Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 16:17
[TLT]Lynx schreef op zondag 27 februari 2011 @ 21:36:
Hoi,

Nu ongeveer twee uur gezocht op internet maar nergens een sluitend antwoord gevonden.
Ik heb PS3mediaserver een hele tijd met plezier gebruikt, maar na het kopen van een grotere tv wil ik ook HD kwaliteit streamen.

Dus ben ik van een wireless connection naar een cable gegaan.
Nu vind PSM m'n PS3 niet meer, sterker nog mijn router ziet de PS3 zelfs niet meer.
Ondanks dat ik wel internet verbinding op zowel PC als PS3 heb.

Netgear wireless 300N router.
PC en PS3 gekabeld aangesloten rechtstreeks op router.
Upnp staat aan.

Elke tip/link/idee is welkom op dit moment
Volgens mij kan je op je PS3 nog ergens instellen of je de PS3 bedraad of draadloos hebt aangesloten. Zie ook onderstaande punten welke ik snel heb opgezocht:
  • Go to Settings > Network Settings > Internet Connection Settings
  • Select Yes, then Custom
  • Choose your connection method – Wired or Wireless
  • If you’re Wired, select Auto-Detect for the Ethernet Operation Mode
  • If you’re Wireless, select the security type that your router is using and enter your Wireless Password
  • IP Address Settings – Automatic and then Do Not Set (DHCP host name)
Als je dit al hebt gedaan dan zit het hem waarschijnlijk inderdaad in de router, maar daarmee kan ik je helaas niet helpen want heb zelf een D-link router...

[ Voor 5% gewijzigd door bsmpower op 27-02-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hmmm hier ook voor het eerst een probleem. Situatie:

PC met Win 7 Home Premium, sp1
PMS 1.21.0 r496
Router: WNR3500

PS3.1 slim, 320GB, bedraad
PS3.2 fat, 80GB, wireless

PS3.1 wordt gewoon gevonden en speelt alles vloeiend af.
PS3.2 vindt, nadat ik het daarop zo'n 2 weken niet geprobeerd heb, PMS plots niet meer. PSN / online gaming werkt echter wel gewoon zoals het hoort.
  • Wireless settings in de PS3.2 al opnieuw ingesteld. Bij de test wordt aangegeven op de PS3 dat UPNP niet aan zou staan. Dit staat in de router echter wel aan.
  • Twee oudere builds geprobeerd, zelfde probleem
  • ...
Iemand ideeën? Draadje trekken is niet mogelijk. Ik wroet met de gedachte dat het iets met de installatie van sp1 te maken kan hebben, al vraag ik me af wat die zou kunnen hebben veranderd waardoor een programma dat het bedraad goed doet, wireless zou falen

Edit 2 maart 2011:
Oplossing is gevonden. Heb een recentere build uit de lijn van Subjunk geinstalleerd. Hiermee was het probleem verholpen, dat klaarblijkelijk dus in de laatste Otmanix versie ontstaan is.

Nu hopen dat de ontwikkelaars het voor elkaar krijgen om VLC 1.* aan de praat te krijgen met PMS. Ik wil niet downgraden (VLC wordt op de PC veel gebruikt, zodat de recente versie erg welkom is ivm de hardwareversnelling), zodat ik nog nooit van de streaming mogelijkheden van PMS gebruik heb kunnen maken.

[ Voor 22% gewijzigd door AllSeeyinEye op 02-03-2011 09:42 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met de Western Digital myBook Live in combinatie met een Playstation 3? Deze myBook wordt nu tegen een mooie prijs aangeboden op iBood, er wordt nergens concreet antwoord gegeven welke bestandsformaten (als iso/mkv) worden ondersteund door de Twonky mediaserver icm Playstation, en of deze processor snel genoeg is om HD content af te spelen/te streamen. Iemand die hier iets over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb het een beetje gehad met de mediaservers :)

Heb PMS hier draaien maar na paar dagen gaat het scherm op zwart of krijg ik corrupt data. Kan wel steeds de image terug zetten maar dat schiet niet echt op.
Twonky kan niet wat PMS kan.

Ik ga dus maar eens kijken of ik alle bestanden automatisch kan converteren naar een PS3 geschikt formaat.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Capo schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:25:

Heb PMS hier draaien maar na paar dagen gaat het scherm op zwart of krijg ik corrupt data. Kan wel steeds de image terug zetten maar dat schiet niet echt op.

Ik ga dus maar eens kijken of ik alle bestanden automatisch kan converteren naar een PS3 geschikt formaat.
Als je het automatisch wilt doen en je gebruikt Sabnzbd voor het downloaden (of een andere newsreader die post processing scripts kan uitvoeren), dan kun je mkv's automatisch omzetten naar m2ts na het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Laatst online: 14-09 16:17
Hoi,

Nu ongeveer twee uur gezocht op internet maar nergens een sluitend antwoord gevonden.
Ik heb PS3mediaserver een hele tijd met plezier gebruikt, maar na het kopen van een grotere tv wil ik ook HD kwaliteit streamen.

Nu vind PSM m'n PS3 niet meer, sterker nog mijn router ziet de PS3 zelfs niet meer.

Upnp staat aan.

Elke tip/link/idee is welkom op dit moment.
Ik heb hetzelfde probleem. Verbinding heeft altijd gewerkt en na de afgelopen update(s) wordt de PS3 ineens niet meer gevonden door PS3 Media Server. Zowel pc als ps3 hebben inderdaad gewoon internet. Het gekke is dat bij "traces" de volgende regel staat:

[main] TRACE 10:35:xx.xxx It's ready! You should see the server appear on the XMB

Maar ik zie dus niks op mijn PS3.

Meer mensen dit probleem en/of oplossing?!

[ Voor 9% gewijzigd door bsmpower op 13-03-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
bsmpower schreef op zondag 13 maart 2011 @ 10:37:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Verbinding heeft altijd gewerkt en na de afgelopen update(s) wordt de PS3 ineens niet meer gevonden door PS3 Media Server. Zowel pc als ps3 hebben inderdaad gewoon internet. Het gekke is dat bij "traces" de volgende regel staat:

[main] TRACE 10:35:xx.xxx It's ready! You should see the server appear on the XMB

Maar ik zie dus niks op mijn PS3.

Meer mensen dit probleem en/of oplossing?!
Heb je een firewall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi iedereen,

Ik krijg de ps3 Media Server niet meer goed werkend. Ik gebruik dit programma al jaren zonder problemen, maar sinds een java update werkt het niet meer. Ik heb het volgende gedaan:

- een eerder herstelpunt geselecteerd en teruggezet: geen resultaat
- codec packs + java + ps3 Media Server gedeinstalleerd
- ccleaner gerunt
- opnieuw opgestart
- java 6 update 24 geinstalleerd
- k-lite codec pack geinstallaard
- avisynth 2.5.7 geinstalleerd
- ps3 Media Server beta geinstalleerd ---> werkte niet
- ps3 Media Server beta gedeinstalleerd
- ps3 Media Server 1.05 geinstalleerd
- deze tutorrial gevolgd: Verwijderd in "Playstation 3 als media center - deel 4"

Films (iso bestanden, video_ts) worden niet afgespeeld met p3 media server. Series worden wel afgespeeld (dit zijn .mkv omgezet met mkv2vob naar een .mpg.
Waar kan het aan liggen? Ik ben er al uren mee bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Capo schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:25:

Ligt dan toch echt aan je eigen installatie, ik gebruik PMS al sinds het prille begin zonder noemenswaardige problemen (op een AMD Phenom II x4/8 GB en Server 2008 R2).

Maar wellicht kun je TVersity nog proberen? Ook een prima media server..minder dan PMS in mijn ogen, maar doet het ook goed. Twonky en Windows Media Connect zijn zo/zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 10:53
Hoi,

Upnp staat aan.

update: Alle laatste versies geïnstalleerd voor PMS, codecs en ps3 software. Twee jongens die ervoor geleerd hebben zijn er individueel een avond mee aan het sleutelen geweest. Beiden snappen simpelweg niet dat PMS de draadloze ps3 wel ziet, maar de bedrade ps3 niet. De ps3 is op het netwerk gewoon te pingen als deze aan de kabel hangt, en het internet werkt ook feilloos.
Echter draadloos is de enige methode om een verbinding tussen PMS en ps3 tot stand te brengen..

Niemand met een zinnig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:48
Is je kabel niet kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Blindfold schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:40:
[...]

Als je het automatisch wilt doen en je gebruikt Sabnzbd voor het downloaden (of een andere newsreader die post processing scripts kan uitvoeren), dan kun je mkv's automatisch omzetten naar m2ts na het downloaden.
Thanks!
Exorcist schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 10:57:
[...]

Ligt dan toch echt aan je eigen installatie, ik gebruik PMS al sinds het prille begin zonder noemenswaardige problemen (op een AMD Phenom II x4/8 GB en Server 2008 R2).

Maar wellicht kun je TVersity nog proberen? Ook een prima media server..minder dan PMS in mijn ogen, maar doet het ook goed. Twonky en Windows Media Connect zijn zo/zo.
Ik heb een nieuwe installatie gedaan en weer een nieuwe image getrokken voor als het fout gaat.
Identiek geinstalleerd als de vorige keren, en nu werkt het wel. Wel merk ik dat ik geen hele grote films moet afspelen (8 gig)

Vorige keer ging het iedere keer mis na een reboot. Nu heb ik dat nog niet geprobeerd :X Dan kan ik wel de image terug plaatsen.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik het eindelijk voor elkaar (alles voor een derde keer geinstalleerd), heb ik nu een film te pakken met message code 3 van cinavia. Is hier al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
[TLT]Lynx schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:40:
[...]

update: Alle laatste versies geïnstalleerd voor PMS, codecs en ps3 software. Twee jongens die ervoor geleerd hebben zijn er individueel een avond mee aan het sleutelen geweest. Beiden snappen simpelweg niet dat PMS de draadloze ps3 wel ziet, maar de bedrade ps3 niet. De ps3 is op het netwerk gewoon te pingen als deze aan de kabel hangt, en het internet werkt ook feilloos.
Echter draadloos is de enige methode om een verbinding tussen PMS en ps3 tot stand te brengen..

Ziet de PS3 PMS wel? Daar gaat het namelijk om. Het komt wel vaker voor dat PMS de PS3(s) niet registreert maar dat de PS3 zelf wel PMS kan benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 14:26
[TLT]Lynx schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:40:
[...]

Staat er iets ingesteld in PMS op tabblad General Configuration bij Force networking interface?
Ik gebruikte hem ook een tijdje via wireless en daar moest ik echt aangeven dat hij via wireless ging, nu ik bedraad zit hoef ik daar niets in te vullen, maar je zou er eens hard in kunnen zetten dat je bedraad gaat. (gebruik hier de linux versie dus dat is an eth0, weet even niet hoe dit in Windows heet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een NAS (Ds210j) en gebruik deze als opslag voor mijn series en films, die ik dan kijk via de PS3. Ik codeer met MKV2VOB (films) en met Format Factory (series) hard de ondertitels. Ik loop echter tegen de volgende problemen op en hem na veel zoeken nog nergens een oplossing gevonden.
- Format Factory geeft mij altijd problemen met het omzetten als het langer dan ongeveer een uur is.
- MKV2VOB heeft het euvel dat hij leestekens foutief omzet (é, ï, ë, etc worden niet goed omgezet).
- Tevens gebeurd het soms in MKV2VOB dat een stuk ondertitel de rest van de serie/film blijft hangen.

Heeft iemand een oplossing voor deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Is je kabel niet kapot?
Dan zou internet het ook niet doen lijkt me =/
Ziet de PS3 PMS wel? Daar gaat het namelijk om. Het komt wel vaker voor dat PMS de PS3(s) niet registreert maar dat de PS3 zelf wel PMS kan benaderen.
De PS3 ziet geen enkele mediaplayer, draadloos word zowel PMS als W7 mediaplayer herkent (de laatste gebruik ik overigens niet en heb geen idee waar die vandaan komt)
Staat er iets ingesteld in PMS op tabblad General Configuration bij Force networking interface?
Ik gebruikte hem ook een tijdje via wireless en daar moest ik echt aangeven dat hij via wireless ging, nu ik bedraad zit hoef ik daar niets in te vullen, maar je zou er eens hard in kunnen zetten dat je bedraad gaat. (gebruik hier de linux versie dus dat is an eth0, weet even niet hoe dit in Windows heet).
Deze settings heb ik in alle moeglijke standen geprobeerd, maar helaas geen resultaat. ;(

Keep 'm coming!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frikandizzle
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-07-2024
Kan iemand mij vertellen of de PS3 Media Server op Windows Home Server 2011 werkt? Ik krijg hem namelijk niet werkend, hij zegt steeds dat hij de PS3 niet kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
[TLT]Lynx schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:24:
Deze settings heb ik in alle moeglijke standen geprobeerd, maar helaas geen resultaat. ;(

Keep 'm coming!
Heb je de PC en de PS3 al eens handmatig een vast IP adres gegeven in dezelfde range? (bv PC: 192.168.0.10 & PS3 192.168.0.11)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Meelobee schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:24:
[...]

Heb je de PC en de PS3 al eens handmatig een vast IP adres gegeven in dezelfde range? (bv PC: 192.168.0.10 & PS3 192.168.0.11)
Daarnaast werkt het bij mij alleen als ik de netwerk controller (bij mij een Athros geloof ik, zit nu niet achter de pc met PMS) selecteer.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een raar probleem.

Ik gebruik ps3 mediaserver via mijn DLNA TV van Samsung.

Ik start ps3 mediaserver op mijn p'.

Op mijn tv kies ik bij DLNA uitgang de ps3 mediaserver.
Via dia dlna ingang kom ik bij mijn gedeelde mappen op mijn pc.
tot zover alles oke.
Ik start een film en die begint gewoon te spelen,nog steeds niks aan de hand.

Dan begint mijn rare probleem.
Voorheen zag ik bij gedetecteerde mediarenders mijn samsung TV verschijnen maar nu komt er helemaal niks te staan.

Het enige wat ik zie is bovenaan het rode kruis (dat is logisch want mijn ps3 staat niet aan).

Kan iemand mij uitleggen wat hier nu fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Vraagje. Ik krijg bij een serie de melding data corrupted. Terwijl ik op de pc de bestanden kan afspelen incl. ondertitels. Het zijn x264 mkv bestanden? Moet ik ergens een instelling veranderen?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 09-09 17:16
Sinds kort ben ik verhuisd en heb UPC als internetprovider.
Ik heb het Modem van UPC -> Gigabit Switch -> Laptop & PS3.

Op de laptop zegt Windows bij Netwerksnelheid 1Gbit. Dus dat is goed.

Toch als ik een divx wil streamen (High Stakes Poker) in .avi formaat blijft het beeld stotteren en haperen. Erg irritant.

Nu las ik ergens dat je je PS3 in het modem op 'DMZ' moet zetten, echter kan ik ook niet in de UPC modem komen door in de browser het ip van het modem in te tikken.

Ik heb gewoon PS3 Mediaserver 1.10.51, laatste avisynth op Windows 7. Laptop is een Dual Core T4200 @ 2ghz met 4GB interne geheugen. Zou genoeg moeten zijn lijkt mij :+

Iemand enige handvaten wat ik alvast na kan kijken? Met google vond ik een hoop stotter verhalen waar altijd de oplossing lag bij Gigabit verbindingen, maar dat is het dus niet bij mij.

Als ik op de PS3 het opstart in het menu Transcode gaat het nog meer haperen.

Processor / Geheugengebruik is ongeveer 60~70% om 40%.

Bedankt!

update: heb PS3 media server verwijderd, de nieuwe beta geïnstalleerd. De beta wordt helemaal niet herkent door de PS3 (ook niet als ik manueel naar mediaservers zoek). Toch maar even Tversity proberen, misschien ligt het probleem wel heel ergens anders.

TVersity wordt ook niet gevonden door de PS3.

Hij hapert ook op het zelfde stukje steeds. Pic van PS3 media server tijdens streamen:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/03/1301804312-750.png

Traces:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
[main] TRACE 10:45:21.567 Starting Java PS3 Media Server v1.10.51
[main] TRACE 10:45:21.567 by shagrath / 2008-2009
[main] TRACE 10:45:21.567 http://ps3mediaserver.blogspot.com
[main] TRACE 10:45:21.567 http://code.google.com/p/ps3mediaserver
[main] TRACE 10:45:21.567
[main] TRACE 10:45:21.567 Java 1.6.0_21-Sun Microsystems Inc.
[main] TRACE 10:45:21.567 OS Windows 7 x86 6.1
[main] TRACE 10:45:21.567 Encoding: Cp1252
[main] TRACE 10:45:21.582 Temp folder: C:\Users\Wesley\AppData\Local\Temp\javaps3media
[main] TRACE 10:45:21.629 Found AviSynth plugins dir: C:\Program Files (x86)\AviSynth 2.5\plugins
[main] TRACE 10:45:21.629 !!! It seems VSFilter.dll is not installed into the AviSynth plugins dir ! It could be troublesome for playing subtitled videos with AviSynth !!!
[main] TRACE 10:45:21.660 Registering transcoding engine AviSynth/FFmpeg
[main] TRACE 10:45:21.660 Registering transcoding engine FFmpeg Audio
[main] TRACE 10:45:21.676 Registering transcoding engine MEncoder
[main] TRACE 10:45:21.676 Registering transcoding engine Avisynth/MEncoder
[main] TRACE 10:45:21.676 Registering transcoding engine MPlayer Audio
[main] TRACE 10:45:21.676 Registering transcoding engine MEncoder Web
[main] TRACE 10:45:21.676 Registering transcoding engine MPlayer Video Dump
[main] TRACE 10:45:21.676 Registering transcoding engine MPlayer Web
[main] TRACE 10:45:21.676 Registering transcoding engine TsMuxer
[main] TRACE 10:45:21.676 Registering transcoding engine Audio High Fidelity
[main] TRACE 10:45:21.676 Executable of transcoder profile VideoLan Audio Streaming not found!
[main] TRACE 10:45:21.676 Executable of transcoder profile VideoLan Video Streaming not found!
[main] TRACE 10:45:21.691 Registering transcoding engine FFmpeg DVR-MS Remux
[main] TRACE 10:45:21.691 Registering transcoding engine Raws Thumbnailer
[main] TRACE 10:45:22.097 Scanning network interface lo / Software Loopback Interface 1
[main] TRACE 10:45:22.113 Scanning network interface net0 / WAN Miniport (SSTP)
[main] TRACE 10:45:22.113 Scanning network interface net1 / WAN Miniport (IKEv2)
[main] TRACE 10:45:22.113 Scanning network interface net2 / WAN Miniport (L2TP)
[main] TRACE 10:45:22.128 Scanning network interface net3 / WAN Miniport (PPTP)
[main] TRACE 10:45:22.128 Scanning network interface ppp0 / WAN Miniport (PPPOE)
[main] TRACE 10:45:22.128 Scanning network interface eth0 / WAN Miniport (IPv6)
[main] TRACE 10:45:22.144 Scanning network interface eth1 / WAN Miniport (Network Monitor)
[main] TRACE 10:45:22.144 Scanning network interface eth2 / WAN Miniport (IP)
[main] TRACE 10:45:22.159 Scanning network interface ppp1 / RAS Async Adapter
[main] TRACE 10:45:22.159 Scanning network interface eth3 / Broadcom NetLink (TM) Gigabit Ethernet
[main] TRACE 10:45:22.159 Using address /95.96.20.68 found on network interface: name:eth3 (Broadcom NetLink (TM) Gigabit Ethernet) index: 11 addresses: /95.96.20.68;
[main] TRACE 10:45:22.159 Created socket: /95.96.20.68:5001
[main] TRACE 10:45:22.175 Sending ALIVE...
[Thread-4] TRACE 10:45:22.175 Starting DLNA Server on host 95.96.20.68 and port 5001...
[main] TRACE 10:45:22.237 Using following UUID: 9de6431a-2487-35b0-adc8-ba854e9f4279
[Thread-4] TRACE 10:45:24.286 Receiving a request from: 77.249.8.53
[main] TRACE 10:45:27.538 It's ready! You should see the server appears on XMB
[Thread-17] TRACE 10:45:37.554 Sending ALIVE...
[Thread-17] TRACE 10:46:02.765 Sending ALIVE...
[Thread-4] TRACE 10:47:33.015 Receiving a request from: 95.96.20.68
[Thread-17] TRACE 10:49:08.382 Sending ALIVE...

Kazaa Lite Codec Pack (Standard) verwijderd, laatste versie geïnstalleerd. Probleem blijft: nog steeds haperingen op precies dezelfde stukken. Afspelen via de laptop gaat wel goed (vloeiend).

Het lijkt er op dat hij de internetverbinding gebruikt om te streamen ipv intern als ik het zo zie aan de IP adressen. Het lukt mij geen eens om mijn interne IP adres van de laptop te achterhalen (Krijg steeds externe IP terug).

Update: Het probleem lijkt te liggen aan het modem van UPC. Als ik die van de switch afhaal is er geen enkel probleem. Modem op de switch -> Problemen. Dit zal dus zijn eigen topic krijgen omdat dit geen Mediaserver probleem meer is :)

[ Voor 83% gewijzigd door RedHat op 03-04-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi

vraagje, ik krijg mijn ps3 niet gevonden met PMS
me ps3 staat gewoon aan en weet nie wat ik verder kan doen
heb de startpost gelezen maar daar kan ik niet vinden wat er aan de hand is.

kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 13:55:
hoi

vraagje, ik krijg mijn ps3 niet gevonden met PMS
me ps3 staat gewoon aan en weet nie wat ik verder kan doen
heb de startpost gelezen maar daar kan ik niet vinden wat er aan de hand is.

kan iemand mij helpen?
Met zo weinig info is het twijfelachtig dat iemand de oplossing voor je heeft.
Begin eens met je firewall uit te zetten. Da's meestal de reden dat je PS3 niet wordt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42
el-jorge schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 08:13:
Vraagje. Ik krijg bij een serie de melding data corrupted. Terwijl ik op de pc de bestanden kan afspelen incl. ondertitels. Het zijn x264 mkv bestanden? Moet ik ergens een instelling veranderen?
heb begrepen dan PMS moeite heeft met MKV bestanden. Sommige pakt die wel, andere weer niet. Heb er zelf ook wel eens last van. gebruik iig geen beta van PMS maar gewoon de laatste stabiele versie. 1.51 ofzo. Daar gaat het 99 van de 100 keer gewoon perfect

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Ook ik heb last ondervonden van het gruwelijk vervelende Cinavia. Tot nu toe wilde ik mijn PS3 in officiële staat laten. De prijs van de games vind ik redelijk en ik weet gewoon dat als ik elk spel heb ik ook minder selectief wordt. Maar nu... eerlijk waar... Ik denk dat ik het ga doen ook. Mochten HD films legaal te downloaden zijn zo snel als het kan met nieuwsgroepen voor een redelijk bedrag dan zou ik dat zo doen. Zolang ik die optie niet heb blijf ik ze gewoon op usenet downloaden. (Wat vooralsnog legaal is in Nederland.) Nu blokkeert Sony deze optie en dat zorgt er nou niet bepaald voor dat ik hen een warm hart toedraag. Dit is mijn laatste Playstation.

Ik heb wel een workaround gevonden: Bekijk de film tot Cinavia langs komt. Ga naar date and time settings, zet de klok een uur vooruit en je kunt weer een tijdje verder kijken. Dat is de enige workaround die ik ken. Waarschijnlijk wordt dit binnenkort gepatched. Mijn hoop is gevestigd op de community. Door middel van een ISO is de beveiliging er wel al uit te halen, (Details zijn te vinden via google) maar dat is redelijk omslachtig en je schijnt een BD brander nodig te hebben. Hopelijk kunnen we het straks gewoon uit de audio halen of krijgen we een keer een fatsoenlijk alternatief op het gemak van usenet. (Yeah, right...) Of toch maar een dedicated HD media server aanschaffen en Sony voorgoed vaarwel zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

harlekein schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 18:21:
Ook ik heb last ondervonden van het gruwelijk vervelende Cinavia. Tot nu toe wilde ik mijn PS3 in officiële staat laten. De prijs van de games vind ik redelijk en ik weet gewoon dat als ik elk spel heb ik ook minder selectief wordt. Maar nu... eerlijk waar... Ik denk dat ik het ga doen ook. Mochten HD films legaal te downloaden zijn zo snel als het kan met nieuwsgroepen voor een redelijk bedrag dan zou ik dat zo doen. Zolang ik die optie niet heb blijf ik ze gewoon op usenet downloaden. (Wat vooralsnog legaal is in Nederland.) Nu blokkeert Sony deze optie en dat zorgt er nou niet bepaald voor dat ik hen een warm hart toedraag. Dit is mijn laatste Playstation.

Ik heb wel een workaround gevonden: Bekijk de film tot Cinavia langs komt. Ga naar date and time settings, zet de klok een uur vooruit en je kunt weer een tijdje verder kijken. Dat is de enige workaround die ik ken. Waarschijnlijk wordt dit binnenkort gepatched. Mijn hoop is gevestigd op de community. Door middel van een ISO is de beveiliging er wel al uit te halen, (Details zijn te vinden via google) maar dat is redelijk omslachtig en je schijnt een BD brander nodig te hebben. Hopelijk kunnen we het straks gewoon uit de audio halen of krijgen we een keer een fatsoenlijk alternatief op het gemak van usenet. (Yeah, right...) Of toch maar een dedicated HD media server aanschaffen en Sony voorgoed vaarwel zeggen.
In mkv2vob zit volgens mij een optie die de Cinavia eruit haalt (of hij doet het standaard al). Geen idee of het werkt, maar je zou het kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 11:11
Ik heb 2 vraagjes:

Ik heb een Playstaion 3 slim aangesloten op m'n netwerk aan mijn tv sony bravia en mijn windows 7 desktop pc (net 1 maand oud).

Tijdens het kijken naar films op mijn tv (start Playstation, PS3 media server en klik in het playstation menu op PS3 media server icon waarna ik in mijn mappen van de pc kan) ondervind ik 2 dingen.

Soms valt het geluid weg, het stottert niet maar valt daadwerkelijk 2-10 sec weg (zeker 5 x per film) terwijl het beeld soepel doorloopt waarna het geluid weer op een gegeven moment aanhaakt.

Verder wil het soms voorkomen dat de film pas na 1 uur een error geeft en er mee stopt. DLNA error 2104 (volgens mij een netwerk fout), maar is het niet gek dat die pas na een uur optreedt?

Verder lukt het mij overigens ook niet om vooruit of terug te spoelen..

Verder staat de PS3 wel ingesteld op NAT type 2.. (weet niet of dat er mee te maken heeft?)
[main] TRACE 15:28:29.421 Starting Java PS3 Media Server v1.10.51
[main] TRACE 15:28:29.423 by shagrath / 2008-2009
[main] TRACE 15:28:29.423 http://ps3mediaserver.blogspot.com
[main] TRACE 15:28:29.423 http://code.google.com/p/ps3mediaserver
[main] TRACE 15:28:29.423
[main] TRACE 15:28:29.423 Java 1.6.0_10-Sun Microsystems Inc.
[main] TRACE 15:28:29.424 OS Windows Vista x86 6.1
[main] TRACE 15:28:29.424 Encoding: Cp1252
[main] TRACE 15:28:29.429 Temp folder: C:\Users\ADMINI~1\AppData\Local\Temp\javaps3media
[main] TRACE 15:28:29.430 Found VideoLAN version 1.1.7 at: C:\Program Files (x86)\VideoLAN\VLC\vlc.exe
[main] TRACE 15:28:29.439 AVISynth not found! Transcoder profile AviSynth/FFmpeg will not be used!
[main] TRACE 15:28:29.440 Registering transcoding engine FFmpeg Audio
[main] TRACE 15:28:29.445 Registering transcoding engine MEncoder
[main] TRACE 15:28:29.446 AVISynth not found! Transcoder profile Avisynth/MEncoder will not be used!
[main] TRACE 15:28:29.446 Registering transcoding engine MPlayer Audio
[main] TRACE 15:28:29.447 Registering transcoding engine MEncoder Web
[main] TRACE 15:28:29.447 Registering transcoding engine MPlayer Video Dump
[main] TRACE 15:28:29.447 Registering transcoding engine MPlayer Web
[main] TRACE 15:28:29.449 Registering transcoding engine TsMuxer
[main] TRACE 15:28:29.450 Registering transcoding engine Audio High Fidelity
[main] TRACE 15:28:29.450 Registering transcoding engine VideoLan Audio Streaming
[main] TRACE 15:28:29.451 Registering transcoding engine VideoLan Video Streaming
[main] TRACE 15:28:29.452 Registering transcoding engine FFmpeg DVR-MS Remux
[main] TRACE 15:28:29.453 Registering transcoding engine Raws Thumbnailer
[main] TRACE 15:28:29.453 AviSynth in not installed ! You cannot use avsmencoder as transcoding engine !
[main] TRACE 15:28:29.834 Scanning network interface lo / Software Loopback Interface 1
[main] TRACE 15:28:29.837 Scanning network interface net0 / WAN Miniport (PPTP)
[main] TRACE 15:28:29.841 Scanning network interface net1 / WAN Miniport (SSTP)
[main] TRACE 15:28:29.844 Scanning network interface net2 / WAN Miniport (IKEv2)
[main] TRACE 15:28:29.848 Scanning network interface net3 / WAN Miniport (L2TP)
[main] TRACE 15:28:29.851 Scanning network interface eth0 / WAN Miniport (Network Monitor)
[main] TRACE 15:28:29.855 Scanning network interface eth1 / WAN Miniport (IP)
[main] TRACE 15:28:29.858 Scanning network interface eth2 / WAN Miniport (IPv6)
[main] TRACE 15:28:29.862 Scanning network interface ppp0 / WAN Miniport (PPPOE)
[main] TRACE 15:28:29.865 Scanning network interface ppp1 / RAS Async Adapter
[main] TRACE 15:28:29.869 Scanning network interface eth3 / Realtek PCIe GBE Family Controller
[main] TRACE 15:28:29.872 Using address /192.168.1.6 found on network interface: name:eth3 (Realtek PCIe GBE Family Controller) index: 11 addresses: /192.168.1.6;
[main] TRACE 15:28:29.873 Created socket: /192.168.1.6:5001
[Thread-5] TRACE 15:28:29.876 Starting DLNA Server on host 192.168.1.6 and port 5001...
[main] TRACE 15:28:29.877 Sending ALIVE...
[main] TRACE 15:28:29.907 Using following UUID: 2ef8a449-93b5-3a45-893e-496c8f686bcd
[Thread-5] TRACE 15:28:31.215 Receiving a request from: 192.168.1.7
[Thread-5] TRACE 15:28:31.440 Receiving a request from: 192.168.1.6
[Thread-5] TRACE 15:28:31.848 Receiving a request from: 192.168.1.4
[main] TRACE 15:28:33.723 It's ready! You should see the server appears on XMB
[Thread-23] TRACE 15:28:43.722 Sending ALIVE...
[Thread-56] TRACE 15:28:46.130 Starting transcode/remux of twiz-next3days720p.mkv
[Thread-23] TRACE 15:29:09.265 Sending ALIVE...
[win32/mencoder.exe] TRACE 15:29:12.806 Process C:\Program Files (x86)\PS3 Media Server\win32\mencoder.exe has a return code of -1073741819! Maybe an error occured... check the log file
[Thread-71] TRACE 15:29:13.192 Exception in thread "Thread-71" java.lang.ArrayIndexOutOfBoundsException
[Thread-71] TRACE 15:29:13.193 at java.lang.System.arraycopy(Native Method)
[Thread-71] TRACE 15:29:13.193 at net.pms.io.BufferedOutputFile.read(BufferedOutputFile.java:436)
[Thread-71] TRACE 15:29:13.193 at net.pms.io.BufferedOutputFile.access$100(BufferedOutputFile.java:31)
[Thread-71] TRACE 15:29:13.195 at net.pms.io.BufferedOutputFile$WaitBufferedInputStream.read(BufferedOutputFile.java:54)
[Thread-71] TRACE 15:29:13.195 at net.pms.network.Request.sendBytes(Request.java:470)
[Thread-71] TRACE 15:29:13.195 at net.pms.network.Request.answer(Request.java:431)
[Thread-71] TRACE 15:29:13.195 at net.pms.network.RequestHandler.run(RequestHandler.java:126)
[Thread-71] TRACE 15:29:13.196 at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
[Thread-23] TRACE 15:32:13.475 Sending ALIVE...
[Thread-23] TRACE 15:35:18.161 Sending ALIVE...
[Thread-23] TRACE 15:38:24.477 Sending ALIVE...
[Thread-23] TRACE 15:41:28.437 Sending ALIVE...
[Thread-23] TRACE 15:44:34.057 Sending ALIVE...
[Thread-203] TRACE 15:45:48.558 Starting transcode/remux of London.Boulevard.2010.720p.BluRay.X264-AMIABLE.mkv
[Thread-23] TRACE 15:47:37.208 Sending ALIVE...
[Thread-23] TRACE 15:50:40.083 Sending ALIVE...
[Thread-23] TRACE 15:53:45.053 Sending ALIVE...
[Thread-23] TRACE 15:56:49.175 Sending ALIVE...
[Thread-23] TRACE 15:59:54.543 Sending ALIVE...
[Thread-23] TRACE 16:02:59.506 Sending ALIVE...
[Thread-23] TRACE 16:06:04.570 Sending ALIVE...
[Thread-23] TRACE 16:09:09.254 Sending ALIVE...
[Thread-23] TRACE 16:12:13.376 Sending ALIVE...
[Thread-23] TRACE 16:15:18.972 Sending ALIVE...
[Thread-23] TRACE 16:18:24.135 Sending ALIVE...
[Thread-23] TRACE 16:21:24.136 Sending ALIVE...
[Thread-23] TRACE 16:24:24.136 Sending ALIVE...
[Thread-23] TRACE 16:27:24.138 Sending ALIVE...
[Thread-23] TRACE 16:30:24.141 Sending ALIVE...

[ Voor 81% gewijzigd door Brik op 07-04-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

harlekein schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 18:21:
Ook ik heb last ondervonden van het gruwelijk vervelende Cinavia.

KNIP

Ik heb wel een workaround gevonden: Bekijk de film tot Cinavia langs komt. Ga naar date and time settings, zet de klok een uur vooruit en je kunt weer een tijdje verder kijken. Dat is de enige workaround die ik ken.

KNIP
Ik dacht dat met 1,5x speed (of sneller) langs betreffende moment scrollen ook nog gewoon werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 11:10
Hello,

Sinds een week of twee werkt mijn PS3 niet meer mee mbt het streamen van MP3's. Ik heb een Synology210j waarbij de mediaserver (gewoon de standaard DNLA) aan staat.

De PS3 vind de mediaserver en bij zowel foto als video laat hij de mappen zien, vervolgens de bestanden en kun je alles bekijken. Bij muziek laat ie wel de mappen zien maar volgens de ps3 staan er in geen enkele map tracks "er zijn geen tracks".

Opnieuw geindexeerd, andere menu structuur gekozen, server opnieuw opgestart. Niets helpt, de muziekmap blijft 'leeg'...

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2024
Brik schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:16:
Ik heb 2 vraagjes:

Ik heb een Playstaion 3 slim aangesloten op m'n netwerk aan mijn tv sony bravia en mijn windows 7 desktop pc (net 1 maand oud).

Tijdens het kijken naar films op mijn tv (start Playstation, PS3 media server en klik in het playstation menu op PS3 media server icon waarna ik in mijn mappen van de pc kan) ondervind ik 2 dingen.

Soms valt het geluid weg, het stottert niet maar valt daadwerkelijk 2-10 sec weg (zeker 5 x per film) terwijl het beeld soepel doorloopt waarna het geluid weer op een gegeven moment aanhaakt.

Verder wil het soms voorkomen dat de film pas na 1 uur een error geeft en er mee stopt. DLNA error 2104 (volgens mij een netwerk fout), maar is het niet gek dat die pas na een uur optreedt?

Verder lukt het mij overigens ook niet om vooruit of terug te spoelen..

Verder staat de PS3 wel ingesteld op NAT type 2.. (weet niet of dat er mee te maken heeft?)
Je hebt wel een hele oude versie van PS3 Media Server. Misschien helpt het om een nieuwere versie te installeren. De laatste beta build is hier te downloaden. Ik gebruik zelf altijd de laatste SubJunk Build.

Is je netwerk bedraad of wireless? Vooruit of terug spoelen van HD-content lukt inderdaad niet. NAT type 2 is verder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
Vooruit en terugspoelen gaat nu supel. Krijg alleen soms nog een netwerk fout 2104 en het geluid wordt alleen maar erger. Haper en haper. Terwijl het beeld vloeiend loopt. Snap er niks van. Maakt ook niet uit of ik het geluid via mijn tv of via mijn 2.1 setje laat lopen....

Ik ga eens even aan de slag met die subjunk build!

Verder heb ik een wired systeem hier omdat ik al het gevoel had dat het daar aan zou kunnen liggen. Alles is nu bedraad aangesloten op mijn netgear wpn824 van UPC.

1dag later:

Nog steeds geen verbetering met geluid danwel protocol fout 2104. Zal nog eens een film aanzetten en log hier posten.

Nog gekker..

Bij een bepaalde film die ik probeer te streamen begint het stotteren precies op hetzelfde moment, terwijl ik als ik op de pc kijk geen problemen heb. Buffer is ook nog gewoon vol dan btw....
[main] TRACE 21:23:37.551 Starting Java PS3 Media Server v1.20.412
[main] TRACE 21:23:37.551 by shagrath / 2008-2010
[main] TRACE 21:23:37.551 http://ps3mediaserver.blogspot.com
[main] TRACE 21:23:37.551 http://code.google.com/p/ps3mediaserver
[main] TRACE 21:23:37.551
[main] TRACE 21:23:37.551 Java 1.6.0_10-Sun Microsystems Inc.
[main] TRACE 21:23:37.551 OS Windows Vista x86 6.1
[main] TRACE 21:23:37.551 Encoding: UTF-8
[main] TRACE 21:23:37.567 Temp folder: C:\Users\ADMINI~1\AppData\Local\Temp\javaps3media
[main] TRACE 21:23:37.676 Loading configuration file: Bravia4500.conf
[main] TRACE 21:23:37.676 Loading configuration file: Bravia5500.conf
[main] TRACE 21:23:37.676 Loading configuration file: BraviaEX.conf
[main] TRACE 21:23:37.676 Loading configuration file: FreeboxHD.conf
[main] TRACE 21:23:37.676 Loading configuration file: FreecomMusicPal.conf
[main] TRACE 21:23:37.676 Loading configuration file: Kuro.conf
[main] TRACE 21:23:37.676 Loading configuration file: Philips.conf
[main] TRACE 21:23:37.692 Loading configuration file: PopcornHour.conf
[main] TRACE 21:23:37.692 Loading configuration file: PS3.conf
[main] TRACE 21:23:37.692 Loading configuration file: Realtek.conf
[main] TRACE 21:23:37.692 Loading configuration file: Samsung.conf
[main] TRACE 21:23:37.692 Loading configuration file: Streamium.conf
[main] TRACE 21:23:37.692 Loading configuration file: WDTVLive.conf
[main] TRACE 21:23:37.692 Loading configuration file: XBMC.conf
[main] TRACE 21:23:37.692 Loading configuration file: XBOX360.conf
[main] TRACE 21:23:37.692 Checking font cache... launching simple instance of MPlayer... You may have to wait 60 seconds !
[main] TRACE 21:23:38.400 Done!
[main] TRACE 21:23:38.400 Found AviSynth plugins dir: C:\Program Files (x86)\AviSynth 2.5\plugins
[main] TRACE 21:23:38.400 !!! It seems VSFilter.dll is not installed into the AviSynth plugins dir ! It could be troublesome for playing subtitled videos with AviSynth !!!
[main] TRACE 21:23:38.400 Found VideoLAN version 1.1.7 at: C:\Program Files (x86)\VideoLAN\VLC\vlc.exe
[main] TRACE 21:23:38.400 Unfortunately, VideoLAN 1.x is not supported at this point. Last known working version is 0.98
[main] TRACE 21:23:38.431 Registering transcoding engine AviSynth/FFmpeg
[main] TRACE 21:23:38.431 Registering transcoding engine FFmpeg Audio
[main] TRACE 21:23:38.447 Registering transcoding engine MEncoder
[main] TRACE 21:23:38.447 Registering transcoding engine Avisynth/MEncoder
[main] TRACE 21:23:38.447 Registering transcoding engine MPlayer Audio
[main] TRACE 21:23:38.447 Registering transcoding engine MEncoder Web
[main] TRACE 21:23:38.447 Registering transcoding engine MPlayer Video Dump
[main] TRACE 21:23:38.447 Registering transcoding engine MPlayer Web
[main] TRACE 21:23:38.447 Registering transcoding engine TsMuxer
[main] TRACE 21:23:38.447 Registering transcoding engine Audio High Fidelity
[main] TRACE 21:23:38.462 Registering transcoding engine VideoLan Audio Streaming
[main] TRACE 21:23:38.462 Registering transcoding engine VideoLan Video Streaming
[main] TRACE 21:23:38.462 Registering transcoding engine FFmpeg DVR-MS Remux
[main] TRACE 21:23:38.462 Registering transcoding engine Raws Thumbnailer
[main] TRACE 21:23:38.790 Scanning network interface lo / Software Loopback Interface 1
[main] TRACE 21:23:38.805 Scanning network interface net0 / WAN Miniport (PPTP)
[main] TRACE 21:23:38.805 Scanning network interface net1 / WAN Miniport (SSTP)
[main] TRACE 21:23:38.805 Scanning network interface net2 / WAN Miniport (IKEv2)
[main] TRACE 21:23:38.805 Scanning network interface net3 / WAN Miniport (L2TP)
[main] TRACE 21:23:38.821 Scanning network interface eth0 / WAN Miniport (Network Monitor)
[main] TRACE 21:23:38.821 Scanning network interface eth1 / WAN Miniport (IP)
[main] TRACE 21:23:38.821 Scanning network interface eth2 / WAN Miniport (IPv6)
[main] TRACE 21:23:38.821 Scanning network interface ppp0 / WAN Miniport (PPPOE)
[main] TRACE 21:23:38.821 Scanning network interface ppp1 / RAS Async Adapter
[main] TRACE 21:23:38.837 Scanning network interface eth3 / Realtek PCIe GBE Family Controller
[main] TRACE 21:23:38.837 Using address /192.168.1.3 found on network interface: name:eth3 (Realtek PCIe GBE Family Controller) index: 11 addresses: /192.168.1.3;
[main] TRACE 21:23:38.837 Created socket: /192.168.1.3:5001
[main] TRACE 21:23:38.930 Using following UUID: 2ef8a449-93b5-3a45-893e-496c8f686bcd
[New I/O server worker #1-1] TRACE 21:23:40.747 Media renderer was not recognized. HTTP User agent :Microsoft-Windows/6.1 UPnP/1.0 Windows-Media-Player-DMS/12.0.7600.16385 DLNADOC/1.50
[New I/O server worker #1-2] TRACE 21:23:40.825 Media renderer was not recognized. HTTP User agent :Windows-Media-Player-DMS/12.0.7600.16385
[New I/O server worker #1-3] TRACE 21:23:41.090 Renderer Playstation 3 found on this address: /192.168.1.6
[New I/O server worker #1-4] TRACE 21:23:42.029 Renderer Sony Bravia EX Series found on this address: /192.168.1.7
[New I/O server worker #1-3] TRACE 21:23:43.108 Renderer Playstation 3 have an estimated network speed of: 93 Mb/s
[New I/O server worker #1-4] TRACE 21:23:44.032 Renderer Sony Bravia EX Series have an estimated network speed of: 15 Mb/s
[main] TRACE 21:23:44.110 It's ready! You should see the server appears on XMB
[New I/O server worker #1-1] TRACE 21:25:18.986 Starting transcode/remux of l-lawki.cd1.avi
[New I/O server worker #1-3] TRACE 21:43:26.562 Media renderer was not recognized. HTTP User agent :Microsoft-Windows/6.1 UPnP/1.0 Windows-Media-Player-DMS/12.0.7600.16385 DLNADOC/1.50
[New I/O server worker #1-4] TRACE 21:43:26.609 Media renderer was not recognized. HTTP User agent :Windows-Media-Player-DMS/12.0.7600.16385
Er lijkt hier ook iets mis te gaan op het einde waarna de connectie (na 30 min) verbroken wordt.

[ Voor 137% gewijzigd door Brik op 10-04-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

JAAAAAA!
Er is eindelijk een goede mediacenter app, ontwikkeld! Showtime genaamd. Streamt probleemloos alle formaten van het netwerk en interne/externe hdd!
Gebruikt netjes de Cell voor het afspelen van 1080p en ondersteunt .srt!

Heb er lang op moeten wachten, maar ben er helemaal blij mee :P
Nooit meer het gezeik met transcoden etc.. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Wootism op 11-04-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:22
Wootism schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:18:
JAAAAAA!
Er is eindelijk een goede mediacenter app, ontwikkeld! Showtime genaamd. Streamt probleemloos alle formaten van het netwerk en interne/externe hdd!
Gebruikt netjes de Cell voor het afspelen van 1080p en ondersteunt .srt!

Heb er lang op moeten wachten, maar ben er helemaal blij mee :P
Nooit meer het gezeik met transcoden etc.. _/-\o_
helemaal probleemloos is het nog niet en via netwerk streamen lukt mij in ieder geval nog niet. Denk wel dat het stappen de goede richting op zijn.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe release ps3mediaverver!!!!

http://code.google.com/p/ps3mediaserver/downloads/list

have fun!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Is er ook nog een lijst met fixes? De issues lijst op de site is voor mij niet helemaal duidelijk. Welk issue er is opgelost in deze release, haal ik er in ieder geval niet uit.

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidsnake380
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11-2023
ThePrutser schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:36:
[...]

Is er ook nog een lijst met fixes? De issues lijst op de site is voor mij niet helemaal duidelijk. Welk issue er is opgelost in deze release, haal ik er in ieder geval niet uit.
http://code.google.com/p/...ANGELOG?spec=svn542&r=542

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:50
Is deze ook te installeren op een Synology NAS? Ik bezit een DS1010+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
@hierboven:
Het is mogelijk PMS op een NAS te installeren. Maar je performance bottleneck is de atom processor. Atom kan vast wel transmuxen. Maar transcoden trek je niet met zo'n CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:50
iBurger schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:40:
@hierboven:
Het is mogelijk PMS op een NAS te installeren. Maar je performance bottleneck is de atom processor. Atom kan vast wel transmuxen. Maar transcoden trek je niet met zo'n CPU.
Denk je dat ja..... Heb wel een DS1010+ wat een van de snelste nassen is van Synology.

Weet jij hoe je een dergelijke installatie moet aanpakken en zijn daar .IPKG bestanden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Vjenne-ICT schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:48:
[...]

Denk je dat ja..... Heb wel een DS1010+ wat een van de snelste nassen is van Synology.

Weet jij hoe je een dergelijke installatie moet aanpakken en zijn daar .IPKG bestanden voor?
http://bit.ly/hnfp43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42
werkt PMS ook naar smartphones? iphone of android?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
Heb (zoals een paar post hierboven beschreven) al mijn problemen kunnen oplossen door een gigabit switch te gebruiken ipv upc router. 0,0 problemen meer :) !

Geen netwerkfouten en geen audioproblemen meer..

[ Voor 14% gewijzigd door Brik op 14-04-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Deze avond voor het eerst in aanvaring gekomen met de DRM technologie van Cinavia i.c.m. ps3 media server en mijn ps3 slim. Na 20 minuten werd het geluid gedempt (Cinavia "message 3").

Wat ik geprobeerd heb om de beveiliging te omzeilen:
  • Net voor de 20 minuten mark doorspoelen @ 1,5x
  • Klok een uur terugzetten
  • 15 minuten pauzeren (leek te werken, maar na de 40 minuten mark trad de beveiliging terug in werking)
  • MKV omzetten met mkv2vob (always transcode DTS aangevinkt) en afspelen vanaf USB-stick in ps3 slim
  • Audio-uitvoer van ps3 slim wijzingen van HDMI naar optisch en meervoudige output aanvinken
Helaas werkten geen van bovenstaande handelingen. We hebben onze sofa moeten verlaten ;w en hebben de film dan maar achter de PC uitgezien (afspelen met VLC vormt geen probleem).

Het watermerk in de audiostream werkt prima, kudos voor Cinavia >:). Nu maar hopen dat er een work-around wordt ontwikkeld die de beveiliging omzeilt. Overigens wordt Cinavia DRM niet enkel in blu-rays, maar ook in dvd's toegepast (zie hier).

Momenteel lijkt de enige oplossing tegen Cinavia DRM: apparatuur gebruiken (oudere dvd- en blu-rayspelers) zonder Cinaviameuk. Jammer dat de PS3 besmet is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Omzetten met mkv2vob werkt volgens mij alleen voor streamen en niet als je hem daarna via usb stick afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Blindfold schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 00:01:
Omzetten met mkv2vob werkt volgens mij alleen voor streamen en niet als je hem daarna via usb stick afspeelt.
Neen dat zal ook niet werken, de transcoding van DTS naar AC3 vernietigt het audiowatermerk niet. Zolang je audio hebt, zit er een watermerk in.

[ Voor 6% gewijzigd door FezzFest op 15-04-2011 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

FezzFest schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 08:09:
[...]

Neen dat zal ook niet werken, de transcoding van DTS naar AC3 vernietigt het audiowatermerk niet. Zolang je audio hebt, zit er een watermerk in.
Dat zou je zeggen ja, maar blijkbaar schijnt het wel te werken. Check dit topic maar.

-edit: Ik had het al een tijdje terug gelezen. Nu lees ik dat er sinds een laatste firmware update toch weer problemen zijn. Het ging niet zozeer om het transcoden, maar er was een truucje met de multi-out instellingen van je PS3 waardoor je video met AC3 audio kon draaien zonder dat Cinavia aansloeg.

-Edit2: Ik weet niet of dit ondertussen ook niet meer werkt, maar de Developer van mkv2vob geeft als instructie:

For cinavia "Always transcode DTS" must be unchecked, must be file mode not avchd, and you must have an AMP/sound system with DTS capability.
Lijkt dus weer een andere oplossing te zijn dan de multi-out fix die niet je DTS omzet
bron

[ Voor 51% gewijzigd door Blindfold op 15-04-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
Ik zet alles om van MKV naar MPEG voor de ps3 met mkv2vob, en ook met DTS omzetten.
Werkt perfect

Speelt alles zo van me Synology DS411J af :), nadeel zelf vindt ik wel ik eerst alles moet omzetten voor de PS3 er iets mee kan.
Kortom als ik PMS op de DS411J kan krijgen zou dat een verademing zijn, ( ik kijk geen 1080P ) alleen 720P en rest gewoon 480P ( series )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
Ik snap er niks meer van. Ik blijf een dnla protocol error 2104 krijgen elke 20-40 minuten.

Ik stream vanaf mijn pc via een switch naar mijn ps3. Verder zit er op die switch nog een andere pc en mijn UPC router aangesloten.
Ik heb de PS3 een static IP gegeven en een DMZ ingesteld.
Ik heb PS3 Media server unblocked bij mijn windows firewall.

En toch blijf ik maar die protocol fout krijgen en moet ik alles weer rebooten voordat ik mn film verder af kan kijken.

Trace van PS3 media server
[New I/O server worker #1-3] TRACE 10:57:56.032 Starting transcode/remux of Inside Job.mp4
[New I/O server worker #1-4] TRACE 11:12:57.683 Media renderer was not recognized. HTTP User agent :Microsoft-Windows/6.1 UPnP/1.0 Windows-Media-Player-DMS/12.0.7600.16385 DLNADOC/1.50
[New I/O server worker #1-1] TRACE 11:12:57.755 Media renderer was not recognized. HTTP User agent :Windows-Media-Player-DMS/12.0.7600.16385
[New I/O server worker #1-2] TRACE 11:32:57.745 Media renderer was not recognized. HTTP User agent :Microsoft-Windows/6.1 UPnP/1.0 Windows-Media-Player-DMS/12.0.7600.16385 DLNADOC/1.50
[New I/O server worker #1-3] TRACE 11:32:57.828 Media renderer was not recognized. HTTP User agent :Windows-Media-Player-DMS/12.0.7600.16385
Heeft iemand ook maar enig idee wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Blindfold schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:02:
[...]

Dat zou je zeggen ja, maar blijkbaar schijnt het wel te werken. Check dit topic maar.

-edit: Ik had het al een tijdje terug gelezen. Nu lees ik dat er sinds een laatste firmware update toch weer problemen zijn. Het ging niet zozeer om het transcoden, maar er was een truucje met de multi-out instellingen van je PS3 waardoor je video met AC3 audio kon draaien zonder dat Cinavia aansloeg.

-Edit2: Ik weet niet of dit ondertussen ook niet meer werkt, maar de Developer van mkv2vob geeft als instructie:

For cinavia "Always transcode DTS" must be unchecked, must be file mode not avchd, and you must have an AMP/sound system with DTS capability.
Lijkt dus weer een andere oplossing te zijn dan de multi-out fix die niet je DTS omzet
bron
Thx voor de links, ik zal het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Nog meer mensen met de foutmelding:

"There are no tracks"?

Tracelog:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
[main] TRACE 19:38:53.591 Starting PS3 Media Server (SubJunk Build) 1.21.0-SB22
[main] TRACE 19:38:53.591 Base by shagrath / 2008-2011
[main] TRACE 19:38:53.591 http://ps3mediaserver.org
[main] TRACE 19:38:53.591 Custom build by SubJunk, http://www.spirton.com
[main] TRACE 19:38:53.591 http://ps3mediaserver.blogspot.com
[main] TRACE 19:38:53.591 http://code.google.com/p/ps3mediaserver
[main] TRACE 19:38:53.591
[main] TRACE 19:38:53.591 Java: 1.6.0_23-Sun Microsystems Inc.
[main] TRACE 19:38:53.591 OS: Windows 7 x86 6.1
[main] TRACE 19:38:53.591 Encoding: UTF-8
[main] TRACE 19:38:53.591 PMS.conf: C:\Users\******\AppData\Roaming\PMS\PMS.conf
[main] TRACE 19:38:53.591 Working directory: C:\Program Files (x86)\PS3 Media Server
[main] TRACE 19:38:53.607 Temp folder: C:\Users\*****\AppData\Local\Temp\ps3mediaserver
[main] TRACE 19:38:53.872 Loading configuration file: Android.conf
[main] TRACE 19:38:53.888 Loading configuration file: Bravia4500.conf
[main] TRACE 19:38:53.888 Loading configuration file: Bravia5500.conf
[main] TRACE 19:38:53.903 Loading configuration file: BraviaEX.conf
[main] TRACE 19:38:53.903 Loading configuration file: FreeboxHD.conf
[main] TRACE 19:38:53.903 Loading configuration file: FreecomMusicPal.conf
[main] TRACE 19:38:53.903 Loading configuration file: Kuro.conf
[main] TRACE 19:38:53.903 Loading configuration file: N900.conf
[main] TRACE 19:38:53.919 Loading configuration file: Philips.conf
[main] TRACE 19:38:53.919 Loading configuration file: PopcornHour.conf
[main] TRACE 19:38:53.919 Loading configuration file: PS3.conf
[main] TRACE 19:38:53.919 Loading configuration file: Realtek.conf
[main] TRACE 19:38:53.935 Loading configuration file: Samsung.conf
[main] TRACE 19:38:53.935 Loading configuration file: Streamium.conf
[main] TRACE 19:38:53.935 Loading configuration file: WDTVLive.conf
[main] TRACE 19:38:53.935 Loading configuration file: WMP.conf
[main] TRACE 19:38:53.935 Loading configuration file: XBMC.conf
[main] TRACE 19:38:53.950 Loading configuration file: XBOX360.conf
[main] TRACE 19:38:53.966 Checking MPlayer font cache. It can take a minute or so.
[main] TRACE 19:38:58.990 Done!
[main] TRACE 19:38:59.021 Loading plugins from C:\Program Files (x86)\PS3 Media Server\plugins
[main] TRACE 19:38:59.068 Found plugin: com.chocolatey.pmsencoder.Plugin
[main] TRACE 19:38:59.084 PMSEncoder: initializing PMSEncoder 1.5.5
[main] TRACE 19:38:59.489 PMSEncoder: loading built-in log4j config file: jar:file:/C:/Program%20Files%20(x86)/PS3%20Media%20Server/plugins/pmsencoder.jar!/log4j_default.xml
[main] TRACE 19:39:02.375 Registering transcoding engine: PMSEncoder
[main] TRACE 19:39:02.375 Transcoder profile AviSynth/FFmpeg will not be used because AviSynth was not found
[main] TRACE 19:39:02.375 Registering transcoding engine: FFmpeg Audio
[main] TRACE 19:39:02.391 Registering transcoding engine: MEncoder
[main] TRACE 19:39:02.391 Transcoder profile Avisynth/MEncoder will not be used because AviSynth was not found
[main] TRACE 19:39:02.391 Registering transcoding engine: MPlayer Audio
[main] TRACE 19:39:02.391 Registering transcoding engine: MEncoder Web
[main] TRACE 19:39:02.391 Registering transcoding engine: MPlayer Video Dump
[main] TRACE 19:39:02.391 Registering transcoding engine: MPlayer Web
[main] TRACE 19:39:02.406 Registering transcoding engine: TsMuxer
[main] TRACE 19:39:02.406 Registering transcoding engine: Audio High Fidelity
[main] TRACE 19:39:02.406 Executable of transcoder profile VLC Audio Streaming not found
[main] TRACE 19:39:02.406 Executable of transcoder profile VLC Video Streaming not found
[main] TRACE 19:39:02.406 Registering transcoding engine: FFmpeg DVR-MS Remux
[main] TRACE 19:39:02.406 Registering transcoding engine: Raws Thumbnailer
[main] TRACE 19:39:02.921 Scanning network interface eth3 / NVIDIA nForce Networking Controller
[main] TRACE 19:39:02.968 Using address /192.168.2.122 found on network interface: name:eth3 (NVIDIA nForce Networking Controller) index: 11 addresses: /192.168.2.122;
[main] TRACE 19:39:02.968 Created socket: /192.168.2.122:5001
[main] TRACE 19:39:03.452 Using the following UUID: 73435af6-f38f-344e-a47b-075d33c79fab
[New I/O server worker #1-1] TRACE 19:39:06.650 Renderer Playstation 3 found on this address: /192.168.2.12
[New I/O server worker #1-1] TRACE 19:39:08.663 Renderer Playstation 3 has an estimated network speed of: 85 Mb/s
[main] TRACE 19:42:03.382 The server should now appear on your renderer

Inmiddels deze vervangen voor deze, maar in geen van beide gevallen schijnt er iets te gebeuren...

Codecs wellicht het probleem?

[ Voor 86% gewijzigd door Dwazer op 15-04-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

FezzFest schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 08:09:
[...]

Is het geen oplossing om de DTS/AC3 track te 'verpakken' als PCM audio stream? Op die manier zal de PS3 de PCM 'audio' data 1op1 doorgeven aan je versterker, die vervolgens de DTS/AC3 zal decoderen en afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Dwazer schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 19:50:

"There are no tracks"?

Inmiddels deze vervangen voor deze, maar in geen van beide gevallen schijnt er iets te gebeuren...

Codecs wellicht het probleem?
Of je zit per ongeluk bij Audio te kijken ;) Schrik ik nu soms nog van.

edit: Tracelog verwijderd uit de quote

[ Voor 84% gewijzigd door Blindfold op 16-04-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

"There are no tracks"?
Klinkt als kijken in de verkeerde categorie. Dus films onder audio, of audio onder foto's b.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
DCFreak schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 22:14:
[...]

PCM 'audio' data 1op1 doorgeven aan je versterker, die vervolgens de DTS/AC3 zal decoderen en afspelen.
Als dat waar is, moet dat werken (dus de PS3 lust audio gewoon door en "kijkt" er zelfs niet naar). Ik kan het jammer genoeg niet uittesten wegens gebrek aan een aparte versterker (PS3 hangt met HDMI rechtstreeks aan de TV hier).

"There are no tracks"?
Nog nooit last van gehad.

[ Voor 18% gewijzigd door FezzFest op 16-04-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

FezzFest schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 15:46:
[...]

Als dat waar is, moet dat werken (dus de PS3 lust audio gewoon door en "kijkt" er zelfs niet naar). Ik kan het jammer genoeg niet uittesten wegens gebrek aan een aparte versterker (PS3 hangt met HDMI rechtstreeks aan de TV hier).
Het principe werkt in ieder geval, ik heb hier een media bestand waarbij de DTS audio data in een PCM audio track zit. Bij het afspelen geeft de PS3 aan dat hij 2-kanaals PCM aan het afspelen is, en de externe versterker 'ziet' het als DTS en speelt het ook af (DTS ledje gaat aan etc).

Om de Cinavia beveiliging te ontlopen werkt het dus ook;
Embed DTS core in a PCM track, like in the DTS CDs. There is a special way in which DTS compressed can be stored in a WAV file, for example, and eventualy written on a CD-audio. A player such as VLC will see there is a DTS track inside and decode it correctly; others may not know that and will produce a hissing noise (static). So appart from embedding DTS sound in a PCM track, one absolutely needs an external AV-receiver to decode it.

Pros:
Very good quality, the bitrate of the DTS track is higher than of a AC3 one, from a DVD.
Not detectable by the Cinavia enabled player if it is set to pass-through the audio to an external decoder. This way the information about the source of content is lost and the external decoder has no reason not to decode the audio.
Cons:
Well, there could be a reason: if it does not know how to extract DTS from PCM. We tried this a while ago, but could not find an AV-receiver to cope with the DTS-in-PCM track, so we only mentioned it now to present you all the posibilities, even theoretical ones. This is more like: "what a nice idea, too bad I cannot use it"
http://forum.dvdfab.com/s...t=1?vid=avangate&aid=1621

Ze stellen als nadeel dat ze het zelf niet werkend hebben gekregen met hun versterker, maar zoals gezegd werkt het principe hier prima.

edit:
Het is waarschijnlijk wel nodig dat de PS3 digitaal verbonden is met de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Blindfold schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 23:55:
[...]

Of je zit per ongeluk bij Audio te kijken ;) Schrik ik nu soms nog van.

edit: Tracelog verwijderd uit de quote
Dacht ik dus eerst ook, was niet de oorzaak :N
Azqi schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 13:37:
[...]

Klinkt als kijken in de verkeerde categorie. Dus films onder audio, of audio onder foto's b.v.
Ik dus ook nog nooit, tot de "update".
Uiteindelijk is het wel gelukt!

Stappen ondernomen:

- Heb de gehele programmatuur set verwijderd van PMS + reboot;
- Laatste build geinstalleerd: 1.21.1 en rebooted. PMS gestart, vind de PS3 maar opnieuw dezelfde foutmelding. In de programmasettings wat aangepast en wilde de "http-server" herstarten. Vond ie maar lastig... Bleek dat er een java proces (welke verantwoordelijk is voor de koppeling met de PS3) hardnekkig blijft hangen. Deze kunnen disconnecten en de app rebooted. Dezelfde foutmelding;
- Versie deinstalled + reboot. Versie 1.21.1 SB22 installed + reboot. Dezelfde foutmelding;
- SB22 deinstalled + reboot. Versie 1.21.1 installed + reboot + Firewall check gedaan (nieuwe rule aangemaakt voor verkeer tussen client en PS3 (het is INTERN verkeer, hoezo zit een firewall daartussen?!)). Werken als een trein daarna!

Wat het uiteindelijk nou geweest is, geen idee. Maar gok op de Firewall (Lang leven de ExperiaBox van KPN :r )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 17:27
Hoi,

Upnp staat aan.

Dag allen ik heb dit probleem ook, ik heb echt al van alles geprobeerd, maar snap er geen hol van.
ik ben verhuisd, zelfde provider, alleen een andere router, ( netgear jwnr2000 ) geen instellingen veranderd in zowel mijn pc als ps3, en psm ziet hem niet meer, jah alleen wireless, dan doet hij het prima alleen stotterd de film, en da wil ik nie :)
het moet iets zijn met de router maar ik heb echt geen idee wat.

iemand ideeën?

groet, mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Tophof schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:39:
[...]

Dag allen ik heb dit probleem ook, ik heb echt al van alles geprobeerd, maar snap er geen hol van.
ik ben verhuisd, zelfde provider, alleen een andere router, ( netgear jwnr2000 ) geen instellingen veranderd in zowel mijn pc als ps3, en psm ziet hem niet meer, jah alleen wireless, dan doet hij het prima alleen stotterd de film, en da wil ik nie :)
het moet iets zijn met de router maar ik heb echt geen idee wat.

iemand ideeën?

groet, mij
Heb je in de PS3 settings gecontroleerd op welke verbinding hij ingesteld staat? Dus Wireless of Cable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
Dwazer schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:46:
[...]

Heb je in de PS3 settings gecontroleerd op welke verbinding hij ingesteld staat? Dus Wireless of Cable?
goeiedag, thnx voor de snelle reactie.

ja dat heb ik, zodra ik hem op draadloos zet, code invoeren bla bla dan doet hij het prima, en zodra ik hem
weer terug zet naar kabel, ( eenvoudige setup of zo heet dat geloof ik ) dan pakt hij automatisch de kabel, en dan heb ik wel internet, alleen pms ziet het niet.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Waarschijnlijk kijk ik eroverheen of iets dergelijks, maar waar kan je in PMS de afmeting van de ondertiteling (.srt) instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Tophof schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:24:
[...]

goeiedag, thnx voor de snelle reactie.

ja dat heb ik, zodra ik hem op draadloos zet, code invoeren bla bla dan doet hij het prima, en zodra ik hem
weer terug zet naar kabel, ( eenvoudige setup of zo heet dat geloof ik ) dan pakt hij automatisch de kabel, en dan heb ik wel internet, alleen pms ziet het niet.

Groet
dns flush? Wellicht op je router een cache legen zodat alles netjes opnieuw verbinding gaat zoeken ipv dat ie de ps3 nog zoekt op de bekende wifi verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
Blindfold schreef op donderdag 21 april 2011 @ 00:10:
[...]

dns flush? Wellicht op je router een cache legen zodat alles netjes opnieuw verbinding gaat zoeken ipv dat ie de ps3 nog zoekt op de bekende wifi verbinding.
Dank voor je reactie, hier had ik nog niet aangedacht, (ben ook een beetje een leek in dit vak)
Ik heb dat gedaan, en het blijft eigenlijk hetzelfde.
Er is wel wat veranderd in de traces van PMS, alles is het zelfde wanneer ik het draadloos doe, ik mis alleen het laatste zinnetje.

[main] INFO 10:33:58.917 AviSynth is not installed. You cannot use avsmencoder as a transcoding engine.
[main] INFO 10:33:59.047 Scanning network interface eth3 / Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20)
[main] INFO 10:33:59.051 Using address /192.168.1.3 found on network interface: name:eth3 (Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20)) index: 11 addresses: /192.168.1.3;
[main] INFO 10:33:59.051 Created socket: /192.168.1.3:5001
[main] INFO 10:33:59.162 Using the following UUID: 5de55a83-8862-3455-a375-6d9fd833e253
[main] INFO 10:34:04.202 The server should now appear on your renderer

nu moet er alleen nog onder staan, PS3 found on this adress 192.168.1.2.
en dat doet ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Tophof schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:48:
[...]

Dank voor je reactie, hier had ik nog niet aangedacht, (ben ook een beetje een leek in dit vak)
Ik heb dat gedaan, en het blijft eigenlijk hetzelfde.
Er is wel wat veranderd in de traces van PMS, alles is het zelfde wanneer ik het draadloos doe, ik mis alleen het laatste zinnetje.

[main] INFO 10:33:58.917 AviSynth is not installed. You cannot use avsmencoder as a transcoding engine.
[main] INFO 10:33:59.047 Scanning network interface eth3 / Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20)
[main] INFO 10:33:59.051 Using address /192.168.1.3 found on network interface: name:eth3 (Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20)) index: 11 addresses: /192.168.1.3;
[main] INFO 10:33:59.051 Created socket: /192.168.1.3:5001
[main] INFO 10:33:59.162 Using the following UUID: 5de55a83-8862-3455-a375-6d9fd833e253
[main] INFO 10:34:04.202 The server should now appear on your renderer

nu moet er alleen nog onder staan, PS3 found on this adress 192.168.1.2.
en dat doet ie niet.
Heb je een firewall aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
Blindfold schreef op donderdag 21 april 2011 @ 22:49:
[...]

Heb je een firewall aanstaan?
nee, alles is uit.
ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik gewoon een cheap ass routertje moet kopen, zoals de vorige.
die deed het namelijk prima.
dat was echt pnp. dit is pn zoek het verder maar uit, waardeloos

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:28

6Pac

"Roma Victor"

Tophof schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 17:29:
[...]

nee, alles is uit.
ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik gewoon een cheap ass routertje moet kopen, zoals de vorige.

groet
Het lijkt er op dat je router op een of andere manier de PMS poort (5001) blokkeert.. Kijk even als je PMS opstart of het IP adres van je PS3 in de UPNP tabel op je router verschijnt, en kijk welke poort(en) je PS3 probeert aan te spreken.. als het andere poorten dan 5001 zijn ben ik toch bang dat je met de port-forwarding settings moet gaan lopen vogelen

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Tophof schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 17:29:
[...]

nee, alles is uit.

groet
Ik heb ook een Netgear (3700) en nog geen problemen meegemaakt. Maar ik zal m'n PS3 eens heen en weer wisselen van kabel naar wifi om te kijken of dit blijft werken.
Kun je de PS3 wel pingen vanaf je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
6Pac schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 01:01:
[...]

Het lijkt er op dat je router op een of andere manier de PMS poort (5001) blokkeert.. Kijk even als je PMS opstart of het IP adres van je PS3 in de UPNP tabel op je router verschijnt, en kijk welke poort(en) je PS3 probeert aan te spreken.. als het andere poorten dan 5001 zijn ben ik toch bang dat je met de port-forwarding settings moet gaan lopen vogelen
goedendag

Turn UPnP On
Advertisement Period (in minutes)
Advertisement Time To Live(in hops)
UPnP Portmap Table
Active Protocol Int. Port Ext. Port IP Address
YES UDP 3074 3074 192.168.1.3
YES UDP 58516 58516 192.168.1.3
YES UDP 3658 3658 192.168.1.2

dit staat er onder het tabje, upnp in de route.

het ip adres van mijn ps3 is de onderst, die andere 2 zijn dus van mijn pc, alleen waarom ziet hij er 2 met verschillende poorten?.
dus die gebruikt 3658 als int port en als ext poort.
maar zoals ik al eerder zei, ik ben enigzins een leek hiering, dus ik heb geen idee hoe dat precies in zijn werk gaat, dat port forwarding enz.

dank voor de reactie btw.

[ Voor 4% gewijzigd door Tophof op 23-04-2011 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
Blindfold schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 02:14:
[...]

Ik heb ook een Netgear (3700) en nog geen problemen meegemaakt. Maar ik zal m'n PS3 eens heen en weer wisselen van kabel naar wifi om te kijken of dit blijft werken.
Kun je de PS3 wel pingen vanaf je PC?
goedendag.

als ik ga pingen dan krijg ik dit :

C:\Users\johan>ping 192.168.1.2

Pingen naar 192.168.1.2 met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 192.168.1.2: bytes=32 tijd<1 ms TTL=255

Ping-statistieken voor 192.168.1.2:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Gemiddelde = 0ms

is dit goed of niet goed?..0 ms is wel erg weinig vind ik zelf :D.

Groet

[ Voor 3% gewijzigd door Tophof op 23-04-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Vjenne-ICT schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:48:
[...]

Hmm... zelfs met deze NAS wordt het moeilijk te mencoden. In zo'n situatie zou ik PMS op de Synology zetten voor je tv shows en SD materiaal en daarnaast een goede mediastreamer voor het 1080p / 24p verhaal en Blu-Rays. Misschien is een HDI Dune Smart wel iets voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Tophof schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 09:30:
[...]

goedendag.

als ik ga pingen dan krijg ik dit :

C:\Users\johan>ping 192.168.1.2

Pingen naar 192.168.1.2 met 32 bytes aan gegevens:

Ping-statistieken voor 192.168.1.2:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Gemiddelde = 0ms

is dit goed of niet goed?..0 ms is wel erg weinig vind ik zelf :D.

Groet
Dit is wel goed. Je krijgt meteen antwoord. Helaas kun je niet dezelfde test doen vanaf de PS3 naar de PC op de goede poort.
Ik ben ook een beetje door de mogelijkheden heen. Ik heb zelf ook geswitcht van bedraad naar wifi en weer terug op de PS3, maar hij blijft elke keer de server vinden zonder problemen.
Port Forwarding zou niet moeten uitmaken, want dat is alleen van buiten het netwerk naar binnen toe.
Doe je elke keer de easy setup van je netwerkverbinding? Heb je ook de andere methode geprobeerd om te kijken of het iets uitmaakt? Hoe staan al je settings bij het overzicht op je PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

Hallo allen!
Ik zie dat de mensen boven mij zo'n beetje hetzelfde probleem hebben als mij.
(heb namelijk ook een Netgear router)

Ik begin bij het begin:
Ik heb een jaar ps3 media server voor mac gebruikt zonder enige problemen.

Nu ben ik 2 weken geleden verhuisd en sindsdien werkt mijn ps3 media server niet meer :(
Ik heb nu een iets nieuwere router dan die ik had, namelijk een Netgear JWNR2000.

Als ik de mediaserver opstart krijg ik steeds de melding dat de ps3 niet gevonden kan worden (en de ps3 vind mijn mac ook niet)
Ik heb al van alles opgezocht via google en meerdere dingen geprobeerd (o.a. Netwerk forceren, forceer IP-adres etc.) niks helpt.

Hieronder m'n log file:

[main] TRACE 18:52:55.820 Scanning network interface en0 / en0
[main] TRACE 18:52:55.821 Using address /192.168.1.3 found on network interface: name:en0 (en0) index: 4 addresses: /192.168.1.3;
[main] TRACE 18:52:55.821 Created socket: /192.168.1.3:5001
[main] TRACE 18:52:55.889 Using following UUID: f24aebb0-499e-3362-abea-f723cd463186
[main] TRACE 18:53:00.233 It's ready! You should see the server appears on XMB

Alvast mijn dank _/-\o_

[ Voor 53% gewijzigd door Mon0lith op 01-05-2011 19:14 ]

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 12:39
als ik via WiFi een mp3 afspeel, dan hapert die soms ook...

via LAN kabel naar modem, dan niet..

maar mp3 moet toch makkelijk kunnen streamen via PSM"?

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Hoi,

Ik begin toch te denken dat die problemen aan de netgear ligt.
Dit topic blijf ik uiteraard volgen, maar na een maand klooien heb ik de hoop opgegeven.

PSM is kennelijk niet gemaakt voor mij :(

Overigens mijn model is ook een: Netgear wireless 300-N PWNR2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een aantal maanden met mijn oude pc'tje plezier gehad van de ps3 media server. Geen problemen films kijken muziek luisteren niets aan de hand. Maar toen kwam er een nieuwe pc... en nu doet mijn ondertiteling het niet meer. Ik snap er geen hout van en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Hoe moeten de transcode instellingen van de ps3 media server ingesteld staan?

Afbeeldingslocatie: http://i761.photobucket.com/albums/xx259/FamSpeijer/diversen%20computer%20plaatjes/algemene_instellingen_ps3.jpg

en mijn gegevens van de pc

Operating System
MS Windows XP Professional 32-bit SP2
CPU
Intel Pentium E5200 @ 2.50GHz: 33 °CWolfdale 45nm Technology
RAM
4.0GB Dual-Channel DDR2 @ 332MHz (5-5-5-15)
Motherboard
ASRock G41C-GS (CPUSocket): 29 °C
Graphics
Bel2225S1W (1680x1050@60Hz)Intel(R) G41 Express Chipset
Hard Drives
488GB Seagate ST3500418AS (SATA): 32 °C
Optical Drives
HL-DT-ST DVDRAM GH22NS40
Audio
VIA High Definition Audio

Router:
Sitecom 150N router

Internet:
UPC 60mb

TV+homecinemaset:
LG Full HD 42" en een Harman Kardon AVR 255

PS3 320GB slim

ps3 media server v1.20.412, Java versie 6 update 24, vlc player 1.1.9, avisynth 2.5,
zijn er ook op geinstalleerd. Wat doe ik toch verkeerd??

Wanneer er nog meer gegevens nodig zijn hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

[TLT]Lynx schreef op zondag 01 mei 2011 @ 21:55:
Hoi,

Ik begin toch te denken dat die problemen aan de netgear ligt.
Dit topic blijf ik uiteraard volgen, maar na een maand klooien heb ik de hoop opgegeven.

PSM is kennelijk niet gemaakt voor mij :(

Overigens mijn model is ook een: Netgear wireless 300-N PWNR2000
Dat is denk ik niet helemaal waar, voor ik verhuisde had ik een netgear wnr2000 (geleend van een vriend)
en hier deed ps3 media server het meteen zonder problemen ooit gehad te hebben

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, ik ben ten einde raad... Al bijna 3 maanden zit ik met dit probleem, en ik kan er daadwerkelijk nergens een antwoord op vinden. Het officiële forum van mkv2vob is zo dood als een pier en geeft nooit antwoord, de overige fora zijn net zo behulpzaam of weten het ook gewoon niet.

Daarom, beste mede-tweakers, mijn probleem:
Ik kijk al 1,5 jaar probleemloos (Full)HD mkv-films via mkv2vob omgezet, de AVCHD zet ik op USB en plug ik in de PS3. Worked like a charm. Even last gehad van cinavia maar ook dat was snel achter de rug. Echter, sinds een maand of 3 krijg ik mijn omgezette HD-films niet meer aan de praat. De instellingen in MKV2VOB zijn niet veranderd, en het omzetten gaat op de pc probleemloos. Alleen de PS3 laat mij slechts een zwart beeld zien bij het afspelen. Het geluid doet het echter wel, in goede kwaliteit. De film speelt dus wel af, maar geeft gewoon geen beeld.

Het rare is dat dit alleen bij "films" gebeurd. TV-series, zoals Spartacus, Blue Bloods, noem maar op, gaan wel probleemloos. Terwijl dit ook HD mkv's zijn. Maar elke speelfilm krijg ik gewoon niet aan de praat.

Ik hoop dat hier wel mensen zitten die me een eind op weg kunnen helpen. Als jullie nog wat willen weten van me, vraag ernaar en ik post het. Heel erg bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 22:22:
Mensen, ik ben ten einde raad... Al bijna 3 maanden zit ik met dit probleem, en ik kan er daadwerkelijk nergens een antwoord op vinden. Het officiële forum van mkv2vob is zo dood als een pier en geeft nooit antwoord, de overige fora zijn net zo behulpzaam of weten het ook gewoon niet.

Ik kijk al 1,5 jaar probleemloos (Full)HD mkv-films via mkv2vob omgezet, de AVCHD zet ik op USB en plug ik in de PS3. Worked like a charm. Even last gehad van cinavia maar ook dat was snel achter de rug. Echter, sinds een maand of 3 krijg ik mijn omgezette HD-films niet meer aan de praat. De instellingen in MKV2VOB zijn niet veranderd, en het omzetten gaat op de pc probleemloos. Alleen de PS3 laat mij slechts een zwart beeld zien bij het afspelen. Het geluid doet het echter wel, in goede kwaliteit. De film speelt dus wel af, maar geeft gewoon geen beeld.

Het rare is dat dit alleen bij "films" gebeurd. TV-series, zoals Spartacus, Blue Bloods, noem maar op, gaan wel probleemloos. Terwijl dit ook HD mkv's zijn. Maar elke speelfilm krijg ik gewoon niet aan de praat.

Ik hoop dat hier wel mensen zitten die me een eind op weg kunnen helpen. Als jullie nog wat willen weten van me, vraag ernaar en ik post het. Heel erg bedankt!!
Hoe ben je van cinavia afgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg een pop-up van mkv2vob dat er een nieuwe release was die dealt met de cinavia error. Gedownload en nooit meer last van gehad. Tenzij dit geintje ook een cinaviaprobleem is, maar daar kan ik verder dus niks over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Pfffff ik kom er niet uit.

PMS, diverse (beta) builds werken prima. Met uitzondering van de ondertiteling. Die wordt in formaat 'ik ben bijna stekeblind' weergegeven.... Heb ASS lettertype aangevinkt, ingesteld op diverse formaten, varierend van 1 tot 0,2, maar het mag allemaal niet baten, er veranderd geen spat.

Ook door ASS uit te vinken en dan de grijze regel aan te passen (en daarna ASS weer aanvinken) maakt allemaal niets uit.

Iemand die dit probleem herkent? En nog belangrijker: iemand die een oplossing weet?
Een film kijken waarbij een kwart van het scherm gevuld is met letters is niet fijn (en ja, zonder ondertitel is een optie, voor mij wel, maar voor mijn vrouw niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 22:22:

Er is een firmware geweest en sindsdien heeft de PS3 meer moeite met "not fully qualified HD." Ik haal het meeste meteen als AVCHD binnen en zet de rest om met MultiAVCHD. Die maakt ook netjes de zwarte balken boven en onder voor je indien nodig (duurt alleen wel een stuk langer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 23:07
Weet iemand toevallig of een i3 Proc het aankan om een 1080P film te transcoden met eventuele subs ?
Want wil een HTPC bouwen waar direct dan ook PS3 mediaserver opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Heb nu al achter elkaar meerdere films met Cinavia gehad, ben het hele PS3 media gebeuren eigenlijk wel een beetje zat aan het worden. Het lijkt wel steeds erger te worden.
Had m'n laptop al rechtstreeks via HDMI aangesloten en dat ziet er waarempel prima uit, via xbmc op ubuntu.
Maar 's kijken of ik daar een leuke htpc voor kan regelen, zonder al teveel ventilator geluid etc.
Dan zou de PS3 alleen nog maar voor het gamen zijn, jammer want het was wel makkelijk om voor het media gebeuren en games alles in 1 console te hebben maar er zitten gewoon teveel beperkingen op.
Alleen al het scrapen van een complete serie, krijg je een fantastische layout met images etc. Sony doe er toch eens wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Tadream schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 18:57:
Heb nu al achter elkaar meerdere films met Cinavia gehad, ben het hele PS3 media gebeuren eigenlijk wel een beetje zat aan het worden. Het lijkt wel steeds erger te worden.
Had m'n laptop al rechtstreeks via HDMI aangesloten en dat ziet er waarempel prima uit, via xbmc op ubuntu.
Maar 's kijken of ik daar een leuke htpc voor kan regelen, zonder al teveel ventilator geluid etc.
Dan zou de PS3 alleen nog maar voor het gamen zijn, jammer want het was wel makkelijk om voor het media gebeuren en games alles in 1 console te hebben maar er zitten gewoon teveel beperkingen op.
Alleen al het scrapen van een complete serie, krijg je een fantastische layout met images etc. Sony doe er toch eens wat mee.
Ja, want je verwacht dat Sony alles even voor je aanpast, zodat jij de films waar ze normaal geld mee verdienen gratis kunt downloaden en kijken? 8)7
Mij hoor je niet over downloaden; leef je uit. Ik heb ook genoeg niet gekocht spul, maar je hoort mij niet klagen als een bedrijf actie onderneemt om dit tegen te gaan. Lijkt me toch dat ze hier het volste recht toe hebben.
Ik moet de makers complimenteren met de Cinavia techniek, want iedereen had verwacht dat dit zo effe gehackt zou zijn, maar ze houden het nog goed vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Ik geef je helemaal gelijk, maar toch baal ik ervan. :-)
Ook het feit dat het streamen van 24p niet helemaal vloeiend gaat, de PS3 doet dit met 60Hz. Op zich zal het meerendeel van de mensen het nieteens opmerken maar ik vind het erg storend.
Ook hier kan je natuurlijk zeggen dat Sony in hun volste recht staat, moet je maar de bluray kopen.
Mkv's met subs, ook hier geldt hetzelfde, ze hoeven dit niet te ondersteunen maar zo'n beetje elke andere vendor, incl. Sony zelf met diverse spelers ondersteund alle bovenstaande allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Tadream schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 00:06:
Ik geef je helemaal gelijk, maar toch baal ik ervan. :-)
Ook het feit dat het streamen van 24p niet helemaal vloeiend gaat, de PS3 doet dit met 60Hz. Op zich zal het meerendeel van de mensen het nieteens opmerken maar ik vind het erg storend.
Ook hier kan je natuurlijk zeggen dat Sony in hun volste recht staat, moet je maar de bluray kopen.
Mkv's met subs, ook hier geldt hetzelfde, ze hoeven dit niet te ondersteunen maar zo'n beetje elke andere vendor, incl. Sony zelf met diverse spelers ondersteund alle bovenstaande allemaal prima.
Daarvoor heb ik een mooie 2 TB HDD waar ik alles in AVCHD formaat opzet en ik zonder enig probleem 24p stream en spoel en subs aan en uit zet. Kost wel wat meer moeite en het is aanzienlijk sneller als je het meteen als AVCHD download (scheelt je mkv omzetten wat wel een paar uurtjes kost), maar dan heb je ook wat. Kan m.i. geen streamen tegenop, zelfs niet met de dikste processor en gigabit lan.

Ik meen trouwens ergens te hebben gelezen dat streamen sowieso geen 24p was. Misschien heb je hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Dank je.
Ik had inderdaad al eens die optie aangezet en dan gaat het supervloeiend, alleen net iets te snel (incl. het geluid).
Ik zou inderdaad ook kunnen kijken met externe schijf aan de PS3 rechtstreeks, dan kun je het het beste via MultiAVCHD doen geloof ik. Volgens mij heb ik dat hier weleens voorbij zien komen (mogelijk zelfs van jou :-)).
Was wel iets meer handelingen voor nodig maar daar is mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Tadream schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 18:43:
Dank je.
Ik had inderdaad al eens die optie aangezet en dan gaat het supervloeiend, alleen net iets te snel (incl. het geluid).
Ik zou inderdaad ook kunnen kijken met externe schijf aan de PS3 rechtstreeks, dan kun je het het beste via MultiAVCHD doen geloof ik. Volgens mij heb ik dat hier weleens voorbij zien komen (mogelijk zelfs van jou :-)).
Was wel iets meer handelingen voor nodig maar daar is mee te leven.
Dat zou heel goed kunnen. Ik ben volgens mij wel één van de grote MultiAVCHD promotors hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Even een testje gedaan met 1 film en hij doet inderdaad netjes 24p.
Ik hoefde eigenlijk nieteens de info van m'n tv op te vragen want ik zag het zo.
Overigens heb ik multiavchd onder Ubuntu met Wine draaien, moest alleen naast Multiavchd nog even Avisynth installeren (ook via Wine) en alles doet het gewoon. Lekker hoor.
Ben weer een klein beetje blijer geworden met de PS3. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

AllSeeyinEye schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:41:
Pfffff ik kom er niet uit.

PMS, diverse (beta) builds werken prima. Met uitzondering van de ondertiteling. Die wordt in formaat 'ik ben bijna stekeblind' weergegeven.... Heb ASS lettertype aangevinkt, ingesteld op diverse formaten, varierend van 1 tot 0,2, maar het mag allemaal niet baten, er veranderd geen spat.

Ook door ASS uit te vinken en dan de grijze regel aan te passen (en daarna ASS weer aanvinken) maakt allemaal niets uit.

Iemand die dit probleem herkent? En nog belangrijker: iemand die een oplossing weet?
Een film kijken waarbij een kwart van het scherm gevuld is met letters is niet fijn (en ja, zonder ondertitel is een optie, voor mij wel, maar voor mijn vrouw niet...)
Ja, ik heb hetzelfde probleem. Ik heb het nog niet echt onderzocht, maar wat ik tot nu toe heb gemerkt is dat formaat 'stekeblind' alleen voorkomt bij subs die mee gemuxed zijn in de mkv container. Externe srt files hebben er geen last van, dus waarschijnlijk zit er ergens een instructie in de container of gemuxde sub die de afmeting aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Tadream schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 22:15:
Even een testje gedaan met 1 film en hij doet inderdaad netjes 24p.
Ik hoefde eigenlijk nieteens de info van m'n tv op te vragen want ik zag het zo.
Overigens heb ik multiavchd onder Ubuntu met Wine draaien, moest alleen naast Multiavchd nog even Avisynth installeren (ook via Wine) en alles doet het gewoon. Lekker hoor.
Ben weer een klein beetje blijer geworden met de PS3. :-)
Als je het top menu uitzet en alleen de classic list gebruikt, dan krijg je gewoon een lijst met je films en kun je de film die je wil zien kiezen. Is een afweging als je een film sneller wilt encoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Iemand een idee?

Ik heb nu al een tijd lang het probleem dat ik geen films/series etc. op mijn PS3 kan kijken i.c.m mijn Macbook Pro.

Omdat hier alles thuis helemaal draadloos is, is het kijken van films over dit netwerk niet te doen, haperingen en stotteringen komen zat voor. Daarom is het mijn idee om het over een ethernet kabel te doen.
Ware het niet dat dit mij totaal niet lukt. Als ik ethernet kabel verbind tussen beide apparaten en dan probeer een film te kijken krijg ik alsnog haperingen. Wil ik met subtitles doen trekt hij het helemaal niet maar dat komt door het on the fly coderen.

Heeft iemand hier een oplossing voor, zou graag gewoon via mijn ps3 alles willen kijken...

[ Voor 95% gewijzigd door The Great HooD op 06-06-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik VDSL van KPN.... inclusief nieuwe modem (ZTE, wit staand model). PS3 Media Server werkt nu niet meer. Geen foutmelding, maar Media Server vindt de PS3 niet meer.

Voorheen, met vorige ADSL-modem van KPN (Thompson 780) werkte dit zonder problemen en zonder iets te hoeven instellen.

Is dit een bekend probleem en weet iemand de oplossing??

Bedankt,
Pete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Voor de geinteresseerden die last hebben van Cinavia:

PMS heeft een vinkje in de instellingen van Mencoder om het DTS spoor in de stream te houden. Vink deze aan, speel dan het Mencoder DTS bestand af (uit de map transcode) en tadaa: geen onderbreking meer door Cinavia.

Works like a charm, althans, bij Battle Los Angeles (de film waarbij ik voor het eerst tegen dit probleem aan liep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:17:

PMS heeft een vinkje in de instellingen van Mencoder om het DTS spoor in de stream te houden. Vink deze aan, speel dan het Mencoder DTS bestand af (uit de map transcode) en tadaa: geen onderbreking meer door Cinavia.

Works like a charm, althans, bij Battle Los Angeles (de film waarbij ik voor het eerst tegen dit probleem aan liep)
Dat zou top zijn! Ga het binnenkort testen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 14:06
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:17:

Bij mij werkt deze optie niet... klote cinavia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:37:
Sinds kort heb ik VDSL van KPN.... inclusief nieuwe modem (ZTE, wit staand model). PS3 Media Server werkt nu niet meer. Geen foutmelding, maar Media Server vindt de PS3 niet meer.

Voorheen, met vorige ADSL-modem van KPN (Thompson 780) werkte dit zonder problemen en zonder iets te hoeven instellen.

Is dit een bekend probleem en weet iemand de oplossing??

Bedankt,
Pete
Zelf heb ik dit modem niet, maar volgens mij staat bij alle KPN experiaboxen UPnP standaard uit. Dus ik zou je aanraden het even aan te vinken in het config scherm van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
DCFreak schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 19:54:
[...]

Zelf heb ik dit modem niet, maar volgens mij staat bij alle KPN experiaboxen UPnP standaard uit. Dus ik zou je aanraden het even aan te vinken in het config scherm van het modem.
Onderling verkeer in een netwerk wordt niet door je router geblokkeerd als het goed is, dus zullen UPnP instellingen op je router daar geen nut voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Exorcist schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 21:17:
[...]

Onderling verkeer in een netwerk wordt niet door je router geblokkeerd als het goed is, dus zullen UPnP instellingen op je router daar geen nut voor hebben.
Daar heb jij weer gelijk in, ik stond er idd even niet bij stil dat het lokaal verkeer betreft. Toch zal het probleem in het modem/router zitten, aangezien die vervangen is bij pete2wil. Zover ik weet zitten er verschillende opties om beperkingen aan het netwerk verkeer op te leggen in de experiaboxen, misschien dat een van die optie(s) per abuis het lokale verkeer beinvloed.
Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste

Let op:
~~~[html]&#8226; Lees eerst de TS grondig door en doorzoek het topic voordat je een vraag stelt.
&#8226; Gebruik de tutorials in de TS voor installatie van de software.
&#8226; Onderbouw je vragen, leg uit wat je hebt geprobeerd en wat niet.
&#8226; Geef hard- en soft-ware info, wij weten niet wat je thuis voor spulletjes hebt staan.~~~[/html]