Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrvk82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-11-2023
Die versie draai ik... Probleem is altijd nog aanwezig. Lees: Doorspoelen DVD en HD concent-> crash en/of restart van de film.

De reden dat ik altijd DivX download...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
wrvk82 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:47:
[...]

Die versie draai ik... Probleem is altijd nog aanwezig. Lees: Doorspoelen DVD en HD concent-> crash en/of restart van de film.

De reden dat ik altijd DivX download...
Hmmm, ik kon altijd prima doorspoelen, misschien je settings even doorlopen?

Volgens mij helpt het als je je max bandwith op 110 mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Pff ik word echt gek. Voorheen kon ik gewoon streamen met subs die ik ingebakken heb in een divx bestand. Nu krijg ik elke keer een melding dat er geen subs available zijn. Ik snaper niets van. Voorheen nooitbproblemen en sinds ik mn pc niet meer heb maar mn laptopngebruik alleen maar problemen. Iemand een tip wat ik precies moet gebruiken om het weerbwerkend te krijgen.

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
P.E.No.1 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 17:24:
Pff ik word echt gek. Voorheen kon ik gewoon streamen met subs die ik ingebakken heb in een divx bestand. Nu krijg ik elke keer een melding dat er geen subs available zijn. Ik snaper niets van. Voorheen nooitbproblemen en sinds ik mn pc niet meer heb maar mn laptopngebruik alleen maar problemen. Iemand een tip wat ik precies moet gebruiken om het weerbwerkend te krijgen.
Kan je de subs wel selecteren via de transcodemap?

Ik zou je settings even nalopen, zorgen dat TSmuxer niet standaard staat ingesteld en de subs niet helemaal zijn uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
EJPostema schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 18:20:
[...]

Kan je de subs wel selecteren via de transcodemap?

Ik zou je settings even nalopen, zorgen dat TSmuxer niet standaard staat ingesteld en de subs niet helemaal zijn uitgeschakeld
Nee, en ook kan ik plots een divx met subs ernaast (.srt) niet meer openen. Dan herkent de ps3 de hele file niet eens meer. Misschien een slechte combi van codecs ofzo. Iemand die mij precies kan vertellen welke ik moet hebben en welke versie van psmediaserver? Ik draai windows 7 op mn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
P.E.No.1 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 18:54:
[...]

Nee, en ook kan ik plots een divx met subs ernaast (.srt) niet meer openen. Dan herkent de ps3 de hele file niet eens meer. Misschien een slechte combi van codecs ofzo. Iemand die mij precies kan vertellen welke ik moet hebben en welke versie van psmediaserver? Ik draai windows 7 op mn laptop.
Gebruik gewoon de nieuwste, heb je wel een codec pack geinstalleerd op je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
EJPostema schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 19:27:
[...]

Gebruik gewoon de nieuwste, heb je wel een codec pack geinstalleerd op je laptop?
Ik heb meerdere versies van psm geprobeerd. Ook de nieuwste 1.50.0b1. Ik gebruik de codecs van shark.
edit: ook geprobeerd met Klitecodecpack. Maar nog steeds geen resultaat. Nu is het wel zo dat ik in de transcodemap de mencoder aanklik heb ik wel subs via external subs. Maar waarom werken verdorie mijn ingebakken subs niet meer?

[ Voor 27% gewijzigd door P.E.No.1 op 23-01-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
P.E.No.1 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:35:
[...]

Ik heb meerdere versies van psm geprobeerd. Ook de nieuwste 1.50.0b1. Ik gebruik de codecs van shark.
edit: ook geprobeerd met Klitecodecpack. Maar nog steeds geen resultaat. Nu is het wel zo dat ik in de transcodemap de mencoder aanklik heb ik wel subs via external subs. Maar waarom werken verdorie mijn ingebakken subs niet meer?
Staan die niet per ongelijk uitgevinkt bij de opties? Of is je standaard transcoder TSmuxer (die geen subs ondersteund)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
EJPostema schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:46:
[...]

Staan die niet per ongelijk uitgevinkt bij de optis? Of is je standaard transcoder TSmuxer (die geen subs ondersteund)
Mencoder staat bovenaan bij transcoding instellingen. Daaronder tsmuxer. De instellingen van mencoder vwb ondertiteling zijn:
ond. taal prio: nl, geforc.subs: nl
audio ondert. taal prio.:nl
ondert.codepage: cp1252 fribidimode uitgevinkt

ass/ssa ond. aangevinkt, fontconfig/ingeb.lettertype aangevinkt
ass lettertype inst.:1.0, lettertype omlijning: 1,lettertype schaduw: 1
aut.laden van *.srt/*sub ondertitels met dezelfde naam ook aangevinkt

(ik wilde een plaatje posten maar dat kreeg ik niet voorelkaar :P )

[ Voor 4% gewijzigd door P.E.No.1 op 23-01-2012 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:45

jefjef

learning by doing

Ik heb nu iets vreemds: beneden heb ik een xbox360 bedraad naar een gigabit switch via router verbonden met mijn netwerk. Boven heb ik een machine met win7, 32 bits, 6GB intern die dowload en als media server fungeert voor mijn gehele netwerk thuis. op deze machine heb ik pms3 geinstalled al van af versie 1.

En het werkt ook als een tierelier tot vorige week. in PMS is mijn render, de xbox 360, gevonden maar op de xbox wordt PMS ineens niet meer getoond? alle instellingen zijn hetzelfde gebleven. alles nagekeken. maar nog niet. Mijn media machine is ook niet meer herkenbaar vanuit de xbox.

Wat heb ik gedaan: PMS opnieuw geinstalled en volgens aanwijzingen geconfigd, alle poorten in router nagelopen en open gezet.

Iemand een ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:27
Probeer eens in het eerste configuratie tabblad je netwerk te forceren op je bedrade gigabit poort, wellicht dat dat helpt.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Probeer het eens in het "Xbox als Media Center" topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-08 17:16
Heren,

Ff een snelle check, ik zie bij het internet-speed check op de ps3 Fat (80GB),, een maximale datasnelheid van 35 Mbps per seconde. Ik heb een giga-bit aansluiting, CAT6 kabels/CAT 5e, gigabit router.
Intel i3 computer voor PS3 mediaserver

Is deze snelheid niet een beetje aan de lage kant? Zou toch eerder 100 Mbps moeten zijn?
Waar is de bottleneck denken jullie? Ik vind de delay bij het afspelen van mkvs met subs, verder alles prima

[ Voor 4% gewijzigd door Sannieboy op 16-03-2012 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:45

jefjef

learning by doing

zie mijn vorige post. (bijna) alles is nu opgelost. Oplossing was, wilde ik toch al doen, win 7 schoon installeren. Nu ben ik wel tegen het volgende probleem aangekomen. avi speelt deze gewoon af evenals mkv maar video_ts map ziet hij als iso bestand en deze wordt dus niet afgespeeld, want wordt niet herkend. Waar zou ik het moeten zoeken voor de juiste instellingen? Nb: ik heb de tut uit deel 4 geheel gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:09
Ik heb PMS op m'n Fedora bak gezet, ging opzich best vlot, Playstation 3 werd herkent na het toevoegen van poort 5001 in de firewall en andersom, de playstation ziet de films die ik heb staan.

Maar het openen van een film op de playstation resulteert in een netwerk error: 00000000
Iemand enig idee wat die error betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Gamepie56 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 13:44:
Ik heb PMS op m'n Fedora bak gezet, ging opzich best vlot, Playstation 3 werd herkent na het toevoegen van poort 5001 in de firewall en andersom, de playstation ziet de films die ik heb staan.

Maar het openen van een film op de playstation resulteert in een netwerk error: 00000000
Iemand enig idee wat die error betekent?
Volgens google kan het een firewall probleem zijn of de folder mag niet gedeeld worden op een netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:09
EJPostema schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 13:49:
[...]

Volgens google kan het een firewall probleem zijn of de folder mag niet gedeeld worden op een netwerk
Firewall uitzetten resulteert nog steeds in dezelfde error... Al gelukt, ik misste een codec. Nu even uitzoeken waarom full hd films zo ontzettend stotteren.

[ Voor 14% gewijzigd door Boyd op 07-04-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een tip om het stotteren bij streamen van bepaalde films tegen te gaan?
Bij 720p films kan ik zonder problemen draadloos streamen (via laptop), stotteren ook niet. Download ik een 700mb film, dus stuk mindere kwaliteit, wil ie nog wel eens stotteren. Hij doet het niet bij elke film, maar de laatste 3 die ik heb gedownload wel. Het zijn gewoon AVI's (misschien met rare codec), maar zou toch moeten werken?

Ik heb op mijn laptop al de nieuwste K-lite codecs geinstalled, en ook de naam van de films aangepast. Dit scheelt al iets, maar het is niet over. De buffer is helemaal leeg, ook tijdens schokken volgens mijn PS3 media server. Nou wordt er aangeraden om een converter te gebruiken om ze om te zetten naar DivX bestanden, zodat het zou moeten werken, maar is er niet een andere mogelijkheid die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56

Japser

Jeej!

Ik heb een probleempje met het goed weergeven van subtitles via de PS3MS. Ik heb een file van een film welke full screen 1080p weergeeft, met ingebakken nl subs. Echter tijdens het afspelen staan die subs dus precies onderaan mn tv scherm waardoor de 2de regel half afgehakt wordt en niet leesbaar is.

Heb al e.e.a. aan instellingen aangepast conform topic http://www.ps3mediaserver...viewtopic.php?f=6&t=13005 maar dat heeft niet het gewenste resultaat. Ik heb eigenlijk geen echte oplossing meer voorhanden, net als google of het ps3 media server forum.

Hebben jullie nog tips om je subtitles zo te alignen dat ze goed staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCigar
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-09-2024
Zijn er meer mensen bij wie sinds kort de PS3 mediaserver niet meer werkt (win7 64)? Het zou fijn zijn om te weten of er meer mensen last van hebben zodat ik weet of het probleem extern ligt of hier.

Sinds twee dagen herkent zowel de ps3 als de Ipad hem niet meer. Ik heb recentelijk geen updates gedaan, enkel de Win7 auto-updates. De laatste Java-versie had ik ook nog niet geïnstalleerd. Zelf al van alles geprobeerd natuurlijk (firewall, router, instellingen, oudere versies, systeemherstel), maar niets lijkt te werken. Op Internet nog geen berichten gelezen van mensen met hetzelfde , maar wie weet. Ik probeer nu Plex media server uit maar dat werkt lang niet zo fijn, sterker, dat werkt klote. En ik word redelijk gek aangezien mijn hele TV-leven afhankelijk blijkt te zijn geworden van de PS3 mediaserver :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07 18:10
Ik maak al enkele tijd gebruik van het programma PS3 Media Server, dit ging altijd naar volle tevredenheid. Ik heb sinds afgelopen weekend echter een nieuwe tv en nu doet het volgende probleem zich voor:

Als ik iets stream bevriest het beeld vanuit het niets na een aantal minuten. Blijkbaar kan hij de data dan niet meer buffereren o.i.d. ?

De PS3 is trouwens via een kabel aangesloten op mijn router.

Behalve het vervangen van de TV heb ik niets verandert in de instellingen, iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
gaizka schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:56:
Ik maak al enkele tijd gebruik van het programma PS3 Media Server, dit ging altijd naar volle tevredenheid. Ik heb sinds afgelopen weekend echter een nieuwe tv en nu doet het volgende probleem zich voor:

Als ik iets stream bevriest het beeld vanuit het niets na een aantal minuten. Blijkbaar kan hij de data dan niet meer buffereren o.i.d. ?

Behalve het vervangen van de TV heb ik niets verandert in de instellingen, iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Dat ligt denk ik niet aan je tv... Heb je de nieuwste versie geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
EJPostema schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:55:
[...]

Dat ligt denk ik niet aan je tv... Heb je de nieuwste versie geinstalleerd?
Ik gebruik versie 1.53, dat is de nieuwste.

Ik merk wel dat 'javaw.exe *32' veel geheugen inneemt zodra ik PS3 media server opstart, dat zie ik bij taakbeheer. Of is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Dat is normaal. Ik vermoed dat het te maken heeft met het feit dat je Playstation je nieuwe tv optimaal wil bedienen en om een fullHD stream vraagt aan de media server, maar dat die zich hier nu in verslikt... Was je vorige tv toevallig nog niet fullHD?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
scorpie schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:13:
Dat is normaal. Ik vermoed dat het te maken heeft met het feit dat je Playstation je nieuwe tv optimaal wil bedienen en om een fullHD stream vraagt aan de media server, maar dat die zich hier nu in verslikt... Was je vorige tv toevallig nog niet fullHD?
Ik had deze sony bravia, en die was wel fullHD:

pricewatch: Sony Bravia KDL-40P5500

Mocht wat jij zegt waar zijn, is daar dan een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Pfoe, dat is dan een lastige.. Heb je dit met al je mediabestanden of toevallig eentje? Je kunt ook even al je instellingen opschrijven van ps3mediaserver en hem opnieuw installeren. Wellicht bij een update iets misgegaan? (Of bij een update van java, maar dat lijkt me ook wel erg onwaarschijnlijk..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
scorpie schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:17:
Pfoe, dat is dan een lastige.. Heb je dit met al je mediabestanden of toevallig eentje? Je kunt ook even al je instellingen opschrijven van ps3mediaserver en hem opnieuw installeren. Wellicht bij een update iets misgegaan? (Of bij een update van java, maar dat lijkt me ook wel erg onwaarschijnlijk..)
Een paar developers van PMS zijn hun eigen project begonnen, namelijk UMS (universal media server).
Vooralsnog is het programma vrijwel hetzelfde. Je kan dus ook UMS even downloaden. Je kan die programma's rustig naast elkaar draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels Universal media server getest, maar het loopt nog moeizaam.

Ik heb even een print screen van taakbeheer gemaakt, is het normaal dat Java zoveel geheugen gebruikt?

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/1431bwp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Volgens mij zit daar je buffer size gewoon bij inbegrepen, dus het lijkt me geen raar getal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
scorpie schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:53:
Volgens mij zit daar je buffer size gewoon bij inbegrepen, dus het lijkt me geen raar getal.
Zojuist een aflevering van Game of Thrones gekeken, een MKV bestand (normaal liep dit altijd vlekkeloos).

Een minuut of 15 was er niets aan de hand, vervolgens bevriest het beeld. Na enige tijd speelde hij weer verder en daarna bevroor het beeld weer om niet meer verder te spelen.

Het vreemd is ook dat als ik daarna hetzelfde bestand probeer te openen er niets gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCigar
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-09-2024
gaizka schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:56:

Ik weet niet of het hetzelfde is natuurlijk maar ik heb (had *snik*) iets vergelijkbaars met .mkv bestanden. Bij sommigen stopte hij op een zeker moment. Altijd op dezelfde plek, de volgende week, bij wijze van spreken weer precies op die plek. Het enige dat ik dan kon doen was de tijd tien à twintig seconden doorschuiven via de select- toets. Daarna speelde hij weer gewoon verder, hoewel het in sommige bestanden regelmatig voorkwam. Ik ben er nooit achter gekomen waar het aan ligt. Misschien helpt het bij jou en kun je leven met af en toe een paar seconden kijkverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vrij lang zitten zoeken naar hoe ik goede ondertitels kan krijgen bij het gebruik van Side by Side (SBS) 3D bestanden met PS3 Media Server en een PS3. Ik weet niet in hoeverre het al een keer duidelijk aan bod is gekomen, maar voor anderen die hier naar op zoek zijn hieronder de oplossig die ik gebruik. Het gaat om het afspelen op een Playstation3 via PS3 Media Server van X264 (mkv) bestanden. Eerst voor de volledigheid nog even ondertitelbestanden voor gewone films en daarna voor 3d sbs films.

Normale films
PS3 Media Server kan ondertitels meestreamen indien deze in een SRT bestand staan. Om PS3 Media Server de ondertitels weer te laten geven op een PS3, dient het bestand in dezelfde map als de film (X264/mkv) bestand te staan. De naam van het bestand, op de extensie na, dient identiek te zijn. Dus: als de video file "myvideo.mkv" heet, noem het ondertitelbestand dan "myvideo.srt".

Side by Side (SBS) 3D films
Bij side by side films komen ondertitels als SRT bestand deels links en deels rechts op het scherm te staan. Om dat te voorkomen dient het SRT bestand omgezet te worden naar een ander formaat. Dat kan met 3dsubtitler.exe:
Stap 1: Open 3Dsubtitler.exe
Stap 2: Selecteer .SRT bestand (ondertitel) van een Half-SBS
Stap 3: Selecteer waar bestanden (tijdelijk) moeten worden opgeslagen (de map waarin het .SRT bestand staat is is het handigst en staat standaard geselecteerd)
Stap 4: Selecteer resolutie (meestal laten staan op 1080)
Stap 5: Fonts eerste keer laten staan, later kun je dit instellen naar smaak
Stap 6: Check input & Convert, nu wordt er voor iedere ondertitel een apart plaatje aangemaakt
Stap 7: Eindresultaat is (onder andere) een .SUB en een .IDX file
Stap 8: Verplaats de .SRT die bij de film staat voor later gebruik, plaats de .SUB en de .IDX bij de film en speel af.

Het .SUB en het .IDX bestand dienen weer in dezelfde map als de film (X264/mkv) bestand te staan. De naam voor de extensie dient ook weer gelijk te zijn. Bij mij werkte het echter alleen wanneer ik aangaf dat het NL subtitles waren. Dus met andere woorden: als de video file "myvideo.mkv" heet, noem de ondertitelbestanden dan "myvideo.nl.sub" en "myvideo.nl.idx".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Gebruik PS3 mediaserver via Windows 7 op mijn Panasonic VT50 TV en LG Bluray via Wifi. Is dit mogelijk om de kwaliteit te verbeteren, het afspelen van films durft nogal eens te laggen. Ligt waarschijnlijk aan Wifi verbinding?

En ik heb een hele zooi aan muziek op pc staan. Doch ik vind geen manier om de muziek via de LG homecinema of via de tv na elkaar af te spelen? Ik moet ieder album apart afspelen, en dat is best wel vervelend als we met dit mooie weer buiten zitten. Hoe kan ik een afspeellijst aanmaken? Zou ook graag een mogelijkheid hebben om de muziek te shufflen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:33

Snippertje

Light up your life

Ik heb een probleem met deze media server. Als ik dingen afspeel willen ze nog weleens spontaan stoppen. Opnieuw starten van het bestand zorgt er dan voor dat hij verder gaat waar hij bleef. Ook komt het nog weleens voor dat een film of serie spontaan een paar minuten verder verspringt. Weet iemand waar dit aan ligt en of ik er wat aan kan doen? Heb versie 1.6. En speel af via een gigabit netwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door Snippertje op 29-08-2012 16:42 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Er is een nieuwe versie van PS3 Media Server: 1.70.0 ., release 01/09/12

Zijn er al mensen met ervaringen?

Mijn 1e ervaringen komend van 1.11.366 :
+ Nieuw icoon
+ Betere voorkeur taal detectie in MKV's
+ Sneller browsen op de NAS op directory niveau 1

- DLNA fouten (2006) :S
- A/V out of Sync

Update 03/09/12 19:58 uur:
versie 1.60.0 getest: Ook sync problemen.
Terug naar versie 1.11.366: Opgelost

Ik blijf nog wel even op de oude meuk dus.

[ Voor 68% gewijzigd door Azqi op 03-09-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 10:20

r.marijnissen

sapphire512mb

Een dvd kwaliteit filmpje loopt bij mij nog best goed, HD dan schokt het erg.

Als ik nu mijn ps3 bedraad naar mijn router, loopt het dan wel soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphie85
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-04 12:14
Iemand bekend met de error 800288E1 ? zodra ik naar transcode ga en de video af speel krijg ik de melding deze content kan niet worden afgespeeld. Ga ik niet naar transcode kan ik de film wel afspelen.

Moet ik iets veranderen in me instellingen in pes3 mediaserver ? het is namelijk bij al me films.
Het betreft .avi films waar het om gaat.

edit: pes3 mediaserver opnieuw geinstalleerd nu werkt het wel weer

[ Voor 9% gewijzigd door ralphie85 op 09-10-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

r.marijnissen schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:34:

Die kans is groot. Eventueel kun je met de grootte van je buffer spelen. Van 400 naar 600 of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r.marijnissen schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:34:

Dat zal waarschijnlijk wel helpen.
Daarnaast is het misschien raadzaam te spelen met de video kwaliteit instellingen, onder transcode instellingen in PMS. Je kunt waarden selecteren die lopen van uitstekende kwaliteit (dikke cpu voor nodig etc) tot matige kwaliteit (Goede kwaliteit voor HD Wifi transcoderen). Dit heeft mij ook geholpen, ik raad wel aan om als je BR rips van hele hoge kwaliteit wil afspelen, de laagste stand te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

scorpie schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:46:

Voor video:
• Memory Stick Video Format
- MPEG-4 SP (AAC LC)
- H.264/MPEG-4 AVC High Profile (AAC LC)
- MPEG-2 TS (H.264/MPEG-4 AVC, AAC LC)
• MP4 file format
- H.264/MPEG-4 AVC High Profile (AAC LC)
• MPEG-1 (MPEG Audio Layer 2)
• MPEG-2 PS (MPEG2 Audio Layer 2, AAC LC, AC3(Dolby Digital), LPCM)
• MPEG-2 TS (MPEG2 Audio Layer 2, AC3 (Dolby Digital), AAC LC)
• MPEG-2 TS (H.264/MPEG-4 AVC, AAC LC)
• AVI
- Motion JPEG (Linear PCM)
- Motion JPEG (mu-Law)
• AVCHD (.m2ts / .mts)
• DivX
• WMV
- VC-1 (WMA Standard V2)
Ik denk eraan om een NAS aan te schaffen, maar ben onzeker over welk bestandsformaat en welke mapstructuur ik moet aanleggen, zodat mijn PS3 hiervanaf ook de foto's en video's kan laten zien. Wat is nu echt een goed en handig formaat dat de kwaliteit van de films in tact laat (en overweg kan met ondertitels), maar wat ook ruimtebesparend is? (Als het ook nog eens werkt met Android (voor wellicht een toekomstige aanschaf van smartphone/tablet) is dat mooi meegenomen.)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik had al een tijdje geen gebruik meer gemaakt van de uitzending gemist functie. Maar hij werkt nu niet meer, zijn er meer mensen die geen inhoud in de mappen vinden?
Misschien heb ik iets gemist qua veranderde instelling...

[ Voor 16% gewijzigd door DopdeDouwer op 17-10-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Ik heb een vraag. Ik wil graag mijn PS3 als media center gebruiken in combinatie met mijn Mac. Ik heb hiervoor als PS3 Media center geïnstalleerd. Tot op heden vindt hij alleen mijn PS3 niet.

Zijn er bepaalde instellingen die je moet veranderen in de router voordat hij het doet? (experiabox)

Ik heb al het één en ander geprobeerd met DNLA in de experiabox, alleen daar lukt het me alleen om een mapje aan te maken die mijn PS3 dan wel ziet.

Alvast bedankt.

Cees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 16:53
1.70.1 Is een drama. Ben ik de ondertitels aan het fixen, gaat het beeld schokken.
Los ik het schokken op, krijg ik een andere taal.

Geen idee wat er loos is, maar niet te doen.

We gaan terug naar een vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik gebruik PMS al een tijdje niet meer, teveel updates die niet werken. Sinds enige maanden gebruik ik een fork, Universal Media Server. Werkt als een zonnetje (ook geschikt voor UPC Horizon)!

[ Voor 7% gewijzigd door AllSeeyinEye op 02-11-2012 19:17 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:17:
Ik gebruik PMS al een tijdje niet meer, teveel updates die niet werken. Sinds enige maanden gebruik ik een fork, Universal Media Server. Werkt als een zonnetje (ook geschikt voor UPC Horizon)!
Die gebruik ik nu ook. Heb toch het idee dat daar de meeste ontwikkeling in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:17:
Beste,

Ik heb een vraag. Ik wil graag mijn PS3 als media center gebruiken in combinatie met mijn Mac. Ik heb hiervoor als PS3 Media center geïnstalleerd. Tot op heden vindt hij alleen mijn PS3 niet.

Zijn er bepaalde instellingen die je moet veranderen in de router voordat hij het doet? (experiabox)

Ik heb al het één en ander geprobeerd met DNLA in de experiabox, alleen daar lukt het me alleen om een mapje aan te maken die mijn PS3 dan wel ziet.

Alvast bedankt.

Cees
Heb je de PS3 een vast IP adres gegeven in de Experiabox? Dat deed het voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 16:53
Universal media Server ? Thanks voor de Tip !

Geniaal dit. Installeren en werken.
Haal die PS3 media server maar uit de topicstart.

Dit is duizend maal handiger.

[ Voor 58% gewijzigd door Zilver op 03-11-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ik heb bij PS3 media server dat hij altijd een aantal seconden voor het einde van een filmpje stopt, iemand een idee waardoor dit komt? Vooral met series irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Zilver schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 11:57:
Universal media Server ? Thanks voor de Tip !

Geniaal dit. Installeren en werken.
Haal die PS3 media server maar uit de topicstart.

Dit is duizend maal handiger.
Ik ben ook overgestapt. Lijkt erg op PMS, maar net even doorontwikkeld.
Installatieprocedure beter ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Azqi op 03-11-2012 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik heb ook een UMS geprobeerd, maar krijg daar de uitzendinggemist plugin niet zichtbaar.
Het is toch alleen nodig het .jar bestandje in de plug-in folder te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
DopdeDouwer schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:59:
Ik heb ook een UMS geprobeerd, maar krijg daar de uitzendinggemist plugin niet zichtbaar.
Het is toch alleen nodig het .jar bestandje in de plug-in folder te zetten?
Ja, volgens mij werkt dat gewoon hetzelfde idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:21

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Heb sinds gisteren ook UMS in werking, maar krijg op de een of andere manier de subs niet werkend bij mkv bestanden als ik probeer te streamen naar m'n PS3 :'(

Hoe staan jullie instellingen waar het wel werkt?

[ Voor 11% gewijzigd door BlackEyedAngel op 13-11-2012 10:22 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justanotheruser
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08 10:51

justanotheruser

#hashtag

Vandaag de hele PS3 streaming topics doorgelezen en flink ge-experimenteerd met PS3 Media Server.... Lees ik net in dit topic (deeltje 5) dat UMS wellicht zoveel beter is....

Met PMS kreeg ik via Wi-Fi (op ps3 met 70% ontvangst (wie weet of dit voldoende is voor streaming?? **) wel alvast alle bestanden te zien (een map met audio, en een map met video)..

Ik kon wel een mp3 kopieren naar de PS-3 en daarna afspelen maar streamen lukte nog niet... ik gebruik K-lite codec pack compleet en ga morgen verder met testen....

Welke netwerksnelheid is in de praktijk benodigd om HD video te streamen ? eventueel upgrade ik van Eminent 150N naar bijvoorbeeld TL-WR1043ND (TP-Link**)
Iemand nog een tip of waarschuwing?

To Tweak Or Not To Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Om HD video te kunnen streamen moet je sowieso over op bekabeld netwerk.

• justanotheruser
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08 10:51

justanotheruser

#hashtag

nieuwe router geinstalleerd.... signaal is nu 82% in plaats van 60% en tevens 300N in plaats van 150N router.. DVD stream is 6-8 mbit per seconde als ik mezelf goed ingelezen heb dus dat ga ik straks proberen

To Tweak Or Not To Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ik heb plotseling dat UMS geen renderers meer kan vinden. PS3 media server ook niet. Vanaf andere pc werkt het wel. Komt volgens mij door nieuwe java update. Iemand een idee wat er aan de hand is? En hoe ik hem weer terug krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Snippertje schreef op zondag 18 november 2012 @ 18:23:
Ik heb plotseling dat UMS geen renderers meer kan vinden. PS3 media server ook niet. Vanaf andere pc werkt het wel. Komt volgens mij door nieuwe java update. Iemand een idee wat er aan de hand is? En hoe ik hem weer terug krijg?
Ik had daar ook last van. Maar het probleem heeft zichzelf opgelost bij mij. Geen idee hoe en wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

EJPostema schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:08:
[...]

Ik had daar ook last van. Maar het probleem heeft zichzelf opgelost bij mij. Geen idee hoe en wat
Uiteindelijk java helemaal weggegooid en opnieuw geinstalleerd. Nu werkt het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Hebben jullie met UMS uitzending gemist al aan de praat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
DopdeDouwer schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:46:
Hebben jullie met UMS uitzending gemist al aan de praat?
Ik heb het nooit echt goed aan de praat gehad, ook niet met PMS.
Eerlijk gezegd ook nooit echt tijd in gestoken. Keek het toendertijd op de pc, nu met interactieve tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Kan ik met UMS gebruik maken van DTS_HD en TrueHD geluid?
Of wordt dit omgezet naar DTS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
baronruud schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:38:
Kan ik met UMS gebruik maken van DTS_HD en TrueHD geluid?
Of wordt dit omgezet naar DTS?
Volgens mij wordt alles omgezet naar DTS, omdat die andere twee niet slikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPG-89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-07 15:30
Beste,

Het is vast al ergens uitgelegd in 1 van de PMC topics, maar ik kan het niet gemakkelijk vinden of in duidelijke taal.

Ik heb het volgende probleem; Mijn PS3 werkt prima over wifi en mijn laptop ook.

Ik wil HD films streamen naar mijn PS3 een 720p film trekt hij net, maar grotere films word moeilijk. Ik wist al wel dat dit geen succes ging worden, want dit trekt de verbinding niet waardoor de film gaat haperen (denk ik).

Nu wil ik direct een bekabelde verbinding maken van mijn PS3 met mijn laptop. Ik wil echter niet dat ik op mijn playstation telkens moet switchen van bekabeld naar wifi. Met andere woorden, wifi om te gamen en bekabeld (lan kabel) om te streamen.

Volgens mij kan dit via wat instellingen in PS3 media server (forcen?). Ik heb echter geen flauw idee hoe dit moet. Kan iemand mij in lekentaal uitleggen hoe ik dit moet doen?

Begin aub niet over kabels trekken van de PS3 naar de router, want dat is hier simpelweg niet mogelijk.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

JPG-89 schreef op zondag 09 december 2012 @ 14:03:
Beste,

Het is vast al ergens uitgelegd in 1 van de PMC topics, maar ik kan het niet gemakkelijk vinden of in duidelijke taal.

Ik heb het volgende probleem; Mijn PS3 werkt prima over wifi en mijn laptop ook.

Ik wil HD films streamen naar mijn PS3 een 720p film trekt hij net, maar grotere films word moeilijk. Ik wist al wel dat dit geen succes ging worden, want dit trekt de verbinding niet waardoor de film gaat haperen (denk ik).

Nu wil ik direct een bekabelde verbinding maken van mijn PS3 met mijn laptop. Ik wil echter niet dat ik op mijn playstation telkens moet switchen van bekabeld naar wifi. Met andere woorden, wifi om te gamen en bekabeld (lan kabel) om te streamen.

Volgens mij kan dit via wat instellingen in PS3 media server (forcen?). Ik heb echter geen flauw idee hoe dit moet. Kan iemand mij in lekentaal uitleggen hoe ik dit moet doen?

Begin aub niet over kabels trekken van de PS3 naar de router, want dat is hier simpelweg niet mogelijk.

Alvast bedankt!
Naar mijn weten kun je PS3 niet zowel Wifi als Lan connecten. Als kabel naar Router niet mogelijk is (wellicht wel via Powerline?), dan ben ik bang dat je het elke keer in PS3 instellingen moet aanpassen.
Tenzij je Laptop ook DHCP server is, dan zul je ook elke keer hard een IP adres moeten instellen in je PS3

[ Voor 3% gewijzigd door Blindfold op 09-12-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPG-89
  • Laatst online: 11-07 15:30
Powerline is inderdaad miss een idee. Ik had hier nog nooit van gehoord...

Ik ben er nu echter achter dat PS3 media center ook mijn samsung tv ondersteund.

Echter hapert deze nog wat bij het afspelen van grote bestanden en voor/achteruit spoelen trekt hij niet.

Ik ga even verder spitten of dit geen makkelijkere optie is om op te lossen.

Het hele probleem is dat de samsung led series geen DTS geluid ondersteund en dit mooie programma kan het tegelijkertijd omzetten met het afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik ums voor het streamen naar mijn ps3. Echter is het zo dat 720p mkv's met externe subs geen problemen geeft , maar 1080p mkv's met externe subs wel. Ps3 is met draad aangesloten.
Mijn cpu geeft constant 95 a 100 procent aan. Is er een softwarematige oplossing voor om die cpu te laten zakken want het beeld stuttert constant bij 1080p. De kwaliteit verlagen is uiteraard geen optie.
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 21:01:
Ik gebruik ums voor het streamen naar mijn ps3. Echter is het zo dat 720p mkv's met externe subs geen problemen geeft , maar 1080p mkv's met externe subs wel. Ps3 is met draad aangesloten.
Mijn cpu geeft constant 95 a 100 procent aan. Is er een softwarematige oplossing voor om die cpu te laten zakken want het beeld stuttert constant bij 1080p. De kwaliteit verlagen is uiteraard geen optie.
iemand een idee?
Omzetten naar m2ts en Subs erbij coderen. Kost alleen veel tijd. Da's de reden dat ik uiteindelijk maar een losse streamer heb genomen. Hoop tijd besparing als alles gewoon meteen werkt na het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bedoelde eigenlijk een oplossing binnen ums

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik kijk regelmatig series via mijn PS3, tot voor kort kopieerder ik deze altijd op een USB waarna ik ze naar de PS3 kopieerder of rechtstreeks vanaf de usb stick afspeelde.

Aangezien ik hier lees dat het streamen van 720p content probleemloos via wifi zou moeten kunnen had ik in het verleden al eens diverse programma's op mijn pc geprobeerd om content te streamen zoals met windows mediaplayer en twonky. Maar ik had altijd wel problemen met haperingen, slecht werkende bibliotheek of niet werkende codecs.

Nadat ik een serie van game of thrones had gedownload met een codec die de PS3 niet afspeelt besloten om TVersity eens te proberen aangezien ik daar veel positiefs over lees. Vreemd genoeg bestaat er geen trail verie van het programma maar voor 4 dollar is de aanschaf ook weer geen grote gok.

dus geïnstalleerd, gewoon onder mijn eigen user account en dat werkt prima ondanks dat ik als dat je TVersity beter onder een eigen account kunt laten draaien. 2 van mijn partities laten indexeren voor de bibliotheek en die was gelijk goed zichtbaar op de PS3.

De output voor het te encoden materiaal had ik in eerste instantie ingesteld op 1920 × 1080 maar daarbij speelt de serie niet lekker af. eerlijk gezegd viel het me niet eens tegen het zijn geen grote haperingen maar je merkt gewoon dat de framerate te laag is zodra er beweging in het beeld komt. Ik was te lui om het bij te stellen Voor de volgende aflevering probeer ik 1280x720 verder upscalen heeft ook geen nut als het bronmateriaal ook 720P is.

Maar ben tot nu toe erg tevreden over TVersitiy, simpel te installeren en in te stellen, overzichtelijk.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
  • Laatst online: 07:27
Ik stream al tijden via de Playstation Media Server en ben hier enorm tevreden over. 9 van de 10 formats worden prima afgespeeld en mocht er een rotte appel tussen zitten download ik die gewoon opnieuw. Ik stream vanaf een oude dual core van 4 jaar oud en 4gig ram, zonder haperingen. Alleen de écht zware Blu-Rays (had laatst Quantum of Solance van 17gb) vindt ie niet zo leuk, maar dan zet ik die gewoon even door naar mijn laptop. Ander 1080p materiaal (films en series) draait prima.

Bekabeling is wel een must, wifi gaat helaas voor geen meter. Wat wel jammer is dat de PS3 een inmiddels vrij primitieve interface heeft. Zou zou ik het leuk vonden om een cover/logo van een serie als icoontje voor de mappen te kunnen gebruiken. Ook het browsen gaat niet zo heel lekker, maar dat heeft verder geen invloed op het kijkplezier.

Ik draai overigens de Ubuntu versie, bij de Windows versie had ik toch mindere performance in de buffer om de een of andere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ik gebruik nu een tijdje UMS, maar er is iets dat verschrikkelijk irritant is. Elke keer dat mijn PC opnieuw opstart, moet ik java opnieuw installeren, want anders wil UMS het niet doen. Na het opnieuw installeren moet mijn PC ook opnieuw starten, waardoor ik uiteindelijk een kleine 20min bezig ben om alles werkend te krijgen. Hoe zorg ik er nou voor dat het gewoon blijft werken? Volgens mij ligt het probleem bij java, maar ik zou niet weten hoe ik het opgelost krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 22:40:
ik bedoelde eigenlijk een oplossing binnen ums
Het probleem is dat PMS (of UMS tegenwoordig blijkbaar, ben er al een tijdje uit) om de subs te kunnen weergeven de MKV met MEncoder omzet om de subs erbij te kunnen plakken. Dat vergt een zware PC en dikke netwerkverbinding en zelfs dan kan je nog bij hele hoge bandbreedte problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mijn 5 jaar oude e6750 heeft daar anders totaal geen moeite mee, hoor.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 15:16
Had ik bijna een Apple TV gekocht om youtube op m'n tv te kijken via m'n Iphone, kom ik er vandaag achter dat het ook via de youtube-app op m'n Iphone kan via m'n playstation. Even de account linken op de PS3 en Iphone en het werk meteen. Awesome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Ik gebruik PS3 media server(1.72) om films die ik download te streamen vanaf mijn iMac (2,66 Core 2 Duo, 8GB ram) via de internet kabel naar mijn PS3 slim 320GB. Nu heb ik bij sommige films(720p) dat ze niet goed werken. Als ik de film kijk op mijn PS3 dan heb ik wel geluid, maar niet volledig. Ik hoor achtergrond geluid wel, maar de spraak bijvoorbeeld niet. De films doen het wel gewoon goed als ik ze kijken op mijn iMac met VLC. Wat kan het probleem zijn? Wie kan mij helpen? Ik kom er namelijk niet zelf uit via google.

Alvast bedankt!

[ Voor 85% gewijzigd door Nico111 op 09-03-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 10:26
Misschien 5.1 geluid in de film? In PS3 media server bij transcoding setting kun je instellen dat er stereo geluid wordt doorgegeven.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Nico111 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 15:56:
Ik gebruik PS3 media server(1.72) om films die ik download te streamen vanaf mijn iMac (2,66 Core 2 Duo, 8GB ram) via de internet kabel naar mijn PS3 slim 320GB. Nu heb ik bij sommige films(720p) dat ze niet goed werken. Als ik de film kijk op mijn PS3 dan heb ik wel geluid, maar niet volledig. Ik hoor achtergrond geluid wel, maar de spraak bijvoorbeeld niet. De films doen het wel gewoon goed als ik ze kijken op mijn iMac met VLC. Wat kan het probleem zijn? Wie kan mij helpen? Ik kom er namelijk niet zelf uit via google.

Alvast bedankt!
Soms wordt de codec net iets anders, dus download sowieso de nieuwste versie. Of probeer ums

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Erulezz schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:59:
Misschien 5.1 geluid in de film? In PS3 media server bij transcoding setting kun je instellen dat er stereo geluid wordt doorgegeven.
Het is gelukt!!!! Het lag niet aan de 5.1 instelling die jij adviseerde, maar je leide me wel naar de goed weg :)

Ik zat te zoeken bij decoders voor audiobestanden, maar daar zijn praktische geen instelling die je kan veranderen(bij de mac versie in ieder geval). Nu vond ik jouw tip bij de algemene transcode instellingen. Hier zag ik dat er geen vinkje stond bij 'orginele DTS track' gebruiken. Dit bleek de oplossing te zijn.

Erulezz en EJPostema
Bedankt voor jullie snelle reactie en hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Ik probeer de film Argo te streamen naar mijn PS3.
Ik heb nu UMS gedownload, daarvoor PMS. In het begin deed PMS het wel, maar later zij die dat ie geen renders kon vinden. Ik opnieuw installeren, werkte niet, googlen allemaal vage topics zonder oplossingen. Toen UMS gedownload, kan ook geen renders vinden.. weet iemand een oplossing? En hoe kan je subtitles er in plakken bij PMS of UMS?
Of kan ik VLC ook gebruiken om direct te streamen naar de PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ik had exact hetzelfde probleem. Opgelost door de windows service te verwijderen, kennelijk heeft hij daar een conflict mee. Kan zijn dat je ook nog even java opnieuw moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
En subtitles pakt die automatisch, zet ze in dezelfde map als de film en geef ze dezelfde naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Ik had een probleem met versie 2.5.1

Deze wilde na 1 a 2x gebruiken niet meer starten wanneer er op de iconen van UMS werd gedrukt.

Kort erna kwam versie 2.5.2.2 uit en deze werkt als een zonnetje. Films worden beter ondersteund die eerst niet op de tv herkend werden. en renderers worden bijna altijd gezien tijdens het detecteren van apparatuur. Versie 2.5.2.2 is te downloaden via : http://code.google.com/p/...tail?name=UMS-2.5.2.2.exe

of anders : http://www.universalmediaserver.com/

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zijn er mensen die ervaring hebben met het gebruik van een NAS icm met de PS3?
Ik ben op zoek naar een 4-bay NAS en heb daarvoor de 413j, 413 of 412+ op het oog.
De eerste is het voordeligst en zou alles wat ik wil kunnen, maar ik weet niet hoe het met het streamen en transcoden naar de PS3 gaat. Kan dit probleemloos met de 413j?
De 413 en 412+ zijn natuurlijk ook prachtige apparaten, maar kosten heel wat meer. Als ik ze echt nodig heb, dan wil ik er best over nadenken. Als dit regelrechte overkill is, dan is het natuurlijk zonde van het geld.
Ik begrijp dat er over een tijdje vast allemaal 3d 4k films zijn met dolby 15.4 geluid, maar tot die tijd gaat het vooral om het streamen van DVD/Bluray/720/1080 content.

Wil iemand zijn/haar ervaringen delen en vertellen hoe het met een 413j (of bijv. 212j) gaat? Evt. afgezet tegen ervaring met een 413/412+ of vergelijkbare NAS.

Alvast bedankt.

NB. Op mijn vraag in het Synology-topic kreeg ik vrij weinig reactie. Vandaar dat ik hem hier stel. Ik zou het fijn vinden om gewoon een aantal verschillende meningen en ervaringen te horen, zodat ik een betere beslissing kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Ik zou eerst eens kijken of je deze content in die vorm wel kunt streamen naar de PS3, die is namelijk erg picky wat betreft formaten die het via streaming ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Natuurlijk is het handig om na te gaan of de PS3 de content ook ondersteunt. Anders kan een (Synology) NAS de boel transcoden, zo heb ik begrepen. Waar het mij om gaat, is of een Synology 413j inderdaad in staat is om films en series goed naar de PS3 te streamen. Zonder allerlei haperingen in beeld en geluid en zonder dat je niet fatsoenlijk vooruit/achteruit kunt spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

kdbruin schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:25:
Ik zou eerst eens kijken of je deze content in die vorm wel kunt streamen naar de PS3, die is namelijk erg picky wat betreft formaten die het via streaming ondersteund.
Dit moet je niet willen, vanwege Cinavia.Teveel films, die niet probleemloos zullen afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sorry, maar wat is Cinavia? En ik kan natuurlijk ook de films op de NAS opslaan in een PS3-geschikt formaat. (Mits dat formaat ook leuk is voor mijn laptop/telefoon. Ik heb weinig zin om elke film in 3 smaken/formaten op te slaan.)

Anders wordt het toch uitkijken naar een mediaplayer/htpc. Als ik hiervoor echter de PS3 goed kan benutten - waarvoor ik hem uiteindelijk mede heb aangeschaft - zou dat fijn zijn.

Ik hoor dus graag de ervaringen van mensen die de PS3 als mediaplayers gebruiken in combinatie met een NAS/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Jorgen schreef op zondag 14 april 2013 @ 22:49:
Sorry, maar wat is Cinavia? En ik kan natuurlijk ook de films op de NAS opslaan in een PS3-geschikt formaat. (Mits dat formaat ook leuk is voor mijn laptop/telefoon. Ik heb weinig zin om elke film in 3 smaken/formaten op te slaan.)
Weer een poging van de content industrie om ongeautoriseerd kijken van films tegen te gaan, hoewel ze geheel voorbij gaan aan het feit dat ik op deze manier m'n eigen legaal geripte Blurays niet kan bekijken. Er wordt namelijk een code meegestuurd in het geluid waardoor de PS3 het geluid uit zet, en dat pas na 20 minuten of zo. Volgens mij is dit alleen met AC3, DTS, etc maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Net zoals macrovision destijds? Ik moest toen een speciale, duurdere dvd-speler kopen zodat ik hem toch via mijn videorecorder aan mijn tv kon koppelen (die geen scart had).

Dan toch maar een htpc of mediaplayer? Ik hoopte eigenlijk dat ik met mijn PS3 en een geschikte NAS klaar zou zijn. En nog steeds denk ik dat dit zou moeten lukken, maar ik zie ook dat er wel haken en ogen aan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Jorgen schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:41:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het gebruik van een NAS icm met de PS3?
Ik ben op zoek naar een 4-bay NAS en heb daarvoor de 413j, 413 of 412+ op het oog.
De eerste is het voordeligst en zou alles wat ik wil kunnen, maar ik weet niet hoe het met het streamen en transcoden naar de PS3 gaat. Kan dit probleemloos met de 413j?
De 413 en 412+ zijn natuurlijk ook prachtige apparaten, maar kosten heel wat meer. Als ik ze echt nodig heb, dan wil ik er best over nadenken. Als dit regelrechte overkill is, dan is het natuurlijk zonde van het geld.
Ik begrijp dat er over een tijdje vast allemaal 3d 4k films zijn met dolby 15.4 geluid, maar tot die tijd gaat het vooral om het streamen van DVD/Bluray/720/1080 content.

Wil iemand zijn/haar ervaringen delen en vertellen hoe het met een 413j (of bijv. 212j) gaat? Evt. afgezet tegen ervaring met een 413/412+ of vergelijkbare NAS.

Alvast bedankt.

NB. Op mijn vraag in het Synology-topic kreeg ik vrij weinig reactie. Vandaar dat ik hem hier stel. Ik zou het fijn vinden om gewoon een aantal verschillende meningen en ervaringen te horen, zodat ik een betere beslissing kan nemen.
Ik heb zelf een Netgear Readynas met Dualcore CPU erin, dus in den beginne ben ik heel enthousiast aan de gang gegaan met de PS3 als streamer.
Transcoding ging moeizaam (spoelen zeker niet probleemloos). Beste resultaten kreeg ik door een post processing script te maken die na de download de mkv omzette naar m2ts. Dit werkte goed voor series, maar voor films aanzienlijk minder. (helemaal toen ik ook Cinavia ellende kreeg)
Na veel gepruts heb ik gewoon een streamer gehaald die alles afspeelt wat ik er tegenaan gooi en dat maakt m'n leven aanzienlijk makkelijker. Erg jammer, want er zit zoveel potentie in de PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor alle content hier. Het heeft mij enorm geholpen om mijn PS3 als media server te gebruiken.

Eigenlijk werkt alles. Ik heb alle bekabeld, aangesloten, PSMS geinstalleerd en zelfs 5.1 hd content gaat moeiteloos vanaf mn pc via PS3 zo de lucht in. Zonder de PS topic hier was dat overigens nooit gelukt.

Er is een ding waar ik echter niet uitkom. En gevoelsmatig moet t heel simpel zijn. Als ik een map opzoek vanaf mn PS op mn PC ziet hij alle bestanden. Ik kan ze ook afspelen. Maar heo krijg ik t voor elkaar dat hij alle bestanden in de betreffende map achter elkaar afspeelt. Hij ziet 15 mp3's ook als losse bestenden (is wel correct) maar pauzeert na elk nummer. En das nou net wat ik niet wil.

Ook heeft PSMS problemen met DVD files. Ik kan weliswaar een complete dvd afspelen maar bij een concert dvd krijg ik t niet voor elkaar om gewoon een track door te spoelen. Doorspoelen kan wel, maar alleen naadloos op springen naar minuut zoveel.

Concreet: ik wil gewoon alle nummertjes kunnen selecteren, afpelen en volgende nummer kunnen doen. Een beetje zoals een cd speler zeg maar.

PS forum hielp niet en google kwam er ook niet uit.

Ik weet dat ik een afspeellijst kan maken op de PS maar dan moet ik alles kopieren naar mn PS. En eigenlijk lijkt me dat ook niet de bedoeling.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
Heb sinds dat ik Horizon heb van UPC dat PS3 mediaserver niet meer in mn XMB komt te staan. Ik snap er niets van. Uit de instellingen van de Horizon kan ik ook niets vinden wat de oorzaak zou moeten zijn. Ik heb aan de instellingen van PS3 ms ook niets veranderd. Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
Ik heb mijn ps3 in mijn router een vast ip gegeven en die in de DMZ gezet (anders heb ik problemen met online gamen). Op mijn pc heb ik PS3 media server draaien zodat ik mijn mediabestanden en foto's via de PS3 kan afspelen.

Kan iemand (een hacker) nu via de PS3 bij mijn bestanden (de mediabestanden en de foto's) op de pc komen en deze "stelen"? En zo ja, zijn hier al meldingen van geweest dat het mogelijk is?

Ik check mijn pc regelmatig op malware en heb een AV en Firewall draaien op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey guys
Ik gebruik al een tijdje de PS3 media server maar nu kan hij ineens niet meer mijn PS3 vinden? Kan het zijn dat er iets gereset is oid? Vuze streamen lukt namelijk nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:46:
Hey guys
Ik gebruik al een tijdje de PS3 media server maar nu kan hij ineens niet meer mijn PS3 vinden? Kan het zijn dat er iets gereset is oid? Vuze streamen lukt namelijk nog wel.
Toevallig ook horizon van UPC? Bij mij is dit het geval sinds ik een Horizon-box heb. Ik gebruik nu Universal Media Player en die doet het beter. Maar toch nog soms dat ie mn PS3 niet ziet of dat de map videobestanden aangeeft 'no titles' ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P.E.No.1 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:32:
[...]

Toevallig ook horizon van UPC? Bij mij is dit het geval sinds ik een Horizon-box heb. Ik gebruik nu Universal Media Player en die doet het beter. Maar toch nog soms dat ie mn PS3 niet ziet of dat de map videobestanden aangeeft 'no titles' ..
Nee geen UPC. Maar ik ga Universal Media Player eens proberen.

Vind je PS3 deze automagisch?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt iemand hier nog wel eens de Soundcloud plugin? Ik kan nu op mijn ps3 browsen door mijn favorieten en followings etc. maar de muziekbestanden worden niet herkend "incompatible data"

Is echt nergens wat over te vinden. Ik ben bang dat de plugin een beetje outdated is of zo. Of zou ik ergens nog wat kunnen instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Sorry voor de bump :)

Welke codec(pack)s kan ik het beste installeren alvorens ik PS3MediaServer installeer?
AviSynth, MEncoder, is dat voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mencoder is inbegrepen in pms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 21:03
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 19:19:
Allereerst wil ik iedereen bedanken voor alle content hier. Het heeft mij enorm geholpen om mijn PS3 als media server te gebruiken.

Eigenlijk werkt alles. Ik heb alle bekabeld, aangesloten, PSMS geinstalleerd en zelfs 5.1 hd content gaat moeiteloos vanaf mn pc via PS3 zo de lucht in. Zonder de PS topic hier was dat overigens nooit gelukt.

Er is een ding waar ik echter niet uitkom. En gevoelsmatig moet t heel simpel zijn. Als ik een map opzoek vanaf mn PS op mn PC ziet hij alle bestanden. Ik kan ze ook afspelen. Maar heo krijg ik t voor elkaar dat hij alle bestanden in de betreffende map achter elkaar afspeelt. Hij ziet 15 mp3's ook als losse bestenden (is wel correct) maar pauzeert na elk nummer. En das nou net wat ik niet wil.

Ook heeft PSMS problemen met DVD files. Ik kan weliswaar een complete dvd afspelen maar bij een concert dvd krijg ik t niet voor elkaar om gewoon een track door te spoelen. Doorspoelen kan wel, maar alleen naadloos op springen naar minuut zoveel.

Concreet: ik wil gewoon alle nummertjes kunnen selecteren, afpelen en volgende nummer kunnen doen. Een beetje zoals een cd speler zeg maar.

PS forum hielp niet en google kwam er ook niet uit.

Ik weet dat ik een afspeellijst kan maken op de PS maar dan moet ik alles kopieren naar mn PS. En eigenlijk lijkt me dat ook niet de bedoeling.

Iemand een idee?
Misschien kan je per x aantal mp3's een playlist maken op de pc en die selecteren via de playstation?

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Let op:
~~~[html]• Lees eerst de TS grondig door en doorzoek het topic voordat je een vraag stelt.
• Gebruik de tutorials in de TS voor installatie van de software.
• Onderbouw je vragen, leg uit wat je hebt geprobeerd en wat niet.
• Geef hard- en soft-ware info, wij weten niet wat je thuis voor spulletjes hebt staan.~~~[/html]