Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
Anoniem: 21850
Volgens mij zijn de panels wel redelijk hetzelfde..er zit alleen een groot verschil in de firmware voor de panels (zit niet in de reguliere fw update)..Ik heb ivm de 3d problemen een update van de panel sofware gekregen en dat resulteert in een heel ander beeld. Ik kan dus ook niet zeggen dat de .27 firmware slechter beeld geeft. Maar dit zou wel een mogelijke verklaring kunnen zijn?Shocked schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 22:50:
[...]
Je kan toch ook weer downgraden??
via deze link, zet de software op usb en flashen maar
De 027 software is een ramp voor de beeldkwaliteit. Maar er gaan ook stemmen op dat het o.a. ook ligt aan de huidige gebruikte panels. Die schijnen nogal af te wijken tov. de eerste, VNB types.
Anoniem: 394294
weten jullie zeker je terug kon downgraden van 27.000 naar 25.000?
bvd Hillman
Shocked schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 23:03:
[...]
Ja, gewoon de zipfile downloaden, unzippen en de file op een usb zetten.
Volg de instructies die Philips geeft voor het installeren van software
Klik hier voor de philips site
zoek op je tv ( 40pfl9705 ) en voila, alle instructies kun je daar vinden.
Je kan gewoon een versie terug gaan hoor.
Anoniem: 374773
ok dankjewelAnoniem: 374773 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:21:
Klopt helemaal, je moet via het menu, configuratie, software bijwerken en dan de "onderste"optie gebruiken. Lokale updates en dan zie je de software om te installeren. Succes
neem aan dat de 27.000 niet voor niets nog op de philips site staat..
ook vraag ik me ontzettend af of er andere mensen zijn die een zwarte waas over het beeld zien bij het kijken van voetbal.. met name bij snel bewegende beelden..
dankje
JOINTSPACE - wat een fantastische stap van Philips dat ze dit hebben ingebouwd. Dikke 10.
Het staat nog in zijn kinderschoenen, maar dit is wat je straks wilt hebben. Het heeft een hoop potentie
Je kuntl met een iPhone app wat op mijn iPad werkt al:
- gebruiken als een afstand bediening
- gebruiken als een qwerty keyboard
- gebruiken om je foto's op je iPad op je tv te laten zien
Ik loop helemaal warm van deze ontwikkelingen. Philips is pas vooruitstrevend bezig. Daar hou ik van.
http://jointspace.sourceforge.net/
Zo kan je ook je Nintendo ds gebruiken als een tekentablet, de tekening zie ja dan weer terug op je TV.
JointSapce moet je eerst op je TV activeren. Activeren doe wanneer je TV op een zender staat (je moet dus niet in een menu zitten, je moet juist uit de menu's zijn). Dan tik je de volgende cijfer reeks in:
5646877223
Dan verschijn in je beeld voor een kort moment: Jointspace enabled.
Veel plezier.
Ik zal wanneer ik mijn tv in huis heb, de verschillen nagaan met van mijn Samsung.
Edit: typo model nummer tv
http://www.whathifi.com/Review/Philips-46PFL9705/
Het geeft geen HD tunner !! Grapje zeker van de reviewer?
Ik wil straks mijn philips aansluiten op mijn ziggo (DVB-C), en direct digitaal tv kijken met een Cam kaart (doe ik nu ook al op mijn Samsung). Maar ik wordt wel een beetje bang voor wat ik heb gelezen, geen HD tunner!
Betekent dat ik straks 1080i niet in zijn volle glorie kan bekijken? Maar dat ik straks naar een upscaled beeld ga zitten staren? Ik hoop van niet. Anders hoef ik hem niet.
Wie kan mij hier iets meer over vertellen?
[ Voor 6% gewijzigd door Fermion op 31-01-2011 00:08 ]
Wees niet bang!... Deze review is zeer suggestief.Fermion schreef op maandag 31 januari 2011 @ 00:04:
Ik las net het volgende:
http://www.whathifi.com/Review/Philips-46PFL9705/
Het geeft geen HD tunner !! Grapje zeker van de reviewer?
Ik wil straks mijn philips aansluiten op mijn ziggo (DVB-C), en direct digitaal tv kijken met een Cam kaart (doe ik nu ook al op mijn Samsung). Maar ik wordt wel een beetje bang voor wat ik heb gelezen, geen HD tunner!
Betekent dat ik straks 1080i niet in zijn volle glorie kan bekijken? Maar dat ik straks naar een upscaled beeld ga zitten staren? Ik hoop van niet. Anders hoef ik hem niet.
Wie kan mij hier iets meer over vertellen?
Wat er had moeten staan is: er zit geen DVB-T2 tuner in. En aangezien dat in Engeland (waar deze review vandaan komt) de manier is waarop de BBC in HD uitzendt door de ether, zeggen ze botweg dat er geen HD-tuner in zit.
Maar in veruit de meeste landen (incl. Nederland) wordt gewoon DVB-T gebruikt door de ether en natuurlijk DVB-C over de kabel, en deze tuners zitten er wel in en zijn uiteraard geschikt voor HD.
Anoniem: 389290
Ik was van plan deze tv te kopen maar ik volg deze topic nu al een maand of 2 en ik schrik echt van alle klachten en lees dat veel mensen al aan hun 2e (of erger) pfl99705 bezig is..... Dat vind ik best triest voor een tv die zo duur is.....
Raden jullie mij aan deze tv te kopen?
Bedankt voor je reactie. Het is mij nu duidelijk.Freddy2 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 00:28:
[...]
Wees niet bang!... Deze review is zeer suggestief.
Wat er had moeten staan is: er zit geen DVB-T2 tuner in. En aangezien dat in Engeland (waar deze review vandaan komt) de manier is waarop de BBC in HD uitzendt door de ether, zeggen ze botweg dat er geen HD-tuner in zit.
Maar in veruit de meeste landen (incl. Nederland) wordt gewoon DVB-T gebruikt door de ether en natuurlijk DVB-C over de kabel, en deze tuners zitten er wel in en zijn uiteraard geschikt voor HD.
Edit: whathifi.com

Hallo Joop!Anoniem: 389290 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 00:31:
Mensen,
Ik was van plan deze tv te kopen maar ik volg deze topic nu al een maand of 2 en ik schrik echt van alle klachten en lees dat veel mensen al aan hun 2e (of erger) pfl99705 bezig is..... Dat vind ik best triest voor een tv die zo duur is.....
Ik kan me je zorgen voorstellen, maar... Ondanks alles zou ik je deze tv nog steeds aanraden!
Ikzelf ben ook al aan mijn derde bezig (32PFL9705), maar als alles werkt zoals het werken moet dan geeft deze tv... naar mijn mening... toch echt het allermooiste beeld en een prima geluid.
Maar aangezien die "maar als alles werkt" wel een hele grote "maar" is, moet je hem echt alleen kopen bij een betrouwbare handelaar die niet moeilijk gaat doen over ruilen, want die kans is redelijk aanwezig. Al kun je natuurlijk ook gewoon geluk hebben!
Verder hangt het natuurlijk nog wel af van de inzet van het ontwikkelteam van Philips. Het lijkt erop dat ze druk bezig zijn een aantal problemen op te lossen (en hopelijk niet alleen die van de 40" en 46" modellen, maar ook die specifiek zijn voor de 32"), maar echt snel gaat het nog niet, dus... Dat blijft nog even afwachten. Als je de tijd hebt, zou ik het in jouw geval dan ook nog even aanzien.
Anoniem: 382536
Freddy,Freddy2 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:55:
[...]
Hallo Joop!
Ik kan me je zorgen voorstellen, maar... Ondanks alles zou ik je deze tv nog steeds aanraden!
Ikzelf ben ook al aan mijn derde bezig (32PFL9705), maar als alles werkt zoals het werken moet dan geeft deze tv... naar mijn mening... toch echt het allermooiste beeld en een prima geluid.
Maar aangezien die "maar als alles werkt" wel een hele grote "maar" is, moet je hem echt alleen kopen bij een betrouwbare handelaar die niet moeilijk gaat doen over ruilen, want die kans is redelijk aanwezig. Al kun je natuurlijk ook gewoon geluk hebben!
Verder hangt het natuurlijk nog wel af van de inzet van het ontwikkelteam van Philips. Het lijkt erop dat ze druk bezig zijn een aantal problemen op te lossen (en hopelijk niet alleen die van de 40" en 46" modellen, maar ook die specifiek zijn voor de 32"), maar echt snel gaat het nog niet, dus... Dat blijft nog even afwachten. Als je de tijd hebt, zou ik het in jouw geval dan ook nog even aanzien.
Bedankt voor je reactie. De bedoeling is om eind maart/begin april deze tv aan te schaffen aangezien mijn huis dan af is. Ze hebben dus nog 8 weken de tijd bij philips om alles op te lossen
Nee maar ik ben ook wel overtuigd dat het een geweldig toestel is, alleen als je zoiets koopt en je betaald er 2700 euro voor dan wil je niet al het gezeik over een zwart vlak of over slecht geluid of over ambilight wat ineens wegvalt etc.... Voor dat geld moet het gewoon een top tv zijn waar geen gezeik mee is... Althans zo denk ik dan.
Ik ga nog even overwegen of ik het doe of niet.... heb nog even de tijd.
Misschien heb je nog geduld tot september voor de 9706?Anoniem: 382536 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:16:
[...]
Ik ga nog even overwegen of ik het doe of niet.... heb nog even de tijd.
Anoniem: 382536
Met ook allemaal fouten erin die dan pas voor de dag komen? Of is dat de verbeterde versie van deze?Peter_F schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:09:
[...]
Misschien heb je nog geduld tot september voor de 9706?
Helemaal mee eens, maar ja...Anoniem: 382536 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:16:
[...]
Nee maar ik ben ook wel overtuigd dat het een geweldig toestel is, alleen als je zoiets koopt en je betaald er 2700 euro voor dan wil je niet al het gezeik over een zwart vlak of over slecht geluid of over ambilight wat ineens wegvalt etc.... Voor dat geld moet het gewoon een top tv zijn waar geen gezeik mee is... Althans zo denk ik dan.
Tja... Wie zal het zeggen!?... Het is, denk ik, wat naïef om te veronderstellen dat daar geen fouten meer in zullen zitten. Aan de andere kant lijkt het erop, voor zover de geruchten over dat toestel gaan, dat er niet zo heel veel revolutionair nieuws in komt te zitten (behalve dan een PVR), dus... Misschien is het vooral een doorontwikkeling, een evolutie dus van deze generatie en hebben ze geleerd van ons hier...Met ook allemaal fouten erin die dan pas voor de dag komen? Of is dat de verbeterde versie van deze?
jerommeke99 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:44:
Nu te koop bij Media markt Utrecht voor €2150! Echt waar. In de actievoorwaarden staat dat de 9000 serie niet mee doet in de actie zonder btw. Bij Media Markt Utrecht doen ze dat wel.
Anoniem: 385180
Als ik had geweten wat ik nu meemaak met de Philips 46pfl 9705.12
dit is mijn derde tv en ik heb nog problemen.
nee je kan niet meer aan van het merk Philips, helaas..
ik zou het dus niet doen.
ik heb zo'n gevoel dat ik over een jaar een 46pfl9705 heb met 9706 panel
omdat het niet op te lossen is.
ik weet het technische verhaal niet maar het lijkt me lastig om iets te upgraden als je geen geheugen heb in je tv.
de nieuwe 7906 hebben wel geheugen intern 16 gig en 32 gig.
miisschien zit daar het knel punt, als je de nieuwe soft ware erop zet gaat dit tenkoste van iets anders.
de 025 erop start de tv langzamer op
027 erop ,slechter beeld.
alleen de 023 deed niks maar wie weet wat die heeft veroorzaakt.
waat denken jullie guys
Als het een opslag opslag probleem is, dan kunnen ze ook adviseren om de memorycard in te laten zitten.Anoniem: 385180 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:35:
hey lotgenoten,
Als ik had geweten wat ik nu meemaak met de Philips 46pfl 9705.12
dit is mijn derde tv en ik heb nog problemen.
nee je kan niet meer aan van het merk Philips, helaas..
ik zou het dus niet doen.
ik heb zo'n gevoel dat ik over een jaar een 46pfl9705 heb met 9706 panel
omdat het niet op te lossen is.
ik weet het technische verhaal niet maar het lijkt me lastig om iets te upgraden als je geen geheugen heb in je tv.
de nieuwe 7906 hebben wel geheugen intern 16 gig en 32 gig.
miisschien zit daar het knel punt, als je de nieuwe soft ware erop zet gaat dit tenkoste van iets anders.
de 025 erop start de tv langzamer op
027 erop ,slechter beeld.
alleen de 023 deed niks maar wie weet wat die heeft veroorzaakt.
waat denken jullie guys
Mensen,
Beste Joop,
Nee. Je koopt deze tv omdat je kwaliteit wilt. Daar betaal je immers zo'n 2700 euro voor. Hardware- en software matig is deze tv nog steeds niet goed. Ik had de 46pfl9704 (model 2009) en heb de 46pfl9705 en krijg inmiddels exemplaar nr. 4. Alle versies die ik kreeg hadden hardware problemen. De recente software problemen staan op deze site.
Vroeger kocht je een tv bij Philips en ging die met gemak 10 jaar mee. Nu ben je tester voor Philips en betaal je je eigen salaris en word flink onderbetaald
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Voor zover ik nu allemaal gelezen heb:Anoniem: 394294 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:06:
zit er verschil tussen een VN1B en een VN1E paneel voor de 7905?
bvd
VN1B : snel en zeer goed voor 2D, slechter met 3D
VN1E : minder snel, beter met 3D maar slechter voor 2D
Alles moet je wel relatief zien hoor. Maar ik heb nog een "oude" 32pfl9705 met VN1B panel en die is erg goed voor 2d, de nieuwere VN1E panels scoren slechter en klachten zijn onder meer "smearing". Wat zo ongeveer betekent dat ze wat naijl effecten geven en dus minder snel zijn. Ook is er soms sprake van banding.
De 32pfl9705 kan overigens geen 3D. De mensen (ook op duitse forums) geven duidelijk aan dat de nieuwere panels ( na reparatie) weliswaar beter 3D beeld geven, maar ook weer slechter 2D dan dat ze vooorheen gewend waren.
Het lijkt er gewoon op de Philips ( Sharp eigenlijk ) wisselt van panels. Wat overigens niet ongewoon is in lcd-land. Ook Samsung kan er wat van. Als iets op is, switchen ze naar een andere batch die wel voorradig is.
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
Stel ik ga uitwijken naar een andere 46 inch tv..... WELKE tv raden jullie mij dan aan? Ik ben zelf aan het rond kijken maar is Panasonic beter dan Sony of is LG weer beter dan samsung etvc.... Het design speelt natuurlijk ook mee... ik wil een mooie strakke tv (op zich zijn ze dat allemaal wel tegenwoordig). Graag ook 3D erbij....
Hebben jullie tips om naar een bepaalde tv te gaan kijken?
Alvast bedankt!
PS. Hoe zit het eigenlijk met bijvoorbeeld de Philips 46PFL8605K. Zijn bij dit toestel ook zoveel problemen? En wat is precies het verschil met de 9000 serie?
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 389290 op 31-01-2011 22:50 ]
Ook zit er mbt de problemen volgens mij nogal al wat verschil in de grootte (als ik dit zo lees hebben veel mensen met de 32" last van de dynamische blacklight. Misschien omdat er dan dus minder LEDs in het grid zitten?!)
Misschien ben ik ook wel gewoon niet verwend (aangezien ik van een oude beeldbuis TV kom) maar ik ben, nadat bij mij de piep eruit gehaald is, nog steeds blij met de aankoop.
Zo sporadisch heb ik een uitval in het geluid als ik via het MediaCenter kijk, maar meestal kijken we via de CAM module (Caiway regio Gouda).
Met de versie 25 heb ik nu ook zo 2 a 3 keer gehad dat ik te vroeg op de HOME knop duw en dan doet het hele onscreen het niet meer. Moet 'ie even uit en aan.
Je zou kunnen zeggen dat dit natuurlijk niet mag voor een toestal van zoveel Euro, maar ik denk dat ik zou schrikken hoeveel (complexe) embedded software erin zit. En - uit eigen ervaring - weet ik: los je aan de ene kant een bug op, kan je de andere kant een nieuwe introduceren....
De opmerking over geheugen slaat volgens mij totaal nergens op, aangezien je niet gaat adverteren met het geheugen waar je je embedded software op zet. Het geheugen zal waarschijnlijk dan verwijzen naar de PVR functie van het nieuwe model.
Dat betekend dus weer een nieuwe (complexe?) functionaliteit met wederom meer mogelijkheiden tot het introcuceren van bugs, dus...
Groet,
Chris
Ik laat sinds een paar dagen het geluid vanaf de coax-uit lopen v.d. tv (32pfl9605) naar een geluidsset. Dat gaat goed met de HD-kanalen op hdmi 1. Maar zodra ik schakel naar hdmi 2 ( bluray speler), krijg ik onmiddelijk storing,
De schakeling tussen hdmi 1 en 2 ( of een andere hdmi uitgang) verloopt niet goed. Er komt een stotterende storing uit, erg hard, zoiets dat je verwacht bij kortsluiting van de audio. De tv "herpakt" zich wel , maar dat kan seconden of minuten of een kwartier duren. Schakelen tussen andere bronnen helpt niet.
Wie o wie heeft dit ook en opgelost??
Note : ik moet nu ook eerlijk bekennen dat het geluid steeds vaker een aantal seconden wegvalt terwijl we normaal tv kijken. Ook dat schijnt te verergeren. Zelfs mijn ega begint te klagen...en dat ze niet snel wb beeld en geluid.
Voor zover ik nu allemaal gelezen heb:
VN1B : snel en zeer goed voor 2D, slechter met 3D
VN1E : minder snel, beter met 3D maar slechter voor 2D
*dus met een VN1B paneel is beter aan te raden dan een VN1B paneel?
dankje voor uitgebreide toelichting
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 394294 op 01-02-2011 11:31 ]
Ik dacht inderdaad hetzelfde, maar, wanneer je de andere forums bezoekt, dan hebben de merken daar weer zijn eigen problemen....Anoniem: 389290 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:40:
Oke mensen bedankt voor de reacties. Ik heb eigenlijk zeer weinig zin in zoveel gedoe met een tv, baal er wel van want als alles het zou doen wat er op deze philips zit dan is het echt een geweldige tv! Zonde...
Stel ik ga uitwijken naar een andere 46 inch tv..... WELKE tv raden jullie mij dan aan? Ik ben zelf aan het rond kijken maar is Panasonic beter dan Sony of is LG weer beter dan samsung etvc.... Het design speelt natuurlijk ook mee... ik wil een mooie strakke tv (op zich zijn ze dat allemaal wel tegenwoordig). Graag ook 3D erbij....
Alvast bedankt!
PS. Hoe zit het eigenlijk met bijvoorbeeld de Philips 46PFL8605K. Zijn bij dit toestel ook zoveel problemen? En wat is precies het verschil met de 9000 serie?
Volgens mij heeft Philips veel problemen met de HDMI ingangen in combinatie met andere merken, ik hoor het van verschillende kanten.CronoS76 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:02:
hebben mensen met de 86x5 televisie nog problemen hebben met het geluid? Bij mij gaat het nog niet echt lekker. Schakelen tussen HDMI 2 naar 1 geeft meestal problemen en geeft zwaar vervormend geluid. Ook wil het wel eens gebeuren dat als de TV aanspringt, deze geen geluid doorgeeft. Oplossing is dan de TV opnieuw aan en uit te zetten.
Als ik bij mijn 46PFL9705 schakel tussen HDMI1 en 2 gebeurd het af en toe ook dat ik een vervormd geluid heb maar meestal heb ik helemaal geen geluid. Als ik van HDMI 2 ( Denon HTC set) naar HDMI 1 (Humax decoder) schakel doe ik dat altijd via stand-by. Als ik van HDMI 1 naar 2 schakel heb ik dat probleem niet. Ook heb ik de HDMI ingangen wel eens omgewisseld maar dat maakt niets uit.
Het lijkt er op dat Philips problemen heeft met HDMI-signalen van ander merken zoals mijn DENON receiver.
Verder heb ik op het 2 sec. geluidsuitval na geen enkel probleem meer met mijn toestel, ben eigenlijk best wel tevreden.
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
Anoniem: 368533
Had voor de 9000 de 37pfl8605 en ook hierbij heb ik mijn peortie gehad .Tot 4x toe heb ik een omruiling verkregen en nog steed was het niet opgelost .Dezelfde problemen als de 9000 wegvallend geluid ambilight die uitviel ,haperend beeld en de 8000 is voorzien van een glasplaat voor het scherm en hierbij zijn problemen met een vuile waas tussen de glasplaat en het scherm ,niet netjes .Ik moet wel zeggen dat naar mijn mening de beeldkwaliteit beter was bij de 8000 mischien komt dit dan net door deze glasplaat.Prijsverschil zit erin dat de 9000 een full led is ,400Hz is ambilight spectra3 heeft en waarschijnlijk ook het design .Alsook is bij de 8000 3D ready pas te verkrijgen vanaf de 40".Ben zelf best tevreden ,mischien had ik teveel verwacht van de 9000 maar buiten het wegvallend geluid heb ik geen grote problemen .Als phillips dit euvel kan oplossen ben ik een tevreden man met de 9000 ,de duurzaamheid is afwachten natuurlijk.Anoniem: 389290 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:40:
Oke mensen bedankt voor de reacties. Ik heb eigenlijk zeer weinig zin in zoveel gedoe met een tv, baal er wel van want als alles het zou doen wat er op deze philips zit dan is het echt een geweldige tv! Zonde...
Alvast bedankt!
Nou ja, hier een UK forum waar ze over hetzelfde fenomeen struikelen.Anoniem: 394294 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:28:
*dus met een VN1B paneel is beter aan te raden dan een VN1B paneel?
dankje voor uitgebreide toelichting
klik hier voor de pagina waar het op staat
Met als voorbeeld hier :
week 33: VN1A (dluis)
week 33: VN1B (hammeraman)
week 33: VN1B (Eysi, hififorum.de)
week 35: VN1B (petasis)
week 39: VN1B (phily)
week 43: VN1C (phily)
week 46: VN1D (Sidewinder)
week 01: VN1E (phily)
Vanaf week 40 ( dus voorbij de VN1B) beginnen de 2D problemen (ander panel batch) en dat valt sommigen op waarbij ze toch opperen dat het aan het panel ligt en niet de software,
Het is maar waar je de nadruk op legt : 2D of 3D.
Ook de Duitse forums melden iets soortgelijks.
Ik kijk zelf met een HUMAX decoder maar hoe zit het met de CI+ cam op de 9705?
In het begin werd er flink op gescholden maar is het ondertussen al beter geworden, zapsnelheid, tv-gids e.d.?
Er wordt de laatste tijd niet zoveel meer over geschreven.
Ik zit er over te denken om er ook een aan te schaffen, of kan ik het beter bij de decoder houden?
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
Bij mij is het de Panasonic bluray speler bij het schakelen. De UPC hd box geeft geen problemen.Borry schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:58:
[...]
Volgens mij heeft Philips veel problemen met de HDMI ingangen in combinatie met andere merken, ik hoor het van verschillende kanten.
Het lijkt er op dat Philips problemen heeft met HDMI-signalen van ander merken zoals mijn DENON receiver.
Bij schakeling van UPC (hdmi1) naar Panasonic (hdmi2) gaat het helemaal mis met het geluid of geen geluid.
Erger is eigenlijk dat Philips zelf meld dat het "geluidsprobleem" gecompliceerder is dan ze dachten
Vaak betekend dat het een geimbed hardware probleem van een chip is ( lees : voorgeprogrammeerde software die in de chip gebakken zit en niet veranderd kan worden).
Lekker
Ben je mooi klaar mee. Familie hier begint hier ook al te klagen dat je voor een behoorlijk bedrag een tv koopt die eigenlijk voor de 3e keer terug kan naar de reparatie-afdeling.
volgens mij is het zo dat de film naam op .mkv moet eindigen?
zelfs als ik dit doe speelt niet iedere film af via usb op de 9705..
please is er iemand die me hier advies bij kan geven?
bvd Hillman
Dus als ik het goed begrijp moet de 2D onderdoen voor beterschap van 3D kwaliteit??Shocked schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:10:
[...]
Nou ja, hier een UK forum waar ze over hetzelfde fenomeen struikelen.
klik hier voor de pagina waar het op staat
Met als voorbeeld hier :
week 33: VN1A (dluis)
week 33: VN1B (hammeraman)
week 33: VN1B (Eysi, hififorum.de)
week 35: VN1B (petasis)
week 39: VN1B (phily)
week 43: VN1C (phily)
week 46: VN1D (Sidewinder)
week 01: VN1E (phily)
Vanaf week 40 ( dus voorbij de VN1B) beginnen de 2D problemen (ander panel batch) en dat valt sommigen op waarbij ze toch opperen dat het aan het panel ligt en niet de software,
Het is maar waar je de nadruk op legt : 2D of 3D.
Ook de Duitse forums melden iets soortgelijks.
Heb zelf VN1E van week 46 ,heb wel nog geen ervaringen met 2D of 3D ,Heb wel de bluray bdp8000 dus binnenkort is proberen.Enkel weet ik niet of het de moeite loont om de brillenset met ontvanger aan te kopen voor 3D??
Anoniem: 334571
Als dat het geval is heb ik er nog steeds alle vertrouwen in dat Philips dit oplost. Er is bij mij al eerder een printplaat vervangen (9704..allerlei problemen/9705 3D problemen)Shocked schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:21:
[...]
Erger is eigenlijk dat Philips zelf meld dat het "geluidsprobleem" gecompliceerder is dan ze dachten![]()
Vaak betekend dat het een geimbed hardware probleem van een chip is ( lees : voorgeprogrammeerde software die in de chip gebakken zit en niet veranderd kan worden).
Lekker
Dit is natuurlijk een probleem wat ze niet af kunnen doen met "valt binnen de specificatie"
Zelf heb ik zo nu en dan ook de geluidsproblemen, vooral als ik via de AC Ryan een (lange) film afspeel, dus ook weer een HDMI probleem.
Mijn (Philips) Blu Ray en mijn (Philips) HD recorder hebben deze problemen tot nu toe niet vertoond.
Ik blijf dus de forums lezen totdat er een oplossing is, kan het niet met een update dan zal ik ook kontakt met Philips opnemen.
Verder ben ik een heel tevreden gebruiker van mijn 46PFL9705.
Oe die remote app werkt gewoon out of the box.
Mooie spul, wie heeft ervaring met andere jointspace toepassingen?
Anoniem: 322002
Ik gebruik de Humax en de CI+ en ben hier wel tevreden over. Als ik de TV aanzet wil ik gewoon goed beeld hebben. Ik zie geen verschillen met de HUMAX al is het zappen natuurlijk veel sneller met de HUMAX. Via de TV zappen is gewoon veel te traag. De Now-Next balk is ook verdwenen. Bij mijn oude 42PFL9664 had ik die wel maar bij de 9705 is die dus weer weg. De gids en zenderinformatie kan beter. Is ook vrij traag allemaal.Borry schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:13:
Nog een vraagje tussendoor.............
Ik kijk zelf met een HUMAX decoder maar hoe zit het met de CI+ cam op de 9705?
In het begin werd er flink op gescholden maar is het ondertussen al beter geworden, zapsnelheid, tv-gids e.d.?
Er wordt de laatste tijd niet zoveel meer over geschreven.
Ik zit er over te denken om er ook een aan te schaffen, of kan ik het beter bij de decoder houden?
Nogmaals, ik kijk en zap liever via de Humax maar om het voor de rest van de familie makkelijker te maken heb ik de CI+ ook in gebruik zodat ze de TV niet hoeven om te zetten naar HUMAX voor goed beeld.
Hoe kan je checken wat voor paneel VN1B (D) (E) en wat het weeknummer is van de 46PLF9705
Wim
Dan denk ik dat ik me gewoon maar bij de HUMAX houd als ik dit lees.Anoniem: 322002 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:39:
[...]
Ik gebruik de Humax en de CI+ en ben hier wel tevreden over. Als ik de TV aanzet wil ik gewoon goed beeld hebben. Ik zie geen verschillen met de HUMAX al is het zappen natuurlijk veel sneller met de HUMAX. Via de TV zappen is gewoon veel te traag. De Now-Next balk is ook verdwenen. Bij mijn oude 42PFL9664 had ik die wel maar bij de 9705 is die dus weer weg. De gids en zenderinformatie kan beter. Is ook vrij traag allemaal.
Nogmaals, ik kijk en zap liever via de Humax maar om het voor de rest van de familie makkelijker te maken heb ik de CI+ ook in gebruik zodat ze de TV niet hoeven om te zetten naar HUMAX voor goed beeld.
Ik heb het hele circus in een Harmony AB geprogrammeerd en daar kan zelfs mijn vrouw mee overweg
Eh, nou nee, inderdaad. Ook ik trek hier wel een grens.Anoniem: 389290 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:12:
Ik vind het echt niet kunnen dat je een tv van 2700 euro koopt waarbij het geluid wegvalt en wat dan vervolgens ook niet op te lossen is...... Waar gaat dit over.
Ik heb 2 geluidsproblemen :
- willekeurige uitval van een paar seconden
- storing of geen geluid bij hdmi-switch op de coaxiale geluid-uit.
Ik vind normaal geluid doorgeven toch wel een basisfunctie van het apparaat en dus niet acceptabel.
Op de achterkant zit een sticker ( bij mijn tv linksonder) met een lang VN1B 0033... nummer. Bijvoorbeeld.holthofw schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:46:
vraag:
Hoe kan je checken wat voor paneel VN1B (D) (E) en wat het weeknummer is van de 46PLF9705
de 25.000 update schijnt stabieler te zijn dan de 27.000 dus de 27 update alleen installeren wanneer je geluid problemen ervaart..
groet Hillman
[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 394294 op 03-02-2011 16:19 ]
Anoniem: 334571
http://www.supportforum.p...eries-(2010-models)/page8
KIJK op pagina 8 !!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Here is a tip:
We still are working hard on a solution for the "intermittent sound loss" problem. What we noticed is that it mostly starts to happen after a longer period of "on" time (incl. standby), and from that moment onwards, it will happen more frequently.
A temporary "solution" can be to switch "off" the TV with the mains switch instead of putting it in standby. This will give some "room" before it starts again.
We know it is not yet THE solution you all are waiting for, but at least it can bring some relief.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zelf zet ik ook altijd aan het eind van de dag de tv met de schakelaar uit en heb dus weinig geluidsproblemen.
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 334571 op 03-02-2011 16:55 ]
Klopt helemaal, daar waren wij zelf ook al achter gekomen.Anoniem: 334571 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:50:
Op het Philips Net TV Forum staat:
http://www.supportforum.p...eries-(2010-models)/page8
KIJK op pagina 8 !!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Here is a tip:
We still are working hard on a solution for the "intermittent sound loss" problem. What we noticed is that it mostly starts to happen after a longer period of "on" time (incl. standby), and from that moment onwards, it will happen more frequently.
A temporary "solution" can be to switch "off" the TV with the mains switch instead of putting it in standby. This will give some "room" before it starts again.
We know it is not yet THE solution you all are waiting for, but at least it can bring some relief.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zelf zet ik ook altijd aan het eind van de dag de tv met de schakelaar uit en heb dus weinig geluidsproblemen.
Ben ik blij dat er een aan/uit schakelaar op zit, had mijn vorige LCD niet, anders moet ik helemaal achter in de kast kruipen om de stekker er uit te halen.
[ Voor 5% gewijzigd door Borry op 03-02-2011 20:19 ]
MKV of niet, hoofdzaak is dat men besloten heeft om bestanden met ongesupporte audio zoals DTS niet meer af te spelen. Vroeger ging dat nog wel maar dan had je weer geen audio. Helaas wordt er niet voor gewaarschuwd in brochure noch handleiding, eventueel aanknopingspunt voor een terechte klacht aangezien ze met MKV support adverteren en dit eigenlijk misleiding is.Anoniem: 394294 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:09:
ik heb verschillende mkv 2080p films gedownload.. maar me tv ziet niet alle mkv films..
volgens mij is het zo dat de film naam op .mkv moet eindigen?
zelfs als ik dit doe speelt niet iedere film af via usb op de 9705..
please is er iemand die me hier advies bij kan geven?
bvd Hillman
De HTS9540 360Sound system kan deze MKV bestanden gelukkig wel aan, inclusief meerdere audiosporen en ondertitels.
Succes,
Peter
Wat triest dat MKV gewoon niet wordt ondersteund zoals dat bedoeld is.Peter_F schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:53:
[...]
MKV of niet, hoofdzaak is dat men besloten heeft om bestanden met ongesupporte audio zoals DTS niet meer af te spelen. Vroeger ging dat nog wel maar dan had je weer geen audio. Helaas wordt er niet voor gewaarschuwd in brochure noch handleiding, eventueel aanknopingspunt voor een terechte klacht aangezien ze met MKV support adverteren en dit eigenlijk misleiding is.
De HTS9540 360Sound system kan deze MKV bestanden gelukkig wel aan, inclusief meerdere audiosporen en ondertitels.
Succes,
Peter
Wederom een hardware probleem met piepende ambilight. Zelfde probleem als exemplaar 3.
Weet inmiddels ook de technische oplossing:

Ik heb een sticker met "Panasonic" over het Philips logo geplakt en volgens mij (of ik verbeeld het me), doet ie het beter... placebo effect...admingot schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 16:09:
Afgelopen week de 4e 46pfl9705 ontvangen. Productieweek: 2011, week 3.
Wederom een hardware probleem met piepende ambilight. Zelfde probleem als exemplaar 3.
Weet inmiddels ook de technische oplossing:![]()
Sterkte!
Waar hoor jij het piepje vandaan komen?admingot schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 16:09:
Afgelopen week de 4e 46pfl9705 ontvangen. Productieweek: 2011, week 3.
Weet inmiddels ook de technische oplossing:![]()
Zelf heb ik mijn 46pfl9705 gisteren ontvangen, ook een 1103xxx
Tot nu toe geen piepje gehoord.
Mijn eerste indruk:
Wat mij direct opvalt is dat het beeld heel goed/aangenaam uit ziet, Ik heb het beeld nog niet in detail bekeken. De kleuren spettert ervan af!
Ik zal volgende week mijn 20 maanden oude Samsung ernaast zetten en nagaan wat de verschillen zijn.
Het piep geluid hoor je het beste als je het geluid van de tv uit zet en vervolgens het ambilight aan, uit en aan zet. Als je dan in een rustige kamer zit zonder al te veel buiten geluid, luister dan eens achter het toestel en eens op 2 meter. Naar mate het ambilight harder moet werken is het geluid sterker. Ik hoor het geluid op 5 meter nog steeds. Als je in stille momenten in een film zit is dit erg storend. Amblight staat dan noodgedwongen uit. Het vreemde is dat versie 1 en 2 die ik eerder heb ontvangen dit probleem niet hadden.Fermion schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 16:56:
[...]
Waar hoor jij het piepje vandaan komen?
Zelf heb ik mijn 46pfl9705 gisteren ontvangen, ook een 1103xxx
Tot nu toe geen piepje gehoord.
Mijn eerste indruk:
Wat mij direct opvalt is dat het beeld heel goed/aangenaam uit ziet, Ik heb het beeld nog niet in detail bekeken. De kleuren spettert ervan af!
Ik zal volgende week mijn 20 maanden oude Samsung ernaast zetten en nagaan wat de verschillen zijn.
Het zou kunnen dat door reparatie van een ander piep geluid, bij introductie van de 46pfl9705 (zie vorige post) dit nieuwe probleem in ontstaan.
Vooralsnog geen piep geluidjes te horen.admingot schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 20:06:
[...]
Het piep geluid hoor je het beste als je het geluid van de tv uit zet en vervolgens het ambilight aan, uit en aan zet. Als je dan in een rustige kamer zit zonder al te veel buiten geluid, luister dan eens achter het toestel en eens op 2 meter. Naar mate het ambilight harder moet werken is het geluid sterker. Ik hoor het geluid op 5 meter nog steeds. Als je in stille momenten in een film zit is dit erg storend. Amblight staat dan noodgedwongen uit. Het vreemde is dat versie 1 en 2 die ik eerder heb ontvangen dit probleem niet hadden.
Het zou kunnen dat door reparatie van een ander piep geluid, bij introductie van de 46pfl9705 (zie vorige post) dit nieuwe probleem in ontstaan.
Anoniem: 223174
TV is na dreiging juridische stappen retour gegaan naar Technorep, Daar hebben ze niet kunnen constateren dat het beeld slechter is dan andere TV''s. Onbegrijpelijk want het beeld is nog minder dan mijn LCD TV uit 2004 !! Voor de update was het beeld goed.
De verkoper wederom gemaild dat ik een advocaat in ga schakelen als er niets wordt gedaan en deze gaat nu de TV omruilen tegen een nieuwe!! Ook daar zijn ze dit soort TV's met problemen helemaal beu en willen
tevreden klanten. Mensen nogmaals. Als uw TV niet goed is of net als bij mij na update het beeld slechter is geworden, accepteer dit dan niet! Een TV van 2300 euro moet goed zijn zonder storingen en het beeld dient subliem te zijn! U heeft hier recht op! En laat u door instanties als Technorep niets wijsmaken als u van mening bent dat de TV niet goed is. Ga naar uw verkoper en eis een vervangende(nieuwe) of uw geld terug.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 368533 op 05-02-2011 21:32 ]
Dit is als grap bedoeld, neem ik aan. Verschil tussen gewone blu-ray en 2D?????????????Anoniem: 368533 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 21:28:
Mischien verwacht ik teveel maar zie niet echt een groot verschil tussen gewoon bluray kijken of 2D
Nee dit is geen grap , moet dit dan zo een spectaculair verschil weergeven ??Wat moet ik zien dan ,want zie zelf weinig verschil sorrySimple mind schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 23:01:
[...]
Dit is als grap bedoeld, neem ik aan. Verschil tussen gewone blu-ray en 2D?????????????
Blu-ray en 2D zijn 2 totaal verschillende dingen.Anoniem: 368533 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 11:20:
[...]
Nee dit is geen grap , moet dit dan zo een spectaculair verschil weergeven ??Wat moet ik zien dan ,want zie zelf weinig verschil sorry
Je hebt 2D en 3D en je hebt Blu-ray of gewone DVD.
Hierbij nog een kanttekening dat er Blu-ray's zijn die zowel 2D als 3D kunnen laten zien.
Dus is het moeilijk / onmogelijk aan te geven wat het verschil is.
Have Fun Funske
En nog even ter aanvulling van het al goede antwoord van funske:Anoniem: 368533 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 11:20:
[...]
Nee dit is geen grap , moet dit dan zo een spectaculair verschil weergeven ??Wat moet ik zien dan ,want zie zelf weinig verschil sorry
ik denk dat de verwarring van Robbie ontstaat doordat op een 3D-Blu-Ray de term 2D staat voor de gewone versie, terwijl dat op een "normale" Blu-Ray niet staat.
2D wil hier gewoon zeggen: niet-3D. Er is dus geen verschil tussen de 2D-versie op een 3D-Blu-Ray en de versie die op een normale Blu-Ray zonder 3D staat.
Wanneer ik bij Philips EPG bekijk, dan begint het gids altijd weer vanaf de eerste zender, NED1.
Ook het programma aanbod voor die avond gaat niet verder dan 1 programma. De zender voor waar je naar keek valt weg. Het bekijken van de overzicht zakt maar per regel. Een heel pagina skippen gaat niet, dus je bent even bezig om van een bepaalde zender de informatie op te vragen.
Edit: typos
[ Voor 66% gewijzigd door Fermion op 07-02-2011 02:17 ]
We laten ons verrassen. Laten we ook hopen dat ze hun huiswerk nu beter gedaan hebben. Hoe de 027 versie is hoeven we niet meer uit te leggen. Is al genoeg over geschreven.pielle007 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 18:26:
Net gebeld door Philips technische dienst. Al mn eerder geposte klachten ( waaronder t wegvallen van t geluid, de verslechterde beeldkwaliteit en ambilight die niet altijd direct werkt etc etc etc bij mn 46" 9705) worden opgelost dmv van een nieuwe firmware die volgens zeggen " zsm wordt released, een exacte datum is nog niet duidelijk" We laten ons voor de afwisseling verrassen... maar t wordt nu wel toch verdomde tijd Philips!

Anoniem: 252363
De standaard afst.bediening werkt volgens mij 10x zo snel en makkelijker.
Met update via USB heb je altijd de nieuwste. Via TV en dus internet loopt de versie achter. Meestal is die een week of 2 later beschikbaar. De laatste versie die automatisch binnenkomt is de 025 versie. Kwam hier achter toen ik de zaak terug heb gezet naar 023. Kreeg toen melding op de TV dat de 025 versie beschikbaar was. De 027 staat er niet op. Mogelijk is deze er bewust niet opgezet omdat er zoveel klachten over deze 027 versie zijn.astie schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 07:48:
Dat heb ik dus ook. Ik heb nog nooit een firmware automatisch binnengekregen. Altijd via een USB-stick moeten updaten.
Dat verklaart waarom ik nooit geen update berichten zie. Ik update bij beschikbaarheid via Philips site direct via USB de nieuwste versie omdat ik altijd dacht dat updaten direct via internet niet werkte. Dit werkt blijkbaar wel alleen met vertraging. Leuke voor de FAQ lijst.H.Saes schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:39:
[...]
Met update via USB heb je altijd de nieuwste. Via TV en dus internet loopt de versie achter. Meestal is die een week of 2 later beschikbaar. De laatste versie die automatisch binnenkomt is de 025 versie. Kwam hier achter toen ik de zaak terug heb gezet naar 023. Kreeg toen melding op de TV dat de 025 versie beschikbaar was. De 027 staat er niet op. Mogelijk is deze er bewust niet opgezet omdat er zoveel klachten over deze 027 versie zijn.
2 Jaar geleden een 42PFL9900d zonder bon overgenomen. Een maand geleden viel mij LCD gedeeltelijk weg.
Philips klantenservice gebeld. Bleek bekend probleem te zijn. Na één week servicemonteur aan huis gehad, die gratis naar ik meen twee inverters vervangen heeft. Het serienummer was genoeg voor deze garantiereparatie.
Ben zeer tevreden over deze handelswijze van philips.
Tekstinvoer voor net tv, foto's pushen naar het scherm...Anoniem: 252363 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:29:
Uhm, wat is de extra toegevoegde waarde dat je een tv kan bedienen met de telefoon ?
De standaard afst.bediening werkt volgens mij 10x zo snel en makkelijker.
Voor de rest gebruik ik toch een Harmony
Even een quote van een tijdje terug. Zelf overweeg ik de 32PFL9705H te kopen of bega ik hier een vergissing kijkend naar problemen met dit toestel in dit topic. Verder lees ik dat er geen Freeview tuner inzit. Is dit een groot gemis? Via Google las ik dat je als je geen Freeview heb je een apart tunerkastje moet hebben. Er zitten toch andere tuners in deze tv? Is het zeker dat de nieuwe modellen rond september uitkomen? De 32PFL9705H kwam volgens mij begin 2010 uit. Als dit voor een eventuele opvolger (9706)zou zijn is het misschien verstandiger om hierop te wachten.Peter_F schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:09:
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door DPhoenix op 10-02-2011 13:28 ]
AULXJMHR
Alleen als je in de UK, Australië of Nieuw Zeeland TV wil kijken. check wikipedia over freeview.DPhoenix schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:11:
[...]
.....Verder lees ik dat er geen Freeview tuner inzit. Is dit een groot gemis? ......
De modellen worden vroeg in het jaar aangekondigd, maar de levering laat lang op zich wachten denk ik, net als de afgelopen jaren. Hou er rekening mee dat er van de 9706 nog geen afbeelding te vinden is, en dat een daadwerkelijke productie waarschijnlijk nog ver weg is.
2010 modellen in de 9000 reeks klikt als een leuk sinterklaascadeautje wat mij betreft. 46PFL9705 bevalt prima bij mij, mits ze dat @#$@#$ audioprobleem via HDMI even snel oplossen nu.
Anoniem: 382044
Weet iemand wat er aan de hand is?
Ik weet wel dat als Philips met een nieuwe update, niet dit probleem verhelpt, dat ik mijn geld ga terugeisen van de verkoper. Bij deze nogmaals de oproep aan alle lezers om te reageren als het beeld is verslechterd na firmware 140.027.
Mischien volg je niet de juiste procedure? Ik dacht dat het zo zat :Anoniem: 382044 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:47:
Ik heb ook de 027 erop gezet met gevolgen voor de beeldkwaliteit. Ik wil echter terug zoals in een aantal berichten 023 en dan 025 gebruiken. Als ik echter de versies op een usb zet dan krijg ik een bericht dat de usb niet te lezen is, nochtans kan ik deze perfect op de PC lezen.
Weet iemand wat er aan de hand is?
1. download versie 025 en 023
2, unzip beide versies : de download is nog niet geschikt, eerst unzippen en de file autorun.upg op een usb zetten (025)
3. Je kan alleen in 1 lijn downgraden : 027 >025>023.
4. wil je naar versie 023, dan moet je eerst 025 installeren en daarna 023
firmware te vinden op : klik hier
2 of 3 keer wegvallend geluid gehad, het wegvallen duurde ~0,5 seconden? Maar alleen tijdens live TV. Wel heb ik vrij veel last van digitale ruis (10e per uur?). Mijn Samsung (4x goedkoper dan mijn 46PFL9705) had hier nooit last van, heeft kennelijk een betere tunner? Het weg vallen van geluid zal dan hier wel mee te maken hebben.
Dat is het enige storende aan mijn TV, wat best vervellend is.
Zal een keer kijken naar andere coax kabels.
Edit:
Signaal: 93
Quality: 100
Geluid valt weg, kan niet hieraan liggen. Mijn coax kabel bliift lekker zitten.
[ Voor 17% gewijzigd door Fermion op 11-02-2011 15:42 ]
Mijn 1e toestel, 2 x nieuw moederbord, 1 keer 2 weken weg naar technorep waar men volhield dat het beeld niets mankeerde, toestel deze week omgeruild door verkoper, heeft niets geholpen. Maar er is hoop!! Philips geeft toe dat dat er problemen zijn en dat het perfecte beeld niet meer terug te halen is met oudere firmware. Er wordt aan gewerkt dat nieuwe firmware het beeld weer vanouds terughaalt. Het kan echter nog weken duren. Maar erkenning is belangrijk ! Eerlijk gezegd snap ik niet dat hier niet meer mensen deze kwaal nog niet hebben geconstateerd. Slechts een handvol (kritische) gebruikers terwijl het beeld nu de kwalitiet slechter is van een LCD uit het jaar 2004. Als de nieuwe firmware een feit is update ik mijn ervaringen hier.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 223174 op 11-02-2011 16:57 ]
Vraag:
Bij de nieuwe firmware zou het beeld slechter worden, wat wordt er nu dan slechter???
-bewegingen ?
-scherpte?
-kleuren?
-?
Misschien kan iemand precies vertellen wat er slechter is geworden aan de nieuwe firmware?
Installeer niet .27, dan begint pas de ellende, voor wat ik hier lees.Happy2000 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 10:39:
Heb nu ook een 46pfl9705 (week 40 2010, vn1c) hier met de firmware .25 (zat .11 in) vindt het beeld SD beeld over het algemeen goed en HD / Blu-ray ziet er zeer goed uit, vindt de kijkhoek van deze tv alleen slecht!! maar goed ben alleen dus niet zoveel problemen mee, maar vindt het wel triest voor zo'n dure tv.
Vraag:
Bij de nieuwe firmware zou het beeld slechter worden, wat wordt er nu dan slechter???
-bewegingen ?
-scherpte?
-kleuren?
-?
Misschien kan iemand precies vertellen wat er slechter is geworden aan de nieuwe firmware?
Ik draai op .25 en ik herken de problemen niet van een slecht beeld.
Ik weet niet exact wat slechter wordt, maar .27 wordt ook niet voor automatische download aangeboden. Ze zouden deze versie, .27, van de site moeten halen.
[ Voor 8% gewijzigd door Fermion op 12-02-2011 11:50 ]
Kijkhoek is ook goed te noemen alhoewel ik nooit naast de TV zit te kijken
Blu-ray is ook perfect. In grote lijnen ben ik zeer tevreden met deze TV met in achtnemeing van twee bug's, het insidentele wegvallen van het geluid, en de geluidsproblemen met het overschakelen van het ene naar het andere HDMI kanaal.
.27 firmware was ik ook niet van plan om te installeren ik wacht netjes af tot er weer een firmware via de tv zelf wordt aangeboden.
Verder vindt ik het beeld echt zeer goed, scherpte, kleur, zwart waarde echt perfect, ben er wel zeer blij mee.
Oja het geluid loopt hier altijd via de home cinema set dus speakers van de tv staan uitgeschakeld.
Hmm wel of niet .27, bij mij ziet het onder .25 alles goed uit. ik blijf bij .25.Happy2000 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 14:51:
Ik bedoel dus met een slechte kijkhoek dat de kleuren al snel minder worden als je er niet na genoeg recht voor zit, als ik zeg maar 1.5 meter verschuif naar links of rechts worden de kleuren al iets minder,
Wat betreft de kijhoek, ik herken mij hier niet in. Op welke afstand kijk jij naar je tv? als ik 2 meter ervan af sta en ik stap 2 meter opzij, dan ziet alles er nog prima uit. Ook als ik verder opzij stap. Kleuren veranderen niet, beeld blijft prima.
Anoniem: 281279
Ik heb een aurea 9904 gekocht voor een zeer aantrekkelijke prijs :-)
Nu heb ik wel het gevoel dat het een showroom model is geweest.
Kan iemand mij vertellen wat de service menu code is waar ik de branduren kan zien?
Thx!
Anoniem: 394486
Ik wilde reageren op henkvanerp .
Net zoals vele anderen heb ik naar philips gebeld over slechte kwaliteit beeld.
Bij mij constateer ik het volgende :
1 Waas over beeld . Was voor update weinig aanwezig
2 Hakerige tantjes aan de letters. Was voor update super strak.
3.Bij snelle beweging (bijvoorbeeld bij skien)krijg je snelle schokkerige beelden,
Dit had ik voor update niet.Dit gaat op toch irriteren.
Het lijkt erop dat bij opdate 027 iets van beeldverbeteraar uitgeschakeld is .
En niet meer te herstellen is .(philips doe hier iets aan)
Dit alles is gekomen na update 027, Ik heb ook alles geprobeerd.
van 023 naar 025 .Niets hielp .Maar moet toch naar update 027 dan is het nog het beste
om naar te kijken echter met inlevering van de vorige puntjes 1 2 3
Ook ik wacht op nieuwe software zoals denk ik vele andere.
Dus die zijn er wel meer Henk.
Dus wacht ik maar maar af ,ik ga ervanuit dat dit opgelost word met een nieuwe update.
3D is overigens wel goed als je het toestel op intens zet.
Ik heb daarvoor de Bdp 8000 philips .
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 394486 op 13-02-2011 12:24 ]
Gezien het feit dat deze al een jaar niet meer in productie is (give or take) zou het indd goed kunnen. Wat is de aantrekkelijke prijs die je er voor betaald hebt. 2000 - 2500 zou een "nieuwe" moeten kosten.Anoniem: 281279 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 10:12:
Hallo allemaal!
Ik heb een aurea 9904 gekocht voor een zeer aantrekkelijke prijs :-)
Nu heb ik wel het gevoel dat het een showroom model is geweest.
Kan iemand mij vertellen wat de service menu code is waar ik de branduren kan zien?
Thx!
Om een hele pagina te skippen kun je pijl-links en pijl-rechts op de buitenste ring gebruiken (dezelfde als vorige/volgende zender). Maar verder is het inderdaad een EPG om te huilen. Nu had ik gisteren echter ineens de net-tv-epg. Dat is een hele verbetering, behalve dan dat het tergend traag is en je linksonder een reclamebanner ziet.Fermion schreef op maandag 07 februari 2011 @ 01:36:
Wanneer ik bij Philips EPG bekijk, dan begint het gids altijd weer vanaf de eerste zender, NED1.
Ook het programma aanbod voor die avond gaat niet verder dan 1 programma. De zender voor waar je naar keek valt weg. Het bekijken van de overzicht zakt maar per regel. Een heel pagina skippen gaat niet, dus je bent even bezig om van een bepaalde zender de informatie op te vragen.
Edit: typos
Dat melk wit uitslaan zie ik alleen wanneer ik vrijwel vanaf de zijkant het beeld bekijk. Volgens mij is het de anti reflectie scherm wat melk wit uitslaat. In elk geval het zal nooit de kijkhoek zijn om normaal tv te kijken, ik zal een boek ook niet onder die kijk hoek willen lezen.Seafox schreef op zondag 13 februari 2011 @ 06:43:
Hier VN1A 1033 40 inch. Ik vind de kijkhoek vrij slecht. Je moet er echt recht voor zitten. Ongeveer 45 graden naar beide zijden blijft het beeld nog wel acceptabel. Daarbuiten wordt het beeld al snel melkachtig. In mijn situatie geeft het overigens niet echt problemen.
Zal is naar die net-tv-epg bekijken. Ik dacht dat EPG informatie over het internet in Nederland niet meer was ondersteund.FantaRulez schreef op zondag 13 februari 2011 @ 16:00:
[...]
Om een hele pagina te skippen kun je pijl-links en pijl-rechts op de buitenste ring gebruiken (dezelfde als vorige/volgende zender). Maar verder is het inderdaad een EPG om te huilen. Nu had ik gisteren echter ineens de net-tv-epg. Dat is een hele verbetering, behalve dan dat het tergend traag is en je linksonder een reclamebanner ziet.
[ Voor 30% gewijzigd door Fermion op 14-02-2011 01:31 ]
Hoe kom je aan die informatie? Voor zover ik weet worden ze nog steeds gemaakt (belde laatst voor reparatie en toen meldde Philips aan de hand van het serienummer dat deze in januari 2011 geproduceerd was).BlowFish schreef op zondag 13 februari 2011 @ 12:04:
[...]
Gezien het feit dat deze al een jaar niet meer in productie is (give or take) zou het indd goed kunnen. Wat is de aantrekkelijke prijs die je er voor betaald hebt. 2000 - 2500 zou een "nieuwe" moeten kosten.
Excuus voorbarig gereageerd van mijn part, niet geproduceerd is de verkeerde verwoording, laat ik het zo zeggen ik geloof niet dat ze nog als nieuw worden geleverd aan retailers , volgens mij was deze 9904 in "ons systeem" als end-of-life aangeduid.perentaart schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:37:
[...]
Hoe kom je aan die informatie? Voor zover ik weet worden ze nog steeds gemaakt (belde laatst voor reparatie en toen meldde Philips aan de hand van het serienummer dat deze in januari 2011 geproduceerd was).
https://rentepunten.ing.n...lPage.jsp?channelid=25252
Bericht op het NetTV forum van Philips:
Status 18-Feb-'11: New SW version 140.32 is now in beta testing phase.
This version addresses the following issues:
• Audio drop solution .
• Zap time improvement.
• Macroblocks improvement.
• PIP available with DVB-S signals.
If no real problems arises from this beta test, we will release it soon.
Anoniem: 396765
Heb in oktober de BDP7500 speler aangeschaft, na contact met Philips over een bepaalde Bu Ray uit de aangeboden lijst. Mij is verzekerd dat die leverbaar was. Na lang wachten op de drie schijfjes bleek het echter om een oude film, met een andere naam te gaan, die ik al op DVD had. Een probleempje dat opgelost kan worden denk je dan.
Maar de Klantenservice van Philips gaf niet thuis. Voorgesteld een andere Blu Ray uit de lijst te sturen, maar nee hoor. Kortom, weer zo'n bedrijf met acties, maar service - ho maar.
Anoniem: 382044
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 382044 op 18-02-2011 20:25 ]