Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayabusaturbo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-06 12:14
HarZut schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:48:
[...]

Ik heb je posts nog niet gelezen, ga ik zeker doen.
Maar een vraag op voorhand.
Als het geluidsprobleem voor 100% aan de tv ligt hoe is het dan te verklaren dat het probleem zich in 99% van de gevallen voordoet op het moment dat ik de upc mediabox gebruik?
Bij mij trad het evenveel op met zowel PC als UPC-HD als BLU-RAY (alles via HDMI uiteraard)
Met versie 27 lijkt het nu opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twijfel aan volgende philips blueray spelers :BDP9600(599euro) BDP9500(499euro)BDP7500(249euro) vroeg me af bij een duurdere en degelijkere blueray zou je dit merken in de 3D kwaliteit?? Iemand ervaring met 1 van deze toestellen op de 9705??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-05-2021
MadFly schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:24:
[...]

Ik heb het bestandje ook geopend vanaf USB-stick en er een filmpje van gemaakt:
YouTube: Philips tv 40PFL9705H/12
Bedankt! Bij jou ziet het er goed uit, voor zover ik kan zien. Maar jij hebt dan ook een 40".

Wanneer je dit beeld met ingeschakelde "Dynamic Backlight" (Standaard/Optimaal) bekijkt:
http://lh4.ggpht.com/_Yfq...c/UtP4Gpgyp3U/s0/Dark.jpg

Dan ziet het er op een 32" 9705 dus zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_YfqlomrpD7w/TP0HgRdE3GI/AAAAAAAABJs/O6MaUD3PF50/s640/DSC01290.JPG

En dan gaat het dus om die twee horizontale en die twee verticale donkere strepen. Deze treden op in donkere beelden met op zijn minst een licht object in beeld (bijv. een zender-logo).

Nou heb ik contact gehad met Philips, maar zij zeggen me dat er, tot dusver, vrijwel geen klachten hierover zijn... Ik vrees dus voor een langdurige geschiedenis... Of er moeten zich meer mensen melden.

Dus... AAN ALLE BEZITTERS VAN EEN 32" 9705... bekijk alsjeblieft mijn Dark.jpg testbeeld en meld het probleem bij Philips!... Misschien dat er dan actie wordt ondernomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11-2022
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:31:
Twijfel aan volgende philips blueray spelers :BDP9600(599euro) BDP9500(499euro)BDP7500(249euro) vroeg me af bij een duurdere en degelijkere blueray zou je dit merken in de 3D kwaliteit?? Iemand ervaring met 1 van deze toestellen op de 9705??
BDP9500 is GEEN 3D speler. Ik heb dit type zelf en ben er tevreden over. De 9600 is op opvolger van de 9500 en heeft 3D afspeelmogelijkheid.

[ Voor 12% gewijzigd door H.Saes op 11-01-2011 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
hayabusaturbo schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:25:
[...]

Bij mij trad het evenveel op met zowel PC als UPC-HD als BLU-RAY (alles via HDMI uiteraard)
Met versie 27 lijkt het nu opgelost!
Ik had ook bij alle bronnen last van uitval.
Ik heb vanaf 27 december 2010 tot en met 5 januari 2011 met de mainsoftware beta-versie 027 en update standby- en Tcon-software (zie eerdere post) en vanaf 5-1-2011 tot heden na update met de definitieve 027 mainsoftware versie geen geluidsuitvallen meer gehad. Begin langzaam hoop te krijgen dat mijn probleem nu opgelost is. Nog net iets te vroeg om te juichen. _/-\o_
Ik had ook met de softwareversie 025 om de 2 dagen even 1 a 2 seconden zwart beeld, waarna beeld vanzelf weer verscheen. Bij de versie 023 had ik hier geen last van. Ook dit verschijnsel is met de 027 verdwenen. :)

Het enige minpuntje van de versie 027, wat Pielle007 ook al vermeld, is dat het opstarten van de TV in mijn ogen wat minder stabiel is. Van de 10 keer dat ik de TV aanschakel gaat het 8 keer goed en bij 2 keer zie ik rare flitsen en het schokkend verschijnen van het "Philips-logo". Daarna start de TV gewoon op en is er niets meer aan de hand. Kan ik mee leven. Bij eerdere versies dit verschijnsel nooit gezien.

[ Voor 18% gewijzigd door H.Saes op 11-01-2011 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Zondagskindje schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:59:
Heeft iemand ervaring met de 46PFL9705 icm met HTS9140?
Ik wil zo min mogelijk snoeren ed door de kamer hebben (blijf wel een vrouw :+ )
Wij hebben dezelfde combinatie, wat wil je graag weten?
Heb ook wel een paar vraagjes voor jou:
- duurt het bij jou ook zo lang (± 30 sec.) voordat de radio van de HTS geluid geeft als je hem aan zet?
- als ik op de home-knop van de tv-afstandsbediening druk, krijg ik de ene keer alles te zien van de HTS en de andere keer alleen maar Home Cinema.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H.Saes schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 09:09:
[...]

BDP9500 is GEEN 3D speler. Ik heb dit type zelf en ben er tevreden over. De 9600 is op opvolger van de 9500 en heeft 3D afspeelmogelijkheid.
De BDP7500 heeft ook 3D afspeelmogelijkheid maar zou er verschil zijn in beeldkwaliteit bij 3D tussen de BDP 9600 of de goedkopere BDP 7500? Of heeft de 3D kwaliteit niks te maken met de blueray zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier eerder gelezen dat als je de functie 400Hertz aanzet of uitschakeld hiertussen een enorm verschil is in beeldkwaliteit maar ikzelf zie hier geen verschil tussen .Heb hier echt staan op kijken maar zie dus niks verschil hiertussen .Vind ook dat mijn beeld bij de 8605 veel beter was .Enkel op de HD kanalen vind het vrij mooi beeld maar op de digitale kanalen ben ik niet verwonderd.Begin al gaan te denken dat er mischien iets mis is met mijn toestel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ff gechat met een philipsmedewerker ,
Vetelde hem dat ik op verscheidene reviews en forums heb vernomen dat de 3D eigenschappen nog vrij ondermaats zouden zijn ..
Zijn antwoord was dat hij hier niks van vernomen heeft .
Ze zullen dit dan ook zeker niet toegeven natuurlijk.
Ook op mijn vraag over de beeldkwaliteit die ik minder vind dan bij mijn 8605 en de 400hertz waar ik gn verschil in zie kon hij mij geen antwoord bieden en verwees hij me door naar een nummer .
Tja nu ben ik nog geen stap verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:28

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

funske schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:04:
[...]

Wij hebben dezelfde combinatie, wat wil je graag weten?
Heb ook wel een paar vraagjes voor jou:
- duurt het bij jou ook zo lang (± 30 sec.) voordat de radio van de HTS geluid geeft als je hem aan zet?
- als ik op de home-knop van de tv-afstandsbediening druk, krijg ik de ene keer alles te zien van de HTS en de andere keer alleen maar Home Cinema.
Ik heb alleen de 46PFL9705 maar denk er sterk aan om de HTS9140 aan te schaffen.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Is het geluid van de soundbar geweldig of is het een tegenvallert.
Maar als ik jouw vragen lees... twijfel ik over de aanschaf

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Zondagskindje schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:30:
[...]

Ik heb alleen de 46PFL9705 maar denk er sterk aan om de HTS9140 aan te schaffen.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Is het geluid van de soundbar geweldig of is het een tegenvallert.
Maar als ik jouw vragen lees... twijfel ik over de aanschaf
Oeps :$ Ik heb niet echt goed gelezen. Door jouw "soundbar" begon ik te twijfelen. Ik heb de HTS9140 niet, maar heb de HTS9540.
Dat is een HD Home cinema met 360Sound. Met overigens een fantastisch geluid!!!
Dus ben ik daar, net zoals met mijn 46PFL9705, heel tevreden mee!!!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 15:15
Ik volg nog steeds met veel interesse dit forum en heb na mijn reparatie van het piep-geluid al veel uurtjes kunnen genieten van deze TV.

Nu heb ik nog niet vaak last gehad (2 of 3x) van het wegvallen van het geluid, maar - na het lezen van het officiele Philips forum - ben er ook achter gekomen dat dit vooral voorkomt bij het kijken naar apparaten aangesloten via HDMI en ik kijk meestal via de ingebouwde CI+ module.
Onze MediaCenter is wel aangesloten via HDMI1 en ik denk dat het vooral bij het kijken naar opgenomen programma's was...

Wel is het me al enkele keren voorgekomen (4 a 5?) dat geen enkele toets van de A/B meer werkt. Het standby lampje flikkert wel om aan te geven dat er iets ontvangen wordt, maar er gebeurd niet s. Ik moet de aan/uit schakelaar gebruiken van de TV zelf.
Ik denk dat het vooral gebeurd in combinatie met de 'mute screen' functie. Als je dan op de stand-by toets van de A/B drukt is hij volgens mij van slag...

Wel zag ik, dat de officiele release notes van de .27 firmware nu online staan, dus deze zal spoedig wel 'gepushd' worden. Echter lees ik ook her en der (op het philips forum) mensen die deze versie ook niet altijd al te best vinden, dus vraag me af wat verstandig is.
Zijn er hier mensen die problemen ondervinden met de .27 firmware (bijvoorbeeld eens in de zoveel tijd een scrambled beeld bij het opstarten ("Philips" logo)?

Alvast bedankt en ik ben benieuwd....
(PS zelf nog versie 25, zonder de 'vertical line fix')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ike-19
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-05-2020
wa doe ik hier

kratradio de max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreO
  • Laatst online: 03-09 11:04
Wat jij hier doet weet ik niet, maar ik kom hier om te kijken of er verbeteringen zijn omtrent de 9705. Want ik snap nog steeds niet waarom ik de TV niet gewoon terugbreng omdat hij ondeugdelijk is voor 3D, voor mij de hoofdreden om het toestel te kopen. Na iedere update hoop ik weer dat de ondertitels niet dubbel staan of dat de dat Galapagos 3d mij laat genieten zoals het hoort. Ook denk ik dat de TV de potentie heeft om een goed beeld te leveren in 3D, want 2D is mits goed afgesteld echt schitterend om te zien, en ja dat er dan lichte nadelen aankleven neem ik dan maar voor lief.

Gisteren zat ik naar darten op Eurosport te kijken via setopbox->HDMI en ja hoor het geluid liep weer eens niet synchroon, dat is behoorlijk irritant als je plof hoort en ... dan pas ziet. Ik schakelde naar TV via DVB-C en daar liep het wel synchroon, toen schakelde ik weer terug naar de setopbox en daar liep het toen ook synchroon, wonderlijk. Later op de avond gebeurde het toch weer dat het niet synchroon liep. Jammer jammer jammer.

:'( :O :X :? 8)7 ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 62vette
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 17:01
PierreO schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 08:58:

Gisteren zat ik naar darten op Eurosport te kijken via setopbox->HDMI en ja hoor het geluid liep weer eens niet synchroon, dat is behoorlijk irritant als je plof hoort en ... dan pas ziet. Ik schakelde naar TV via DVB-C en daar liep het wel synchroon, toen schakelde ik weer terug naar de setopbox en daar liep het toen ook synchroon, wonderlijk. Later op de avond gebeurde het toch weer dat het niet synchroon liep. Jammer jammer jammer.

:'( :O :X :? 8)7 ;w
Op mijn settopbox (UPC HD-TV Cisco) kan ik lipsync instellen en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreO
  • Laatst online: 03-09 11:04
62vette schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:03:
[...]

Op mijn settopbox (UPC HD-TV Cisco) kan ik lipsync instellen en dat werkt prima.
Ik vind het alleen vreemd dat ik de setopbox al 2 jaar heb en pas last van heb met de 9705, met de 9732 nooit last van gehad. En iedere keer lipsync instellen lijkt me ook niet alles, want het lijkt me onwaarschijnlijk dat het verschil in tijd stabiel is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Gisteren voor het eerst echt last gehad van het wegvallen van het geluid. Het viel vlak na elkaar uit en soms zat er 30 seconden tussen. Gigantisch irritant!!!
We waren aan het kijken naar een timeshift via de UPC settopbox. Omdat dit gewoon echt niet leuk was, ben ik gaan kijken via de TV zelf; dus niet via de settopbox. Daar had ik totaal geen last van het wegvallen van het geluid. Ook niet toen ik het daarna probeerde om te kijken via mijn DVR; ook hier geen geluidsuitval.
Toen ik daarna weer verder ben gaan kijken naar de timeshift van de settopbox was het probleem er weer.
Conclusie: het ligt (bij mij) niet aan de tv, maar aan de settopbox van UPC.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de 3D verbeteringen opgemerkt ?
Ik heb de update nog niet uitgevoerd, zit nog op 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 19:47

Borry

prutsen is mijn leven

Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat het hele geluidsprobleem gekoppeld is aan de HDMI ingangen.
Als ik analoog kijk heb ik nergens last van maar kijk ik via HDMI dan heb ik geregeld geluidsuitval.
Sterker nog, als ik een tijdje met b.v. HDMI 1 kijk (blu-Ray) en ik schakel over op HDMI 2 (HD-decoder) heb ik soms helemaal geen geluid meer of een heel blikkerig geluid. Na de tv even op stand-by gezet te hebben is het weer goed. Ik heb versie 027, heeft dus niets geholpen.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Borry
Kan je alleen maar gelijk geven: de HDMI aansluitingen rammelen van alle kanten. Ik weet niet wat er verder nog aan electronica achter zit , maar het genereren, detecteren en onderhouden van een HDMI signaal schijnt nogal een opgave te zijn.
Heb zelf alles over HDMI lopen en het is en blijft een loterij of en wat er aan apparatuur gevonden wordt.

P.s. Het schijnt dat ze in 1969 op de maan zijn geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:29
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:01:
Heeft iemand de 3D verbeteringen opgemerkt ?
Ik heb de update nog niet uitgevoerd, zit nog op 25
Nah niet echt ik heb nog steeds dikke ghosting bij 3D verder TV perfect ! Komt vandeweek iemand van CE repair langs om te kijken naar het 3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het overigens over de 9705 televiesies :)

Heb een antwoord gekregen dat ze mss iets in de timings hebben gewijzigd, wat precies is geheim zeggen ze.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind van in den beginne dat mijn beeld bij de 9705 moet onderdoen voor het beeld op mijn vorige 8605,kan dit ook de hdmi kabel liggen ??Was maar een goedkope kabel.Je moet al minstens 3 meter van het beeldscherm afzitten (heb de 40pfl9705)om echt geen oneffenheden te zien en dan vind ik goed beeld maar toch geen superbeeld.Gebruikt philips voor de 9705 mischien verschillende panels od?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er bv een gele muur op tv komt dan die ik op dit vlak de pixels flikkeren ,hebben jullie dit dan niet ,dit is dan wel op een afstand van pakweg 2meter en ook als ik in de zetel zit in een iets scherpere hoek het beeld lichter word ???Had toch graag is geweten of dit normaal is??Natuurlijke het ene programma is het andere niet .Mischien had ik te veel verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:43:
[...]

De BDP7500 heeft ook 3D afspeelmogelijkheid maar zou er verschil zijn in beeldkwaliteit bij 3D tussen de BDP 9600 of de goedkopere BDP 7500? Of heeft de 3D kwaliteit niks te maken met de blueray zelf?
Beeldverwerkingschip van de 9600 is van hogere kwaliteit. Gescheiden digitaal-analoog converter etc. Technisch en kwalitief gezien zit er toch nog al wat verschil in. Maar stel je zelf de vraag of dat je de meerprijs waard is. Ga beiden in een winkel bekijken en test of je verschil ziet in beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 62vette
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 17:01
PierreO schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:23:
[...]

Ik vind het alleen vreemd dat ik de setopbox al 2 jaar heb en pas last van heb met de 9705, met de 9732 nooit last van gehad. En iedere keer lipsync instellen lijkt me ook niet alles, want het lijkt me onwaarschijnlijk dat het verschil in tijd stabiel is. 8)7
Bij mij bleef het constant totdat ik vanochtend de 27 versie van de firmware installeerde. Nu dus weer even syncen.

Overigens heb ik ook het idee dat de HD kwaliteit minder is nu met de 27 versie, Toch maar overwegen om eerst terug te gaan naar 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin5210
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-07 21:39
Na een onderzoekje denk ik toch dat ik een slecht scherm heb. Bij het indrukken van 123654 op de ab komt er na een paar testbeelden een lijst met allemaal serie nummers etc. Maar bij het de laatste 2 (200hz en nog iets) komt er niets te staan.

Hebben jullie dit ook of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robin5210 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 18:44:
Na een onderzoekje denk ik toch dat ik een slecht scherm heb. Bij het indrukken van 123654 op de ab komt er na een paar testbeelden een lijst met allemaal serie nummers etc. Maar bij het de laatste 2 (200hz en nog iets) komt er niets te staan.

Bij het invoeren van deze code ,kan je dan makkelijk terug uit dit menu geraken? Als ik bij de instellingen de 400hertz aan of uitzet is er dan bij jou een opmerkelijk verschil van beeld kwaliteit??bij mij is hier niks verschil tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robin5210 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 18:44:

Heb de code ook is ingedrukt en bij mij staat er ergens vanonder ook 1.8 12NC 200Hz board
wil dit dan zeggen dat deze niet 400Hz is ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin5210
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-07 21:39
Dat probeer ik uit te vinden omdat mijn tv van de eerste weken is en er toen tv's zijn geleverd met slechte schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robin5210 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 19:17:
Dat probeer ik uit te vinden omdat mijn tv van de eerste weken is en er toen tv's zijn geleverd met slechte schermen.
Heb mijn tv nog maar pas hoor en is van week 46 fabrikagedatum .Zijn er andere die dit ff kunnen checken en meededelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robin5210 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 19:17:
Moet bekennen dat ik zelf toch ook niet zo overweldigend tevreden ben over de beeldkwaliteit en heb ook gemerkt dat als ik de 400hz functie aan of uit zet hier totaal geen verschil in is,hoe zit dit bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here, ik heb een 40" en ook ik merk niet echt een verschil als ik 400Hz aanzet.
Ook niet bij het bekijken van 3D.

Ik heb zojuist de laatste formware erop gezet, maar daarvoor eerst snel de 3D test gedaan met die nummertjes.

Wat blijkt...de score voor en na de firmware update zijn exact hetzelfde.
Ik heb inmiddels Philips om uitleg gevraagd, waarom er een crosstalk fix in de release notes staan, terwijl er niets is veranderd.

ps, met deze firmware versie lijkt de TV wel sneller te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 19:45:
Same here, ik heb een 40" en ook ik merk niet echt een verschil als ik 400Hz aanzet.
Ook niet bij het bekijken van 3D.

Ik heb zojuist de laatste formware erop gezet, maar daarvoor eerst snel de 3D test gedaan met die nummertjes.

Wat blijkt...de score voor en na de firmware update zijn exact hetzelfde.
Ik heb inmiddels Philips om uitleg gevraagd, waarom er een crosstalk fix in de release notes staan, terwijl er niets is veranderd.

ps, met deze firmware versie lijkt de TV wel sneller te reageren.
Als jij de code 123654 indrukt op je ab staat er bij jou onder ook de code 1.8 12NC200hz board ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Niets vreemds aan het zijn gewoon 200 hz panelen die dankzij een truukje ( backlight scanning) 400 hz simuleren. Zo heeft samsung 800 hz , en panasonic 600 hz . Marketing termen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlowFish schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 19:54:
Niets vreemds aan het zijn gewoon 200 hz panelen die dankzij een truukje ( backlight scanning) 400 hz simuleren. Zo heeft samsung 800 hz , en panasonic 600 hz . Marketing termen ;)
Dus bij jou is de code exact heztzelfde aangegeven ,
Maar hoe komt het dan dat ik geen verschil zie met de 400hz functie aan of uit?
alsook de functies perfect natural motion en superresolutie geven bij mij totaal geen verschil in beeldkwaliteit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je natural motion aanzet terwijl je bijvoorbeeld een film kijkt, zie je dat de bewegingen vloeiender zijn. Erg natuurlijk, maar niet voor een film. Dus bij mij staat die uit.

Superresolutie kan je ook goed zien als je die aanzet, alles wordt net iets scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:20:
Als je natural motion aanzet terwijl je bijvoorbeeld een film kijkt, zie je dat de bewegingen vloeiender zijn. Erg natuurlijk, maar niet voor een film. Dus bij mij staat die uit.

Superresolutie kan je ook goed zien als je die aanzet, alles wordt net iets scherper.
zie totaal niks verschil bij de functie superresollutie of natural motion ,vreemd ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus je ziet echt een verschil bij deze functies? dan moet er toch iets mis zijn met mijn toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

natural motion moet je echt kunnen zien. Zet maar een film op of serie en zet tijdens de film die natural motion helemaal uit en dan weer op minimum. Vooral als iemand loopt zie je dat. Wellicht dat je het een paar keer uit en aan moet zetten voordat je merkt wat het doet.
Mij viel het pas op toen ik bij het bekijken van een serie het gevoel kreeg dat er met een handycam was gefilmt. Dat bleek die natural motion te zijn die het film effect teniet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:02:
natural motion moet je echt kunnen zien. Zet maar een film op of serie en zet tijdens de film die natural motion helemaal uit en dan weer op minimum. Vooral als iemand loopt zie je dat. Wellicht dat je het een paar keer uit en aan moet zetten voordat je merkt wat het doet.
Mij viel het pas op toen ik bij het bekijken van een serie het gevoel kreeg dat er met een handycam was gefilmt. Dat bleek die natural motion te zijn die het film effect teniet doet.
leonos mag ik jou is vragen om de code 123654 op je afstandsbediening in te geven en te kijken of er bij de linkse kolom voor laatste rij ook 1.8 12NC 200Hz board staat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, dat staat er inderdaad.
Natural motion is een digitale verwerking door een chip, dus die moet gewoon werken.
Als je die aanzet lijkt het een beetje of het vesneld wordt afgespeeld.

Ik heb zojuist nog een paar keer uit en aan gezet en het is lastig te zien, maar uiteindelijk zie je wat er gebeurt. Meer vloeiende bewegingen, vooral merkbaar als personen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 20:02
Probleempje. Ik heb een 46" 9704 en heb last van audio en beeld die niet in sync zijn, met het gebruik van 100hz + natural motion in combinatie met m'n PC of een home theatre.

Beide zijn via HDMI verbonden met de TV en de audio gaat via de home threatre.
Ik had hetzelfde probleem met de speakerset hiervoor, dus de oplossing zou ergens bij de TV moeten liggen.
Iemand een gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjedr
  • Laatst online: 19-07 23:18
Nieuwe firmware heb ik er ook op gezet.
Ik heb "Het regent gehaktballen" in 3D nog eens gezien.
In deze film had ik eerst veel ghosting, nu veel minder.
Het is dus beter geworden via Blu-ray.

Ik heb ook side by side getest en dat is of heel erg goed of heel slecht.
Side by side op Full-HD formaat en in 16:9 is heel erg goed.
Maar zodra je zwarte balken in de film krijgt, links\midden\rechts\boven\onder snapt Philips het niet meer.
Side by side bij geschaalde video's is nu niet meer goed. Dat was eerder beter.

Met Stereo Scopic player wil het ook niet goed meer.
Ik zie niet echt Ghosting, maar echt dubbel met totaal verkeerde 3D perspectief.

Al met al is het beter geworden voor Blu-ray en Full HD 16:9 side by side.
Nu nog side by side met andere formaten fixen, en eens 3D detectie bouwen die side by side herkent.

Ik heb een 46PFL9705 sinds November, met een Sony BDP-S570 aangesloten via HDMI 1.4
Met Full HD Side by Side bedoel ik natuurlijk half HD in de breedte, want side by side kan niet Full HD.
Side by Side doe ik via de computer via downloads en via YouTube 3D met HDMI 1.3.

[ Voor 16% gewijzigd door pjedr op 13-01-2011 20:04 . Reden: Op verzoek nog type TV vermeld, en opmerking over Side by Side ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pjedr, welke TV type heb je ?
En uh....hoe speel jij jouw Full side by side af ?

Verder heb ik de 400Hz optie aan en uit gezet met 3D tijdens het afspelen.
Ja, dan zie je duidelijk het verschil. met 400Hz uit, knippert het beeld. Zodra je het aanzet is het geknipper weg. Met reguliere uitzendingen zie je dit verschil in knipperen niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BELANGRIJK ! Update naar firmware 027.
Na de update is de beeldkwaliteit een stuk slechter ! De slechtere beeldkwaliteit is zowel van normale dig TV zenders, HD zenders, Blueray en het beeld van de andere randapp. Dat had ik al eerder hier geneld. Echter als men weer firmware 025 erop zet blijft de beeldkwalitiet slecht !! Bedankt Philips voor firmware 027 die dus iets "blijvends" aanpast waardoor wij als comsumenten er weer een probleem bij hebben.
Voor al die consumenten die firmware 027 nog niet erop hebben zitten is het misschien beter om dit ook niet te doen!!
Meld allen de slechtere beeldkwaliteit aan Philips want anders lopen ze daar niet hard om het probleem op te lossen!! Wees kritisch voor een toestel van over de 2000 euro!!
Wie hebben de zelfde ervaring met de slechter beeldkwaliteit met versie 027??

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 27 erop gezet en merk enkel dat het stukken sneller switched. Beeld-kwaliteit lijkt gewoon hetzelfde, ook de HD zenders. En ik ben erg kritisch wat dat betreft.

Waarom denk jij dat het beeld slechter is geworden, maw wat is er dan anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:52
Hallo,

Heb nu ca. 14 maanden de Philips 42PFL9664H en sinds gisteren een probleem met het beeld.
Het valt vooral op bij lichtere beelden. in het midden van het beeld (horizontaal) zeg maar 1/3 is iets donkerder dan de rest.
De onder- en boven kant van het beeld (wat dan samen 2/3 is) hebben gewoon het normale beeld.
Echt zeer vervelend dit.

Komt iemand dit bekend voor? En wat zou ik nu het beste kunnen doen? (ik heb al een factory reset gedaan en vannacht deze stroom eraf gehaald. Maar beide gaven niet het goede beeld terug.

update: E-care gebeld en er komt zsm een monteur langs.

[ Voor 5% gewijzigd door Yihaaa op 13-01-2011 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 11--01 versie 27 op mijn 40/9705 gezet.
Sindsdien zijn de tv uitzendingen niet meer om aan te zien. Hoekige lijntjes, blurr .. kortom ellende. Het probleem is echter dat beelden van mijn bluray wel goed worden weergegeven. Ik heb zowel met een CI+ kaart getest als met mijn Samsung digi ontvanger.
Geen verschil. Iemand een idee

Vandaag is een monteur langs geweest om het uitvallen van mijn geluid en knal geluiden uit de speakers op te lossen. Hij had een nieuw board in de auto maar heeft deze niet geplaatst omdat de problemen met versie 27 verholpen zouden moeten zijn. Moet nog blijken.

Ik heb de monteur meteen naar de beelden van reguliere uitzendingen laten kijken en hij constateerde ook dat dat niet echt geweldig was. Monteur heeft met Philips gebeld en men heeft in al haar wijsheid bepaald dat wanneer de Bluray goed beeld geeft het niet aan de tv kan liggen. Dus een externe factor.
Het lijkt mij dat de software ook degelijk invloed kan hebben op het ontvangst gedeelte... toch?

Het terug plaatsen van versie 25 gaf geen verbeteringen

Benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCL
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 13:46

BCL

Hallo,

Ik heb inmiddels mijn 4e 40pfl9705 met update 027. Het beeld is bij reguliere uitzendingen inderdaad een stuk minder. Jammer genoeg heeft deze ook weer hetzelfde euvel als de eerste dat links van boven naar beneden een donkgrijze band zichtbaar is. Dit is goed te zien bij het aanzetten van de tv bij het grijze scherm met Philips. Tijdens tv kijken valt het alleen heel goed op bij o.a. egale roze, grijze en witte kleur. Ook valt regelmating het geluid voor 5 seconden weg en loopt het geluid niet synchroon met het beeld.

Mijn tv is uit productieweek 46 2010 en heeft een VN1D panel, De andere 3 tv's hadden een VN1B panel. Informatie over het VN1D panel vind ik alleen maar terug i.c.m. de voorloper 40pfl9704. Gebruikt Philips oudere panels voor de 40pfl9705?

Vandaag maar weer Philips bellen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertje
  • Laatst online: 10-09 15:15
Kan het probleem niet zijn dat de update de automatisch HD zender selectie ontregeld (otw: kijk je naar de SD kanalen)?
Heb je een factory reset + channelseach uitgevoerd?

Moet zeggen dat ik het ook wel verwonderlijk vind, dat het met een externe ontvanger ook slecht beeld is, terwijl blueray wel ok is. Dat klinkt inderdaad alsof het niet in de TV zit.

Wat als je de HDMI kabels van de digi ontvanger en bluray omwisselt en dan kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:05:
Ik heb 11--01 versie 27 op mijn 40/9705 gezet.
Sindsdien zijn de tv uitzendingen niet meer om aan te zien. Hoekige lijntjes, blurr .. kortom ellende. Het probleem is echter dat beelden van mijn bluray wel goed worden weergegeven. Ik heb zowel met een CI+ kaart getest als met mijn Samsung digi ontvanger.
Geen verschil. Iemand een idee.
Ik kan me voorstellen dat bepaalde tv settings zijn "verneukt" met deze upgrade, die specifiek zichtbaar zijn bij tv uitzendingen. Andere oorzaken kan ik niet bedenken?
Dus misschien iets van mpeg correctie of beeldverbetering......

thanks voor het bericht in elk geval, jammer dat het voor jou slechter werd maar ik ga zeker wachten op een volgende upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 40pfl9705 met een VN1B panel. Kan nu niet echt zeggen dat het beeld na de upgrade naa 27 slechter is geworden.

Misschien dat de scherpte iets minder is, maar dat kan je dan weer iets verhogen bij de instellingen.
Verder lijkt dat de super-resolutie niets doet, maar kan zijn dat dat voorheen ook niet echt merkbaar is.
In de 3D modus zie je overigens wel duidelijk verschil of die super-resolutie en 400hz aan of uit staan.

Ik heb wel altijd de ruis-reductie en mpeg-artifact verbetering default uit staan. Dus ook voor de upgrade.

Raar dat niemand hier echt duidelijk kan vertellen wat er nu gewijzigd is in de kwaliteit.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb interesse om de philips blue ray speler bdp7500s2 welke 3D ondersteunt aan te schaffen ,zijn er die deze hebben en willen jullie ervaringen hierover delen ? tevreden of ontevreden ? En wat vinden jullie van de 3D ondersteuning van de blu ray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag naar Philips gebeld en gevraagd hoe het nu zit met de klachten over het verslechterde beeld na de update (140.027). Daar werd mij even vrolijk verteld dat het niet aan de TV ligt !! Maw, ik moet niet zeuren!
Ik heb nu gedreigd met juridische stappen waarna ik het tel nr kreeg van Technorap.(de fa die deze update erop heeft gezet en ook maar het moederbord hebben vervangen). Technorap komt nu maandag om vast te stellen of de beeldkwaliteit binnen de normen valt. Als Technorap niets aan de klacht gaat doen dan staat deze jongen dinsdag bij fa.Ben van Dijk met deze TV en zal zijn geld terugeisen als de TV niet wordt omgeruild ! Ben van Dijk reageert trouwens niet op deze klacht. Schijnbaar is de klant alleen maar koning als hij bij de kassa staat.
Wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akka30
  • Laatst online: 21-03-2011
De beeldkwaliteit wordt inderdaad een stuk minder met 027. Ik heb het mooie beeld weer terug kunnen krijgen door eerst 023 er op te zetten en vervolgens 025. Hierna is het beeld weer als vanouds mooi. 027 wacht ik nu nog maar even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welk type hebben jullie (die slechter beeld krijgen) ?

De 40" of de 46" 9705 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

akka30 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:04:
De beeldkwaliteit wordt inderdaad een stuk minder met 027. Ik heb het mooie beeld weer terug kunnen krijgen door eerst 023 er op te zetten en vervolgens 025. Hierna is het beeld weer als vanouds mooi. 027 wacht ik nu nog maar even mee.
Goed idee om eerst 023 er op te zetten en daarna 025. Waar zijn deze oude versies te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:07:
welk type hebben jullie (die slechter beeld krijgen) ?

De 40" of de 46" 9705 ?
Ik heb de 40"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 07:29:
BELANGRIJK ! Update naar firmware 027.
Na de update is de beeldkwaliteit een stuk slechter ! De slechtere beeldkwaliteit is zowel van normale dig TV zenders, HD zenders, Blueray en het beeld van de andere randapp. Dat had ik al eerder hier geneld. Echter als men weer firmware 025 erop zet blijft de beeldkwalitiet slecht !! Bedankt Philips voor firmware 027 die dus iets "blijvends" aanpast waardoor wij als comsumenten er weer een probleem bij hebben.
Voor al die consumenten die firmware 027 nog niet erop hebben zitten is het misschien beter om dit ook niet te doen!!
Meld allen de slechtere beeldkwaliteit aan Philips want anders lopen ze daar niet hard om het probleem op te lossen!! Wees kritisch voor een toestel van over de 2000 euro!!
Wie hebben de zelfde ervaring met de slechter beeldkwaliteit met versie 027??
Vreemd dat bij iedereen de bevindingen toch anders zijn. Mijn beeld ging na de update van 023 naar 025 duidelijk achteruit. Minder scherp. Na update naar 027 is beeld weer vanouds. Een stuk scherper. Dus hier geen klachten over de 027. Ik heb wel de 21-9. Misschien dat het daaraan ligt.

[ Voor 12% gewijzigd door H.Saes op 14-01-2011 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akka30
Het is de 40pfl9705. De oude 023 firmware kan je niet meer downloaden, die moet je al zelf hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staan enkele vorige firmwares.

http://philips.samipupu.com/9xx5.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akka30
Handige site, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarZut
  • Laatst online: 04-06-2012
Ik heb de 46" en merk met versie 027 geen slechtere beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe 'herstarten' jullie de TV na de upgrade. In de manual staat dat je 1x op de uit knop op de afst.bed. moet drukken. Mss dat daarin iets fout is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je op een blue ray elke film in 2D zien of hoe werkt dit juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je ?
Uiteraard kan je alle blurays in 2D zien, als je een 3D bluray afspeelt vraagt de TV of je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

akka30 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:04:
De update naar 140.023 herstelt (deels) de schade die 140.027 aanricht. Ik begon al langzamerhand te twijfelen aan mijzelf maar de 140.027 veroorzaakt op mijn 40PFL9705 dus een veel slechter beeld!!! Helaas toen ik van 140.023 naar 140.025 ging was het beeld weer slecht en nu helpt niets meer.
Mijn advies NEGEER de update 140.027

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Laatst online: 16-09 06:43
Wat is nu precies het verschil tussen de tv waarop de 140.027 slechter beeld geeft ten opzichte van de tv die dat niet vertoond? Welke inch tv, welke serie levert problemen op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 18:59:
Wat bedoel je ?
Uiteraard kan je alle blurays in 2D zien, als je een 3D bluray afspeelt vraagt de TV of je dat wilt.
Is het normaal dat ik op mijn tv 9705 nog niks zie staan over 2D of 3D,heb wel nog geen blue ray aangesloten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zeg eens waar wij (ook een 40") die verslechtering kunnen zien.
Dus welke zender, programma, HD of niet, digitale tv ?
En wat is er dan verslechtert.

Schijnbaar is het toch erg genoeg dat jullie er last van hebben.

So please laat het ff weten :)

(@robbie, het is normaal dat je niets ziet staat over 3D, dat is enkel als een 3D bluray hebt of 3D content afspeelt via een mediaplayer, in dat laatste geval kan je handmatig op side by side zetten)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 18:42:
Hoe 'herstarten' jullie de TV na de upgrade. In de manual staat dat je 1x op de uit knop op de afst.bed. moet drukken. Mss dat daarin iets fout is gegaan.
Inderdaad, 1 x de uitknop en tv start opnieuw op. Zeker geen 2x drukken. Gewoon even geduld hebben tot de TV weer beeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akka30
Het slechte beeld uit zich vooral in hakkelig beeld, ondertitels met rafels, het beeld is grof net of de beeld verbeteringen van de philips zijn uitgeschakeld en dat terwijl de menu's aangeven dat ze wel degelijk aanstaan. Voorts vind ik de kleuren harder. Na het terugzetten van 023 en 025 is alles weer goed. En ja het slechte beeld is op alle bronnen,UPC HD box, Mediacenter PC, DVD, Bluray streaming etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal erop letten, maar tot dusver zie ik op de zenders, dat de ondertitels haarscherp zijn en gewoon vloeiend. Wellicht een verschil in het paneel dat erin zit. Ik heb zo'n VN1B (dit staat achter het serienummer).
Mijn 3D crosstalk (ghosting) is ook niet verbetert (is bij felle dubbele beelden nog steeds zichtbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akka30
Ook hier een VN1B en productie week 39 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:16:
Ja, zeg eens waar wij (ook een 40") die verslechtering kunnen zien.
Dus welke zender, programma, HD of niet, digitale tv ?
En wat is er dan verslechtert.

Schijnbaar is het toch erg genoeg dat jullie er last van hebben.

So please laat het ff weten :)

(@robbie, het is normaal dat je niets ziet staat over 3D, dat is enkel als een 3D bluray hebt of 3D content afspeelt via een mediaplayer, in dat laatste geval kan je handmatig op side by side zetten)
Ok bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

akka30 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:27:
Ook hier een VN1B en productie week 39 2010
Net ook ff gecheckt heb VN1E produktieweek 46,heb wel nog geen upgrade gedaan ,als ik dit hier allemaal lees ,denk ik het best zo te laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freddy2 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:28:
Hallo allemaal!

Sinds twee weken zijn wij (redelijk) ;) gelukkige bezitters van de 32PFL9705! 8)
Ik zeg "redelijk" omdat ik een aantal van de hier genoemde problemen herken en er nog een paar heb die ik hier nog niet ben tegengekomen.

Om te beginnen ben ik het eens met de kritiek op de zeer beperkte kijkhoek: horizontaal is het niet meer dan redelijk en verticaal is het ronduit slecht. De helderheid blijft prima, maar de kleur wordt heel snel vaal.
Dan hadden we bij ons eerste toestel (deze is inmiddels al omgeruild) aan de rechter kant een kleine kier tussen beeld en lijst: onder een hoek van zo'n 45 graden kon je daar een heldere witte streep afkomstig van de achtergrondverlichting zien. Ons tweede toestel heeft dit echter, weliswaar in veel mindere mate, ook. Alleen hier is de hoek waaronder dit te zien is ongeveer 170 graden en is het dus in de praktijk niet hinderlijk.

Als derde hadden we bij het eerste toestel een flink aantal defecte pixels, zo'n 15-20, en bij dit tweede toestel toch ook nog 3-4. Ik heb daarover hier geen klachten gezien (hooguit een keer geloof ik). Is dit nou "gewoon" :P uitzonderlijk veel pech en moet ik weer een keer ruilen (en heb ik dan een goede kans op een foutloos scherm), of hebben jullie dat ook en moet ik er maar aan wennen, omdat er altijd wel een paar probleem-pixels te vinden zijn?

En tenslotte vond ik gisteren een backlight-fout. Of het aan de software of aan de hardware ligt weet ik niet, maar misschien kunnen jullie eens kijken of het probleem zich bij jullie ook voordoet?
Het is heel simpel te controleren, waarbij "Dynamic Backlight" wel aan moet staan. Open nu NOS Teletekst en ga naar pagina 699. Deze is egaal groen, zonder tekst en wordt dus door het Dynamic Backlight wat donkerder weergegeven. Tot zover is dat normaal, maar gebeurt dat bij jullie wel gelijkmatig?
Bij mij zijn in het onderste deel van het scherm, waar dus niks staat, nu twee of drie duidelijk donkerdere horizontale banen zichtbaar. Het lijkt er dus op dat de achtergrond-LEDs hier niet gelijkmatig (kunnen) branden of worden aangestuurd.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze problemen! Alvast bedankt!

Freddy

P.S.: En voor de administratie, het eerste toestel was een VN1B 1029 en nu hebben we een VN1E 1040.
Freddy heb zelf ook VN1E produktieweek 46 welliswaar en merk de witte lijn niet op alsook van dode pixels vind ik niks terug .
Waar ik het wel mee eens ben is dat het beeld erg verslechtert als je er niet recht voor zit ,dan word het idd vaal ,jammer vind ik zelf.Je moet echt er zo goed als recht voor zitten om een goed beeld te hebben .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik heb er eens opgelet en zie inderdaad raffelige randen.
Ik zie het duidelijk als ik in het menu ga (om te schakelen naar TV of NetTV).
Daarin zie je dat de randen van het foto-lijstje of het randje van het televisietje rafelig is, hoekige randen dus.

Is dat bij jou (akka30) ook het geval, of zijn die randen weer mooi strak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akka30
@Leonos, de randen van het foto-lijstje zijn niet mooi strak en voor zover ik weet ook nooit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dan zie ik spoken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:56:
Zojuist mijn 469705 terug gekregen nadat hij 3,5 week in reparatie is geweest. Ik kreeg hem terug met de nieuwe 027 firmware, een nieuwe SSB, een nieuwe voedig en de panel firmware is geupgrade ivm 3d probs. Ik heb nog niks kunnen testen en dat ga ik ook niet doen. De monteur is alweer terugonderweg...er komt geen normaal geluid meer uit de TV. GEWELDIG :'(
Nou ben zojuist gebeld-> komende dinsdag komt mijn tv voor de 2e keer terug, nu alleen het SSB vervangen.. Hopelijk kan ik eindelijk genieten van mijn TV..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervolg (beeld) klachten na update naar 140.027: Het schijnt maar eenmalig te werken om na deze update terug te gaan naar 140.023 waarbij het beeld weer wat beter is. Toen ik update 140.025 erop zette was het weer helemaal mis. Niet alle mensen zien verschillen en niet alle mensen zijn zo kritisch. Maar geloof mij maar dat het beeld beslist geen HD meer is. Het uit zich door grote ondertitels, blokken, ghosting enz. Het beeld is als het ware wat opgeblazen. Dit komt het meeste tot uiting bij de normale digitale zenders. Maar ook het beeld van de bluerayspeler, DVD harddisk enz is het beeld een stuk slechter. Ben ik 1 van de weinige die dit probleem heeft dan is de hardware waar iets mis mee is. Ik hoor graag reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafox
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

Seafox

Offshore Tiger!

Ik heb de 40pfl9705h met VN1B paneel en bij mij is de beeldkwaliteit na de .27 upgrade absoluut niet verslechterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste lot genoten,

De klu(A)cht gaat verder,
Ik heb vorige week mijn nieuwe tv gekregen de beruchte 46PFL7905H/12
In het begin was ik blij dat ik eindelijk beter beeld had bij donkere scenes.
Ik kwam er achter dat het bekende watereus effect nog steeds in dit panel aanwezig is.
ook vind ik het vreemd dat ze een panel van 200 hertz er in stoppen en het dan een 400 hertz tv noemen.
ook al is het een marketing kreet.ik noem het voorliegen
hij heeft dus nog steeds af en toe slecht beeld in het donker, niet de hele tijd ,dat is het rare.
mijn tv is van week 48 dus je zou verwachten dat de beeld problemen opgelost zouden moeten zijn.
dus niet, ook is hij spontaan uit gegaan en gaf hij de fout melding code e 3732
wat dit nu weer is?
ik was wel blij dat het geluids probleem was opgelost,DUS niet!!
zit ik gisteren de voice te kijken tja sorry...geeft de tv ineens 3 a 4 seconden gewoon geen geluid.
Op dat moment (na maanden gezeik met de andere tv) wilde ik mijn voet dwars door de zogenaamde EISA award winning philips tv plaatsen.
Ik wist dat ik hem nu weer met het bekend knopje ff moest resetten.
nadit gedaan te hebben kon ik weer een uurtje kijken waarna het geluid helemaal weg viel
kk.....oke rustig bljven jim, dacht ik heel behoedzaam,
ff kijken of de tv wel geluid geeft met de dvd (BDP 9600) en dat deed het wel??
Toen heb ik mijn humax 5500 opnieuw op gestart en helaas nog geen geluid..de oplossing was gewoon ff het bekende knopje van de tv uit en aan.en ik had weer geluid.
ook start mijn tv dus weer heel langzaam op,dus eerst een wit beeld met zwart philips, dan zwart beeld met wit philips, dan wordt ie helemaal zwart, en dan gaat meneer pas aan, dat is niet het ergste probleem ,maar ik vind dat het gewoon goed moet zijn,is toch niet zo raar voor een tv van 2500,-, philips heeft ze trouwens weer duurder gemaakt.
Waarschijnlijk door de onvoorziene problemen die de tv geeft.

Ik heb dus weer met E-care gebeld om er maar weer een storing van te maken.
deze zeggen, dat het nu ook gewoon bij philips onder acceptabel valt.
De sukkels maken software om ies op te lossen , maar als je het instaleert komt het weer aan ander probleem.
b.v
De 0.25 is gemaakt om het de tv weer snel aan te laten gaan als je even de standby knop indrukt.
het blijkt dus dat de tv helemaal niet sneller aan gaat maar langzamer.
althans bij 2 van mijn tv's dan.

Ik zag ook nog een vraag over bdp 9600 langs komen
nou ik heb de blue ray speler,
Het duurt erg lang voordat dvd speler is opgestart.

Bij mij reageert de dvd speler niet als ik op de stop knop druk.
Dus ook met dit apparaat heb ik troubles.
De beelden zouden heel goed moeten zijn maar omdat mijn tv die niet goed doorgeeft kan ik hier geen oordeel over geven.
Ik ben altijd een philips man geweest maar dat ze zo zijn gekelderd in het leveren van kwaliteit, valt me erg tegen.
Ik koop nooit meer wat van Philips.
tot slot.

Wanneer gaan de koppen bij elkaar om ons sterk te maken (RADAR) tegen dit megaconcern.
Ik zeg jullie, dat als dit aan het licht komt,wij echt sterk kunnen staan.
We zijn namelijk als consumnt voorgelogen door philips en de media dat deze tv de 46PFL9705H//12
het parade paardje van dit k.. bedrijf is

Ik merk het wel.
niet opgeven want dat wil philips erg graag.
is er niet een advocaat bij die de zelfde tv heeft?

gr
Jim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:25:
Beste lot genoten,

De klu(A)cht gaat verder,
Ik heb vorige week mijn nieuwe tv gekregen de beruchte 46PFL7905H/12
In het begin was ik blij dat ik eindelijk beter beeld had bij donkere scenes.
Ik kwam er achter dat het bekende watereus effect nog steeds in dit panel aanwezig is.
ook vind ik het vreemd dat ze een panel van 200 hertz er in stoppen en het dan een 400 hertz tv noemen.
ook al is het een marketing kreet.ik noem het voorliegen
hij heeft dus nog steeds af en toe slecht beeld in het donker, niet de hele tijd ,dat is het rare.
mijn tv is van week 48 dus je zou verwachten dat de beeld problemen opgelost zouden moeten zijn.
dus niet, ook is hij spontaan uit gegaan en gaf hij de fout melding code e 3732
wat dit nu weer is?
ik was wel blij dat het geluids probleem was opgelost,DUS niet!!
zit ik gisteren de voice te kijken tja sorry...geeft de tv ineens 3 a 4 seconden gewoon geen geluid.
Op dat moment (na maanden gezeik met de andere tv) wilde ik mijn voet dwars door de zogenaamde EISA award winning philips tv plaatsen.
Ik wist dat ik hem nu weer met het bekend knopje ff moest resetten.
nadit gedaan te hebben kon ik weer een uurtje kijken waarna het geluid helemaal weg viel
kk.....oke rustig bljven jim, dacht ik heel behoedzaam,
ff kijken of de tv wel geluid geeft met de dvd (BDP 9600) en dat deed het wel??
Toen heb ik mijn humax 5500 opnieuw op gestart en helaas nog geen geluid..de oplossing was gewoon ff het bekende knopje van de tv uit en aan.en ik had weer geluid.
ook start mijn tv dus weer heel langzaam op,dus eerst een wit beeld met zwart philips, dan zwart beeld met wit philips, dan wordt ie helemaal zwart, en dan gaat meneer pas aan, dat is niet het ergste probleem ,maar ik vind dat het gewoon goed moet zijn,is toch niet zo raar voor een tv van 2500,-, philips heeft ze trouwens weer duurder gemaakt.
Waarschijnlijk door de onvoorziene problemen die de tv geeft.

Ik heb dus weer met E-care gebeld om er maar weer een storing van te maken.
deze zeggen, dat het nu ook gewoon bij philips onder acceptabel valt.
De sukkels maken software om ies op te lossen , maar als je het instaleert komt het weer aan ander probleem.
b.v
De 0.25 is gemaakt om het de tv weer snel aan te laten gaan als je even de standby knop indrukt.
het blijkt dus dat de tv helemaal niet sneller aan gaat maar langzamer.
althans bij 2 van mijn tv's dan.

Ik zag ook nog een vraag over bdp 9600 langs komen
nou ik heb de blue ray speler,
Het duurt erg lang voordat dvd speler is opgestart.

Bij mij reageert de dvd speler niet als ik op de stop knop druk.
Dus ook met dit apparaat heb ik troubles.
De beelden zouden heel goed moeten zijn maar omdat mijn tv die niet goed doorgeeft kan ik hier geen oordeel over geven.
Ik ben altijd een philips man geweest maar dat ze zo zijn gekelderd in het leveren van kwaliteit, valt me erg tegen.
Ik koop nooit meer wat van Philips.
tot slot.

Wanneer gaan de koppen bij elkaar om ons sterk te maken (RADAR) tegen dit megaconcern.
Ik zeg jullie, dat als dit aan het licht komt,wij echt sterk kunnen staan.
We zijn namelijk als consumnt voorgelogen door philips en de media dat deze tv de 46PFL9705H//12
het parade paardje van dit k.. bedrijf is

Ik merk het wel.
niet opgeven want dat wil philips erg graag.
is er niet een advocaat bij die de zelfde tv heeft?

gr
Jim
Afgezien van hier een daar 3D crosstalk, zal maybe met updates worden verbeterd, geeft mijn philips 46pfl9705 een keurig beeldje. Philips is erg in de weer om updates uit te brengen voor mensen met foutjes.

Niet iedereen is ontevreden, omdat jij nu pech hebt betekend niet dat Philips k is.. Ieder merk heeft er wellens wat exemplaren / types tussen zitten die wat minder zijn. Niet alleen Philips.. ook Loewes die 3x zo duur zijn hebben te maken met maandag morgen modellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JIMRO,

ik ben het met je eens, zullen we een brief schrijven naar kassa?
en verwijzen naar dit forum vol problemen?

hoor graag van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akka30
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 11:17:
[...]

Vervolg (beeld) klachten na update naar 140.027: Het schijnt maar eenmalig te werken om na deze update terug te gaan naar 140.023 waarbij het beeld weer wat beter is. Toen ik update 140.025 erop zette was het weer helemaal mis. Niet alle mensen zien verschillen en niet alle mensen zijn zo kritisch. Maar geloof mij maar dat het beeld beslist geen HD meer is. Het uit zich door grote ondertitels, blokken, ghosting enz. Het beeld is als het ware wat opgeblazen. Dit komt het meeste tot uiting bij de normale digitale zenders. Maar ook het beeld van de bluerayspeler, DVD harddisk enz is het beeld een stuk slechter. Ben ik 1 van de weinige die dit probleem heeft dan is de hardware waar iets mis mee is. Ik hoor graag reacties.
@henkvanerp Heb je al geprobeerd de 023 en 025 firmware nogmaals te installeren en na iedere installatie de fabrieks instellingen terug te zetten?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlowFish schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:49:
[...]

Afgezien van hier een daar 3D crosstalk, zal maybe met updates worden verbeterd, geeft mijn philips 46pfl9705 een keurig beeldje. Philips is erg in de weer om updates uit te brengen voor mensen met foutjes.

Niet iedereen is ontevreden, omdat jij nu pech hebt betekend niet dat Philips k is.. Ieder merk heeft er wellens wat exemplaren / types tussen zitten die wat minder zijn. Niet alleen Philips.. ook Loewes die 3x zo duur zijn hebben te maken met maandag morgen modellen..
Moet jimro toch bijtreden hierin ,heb zelf eerst de 8605 gehad en na 3 omruilingen en nog is 3 reparaties verder heb ik dan wel de 9705 verkregen .Enkel dit zouden dan 6 maandagtoestellen geweest zijn ??Nee er is iets grondigs mis bij philips en blijkbaar doen ze gewoon zo door .Ok ben correct behandeld en heb dit toestel gekregen (1 week in bezit)en tot nog toe heb ik hier geen problemen mee gehad maar hou mijn hart vast.Toch zit je met telkens de last van het bellen en de zorgen om thuis te zijn als de technieker komt .een foet kan altijd maar als je de klachten hoort dit is geen toeval meer.En een tv van 2500euro waar zoveel problemen bij zijn is gewoon bedrog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

akka30 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:57:
[...]

@henkvanerp Heb je al geprobeerd de 023 en 025 firmware nogmaals te installeren en na iedere installatie de fabrieks instellingen terug te zetten?.
Ik heb nogmaals de 023 + fabrieksinstellingen, daarna 025 + fabrieksinstellingen = geen resultaat.
Daarna algehele reset ci moduel eruit 023 erop = geen resultaat.
Maandagmiddag komt een monteur. Hopelijk heeft ie verstand van hoe een HD beeld eruit dient te zien want pas had ik er een hier die wist het verschil nog niet te zien tussen zwart/wit en kleur!!! Lange leve de service.
Wordt vervolgd maandagavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlowFish schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:49:
[...]

Blowfish werkt waarschijnlijk bij Philips.nee zonder gein

een tv die een Eisa award heeft gewonnen moet goed zijn, lijkt me
zo zie je, dat die awards ook met een natte vinger worden gemeten.

ik zal even alle bekende klachten opsommen voor je blowfish.
de de meeste mensen op dit forum ondervinde met de tv

flikkerende backleds, met name bij de kleuren zwart, grijs, wit,
slecht funtioneren in het donker
strepen in beeld
geluids uitval
tikkkend geluid uit de speakers
spontaan uitval van scherm
voeding de piept
langzaam aan gaan van de tv
slecht werkende auto fill
probemen met communicatie van de computer.
software ie niet doet wat het hoort te doen.
slecht communicatie met sommige difgatale ontvangers.
slecht werkende net tv.

als dit allemaal bij heel veel tv's(en ik zal vast vel vergeten zijn).
voorkomt.
Dan heb je als Philips een slecht product afgeleverd...lijkt me duidelijk.
ik verkoop zelf de tv's aan het buitenland, ook wij hebben er al 2 terug moeten nemen.
ook in Duitsland heerst veel probemen mt deze tv's.
philips liep erg achter wat betreft het 3D concept.
toen wij op de philips Show boot waren,was mijn eerste vraag waar de 3D tv was
dit omdat Sony Samsung,Panasonic,LG etc allang hun 3d tv 's klaar hadden.
toen werd mij verteld dat ze alleen een goed werkende 3d wilden uitbrengen.
daar zijn ze dus vanaf moeten stappen omdat de verkoop enorm ging.
Toen heeft Philips gewoon een tv op de markt gebracht die nog niet klaar is.
ze moesten wel, vonden ze, omdat ze anders nog meer achter zouden raken op de concurrentie.
ik had nooit verwacht dat ze dit op deze manier zouden doen, helaas vind philips het niet meer zo belangrijk dat de klant een goed wekend apparaat heeft.

kijk mr blowfish,met lichte opnames is er een zeer mooi beeld, vind ik ook, de ambilight is prachtig.
maar ook bij donkere scenes moet het goed zijn.
een 220 hertz panel 400 hertz noemen vind ik ook al bedrog, maar als het werkt als 400 herzt is dit prima,
mar zet jij maar eens de 400 hertz uit, je ziet geen verschil ofwel?

maarja jij bent waarschijnlijk gauw tevreden en heb geld zat.
ik niet, dus ik wil kwaliteit als ik veel geld betaal.

wie kan er een goede brief schrijven naar kassa?
zet hem hier op en dan kunnen we allemaal iets aanpasssen en versturen die handel.

m.v.g.
Jim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 09:24:
[...]

Blowfish werkt waarschijnlijk bij Philips.nee zonder gein

een tv die een Eisa award heeft gewonnen moet goed zijn, lijkt me
zo zie je, dat die awards ook met een natte vinger worden gemeten.

ik zal even alle bekende klachten opsommen voor je blowfish.
de de meeste mensen op dit forum ondervinde met de tv

flikkerende backleds, met name bij de kleuren zwart, grijs, wit,
slecht funtioneren in het donker
strepen in beeld
geluids uitval
tikkkend geluid uit de speakers
spontaan uitval van scherm
voeding de piept
langzaam aan gaan van de tv
slecht werkende auto fill
probemen met communicatie van de computer.
software ie niet doet wat het hoort te doen.
slecht communicatie met sommige difgatale ontvangers.
slecht werkende net tv.

als dit allemaal bij heel veel tv's(en ik zal vast vel vergeten zijn).
voorkomt.
Dan heb je als Philips een slecht product afgeleverd...lijkt me duidelijk.
ik verkoop zelf de tv's aan het buitenland, ook wij hebben er al 2 terug moeten nemen.
ook in Duitsland heerst veel probemen mt deze tv's.
philips liep erg achter wat betreft het 3D concept.
toen wij op de philips Show boot waren,was mijn eerste vraag waar de 3D tv was
dit omdat Sony Samsung,Panasonic,LG etc allang hun 3d tv 's klaar hadden.
toen werd mij verteld dat ze alleen een goed werkende 3d wilden uitbrengen.
daar zijn ze dus vanaf moeten stappen omdat de verkoop enorm ging.
Toen heeft Philips gewoon een tv op de markt gebracht die nog niet klaar is.
ze moesten wel, vonden ze, omdat ze anders nog meer achter zouden raken op de concurrentie.
ik had nooit verwacht dat ze dit op deze manier zouden doen, helaas vind philips het niet meer zo belangrijk dat de klant een goed wekend apparaat heeft.

kijk mr blowfish,met lichte opnames is er een zeer mooi beeld, vind ik ook, de ambilight is prachtig.
maar ook bij donkere scenes moet het goed zijn.
een 220 hertz panel 400 hertz noemen vind ik ook al bedrog, maar als het werkt als 400 herzt is dit prima,
mar zet jij maar eens de 400 hertz uit, je ziet geen verschil ofwel?

maarja jij bent waarschijnlijk gauw tevreden en heb geld zat.
ik niet, dus ik wil kwaliteit als ik veel geld betaal.

wie kan er een goede brief schrijven naar kassa?
zet hem hier op en dan kunnen we allemaal iets aanpasssen en versturen die handel.

m.v.g.
Jim
En het probleem is niet alleen de 9705 het is de hele lijn van 2010.heb zelf enorm veel problemen met de 8605 gehad en al vele klachten gelezen van de 7605 .En idd als je de 400hertz uitschakeld zie ik ook geen verschil ,vind zelfs persoonlijk dat mijn beeld op de 8605 veel beter was ,zeker de kijkhoek was beter en deze tv kost dan de helft van de 9705 raar toch.Ben zelf belg ,wat ik niet begrijp is dat er in heel europa niemand aktie hiertegen onderneemt.Tot op heden moet ik wel eerlijk toegeven heb ik wel geen last van al deze mankementen dus heb geen strepen ,geen piepgeluid geen krakende luidsprekers........... enkel dan het langzaam aangaan van de tv en soms tussen het zappen dat wat langer duurt.wat me wel enorm stoort is de slechte kijkhoek .je moet er bijna perfect voorzitten om echt goed beeld te hebben ,als je iets afwijkt licht het beeld erg op en dit zou toch zeker niet mogen voor zo een duur toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 09:52:
[...]

wat me wel enorm stoort is de slechte kijkhoek .je moet er bijna perfect voorzitten om echt goed beeld te hebben ,als je iets afwijkt licht het beeld erg op en dit zou toch zeker niet mogen voor zo een duur toestel.
Even een vraag: hoe hoog heb je "Kleur" staan?... Ik heb namelijk gemerkt dat dit de kijkhoek sterk beïnvloedt.
In het begin had ik Kleur vrij laag staan (<= 50) en toen was de kijkhoek inderdaad om te huilen. Daarna ben ik gaan experimenteren en met Kleur >= 56 is de kijkhoek nu zeer behoorlijk. Niet perfect natuurlijk, want de donkere delen verliezen aan contrast onder een hoek, maar de kleuren en, heel belangrijk, de huidtinten blijven redelijk constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal voor die brief van kassa is ff wat op papier zetten.
en het op het forum plaatsen oke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry
  • Laatst online: 19-09 19:47

Borry

prutsen is mijn leven

Dit zijn de wijzigingen van 027

Q55xx_0.140.27.0:
•Solution for intermittent freezing picture in Finland.
•Solution for zapping away from 3D broadcast channel in the Netherlands that results in no video.
•Solution for intermittent disturbance on audio via SPDIF out.
•Solution to prevent random services installation on UPC cable com in Switzerland.
•Solution to avoid that the set is rebooting/dead after sw update via PTA02 by packed stick.
•Solution X talk 3D.
•Solution for distorted sound with certain video formats playing via HDMI.
•Solution about the issue when the Double Video MHP application "GF Pay" is killed and is switching from secondary to primary video.
•Solution for installing Dig DVBC , DVB‐C when 170MHZ in MUX, picture is distorted.
•Solution for sound drops.

Moet zeggen dat de laatste regel in ieder geval al niet werkt.

Ik heb nog een vraag!
Nadat bij mij een nieuw moederboard is geplaatst en versie 025 en later 027 is geladen, moet ik dan ook de software van de bijgeleverde stick van de 3D brillen opnieuw laden of zit die al verwerkt in de nieuwste software?

[ Voor 11% gewijzigd door Borry op 16-01-2011 14:18 ]

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borry schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:12:
Dit zijn de wijzigingen van 027

Q55xx_0.140.27.0:
•Solution for intermittent freezing picture in Finland.
•Solution for zapping away from 3D broadcast channel in the Netherlands that results in no video.
•Solution for intermittent disturbance on audio via SPDIF out.
•Solution to prevent random services installation on UPC cable com in Switzerland.
•Solution to avoid that the set is rebooting/dead after sw update via PTA02 by packed stick.
•Solution X talk 3D.
•Solution for distorted sound with certain video formats playing via HDMI.
•Solution about the issue when the Double Video MHP application "GF Pay" is killed and is switching from secondary to primary video.
•Solution for installing Dig DVBC , DVB‐C when 170MHZ in MUX, picture is distorted.
•Solution for sound drops.

Moet zeggen dat de laatste regel in ieder geval al niet werkt.

Ik heb nog een vraag!
Nadat bij mij een nieuw moederboard is geplaatst en versie 025 en later 027 is geladen, moet ik dan ook de software van de bijgeleverde stick van de 3D brillen opnieuw laden of zit die al verwerkt in de nieuwste software?
Ik heb mijn tv ook met nieuwe moederbord en de .27 firmware teruggekregen en hoefde niet de 3d firmware te laden. Volgens mij zit vanaf 25 de 3d firmware er standaard in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freddy2 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:39:
[...]

Even een vraag: hoe hoog heb je "Kleur" staan?... Ik heb namelijk gemerkt dat dit de kijkhoek sterk beïnvloedt.
In het begin had ik Kleur vrij laag staan (<= 50) en toen was de kijkhoek inderdaad om te huilen. Daarna ben ik gaan experimenteren en met Kleur >= 56 is de kijkhoek nu zeer behoorlijk. Niet perfect natuurlijk, want de donkere delen verliezen aan contrast onder een hoek, maar de kleuren en, heel belangrijk, de huidtinten blijven redelijk constant.
Zal ff mijn instellingen meedelen ,natuurlijk is dit iets heel persoonlijk en iedereen heeft een eigen voorkeur.

contrast 75
helderheid 58
kleur 67
scherpte 7
ruisreductie medium
tint normaal
perfect pixel hd : perfect nat. motion : medium
400Hz clear lcd : aan
superresolutie : aan
perfect contrast : medium
dyn. achtergrond : standaard
mpeg artefactred. : medium
kleurverbetering medium
gamma : 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admingot
  • Laatst online: 01-03-2022
Ik heb een advies voor iedereen die al geruime tijd problemen ondervindt met deze tv en er stapel gek van wordt.

Ga na je leverancier en eis je geld terug ! Laat de leverancier Philips handelsbelangen inschakelen om het probleem op te lossen. Je wordt uiteindelijk door iemand van Philips teruggebeld die beslissingsbevoegd is.
Deze persoon regelt een nieuwe tv voor je en zorgt dat je probleem echt wordt opgelost. Je geld terug krijgen is ook gewoon een optie.
Op deze manier krijg ik binnenkort mijn 4e 46pfl9705 geleverd na 3 eerdere probleem toestellen. En als de 4e nog niet goed is krijgen ze hem terug. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:26:
[...]

Zal ff mijn instellingen meedelen ,natuurlijk is dit iets heel persoonlijk en iedereen heeft een eigen voorkeur.

contrast 75
helderheid 58
kleur 67
scherpte 7

...

gamma: 1
Dit is inderdaad persoonlijk, en ik zie dat jij een voorkeur hebt voor licht en helder, maar... Helderheid = 58 is echt veel te hoog en zorgt voor een flets beeld, vooral onder een hoek, maar zelfs wanneer je er recht voor zit.
Met Helderheid = 51 is in principe al ieder detail zichtbaar en is de kijkhoek een stuk beter. Mocht je dat dan echt te donker vinden (maar probeer er wel eerst even aan te wennen), dan kun je altijd nog Gamma = 0 proberen. Het went echter best wel: ikzelf heb Helderheid = 50 en Gamma = 2. Prachtig! Moet je nagaan!... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:49:
Ik zal voor die brief van kassa is ff wat op papier zetten.
en het op het forum plaatsen oke?
oké jurgen,

Top als jij wat op papier zet.
moeten er wel meer mensen mee willen doen.
dus iedereen die allang problemen heeftmet deze lijn tv's. nu ff inhaken.
en twitter dit ook even, zit ik niet op.
kunnen we niet een blog er aan toewijden.
zodat als menen het googelen, meteen de problemen zien, zo krijgen we ze wel aan het werk om wat vaart zetten om een goede tv te maken.

Ik weet dat ze er niet op zitten wachten dat we het publiekelijk maken.

want enige wat we willen is waar voor ons geld, dus een goede tv..toch?
Pagina: 1 ... 27 ... 37 Laatste