Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-02 16:34

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ik wou gisteravond even fijn een dvd-tje kijken voor het eerst in een jaar tijd..Alles van zolder gehaald, gebruik geen dvd speler meer..Verlengsnoeren erbij, de hele mikmak..Vergeet het maar..Heb de plasma zo plat aan de muur dat ik de scartkabel er met geen mogelijk achter krijg..Pfffff...Scheelt een cm ofzo...Dit bevestigd maar weer eens mijn plannen om een nieuwe laptop te kopen..MET HDMI aansluiting, want die zitten mooi aan de zijkant van mijn P46G20...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 22:28
waarom zetten jullie het contrast niet juist hoger en laat je een wit scherm zien bij die break in?
in onze zaak staan de plasma's altijd gewoon maximaal vanaf dag 1 en nooit een inbrander gezien, zelfs met herhalende reclame filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-05 19:20
Ik wil zoals al gezegd een nieuw deel voor dit topic gaan maken, maar in de startpost van dit topic staat veel verouderde informatie, maar de nieuwe informatie voor 2011 is (volgens mij) nog niet beschikbaar.

Alle tips/ stukjes/ info voor in de startpost van het nieuwe deel zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:52

elsinga

=8-)

Ik ben momenteel bezig met het gechikt maken van gedownloaded films voor mijn Panasonic Viera plasma. Nu slikt de tv volgens de handleiding MPEG2 PS/TS en via een SDHC kaartje ook nog AVCHD en AVI/DiVX.

Voor het converteren van MKV bestanden gebruik ik MKV2VOB met ingebrandde subtitles, werkt prima (maar ondersteunt maar 1 audiospoor en de subs zijn dus ingebrand...).

Voor het converteren van AVCHD kan ik dit niet zo doen en ben ik op zoek naar wat anders, maar ik loop tegen wat problemen aan met de subtitles.

Voorbeeld: Harry Potter AVCHD variant met zowel engels als nederlandse audio en een nederlandse ondertiteling, die allemaal netjes aankiesbaar aan/uit schakelbaar zijn in bijvoorbeeld Cyberlink Powerdvd8. Als ik echter de M2TS direct hernoem naar MPEG (anders wil de Pana 'm niet zien), dan heb ik netjes schakelbare audio, maar geen ondertitels. Okay, ondertitels eruit trekken als .SUP, converteren naar .SRT en met dezelfde naam in de directory van de MPEG, maar ook dan nog niks...

Dan met multiAVCHD geprobeerd om de boel om te zetten in een op USB stick te plaatsen AVCHD variant die de PS3 slikt (omdat mkv2vob ook expliciet voor de PS3 bedoeld is). Ondanks dat de subtitle stream netjes aanwezig is, wordt die niet getoond...

Ben nu aan het proberen om de boel met multiAVCHD te converteren naar een Panasonic TV leesbare AVCHD variant, maar of de subs dan herkend worden.... En bovendien moet je dan de film eerst op stick zetten voordat je 'm kunt afspelen, want dit werkt niet vanaf mijn mediaplayer.

Weet iemand of de V20 uberhaupt subtitle streams kan afspelen? Is iemand dat al eens gelukt?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-05 09:18
yannickie111 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 10:56:
Ik wil zoals al gezegd een nieuw deel voor dit topic gaan maken, maar in de startpost van dit topic staat veel verouderde informatie, maar de nieuwe informatie voor 2011 is (volgens mij) nog niet beschikbaar.

Alle tips/ stukjes/ info voor in de startpost van het nieuwe deel zijn welkom!
Volgens mij moet 2011 nog bekend gemaakt worden. Maar je zou desalniettemin alvast een topic over 2011 kunnen starten met allerlei speculaties enzo. En info & goede reviews t.a.v. deze plasma lijn vind je toch op de panasonic site resp. via dit topic en google..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:04
Volgens mij was het de bedoeling deel 2 van de 2010 lijn te maken en nog niet van de 2011 lijn. Aangezien de aankondiging van de 2011 lijn voor de deur staat, kan je natuurlijk wel standaard info (inspeel info, hotelmenu, urencheck etc.) die in dit deel staat beschreven verwerken in de start van het 2011 topic, ervan uitgaand dat de de urencheck etc. hetzelfde werkt.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-05 12:04
pak dan meteen mss wat relevante info mee vanuit AVS forum
zoals hier, owners thread en of hier, The Official 2010 Panasonic Settings/Issues Thread

wellicht best om nu een goed geaggregeerde 2010 topic te hebben voor deel 2 zodat je daarop straks door bouwen voor 2011 qua structuur en basic info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Laatst online: 03-05 09:18
hb1964 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 12:45:
[...]

De radio- en tv-zenders staan in één lijst. De radio-zenders beginnen vanaf positie 2750 (Radio 1). Druk eens op de 'OK' knop en je krijgt een lijst van alle zenders in de lijst. Met de pijltjestoetsen en de 'OK' knop kun je dan selecteren wat je wil bekijken of beluisteren.

Een knop om te schakelen tussen radio of tv-zenders kom je meestal tegen bij set-top-boxen.
Dit is de oplossing, het werkt. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rur01
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 07:30
Sinds 2 weken ook trotse bezitter van een 42g20 na dit topic toch zeker enkele maanden te hebben gevolgd.
Jaren lang gewend aan een CRT 29 inch ook van Panasonic dus dat is zeker wel een grote vooruitgang en ben erg tevreden/ onder de indruk.

Nu heb ik een DVI-HDMI kabel lopen van mijn videokaart uitgang naar de TV maar merk dat alleen in de HDMI-4 uitgang (die aan de zijkant) ik goed signaal kan krijgen. Op de andere HDMI ingangen (1 t/m 3) krijg ik een soort van roze/felgroen beeld, alsof hij het niet goed doorgeeft.

Is dit wellicht een bekend probleem omdat het via een DVI signaal binnenkomt. Lijkt me niet dat het een resolutie of freqentie probleem kan zijn omdat hij het op het HDMI-4 kanaal wel doet? Videokaart is overigens een ATI Radeon HD 3850 met de nieuwste drivers.

Ik heb verder geen HDMI apparaten dus ik kan het ook niet testen met bv een bluray speler of PS3 of die het wel doen. Dat ga ik binnenkort wel even regelen maar vroeg me af of er meer mensen zijn met dit "probleem"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Nopes, ik kan mijn MacBook Pro op alle HDMI poorten aansluiten middels DVI-HDMI. Inderdaad een ander HDMI apparaat proberen.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Vanmiddag is een monteur van E-Care geweest en heeft hier een gloednieuwe G20 achter de deur geschoven. De breakin dvd draait, scherm op THX gezet. Nu maar afwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:24
rur01 schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:23:
Sinds 2 weken ook trotse bezitter van een 42g20 na dit topic toch zeker enkele maanden te hebben gevolgd.
Jaren lang gewend aan een CRT 29 inch ook van Panasonic dus dat is zeker wel een grote vooruitgang en ben erg tevreden/ onder de indruk.

Nu heb ik een DVI-HDMI kabel lopen van mijn videokaart uitgang naar de TV maar merk dat alleen in de HDMI-4 uitgang (die aan de zijkant) ik goed signaal kan krijgen. Op de andere HDMI ingangen (1 t/m 3) krijg ik een soort van roze/felgroen beeld, alsof hij het niet goed doorgeeft.

Is dit wellicht een bekend probleem omdat het via een DVI signaal binnenkomt. Lijkt me niet dat het een resolutie of freqentie probleem kan zijn omdat hij het op het HDMI-4 kanaal wel doet? Videokaart is overigens een ATI Radeon HD 3850 met de nieuwste drivers.

Ik heb verder geen HDMI apparaten dus ik kan het ook niet testen met bv een bluray speler of PS3 of die het wel doen. Dat ga ik binnenkort wel even regelen maar vroeg me af of er meer mensen zijn met dit "probleem"
Toevallig vandaag een 15 meter HDMI kabel gekocht, ongeveer hetzelfde probleem:

HDMI 1: werkt en de enige waarbij er geen overscan plaatsvindt
HDMI 2: roze en groene strepen
HDMI 3: Idem
HDMI 4: werkt, maar er vindt wel automatisch overscan plaats

Aangesloten via een dell xps 15 btw.....ik vermoed dat ik dat overscannen nog wel aan kan passen maar hier werken 2 en 3 dus niet.... :(

edit: overscan is idd te verhelpen door THX stand te kiezen op de tv...
edit2: en zie hieronder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Overscan is ook aan te passen in het menu. Wel vreemd dat het op poort 2 en 3 niet werkt.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa001
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-10-2024
zal wel aan de kabel liggen. 15m kabel dan moet het een degelijke zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
  • Laatst online: 14:24
Als het aan de kabel ligt dan werkt t op alle hdmi inputs niet, het vreemde is hier dus dat 1 en 4 het juist wel doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379970

elsinga schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 12:44:
Ik ben momenteel bezig met het gechikt maken van gedownloaded films voor mijn Panasonic Viera plasma. Nu slikt de tv volgens de handleiding MPEG2 PS/TS en via een SDHC kaartje ook nog AVCHD en AVI/DiVX.

Voor het converteren van MKV bestanden gebruik ik MKV2VOB met ingebrandde subtitles, werkt prima (maar ondersteunt maar 1 audiospoor en de subs zijn dus ingebrand...).

Voor het converteren van AVCHD kan ik dit niet zo doen en ben ik op zoek naar wat anders, maar ik loop tegen wat problemen aan met de subtitles.

Voorbeeld: Harry Potter AVCHD variant met zowel engels als nederlandse audio en een nederlandse ondertiteling, die allemaal netjes aankiesbaar aan/uit schakelbaar zijn in bijvoorbeeld Cyberlink Powerdvd8. Als ik echter de M2TS direct hernoem naar MPEG (anders wil de Pana 'm niet zien), dan heb ik netjes schakelbare audio, maar geen ondertitels. Okay, ondertitels eruit trekken als .SUP, converteren naar .SRT en met dezelfde naam in de directory van de MPEG, maar ook dan nog niks...

Dan met multiAVCHD geprobeerd om de boel om te zetten in een op USB stick te plaatsen AVCHD variant die de PS3 slikt (omdat mkv2vob ook expliciet voor de PS3 bedoeld is). Ondanks dat de subtitle stream netjes aanwezig is, wordt die niet getoond...

Ben nu aan het proberen om de boel met multiAVCHD te converteren naar een Panasonic TV leesbare AVCHD variant, maar of de subs dan herkend worden.... En bovendien moet je dan de film eerst op stick zetten voordat je 'm kunt afspelen, want dit werkt niet vanaf mijn mediaplayer.

Weet iemand of de V20 uberhaupt subtitle streams kan afspelen? Is iemand dat al eens gelukt?
Het zou wel leuk zijn als je het voor mekaar weet te boksen.
Ik heb de complete Star Wars collectie in Full HD, en dat zou ik wel op mijn 50VT20 willen gaan kijken.
De Blu-Ray versie duurt nog veel te lang.
Ik kan ze met Nero ook niet branden omdat de bestanden te groot zijn, zegt ie, ondaks dat het wel op een Duallayer moet passen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:21
Anoniem: 379970 schreef op maandag 27 december 2010 @ 23:40:
Ik kan ze met Nero ook niet branden omdat de bestanden te groot zijn, zegt ie, ondaks dat het wel op een Duallayer moet passen..
Staat Nero wel op UDF2.50 als je het probeert? AVCHD's moeten dat bestandssysteem hebben. Als je i.p.v. Nero brandt met bijv. IMGBurn doet dat programma dat automatisch voor je. Misschien het proberen waard.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik heb inmiddels van alles geprobeerd en multiAVCHD mediAvatar Video Converter (niet de expliciete HD versie) is het enige programma dat én AC3 5.1 geluid én inbranden van ondertiteling kan doen. Kost helaas 40 dollar en de portable gemaakte versie die ik van internet downloadde crasht de hele tijd, dus dat zou zonde van die 40 dollar zijn als dat met een echt geregistreerde ook zou gebeuren...

Dus zit ik nu nog aan MKV2VOB vast die alleen MKV's slikt...

[ Voor 7% gewijzigd door elsinga op 29-12-2010 09:55 . Reden: Foute aplicatie genoemd ]

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-04 16:24
Brad Pitt schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 09:31:
[...]

Op een 100% retentie-vrije plasma tv zal dat heus wel een "perfect" beeld opleveren neem ik aan ;)
Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat ik in geen geval retentie zie optreden, ongeacht hoe lang ik kijk.
Zelfs als ik er op ga letten zie ik het niet.
Dat wil niet zeggen dat die tv 100% retentie vrij is, en dat zal ook zeker niet zo zijn!
Zolang IK het niet zie is het voor mij 100% retentie vrij.
gertnr9 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:08:
Ik ben van plan om de 42vt20 te kopen. Vind 3d echt wel de moeite :P .
Maar heb gelezen over de 50 hz problemen en dat het gamen op deze tv echt wel te wensen over laat.
Zijn deze problemen ondertussen opgelost of heb ik slechte informatie ontvangen?
Wellicht staat het antwoord wel ergens in de 230 pg.
Dit zouden de enige punten zijn om niet tot de aankoop over te gaan.
Er zijn veel mensen die hier over vallen, bedenk eerst waarvoor de tv koopt.
Er is geen enkele tv op de markt die perfect is, en zal er waarschijnlijk ook nooit komen..
De 50hz problemen zijn er, en zullen ook niet opgelost worden. Indien dit een simple fix was was hier allang een firmware update voor gekomen.
Ik bezit de 50inch versie van de vt20 en ik moet zeggen dat het wel merkbaar is bij normale tv uitzendingen.
Hoewel het wel merkbaar is is het absoluut niet storend. Ik weet natuurlijk niet hoe het bij andere mensen er uit ziet maar als ik naar mijn eigen ervaringen kijk lijkt het meer op miereneukerij dan op een echt "probleem"

Wat betreft gamen schijnt de input lag een probleem te zijn, heb ik zelf niet getest want ik game niet op mijn tv.

DE reden waarom je een vt20 moet kopen is uiteraard voor het bekijken van films! (via een mediaspeler/dvd/blueray that is)
Werkelijkwaar subliem! volgens velen DE beste tv die je voor dit geld kan kopen als het om films kijken gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-05 07:43
[b][message=35272332,noline]
. Kost helaas 40 dollar en de portable gemaakte versie die ik van internet downloadde crasht de hele tijd, dus dat zou zonde van die 40 dollar zijn als dat met een echt geregistreerde ook zou gebeuren...
Wie niet waagt, die niet wint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:21
elsinga schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 08:48:
Ik heb inmiddels van alles geprobeerd en multiAVCHD is het enige programma dat én AC3 5.1 geluid én inbranden van ondertiteling kan doen. Kost helaas 40 dollar en de portable gemaakte versie die ik van internet downloadde crasht de hele tijd, dus dat zou zonde van die 40 dollar zijn als dat met een echt geregistreerde ook zou gebeuren...
MultiAVCHD is een gratis programma.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
misschien een stomme vraag, maar waar vind ik mijn usb hdd recordings terug? Dus stel ik heb iets opgenomen, waar vind ik dit dan terug?

Edit: Never mind, already found it. Zit onder de viera knop bij Video's.

[ Voor 25% gewijzigd door Ferra op 28-12-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

r3v0ss schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:47:
Vanmiddag is een monteur van E-Care geweest en heeft hier een gloednieuwe G20 achter de deur geschoven. De breakin dvd draait, scherm op THX gezet. Nu maar afwachten. :)
Ik heb mijn nieuwe G20 nu sinds 7 december en heeft nu 409 uur erop zitten op de normal stand. Ik bouw nog wat extra "slijtage"uurtjes in en ga vanaf 1 januari normaal-onbezorgd-tv-kijken.
Ik hoop dan dat het logo-fiasco voorgoed verleden tijd is en dat ik slechts wat image retention heb ;)

Overigens, moet ik de 16:9 scan altijd aanzetten, zeker in THX mode, omdat er anders altijd langs de randen 1 of 2 rijen pixels niet belicht worden. De THX stand is sowieso wat "wijder" dan de overige instellingen, maar ja.....ik wil toch liever dat alle pixels benut worden en niet enkele randen niet. Je kunt alles prima zien en lezen hoor met die 16:9 beeldscan aan (volgens mij doet de instelling JUST hetzelfde als de beeldscan), maar ik zie bijvoorbeeld dat ster-logo bij RTL boulevard rechtsonder in beeld vaker onderbroken worden (de punt van de ster).

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Bij 16:9 overscan op aan zie je dat juist dat de punt van de ster onderbroken wordt? Bij Just ook?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:36
"Just" doet ook iets met de beeldverhoudingen, die klopte namelijk niet toen ik van m'n PC ging kijken, op 16:9, al dan niet met overscan, was het wel goed.

Overscan heb ik aanstaan op de kabel, anders krijg je ruis aan de rand bij sommige programma's (zit in het signaal). Als ik een film op TV ga kijken check ik ff of de rand er zit, heb het liever uitstaan natuurlijk (wegens interpolatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 08:42
Nou, de G20 is besteld en komt als het goed is morgen binnen. De Break-in DVD is al gebrand om de nachtelijke uurtjes mee te vullen. PS3 is vandaag gehaald met GT5, dus ik ben benieuwd hoe het er allemaal uitziet. Verder heb ik gelezen dat ik het beste gewoon standaard mode met contrast op 25 en helderheid laag kan houden in de eerste 200uur. Is het verder dan wel verstandig om veel te gamen? Want je hebt dan wel bepaalde logo's/beelden veel in je beeld staan.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

universal creations schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:53:
Nou, de G20 is besteld en komt als het goed is morgen binnen. De Break-in DVD is al gebrand om de nachtelijke uurtjes mee te vullen. PS3 is vandaag gehaald met GT5, dus ik ben benieuwd hoe het er allemaal uitziet. Verder heb ik gelezen dat ik het beste gewoon standaard mode met contrast op 25 en helderheid laag kan houden in de eerste 200uur. Is het verder dan wel verstandig om veel te gamen? Want je hebt dan wel bepaalde logo's/beelden veel in je beeld staan.
Jammer dat je niet voor een VT20 bent gegaan, juist nu je een PS3 met GT5 hebt.
Deze is in 3D waanzinnig mooi om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

- J.W. - schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:17:
Overscan heb ik aanstaan op de kabel, anders krijg je ruis aan de rand bij sommige programma's (zit in het signaal). Als ik een film op TV ga kijken check ik ff of de rand er zit, heb het liever uitstaan natuurlijk (wegens interpolatie).
Wanneer ik die scan aanzet, blijft ie ook aan. Bij welk kanaal dan ook. Vind je het niet vervelend om steeds te moeten switchen? Dan weer aan wanneer je TV kijkt, dan weer uit wanneer je DVD/Bluray kijkt...

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 08:42
De VT20 kost 2x zoveel.... en dat vind ik wat gortig. De ps3 gaat ook vrij snel naar boven en daar zet ik een simpele 1080lcd neer. De G20 gaat straks mooi voor films gebruikt worden.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Deathchant schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:23:
[...]

Wanneer ik die scan aanzet, blijft ie ook aan. Bij welk kanaal dan ook. Vind je het niet vervelend om steeds te moeten switchen? Dan weer aan wanneer je TV kijkt, dan weer uit wanneer je DVD/Bluray kijkt...
Per uitgang (of kabel) zou hij het moeten onthouden.
Per kanaal onthoudt hij het niet idd, maar het verschilt volgens mij zelfs per programma (?). Ik kan eens 'auto' proberen. Verder vind ik het niet vervelend, het is niet slecht met overscan aan (verre van)*, maar voor een film wil ik het zo optimaal mogelijk hebben en dan is het imo een kleine moeite.

* het is alleen relevant als je een HD signaal hebt, anders moet er toch al geinterpoleerd worden [tenminste ik neem aan dat panasonic dat slim doet en niet eerst gaat interpoleren, vervolgens overscan en dan weer interpoleren].

[ Voor 13% gewijzigd door - J.W. - op 28-12-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51612

yesss mn nieuwe g20 is afgeleverd door e-care
contrast omlaag en tv kijken maar weer.
kijken of het nu wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@J-W: nee dus. heb net even geprobeerd. Als ik op DVB-C zenders de scan op aan zet, dan staat hij op HDMI + AV kanalen ook aan.

trouwens, heb jij ook toevallig wat ruis bij gewone kabel tv? Ik heb gechecked en het signaal is 10/10 en de kwaliteit is 9/10 en ik heb (als ik echt ga pixelpeepen) hier en daar wat color-noise (spikkeltjes).
Maar dat zie ik natuurlijk alleen als ik op 10cm van het scherm sta. Ik kan me dat niet herinneren bij mijn "vorige" G20....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Deathchant schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 21:41:
@J-W: nee dus. heb net even geprobeerd. Als ik op DVB-C zenders de scan op aan zet, dan staat hij op HDMI + AV kanalen ook aan.
Echt?? Ik heb het voor de zekerheid zojuist nog een keer gechecked, maar momenteel staat hij toch echt bij AV S-video op "off" en bij DVB-C op "on"..
trouwens, heb jij ook toevallig wat ruis bij gewone kabel tv? Ik heb gechecked en het signaal is 10/10 en de kwaliteit is 9/10 en ik heb (als ik echt ga pixelpeepen) hier en daar wat color-noise (spikkeltjes).
Maar dat zie ik natuurlijk alleen als ik op 10cm van het scherm sta. Ik kan me dat niet herinneren bij mijn "vorige" G20....
Oef, da's lastig omdat het subjectief is. Ik vind dat ik erg weinig ruis heb (ruisonderdrukking uit, scherpte op 0, met Ziggo, signaal 10/10, kwaliteit 10/10).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit zie ik dus ook bij mijn VT 20, maar ook op 10cm afstand.
Ik had het toch liever geheel smooth zwart.

Ik zie bijzwart beeld ook een paar horizantale lijnen van iets dieper zwart.
Dit heb ik bv bij mijn PS3, maar ook met analoge TV.
Het zit dan niet op dezelfde plaats, dus het is volgens mij dan geen ingebrand iets, maar meer een kabel probleem.

Misschien toch eens een dure HDMI kabel in mijn PS3 doen, kijken of dat verschil uitmaakt.

Het verdwijnt ook wel als ik het zwart niveau nog dieper zet, maar dan verdwijnen er wel details in beeld.
Geen optie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Brad Pitt schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:33:
[...]

MultiAVCHD is een gratis programma.
Ik bedoelde dus MediAvatar Video Converter (die als enige AVCHD bestanden kan omzetten naar MPEG2 met ingebrandde subs en DD51 geluid). Fautje... sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:14
Anoniem: 379970 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 23:25:
probleem.

Misschien toch eens een dure HDMI kabel in mijn PS3 doen, kijken of dat verschil uitmaakt.
Dat gaat echt geen beter beeld leveren hoor.
http://kassa.vara.nl/tv/a...kope-of-een-dure/speel/1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-03-2024
2 updates:

1. Ik heb mijn televisie nu een aantal weken en heb er immiddels meer dan 300 opzitten (waarvan zo'n 280 met inspeel dvd). Gebruik altijd de THX stand met contrast op 30, maar heb absoluut geen last van IR. Kijk soms de hele avond naar zelfde zender, maar heb alsnog nergens last van. Heb laatst ook een hele film op Film1 gekeken en na afloop even op het scherm gekeken of er IR te zien was, maar dit was niet het geval. Moet eigenlijk ook wel zeggen dat de meeste logo's ook wel redelijk transparant zijn (uitgezonderd NED1, 2 en 3, SBS6 en Veronica). Het beeld is wel fantastisch en ben dan ook nog erg blij met mijn plasma.

2. Even een update omtrent de Panasonic blu-ray en Avatar actie. Ik had mijn VT20 gekocht bij Redcoon, welke op de Panasonic (actie)website niet als erkende dealer wordt opgegeven. Daar liet ik mij natuurlijk niet door uit het veld slaan en heb dus toch een ticket aangemeld bij Panasonic (ik had als plaats Tilburg gekozen en als leverancier een willekeurige genomen).

Op het geprinte formulier heb ik netjes aangegeven dat het bij Redcoon gekocht is en heb ik ook gewoon de bestelbon van Redcoon gedaan. Had dan ook niet verwacht iets te krijgen omdat ik in principe niet aan de voorwaarden voldoe (welke natuurlijk duidelijk op de site staan). Maar jullie zien de uitkomst natuurlijk al aankomen ... ik heb dus wel een blu-ray speler en Avatar binnen gekregen.

Nog een laatste puntje met betrekking tot 3D. Ik heb gisteren, maar ook eerder, wat 3D zitten kijken, maar de THX stand geeft daarbij een donker beeld (in de zin van onnatuurlijk donker). De dynamische stand (wat mij betreft niet aan te raden voor 2D) geeft, mijns inziens, echter een veel beter en natuurlijker beeld. Welke stand gebruiken andere mensen bij 3D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291698

Ik gebruk de THX stand maar voor het contrast omhoog dan heb je niet zo'n donker beeld. Maar moet ook zeggen dat ik nog niet veel 3D films heb afgespeeld :-d

• pdavie2311

pdavie2311

Gday...Mijn lieve papa wil ook een nieuwe tv gaan kopen, daar hij ook wat ouder wordt en zijn oogjes ook wat minder worden, haha..Ik praat hem ook een beetje naar plasma toe, daar ik heel tevreden ben met mijn P46G20..Zegt ie ineens..Koop ik die van jou, kun jij weer een nieuwe kopen..Haha..Wat moet ik hier nu mee? Ben erg tevreden met mijn tv, maar voor een klein beetje toeleggen heb ik de P50G20? Net even gekeken, maar deze kost nu 1199,- euro? Mijne was 1316,- in juli zie ik net incl ziggo plus module..Voor een 1000 euro aan pap verkopen en dan met 199 toeleggen de P50G20 kopen? Laat mijn vader niet de volle mep betalen, zou hij wel doen hoor, zo is hij, de lieve man...Kan ik dan gewoon mijn ziggo kaart in de eventuele nieuwe 50G20 drukken en het werkt als ik de code activeer? Moet ik wel eerst weer 200 uur kalm aan kijken, haha...

Edit..mijn vrouw vindt het niks dat er een ander komt, vindt dit al groot zat natuurlijk (vrouwen he)....ik wil ook niet veel bijbetalen, dus 3d is niet een optie, dan is de P50g20 de beste keuze toch?

[ Voor 10% gewijzigd door pdavie2311 op 30-12-2010 08:47 ]

Ja papa gaat dat inspelen ook niet snappen, dus dat is ook een extra service. ;)
Allebei blij.

• pdavie2311

pdavie2311

Das ook wel weer waar idd..Haha...

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
pdavie2311 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 08:45:
Kan ik dan gewoon mijn ziggo kaart in de eventuele nieuwe 50G20 drukken en het werkt als ik de code activeer? Moet ik wel eerst weer 200 uur kalm aan kijken, haha...
Ja hoor, inpluggen en gaan, activeren hoeft niet 8)

Je moet alleen wel even je frequentie en netnummer invullen voor je gaat zoeken anders vind hij niks.
- Stop je kaart erin.
- Zet hem op dvb-c (knopje TV op je afstandsbediening)
- Freq+Netnummer invullen (vraagt hij zelf om bij een nieuwe TV)
- druk op OK en klaar :*)

Jouw Frequentie en Netnummer hoofdstuk 4 blz: 15
dan is de P50g20 de beste keuze toch?
:Y ik heb hem ook en zal niet kleiner meer willen d:)b en tja 3d..in de bios is het leuk maar voor thuis heeft het nog een lange weg te gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door -Magnat- op 30-12-2010 21:07 ]

• Luuk1983
  • Laatst online: 11:15
Edit..mijn vrouw vindt het niks dat er een ander komt, vindt dit al groot zat natuurlijk (vrouwen he)....ik wil ook niet veel bijbetalen, dus 3d is niet een optie, dan is de P50g20 de beste keuze toch?
Ik snap vrouwen wat dat betreft ECHT niet. Dat ze een grote TV niet boeiend vinden, OK, daar kan ik me nog IETS bij voorstellen, maar waarom ze er actief TEGEN zijn snap ik nou nooit.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Nou ik moet zeggen,...
Ik had liever een 65" gehad, maar als ik eerlijk moet bekennen,... AHUM, dat valt niet mee,... Als het scherm uit staat dan is het wel een erg groot zwart aanwezig vlak aan de muur.
Dit is met 65" natuurlijk nog groter.
Het is ook niet zo dat je er gewoon iets voor gaat zetten, want dan sta je heel de dag door te verhuizen.

Niet tegen m'n vrouw zeggen. :(
Ik ontken alles. >:)

Ohh enehhh, om de shock in het begin te verminderen;
Je moet zo'n Plasma toch inspelen, dus zet gewoon een onderwater Blu-Ray op van Planet Earth.
Zo heb je een Aquarium, en een inspeel schijf, plus valt het Grote donkere vlak aan de muur niet op.
En ja,... als ze eenmaal gewend zijn,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Laatst online: 04-05 12:50

immetjes

HIER is BERN-E

.....

van 46" naar 50" valt qua grootte best mee. Mijn vrouw wilde ook de 46" omdat 50" zo groot was (so what?????). Karton geknipt op 46" en op 50". Het verschil was nog geen 3cm aan elke kant geloof ik. We zouden van een 32" CRT naar 46" plasma gaan, door het minieme verschil en mijn gezeur is dat toch een 50" geworden. M'n vrouw geeft nu zelfs toe dat ze daar eigenlijk wel blij mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ruward schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 10:05:
[...]

van 46" naar 50" valt qua grootte best mee. Mijn vrouw wilde ook de 46" omdat 50" zo groot was (so what?????). Karton geknipt op 46" en op 50". Het verschil was nog geen 3cm aan elke kant geloof ik. We zouden van een 32" CRT naar 46" plasma gaan, door het minieme verschil en mijn gezeur is dat toch een 50" geworden. M'n vrouw geeft nu zelfs toe dat ze daar eigenlijk wel blij mee is.
Ongeveer zelfde verhaal hier :+
Alleen dan was het mijn moeder, kan me het helemaal voorstellen: "ja, maar dat is zo groot :( ", ja, dus? :X O-) :+

Edit: Hier is het ook de 50" geworden, en ze is het er nu mee eens dat het de goede maat is :)

[ Voor 6% gewijzigd door yannickie111 op 31-12-2010 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:49
Ik snap vrouwen wat dat betreft ECHT niet. Dat ze een grote TV niet boeiend vinden, OK, daar kan ik me nog IETS bij voorstellen, maar waarom ze er actief TEGEN zijn snap ik nou nooit.
Dan heb ik het met mijn vrouw erg getroffen: Wat haar betreft hangt er hier staks een 60" scherm aan de muur. We hebben nu nog een 42" Philips LCD maar die vindt ze niet groot genoeg. We zijn al wat maanden bezig met zoeken naar een vervanger, maar na het lezen van alle problemen met 50hertz materiaal op de Panasonics hebben we nog geen vervanger gevonden.

Toen de 42" werd opgehangen vonden we hem wel erg groot. Deze verving een 28" CRT dus dan is het ineens wel een groot verschil. Nu na 3 jaar willen we toch echt groter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik ook. mijn vriendin doet er totaal niet moeilijk over. Ik heb haar het hele plasma-gedoe uitgelegd (inbranden e.d.) en ze werkt volledig mee. Wij kwamen ook van een 28" crt en hebben nu een 42G20. De eerste 2-3 dagen was het even wennen aan de grootte, maar nu is het al normaal.

@Bitbull, welke 50Hz problematiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:49
@Bitbull, welke 50Hz problematiek?
Het gaat om de zogenaamde 50Hz motion blur, dus bij gewone 50Hz (HD) tv beelden met snelle bewegingen (pans) van de camera. Dan krijg je het effect van dubbelle middenlijnen en rare kleuren in gezichten. Er is op AVforums in ieder geval veel over terug te vinden. Zelf heb ik het in de winkel nog niet kunnen zien en vraag me erg af hoe hinderlijk het is. We hebben nu nog een Philips LCD met Natural Motion en daar is een vergelijkbaar effect heel hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalrok
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 16:01
Mijn ouders hebben sinds kort op mijn aanraden ook de G20.
Een prachtig beeld, maar ik heb wel iets ontdekt wat ik zelf als minpunt ervaar.
De tv geeft bij random aftitelingen van serie's / films met ziggo lichte horizontale strepen mee. De strepen bewegen dan mee met de letters. Dit gebeurd vooral bij een donkere achtergrond en lichte letters of juist bij een lichte achtergrond en dan een donkere voorgrond (black skin winamp met een helder achtergrondplaatje).

Ik weet echter niet hoe ik dit fenomeen moet noemen. Ik heb er wel een plaatje over gevonden die het probleem weergeeft en de naam van het plaatje zegt dat dit "floating blacks" heet.
Afbeeldingslocatie: http://img.villagephotos.com/p/2004-8/804255/floatingblacks.jpg
Het plaatje is echter al gepost in 2007 en je zou verwachten dat dit niet meer bij een 2010 model speelt.

Echter heb ik hier de beschrijvingen eens doorgelezen over floating blacks, maar dit klinkt toch anders.
Herkent iemand dit misschien en is dit normaal voor een plasma of is hier iets aan te doen?
De tv staat ingesteld in THX modus met contrast op 36. Firmware is 2.5. Verder staat beeldscan aan bij ziggo en beeldscan uit als de laptop er aan zit gesloten met HDMI. Frame creation staat ook uit.
Mijn ouders zitten er trouwens niet mee, maar ik wil het graag voor mezelf weten wat het is, zodat ik in de toekomst weet of ik voor plasma wil gaan of toch voor LCD.

Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122717

Bitbull schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:19:
[...]

Het gaat om de zogenaamde 50Hz motion blur, dus bij gewone 50Hz (HD) tv beelden met snelle bewegingen (pans) van de camera. Dan krijg je het effect van dubbelle middenlijnen en rare kleuren in gezichten. Er is op AVforums in ieder geval veel over terug te vinden. Zelf heb ik het in de winkel nog niet kunnen zien en vraag me erg af hoe hinderlijk het is. We hebben nu nog een Philips LCD met Natural Motion en daar is een vergelijkbaar effect heel hinderlijk.
Het meest hinderlijke vind ik de rare kleuren in gezichten. Dat doet zich met name voor bij DVD's met met een lage bitrate. Gisteren een paar afleveringen van The Killing bekeken, daar is het echt storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Dalrok schreef op zondag 02 januari 2011 @ 03:48:
Mijn ouders hebben sinds kort op mijn aanraden ook de G20.
Een prachtig beeld, maar ik heb wel iets ontdekt wat ik zelf als minpunt ervaar.
De tv geeft bij random aftitelingen van serie's / films met ziggo lichte horizontale strepen mee. De strepen bewegen dan mee met de letters. Dit gebeurd vooral bij een donkere achtergrond en lichte letters of juist bij een lichte achtergrond en dan een donkere voorgrond (black skin winamp met een helder achtergrondplaatje).

Ik weet echter niet hoe ik dit fenomeen moet noemen. Ik heb er wel een plaatje over gevonden die het probleem weergeeft en de naam van het plaatje zegt dat dit "floating blacks" heet.
[afbeelding]
Het plaatje is echter al gepost in 2007 en je zou verwachten dat dit niet meer bij een 2010 model speelt.

Echter heb ik hier de beschrijvingen eens doorgelezen over floating blacks, maar dit klinkt toch anders.
Herkent iemand dit misschien en is dit normaal voor een plasma of is hier iets aan te doen?
De tv staat ingesteld in THX modus met contrast op 36. Firmware is 2.5. Verder staat beeldscan aan bij ziggo en beeldscan uit als de laptop er aan zit gesloten met HDMI. Frame creation staat ook uit.
Mijn ouders zitten er trouwens niet mee, maar ik wil het graag voor mezelf weten wat het is, zodat ik in de toekomst weet of ik voor plasma wil gaan of toch voor LCD.
Is dit enkel bij bewegingen of ook als het stilstaat?
Deze fout doet me veel denken aan wat je bij CRT tv's vroeger zag wanneer de beeldbuis wat versleten was of het contrast (te) hoog stond. Dit was dan bij stilstaande beelden. Waardoor het veroorzaakt wordt weet ik niet.

Als je het bij beweging ziet, dan is het fosfor de oorzaak, die na-ijlt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalrok
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 16:01
gastje13 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 13:33:
[...]

Is dit enkel bij bewegingen of ook als het stilstaat?
Deze fout doet me veel denken aan wat je bij CRT tv's vroeger zag wanneer de beeldbuis wat versleten was of het contrast (te) hoog stond. Dit was dan bij stilstaande beelden. Waardoor het veroorzaakt wordt weet ik niet.

Als je het bij beweging ziet, dan is het fosfor de oorzaak, die na-ijlt.
Ook als het beeld stil staat zijn de verschillen in het contrast goed te zien. En met beweging gaat het horizontale vlak gewoon mee met het item wat het kleurverschil veroorzaakt. Vooral bij Winamp is dit goed te zien. Precies op de plek waar Winamp zich bevindt is links en rechts van de skin het beeld lichter. Het deed mij inderdaad aan hetzelfde denken wat je vroeger bij CRT's zag. Maar een contrast van 36 lijkt me niet te hoog voor deze tv.

Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamme23
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-05-2024
Dalrok schreef op zondag 02 januari 2011 @ 03:48:
Hier is een filmpje over floating blacks... Volgens mij is het wat anders dan het fenomeen waar jij het over hebt. Ik heb een 46G20 en heb er geen last van (of het nooit gemerkt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
[Plasma] Panasonic 2011 - alle series

Er is een nieuw deel! *O*

De topicstart is vast nog niet helemaal compleet, de modellen van 2011 missen in ieder geval nog.
Als je nog andere zaken graag in de topicstart ziet, stuur me dan even een DM, dan zal ik proberen de startpost zo uitgebreid mogelijk te maken!

[Plasma] Panasonic 2011 - alle series

[ Voor 8% gewijzigd door yannickie111 op 03-01-2011 15:16 . Reden: nieuw topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het de bedoeling dat in het topic over Panasonic-modellen van 2011 ook over de series van 2010 gesproken wordt? Volgens mij wel, dus is de titel met "2011" erin dan niet misleidend?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Grrrrrene schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:28:
Is het de bedoeling dat in het topic over Panasonic-modellen van 2011 ook over de series van 2010 gesproken wordt? Volgens mij wel, dus is de titel met "2011" erin dan niet misleidend?
Misschien moeten we je er 2010/2011 van maken?
Het gaat straks wel een topic worden voor 2011, maar nu staat er voorlopig nog de meeste info van 2010 bij gebrek aan die van 2011 :+

Nogmaals, wil je nog iets (uitgebreider) zien in de startpost, laat het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je begint met 2010 en 2011 door elkaar, moet je dat mijns inziens ook doorzetten om het geheel overzichtelijk te houden. Ik pas de titel wel even naar naar 2010-2011 :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1 ... 58 59 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.