dat uitzendinggemist bijna nooit echt heel goed werkt.

En verhip, uitzendinggemist staat er plotseling wel bij :+ Straks maar eens testen dan :)

[ Voor 6% gewijzigd door Snippertje op 12-01-2012 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

EJPostema schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:33:

Is dat wel nodig bij de Mac versie? Mencoder staat er standaard al bij mij in en doet het transcoding werk, daarnaast staat nog TSMuxer standaard in de lijst. Ik zal eens een oudere versie proberen, kan je die gewoon naast 1.50 draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
jd1987 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:27:
[...]

Is dat wel nodig bij de Mac versie? Mencoder staat er standaard al bij mij in en doet het transcoding werk, daarnaast staat nog TSMuxer standaard in de lijst. Ik zal eens een oudere versie proberen, kan je die gewoon naast 1.50 draaien?
Ohja, de Mac versie werkt wat anders idd. Dat durf ik niet te zeggen.
Je kan volgens mij niet twee versies naast elkaar draaien. Maar als je een uninstall doet blijven al je instellingen staan. je kan dus probleem switchen tussen ouderen en nieuwere versies of beta versies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Ik wilde gisteren een HD film afspelen en hij ging opeens stotteren als een gek. Ik gebruik PMS al jaren zonder problemen. Alles gaat over LAN via een gigabit switch en heeft zonder problemen gewerkt.

Twee/drie weken terug zonder problemen the help in 1080p gezien en ook deze film stuttered nu wel opeens.
Series die 720p zijn (of alles wat lager is) gaat zonder problemen. Alleen 1080p is een probleem (MKV)
Ik heb geen idee hoe dit opeens kan komen, iemand een idee?

Draai PMS 1.50 (deed het dus zonder problemen, heb nieuwste beta's al geprobeerd, zonder resultaat)
pc heeft oa een core i5 2500k (hardware is dus geen probleem, deed het ook altijd al goed).

Modem/switch resetten heeft geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrvk82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-11-2023
EJPostema schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 13:40:
[...]

Download eens de nieuwe versie. Ik kan nu prima vooruitspoelen en terug spoelen. Geen gezeik meer dat je vooruit spoelt en toch aan het begin begint als je op play drukt
Welke versie is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
1.50
Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste

Let op:
~~~[html]• Lees eerst de TS grondig door en doorzoek het topic voordat je een vraag stelt.
• Gebruik de tutorials in de TS voor installatie van de software.
• Onderbouw je vragen, leg uit wat je hebt geprobeerd en wat niet.
• Geef hard- en soft-ware info, wij weten niet wat je thuis voor spulletjes hebt staan.~~~[/html]