Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:09

Cyphax

Moderator LNX
Matched: boxee
Ik heb 'm net nog maar eens tevoorschijn getoverd. 'k Heb net een Netflix abonnement gestart en zo'n Boxee zou daar toch ideaal voor moeten zijn. M'n TV heeft ook een ingebouwde Netflix-app, en die werkt op zich wel maar echt heel fijn is het niet (mede omdat je het keyboard van de remote van de Boxee dan wel zou willen gebruiken).

Dus 't probleem met mijn Box was dat het scherm op zwart ging na die intro-animatie. Na even zoeken de tip opgevolgd om een iso te downloaden van de software en die op een usb-stick te zetten en dan die te installeren via de recovery mode. Het duurde even voor ik doorhad dat de remote niet kapot is, maar dat ie opnieuw gepaired moest worden (kwam dat ook weer tegen ergens, ik had het eigenlijk al opgegeven op dat punt). Opnieuw geinstalleerd, werkte nog steeds niet, daarna een factory reset gedaan, waarna ie het weer gewoon deed.

Maarja, Netflix he. Ik heb een Nederlands abonnement maar er is geen app. Tenminste, het laatste bericht uit dit topic erover maakt me pessimistisch. :P Als ik erop ga zoeken kom ik uit op VPN's enzo, maarja, dat moet toch makkelijker kunnen? Misschien kan XBMC het. Maar eens kijken hoe het daarmee is.

En als het dan NOG niet kan, dan heb ik weinig aan m'n Boxee. De slome SmartTV-software heb ik nodig voor Netflix in dat geval, en dan kan ik net zo goed m'n video met DLNA blijven afspelen. Da's toch het voornaamste doel van de Boxee ook: video playback van m'n LAN, maar dat wil ik dus een beetje verschuiven richting Netflix.

[ Voor 11% gewijzigd door Cyphax op 01-03-2015 18:38 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopjeD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:14
Ik draai nu al een tijdje naar tevredenheid xbmc op m'n Boxee. Wat ik mis is een web browser. Iemand enig idee hoe ik die kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:18
Geen matches
Voor zover ik weet geen browser in xbmc/kodi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark0172
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-09 11:20
DopjeD schreef op maandag 23 maart 2015 @ 18:26:
Ik draai nu al een tijdje naar tevredenheid xbmc op m'n Boxee. Wat ik mis is een web browser. Iemand enig idee hoe ik die kan installeren?
https://superrepo.org/nl/...lugin.program.webbrowser/

Hier al naar gekeken ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen lukt het niet meer om ondertitels de downloaden via de boxee. Hij kan ze nog wel vinden maar als je dan probeert te downloaden dan slaat hij ze niet op.

Hebben anderen hier ook last van? Ik hem hem al een factory reset gegeven maar dat heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 11:01
heb hier ook last van, heel vreemd. soms wel en soms niet. Wel merk ik dat dit niet zo goed meer werkt, want vaak krijg ik ook andere talen dat aangegeven is, of vreemde teksten weergeeft. tegenwoordig download ik zelf de ondertitels en hoeft boxee ze alleen maar weer te geven.
ik denk dat opensubtitles een wijziging heeft doorgevoerd, waardoor boxee eigenlijk wat onderhoud nodig heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:51

zeroday

There is no alternative!

FrankRicard schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:42:
[...]

[...]

Wat hebben jullie als vervanger? Want ik heb nog steeds geen echt goede opties gezien.
Raspberry Pi met Kodi
heerlijk
ik hoef de Boxee niet meer ;-)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 16:36
zeroday schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:26:
[...]

Raspberry Pi met Kodi
heerlijk
ik hoef de Boxee niet meer ;-)
Ik heb afgelopen weekend ook mijn Boxee vervangen voor een Raspberry Pi 2 met Kodi en moet zeggen dat ik daar erg tevreden mee ben! Als iemand dus nog een BoxeeBox wil overnemen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:18
Geen matches
Ik zit ongeveer een jaar op de Cubox-i2Ultra en de Cubox-i4Pro.
Bevalt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
ik vind de UX van de Boxee nog onovertroffen. heb het ook geprobeerd met Android op RaspberryPi, maar het navigeren door de menu's gaat een stuk soepeler met de Boxee. misschien wordt het tijd om Kodi op de Boxee te zetten (ik neem aan dat de remote dan blijft werken?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Geen matches
Ja maar schiet bij mij heel vaak vervelend door: dan druk je een keer opzij en dan gaat de cursor (na even nadenken) 4 selectievakjes opzij. Hij lijkt erg gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:52
Geen matches
Dat was bij mij een teken van een bijna lege batterij. Na vervangen werkte het weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlo1986
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-04-2024
Ik heb geprobeerd om Boxee+Hacks op de box te gooien en dit lukte in eerste instantie. Echter na een soort reboot krijg ik het er niet nogmaals op. Weet iemand waar dat aan zou kunnen liggen?

Het doel is namelijk Kodi erop te zetten en vervolgens Netflix.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr1pke
  • Laatst online: 07-05-2024
Zo een boxee is niets meer waard :-p
is enkel nog goed om wat linux distro's op te testen maar daar is ook alles mee gezegd
ik heb mijne op de zolder in een doos steken. Is zelfs te zot om te verkopen. |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:24

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Geen matches
Het is jammer dat ze firmware niet open source maken, dan konden we er nog iets mee...

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
carlo1986 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 22:11:
Ik heb geprobeerd om Boxee+Hacks op de box te gooien en dit lukte in eerste instantie. Echter na een soort reboot krijg ik het er niet nogmaals op. Weet iemand waar dat aan zou kunnen liggen?
Waarschijnlijk de hostname, in de instellingen van je Boxee. Die hostname moet het pad naar het script bevatten.
Het doel is namelijk Kodi erop te zetten en vervolgens Netflix.
Volgens mij is dit nog nooit iemand gelukt. Ik heb eerder dit jaar ook geprobeerd of dit kan, maar is totaal niet gelukt. Ik heb het opgegeven en een Chromecast gehaald voor Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Geen matches
Erhnam schreef op zondag 21 juni 2015 @ 23:03:
Het is jammer dat ze firmware niet open source maken, dan konden we er nog iets mee...
Klopt, en Kodi 15 gaat er helaas ook niet meer voor uitkomen. Puur omdat de drivers niet opensource zijn kunnen quasar en quarnster geen nieuwere build meer maken. We moeten het dus doen met maximaal 14.2 final. Achja, nog steeds beter dan de apple tv's :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
nielsgaastra schreef op maandag 06 april 2015 @ 13:54:
Dat was bij mij een teken van een bijna lege batterij. Na vervangen werkte het weer als vanouds.
:> Hij doet 't weer! Bedankt :)

Ik gebruik nog steeds mijn Boxee met xbmc voor alle beeldmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 11-09 17:14
Ik heb afgelopen weekend mijn Boxee vervangen door een OpenHour Chameleon (waar ik een sneller SD kaartje bij gekocht heb) waar Android op draait. Het ding doet x265 / HEVC, en heeft HDMI 2.0. Met het snellere SD kaartje werkt het net als op mn HTPC, zo soepel.

Apparaatje zelf kost 149 euro, het kaartje dat ik gekocht heb kost 27 euro, maakt samen 176 euro. Meer dan prima vervanger voor de Boxee Box, die echt een paar hele vervelende kuren had.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:34
Geen matches
nope.. ;)

[ Voor 86% gewijzigd door Michael Knight op 16-01-2017 17:14 ]

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:00

CeesKees

I rest my Kees

Just_A_User schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:47:
Ik heb afgelopen weekend mijn Boxee vervangen door een OpenHour Chameleon (waar ik een sneller SD kaartje bij gekocht heb) waar Android op draait. Het ding doet x265 / HEVC, en heeft HDMI 2.0. Met het snellere SD kaartje werkt het net als op mn HTPC, zo soepel.

Apparaatje zelf kost 149 euro, het kaartje dat ik gekocht heb kost 27 euro, maakt samen 176 euro. Meer dan prima vervanger voor de Boxee Box, die echt een paar hele vervelende kuren had.
Als ik het zo zie van de regen in de drup.

Poster hierboven heeft het beter aangepakt.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Geen matches
CeesKees schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:01:
[...]

Als ik het zo zie van de regen in de drup.

Poster hierboven heeft het beter aangepakt.
Dat mag jij vinden, maar ik ondervind met het apparaatje tot nu toe geen hinder, dus als je je post kunt onderbouwen is dat wel aardig, in plaats van gewoon een regeltje te droppen en thats it.

Het ding doet wat het moet doen, het kan nieuwe formaten afspelen, en dat voor een klein bedragje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:00

CeesKees

I rest my Kees

Geen matches
Just_A_User schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:27:
[...]
Dat mag jij vinden, maar ik ondervind met het apparaatje tot nu toe geen hinder, dus als je je post kunt onderbouwen is dat wel aardig, in plaats van gewoon een regeltje te droppen en thats it.

Het ding doet wat het moet doen, het kan nieuwe formaten afspelen, en dat voor een klein bedragje.
e.
Je hebt helemaal gelijk. Sorry.

Lees deze topics eens door. Inmiddels ietsje outdated, de hardware is iets meer up to date dan hier staat, maar de zoektocht is nog steeds hetzelfde geweest.

Ik heb heel veel mediaspelers gebruikt, en ben tot de conclusie gekomen dat KODI (voorheen XBMC) het best werkt. Dit in combinatie met een Intel NUC (mini computer) en een CEC module (remote control via de remote van mn TV) is echt gewoon de beste oplossing.

Mediaplayers, hoe ik het zie

NAS – Mediaspeler – Streamen, hoe ik het doe

[ Voor 27% gewijzigd door CeesKees op 26-08-2015 14:28 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
CeesKees schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:42:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Sorry.

Lees deze topics eens door. Inmiddels ietsje outdated, de hardware is iets meer up to date dan hier staat, maar de zoektocht is nog steeds hetzelfde geweest.

Ik heb heel veel mediaspelers gebruikt, en ben tot de conclusie gekomen dat KODI (voorheen XBMC) het best werkt. Dit in combinatie met een Intel NUC (mini computer) en een CEC module (remote control via de remote van mn TV) is echt gewoon de beste oplossing.

Mediaplayers, hoe ik het zie

NAS – Mediaspeler – Streamen, hoe ik het doe
Maar ik draai KODI? Ik heb beneden een (oudere) HT-mini-PC staan, en daar daait KODI al jaren op, maar boven had ik nog een Boxee Box. Ik wilde niet direct veel geld uitgeven aangezien boven de secundaire kijklocatie (zonder surround, maar gaat er in de toekomst wel komen) is. Dus daar staat die OpenHour. Ding draait op Android, maar daar kun je dus ook KODI op installeren. Ik heb daar 15.1 op staan, en het werkt net zo soepel als beneden op mijn HTPC (die dus geen x265/ HEVC aan kan).

Ik zie niet echt in wat ik dan zo verkeerd doe in jouw ogen? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnAbel
Vanaf 1 Januari jongstleden zijn de servers van Boxee volledig uitgeschakeld en alles wat dus gekoppeld zat aan deze server, niet meer berschikbaar. Denk hierbij aan scrapers e.d.
Je boxee zal dus ook niet meer inloggen met je gegevens, maar met een standaard boxee account. Dit allen is alleen merkbaar als je standaard boxee/boxee hacks draait. Draai je op Kodi dan is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
Ik heb intussen mijn Boxee vervangen met een Raspberry Pi. De ontvanger van de Boxee afstandsbediening heb ik ongeveer zo http://hackaday.com/2014/...e-boxee-remote-with-a-pc/ aan de Raspberry gehangen, en die werkt prima. Aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik gebruik mijn Boxee zowaar nog weleens als ik een video wil afspelen die via DLNA niet wordt ondersteunt. Heel zelden is dat maar. Als ie nou Netflix zou ondersteunen zou ik 'm weer bijna dagelijks gebruiken. Mits de Netflix-app in zo'n situatie beter is dan die op de TV (die is niet per slecht, maar heeft bijvoorbeeld geen ondersteuning voor profielen, en hij is ook niet echt snel ofzo).
M'n Xtreamer Mk1 gebruik ik dan wel weer vaker; boven is de TV niet smart en van LAN afspelen met een Chromecast suckt. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Cyphax op 13-01-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Zonde dat ze over zijn gegaan in Samsung en er nooit een vervolg is gegeven aan deze box. Het blijft me verbazen wat ze kunnen met de single core atom processor en hoe vloeiend Kodi nog draait op die box.
Sendy schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:39:
Ik heb intussen mijn Boxee vervangen met een Raspberry Pi. De ontvanger van de Boxee afstandsbediening heb ik ongeveer zo http://hackaday.com/2014/...e-boxee-remote-with-a-pc/ aan de Raspberry gehangen, en die werkt prima. Aanrader.
Had je niet net zo goed een Tronsmart TSM-01 ab kunnen halen? Lijkt verdomd veel op die van de boxee en werkt ook vergelijkbaar.

[ Voor 54% gewijzigd door MartijnAbel op 13-01-2017 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
Misschien wel. Die Tronsmart, en ik zie nu ook een Minix Neo M1 remote, zien er goed uit. De Boxee lag echter zo in delen, wat knippen en wat solderen en ik had een usb-remote :)
Pagina: 1 ... 37 38 Laatste