Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
3E3A37 schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:28:
Iemand enig idee waarom mijn netwerk verbinding 216,0 Mbps is en de snelheid naar/van mijn PS3 maar 40 Mb/s is?
De video stottert nu namelijk nogal.

[afbeelding]
Die getallen zijn ook maar een hele grove schatting hoor, ik heb in die jaren PMS nog nooit onder of boven de 512 Mbit daar gezien. Netwerk is sowieso sneller daar (kabel aangesloten op PC = 910 Mbit/sec)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:35
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 07:49:
[...]

De omzetting is precies anders om: van IR naar BT.
Ik heb geen ervaring met de AB van Philips, maar het probleem is dat de AB de logitech adapter IR-signalen moet kennen/leren. Op het moment dat de AB weet wat het IR-signaal is voor de cirkel-toets e.d. dan zal het wel gaan werken. Maar hoe leer je de commando's als je geen logitech AB hebt?
Hmm, mijn ouders hebben wel een Harmony... als ik die nou eens leen en programmeer om de PS3 aan te sturen, vervolgens laat ik mijn Philips AB die IR-signalen leren... ik denk dat dat zou moeten werken!

Het proberen waard, lijkt me. Als het niet werkt kan ik die PS3-adapter altijd weer op marktplaats zetten en alsnog de officiële PS3-ab kopen.
Pierz schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:38:
[...]

Afhankelijk van je TV zou CEC ook kunnen werken. Dit moet je wel aanzetten op de PS3 en waarschijnlijk ook op je TV.

Werkt perfect met mijn bravia, maar zou ook met andere merken moeten kunnen werken. Let er wel op dat je een goede HDMI kabel hebt. Ik had eerst een 5 euro kabel en die miste dat adertje, maar als je een fatsoenlijke kabel hebt zal het wel goed zitten.
Ik heb een HDMI-kabel van 7,95 :)
Ik ga me hier van t weekend eens in verdiepen, want ik snap nog niet helemaal hoe dat dan werkt. Betekent dit dat ik een signaal via IR naar mn tv stuur, die het vervolgens via CEC (over HDMI dus) doorstuurt naar mn PS3? Zelfs als dat lukt, hoe weet die PS3 dan wat ie moet doen als ik op knopje x druk van mn ab? De ab is wel voorzien van standaardknoppen voor bediening van een dvd-speler (play, pause, dat soort dingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
Ik heb op dit moment nog de stable release van PMS voor de ps3. (Die van maart 2010). Zijn er veel mensen die ondertussen die beta naar volle tevredenheid hebben draaien?

Ik heb namelijk de stable versie draaien en kreeg foutmeldingen bij Mencoder.exe (Has stopped working). Ik hoop dat die nieuwe versie dit oplost.

Kan je de TSMuxer versie etc ook zelfstandig updaten? Ik heb nu namelijk gewoon PMS geinstalleerd en volgens mij krijg je daar standaard tsmuxer bij, maar is dat de nieuwste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een rare vraag, maar weet iemand of het mogelijk is met de nieuwe 3D firmware, 3D bestanden vanaf de harde schijf af te spelen? Of gaat dat alleen maar via de BR speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 19:56
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:45:
Misschien een rare vraag, maar weet iemand of het mogelijk is met de nieuwe 3D firmware, 3D bestanden vanaf de harde schijf af te spelen? Of gaat dat alleen maar via de BR speler.
Die firmware update 3.55 voegt niets toe, er wordt alleen gezorgd dat het apparaat (voorlopig) niet meer te hacken is. Daarnaast is deze update nodig om de laatste patch van GT5 te kunnen gebruiken.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Carnagy schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:44:
Ik heb op dit moment nog de stable release van PMS voor de ps3. (Die van maart 2010). Zijn er veel mensen die ondertussen die beta naar volle tevredenheid hebben draaien?

Ik heb namelijk de stable versie draaien en kreeg foutmeldingen bij Mencoder.exe (Has stopped working). Ik hoop dat die nieuwe versie dit oplost.

Kan je de TSMuxer versie etc ook zelfstandig updaten? Ik heb nu namelijk gewoon PMS geinstalleerd en volgens mij krijg je daar standaard tsmuxer bij, maar is dat de nieuwste versie?
Ik gebruik al een tijdje (ruim een jaar) telkens de laatste beta versie en deze is erg stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Zhadum schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 09:37:
[...]

Ik gebruik al een tijdje (ruim een jaar) telkens de laatste beta versie en deze is erg stabiel.
Ok dan ga ik die vanavond ook even installeren. Update je afzonderlijk de Mencoder TSmuxer of kan dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Carnagy schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:32:
[...]

Ok dan ga ik die vanavond ook even installeren. Update je afzonderlijk de Mencoder TSmuxer of kan dat niet?
geen idee, ik gooi het over de oude heen. succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Ik heb gisteren de beta geïnstalleerd, maar MKV bestanden die mencoder gecodeerd zijn geven nog steeds de melding dat ze corrupt zijn. Ik kan ze wel direct op de pc afspelen waarop ook de ps3 MS geïnstalleerd is. Ik heb ffdshow, avisynth geïnstalleerd op m'n laptop. Iemand enig idee wat ik kan doen?

Edit: ik heb een programma genaamd AVIMUX gedownload en dat werkt. Je converteert naar het huidige formaat (MKV) en alles werkt zoals t zou moeten!!!

[ Voor 20% gewijzigd door Carnagy op 16-12-2010 08:42 ]

• migchiell
  • Laatst online: 15:35
migchiell schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:59:
[...]

Hmm, mijn ouders hebben wel een Harmony... als ik die nou eens leen en programmeer om de PS3 aan te sturen, vervolgens laat ik mijn Philips AB die IR-signalen leren... ik denk dat dat zou moeten werken!

Het proberen waard, lijkt me. Als het niet werkt kan ik die PS3-adapter altijd weer op marktplaats zetten en alsnog de officiële PS3-ab kopen.

[...]

Ik heb een HDMI-kabel van 7,95 :)
Ik ga me hier van t weekend eens in verdiepen, want ik snap nog niet helemaal hoe dat dan werkt. Betekent dit dat ik een signaal via IR naar mn tv stuur, die het vervolgens via CEC (over HDMI dus) doorstuurt naar mn PS3? Zelfs als dat lukt, hoe weet die PS3 dan wat ie moet doen als ik op knopje x druk van mn ab? De ab is wel voorzien van standaardknoppen voor bediening van een dvd-speler (play, pause, dat soort dingen).
Ik heb een afstandsbediening besteld voor mn PS3 (deze, niet de officiële) in de hoop dat ik de IR-signalen die eruit komen kan leren aan mijn Philips-AB. Zou moeten kunnen, hij kan ook signalen leren van de originele ab's van de tv en de AV-reciever. Kom hooguit knoppen tekort om alle functies te kunnen toewijzen oid, maar het gaat met toch voornamelijk om de bedieningsknoppen voor dvd/bluray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Iemand dit programma al geprobeerd?
http://www.freemake.com/free_video_converter/

Het was onlangs gefeatured op Lifehacker en CNET.
Zo te zien wordt het regelmatig geupdated, gisteren is de v2.0.0 verschenen.
http://www.freemake.com/freemake_video_converter_changelog/

CUDA support zit er in, en ik ervaar dat het echt bij de top behoort.
Een MKV van Blood Diamond is geconverteerd naar MP4 in een half uurtje.

Ook zijn er 2 presets voor de PS3 dus aanwezig.

Ook de output quality is subliem vind ik. Geen "blokjes" te zien, ook niet bij snelle beelden.
Bij mkv2vob etc zag ik wel een degradatie in kwaliteit.

Kunnen andere mensen deze app eens uittesten?

Het enigste dat ik vind dat mist? Subtitle support, maar daar zijn ze ongetwijfeld nu aan bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Asgaro schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 10:40:
Iemand dit programma al geprobeerd?
http://www.freemake.com/free_video_converter/

Het was onlangs gefeatured op Lifehacker en CNET.
Zo te zien wordt het regelmatig geupdated, gisteren is de v2.0.0 verschenen.
http://www.freemake.com/freemake_video_converter_changelog/

CUDA support zit er in, en ik ervaar dat het echt bij de top behoort.
Een MKV van Blood Diamond is geconverteerd naar MP4 in een half uurtje.

Ook zijn er 2 presets voor de PS3 dus aanwezig.

Ook de output quality is subliem vind ik. Geen "blokjes" te zien, ook niet bij snelle beelden.
Bij mkv2vob etc zag ik wel een degradatie in kwaliteit.

Kunnen andere mensen deze app eens uittesten?

Het enigste dat ik vind dat mist? Subtitle support, maar daar zijn ze ongetwijfeld nu aan bezig.
Waarom zou je een MKV naar MP4 willen omzetten in een half uurtje als je binnen een minuut kan remuxen naar m2ts/mpeg zonder kwaliteitsverlies?

Het enige wat ik kan verzinnen is hardcoded subs toevoegen, maar dat wordt niet ondersteund zeg je.

[ Voor 4% gewijzigd door Blindfold op 17-12-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
@Blindfold
Moet trouwens zeggen dat ik laatst een WDTV live heb gekocht. Interface is echt zwaar klote man... en dit is een van de betere onder de media streamers. Hoewel ik nu eindelijke alle MKVs zonder gezeur kan streamen, denk met name die 1-1 bluray rips in 1080p kwaliteit, is de PS3 toch wel duizend keer fijner apparaat. M'n WDTV gaat toch maar weer weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

iBurger schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:16:
@Blindfold
Heb trouwens zeggen dat ik laatst een WDTV live heb gekocht. Interface is echt zwaar klote man... en dit is een van de betere onder de media streamers. Hoewel ik nu eindelijke alle MKVs zonder gezeur kan streamen, denk met name die 1-1 bluray rips in 1080p kwaliteit, is de PS3 toch wel duizend keer fijner apparaat. M'n WDTV gaat toch maar weer weg....
Ik doe nu het volgende:

Series (xvid) -> snel upgraden als het kan naar 720 en anders streamen via Wifi vanaf m'n laptop
Series (720) -> streamen via Wifi vanaf m'n laptop
Films (FullHD) -> Liefst meteen in AVCHD downloaden, dan kan ik ze snel in m'n AVCHD map toevoegen via MultiAVCHD. Als het mkv is, dan duurt het helaas wat langer, want dan uncropt hij de film naar FullHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
Blindfold schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:32:
[...]

Ik doe nu het volgende:

Series (xvid) -> snel upgraden als het kan naar 720 en anders streamen via Wifi vanaf m'n laptop
Series (720) -> streamen via Wifi vanaf m'n laptop
Films (FullHD) -> Liefst meteen in AVCHD downloaden, dan kan ik ze snel in m'n AVCHD map toevoegen via MultiAVCHD. Als het mkv is, dan duurt het helaas wat langer, want dan uncropt hij de film naar FullHD
Heb nooit echt naar multiavchd gekeken omdat ik altijd dacht dat
1) ik koop een mediastreamer
2) ik koop voor 300 euro een nieuwe Core i3 server voor PMS

Heb de eerste optie nu gedaan.... ook niet 100% tevreden over. Misschien koop ik over een tijd toch zo'n HDI Dune Prime omdat ik lees dat je dan Bluray ISOs compleet met Menu's kan afspelen. Relax natuurlijk.

Even to the point: nadat je een film convert met MultiAVCHD kan ik hem dan streamen met PMS? Het lijkt me niet zo handig om steeds een USB stick in m'n PS3 te moeten steken voordat ik een film kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

iBurger schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 13:24:
[...]

Heb nooit echt naar multiavchd gekeken omdat ik altijd dacht dat
1) ik koop een mediastreamer
2) ik koop voor 300 euro een nieuwe Core i3 server voor PMS

Heb de eerste optie nu gedaan.... ook niet 100% tevreden over. Misschien koop ik over een tijd toch zo'n HDI Dune Prime omdat ik lees dat je dan Bluray ISOs compleet met Menu's kan afspelen. Relax natuurlijk.

Even to the point: nadat je een film convert met MultiAVCHD kan ik hem dan streamen met PMS? Het lijkt me niet zo handig om steeds een USB stick in m'n PS3 te moeten steken voordat ik een film kan kijken.
Streamen schiet dan niet echt op. Je kunt wel de m2ts streamen, maar de voordelen voor mij om via USB (in mijn geval HDD) af te spelen is:
- nooit gezeur met spoelen, skippen bandbreedte
- selecteerbare subs / audio (bij Bluray zelfs HD audio)
- 24p afspelen.

Ik heb m'n laptop beneden. M'n HDD staat naast m'n PS3. Ik heb een extra draadje die ik op m'n laptop heb. Ik download eerst alles naar m'n laptop. Dan zet ik hem met het andere draadje 's avonds aan de HDD en knal ik met MultiAVCHD alles bij de bestaande folder op de HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
Blindfold schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 13:50:
[...]
Streamen schiet dan niet echt op. Je kunt wel de m2ts streamen, maar de voordelen voor mij om via USB (in mijn geval HDD) af te spelen is:
- 24p afspelen.

Ik heb m'n laptop beneden. M'n HDD staat naast m'n PS3. Ik heb een extra draadje die ik op m'n laptop heb. Ik download eerst alles naar m'n laptop. Dan zet ik hem met het andere draadje 's avonds aan de HDD en knal ik met MultiAVCHD alles bij de bestaande folder op de HDD.
Thanks again. Ik snap nu beter wat je doet met MultiaAVCD, en wat wel en niet kan. Blurays afspelen met de Ps3 lijkt me echt fantastisch. M'n USB stick is te klein om dit testen... maar ga het zeker een keer proberen.

Dankzij je post, heb ik een ander idee opgedaan: mkv-to-mt2s conversion. Sabnzbd, een usenet client, ondersteunt postprocessing scripts. Heb net iets gevonden dat perfect werkt: Mediamux. Na postprocessing streamt PMS met weinig moeite die mt2s naar je PS3... en alles is automatisch. errrugg relax. WDTV mag weg en m'n oude AMD 3200 - koezie koezie koezie ;) - kan nog fff verder.

Sabnzbd met mediamux postprocessing: (1080p mkvs > 1080p mt2s)
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/33w1dhw.png

Meer over mediamux: http://forums.sabnzbd.org...ic=4500.msg40414#msg40414

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 14:26
Blindfold schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 13:50:
[...]

- 24p afspelen.
He, dus als je rechtstreeks een externe HDD op de PS3 aansluit kan je wel 24p kijken?
Ik dacht dat dit alleen voor Bluray was?
Dat vind ik trouwens een groot gemis, dat je dus niet streamend 24p kan kijken (meer een tekortkoming van de PS3 dan PS3MS).
Zelf 'stream' ik vanaf m'n WNR3500L router, die heeft een media/dlna server maar dan doet die ook niet 24p,
de PS3 zit dan standaard op 1080p/60Hz, of als je 50Hz kiest (ergensin de video instellingen) en je hebt een 25fps film dan doet die netjes 50Hz. Voordeel van DLNA/streamen is dat je niet aan die achterlijke FAT32/4GB grens zit.
Er is mee te leven maar sommige camera bewegingen zijn niet vloeiend (in geval van 24p).
Je kunt wel deze 2 opties in PS3 media server zetten en dan gaat het smooth as butter:
framerate == 23.976 :: -speed 1.042709376 -ofps 25
framerate == 24 :: -speed 1.041666667 -ofps 25
maar dan loopt het net een fractie te snel, net niet natuurlijk in mijn ogen.
Als Sony dat nou eens in een volgende firmware zou stoppen...24p bij streamen, dan zijn we weer een klein stappie dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Even verder wezen neuzen naar het 24p en externe USB HDD verhaal en dat schijnt hij inderdaad te ondersteunen.
Maar als ik het goed lees kan je dan maar 1 AVCHD film op je HDD zetten, de PS3 leest deze folder als een Bluray disc. Je kan dus niet onder meerdere mappen verschillende AVCHD mappen zetten. (hopelijk zit ik ernaast). Sony...Sony...Sony...waarom deze beperkingen allemaal, het kan de beste mediaspeler zijn maar is het niet. Desondanks ben ik er wel blij mee.

edit: nog nooit verdiept in multiAVCHD maar dat ziet er zeer hoopvol uit en precies het pakket wat ik zoek.
Dacht altijd dat het een pakket was a la mkv2vob (wat het ook kan) maar dan de hele menu structuur en meerdere films erbij. Heel mooi.

[ Voor 20% gewijzigd door Tadream op 17-12-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Mediamux klinkt ook wel interessant. Ik zet de mkv´s nu nog handmatig om als ze binnen zijn met mkv2vob, maar post processing met mediamux in sabnzb (wat ik toch al gebruik) klinkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
Blindfold schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 02:49:
Mediamux klinkt ook wel interessant. Ik zet de mkv´s nu nog handmatig om als ze binnen zijn met mkv2vob, maar post processing met mediamux in sabnzb (wat ik toch al gebruik) klinkt erg goed.
Het is inderdaad relax. Als je toevallig ook Sickbeard gebruikt kan je de pp_mediamux.sh zo aanpassen dat eerst mediamux de boel convert, en daarna SB je files gaat renamen en verplaatsen:

code:
1
2
3
4
5
if [ "$5" = "tv" ]; then

bash /opt/sab-scripts/mediamux.sh --save-mux-input 0 -m "$1"
           mv /data/pms/var/var.mediamux/* /data/pms/var/var.sickbeard/
fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

iBurger schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 13:21:
[...]

Het is inderdaad relax. Als je toevallig ook Sickbeard gebruikt kan je de pp_mediamux.sh zo aanpassen dat eerst mediamux de boel convert, en daarna SB je files gaat renamen en verplaatsen:

code:
1
2
3
4
5
if [ "$5" = "tv" ]; then

bash /opt/sab-scripts/mediamux.sh --save-mux-input 0 -m "$1"
           mv /data/pms/var/var.mediamux/* /data/pms/var/var.sickbeard/
fi
Ik draai alles op Windows, maar met een beetje zoeken en prutsen heb ik nu hetzelfde voor elkaar.
Batchfile die kijkt of het een mkv is en dan programma ps3m2ts gebruikt om dit te converteren en daarna m2ts naar streaming folder verplaatst en mkv verwijdert.

Alle credits naar de post op sabnzb forum http://tinyurl.com/3y4jf4p

Ik heb zijn batchfile gebruikt en een beetje aangepast (weet niet zoveel van batch scripting, maar hij doet nu precies wat ik wil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Hoe mooi multiAVCHD ook is en het werkt erg goed moet ik zeggen, het ondersteund geen submenu's.
Misschien meer een tekortkoming van AVCHD zelf maar als ik zeg maar 20 series met elk 5 seizoenen en elk seizoen heeft 13 afleveringen op m'n externe HDD heb dan word ik niet vrolijk als ik 1 titel moet kiezen (vooral als die ergens onderaan is).
Jammer want ik zag nu dat hij prima 24p afspeelt. Dan maar weer DLNA en ps3 media server (en weer naar 50Hz/60Hz ipv native 24p kijken).
Heeft iemand nog een oplossing of een ander mooi pakketje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Tadream schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 21:35:
Hoe mooi multiAVCHD ook is en het werkt erg goed moet ik zeggen, het ondersteund geen submenu's.
Misschien meer een tekortkoming van AVCHD zelf maar als ik zeg maar 20 series met elk 5 seizoenen en elk seizoen heeft 13 afleveringen op m'n externe HDD heb dan word ik niet vrolijk als ik 1 titel moet kiezen (vooral als die ergens onderaan is).
Jammer want ik zag nu dat hij prima 24p afspeelt. Dan maar weer DLNA en ps3 media server (en weer naar 50Hz/60Hz ipv native 24p kijken).
Heeft iemand nog een oplossing of een ander mooi pakketje?
Ik maak meestal geen top menu aan. Ziet er leuk uit (vooral motion menu), maar is totaal niet praktisch in gebruik. Ik gebruik altijd alleen title list menu, dan kun je ook naar boven bewegen en snel de laatste titel pakken ipv zoals je al aangeeft traag naar beneden naar de laatste entry te moeten gaan..
Zelf stream ik series meestal, maar je kunt natuurlijk ook aparte folders maken per serie. Moet je als je gaat kijken de goede serie de map naar AVCHD hernoemen en daarna AVCHD_serienaam ofzo.
Dan heb je niet één grote berg aan spul in één folder staan, maar verdeel je het ook een beetje (scheelt ook in snelheid met toevoegen van nieuwe films/afleveringen).
Je kunt volgens mij ook playlists samenvoegen. Dan maak je een entry in het menu per seizoen en dan maak je een chapter bij elke aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Ah oke, dus je kan wel meerdere AVCHD subfolders aanmaken en hieronder dan de werkelijke AVCHD.
Daar zou ik prima mee kunnen leven. Dan kun je b.v. op categorie of alfabetische volgorde kunnen indelen.
Voorbeeld:

Movies
---Action
------AVCHD
---------en hieronder je films
---SciFi
------AVCHD
---------weer wat films
zelfde voor series.
Is maar net hoe je het zelf wilt.
Als dit zo werkt dan is dat prima. Vandaag ff testen.
Het gaat me vooral om het 24p gedeelte. Het is prima te zien met 60Hz (3:2 pulldown) en de snelheid is juist maar sommige bewegingen vind ik niet vloeiend. Het valt waarschijnlijk bij 80% van de mensen niet op maar ben er blijkbaar gevoelig voor.
En de 24p naar 25fps regel in PS3MS vind ik nog meer storend dan die 3:2. Het beeld is supervloeiend maar iets te snel (en dus niet natuurlijk) en het geluid is iets te hoog (en vooral het laatste stoort me bij elke film).
Ziet er naar uit dat de multiAVCHD de enige manier is om juist te kijken (of een Bluray zelf natuurlijk).
(wat ik eigenlijk wil is dat de hele xmb interface wat meer instelbaar is a la xbmc, maar ja...dat zal wel nooit gebeuren)

[ Voor 8% gewijzigd door Tadream op 19-12-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
@tadream / blindfold
Als je nou een netwerk hardeschijf (zegmaar NAS) tegelijkertijd aan je PS3 hangt via USB en aan je netwerk met Ethernet, zou je dan niet alles kunnen 'automatiseren'? Misschien een batch scriptje voor MultiAVCHD en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Tadream schreef op zondag 19 december 2010 @ 11:00:
Ah oke, dus je kan wel meerdere AVCHD subfolders aanmaken en hieronder dan de werkelijke AVCHD.
Daar zou ik prima mee kunnen leven. Dan kun je b.v. op categorie of alfabetische volgorde kunnen indelen.
Voorbeeld:

Movies
---Action
------AVCHD
---------en hieronder je films
---SciFi
------AVCHD
---------weer wat films
zelfde voor series.
Is maar net hoe je het zelf wilt.
Als dit zo werkt dan is dat prima. Vandaag ff testen.
Het enige nadeel is dat je dit niet zo vanaf de PS3 kunt selecteren. Je moet dus elke keer je "actieve" AVCHD map in de root zetten.
iBurger schreef op zondag 19 december 2010 @ 11:56:
@tadream / blindfold
Als je nou een netwerk hardeschijf (zegmaar NAS) tegelijkertijd aan je PS3 hangt via USB en aan je netwerk met Ethernet, zou je dan niet alles kunnen 'automatiseren'? Misschien een batch scriptje voor MultiAVCHD en je bent klaar.
Toevallig had ik het daar laatst nog met een vriend over. Ik weet alleen niet of een NAS en/en is (dus en via USB en via Netwerk tegelijk).
Dat zou het werk aanzienlijk makkelijker maken.
Ik heb al een Lacie NAS. Die kan wel via USB, maar dan installeert hij een soort netwerkadapter, dus dat gaat niet werken als een normale USB drive via PS3. Wellicht dat er nog andere NAS'sen zijn die dat wel kunnen.

[ Voor 30% gewijzigd door Blindfold op 19-12-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
Wat is nou eigenlijk de makkelijkste manier om een mkv bestand of VOB via de PS3 af te spelen ?
Heb een PS3 PHAT
een CH3MNAS
en gebruik mk2vob incl Always transcode DTS (home cinemaset is dood)
Maar de bestanden spelen perfect op de PC af maar de PS3 gewoon niet.
Hij geeft aan dat ze maar enkele mb's groot zijn en stopt na enkele seconden dan ook met afspelen.
Ze worden vanaf de NAS afgespeeld.
Daarna maar door Magix VideoDeluxe om laten zetten naar mp4 maar dan is het ineens een corrupt bestand volgens de ps3 (niet volgens mijn pc :))
Wil het gewoon simpel via de NAS af laten spelen (daarvoor is oa de NAS aangeschaft)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

harley schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:11:
Wat is nou eigenlijk de makkelijkste manier om een mkv bestand of VOB via de PS3 af te spelen ?
Heb een PS3 PHAT
een CH3MNAS
en gebruik mk2vob incl Always transcode DTS (home cinemaset is dood)
Maar de bestanden spelen perfect op de PC af maar de PS3 gewoon niet.
Hij geeft aan dat ze maar enkele mb's groot zijn en stopt na enkele seconden dan ook met afspelen.
Ze worden vanaf de NAS afgespeeld.
Daarna maar door Magix VideoDeluxe om laten zetten naar mp4 maar dan is het ineens een corrupt bestand volgens de ps3 (niet volgens mijn pc :))
Wil het gewoon simpel via de NAS af laten spelen (daarvoor is oa de NAS aangeschaft)
Wie geeft aan dat ze maar enkele mb's groot zijn? Als je ze naar mpg omzet via mkv2vob, dan zou hij ze native af moeten kunnen spelen (ook vanaf je NAS).
Stream je ze met de mediaserver op je NAS, of via PMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
Blindfold schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:19:
[...]

Wie geeft aan dat ze maar enkele mb's groot zijn? Als je ze naar mpg omzet via mkv2vob, dan zou hij ze native af moeten kunnen spelen (ook vanaf je NAS).
Stream je ze met de mediaserver op je NAS, of via PMS?
de playstation heeft aan dat ze maar enkele mb's groot zijn.
Slechts 1 van de 56 door mij geconverteerde bestanden (zelfde serie zelfde mkv bestanden enzovoorts) wordt afgespeeld maar ook die zou maar enkele minuten duren volgens de PS3 maar toch speelt hij hem volledig af.
Ik open de bestanden gewoon vanaf de tv kijk functie op mijn PS3 rechstreeks vanaf mij NAS.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Blindfold schreef op zondag 19 december 2010 @ 12:50:
[...]
Het enige nadeel is dat je dit niet zo vanaf de PS3 kunt selecteren. Je moet dus elke keer je "actieve" AVCHD map in de root zetten.
Ik denk toch dat ik het maar even op een NAS/DLNA combinatie hou.
Zoals je al aangaf werkt mijn 'oplossing' helaas niet, zodra je een map Movies maakt en daaronder je AVCHD folder dan herkend de PS3 het niet, tenzij je driehoekje kiest en alles weergeven, dan kan je wel naar die m2ts bestanden, maar dan verlies je 24p functionaliteit. Plus met AVCHD kan je 'maar' 252 titels toevoegen.
Lijkt veel, maar met een 1,5TB schijf en liefhebber van series kom je daar snel aan.
Het is ook veel eenvoudiger om vanaf je PC/laptop even naar je externe schijf (gekoppeld aan de WNR3500L) te kopieeren en dan meteen op je PS3 te kunnen bekijken dan met multiAVCHD allerlei projecten/instellingen te doen. Als categorieen/sub folders en die 252 limiet niet zou zijn zou ik het wel gaan gebruiken (denk ik).
Dan nu maar hopen dat Sony ooit eens streaming 24p gaat ondersteunen. (60Hz/3:2 is ook wel te doen en kijkt prima weg maar ik ben er erg vatbaar voor en als je het eenmaal hebt gezien ga je er steeds weer op letten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Tadream schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:52:
[...]

Ik denk toch dat ik het maar even op een NAS/DLNA combinatie hou.
Zoals je al aangaf werkt mijn 'oplossing' helaas niet, zodra je een map Movies maakt en daaronder je AVCHD folder dan herkend de PS3 het niet, tenzij je driehoekje kiest en alles weergeven, dan kan je wel naar die m2ts bestanden, maar dan verlies je 24p functionaliteit. Plus met AVCHD kan je 'maar' 252 titels toevoegen.
Lijkt veel, maar met een 1,5TB schijf en liefhebber van series kom je daar snel aan.
Het is ook veel eenvoudiger om vanaf je PC/laptop even naar je externe schijf (gekoppeld aan de WNR3500L) te kopieeren en dan meteen op je PS3 te kunnen bekijken dan met multiAVCHD allerlei projecten/instellingen te doen. Als categorieen/sub folders en die 252 limiet niet zou zijn zou ik het wel gaan gebruiken (denk ik).
Dan nu maar hopen dat Sony ooit eens streaming 24p gaat ondersteunen. (60Hz/3:2 is ook wel te doen en kijkt prima weg maar ik ben er erg vatbaar voor en als je het eenmaal hebt gezien ga je er steeds weer op letten).
Ja voor series zou ik het ook teveel werk vinden. Daar ben ik nu na de tip van iBurger bezig met een combinatie van autoremuxen na binnenhalen met Sabnzb en automatisch importeren met Sickbeard.
Zag eerst niet echt de meerwaarde van Sickbeard, aangezien ik al m'n RSS filters in sabnzb had, maar het feit dat je netjes overzichtelijk kunt bijhouden wat je al hebt gezien en dat hij al je files netjes hernoemd met de naam van de aflevering is best handig (vooral als je nogal veel series kijkt en nu met 1 programma kunt bijhouden wat je al hebt gekeken en wanneer de volgende is.
Doordat alles eerst is geremuxed naar m2ts, spelen ze native af op de PS3, dus streamt het als een zonnetje vanaf m'n laptopje (moet toch eens die PC eens opnieuw gaan installeren).
Loop nu alleen nog tegen het probleem aan dat bij het remuxen soms TSmuxer failt (waarschijnlijk doordat de mkv met header compression is gemaakt) en dan loopt het autoscript niet meer door :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 21:50
Verkeerde topic, sorry!

[ Voor 96% gewijzigd door Vjenne-ICT op 21-12-2010 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik vroeg me eigelijk 2 simpele dingen af.
Heeft de ps3 wireless N en heeft hij 1000Mbit of 100Mbit LAN ?

Als hij wireless N heeft heb ik er dan baat bij om mijn laptop in te stellen op N aangezien hij nu de snelheid van B/G gebruikt.

Ik zag op fok dat iemand zei dat hij geen Wireless N ondersteunt maar dat LAN wel 1000Mbit is.
Nu heb ik een Zyxel P-2601HN-F1 modem, die wireless N 150Mbit ondersteunt maar alleen 100Mbit LAN heeft.
Heb ik er baat bij om Met N het naar mijn modem te sturen?
En heb ik er ook baat bij om de instellingen van de PS3 manueel in te stellen ipv automatisch, dus met statisch ip e.d. ?
Of maakt dat performance gewijs niks uit?

[ Voor 85% gewijzigd door kaasaanfiets op 24-12-2010 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
koekoek2003nl schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 00:43:
Heeft de ps3 wireless N en heeft hij 1000Mbit of 100Mbit LAN ?
Nope, G. Wel 1 Gbps LAN, en dat geniet sowieso altijd de voorkeur. Indien je netwerk ook netjes 1 Gbit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

koekoek2003nl schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 00:43:
Heeft de ps3 wireless N
Nee, het is G.
en heeft hij 1000Mbit of 100Mbit LAN
Gbit.
Heb ik er baat bij om Met N het naar mijn modem te sturen?
De PS3 zien N niet eens. Dus het maakt niet uit of je b/g/n uitstuurt of alleen G.
En heb ik er ook baat bij om de instellingen van de PS3 manueel in te stellen ipv automatisch, dus met statisch ip e.d. ?
Of maakt dat performance gewijs niks uit?
Maakt niets uit, mits het allemaal goed gaat. De mogelijkheid om manueel je instellingen in te voeren is er bij dit soort apparaten feitelijk alleen voor het geval dat je netwerk specifieke instellingen vergt.

Kortom: 10800p? --> Kabeltje.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34
Ik ben vandaag aan de slag gegaan met Twonky. Geïnstalleerd op mijn laptop, draait Windows 7. Op de Twonky webservice pad ingesteld naar mijn MP3 map. Opnieuw laten inlezen. Muziek is het enige wat ik wil streamen. Bij server status zie ik netjes het aantal music files die hij gevonden heeft dus dat is goed. Hij ziet ze dus.

Mijn PS3 ziet ook direct mijn Twonky mediaserver, als ik onder Muziek>Folders kies dan kan ik ook netjes de hele directorystructuur van de MP3 map van mijn laptop zien maar ga ik uiteindelijk niveau's dieper om bij de bestanden te komen dan ziet de PS3 niks. "Er zijn geen titels".

Iemand een oplossing?

EDIT:
Op mijn router upnp uitgeschakeld. Twonky herstart. Geen verbetering. PS3 herstart, geen verbetering. Upnp weer ingeschakeld, Twonky server herstart en PS3 herstart en pas toen kreeg ik directory filelisting.

Yes!

[ Voor 15% gewijzigd door JeroenNietDoen op 24-12-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bello2185
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 14:03

bello2185

(=゚ω゚)ノ

Nou, ik zit toch met best wel een probleem. Ik gebruik PS3 Media Server om films in 720p en 1080p naar mijn PS3 te streamen dat stottert heel erg. :'( Zowel de PS3 als de PC zijn bedraad aangesloten met CAT5e kabels en mijn router is een D-Link Dir 655, alles gewoon gigabit dus. De PC die ik gebruik om te streamen heeft een Intel C2D E6750 op stock speed, 4GB DDR2 667Mhz RAM en een Asus 8800GT en draait op Win XP Home SP3. Ik heb in PS3 Media Server al verschillende dingen geprobeerd. Ik heb gekeken of een limiet op de bandbreedte hielp, andere engines geinstalleerd, de volgorde van de engines veranderd maar niks helpt. Het maakt niet uit of ik een film met ondertiteling erbij of zonder wil kijken, alles stottert. Ik heb het ook getest op een nieuwere PC met een Intel C2Q Q9550 stock, 4GB DDR2 1066Mhz, Gigabyte GTX470 SOC en Windows 7 Home 64 Bit maar dit lagt net zo erg. Ik heb ook de buffer laten vollopen door hem op pauze te zetten en dan weer verder af te spelen, maar binnen no time lagt hij weer. Een vriend van mij heeft een PC met een Intel i7, 6GB DDR3 en een ATI 4870X2 en hij heeft het zelfde probleem, dus volgens mij ligt het niet aan de specs van de PC's. Ik ben echt radeloos, en ik wil zo graag gewoon mijn films op mijn PS3 kunnen zien. :'( Is er iemand die mij a.u.b. kan helpen?

[ Voor 6% gewijzigd door bello2185 op 25-12-2010 16:35 ]

(=´∀`)人(´∀`=) 500px | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
@bello2185
PMS geeft problemen. Er is sprake van stutter tijdens het afspelen. Je moet nu twee dingen uitzoeken:
1. Heb je problemen tijdens transcoden of transmuxen met PMS?
2. Watvoor bitrates zie je door je netwerk streamen tijdens het probleem?

Hoe zoek je dit dan uit?
1. Transcoden is erg CPU intensief met 1080p mpeg4 en subs. In je taskmanager zie je mencoder.exe richting de 100% gaan. Daarnaast zie je op je TV MPEG-2 staan en niet AVC. Transmuxen behoudt je originele MPEG-4/AVC stream dus er moet AVC staan als je aan het muxen bent..
2. Bitrates: hoe hoog die bitrates gaan kan je altijd makkelijk terug zien op de PS3. Meestal komen die bij transmuxen niet boven de 20 Mbps. Maar bij het transcoden, oftewel, het omzetten van MPEG-4 naar MPEG-2 gaat die bitrates makkelijk over de 100 Mbps heen. Nu worden zaken zoals CPU en je netwerk een stuk belangrijker dan bij transmuxen.

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2m6o0lu.jpg
Nb: Transcoden van de 'bird scene'. Bluray source: 60 Mbps. PMS output: 115 Mbs!

Hoe nu verder?
Als je het verschil begrijpt tussen transmuxen en transcoden wordt het tijd om uit te zoeken waar de bottleneck zit. Meestal zit het 'em in je netwerk of langzame CPU...

Scenario: Stutter tijdens transcoden van een high-bit rate (8 GB) 1080p MKV file met MPEG-4 AVC video en DTS audio en subtitles. Je kijkt naar je TV en je ziet de video bitrate over de 200 Mbps gaan...

Suggesties / oplossingen:
1. Je wifi netwerk is te langzaam (max 54Mbps) > upgrade to gigabit
2. Je netwerk is te langzaam (max 100Mbps) > upgrade to gigabit & check cat5e cables
3. Je hebt gigabit ethernet maar je CPU kan 1080p mencoden niet aan. > upgrade CPU naar Pentium Core Duo E6750 of beter.
4. Je wil geen nieuwe CPU kopen en je gaat alles transmuxen. > Transmuxen. PMS haalt de video en en audio streamen uit de MKV file "repacks' deze naar een PS3 compatible formaat. Een nadeel van transmuxen is dat veel 1080p MKV content niet compatible is met de PS3 en alleen met transcoden goed werkt. En; geen subtitles!

[ Voor 85% gewijzigd door iBurger op 30-12-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een film gekeken dmv java ps3 media server werkte uitstekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bello2185

bello2185

(=゚ω゚)ノ

@ iBurger

1) Ik heb net even een aflevering van Band of Brothers opgezet, dat is een 1080p MKV van zo'n 4GB.
De 2 cores op de CPU zitten dan tussen de 90% en 100%.

2) Bij bitrate in PS3 Media Server staat 36044 kb/s, dat schommelt een klein beetje.
Bij Piek Bitrate staat 36700 kb/s.

Hopelijk kan je er wat mee. :)

EDIT: De aflevering is nou wat verder in de intro en nu zit de CPU tussen de 20% en 50%.

[ Voor 12% gewijzigd door bello2185 op 26-12-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm.
Flash filmpjes, Youtube werkt direct op de PS3, maar uitzending gemist dan weer niet helaas :/ ?
(Zonder tussenkomst van ps3 media server)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik gebruik momenteel PS3 Media Server voor 't streamen van film en audio richting de PS3. Daarbij mis ik helaas goede ondersteuning voor last.fm: ik wil graag dat PS3 Media Server de muzieknummers die ik speel naar last.fm scrobbelt. Er is wel een plugin gemaakt, maar deze werkt niet goed: de nummers worden soms niet of soms dubbel geregistreerd.

Ik ben nu dus op zoek naar een mediaserver, liefst onder Windows die native wél goede support levert voor last.fm, maar ik kan eerlijk gezegd niks vinden. De volgende opties heb ik al uitgeprobeerd/uitgezocht:

- Wild Media server: geen support
- Twonky: gare plugin
- TVersity: geen support
- Jriver Media Center: geen support (althans niet bij mediaservergebruik)

Mediatomb onder Linux krijg ik met mijn beperkte kennis van Linux nauwelijks werkend, zeker niet als ik zelf moet gaan compileren enzovoorts. Bovendien moet ik dan een mediaserver in een VM gaan draaien en dat heeft niet mijn voorkeur.

Heeft iemand een oplossing voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
In April krijg ik de sleutels van m'n nieuwbouwhuisje, en wil gaan voor een 3D TV icm PS3.

Is het mogelijk om 3D content vlekkeloos op de PS3 af te spelen via PS3 MS via Gigabit lan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:00

Amiet01

Master_A

Voor degenen die nog met het Cinavia probleem zitten: er is een workaround beschikbaar. Je laat de audio van je PS3 via optisch (of tulp, maar dat zou ik niet aanraden voor mooi filmgeluid) lopen naar je versterker en zet HDMI-audio in je PS3 settings uit. Nu kan de Cinavia DRM zijn check niet meer doen volgens Wikipedia. Moet het morgen nog met Salt uittesten of dit werkt, maar dit lijkt mij wel (voorlopig) te gaan werken. Laat het ook maar ff weten als iemand dit heeft uitgetest.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Dat werkt niet, zo heb ik mijn ps3 standaard aangesloten en toch werkt Cinavia. De oplossing is om met snelheid 1,5x voorbij het punt van de Cinavia check te spoelen. Dat werkt prima :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Azqi schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 07:58:
Dat werkt niet, zo heb ik mijn ps3 standaard aangesloten en toch werkt Cinavia. De oplossing is om met snelheid 1,5x voorbij het punt van de Cinavia check te spoelen. Dat werkt prima :-)
Bij de karate kid kon ik spoelen wat ik wilde, maar hij kwam meteen. Als hij eenmaal was getriggerd, dan kon ik zelfs de film opnieuw beginnen, maar hij kwam meteen. Na een kwartier wachten kon ik weer ongeveer een kwartier wachten totdat de Cicavia weer even ging slapen ;)

Enige workaround die ik heb gevonden is een versie vinden waar ze een audiotrack van een andere versie onder hadden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Wanneer ik met PMS voor OSX een MKV op de HDD van mijn PS3 wil zetten, geeft hij aan het eind een melding dat er een fout is opgetreden en houdt het kopieren op. Krijg dus geen MKV op mijn PS3. Komt iemand dit bekend voor?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
whitehouse schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:25:
Wanneer ik met PMS voor OSX een MKV op de HDD van mijn PS3 wil zetten, geeft hij aan het eind een melding dat er een fout is opgetreden en houdt het kopieren op. Krijg dus geen MKV op mijn PS3. Komt iemand dit bekend voor?
Waarschuwing:
* Lees eerst de TS grondig voordat je een vraag stelt.
De volgende codecs / formaten ondersteunt de Playstation (Met nieuwste firmware dus!):
Voor video:
• Memory Stick Video Format
- MPEG-4 SP (AAC LC)
- H.264/MPEG-4 AVC High Profile (AAC LC)
- MPEG-2 TS (H.264/MPEG-4 AVC, AAC LC)
• MP4 file format
- H.264/MPEG-4 AVC High Profile (AAC LC)
• MPEG-1 (MPEG Audio Layer 2)
• MPEG-2 PS (MPEG2 Audio Layer 2, AAC LC, AC3(Dolby Digital), LPCM)
• MPEG-2 TS (MPEG2 Audio Layer 2, AC3 (Dolby Digital), AAC LC)
• MPEG-2 TS (H.264/MPEG-4 AVC, AAC LC)
• AVI
- Motion JPEG (Linear PCM)
- Motion JPEG (mu-Law)
• AVCHD (.m2ts / .mts)
• DivX
• WMV
- VC-1 (WMA Standard V2)

[ Voor 3% gewijzigd door OPSLAGHOND op 28-12-2010 13:48 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
blijft dan wel vreemd; hij ziet hem wel .. dus herkent hij hem toch? als ik in het audio-menu op mijn ps3 browse op mijn PMS, ziet hij geen video's .. in video-menu ziet hij ze dus wel.. inclusief MKV, die ik wel kan kopieren volgens mijn PMS ..

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Je kunt een .mkv bestand wel kopieren naar je PS3 maar daar heb je niets aan, .mkv is een formaat dat de PS3 niet kan afspelen. Je kunt ze wel streamen dmv PS3 media server, dan wordt het bestand on the fly omgezet naar een formaat wat de PS3 wel kan afspelen.
En het is logisch dat je die in het audio menu op je PS3 niet ziet, het is nl video..

[ Voor 26% gewijzigd door Meelobee op 28-12-2010 15:31 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:03
Als je via pms een bestand naar je PS3 copieert, dan copieer je niet de mkv, maar de de gemuxte/getranscode stream. Wat is precies de bestandsnaam na het copieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bello2185

bello2185

(=゚ω゚)ノ

Ik heb na heel veel gepiel mijn films eindelijk aan de praat gekregen.
Met CoreAVC, Avisynth 2.5.7 en het K-Lite Codes Pack werkt het nu als het goed is, heb het nog niet alle films getest... Maar nu zit ik weer met een ander probleem, ik wil ook graag Band of Brothers kijken en die afleveringen kwamen toch al gauw boven de 300-400 mb/s uit toen ik even een stukje keek. Ik heb overal gigabit dus ik dacht dat het geen probleem zou zijn, maar als ik in PS3 Media Server kijk staat er onder het PS3 plaatje Speed: 93 Mb/s. De PC die streamed + PS3 zijn via CAT 5e kabels aangesloten op een D-Link Dir 655 Gigabit router dus dat zou goed moeten zijn toch? Ik heb ook gekeken of de PS3 nog op WiFi stond, maar dat was niet zo. Nu ik eindelijk een mooie TV + PS3 heb zou ik wel graag is BoB erop willen zien. :'( Heeft iemand dus een idee hoe ik hier iets aan kan doen?

Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/8291/naamloosfm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:01
@bello ik neem aan dat BoB hakkelde toen je aan het kijken was?
Zo niet dan boeit die speed niet.
Heb je geen andere Cat 5e kabel voor tussen je ps3 en D-link gigabit ?
of beter nog ff een cat 6 kabel om te testen ?

Mischien net gare kabel ofzo ?

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bello2185

bello2185

(=゚ω゚)ノ

Hij stotterde toen ik aan het kijken was ja.
Normaal heb ik een CAT 5e kabel van de router onder de vloer door naar een aansluiting in de muur in de kamer waar de PS3 staat. En dan nog een CAT 5e kabel van die aansluiting naar de PS3. Ik heb nu de PS3 even naast de meterkast, waar de router staat, gezet en aangesloten met een andere CAT 5e kabel (CAT 6 heb ik niet) en nu haal ik 512 Mb/s staat er. Zit het hem dan in dat ik hem direct heb aangesloten, dus dan is het dat aansluitkastje in de muur? Of in dat de kabels onder de vloer/in de kamer niet goed zijn? Die onder de vloer en in de kamer zijn beide CAT 5e, onder de vloer is volgens mij wel goede kwaliteit. Het is een iets dikkere kabel en kwam volgens mij van de computer winkel. Die door de kamer heen was gewoon van zo'n rol van de Gamma waar ik zelf stekkers aan heb gezet. Maar die zou het op zich ook gewoon moeten doen toch? En btw, nu die dus direct is aangesloten moet hij dan eigenlijk niet gewoon 1 Gb/s hebben i.p.v. 512 Mb/s? Ik heb in mijn router ook gewoon ingesteld dat 'ie 1000 Mb/s over elke poort doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Bij mij staat er ook altijd 512 Mbit/sec, terwijl ik met die kabel aangesloten op de HTPC een 1 Gbps verbinding hebt met dito snelheidsoverdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:00

Amiet01

Master_A

Exorcist schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:49:
Bij mij staat er ook altijd 512 Mbit/sec, terwijl ik met die kabel aangesloten op de HTPC een 1 Gbps verbinding hebt met dito snelheidsoverdracht.
Heeft misschien met Full Duplex te maken in je netwerkinstellingen op je pc?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ik heb al heel wat uitgeprobeerd qua streaming-software naar mijn PS3, maar wil mijn PS3 toch liever stand-alone maken zonder noodzaak van een aparte laptop/pc.
Is er al meer bekend over software die geïnstalleerd kan worden op een gejailbreakte PS3? Soort van XBMC variant?

• bello2185

bello2185

(=゚ω゚)ノ

Phyt_ schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 17:30:
@bello ik neem aan dat BoB hakkelde toen je aan het kijken was?
Zo niet dan boeit die speed niet.
Heb je geen andere Cat 5e kabel voor tussen je ps3 en D-link gigabit ?
of beter nog ff een cat 6 kabel om te testen ?

Mischien net gare kabel ofzo ?
Ik heb de PS3 even naast de meterkast gezet en daar ingeplugd, als ik dan PS3 Media Server start staat er 512 Mb/s. Dus ik ga straks maar rechtstreeks een kabel van de router naar de PS3 trekken en kijken of dat helpt.

• Gregyor
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Gregyor

Monsieur Pecheur

Ik heb zo'n beetje alles doorgelezen wat er te lezen valt.
Zelf ben ik erg geïnteresseerd in de plugin van Paul Wagener van Uitzending gemist. Deze heb ik gisteravond gedownload (heb de laatste versie van PMS), alleen waar moet ik hem uitpakken.
Ik ben niet de handigste als het gaat om aanpassen van scripts.

De file zit ingepakt en daar schijnt een code in te staan (kan dit niet openen). Deze heb ik uitgepakt op de locatie waar ik PMS heb geïnstalleerd. Echter kom ik nergens het onderdeel plugins tegen. Waar kan ik deze op mijn laptop vinden.

OS = Vista home edition
PS3 = 1e 60gb versie
Laptop, 3 gb intern.

Verder werkt PMS icm PS3 uitstekend, kan alleen uitzending gemist plugin niet installeren.

Ik hoor graag,

mvrgr Greg

Eingelijk ben ik gewoon erg aardig

Verwijderd

Hallo, Ik heb een externe usb schijf gekocht van WD. de My Passport Essential 500GB.

ik wilde deze gebruiken om muziek foto's en films op mijn PS3 te zetten, maar hij herkent hem niet.
Ik heb hem geformatteerd in exFAT. Ik kon niet vinden hoe ik hem in Fat32 moet krijgen.
Moet dit in FAT32, zo ja, hoe werkt dat op Vista?
Zo nee, Wat kan ik nog proberen?

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:29:
Hallo, Ik heb een externe usb schijf gekocht van WD. de My Passport Essential 500GB.

ik wilde deze gebruiken om muziek foto's en films op mijn PS3 te zetten, maar hij herkent hem niet.
Ik heb hem geformatteerd in exFAT. Ik kon niet vinden hoe ik hem in Fat32 moet krijgen.
Moet dit in FAT32, zo ja, hoe werkt dat op Vista?
Zo nee, Wat kan ik nog proberen?
Er zijn meerdere tooltjes om een grote schijf op Fat32 te formatteren. Hier wat meer info: http://www.online-tech-ti...nal-hard-drive-to-fat-32/

Verwijderd

Hmm, hij is net klaar met formatteren, en kreeg de melding dat het volume te groot is om Fat32 te maken...
Kun je een usb schijf ook partitioneren? En werkt het dan nog op de ps3?
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 20:57:
Hmm, hij is net klaar met formatteren, en kreeg de melding dat het volume te groot is om Fat32 te maken...
Windows Vista & 7 doen moeilijk als je een grote schijf wilt formatteren naar Fat. Je zal een format programma kunnen gebruiken. Weet zo even niet welke tool je het beste kan gebruiken.

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 20:57:
Heb je die link wel doorgelezen? Daar geven ze namelijk ook een link naar een programma.
Zelf heb ik het progje fat32format gebruikt. Daar is ook een gui voor te vinden (guiformat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 19:12

H.Boss

Hugo Boss

Beste Tweakers,

Ik heb even een vraag over het volgende:

Ik stream dus media vanuit mijn pc via de PS3. Dit gaat allemaal via PS3 Media Server. Werkt allemaal perfect. Alleen als er in een bestandsnaam bijv. xxx.2010.720p.Bluray.DTS staat, dan ga ik er vanuit dat er een DTS spoor in zit. Alleen pakt die bij allemaal Dolby Digital op mijn receiver. Het gaat om bluray bestanden van 5 GB. Het beeld is perfect en audio ook. Alleen volgens mij zit er geen DTS audiospoor in?

Want ik heb mijn ps3 met HDMI aangesloten op de receiver en zo dan doorgelust naar de TV. Als ik een Bluray film in de PS3 stop. Dan pakt die wel gewoon DTS Master Audio of DTS, afhankelijk van het geluidsspoor.

Ik heb dan ook getest door alles uit te vinken, behalve DTS. En krijg dan geen geluid ook al staat er in de bestandsnaam DTS.

Dus doe ik dan iets verkeerds? of zit er gewoon geen DTS geluidsspoor in die bestanden omdat ze te klein zijn?

Hoor het graag. Alvast bedankt voor de moeite.

Mvg,

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi medeforummers,

Ik las dat met AVCHD blu-ray's vanaf een externe HDD kunnen worden afgespeeld. Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd maar ga het zeker doen. Mijn vraag is werken 3D films ook op deze manier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels een 3D titel op de USB HDD gezet middels MultiAVCHD maar ik krijg een zwart scherm als ik de map opstart. Kan wel het pauze/terugspoelen/vooruitspoelen e.d. menu opvragen maar krijg geen beeld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag voor het eerst een 3D-film afgespeeld met de PS3 op mijn Samsung PS50C7700 en was zeer verrast door de prima kwaliteit. Kreeg die bij de aankoop van een blu rayspeler. Overigens speelt hij ook al mijn AVCHD schijven af. Geeft wel aan hoe uitgebreid de Codec-en zijn. Dat doet mijn Pana BDT-300 niet, die is heel kieskeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 12:56:
Hoi medeforummers,

Ik las dat met AVCHD blu-ray's vanaf een externe HDD kunnen worden afgespeeld. Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd maar ga het zeker doen. Mijn vraag is werken 3D films ook op deze manier ?
Ja, in principe wel, ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen. Let wel op dat je Externe HD FAT32 geformatteerd moet zijn en dat je TsMuxer/GUI nodig hebt om beeldmateriaal te snijden naar 4 gig. FAT32 en dus ps3 kunnen geen beeldmateriaal afspelen die groter zijn dan 4 gig. Als ju hulp nodig hebt stuur een DM (direct Message).

Er is wel een groot nadeel, steeds meer bluray films zijn tegenwoordig beveiligd met Cinavia en dus niet mogelijk om via PS3 af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik 1080p films of 740p films wil gaan streamen naar mijn ps3. dan blijf de film om de 3 seconden hangen.
misschien moet ik wel wat instelling aanpassen, maar kan niks vinden.
ik gebruik Java Ps3 Media Server v1.10.51, als media server,

kan iemand mij hierbij helpen?
M.v.g. Dylan

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Amiet01 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:42:
[...]

Heeft misschien met Full Duplex te maken in je netwerkinstellingen op je pc?
PS3 en HTPC staan beiden op 1000 Full.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:38:
als ik 1080p films of 740p films wil gaan streamen naar mijn ps3. dan blijf de film om de 3 seconden hangen.
misschien moet ik wel wat instelling aanpassen, maar kan niks vinden.
ik gebruik Java Ps3 Media Server v1.10.51, als media server,

kan iemand mij hierbij helpen?
M.v.g. Dylan
Geen draadloos netwerk?
Bedraad dus, 100mbit full duplex of nog beter: gigabit.
Ik ben een keer net over de 100mbit heengegaan. Komt echter bijna nooit voor hoor.

Kijk ook naar CPU gebruik... alles gaat in software he... er is geen mooie chip zoals bij mediaplayers die de decoding doet in hardware.
Als ik 1080P ga transcoden met externe subs dan heb ik mijn 2 cores (Core2 Duo 6750 @ 3ghz) echt nodig.
Op 1 core trekt hij het NIET.

Wat mij ook meteen voor de vraag stelt: kan PMS via GPU decoderen?
VLC mediaplayer kan het al hier. (wel onstabiel...mijn eerste BSOD's gehad hiermee)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:36:
[...]

Geen draadloos netwerk?
Bedraad dus, 100mbit full duplex of nog beter: gigabit.
Ik ben een keer net over de 100mbit heengegaan. Komt echter bijna nooit voor hoor.

Kijk ook naar CPU gebruik... alles gaat in software he... er is geen mooie chip zoals bij mediaplayers die de decoding doet in hardware.
Als ik 1080P ga transcoden met externe subs dan heb ik mijn 2 cores (Core2 Duo 6750 @ 3ghz) echt nodig.
Op 1 core trekt hij het NIET.

Wat mij ook meteen voor de vraag stelt: kan PMS via GPU decoderen?
VLC mediaplayer kan het al hier. (wel onstabiel...mijn eerste BSOD's gehad hiermee)
Je kan mencoder GPU laten gebruiken, al heb je wel een codec nodig die gebruik maakt van de GPU. CoreAVC werkt bijvoorbeeld goed in combinatie met een CUDA capable videokaart. Zie hier voor meer info.

Het scheelt overigens behoorlijk in CPU gebruik. Voor mensen met stotterproblemen omdat de CPU het net niet trekt kan het een goede oplossing zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door rodie83 op 05-01-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt erop dat er niet alle mkv bestanden ondersteund worden met de PS3 media server app. Hier kwam ik onlangs achter. De file in kwestie is een file met de gangbare streams h264 (1080p 4.1 profile) en dts. Zowel rechtstreeks sturen als transcoding (met een subtitle erbij) gaf een "beschadigde data" fout. Terwijl het bestand op de pc prima werkt. Opmerkelijk is het feit dat GSpot de file niet kon bestempelen als een mkv container. (In tegenstelling tot alle andere mkv's die wel gestreamt kunnen worden.)

Hoe dan ook, remuxen met de nieuwste versie van Mkvtoolnix (4.4.0) haalde niks uit. Echter remuxen met versie 3.3.0 leverde een bestand op wat wel werkt! Nu herkent GSpot de file ook.

Wie weet heeft iemand er nog wat aan.. (een remux duurt slechts enkele minuten btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:26:
Het lijkt erop dat er niet alle mkv bestanden ondersteund worden met de PS3 media server app. Hier kwam ik onlangs achter. De file in kwestie is een file met de gangbare streams h264 (1080p 4.1 profile) en dts. Zowel rechtstreeks sturen als transcoding (met een subtitle erbij) gaf een "beschadigde data" fout. Terwijl het bestand op de pc prima werkt. Opmerkelijk is het feit dat GSpot de file niet kon bestempelen als een mkv container. (In tegenstelling tot alle andere mkv's die wel gestreamt kunnen worden.)

Hoe dan ook, remuxen met de nieuwste versie van Mkvtoolnix (4.4.0) haalde niks uit. Echter remuxen met versie 3.3.0 leverde een bestand op wat wel werkt! Nu herkent GSpot de file ook.

Wie weet heeft iemand er nog wat aan.. (een remux duurt slechts enkele minuten btw)
Klinkt als het eerder genoemde header compression probleem wat de nieuwere mkvtoolnix gebruikt. Is eigenlijk meer een probleem van TSmuxer die daar niet mee om kan gaan en om de één of andere reden brengen ze geen nieuwe versie van TSmuxer uit die het wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:10:
[...]

Klinkt als het eerder genoemde header compression probleem wat de nieuwere mkvtoolnix gebruikt. Is eigenlijk meer een probleem van TSmuxer die daar niet mee om kan gaan en om de één of andere reden brengen ze geen nieuwe versie van TSmuxer uit die het wel kan.
Bedankt voor je feedback. Ik kon het bestand inderdaad ook niet openen met TSmuxer. Vermoedelijk is het dus hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog een tip voor mij om performance in PMS omhoog te krijgen voor het afspelen van 1080p MKV's (x264 / H264) in combinatie met DTS audio laag. ? De performance neemt af in deze configuratie op mijn machine..

Mijn dualcore staat te stampen op bovenstaande (gebruik beide cores, C2D6750 @ 3ghz) en de buffer zakt langzaam in totdat er frames worden overgeslagen. Dit kan soms wel een 15 minuten duren voordat het buffer leeg is.... en mijn machine op z'n knietjes moet.

Ik gebruik Mencoder als decoding engine.
Zie veel opties in PMS, maar in plaats van lukraak dingen te proberen, wellicht iemand die me advies kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 14:36:
Heeft iemand nog een tip voor mij om performance in PMS omhoog te krijgen voor het afspelen van 1080p MKV's (x264 / H264) in combinatie met DTS audio laag. ? De performance neemt af in deze configuratie op mijn machine..

Mijn dualcore staat te stampen op bovenstaande (gebruik beide cores, C2D6750 @ 3ghz) en de buffer zakt langzaam in totdat er frames worden overgeslagen. Dit kan soms wel een 15 minuten duren voordat het buffer leeg is.... en mijn machine op z'n knietjes moet.

Ik gebruik Mencoder als decoding engine.
Zie veel opties in PMS, maar in plaats van lukraak dingen te proberen, wellicht iemand die me advies kan geven?
Je zou m'n post hierboven kunnen lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreffende MediaLink,

Ik heb sinds vandaag Medialink maar ik krijg het niet voor elkaar de SRT files bij MKV files te voegen, iemand enig idee hoe dit moet?

Als ik de files dezelfde naam geef worden ze niet herkent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rodie83 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:28:
[...]

Je kan mencoder GPU laten gebruiken, al heb je wel een codec nodig die gebruik maakt van de GPU. CoreAVC werkt bijvoorbeeld goed in combinatie met een CUDA capable videokaart. Zie hier voor meer info.

Het scheelt overigens behoorlijk in CPU gebruik. Voor mensen met stotterproblemen omdat de CPU het net niet trekt kan het een goede oplossing zijn.
Heb AMD kaart dus dat zal niet gaan.
VLC kan wel mijn GPU gebruiken. Experimentele optie. (Doet regelmatig BSOD, dus niet stabiel en inderdaad "experimental")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Laatst online: 08-08 14:47
Zijn er hier mensen waarbij het afspelen stottert en na ongeveer een half uur helemaal niets meer doet? Het lijkt erop alsof dit na de 3.55 firmware upgrade is begonnen. Het gebeurt met getranscode MKV files alsook met standaard AVI files.

Ik heb dit met diverse DLNA servers (Twonky, PMS) via zowel de Mac, Windows XP en m'n Linux server. Het netwerk is een Wifi-N netwerk (AirPort Express als bridge) en heeft altijd zonder problemen gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
kdbruin schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:14:
Zijn er hier mensen waarbij het afspelen stottert en na ongeveer een half uur helemaal niets meer doet? Het lijkt erop alsof dit na de 3.55 firmware upgrade is begonnen. Het gebeurt met getranscode MKV files alsook met standaard AVI files.

Ik heb dit met diverse DLNA servers (Twonky, PMS) via zowel de Mac, Windows XP en m'n Linux server. Het netwerk is een Wifi-N netwerk (AirPort Express als bridge) en heeft altijd zonder problemen gewerkt.
Nee, op beide PS3's niet (met laatste firmware) icm laatste versie PMS op een Server 2008 R2 machine. Ik gebruik Twonky, PMS, TVersity en Windows Media Connect. En DLNA van de WNDR3700 maar die is niet noemenswaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:39
Situatie:
- PC via HDMI aangesloten op TV
- PC via DVI aangesloten op monitor
- PS3 via DVI aangesloten op TV
- Alle apparaten staan aan

Wens/vraag:
- Is het mogelijk (al dan niet via een third-party programma) om de content op mijn TV scherm (vanuit Windows gezien als tweede externe monitor, maar de bron is nu de PS3 en niet de PC) te capturen zonder capture card o.i.d.?
- M.a.w. ik wil eigenlijk een screenshot/video maken tijdens het gamen/navigeren door de XMB etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Laatst online: 08-08 14:47
Exorcist schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:24:
Nee, op beide PS3's niet (met laatste firmware) icm laatste versie PMS op een Server 2008 R2 machine. Ik gebruik Twonky, PMS, TVersity en Windows Media Connect. En DLNA van de WNDR3700 maar die is niet noemenswaardig.
Thanks, zal ik er toch eens een network monitoring tool aan hangen om te zien wat er over het netwerk gaat op het moment dat het stotteren begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Gusev schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:45:
Situatie:
- PC via HDMI aangesloten op TV
- PC via DVI aangesloten op monitor
- PS3 via DVI aangesloten op TV
- Alle apparaten staan aan

Wens/vraag:
- Is het mogelijk (al dan niet via een third-party programma) om de content op mijn TV scherm (vanuit Windows gezien als tweede externe monitor, maar de bron is nu de PS3 en niet de PC) te capturen zonder capture card o.i.d.?
- M.a.w. ik wil eigenlijk een screenshot/video maken tijdens het gamen/navigeren door de XMB etc.
Voor zover ik weet niet, je hebt alsnog iets van een capturecard nodig. Dat je PC in dit geval ook aangesloten is op de TV waar je PS3 aan hangt maakt niets uit, het blijven 2 onafhankelijke systemen.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meelobee schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 08:23:
[...]

Voor zover ik weet niet, je hebt alsnog iets van een capturecard nodig. Dat je PC in dit geval ook aangesloten is op de TV waar je PS3 aan hangt maakt niets uit, het blijven 2 onafhankelijke systemen.
hoe gaat dit in zijn werk dan? ik heb nog nooit van een capturecard gehoord.
en ik gebruik de hdmi input al voor mijn ps3 hoe moet ik dan mijn pc nog aansluiten op mijn tv?

graag wil ik hier wel wat meer over te weten komen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:13:
[...]

en ik gebruik de hdmi input al voor mijn ps3 hoe moet ik dan mijn pc nog aansluiten op mijn tv?

http://www.hdtvsupply.com/hdmivideocard1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat ding kost bijna 300 euro :|
is er geen andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:52:
[...]

dat ding kost bijna 300 euro :|
is er geen andere manier?
Niet met dezelfde kwaliteit. Zulke dingen kosten nu eenmaal veel geld, maar voor wat je ermee kunt is 300 Dollar peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:54:
[...]

Niet met dezelfde kwaliteit. Zulke dingen kosten nu eenmaal veel geld, maar voor wat je ermee kunt is 300 Dollar peanuts.
oke, maar de kwaliteit is niet zo heel belangrijk voor mij, dus welke manieren zijn er dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:13:
[...]

Je sluit dan je PS3 via HDMI aan op je capture card en vanaf de capture card lus je het met HDMI weer door naar je tv. Voor andere opties zie hier :)

[ Voor 79% gewijzigd door Meelobee op 11-01-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codplayer
  • Laatst online: 02-11-2024
kan er eigenlijk al weer linux geinstalleerd worden op de ps3 nu de ps3 3.55 gejailbreaked kan worden?
want als je via linux vlc kan draaien is het veel geschikter als media center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 22:19
codplayer schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:05:
kan er eigenlijk al weer linux geinstalleerd worden op de ps3 nu de ps3 3.55 gejailbreaked kan worden?
want als je via linux vlc kan draaien is het veel geschikter als media center.
dan moet de Linux Distro of VLC wel de kracht kunnen benutten van de hardware op de juiste manier anders heb je er nog niks aan (zeker als je HD-materiaal willen afspelen). Ik meen me te herinneren dat Yellow Dog Linux restricted was wat betreft het gebruiken van de hardware en daardoor best sloom was wat betreft response.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazdok
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-07-2024
even een vraagje m.b.t. linux.

Het was/is mogelijk om linux op de PS3 te installeren, ik heb me er nooit in verdiept maar is dit nog steeds mogelijk of is het ongedaan gemaakt met firmware upgrades?

Me doel is namelijk om op de Ps3 linux te installeren en daar dan de linux variant van XBMC op te draaien, dan heb je toch al een geweldige mediaplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Kan niet meer met de huidige firmware versies. Daarnaast is het gebruik van Linux heel beperkt omdat niet alle hardware volledig aangesproken kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

Ik zit met het volgende, hopelijk zit ik in deze topic goed;

Aan mijn PS3 heb ik een 1.5TB (fat32)schijf gehangen, met daarop muziek, films, etc.
Dit heb ik gedaan omdat streaming wireless echt bagger ging, en er nog geen utp ligt.

Echter, hoe meer ik op de ext hdd zet hoe trager hij alles lijkt te indexeren ofzo.
Vooral bij de muziek is dat irritant, want browse ik door de albums dan lijkt er in 90% niets te zitten. Langzaam maar zeker komen er dan steeds meer tracks in de 'lege' albums tevoorschijn. Mijn nadeel is, dat ik de ext hdd eigenlijk alleen aan heb staan als ik hem ook gebruik. Dus telkens bij het aanzetten duurt het een eeuwigheid voordat er fatsoenlijk gebrowsed kan worden... bij films valt dat opzich mee, waarschijnlijk doordat het om veel minder files gaat.

De vraag is, moet ik hiermee leren leven, of is er een manier om de indexing (of wat het ook maar veroorzaakt) te versnellen? De ext hdd altijd maar aan laten staan doe ik liever niet, dat is a) onnodig, en b) levensduur zal sneller achteruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codplayer
  • Laatst online: 02-11-2024
maar waik las iets over asbestos ofzo kan je daarmee geen linux en vlc op zetten ofzo?? misschien domme vraag maar ben totaal niet technisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excellence1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-07 08:30
Beste mensen,

Ik zit met het volgende probleem waar ik niet uit kan komen. Ik wil graag een film vanuit mijn laptop naar de Ps3 streamen dat arabische ondertiteling heeft(.srt). Het probleem is dat de ps3 niet de juiste unicode gebruikt om de subtitles te lezen. Ik zit nu op de mac en met het programma medialink en ps3 media server krijg ik de subtitles niet goed te zien. Zijn er mensen die een oplossing hiervoor hebben?
Heel erg bedankt!!

Check mn uitverkoop: http://tweakers.net/aanbod/list_ads/user/176261

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

codplayer schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:12:
maar waik las iets over asbestos ofzo kan je daarmee geen linux en vlc op zetten ofzo?? misschien domme vraag maar ben totaal niet technisch
In Linux kan de volledige hardware van de PS3 niet gebruikt worden en heb je dus veel performance verlies. Ik vraag me daarom af of er uberhaupt wel wat af te spelen valt.
zie ook vanaf +- 5min:

Zou wel mooi zijn om xbmc oid op een vol werkende ps3 te draaien.
Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste

Let op:
~~~[html]• Lees eerst de TS grondig door en doorzoek het topic voordat je een vraag stelt.
• Gebruik de tutorials in de TS voor installatie van de software.
• Onderbouw je vragen, leg uit wat je hebt geprobeerd en wat niet.
• Geef hard- en soft-ware info, wij weten niet wat je thuis voor spulletjes hebt staan.~~~[/html]