Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

62vette schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:47:
Nog steeds geen BDP7500 uit de vorige Eisa aktie.... Nog meer mensen die wachten?
Heb al gebeld, zit "gewoon" in het systeem afwachten komt allemaal in orde meneer. Er is wat achterstand in de verzending.
vandaag de blue ray speler thuis gekregen van de eisa actie
de BDP7500 mk 2 black
27 oktober de bevestiging van Philips gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarZut
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-06-2012
Heb vrijdag 3 dec. mijn blu ray speler uit de aktie ontvangen.
Zwart met zilver front.
27 oktober de handel opgestuurd
11 november bevestiging via email
3 december geleverd.

Dit even ter info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:13
Flauw, ik heb 10 november bevestiging gehad, maar nog niets ontvangen. vind het ook jammer dat je geen mail krijgt dat het verstuurd is, dan weet je dat je erop kan rekenen.

Update:
Ook hier de blu-ray speler binnen. en gelukkig ook nog eens de zwarte :)

[ Voor 19% gewijzigd door MrJT op 05-12-2010 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]paulus4ever schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 01:16:
Voor de mensen die bovenstaande update niet kunnen vinden (of te lui zijn ;) ):

http://www.p4c.philips.co...ofn="Brightlines9xx5.zip"

Ik heb hem net gedownload en ga hem nu even testen.

Is dit een off. update?? Waarom kan ik die op de philips site niet vinden??
Ik heb het even uitgezocht en deze update is enkel voor de 21:9 toestellen!!! Dus mensen ga niet kwakkeloos deze update doen ! Volg de updates wat voor uw toestel op de site van Philips staat.
Rectificatie!
Deze update staat dus onder "Meest gestelde vragen" ! Toch wel erg vreemd dat Philips deze update niet verwerkte in de nieuwe firmware. Zijn er nog meer plaatsen waar Philips updates verstopt?
Het is schande dat Philips met de nieuwe 9000 serie toestellen er zo'n puinhoop van gemaakt heeft. Toestel van 2300 eruro waar je dus verplicht bent elke week contact te hebben met Phlips om klachten door te geven.
1. Geluid valt soms weg. 2. software loopt soms helemaal vast(harde reset is dan nodig). 3 NETTV is zeer traag. Geluid en beeld loopt vaak niet synschroom(ondanks vast internet). HD filmpjesvan Youtube speelt deze niet af. Veel NTTV app werken zeer niet of erg gebruikersonvriendelijk.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:56
Slecht uitgezocht volgens mij. De update is wel degelijk ook voor de 40 en 46PFL9705. Kijk op de site Product ondersteuning van deze types maar eens bij "veelgestelde vragen" naar:
Hoe kan ik felle lijnen rechts in de xxPFL9xx 5 oplossen?

[ Voor 4% gewijzigd door Simple mind op 04-12-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus4ever
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-08 22:07
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 08:09:
Ik heb het even uitgezocht en deze update is enkel voor de 21:9 toestellen!!! Dus mensen ga niet kwakkeloos deze update doen ! Volg de updates wat voor uw toestel op de site van Philips staat.
Hoe kom je aan deze informatie als ik vragen mag?

Dit bestand staat in een gedeelte van de veelgestelde vragen van de 46PFL9705H/12.

http://www.p4c.philips.co...Q&refnr=0083938&faqview=1

Tevens heeft deze update bij mij zijn werk gedaan. Ik mag trouwens ook aannemen als deze update niet bedoeld zou zijn voor de 9705 serie, dat dit wel beveiligd is met een firmware controle in de tv zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11-2022
Peter_F schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:43:
[...]

Harry Potter and the Philosopher's Stone, intro scene.

Philips is al geruime tijd op de hoogte van dit probleem, maar totaal geen inzage in de voortgang van een oplossing.
Hier deze intro scene vijf keer afgespeeld. Geen op hol slaan backlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holthofw
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-12-2023
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:06:
De 46PFL9705 is getest door FlatpanelsHD, zie hier:
http://www.flatpanelshd.c...&id=1291289229&newsletter
Wel een duidelijk verschil na calibratie.
Zijn hier lezers die dat reeds gedaan hebben of laten doen ?

Ben dus tevreden dat mijn 9704 terug is gegaan en ik nu een 9705 bezit.
Alleen het paneel wordt volgende week nog vervangen ivm 3D klachten.
Deze callibratie test ziet er profesioneel uit. Volgens die test moet je de kleuren ook aanpassen.
Iemand een idee hoe dit mogelijk is, of hebben anderen al ervaring met die callibratie?

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bvraag:
is het zo bij Philips dat hoe hoger je gaat in de serieklasse des te beter de TV..
m.a.w. 9000 klasse is beter dan de 8000 klasse en deze weer beter dan de 5000 klasse

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 06:43
Ik heb de openingscene van Harry Potter 1 bekeken en inderdaad op de achtergrond in de mist en struiken is wat flikkering te constateren. Het was bij mij niet heel ernstig. Wel constateer ik rechts af een toe een witte lange balk. Voor de zekerheid zowel de HD als de DVD versie bekeken.

Disappearance of Alice Creed, ongeveer 1 uur en 18 min is veel erger. Als je naar de achtergrond qua bossen kijkt op het moment dat de twee hoofdrolspelers door de bos rennen, zie je geflikker van de leds. En daarvoor, wanneer de ondertiteling verschijnt zie je een groot deel van scherm helderder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 62vette
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 17:01
3 december ook de BluRay speler binnen, de zwarte gelukkig.
Eerst even lekker op laten warmen in de kamer en vandaah aangesloten en via netwerk de update geladen.

Nu even kijken wanneer ik een paar brillen op de kop ga tikken. Redcoon heeft ze voordelig op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-05-2021
Brakius schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:45:
Ik heb de openingscene van Harry Potter 1 bekeken en inderdaad op de achtergrond in de mist en struiken is wat flikkering te constateren. Het was bij mij niet heel ernstig. Wel constateer ik rechts af een toe een witte lange balk. Voor de zekerheid zowel de HD als de DVD versie bekeken.
Hallo Brakius.

Je spreekt over flikkering en een witte lange balk rechts (horizontaal of verticaal?).
Ervaar je ook soortgelijke streperige LED-Backlight in de donkere achtergrond van die openingsscène, zoiets als ik in dit voorbeeld laat zien?...
http://picasaweb.google.com/lh/photo/FrBBgVo6Zom2iikgcaMEH8Cutx0fmj0DvvaULREBdgI?feat=directlink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Nee dat is niet gelijk. Het gaat om rechts verticaal lijntje. Als je pauze drukt en menu naar voren laat komen, gaat het lijntje ook weg, is een fout in dynamisch background. Met flikkeren bedoel ik dat het zichtbaar is dat bepaalde leds in donkere omgeving zachter en harder gaan branden. Ik kan niet filmen maar, zag hier twee filmpjes die hetzelfde laten zien:

http://www.avforums.com/forums/13566340-post499.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook net m'n bdp7500 Bluray binnen en wil deze aansluiten op mijn 40PFL9705 via HDMI (1.3). Ik heb de 40PFL9705 voor het geluid voorts weer met een coax digitaal aangesloten op een Harman Kardon (heeft nog geen HDMI).

Typische is dat het geluidssignaal van de 7500 alleen in stereo via de 40PFL9705 wordt doorgezet naar de AV. dit itt mijn Humax 5200 die via de 40PFL9705 keurig afhankelijk van de uitzending Dolby digital doorzet??

De 7500 rechtstreeks via optische link aansluiten op de AV leidt tot lipsync problemen vandaar mijn wens om dit via HDMI te doen via de TV.

Iemand een tip?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 17:16 . Reden: verduidelijkt hoe Humax ook via TV loopt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simple mind
Brakius schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:45:
ff iets verder zoeken: 4 posts hoger staat de oplossing voor de witte streep!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Dat weet ik, alleen komt die lijn zoweinig voor dat ik eigenlijk eerst meer over deze update wil weten wat hij feitelijk doet. Zullen ze dit niet gewoon in een normale update verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.p4c.philips.co.../12&dct=TUT&refnr=0081040

Op het bovenstaande filmpje zag ik dat je middels de philips Wi-Fi MediaConnect precies op de TV kan zien wat je ook op je laptop ziet. Echter deze software krijg je volgens mij alleen bij het Wi-Fi MediaConnect stickje. Maar omdat ik gewoon de internet kabel in de tv heb zitten heb ik deze stick niet nodig en ben ik alleen opzoek naar software die er voor zorgt dat ik precies op mijn tv zie wat ik op de laptop zie.

Ik heb wel wat programma's getest, zoals de Philips Media Manager. Dit werkte gelijk, maar hier moet je alles via de tv bedienen en kan je niet streaming informatie laten zien of horen.

Weet iemand een ander programma die dezelfde functionaliteit heeft dan wel hoe ik aan de software van Philips Wi-Fi MediaConnect kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simple mind
Brakius schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:55:
Dat weet ik, alleen komt die lijn zoweinig voor dat ik eigenlijk eerst meer over deze update wil weten wat hij feitelijk doet. Zullen ze dit niet gewoon in een normale update verwerken?
Gaat dit niet erg ver:
1 Ik heb een probleem.
2 Vind ik eigenlijk onbelangrijk.
3 Ik weet dat er inmiddels een oplossing is voor het door mij geconstateerde "probleempje".
4 Ik vertrouw de aangeboden oplossing niet.
5 Tóch ga ik klagen op een forum zonder te vermelden dat ik weet dat er al een oplossing is.

Zo kun je nog wel even bezig blijven en anderen bezig houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Sorry, maar ik klaag niet. Ik reageer op iemand die beschrijft dat de dynamisch background op hol slaat bij Harry Potter 1 openingsgedeelte. Daarbij geef ik aan dat er een wit lijn in beeld komt. Vind beetje te ver gaan dat ik hier zo "aangevallen" wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijn1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-01-2024
Ik heb de Posts redelijk bijgehouden. In het begin waren er mensen met problemen met kijkhoek en ook mensen met 3D problemen. Sommigen hebben een nieuw paneel/ scherm gekregen van Philips. Criteria waren mij niet altijd duidelijk. Ik ben goed tevreden met de tv, maar zou graag weten of het nog beter kan??

Kunnen we deze info koppelen aan productie week.
Ik heb week 39:
-3D heb ik niet geprobeerd (geen brillen gekocht)
-kijkhoek vind ik goed. Hele minimale rood verschuiving soms te zien. Maar misschien kan het nog wel beter met een ander paneel??
-ik heb wel heel soms last van op hol geslagen licht grijze vlakke (de leds), maar alleen op hdmi aansluiting van uit de Mac..
Het verdwijnt als ik van bron verander en weer terug schakel
-geluidsuitval heb ik niet gehad. Ik heb hetbgeluid nog niet digitaal doorgekoppeld naar de receiver.

Wie volgt met een korte opsomming van weeknummer en de hoofdissues?

[ Voor 6% gewijzigd door Sijn1 op 06-12-2010 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inventarisatie naar productieweek lijkt me een goed initiatief.
9705 46" uit week 36.
- Kijkhoek : geen commentaar.
- 3D : nog niet geprobeerd.
- Op hol slaan van LEDs : niet waargenomen.
- Geluidsuitval : niet waargenomen.
- Verticale banding : af en toe waar te nemen.
- Streep aan rechterkant : niet aanwezig.
- Beeldkwaliteit : "versmeer" effect. Opgelost door perfect contrast uit te zetten.
- Ambilight : lichte brom (alleen hoorbaar van zeer dichtbij), verder geen probleem voor mij.
- Pieptoon van andere componenten : (nog) niet waargenomen.
- Geluidsuitval : niet waargenomen.
- Communicatie over HDMI tussen TV, Yamaha YSP4100 en BDP8000 onvoorspelbaar. Af en toe wordt het geluid van de soundbar niet ingeschakeld (het apparaat zelf wel !).
- Bij afspelen DVD/BD wanneer router is uitgeschakeld haperingen in het beeld.
- Totaal vastlopen van afstandsbediening. Geen enkele functie te bedienen. Opgelost met harde reset.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2010 09:35 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9705 46" uit week 32.
- Kijkhoek : Goed.
- 3D : nog niet geprobeerd.
- Op hol slaan van local dimming : regelmatig (met name licht op donker heeft impact op hele scherm.
- Geluidsuitval : niet waargenomen (alles gaat van apparaten naar receiver)
- Verticale banding : af en toe minimaal waar te nemen.
- Communicatie over HDMI tussen TV, PCH A100 en SAMSUNG SMT HD Decoder stabiel.
- PCH A-100 sizing van films werkt niet meer-> steeds balken in beeld. Auto Fill etc werkt niet meer...op mijn oude 37pf9731 zonder problemen.
- Sommige kleren/haren "flikkeren", bijv iemand met een trui met veel strepen, dan zie ik er schuin strepen door heen lopen die door gezichtsbedrog van boven naar onder lopen. Mijn 37pf9731 heeft dat bij dezelfde uitzendeng niet..
- Heb nog steeds een enorme piep (sinds vrijdag gemeld bij Philips)
- Streep aan de rechterkant (gemeld bij Philips, maar nu ook een fix zie ik o Philips site)
- Veel ghosting bij gebuik van natural motion (op stand minimum, local dimming op optimaal beeld, overige hulpmiddelen uit) -> (ook gemeld bij Philips)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9705 40" uit week 40.

- Kijkhoek: niet echt geweldig.
- 3D: nog niet geprobeerd.
- Op hol slaan van local dimming : ?
- Geluidsuitval: alleen via hoofdtelefoon regelmatig uitval (soms 1 a 2 seconden)
- Verticale banding : goed te zien bij bepaalde kleuren bij beweging. Met mpeg artifact op "uit" minder maar niet verdwenen.
- Streep aan de rechterkant niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
Hallo allemaal!

Omdat er tot dusver weinig reacties zijn gekomen van mensen met een soortgelijk probleem als dat van mij... en ik me dus ondertussen zorgen begin te maken dat ik het alleen heb... heb ik een verzoek aan jullie allemaal:

kunnen jullie alsjeblieft het volgende 1920x1080 jpeg-beeld (bijv. m.b.v. een USB-stick) op je tv bekijken (zorg er dan wel voor dat "Dynamic Backlight" aan staat):
http://lh4.ggpht.com/_Yfq...c/UtP4Gpgyp3U/s0/Dark.jpg

Hoe ziet dit er bij jullie uit?... Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 18% gewijzigd door Freddy2 op 08-12-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafox
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

Seafox

Offshore Tiger!

Bij het openen van de afbeelding is de achtergrond middelgrijs. Het duurt een fractie van een seconde voordat de backlight LED's dimmen en de achtergrond donkergrijs wordt.

Verder zie ik, wat ik denk dat ik hoor te zien.
Namelijk: Een donkergrijs vlak met een gesloten witte cirkel.
Ik neem geen "vreemde dingen" waar. Geen ghosting of banding of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:23
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:08:
n00bvraag:
is het zo bij Philips dat hoe hoger je gaat in de serieklasse des te beter de TV..
m.a.w. 9000 klasse is beter dan de 8000 klasse en deze weer beter dan de 5000 klasse
Beter is persoonlijk, maar de hogere series hebben in elk geval meer feature's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:01

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik zit dit topic een beetje door te spitten omdat ik interesse heb in de 58PFL9955H.
Maar ik krijg het gevoel dat dit intussen het "Philips de 9000 & Essence Serie 2009-2010 Problemen Topic" is. :+

Heeft iemand de geluid- en 3Dproblemen met de 58PFL9955H die erg veel in de 4x serie voorkomt?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
Zondagskindje schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:28:
Ik zit dit topic een beetje door te spitten omdat ik interesse heb in de 58PFL9955H.
Maar ik krijg het gevoel dat dit intussen het "Philips de 9000 & Essence Serie 2009-2010 Problemen Topic" is. :+

Heeft iemand de geluid- en 3Dproblemen met de 58PFL9955H die erg veel in de 4x serie voorkomt?
Wat bedoel je met problemen van de 4x serie ??
De 9955 heeft in ieder geval geluidsproblemen. Dit komt omdat het probleem vermoedelijk softwarematig is en op de 9955 dezelfde (geluids)software zit als op de 9705.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:01

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

H.Saes schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:43:
[...]

Wat bedoel je met problemen van de 4x serie ??
De 9955 heeft in ieder geval geluidsproblemen. Dit komt omdat het probleem vermoedelijk softwarematig is en op de 9955 dezelfde (geluids)software zit als op de 9705.
Ik bedoel dan de 40, 42 en/of de 46 inch versie

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.p4c.philips.co...dct=TUT&refnr=0081040

Op het bovenstaande filmpje zag ik dat je middels de philips Wi-Fi MediaConnect precies op de TV kan zien wat je ook op je laptop ziet. Echter deze software krijg je volgens mij alleen bij het Wi-Fi MediaConnect stickje. Maar omdat ik gewoon de internet kabel in de tv heb zitten heb ik deze stick niet nodig en ben ik alleen opzoek naar software die er voor zorgt dat ik precies op mijn tv zie wat ik op de laptop zie.

Ik heb wel wat programma's getest, zoals de Philips Media Manager. Dit werkte gelijk, maar hier moet je alles via de tv bedienen en kan je niet streaming informatie laten zien of horen.

Weet iemand een ander programma die dezelfde functionaliteit heeft dan wel hoe ik aan de software van Philips Wi-Fi MediaConnect kan komen?

Heef er iemand trouwens ervaring met philips Wi-Fi MediaConnect? werkt dit goed? lijkt mij een super systeem!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net door medewerker van Philips gebeld:

Geluids uitval is door de technische dienst gevonden en opgelost, software patch is onderweg (Versie: 000.140.026.000), moet deze week nog even worden getest voor alle media boxen/spelers en zal aan het eind van de week op de site staan.

Ben benieuwd......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:52:

Heef er iemand trouwens ervaring met philips Wi-Fi MediaConnect? werkt dit goed? lijkt mij een super systeem!!!
Volgens het filmpje op http://www.p4c.philips.co.../12&dct=TUT&refnr=0081033
site krijg je de software bij je 9000 serie TV, echter ik heb het er niet bij ontvangen..iemand het wel ontvangen ?

Vandaag is mijn 3D probleem opgelost, er is een nieuwe print die bij het paneel hoort geplaatst. Een nieuw paneel is niet nodig omdat het ghostingprobleem in de firmware schijn te zitten. Op deze print zit een kleine vierkante sticker en als deze voorzien is van 1 zwarte stip is het niet goed, er moeten 2 op staan.De mijne had helemaal geen stip.
Print is vervangen en de eerste testen lijken goed.
Verder is gelijk het piepen verholpen, alhoewel ik dit zelf nog niet gecontateerd had hoorde de monteur het wel en heeft het dus gelijk verholpen.
Ben heel erg tevreden over hoe Philips met mijn klacht is omgegaan..prima opgelost _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 19:47

Borry

prutsen is mijn leven

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 18:56:
[...]

Volgens het filmpje op http://www.p4c.philips.co.../12&dct=TUT&refnr=0081033
site krijg je de software bij je 9000 serie TV, echter ik heb het er niet bij ontvangen..iemand het wel ontvangen ?
Ik heb bij mijn TV wel een CD gekregen, zat in de doos, Wi-Fi MediaConnect.
Op de CD staat een downloadprogje waarmee je de software moet downloaden.
Achter op het hoesje zit ook een code die je nodig hebt om de software te downloaden en te installeren.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rob.weustink/tweakfiles/wifi2.jpg
klikkerdeklik

[ Voor 26% gewijzigd door Borry op 06-12-2010 19:45 ]

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freddy2 schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:39:
Hallo allemaal!

Omdat er tot dusver weinig reacties zijn gekomen van mensen met een soortgelijk probleem als dat van mij... en ik me dus ondertussen zorgen begin te maken dat ik het alleen heb... heb ik een verzoek aan jullie allemaal:

kunnen jullie alsjeblieft het volgende 1920x1080 jpeg-beeld (bijv. m.b.v. een USB-stick) op je tv bekijken (zorg er dan wel voor dat "Dynamic Backlight" aan staat):
http://picasaweb.google.com/lh/photo/jkjimgubP-G-lgI0-r8ifMCutx0fmj0DvvaULREBdgI?feat=directlink

Zie bij mij het resultaat -> tja

http://www.open.ou.nl/msc/46pfl9705/MOV05911.MPG

Overigens mij settings (laatste firmware):
Smart Beeld: Cinema
Contrast: 61
Helderheid: 54
Kleur: 50
Scherpte: 1
Ruisreductie uit
Tint normaal
PNM: minimum
400 Hhz LCD: aan
Superres: uit
Perfect contrast uit
Dynamisch Achtergrond: optimaal beeld
MPEG artifact reductie uit
kleurverbetering uit
Gamma +2
PC-modus uit
Lichtsensor uit

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 13:17 . Reden: settings toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafox

Seafox

Offshore Tiger!

Bij mij werkt het uitstekend, hoewel ik het persoonlijk nog maar een enkele keer heb gebruikt.
Bij mijn TV (40PFL9705H) kreeg ik een schijfje. Hierop staat eigenlijk alleen een link op naar een download pagina voor de WiFi MediaConnect software: http://www.wifimediaconnect.philips.com/
Je kunt de software (en updates) alleen downloaden met de code die vermeld staat op de CD-ROM hoes.

Edit: Sorry, had het antwoord van Borry niet gezien.

[ Voor 4% gewijzigd door Seafox op 06-12-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Bij mij geeft het bijna zwarte plaatje (kleur is namelijk niet geheel zwart) met witte circel ongeveer zelfde resultaat, alleen minder vlekkerig. Rond de witte circel heel grijs wat ongeveer 50% van tv scherm beslaat, en rest omheen vervaagt of wordt eveneens grijs op moment als iets van het menu in beeld komt. Dit is precies wat bij Harry Potter gebeurd en in de link die ik gepost had waar een filmpje staat van iemand die met een witte muispointer over het scherm beweegt. De leds gaan rondom heldere delen van het beeld ook branden.

[ Voor 8% gewijzigd door Brakius op 06-12-2010 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
Bedankt Koffiefilter en Brakius!

Dat vlekkerige herken ik, en is gedeeltelijk natuurlijk ook niet te voorkomen, al zouden de heldere zones misschien wat nauwer om een licht object heen kunnen sluiten.
Bij mij zitten er echter ook nog strepen in... Zie hier mijn resultaat:

http://picasaweb.google.c...aULREBdgI?feat=directlink

Dit zien jullie dus niet, ben ik bang?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Dit kan ik inderdaad bevestigen, ik heb geen strepen in het beeld. Daarnaast lijkt jouw zone dat iets oplicht iets groter. Als je wilt, wil ik wel vanavond een foto van maken. Eventueel mijn beeldinstellingen neerzetten zodat je onder zelfde conditie kunt bekijken, of visa versa dat jij je beeldinstellingen hier neerzet.

Het hoort denk ik bij Led Pro. Bij de 9603 heb ik het niet geconstateerd. Daar vond ik het erg opvallen als van donker scherm iets op het scherm kwam, dan zag je effect dat het naar voren komt. Ook zag je bij de 9603 dat soms de ondertitels niet geheel wit waren in donkere delen. Dat constateer ik bij de 9705 niet.

M.b.t. het plaatje maakte trouwens niets uit of je nu dynamisch background op standaard hebt staan of op optimaal beeld.

[ Voor 40% gewijzigd door Brakius op 07-12-2010 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 18:25:
Net door medewerker van Philips gebeld:

Geluids uitval is door de technische dienst gevonden en opgelost, software patch is onderweg (Versie: 000.140.026.000), moet deze week nog even worden getest voor alle media boxen/spelers en zal aan het eind van de week op de site staan.

Ben benieuwd......
Heel goed nieuws. Ben inderdaad benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freddy2 schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:13:
[...]

Bedankt Koffiefilter en Brakius!

Dat vlekkerige herken ik, en is gedeeltelijk natuurlijk ook niet te voorkomen, al zouden de heldere zones misschien wat nauwer om een licht object heen kunnen sluiten.
Bij mij zitten er echter ook nog strepen in... Zie hier mijn resultaat:

http://picasaweb.google.c...aULREBdgI?feat=directlink

Dit zien jullie dus niet, ben ik bang?...
Met welke setting bekijk jij de foto...dan kunnen we beter vergelijken.. Ik merk dat spelen met de settings grote impact heeft op hoe dit plaatje zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit fenomeen wordt volgens mij veroorzaakt door de dynamische achtergrond.
Je hebt die nu op optimaal beeld staan.
Zet die maar eens uit, dan zal je zien dat het verdwijnt.

Volgens mij probeert deze optie om het beeld een beetje vloeiender over te laten lopen
(het zijn de leds aan de achterzijde van het paneel die dan mee aan en uit gaan met het beeld).
Ik denk dat het panelen met leds zijn, die dan weer groter zijn dan de cirkel, waardoor er een aura lijkt te ontstaan rond de cirkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
Brakius schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 06:57:
Dit kan ik inderdaad bevestigen, ik heb geen strepen in het beeld. Daarnaast lijkt jouw zone dat iets oplicht iets groter. Als je wilt, wil ik wel vanavond een foto van maken. Eventueel mijn beeldinstellingen neerzetten zodat je onder zelfde conditie kunt bekijken, of visa versa dat jij je beeldinstellingen hier neerzet.

Het hoort denk ik bij Led Pro. Bij de 9603 heb ik het niet geconstateerd. Daar vond ik het erg opvallen als van donker scherm iets op het scherm kwam, dan zag je effect dat het naar voren komt. Ook zag je bij de 9603 dat soms de ondertitels niet geheel wit waren in donkere delen. Dat constateer ik bij de 9705 niet.

M.b.t. het plaatje maakte trouwens niets uit of je nu dynamisch background op standaard hebt staan of op optimaal beeld.
Dat er bij jullie geen strepen optreden, daar was ik al bang voor, ja...
Inderdaad, de oplichtende zones horen bij LED Pro (ofwel de Dynamische Achtergrond), maar die strepen zeker niet dus. En nu je het zegt, inderdaad, jouw zones zijn ook kleiner dan die bij mij... Nog een belangrijk verschil, maar misschien komt dat dan door de instellingen. Hmmm... Mijn instellingen zijn:

Beeld
Contrast: 72
Helderheid: 50
Kleur: 51
Scherpte: 1
Ruisreductie: Minimum
Tint: Normaal
Lichtsensor: Uit

Perfect Pixel HD
Perfect Natural Motion: Minimum
200/400 Hz Clear LCD: Aan
Superresolutie: Aan
Perfect Contrast: Uit
Dynamische Achtergrondverlichting: Standaard
MPEG artefact-reductie: Minimum
Kleurverbetering: Uit
Gamma: 1

Ik ben benieuwd!
Ik heb vandaag nog een testje in de winkel kunnen doen met twee toestellen. De resultaten hiervan, plus die van mijn huidige toestel en degene die ik geruild heb, zijn daarmee nu:

Het probleem - de donkere lijnen in de achtergrondverlichting van een donkere scène met een helder object op de voorgrond - treedt op bij:

32PFL9705 week 26
32PFL9705 week 30
32PFL9705 week 33
32PFL9705 week 40
32PFL9705 week 40

Het probleem treedt niet op bij:

40PFL9705 week 46

46PFL9705 week 34
46PFL9705 week 36
46PFL9705 week 37
46PFL9705 week 39
46PFL9705 week 40

En dus ook niet bij die van jullie. Kunnen jullie dit lijstje met maat en weeknummer nog even afmaken?... Ik heb namelijk sterk de indruk, ook gezien (het gebrek aan) de reacties van de meesten hier en op twee buitenlandse sites, dat het alleen optreedt bij de 32", maar dan ook wel bij alle 32" toestellen van dit type.

Ik ga het probleem nu ook bij Philips melden. En als er hier nog andere zijn met een 32"?... Laat alsjeblieft even je resultaat zien, samen met het weeknummer. Of als je een grotere hebt en het bij jou toch wel voorkomt, ook graag even laten weten!

P.S.: Sinds 9 maart 2011 heeft Philips een software-oplossing voor dit probleem beschikbaar. Het bleek dat het "LED Backlight profiel" niet was aangepast aan de hardwarematige verschillen tussen de 32" uitvoering en de 40"/46" toestellen. Dit profiel moet dus ge-update worden. Vraag daar dus om bij de Philips service-medewerkers of je lokale reparateur.

[ Voor 6% gewijzigd door Freddy2 op 16-03-2011 17:08 . Reden: Oplossing toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
@Freddy2:
Jouw instellingen geeft een iets ander licht/donker patroon dan de mijne. Maar wat is het lastig om dit goed op foto te zetten zeg.

Ik heb jouw instellingen overgenomen en dan ziet het bij mij als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.duvessa.nl/dark2.jpg

En mijn instelling die ik gebruik voor HD/Bluray:
Afbeeldingslocatie: http://www.duvessa.nl/dark.jpg

Instellingen zijn:
Contrast: 72
Helderheid: 42
Kleur: 57
Scherpte: 3
Ruisreductie: minimaal
Tint: warm

PixelPlus
PerfectNaturalMotion: minimaal
400Hz: aan
Superresolutie: uit
Perfect contrast: minimaal
Dynamisch achtergrond: optimaal beeld
MPEG artefact: minimaal
Kleurverbetering: minimaal
Gamma: 1

Mijn toestel: 46inch9705, week 34.

Zoals je ziet houd ik van velle kleuren.

Wat mij opvalt is dat helemaal in begin dat deze TV uitkwam geschreven werd om superresolutie uit te zetten. In een aantal reviews staat dit. Je ziet her en der mensen dit wel en niet aan zetten. Maar wat doet superresolutie precies en wat is beter? Zelf heb ik het idee dat "aan" voor wat meer trillingen bij lijnen veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus4ever
Freddy2 schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:39:
...
http://picasaweb.google.com/lh/photo/jkjimgubP-G-lgI0-r8ifMCutx0fmj0DvvaULREBdgI?feat=directlink

Als ik dit plaatje download is deze maar 1600x900 ???
Maargoed, ik zal deze straks eens op mijn televisie bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
paulus4ever schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:40:
[...]

Als ik dit plaatje download is deze maar 1600x900 ???
Maargoed, ik zal deze straks eens op mijn televisie bekijken.
Je hebt helemaal gelijk. Dat doet Picasa kennelijk automatisch, maar dat was me nog niet opgevallen. Bedankt voor de tip.
Het maakt voor de test niet uit, zolang je de afbeelding maar wel beeldvullend bekijkt natuurlijk. Maar ik heb de link aangepast:
http://lh4.ggpht.com/_Yfq...c/UtP4Gpgyp3U/s0/Dark.jpg
Hier kun je nu wel de originele 1920x1080 afmeting downloaden.

Ik ben benieuwd naar je resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Heeft iemand al zijn Blu-Ray dvd's inzake "EISA Award Blu Ray" al ontvangen?
Volgens Philips zouden ze eind november verstuurd zijn, maar was er geen huisnummer opgegeven. 8)7
En nu wisten ze niet waar het pakketje was?! :?
Dus moest ik over een week nog maar eens bellen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
Brakius schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:16:
@Freddy2:
Jouw instellingen geeft een iets ander licht/donker patroon dan de mijne. Maar wat is het lastig om dit goed op foto te zetten zeg.

...

Mijn toestel: 46inch9705, week 34.

Zoals je ziet houd ik van velle kleuren.

Wat mij opvalt is dat helemaal in begin dat deze TV uitkwam geschreven werd om superresolutie uit te zetten. In een aantal reviews staat dit. Je ziet her en der mensen dit wel en niet aan zetten. Maar wat doet superresolutie precies en wat is beter? Zelf heb ik het idee dat "aan" voor wat meer trillingen bij lijnen veroorzaakt.
Hallo Brakius! :)

En bedankt voor de foto's! Zo te zien veranderen de zones er niet echt door en blijven die bij jou (46") kleiner... en dus mooier... dan bij mij en waarschijnlijker alle 32" uitvoeringen.
Maar het fotograferen ervan is inderdaad erg lastig, ja! ;)

Ik heb net contact gehad met Philips en ze doorverwezen naar deze thread, dus... vol verwachting klopt mijn hart!... O nee, dat hebben we alweer gehad, hè!?... :P

En dan de superresolutie-instelling... Tja... Ik kan je wel uitleggen hoe het in principe zou moeten werken, maar tot dusver heb ik nog geen verschil kunnen waarnemen, of deze instelling nu aan of uit staat, noch positief, noch negatief.
Heel simpel gesteld bekijkt, in theorie, deze functie verschillende op elkaar volgende beelden, die vaak maar heel ietsje van elkaar verschillen, en combineert de informatie uit deze beelden, zodat er een hoger resolutie lijkend plaatje uit berekend kan worden. Hierdoor worden blokkerige beelden minder blokkerig, en op zichzelf al goede beelden nog scherper.
Maar nogmaals... ik moet het verschil nog zien... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus4ever
Freddy2 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:14:
[...]
Ik ben benieuwd naar je resultaat.
Mijn tv is de 46PFL9705H/12 geproduceerd in week 37 en voorzien van laaste update + bright lines update

De foto's zijn genomen met een Panasonic FT1 camera met nachtlandschap instelling

http://picasaweb.google.c...-zP4_yaTQ&feat=directlink

Even ter info:

Ik heb het originele dark.jpg bestand gebruikt, maar ook een bewerkte versie (om het verschil aan te tonen).
Deze laaste kan ook via mijn album gedownload worden.

Verder staat onder de foto's welk bestand ik gebruikt heb en met welke smart beeld instelling.

[ Voor 27% gewijzigd door paulus4ever op 08-12-2010 19:08 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie dan ook dat "bewegen" van het beeld na het oproepen van de foto? Alsof het beeld zoch even moet stellen? Ik meen dat onder normale tv scenes en films ook af en toe te zien en vind dat nogal storend....(zie filmpje in quote)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je trouwens met de popcornhour a-100 (na aanschaf pta02) 3d kijken op de TV? Of heb je dan toch echt een playstation of blu-ray met 3d nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
  • Laatst online: 27-11-2022
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 22:30:
Kun je trouwens met de popcornhour a-100 (na aanschaf pta02) 3d kijken op de TV? Of heb je dan toch echt een playstation of blu-ray met 3d nodig?
Enige wat nodig is voor 3D is dat de popcornhour in staat is om een film op 1920x**** (1080, 800 etc.) via HDMI af te spelen. De film zelf moet in side by side gescheiden zijn, dat wil zeggen linker en rechterbeeld zijn of links en rechts of boven en onder.

Succes,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Bij wdtv live hetzelfde, alleen gaan de ondertiteling verkeerd omdat die over het hele scherm uitgesmeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.p4c.philips.co...dct=TUT&refnr=0081040

Ik had nog even bij Philips gevraagd of ze de software ook los kon de leveren, maar dit was niet mogelijk. Ze gaven als alternatief dat ik tversity kon downloaden. Maar ik vraag me af of dit wel hetzelfde is. In het filmpje van Philips lijkt het er op dat gewoon alles van je laptop integraal wordt doorgezet naar je TV, super handig lijkt me zo. Maar klopt dit wel? want het alternatief tversity werkt net zo als de Philips media managers dat je eerst alle files moet toevoegen aan een medialijst en deze dan via je tv kan selecteren om af te spelen. Maar mij lijkt het juist handig dat gewoon al het beeld gewoon standaard wordt doorgezet naar mijn TV. Dit zou het mogelijk moeten maken om makkelijk youtube beeld en geluid door te zetten naar mijn TV en stereo en wordt je laptop een soort afstand bediening. Maar werkt de MediaConnect software zo? en is er alternatieve software dit dit wel/ ook doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06:19
"Pluggit" doet t zelfde. ( weet alleen ff niet zeker of ie ook t geluid doorstuurd, dat doet wifi media connect wel)
http://jointspace.sourceforge.net/download.html

Wel eerst op je afstandsbediening deze code invoeren:
5646877223
zodat Joint space wordt geactiveerd. Dan kun je pluggit downloaden.

[ Voor 36% gewijzigd door pielle007 op 10-12-2010 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag: Als je de nieuwe philips 9000 serie koopt, zit daar dan een standaard bij voor aan de muur? In het geval dat dit zo is, is deze makkelijk en goed te bevestigen aan de muur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:30:
Ik heb een vraag: Als je de nieuwe philips 9000 serie koopt, zit daar dan een standaard bij voor aan de muur? In het geval dat dit zo is, is deze makkelijk en goed te bevestigen aan de muur ?
De voet is tevens de muurbeugel. Moet alleen even omgebouwd worden. Voor de 32, 40 en 46 inch is het te doen. Voor de 21/9 vind ik de voetbeugel te onstabiel. De gebruiksaanwijzing (snelstartgids) is via Philips support te downloaden. Daar kun je lezen en afbeeldingen bekijken hoe e.e.a. in zijn werk gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door H.Saes op 10-12-2010 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H.Saes schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:56:
[...]

De voet is tevens de muurbeugel. Moet alleen even omgebouwd worden. Voor de 32, 40 en 46 inch is het te doen. Voor de 21/9 vind ik de voetbeugel te onstabiel. De gebruiksaanwijzing (snelstartgids) is via Philips support te downloaden. Daar kun je lezen en afbeeldingen bekijken hoe e.e.a. in zijn werk gaat.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H.Saes schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:56:
[...]

Wel zelf goed nameten en uitrekenen en niet 100% afgaan op de instructie is mijn advies!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 20:13:
[...]

Wel zelf goed nameten en uitrekenen en niet 100% afgaan op de instructie is mijn advies!!
Heb 21/9 en dus een VOGELS beugel aangeschaft. Ik vond het maar een onstabiel geheel, maar kan niet oordelen over de stabiliteit bij andere maten van schermen.

[ Voor 3% gewijzigd door H.Saes op 11-12-2010 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 19:47

Borry

prutsen is mijn leven

Ik heb een 46" en vond de voet maar een slappe bedoeling. Ik heb de muurbeugel van Philips gekocht,die half ronde, deze is op zich wel erg goed bevallen maar ik vond hem wel duur (€99,-).
Achteraf gezien had ik beter een van Vogels of een ander merk kunnen kopen, zijn vaak stukken goedkoper en net zo goed tenminste als je hem plat aan de muur wilt hangen zonder draaien.

[ Voor 9% gewijzigd door Borry op 11-12-2010 11:53 ]

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 46"met de bijgeleverde voet aan de muur hangen, ben daar erg tevreden over, tv hangt iets verder van de muur als bij de Philips muurbeugel, maar dat is voor mij geen probleem.
Hangt goed stevig en blijft draaibaar zodat je ook nog eens iets beter bij de kabels kunt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HAllo,

Vrijdag avond de tv 46pfl9705 terug gekregen van CE Repair. Klachten 3d was niet goed en witte streep aan rechter kant.
Er is een nieuw paneel in gezet.

De witte streep was in eerste instantie nog zichtbaar, maar de update gebruikt zoals eerder in dit forum was gemeld geïnstalleerd. Resultaat witte streep weg.
daarna 3d getest, 2 films gekeken, cloudy with a chance of meetballs en sammy's avonturen.
Resultaat verbluffende 3d effecten en dan vooral bij sammy's avonturen de vissen zwommen werkelijk door de kamer. voor beide films geld dat de 3d kwaliteit gewoon super is geen ghosting of crosstalk waar te nemen.

uiteindelijk ben ik dus knetter tevreden met dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 10:41:
voor beide films geld dat de 3d kwaliteit gewoon super is geen ghosting of crosstalk waar te nemen.

uiteindelijk ben ik dus knetter tevreden met dit toestel.
En je staat niet op de loonlijst bij Philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee werk niet bij Philips anders had ik me sowieso geen zorgen gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:37:
nee werk niet bij Philips anders had ik me sowieso geen zorgen gemaakt.
Dus als in het instellingenmenu van de bluray speler zit, en je de TV op side-by-side stand zet, zie je dan perfect gescheiden het linker en rechterdeel van dat menu.

Met andere woorden, je ziet dan helemaal geen vage waas van de afbeelding die voor het andere oog bestemd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee alles is scherp met diepte in side by side.
gister nog alle test videos gekeken van panasonic. ook allemaal even scherp.
echter allemaal pas na de software update van de right brightline.
opzich raar maar het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 15:14:
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Ik herhaal nogmaals:

Als je het instellingenmenu van de bluray speler open hebt staan, en je de TV op side-by-side stand zet, zie je dan perfect gescheiden beeld van het linker en rechterdeel van dat menuscherm als je je om de beurt het linker en rechter oog sluit? Zie je totaal geen wazige menulijnen doorschemeren in het andere oog? Ik bedoel daarmee TOTAAL geen overvloeien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

antwoord op je vraag na duidelijk geformuleerd te zijn:
nee ik zie als ik het linker oog dicht doe alles scherp geen overvloeing en visa versa.

van waar de vraag? bij jou is het dan wel wazig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:58:
antwoord op je vraag na duidelijk geformuleerd te zijn:
nee ik zie als ik het linker oog dicht doe alles scherp geen overvloeing en visa versa.

van waar de vraag? bij jou is het dan wel wazig?
Bij mij zie je de ene helft ongeveer 30% doorschemeren in het beeld van het andere oog. Dat is tevens de oorzaak waardoor 3D er zo slecht uitziet. Dus als ik je mag geloven, dan heeft Philips het probleem opgelost en kunnen ze binnenkort beginnen om alle TV's die ze tot nu toe verkocht hebben om te ruilen met nieuwe TV's van de nieuwe productieserie. We hebben immers niet betaald voor refurbished TV's, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt mij ook gewoon een nieuw paneel er in die goed is.
gelukkig is er een oplossing voor.
al contact gehad met philips oid? en altijd refereren naar dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 17:40:
lijkt mij ook gewoon een nieuw paneel er in die goed is.
gelukkig is er een oplossing voor.
al contact gehad met philips oid? en altijd refereren naar dit forum.
Paneel is niet eens nodig, het gaat om de printplaat die het paneel aanstuurd.
Volgens de monteur die mijn tv gerepareerd heeft zijn de schermen niet gewijzigd maar gaat het om de firmware op genoemde print.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 17:59:
Paneel is niet eens nodig, het gaat om de printplaat die het paneel aanstuurd.
Volgens de monteur die mijn tv gerepareerd heeft zijn de schermen niet gewijzigd maar gaat het om de firmware op genoemde print.
Als het gaat om de firmware zou zelfs het vervangen van de printplaat m.i. niet nodig zijn. Firmware is gewoon software en geen hardware zoals een printplaat.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Ik heb de brightline update erop gezet en bij de witte lijn lijkt verdwenen (getest met harry potter 1).

M.b.t. bluray menu terwijl het je 3d aanzet ziet bij mij zo eruit (linkeroog):
Afbeeldingslocatie: http://www.duvessa.nl/3d-01.jpg

Of wel bovenste deel van het menu is iets zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
paulus4ever schreef op woensdag 08 december 2010 @ 18:53:
[...]

Mijn tv is de 46PFL9705H/12 geproduceerd in week 37 en voorzien van laaste update + bright lines update

De foto's zijn genomen met een Panasonic FT1 camera met nachtlandschap instelling

...

Ik heb het originele dark.jpg bestand gebruikt, maar ook een bewerkte versie (om het verschil aan te tonen).
Bedankt voor de foto's. Ik heb jouw tv aan het lijstje met "goed" :P werkende toestellen toegevoegd. Goed om te zien dat de vlekken duidelijk minder zijn in de Cinema-instelling; dat komt denk ik door de hogere Gamma-waarde van 3.
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 19:22:
[...]

Hebben jullie dan ook dat "bewegen" van het beeld na het oproepen van de foto? Alsof het beeld zoch even moet stellen? Ik meen dat onder normale tv scenes en films ook af en toe te zien en vind dat nogal storend....(zie filmpje in quote)
Ja, dat klopt: dat heb ik ook. Als je sommige donkere scènes stil zet en er even naar blijft kijken, kun je dat "stellen" van de LED-zones soms zelfs meerdere keren zien optreden: eerst wordt ie wat donkerder, even later weer wat lichter, dan weer donkerder, enz. 't Is een twijfelaar... ;)

En trouwens, sorry voor de late reactie. Was even druk met andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn TV ook wat ghosting aanwezig.
Ik heb een fragment gepost waar het heel erg te zien is.

Je kan dat fragment hier downloaden: http://84.27.10.123/3dtest
De letters komen ongeveer na 50 seconden.

Dit is het fragment uit despicable me, waarbij de text despicable me in het groot en rood op je afkomen.
Ik zie dan werkelijk links en rechts de letters dubbel. Het is wel een SideBySide film.
Ik vermoed dat ook Jurgen dat zelfde probleem heeft, maar niet merkt met die oceans world.
Mss heef hij een bluray (die ik nog niet heb) en is de ghosting vanaf daar minder.

Is er iemand die in dit fragment geen ghosting heeft ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is het fragment uit despicable me, waarbij de text despicable me in het groot en rood op je afkomen.
Ik zie dan werkelijk links en rechts de letters dubbel. Het is wel een SideBySide film.
Ik vermoed dat ook Jurgen dat zelfde probleem heeft, maar niet merkt met die oceans world.
Mss heef hij een bluray (die ik nog niet heb) en is de ghosting vanaf daar minder.

ik ga het nu testen met dispicable me, oceans world heb ik nooit gekeken.
resultaat hoor je zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde heel iets echter alleen daar verder stukjes vande film gekeken maar daar verder geen ghosting of crosstalk waar te nemen. Geen probleem verder lijkt me dat ligt puur aan de kwaliteit van de film.

want kijk maar is sammys avonturen die is namelijk zo goed gemaakt tevens als a Christmas carrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 15:14:
Geeft deze update inderdaad een verbetering voor het 3D beeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jurgenoverbeek, de rest van de film geeft inderdaad veel betere kwaliteit.
Tot nu toe geeft enkel dat stuk een hoop irritante ghosting, de rest van het fragment niet of nauwelijks.
Ik denk dat een 3D-bluray nog betere kwaliteit gaat geven.
Ik wacht er helaas nog steeds op. Philips heeft gezegd alle bluray spelers voor de kerst te leveren :)

Maar voor nu hoef ik me geen zorgen te maken.
Ghosting is gewoon iets wat erbij hoort, vooral bij SBS films (die dus moeten worden opgerekt nadien).
Ps, ik heb gehoord dat de lcd's sneller worden als ze warm zijn (na ongeveer een uur) en dus beter gaan presteren.

De update heb ik ook uitgevoerd, maar ik zie geen verschil (40" 9705 week 38).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@vorige twee berichten:

bij werkte het ineens goed na die update, uiteraard zat er ook een nieuw paneel in het toestel.
Ghosting hoort er inderdaad bij maar hoe meer je er op ga letten hoe meer je er aan gaat ergeren.

Ik vind het bij de titel niet erg. als het maar niet in de film is.

ga vvond open seasen kijken op bluray dus net als sammy en zijn avonturen en cloudy with a chance of meetballs.

rest heb ik gedown. sbs via stick en ps3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmijnhar
  • Laatst online: 31-08 11:28
Eindelijk na 3 weken m'n 46PFL9705 terug van CE repair. Ik had em gestuurd voor de heldere lijn rechts en de nauwlijks te horen piep (als ik em dan toch opstuur, kunnen ze dat probleem ook preventief oplossen). Ze zouden een printplaat vervangen hebben, maar meer details kreeg ik niet.

Piep is weg, heldere lijn ook. Maar... en nu komt het: de firmware was naar 10 versies terug gesprongen. Direct weer geupgrade naar de laatste firmware en hup, de heldere lijn was weer terug. Duidelijk een software probleem! Met de laatste firmware die hiervoor beschikbaar is (en pas uitkwam nadat ik hem had opgestuurd) is het probleem echter weer van de baan. Oef... Blijkbaar iets dat geintrocudeerd is in één van de laatste revisies... Wat CE repair dan voor de rest precies gefixed heeft, is mij onbekend. Misschien die 3D zaken? Maar dat gebruik ik toch nog niet.

Voor rest werkt ie super! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallville
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-03-2024
Seafox schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:06:
Ik heb de 40pfl9705h nu drie maanden in mijn bezit. Ik durf te stellen dat ik een kritische kijker ben en ik heb dit toestel ook uitvoerig vergeleken met andere merken. Behalve het bekende "piep probleem" (opgelost) herken ik ook geen enkele van de in dit forum genoemde problemen en al met al ben ik bijzonder tevreden. Het enige minpunt aan dit toestel vind ik de ronduit slechte kijkhoek, maar dit had ik al voor mijn aankoop opgemerkt en voor lief genomen.

Ik heb nog geen gebruik gemaakt van 3D, dus daar kan ik verder ook niet over oordelen.

Ik heb wat 3D betreft nog wel een vraag: Zijn er mensen die dit toestel gebruiken in combinatie met een 3D blu-ray speler van een ander merk dan Philips en wat zijn de ervaringen? Ik overweeg namelijk de Philips BDP7500B2/12 aan te schaffen, maar ik heb in het verleden nogal slechte ervaringen gehad met Philips DVD spelers. Ik heb wel zeer goede ervaringen met merken als Sony en Panasonic, maar vraag mij af of hun 3D blu-ray spelers goed zullen "matchen" met mijn Philips TV.
Ik heb nog een Blueray speler voor je te koop, de Philips BDP7500B2s12(nieuw in doos met bon uiteraard). Ik heb deze te koop in een advertentie.

Zou je normaal een dm willen sturen maar die optie staat uit bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:16:
[...]

Hoi was dat niet de 37pf9731 (die heb ik ook naast de 46pfl9705) en die had idd ook een kerstboom effect. Destijds "opgelost" met een panel dat duidelijk minder was dan het oorspronkelijke of niet opgelost met "binnen de specificaties van het product".
Volg dit forum met grote interesse omdat ik een pfl9705 overweeg. Herkenbaar allemaal, toen ik een 37pf9731 kocht, kerstboomeffect etc. Ander panel gerkegen dat slechter was. Uiteindelijk van Philips een 37pfl9732 gekregen. Op zich leuk toestel maar ik zou graag HD tv willen. Ciso decoder is echter niet compatibel.... Dus ik zou een andere tv moeten kopen, bijvoorbeeld een pfl9705, en inderdaad, omdat ik ambilight zo mooi vind! Maar ik het zo lees heb ik geen zin meer om weer een probleemtoestel te kopen en als tester van Philips te fungeren.. Jammer want op zich lijkt mij een pfl9705 een erg mooi toestel, misschien even wachten tot alle problemen eruit zijn gehaald..

• Seafox

Seafox

Offshore Tiger!

smallville schreef op woensdag 15 december 2010 @ 09:32:
[...]

Ik heb nog een Blueray speler voor je te koop, de Philips BDP7500B2s12(nieuw in doos met bon uiteraard). Ik heb deze te koop in een advertentie.

Zou je normaal een dm willen sturen maar die optie staat uit bij jou.
Beste Smallville,

Bedankt voor het aanbod. "Helaas" heb ik 'm net afgelopen dinsdag gekocht.

Als ik het van tevoren geweten had, dan had ik de complete set nu pas aangeschaft (TV, Blu-ray speler + 3D set). Dan zou ik zeker € 400 hebben bespaard.

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Ik heb een vraagje, ik heb een 9664h en als ik op mijn ps3 speel zie ik regelmatig nog inputlag. Ik heb in het option menu gekozen voor Game maar blijkbaar gaat het niet helemaal goed. Ook vraag ik me af hoe ik snel zou kunnen wisselen in options want voor TV kijken wil ik wel beeldverbeteraars aan hebben maar voor het gamen niet. Alle bronnen zijn aangesloten op mijn versterker en die gaat via 1 HDMI kabel naar mijn tv.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Finale update van mijn probleem:
het is opgelost! Ik had dus beeld freeze/geluiduitval/ambilight uit-aan wanneer er een zenderupdate doorkwam.

De monteur heeft het SSB Small Signal board vervangen en ik heb al 9 dagen prima beeld & geluid. (voorheen max 3 dagen, ga er van uit dat t nu stabiel is).
Na 2 maanden kliederen heb ik nu een nieuwe tv met een nieuwe ssb.

Ik kreeg een verzoek voor een enquete over mijn aanschaf, kan vertellen dat ik niet terughoudend ben geweest met het noemen van mijn klachten over kwaliteit en support :-)

Verwijderd

Largo schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:35:
Finale update van mijn probleem:
het is opgelost! Ik had dus beeld freeze/geluiduitval/ambilight uit-aan wanneer er een zenderupdate doorkwam.

De monteur heeft het SSB Small Signal board vervangen en ik heb al 9 dagen prima beeld & geluid. (voorheen max 3 dagen, ga er van uit dat t nu stabiel is).
Na 2 maanden kliederen heb ik nu een nieuwe tv met een nieuwe ssb.

Ik kreeg een verzoek voor een enquete over mijn aanschaf, kan vertellen dat ik niet terughoudend ben geweest met het noemen van mijn klachten over kwaliteit en support :-)
En wederom zal Philips geen terugroep actie doen voor alle gedupeerde gebruikers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus4ever
Even ter info:

3D gaming via Sony PS3 werkt schijnbaar inmiddels door nieuwe update 3.55

http://www.community.eu.p...D-TV/td-p/11744899/page/3

Is er iemand die dit kan bevestigen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja!!
Eindelijk de optie in de PS3 menu settings staan de volgende settings 720P,1080P mode!
Motorstorm 3D doet het nu wel op mijn 46PFL9705 productie VN1B1037........
3D kwaliteit is super met games! Alleen met 3D films die ik afspeel op de BDP7500B2 heb ik last van dubbel beeld.
Ik heb na 3 weken eindelijk mijn nieuwe 3D brillen ontvangen de vorige waren defect de nieuwe doen het eindelijk goed.
Heb wel een reparatie verzoek ingediend bij Philips vanwege het dubbelbeel bij films en het probleem is bekend volgens Philips bij deze 9705 serie.
Binnenkort komt Ce repair bij mij langs om het probleem te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admingot
  • Laatst online: 01-03-2022
Beste 46pfl9705 bezitters,
Ik ben reeds lange tijd in bezit van deze prachtige tv. Dat wil zeggen, ik heb precies een jaar geleden de 46pfl9704 gekocht die zo slecht was i.c.m. CI+ Ziggo en die zoveel software bugs vertoonde dat ik uiteindelijk een 46pfl9705 als vervanger heb ontvangen. Mijn eerste indruk over de 46pfl9705 was redelijk positief. Na reparatie van het bekende hoge piep geluid, na vervanging van het moederbord wegens flikkerend beeld, na tig keer contact met de helpdesk en diverse bezoeken van CE Repair kwam eindelijk het verlossende woord. Meneer: 'uw tv is niet goed'. Frapant dat was de vorige ook al niet....

Inmiddels heb ik tv 46pfl9704/5 nummer 3 ontvangen. Na tig keer contact met de helpdesk, na reparatie van het bekende hoge piep geluid en na diverse software problemen kwam eindelijk het verlossende woord. Meneer: 'de voeding of ambilight maakt zoveel lawaai' dit gaan wij keurig voor u repareren.
Ik moet er inmiddels hartelijk om lachen en moet nog even 1 a 2 weken zonder tv want die ligt weer bij de reparatiedienst. Ik heb een vermoeden dat deze soap nog niet voorbij is :'( :'(

Inmiddels ben ik precies een jaar verder na eerst aanschaf van de 46pfl9704 en heb een behoorlijk goed beeld over Philips en haar helpdesk.

Als koper van het eerste uur ben je 100% tester van deze tv. Philips test deze tv over de rug van klanten!
De TV na introductie is veel te duur. De advies prijs mag mi. pas ingaan 6-12 maanden na introductie.
Kopers van het eerste uur (testers) moeten mi. een behoorlijke korting ontvangen.
Het is toch volledig van de gekke dat een tv met een adviesprijs van 2800 euro, al 2 keer is vervangen en nu exemplaar 3 weer voor de 2e keer bij de reparatiedienst ligt. Dan praat ik nog niet over de zeer vele software bugs in de firmware.
Gevolg van bovenstaande is dat de Philips helpdesk wordt overbelast met terecht boze klanten. Dat de dame of heer achter de helpdesk telefoon het dan ook even niet meer weet vind ik begrijpelijk.

Beste meneer Philips , ik koop 1 van uw allerduurste tvs en dit product is echt niet goed. Dit weet u wel,
maar dit verteld u mij als klant lekker niet. Daarom hoef ik ook geen excusbrief met daarin de bekende termen (vraag heeft ons verrast en overweldigd en we zijn bezig om processen te verbeteren).
Ik wil gewoon dat u eerlijk bent. Geef u fouten toe en maak iedereen die deze tv heeft gekocht in de eerste 6 maanden na introductie nu eens blij en doe eens een keer iets terug. U kunt immers niet zonder ons!

groet,
Een 46pfl9704 en 46pfl9705 bezitter van het eerste uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

admingot schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 10:55:
Beste 46pfl9705 bezitters,
Ik ben reeds lange tijd in bezit van deze prachtige tv. Dat wil zeggen, ik heb precies een jaar geleden de 46pfl9704 gekocht die zo slecht was i.c.m. CI+ Ziggo en die zoveel software bugs vertoonde dat ik uiteindelijk een 46pfl9705 als vervanger heb ontvangen. Mijn eerste indruk over de 46pfl9705 was redelijk positief. Na reparatie van het bekende hoge piep geluid, na vervanging van het moederbord wegens flikkerend beeld, na tig keer contact met de helpdesk en diverse bezoeken van CE Repair kwam eindelijk het verlossende woord. Meneer: 'uw tv is niet goed'. Frapant dat was de vorige ook al niet....

Inmiddels heb ik tv 46pfl9704/5 nummer 3 ontvangen. Na tig keer contact met de helpdesk, na reparatie van het bekende hoge piep geluid en na diverse software problemen kwam eindelijk het verlossende woord. Meneer: 'de voeding of ambilight maakt zoveel lawaai' dit gaan wij keurig voor u repareren.
Ik moet er inmiddels hartelijk om lachen en moet nog even 1 a 2 weken zonder tv want die ligt weer bij de reparatiedienst. Ik heb een vermoeden dat deze soap nog niet voorbij is :'( :'(

Inmiddels ben ik precies een jaar verder na eerst aanschaf van de 46pfl9704 en heb een behoorlijk goed beeld over Philips en haar helpdesk.

Als koper van het eerste uur ben je 100% tester van deze tv. Philips test deze tv over de rug van klanten!
De TV na introductie is veel te duur. De advies prijs mag mi. pas ingaan 6-12 maanden na introductie.
Kopers van het eerste uur (testers) moeten mi. een behoorlijke korting ontvangen.
Het is toch volledig van de gekke dat een tv met een adviesprijs van 2800 euro, al 2 keer is vervangen en nu exemplaar 3 weer voor de 2e keer bij de reparatiedienst ligt. Dan praat ik nog niet over de zeer vele software bugs in de firmware.
Gevolg van bovenstaande is dat de Philips helpdesk wordt overbelast met terecht boze klanten. Dat de dame of heer achter de helpdesk telefoon het dan ook even niet meer weet vind ik begrijpelijk.

Beste meneer Philips , ik koop 1 van uw allerduurste tvs en dit product is echt niet goed. Dit weet u wel,
maar dit verteld u mij als klant lekker niet. Daarom hoef ik ook geen excusbrief met daarin de bekende termen (vraag heeft ons verrast en overweldigd en we zijn bezig om processen te verbeteren).
Ik wil gewoon dat u eerlijk bent. Geef u fouten toe en maak iedereen die deze tv heeft gekocht in de eerste 6 maanden na introductie nu eens blij en doe eens een keer iets terug. U kunt immers niet zonder ons!

groet,
Een 46pfl9704 en 46pfl9705 bezitter van het eerste uur.
Helemaal mee eens! Zie boven, ik heb deze ervaringen dus ook, en koop nu dus maar even helemaal geen nieuwe tv! De kans is ontzettend groot dat je een probleem aanschaft en je meer nadelen geeft dan voordelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 06:54
Ik merk nu een heel lichte zoem in m'n ambilight. Als ik het geluid mute wordt de zoem luider, als ik het geluid op volume 0 zet niet. Is dat normaal? 46PFC9705...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Dat is bij mij ook zo... Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik NET TV inschakel blijft deze constant zoeken. Vervolgens moet ik op stop drukken. Daarna log ik weer meteen in en wordt net tv meteen geactiveerd. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 22:58:
Wanneer ik NET TV inschakel blijft deze constant zoeken. Vervolgens moet ik op stop drukken. Daarna log ik weer meteen in en wordt net tv meteen geactiveerd. Meer mensen hier last van?
Yep, dat is bij mij ook. Maar alleen de 1e keer. Als ik het daarna weer doe, werkt het wel meteen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 06:54
Nope, gisteren voor het eerst de nieuwe NetTV interface bekeken, werkte direct en zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 20:02
Vraagje. Ik heb een PC aangesloten op m'n 9704 via HDMI.
Ik heb dan PC modus ingeschakeld.

Graaag wil ik ook zonder PC modus films kunnen kijken, zodat ik profijt heb van de image kwaliteit verbeterende features. Echter loop ik dan tegen het probleem aan dat de audio niet altijd synchroon loopt. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallville
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-03-2024
Heb zelf de 8605 maar kan geen pc modus inschakelen terwijl ook bij mij de pc via hmdi is aangesloten. Heb hiervoor de 9705 gehad ook daar kon ik geen gebruik van de pc modus maken.

Gaat het geluid dan over losse speakers of over die van de tv? Ik gebruik een spdif kabel voor het geluid en heb sindsdien geen last meer van vertragingen. Over de speakers van de tv heb ik er nooit geen last van.
Misschien dat het geluid van het filmpje zelf niet synchroon loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Een kennis van mij wil de 40 inch versie van de 9705 halen. Heeft er iemand tips waar ze op moeten letten, zijn deze allemaal met het Sharp paneel uitgevoerd? Of zijn er productie nummers waar op gelet moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertje
  • Laatst online: 10-09 15:15
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 22:58:
Heb ik ook 1 keer gehad, maar dat was nadat ik NetTV direct na het aanzetten van de TV 'opzette'.
Als de TV al een tijdje aanstaat op gewoon TV, dan heb ik het nog niet gehad...

Weet iemand trouwens al iets over een nieuwe firmware?
Enige pagina's eerder was de discussie over de witte streep rechts van het beeld en dat de 'tijdelijke' fix in de komende firmware verwerkt zou worden, welke "komende week" zou verschijnen.
Nog niets gezien op de support site...
Pagina: 1 ... 25 ... 37 Laatste