Misschien testen ze 'm nu eerst grondig?Geertje schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 08:55:
[...]
Weet iemand trouwens al iets over een nieuwe firmware?
Enige pagina's eerder was de discussie over de witte streep rechts van het beeld en dat de 'tijdelijke' fix in de komende firmware verwerkt zou worden, welke "komende week" zou verschijnen.
Nog niets gezien op de support site...
Heeft iemand trouwens al zijn/haar SD-kaartje ontvangen of meer informatie over wanneer deze komt?
Zoals vele heb ik mezelf uiteraard ook geregistreerd en geen reactie ontvangen.
Kan een tijdje overheen gaan. Ik heb ook behoorlijk lang moeten wachten.paulus4ever schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:26:
Heeft iemand trouwens al zijn/haar SD-kaartje ontvangen of meer informatie over wanneer deze komt?
Heb hier vorige week een monteur gehad van CE-Repair voor dit probleempje,Geertje schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 08:55:
[...]
Weet iemand trouwens al iets over een nieuwe firmware?
Enige pagina's eerder was de discussie over de witte streep rechts van het beeld en dat de 'tijdelijke' fix in de komende firmware verwerkt zou worden, welke "komende week" zou verschijnen.
Nog niets gezien op de support site...
YouTube: TV1952.wmv
en die vertelde mij dat de software versie 140.26 mislukt was, dus ik denk dat we nog ff moeten wachten.
[ Voor 8% gewijzigd door Borry op 21-12-2010 16:37 ]
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
Ik lees hier op Tweakers vrij veel negatieve reacties over de 47PFL9705H ondanks dat deze TV op veel review-sites (zowel Nederlandse als buitenlandse sites) de hemel in geprezen wordt. Ik ben van plan om binnenkort ook een dergelijk toestel te kopen maar ben benieuwd of de huidige bezitters dit wel aan zouden raden aan mensen die op dit moment op het punt staan een nieuwe TV te kopen? Of zou je als je je geld terug zou krijgen met dat geld een ander toestel kopen?
Inmiddels heb ik er al een extra gekregen. Dat kwam omdat ik me weer opnieuw moest aanmelden toen ik NetTV na een paar dagen weer eens opstartte. Dus dat heb ik dan maar weer gedaan en kreeg na een paar weken ineens wéér een nieuwe kaart. Dit keer echter zonder een tegoedcard van Videoland.paulus4ever schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:26:
Daar heb ik toch maar niet voor gebeld.

Overigens stel je er niet teveel van voor. Je krijgt er een van 4GB class 2.
Terwijl in de gebruiksaanwijzing van mijn HTS9540 het volgende staat:
Een SD-geheugenkaart van type SDHC Klasse 6, met ten minste 4 GB geheugen.
Maar voor mijn 46PFL9705H is class 2 volgens de gebruiksaanwijzing wel voldoende
We raden een SDHC (High Capacity) Class 2-kaart aan met minimaal 4 GB geheugen.Voor HD-films raden we een geheugen van minimaal 8 GB aan.
Dus bij allebei klopt het niet helemaal.

Have Fun Funske
De 46PFL9705H heb ik nu ruim een maand in bezit en hij bevalt mij perfect. Al die problemen die hier genoemd worden herken ik niet.ReCaR schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:33:
Ik lees hier op Tweakers vrij veel negatieve reacties over de 47PFL9705H ondanks dat deze TV op veel review-sites (zowel Nederlandse als buitenlandse sites) de hemel in geprezen wordt. Ik ben van plan om binnenkort ook een dergelijk toestel te kopen maar ben benieuwd of de huidige bezitters dit wel aan zouden raden aan mensen die op dit moment op het punt staan een nieuwe TV te kopen? Of zou je als je je geld terug zou krijgen met dat geld een ander toestel kopen?
Hij geeft zo'n gigantisch mooi beeld dat is onvoorstelbaar; het is elke avond een genot om ernaar te kijken.
Maar omdat hij zo'n gigantisch scherp beeld heeft, zit er wat mij betreft 1 nadeel aan. Je ziet nu veel eerder en duidelijker of iemand rimpels of een puistje heeft. Hij is dus eigenlijk té scherp.
Have Fun Funske
Lees mijn ervaring in eerdere berichtgeving.funske schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:42:
[...]
De 46PFL9705H heb ik nu ruim een maand in bezit en hij bevalt mij perfect. Al die problemen die hier genoemd worden herken ik niet.
Hij geeft zo'n gigantisch mooi beeld dat is onvoorstelbaar; het is elke avond een genot om ernaar te kijken.
Maar omdat hij zo'n gigantisch scherp beeld heeft, zit er wat mij betreft 1 nadeel aan. Je ziet nu veel eerder en duidelijker of iemand rimpels of een puistje heeft. Hij is dus eigenlijk té scherp.![]()
Ik zou nog even wachten met aanschaf. Het product is niet slecht maar ook zeker niet perfect. Voor dit geld mag je dit mi. wel verwachten.
Wat was mislukt ??? Bedoel je het oplossen van het geluidsprobleem ??Borry schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:26:
[...]
Heb hier vorige week een monteur gehad van CE-Repair voor dit probleempje,
en die vertelde mij dat de software versie 140.26 mislukt was, dus ik denk dat we nog ff moeten wachten.
Verwijderd
32pfl9705H/12
Nou volgens mij ben ik een van de eerste met het piep probleem op de 32 inch versie
, vandaag een monteur langsgeweest, zeker geen slechte vent maar hij kon het helaas alleen constateren. Er blijkt nog geen oplossing te zijn voor dit 32inch model wel voor de 40 en 46.
Het komt vooral op als het dynamische backlight aan de slag moet met zwart weergaves dus blijkbaar hetzelfde probleem alleen zal de binnenkant van de tv iets anders in elkaar zitten doordat er geen 3d ondersteuning in zit in het 32 inch model. Ik ben wel zeer tevreden over de beeldkwaliteit. Ik hoop dat philips het op zeer korte termijn erkent en met een oplossing komt want dit is voor mij ieg onverkoopbaar, zeker voor die prijs.
Nou volgens mij ben ik een van de eerste met het piep probleem op de 32 inch versie
Het komt vooral op als het dynamische backlight aan de slag moet met zwart weergaves dus blijkbaar hetzelfde probleem alleen zal de binnenkant van de tv iets anders in elkaar zitten doordat er geen 3d ondersteuning in zit in het 32 inch model. Ik ben wel zeer tevreden over de beeldkwaliteit. Ik hoop dat philips het op zeer korte termijn erkent en met een oplossing komt want dit is voor mij ieg onverkoopbaar, zeker voor die prijs.
Hallo,
Ik wil ook de 3D weergave van mijn 46pfl9705 gaan benutten maar weet er niet alles vanaf.
1. is de pta02 set als eerste nodig en is de pta03 set enkel een uitbreiding van 2 extra brillen?
2. waar kan je deze het goedkoops kopen?
3 ik moet nog een 3D blue ray aanschaffen maar mijn mooie Denon AVR 3808 receiver beschikt over HDMI 1.3a. Nu heb ik mijn dvd speler met hdmi 1,3a op de receiver aangesloten en de receiver met hdmi 1.3a op de TV. Werkt deze manier van aansluiten ook met een blue ray speler?
Hoor graag of dit mogelijk is
Ik wil ook de 3D weergave van mijn 46pfl9705 gaan benutten maar weet er niet alles vanaf.
1. is de pta02 set als eerste nodig en is de pta03 set enkel een uitbreiding van 2 extra brillen?
2. waar kan je deze het goedkoops kopen?
3 ik moet nog een 3D blue ray aanschaffen maar mijn mooie Denon AVR 3808 receiver beschikt over HDMI 1.3a. Nu heb ik mijn dvd speler met hdmi 1,3a op de receiver aangesloten en de receiver met hdmi 1.3a op de TV. Werkt deze manier van aansluiten ook met een blue ray speler?
Hoor graag of dit mogelijk is
Wim
Verwijderd
Vandaag de 3D speler ontvangen, de bdp7500mkII.
Ik kan (ondanks ze zeggen dat ntfs niet wordt ondersteund), gewoon mijn ntfs harddisk browsen en mijn mkv's afspelen
Maar ik zie helaas niet de .iso bestanden. Weet iemand of je .iso files kan openen met dit machien ?
Ik heb firmware versie 1.43 erop staan nu.
Ik kan (ondanks ze zeggen dat ntfs niet wordt ondersteund), gewoon mijn ntfs harddisk browsen en mijn mkv's afspelen
Maar ik zie helaas niet de .iso bestanden. Weet iemand of je .iso files kan openen met dit machien ?
Ik heb firmware versie 1.43 erop staan nu.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 22:04 ]
Wow, dat is nog eens een scrambled beeld. Dat was na een update naar hun versie .26?Borry schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:26:
[...]
Heb hier vorige week een monteur gehad van CE-Repair voor dit probleempje,
Ach, op zich heb ik niet echt last van het geluidsprobleem (klop, klop) en zie ik alleen een ini-mini streepje rechts als ik via HDMI naar mijn (Windows) mediacenter kijk. En 1 keer switchen naar Windowed en dan weer terug naar full screen dan is hij weer weg...
BTW, als antwoord op iemand anders z'n vraag van het SD kaartje:
ik had al een Philips account en kon verder nergens vinden hoe je het SD kaartje kon aanvragen, dus heb ik opgebeld naar Philips Support (heeuull lang geleden), maar nog niets ontvangen. Ook omdat ze zeiden dat je voor HD 8GB nodig had, heb ik zelf maar een 8GB gekocht.
Na het aanmelden bij Videoland viel het aanbod me trouwens nog zwaar tegen (als ze een film die volgens mij 5 jaar oud is als 'nieuw' aanmerken...)
Ook zag ik nergens een optie op HD, maar heb ook nog geen film gehuurd. Sterker nog, ik moet nog opnieuw aanmelden, want kwam er later achter dat ik een tiepfout had gemaakt in mijn mailadres..
Zojuist een monteur van CE repair Dordrecht over de vloer gehad t.b.v crosstalk issue bij 3D weergave op mijn 40PFL9705. Was mijns inziens niet nodig geweest, betreffende monteur heeft enkele settings gezet volgens specs van philips, (contrast op 85 en verder alle verbeteringen uit(welke ik standaard al allemaal uit heb staan)) probleem werd hiermee eerder erger dan dat het wat uithaalde. Hij vond ook dat de ghosting niet om aan te zien was, maar eindconclusie was dat het toestel voldoet aan de specificaties. Dit heb ik aan laten passen naar "werkt hetzelfde als een zelfde type toestel" want wat mij betreft is dit niet hoe het zou moeten functioneren.
Straks philips maar weer eens bellen om te achterhalen wat ik hiermee aan moet.
Hoi Rob!Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:02:
32pfl9705H/12
Nou volgens mij ben ik een van de eerste met het piep probleem op de 32 inch versie, vandaag een monteur langsgeweest, zeker geen slechte vent maar hij kon het helaas alleen constateren. Er blijkt nog geen oplossing te zijn voor dit 32inch model wel voor de 40 en 46.
Bij mijn 32" 9705 twijfel ik nog of ik last heb van DE piep. Ik hoor af en toe ook wel een "lage piep", als je begrijpt wat ik bedoel, want heel hoog is ie niet en erg hard ook niet, maar soms hoor ik toch ook iets tot op een afstand van zo'n 2m. Hoe duidelijk/hinderlijk/scherp/hoog/hard is de piep bij jou?...
En dan nog iets... Kun je alsjeblieft het volgende 1920x1080 jpeg-beeld (bijv. m.b.v. een USB-stick) op je tv bekijken (zorg er dan wel voor dat "Dynamic Backlight" aan staat):
http://lh4.ggpht.com/_Yfq...c/UtP4Gpgyp3U/s0/Dark.jpg
Hoe ziet dit er bij jou uit?... Ik vraag dit omdat ik een probleem heb met donkere strepen in de achtergrondverlichting bij duistere scènes. Tot dusver heb ik dit probleem bij alle 32" versies die ik gezien heb vast kunnen stellen, maar erg veel bezitters van de 32" melden zich hier niet. De 40" en 46" hebben dit probleem niet, voor zover ik weet.
Daarom ben ik erg benieuwd naar jouw resultaat! Meld dan alsjeblieft ook meteen even het weeknummer van jouw toestel. Alvast bedankt voor je hulp!
Ja, wat ik heb begrepen wel.H.Saes schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 18:14:
[...]
Wat was mislukt ??? Bedoel je het oplossen van het geluidsprobleem ??
Dit is versie .25, .26 in nog niet uit, maar bij de vorige versie's deed hij dit ook al af en toe.Geertje schreef op woensdag 22 december 2010 @ 08:55:
[...]
Wow, dat is nog eens een scrambled beeld. Dat was na een update naar hun versie .26?
Laatste weken doet hij dit steeds vaker, heeft niets met software te maken.
Net een telefoontje gehad van CE-repair dat ze vrijdag een onderdeel komen vervangen.
Ben benieuwt!
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
Hier ook een 32" en test het straks ook wel even uit. Later op de avond of morgen de bevindingen.Freddy2 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:46:
[...]
En dan nog iets... Kun je alsjeblieft het volgende 1920x1080 jpeg-beeld (bijv. m.b.v. een USB-stick) op je tv bekijken (zorg er dan wel voor dat "Dynamic Backlight" aan staat):
Hoe ziet dit er bij jou uit?... Ik vraag dit omdat ik een probleem heb met donkere strepen in de achtergrondverlichting bij duistere scènes. Tot dusver heb ik dit probleem bij alle 32" versies die ik gezien heb vast kunnen stellen, maar erg veel bezitters van de 32" melden zich hier niet. De 40" en 46" hebben dit probleem niet, voor zover ik weet.
Overigens ook niet helemaal in de wolken met deze tv.
Eerste exemplaar speelde perfect maar had een heel aantal kapotte pixels. Tweede exemplaar heeft gelukkig geen kapotte pixels maar had een defect aan het ambilight. Soms werkte slechts de helft aan de rechterkant en leek het of alle kleuren van het ambilight doorgeschoven waren naar links. Is hiervoor 3 weken binnen geweest en uiteindelijk is het in orde.
Wel vind ik dat het beeld niet 100% vloeiend is. Bluray zonder Natural motion op minimum is niet om aan te zien. En dan nog is het alsof er nu en dan wat frames wegvallen en niet echt 100% vloeiend is. Snelle camerebewegingen van links naar rechts of omgekeerd geeft soms ook dat resultaat. Meestal gaat het in het begin goed en krijg je pas een een seconde ofzo dat het niet meer 100% vloeiend is. Precies of de cpu het even niet meer aankan. Ik kan me niet herinneren dat ik zoiets had op het eerste exemplaar. Betwijfel of het een instelling is, ik heb ze zo ondertussen al wel allemaal getest denk ik.
Overigens staat de TV ook niet 100% stabiel in de voet. Als ik linksboven of rechtboven op het frame duw dan geeft de tv zeker een halve cm mee in verticale richting. Het scherm roteert dus als het ware een beetje rond zijn ophangpunt. Van het eerste exemplaar kan ik mij dat ook niet herinneren.
Voet en schokken ook gemeld wanneer het binnen ging voor het ambilight maar buiten de laatste firmware hebben ze er verder blijkbaar niets aan gedaan.
Herken jij bovenstaande problemen?
Hoi,Freddy2 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:46:
[...]
Hoi Rob!
Hoe ziet dit er bij jou uit?... Ik vraag dit omdat ik een probleem heb met donkere strepen in de achtergrondverlichting bij duistere scènes.
Ik heb ook even voor je gekeken.
Ik heb de 32 inch sinds september en ben 1 van de eersten met dit toestel.
Resultaten :
Dark.jpg voor een streepbeeld
Inderdaad, dit plaatje geeft 2 horizontale en 2 verticale strepen ongeveer iets uit het midden.
Ik heb de jpg gecheckt en het is donkergrijs en niet echt 100% zwart.
Het is bekend dat de actieve backlightdimming moeite heeft met grijswaarden en halftonen.
Dat is overigens een software-probleem, de algoritme berekening is niet helemaal zuiver en wisselt tussen variabelen. Dat geeft soms ook van die verspringende achtergrondvlakken : bij een muur / wand bijvoorbeeld.
Bij bluray of HD tc, is dit wat minder / beter omdat het beeldmateriaal wat meer info bevat en meer input dus om berekeningen wat zuiverder uit te voeren.
Ik heb even een tijdje wat donker beeldmateriaal bekeken en daar zijn de strepen niet te ontdekken.
Instellingen tv voor UPC HD box:
Persoonlijk
Contrast 66
Helderheid 50
Kleur 56
Natural motion : uit
200 Hz : aan
Backlight : standaard
Gamma : -1
Tint : 121 105 92
Rest uit, ook light censor.
( geen cinema vanwege foute kleurbalans, natural motion geeft kringels om bewegende beelden en daar heb ik een hekel aan )
Bewegingen / motion bluray ;
Geen problemen en ik zie geen haperingen. Als speler gebruik ik een Panasonic BD60.
Panning is smooth.
Weeknummer TV : 30
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
Verwijderd
Even voor de techneuten onder ons.
De BDP7500 speelt dus geen ISO's via USB af, maar ondersteund WEL ntfs.
Hij speelt wel AVCHD folders af in de root van het USB device.
De folder moet wel beginnen met AVCHD, bijvoorbeeld: F:\AVCHD\BDMV\...
Nu heb ik ook geprobeerd om een 3DBluray ISO uit te pakken in zo'n AVCHD folder, om te kijken of ik dan ook 3DBluray kan afspelen via USB.
Goed nieuws, dit werkt (bij mijn eerste test)
De BDP7500 speelt dus geen ISO's via USB af, maar ondersteund WEL ntfs.
Hij speelt wel AVCHD folders af in de root van het USB device.
De folder moet wel beginnen met AVCHD, bijvoorbeeld: F:\AVCHD\BDMV\...
Nu heb ik ook geprobeerd om een 3DBluray ISO uit te pakken in zo'n AVCHD folder, om te kijken of ik dan ook 3DBluray kan afspelen via USB.
Goed nieuws, dit werkt (bij mijn eerste test)
Wij hebben ook sinds deze week een philips 46pfl9705 in huis echter heb ik het idee dat de kijkhoek zeer slecht is.
Nu ben ik een beetje verwend met een Pioneer 5090H (plasma) op mn kamer, dus ik vraag me af of Philips dit als 'normaal' ziet of valt dit onder productie fout en kan er een monteur langs komen. (uiteraard het blijft een LCD dus kijkhoek blijf je hebben en plasma heeft er geen
) .. maar er is toch ergens een drempel van wat wel en niet 'kijkbaar' is.
De gedachte was een "full-led" scherm dieper zwart dus niet dat vervelende effect dat je altijd het gevoel hebt dat er een licht achter je TV schijnt-- tegen de beeldplaat aan--.
Ambilight is wel heel mooi op de witte wand!
Nu ben ik een beetje verwend met een Pioneer 5090H (plasma) op mn kamer, dus ik vraag me af of Philips dit als 'normaal' ziet of valt dit onder productie fout en kan er een monteur langs komen. (uiteraard het blijft een LCD dus kijkhoek blijf je hebben en plasma heeft er geen
De gedachte was een "full-led" scherm dieper zwart dus niet dat vervelende effect dat je altijd het gevoel hebt dat er een licht achter je TV schijnt-- tegen de beeldplaat aan--.
Ambilight is wel heel mooi op de witte wand!
Alvast bedankt!... Ik ben benieuwd.qtoone schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:15:
[...]
Hier ook een 32" en test het straks ook wel even uit. Later op de avond of morgen de bevindingen.
Lucky you!...Overigens ook niet helemaal in de wolken met deze tv.
Eerste exemplaar speelde perfect maar had een heel aantal kapotte pixels. Tweede exemplaar heeft gelukkig geen kapotte pixels
Dit herken ik wel, maar ligt waarschijnlijk niet aan de tv, maar aan of het beeldmateriaal zelf, of misschien de HDMI-kabel. Heb je diezelfde schokkerige camerabewegingen wel eens op een andere tv/monitor bekeken?...... maar had een defect aan het ambilight. Soms werkte slechts de helft aan de rechterkant en leek het of alle kleuren van het ambilight doorgeschoven waren naar links. Is hiervoor 3 weken binnen geweest en uiteindelijk is het in orde.
Wel vind ik dat het beeld niet 100% vloeiend is. Bluray zonder Natural motion op minimum is niet om aan te zien. En dan nog is het alsof er nu en dan wat frames wegvallen en niet echt 100% vloeiend is. Snelle camerebewegingen van links naar rechts of omgekeerd geeft soms ook dat resultaat.
Klopt; alle drie die ik gehad heb hadden dit ook. De eerste was daarbij ook nog eens duidelijk scheef, de derde een heel klein beetje en alleen de tweede was echt recht.... Meestal gaat het in het begin goed en krijg je pas een een seconde ofzo dat het niet meer 100% vloeiend is. Precies of de cpu het even niet meer aankan. Ik kan me niet herinneren dat ik zoiets had op het eerste exemplaar. Betwijfel of het een instelling is, ik heb ze zo ondertussen al wel allemaal getest denk ik.
Overigens staat de TV ook niet 100% stabiel in de voet. Als ik linksboven of rechtboven op het frame duw dan geeft de tv zeker een halve cm mee in verticale richting. Het scherm roteert dus als het ware een beetje rond zijn ophangpunt. Van het eerste exemplaar kan ik mij dat ook niet herinneren.
Bedankt voor het testen. Zoals verwacht is er dus weer een weeknummer die het streep-probleem ook heeft.Shocked schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:54:
[...]
Hoi,
Ik heb ook even voor je gekeken.
Ik heb de 32 inch sinds september en ben 1 van de eersten met dit toestel.
Resultaten :
Dark.jpg voor een streepbeeld
Inderdaad, dit plaatje geeft 2 horizontale en 2 verticale strepen ongeveer iets uit het midden.
Goed om te weten, maar die strepen zitten er wel in en dat hoort niet en stoort echt. Het flikker-effect dat jij beschrijft herken ik ook en daarom heb ik "Dynamic Backlight" op Standaard staan, omdat dat dan wat minder is... Of de strepen ook aan de software liggen betwijfel ik, omdat de 40" en de 46" dit probleem dus niet hebben. Hooguit zou het kunnen zijn dat er bepaalde verschillen in de gebruikte hardware zitten waar de software rekening mee zou moeten houden, maar dat tot dusver nog onvoldoende doet...... Ik heb de jpg gecheckt en het is donkergrijs en niet echt 100% zwart.
Het is bekend dat de actieve backlightdimming moeite heeft met grijswaarden en halftonen.
Dat is overigens een software-probleem, de algoritme berekening is niet helemaal zuiver en wisselt tussen variabelen. Dat geeft soms ook van die verspringende achtergrondvlakken : bij een muur / wand bijvoorbeeld.
Bij bluray of HD tc, is dit wat minder / beter omdat het beeldmateriaal wat meer info bevat en meer input dus om berekeningen wat zuiverder uit te voeren.
Dan heb je geluk gehad!...... Ik heb even een tijdje wat donker beeldmateriaal bekeken en daar zijn de strepen niet te ontdekken.

Verwijderd
Weet iemand of je al je settings op de tv op kunt slaan op bv een usb stick ?
Gisteren was mijn tv (46pfl 9705) totaal van slag, allerlei functies werkten niet goed meer, dus heb ik de fabrieksinstellingen weer teruggezet en alle zenders weer opnieuw geinstalleerd.
Dit heeft wel tot gevolg dat alles opnieuw ingesteld moet worden (netwerk/zendervolgorde/Net tvgesloten apparaten ed)
Toen bij mijn vorige toestel (9704) het mederbord is vervangen heeft de monteur vooraf alle instellingen op een usb stick bewaard en later weer teruggezet..dus het kan, echter hoe ?
Gisteren was mijn tv (46pfl 9705) totaal van slag, allerlei functies werkten niet goed meer, dus heb ik de fabrieksinstellingen weer teruggezet en alle zenders weer opnieuw geinstalleerd.
Dit heeft wel tot gevolg dat alles opnieuw ingesteld moet worden (netwerk/zendervolgorde/Net tvgesloten apparaten ed)
Toen bij mijn vorige toestel (9704) het mederbord is vervangen heeft de monteur vooraf alle instellingen op een usb stick bewaard en later weer teruggezet..dus het kan, echter hoe ?
Nu wordt ik weer nieuwsgierig en zal proberen om de Potter dvd deel IV te pakken te krijgen. Morgen kan 'm lenen.Freddy2 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 23:38:
Dan heb je geluk gehad!...Duistere scènes met heldere objecten... bijvoorbeeld een straat bij nacht met een lantaarn... daar treedt het altijd storend bij op, ongeacht of het Analoog/SD/HD/Blu-Ray/USB is. Moet je eens naar Harry Potter IV kijken...
Wel herken ik wat ergenis over de 32"...
Ik heb de tv laten "repareren" door TechRep vanwege het geflikker van halftonen.
Natuurlijk kwamen die er niet uit...het werd afgedaan als "behorende bij het concept van de tv".
Dat heb ik zwart op wit overigens, deze uitspraak.
Behalve de geijkte truuk ( moederbord vervangen... bij wie niet eigenlijk
Het probleem is ook wat complex, ze slopen er net voor release hardware uit (chipset, 3d en geen 400hz meer) en vervolgens sluiten de algoritmen niet lekker meer aan en krijg je aansturingsfouten, zeker bij bewegende beelden die de achtergrond steeds moet herberekenen.
Overigens kan Samsung er ook over meepraten, daar zie je de local dimming ook wel eens donker-licht-donker gaan.
Als consument heb je wel het nakijken in zo'n geval. Ook de dealer geeft geen sjoege meer op vragen ( dit geval Ben van Dijk en dus geen aanrader wat mij betreft )en stuurt je onherroepelijk weer naar de Custom Service van Philips.
Overigens is niet helemaal een klaagzang.
De beelden zijn zeer goed, contrastrijk, geen backlightbleeding met local dimming aan natuurlijk, geen clouding en geen flashlights. Beweging is vloeiend.
Nadelen is dat geflikker en wellicht strepen? Ik ga Harry Potter bekijken en als dat niet te doen is, ga ik weer 's actie voeren
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
2 verticale en 2 horizontale strepen iets uit het midden wanneer dynamic backlight aanstaatFreddy2 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 23:38:
Alvast bedankt!... Ik ben benieuwd.
Ik had misschien ook beter die eerste gehouden denk ik dan achteraf. Maar voor een redelijk prijzig 32" toestel wil je wel een goed exemplaar natuurlijk.Lucky you!...Eerste hier had er, net als bij jou, ook een heel stel. Tweede had er drie. En mijn huidige... de derde dus... heeft er nog steeds een. Maar goed... daar zeur ik niet over.
Geen andere tv of monitor ter beschikking om te testen. HDMI-kabel is een Profigold ofzo van 2 meter. Juist geen 30€ voor betaald denk ik. Schandalig veel geld voor een kabel van 2m. Feit dat er er nog hadden van 70€ en zelf van 160€, wie koopt dit in godsnaam? Ik heb zoiets van: het is digitaal en geen analoog signaal die erover moet. Het werk of het werkt niet. Nuja ik ben geen specialist in die dingen. Deze 32" is trouwens onze eerste LCD, we komen van een Philips 32" zware joekel met een beeldbuis.Dit herken ik wel, maar ligt waarschijnlijk niet aan de tv, maar aan of het beeldmateriaal zelf, of misschien de HDMI-kabel. Heb je diezelfde schokkerige camerabewegingen wel eens op een andere tv/monitor bekeken?...
Ik heb dit overigens op alle ingangen die ik reeds getest heb: analoge distributie, digitale tv van Telenet via digicorder (scart) en Bluray (Avatar op een Panasonc DMP-BD65K via HDMI)
Jammer en slordig van Philips voor toch wel een duur toestel.Klopt; alle drie die ik gehad heb hadden dit ook. De eerste was daarbij ook nog eens duidelijk scheef, de derde een heel klein beetje en alleen de tweede was echt recht.
Mijn toestel: VN1B 1026 005808 --> week 26 vermoed ik en waarschijnlijk bij de eerste die van de band gerold zijn.Bedankt voor het testen. Zoals verwacht is er dus weer een weeknummer die het streep-probleem ook heeft.
Ik vind dynamic backlight storend wanneer het aanstaat. Het beeld springt dan soms midden in een scene een tandje donkerder of meer helder. Nee voor mij geen dynamic backlight!Goed om te weten, maar die strepen zitten er wel in en dat hoort niet en stoort echt. Het flikker-effect dat jij beschrijft herken ik ook en daarom heb ik "Dynamic Backlight" op Standaard staan, omdat dat dan wat minder is... Of de strepen ook aan de software liggen betwijfel ik, omdat de 40" en de 46" dit probleem dus niet hebben. Hooguit zou het kunnen zijn dat er bepaalde verschillen in de gebruikte hardware zitten waar de software rekening mee zou moeten houden, maar dat tot dusver nog onvoldoende doet...
Nou, veel plezier dan!... Met de film bedoel ik natuurlijk...Shocked schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:34:
[...]
Nu wordt ik weer nieuwsgierig en zal proberen om de Potter dvd deel IV te pakken te krijgen. Morgen kan 'm lenen.
Samen staan we dan... hopelijk... weer wat sterker!Wel herken ik wat ergenis over de 32"...![]()
Ik heb de tv laten "repareren" door TechRep vanwege het geflikker van halftonen.
Natuurlijk kwamen die er niet uit...het werd afgedaan als "behorende bij het concept van de tv".
Dat heb ik zwart op wit overigens, deze uitspraak.
...
Overigens is niet helemaal een klaagzang.
De beelden zijn zeer goed, contrastrijk, geen backlightbleeding met local dimming aan natuurlijk, geen clouding en geen flashlights. Beweging is vloeiend.
Nadelen is dat geflikker en wellicht strepen? Ik ga Harry Potter bekijken en als dat niet te doen is, ga ik weer 's actie voeren
Nog even wat betreft dat geflikker: ik heb dat ook wel, maar afgaande op wat jij zegt denk ik dat jij daar meer van merkt dan ik. Ik zie dat je "Dynamic Backlight" ook al op Standaard hebt staan, dus daar kan het niet aan liggen. Maar je hebt Gamma op -1 staan; ik weet dat dat in een review ergens op Internet aanbevolen werd, maar daar klopte volgens mij niet heel veel van: -1 is veel te licht, wat het contrast niet ten goede komt en mogelijk ook het geflikker versterkt. Ik heb Gamma op +1 staan; misschien kun je dat nog eens proberen.
Bedankt voor de test! Jij hebt inderdaad een hele vroege zeg; echt een van de eerste, denk ik zo.qtoone schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:44:
[...]
2 verticale en 2 horizontale strepen iets uit het midden wanneer dynamic backlight aanstaat
Nee, aan de kabel kan het dan niet liggen; zolang die maar wel "High Speed" is. Er zijn trouwens echt wel verschillen tussen de goedkope en de duurdere, maar die extreem dure... nee, daar geloof ik ook niet in. Maar als een digitale kabel niet optimaal is, dan kunnen er wel degelijk blok-/schok-storingen in het beeld ontstaan.Geen andere tv of monitor ter beschikking om te testen. HDMI-kabel is een Profigold ofzo van 2 meter. Juist geen 30€ voor betaald denk ik. Schandalig veel geld voor een kabel van 2m. Feit dat er er nog hadden van 70€ en zelf van 160€, wie koopt dit in godsnaam? Ik heb zoiets van: het is digitaal en geen analoog signaal die erover moet. Het werk of het werkt niet. Nuja ik ben geen specialist in die dingen.
...
Ik heb dit overigens op alle ingangen die ik reeds getest heb: analoge distributie, digitale tv van Telenet via digicorder (scart) en Bluray (Avatar op een Panasonc DMP-BD65K via HDMI)
Ja, voor mij ook en dat is best even wennen!...Deze 32" is trouwens onze eerste LCD, we komen van een Philips 32" zware joekel met een beeldbuis.
Had ik eerst ook, maar alleen wanneer "Dynamic Backlight" op "Optimaal Beeld" staat. "Uit" heb ik ook even geprobeerd, maar dan gooi je, naar mijn mening, de meerwaarde van dit toestel overboord... Echt zonde hoor. Heb je "Standaard" al eens geprobeerd als gulden middenweg?...Ik vind dynamic backlight storend wanneer het aanstaat. Het beeld springt dan soms midden in een scene een tandje donkerder of meer helder. Nee voor mij geen dynamic backlight!
De film met strepen : daar zal ik morgen commentaar op geven.Freddy2 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:45:
[...]
Nou, veel plezier dan!... Met de film bedoel ik natuurlijk...
[...]
Samen staan we dan... hopelijk... weer wat sterker!
Nog even wat betreft dat geflikker: ik heb dat ook wel, maar afgaande op wat jij zegt denk ik dat jij daar meer van merkt dan ik. Ik zie dat je "Dynamic Backlight" ook al op Standaard hebt staan, dus daar kan het niet aan liggen. Maar je hebt Gamma op -1 staan; ik weet dat dat in een review ergens op Internet aanbevolen werd, maar daar klopte volgens mij niet heel veel van: -1 is veel te licht, wat het contrast niet ten goede komt en mogelijk ook het geflikker versterkt. Ik heb Gamma op +1 staan; misschien kun je dat nog eens proberen.
Gamma :
Mja, das een discussie-puntje.
Ik heb een actieve hdmi-splitter en weet redelijk wat van calibreren af.
Ik heb de tv vergeleken -side-by-side - met een Panasonic 37px80 plasma, die een goed contrast had.
Beter gezegd : er was veel detail te herkennen in de grijze - donkere gebieden. Naar mijn mening smeerde de Philips bij gamma +1 ofzo, nog teveel dicht met zwart.
Gamma -1 is even wennen, maar je hebt meer detail in donkere scenes. Het maakt het beeld ook wat "helderder".
Het is een compromis tussen detail en dichtsmeren... vergeleken met de oude plasma.
Voor de duidelijkheid :
Ik heb een paar avonden vergeleken totdat ik scheel zag zowat

De Philips heeft betere beweging : de plasma stottert echt bij panning
De Philips is een stuk scherper
De Philips is voller van kleur
De Panasonic heeft meer detail in zwarte beelden en wellicht iets natuurlijker weergave van gezichten.
Klopt inderdaad!... Maar daarbij komt natuurlijk ook nog "gewoon"Shocked schreef op donderdag 23 december 2010 @ 17:14:
[...]
Gamma :
Mja, das een discussie-puntje.
Ik heb een actieve hdmi-splitter en weet redelijk wat van calibreren af.
Ik heb de tv vergeleken -side-by-side - met een Panasonic 37px80 plasma, die een goed contrast had.
Beter gezegd : er was veel detail te herkennen in de grijze - donkere gebieden. Naar mijn mening smeerde de Philips bij gamma +1 ofzo, nog teveel dicht met zwart.
Gamma -1 is even wennen, maar je hebt meer detail in donkere scenes. Het maakt het beeld ook wat "helderder".
Het is een compromis tussen detail en dichtsmeren... vergeleken met de oude plasma.
Ik heb, sinds ik over moest naar mijn eerste LCD komend vanaf mijn oude vertrouwde Philips CRT met een zeer natuurlijk beeld, wekenlang zitten plussen en minnen met alle instellingen, zo ook met de helderheid. Eerst had ik het idee dat ik ook echt ieder detail wilde kunnen zien in de donkere delen en ben toen met de helderheid tot 54 gegaan; hoger heeft geen zin, want met 54 is alles in principe zichtbaar. Met toen vond ik het beeld eigenlijk erg "vlak" en helemaal niet natuurlijk meer: een flakkerend vlammetje bijv. had nu een veel te grote invloed op het licht in de ruimte. Het meest natuurlijke beeld kreeg ik met helderheid gewoon op 50 en gamma op +1.
Gamma is natuurlijk niet hetzelfde als helderheid, maar ik noem dit als voorbeeld om aan te geven dat het verlies van slechts een beetje detail in het donker soms toch een goede ruil kan zijn, zeker wanneer dat het flikker-probleem ook nog eens verminderd?...
Zeer herkenbaar!...Voor de duidelijkheid :
Ik heb een paar avonden vergeleken totdat ik scheel zag zowat
Ben benieuw hoe philips dit voor jou (en wellicht ook voor mij) gaat oplossen.MrJT schreef op woensdag 22 december 2010 @ 12:45:
Zojuist een monteur van CE repair Dordrecht over de vloer gehad t.b.v crosstalk issue bij 3D weergave op mijn 40PFL9705. Was mijns inziens niet nodig geweest, betreffende monteur heeft enkele settings gezet volgens specs van philips, (contrast op 85 en verder alle verbeteringen uit(welke ik standaard al allemaal uit heb staan)) probleem werd hiermee eerder erger dan dat het wat uithaalde. Hij vond ook dat de ghosting niet om aan te zien was, maar eindconclusie was dat het toestel voldoet aan de specificaties. Dit heb ik aan laten passen naar "werkt hetzelfde als een zelfde type toestel" want wat mij betreft is dit niet hoe het zou moeten functioneren.
Ben zelf namelijk sinds 2 weken ook in het bezit van een 46PFL9705 en ben zeer teleurgesteld in de 3D kwaliteit. Heb heel veel last van crosstalk, moet alle lichten (inclusief ambilight) in huis uit zetten om nog een beetje fatsoenlijk te kunnen kijken.
Heb hierover contact gehad met de helpdesk, die hebben mij nu eerst gevraagd met mijn brillen naar de winkel terug te gaan om te testen of ik daar net zo veel crosstalk heb als thuis. Ben hier helaas nog niet an toegekomen maar ben bang dat het niet aan de brillen ligt (zijn namelijk brillen uit de 'goede' serie) maar aan de TV.
Note voor mensen die aanschaf overwegen van deze TV buiten 3D om is het echt een top tv! internet widgets zijn echt heel vet en beeld in 2D is gewoon super!!
Ik heb de dvd Potter IV ( gewoon, geen bluray) en schaal 'm met Panasonic BD60.Freddy2 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 23:38:
[...]
Dan heb je geluk gehad!...Duistere scènes met heldere objecten... bijvoorbeeld een straat bij nacht met een lantaarn... daar treedt het altijd storend bij op, ongeacht of het Analoog/SD/HD/Blu-Ray/USB is. Moet je eens naar Harry Potter IV kijken...
Strepen : wel te zien op de jpg, 4 stuks.
Film : tot dusver geen streep of banding te zien. Het was met ook nooit eerder opgevallen en ik ben echt heel precies in dat soort dingen, als ik me even voorzichtig uitdruk. Wellicht heb je een specifieke scene waar dat goed te zien is?
De enigste "klacht" is de flikkering bij vlakken, dat is wel erg in dit soort halfdonkere films. Panic Room is ook zo'n drama als ze door dat huis lopen. Ik hoop dat ze daar een update voor gaan brengen.
Ik heb heel wat tv's gezien en getest (
Maar ja, dan praat je wel even 3200 euro..,, en dat met de (M)OLED schermen in een jaartje ofzo in het verschiet... lijkt me dat eigenlijk geen optie.
Ik ga de Gamma-tip voor het anti-flikkeren ( Gamma -1 nu naar +1 ) nog even uitvoerig testen.
Verwijderd
iCONiAN_RK schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:05:
[...]
Vandaag Ce repair thuis ontvangen vanwege de crosstalk problemen op mijn 46PFL9705.
Nou het paneel is vervangen maar de crosstalk problemen zijn er nog steeds! Tevens is er ook een print vervangen die bij het display hoort.
De crosstalk problemen zijn zichtbaar o.a. bij de 3D blu-ray film Sammy zie steeds dubbel gezichten bij deze film.
Tevens heb ik nu ook een foutcode melding erbij gekregen 4200000000?Dus maandag maar weer bellen naar Ce repair wat dat betekent?![]()
Ben benieuw hoe philips dit voor jou (en wellicht ook voor mij) gaat oplossen.
Ben zelf namelijk sinds 2 weken ook in het bezit van een 46PFL9705 en ben zeer teleurgesteld in de 3D kwaliteit. Heb heel veel last van crosstalk, moet alle lichten (inclusief ambilight) in huis uit zetten om nog een beetje fatsoenlijk te kunnen kijken.
Heb hierover contact gehad met de helpdesk, die hebben mij nu eerst gevraagd met mijn brillen naar de winkel terug te gaan om te testen of ik daar net zo veel crosstalk heb als thuis. Ben hier helaas nog niet an toegekomen maar ben bang dat het niet aan de brillen ligt (zijn namelijk brillen uit de 'goede' serie) maar aan de TV.
Note voor mensen die aanschaf overwegen van deze TV buiten 3D om is het echt een top tv! internet widgets zijn echt heel vet en beeld in 2D is gewoon super!!
Verwijderd
@iCONiAN_RK schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:05:
[...]
Vandaag Ce repair thuis ontvangen vanwege de crosstalk problemen op mijn 46PFL9705.
Nou het paneel is vervangen maar de crosstalk problemen zijn er nog steeds! Tevens is er ook een print vervangen die bij het display hoort.
De crosstalk problemen zijn zichtbaar o.a. bij de 3D blu-ray film Sammy zie steeds dubbel gezichten bij deze film.
Reactie:
bij ons op de 46pfl9705 is er geen crosstalk bij Sammy maw het ligt dus aan je tv. ik zou CE repair weer bellen zodat ze het maken want bij philips is er dus wel een oplossing ander zou het bij mij niet werken.
succes
[...]
Reactie:
bij ons op de 46pfl9705 is er geen crosstalk bij Sammy maw het ligt dus aan je tv. ik zou CE repair weer bellen zodat ze het maken want bij philips is er dus wel een oplossing ander zou het bij mij niet werken.
succes
Nee eigenlijk niet, want het zit nagenoeg door de hele film heen: als de camera naar buiten gaat is het het duidelijkst.Shocked schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:17:
[...]
Ik heb de dvd Potter IV ( gewoon, geen bluray) en schaal 'm met Panasonic BD60.
Strepen : wel te zien op de jpg, 4 stuks.
Film : tot dusver geen streep of banding te zien. Het was met ook nooit eerder opgevallen en ik ben echt heel precies in dat soort dingen, als ik me even voorzichtig uitdruk. Wellicht heb je een specifieke scene waar dat goed te zien is?
Misschien dat hier jouw lichtere gamma -1 juist een voordeel is; ik zal eens kijken of dat wat uitmaakt, wat de strepen betreft.
Verwijderd
Zojuist ook nog een vlek geconstateerd roze van kleur met horizontale streepjes en 1 verticale streep?
Nou deze paneel kan er ook weer uit ppfffffffffff
Maandag maar even bellen naar Cerepair en Philips!
Nou deze paneel kan er ook weer uit ppfffffffffff
Maandag maar even bellen naar Cerepair en Philips!
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 22:37:
[...]
Reactie:
succes
Ik heb Shocked zijn instellingen toegepast vertrekkend van de standaardinstellingen. Die instelling vind ik ook wel aangenaam kijken. Dit is dus met gamma -1 en dynamische achtergrond op standaard en toevallig gisteravond tijdens het zappen een film van Harry Potter tegengekomen en even blijven kijken. Ben geen Potter fan, was een film met een steen.Freddy2 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 01:30:
Nee eigenlijk niet, want het zit nagenoeg door de hele film heen: als de camera naar buiten gaat is het het duidelijkst.
Misschien dat hier jouw lichtere gamma -1 juist een voordeel is; ik zal eens kijken of dat wat uitmaakt, wat de strepen betreft.
Alles behalve aangenaam! En als ik het hier goed lees dan geeft de 40" en 46" hier minder of geen last van
De instellingen zijn zo'n beetje bepaald voor de UPC HD box. De bluray speler van Panasonic geeft een wat bleker beeld en daar zou het gamma wel naar 0 of +1 mogen.qtoone schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:27:
[...]
Ik heb Shocked zijn instellingen toegepast vertrekkend van de standaardinstellingen. Die instelling vind ik ook wel aangenaam kijken. Dit is dus met gamma -1 en dynamische achtergrond op standaard en toevallig gisteravond tijdens het zappen een film van Harry Potter tegengekomen en even blijven kijken. Ben geen Potter fan, was een film met een steen.De horizontale lijnen gelijkaardig aan deze met het testbeeld waren bij momenten zeker 15s aan 1 stuk of zelfs nog langer te zien. Voornamelijk dan in donkere scenes in de kelders van een kasteel.
Alles behalve aangenaam!
De bron is wel bepalend dus, maar hier wordt voornamelijk even tv gekeken en 2x per week lukt het om een film te kijken.
Tja, wat meer zwart bij gamma +1, maar zwart bevat geen informatie en dis zou je kunnen zeggen dat het slecht gefilmd is...ik heb persoonlijk wat meer informatie ( lees wat detail in grijs-zwarte jasjes enzo) dan een dichtgesmeerd vlak.
Het contrast van "slechts" 66 zorgt ervoor dat je wat makkelijker naar witte vlakken kan kijken zonder rmet je ogen te moeten knijpen... dat is vermoeiend.
Ik ben wel geintigreerd door de strepen bij de jpg.....
Ik heb al heel wat gezien, clouding bij sony en samsung, flashlights, banding, bleeding en dus moet ik dit ook kunnen vinden in het beeld...
Dat is ook zo bij de jpg op de usb, maar in het echte beeld is het niet te vinden.
Ik zal vanavond laat eens in het donker naar de beelden kijken. Normaal staat hier wel wat licht aan en we kijken niet echt donker tv. Dat kan schelen met reflectie van licht op het paneel zodat "foutjes" niet echt duidelijk te voorschijn komen. Zo ook bijvoorbeeld bij Samsung, die in het donker plotseling veel clouding kan vertonen en overdag niet,
Wat me wel nog te binnen schoot, is dat warme componenten die te dicht bij het panel zitten of er tegen aan, ook banding of strepen kunnen veroorzaken.
De isolatie is verkeerd of kabels lopen er tegen aan etc.
Bij mij is het moederbord vervangen en toen de monteur hier was, hebben we samen effe de plakkers en de kabels wat anders en logischer verlegd. Deze zaten namelijk met een soort schilderstape over het panel geplakt.
Wellicht dat dit even de moeite waard is om te onthouden. Blijft het natuurlijk vreemd dat de jpg wel strepen geeft...en dat zou de theorie meteen eigenlijk moeten omverwerpen.
Vanovond laat dus mijn eind-oordeel
Verwijderd
Ik heb weer eens wat nieuws
met mijn 40"9705. Af en toe hoor ik knallen/ploppen uit de speakers komen. Het klinkt alsof je een apparaat in- of uitschakelt en dat over je speakers hoort. Dit komt zelfs voor wanneer ik de tv uit heb.
Kent iemand dit probleem? En wat zou ik er aan kunnen doen.
Verwijderd
Philips bellen en een storing aanmelden.Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 16:10:
Ik heb weer eens wat nieuwsmet mijn 40"9705. Af en toe hoor ik knallen/ploppen uit de speakers komen. Het klinkt alsof je een apparaat in- of uitschakelt en dat over je speakers hoort. Dit komt zelfs voor wanneer ik de tv uit heb.
Is het iemand opgevallen wanneer je b.v een film bekijkt in 21:9 dus waar de ondertiteling dan gedeeltelijk
in de zwarte balk staan deze nogal varieert in intensiteit. Vind dit erg storend.
Betreft de 46pfl9705 met de laatste software.
Het lijkt er op de de backlight dimming hier niet consequent zijn werk doet. Het hangt er een beetje vanaf wat er net boven de zwarte balk voor beeld staat (licht of erg donker)
in de zwarte balk staan deze nogal varieert in intensiteit. Vind dit erg storend.
Betreft de 46pfl9705 met de laatste software.
Het lijkt er op de de backlight dimming hier niet consequent zijn werk doet. Het hangt er een beetje vanaf wat er net boven de zwarte balk voor beeld staat (licht of erg donker)
Verwijderd
"Popcorn aan" moet je op "uit" zettenVerwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 16:10:
. Af en toe hoor ik knallen/ploppen uit de speakers komen. En wat zou ik er aan kunnen doen.
Geen Potter fan!?...qtoone schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:27:
[...]
Ik heb Shocked zijn instellingen toegepast vertrekkend van de standaardinstellingen. Die instelling vind ik ook wel aangenaam kijken. Dit is dus met gamma -1 en dynamische achtergrond op standaard en toevallig gisteravond tijdens het zappen een film van Harry Potter tegengekomen en even blijven kijken. Ben geen Potter fan, was een film met een steen.

Maar ah ja... da's nummer I en daar komen de strepen inderdaad ook in voor...
Ik ben "blij"De horizontale lijnen gelijkaardig aan deze met het testbeeld waren bij momenten zeker 15s aan 1 stuk of zelfs nog langer te zien. Voornamelijk dan in donkere scenes in de kelders van een kasteel.
Alles behalve aangenaam!
Dat klopt, die hebben deze strepen niet...En als ik het hier goed lees dan geeft de 40" en 46" hier minder of geen last van
En!?...Shocked schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 13:13:
[...]
Ik ben wel geintigreerd door de strepen bij de jpg.....![]()
Ik heb al heel wat gezien, clouding bij sony en samsung, flashlights, banding, bleeding en dus moet ik dit ook kunnen vinden in het beeld...
Dat is ook zo bij de jpg op de usb, maar in het echte beeld is het niet te vinden.
Ik zal vanavond laat eens in het donker naar de beelden kijken. Normaal staat hier wel wat licht aan en we kijken niet echt donker tv. Dat kan schelen met reflectie van licht op het paneel zodat "foutjes" niet echt duidelijk te voorschijn komen. Zo ook bijvoorbeeld bij Samsung, die in het donker plotseling veel clouding kan vertonen en overdag niet,
...
Vanovond laat dus mijn eind-oordeel
Waarom jij de strepen in Harry Potter IV niet gezien hebt, terwijl die voor mij tot dusver de slechtst was, daar ben ik inmiddels trouwens wel achter.
Zoals in mijn jpg-testbeeld te zien is, treedt de fout het meeste op bij een donkere achtergrond met een helder object op de voorgrond. Harry Potter IV zit vol met dergelijke donkere scènes, maar het heldere object op de voorgrond ontbreekt hier vaak.
Het verschil tussen jou en mij zit erin dat jij dit deel op DVD gekeken hebt, dus in originele vorm, zonder logo's en misschien zelfs zonder ondertiteling, terwijl ik hem op SBS gezien heb. Het SBS 6 logo heeft hier dan de "functie" van helder object op de voorgrond; vandaar.
Veel andere films hebben echter zelf al bijvoorbeeld de maan, of een straatlantaarn in beeld en dan gaat het dus mis. Een voorbeeld daarvan is de openingsscène van deel I van Potter.
Ah. Ik zat al een hele tijd te bedenken waarom ik niks vreemds zag op de dvd en op de test-jpg wel.Freddy2 schreef op maandag 27 december 2010 @ 12:09:
[...]
En!?...
Waarom jij de strepen in Harry Potter IV niet gezien hebt, terwijl die voor mij tot dusver de slechtst was, daar ben ik inmiddels trouwens wel achter.
Zoals in mijn jpg-testbeeld te zien is, treedt de fout het meeste op bij een donkere achtergrond met een helder object op de voorgrond. Harry Potter IV zit vol met dergelijke donkere scènes, maar het heldere object op de voorgrond ontbreekt hier vaak.
Het verschil tussen jou en mij zit erin dat jij dit deel op DVD gekeken hebt, dus in originele vorm, zonder logo's en misschien zelfs zonder ondertiteling, terwijl ik hem op SBS gezien heb. Het SBS 6 logo heeft hier dan de "functie" van helder object op de voorgrond; vandaar.
Veel andere films hebben echter zelf al bijvoorbeeld de maan, of een straatlantaarn in beeld en dan gaat het dus mis. Een voorbeeld daarvan is de openingsscène van deel I van Potter.
Nou ja, niks vreemds, die flikkerende vlakken in halfdonkere scenes blijf ik hinderlijk vinden.
Ik ga op zoek naar een film met een maan of lantaarn.
De lijnen in het beeld :qtoone schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:44:
quote:
Freddy2 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 23:38:
Alvast bedankt!... Ik ben benieuwd.
2 verticale en 2 horizontale strepen iets uit het midden wanneer dynamic backlight aanstaat
quote:
Lucky you!... Eerste hier had er, net als bij jou, ook een heel stel. Tweede had er drie. En mijn huidige... de derde dus... heeft er nog steeds een. Maar goed... daar zeur ik niet over.
Ik had misschien ook beter die eerste gehouden denk ik dan achteraf. Maar voor een redelijk prijzig 32" toestel wil je wel een goed exemplaar natuurlijk.
- ik heb ze gezien
Met name precies in een scene met een maan / licht vlakje in een donkere scene. Dat is het moment dat het zichtbaar wordt.
Maar ik zag ze ook plotseling "boven" in beeld en niet alleen onder - midden zoals bij de test-jpg terwijl ik een donkere scene bekeek met wat schuin maanlicht van rechtsonder....
- dus, ik heb diverse jpg's gemaakt en getest :
rood + heldere cirkel : geen
groen + heldere cirkel : geen
zwart + heldere cirkel : geen
grijs + heldere cirkel : 3 + 3 zichtbaar
- Extra jpg's gemaakt met heldere cirkels links / rechts / onder of in het midden etc., allemaal grijs (darkgrey) als achtergondkleur.
Tja, en daar kwam het volgende naar boven :
- cirkel linksboven zoals de dark.jpg : 3 strepen horizontaal en 3 strepen verticaal , iets uit het miden - onder
- cirkel rechtsonder ( spiegelbeeld ) : idem, maar dan strepen mideen-links en boven, in spiegelbeeld met de hier in het forum bespriekn dark.jpg.
Tot nu toe schuif ik het op de local dimming en niet een hardware-fout, maar software-matig. Zeker omdat ik het effect kan laten spiegelen en ik dit ook in de film heb gezien. Misschien een relatie met de flikkerende vlakken op halftonen zoals grijzige muren etc.
Het hoort niet,,,, maar Philips zal het wel afdoen als "concept tv" en alle tv's doen het...
Ik vond het een paar keer storend, die strepen. Maar absoluut op nr. 1 staat bij mij die flikkerende vlakken.
Shocked schreef op maandag 27 december 2010 @ 23:37:
[...]
De lijnen in het beeld :
- ik heb ze gezien

Klopt, ze kunnen overal in beeld voorkomen: meestal alleen horizontaal of juist alleen verticaal, maar soms dus ook allebei tegelijk.Met name precies in een scene met een maan / licht vlakje in een donkere scene. Dat is het moment dat het zichtbaar wordt.
Maar ik zag ze ook plotseling "boven" in beeld en niet alleen onder - midden zoals bij de test-jpg terwijl ik een donkere scene bekeek met wat schuin maanlicht van rechtsonder....
Goed om te horen...- dus, ik heb diverse jpg's gemaakt en getest :
rood + heldere cirkel : geen
groen + heldere cirkel : geen
zwart + heldere cirkel : geen
grijs + heldere cirkel : 3 + 3 zichtbaar
- Extra jpg's gemaakt met heldere cirkels links / rechts / onder of in het midden etc., allemaal grijs (darkgrey) als achtergondkleur.
Tja, en daar kwam het volgende naar boven :
- cirkel linksboven zoals de dark.jpg : 3 strepen horizontaal en 3 strepen verticaal , iets uit het miden - onder
- cirkel rechtsonder ( spiegelbeeld ) : idem, maar dan strepen mideen-links en boven, in spiegelbeeld met de hier in het forum bespriekn dark.jpg.

Ik hoop het, dat het een software-fout is... Ik twijfel, omdat ik het me moeilijk voor kan stellen dat een software-fout een dergelijk probleem uitsluitend in de 32"-uitvoering veroorzaakt. Het kan wel... en ik hoop het dus ook... maar...Tot nu toe schuif ik het op de local dimming en niet een hardware-fout, maar software-matig. Zeker omdat ik het effect kan laten spiegelen en ik dit ook in de film heb gezien. Misschien een relatie met de flikkerende vlakken op halftonen zoals grijzige muren etc.
Nee, gelukkig niet. In mijn contacten met Philips/vertegenwoordiger/reparateur is wel duidelijk geworden dat het niet "binnen de specificaties" valt. Na het zien van mijn foto's waren ze het er allemaal wel over eens dat dit echt niet kan en dat er naar een oplossing gezocht zou worden.Het hoort niet,,,, maar Philips zal het wel afdoen als "concept tv" en alle tv's doen het...
Ik vond het een paar keer storend, die strepen. Maar absoluut op nr. 1 staat bij mij die flikkerende vlakken.
Het heeft dus echt wel zin om dit ook aan Philips te melden... Een beetje meer motivatie is nooit weg!...
Nou, ik ga me ook melden. Ze zien me alweer aankomen. Ik heb zowat een eigen mok daar. En tutoyeren doen ze ook alFreddy2 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 01:38:
[...]
[...]
Ik hoop het, dat het een software-fout is... Ik twijfel, omdat ik het me moeilijk voor kan stellen dat een software-fout een dergelijk probleem uitsluitend in de 32"-uitvoering veroorzaakt. Het kan wel... en ik hoop het dus ook... maar...
[...]
Het heeft dus echt wel zin om dit ook aan Philips te melden... Een beetje meer motivatie is nooit weg!...
Ik ga vanavond nog wat testen, ik heb wel gemerkt dat het contrast de zaak wat verergert - zichtbaarder maakt. Met mijn lage 66 waarde is het niet zo opvallend maar wel duidelijk nog aanwezig. Wil ik het overdag zien ( grote ramen aan de zijkant met veel schuin invallend daglicht), dan moet ik het contrast echt fors opschroeven anders verdoezelt de daglichtreflectie het probleem een beetje. Dus als de monteur hier overdag zou langskomen, dan zou ik zowaar bot vangen.
De flikkerende vlakken : dat is echt een software fout waarbij de waarde gaat wisselen door beweging in beeld. Dan moet de "kleur" - met name grijzig - weer opnieuw berekend worden en dan valt de nieuwe waarde een puntje hoger of lager uit. Dan is er steeds een kleine tintverschuiving van het stukje muur / vlak. Aangezien dit exact het stuk muur is in de film die overlappend werkt op de dimmingvlakken, is het puur een software-fout.
Ik kan me voorstellen dat een berekening complex is : je moet zowat voorspellen wat het volgende moment is.
Maar zonder local dimming aan kan het kennelijk allemaal wel : de vlakken blijven egaal en zonder flikkering. De toevoeging "lokaal wat meer of minder" veroorzaakt een complexe beoordelingsfout die soms verkeerd en zichtbaar uitpakt. We praten hier al gauw over meerder procenten en dat is naar mijn mening te veel.
Ook de frequentie is te hoog : het treed in sommige films achter elkaar op en is geen "sporadische" fout meer te noemen. Artifact in vaktermen.
De optredende lijnen zitten ook weer in hetzelfde "grijzige" halftonen gebied, waarvan we weten (flikkerende vlakken) dat de software daar meestal niet lekker uitkomt.
Het zit in een gebied waarbij de verlichting iets moet aanstaan : net niet zwart.
Dat maakt het wel eng :
- softwarefout...
- aansturingsfout led's
De plaats van de heldere cirkel beinvloed de plek van de lijnen. Een heldere cirkel in het midden is niet zo erg, zodra de hoek gekozen wordt zie je symmetrisch de lijnen onstaan.
Het is hoopvol dat ze het erkennen. Maar dat deed de reparateur bij mij ook met de flikkerende vlakken.Freddy2 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 01:38:
[...]
Nee, gelukkig niet. In mijn contacten met Philips/vertegenwoordiger/reparateur is wel duidelijk geworden dat het niet "binnen de specificaties" valt. Na het zien van mijn foto's waren ze het er allemaal wel over eens dat dit echt niet kan en dat er naar een oplossing gezocht zou worden.
Hij zou dat zelf thuis nooit accepteren. Maar na 4 weken reparatie, kwam toch de melding dat andere tv's dat ook de deden ( ze hebben daar ook een 32"exemplaar staan) en dus was het "concept tv" en niks aan te doen. Beetje belachelijk, het is echt storend.
Zo ook de lijnen, storend zijn ze en horen ook niet.
De tv is echt brilliant, maar is ook koning Artifact.
Dus het is zoiets als...Shocked schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:16:
[...]
Nou, ik ga me ook melden. Ze zien me alweer aankomen. Ik heb zowat een eigen mok daar. En tutoyeren doen ze ook al
Jij:

Zij:

Je lijkt er verstand van te hebben!?... Werkzaam in deze richting, of meer door schade en schande (lees: deze tv) wijs geworden?......
De flikkerende vlakken : dat is echt een software fout waarbij de waarde gaat wisselen door beweging in beeld. Dan moet de "kleur" - met name grijzig - weer opnieuw berekend worden en dan valt de nieuwe waarde een puntje hoger of lager uit. Dan is er steeds een kleine tintverschuiving van het stukje muur / vlak. Aangezien dit exact het stuk muur is in de film die overlappend werkt op de dimmingvlakken, is het puur een software-fout.
Ik kan me voorstellen dat een berekening complex is : je moet zowat voorspellen wat het volgende moment is.
Ja, complex is het... en ik ken de code niet die ze gebruiken... maar toch is zo'n fout als dat flikkeren redelijk eenvoudig te voorkomen: pas de grenswaarden dynamisch aan. Even als simpel voorbeeld:
stel de LEDs schakelen op/terug na iedere 10% verhoging/verlaging van de helderheidswaarde. Dus van 0-10 zijn ze uit en van 10-20 staan ze op niveau 1, enz. tot een niveau 9 voor waarden van 90-100.
Op het moment dat de helderheidswaarde nu boven de 10 komt, moet de grenswaarde voor het terugschakelen niet langer op 10 blijven staan, maar bijv. op 5 gezet worden. Pas als de helderheid dan onder de 5 zakt, schakelen de LEDs een niveau terug. Zo ontstaat er een buffer die het flikkeren voorkomt.
Is de helderheid eenmaal onder die verlaagde waarde van 5 gezakt, of juist nog weer een niveau verder gestegen tot boven de 20, pas dan gaat de grenswaarde weer terug naar de originele waarde van 10.
Daarbij komt nog een oorzaak voor het flikkeren en het probleem daarbij is dat het een "feature" is... een feature die naar mijn mening meer kwaad dan goed doet:
om het contrast nog verder te verhogen, komt het soms voor dat wanneer er plotseling bijv. onder in beeld iets helders verschijnt (ondertiteling is een goed voorbeeld) de LEDs bovenaan juist nog zwakker gaan branden dan ze al deden. Dit vergroot weliswaar het schijnbare contrast, maar het zorgt voor een helderheidsverandering in een deel van het beeld waar eigenlijk geen veranderingen plaatsvinden, waardoor dat dan storend opvalt.
Dus beter is het om de niveau's van de LEDs alleen af te laten hangen van de helderheid in de eigen zone en de directe buren, maar niet verder daarbuiten.
Luistert er iemand mee!?...
Ich habe mir den 9705 zugelegt, um u.a. meine selbst gemachten 3D-Fotos und -Filme zu betrachten und finde, dass bei smart-Bild:Spiel das geringste Ghosting ( Crossover ) auftritt, wenn ich den Kontrast auf 100 und die Helligkeit auf 50 einstelle. Der Verursacher der Doppelkonturen ist wohl nicht der PHILIPS sondern die XPAND-Brille. XPAND gibt für die X103 auf http://www.xpandcinema.com/products/glasses/X103-home/ folgende Daten an:
Lens Size 2.2" diagonal (57 mm)
3D Technology Active Shutter Glasses
Lens Type LCD
Transparency 37%
Sync Method IR
Refresh 96-144 Hz
Battery Life up to 100 hours
Battery Type CR2032 battery, 220mAh
3D Viewing Angle 170 degree
Temperature 5 - 45°C
Für das Ghosting ist der schlechte Transparency-Wert = 37% verantwortlich. Das bedeutet, dass bei Abdunklung des Glases immernoch 37% des anderen Bildes sichbar sind. Optimal wäre 0%. Die 37% entsprechen auch etwa dem Wert, den ich mit Testfotos ermittelt habe.
Solange sich also die Brillenqualität nicht verbessert, müssen wir wohl mit diesem Ghosting leben .
Kennt jemand Transparency-Werte von anderen 3D-Brillen-Herstellern?
dit duits bericht zou een verklaring voor de ghosing zijn met de brillen van philips hierbove staat het het komt erop neer dat de hoge transparantie te veel is.
Lens Size 2.2" diagonal (57 mm)
3D Technology Active Shutter Glasses
Lens Type LCD
Transparency 37%
Sync Method IR
Refresh 96-144 Hz
Battery Life up to 100 hours
Battery Type CR2032 battery, 220mAh
3D Viewing Angle 170 degree
Temperature 5 - 45°C
Für das Ghosting ist der schlechte Transparency-Wert = 37% verantwortlich. Das bedeutet, dass bei Abdunklung des Glases immernoch 37% des anderen Bildes sichbar sind. Optimal wäre 0%. Die 37% entsprechen auch etwa dem Wert, den ich mit Testfotos ermittelt habe.
Solange sich also die Brillenqualität nicht verbessert, müssen wir wohl mit diesem Ghosting leben .
Kennt jemand Transparency-Werte von anderen 3D-Brillen-Herstellern?
dit duits bericht zou een verklaring voor de ghosing zijn met de brillen van philips hierbove staat het het komt erop neer dat de hoge transparantie te veel is.
Verwijderd
Mijn 46PFL9705 is retour gegaan naar de winkel waar ik hem heb gekocht.
ik heb geen zin meer in dit toestel.
Ik heb de 56PFL9954 gekocht ja het is geen led en geen 3D versie, maar dat wil ik voorlopig ook niet meer.
De beeldkwaliteit is zoals mijn oudere PFL9664 alleen nu met 21.9 paneel en met een zeer goede kijkhoek!
Nu maar eens lekker genieten van mijn eigen thuis bioscoop.
Ook de kids zijn er blij mee
zeker met de PS3 erop aangesloten is het genieten met zo'n 21.9 scherm.
uote]Jurgenoverbeek schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 22:37:
[...]
Reactie:
succes
[/quote]
Ik heb de 56PFL9954 gekocht ja het is geen led en geen 3D versie, maar dat wil ik voorlopig ook niet meer.
De beeldkwaliteit is zoals mijn oudere PFL9664 alleen nu met 21.9 paneel en met een zeer goede kijkhoek!
Ook de kids zijn er blij mee
[...]
Reactie:
succes
[/quote]
Verwijderd
Ik weet het even niet meer
Krijg mijn soundbar niet meer aan de gang. Geluid van de TV komt niet meer door.
Setup: 46PFL9705, Yamaha YSP4100 met 5 HDMI poorten (4 in, 1 out, alle ARC) en een BDP8000 speler.Wanneer met NoName HDMI kabels op elkaar aangesloten (speler naar YSP in, TV en YSP beiden via ARC-out poort) was het al een beetje een loterij of de sounbar geluid van de TV doorgaf, van de speler ging prima.
Gisteren de NN kabels vervangen door Oehlbach kabels met als gevolg dat ik met eerder genoemde aansluitwijze via de TV helemaal geen geluid meer op de soundbar krijg.
Vraag: wat is eigenlijk de beste manier om de bovenstaande apparaten aan elkaar te knopen?
Nog een vraag: is er een manier oom het geheugen van de TV te wissen. Na de optie "opnieuw instellen" te hebben gebruikt zie ik af en toe nog nog apparaatnamen terugkomen in het menu waarvan ik dacht dat ik ze toch echt gewist had.
He,he eindelijk na wat gepiel met het aan en uit zetten van HDMI-ARC het zootje aan de gang gekregen. Wat schetst mijn verbazing, na een minuutje of 30 BD kijken beginnen er artifacten in beeld te verschijnen en het geluid begint te haperen? Ik wordt er moe van. Iemand nog suggesties?
Setup: 46PFL9705, Yamaha YSP4100 met 5 HDMI poorten (4 in, 1 out, alle ARC) en een BDP8000 speler.Wanneer met NoName HDMI kabels op elkaar aangesloten (speler naar YSP in, TV en YSP beiden via ARC-out poort) was het al een beetje een loterij of de sounbar geluid van de TV doorgaf, van de speler ging prima.
Gisteren de NN kabels vervangen door Oehlbach kabels met als gevolg dat ik met eerder genoemde aansluitwijze via de TV helemaal geen geluid meer op de soundbar krijg.
Vraag: wat is eigenlijk de beste manier om de bovenstaande apparaten aan elkaar te knopen?
Nog een vraag: is er een manier oom het geheugen van de TV te wissen. Na de optie "opnieuw instellen" te hebben gebruikt zie ik af en toe nog nog apparaatnamen terugkomen in het menu waarvan ik dacht dat ik ze toch echt gewist had.
He,he eindelijk na wat gepiel met het aan en uit zetten van HDMI-ARC het zootje aan de gang gekregen. Wat schetst mijn verbazing, na een minuutje of 30 BD kijken beginnen er artifacten in beeld te verschijnen en het geluid begint te haperen? Ik wordt er moe van. Iemand nog suggesties?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2010 21:14 ]
Geef je volkomen gelijk! Voor dit geld verwacht je kwaliteit en geen halffabricaat dat je zelf (voor 2800 euro!) moet testen voor Philips. Gewoon boycotten die TV en allemaal terug naar Philips! (DSB 2)Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:58:
Mijn 46PFL9705 is retour gegaan naar de winkel waar ik hem heb gekocht.
Ook de kids zijn er blij meezeker met de PS3 erop aangesloten is het genieten met zo'n 21.9 scherm.
[...]
Reactie:
succes
[/quote]
Verwijderd
he lot genoten,
het is mooi ka met de 46pfl9705 van Philips.
ik heb dus alle problemen die hier ongeveer voorbij komen op dit forum.
ik heb C-care gevraagd om een omruiling te doen.
dit hebben ze aangevraagd bij philips, en deze werd meteen daarna geweigerd, omdat ze zeiden dat dit wel opgelost kon worden met een reparatie.
ik had namelijk al een nieuw moeder bord gekregen.
en ik heb nog steeds last van..nou daar komt ie.
Gosting.
uitval spekers voor 2 a 3 seconden
dubbel spraak als je de tv uit en aan zet is het weg
ploppen/tikken uit de speaker.
slecht contact met de computer.
zeer slecht beeld in het donker echt te erg voor worden.
constant opnieuw moeten aanmelden/registreren voor net tv.
geflikker bij de kleuren grijs wit zwart..het bekende waterreus effect
nu zeggen ze bij philips dat ze bezig zijn met een software om het speaker probleem te verhelpen.
daarom wilden philips geen omruiling doen.toen ik dit samen met e-care besprak, waren ze met mij eens dat de rest van de problemen die ik heb, niks met die software upgrade te maken heb.
weer is er toen een omruiling aangevraagd en warempel krijg ik woensdag a.s. een nieuwe Tv
ik houd mijn hart vast of hierbij wel alles goed werkt,
lijkt me eigenlijk stug, maar ja je moet niet alles negatief zien...godverr
ik ben vanaf 1 oktober bezig met 3 keer in de week te bellen met die gasten.
dus lot genoten,
mijn tip is volhouden, en je tanden erin zetten ,net zo lang to die gasten van Philips/e-care zo gek van je worden dat ze een nieuwe tv geven.
en als ik niet zo verliefd op de ambilight was had ik de46PFL 9705 /12 nooit meer willen hebben.
in de wandel gangen wordt ook genoemnd dat Philips over 3 jaar geen tv's meer gaat maken
Ik heb ook de bdp 9600 van Philips.
Dit apparaat start heel traag op,en reageert soms niet op de stop knop.
dus dan weten jullie dat ook weer.
Ik ben altijd een Philips man geweest maar dit heeft het wel naar de kloten geholpen
vroeger was een apparaat van Philips kwaliteit, daar merk ik met deze twee nieuwe apparaten geen f..k van.
zo dat moest ff
sterkte en ik laat wel weten of het nieuwe apparaat deze klachten niet heeft.
gr
Jim
het is mooi ka met de 46pfl9705 van Philips.
ik heb dus alle problemen die hier ongeveer voorbij komen op dit forum.
ik heb C-care gevraagd om een omruiling te doen.
dit hebben ze aangevraagd bij philips, en deze werd meteen daarna geweigerd, omdat ze zeiden dat dit wel opgelost kon worden met een reparatie.
ik had namelijk al een nieuw moeder bord gekregen.
en ik heb nog steeds last van..nou daar komt ie.
Gosting.
uitval spekers voor 2 a 3 seconden
dubbel spraak als je de tv uit en aan zet is het weg
ploppen/tikken uit de speaker.
slecht contact met de computer.
zeer slecht beeld in het donker echt te erg voor worden.
constant opnieuw moeten aanmelden/registreren voor net tv.
geflikker bij de kleuren grijs wit zwart..het bekende waterreus effect
nu zeggen ze bij philips dat ze bezig zijn met een software om het speaker probleem te verhelpen.
daarom wilden philips geen omruiling doen.toen ik dit samen met e-care besprak, waren ze met mij eens dat de rest van de problemen die ik heb, niks met die software upgrade te maken heb.
weer is er toen een omruiling aangevraagd en warempel krijg ik woensdag a.s. een nieuwe Tv
ik houd mijn hart vast of hierbij wel alles goed werkt,
lijkt me eigenlijk stug, maar ja je moet niet alles negatief zien...godverr
ik ben vanaf 1 oktober bezig met 3 keer in de week te bellen met die gasten.

dus lot genoten,
mijn tip is volhouden, en je tanden erin zetten ,net zo lang to die gasten van Philips/e-care zo gek van je worden dat ze een nieuwe tv geven.
en als ik niet zo verliefd op de ambilight was had ik de46PFL 9705 /12 nooit meer willen hebben.
in de wandel gangen wordt ook genoemnd dat Philips over 3 jaar geen tv's meer gaat maken
Ik heb ook de bdp 9600 van Philips.
Dit apparaat start heel traag op,en reageert soms niet op de stop knop.
dus dan weten jullie dat ook weer.
Ik ben altijd een Philips man geweest maar dit heeft het wel naar de kloten geholpen
vroeger was een apparaat van Philips kwaliteit, daar merk ik met deze twee nieuwe apparaten geen f..k van.
zo dat moest ff
sterkte en ik laat wel weten of het nieuwe apparaat deze klachten niet heeft.
gr
Jim
Ik kan helemaal met je mee voelen, ik ben ook altijd Philips-gek geweest i.v.m. de goede kwaliteit maar nu word ik er een beetje gek van.Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:00:
I.v.m. opstart problemen (zie Filmpje dat ik eerder in dit forem heb geplaatst) heb ik een dag voor kerstmis een nieuw moederboard gekregen. Nou ik kwam van de regen in de drup!
Spontaan uit en aan schakelen, geen geluid bij het inschakelen, blikkerig geluid bij het overschakelen van zenders, geen netwerk en nog een paar rare dingen. Ik kon wel janken, geef me a.u.b. mijn oude moederboard terug!!
Na veel gebel is er op oudejaardag weer een nieuw moederboard ingezet en ik moet zeggen dat ik tot nu toe geen problemen heb gehad. Wel schrik ik telkens als die reclame van BOSE komt, is er een tijdje geen geluid.
Ik heb veel meer Philips producten in huis maar die de laatste twee jaar heb aangeschaft kunnen mij niet meer overtuigen.
Ik ben er nu wel van overtuigd dat in het kader van de bezuinigingen bij Philips de kwaliteit van de produkten sterk achter uit gaat en zal mij nu wel twee keer bedenken voor ik weer een Philips product koop, en dat geld niet alleen voor TV's, dan maar geen ambi light.
Verwijderd
Beste mensen,
Ben nu ruim 2 mnd in bezit van een een 40PFL9705 en ben overwegend tevreden (kijk geen 3d), maar dagelijks valt het geluid met enige regelmaat (ongeveer 2x bij een avondje kijken) 2-3 seconden weg. Ik ben in de veronderstelling dat dit een fout in de firmware is. Is dat hier nu ook de heersende mening en kunnen we voor deze fout best wachten op een update?
Ik heb deze storing wel laten vastleggen bij Philips ivm garantie claims, echter daar versie 026 op zich laat wachten begin ik me toch af te vragen of ok verdere stappen moet nemen.
Ben nu ruim 2 mnd in bezit van een een 40PFL9705 en ben overwegend tevreden (kijk geen 3d), maar dagelijks valt het geluid met enige regelmaat (ongeveer 2x bij een avondje kijken) 2-3 seconden weg. Ik ben in de veronderstelling dat dit een fout in de firmware is. Is dat hier nu ook de heersende mening en kunnen we voor deze fout best wachten op een update?
Ik heb deze storing wel laten vastleggen bij Philips ivm garantie claims, echter daar versie 026 op zich laat wachten begin ik me toch af te vragen of ok verdere stappen moet nemen.
Verwijderd
Heb ook hetzelfde probleem van klank die een aantal seconden weg valt. Wanneer gaat Philips hiet iets aan doen. Telkens je bij de servicedesk dit probleem aankaart word je van het kastje naar de muur gestuurd en word er gevraagd of je dit ook hebt zonder decoder of men heeft nog nooit over dit probleem gehoord. Ik vind ook als je voor een 46PFL9705 3000€ betaald wel degelijke oplossingen voor problemen moet krijgen.
Er wordt wel op 6 december (ST. Niklaas) over een patch 000.140.026.000 gesproken die dit probleem oplost, maar nog niets van gezien.
Er wordt wel op 6 december (ST. Niklaas) over een patch 000.140.026.000 gesproken die dit probleem oplost, maar nog niets van gezien.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 00:01 ]
Verwijderd
Oplossing geluid via ander forum teruggevonden want heb er ook af en toe last van :Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:40:
Heb ook hetzelfde probleem van klank die een aantal seconden weg valt. Wanneer gaat Philips hiet iets aan doen. Telkens je bij de servicedesk dit probleem aankaart word je van het kastje naar de muur gestuurd en word er gevraagd of je dit ook hebt zonder decoder of men heeft nog nooit over dit probleem gehoord. Ik vind ook als je voor een 46PFL9705 3000€ betaald wel degelijke oplossingen voor problemen moet krijgen.
OPLOSSING VOOR WEGVALLEN GELUID TIJDENS UITZENDINGEN:
Deze oplossing komt van Philips Chat Support Nederland en is op het moment van plaatsen nog de enige mogelijkheid om het wegvallen van het geluid op te lossen:
1) Zet de Philips site op Switzerland (rechtsboven) met de Engelse taal
(Nederlandse vertaling komt later beschikbaar)
2) Ga naar de support pagina van de TV
3) Ga naar 'Frequently Asked Questions'
4) Ga naar kopje 'Network/reception/services'
5) Selecteer 'How can I prevent random services installation on UPC cable com in Switzerland?'
6) Download de 140.27 software
7) Pak de software uit op USB stick
Ofwel even wachten tot de firmware ook via de andere sites terug te vinden is of wordt gepusht naar de tv
Testen maar die handel, ben al blij dat men dit probleem heeft bevestigd!
EDIT : volgens verschillende gebruikers op het Philips support forum zou deze update enkel en alleen de sound-issues oplossen en dus niet afzonderlijk op alle supportsites te vinden zijn. Men zal dit mee opnemen in de volgende volledige update (oplossingen EPG, crosstalk 3D, ...) MAAR volgens dezelfde bronnen is het geluidsprobleem WEL opgelost na installeren... Test it out zou ik zeggen en post je feedback if you please
EDIT2 : Zelf zonet de firmware geïnstalleerd zonder problemen. Alle instellingen bleven behouden dus dat was persoonlijk al een geruststelling. Nu laat ik hem draaien en jullie mijn bevindingen laten weten!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 17:13 ]
Nou, ik heb eindelijk wat testen kunnen doen.Freddy2 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 17:33:
[...]
Daarbij komt nog een oorzaak voor het flikkeren en het probleem daarbij is dat het een "feature" is... een feature die naar mijn mening meer kwaad dan goed doet:
om het contrast nog verder te verhogen, komt het soms voor dat wanneer er plotseling bijv. onder in beeld iets helders verschijnt (ondertiteling is een goed voorbeeld) de LEDs bovenaan juist nog zwakker gaan branden dan ze al deden. Dit vergroot weliswaar het schijnbare contrast, maar het zorgt voor een helderheidsverandering in een deel van het beeld waar eigenlijk geen veranderingen plaatsvinden, waardoor dat dan storend opvalt.
Luistert er iemand mee!?...![]()
De twee grote mankementen :
1) flikkeren van vlakken in zwak belichte gedeeltjes ( wanden, muren bij achtergrond e.d.)
2) strepen in beeld, horizontaal en verticaal
punt 1) Dat blijft duidelijk een logaritme-fout. Oftwel bij beweging van het beeld wordt een nieuwe waarde berekend, afhankelijk van de direkte omgeving en andere factoren waarbij fouten ontstaan. Het lijkt alsof de chip de berekening net niet bijhoudt en/of de waarde iets hoger/lager neerzet. Dit is duidelijk een software-fout.
punt 2) Ja, dat is een moeilijke.
Ik heb diverse grijswaarden jpg's gemaakt en ook andere kleuren jpg's.
70% zwart met witte stiop linksboven
83% zwart idem
87% zwart idem
90% zwart idem
Zo tussen 75 - 95% zwart zijn de strepen te zien. Dit is altijd het geval bij grijstinten en niet bij rood/groen etc.
Deze "strepen" kun je laten verspringen.
Het is een probleem van de local dimming, aangezien kleuren en er geen last van hebben en de strepen altijd in het "donkere" gebied zitten. Gelukkig maar, anders zouden we banding hebben ( strepen bij beweging) en dat zou een ramp zijn aangezien die altijd goed zichtbaar zijn in heldere kleurige vlakken ( voetbal....) en dat zijn de meeste tv-beelden.
Het is overigens bij de strepen net alsof een rij led's iets donkerder dimt dan de rest.
En dat is vreemd, aangezien de LED's in blokken gedimt worden. De "fout" zou dan precies doorgetrokken moeten worden bij het volgende vlak. Een technische oorzaak is dan eigenlijk minder voor de hand liggend.
Ook vreemd is dat de strepen gemanipuleerd kunnen worden door de heldere cirkel te verplaatsen.
Deze beide zaken duiden eigenlijk op een software-fout in het "moeilijke gedeelte" van de local dimming : grijswaarden en grijzige vlakken ( die verspringen ).
Echter is ook melding van dat sommige tv's meer of minder strepen hebben. Dat zou betekenen dat er toch sprake is van een technische oorzaak. Maar de instellingen van de tv zijn wel van invloed op in hoeverre de strepen zichtbaar zijn :
- contrast
- omgevingslicht
Overdag zijn de strepen echt moeilijk te zien door daglichtreflectie en met moeite "zie" ik 1 streep als ik het contrast omhoog schroef. In de avond met weinig licht zie ik er meer. Dit zou wellicht het verschil in waarneming kunnen verklaren.
Zoals al gemeld : de 40" geven geen strepen, de 32" wel.
De voorzichte conclusie van mijn kant : strepen is software-matig en wellicht ontstaan toen de software/chip werd aangepast omdat besloten werd dat de 32-inch geen 3D werd........
Mocht iemand een beter idee hebben, graag melden.
Ik meld het wel aan Philips, want als je erop gaat letten dan kom je het toch vaak tegen. En het hoort niet.
Inmiddels ben ik wachtende op mijn 4e 46pfl9705 toestel na 3 eerdere halffabricaten met aanzienlijke problemen. We zijn een jaar verder na marktintroductie van dit toestel. Ik lees nog steeds bij andere gebruikers dat er nog de nodige problemen zijn zowel hardware matig als software matig.
Het is Philips in een jaar tijd niet gelukt al deze problemen op te lossen en de 46pfl9706 komt er bijna aan (model 2011). Philips heeft straks geen tijd meer om de 46pfl9705 bezitters te helpen want moet dan de 46pfl9706 bezitters helpen. Ik weet niet wat jullie doen, maar ik ga de druk om mijn tv problemen op te laten lossen verhogen!
ps.
het is eigelijk niet netjes maar een internet boycot op het 2011 toestel (46pfl9706) kan ons helpen.
Het is Philips in een jaar tijd niet gelukt al deze problemen op te lossen en de 46pfl9706 komt er bijna aan (model 2011). Philips heeft straks geen tijd meer om de 46pfl9705 bezitters te helpen want moet dan de 46pfl9706 bezitters helpen. Ik weet niet wat jullie doen, maar ik ga de druk om mijn tv problemen op te laten lossen verhogen!
ps.
het is eigelijk niet netjes maar een internet boycot op het 2011 toestel (46pfl9706) kan ons helpen.

@Falconian
Heb jij deze update 140.27 geinstalleerd?
Zo ja hoe ziet dat eruit en het belangrijkste, valt het geluid niet meer weg?
Heb n.l. hetzelfde probleem.
Verwijderd
Ja, deze avond rond 17h geïnstalleerd en tot op heden geluid nog niet weggevallen.HarZut schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:45:
@Falconian
Dit is uiteraard geen garantie en het zal nog dagen (weken?) duren alvorens ik met zekerheid durf zeggen dat het probleem is opgelost. Maar op het Philips-forum zelf hebben dus reeds een aantal gebruikers bevestigd dat ze nog steeds GEEN problemen hebben
Heb ik met deze update de "Engelse versie"?Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:04:
[...]
Ja, deze avond rond 17h geïnstalleerd en tot op heden geluid nog niet weggevallen.
Dit is uiteraard geen garantie en het zal nog dagen (weken?) duren alvorens ik met zekerheid durf zeggen dat het probleem is opgelost. Maar op het Philips-forum zelf hebben dus reeds een aantal gebruikers bevestigd dat ze nog steeds GEEN problemen hebbenHet ziet er dus goed uit.
En kan ik desnoods weer terug naar 140.025?
Alvast bedankt voor het melden en natuurlijk je tests!... Hopelijk luisteren ze naar je, want ik zie deze strepen echt regelmatig: soms maar heel kort en niet zo duidelijk, dan weer langer en wel duidelijk, meestal zijn ze met z'n tweeën, soms zijn ze met meer zoals in mijn testbeeld; het is afhankelijk van de beeldinhoud op dat moment. En... kijk eens naar deze vier nieuwe testbeelden... en huiver:Shocked schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 10:35:
[...]
punt 2) Ja, dat is een moeilijke.
Ik heb diverse grijswaarden jpg's gemaakt en ook andere kleuren jpg's.
70% zwart met witte stiop linksboven
83% zwart idem
87% zwart idem
90% zwart idem
Zo tussen 75 - 95% zwart zijn de strepen te zien. Dit is altijd het geval bij grijstinten en niet bij rood/groen etc.
Deze "strepen" kun je laten verspringen.
Het is een probleem van de local dimming, aangezien kleuren en er geen last van hebben en de strepen altijd in het "donkere" gebied zitten. Gelukkig maar, anders zouden we banding hebben ( strepen bij beweging) en dat zou een ramp zijn aangezien die altijd goed zichtbaar zijn in heldere kleurige vlakken ( voetbal....) en dat zijn de meeste tv-beelden.
Het is overigens bij de strepen net alsof een rij led's iets donkerder dimt dan de rest.
En dat is vreemd, aangezien de LED's in blokken gedimt worden. De "fout" zou dan precies doorgetrokken moeten worden bij het volgende vlak. Een technische oorzaak is dan eigenlijk minder voor de hand liggend.
Ook vreemd is dat de strepen gemanipuleerd kunnen worden door de heldere cirkel te verplaatsen.
Deze beide zaken duiden eigenlijk op een software-fout in het "moeilijke gedeelte" van de local dimming : grijswaarden en grijzige vlakken ( die verspringen ).
...
Zoals al gemeld : de 40" geven geen strepen, de 32" wel.
De voorzichte conclusie van mijn kant : strepen is software-matig en wellicht ontstaan toen de software/chip werd aangepast omdat besloten werd dat de 32-inch geen 3D werd........
Mocht iemand een beter idee hebben, graag melden.
Ik meld het wel aan Philips, want als je erop gaat letten dan kom je het toch vaak tegen. En het hoort niet.
http://lh6.ggpht.com/_Yfq...PwMxPOOslU/s0/DarkRed.JPG
http://lh3.ggpht.com/_Yfq...gFRpHG4/s0/DarkYellow.JPG
http://lh5.ggpht.com/_Yfq...QiMQ4-gM/s0/DarkGreen.JPG
http://lh6.ggpht.com/_Yfq...qAyOFRx-0/s0/DarkBlue.JPG
Zoals je ziet, komt het dus echt voor in alle kleuren, zolang ze maar aan de donkere kant zijn, al zijn vooral de gele en de groene nog niet eens zo donker. En wanneer je ze nog iets lichter maakt zijn de strepen ook nog steeds te zien, maar verandert de plaats. De plaats hangt dus niet alleen af van waar het heldere object zich bevindt, maar ook van hoe donker de rest precies is; dat komt natuurlijk doordat dit bepaalt hoe geleidelijk de dim-functie de helderheid van de LEDs kan terugschroeven. Bij een vaste LED-helderheidsgrenswaarde gaan ze de mist in... (Hmmm... leuk scrabblewoordje!...
Verwijderd
De update heeft niets met een bepaalde taal te maken maar met het type toestel (type+europees/amerikaans...) Na de update stond alles nog netjes in het NederlandsHarZut schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:51:
[...]
Heb ik met deze update de "Engelse versie"?
En kan ik desnoods weer terug naar 140.025?
Verwijderd
Ik zou graag vernemen waar deze strepen zichtbaar zijn??? Het enige wat ik zie is dat de witte bal erg kartelig is aan de rand...bedoel je hiermee de strepen? vooor de rest zie ik nl totaal niks maar wil wel graag weten wat het probleem is. Ik heb zelf een 40" en eigenlijk geen klachten..Heb jij een 46"?Freddy2 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:36:
[...]
Alvast bedankt voor het melden en natuurlijk je tests!... Hopelijk luisteren ze naar je, want ik zie deze strepen echt regelmatig: soms maar heel kort en niet zo duidelijk, dan weer langer en wel duidelijk, meestal zijn ze met z'n tweeën, soms zijn ze met meer zoals in mijn testbeeld; het is afhankelijk van de beeldinhoud op dat moment. En... kijk eens naar deze vier nieuwe testbeelden... en huiver:
http://lh6.ggpht.com/_Yfq...PwMxPOOslU/s0/DarkRed.JPG
http://lh3.ggpht.com/_Yfq...gFRpHG4/s0/DarkYellow.JPG
http://lh5.ggpht.com/_Yfq...QiMQ4-gM/s0/DarkGreen.JPG
http://lh6.ggpht.com/_Yfq...qAyOFRx-0/s0/DarkBlue.JPG
Zoals je ziet, komt het dus echt voor in alle kleuren, zolang ze maar aan de donkere kant zijn, al zijn vooral de gele en de groene nog niet eens zo donker. En wanneer je ze nog iets lichter maakt zijn de strepen ook nog steeds te zien, maar verandert de plaats. De plaats hangt dus niet alleen af van waar het heldere object zich bevindt, maar ook van hoe donker de rest precies is; dat komt natuurlijk doordat dit bepaalt hoe geleidelijk de dim-functie de helderheid van de LEDs kan terugschroeven. Bij een vaste LED-helderheidsgrenswaarde gaan ze de mist in... (Hmmm... leuk scrabblewoordje!...)
Nee, dit probleem doet zich alleen voor bij de 32". In het geval van de grijze (eerste) versie van het testbeeld, ziet het resultaat er op een 32" uit als:Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:31:
[...]
Ik zou graag vernemen waar deze strepen zichtbaar zijn??? Het enige wat ik zie is dat de witte bal erg kartelig is aan de rand...bedoel je hiermee de strepen? vooor de rest zie ik nl totaal niks maar wil wel graag weten wat het probleem is. Ik heb zelf een 40" en eigenlijk geen klachten..Heb jij een 46"?
De vier nieuwe testbeelden geven precies hetzelfde resultaat, alleen dan in rode/gele/groene/blauwe vlakken.
Verwijderd
Zo, de volgende testserie is onderweg. Kunnen we weer een topic maken met alle bevindingen...
http://www.3d-led-tv-2011.nl/philips-3d-led-tv.html
http://www.3d-led-tv-2011.nl/philips-3d-led-tv.html
Ik begrijp niet, als deze Zwitserse versie 140.27 het probleem van het wegvallende geluid oplost, deze nog niet als officiele update in NL wordt uitgegeven.Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:59:
[...]
De update heeft niets met een bepaalde taal te maken maar met het type toestel (type+europees/amerikaans...) Na de update stond alles nog netjes in het NederlandsDowngraden zou geen probleem mogen zijn als je niet tevreden bent, krijg je enkel een melding dat de bestanden op de tv nieuwer zijn dan de firmware die je wil installeren. Na een avondje uitbundig tv-kijken via hd-decoder, bluerayspeler en ps3 nog steeds geen geluidsproblemen... Fingers crossed
Weet jij hoe dat zit?
Wil natuurlijk niet verder in de problemen komen en zeker weten dat het niet schaadt voordat ik deze versie er op zet.
Bedankt,
Harry.
Verwijderd
Zojuist mijn 469705 terug gekregen nadat hij 3,5 week in reparatie is geweest. Ik kreeg hem terug met de nieuwe 027 firmware, een nieuwe SSB, een nieuwe voedig en de panel firmware is geupgrade ivm 3d probs. Ik heb nog niks kunnen testen en dat ga ik ook niet doen. De monteur is alweer terugonderweg...er komt geen normaal geluid meer uit de TV. GEWELDIG
Verwijderd
Mooi Philips gebeld...dat ik geen reparatie meer wil maar gewoon een nieuwe toestel, verwijzen ze me naar het reparatiecentrum. Het reparatiecentrm verwijst me weer terug naar Philips. Weer philips gebeld..en de letterlijk woorden waren: Tja dat is niet ons probleem, dat het reparatiecentrum u weer naar ons stuurt. U moet toch echt daar zijn. Ik vraag bij wie ik terecht kan voor een klacht, waarop het antwoord is -> bij niemand. Ik ga dus schriftelijk een klacht indienen en ik heb zijn naam. Ik heb mijn TV nu sinds oktober en hij inmiddels al een maand in reparatie geweest en nu weer. Dat is toch onacceptable of ben ik nu gek?Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:56:
Zojuist mijn 469705 terug gekregen nadat hij 3,5 week in reparatie is geweest. Ik kreeg hem terug met de nieuwe 027 firmware, een nieuwe SSB, een nieuwe voedig en de panel firmware is geupgrade ivm 3d probs. Ik heb nog niks kunnen testen en dat ga ik ook niet doen. De monteur is alweer terugonderweg...er komt geen normaal geluid meer uit de TV. GEWELDIG
Verwijderd
Nee hoor, je bent niet gek. Maar de kans dat je bij Philips een nieuwe gaat ontvangen lijkt mij gering. Volgens mij maak je de meeste kans op omwisseling bij je leverancier. Ik zie een grote gelijkenis bij dit mofel als bij het vorige model. Iedereen klaagt zich hier helemaal leeg maar er zijn er maar enkele die naar tevredenheid een oplossing krijgen aangeboden. Het feit dat je de hoofdprijs hebtr betaalt doet hier blijkbaar niets aan af.
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:14:
[...]
Mooi Philips gebeld...dat ik geen reparatie meer wil maar gewoon een nieuwe toestel, verwijzen ze me naar het reparatiecentrum. Het reparatiecentrm verwijst me weer terug naar Philips. Weer philips gebeld..en de letterlijk woorden waren: Tja dat is niet ons probleem, dat het reparatiecentrum u weer naar ons stuurt. U moet toch echt daar zijn. Ik vraag bij wie ik terecht kan voor een klacht, waarop het antwoord is -> bij niemand. Ik ga dus schriftelijk een klacht indienen en ik heb zijn naam. Ik heb mijn TV nu sinds oktober en hij inmiddels al een maand in reparatie geweest en nu weer. Dat is toch onacceptable of ben ik nu gek?
Verwijderd
reactie op bovenstaande:
stuur de brief cc naar kassa en trosrader, en verwijs in die brief naar dit forum.
dan wordt er echt wel naar geluisterd.
ik heb al een keer eerder aangegeven een partitie schrijven richting 1 vd twee programmas. toen kreeg ik echter weinig reactie.
Ik blijf van mening met vele anderen op dit forum dat dit onacceptabel is, maar vanaf dit forum worden wen iet gehoord. MAW enige optie is mijn inziens om het via kassa te laten lopen.
met vriendelijek groet,
stuur de brief cc naar kassa en trosrader, en verwijs in die brief naar dit forum.
dan wordt er echt wel naar geluisterd.
ik heb al een keer eerder aangegeven een partitie schrijven richting 1 vd twee programmas. toen kreeg ik echter weinig reactie.
Ik blijf van mening met vele anderen op dit forum dat dit onacceptabel is, maar vanaf dit forum worden wen iet gehoord. MAW enige optie is mijn inziens om het via kassa te laten lopen.
met vriendelijek groet,
Verwijderd
Zit er over te denken om de 32inch9705 te kopen. Echter nu ik alles lees hier zou je toch gaan twijfelen. Het lijkt net alsof Philips haar ontwikkelingen niet kan bijhouden. Het verbaasde mij derhalve nogal dat er zo op het eerste gezicht nog een aantal fouten over de hele linie inzitten maar dat philips wel:
- recentelijk een actie heeft gehad (of nog heeft) waarmee ze toch sales genereren en mocht het probleem constant zijn, zich ook meer problemen op de hals haalt.
- bekend maakt dat er in 2011 opvolging gaat komen (gelet op post van chase1961)
Of het zou moeten zijn dat hier nu de uitzonderingen gemeld worden. Ik kan me derhalve wel ieders individuele frustratie voorstellen.
Verder zie ik veel kastje naar de muur verhalen (pro-rail vs NS discussien eg. service center <->philips). Volgens mij is het nog altijd zo dat bij een niet deugdelijk product in eerste instantie de leverancier aansprakelijk gesteld dient te worden. Wettelijk gezien mogen zij deze aansprakelijkheid niet afwentelen, in casu zij mogen niet zeggen: leuk wij leveren alleen voor service moet u Philips maar bellen. Dit in het geval van het feit dat het product niet of niet goed gerepareerd kan worden (of niet aan alle gestelde eisen voldoet). Deze stap wordt meestal wel genomen, daar zijn een service monteur via Philips sturen. Echter de aansprakelijkheid ligt nog steeds bij hen.
- recentelijk een actie heeft gehad (of nog heeft) waarmee ze toch sales genereren en mocht het probleem constant zijn, zich ook meer problemen op de hals haalt.
- bekend maakt dat er in 2011 opvolging gaat komen (gelet op post van chase1961)
Of het zou moeten zijn dat hier nu de uitzonderingen gemeld worden. Ik kan me derhalve wel ieders individuele frustratie voorstellen.
Verder zie ik veel kastje naar de muur verhalen (pro-rail vs NS discussien eg. service center <->philips). Volgens mij is het nog altijd zo dat bij een niet deugdelijk product in eerste instantie de leverancier aansprakelijk gesteld dient te worden. Wettelijk gezien mogen zij deze aansprakelijkheid niet afwentelen, in casu zij mogen niet zeggen: leuk wij leveren alleen voor service moet u Philips maar bellen. Dit in het geval van het feit dat het product niet of niet goed gerepareerd kan worden (of niet aan alle gestelde eisen voldoet). Deze stap wordt meestal wel genomen, daar zijn een service monteur via Philips sturen. Echter de aansprakelijkheid ligt nog steeds bij hen.
Verwijderd
Nou het is een super TV, als je maar een goede te pakken hebt. Een collega van me heeft dezelfde (ook 46"9705), maar dan een veel later productie model en die heeft totaal geen problemen. Alleen als je probleemnummer hebt dan wordt het jammer genoeg een ander verhaal. Ik ga er nog steeds vanuit dat het goed komt...
Verwijderd
Volgens mij is de 027 geen volledige update maar enkel één die het geluidsprobleem oplost. Laten we het Beta noemen. Veel kans dat er binnenkort overal een 027 te vinden is die niet enkel de geluidsproblemen oplost maar ook andere zaken. Of men brengt ineens een 028 uit, who knows... Ik kan enkel herhalen dat Philips support Nederland aan eigenaars die deze geluidsproblemen hebben per mail deze firmware hebben doorgemaild EN dat ik zelf geen enkel nadeel heb ondervonden na de install en dat na 2 dagen er nog geen geluidsuitval is geweest. Wil je 100% zeker zijn, wacht dan nog een aantal weken af en hou de philips-site in de gaten. Ik ben in ieder geval zeer blij dat ik het gedaan heb, weg irritant gevoel en welcome back geluidHarZut schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:51:
[...]
Ik begrijp niet, als deze Zwitserse versie 140.27 het probleem van het wegvallende geluid oplost, deze nog niet als officiele update in NL wordt uitgegeven.
Weet jij hoe dat zit?
Wil natuurlijk niet verder in de problemen komen en zeker weten dat het niet schaadt voordat ik deze versie er op zet.
Bedankt,
Harry.
Verwijderd
Ik heb geen problemen meer na de laatste update. Maar als ik lees over het wegvallen van het geluid komt dat dus door mijn tv, ik gaf de decoder van Ziggo al de schuld. Hopelijk komt Philips snel met een update.
Ik was overigens ook zo iemand die als het even kon een Philips product kocht maar ben daar inmiddels al vanaf gestapt. Mijn SACD ging kapot maar kon niet meer gerepareerd worden omdat er geen onderdelen meer geleverd konden worden. Toestel was 7 jaar oud en al niet meer te repareren. En als ik al deze problemen lees helpt dat ook niet. De enige reden om nog eens voor een Philips tv te kiezen is Ambilight, hadden ze geen Ambilight gehad dan had er net zo goed een heel ander merk tv hier binnen kunnen staan.
Vraag me af of Philips niet deze reeks op de markt heeft gezet terwijl er eigenlijk te weinig getest is. Hadden ze toch beter 3 maanden later het model uitgebracht.
Ik was overigens ook zo iemand die als het even kon een Philips product kocht maar ben daar inmiddels al vanaf gestapt. Mijn SACD ging kapot maar kon niet meer gerepareerd worden omdat er geen onderdelen meer geleverd konden worden. Toestel was 7 jaar oud en al niet meer te repareren. En als ik al deze problemen lees helpt dat ook niet. De enige reden om nog eens voor een Philips tv te kiezen is Ambilight, hadden ze geen Ambilight gehad dan had er net zo goed een heel ander merk tv hier binnen kunnen staan.
Vraag me af of Philips niet deze reeks op de markt heeft gezet terwijl er eigenlijk te weinig getest is. Hadden ze toch beter 3 maanden later het model uitgebracht.
Hier is ie Peter:Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:37:
Hoe kom ik aan dat testbeeld met dat witte rondje?
Laat me je resultaten maar weten... Ik ben benieuwd!
Verwijderd
40PFL9705 Op 5-1 hebben ze bij mij de 027 versie erop gezet. Beeld werd slechter ! En is na terugzetten van de oude versie 025 niet beter geworden.Indruk bij is dat HD resolutie door de update van 027 van 1920 naar 1280 is gegaan. Monteur kon niets meer doen voor mij! Dus vandaag weer bellen naar Philips. Bij mij is het vertrouwen in dit product bijna gedaald tot NUL. De volgende klachten heb ik nog:Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:56:
1.Geluid valt soms 2 a 3 seconden weg. Met harde reset, ofwel uitzetten van TV, is het weer een tijdje weg.
2.Bij veel schakelen tussen NEtTV, TV en andere app loopt de TV vast. Na aan/uit zetten(harde reset) doet hij dan weer.
3.Via NETTV naar Youtube worden usernamen langer dan 12 pos niet onthouden.
4.Geluid loopt regelmatig niet synschroom met het beeld. PAs bij vooruit en weer terug zappen wordt het beter.
5.Via NETTV idem
6.Vanuit configuratie scherm kan ik nu niet meer via retour knop naar beeld.(na de 027 update)
Philips maakt er een zooitje van !
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 09:21 ]
Ik heb het bestandje ook geopend vanaf USB-stick en er een filmpje van gemaakt:Freddy2 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 01:25:
[...]
Hier is ie Peter:
Laat me je resultaten maar weten... Ik ben benieuwd!
YouTube: Philips tv 40PFL9705H/12
Versie 000.140.027.000 staat nu ook op de Philips ondersteuningspagina's
Juist en daar zat ik en anderen op te wachten!Seafox schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:28:
Versie 000.140.027.000 staat nu ook op de Philips ondersteuningspagina's
Nog even bevestigd door een philips chat
"Bezoeker: hallo, ik zie dat er een softwareupgrade is voor mijn 46pfl9705. Wat zijn de verbeteringen t.o.v. de vorige release?
Bezoeker: Is n.l. niet opgenomen in de releaseopmerkingen.
Mike: Dit is voornamelijk voor geluidsproblemen, wegvallen van geluid, op zowel externe boxen als eigen boxen.
Maar het heeft ook andere verbeteringen maar die heb ook ik momenteel nog niet.
Direct uit proberen vanavond!
Dit is niet alleen bij Philips, ik had een DVD speler van Harman Kardon. Ging na twee 26 maanden de laser kapot. Was niet meer te repareren, onderdelen niet meer leverbaar.Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:50:
Ik was overigens ook zo iemand die als het even kon een Philips product kocht maar ben daar inmiddels al vanaf gestapt. Mijn SACD ging kapot maar kon niet meer gerepareerd worden omdat er geen onderdelen meer geleverd konden worden. Toestel was 7 jaar oud en al niet meer te repareren.
Heb gewoon een nieuwe moeten kopen en die ging na 28 maanden kapot. zelfde liedje. ze willen je niet eens tegemoed komen. Geen garantie meer....red je maar.
Nu heb ik een DENON, draait als een tierelier.
Jammer dat DENON geen TV's maakt!!
Enige tijd geleden was er voor mij een nieuw moederbord besteld ivm geluidsproblemen. Moederbord is binnengekomen. De monteur heeft echter het moederbord niet vervangen omdat het inmiddels bekend was dat de oorzaak van het geluid probleem software matig is.Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 08:50:
[...]
40PFL9705 Op 5-1 hebben ze bij mij de 027 versie erop gezet. Beeld werd slechter ! En is na terugzetten van de oude versie 025 niet beter geworden.Indruk bij is dat HD resolutie door de update van 027 van 1920 naar 1280 is gegaan. Monteur kon niets meer doen voor mij! Dus vandaag weer bellen naar Philips. Bij mij is het vertrouwen in dit product bijna gedaald tot NUL. De volgende klachten heb ik nog:
1.Geluid valt soms 2 a 3 seconden weg. Met harde reset, ofwel uitzetten van TV, is het weer een tijdje weg.
2.Bij veel schakelen tussen NEtTV, TV en andere app loopt de TV vast. Na aan/uit zetten(harde reset) doet hij dan weer.
3.Via NETTV naar Youtube worden usernamen langer dan 12 pos niet onthouden.
4.Geluid loopt regelmatig niet synschroom met het beeld. PAs bij vooruit en weer terug zappen wordt het beter.
5.Via NETTV idem
6.Vanuit configuratie scherm kan ik nu niet meer via retour knop naar beeld.(na de 027 update)
Philips maakt er een zooitje van !
De monteur heeft middels een USB stick diverse software updates op het toestel doorgevoerd. O.a. standby software, Tcon software (heeft te maken met signaalverwerking) en de main software. (beta-versie van de 027 met advies de originele te installeren bij publicatie op de site van Philips) Vanaf die tijd geen problemen meer met uitval gehad. I
Ik denk dat jij hardware problemen hebt. Hier draait de 027 versie zonder problemen. Ik had alleen een geluid probleem. De tijd zal leren of dit probleem inderdaad met deze update verholpen is. Het is al vaker dagen goed gegaan en daarna was probleem terug. Dus ik juich nog niet te vroeg en wacht geduldig af. Heb wel goede hoop.
Rest van de door jou genoemde problemen zijn hier niet aanwezig.
Ik zou de software nogmaals op nieuw installeren. Misschien is het niet helemaal goed gegaan. Heb ik ook eens gehad. Na update problemen. Herinstallatie en problemen weg.
[ Voor 3% gewijzigd door H.Saes op 06-01-2011 18:04 ]
Ik heb de 027 versie er vanavond op gezet.
Het geluid valt helaas nog steeds weg.
Dit gebeurd, net als de vorige versie, bij het opnemen van een programma op mijn HD DVD upc media box en bij het terug kijken van uitzending gemist. Soms ook bij het afspelen van een blu ray.
Ik weet eigenlijk niet meer of het aan de UPC media box ligt of aan de tv.
Het geluid valt helaas nog steeds weg.
Dit gebeurd, net als de vorige versie, bij het opnemen van een programma op mijn HD DVD upc media box en bij het terug kijken van uitzending gemist. Soms ook bij het afspelen van een blu ray.
Ik weet eigenlijk niet meer of het aan de UPC media box ligt of aan de tv.
Heb alweer een tijd niks laten horen maar ben uiteraard wel dit forum in de gaten blijven.
Nadat mijn paneel vervangen was enkele weken geleden is t geluid nog maar 2x uitgevallen. Heb gisteren de Tv geupdate naar .27 en heb vooralsnog geen problemen. Het enige wat me vanmorgen wel opviel is dat bij het inschakelen van de TV (komt Philips in beeld) er een happering ontstaat en t beeld zich in 2 delen opsplitst. Dit is hooguit 1 seconden. Verder nog geen problemen waargenomen en hoop dat t zo blijft. Ben wel benieuwd naar de release notes.
@Harzut... jouw problemen ligt voor 100% zeker aan de TV.
lees mijn eerdere posts maar
Nadat mijn paneel vervangen was enkele weken geleden is t geluid nog maar 2x uitgevallen. Heb gisteren de Tv geupdate naar .27 en heb vooralsnog geen problemen. Het enige wat me vanmorgen wel opviel is dat bij het inschakelen van de TV (komt Philips in beeld) er een happering ontstaat en t beeld zich in 2 delen opsplitst. Dit is hooguit 1 seconden. Verder nog geen problemen waargenomen en hoop dat t zo blijft. Ben wel benieuwd naar de release notes.
Hallo! Ik heb de 40" en de 46" 9705: weet iemand of de firmware van deze types hetzelfde is? Bij philips noemen ze ze wel verschillend (40pfl9705h_12_fus_nld.zip en 46plf.......) maar de autorun.upg zijn wel beiden precies even groot......
Groeten Remco Steen
Groeten Remco Steen
Ja, dat klopt juridisch helemaal. De leverancier is verantwoordelijk.Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 18:50:
Zit er over te denken om de 32inch9705 te kopen. Echter nu ik alles lees hier zou je toch gaan twijfelen. Het lijkt net alsof Philips haar ontwikkelingen niet kan bijhouden.
Echter, de leverancier dient een redelijke kans te krijgen om de klacht op te lossen.
En daar ga je meteen in grijs gebied zitten. Wat is redelijk?
Ik geloof dat ze 3x reparatie als uitgangspunt bij Philips e.d. hanteren, tenzij de tv echt kapot is.
Nog een bijkomend probleem is dat de een beeldfout ( de tv is niet echt kapot ) vaak afgedaan wordt als een "feature" en andere tv's "doen het ook".
Dit past helemaal in het beleid :
1) repareren indien mogelijk
2) indien onmogelijk en de tv doet 't nog, afschepen met "feature" of "toekomstige software update zal het oplossen" om de consument "dood te laten lopen".
Als de discussie tussen klant en fabrikant / levarancier lang genoeg duurt en ontmoedigt wordt, dan zullen de meeste klanten afhaken en zich erbij neerleggen of de tv uit zichzelf verkopen
a. klant verliest de moed, ontmoedigingsbeleid werkt 90% v.d. gevallen
b. klant gaat door met zeuren : 2% krijgt het voor elkaar, 8% haakt alsnog af
c. <1% probeert via Kassa, rechtshulp e.d. het recht te trekken en moet vaak kosten maken en moeite doen, waarbij het omstreden bedrag te klein is voor een echte rechtszaak. En wie stapt er nou met naar de rechter voor een niet helemaal naar wens werkende Philips 32pfl9605h ?
Tenzij consumenten masaal gaan klagen, gebeurt er verder helemaal niks. He, meneer Ben van Dijk in Uden !
Waarbij deze zaak ook de consument naar de reparatie en heen en weer stuurt , zonder zelf nog maar 1 email te beantwoorden.
En daar sta je dan met een tv vol met strepen. Ik ben de volgende keer wat voorzichter met aankopen van een nieuw modeletje..
Ik heb je posts nog niet gelezen, ga ik zeker doen.pielle007 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:04:
Maar een vraag op voorhand.
Als het geluidsprobleem voor 100% aan de tv ligt hoe is het dan te verklaren dat het probleem zich in 99% van de gevallen voordoet op het moment dat ik de upc mediabox gebruik?
Verwijderd
ik lees net dat de nieuwe update er is. Zijn er mensen met 40" die deze hebben geinstalleerd en verbeteringen hebben opgemerkt? Ik vraag dit omdat ik de 40" heb en eigenlijk totaal geen problemen heb.
Het enige wat bij mij niet vlekkeloos verloopt zijn denk ik instellingen via de hts-set: je kan soms een dvd niet afspelen of het geluid echo't soms als hij via tv geluid weergeeft.Maar ik denk dat het te maken heeft met 2 aparaten die met 1 AB werken....Je moet het leren te gebruiken? Maar de vraag is dus wat de nieuwe update voor verbetering geeft op de 40"?
deze tv is voor mij echt super! we genieten iedere dag!
Het enige wat bij mij niet vlekkeloos verloopt zijn denk ik instellingen via de hts-set: je kan soms een dvd niet afspelen of het geluid echo't soms als hij via tv geluid weergeeft.Maar ik denk dat het te maken heeft met 2 aparaten die met 1 AB werken....Je moet het leren te gebruiken? Maar de vraag is dus wat de nieuwe update voor verbetering geeft op de 40"?
deze tv is voor mij echt super! we genieten iedere dag!
Na de laatste reparatie door CE-repair heb ik nog geen problemen gehad, ook niet dat het geluid wegvalt.
Ik heb alleen nog iets anders, en dat is mij opgevallen sinds de uitzending van "Boer zoekt vrouw".
Die uitzending is op Nederland 1 HD. Als er personen in beeld zijn met veel donker haar begint het zilverkleurig te schitteren. Dit was mij nog nooit eerder opgevallen. Ik ben er beter op gaan letten en op NCG HD en HISTORY HD doet hij dat ook soms.
Ik heb al met de instellingen zitten rommelen maar het heeft nog geen resultaat.
Tevens heb ik het idee dat bij snelle bewegingen in HD het beeld na-ijlt, maar alleen in HD, bij SD uitzendingen is het beeld perfect.
Zijn er mensen die dit probleem herkennen?
Ik heb alleen nog iets anders, en dat is mij opgevallen sinds de uitzending van "Boer zoekt vrouw".
Die uitzending is op Nederland 1 HD. Als er personen in beeld zijn met veel donker haar begint het zilverkleurig te schitteren. Dit was mij nog nooit eerder opgevallen. Ik ben er beter op gaan letten en op NCG HD en HISTORY HD doet hij dat ook soms.
Ik heb al met de instellingen zitten rommelen maar het heeft nog geen resultaat.
Tevens heb ik het idee dat bij snelle bewegingen in HD het beeld na-ijlt, maar alleen in HD, bij SD uitzendingen is het beeld perfect.
Verwijderd
Wat zijn de 3-D ervaringen bij de 9705? Heeft het een meerwaarde en loont het de moeite om een extra kost te doen aan de 3d blue ray en het brillenpakket??
Is mij ook opgevallen. Het komt mi. niet vaak voor maar als je er op gaat letten gaat het storen. Zal wel onder de specificaties van Philips vallenBorry schreef op zondag 09 januari 2011 @ 09:03:
Na de laatste reparatie door CE-repair heb ik nog geen problemen gehad, ook niet dat het geluid wegvalt.
Verwijderd
reactie op: * Borry
Reg. datum: 12 juli 2001
Hoi dit probleem bij Boerzoekt vrouw heb ik ook gezien. het haar begint te schitteren. Nu heb ik dezelfde uitzending bekeken op een andere LCD van PHilips 32inch 5000 serie uit het jaar 2008. Deze doet precies hetzelfde alleen valt het minder op doordat het een kleinere tv is. Daarnaast zie je ook alles op de 46pfl9705 omdat alles zo scherp is en het scherm zoveel kleur detail weer geeft.
m.i. geen reden tot zorgen tevens zie ik het ook bij andere tv's bij kennissen.
het na ijlen zegt mij zo niets.
Reg. datum: 12 juli 2001
Hoi dit probleem bij Boerzoekt vrouw heb ik ook gezien. het haar begint te schitteren. Nu heb ik dezelfde uitzending bekeken op een andere LCD van PHilips 32inch 5000 serie uit het jaar 2008. Deze doet precies hetzelfde alleen valt het minder op doordat het een kleinere tv is. Daarnaast zie je ook alles op de 46pfl9705 omdat alles zo scherp is en het scherm zoveel kleur detail weer geeft.
m.i. geen reden tot zorgen tevens zie ik het ook bij andere tv's bij kennissen.
het na ijlen zegt mij zo niets.
Het is of de duivel er mee speelt, heb ik net een bericht geschreven dat ik geen problemen meer heb, valt een half uur later twee keer binnen een kwartier het geluid weg.
Heb meteen versie 140.27 geladen.
Wacht wéér in spanning af.
Bedankt voor de reacties wat betreft het schitterende haar, steld mij weer een beetje gerust.
Heb meteen versie 140.27 geladen.
Wacht wéér in spanning af.
Bedankt voor de reacties wat betreft het schitterende haar, steld mij weer een beetje gerust.
Wees maar niet bang Borry met update 027 en onderhand alles vervangen valt het geluid nog steeds weg en is het 3D gedeelte welliswaar sterk verbeterd maar nog steeds ondermaats, kun je nagaan wat voor een koppijn beeld ik in het begin had.
Bij meerdere keren wijzigen resolutie van PC schakelt TV uit en weer in en is het beeld OK, voorheen kreeg ik 2 verschillende halve beelden te zien, 1 kant freezed en de andere kant ging dapper door en daarom 3 weken ter reparatie weg geweest nadat daarvoor al 2 huisbezoeken waren geweest voor het 3D gedeelte. Bij het eerste bezoek zei een monteur dat alles binnen de specs viel, de idioot. Bij de 2e keer werd het paneel met 1 puntje vervangen door het paneel met 2 puntjes en werd het 3D gedeelte stukken beter maar niet goed wat misschien met een nieuwe update verholpen kan worden, aan het lijntje houden noemen ze dat, ik zat toen op 25 nu met 27 weet ik niet goed wat ik opgeschoten ben, misschien de zwarting die niet zo beïnvloedbaar is door de omgeving?.
Bij het 3D kijken lijkt het wel dat de brilllen niet donker genoeg worden, heb hetzelfde content bekeken met NVidia 3D Vision op een laptop en het ziet er dan puik uit, dus de content is goed, en die bril van NVidia wordt een stuk donkerder maar jammer genoeg werkt die niet met 3DTV's samen.
Al met al een zeer trieste bedoening en ik vraag me af of het ooit goed komt.
Bij meerdere keren wijzigen resolutie van PC schakelt TV uit en weer in en is het beeld OK, voorheen kreeg ik 2 verschillende halve beelden te zien, 1 kant freezed en de andere kant ging dapper door en daarom 3 weken ter reparatie weg geweest nadat daarvoor al 2 huisbezoeken waren geweest voor het 3D gedeelte. Bij het eerste bezoek zei een monteur dat alles binnen de specs viel, de idioot. Bij de 2e keer werd het paneel met 1 puntje vervangen door het paneel met 2 puntjes en werd het 3D gedeelte stukken beter maar niet goed wat misschien met een nieuwe update verholpen kan worden, aan het lijntje houden noemen ze dat, ik zat toen op 25 nu met 27 weet ik niet goed wat ik opgeschoten ben, misschien de zwarting die niet zo beïnvloedbaar is door de omgeving?.
Bij het 3D kijken lijkt het wel dat de brilllen niet donker genoeg worden, heb hetzelfde content bekeken met NVidia 3D Vision op een laptop en het ziet er dan puik uit, dus de content is goed, en die bril van NVidia wordt een stuk donkerder maar jammer genoeg werkt die niet met 3DTV's samen.
Al met al een zeer trieste bedoening en ik vraag me af of het ooit goed komt.

[ Voor 25% gewijzigd door PierreO op 09-01-2011 16:24 ]
Ik heb ook in het verleden wat problemen gehad met de UPC-HD box en Philips tv's.HarZut schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:48:
[...]
Als het geluidsprobleem voor 100% aan de tv ligt hoe is het dan te verklaren dat het probleem zich in 99% van de gevallen voordoet op het moment dat ik de upc mediabox gebruik?
Om een lang verhaal kort te houden :
de UPC-HD box was van Philips ( ja, ik weet het, heel ironisch
Het probleem is dan 2-ledig : aan beide kanten schort er iets.
De oplossing kan zijn :
1) sofware-matig
2) hardware-matig
Hardwarematig is ronduit klote, dan krijg je de zaak nooit meer echt lekker lopen. Indien er een glitch zit in de software, dan is er nog hoop en wellicht kan Philips dan de tv nog aanpassen.
Overigens waren hier de fouten : wel geluid en geen beeld. Dat is nog iets erger als geen geluid en wel beeld, zoals nu het geval is.
Ik heb de UPC om een andere HD-Box gevraagd en heb nu een Thompson (HD met recorder), die vrijwel geen hdmi-handshakes veroorzaakt. Ik heb 2x in 3 maanden een keer geluidsuitval gehad, maar verder niet.
De dvd/bluray geeft nooit geluidsuitval.
Het is dus wellicht een idee om je HD-box 's te moderniseren, mocht dat nog niet het geval zijn. Ik moest wel een heel eind zeuren bij de UPC, maar ze hebben het toch gedaan.
Verwijderd
Heb vandaag de 9705 in huis qua disign erg mooi maar had hiervoor de 8605 en vind dat ik mooier beeld had op de 8605 .Toestel kost eigenlijk maar de helft van de 9705.Heb wel nog niet met de instellingen durven spelen ,hebben jullie hier tips omtrent de instellingen .Vind dat de pixels meer zichtbaar zijn .beeldkwaliteit stel me toch wat teleur .
Heeft iemand ervaring met de 46PFL9705 icm met HTS9140?
Ik wil zo min mogelijk snoeren ed door de kamer hebben (blijf wel een vrouw
)
Ik wil zo min mogelijk snoeren ed door de kamer hebben (blijf wel een vrouw
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Inderdaad, zondagmiddag 027 er opgezet en en zondagavond alweer drie keer een geluids uitval gehad.PierreO schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:17:
Wees maar niet bang Borry met update 027 en onderhand alles vervangen valt het geluid nog steeds weg en is het 3D gedeelte welliswaar sterk verbeterd maar nog steeds ondermaats, kun je nagaan wat voor een koppijn beeld ik in het begin had.
Wat ik wel raar vind is, wat ik in het verleden ook deed, op stand-by zetten, dan spanning er af (hoofdschakelaar), 10 tellen wachten en weer inschakelen, dan gaat het bij mij weer een hele week goed.
Dus ik denk dat ik komende zondag weer de eerste geluidsuitval krijg.
Nee, tijdens studio sport.Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:57:
@Borry, was dat gisteravond toevallig tijdens boer zoekt vrouw ?
Vanavond eerder zat ik een Blu-ray te kijken van Pink Floyd via mijn receiver op HDMI2 toe ik weer TV wilde kijken met mijn HUMAX decoder op HDMI1 had ik helemaal geen geluid meer.
Komt het geluidsprobleem alleen voor bij het kijken via HDMI of komt het ook voor bij andere bronnen b.v. scart en CI+ of analoge TV ontvangst?
[ Voor 44% gewijzigd door Borry op 10-01-2011 19:52 ]