Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:40
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:49:
Ik zal voor die brief van kassa is ff wat op papier zetten.
en het op het forum plaatsen oke?
Count me in.

Maar effe wat anders nog :
Gisteren een nieuw homesetje aangeschaft en de audio-delay bedraagt 120 ms (via hdmi, HDNM uitgeschakeld). Ik vond het nogal veel namelijk.

Hoeveel delay hebben jullie nodig, als je tenminste een homesetje gebruikt?

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freddy2 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:03:
[...]
Dit is inderdaad persoonlijk, en ik zie dat jij een voorkeur hebt voor licht en helder, maar... Helderheid = 58 is echt veel te hoog en zorgt voor een flets beeld, vooral onder een hoek, maar zelfs wanneer je er recht voor zit.
Met Helderheid = 51 is in principe al ieder detail zichtbaar en is de kijkhoek een stuk beter. Mocht je dat dan echt te donker vinden (maar probeer er wel eerst even aan te wennen), dan kun je altijd nog Gamma = 0 proberen. Het went echter best wel: ikzelf heb Helderheid = 50 en Gamma = 2. Prachtig! Moet je nagaan!... ;)
Heb jou instellingen ff uitgetest ,maar persoonlijk vind ik deze iets te donker ,mischien is het een gewoonte van me.Vind mn instellingen wel enkel bij sommige programma's lichten de gezichten wel fel op .Zal mischien wel normaal zien ,want bij weer andere zijn de gezichten echt natuurlijk gedetailleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb enigzind interesse om het 3d pakket te kopen alleen heb ik hier al veel gelezen over slechte brillen ed. ??Waar let ik op ,welke zijn de goede?
Alsook het ik gelezen dat er mensen zijn waar de 3D slecht was door het panel ,over welk panel gaat dit dan ,heb zelf VN1E.
En welke zijn de laatste indrukken over 3D op de 9705? zijn er al verbeteringen hieromtrent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik teken mee met de kassabrief.

Ik heb vanavond Boer zoekt Vrouw gezien (uiteraard als testcase :P ) Er vielen mij 2 dingen op. De beelden zijn haarscherp veel scherper dan veel andere programma's. Is dat een andere opname techniek?? Of is dit echt HD en de rest niet. Ten 2e viel het mij op dat er ongelooflijk veel geflikker van haarpartijen te zien waren. Ook de bomen hadden last van het Waterreus effect. Dit programma spant wat dat betreft de kroon.

Hebben jullie tijdens dit programma ook veel meer last van dat effect. Is dit de tekortkoming van de backlight waar in het forum over gesproken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
Nog een foutje in de 9705h serie? :?

Ik heb nog eens kritisch naar de verwerking van de signalen gekeken (24p) van bluray dvd's.
Getest met Panasonic BD60 en Marantz M-ER803 die beide 24p kunnen sturen.
Volgens Philips (specs) kan de tv 24p 1080p aan.
Dus we hebben een 24p > 24p connectie via de hdmi.

Nou is er bijvoorbeeld bij de bluray van "Salt" in de menu-intro wat gehakkel te zien ( en ook in de rest van de film bij panning-shots e.d.). Tot zover duidelijk, want een 24p film "mist" bij omzetting naar 25 fps 1 beeldje en af en toe geef dat het micro-gehakkel. Beide spelers geven allebei dezelfde "stottering", staan op 24p uitvoer etc.
MAAR, zou eigenlijk bij 24p>24p het gewoon niet "smooth" moeten zijn? Is dat niet de bedoeling van het geheel?

HDNM aanzetten helpt natuurlijk en "effent" het beeld glad zonder gehakkel. De vraag blijft of de Philips tv wel een correcte 24p pulldown maakt 8)7

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 20:02
Aardig wat toestanden zo te lezen.
Ik heb Philips eindelijk maar eens gebeld over mijn 46pfl9704, die last heeft van backlight bleeding.
Zet ik hem bijv. op HDMI 1 en ipv een strak zwart beeld met de "HDMI 1" OSD, krijg ik een heel grijs onregelmatig beeld te zien.

Over een paar dagen gaan ze me bellen voor een afspraak. Ben benieuwd.

Ook belachelijk trouwens die vertraging van 100ms met PNM.
Gelukkig ondersteunen m'n HTPC en m'n home cinema audio delay.

[ Voor 15% gewijzigd door STING op 16-01-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06:19
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:34:
[...]

oké jurgen,

Top als jij wat op papier zet.
moeten er wel meer mensen mee willen doen.
dus iedereen die allang problemen heeftmet deze lijn tv's. nu ff inhaken.
en twitter dit ook even, zit ik niet op.
kunnen we niet een blog er aan toewijden.
zodat als menen het googelen, meteen de problemen zien, zo krijgen we ze wel aan het werk om wat vaart zetten om een goede tv te maken.

Ik weet dat ze er niet op zitten wachten dat we het publiekelijk maken.

want enige wat we willen is waar voor ons geld, dus een goede tv..toch?
Ik wil me graag erbij inschrijven, sinds update .027 wederom meer geluidsuitvallen.
Om maar niet te spreken over de audio delay icm home cinema... drama... en ik kan geen vertraging instellen via mijn cinema, (hij is alweer 5 jaar oud).
Gamen met de xbox360 is een ramp geworden... om de haverklap freezed het beeld.
Dat was ook met software .023 maar niet met 025.
Beeld kwaliteit is naar mijn idee minder geworden.
Geen enkel verschil als je 400hz aan / uit hebt.
Mocht jullie nog info nodig hebben let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan enkel verschil bij 400hz en Perfect Resolution als ik een 3D film aan het bekijken ben.

Als ik dan 200Hz selecteer, knippert het beeld als een oude 50Hz televisie, echt blij dat ik 400Hz optie heb.
Bij perfect resolutie zie je (als je het beeld dan op pauze zet) duidelijk dat het beeld scherper wordt.

Let wel, dit is enkel bij 3D films dat ik het zie (met 3D optie aan en brilleke op natuulijk).

Op zich wel logisch, want het menselijk oog kan ongeveer tot 50Hz waarnemen, vandaar de 100Hz televisies vroeger die knipper vrij waren.
Dus het oog ziet dus echt geen verschil tussen 200hz en 400hz, onmogelijk.

Hoe dat nu precies zit met de 3D bril weet ik niet precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:43:
Ik heb vanavond Boer zoekt Vrouw gezien (uiteraard als testcase :P ) Er vielen mij 2 dingen op. De beelden zijn haarscherp veel scherper dan veel andere programma's.Of is dit echt HD en de rest niet.
Volgens mij het laatste. NOS (NL 1,2, 3 enz) heeft goede studio-cams. Nieuwere live programma's zoals the Voice of BzV ook. Maar veel meuk wordt nog met wat oudere cams opgenomen en gewoon geupscaled naar 1080i. Of het zijn gewoon nog oudere opnames. Tja, dat is een beetje nepperij dus, want je verwacht "altijd" HD-kwaliteit.. Ik heb 's gelezen dat 70% nog "SD" kwaliteit is en hooguit 30% "HD" kwaliteit en dat proppen ze in 1080i naar de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond ging de backlight van mijn 9705 (0.27) volledig in de stress en liep NL 3 helemaal vast.
Ook heb ik nog steeds geluidsproblemen. Ga er maar weer melding van maken bij Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:53:
Ik kan enkel verschil bij 400hz en Perfect Resolution als ik een 3D film aan het bekijken ben.

Als ik dan 200Hz selecteer, knippert het beeld als een oude 50Hz televisie, echt blij dat ik 400Hz optie heb.
Bij perfect resolutie zie je (als je het beeld dan op pauze zet) duidelijk dat het beeld scherper wordt.

Let wel, dit is enkel bij 3D films dat ik het zie (met 3D optie aan en brilleke op natuulijk).

Op zich wel logisch, want het menselijk oog kan ongeveer tot 50Hz waarnemen, vandaar de 100Hz televisies vroeger die knipper vrij waren.
Dus het oog ziet dus echt geen verschil tussen 200hz en 400hz, onmogelijk.

Hoe dat nu precies zit met de 3D bril weet ik niet precies.
Wat zijn jou ervaringen met 3D,is de beeldkwaliteit aanvaardbaar of last van ghosting??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 14:43
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een nieuwe TV.
Omdat mijn voorkeur ligt bij een TV met Ambilight volg ik al even dit topic.

Tot nu toe ben ik erg terughoudend wat betreft een Philips model te kopen.
En als ik alle geruchten en berichten zo een hoor/lees is dat niet onterrecht.

Ik heb enkele vragen:

Er is mij verteld in een zaak dat er ook misschien een 40PFL9705H ZONDER 3D zou komen.
Aangezien ik een TV wil van 40"en GEEN 3D klinkt dat wel als mooi nieuws.....
Helaas kan ik er nergens iets over vinden.....
Zijn de huidige generaties (9705, 8605, 7605) van Philips überhaupt wel aan te raden met al die problemen?
Hoor juist verhalen (ook van verkopers) dat het niet goed gaat op het moment.

Heb nu enorme twijfels of ik me er wel aan moet wagen om een Philips TV te kopen die vaker bij de reparatie gaat staan dan in mijn woonkamer.
Ben nu maar voor de zekerheid ook aan het orienteren naar TV's van Sony en Samsung.

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Robbie31, De 3D is superscherp en de diepte is erg mooi.
Wel heb je bij de popouts of iets wat heel diep ligt, last van ghosting.
Ik hoop dat ze dat snel oplossen, heb inmiddels een verzoek neergelegd voor een extra instelling, die de ghosting zou kunnen verminderren en zelfs kan weghalen. (aan/uit duur van de bril aanpassen)

Deze ghosting komt omdat de LCD's die in een LCD/LED tv zitten, niet snel genoeg doven en dus nog een beetje zichtbaar zijn voor het andere oog.

Mijn advies is, als je een goede 3D tv wilt zonder ghosting, schaf dan een panasonic plasma aan.
Ook zou ik dan een grote kiezen >46", dus vanaf 50".
Zo groot denk je nu, maar geloof me, dat is veel mooier voor de 3D.
Geloof de verkopers hier niet in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tijgertje84, ik heb nog geen enkel probleem gehad met mijn 40" 9705 televisie.
Enkel de ghosting die er af en toe is bij 3D, is soms vervelend, maar daar zal jij geen last van hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akka30
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-03-2011
Tijgertje84 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:15:
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een nieuwe TV.
Omdat mijn voorkeur ligt bij een TV met Ambilight volg ik al even dit topic.

Tot nu toe ben ik erg terughoudend wat betreft een Philips model te kopen.
En als ik alle geruchten en berichten zo een hoor/lees is dat niet onterrecht.

Ik heb enkele vragen:

Er is mij verteld in een zaak dat er ook misschien een 40PFL9705H ZONDER 3D zou komen.
Aangezien ik een TV wil van 40"en GEEN 3D klinkt dat wel als mooi nieuws.....
Helaas kan ik er nergens iets over vinden.....
Zijn de huidige generaties (9705, 8605, 7605) van Philips überhaupt wel aan te raden met al die problemen?
Hoor juist verhalen (ook van verkopers) dat het niet goed gaat op het moment.

Heb nu enorme twijfels of ik me er wel aan moet wagen om een Philips TV te kopen die vaker bij de reparatie gaat staan dan in mijn woonkamer.
Ben nu maar voor de zekerheid ook aan het orienteren naar TV's van Sony en Samsung.
Ik ben zeer tevreden met de 40pfl9705, behoudens het geluidsuitval met de UPC box, hetgeen is opgelost in firmware versie 027, is dit echt een prachtige TV. Ik vond wel dat 027 een iets minder mooi plaatje gaf. Echter, sinds ik de cyclus 023, 025, 027, 023, 027 (incl tussenliggende fabrieksinstellingen) heb toegepast is het beeld weer als vanouds mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:25:
Ik hoop dat ze dat snel oplossen, heb inmiddels een verzoek neergelegd voor een extra instelling, die de ghosting zou kunnen verminderren en zelfs kan weghalen. (aan/uit duur van de bril aanpassen)

Deze ghosting komt omdat de LCD's die in een LCD/LED tv zitten, niet snel genoeg doven en dus nog een beetje zichtbaar zijn voor het andere oog.

Mijn advies is, als je een goede 3D tv wilt zonder ghosting, schaf dan een panasonic plasma aan.
Alleen zit ik nu opgescheept met de 40pfl9705 ;)
Zou je het me aanraden toch het 3D pakket aan te kopen voor deze 9705 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey lot genoten,

Ik ben dus ook verkoper van die 9705.
het blijkt dat de 40 inch beter 3d produceert dan de 46 inch
dit verteld de technische dienst van e-care mij.

maar als je goede 3D tv wil zou ik voor Panasonic gaan by far de rustigste 3D
is wel plasma.
Als die fantastische Ambilight er niet op gezeten had, was de retour keuze een stuk makkelijk geweest.

de gene die nergens last van heeft en een 46pfl9705h tv heeft.
kan je mij dan de instellingen vertellen.
het is toch raar dat als je alle snelle beeld instellingen neemt dat alle glanzende haren het watereus effect krijgen.
als je met de gamma speelt kan je het weg krijgen.
dus wie weet de beste instelling.
terwijl ik eigenlijk vind dat dit bij geen één instelling voor mag komen...oke msschien bij intens.

wat vinden jullie?

gr
JIm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
akka30 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:28:
[...]

Ik ben zeer tevreden met de 40pfl9705, behoudens het geluidsuitval met de UPC box, hetgeen is opgelost in firmware versie 027, is dit echt een prachtige TV. Ik vond wel dat 027 een iets minder mooi plaatje gaf. Echter, sinds ik de cyclus 023, 025, 027, 023, 027 (incl tussenliggende fabrieksinstellingen) heb toegepast is het beeld weer als vanouds mooi.
Is dit geluidsuitval/probleem alléén bij UPC boxen??
Ik heb straks Zigoo en een zo'n Cisco Interactieve HD Recorder en wil graag weten of er mensen zijn met die combinatie... en dus weten te vertellen dat die combi goed gaat :)?

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer tevree over de 40" 9705, de upscaling vind ik zo goed, dat het gewoon op native HD lijkt.

Over de 3D kwaliteit ben ik ook goed tevree, maar de ghosting bij popout zou wat minder mogen.
Dat wordt overigens wel stukken minder als de TV warm is (dan reageert het lcd scherm sneller).
Bij gewone, niet overdreven 3D effecten heb ik er geen last van.

Ik raad wel aan om de kamer goed donker te maken, ambilight uit te zetten en muur bevestiging voor het beste en mooiste 3D effect.
Als je de tv op een kastje zet, spiegelt het kastje en daardoor hinderlijk voor 3D.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 17:52
de hoge pieptoon die een 9705 kan produceren vooral bij wit of zwart beeld.. is dat een software probleem of een hardware matig probleem?

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwanrooy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 20:29
Shocked schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:09:
Nog een foutje in de 9705h serie? :?

Ik heb nog eens kritisch naar de verwerking van de signalen gekeken (24p) van bluray dvd's.
Getest met Panasonic BD60 en Marantz M-ER803 die beide 24p kunnen sturen.
Volgens Philips (specs) kan de tv 24p 1080p aan.
Dus we hebben een 24p > 24p connectie via de hdmi.

Nou is er bijvoorbeeld bij de bluray van "Salt" in de menu-intro wat gehakkel te zien ( en ook in de rest van de film bij panning-shots e.d.). Tot zover duidelijk, want een 24p film "mist" bij omzetting naar 25 fps 1 beeldje en af en toe geef dat het micro-gehakkel. Beide spelers geven allebei dezelfde "stottering", staan op 24p uitvoer etc.
MAAR, zou eigenlijk bij 24p>24p het gewoon niet "smooth" moeten zijn? Is dat niet de bedoeling van het geheel?

HDNM aanzetten helpt natuurlijk en "effent" het beeld glad zonder gehakkel. De vraag blijft of de Philips tv wel een correcte 24p pulldown maakt 8)7
Ik heb hier ook last van, dacht eerst dat het aan de source lag maar vooral bij 1080P hd materiaal hakkelt het beeld af en toe bij vloelende panning shots... ik denk dat het mainboard gewoon te traag is, zijn er nog meer mensen die hier last van hebben? De monteur van technorep viel het ook meteen op en had dit nog nooit gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwanrooy
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:09:
[...]

Heb jou instellingen ff uitgetest ,maar persoonlijk vind ik deze iets te donker ,mischien is het een gewoonte van me.Vind mn instellingen wel enkel bij sommige programma's lichten de gezichten wel fel op .Zal mischien wel normaal zien ,want bij weer andere zijn de gezichten echt natuurlijk gedetailleerd
Kennen jullie de site FlatpaneldHD.com? Hier staat een volledige review met een calibratie. Ik ben zeer tevreden over de instellingen

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1291289229

Picture preset: Custom
Contrast 48
Color: 50
Brightness: 50
Sharpness: 0
Noise reduction Off
Tint Custom
Perfect Natural Motion Off
400 Hz Clear LCD On/Off
Super resolution Off
Perfect Contrast Off
Dynamic backlight Best picture
MPEG artefact reduction Off
Gamma -1
R Gain 121
G Gain 105
B Gain 92
Light sensor On/Off

Ik zet alleen PNM aan, 400 Hz Clear LCD aan en de light sensor op aan. Persoonlijk vind ik het beeld dan vloeiender bij 24fps materiaal. als je 400hz Clear LCD uit zet dan zet je automatisch ook local dimming uit. De light sensor staat altijd uit omdat ik altijd hetzelfde beeld wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwanrooy
Mijn 46PFL9705 is al 2x 3 weken weggeweest ter reparatie. Er zit een nieuw panel in voor 3D weergave, de pieptoon is eruit gehaald en het mainboard is vervangen.

De volgende problemen heb ik nog: ik kan iedere week 2 of 3 keer alle instellingen opnieuw maken omdat de te ze kwijt is (ambilight is uit of wit), Beeldinstellingen staan weer op default fabrieksinstellingen.

Verder loopt de tv een paar keer per week vast. De linkerhelft van het beeld staat stil en de rechterhelft speelt verder maar de kleuren e.d. zijn anders. Volgens mij mag er weer een nieuw mainboard in om dit op te lossen. Ik ben er eigenlijk een beetje klaar mee en wacht tot er meer mensen zijn die over deze tv klagen we we ons geld terug krijgen of een type van de nieuwe PFL9706 serie.

Zijn er meer mensen met deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Hebben jullie enig idee wanneer de 46PFL9706 gaat uitkomen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_buyandsell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-09 23:48
Schizo007nl schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:52:
de hoge pieptoon die een 9705 kan produceren vooral bij wit of zwart beeld.. is dat een software probleem of een hardware matig probleem?
hoge pieptoon is meestal de geschakelde voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
Gisteren bij de BCC langs geweest en nu hadden ze daar nog een laatste model staan van de 42PFL9664H.
Is het verstandig voor mij om aan dit 'oudere' model te wagen dan de nieuwe 97x5 modellen?
Deze is daarnaast ook nog eens afgeprijsd (kon hem voor 1175,- meenemen) waardoor aantrekkelijk.
Ik lees toch hier en daar (kieskeurig) dat men vaak problemen heeft met vlekken en lees vaak dat het moederbord of voeding (soms zelfs scherm) wordt vervangen.
Zijn er speciale serienummers/productieweeknummers die dit vaak meemaken of allemaal en is de kans net zo groot bij model die ik nu (misschien) wil halen?

Uiteraard ben ik van plan om de verkoper eens het servicemenu (062696i) te laten zien hoeveel uren dat deze tv al aan heeft gestaan, want het is natuurlijk wel al een ouder model ondanks dat hij zegt dat hij net is uitgepakt... :+
Weet nu eigenlijk niet of ik hem juist moet nemen bij veel branduren of juist niet.... je zou zeggen dat bij veel branduren eventuele problemen wel

Zit enorm te twijfelen en aangezien de 40PFL9705H 3D is wil ik heb die niet, want ik ga niet betalen voor iets wat ik toch niet ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=35384286,noline]Zit enorm te twijfelen en aangezien de 40PFL9705H 3D is wil ik heb die niet, want ik ga niet betalen voor iets wat ik toch niet ga gebruiken.
Toestel is 3D ready, als je 3D wilt moet je de transmitter en brillen er bij kopen...dus je betaald niet voor iets dat je niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rwanrooy schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:25:
Mijn 46PFL9705 is al 2x 3 weken weggeweest ter reparatie. Er zit een nieuw panel in voor 3D weergave, de pieptoon is eruit gehaald en het mainboard is vervangen.

De volgende problemen heb ik nog: ik kan iedere week 2 of 3 keer alle instellingen opnieuw maken omdat de te ze kwijt is (ambilight is uit of wit), Beeldinstellingen staan weer op default fabrieksinstellingen.

Verder loopt de tv een paar keer per week vast. De linkerhelft van het beeld staat stil en de rechterhelft speelt verder maar de kleuren e.d. zijn anders. Volgens mij mag er weer een nieuw mainboard in om dit op te lossen. Ik ben er eigenlijk een beetje klaar mee en wacht tot er meer mensen zijn die over deze tv klagen we we ons geld terug krijgen of een type van de nieuwe PFL9706 serie.

Ik had exact dezelfde problemen...Bij mij is inmiddels de panel firmware geupdate ivm 3d (panel vervangen doen ze niet meer), het SSB vervangen,de .27 firmwar erop geplaatst en de psu is vervangen. Toen ik hem hiervan terugkreeg had de TV opstartproblemen en het geluid deed het niet meer...Vandaag krijg ik hem weer terug, maar nu met wederom een nieuwe SSB (moederbord). Ik wacht met smart:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06:19
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:13:
[...]

Ik had exact dezelfde problemen...Bij mij is inmiddels de panel firmware geupdate ivm 3d (panel vervangen doen ze niet meer), het SSB vervangen,de .27 firmwar erop geplaatst en de psu is vervangen. Toen ik hem hiervan terugkreeg had de TV opstartproblemen en het geluid deed het niet meer...Vandaag krijg ik hem weer terug, maar nu met wederom een nieuwe SSB (moederbord). Ik wacht met smart:)
Heb ook dezelfde problemen. Alleen zijn alle problemen bij mij thuis "opgelost"
SSB vervangen
Pieptoon verwijderd
Nieuw paneel ivm uitgevallen LED.
Nog steeds zo nu en dan ambilight dat niet Dynamisch is en dus wit uitstraald, kan de ambilight in de menu's niet meer selecteren. TV aan / uit zetten helpt dan wel weer.
Na update .27 beeld slechter, meer flikkeringen zoals eerder vermeld in dit forum, geluids uitvallen zijn weer in meerdere mate, film kijken via home theater loopt geluid niet sync, beeld van xbox360 bevriest vaak.

Gisteren avond met Philips gebeld, er werd bevestigd dat update .027 niet is wat men er had van verwacht (wat betreft de geluids uitvallen) Men gaat nu kijken naar andere oplossing voor mij en dr zal weer nieuwe firmware ontwikkeld worden. In afwachting van...

[ Voor 9% gewijzigd door pielle007 op 18-01-2011 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rwanrooy schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:25:

Dat nieuwe panel voor 3D weergave ?over welke serie of type panel spreken we dan ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mijn TV is eindelijk terug..met nieuw SSB (fw versie 0.27), Nieuwe panel firmware voor 3d, nieuwe PSU. Beeld ziet er goed uit (mi beter als voorheen) en ik heb 5 minuten van avatar 3D gekeken (side by side Bluray via PCH) en dat zag er prima uit....Ik had nu niet veel tijd om verder te testen, maar dat zal ik vanavond zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben benieuwd, moet je eens kijken of je crosstalk ziet bij het kijken van 3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreO
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-09 11:04
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:25:

De Pana 50" heeft inderdaad een goede 3D, maar ook hier is ghosting aanwezig, misschien wel minimaal maar toch. Verder is het een minder luxe toestel, maar de grootste kwaal is wel dat bijvoorbeeld bij voetbalwedstrijden wanneer er een schitterende pass a la van Bronckhorst gegeven wordt de bal wel heel rare bewegingen maakt. Op geen enkele TV last van, maar op de Pana wel, en als je dan belt wordt je afgescheept met "het ligt aan de tuner". Waarop ik hem gelijk teruggebracht heb. De service bij Philips is veel en veel beter, alleen jammer dat ik die al een paar maanden nodig heb.

Jij hebt het over de aan/uit duur van de brillen, persoonlijk denk ik ook dat de brillen niet donker genoeg worden. Heb 3D gekeken op een laptop via NVidia3D en die shutterbril lijkt donkerder te worden en er is minder ghosting te bespeuren dan op de Pana. Terwijl het laptop lcd-scherm maar 12ms is.

Ik geloof nog steeds dat Philips het voor elkaar gaat krijgen dat het 3D gedeelte goed gaat komen, misschien tegen beter weten in, want het toestel is toch lang genoeg uit om het geregeld te hebben, net als het geluid. In mijn donkere uren denk ik wel eens dat de ingenieurs broddelwerk hebben geleverd en dat er daarom geroepen wordt "het ligt binnen de specificaties" :( 8)7 ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PierreO schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:26:
[...]

De Pana 50" heeft inderdaad een goede 3D, maar ook hier is ghosting aanwezig, misschien wel minimaal maar toch. Verder is het een minder luxe toestel, maar de grootste kwaal is wel dat bijvoorbeeld bij voetbalwedstrijden wanneer er een schitterende pass a la van Bronckhorst gegeven wordt de bal wel heel rare bewegingen maakt. Op geen enkele TV last van, maar op de Pana wel, en als je dan belt wordt je afgescheept met "het ligt aan de tuner". Waarop ik hem gelijk teruggebracht heb. De service bij Philips is veel en veel beter, alleen jammer dat ik die al een paar maanden nodig heb.

Jij hebt het over de aan/uit duur van de brillen, persoonlijk denk ik ook dat de brillen niet donker genoeg worden. Heb 3D gekeken op een laptop via NVidia3D en die shutterbril lijkt donkerder te worden en er is minder ghosting te bespeuren dan op de Pana. Terwijl het laptop lcd-scherm maar 12ms is.

Ik geloof nog steeds dat Philips het voor elkaar gaat krijgen dat het 3D gedeelte goed gaat komen, misschien tegen beter weten in, want het toestel is toch lang genoeg uit om het geregeld te hebben, net als het geluid. In mijn donkere uren denk ik wel eens dat de ingenieurs broddelwerk hebben geleverd en dat er daarom geroepen wordt "het ligt binnen de specificaties" :( 8)7 ;w
De ghosting op de 3D ligt dit dan grotendeels aan de brillen denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:29
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:06:
Nou mijn TV is eindelijk terug..met nieuw SSB (fw versie 0.27), Nieuwe panel firmware voor 3d, nieuwe PSU. Beeld ziet er goed uit (mi beter als voorheen) en ik heb 5 minuten van avatar 3D gekeken (side by side Bluray via PCH) en dat zag er prima uit....Ik had nu niet veel tijd om verder te testen, maar dat zal ik vanavond zeker doen!
Hey Ik heb ook avatar 3D SBS geprobeerd op mijn TV , ik merk echter wel dat SBS meer crosstalk heeft dan "native" bluray.

Ik ben dus benieuwd of je echt minimale crosstalk hebt nu.

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlowFish schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:15:
[...]

Hey Ik heb ook avatar 3D SBS geprobeerd op mijn TV , ik merk echter wel dat SBS meer crosstalk heeft dan "native" bluray.

Ik ben dus benieuwd of je echt minimale crosstalk hebt nu.

:o
Ik zal vanavond verder testen -> al ben ik nu nog steeds kotsmisselijk 8)7 van die 5 minuten 3d kijken...en dat was niet omdat het beeld zo slecht was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreO
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:07:
[...]

De ghosting op de 3D ligt dit dan grotendeels aan de brillen denk je?
Wat ik zie is dat de brillen van de NVidia3DVision donkerder worden wat als gevolg kan hebben dat het oog beter afgesloten wordt voor het beeld wat niet voor dat oog bestemd is.

X talk komt volgens mij alleen op bepaalde plaatsen/dieptes voor, als voorbeeld, de ondertiteling van Avatar wordt op verschillende plaatsen/dieptes weergegeven waarbij vaak de dubbele letters niet om te pruimen zijn en soms staan ze goed, de film an sich ziet er behoorlijk goed uit. De ondertiteling bij RE Afterlife staat goed, de film ziet er verder behoorlijk goed uit. :) :P _/-\o_

Als alle 3D's kwalitatief zo zijn en het geluidsprobleem was verholpen, wegvallen en synchronisatie, heb ik weinig reden meer om te klagen, daarom geloof ik nog in Philips (ik vind dat ambilight zo mooi, ik moet dus wel). Maar neem nou de film Cats & Dogs dan heb ik het weer helemaal gehad, dan denk ik weer 3D sucks. :(
Maar kijk ik die op de laptop is er niets mis mee. 8)7

Van de week keek ik een stukje Cats & Dogs en daarna naar TV waarbij het geluid wegviel toen had ik het helemaal gehad, ik weet nu dat ik gelijk daarna niet Philips moet bellen want ik heb me daar toch een partij staan foeteren, maar ik had het echt helemaal gehad, genieten was er totaal niet meer bij. Nu denk ik wat ben ik toch eigenlijk zielig dat ik me door een TV uit het veld laat slaan. Ze zouden het bandje nog eens afluisteren en als dat helpt heeft het toch zijn functie gehad. O-) :F :'( :O ;w (inderdaad, zeg maar dag met je handje)

PS. Bij Avatar ½SBS staat de ondertiteling wel goed, mijn technische kennis komt dus duidelijk te kort om dat te snappen.

[ Voor 22% gewijzigd door PierreO op 18-01-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu is Cats en Dogs wel een heel slechte 3D film, ik heb die gewoon in 2D gekeken.
Deze film is ook geen native 3D, maar is nadien omgezet van 2D in 3D met alle rariteiten als gevolg.
Er is dus geen rekening gehouden met 3D waardoor je bij die film dus soms helemaal scheel gaat kijken door overdreven diepte (met als gevolg meer ghosting/crosstalk).

Tot nu toe vind ik de beste die ik heb gezien: Avatar, Despicable Me (op intro na, dat was veel crosstalk) en Christmas Carol.

Ps, je moet wel ff het scherm laten opwarmen, dat scheelt echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holthofw
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-12-2023
Snap het even niet. Avatar 3D kan ik niet vinden bij bol.com.
Waar is die dan te koop.

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal zo half 2011 worden voordat die te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb wat getest nu de TV terug is:
- De 3D is stukken beter dan voorheen, maar nog steeds niet geweldig. Avatar sbs 3d is leuk, maar bijv sammys adventures is niet om aan te zien (crosstalk). Blijkbaar toch erg afhankelijk van de source. Ook avatar is niet 100% overigens...
- De 2D is ook stukken beter:
* knipperen bij bepaalde haarkleur is weg (ook bij gestreepte truien)
* Ghosting is weg
* Overall Beeldkwaliteit is gewoon nog perfecter
- Piepen is verdwenen

Wat werkt nog steeds niet goed:
- local dimming is in bepaalde scenes niet om aan te zien (veel fouten)
- auto fill werkt niet altijd.. /niet goed

Ik verloor ook vaak mijn instellingen etc -> maar dat kan ik nog niet beoordelen. Ik wil nog testen met dat 3d testplaatje, maar die kan ik ff zo snel niet vinden. Zal ik morgen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey lot genoten ,

hoe zet je
R Gain 121
G Gain 105
B Gain 92
ik kan het niet vinden.
wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:52:
hey lot genoten ,

hoe zet je
R Gain 121
G Gain 105
B Gain 92
ik kan het niet vinden.
wat moet ik doen?
Configuratie
TV-instellingen >klik
Beeld>naar rechts met pijl
Je smart beeld is bijv. cinema of persoonlijk
scroll naar beneden tot Tint
zet Tint op gewenst
nu gaat optie "gewenste tint oplichten"
ga naar gewenste tint
klik naar rechts en voer de waarden in

klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 16:04
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:07:
Hallo,

Hebben jullie enig idee wanneer de 46PFL9706 gaat uitkomen??
Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Ik heb van Philips weinig TV-nieuws vernomen tijdens de CES? Wanneer komt Philips over het algemeen met een presentatie van nieuwe modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
smallville schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 03:28:
Voor wie nog een Philips wil kopen:
.....
Actiemodellen met €300.- korting.
- 58PFL9955H
- 56PFL9954H
- 40PFL9904H
Actie loopt geloof van 27-11-2010 tm 2-1-2011
De 40PFL9904H staat al een tijdje in de Postbank rentepuntenwinkel voor 1500 euro. Een elektronica item wat aanzienlijk goedkoper is dan in de webshops... heel opmerkelijk is dat. Zouden ze gedumpt worden? Het model is al weer een jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreO
holthofw schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:05:
Snap het even niet. Avatar 3D kan ik niet vinden bij bol.com.
Waar is die dan te koop.
Als je een Pana koopt dan krijg je Avatar 3D kado. Dat is het enige voordeel wat ik had aan mijn tijdelijke aankoop van de Pana. :) En het feit dat ik nu weet dat Pana ook geen goede keus was geweest. |:( O-) ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pierro, wat was het probleem dan met de Panasonic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreO
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:38:
@Pierro, wat was het probleem dan met de Panasonic ?
Het probleem met de Pana was het duidelijks te zien bij het voetballen (en tennis) wanneer de bal op ¾hoogte van de linkerkant van het scherm met een lichte boog naar de rechterkant van het scherm ging. Dan was het net of de bal ging verschralen/schilferen en bewoog hij ook nog eens stukjes achteruit, heel vreemd, net of de mpeg codering niet goed werkte, maar het was een life uitzending, en op mijn andere TV ging die bal in ieder geval wel egaal over de beeldbuis, ik heb hier bij andere TV's nooit last gehad en na mijn Panasonic tijd ook niet meer. Ik ben toen aan het stoeien geweest met de instellingen maar kreeg het niet weg, daarom belde ik Panasonic op om te vragen hoe of wat, en ik kreeg onmiddellijk het antwoord dat het aan mijn tuner lag. Mijn tuner werkt via glasvezel en UTP, toen ik opmerkte dat ik het met geen enkele andere TV tegenkwam werd me min of meer duidelijk gemaakt dat het niet aan de TV lag punt. Daarna ben ik gaan internetten en zag dat het probleem wat ik had niet vreemd was en daar wilde ik niet mee dealen.

Zo uit de doos doet de Pana het 3D gedeelte fantastisch, erg indrukwekkend, maar ga je iets langer kijken zie je ook dingen die niet perfect zijn in 3D, maar dat anno 2010 het 2D gedeelte dat soort mankementen vertoonde stoorde mij nog het meest. Dus teruggebracht en de Philips gehaald.

En nu zit ik met het geluid te tobben, wegvallen en synchronisatie en het 3D gedeelte wat (nog) niet goed werkt. Philips heeft een betere klantenservice die me het gevoel geeft dat het goed komt, maar ja als dat maanden duurt gaat dat goede gevoel ook over in irritatie. :( ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb verder niet veel last dat het geluid niet sync loopt. Als ik het zie (wat je al snel ziet) druk ik gewoon nog een keer op het kanaal nummer en dan is het wel goed.
Dus als ik bv op 6 klik (sbs) en zie dat het niet sync loopt, klik ik nog een keer op 6.
Komt volgens mij enkel voor als ik te snel aan het zappen ben geweest.
Via spid uitgang heb ik het nog niet gehad, maar die heb ik niet zo vaak aan.

Wegvallen van het geluid heb ik voornamelijk soms op de HD zenders. De processor van de TV doet dan denk ik nog iets op de achtergrond en dan is het mis. Ook mijn beeld heeft dan even storing.
Daarna denk ik dat de processor het niet snapt en zap ik ff naar een ander kanaal en weer terug en is het weer in orde.

Ik kan er mee leven, het beeld blijft namelijk fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreO
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:41:
Ik heb verder niet veel last dat het geluid niet sync loopt. Als ik het zie (wat je al snel ziet) druk ik gewoon nog een keer op het kanaal nummer en dan is het wel goed.
Dus als ik bv op 6 klik (sbs) en zie dat het niet sync loopt, klik ik nog een keer op 6.
Komt volgens mij enkel voor als ik te snel aan het zappen ben geweest.
Via spid uitgang heb ik het nog niet gehad, maar die heb ik niet zo vaak aan.

Wegvallen van het geluid heb ik voornamelijk soms op de HD zenders. De processor van de TV doet dan denk ik nog iets op de achtergrond en dan is het mis. Ook mijn beeld heeft dan even storing.
Daarna denk ik dat de processor het niet snapt en zap ik ff naar een ander kanaal en weer terug en is het weer in orde.

Ik kan er mee leven, het beeld blijft namelijk fantastisch.
In principe is er dus niets aan de hand. Vroeger hadden we thuis ook een CRT kleuren TV, en wanneer de kleuren wegvielen gaf je een klap tegen de zijkant. Maar de TV's hebben tegenwoordig geen zijkant meer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

looool

Nog vroegerder moest je het laadje voor de afstemming openlaten staan,
anders verliep er 1 van de 6 beschikbare zenders.
Ook moesten we heel voorzichtig de volume schuif omhoog duwen, anders kraakte het te hard.

Dus zo slecht hebben we het nu nog niet, we zijn mss wat verwend tegenwoordig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokian95dude
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 06:29

Nokian95dude

I'll be back!!

PierreO schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:11:
[...]

Het probleem met de Pana was het duidelijks te zien bij het voetballen (en tennis) wanneer de bal op ¾hoogte van de linkerkant van het scherm met een lichte boog naar de rechterkant van het scherm ging. Dan was het net of de bal ging verschralen/schilferen en bewoog hij ook nog eens stukjes achteruit, heel vreemd, net of de mpeg codering niet goed werkte, maar het was een life uitzending, en op mijn andere TV ging die bal in ieder geval wel egaal over de beeldbuis, ik heb hier bij andere TV's nooit last gehad en na mijn Panasonic tijd ook niet meer. Ik ben toen aan het stoeien geweest met de instellingen maar kreeg het niet weg, daarom belde ik Panasonic op om te vragen hoe of wat, en ik kreeg onmiddellijk het antwoord dat het aan mijn tuner lag. Mijn tuner werkt via glasvezel en UTP, toen ik opmerkte dat ik het met geen enkele andere TV tegenkwam werd me min of meer duidelijk gemaakt dat het niet aan de TV lag punt. Daarna ben ik gaan internetten en zag dat het probleem wat ik had niet vreemd was en daar wilde ik niet mee dealen.

Zo uit de doos doet de Pana het 3D gedeelte fantastisch, erg indrukwekkend, maar ga je iets langer kijken zie je ook dingen die niet perfect zijn in 3D, maar dat anno 2010 het 2D gedeelte dat soort mankementen vertoonde stoorde mij nog het meest. Dus teruggebracht en de Philips gehaald.

En nu zit ik met het geluid te tobben, wegvallen en synchronisatie en het 3D gedeelte wat (nog) niet goed werkt. Philips heeft een betere klantenservice die me het gevoel geeft dat het goed komt, maar ja als dat maanden duurt gaat dat goede gevoel ook over in irritatie. :( ;w
Nou als ik dat zo hier lees zijn er toch way veel meer problemen bij de Philips toenstellen dan bij Panasonic dus zo slech zijn die anders nog niet. En bovendien kan je niet aan 1 toestel concluderen dat een merk niet goed is want Panasonic is dat overigens wel.
Maargoed gezeur heb je toch bij elk merk. Maakt ook niet uit of t een tv is of een reciever of wat dan ook. En Philips is ook goed alleen moet ik er dus echt nooit een tv van hebben. Desondanks heb je goede en slechte ervaringen. Maar geloof me zeker weten dat je dat bij Philips ook kan tegenkomen. Mensen die anders zeggen liegen gewoon want dat kan gewoonweg niet.

Bovendien zijn er heel wat probs met een FWU op te lossen. Of t nu out of the box goed werkt of niet, t gaat er toch om dat je uiteindelijk zo goed mogelijke kwaliteit wil? Ik heb er best een FWU voor over hoor.

Those you can't see are more present than you'll imagine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreft geluidsprobleem:
Heeft iemand van jullie wel eens dat het geluid uitvalt en niet meer terug komt ?
Laatste tijd regelmatig als ik via mijn media speler (AC Ryan) iets afspeel dat plotseling het geluid uitvalt en ook niet eerder terug is als dat ik de tv met de schakelaar heb uitgezet en weer aangezet.
Met gewoon tv kijken is dit nog nooit gebeurd.

Heb kortgeleden de fabrieksinstellingen terug moeten zetten en sinds die tijd ook problemen met het niet in sync zijn van beeld en geluid.

Monteur is voor het 3D gebeuren en de piep reeds geweest en dat is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 08:27:
Betreft geluidsprobleem:
Heeft iemand van jullie wel eens dat het geluid uitvalt en niet meer terug komt ?
Laatste tijd regelmatig als ik via mijn media speler (AC Ryan) iets afspeel dat plotseling het geluid uitvalt en ook niet eerder terug is als dat ik de tv met de schakelaar heb uitgezet en weer aangezet.

Heb kortgeleden de fabrieksinstellingen terug moeten zetten en sinds die tijd ook problemen met het niet in sync zijn van beeld en geluid.

Ja ik had dat toen de TV terug kwam van reparatie met de .27 FW update. Die mijns inziens een aantal zaken oplost, maar ook veel problemen heeft. Het lijkt wel of die .27 fw eigenlijk specifiek voor die 21:9 tv is gemaakt...verschil tussen HD en SD is ineens mega groot sinds deze update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreft geluidsprobleem:

Welk probleem had je dan met 3D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat ik de bluray speler bdp8000 ga aankopen voor op mijn 40pfl9705,is er iemand die deze combinatie heeft?? Nu heb ik wel begrepen dat de bluray geen hdmi uitgang voor naar de receiver heeft en dit zou dan effect hebben op hd geluid ?? Ben er zelf zo niet in thuis maar als ik deze aansluit op de digitale coaxiale aansluiting naar mijn receiver zou dit dan zo een verschil uitmaken??Iemand die me hier een beetje wegwijs kan in maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 19:47

Borry

prutsen is mijn leven

Betreft geluidsprobleem:
Probeer het eens op een andere HDMI ingang.
Als ik overschakel van HDMI 1 naar HDMI 2, b.v. van Blu-Ray naar Decoder, heb ik soms ook geen geluid.
Dan helpt alleen nog maar een keer op stand-by zetten.
Volgens mij heeft het hele geluidsprobleem met de HDMI ingangen te maken.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Robbie31, Ik heb ook de 40pfl9705 en heb een hdd recorder, een ryan mediaplayer, de 3D bdp7500mk2 bluray speler en een 'wat oudere' philips dolby set (welke enkel digitale coax input ondersteund).

Nu heeft de 40pfl9705 toevallig een digitale coax uitgang welke het geluid van ALLE aangesloten apparatuur doorgeeft, dmv passthru.

Voorheen kon ik enkel 1 apparaat aansluiten via de coax.
Nu switched de TV voor mij, heel erg fijn.
Dus ik heb de bluray speler en de ryan mediaplayer via hdmi aangesloten op de TV en de audio van deze 2 apparaten (dolby/dts) loopt dan automatisch (via die coax uitgang van de TV) naar mijn dolby set :)

Dus ik kan nu in principe altijd mijn dolby-set aanzetten.
Ook voor het bekijken van de televisie uitzendingen, je krijgt dan Dolby Prologic II

Dus je hoeft die bdp8000 niet via de coax aan te sluiten op jouw receiver, ik zou de receiver aansluiten op de coax uitgang die achter op de TV zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:30:
@Robbie31, Ik heb ook de 40pfl9705 en heb een hdd recorder, een ryan mediaplayer, de 3D bdp7500mk2 bluray speler en een 'wat oudere' philips dolby set (welke enkel digitale coax input ondersteund).

Nu heeft de 40pfl9705 toevallig een digitale coax uitgang welke het geluid van ALLE aangesloten apparatuur doorgeeft, dmv passthru.

Dus ik heb de bluray speler en de ryan mediaplayer via hdmi aangesloten op de TV en de audio van deze 2 apparaten (dolby/dts) loopt dan automatisch (via die coax uitgang van de TV) naar mijn dolby set :)

Ook voor het bekijken van de televisie uitzendingen, je krijgt dan Dolby Prologic II

Dus je hoeft die bdp8000 niet via de coax aan te sluiten op jouw receiver, ik zou de receiver aansluiten op de coax uitgang die achter op de TV zit.
Bedankt voor de tip ga ik zeker uitproberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:43:
Denk dat ik de bluray speler bdp8000 ga aankopen voor op mijn 40pfl9705,is er iemand die deze combinatie heeft?? Nu heb ik wel begrepen dat de bluray geen hdmi uitgang voor naar de receiver heeft en dit zou dan effect hebben op hd geluid ?? Ben er zelf zo niet in thuis maar als ik deze aansluit op de digitale coaxiale aansluiting naar mijn receiver zou dit dan zo een verschil uitmaken??Iemand die me hier een beetje wegwijs kan in maken??
ik heb de bdp 9600, mooi beeld, maar traag as hell
reageert af en toe niet op de stop knop,
het opstarten is erg traag bij de philips dvd spelers
e gaan eerst naar Home menu toe endat duurt ff.
gr
JIm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 19:14:
[...]

Bedankt voor de tip ga ik zeker uitproberen ;)
ja bedankt
ik het het ook ff doen
ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:30:

Nadeel is wel dat Dolby-TruHD en DTS HD-Master Audio van de Blu-Ray niet via coax wordt doorgegeven, alleen via HDMI.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DTS wordt bij mij wel via de coax doorgegeven. Dolby-TruHD en DTS HD-Master kent mijn dolby set niet, daar is ie te oud voor. Maar gewoon DTS en Dolby 5.1 kent ie wel..

En uhh, zou knap zijn als iemand het verschil kan horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na dat ik vele problemen had met mijn 8605 (3 omruilingen en nog is 3 reparaties),heb het bij de 8605 wel allemaal ervaren denk.meerbepaald ook het wegvallen van het geluid en het uitvallen van de ambilight op het laatst .Hierdoor hebben ze beslist mij de 40pfl9705 aan te bieden in ruil ,nu 3weken in bezit zonder merkwaardige problemen .Alleen vandaag merk ik 2x op dat ook mijn geluid paar seconden wegvalt .
Vind dit enorm teleurstellend en heb nog maar weinig vertrouwen in philips ,heb het nu wel gehad !Heb wel de laatse firmwire nog niet geinstalleerd daar ik hier veel lees over beeldkwaliteit verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:50:
DTS wordt bij mij wel via de coax doorgegeven. Dolby-TruHD en DTS HD-Master kent mijn dolby set niet, daar is ie te oud voor. Maar gewoon DTS en Dolby 5.1 kent ie wel..

En uhh, zou knap zijn als iemand het verschil kan horen.
Ligt een beetje waar je naar kijkt,de ene blu-ray is de andere niet.
Het verschil is niet extreem maar je hoort het wel.
Net zo goed als je het verschil hoor tussen een echte geluidsopname en een MP3.
Alles valt en staat natuurlijk met de kwaliteit van de boxen, je kunt nog zo'n goede versterker hebben als de boxen bagger zijn houd alles op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ff gechat met een philipsmedewerker om het probleem van het wegvallend geluid aan te kaarten en toch ook ff te melden .Hij garandeerde mij dat ze er mee bezig zijn en gaf ook toe dat er nog steeds mensen zijn die na de laatste up date dezelfde problemen kennen .Wat hij niet toegaf was dat de beeldkwaliteit zou verslechteren na de update 0.27 tja .Ze zijn er mee bezig maar hioj kon niet zeggen hoelang dit zou duren eer hier een oplossing voor zou zijn maar het zou vooral software gericht zijn ,zou niks te maken hebben met de hard ware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag aan de wizz-kids betreffende de HDMI aansluitingen op een PFL 46 9705.
Heb een Yamaha soundbar aangesloten op HDMI 1 (ARC) , wanneer ik TV kijk wordt b.v. 5.1 geluid zonder probleem doorgeleidt naar de soundbar. Als ik mijn BDP8000 speler aansluit op HDMI 2 en een 5.1 film afspeel gebeurt dit niet, m.a.w. dan wordt het geluid als zijnde stereo doorgegeven . Verwacht ik teveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 13:19
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 15:46:
Een vraag aan de wizz-kids betreffende de HDMI aansluitingen op een PFL 46 9705.
Heb een Yamaha soundbar aangesloten op HDMI 1 (ARC) , wanneer ik TV kijk wordt b.v. 5.1 geluid zonder probleem doorgeleidt naar de soundbar. Als ik mijn BDP8000 speler aansluit op HDMI 2 en een 5.1 film afspeel gebeurt dit niet, m.a.w. dan wordt het geluid als zijnde stereo doorgegeven . Verwacht ik teveel?
Menu van de bdp8000 wel ingesteld alzijnde 5.1 uitgang, of dvd audio track 5.1 wel geselecteerd? Als je normaal TV kijkt en het werkt wel moet het over hdmi 2 ook werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jerrot schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 16:45:
[...]

Menu van de bdp8000 wel ingesteld alzijnde 5.1 uitgang, of dvd audio track 5.1 wel geselecteerd? Als je normaal TV kijkt en het werkt wel moet het over hdmi 2 ook werken.
Bij beide manieren van aansluiten (rechtstreeks op TV of via soundbar) doet de BDP8000 zijn uitvoer-werk automatisch en in beide gevallen is er in het menu van de DVD film 5.1 als audio-modus geselecteerd. Alleen gaat er via de TV een stereo-signaal naar de soundbar en indien rechtstreeks op de soundbar aangesloten ziet deze wel een 5.1 signaal op de ingang.
Ben het met je eens dat het audiosignaal dat op HDMI 2 van de TV binnenkomt gewoon integraal via HDMI 1 van de TV naar de soundbar moet gaan. In het menu van de TV ben ik ook niets tegengekomen dat dit zou kunnen veroorzaken of verhelpen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de bluray dbp8000 aangekocht en aangesloten met een 104hdmi kabel op mijn 40pfl9705 maar ben ontgoocheld in de beeldkwaliteit .Het lijkt of mijn oude yamaha dvd speler beter kwaliteit weergeeft dan bluray op dbp8000.bij snelle bewegingen of donkere scenes beeld dit zich af in een blokkerig beeld dus niet vloeiend .Is dit te weiten aan mijn tv instelling of de instelling van de bluray ,iemand tips hierover en heeft iemand ook deze ervaring??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:29
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 20:00:
[...]

Bij beide manieren van aansluiten (rechtstreeks op TV of via soundbar) doet de BDP8000 zijn uitvoer-werk automatisch en in beide gevallen is er in het menu van de DVD film 5.1 als audio-modus geselecteerd. Alleen gaat er via de TV een stereo-signaal naar de soundbar en indien rechtstreeks op de soundbar aangesloten ziet deze wel een 5.1 signaal op de ingang.
Ben het met je eens dat het audiosignaal dat op HDMI 2 van de TV binnenkomt gewoon integraal via HDMI 1 van de TV naar de soundbar moet gaan. In het menu van de TV ben ik ook niets tegengekomen dat dit zou kunnen veroorzaken of verhelpen.
Je zou denken dat de tv geen 5.1 kan doorsturen. Echter loopt bij ons alle apparaten via hdmi naar de TV en dan van de TV met een digital coax out naar de bose, deze herkent het signaal alszijnde 5.1 . Er is niets ingesteld op de TV .. Heel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-05-2021
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 11:28:
Heb de bluray dbp8000 aangekocht en aangesloten met een 104hdmi kabel op mijn 40pfl9705 maar ben ontgoocheld in de beeldkwaliteit .Het lijkt of mijn oude yamaha dvd speler beter kwaliteit weergeeft dan bluray op dbp8000.bij snelle bewegingen of donkere scenes beeld dit zich af in een blokkerig beeld dus niet vloeiend .Is dit te weiten aan mijn tv instelling of de instelling van de bluray ,iemand tips hierover en heeft iemand ook deze ervaring??
Hoi Robbie!

Om te beginnen heb ik een BDP-7500B2 (van de actie), aangesloten op HDMI-2 van een 32PFL9705 met een HDMI v1.3a kabel. Niet precies hetzelfde dus, maar vergelijkbaar.

Wat betreft de statische beeldkwaliteit ben ik echt zeer tevreden... ronduit prachtig... maar de bewegingsscherpte viel mij aanvankelijk ook tegen.

Wat jij beschrijft kan, naar mijn mening, door een aantal dingen komen:

Hardware:
- als het beeld in donkere scènes echt blokkerig is (terwijl je zeker weet dat het bronmateriaal dat niet is), dan is de kabel de hoofdverdachte; daar zitten toch grotere verschillen in dan de meesten denken.

Instellingen tv:
- als bewegingen onscherp zijn, dan kun je op de tv het beste Natural Motion uitschakelen.
- stoor je je echter juist aan schokkerige snelle camera-bewegingen, dan is Natural Motion op Min. het beste.
- Scherpte staat voor HD-beelden het beste op 0, terwijl het voor SD wel op 1 mag; dit om overtekening en schittering te voorkomen.
- zorg verder dat de Easy Link instellingen aanstaan, zodat tv en bdp van elkaar weten wie wat het beste doen kan.

Instellingen bdp:
- en dat is nu net het verschil tussen mijn BDP-7500 en jouw BDP-8000: de 8000 heeft zelf meer beeldverbeteringen aan boord, die echter ook al in de tv zitten. Om die reden is het het beste deze, zo nodig, in de bdp uit te schakelen. Easy Link hoort hier echter automatisch voor te zorgen, maar goed... voor de zekerheid.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je er uit komt! Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De BDP8000 speler heeft wat mij betreft gewoon een goed beeld. Het automatisch opschalen van DVD materiaal is ook goed. Moet er wel bijzeggen dat dit mijn eerste BD-speler is en ik dus geen referentie heb. Misschien een tip, heb gemerkt dat bij het afspelen van een film de beeldinstellingen van de BD-speler worden opgedrongen aan de TV. In het beeldmenu van de TV (bij mij) te zien als "standaard" in plaats van "persoonlijk".
Als je dit weer terug zet heb je de normale instellingen weer. Heb overigens alle beeldverbeteraars aan staan behalve MPG artefact en perfect contrast.
Een raar fenomeen is trouwens het volgende (misschien dat iemand dit ook eens kan proberen) wanneer ik een DVD afspeel kan ik met de AB van de TV via de binnenring vooruit-, en achteruit spoelen. Bij een BD disk gaat dit niet?

Wat kabels betreft ben ik inmiddels redelijk ervaringsdeskundig want ik heb er een heel zooitje geprobeerd om e.e.a. goed aan de gang te krijgen.
Mijn conclusie: het maakt niet uit welk merk er wordt gebruikt. Als de kabel maar geschikt is voor High Speed HDMI en ethernet. Let er vooral op dat je geen al te dikke en/of stijve kabel gebruikt, de HDMI aansluitingen zijn niet al te solide. Wanneer de kabel sluip-door, kruip-door van het ene naar het andere apparaat moet heb je kans dat deze (deels) uit de aansluiting schuift. Dit uit zich in het beste geval in "sneeuw" op het beeld of in het slechtste geval tot een totale uitval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 13:26:
De BDP8000 speler heeft wat mij betreft gewoon een goed beeld. Het automatisch opschalen van DVD materiaal is ook goed. Moet er wel bijzeggen dat dit mijn eerste BD-speler is en ik dus geen referentie heb. Misschien een tip, heb gemerkt dat bij het afspelen van een film de beeldinstellingen van de BD-speler worden opgedrongen aan de TV. In het beeldmenu van de TV (bij mij) te zien als "standaard" in plaats van "persoonlijk".
Als je dit weer terug zet heb je de normale instellingen weer. Heb overigens alle beeldverbeteraars aan staan behalve MPG artefact en perfect contrast.
Een raar fenomeen is trouwens het volgende (misschien dat iemand dit ook eens kan proberen) wanneer ik een DVD afspeel kan ik met de AB van de TV via de binnenring vooruit-, en achteruit spoelen. Bij een BD disk gaat dit niet?

Wat kabels betreft ben ik inmiddels redelijk ervaringsdeskundig want ik heb er een heel zooitje geprobeerd om e.e.a. goed aan de gang te krijgen.
Mijn conclusie: het maakt niet uit welk merk er wordt gebruikt. Als de kabel maar geschikt is voor High Speed HDMI en ethernet. Let er vooral op dat je geen al te dikke en/of stijve kabel gebruikt, de HDMI aansluitingen zijn niet al te solide. Wanneer de kabel sluip-door, kruip-door van het ene naar het andere apparaat moet heb je kans dat deze (deels) uit de aansluiting schuift. Dit uit zich in het beste geval in "sneeuw" op het beeld of in het slechtste geval tot een totale uitval.
Na paar bluray discs te hebben gezien bevalt hij me toch veel beter ,hangt ook wel veel van de film af blijkbaar.Wat ik wel jammer vind is dat je op de bluray de lipsyncronisatie niet kunt instellen .Bij mijn yamaha dvd speler kon ik dit wel aanpassen .En via mijn yamaha receiver kan ik dit ook niet aanpassen .jammer is ook dat er geen hdmi uitgang is op de bluray dat dit probleem zou verbetert hebben .Als ik dit wil oplossen zit er niks anders op dan een andere receiver te kopen welk uitgerust is om het beeld syncroon met het geluid te laten lopen.Of hebben jullie tips dat dit kan verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@robbie31
Waar heb je BDP op aangesloten? Op de TV of de receiver?
Kijk anders alvast eens op pagina 55 van de gebruiksaanwijzing van de 9705. Daar staat iets over het instellen van de beeld/geluid synchronisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBouman
  • Laatst online: 09-08 16:33

RBouman

René

De 9705 geeft op de coax uitgang maximaal Dolby Digital (=AC3 oftewel 5.1 door) en dus geen DTS
zie http://www.supportforum.p...hive/index.php/t-623.html
Wil je wel DTS op de versterker (of de nieuwere versies zoals DTS-HD MA) dan zul je een kabel moeten leggen van de blu-ray speler naar de versterker.
Je krijgt dan wel lip-sync problemen, de audio-delay in de versterker moet je dan op 55 ms zetten indien de 9705 tv op GAME staat of als de natural motion UIT staat.
Staat de Natural Motion aan dan moet de delay op 200 ms staan voor de xxPFL9705 serie.
Gebruik je de coax uitgang van de tv dan is het (AC3) geluid in Sync met het beeld (als je de audio-vertraging in het tv menu tenminste aan hebt gezet), maar heb je dus maximaal 5.1 (AC3) geluid.
Ik heb zelf een Felstron dd 740 _/-\o_ gekocht als oplossing (zie http://www.felston.com/dd740/) ,deze zet je tussen de blue-ray en versterker.
Hiermee kun je de audio-delay instellen tot 680 ms in stapjes van 1/3 ms, het kastje kost wel 215 euro maar een nieuwe versterker als vervanging voor mijn huidige kost ca 10 keer zo veel. :-(

[ Voor 6% gewijzigd door RBouman op 24-01-2011 16:35 ]

Systeem: Abit IC7-G + 2 x Maxtor 120Gb + 1024MB Corsair TWINX PC3200 + Pentium IV 2,8Gb Radeon 8500le Iiyama A902MT + Plextor PX-708a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:24:
@robbie31
Waar heb je BDP op aangesloten? Op de TV of de receiver?
Kijk anders alvast eens op pagina 55 van de gebruiksaanwijzing van de 9705. Daar staat iets over het instellen van de beeld/geluid synchronisatie.
heb de coax van de bdp8000 met de receiver aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RBouman schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:19:
De 9705 geeft op de coax uitgang maximaal Dolby Digital (=AC3 oftewel 5.1 door) en dus geen DTS
zie http://www.supportforum.p...hive/index.php/t-623.html
Wil je wel DTS op de versterker (of de nieuwere versies zoals DTS-HD MA) dan zul je een kabel moeten leggen van de blu-ray speler naar de versterker.
Je krijgt dan wel lip-sync problemen, de audio-delay in de versterker moet je dan op 55 ms zetten indien de 9705 tv op GAME staat of als de natural motion UIT staat.
Staat de Natural Motion aan dan moet de delay op 200 ms staan voor de xxPFL9705 serie.
Gebruik je de coax uitgang van de tv dan is het (AC3) geluid in Sync met het beeld (als je de audio-vertraging in het tv menu tenminste aan hebt gezet), maar heb je dus maximaal 5.1 (AC3) geluid.
Ik heb zelf een Felstron dd 740 _/-\o_ gekocht als oplossing (zie http://www.felston.com/dd740/) ,deze zet je tussen de blue-ray en versterker.
Hiermee kun je de audio-delay instellen tot 680 ms in stapjes van 1/3 ms, het kastje kost wel 215 euro maar een nieuwe versterker als vervanging voor mijn huidige kost ca 10 keer zo veel. :-(
Ga het zeker is uitproberen van de week ,hou je op de hoogte .
Maar heb zelf receiver met 5 luidsprekers (5.1 dus??) Ben niet echt op de hoogte van dit alles dus ;)
Dus voor mij de beste optie zou zijn hdmi van bdp8000 naar tv en coax van tv naar versterker??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RBouman heb de delay op de versterker ingesteld op 160ms verder kan ie niet maar het geluid loopt perfect nu ;) heb op een paar blu ray discs getest en is super zo ,bedankt voor de tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel een raar verhaal dat de coax geen dts doorgeeft.
Als ik een film afspeel met enkel DTS geluid, komt dat gewoon binnen op mijn versterker via de coax.
(ik kan niet zien of het dts of 5.1 is, enkel dat het multichannel is).

Maar volgens mij gaat de TV niet het dts downsamplen naar 5.1, dus hoe wordt het dts spoor van de film dan verwerkt in de TV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBouman
  • Laatst online: 09-08 16:33

RBouman

René

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:51:
Wel een raar verhaal dat de coax geen dts doorgeeft.
Als ik een film afspeel met enkel DTS geluid, komt dat gewoon binnen op mijn versterker via de coax.
(ik kan niet zien of het dts of 5.1 is, enkel dat het multichannel is).

Maar volgens mij gaat de TV niet het dts downsamplen naar 5.1, dus hoe wordt het dts spoor van de film dan verwerkt in de TV ?
Zie hier: http://www.supportforum.p...s-through&highlight=audio
tweede posting legt het precies uit (in het engels)
Als je de blu-ray aansluit via hdmi op de 9705 dan zal de blu-ray het downsamplen naar lpcm en dus NIET het DTS signaal sturen want dan blijft de tv stil omdat hij geen DTS kent.
Ik kwam hier zelf achter omdat mijn Denon versterker (zonder hdmi ingangen) die wel DTS en Dolby Digital (AC3 / 5.1)kent en dit ook aangeeft op het scherm ineens geen DTS meer speelde. Hij zat dus inderdaad op de coax-uitgang van de tv.

Systeem: Abit IC7-G + 2 x Maxtor 120Gb + 1024MB Corsair TWINX PC3200 + Pentium IV 2,8Gb Radeon 8500le Iiyama A902MT + Plextor PX-708a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dat is duidelijk. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb op de 40pfl9705 de ambilight altijd op dynamish staan alleen heb ik af en toe het probleem dat de ambilight zonder reden uitvalt,waarbij ik dan het toestel ff uitzet en terug aan en dan is alles weer correct.Als deze uitvalt zie ik ook dat de ambilight instellingen veranderen .Nog personen die dit al ervaren hebben bij de 9705??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holthofw
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik heb vandaag de 027 firmware geinstalleerd op mijn 46pfl9705 en de beeldkwaliteit van SD is inderdaad slechter dan voorheen. Balen dus. Ook kreeg ik vandaag mijn 1e 3D blu ray Grand Canyon en dus ook gekeken met 3D instelling op TV op automatisch laten staan.
De 3D kwaliteit viel mij tegen. Niet alles was even scherp en met name de diepte niet.
Ik had geen last van X talk 3D en weet ook niet hoe dat er uit ziet en verder geen rare dingen gezien.

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey lotgenoten,46pfl99705h

ik heb een vraag voor de techneuten.
als ik op you tube(via net tv) iets wil zien werkt de video prima.
maar als ik via google naar you tube ga,kan ik geen video bekijken??
waarom is dit ,het is toch het zelfde video programma waar het mee afgepeeld wordt??

ik ben benieuwd.
er is nog meer

hoe kan het dat de tv met schemerige scenes de achtergrond niet goed kan krijgen .Film pirates of de caribian.
waarom heb ik ghosting met hagelnieuwe blueray films, dit terwijll ik de bdp 9600 heb
waarom flikkert (waterreus effect, wie is de mol) de tv alleen bij full hd uitzendingen.
waarom gaat het geluid uit maar de dvd blueray geeft nog wel geluid door, HDMI 1 niet goed??
heb ik al eerder gelezen.
waarom word er niet doorgegeven dat de 025 software de tv langzamer laat opstarten.
is het nu zo dat de 027 software de tv slechter beeld laat geven.
waarom staat 200 hertz panel op maar geeft Philips heel duidelijk aan dat het een 400 herzt panel is.
dus niet een zogenaamde opwaardering maar gewoon het is een 400 herz panel.
ik heb een week 48 panel met al deze klachten

Bij e-care zeggen ze nu, dat ze komen langs met een tv met het zelfde panel.week 38
zit hier nu verschil in, dan kunnen ze een opdracht geven voor een omruiling.
zoniet ,dan ben ik te kritisch,

Ik ben dan kritsch omdat ik de klachten die ik met deze durem TV. eigenlijk wel normaal zijn.
what the fck.

iemand zou een brief opstellen voor radar toch?

gr
Jim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
holthofw schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:43:
Ik heb vandaag de 027 firmware geinstalleerd op mijn 46pfl9705 en de beeldkwaliteit van SD is inderdaad slechter dan voorheen. Balen dus.
Philips is zelf ook een beetje in shock vanwege 027 firmware.

Maar hier een pleister op de wonde 8)

software versies Philips hier downloaden

Ik dacht je eerst 023 moet herinstalleren en dan eventueel versie 025.

Ik zelf ( 32pfl9705 ) blijf op 025 zitten vanwege het betere sd beeld enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-05-2021
Hoi Jim,
ik heb een vraag voor de techneuten.
als ik op you tube(via net tv) iets wil zien werkt de video prima.
maar als ik via google naar you tube ga,kan ik geen video bekijken??
waarom is dit ,het is toch het zelfde video programma waar het mee afgepeeld wordt??

ik ben benieuwd.
Dit komt doordat de standaard YouTube site Flash nodig heeft en de firmware van de tv ondersteunt nog geen Flash. De YouTube Net TV Applicatie gebruikt echter geen Flash (maar HTML5?).
er is nog meer

hoe kan het dat de tv met schemerige scenes de achtergrond niet goed kan krijgen .Film pirates of de caribian.
waarom heb ik ghosting met hagelnieuwe blueray films, dit terwijll ik de bdp 9600 heb
waarom flikkert (waterreus effect, wie is de mol) de tv alleen bij full hd uitzendingen.
Dit zijn een aantal problemen die met de beeldkwaliteit te maken hebben.
Om te beginnen de achtergrond in schemerige scènes: dit is nog steeds een zwak punt van het Dynamic Backlight systeem. Wat ervaar jij precies als je zegt dat "de tv dit niet goed kan krijgen"?
Dan de ghosting met Blu-Ray films: heb je misschien Natural Motion aan staan?... Als dat het geval is, probeer het dan eens met Natural Motion uit. NM zorgt over het algemeen voor soepelere bewegingen, maar soms ook voor een lichte waas over het bewegende deel van het beeld. Vooral bij HD valt dit op, omdat dat van nature zo scherp is.
En tenslotte het flikkerende effect bij Full HD: helemaal weg krijg je dit waarschijnlijk niet onder alle omstandigheden, want soms heeft het gewoon met het beeldmateriaal zelf te maken. Verbeteren kun je het door Scherpte op 0 te zetten. Hoger hoeft bij HD ook niet; daar wordt het echt niet nog scherper van.
waarom gaat het geluid uit maar de dvd blueray geeft nog wel geluid door, HDMI 1 niet goed??
heb ik al eerder gelezen.
Dit is een bekend probleem, waar aan gewerkt wordt. Treedt het vaker op een avond op, dan kun je het meestal weer goed krijgen door de tv even op standby te zetten en weer aan (resetten dus).
waarom word er niet doorgegeven dat de 025 software de tv langzamer laat opstarten.
Verschilt. Ik heb dat met de 32PFL9705 niet kunnen vaststellen. Welke maat heb jij?...
is het nu zo dat de 027 software de tv slechter beeld laat geven.
Sommige zeggen van wel, andere weer van niet. Ikzelf heb 140.27 niet geprobeerd, o.a. vanwege dit probleem. Beter even wachten op de volgende.
waarom staat 200 hertz panel op maar geeft Philips heel duidelijk aan dat het een 400 herzt panel is.
dus niet een zogenaamde opwaardering maar gewoon het is een 400 herz panel.
Marketing. Technisch gezien is het een 200 Hz LCD-paneel met een 400 Hz Scanning Backlight. Het effect hiervan is dat het op zijn minst net zo goed is als een theoretisch 400 Hz paneel. Eigenlijk zelfs beter, want het lost blurring zeer effectief op, maar dan wel zonder artefacts, dus...
ik heb een week 48 panel met al deze klachten

Bij e-care zeggen ze nu, dat ze komen langs met een tv met het zelfde panel.week 38
zit hier nu verschil in, dan kunnen ze een opdracht geven voor een omruiling.
Verwacht daar niet teveel van. 3D zal er in ieder geval niet op vooruit gaan, maar ik weet niet of dat voor jou van belang is.
zoniet ,dan ben ik te kritisch,
Nee hoor!... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadFly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-04-2023
Ik heb een 40PFL9705H/12 uit productieweek 38. De ambilight-(voeding?) zoemt licht bij mij. Bij stille scènes ervaar ik dit als bijzonder hinderlijk.

Zijn er meer mensen die dit probleem kennen voordat ik philips ga bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admingot
  • Laatst online: 01-03-2022
MadFly schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:56:
Ik heb een 40PFL9705H/12 uit productieweek 38. De ambilight-(voeding?) zoemt licht bij mij. Bij stille scènes ervaar ik dit als bijzonder hinderlijk.

Heb hetzelfde probleem met de 46''. Het koste wat overtuigingskracht maar krijg nu nieuw toestel. De 4e.... :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week voor het eerst hinder ondervonden betreffende het uitvallen van het geluid via de TV luidsprekers.
De eerste weken geen last van gehad. Nu dus wel. Ik heb een 40PFL9705 (vn1c1040) week 40 uit 2010 dus.
Via de koptelefoonuitgang had ik deze uitval overigens vanaf het begin.

Na het lezen van de reacties betrekking hebbende op nieuwe update 027 ben ik huiverig om deze te installeren. Heb dus ook Philips gebeld en gevraagd hoe het nu zit. Men vertelde mij dat ze inderdaad wel klachten binnen hebben over de 027 m.b.t. slechter beeld digitaal maar dat het er maar heel weinig zijn.....
De miep aan de lijn vertelde ook nog dat het alleen bij digitaal was. Ik zeg enne, moet ik dus maar analoog kijken dan? Werkelijk niet te filmen dit advies. Ze vertelde verder dat ze nu ook bezig waren met een nieuwe update maar de changelog was niet bekend.
Aangezien ik meestal pech heb (9664 na 4 x vlekken in panel vervangen door 9705 met bijbetaling) ben ik dus nu even niet van plan om de niewe software erop te zetten, tenzij de uitval zo erg is dat ik wel moet. (gistravond 5x in 3 uur tijd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadFly schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:56:

Als ik hem op "mute" zet gaat hij inderdaad wat zoemen. Als ik het geluid via de volumeknop terug zet naar 0 heb ik hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerommeke99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:55
Nu te koop bij Media markt Utrecht voor €2150! Echt waar. In de actievoorwaarden staat dat de 9000 serie niet mee doet in de actie zonder btw. Bij Media Markt Utrecht doen ze dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:13:
Deze week voor het eerst hinder ondervonden betreffende het uitvallen van het geluid via de TV luidsprekers.
De eerste weken geen last van gehad. Nu dus wel. Ik heb een 40PFL9705 (vn1c1040) week 40 uit 2010 dus.
Via de koptelefoonuitgang had ik deze uitval overigens vanaf het begin.

Na het lezen van de reacties betrekking hebbende op nieuwe update 027 ben ik huiverig om deze te installeren. Heb dus ook Philips gebeld en gevraagd hoe het nu zit. Men vertelde mij dat ze inderdaad wel klachten binnen hebben over de 027 m.b.t. slechter beeld digitaal maar dat het er maar heel weinig zijn.....
De miep aan de lijn vertelde ook nog dat het alleen bij digitaal was. Ik zeg enne, moet ik dus maar analoog kijken dan? Werkelijk niet te filmen dit advies. Ze vertelde verder dat ze nu ook bezig waren met een nieuwe update maar de changelog was niet bekend.
Aangezien ik meestal pech heb (9664 na 4 x vlekken in panel vervangen door 9705 met bijbetaling) ben ik dus nu even niet van plan om de niewe software erop te zetten, tenzij de uitval zo erg is dat ik wel moet. (gistravond 5x in 3 uur tijd.)
Voor het wegvallen van het geluid (zols freedy eerder vermelde) zet ook ik ff de tv uit en weer aan en dit helpt bij mij ,toch voor een tijdje.natuurlijk is dit geen oplossing op lange duur en hoop dat er alsnog hier een oplossing voor komt bij phillips.Heb zelf ook al een paar keer contact opgenomen met philips en meestal is de reaktie dan ...Dit probleem is nog niet bekend bij ons .....kom seg .
Zeg niet dat beter is bij de andere merken maar voor mij alvast nooit nog een philips en hopelijk kan ik nog enige tijs van de 9000 serie genieten ,s toch een kostelijk toestelletje dus .
Moest ik het kunnen overdoen ik kocht een sony ,zou het enkel jammer vinden van de ambilight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 15:15
Ik weet niet of het echt werkt, of dat ik het gewoon zo ervaar (ik kijk niet al te veel via HDMI, merendeel via CAM CI+), maar na het uitzetten van de TV met de schakelaar gaat het weer een tijd goed.

Verder was er gisteren ook een update op het Philips (NetTT) forum door Philips zelf over het geluidsprobleem
Update 27-JAN-2011: Unfortunately this sound loss problem is more complicated than expected.
We have no solution yet, but we are working hard to find one. We'll keep you informed.....
Zie ook http://www.supportforum.p...H12/page6&highlight=sound

Groet,
Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus4ever
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-08 22:07
Even een vraagje aan de mensen met geluidsproblemen:

Welke kabel provider hebben jullie en gaat het geluidsuitval ook gepaard met een verstoring van het beeld (een flitsje of een mpeg artefact) ?

Ik heb namelijk zelf ondervonden, dat op de op de momenten dan het geluid uitvalt (niet zo vaak trouwens), dit gepaard gaat met een verstoring van mijn beeld. Dit is meestal een mpeg artefact en soms een donkere flits (beeldverlies denk ik).

Uiteraard heb ik al gekeken naar het signaal van mijn kabel, maar dat is verder in orde.
Ik gebruik bij mij thuis alleen spullen van Hirschmann voor de kabel en dus geen rotzooi.

Ben benieuwd naar jullie bevindingen.

Ter info:

46PFL9705H12 met CI+ module (van Neotion) en Ziggo.

[ Voor 4% gewijzigd door paulus4ever op 29-01-2011 14:18 . Reden: Opmaak + toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi allemaal..

ik heb eindelijk me 9705 maar zie bij voetbal een zwarte waas over me beeld.. is dit bij jullie ook zo en moet ik dit accepteren?

ook ben ik benieuwd of iemand mij de beste beeldinstellingen kan geven.. ik kijk voornamelijk hd en bluray

alvast bedankt! :)

groet Hillman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1957
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 19:52
ik heb eindelijk me 9705 maar zie bij voetbal een zwarte waas over me beeld.. is dit bij jullie ook zo en moet ik dit accepteren?

ook ben ik benieuwd of iemand mij de beste beeldinstellingen kan geven.. ik kijk voornamelijk hd en bluray
alvast bedankt! :)

Heb je de firmware 140.027 erop zitten?? Dat zou een mogelijke verklaring kunnen zijn dat het beeld niet is wat het zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de firmware 140.027 erop zitten?? Dat zou een mogelijke verklaring kunnen zijn dat het beeld niet is wat het zou moeten zijn.
[/quote]

ja deze heb ik meteen geinstalleerd na het plaatsen van de 9705.. en mocht niet baten.

echt jammer..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 22:21:
[/quote]

ja deze heb ik meteen geinstalleerd na het plaatsen van de 9705.. echt jammer..
Je kan toch ook weer downgraden??

via deze link, zet de software op usb en flashen maar

De 027 software is een ramp voor de beeldkwaliteit. Maar er gaan ook stemmen op dat het o.a. ook ligt aan de huidige gebruikte panels. Die schijnen nogal af te wijken tov. de eerste, VNB types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shocked schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 22:50:
[...]

Je kan toch ook weer downgraden??

via deze link, zet de software op usb en flashen maar

De 027 software is een ramp voor de beeldkwaliteit. Maar er gaan ook stemmen op dat het o.a. ook ligt aan de huidige gebruikte panels. Die schijnen nogal af te wijken tov. de eerste, VNB types.
naar 0.25.000 downgraden?
Pagina: 1 ... 28 ... 37 Laatste