Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Weten we dit zeker? Zo ja, dan cancel ik mn pre-order.habermas schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:20:
Hier word ik dus niet vrolijk van, en het lijkt erop alsof zelfs de offline video-content nu alleen als lijst getoond wordt
De beta van Boxee op de Mac deed dit prima, en ik snap ook niet waarom ze dit (misschien) hebben veranderd.
UPDATE: Voor zover ik zie staat zowel online als offline content onder movies, geen probleem dus.
[ Voor 10% gewijzigd door mwa op 11-11-2010 18:48 ]
Verwijderd
To boldly go where no man has gone before...
YouTube: Boxee Box 1.0 Official release Video Review 1.0.1.16125
De video-wall etc bestaat dus gelukkig ook nog voor offline content. Verder ziet die browser er heel slick uit, zeker als je een wireless muis inplugt. ik ben nog enthousiast
[ Voor 8% gewijzigd door habermas op 11-11-2010 23:56 ]
Verwijderd
Foto's en muziek zitten er wil in zijn alleen verplaats onder de knop file.Pimmetje651 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:56:
begrijp er geen bal van dat ze dat eruit gesloopt hebben ? Moet toch makkelijk kunnen met deze hardware ?En vind voor DOM dat ze eerst in de voorlopers van deze versie het wel gewoon erin hebben gezet en op DE DAG en bij HET APPARAAT halen ze het eruit ... hmm twijfel of het het wachten waard is geweest .Lees ook dat hij erg traag is sjonge wat kan iets of iemand je ineens teleurstellen (terwijl het zo mooi had kunnen zijn !
Prima toch?
Precies. Er is helemaal miks uitgesloopt.Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 08:41:
[...]
Foto's en muziek zitten er wil in zijn alleen verplaats onder de knop file.
Prima toch?
Zo hebben alleen onderscheid gemaakt tussen online en offline.
Alle offline files (video, music, pics) staan nu onder files en vervolgens krijg je de optie om tussen deze categorien te kiezen.
Die menu's met cover-art e.d. zitten er nog steeds heel mooi in.
Ik ben juist aangenaam verrast door de nieuwe versie. Ziet er erg mooi uit.
Ligt het aan mij maar als ik het filmpje op youtube bekijk is het wel heel traag. Vooral het laden van de covers.supersatan schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:34:
[...]
Precies. Er is helemaal miks uitgesloopt.
Zo hebben alleen onderscheid gemaakt tussen online en offline.
Alle offline files (video, music, pics) staan nu onder files en vervolgens krijg je de optie om tussen deze categorien te kiezen.
Die menu's met cover-art e.d. zitten er nog steeds heel mooi in.
Ik ben juist aangenaam verrast door de nieuwe versie. Ziet er erg mooi uit.
To boldly go where no man has gone before...
YouTube: Boxee Box Review Prt 1.mp4
YouTube: Boxee Box Review Prt 2.mp4
Hij signaleert wel wat problemen, maar niet onoverkomelijk lijkt me. Blijkbaar worden de movie-covers uit de cache gewist iedere keer de BB opstart, dus dan moet ie de covers opnieuw laden. Hinderlijk als je > 200 films hebt...
Mwah, wat problemen, films die je niet kan sorteren, covers die elke keer opnieuw moeten cachen, het menu dat traag is als je door films browsed, als je terug naar menu gaat vanuit een film, sta je weer bovenaan de lijst ipv waar je was, de box die gewoon hangt op een mkv (alles zou toch werken? hij zegt dat diezelfde file wel op andere mediaplayers werkt, dus niks exotisch).habermas schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:54:
Hier nog een twee-delige quick overview:
YouTube: Boxee Box Review Prt 1.mp4
YouTube: Boxee Box Review Prt 2.mp4
Hij signaleert wel wat problemen, maar niet onoverkomelijk lijkt me. Blijkbaar worden de movie-covers uit de cache gewist iedere keer de BB opstart, dus dan moet ie de covers opnieuw laden. Hinderlijk als je > 200 films hebt...
Al met al, een grote fail van DLink en Boxee.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

I LIEK WHEAR THIS THREAD IS GOING!
[/offtopic]
sorting, caching, en het onthouden van je positie in de list zijn nou niet echt showstoppers lijkt me, en kunnen eenvoudig opgelost worden met een firmware update. die ene mkv is vreemd inderdaad, ben benieuwd of het aan zijn rip ligt. grote fail? not really......Phusebox schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:08:
[...]
Mwah, wat problemen, films die je niet kan sorteren, covers die elke keer opnieuw moeten cachen, het menu dat traag is als je door films browsed, als je terug naar menu gaat vanuit een film, sta je weer bovenaan de lijst ipv waar je was, de box die gewoon hangt op een mkv (alles zou toch werken? hij zegt dat diezelfde file wel op andere mediaplayers werkt, dus niks exotisch).
Al met al, een grote fail van DLink en Boxee.
- Acolyte57
- Registratie: Februari 2000
- Laatst online: 19-05 12:06
Omnia Mutantur, Nihil Interit
/u/3138/tweakers.png?f=community)
Hoewel ik in principe met je eens ben dat deze issues ws vrij rap opgelost zullen worden, is dit toch geen goed excuus. De software is in ontwikkeling sinds de fork in 2008 en onderliggende code van XBMC stamt al uit 2003. Er zit waarschijnlijk opgeteld een veelvoud aan manuren in Boxee vergeleken met de software van 'reguliere' mediaplayers...bartsidee schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:41:
De software is nog erg jong en er zullen vele fixes nog volgen.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
True, maar let wel dat boxee een aantal veranderingen heeft moeten doorvoeren ivb met afspraken amerikaanse content providers, verder hebben ze getracht een breder publiek aan te spreken ipv enkel de tweakers. Bijkomend dat nu alles op een dedicated systeem draait waarbij dus naast een app ook het besturingssysteem en revovery mogelijkheden zijn geïntegreerd.het totaal maakt nogal een verschil met de bèta releases. Maakt het er niet minder vervelend om natuurlijk en communicatie kan beter. Maar belangrijk is het potentieel in het oog blijven houden.Acolyte57 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:01:
[...]
Hoewel ik in principe met je eens ben dat deze issues ws vrij rap opgelost zullen worden, is dit toch geen goed excuus. De software is in ontwikkeling sinds de fork in 2008 en onderliggende code van XBMC stamt al uit 2003. Er zit waarschijnlijk opgeteld een veelvoud aan manuren in Boxee vergeleken met de software van 'reguliere' mediaplayers...
Nog even een paar vragen:De Boxee Box staat inderdaad al in onze lijst van artikelen, deze vindt u middels de volgende link: D-Link Multimedia Speler Boxee Box HD1080, LAN voor € 219.00 (artikelnummer: 099663 ), http://www.4launch.nl/shop/product/099663/
Onze leverancier verwacht dit artikel per 19 november in voorraad te krijgen waarna wij deze uit kunnen leveren.
- Kun je muzie en foto's niet gewoon toevoegen als menu optie?
- Hoe het met dat verknalde beeld en haperingen in die youtube filmpje, waren dat prototypes ofzo.
- Hoe is de snelheid van het menu?
- Waarom onthoud Boxee niet gewoon de covers? (kun je dit niet oplossen door er geheugen aan te hangen; externe hd, usb stick, sd card of whatever).
- Op het moment niet, maar m, misschien veranderd boxee dit als er een hoop request voor komeneXisTa schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:52:
Laatste info van 4Launch:
[...]
Nog even een paar vragen:
- Kun je muzie en foto's niet gewoon toevoegen als menu optie?
- Hoe het met dat verknalde beeld en haperingen in die youtube filmpje, waren dat prototypes ofzo.
- Hoe is de snelheid van het menu?
- Waarom onthoud Boxee niet gewoon de covers? (kun je dit niet oplossen door er geheugen aan te hangen; externe hd, usb stick, sd card of whatever).
- Op de eerste exemplaren was nog 0.9 firmware geïnstalleerd ipv 1.0, Dit kan sommige dingen verklaren, toch blijft het ook afhankelijk van bijvoorbeeld je internet snelheid
- Schijnt gewoon heel vlot te zijn
- Normaal gesproken wordt het inderdaad gecached. Hiervoor hoef je geen geheugen eraan te hangen, de boxee box heeft zijn eigen geheugen waar ook het besturingssysteem op staat. Daarnaast is de gebruikelijke manier de cover en meta data op te slaan op de locatie waar ik het film bestand staat. Er waren inderdaad nog wel wat opmerken over de metadata en fetch functie van de box. Het lijkt erop dat deze nu elke keer worden opgehaald en niet uit worden gelezen, veel mensen hebben al een film database met metadata die dan niet wordt gebruikt. Ik denk dat je dit deel nog als in ontwikkeling kan beschouwen, aangezien het zeker een pre is als dat lokaal kan worden uitgelezen. Kan ook dat er meer duidelijkheid komt in de betere reviews.
Boxee 0.9 was een fantastisch stukje software, maar met de komst van 1.0 is dit opeens totaal veranderd. Lokale films en muziek zijn slecht te benaderen, een waslijst aan functies zijn verwijderd, de software is buggy en de nadruk ligt op de (gedeeltelijk betaalde) online content. Waarom zou Boxee zo iets doen? Dit lijkt meer op een downgrade dan op een update. Zoals ik al zei: Ik denk dat er meerdere belangen in het spel zijn.
Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1
Als het allemaal waar is wat ik lees (laten we het niet hopen), vind ik het gewoon knap dat ze de 0.0.9.22.13692 en nog erger de 1.0.1.16126 update, zo weten te verprutsen.
Z'n goed concept en "proven" software en dan krijg je dit ????
ongelovelijk, zo lang op gewacht! en dan z'm tegenvaller in begin.
Hopelijk komt het allemaal nog goed.
[ Voor 14% gewijzigd door D3LTA op 14-11-2010 14:34 ]
Nu maar hopen dat hij ooit geleverd wordt door Wehkamp.. de levertijd staat nogsteeds op 3 weken...
Neiging tot impulsief antwoorden op topictitels - Deel 4SoaDmaggot schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:14:
[afbeelding]
I LIEK WHEAR THIS THREAD IS GOING!
[/offtopic]
Nederlands is makkelijker als je denkt
Voorlopig blijf ik maar bij mijn WD TV Live
Dan moet je maar eens serieus kijken naar de WD Live TV Hub.Phusebox schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:43:
Nu ik mijn bestelling geannuleerd heb is de vraag; wat voor alternatief heb ik? Niet alleen zijn alle andere mediaspelers lelijk (de boxee is ook niet mooi maar die kun je tenminste in een gesloten kast plaatsen). ze bieden allemaal ook maar halve ondersteuning van mediaformaten en/of ondertiteling en/of 1080p60 bestanden.
Zelf gebruik ik een ASRock ION 330 i.c.m. XBMC. XBMC is vrijwel volledig gericht op het afspelen van lokale content en speelt net zo veel (en misschien nog wel meer) af als Boxee. Voor meer info kun je ook op het XBMC-topic hier op GOT terecht.Phusebox schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:43:
Nu ik mijn bestelling geannuleerd heb is de vraag; wat voor alternatief heb ik? Niet alleen zijn alle andere mediaspelers lelijk (de boxee is ook niet mooi maar die kun je tenminste in een gesloten kast plaatsen). ze bieden allemaal ook maar halve ondersteuning van mediaformaten en/of ondertiteling en/of 1080p60 bestanden.
Bigfoot87 schreef op zondag 14 november 2010 @ 20:43:
[...]
Zelf gebruik ik een ASRock ION 330 i.c.m. XBMC. XBMC is vrijwel volledig gericht op het afspelen van lokale content en speelt net zo veel (en misschien nog wel meer) af als Boxee. Voor meer info kun je ook op het XBMC-topic hier op GOT terecht.
Hmm ja, leuk, maar te groot, lawaaierig en kost me minimaal een week om te installeren en uit te zoeken hoe alles werkt...
zie ook:
http://boxeeboxwiki.org
http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=22105
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=64578&page=16
Je moet het natuurlijk zelf weten maar je weet niet wat je mist...Phusebox schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:44:
[...]
offtopic:
Hmm ja, leuk, maar te groot, lawaaierig en kost me minimaal een week om te installeren en uit te zoeken hoe alles werkt...
Verwijderd
This automatically means that any content needing protection like movies won't be available. I cannot believe that Disney, Warner etc. are approving this and therefore I also doubt if Netflix will be on the box. Netflix maybe don't care, but the movie companies do care!bartsidee schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:53:
Een hack lijkt opweg als ik de ontwikkelingen zo volg, er is Telnet acces
zie ook:
http://boxeeboxwiki.org
http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=22105
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=64578&page=16
I wonder if they will succeed or if they stay an (with all do respect) ordinairy media player.
Nee inderdaad weet niet wat ik mis. Weet gewoon niet waar ik zo'n lomp ding moet plaatsen, de boxee box paste perfect in mijn kast, achter een gesloten deur.Bigfoot87 schreef op maandag 15 november 2010 @ 09:56:
[...]
Je moet het natuurlijk zelf weten maar je weet niet wat je mist...
Zo'n HTPC vreet niet alleen meer stroom, het moet natuurlijk ook nog eens beter gekoeld worden, er zit een lelijke lompe afstandbediening bij etc.
Toch kijk ik ook wel uit naar de nieuwe systemen van asus en acer. Zij hebben in de eerste helft van 2011 systemen met windows 7 mce embeded aangekondigd, de previews daarvan zagen er ook veelbelovend uit. (ik heb veelvuldig met plezier gebruik gemaakt van mce, kwa gui toch nog een van de beste naar mijn mening) Zal helaas denk ook werk een prijs kaartje hangen.
Verwijderd
Tsjah, heb zelf een Acer Revo, nettop, superklein kastje, zeer laag stroomverbruik, atom/ion systeem. Speelt 1080p probleemloos af (met zo'n 5% cpu load) en draait XBMC vlekkeloos. Verre van een lomp dingPhusebox schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:13:
[...]
Nee inderdaad weet niet wat ik mis. Weet gewoon niet waar ik zo'n lomp ding moet plaatsen, de boxee box paste perfect in mijn kast, achter een gesloten deur.
Zo'n HTPC vreet niet alleen meer stroom, het moet natuurlijk ook nog eens beter gekoeld worden, er zit een lelijke lompe afstandbediening bij etc.
Hmm ik heb zelf een atom laptop, maar die draait echt geen 1080p. Zelfs 720p gaat met haperen.Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:56:
[...]
Tsjah, heb zelf een Acer Revo, nettop, superklein kastje, zeer laag stroomverbruik, atom/ion systeem. Speelt 1080p probleemloos af (met zo'n 5% cpu load) en draait XBMC vlekkeloos. Verre van een lomp dingSluit me aan bij Bigfoot, je weet niet wat je mist. XBMC ownt Boxee (zeker deze Boxee versie) imho
Verwijderd
Ook niet als je een live-cd van xbmc boot? Met VDPAU rendering moet dat probleemloos gaanPhusebox schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:03:
[...]
Hmm ik heb zelf een atom laptop, maar die draait echt geen 1080p. Zelfs 720p gaat met haperen.
Ik wacht al meer dan een jaar op dit apparaat! Hoezo ga je hem cancellen als je 2 weekjes moet wachten? En dan ook nog afgeven op D-Link dat ze belachelijk bezig zijn etc.
Beetje jammer jongens...
Het gaat niet om het wachten, ik wil best tot januari wachten. Het gaat meer om het feit dat ze een downgrade van het product doen en het dan launchen. Zoals het nu is is het zeker geen 220 euro waard, het is traag, laggy, omslachtige menu's, teveel gefocust op betaalde content etc.Wootism schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:05:
Stelletje zeurkousen in dit topic... Ongeloofelijk.
Ik wacht al meer dan een jaar op dit apparaat! Hoezo ga je hem cancellen als je 2 weekjes moet wachten? En dan ook nog afgeven op D-Link dat ze belachelijk bezig zijn etc.
Beetje jammer jongens...
Verwijderd
Volgens mij cancelled het overgrote deel van de mensen hier niet omdat ze 2 weekjes moeten wachten, maar omdat Boxee de functionaliteit van de Box behoorlijk heeft aangepast en de focus meer legt op online media (waarvan lang niet alles in NL werkt) i.p.v. media die je zelf hebt opgeslagen (lokaal dus).Wootism schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:05:
Stelletje zeurkousen in dit topic... Ongeloofelijk.
Beetje jammer jongens...
Bullsit.Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:08:
[...]
Volgens mij cancelled het overgrote deel van de mensen hier niet omdat ze 2 weekjes moeten wachten, maar omdat Boxee de functionaliteit van de Box behoorlijk heeft aangepast en de focus meer legt op online media (waarvan lang niet alles in NL werkt) i.p.v. media die je zelf hebt opgeslagen (lokaal dus).
Jan kan nog steeds al je ofline content afspelen inclusief fancy menu e.d.
Ja maar wel met een aantal stappen extra, plus geen mogelijkheid tot sorteren en het telkens opnieuw cachen van je afbeeldingen als je de box uitzet. Ook al zijn ze gecached dan laad hij ze nog supertraag in.supersatan schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:18:
[...]
Bullsit.
Verwijderd
Ik zei ook niet dat het niet meer kan, ik zei dat de focus verplaatst is naar online content i.p.v. offline content. Het kan uiteraard nog steeds, je moet alleen dieper het menu induiken. Als je het mij vraagt is XBMC op dit moment beter geschikt voor offline content dan de Boxee software...supersatan schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:18:
[...]
Bullsit.
Wat ik van D-Link heb begrepen stellen ze alles open. Toegang tot root is er al voor de BoxeeBox. Het afspelen van offline content zou hierdoor geen enkel probleem moeten zijn.Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:24:
[...]
Ik zei ook niet dat het niet meer kan, ik zei dat de focus verplaatst is naar online content i.p.v. offline content. Het kan uiteraard nog steeds, je moet alleen dieper het menu induiken. Als je het mij vraagt is XBMC op dit moment beter geschikt voor offline content dan de Boxee software...
Binnenkort krijg ik ook zo'n kastje opgestuurd. Waarschijnlijk kom ik niet snel daarna met een usb-live variant voor de BoxeeBox, waarmee je dan dus kan kiezen tussen XBMC of Boxee.
[ Voor 5% gewijzigd door Erhnam op 15-11-2010 11:45 ]
http://www.xbmcfreak.nl/
Ik laat mijn order voorlopig staan (mag wel hopen dat Wifimedia deze week gaat leveren). De prijs/hardware verhouding is in mijn ogen prima, en het issue van de local media lijkt snel opgelost te worden:Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:24:
Ik zei ook niet dat het niet meer kan, ik zei dat de focus verplaatst is naar online content i.p.v. offline content. Het kan uiteraard nog steeds, je moet alleen dieper het menu induiken. Als je het mij vraagt is XBMC op dit moment beter geschikt voor offline content dan de Boxee software...
http://twitter.com/boxee/status/3481958554279936
Op de verschillende fora wordt duidelijk geluisterd naar de bezwaren van early adopters, en ik ga ervan uit dat we de komende tijd nog genoeg updates gaan krijgen.
wat houdt dat precies in dan?Erhnam schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:44:
Waarschijnlijk kom ik niet snel daarna met een usb-live variant voor de BoxeeBox, waarmee je dan dus kan kiezen tussen XBMC of Boxee.
[ Voor 47% gewijzigd door habermas op 15-11-2010 11:58 ]
Dus? Kun je hem toch alsnog bestellen? Zie het probleem niet zo...Phusebox schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:59:
Ach ja het zal best allemaal; heb ik hem geannuleerd zul je zien dat het wel een goed product word. Story of my life.
[quote]Phusebox schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:03:
[...]
Hmm ik heb zelf een atom laptop, maar die draait echt geen 1080p. Zelfs 720p gaat met haperen.
[/quote]
De atom zelf speelt idd geen 1080p af het gaat de combinatie atom + Ion. Hierbij verzorgt de grafische kaart de beeld rendering. De nieuwe Zotac ZBOX HD-ND22 is bijvoorbeeld erg interessant, deze variant heeft zelfs snellere culv processor. Helaas slecht leverbaar.
Ik zeg ook heb even geduld, en we gaan zien wat er van komt. Het lijkt erop dat boxee adequaat op de problemen reageert en hopelijk snel met een update uitkomt.
Die full XP experience zou mij ervan overtuigen om een dergelijk apparaat aan te schaffen.
Zotac MAG HD1 doet dat -erg- goed en is nu 260 Euro, echter ben ik verliefd op de looks van de Boxee Box en die remote is ook ontzettend gaaf en hopelijk praktisch. Voor gamen laat ik 't doosje dan beter maar staan, nietwaar?
It's not who you are , it's who you know.
Waarschijnlijk heb ik al iets anders gekocht tegen de tijd dat boxee de problemen heeft opgelost...xburchartz schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:20:
[...]
Dus? Kun je hem toch alsnog bestellen? Zie het probleem niet zo...
Zou nice zijn, maar moet XBMC niet speciaal geompileerd worden voor de BoxeeBox?Erhnam schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:44:
[...]
Binnenkort krijg ik ook zo'n kastje opgestuurd. Waarschijnlijk kom ik niet snel daarna met een usb-live variant voor de BoxeeBox, waarmee je dan dus kan kiezen tussen XBMC of Boxee.
Waarom zou je hier een volledige Windows willen op draaien? Duurt alleen maar langer om op te starten en neemt meer resources in beslag?troyk schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:02:
Wat mij betreft is het gewoon wachten op de mogelijkheid om hier XP op te draaien i.c.m. XBMC.
Die full XP experience zou mij ervan overtuigen om een dergelijk apparaat aan te schaffen.
[...]
Plus dat onder XP XBMC geen hardware-decoding ondersteund, dus gaat HD niet lukken met die Intel CPU...
Hulde!Erhnam schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:44:
[...]
Ik annuleer mijn bestelling ook niet, om de één of andere reden
heb ik er het volle vertrouwen in dat het allemaal wel goedkomt.

Levertijd staat bij wehkamp nu ineens weer op 3 weken, maar dat
maakt me ook niet zo uit. Heb er toch niet zoveel haast mee.
Het is gewoon een Intel cpu met x86 instructies. Leden van XBMC krijgen binnenkort een aantal Boxee machines toegestuurd. Verwacht dat het niet lang duurt voordat ze een werkende versie hebben.Fire69 schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:18:
[...]
Zou nice zijn, maar moet XBMC niet speciaal geompileerd worden voor de BoxeeBox?
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Erhnam op 15-11-2010 15:54 ]
http://www.xbmcfreak.nl/
Omdat ik ook gewoon een volledige browserfunctie ter beschikking wil hebben. Daarnaast zou een eenvoudig spelletje nog best wel moeten kunnen , nietwaar?Fire69 schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:18:
[...]
Zou nice zijn, maar moet XBMC niet speciaal geompileerd worden voor de BoxeeBox?
[...]
Waarom zou je hier een volledige Windows willen op draaien? Duurt alleen maar langer om op te starten en neemt meer resources in beslag?
Plus dat onder XP XBMC geen hardware-decoding ondersteund, dus gaat HD niet lukken met die Intel CPU...
Waarom zou XP voor XBMC geen hardware-decoding ondersteunen? Ik dacht dat in Dharma Beta 4 alles door de GPU werd gedecode? Is toch OS onafhankelijk?
Je kan in xmbc gewoon een browser als firefox launchen hoor, xp is veel te bloated voor zo'n box. Het voordeel van linux is dat je het aan kan passen naar de behoefte die je nodig hebt. Niet te spreken over opstarttijd etc. Windows embeded zou opzich interessant kunnen zijn met mce, maar deze licentie is niet voor consumenten te koop en dus niet legaal.troyk schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:06:
[...]
Omdat ik ook gewoon een volledige browserfunctie ter beschikking wil hebben. Daarnaast zou een eenvoudig spelletje nog best wel moeten kunnen , nietwaar?
Waarom zou XP voor XBMC geen hardware-decoding ondersteunen? Ik dacht dat in Dharma Beta 4 alles door de GPU werd gedecode? Is toch OS onafhankelijk?
Nope, je hebt DirectX 10 nodig voor hardware-decoding, en dat wordt onder XP niet meer ondersteund...
Hoezo bloated? Je kunt XP ook strippen tot een zeer zuinig en vlot OS. Daarnaast wil ik geen browsers launchen vanuit XBMC omdat ik -altijd- tegen beperkingen aan loop in zo'n situatie.bartsidee schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:48:
[...]
Je kan in xmbc gewoon een browser als firefox launchen hoor, xp is veel te bloated voor zo'n box. Het voordeel van linux is dat je het aan kan passen naar de behoefte die je nodig hebt. Niet te spreken over opstarttijd etc. Windows embeded zou opzich interessant kunnen zijn met mce, maar deze licentie is niet voor consumenten te koop en dus niet legaal.
Laat ik het zo zeggen: Ik wil een Full -OS experience op een dergelijke machine, dit moet toch mogelijk zijn met de hardware specs die de Boxee Box te bieden heeft?
Een distro als Ubuntu zou er wel lekker op draaien denk je?
- Acolyte57
- Registratie: Februari 2000
- Laatst online: 19-05 12:06
Omnia Mutantur, Nihil Interit
/u/3138/tweakers.png?f=community)
Op mijn gemodde AppleTV met XBMC wel iig. En dat is een stuk zwakker apparaat dan de Box.troyk schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:17:
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Ik denk dat je hier een verschil moet maken tussen een systeem dat je als desktop wilt gebruiken met af en toe een filmpje of een media player waar je af een toe een website op kijkt. Als ik jou zou hoor ben je meer opzoek naar een kleine desktop, waar het aanbod groot genoeg in is. Dit raakt verder een beetje offtopic, dus laten we het bij de boxee houdentroyk schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:17:
[...]
Hoezo bloated? Je kunt XP ook strippen tot een zeer zuinig en vlot OS. Daarnaast wil ik geen browsers launchen vanuit XBMC omdat ik -altijd- tegen beperkingen aan loop in zo'n situatie.
Laat ik het zo zeggen: Ik wil een Full -OS experience op een dergelijke machine, dit moet toch mogelijk zijn met de hardware specs die de Boxee Box te bieden heeft?
You're absolutely right, my bad: reviews: DirectX 10 voor Windows XP: de (on)mogelijkheden.Fire69 schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:14:
[...]
Nope, je hebt DirectX 10 nodig voor hardware-decoding, en dat wordt onder XP niet meer ondersteund...
Las wel over een alternatief maar een vaag verhaal in any way.
Mee eens, dit gaat offtopic.bartsidee schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:21:
[...]
Ik denk dat je hier een verschil moet maken tussen een systeem dat je als desktop wilt gebruiken met af en toe een filmpje of een media player waar je af een toe een website op kijkt. Als ik jou zou hoor ben je meer opzoek naar een kleine desktop, waar het aanbod groot genoeg in is. Dit raakt verder een beetje offtopic, dus laten we het bij de boxee houden
Ik zal xbmc.org nauwlettend in de gaten houden , daar zal op korte termijn vast een review inclusief XBMC verschijnen.
zie forum post
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Prima post van Avner! De belangrijkste bezwaren (snellere toegang tot local content, cachen van thumbnails sorting/filtering) lijkt ie snel aan te willen pakken. De eerste firmware fix komt later deze week nog. Hopelijk heb ik mijn exemplaar dan inmiddels ook binnenburgt schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 07:40:
Bij boxee zijn ze blijkbaar wel serieus bezig met de grootste problemen die hier genoemd worden, ze willen de zaken binnen een week of 3 op orde hebben:
zie forum post
Ze kunnen ook niet anders dan de klachten serieus nemen, er zijn bijna geen positieve reacties te vinden. En dat terwijl er tijdens de beta bijna geen negatieve reacties te vinden waren. Neemt niet weg dat het Boxee siert dat ze zo snel actie ondernemen om de problemen te verhelpen.burgt schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 07:40:
Bij boxee zijn ze blijkbaar wel serieus bezig met de grootste problemen die hier genoemd worden, ze willen de zaken binnen een week of 3 op orde hebben:
zie forum post
De forum-post van Avner is veelbelovend:
The UI fixes are going to take us 2-4 weeks, but otherwise we plan to release updates probably once a week in the short term, and then move to a more sane update schedule.
Ben blij dat ik het niet gedaan heb.
Al mijn grootste probs worden de komende weken gefixxed.
Thumbs up.
Bron.
http://forums.boxee.tv/showthread.php?p=121978#post121978
Using Boxee to play local files? having issues? Here's what were going to do about it
Been reading many of the posts in the forum, tweets and emails. There are many issues surfaced by people who use Boxee primarily to access local videos rather than stream stuff from online sources.
This the key issues being reported and what we're going to do about them:
It is too cumbersome to get to local movies, tv shows
This issue is part of a broader feeling that Boxee has de-emphasized local files and is pushing online source instead. This is true and we made a mistake by not leaving it up to the user to decide.
Planned solution: We are going to let users tell Boxee whether they are going to use it mostly for local or Internet playback. In case you select "Local" clicking on Movies or Shows will take you to the movie or show files rather than to the most popular online titles.
We will expand on this notion and let users play with their settings as well.
Missing Filter and Sort options for local files
Many users are missing the ability to filter by Genre and have easier Sort controls (stuff that was in the left menubar in the Beta).
Planned solution: We are going to enable filtering by Genre for local Movies and Shows. Rather than bringing back the left menubar (that many users never discovered) we will introduce a new Sort button to the Browse Screens so you can easily choose to sort by Date (including reverse order) and A-Z.
We will also bring back the Mark as Watched and the ability to filter and see only the Unwatched Movies.
Improve navigation in long lists of files
When you have 600 videos in a folder navigating through the list is somewhat painful.
Planned solution: In addition to easier sorting options we will introduce new ways to navigate the list by A-Z. Hopefully it will make it much quicker.
Want Boxee to scan your folders more frequently
In the Beta we had "Monitored Folder", which made Boxee scan that folder for new files very frequently. Alas it created many issues especially as it relates to SMB sources.
Planned solution: Introduce a more granular scanning option. Maybe in an hourly resolution as well as make it easier to "force" Boxee to scan a source for new files.
There is also a bug related to manually identifying TV Shows, which we're fixing.
SMB sources disappear, prompting for u/p, SMB server showing wrong info re disk space
We heard multiple reports of issues related to SMB sources that "disappear" and only reboot brings em back. Mostly happening to users of Mac OS 10.6
Also some reports on prompts for u/p when they are not needed.
People who set up Boxee as an SMB server report that it shows wrong info re available space on the attached drive.
Planned solution: We are troubleshooting with several users who experienced this issue to find the bug and fix it. Hope to have news on that front soon.
Choppy playback of some file types
Some ISO and MKV files are not playing smoothly.
If you have a file that does not play well on Boxee we'd like to know about it. Please upload a sample and send us a link. We are looking at each one of these and trying to make it work.
Planned solution: We are working with multiple users on samples they sent us. We found some issues (either our issue or Intel issue) and working on fixes.
We are committed to make Boxee the best and most versatile player of video files. If it is feasible with our HW we will make it work.
Thumbnail loading, caching
For people with lots of videos the thumbnail loading and caching has been very problematic. It takes long to load and it needs to do it after every reboot.
Planned solution: We are looking into the way we load thumbs. There may be an issue right there. We are also looking for an alternative solution for caching the thumbs (maybe on an SD/USB stick or on the NAND).
We also want to support folder.jpg that users already have rather than going out to the Internets to fetch one.
Subtitle support
We are very proud to be supporting multiple subtitle formats including control of font, size, color and location. Alas some users have reported bugs related to SSA/ASS.
Plus a very annoying bug that make subtitles show by default..
Planned solution: We already fixed the default subtitle behavior and are looking into the issues related to SSA/ASS.
Weak WiFi signal
People reporting weak WiFi signals and in some cases buffering because of it.
Planned solution: First I must admit we have a somewhat embarrassing bug that Boxee shows the strongest WiFi AP as the weakest... Yes, I Know.. as I said, embarrassing. We fixed it. Now we need to find out why some people are having real miserable experience over WiFi. We are looking into it and troubleshooting with multiple users.
So you are "working on it". great.. but when should we expect fixes?
We are going to have a first firmware fix out later this week. Fixing support for 1080i TVs (a nasty, nasty bug) and as many other bugs as possible.
The UI fixes are going to take us 2-4 weeks, but otherwise we plan to release updates probably once a week in the short term, and then move to a more sane update schedule.
We appreciate all your feedback (including the blunt stuff) and hope to demonstrate that not only we listen, but we also fix the stuff you care about the most.
Feel free to email me directly at avner [AT] boxee. I read all my emails and answer, too...
Morge (woensdag) worden ze geleverd de distributeur (volgens een launchpartner), dus op zo'n vroegst a.s. donderdag/vrijdag bij ons neem ik aan.Goku33 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:15:
Wanneer gaan Nederlandse webshops dit apparaat nou leveren? Eerst werd nog vermeld dat Nederland hem als eerste zou krijgen. Nu levert Amazon al bijna een week en de Nederlandse webshops melden nog steeds niet meer dan een onbekende levertijd...
Zou lekker zijn als we em voor t weekend hebbensupersatan schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:26:
Morge (woensdag) worden ze geleverd de distributeur (volgens een launchpartner), dus op zo'n vroegst a.s. donderdag/vrijdag bij ons neem ik aan.
Las trouwens dat Amazon UK de levertijd nu op 17 december (!) heeft gezet, fingers crossed dat dat niet hier ook gebeurt..
Levertijd bij Amazon UK is zopas teruggebracht naar 17 NOVEMBERhabermas schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:29:
[...]
Las trouwens dat Amazon UK de levertijd nu op 17 december (!) heeft gezet, fingers crossed dat dat niet hier ook gebeurt..
Nice !
https://www.amazon.co.uk/D-Link-Boxee-Digital-Media-Player/dp/B0043EV3MS/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1289935612&sr=8-1
Net de webcast met Avner (CEO) half zitten kijken, hij zei eigenlijk niet veel nieuws volgens mij; de eerste update komt dit weekend nog, we krijgen bij login de keuze of we voornamelijk online of offline content willen bekijken (en dat gaan we dan zien onder Movies, Shows). Europa (dus ook Amazon UK) zou deze week de Boxee's moeten krijgen, en dat ze bij deze release vooral op video gefocussed hebben, waardoor Muziek en Foto's nu naar de achtergrond gebracht zijn.
Verwijderd
haha heb je hem ook weer met z'n nuttige bijdragen. je zit al twee weken te huilen dat dit een grote fail is, misschien moet je es naar een andere streamer kijken?Phusebox schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:34:
Duidelijk "not worth the hassle".
What you're left with, then, is an extremely nice media streamer with amazing codec support and tons of potential for the future.
Net zoals jij de review quote doe ik dat ook. Op dit moment vinden ze het geen goed product, dat kan het wel worden. Dat is echter koffiedik kijken.habermas schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:45:
[...]
haha heb je hem ook weer met z'n nuttige bijdragen. je zit al twee weken te huilen dat dit een grote fail is, misschien moet je es naar een andere streamer kijken?
[...]
Potentiële kandidaat ipv de boxee : nieuws: Xtreamer introduceert nieuwe speler met iPad-dock
[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 17-11-2010 12:52 ]
Geen idee, ben nog zoekende... Maar boxee is zoals het er nu ligt ook maar een half-ass systeem.Fire69 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:01:
Die xstreamer kan je toch niet met Boxee Box vergelijken?
[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 17-11-2010 13:16 ]
Post launch, Boxee Box isn’t perfect, but it’s a lot more polished than Google TV and I can’t find any deal breakers or even significant downsides to delay your purchase. If you’ve never used Boxee before or are coming from a WD TV, Popcorn Hour or even an Apple TV new or old, you’ll absolutely love it and I can’t recommend it enough. However, current Boxee or even XBMC users should probably wait a bit to see if the software matures to the same point as the desktop version.
Ook even wat negatieve quotes dan maar om tegengas te geven aan de euforie:
Engadget:
Unfortunately, in practice the Boxee Box just isn't polished enough to be worth the hassle right now. The ideas are all there, and our experience with the Boxee team has us confident in their vision and ability to execute, but the Box as shipped feels like less of a finished product than an excellent rough draft of the future. Yes, it's nice having a ton of web content easily accessible on your TV, but that stuff isn't a replacement for the high-quality linear TV content most people want, and Boxee doesn't do a great job of delivering that. Netflix and Hulu Plus will go a long way to filling that gap, but they're not here yet, and while Vudu sounds nice it's just not enough on its own.
Crunchgear:...hell, if you're nerdy enough to want a streamer, you're nerdy enough to grab a $299 Ion nettop and run Boxee on it, and you'll get better performance with no network content blocks. No, the Boxee Box has to deliver on all that latent potential if it wants to challenge Apple and Google and shake up the staid TV industry, and we just don't think it's there yet -- it lacks both content and polish, and that's a deadly combination.
Sadly, the Boxee Box isn’t a true, ready-made Boxee HTPC. It’s still worth your time, but don’t expect to replicate the same experience of Boxee installed on an HTPC.
Content from local sources look great, though. 1080p or 720p files play without hesitation but the color levels seem a bit off. The blacks are a touch grey. Most users probably won’t notice, but load up a favorite video and you’ll probably see what I mean. If you’re savvy, you can set up a color balance preset on your TV to correct for this, but that’s asking a lot when the other parts of the device are so simple and family-friendly.
[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 17-11-2010 13:37 ]
Ja echt spijkerharde kritiek, met name van CrunchGear.. 'the color levels seem a bit off. The blacks are a touch grey' Nou nou nou.. Gast, als je em helemaal niks vindt, waarom post je hier dan nog? Alleen afzeiken hebben we niets aan. Ik zou zeggen, doe als de quotes die je geeft en ga voor een nettop van > 300 EPhusebox schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:32:
[...]
Ook even wat negatieve quotes dan maar om tegengas te geven aan de euforie:
Ik denk ook dat het een ion voor mij gaat worden met xbmc. Maar hou de updates wel in de gaten.habermas schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:57:
[...]
Ja echt spijkerharde kritiek, met name van CrunchGear.. 'the color levels seem a bit off. The blacks are a touch grey' Nou nou nou.. Gast, als je em helemaal niks vindt, waarom post je hier dan nog? Alleen afzeiken hebben we niets aan. Ik zou zeggen, doe als de quotes die je geeft en ga voor een nettop van > 300 E
Nu op voorraad in Bergschenhoek. Andere shops hebben nog steeds een langere levertijd staan. Ik had hem ge-preorderd bij Informatique. Hopelijk morgen in huis. En dit weekend hopelijk meteen een update waarbij we mogen kiezen of we voornamelijk online of lokale content willen bekijken!bartsidee schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:47:
Ik zag bij informatique dat ze hem morgen verwachten, misschien dat ik uit me werk nog tijd zie om hem op te halen
Hetzelfde geldt voor mij!habermas schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:49:
Mijn Bestelstatus bij Wifimedia is veranderd naar: (Bouw en/of inpakken). Ik laat em op t werk bezorgen dus ik mag hopen dat ie vandaag nog de deur uit gaat
Verwijderd
Vandaag hebben wij de onderstaande zending voor u gereedgemaakt en met TNT Post Pakketservice naar u verzonden. Deze zending, die uit 1 collo bestaat, kan vanaf morgen bij u worden aangeboden.
JOEPIE
Hopelijk is de nieuwe firmware ook dit weekend klaar
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 13:26 ]
18/11/2010 Klaar voor verzending Uw pakket wordt vandaag verzonden.
Ik heb 15 oktober besteld.Simpathy schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:40:
Wanneer hebben jullie bij Wifimedia besteld. ik vorige maand, maar samen met een NAS die al is geleverd. Kan dus niks uit de bestelstatus opmaken
Idem!habermas schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:13:
18/11/2010 Bouw en/of inpakken
18/11/2010 Klaar voor verzending Uw pakket wordt vandaag verzonden.
Jasses, had ook op 15 oktober besteld om 9:00 besteld bij Wifimedia maar is bij mij in de backorder geplaatst. Wanneer hadden jullie besteld?
blaat!
Interesse was begin van het jaar al gewekt, maar kwam er door het bestellen van de NAS bij toeval achter dat er pre orders konden worden geplaatst.
Dat duurt nog wel een week of 4 volgens AvnerGoku33 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:45:
En dit weekend hopelijk meteen een update waarbij we mogen kiezen of we voornamelijk online of lokale content willen bekijken!
Dr komt één dezer dagen al wel een update maar daar zit dat nog niet in.
Alleen zit ik nog op m'n werk...
Dit wordt een lange dag
Verwijderd
WTF WAAR BLIJFT BOL.COM DANsnitch schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:26:
Yes, de Boxee Box is binnen!
Dit wordt een lange dag
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
'Chauffeur is onderweg'snitch schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:26:
Yes, de Boxee Box is binnen!
Dit wordt een lange dag
En wat is de lokale pc boer?Pimmetje651 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:38:
hier istie bij de lokale PC boer gewoon op voorraadGa vanavond ophalen
CD-ROM-LAND?
Die heeft volgens pricewatch voorraad liggen.
[ Voor 12% gewijzigd door supersatan op 19-11-2010 11:54 ]