Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

DCFreak schreef op zondag 12 juni 2011 @ 09:44:
[...]

Daar heb jij weer gelijk in, ik stond er idd even niet bij stil dat het lokaal verkeer betreft. Toch zal het probleem in het modem/router zitten, aangezien die vervangen is bij pete2wil. Zover ik weet zitten er verschillende opties om beperkingen aan het netwerk verkeer op te leggen in de experiaboxen, misschien dat een van die optie(s) per abuis het lokale verkeer beinvloed.
Misschien dat z'n windows vroeg wat voor netwerk het was (home, public) toen het nieuwe modem werd aangesloten en dat ie toen de verkeerde keuze heeft gemaakt (geen idee eigenlijk of het kiezen van public bepaalde poorten dichtzet, of dat dit alleen voor homegroup dingen is).
Ik zou ook proberen lokaal alle mogelijke firewalls uit te zetten om te kijken of het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:12

Zillion01

Obey your screen!

Na weken lang met de laatste versies hebben te lopen hanessen, ben ik nu teruggegaan naar PS3 Media Server 1.10.51 -> in een keer weer alles goed.
Die loopt bij mij met de minste problemen op Windows 7 64 bit. De nieuwere versies sloegen grote stukken video over, zelfs bij avi's van 600 MB.

Tvsersity liep ook heel goed maar zelfs na uren proberen kreeg ik niet voor elkaar om de subtitles aan de praat te krijgen.

[ Voor 26% gewijzigd door Zillion01 op 21-06-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort ben ik een enthousiaste gebruiker van PS Media Server. Ik heb echter een vraag over het onderdeel films bekijken. Ik heb overigens het forum afgestruind om te kijken of mijn vraag beantwoord is, maar ik kon geen gelijk geval ontdekken...

Het gaat om het volgende. Bij ongeveer 50% van de films die ik op mijn PC heb staan en op mijn TV afspeel via DLNA icm. PS3 Media Server stottert het geluid (en dus niet het beeld) enorm (per seconde een stotter). Het ligt niet aan de verbinding oid. Bij ongeveer 50% van de films (en daar zitten zowel DVD5/9 als AVI en MKV-bestanden bij) doet ie dat niet. Ik heb de afgelopen 2 weken van alles geprobeerd met de audio instellingen, maar ik kom er maar niet achter waar het probleem in zit. Iemand enig idee, of misschien dezelfde ervaring? Ik heb overigens versie1.25.1, maar ik heb ook al tal van oudere versies geprobeerd, en allemaal doen ze hetzelfde bij precies dezelfde films. Als besturingssysteem op de PC heb ik Windows 7 64 Bit en mijn TV is een Sony Bravia KDL 37W5500.

Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

@Oasis 2000 Kijk in de post boven je. Mogelijk moet je een versie terug van PMS? In de post boven je zie ik dat 1.10.51 goed werkt op Windows 7 64 bit.

Wat voor hardware specs heeft jouw pc. Hoe heb je uitgesloten, dat het je verbinding betreft?

[ Voor 20% gewijzigd door Azqi op 26-06-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:37:
Sinds kort heb ik VDSL van KPN.... inclusief nieuwe modem (ZTE, wit staand model). PS3 Media Server werkt nu niet meer. Geen foutmelding, maar Media Server vindt de PS3 niet meer.

Voorheen, met vorige ADSL-modem van KPN (Thompson 780) werkte dit zonder problemen en zonder iets te hoeven instellen.

Is dit een bekend probleem en weet iemand de oplossing??

Bedankt,
Pete
Heb je het probleem al kunnen verhelpen?

Ik heb dit probleem ook met een nieuwe modem/router van online (Huawei HG-655d). Bedraad vindt hij de ps3 niet, draadloos wel. Ik heb dit opgelost door m'n oude router (tp-link tl-wr1043nd) er tussen te zetten als switch... kon verder geen oplossing vinden. Zou het zijn omdat de nieuwe modems VDSL zijn ipv ADSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-06 10:41
Het lukt mij niet om 24p 1080p bestanden, in AVCHD structuur, af te spelen op de 24p mode van de PS3. Op een of andere manier switcht die altijd terug naar 60hz, en niet naar 24hz wat mijn TV wel ondersteunt. Wat moet ik doen om dit op te lossen?

[ Voor 8% gewijzigd door Tharoy op 05-07-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Ik weet niet precies waar ik dit moet plaatsen maar aangezien het wel een beetje te maken heeft met wat hier besproken wordt stel ik de vraag hier maar

Ik heb een Sony MH100 bluetooth headset die je op je telefoon en computer e.d kan instellen waar je vervolgens oordopjes oid ik kan doen. Nu vraag ik me af of ik dit deze headset ook voor de PS3 kan gebruiken als headset bij bijvoorbeeld Gran Turismo 5, je kan er via de telefoon ook gesprekken mee voeren dus lijkt het mij misschien ook mogelijk dat je hem als headset kunt gebruiken voor je PS3

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Tharoy schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:18:
Het lukt mij niet om 24p 1080p bestanden, in AVCHD structuur, af te spelen op de 24p mode van de PS3. Op een of andere manier switcht die altijd terug naar 60hz, en niet naar 24hz wat mijn TV wel ondersteunt. Wat moet ik doen om dit op te lossen?
Pakt ie een Bluray wel netjes op 24p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:39
Richard! schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:34:
Ik weet niet precies waar ik dit moet plaatsen maar aangezien het wel een beetje te maken heeft met wat hier besproken wordt stel ik de vraag hier maar

Ik heb een Sony MH100 bluetooth headset die je op je telefoon en computer e.d kan instellen waar je vervolgens oordopjes oid ik kan doen. Nu vraag ik me af of ik dit deze headset ook voor de PS3 kan gebruiken als headset bij bijvoorbeeld Gran Turismo 5, je kan er via de telefoon ook gesprekken mee voeren dus lijkt het mij misschien ook mogelijk dat je hem als headset kunt gebruiken voor je PS3
Ik heb ook wat gezocht op internet en het blijkt dat de PS3 door middel van een verouderde bluetooth transmitter geen stereo geluid kan verzenden. Dit is echt het grootste nadeel aan de PS3. Anders zou je mooi een alles in één headset kunnen kopen, nu moet je weer lastig gaan doen of kom je bij duurdere oplossingen uit.

Maar je kunt hem dus wel gebruiken als headset enkel heb je dan monogeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb een (voor mij) groot probleem. Ik heb de ps3 mediaserver geinstalleerd en alles wat daarbij hoort volgens Verwijderd in "Playstation 3 als media center - deel 4". Alle zogenaamde codecs etc. zou dus goed moeten zijn. Ik heb de ps3 verbonden met een kabel en een stekker via het stroomnetwerk en in de meterkast idem dito met een stekker naar de router, en heb keurig verbinding. Mijn pc, nieuwe Asus core i7 wireless verbonden. Als ik dus verbinding zoek tussen de psm en de ps3 herkent zij elkaar "meestal" wel. Niet altijd. Alleen als ik dan de films wil benaderen via de door op het icoon te klikken van de psm, krijg ik iedere keer de melding geen titels beschikbaar. Het betreft hier video_ts files of een iso bestand. Het rare is dat de ps3 er zelf voor zet [DVD ISO] en soms er achter aan {dvd files}. Ik kan dus niets afspelen. Ik heb alles al afgezocht maar begrijp er geen bal van. Windows firewall wordt geregeld door Norton, maar dit uitzetten levert ook niets op. Audio files die ik heb in .flac extensie kent hij ook niet, want de ps3 zegt dan dat hij deze niet ondersteund. Een misschine hele simpele vraag is ook: wanneer stream ik nou eigenlijk ? Als ik het bestand benader via mijn ps3 en wil afspelen ? Kortom ik heb de psm geinstalleerd met van allerlei codecs etc, en uiteindelijk kan ik vooralsnog alleen .wav, .mp3 en avi afspelen. Ik hoop dat het duidelijk is en wie wil mij helpen. Als iemand meer informatie wil, hoor ik het graag. Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

PS3 media servers startte niet meer op. Ik heb de nieuwste PS3 media server geinstalleerd maar deze start ook gewoon niet op, hij laad even maar verder dan dat komt het niet. Voorheen deed hij het altijd. Snap er niks van... Nergens op het net ben ik een soort gelijk probleem tegen gekomen.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een beetje een vreemde situatie en kan op internet geen antwoord vinden.

Ik heb een ps3, aangesloten via de kabel.
Heb een externe hd aangesloten op me laptop(al paar jaar oud), die is aangesloten met kabel op een hub samen met me ps3 en router.

heb ps3 media server erop en alles werkt super.

Nu heb ik sinds kort een nieuwe laptop.
Ik sluit alles op de zelfde manier aan, heb ps3 media server erop gezet.
Me ps3 ziet het en ik kan de bestanden benaderen.
Maar om de een of andere reden krijg ik er trage snelheden uit.
Dus als ik een film in hd afspeel met me oude laptop, werk het snel en zonder haperen.
Als ik dan de zelfde film afspeel via me nieuwe laptop dan krijg ik dat het lang duurt voor hij hem laad en dan speelt hij haperend af.

Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen.
Hebben jullie misschien suggesties, dit is erg frustrerend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:20
Netwerken blijven voor mij soms ondoorgrondelijk. Vorige week mijn nieuwe modem van Online binnen gekregen (Huawei HG655d). Oude modem vervangen, kabels omgehangen en de nieuwe modem aangesloten.
Alles werkte, inclusief de PS3 media server. Zelfs even een stukje film "test-gekeken". Een week lang niets veranderd aan de instellingen. Nu wilde ik gistereavond een filmpje kijken; met geen mogelijkheid kan ik PS3 media server de PS3 laten vinden.
Nu geeft de PS3 aan dat UPNP niet available is terwijl dit in de modem wel aan staat. De applicatie UPNP discover op mijn Android telefoon ziet de PS3 media server wel gewoon over het netwerk, en kan ook bestanden afspelen. Overigens doet hij dit of ik nu upnp op de modem aan of uit zet..

Kortom:
- PS3 media server geeft aan "je moet nu de server zien op je PS3"
- Het werkte, niets veranderd; een week later werkt het niet meer
- Andere device vindt de media server wel, lijkt ook uit te gaan van UPNP (upnp discover heet het programma)
- Draadloos of bedrade verbinding maakt niets uit
- Ik kan vanaf de PC met MediaServer de PS3 wel pingen

Iemand een idee wat mis kan zijn?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:58
Check even je beveiligingsinstellingen in Windows. Hier had ik namelijk ook problemen door. Probeer UPnP vrij te geven in je firewall en een exceptie maken voor java en ps3mediaserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-04 21:05

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Vraagje, ik heb een ps3 en ik heb op mijn pc ps3mediaserver draaien. Dat werkt als een tiet.
Nu heb ik echter het voornemen om een NAS aan te schaffen (synology 211+). Kan ik dan rechtstreeks via de ps3 op die NAS, of moet ik dan alsnog de pc aan hebben staan voor die ps3mediaserver software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:56
yip, dat moet idd nog, wie gaat anders het bestand voor je renderen?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Groentenman schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:34:
Check even je beveiligingsinstellingen in Windows. Hier had ik namelijk ook problemen door. Probeer UPnP vrij te geven in je firewall en een exceptie maken voor java en ps3mediaserver.
Firewall op windows helemaal uitgezet -> geen resultaat
PS3 vast ip adres gegeven -> geen resultaat
UPNP in de router aan/uit -> geen resultaat

Ik weet gewoon dat er in de router iets geblocked wordt, maar ik kan er maar niet achter komen wat.
Denk dat ik er andere maar een switchje voor ga zetten.
kreator schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 09:46:
Vraagje, ik heb een ps3 en ik heb op mijn pc ps3mediaserver draaien. Dat werkt als een tiet.
Nu heb ik echter het voornemen om een NAS aan te schaffen (synology 211+). Kan ik dan rechtstreeks via de ps3 op die NAS, of moet ik dan alsnog de pc aan hebben staan voor die ps3mediaserver software?
In tegenstelling tot de poster voor mij heb ik het idee dat dit niet hoeft mits je alleen bestanden hebt die de PS3 native kan afspelen (mkvs dus niet bijvoorbeeld). Volgens mij kan de PS3 gewoon een mpg van je netwerkshare afspelen zonder inmenging van buitenaf in de vorm van een mediaserver.

[ Voor 37% gewijzigd door cheiron op 20-07-2011 13:06 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Rudios schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 22:21:
PS3 media servers startte niet meer op. Ik heb de nieuwste PS3 media server geinstalleerd maar deze start ook gewoon niet op, hij laad even maar verder dan dat komt het niet. Voorheen deed hij het altijd. Snap er niks van... Nergens op het net ben ik een soort gelijk probleem tegen gekomen.
Iemand enig idee?? Alles verwijderd, weer geinstalleerd werkt ook niet. Ook oudere versies geprobeerd, overal hetzelfde; start niet door. Ik draai windows Vista en heb met geen enkel programma problemen. Als ik start hoor je alles laden maar vervolgens gebeurd er niks meer. Moeilijk natuurlijk te zeggen, maar wellicht dat iemand dit als eens heeft meegemaakt?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Werkt het ook niet als je PMS.bat opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-04 21:05

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

loewie1984 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:48:
yip, dat moet idd nog, wie gaat anders het bestand voor je renderen?
Ik dacht misschien omdat dat ding DLNA/UPnP Media Server ingebakken heeft, dat hij die rol wel op zich zou nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:57
kreator schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 09:46:
Dat ligt aan het bestand. Er zijn enkele formaten die de PS3 native af kan spelen. Als je deze op je NAS zet moet de PS3 deze gewoon direct kunnen afspelen. Maar formaten zoals .MKV heb je PS3 media server voor nodig. Wat je zou kunnen doen als je dit lastig vind is .MKV formaat films omzetten naar een formaat dat de PS3 wel af kan spelen. Met programma's als bijv. Super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

DCFreak schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:34:
Werkt het ook niet als je PMS.bat opstart?
Nee ook niet. Maar ik heb het inmiddels al gevonden. Er schijnen problemen nadat JAVA geupdate wordt. Dus ik dacht de-installeer dat eens. En jahoor, nu doet hij het wel! Evengoed bedankt voor het meendenken.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Misschien is dit in dit topic al weer aan het bod geweest maar ik kan het écht niet vinden. Ik had vroeger een howto om PMS helemaal te configureren, codecs installeren etc. Is hier nog een recente versie van? (Met welke versie je het beste kan installeren e.d.)?

En is er bekend wanneer er iets van blu-ray iso support komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
cheiron schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:05:
Netwerken blijven voor mij soms ondoorgrondelijk. Vorige week mijn nieuwe modem van Online binnen gekregen (Huawei HG655d). Oude modem vervangen, kabels omgehangen en de nieuwe modem aangesloten.
Alles werkte, inclusief de PS3 media server. Zelfs even een stukje film "test-gekeken". Een week lang niets veranderd aan de instellingen. Nu wilde ik gistereavond een filmpje kijken; met geen mogelijkheid kan ik PS3 media server de PS3 laten vinden.
Nu geeft de PS3 aan dat UPNP niet available is terwijl dit in de modem wel aan staat. De applicatie UPNP discover op mijn Android telefoon ziet de PS3 media server wel gewoon over het netwerk, en kan ook bestanden afspelen. Overigens doet hij dit of ik nu upnp op de modem aan of uit zet..

Kortom:
- PS3 media server geeft aan "je moet nu de server zien op je PS3"
- Het werkte, niets veranderd; een week later werkt het niet meer
- Andere device vindt de media server wel, lijkt ook uit te gaan van UPNP (upnp discover heet het programma)
- Draadloos of bedrade verbinding maakt niets uit
- Ik kan vanaf de PC met MediaServer de PS3 wel pingen

Iemand een idee wat mis kan zijn?
Ik heb het ondertussen opgegeven dat ik er achter ga komen wat de blokkade tussen de PC en de PS3 veroorzaakt. Oplossing voor mij; een switchje voor mijn router waar ik de PS3 en PC mee aan elkaar verbindt. Omdat de router er dan niet meer tussen zit om roet in het eten te gooien kunnen ze elkaar gewoon weer zien. Gisteren getest; en werkend.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamboOoo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-01 10:27
cheiron schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:07:
[...]

Ik heb het ondertussen opgegeven dat ik er achter ga komen wat de blokkade tussen de PC en de PS3 veroorzaakt. Oplossing voor mij; een switchje voor mijn router waar ik de PS3 en PC mee aan elkaar verbindt. Omdat de router er dan niet meer tussen zit om roet in het eten te gooien kunnen ze elkaar gewoon weer zien. Gisteren getest; en werkend.
Ik heb dezelfde router zaterdag geïnstalleerd. Tevens op dezelfde dag een Philips TV gekocht en op internet aangesloten met de dongle en de PS3 verbonden d.m.v. een ethernetkabel.

PS3 internetinstellingen handmatig ingesteld. Router: DMZ / UPNP. PS3 media server werkte als een zonnetje. Diverse films gecontroleerd, allemaal met ondertiteling. De functie om de ondertiteling te vergroten, is helemaal geniaal.

De volgende dag ziet de PS3 geen media servers meer (PMS / Windows media player). :? De dag ervoor allebei. PMS ziet de PS3 ook niet.

Geen veranderingen aangebracht, Huawei HG655d staat continue aan. De TV kan dan weer wel en dan weer niet de 'PC openen' d.m.v. het delen van media met WMP. Bij het weergeven van alle apparaten op het netwerk zie ik soms de TV staan en soms PMS. De PS3 nooit? Ik weet niet of de PS3 wel in het lijstje stond toen alles functioneerde. Hoe is dit bij jullie?

WMP deelt met de tv en een onbekend apparaat (PS3).

Wil je mij iets meer uitleg geven over de switch en of je nog instellingen heb aangepast (PS3 / router / e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:37
Ik gebruik pms. Maar heb een probleem met een HD film (Schindlers List). Ik krijg het niet voor elkaar om deze met ondertiteling af te spelen. Andere films gaan tot nu toe prima. Het gaat om een mkv film. Hier heb ik anders nooit problemen mee.
Het rare is, dat ik op de pc wel ondertiteling heb, maar via pms niet... Heb geconfigureerd hoe het hier gepost is. Bij Transcode staan geen nl flaggetjes. Iemand een idee?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
SamboOoo schreef op maandag 25 juli 2011 @ 20:54:
[...]

Wil je mij iets meer uitleg geven over de switch en of je nog instellingen heb aangepast (PS3 / router / e.d.)
Grappig, hier dus echt exact hetzelfde: het werkt en uit het niets werkt het niet meer. Want toen ik de router aansloot heb ik ook getest, en dat werkte perfect. Week later niets meer.

In mijn eerste post staan wat dingen die ik geprobeerd heb (vast IP van de PS3, UPNP uit op de router, UPNP aan op de router, firewall van windows helemaal uit, firewall van de router helemaal uit, ip van de ps3 in de dmz gezet etc etc.)

Mbt de switch; om te testen heb ik een simpel ethernet hubje van een vriend geleend. Deze voor mijn router gezet (kabeltje voor internet van de router naar de hub) en de PS3 en PC in de hub. Dat werkt zonder enige aanpassing in de standaard instellingen.
Omdat die hub weer terug moet, en 100mbit is ga ik na de vakantie voor een switch kijken.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamboOoo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-01 10:27
cheiron schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 09:49:
[...]

Omdat die hub weer terug moet, en 100mbit is ga ik na de vakantie voor een switch kijken.
Jouw post is eigenlijk precies wat ik hier op het forum wilde vertellen. Ons verhaal is compleet identiek. Het was ook nog toevallig eens de laatste post in het topic toen ik hier terechtkwam.

Ik hoor het graag als je een andere switch koppelt en deze ook werkt (model/type). Ik moet dit echt weer aan de praat krijgen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Normaal gesproken speel ik eigenlijk alleen maar HD series en films af via PS3 media server (zonder enige problemen) maar nu heb ik sinds lange tijd weer een SD DVD opgezet en valt mij het volgende op. Alle DVD's (nu al stuk of 6 geprobeerd) spelen met een enorme beeldvertraging af (zeker 5 seconden of meer) Het geluid is dus een heel stuk sneller dan het beeld. Het beeld schokt daarbij continu heel licht. Het heeft niks met de buffers te maken en gezien HD films wel goed streamen lijkt het ook niks te maken te hebben met het LAN.

Op het moment dat ik de film stop en daarna weer start (geen pauze maar echt stop) lopen beeld en geluid weer even gelijk maar al snel is het geluid weer seconden voor op het beeld.

EDIT: ik gebruik PMS op een iMac.

[ Voor 4% gewijzigd door robbydw op 27-07-2011 21:36 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

robbydw schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:31:
Normaal gesproken speel ik eigenlijk alleen maar HD series en films af via PS3 media server (zonder enige problemen) maar nu heb ik sinds lange tijd weer een SD DVD opgezet en valt mij het volgende op. Alle DVD's (nu al stuk of 6 geprobeerd) spelen met een enorme beeldvertraging af (zeker 5 seconden of meer) Het geluid is dus een heel stuk sneller dan het beeld. Het beeld schokt daarbij continu heel licht. Het heeft niks met de buffers te maken en gezien HD films wel goed streamen lijkt het ook niks te maken te hebben met het LAN.

Op het moment dat ik de film stop en daarna weer start (geen pauze maar echt stop) lopen beeld en geluid weer even gelijk maar al snel is het geluid weer seconden voor op het beeld.

EDIT: ik gebruik PMS op een iMac.
Heb je de AV sync alternative optie al geprobeerd te wijzigen? (in trancoding settings bij MEncoder). Dat wilde volgens mij nog wel eens helpen bij syncproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Monda schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 08:53:
Ik gebruik pms. Maar heb een probleem met een HD film (Schindlers List). Ik krijg het niet voor elkaar om deze met ondertiteling af te spelen. Andere films gaan tot nu toe prima. Het gaat om een mkv film. Hier heb ik anders nooit problemen mee.
Het rare is, dat ik op de pc wel ondertiteling heb, maar via pms niet... Heb geconfigureerd hoe het hier gepost is. Bij Transcode staan geen nl flaggetjes. Iemand een idee?
Iemand die weet waarom ondertiteling in mkv wel op mn pc, maar niet via ps3 (icm pms) worden weergegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Monda schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:12:
[...]

Iemand die weet waarom ondertiteling in mkv wel op mn pc, maar niet via ps3 (icm pms) worden weergegeven?
Zou het kunnen dat je de MKV kijkt via TSmuxer (die live remuxed met goede performance, maar geen subs meeneemt) en niet via MEncoder (die live encode met subs erbij, maar wel aanzienlijk meer processorkracht kost)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Blindfold schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:18:
[...]

Zou het kunnen dat je de MKV kijkt via TSmuxer (die live remuxed met goede performance, maar geen subs meeneemt) en niet via MEncoder (die live encode met subs erbij, maar wel aanzienlijk meer processorkracht kost)?
nou ik kijk eigenlijk altijd via MEncoder.. Kan het iets zijn in de instellingen van pms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Monda schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:26:
[...]

nou ik kijk eigenlijk altijd via MEncoder.. Kan het iets zijn in de instellingen van pms?
In mijn instellingen staat TSMuxer hoger in de lijst, dus mkv's worden automatisch hierdoor gestreamd (ik heb toch geen subs in de series die ik kijk).
Je zou bij de settings van MEncoder kunnen kijken hoe of wat.

Zucht. Instellingen en settings door elkaar gebruiken in één verhaal. Wat een taalverloedering.....

[ Voor 12% gewijzigd door Blindfold op 28-07-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Blindfold schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:44:
[...]

In mijn instellingen staat TSMuxer hoger in de lijst, dus mkv's worden automatisch hierdoor gestreamd (ik heb toch geen subs in de series die ik kijk).
Je zou bij de settings van MEncoder kunnen kijken hoe of wat.

Zucht. Instellingen en settings door elkaar gebruiken in één verhaal. Wat een taalverloedering.....
Haha oke ik heb even gecheckt.

MEncoder -> Geen subs wel geluid
Avisynth/Mencoder -> Wel subs, geen geluid
TSmixer -> Geen subs, wel geluid
Avisynth/FFmpeg -> Wel subs, ook geluid (maar alleen DD geen DTS).

Iemand meer verstand van dit en weet hoe en waarom? Vind het maar vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Monda schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:19:
[...]

Haha oke ik heb even gecheckt.

MEncoder -> Geen subs wel geluid
Avisynth/Mencoder -> Wel subs, geen geluid
TSmixer -> Geen subs, wel geluid
Avisynth/FFmpeg -> Wel subs, ook geluid (maar alleen DD geen DTS).

Iemand meer verstand van dit en weet hoe en waarom? Vind het maar vaag...
Kies je de mkv via het transcode menu? Daar staan normaal gesproken alle verschillende mogelijkheden in.
serie.,mkv (TSMuxer)
serie.mkv (MEncoder)
serie.mkv (MEncoder subs:nl)

Ofzoiets, want ik doe het nu uit m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Blindfold schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 00:50:
[...]

Heb je de AV sync alternative optie al geprobeerd te wijzigen? (in trancoding settings bij MEncoder). Dat wilde volgens mij nog wel eens helpen bij syncproblemen.
Ja die had ik ook al geprobeerd. Echter na lang stoeien met de settings heb ik het gevonden. De Remux settings onder "Transcoding Instellingen" -> "Algemene transcoding instellingen" stonden aangevinkt. Nadat ik deze heb uitgevinkt loopt nu alles smooth.

Dank voor de hulp.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook hetzelfde probleem met PS3 Mediaserver: eerst deed hij het prima, maar een dag later vond PSM de PS3 simpelweg niet meer. De router (Dir-655) een keer resetten en alles opnieuw opstarten deed wonderen, maar ook alleen maar weer voor even.

Gelukkig lukt het (tijdelijk) ook redelijk met Windows Media Player 12 (hoewel ik het raar vind dat dit dan geen problemen geeft). Redelijk, omdat de snelheid me toch tegenvalt - ik wil HD (tenminste 720p) materiaal streamen en ik had voor de aanschaf van de PS3 geen onderzoek gedaan... :z

Nu is mijn vraag (omdat bedrading tussen router en PS3 ook geen optie is): kun je met een wireless bridge (die je dan bedraad op je PS3 aansluit) voldoende snelheid in je netwerk krijgen voor het streamen van HD materiaal? Ik heb zelf deze bridge op het oog - is dit wat of zijn er betere opties (powerline?) voor het streamen naar je PS3?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 16:58:
Ik heb ook hetzelfde probleem met PS3 Mediaserver: eerst deed hij het prima, maar een dag later vond PSM de PS3 simpelweg niet meer. De router (Dir-655) een keer resetten en alles opnieuw opstarten deed wonderen, maar ook alleen maar weer voor even.

Gelukkig lukt het (tijdelijk) ook redelijk met Windows Media Player 12 (hoewel ik het raar vind dat dit dan geen problemen geeft). Redelijk, omdat de snelheid me toch tegenvalt - ik wil HD (tenminste 720p) materiaal streamen en ik had voor de aanschaf van de PS3 geen onderzoek gedaan... :z

Nu is mijn vraag (omdat bedrading tussen router en PS3 ook geen optie is): kun je met een wireless bridge (die je dan bedraad op je PS3 aansluit) voldoende snelheid in je netwerk krijgen voor het streamen van HD materiaal? Ik heb zelf deze bridge op het oog - is dit wat of zijn er betere opties (powerline?) voor het streamen naar je PS3?
HD materiaal en wireless i.c.m. PMS levert meestal problemen op. Overigens is ook de hardware(cpu) van je pc wel degelijk van belang bij streamen met PMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azqi schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 21:14:
[...]

HD materiaal en wireless i.c.m. PMS levert meestal problemen op. Overigens is ook de hardware(cpu) van je pc wel degelijk van belang bij streamen met PMS.
Bedankt, maar dat was mijn vraag niet. ;)

Als ik een 300Mbs wireless bridge via de Gigabit ethernetpoort op mijn PS3 aansluit, dan moet dit toch een snelheidsverhogimg opleveren?

Maar goed, ik ging vandaag toch al een SSD bestellen dus heb ik die wireless bridge er ook maar bijbesteld om op de verzendkosten te besparen. :P Ik ben benieuwd of het een beetje gaat helpen in de praktijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:39:
[...]

Bedankt, maar dat was mijn vraag niet. ;)

Als ik een 300Mbs wireless bridge via de Gigabit ethernetpoort op mijn PS3 aansluit, dan moet dit toch een snelheidsverhogimg opleveren?

Maar goed, ik ging vandaag toch al een SSD bestellen dus heb ik die wireless bridge er ook maar bijbesteld om op de verzendkosten te besparen. :P Ik ben benieuwd of het een beetje gaat helpen in de praktijk....
Dat is nooit eerder geprobeerd met streamen naar de PS3 zover ik weet, dus veel succes. Tot jij hier meldt, dat het goed werkt met een wireless bridge, zeg ik: 'HD materiaal en wireless levert altijd problemen op'. Aan jou de mooie taak om dat te logenstraffen. Ben benieuwd naar jouw bevindingen!
Hou ons op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ga ik uiteraard doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Er is ondertussen wel een snellere powerline techniek uitgekomen met 500Mbit http://bit.ly/qlmkw1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:14
ik heb met sommige films geen geluid als ik ze stream met pms, terwijl als ik ze op de computer afspeel ik dan wel geluid heb.

iemand een idee?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornzor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 08:59
Als ik 1080 film stream naar me ps3 en ik kijk de film gaat de film soms ineens versneld afspelen en is alles door elkaar.. beeld en geluid. Vervolgens moet ik de media rebooten en de ps3 ook anders blijft de film "raar" doen. Soms na de reboot heb ik het zelfde probleem. Heb al redelijk wat dingen geprobeerd maar dat heeft niet mogen baten. Dit gebeurd bij verschillende films. En soms gaat het ook een hele film goed. Iemand enig idee of heeft iemand het zelfde probleem en heeft een oplossing? Want het is erg vervelend.

AMD Ryzen 3900X, ASUS X570 ROG TRIX, 32GB Corsair RGB 3200MHZ, AMD RX6800XT 16GB, 1,5 TB M2 SSD, NZXT Kraken X62, NZXT H510 Elite Black, Corsair RM750x PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Qosmic schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 18:46:
ik heb met sommige films geen geluid als ik ze stream met pms, terwijl als ik ze op de computer afspeel ik dan wel geluid heb.

iemand een idee?
Soms gaat een mkv bestand via Tsmuxer niet goed, want dan zit er een non compliant geluidsspoor in. Dan kun je hem meestal wel goed via MEncoder kijken (en luisteren).
Anders eens een keer omzetten met mkv2vob. Die wil ook nog wel eens een fix op het geluid doen.

Tenzij het geen mkv bestand is, want dan heb je helemaal niets aan deze hele uitleg }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:14
gaat idd om mkv bestanden, maar met MEncoder kijken lukt ook niet, zal het eens met dat programma proberen

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik krijg van de week mijn PS 3 binnen maar ben me alvast een beetje aan het orienteren hoe ik hem als mediaserver kan gebruiken.
PMS inmiddels alvast geinstalleerd en de nieuwste K-lite codecs gedownload.
Nu lees ik hier dat VLC-player geadviseerd wordt terwijl ik eerder (hier of ergens anders?) gelezen had dat het met WMP-11 moest.
De K-lite codecs heb ik gewoon gedownload en geinstalleerd, moet ik hier verder nog wat mee doen?

Afijn, ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.
Was in eerste instantie op zoek naar een mediacenter om voornamelijk films te streamen totdat ik erachter kwam dat dit ook met een PS 3 kan.

Alvast bedankt voor de hulp.
Vriendelijke groet,
Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 22:08:
Hallo,

Ik krijg van de week mijn PS 3 binnen maar ben me alvast een beetje aan het orienteren hoe ik hem als mediaserver kan gebruiken.
PMS inmiddels alvast geinstalleerd en de nieuwste K-lite codecs gedownload.
Nu lees ik hier dat VLC-player geadviseerd wordt terwijl ik eerder (hier of ergens anders?) gelezen had dat het met WMP-11 moest.
De K-lite codecs heb ik gewoon gedownload en geinstalleerd, moet ik hier verder nog wat mee doen?

Afijn, ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.
Was in eerste instantie op zoek naar een mediacenter om voornamelijk films te streamen totdat ik erachter kwam dat dit ook met een PS 3 kan.

Alvast bedankt voor de hulp.
Vriendelijke groet,
Maurice
Als het goed is, heb je door het gebruik van PMS, geen VLC player of WMP nodig. ;)

Check Verwijderd in "Playstation 3 als media center - deel 4"

Is al wat ouder, maar wel de juiste weg! Pas op met versienummers door de ouderdom.

[ Voor 8% gewijzigd door Azqi op 08-08-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, was dat dan alleen in de vorige versie's van PMS nodig.
Zat net ff de "tutorial" te lezen maar staat het nog wel in.

Heb dus alleen PMS en K-lite codecs nodig, geen avisynt e.d.?

Heb net het verhaal van Ceje gelezen, zeer duidelijk uitgelegd.
Ik zal het eerst op die mannier proberen en jullie voor die tijd niet meer lastig vallen _/-\o_

Alvast bedankt

Toch nog 1 vraagje: moet ik nou toch de VLC-player downloaden of alleen de source code?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:54

fmb

...
Ik heb een paar jaar geleden een 5Ghz wireless bridge (Netgear WNHDE111 5Ghz) gekocht om het streamen naar de PS3 te verbeteren door de PS3 bedraad op de wireless bridge aan te sluiten. Helaas bleef de verbinding bij mij af en toe haperen, maar wel een stuk minder dan via de wireless van de PS3.

Omdat ook de reactiesnelheid bij bijvoorbeeld het kijken van foto's tegenviel ben ik uiteindelijk overgestapt naar powerlan (MSI ePower 200AV kit II) en de verbinding is sindsdien een stuk sneller, maar vooral ook stabieler.

[ Voor 4% gewijzigd door fmb op 08-08-2011 23:39 ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb problemen met het afspelen van mkv's met dts geluid.
ik heb een ps3 aangesloten via hdmi op een denon 1910.
tot voor kort werkte alles prima. als ik nu via de transcode map een hd film met dts geluid draai krijg ik kei harde ruis. als ik voor het ac3 spoor kies dolby hd en klinkt goed.
wat moet ik doen om dts via de denon goed af te spelen.
pms 1.30.1 win 7 ult, amd 1090t 4gig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cheiron schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 09:49:
[...]

Grappig, hier dus echt exact hetzelfde: het werkt en uit het niets werkt het niet meer. Want toen ik de router aansloot heb ik ook getest, en dat werkte perfect. Week later niets meer.

In mijn eerste post staan wat dingen die ik geprobeerd heb (vast IP van de PS3, UPNP uit op de router, UPNP aan op de router, firewall van windows helemaal uit, firewall van de router helemaal uit, ip van de ps3 in de dmz gezet etc etc.)

Mbt de switch; om te testen heb ik een simpel ethernet hubje van een vriend geleend. Deze voor mijn router gezet (kabeltje voor internet van de router naar de hub) en de PS3 en PC in de hub. Dat werkt zonder enige aanpassing in de standaard instellingen.
SamboOoo schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:55:
[...]

Jouw post is eigenlijk precies wat ik hier op het forum wilde vertellen. Ons verhaal is compleet identiek. Het was ook nog toevallig eens de laatste post in het topic toen ik hier terechtkwam.

Ik hoor het graag als je een andere switch koppelt en deze ook werkt (model/type). Ik moet dit echt weer aan de praat krijgen :X
Ik had hetzelfde probleem (zie deze post) en heb het op weten te lossen door in de algemene configuratie de standaardpoort van 5001 naar 6001 te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik sprak net iemand die de PS 3 op zich geweldig vindt al mediacenter maar dat er steeds meer films komen met een "cinevia" code waardoor PS 3 deze niet meer afspeelt.............?
Iemand hier bekend mee en is er wat aan te doen?
Vriendelijke groet,
maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:26:
Hallo,

Ik sprak net iemand die de PS 3 op zich geweldig vindt al mediacenter maar dat er steeds meer films komen met een "cinevia" code waardoor PS 3 deze niet meer afspeelt.............?
Iemand hier bekend mee en is er wat aan te doen?
Vriendelijke groet,
maurice
Google?
Search functie van GoT?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Nou ik ben net even wezen spitten op google en op GoT maar het is mij toch nog niet helemaal duidelijk of dit probleem simpel op te lossen is.
Bij de een werkt iets wel en bij een ander weer niet.
Mijn vraag is dus eigenlijk of het probleem met Cinevia simpel op te lossen is zonder eerst een film te hoeven coderen enzo.
Sta namelijk op het punt om morgen een PS 3 aan te schaffen maar als Cinevia echt een probleem is met de PS 3 dan kan ik beter een ander mediacenter kopen (X streamer voor nog geen 100 euro of zo).
Ik hoef geen complete uitleg nu alleen maar even een antwoord of dit probleem simpel te verhelpen is met eventueel een verwijzing waar ik dat kan vinden.

Vriendelijke groet,
Maurice
AllSeeyinEye schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:21:
[...]

Google?
Search functie van GoT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:01:
Hallo,

Nou ik ben net even wezen spitten op google en op GoT maar het is mij toch nog niet helemaal duidelijk of dit probleem simpel op te lossen is.
Bij de een werkt iets wel en bij een ander weer niet.
Mijn vraag is dus eigenlijk of het probleem met Cinevia simpel op te lossen is zonder eerst een film te hoeven coderen enzo.
Sta namelijk op het punt om morgen een PS 3 aan te schaffen maar als Cinevia echt een probleem is met de PS 3 dan kan ik beter een ander mediacenter kopen (X streamer voor nog geen 100 euro of zo).
Ik hoef geen complete uitleg nu alleen maar even een antwoord of dit probleem simpel te verhelpen is met eventueel een verwijzing waar ik dat kan vinden.

Vriendelijke groet,
Maurice

[...]
Het is gespeld 'Cinavia'. En in dit topic is daar genoeg over te vinden. Het is een probleem op de PS3, dus in jouw geval zou ik een X streamer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt voor de snelle reactie, wilde er morgen een gaan halen.
Wel weer jammer dat ik dan geen spelletje kan spelen :X
Azqi schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:09:
[...]

Het is gespeld 'Cinavia'. En in dit topic is daar genoeg over te vinden. Het is een probleem op de PS3, dus in jouw geval zou ik een X streamer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:13:
Oke bedankt voor de snelle reactie, wilde er morgen een gaan halen.
Wel weer jammer dat ik dan geen spelletje kan spelen :X

[...]
:F

Je wil spelletjes kunnen spelen -> koop een spelcomputer (bijv. een PS3).
Als je dan dit topic eens goed door had gelezen, dan had je gezien dat Cinavia bij gebruik van PMS geen problemen oplevert, mits je bestanden hebt met een DTS stream die je 1 op 1 naar je receiver doorstuurt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga vanmiddag maar gewoon een PS 3 halen.
Iedereen zover bedankt voor de hulp, alleen is niet iedereen zo handig en heeft zovee kennis van computers als velen hier op de site.
Even het topic doorlezen is nogal wat, heb ik wel gedaan hoor maar dan hoor je toch verschillende verhalen.
Het is niet zo dat ik er geen moeite voor wil doen maar ik kom er toch een beetje moeilijk uit.
1 op 1 naar de reciever streamen zegt me nog even niets, moet de receiver dan ook een internet verbinding hebben?
Ik ga als ik wat meer tijd heb alle 58? pagina's wel eens doorspitten.

Vriendelijk groet,
Maurice
AllSeeyinEye schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 08:47:
[...]

:F

Je wil spelletjes kunnen spelen -> koop een spelcomputer (bijv. een PS3).
Als je dan dit topic eens goed door had gelezen, dan had je gezien dat Cinavia bij gebruik van PMS geen problemen oplevert, mits je bestanden hebt met een DTS stream die je 1 op 1 naar je receiver doorstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whahaha,

Gewoon om jullie nog ff te laten lachen!
Nieuwe PS 3 aangesloten met kabels, eentje vanaf het (ziggo) modem naar de PC (zat er al) en eentje vanaf hetzelfde modem naar de PS 3.
Prima internetverbinding op de PS 3 maar PMS en PS 3 vinden elkaar niet.
Grootste gedeelte via de aanwijzingen van ceje gedaan maar helaas..................
Heb er even genoeg van, ga weer eens snuffelen als ik weer tijd/zin heb.

Vriendelijk groet,
Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:37:
Whahaha,

Gewoon om jullie nog ff te laten lachen!
Nieuwe PS 3 aangesloten met kabels, eentje vanaf het (ziggo) modem naar de PC (zat er al) en eentje vanaf hetzelfde modem naar de PS 3.
Prima internetverbinding op de PS 3 maar PMS en PS 3 vinden elkaar niet.
Grootste gedeelte via de aanwijzingen van ceje gedaan maar helaas..................
Heb er even genoeg van, ga weer eens snuffelen als ik weer tijd/zin heb.

Vriendelijk groet,
Maurice
Bleek een kwestie van de firewall uitzetten.
Sommige films speelt hij wel en sommige niet, geld ook voor muziek.
Zal wel een instelling in K-lite zijn, zoeken we morgen wel weer uit.
Is er niet ergens een handleiding voor "newbees" waarin precies staat wat je moet instellen enzo?
Ben best bereid om dit hele forum door te spitten hoor maar als iemand weet waar alles een beetje in 1 opslag te vinden is dan hou ik mij van harte aanbevolen.
Heb natuurlijk de instructie van Ceje maar die lijkt me niet helemaal up-to-date

Morgen een nieuwe dag, nu nog maar ff gamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een update met hoever ik ben gekomen.

Film: Iso bestanden geen probleem, video_ts omgezet met dvdschrink (gaat snel) naar Iso en dan ook geen probleem, MKV omgezet met MKV2VOB (duurt lang) en werkt ook prima.
Wat mij wel opvalt is dat je vaak veel keuzes hebt als je een film selecteerd op PMS, dua als je hem wilt afspelen (transcode, mencoder/avysinth e.d.) het is mij niet altijd gelijk duidelijk welke ik moet hebben maar ja als de een het niet doet doet de ander het ;)
Ik denk schrijf het maar ff op misschien heeft een andere newbee er wat aan!
Ik zou graag van een "expert" horen of dit de juiste weg is of dat dit veel sneller kan, met name het afspelen van MKV.

Muziek: in mijn eerder bericht was te lezen dat dit ook niet werkte, het probleem was als volgt.
Ik had een paar "discography's" van artiesten op de PC staan, deze stonden dan in een map en daarin stonden dan diverse albums.
Als ik via PMS op zo'n album klikte zag hij geen nummers (mp-3), ik heb nu eerst op de PC de albums geopend en daarna alle nummers geselecteerd en toen met copy/paste deze in een andere map geplaatst.
PMS ziet nu wel alle nummers, werkt dus prima.

Het heeft even wat tijd gekost maar ik heb het toch voor elkaar gekregen, voor een leek als mij niet slecht in 2 dagen :X .

Mocht iemand tips hebben hoe ik het anders (beter of sneller) kan doen dan hoor ik dat graag _/-\o_

Vriendelijke groet,
Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Je muziek 'probleem' is waarschijnlijk te wijten aan het gegeven dat PMS (of de PS3?) maar een beperkt aantal folders diep kan kijken.

Met mkv's heb ik zelf in het geheel geen problemen met afspelen. DVD iso's en Video_ts daarentegen heb ik ook na bijna 2 jaar nog niet aan de praat gekregen.... Ze spelen af, maar op random momenten skipt hij voor of achteruit.

Zelf gebruik ik bij voorkeur TSmuxer. Als mijn vrouw meekijkt wordt het meestal Mencoder ivm sub-support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 08:47:
Je muziek 'probleem' is waarschijnlijk te wijten aan het gegeven dat PMS (of de PS3?) maar een beperkt aantal folders diep kan kijken.

Met mkv's heb ik zelf in het geheel geen problemen met afspelen. DVD iso's en Video_ts daarentegen heb ik ook na bijna 2 jaar nog niet aan de praat gekregen.... Ze spelen af, maar op random momenten skipt hij voor of achteruit.

Zelf gebruik ik bij voorkeur TSmuxer. Als mijn vrouw meekijkt wordt het meestal Mencoder ivm sub-support.
Bedankt voor je reactie weer!
Ik heb alles ingesteld volgens de beschrijving van Ceje, op PS 3 krijg je dan vaak verschillende mogelijkheden.
Zal eens kijken of de MKV met TSmuxer er tussen staat en of die het doet.
Ik heb vooralsnog maar 1 complete film afgezien (Iso) en die deed het perfect, de rest heb ik alleen maar gecheckt oof ze af wilden spelen maar niet afgekeken.
Misschien is er inderdaad iets met de mappen structuur, soms zitten die bij gedownloade films inderdaad een paar mappen diep, zal ik ook ff checken of een video-ts zonder omzetten naar Iso dan zo af te spelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jornzor schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 19:04:
Als ik 1080 film stream naar me ps3 en ik kijk de film gaat de film soms ineens versneld afspelen en is alles door elkaar.. beeld en geluid. Vervolgens moet ik de media rebooten en de ps3 ook anders blijft de film "raar" doen. Soms na de reboot heb ik het zelfde probleem. Heb al redelijk wat dingen geprobeerd maar dat heeft niet mogen baten. Dit gebeurd bij verschillende films. En soms gaat het ook een hele film goed. Iemand enig idee of heeft iemand het zelfde probleem en heeft een oplossing? Want het is erg vervelend.
Ik heb hetzelfde probleem. Ben ook op zoek naar goede oplossing hiervoor. Of gewoon geen HD streamen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azqi schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:04:
[...]

Dat is nooit eerder geprobeerd met streamen naar de PS3 zover ik weet, dus veel succes. Tot jij hier meldt, dat het goed werkt met een wireless bridge, zeg ik: 'HD materiaal en wireless levert altijd problemen op'. Aan jou de mooie taak om dat te logenstraffen. Ben benieuwd naar jouw bevindingen!
Hou ons op de hoogte.
Ik blijf voorlopig maar aankloten, maar toch even een update.

Ik heb de wireless bridge aangesloten op mijn PS3 en ingesteld als client. Ik weet niet precies hoe ik het beste de snelheid tussen PS3 en de router kan meten, maar de downloadsnelheid is in ieder geval een stuk toegenomen: ik zit continu aan mijn maximale snelheid van 40 Mbit/s als ik check via speedtest.ziggo.nl.

Ik krijg echter geen HD materiaal (vloeiend) afgespeeld als de bitrate boven de ~30 Mbit/s komt. Ik heb ook even de PS3 rechtstreeks via een kabel aangesloten op de router en die doet het maar minimaal beter (begint te haperen bij ~35 Mbit/s). Ik vermoed dat de piek op zich hetzelfde is, maar de aanleg via de kabel tot een constantere pieksnelheid leidt. Wellicht is mijn router (Dir-655) nu de bottleneck.

Op zich vind ik het bovenstaande geen probleem, omdat ik de bitrate op zich wel voldoende acht om media te bekijken. Het echte probleem is echter dat ik de bandbreedtelimiet van de PS3 media server niet in kan stellen. Ook al zet ik die op (b.v.) 20 Mbit/s, dan blijft de bitrate gewoon ver boven die limiet uitkomen. Ook het veranderen van de Mpeg2 kwaliteitsinstellingen lijkt niet te werken.

Raar vind ik ten slotte ook dat zelfs bij DVD's de bitrate vaak heel hoog is (terwijl de maximale bitrate van DVD bij mijn weten toch echt slechts 9,8 Mbit/s is).

Ik heb trouwens wel da laatste (beta)versie van PS3 media server. Zijn er misschien oudere versies van PS3 Media server waarbij de bandbreedte/kwaliteitsinstellingen wel goed in te stellen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 08:47:

Nog ff een update.

Video_ts lukt niet lekker, je krijgt dan verschillende mapjes met gedeelte's van een film als je ze met dvdschrink omzet geen problemen.
Had net wel een film die stopte doordat CINAVIA roet in het eten gooide!!!!!!!

Nou heb ik ergens, volgens mij in een bericht van jou, gelezen dat je "Keep DTS audio in stream" aan moest vinken, dat heb ik gedaan alleen in de transcodefolder van Mencoder kan ik de DTS stream niet vinden.
Verder zou ik het 1 op 1 naar de receiver moeten sturen, moet ik dan nog een kabel tussen PS 3 en mij receiver aansluiten? Heb nu de PS 3 met HDMI aangesloten naar de TV en verder niet.

O ja, net wel nog een MKV zonder problemen gekeken! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:02:
[...]

Nog ff een update.

Video_ts lukt niet lekker, je krijgt dan verschillende mapjes met gedeelte's van een film als je ze met dvdschrink omzet geen problemen.
Ik gebruik PMS 1.11.366. Video_TS en MKV geen problemen t/m 720P.
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:54:
[...]

Ik blijf voorlopig maar aankloten, maar toch even een update.

KNIP.

Ik krijg echter geen HD materiaal (vloeiend) afgespeeld als de bitrate boven de ~30 Mbit/s komt. Ik heb ook even de PS3 rechtstreeks via een kabel aangesloten op de router en die doet het maar minimaal beter (begint te haperen bij ~35 Mbit/s). Ik vermoed dat de piek op zich hetzelfde is, maar de aanleg via de kabel tot een constantere pieksnelheid leidt. Wellicht is mijn router (Dir-655) nu de bottleneck.

Op zich vind ik het bovenstaande geen probleem, omdat ik de bitrate op zich wel voldoende acht om media te bekijken. Het echte probleem is echter dat ik de bandbreedtelimiet van de PS3 media server niet in kan stellen. Ook al zet ik die op (b.v.) 20 Mbit/s, dan blijft de bitrate gewoon ver boven die limiet uitkomen. Ook het veranderen van de Mpeg2 kwaliteitsinstellingen lijkt niet te werken.

Raar vind ik ten slotte ook dat zelfs bij DVD's de bitrate vaak heel hoog is (terwijl de maximale bitrate van DVD bij mijn weten toch echt slechts 9,8 Mbit/s is).

Ik heb trouwens wel da laatste (beta)versie van PS3 media server. Zijn er misschien oudere versies van PS3 Media server waarbij de bandbreedte/kwaliteitsinstellingen wel goed in te stellen zijn?
Bedankt voor de update.

Voor wat betreft de versie, zie boven. Voor wat betreft de bitrate. Ik heb ooit een Resident Evil HD film gestreamd. Die kwam volgens PMS aan 89 Mbit. Iik weet dus niet of die waardes altijd kloppen.

[ Voor 69% gewijzigd door Azqi op 17-08-2011 23:19 ]

Verwijderd

Updateje

Video_ts geeft nog steeds problemen, blijven losse mappen bij het openen, zou het zin hebben om terug te gaan naar PMS-1.111.366? Ik heb zelf 1.25.1.
Video_ts omgezet naar Iso werkt maar dan krijg ik het Cinavia probleem omdat waarschijnlijk door het omzetten het DTS-spoor verdwijnt, zit alleen nog maar AC3 audiospoor bij na het omzetten, iemand hier misschien een oplossing voor?

Op zich hartstikke mooi PMS i.c.m. PS 3 hoor als het werkt, maar als je net halverwege een film zit en Cinavia gooit roet in het heten dan heb je het wel even gehad.

Blijf nog een paar dagen stoeien en als het niet lukt dan zit er niets anders op dan toch maar een Xtreamer o.i.d. er bij te nemen (zou wel erg jammer zijn natuurlijk).

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:59:
Updateje

Video_ts geeft nog steeds problemen, blijven losse mappen bij het openen, zou het zin hebben om terug te gaan naar PMS-1.111.366? Ik heb zelf 1.25.1.
Video_ts omgezet naar Iso werkt maar dan krijg ik het Cinavia probleem omdat waarschijnlijk door het omzetten het DTS-spoor verdwijnt, zit alleen nog maar AC3 audiospoor bij na het omzetten, iemand hier misschien een oplossing voor?

Op zich hartstikke mooi PMS i.c.m. PS 3 hoor als het werkt, maar als je net halverwege een film zit en Cinavia gooit roet in het heten dan heb je het wel even gehad.

Blijf nog een paar dagen stoeien en als het niet lukt dan zit er niets anders op dan toch maar een Xtreamer o.i.d. er bij te nemen (zou wel erg jammer zijn natuurlijk).
Voor die paar films die Cinavia hebben vind ik het nu nog zonde om over te gaan naar een andere manier om te streamen, maar irritant is het zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azqi schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:17:
[...]

Ik gebruik PMS 1.11.366. Video_TS en MKV geen problemen t/m 720P.

[...]

Bedankt voor de update.

Voor wat betreft de versie, zie boven. Voor wat betreft de bitrate. Ik heb ooit een Resident Evil HD film gestreamd. Die kwam volgens PMS aan 89 Mbit. Iik weet dus niet of die waardes altijd kloppen.
Ik heb zojuist de door jou genoemde versie geïnstalleerd en nu werkt het instellen van de bandbreedte/kwaliteitsinstellingen wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Even een vraag van een 'media sharing noob ;)'. Binnenkort een eigen plek en dus en doel om wat uit te breiden met AVmedia etc. Ik heb het volgende in gedachten.

- TV (HDMI)
- AVReceiver (HDMI)
- NAS voor backup/films/muziek (waarschijnlijk iets van synology oid)
- HDstreaming van NAS naar TV.

En precies bij het laatste heb ik jullie hulp nodig. Nu zijn hier natuurlijk meerdere opties voor zoals een 'HDStreaming device' en HTPC. Een HTPC vind ik eigenlijk zonde omdat ik er verder niet veel mee doe (vermoed ik). Een HDStreaming device kan maar toen hoorde ik dat het wellicht ook mogelijk was met een PS3. Makkelijke keus lijkt me ivm games, blue ray en streaming.

Dus ik even inlezen in het topic maar toch nog wat vragen.
Wat heb ik precies aan software en hardware nodig om voornamelijk gedownloadebackupte dvd's te kijken op mijn tv via de NAS en PS3.

Natuurlijk een TV / NAS(met streaming mogelijkheid) / PS3. Maar vooral bij de NAS ben ik een beetje het spoor kwijt. Er zijn veel merken en types. Maar welke heb ik nodig om goed te kunnen streamen naar de NAS en welke software moet er dan op.

[edit]
Net even gekeken naar PMS, maar is dit ook op te zetten op een (Synology) NAS?

[ Voor 3% gewijzigd door Griffin op 22-08-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:41:

Dus ik even inlezen in het topic maar toch nog wat vragen.
Wat heb ik precies aan software en hardware nodig om voornamelijk gedownloadebackupte dvd's te kijken op mijn tv via de NAS en PS3.

Natuurlijk een TV / NAS(met streaming mogelijkheid) / PS3. Maar vooral bij de NAS ben ik een beetje het spoor kwijt. Er zijn veel merken en types. Maar welke heb ik nodig om goed te kunnen streamen naar de NAS en welke software moet er dan op.

[edit]
Net even gekeken naar PMS, maar is dit ook op te zetten op een (Synology) NAS?
Ik heb zelf laatst de Iomega Cloud Edition (2TB) gekocht. Als ik in PS3 Media Server die schijf toevoeg als gedeelde map, kan ik die gewoon streamen naar de PS3. Ik heb pas één film geprobeerd (Toy Story 3 720p) en dat ging zonder problemen (ook door de instellingen van PS3 MS). Nadelen zijn wel dat het wel een deel van je bandbreedte afsnoept (het moet van de NAS/router naar je laptop/PC en dan weer via de router naar je PS3) en ook dat je laptop/PC uiteraard aan moet blijven staan.

Mijn Iomega zou ook zonder tussenkomst van mijn laptop bestanden naar de PS3 moeten kunnen streamen (die moeten dan uiteraard wel PS3 compatible zijn, voor MKV's en degelijke zul je altijd met PS3 MS moeten werken). Ik heb dit echter nog niet werkend gekregen (ik heb de Iomega overigens pas twee dagen), maar het staat expliciet in de handleiding dat je de NAS als standalone mediastreamer voor de PS3 (en Xbox 360) kunt gebruiken als je dat wil. Ik neem aan dat dit bij veel meer modellen mogelijk is.

Het downloaden van DVD's in trouwens gewoon legaal, zolang het films of muziek betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:54:
[...]

Ik heb zelf laatst de Iomega Cloud Edition (2TB) gekocht. Als ik in PS3 Media Server die schijf toevoeg als gedeelde map, kan ik die gewoon streamen naar de PS3. Ik heb pas één film geprobeerd (Toy Story 3 720p) en dat ging zonder problemen (ook door de instellingen van PS3 MS). Nadelen zijn wel dat het wel een deel van je bandbreedte afsnoept (het moet van de NAS/router naar je laptop/PC en dan weer via de router naar je PS3) en ook dat je laptop/PC uiteraard aan moet blijven staan.

Mijn Iomega zou ook zonder tussenkomst van mijn laptop bestanden naar de PS3 moeten kunnen streamen (die moeten dan uiteraard wel PS3 compatible zijn, voor MKV's en degelijke zul je altijd met PS3 MS moeten werken). Ik heb dit echter nog niet werkend gekregen (ik heb de Iomega overigens pas twee dagen), maar het staat expliciet in de handleiding dat je de NAS als standalone mediastreamer voor de PS3 (en Xbox 360) kunt gebruiken als je dat wil. Ik neem aan dat dit bij veel meer modellen mogelijk is.

Het downloaden van DVD's in trouwens gewoon legaal, zolang het films of muziek betreft.
Maar kan het PS3 MS ook direct op je NAS geinstalleerd word. Want ik wil juist geen pc er tussen hebben tijdens bekijken. En juist het PMS is zo handig voor je PS3 ivm codecs enzo in vergelijking met het standaard streamprogramma op een NAS,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Gewoon een NAS zoeken die minstens 50MBit sustained haalt en DLNA kan. Werkt bij mij prima. :) Het nadeel is dat je niet meer dan 7 folders diep kan ordenen, maar daar loopt ik alleen met mijn foto library tegenaan.

[ Voor 39% gewijzigd door AtleX op 22-08-2011 14:55 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

AtleX schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:55:
Gewoon een NAS zoeken die minstens 50MBit sustained haalt en DLNA kan. Werkt bij mij prima. :) Het nadeel is dat je niet meer dan 7 folders diep kan ordenen, maar daar loopt ik alleen met mijn foto library tegenaan.
Maar zit je dan niet te 'prutsen' met de codecs etc (en welke NAS heb jij staan)? (anders moet ik maar een keer langskomen en kijken hoe je het geregeld hebt :P)

[ Voor 3% gewijzigd door Griffin op 22-08-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 14:26
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:59:

Het is een mooi apparaat die PS3 maar ik heb er zelf toch een ZBOX AD02 bij genomen en die draait Openelec/XBMC. De interface incl. mooie thumbnails/fanart/film info en het feit dat je 24p kan streamen en geen Cinavia meldingen hebt heeft mij hiertoe doen besluiten.
Ze hadden de interface zoveel mooier kunnen maken, maar wellicht weer niet makkelijker voor de doorsnee gebruiker. Ach wie weet komt het er ooit nog eens van. Hij wordt nu in ieder geval puur voor de games gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 23:52:
[...]

Ik heb zojuist de door jou genoemde versie geïnstalleerd en nu werkt het instellen van de bandbreedte/kwaliteitsinstellingen wel. :)
Dankjewel voor de terugkoppeling en geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek vd Brug
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-05-2024
Beste mede tweakers,

Ik heb een update gehad van java en sindsdien doet mijn ps3 mediaverver het niet meer..

Acer Aspire 5740
TP-link router
Vaste kabel van router naar ps3
Phillips lcd tv 42pfl7404H

Nadat wij de update hadden geaccepteerd kregen we problemen met het verbinden van de laptop naar de ps3. Ik dacht ik installeer de nieuwste Ps3 mediaserver.. Toen begon alle ellende. In traces dacht ik telkens te zien waar het fout ging, het laatste was dat er geen plugins waren in de ps3 media server verkenner map. Downloaden en in de map zetten dacht ik. Nu krijg ik dit te zien de traces:

[main] INFO 21:14:44.036 Starting PS3 Media Server 1.31.0
[main] INFO 21:14:44.049 by shagrath / 2008-2011
[main] INFO 21:14:44.050 http://ps3mediaserver.org
[main] INFO 21:14:44.050 http://code.google.com/p/ps3mediaserver
[main] INFO 21:14:44.050 http://ps3mediaserver.blogspot.com
[main] INFO 21:14:44.050
[main] INFO 21:14:44.051 Java: 1.6.0_26-Sun Microsystems Inc.
[main] INFO 21:14:44.052 OS: Windows 7 x86 6.1
[main] INFO 21:14:44.052 Encoding: UTF-8
[main] INFO 21:14:44.052 Working directory: C:\Users\Freek\Desktop\PS3 Media Server
[main] INFO 21:14:44.057 Temp folder: C:\Users\Freek\AppData\Local\Temp\ps3mediaserver
[main] INFO 21:14:44.058 Logging config file: C:\Users\Freek\Desktop\PS3 Media Server\logback.xml
[main] INFO 21:14:44.058 debug.log: C:\Users\Freek\Desktop\PS3 Media Server\debug.log
[main] INFO 21:14:44.059
[main] INFO 21:14:44.059 Profile directory: C:\ProgramData\PMS
[main] INFO 21:14:44.059 Profile path: C:\ProgramData\PMS\PMS.conf
[main] INFO 21:14:44.059 Profile status: rw
[main] INFO 21:14:44.060 Profile name: PC
[main] INFO 21:14:44.061
[main] INFO 21:14:44.082 Loading MediaInfo library
[main] INFO 21:14:44.178 Loaded MediaInfoLib - v0.7.44
[main] INFO 21:14:44.184 Loading renderer configurations from C:\Users\Freek\Desktop\PS3 Media Server\renderers
[main] INFO 21:14:44.184 Loading configuration file: AirPlayer.conf
[main] INFO 21:14:44.187 Loading configuration file: Android.conf
[main] INFO 21:14:44.189 Loading configuration file: Bravia4500.conf
[main] INFO 21:14:44.190 Loading configuration file: Bravia5500.conf
[main] INFO 21:14:44.193 Loading configuration file: BraviaEX.conf
[main] INFO 21:14:44.196 Loading configuration file: FreeboxHD.conf
[main] INFO 21:14:44.197 Loading configuration file: FreecomMusicPal.conf
[main] INFO 21:14:44.199 Loading configuration file: iPad-iPhone.conf
[main] INFO 21:14:44.201 Loading configuration file: Kuro.conf
[main] INFO 21:14:44.203 Loading configuration file: N900.conf
[main] INFO 21:14:44.204 Loading configuration file: Panasonic.conf
[main] INFO 21:14:44.206 Loading configuration file: Philips.conf
[main] INFO 21:14:44.208 Loading configuration file: PopcornHour.conf
[main] INFO 21:14:44.210 Loading configuration file: PS3.conf
[main] INFO 21:14:44.212 Loading configuration file: Realtek.conf
[main] INFO 21:14:44.214 Loading configuration file: Samsung.conf
[main] INFO 21:14:44.215 Loading configuration file: Showtime3.conf
[main] INFO 21:14:44.218 Loading configuration file: Streamium.conf
[main] INFO 21:14:44.219 Loading configuration file: WDTVLive.conf
[main] INFO 21:14:44.221 Loading configuration file: WMP.conf
[main] INFO 21:14:44.223 Loading configuration file: XBMC.conf
[main] INFO 21:14:44.225 Loading configuration file: XBOX360.conf
[main] INFO 21:14:44.232 Checking MPlayer font cache. It can take a minute or so.
[main] INFO 21:14:44.589 Done!
[main] INFO 21:14:44.590 Found AviSynth plugins dir: C:\Program Files (x86)\AviSynth 2.5\plugins
[main] INFO 21:14:44.590 VSFilter.dll is not in the AviSynth plugins directory. This can cause problems when trying to play subtitled videos with AviSynth
[main] INFO 21:14:44.590 Found VideoLAN version 1.1.11 at: C:\Program Files (x86)\VideoLAN\VLC\vlc.exe
[main] INFO 21:14:44.601 Loading plugins from C:\Users\Freek\Desktop\PS3 Media Server\plugins
[main] INFO 21:14:44.603 Found plugin: net.pms.external.Gs_plugin
[main] INFO 21:14:47.262 Gs 0.41 using path C:\Users\Freek\AppData\Local\Temp\ps3mediaserver\gs_plugin tiny mode false init delay 3000 zero_fill false
[main] INFO 21:14:47.272 Registering transcoding engine: AviSynth/FFmpeg
[main] INFO 21:14:47.275 Registering transcoding engine: FFmpeg Audio
[main] INFO 21:14:47.288 Registering transcoding engine: MEncoder
[main] INFO 21:14:47.292 Registering transcoding engine: Avisynth/MEncoder
[main] INFO 21:14:47.293 Registering transcoding engine: MPlayer Audio
[main] INFO 21:14:47.293 Registering transcoding engine: MEncoder Web
[main] INFO 21:14:47.294 Registering transcoding engine: MPlayer Video Dump
[main] INFO 21:14:47.294 Registering transcoding engine: MPlayer Web
[main] INFO 21:14:47.296 Registering transcoding engine: TsMuxer
[main] INFO 21:14:47.297 Registering transcoding engine: Audio High Fidelity
[main] INFO 21:14:47.299 Registering transcoding engine: VLC Audio Streaming
[main] INFO 21:14:47.300 Registering transcoding engine: VLC Video Streaming
[main] INFO 21:14:47.303 Registering transcoding engine: FFmpeg DVR-MS Remux
[main] INFO 21:14:47.303 Registering transcoding engine: Raws Thumbnailer
[main] INFO 21:14:47.530 Scanning network interface lo / Software Loopback Interface 1
[main] INFO 21:14:47.537 Scanning network interface net0 / WAN Miniport (SSTP)
[main] INFO 21:14:47.544 Scanning network interface net1 / WAN Miniport (L2TP)
[main] INFO 21:14:47.551 Scanning network interface net2 / WAN Miniport (PPTP)
[main] INFO 21:14:47.558 Scanning network interface ppp0 / WAN Miniport (PPPOE)
[main] INFO 21:14:47.564 Scanning network interface eth0 / WAN Miniport (IPv6)
[main] INFO 21:14:47.572 Scanning network interface eth1 / WAN Miniport (Network Monitor)
[main] INFO 21:14:47.578 Scanning network interface eth2 / WAN Miniport (IP)
[main] INFO 21:14:47.584 Scanning network interface ppp1 / RAS Async Adapter
[main] INFO 21:14:47.590 Scanning network interface net3 / Atheros AR5B93 Wireless Network Adapter
[main] INFO 21:14:47.597 Using address /192.168.1.100 found on network interface: name:net3 (Atheros AR5B93 Wireless Network Adapter)
[main] INFO 21:14:47.598 Created socket: /192.168.1.100:5001
[Thread-12] INFO 21:14:47.606 Starting DLNA Server on host 192.168.1.100 and port 5001...
[main] INFO 21:14:47.672 Unable to retrieve MAC address for UUID creation: using a random one...
[main] INFO 21:14:47.673 Using the following UUID: cd0649c4-7330-361e-9a8f-da802d7ea599

Graag jullie hulp! Ik weet het echt niet meer.. (schiet me niet gelijk af.. stuur niet heel vaak een forum bericht op tweakers.. ben meer een nieuwtjes lezer)

Alvast bedankt,

Freek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Laatst online: 12-09 16:45

jefjef

learning by doing

Ik gebruik PMS als sinds een geruime tijd en het afstellen gaat me altijd goed af.. eerst via de PS3 en nu XBOX360. Wat ik niet voor elkaar kan krijgen is dat wanneer ik via PMS een film kijk geluid via tv gaat en wanneer ik een dvd kijk deze gewoon via de optische kabel naar de versterker en dan de huiskamer in. Weet niet welke instellingen ik nu moet doen hiervoor. Tweede is dat soms het geluid wanneer ik dvd/vob files ga kijken soms het geluid volledig niet synchroon is.

Kan iemand mij verder hierin helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:58
Kan je niet de laatste update van Java verwijderen en kijken of die het dan wel doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

jefjef schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:01:
Ik gebruik PMS als sinds een geruime tijd en het afstellen gaat me altijd goed af.. eerst via de PS3 en nu XBOX360. Wat ik niet voor elkaar kan krijgen is dat wanneer ik via PMS een film kijk geluid via tv gaat en wanneer ik een dvd kijk deze gewoon via de optische kabel naar de versterker en dan de huiskamer in. Weet niet welke instellingen ik nu moet doen hiervoor. Tweede is dat soms het geluid wanneer ik dvd/vob files ga kijken soms het geluid volledig niet synchroon is.

Kan iemand mij verder hierin helpen?
Geluid wat niet synchroon gaat, ligt ook vaak aan de tv. Philips tv's zijn hier berucht om. Moderne receivers kunnen een 'delay' instellen, waardoor jouw geluid weer gelijk loopt met de beelden.

Zover ik weet heeft de PS3 maar 1 instelling voor uitvoer van het geluid en die heeft de volgende keuzes uit mijn hoofd:

1. optisch
2. hdmi
3. alle uitgangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als ik de hdmi gebruik voor de tv, dan heb ik de optische kabel toch niet per sé meer nodig?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Jorgen schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 19:55:
Als ik de hdmi gebruik voor de tv, dan heb ik de optische kabel toch niet per sé meer nodig?
Niet perse, maar in bijna alle gevallen geeft een receiver mooier geluid. Heb je geen receiver, dan is audio via HDMI naar de tv prima.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ok. Duidelijk.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuppieGup
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 08:58
probleem met streamen.
ik heb een AVCHD bestand op mijn computer staan, wat gelezen wordt als een .iso. Nu wil ik dit bekijken via PS3MS 1.30.1 maar hij ziet het iso bestandje niet.

Ik ben al een tijd aan het zoeken maar kan niks vinden?

Weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

mounten en de virtuele schijf aan de library toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuppieGup
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 08:58
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:58:
mounten en de virtuele schijf aan de library toevoegen :)
THNX _/-\o_ ga het straks proberen, vrouwlief moet eerst SYTYCD kijken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Azqi schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:49:
[...]

Niet perse, maar in bijna alle gevallen geeft een receiver mooier geluid. Heb je geen receiver, dan is audio via HDMI naar de tv prima.
Nog beter is natuurlijk HDMI naar de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
Sinds de laatste update van PMS (1.30.1) heb ik telkens dat de ondertitels bij mkv's veel te groot worden weergegeven. Wat ik ook instel bij fontsize, het lijkt wel geen effect te hebben. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

kadoendra schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:20:
Sinds de laatste update van PMS (1.30.1) heb ik telkens dat de ondertitels bij mkv's veel te groot worden weergegeven. Wat ik ook instel bij fontsize, het lijkt wel geen effect te hebben. Meer mensen met dit probleem?
Heb/had ik ook. ASS uitvinken en de 'gewone' ondertitelinstellingen gebruiken. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-08 09:15
Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?

Ik zou graag Sopcast streamen richting mijn PMS, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb al een handleiding bekeken, maar dit leidt tot niets. Heeft iemand een duidelijke manier waarop het mogelijk is, en kan hij/zij daar vanuit eigen ervaring over vertellen?

Verwijderd

hallo allemaal
ik ben nieuw hier
ik ben sinds kort bekent met ps3ms .
nu ben ik niet zo goed met al die termen waar vaak over gesproken wordt.
maar hier is mijn probleem had eerst 1.30.1 maar die heeft geen web.config dus kreeg ik geen webradio er in.
ben toen terug gegaan naar versie 1.10.5 daar kreeg het wel voor elkaar ps3 ziet nu wel de zenders maar heb nu geen geluid . wat te doen/ wil dol graag internetradio op mijn ps3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo hier ben ik weer.
had wel geluid .de rest van de zenders werden niet ondersteund. maar zit eigenlijk nog steeds met zelfde heb nog steeds geen radio op mijn ps3ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hidiho

ik krijg het niet voor elkaar hoor. :'( nu heb ik vlc shoutcast radio lijst aan gevinkt.
nu zegt ps3 radio whit vlc . maar die geeft weer geen data ondersteuning aan .
WAT MOET IK DOEN |:( . kan iemand het uitleggen. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hidiho

nu heb ik weer pms 1.30,1 op mijn pc en een bestand web.config in renders gezet maar weer niks. :(
dit is het bestand
.########################################################################################################
#Web Streaming: authorized types: imagefeed, videofeed, audiostream, videostream, audiofeed
#Fomat: for feeds: [type].[folders separated by coma]=[url]
#Fomat: for streams: [type].[folders separated by coma]=[name for audio/video streams],[url],[facultative thumbnail url for audio/videostream]
########################################################################################################

#images feeds
imagefeed.Web,Pictures=http://api.flickr.com/services/feeds/photos_public.gne?id=29142919@N07&lang=en-en&format=rss_200
imagefeed.Web,Pictures=http://picasaweb.google.fr/data/feed/base/user/nefuisalbum/albumid/5218433104757705489?alt=rss&kind=photo&hl=en_US
imagefeed.Web,Pictures=http://picasaweb.google.fr/data/feed/base/user/cookiejarconfessionals/albumid/5229065014037788129?alt=rss&kind=photo&hl=en
imagefeed.Web,Pictures,Albums=http://picasaweb.google.com/data/feed/base/user/FenderStratRocker?alt=rss&kind=album&hl=en_US&access=public

#shoutcasts
audiostream.Web,Radios=JET FM (French Radio),http://www.jetfm.asso.fr/site/stream/jetfm-haut_debit.m3u,http://www.jetfm.asso.fr/site/dist/images/site/logo_h1.png
audiostream.Web,Radios,Radios With VLC [vlcaudio]=JET FM (French Radio),http://www.jetfm.asso.fr/site/stream/jetfm-haut_debit.m3u,http://www.jetfm.asso.fr/site/dist/images/site/logo_h1.png
audiostream.Web,Radios=Smooth Jazz,http://64.15.67.14:80
audiostream.Web,Radios=KBPS All-classical,http://www.abacast.com/media/pls/classical899/classical899-classical899-96.pls,http://www.allclassical.org/images/img_logo_top.gif

#internet tvs
videostream.Web,TVs=France 24,mms://stream1.france24.yacast.net/f24_liveen,http://www.france24.com/en/sites/all/themes/france24/en/images/brand.gif
videostream.Web,TVs=BFM TV (French TV),mms://vipmms9.yacast.net/bfm_bfmtv,http://upload.wikimedia.org/wikipedia/fr/3/30/Bfm_tv.jpg
videostream.Web,TVs,{Tests} FreeboxTV (French Set-top Box) [mplayervideodump]=France 2,rtsp://mafreebox.freebox.fr/fbxtv_pub/stream?namespace=1&service=201&flavour=sd,http://www.france2.fr/layoutftv/arches/france2/images/logos/logo_france2.png
videostream.Web,TVs,{Tests} FreeboxTV (French Set-top Box) [mplayervideodump]=France 2 HD,rtsp://mafreebox.freebox.fr/fbxtv_pub/stream?namespace=1&service=691,http://www.france2.fr/layoutftv/arches/france2/images/logos/logo_france2.png
videostream.Web,TVs,{Tests} FreeboxTV (French Set-top Box) [mplayervideodump]=Nolife,rtsp://mafreebox.freebox.fr/fbxtv_pub/stream?namespace=1&service=658,http://www.nolife-tv.com/templates/nolife/images/nl_logo.gif

#video feeds
videofeed.Web,Youtube=http://gdata.youtube.com/feeds/base/standardfeeds/top_rated?client=ytapi-youtube-browse&alt=rss
videofeed.Web,Youtube=http://gdata.youtube.com/feeds/base/standardfeeds/most_recent?client=ytapi-youtube-browse&alt=rss
videofeed.Web,Youtube,PS3=http://www.youtube.com/ut_rss?type=username&arg=PlayStation
videofeed.Web,Youtube,PS3=http://www.youtube.com/ut_rss?type=username&arg=matt9339
videofeed.Web,Youtube,Playlist=http://gdata.youtube.com/feeds/api/playlists/CAD9116C66720FCC?client=ytapi-youtube-browse
videofeed.Web,GameTrailers=http://gametrailers.com/rss/newestps3.xml

#audio podcasts
audiofeed.Web,Podcasts=http://podcasts.engadget.com/rss.xml

#internode radio
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=3CR Radio (High),http://media.on.net/radio/60.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=3CR Radio (Low),http://media.on.net/radio/61.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=3KND 1503AM Melbourne (Low),http://media.on.net/radio/76.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=3KND 1503AM Melbourne (High),http://media.on.net/radio/75.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Joy 94.9 FM Radio (High),http://media.on.net/radio/62.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Joy 94.9 FM Radio (Low),http://media.on.net/radio/63.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Life FM 107.9 Spirit of the City (High),http://media.on.net/radio/21.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Life FM 107.9 Spirit of the City (Low),http://media.on.net/radio/22.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Radio ENA (High),http://media.on.net/radio/51.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Radio ENA (Low),http://media.on.net/radio/52.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Radio Italiana (High),http://media.on.net/radio/94.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Radio Italiana (Low),http://media.on.net/radio/93.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Three D Radio,http://media.on.net/radio/137.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Triple R FM,http://media.on.net/radio/114.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=ABC Classic,http://media.on.net/radio/131.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=ABC Country,http://media.on.net/radio/133.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=ABC Dig Music,http://media.on.net/radio/132.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Triple J,http://media.on.net/radio/117.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Triple J Backup,http://media.on.net/radio/138.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=977 The 80s Channel,http://media.on.net/radio/4.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=977 The Hitz Channel,http://media.on.net/radio/24.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Always Country,http://media.on.net/radio/130.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Bass Drive,http://media.on.net/radio/17.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=BeatBlender,http://media.on.net/radio/7.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Cafe Cody,http://media.on.net/radio/116.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Doomed,http://media.on.net/radio/77.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=ETN1,http://media.on.net/radio/16.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=EYE97,http://media.on.net/radio/14.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=EYE97 Dance and Club Mix,http://media.on.net/radio/65.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Groove Salad,http://media.on.net/radio/6.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=HitzRadio.com,http://media.on.net/radio/49.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Indie Pop Rocks,http://media.on.net/radio/23.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=KCEA-FM,http://media.on.net/radio/10.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Misson Control,http://media.on.net/radio/129.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Music One,http://media.on.net/radio/113.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Punk Radio Cast,http://media.on.net/radio/1.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Radio Paradise,http://media.on.net/radio/2.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=radio.wazee,http://media.on.net/radio/3.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=SwissGroove,http://media.on.net/radio/8.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Switch.FM,http://media.on.net/radio/79.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Tank.FM,http://media.on.net/radio/128.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Territory FM,http://media.on.net/radio/107.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=ChroniX Aggression,http://media.on.net/radio/15.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=ChroniX Grit,http://media.on.net/radio/102.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=ChroniX Metal,http://media.on.net/radio/103.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: Ambient,http://media.on.net/radio/53.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: Breaks,http://media.on.net/radio/55.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: Chillout,http://media.on.net/radio/35.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: Chillout Dreams,http://media.on.net/radio/118.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: Classic Electronica,http://media.on.net/radio/33.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: Classic Eurodance,http://media.on.net/radio/119.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: Classic Trance,http://media.on.net/radio/136.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: Club Sounds,http://media.on.net/radio/120.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: Deep House,http://media.on.net/radio/29.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: DJ Mixes,http://media.on.net/radio/36.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: Drum n Bass,http://media.on.net/radio/31.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: Dubstep,http://media.on.net/radio/135.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: Electro House,http://media.on.net/radio/108.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: Euro Dance,http://media.on.net/radio/27.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: Exposure NYC,http://media.on.net/radio/121.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: Funky House,http://media.on.net/radio/122.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: Future Synthpop,http://media.on.net/radio/101.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: Gabber,http://media.on.net/radio/56.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: Goa-Psy Trance,http://media.on.net/radio/30.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: Hard Dance,http://media.on.net/radio/28.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: Hardcore,http://media.on.net/radio/32.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: Hardstyle,http://media.on.net/radio/110.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: Lounge,http://media.on.net/radio/54.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: Minimal,http://media.on.net/radio/109.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: Progressive Trance,http://media.on.net/radio/37.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: PsyChil,http://media.on.net/radio/139.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: Soulful House,http://media.on.net/radio/86.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: Space Music,http://media.on.net/radio/124.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: Techno House,http://media.on.net/radio/125.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: Techno,http://media.on.net/radio/80.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: Trance,http://media.on.net/radio/26.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: Tribal House,http://media.on.net/radio/126.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Digitally Imported: Vocal Trance,http://media.on.net/radio/34.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=RantRadio Industrial,http://media.on.net/radio/47.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=RantRadio Punk,http://media.on.net/radio/46.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=RantRadio Talk,http://media.on.net/radio/48.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Sky FM Jazz Radio,http://media.on.net/radio/142.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Sky FM A Beatles Tribute,http://media.on.net/radio/112.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Sky FM All Hit 70s,http://media.on.net/radio/43.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Sky FM Alternative Rock,http://media.on.net/radio/89.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Sky FM American Songbook,http://media.on.net/radio/140.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Sky FM Bebop,http://media.on.net/radio/127.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Sky FM Best of the 80s,http://media.on.net/radio/42.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Sky FM Bossa Nova Jazz,http://media.on.net/radio/97.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Sky FM Classic Rap,http://media.on.net/radio/69.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Sky FM Classic Rock,http://media.on.net/radio/87.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Sky FM Classical Guitar,http://media.on.net/radio/57.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Sky FM Classical Piano Trios,http://media.on.net/radio/141.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Sky FM Cont Christian,http://media.on.net/radio/100.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Sky FM Country,http://media.on.net/radio/59.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Sky FM Datempo Lounge,http://media.on.net/radio/88.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Sky FM Indie Rock,http://media.on.net/radio/82.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Sky FM Love Music,http://media.on.net/radio/111.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Sky FM Modern Jazz,http://media.on.net/radio/39.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Sky FM Mostly Classical,http://media.on.net/radio/38.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Sky FM New Age,http://media.on.net/radio/41.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Sky FM Oldies,http://media.on.net/radio/66.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Sky FM Piano Jazz,http://media.on.net/radio/98.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Sky FM Roots Reggae,http://media.on.net/radio/58.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Sky FM Salsa,http://media.on.net/radio/40.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Sky FM Simply Soundtracks,http://media.on.net/radio/99.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Sky FM Smooth Jazz,http://media.on.net/radio/44.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Sky FM Solo Piano,http://media.on.net/radio/96.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Sky FM Top Hits Music,http://media.on.net/radio/45.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Sky FM Uptempo Jazz,http://media.on.net/radio/81.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Sky FM Urban Jamz,http://media.on.net/radio/68.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Sky FM World Music,http://media.on.net/radio/67.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Absolute Radio,http://media.on.net/radio/19.pls
audiostream.Web,Radios,Internode Radio=Absolute Radio Classic Rock,http://media.on.net/radio/18.pls

heb nu weer de map web config. weer ergens geplaatst. en dit is de enigste zender die werkt.

audiostream.Web,Radios=KBPS All-classical,http://www.abacast.com/media/pls/classical899/classical899-classical899-96.pls,http://www.allclassical.org/images/img_logo_top.gif
die wil nu net niet hebben 8)7 maar die staat er eigelijk al standaard in ps3ms.

heb nu 1.40.1 er in gezet met de de zelfde web conf. ziet ook niks. ik doe wat een heleboel dingen die beschreven worden op het web maar ik krijg het niet voor elkaar. nu zit ik in het hoofdscherm van ps3ms en
kijk bij transcoding instelling en klik mplayer web aan geeft die aan nog geen instellingen .maar speelt wel de de boven geschreven audiostream af wat nu weer te doen.ok ga weer terug naar 1.30.1 want 1.40.1 speelt nu ook die niet meer :S IS ER IEMAND. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av4tar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03-2013
Ik heb dat sommige mkv's gewoon geen geluid hebben, en andere weer wel gewoon.
Lijkt mij een codec issue, maar zover ik weet heb ik de noodzakelijke installed.
Iemand een idee waar ik moet kijken ?

Thx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je k-lite codec full pack er in zitten en muxer aangevinkt?
heb ergens gelezen dat die muxer wel eens helpt

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Vraagje; ik lees overal dat de PS3 zonder problemen het AVCHD formaat afspeelt (de indeling met een stream bestand). Nu werkt dit inderdaad goed. Het enige dat ik niet snap; wanneer ik hetzelfde stream-bestand afspeel op de PC zie ik subtitels.
Op de PS3 echter, krijg ik met geen mogelijkheid de subtitels te zien, tenzij ik het bestande via PMS laat transcoden. Maar ik gebruik nu net de AVCHD bestanden zodat ik direct van mijn NAS af kan spelen.

In dit topic heb ik vooral gelezen over PMS in combinatie met AVCHD en MultiAVCHD, maar niet dit probleem. Ook op internet levert deze vraag vooral handleidingen op externe subs in je bestand te coderen, maar dat zou imo niet nodig moeten zijn.

Kan iemand mij uitleggen waar aan het ligt dat ik geen subs zie bij het afspelen van avchd bestanden op de ps3?

[ Voor 4% gewijzigd door cheiron op 13-09-2011 20:02 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste

Let op:
~~~[html]• Lees eerst de TS grondig door en doorzoek het topic voordat je een vraag stelt.
• Gebruik de tutorials in de TS voor installatie van de software.
• Onderbouw je vragen, leg uit wat je hebt geprobeerd en wat niet.
• Geef hard- en soft-ware info, wij weten niet wat je thuis voor spulletjes hebt staan.~~~[/html]