Ik heb mijj 47pfl9703 geupdate met een nieuwe versie firmware. Echter, kan ik nu nergens opmaken wat ze dan verbeterd hebben etc. Een bestand met wat info.. of iets dergelijks. Doet Philips daar mysterieus over of zie ik iets over het hoofd?
Anoniem: 230001
Heb weken lang last gehad van die vlekken, heb er nu al 4 weken geen last meer van gelukkig.waxman schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:06:
Onze 40PFL9705 met fluittoon is gisteren door mensen van Servilux (i.o.v. Philips) hersteld, idd wat soldeerwerk en de fluittoon is verdwenen (...).
We hebben de TV nu een week en 1 klein probleem is me ook nog opgevallen : het is 2 keer voorgekomen dat er als het ware "bewegende vlekken" over het scherm rollen, het lijkt alsof dit iets met dimming van de leds te maken heeft (dat ze precies even tilt slaan). Beeldinstelling aanpassen of TV uit- en terug inschakelen helpt. Is dit een bekend probleem ?
PS: volgende vraag interesseert me ook wel :
[...]
Vanochtend wel flink last gehad van een vastlopend beeld wat vervolgens verdween en dan begon er een rood lampje onderin te knipperen. Kon ook niet in het menu komen. Uiteindelijk de tv uitgezet en de stekker er uitgehaald. Halve minuut later de stekker er weer in en hij doet het nu weer. Gewoon aan/uit zetten hielp niet.
Jammer dat je bij een TV van 2800 euro niet probleemloos kunt genieten want het beeld is fantastisch maar teveel problemen tot nu toe.
Het valt me op dat de geluidsonderbrekingen niet meer voorkomen als ik de video even pauseer, 5 seconden is al voldoende om daarna het hele bestand zonder uitval te bekijken. Dat maakt het leven weer wat prettiger totdat een structurele oplossing gevonden is.
Ik heb vandaag Imax Dinosaurs Alive 3d bekeken: waardeloos qua 3d. Te veel dubbel zien.Anoniem: 318373 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:20:
Grand Canyon Adventure..River at Risk van IMAX.
Imax Space Station 3d integendeel, 3d zeer goed. Evenals Avatar 3d, prachtig.
Misschien ligt het net aan wat je bekijkt om te beoordelen hoegoet 3d is.
Anoniem: 318373
Heb de film op de Philips en de Panasonic in 3D beoordeeld, Panasonic gaf een erg goed 3D beeld.Brakius schreef op zondag 21 november 2010 @ 19:08:
[...]
Ik heb vandaag Imax Dinosaurs Alive 3d bekeken: waardeloos qua 3d. Te veel dubbel zien.
Imax Space Station 3d integendeel, 3d zeer goed. Evenals Avatar 3d, prachtig.
Misschien ligt het net aan wat je bekijkt om te beoordelen hoegoet 3d is.
Heb een demo dvd van Panasonic meegekregen om te testen op mijn Philips, ook deze dvd gaf een niet strak plaatje (veel dubbele beelden)
Ik krijg bezoek van een monteur en deze zal vast kunnen beoordelen of 3D op mijn Philips ok is.
Vandaag wordt t nieuwe paneel geinstalleerd. Das sneller dan verwachtH.Saes schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:56:
[...]
Mijn moederbord wordt ook pas rond deze tijd geleverd. Hopenlijk inderdaad een goeie serie waarbij de problemen niet na zoveel tijd terugkeren. Inderdaad nog ff geduld. Ben over de service tot op heden tevreden. Nu hopen dat het probleem ook opgelost wordt.
Anoniem: 384443
Ik heb dit ook (40pfl9705/12, productieweek 40), eerste maal opgemerkt tijdens de Blu-Ray film 'Prince of Persia' (BDP8000), vooral heel duidelijk met een donkere voorgrond en heldere achtergrond. Deze lijn is altijd aanwezig maar pas heel goed zichtbaar met bovenvermelde voorgrond en achtergrond. Dus ook bij gewone digitale tv-uitzendingen en dan heel duidelijk bij HD digitale tv-uitzendingen. Zijn er nog mensen die dit hebben vastgesteld? Volgens mij een hardware probleem. Ik overweeg om customer care te verwittigen. Als je er éénmaal begint op te letten dan wordt het storend.mmijnhar schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:49:
Heb hier nog één probleempje: bij sommige Blurays waar er overgangen zijn van zwart naar felle kleuren, verschijnt er even een heel heldere (bijna witte) verticale band van 1 cm langs de rechterkant van het scherm. Het is alsof dat de leds overreageren maar dan enkel helemaal rechts van het scherm. Als de dynamische achtergrond verlichting optie wordt uitgezet is het weg maar dan is zwart geen zwart meer…
Kan jullie eens zien of dat ook bij jullie gebeurt? Het is makkelijk te zien met de Bluray van Sherlock Holmes (chapter 1).
En ja, ik heb de laatste update voor bluray (BDP7500B2) als TV (46PFL9705) geinstalleerd. Maar dat hielp niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 384443 op 22-11-2010 10:16 ]
1ste keer "bewegende vlekken" : bij het opstarten van TV verschijnen blauwe letters "PHILIPS", hierna komen witte letters "PHILIPS" en bij deze witte letters zag je de bewegende vlekken reeds over het scherm rollen.Anoniem: 252363 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:54:
@Waxman, is dat als het beeld donker is ?
Zoja, dan komt dat door dynamische achtergrond. Als je er last van hebt moet je dat uitzetten.
Bij elke beeldweergave (ook van andere kanalen) hierna rolden de vlekken over het scherm. TV uitgezet, 20sec later weer op en het was gedaan. Net alsof de leds even tilt waren.
2de keer "bewegende vlekken" : bij een groot lichtbeige schemerend kleurvlak in het scherm, weer bewegende vlekken, ander kanaal geen vlekken, terug naar hetzelfde kanaal weer vlekken... Beeldinstellingen gewijzigd en het was voorbij.
Tot nu toe verder geen last meer van gehad, en laten we hopen dat dit zo blijft
Verder nogmaals herhalen dat dit toestel een prachtige beeldkwaliteit en geluidskwaliteit heeft !
Dell Inspiron 9100 | P4 3,2Ghz HT 800Mhz FSB | 15,4" WSXGA+ | 1024MB 400Mhz RAM | 128MB Ati Mob Radeon 9700 | 60GB 7200RPM | 8x DVD-RW dL | WiFi 1350 b/g | WinXP Pro NL
Anoniem: 318373
Kun je ons op de hoogte houden van het resultaat?pielle007 schreef op maandag 22 november 2010 @ 08:43:
[...]
Vandaag wordt t nieuwe paneel geinstalleerd. Das sneller dan verwachtVolgens technorep is t een nieuw paneel (van een recentere productie datum) en zullen de 3D problemen zijn opgelost. De geluids problemen die ik had zullen meteen bekeken worden... ben benieuwd wat ze nu voor een oplossing hebben aangezien ze t mobo al een keer vervangen hebben.
Ik ben vandaag gebeld dat er voor mij ook een nieuw paneel wordt besteld en gemonteerd.
Nou... het is gelukt allemaal. 't paneel is geplaatst maar vraag me niet hoe.Anoniem: 318373 schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:37:
[...]
Kun je ons op de hoogte houden van het resultaat?
Ik ben vandaag gebeld dat er voor mij ook een nieuw paneel wordt besteld en gemonteerd.
(Ik zelf was niet thuis dus kan nog niet beoordelen hoe t eruit ziet / werkt nu)
Pfff... de monteur belde me en wilde hem eerst niet plaatsen omdat ik nog een 2tal problemen heb geregistreerd ( wegvallen van t geluid en ambilight) Als hij nu t paneel plaatst bestaat de kans dat ie over 2 weken terug moet komen en daar had hij geen zin in ... wtf?!!!!! Hij stelde voor om de tv mee te nemen ter onderzoek... waarop ik antwoordde gaan jullie de komende 2 weken 24/7 naar t geluid luisteren en wachten totdat mss t geluid een x uitvalt??!! Mss valt dr wel WEER opnieuw een LED uit en moet je ook terug komen zei ik.... Hierop zei ie me dat t geluid een ERKEND probleem is bij Philips en dit wordt opgelost tzt (software matig). Maar voor de ambilight problemen moest hij overleggen met zn baas, hierna belde hij terug en zei "klant is koning, we doen wat u wilt MAAR indien u terug belt met dezelfde klacht berekenen wij u voorrijkosten!"
EN DAT TIJDENS MIJN GARANTIE PERIODE! Nou lekker dan! Heb gebeld met t kantoor van technorep en hier melding van gemaakt... gelukkig hebben ze hier notitie van gemaakt en mij gelijk gegeven. Dit is echt te belachelijk voor woorden, het paneel stond nog in bestelling en tijdens deze wachtperiode heb ik de andere problemen gemeld met het verzoek deze op te lossen wanneer ze het paneel komen leveren, dit was tevens 2x telefonisch bevestigd. Staat de monteur voor de deur en kan / mag ie niks aan de andere problemen doen omdat t mobo al 1x is vervangen. Raaaaarrrrrr
Heeft een van jullie ook wel eens gehad, dat de home toets niet het home menu naar voren brengt?
Ik heb firmware 25 geinstalleerd en een volledige fabrieks-reset gedaan.
Zelf heb ik het een keer gehad, nadat ik het scherm op 'eco' stand (alleen speakers) had staan, waarna ik per ongeluk op standby drukte ipv home (of andere toets) om het scherm weer aan te zetten, welke niet reageerde. Na op Ok te drukken ging het scherm aan, maar reageerde home niet meer. Moest hem volgens mij helemaal uit zetten met de schakelaar op de TV.
Mijn vrouw had het ook een keer, toen reageerde de TV niet eens op standby...
Ik heb firmware 25 geinstalleerd en een volledige fabrieks-reset gedaan.
Zelf heb ik het een keer gehad, nadat ik het scherm op 'eco' stand (alleen speakers) had staan, waarna ik per ongeluk op standby drukte ipv home (of andere toets) om het scherm weer aan te zetten, welke niet reageerde. Na op Ok te drukken ging het scherm aan, maar reageerde home niet meer. Moest hem volgens mij helemaal uit zetten met de schakelaar op de TV.
Mijn vrouw had het ook een keer, toen reageerde de TV niet eens op standby...
Ik heb een schriftelijke vraag aan Philips gesteld of de oorzaak van het probleem inderdaad softwarematig is. Ben benieuwd welk antwoord ik krijg en zien of de monteur gelijk heeft. Wordt het bevestigd dan mogen ze het MoBo houden en laat ik niet onnodig onderdelen vervangen.pielle007 schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:02:
[...]
Nou... het is gelukt allemaal. 't paneel is geplaatst maar vraag me niet hoe.
(Ik zelf was niet thuis dus kan nog niet beoordelen hoe t eruit ziet / werkt nu)
Pfff... de monteur belde me en wilde hem eerst niet plaatsen omdat ik nog een 2tal problemen heb geregistreerd ( wegvallen van t geluid en ambilight) Als hij nu t paneel plaatst bestaat de kans dat ie over 2 weken terug moet komen en daar had hij geen zin in ... wtf?!!!!! Hij stelde voor om de tv mee te nemen ter onderzoek... waarop ik antwoordde gaan jullie de komende 2 weken 24/7 naar t geluid luisteren en wachten totdat mss t geluid een x uitvalt??!! Mss valt dr wel WEER opnieuw een LED uit en moet je ook terug komen zei ik.... Hierop zei ie me dat t geluid een ERKEND probleem is bij Philips en dit wordt opgelost tzt (software matig). Maar voor de ambilight problemen moest hij overleggen met zn baas, hierna belde hij terug en zei "klant is koning, we doen wat u wilt MAAR indien u terug belt met dezelfde klacht berekenen wij u voorrijkosten!"
EN DAT TIJDENS MIJN GARANTIE PERIODE! Nou lekker dan! Heb gebeld met t kantoor van technorep en hier melding van gemaakt... gelukkig hebben ze hier notitie van gemaakt en mij gelijk gegeven. Dit is echt te belachelijk voor woorden, het paneel stond nog in bestelling en tijdens deze wachtperiode heb ik de andere problemen gemeld met het verzoek deze op te lossen wanneer ze het paneel komen leveren, dit was tevens 2x telefonisch bevestigd. Staat de monteur voor de deur en kan / mag ie niks aan de andere problemen doen omdat t mobo al 1x is vervangen. Raaaaarrrrrr
Dat is mij door zowel het kantoor als de monteur bevestigd dat Philips met een oplossing bezig is en dit softwarematig wordt verholpen. Ben benieuwd naar de reactie die je krijgt.H.Saes schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:40:
[...]
Ik heb een schriftelijke vraag aan Philips gesteld of de oorzaak van het probleem inderdaad softwarematig is. Ben benieuwd welk antwoord ik krijg en zien of de monteur gelijk heeft. Wordt het bevestigd dan mogen ze het MoBo houden en laat ik niet onnodig onderdelen vervangen.
Mijn nieuwe paneel is trouwens wel top! Rood en oranje kleuren zijn niet meer zo overheersend (heb de zelfde instellingen) Rood kleuren lopen ook niet meer uit bij het gamen zoals ik eerder heb benoemd in dit forum. Het paneel is prima
[ Voor 7% gewijzigd door pielle007 op 23-11-2010 08:40 ]
Goed om te horen. Ik laat wat weten als Philips op mijn vragen een antwoord geeft.pielle007 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 07:41:
[...]
Dat is mij door zowel het kantoor als de monteur bevestigd dat Philips met een oplossing bezig is en dit softwarematig wordt verholpen. Ben benieuwd naar de reactie die je krijgt.
Mijn nieuwe paneel is trouwens wel top! Rood en oranje kleuren zijn niet meer zo overheersend (heb de zelfde instellingen) Rood kleuren lopen ook niet meer uit bij het gamen zoals ik eerder heb benoemd in dit forum. Het paneel is primaHeb trouwens ook geen last meer van ghosting met gamen... (wel de HD engine uitzetten) En het beeld oogt vele malen rustiger.
Anoniem: 384648
Heey,
Ik volg dit topic al een tijdje, aangezien ik zelf een 32PFL9705 heb. Ik heb het volgend probleem, zag het hier volgens mij al voorbij komen: Als ik donker beeld heb waarop iets lichts verschijnt, zoals letters bv, rolt er vanuit die letters een lichte waas over het scherm. Andersom gebeurt dit ook, dus als die letters verdwijnen rolt er vanuit de schermranden een lichte waas die verdwijnt waar de letters hebben gestaan. Er is een monteur voor langs geweest, die vertelde me dat dat normaal was! Ik ben gister bij de winkel geweest waar ik de tv gekocht heb om te gaan kijken, de 32 en 40 inch versie hadden er beide last van. De eigenaar van de winkel was het nooit eerder opgevallen maar die zag het ook en vond het geen normaal verschijnsel. Hij gaat contact op nemen met Philips.
Heeft nog iemand hier last van? Ik begin het redelijk storend te vinden, vooral omdat het beeld verder perfect is.
Ik volg dit topic al een tijdje, aangezien ik zelf een 32PFL9705 heb. Ik heb het volgend probleem, zag het hier volgens mij al voorbij komen: Als ik donker beeld heb waarop iets lichts verschijnt, zoals letters bv, rolt er vanuit die letters een lichte waas over het scherm. Andersom gebeurt dit ook, dus als die letters verdwijnen rolt er vanuit de schermranden een lichte waas die verdwijnt waar de letters hebben gestaan. Er is een monteur voor langs geweest, die vertelde me dat dat normaal was! Ik ben gister bij de winkel geweest waar ik de tv gekocht heb om te gaan kijken, de 32 en 40 inch versie hadden er beide last van. De eigenaar van de winkel was het nooit eerder opgevallen maar die zag het ook en vond het geen normaal verschijnsel. Hij gaat contact op nemen met Philips.
Heeft nog iemand hier last van? Ik begin het redelijk storend te vinden, vooral omdat het beeld verder perfect is.
Hoi Pielle007, ik ben benieuwd hoe het 3D gedeelte is, aangezien ze bij mij ook het "paneel" gaan vervangen. Had bij Avatar de ondertiteling dubbel staan, niet op alle locaties, leek wel links minder. Maar bijvoorbeeld Galapagos3d is helemaal koppijn TV, na 1minuut 50sec. komen er een aantal leguanen in beeld en dat is helemaal niet om aan te gluren, via een Pana gekeken en ziet er wel goed uit.
@ Amersfoort033> hoe kan ik zien welk paneel nu erin zit? Kan dat dmv een code ofzo?
@ Pierre0> 3D weet ik nog niet omdat ik dit niet eerder heb willen kopen omdat ik wist dat mijn oude paneel niet goed was. Nu ga ik t dus wel overwegen omdat mij is toegezegd dat met dit nieuwe paneel ook de 3D problemen opgelost zouden zijn.
Er is nu al beduidend verschil in paneel. Maar voor 3D kan ik dit NOG niet met 100% zekerheid zeggen dus.
@ Pierre0> 3D weet ik nog niet omdat ik dit niet eerder heb willen kopen omdat ik wist dat mijn oude paneel niet goed was. Nu ga ik t dus wel overwegen omdat mij is toegezegd dat met dit nieuwe paneel ook de 3D problemen opgelost zouden zijn.
Er is nu al beduidend verschil in paneel. Maar voor 3D kan ik dit NOG niet met 100% zekerheid zeggen dus.
Anoniem: 374773
Vandaag gebeld door de service dienst, donderdag wordt het paneel vervangen, ben benieuwd. Laat wel weten hoe het met het nieuwe paneel eruit ziet.
Anoniem: 21850
@pielle007 -> Wat is nu eigenlijk de reden dat je een nieuw panel krijgt?
Er zijn blijkbaar panels uit de beginreeks van de 9705 die 3D problemen hebben, maar zijn die al te herkennen aan serienummer of iets anders? En hebben die panels nog meer problemen dan?
Er zijn blijkbaar panels uit de beginreeks van de 9705 die 3D problemen hebben, maar zijn die al te herkennen aan serienummer of iets anders? En hebben die panels nog meer problemen dan?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 21850 op 23-11-2010 22:27 ]
Weet niet precies wat je bedoelt, maar ik denk dat het bij bij dimming backlight hoort. De leds staan allemaal uit , alleen bij de letters niet waardoor die led te zien is, doordat een lcd paneel altijd iets licht doorlaat, ook al staat het pixel uit. Dit ervaar je als een grijze gloed om de letter en valt op omdat eromheen alles perfect zwart is.Anoniem: 384648 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:16:
Heey,
Ik volg dit topic al een tijdje, aangezien ik zelf een 32PFL9705 heb. Ik heb het volgend probleem, zag het hier volgens mij al voorbij komen: Als ik donker beeld heb waarop iets lichts verschijnt, zoals letters bv, rolt er vanuit die letters een lichte waas over het scherm. Andersom gebeurt dit ook, dus als die letters verdwijnen rolt er vanuit de schermranden een lichte waas die verdwijnt waar de letters hebben gestaan. Er is een monteur voor langs geweest, die vertelde me dat dat normaal was!
Bij normale lcds, zou je over het hele scherm grijs zijn. Bij edgelight met dimming zou je een grijze balk zien om de letters.
Als de letter stil staat moet, moet de grijze gloed ook stil staan. Als er is gaat bewegen is het niet goed. Ik begrijp niet wat je met rollen bedoelt.
Overigens kan ik niet meer naar een gewone lcd kijken. Het zwart is zo slecht, dat het eigenlijk grijs is. Geen probleem voor voetbal of het journaal, maar een film is niet meer met goed fatsoen te kijken op de 7000 serie. Op mijn slaapkamer. Ik denk dat ik verwend ben geraakt door de 9000 serie.
Hoi Niek!Anoniem: 384648 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:16:
Ik volg dit topic al een tijdje, aangezien ik zelf een 32PFL9705 heb. Ik heb het volgend probleem, zag het hier volgens mij al voorbij komen: Als ik donker beeld heb waarop iets lichts verschijnt, zoals letters bv, rolt er vanuit die letters een lichte waas over het scherm. Andersom gebeurt dit ook, dus als die letters verdwijnen rolt er vanuit de schermranden een lichte waas die verdwijnt waar de letters hebben gestaan.
...
Ja en nee...
Niet zo gek dat de verkoper dit nog niet was opgevallen, aangezien er nog niet zoveel tv's zijn die van dit systeem gebruik maken.
Maar nee, ik heb er geen "last" van. Het is daarbij erg belangrijk dat je recht voor het scherm zit; dan is het bijna niet meer te zien. Zit je er wat scheef voor, dan valt het al gauw veel meer op.
Ook de instelling van het "Dynamic Backlight" maakt verschil: zet je hem op "Standaard" dan is het al wat minder storend.
En kun je er helemaal niet aan wennen wanneer je er toch wat scheef voor zit, dan kun je het "Dynamic Backlight" ook nog "Uit" zetten, maar dan is zwart dus niet echt zwart meer.
Helaas zijn alle huidige technieken nog altijd aan het schipperen om de kwaliteit van de aloude CRT te evenaren...
P.S.: Sijn was me net voor...
Anoniem: 375724
Ook ik vraag me waarom bij jullie de panels vervangen worden. Doet philips dit alleen als je last hebt met 3d of zijn er meetdere factoren die mee spelen.
Ik heb nog geen 3d upgrade set gekocht dus ik weet niet hoe mijn scherm erop reageerd wel heb ik veel last van ghosting bij snelle beelden.
Ik heb nog geen 3d upgrade set gekocht dus ik weet niet hoe mijn scherm erop reageerd wel heb ik veel last van ghosting bij snelle beelden.
Wat is nu precies het verschil tussen standaard en optimaal beeld qua dynamosch background. Is standaard alleen het uitgaan van leds en optimaal beeld dat het harder en zachter branden van leds activeert?
Dat is exact de reden dat ik het ook vroeg....en ik ben uiteindelijk wel van plan om een 3d set te kopen, maar wil graag nu al weten of ik een "probleem panel" heb. Mijn TV is uit productieweek 32 vandaar... De ghosting heb ik ook last van...Anoniem: 375724 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 02:38:
Ook ik vraag me waarom bij jullie de panels vervangen worden. Doet philips dit alleen als je last hebt met 3d of zijn er meetdere factoren die mee spelen.
Bij mij was een LED uitgevallen waardoor ik een donkere vlek in t beeld had van zo'n 10cm doorsnee.Anoniem: 21850 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:27:
@pielle007 -> Wat is nu eigenlijk de reden dat je een nieuw panel krijgt?
Er is ergens eerder in dit forum benoemd waaraan je de "onjuiste" panelen kunt herkennen, blijkbaar aan de achterkant van je tv kun je door de behuizing heen kijken ... (maar vind ff niet zo snel terug waar t staat in t forum)
In dit topic dan vermoed ik ?pielle007 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 08:43:
[...]
Er is ergens eerder in dit forum benoemd waaraan je de "onjuiste" panelen kunt herkennen, blijkbaar aan de achterkant van je tv kun je door de behuizing heen kijken ... (maar vind ff niet zo snel terug waar t staat in t forum)
PS:
+ : sinds eind vorige week probleem opgelost met hoge pieptoon
- : sinds gisteren last van wegvallen geluid (zo'n 2 à 3 seconden telkens), heb ik hier al meer van gelezen...
wat is de oplossing hiervoor ?
Dell Inspiron 9100 | P4 3,2Ghz HT 800Mhz FSB | 15,4" WSXGA+ | 1024MB 400Mhz RAM | 128MB Ati Mob Radeon 9700 | 60GB 7200RPM | 8x DVD-RW dL | WiFi 1350 b/g | WinXP Pro NL
Geluidsproblemen melden bij Philips. Is nog geen oplossing voor.waxman schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:39:
[...]
In dit topic dan vermoed ik ?
PS:
- : sinds gisteren last van wegvallen geluid (zo'n 2 à 3 seconden telkens), heb ik hier al meer van gelezen...
Jup heb hem gevonden op pagina 86 schreef RWANROOY:
" De monteur die de tv kwam ophalen zei dat het slechte 3D beeld (ghosting) te maken zou hebben met het paneel van de tv. Je kunt aan de achterkant van de tv door de plastic behuizing heenkijken zodat je sticker met streepjescode achterop het paneel kunt zien. Bij deze streepjescode (vierkant) zouden 2 of 3 puntjes moeten staan. Deze stonden niet op die van mij dus hij zou het paneel moeten vervangen. Ik hou je op de hoogte. Ik snap trouwens niet dat philips panelen die niet geschikt zouden zijn voor 3D toch in een 3D tv zetten. Waarschijnlijk zijn ze hier later achter gekomen. "
Is een bekend probleem: komt vrijwel zeker door de Ziggo automatische zenderupdate. Volgens die post moet het "small signal board" vervangen worden. Ik heb al reparatie afspraak.waxman schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:39:
[...]
In dit topic dan vermoed ik ?
PS:
Wel de laatste reparatie voor mij, als dit niet meteen opgelost wordt gaat hij terug.
Bedankt voor je input maar dit klopt niet (helemaal). De geluidsproblemen heb ik ook via de Xbox360 en via een HD PVR. Ik gebruik dus geen cam module. Dr zijn hier ook gebruikers die via sateliet dezelfde problemen hebben. Mijn mobo is vervangen, en na 2 weken keerde de geluids uitvallen terug. Zoals ik al eerder zei, t probleem is bekend bij Philips MAAR het is wel belangrijk dat iedereen die dr last van heeft dit meld. Tzt zou er volgens technorep een softwarematige oplossing moeten komen.Largo schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:00:
[...]
Is een bekend probleem: komt vrijwel zeker door de Ziggo automatische zenderupdate. Volgens die post moet het "small signal board" vervangen worden. Ik heb al reparatie afspraak.
Wel de laatste reparatie voor mij, als dit niet meteen opgelost wordt gaat hij terug.
Zie reactie Pielle. Ben het helemaal met hem eens. Ik heb een satontvanger en heb ook deze problemen. Zelfs bij het kijken naar de gewone kabel-TV.Largo schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:00:
[...]
Is een bekend probleem: komt vrijwel zeker door de Ziggo automatische zenderupdate. Volgens die post moet het "small signal board" vervangen worden. Ik heb al reparatie afspraak.
Ben net terug gebeld door Philips. Het geluidsprobleem is inderdaad bij hun bekend en men probeert de oorzaak te achterhalen. Het probleem is dat het geluid niet altijd uitvalt en er ook geen regelmaat in zit. Daardoor kan men moeilijker de oorzaak achterhalen. Men had wel het VERMOEDEN dat het softwarematig was, doch konden dit nog niet met 100 % bevestigen.
Hun dringend advies was in ieder geval dat iedereen die hier last van heeft dit ZEKER te melden bij hun. Men kon dan aan de hand van serienummers en meldingen het probleem beter onderzoeken. Kan bijvoorbeeld mogelijk een probleem van een bepaalde serie zijn.
Dus mensen met geluidsuitvallen dit melden bij PHILIPS voor zover dit nog niet gebeurd is.
Ik krijg nog nader bericht. Men verzocht wel al om de vervanging van het MoBo even in de wacht te zetten tot ik nader van hun gehoord had. Ik ben het hier mee eens omdat ik geen zin heb in nutteloos vervangen van onderdelen. (met alle risico's van dien)
Wordt vervolgt....
[ Voor 50% gewijzigd door H.Saes op 24-11-2010 16:10 ]
Waarschijnlijk heb ik 2 nieuwe problemen ontdekt. Weet alleen nog niet zeker of beide aan de televisie (47PFL9705) liggen.
Zat laatst Film 1 HD en Film 1 Action te kijken en toen viel het me eigenlijk op dat aan de rechter rand een verticale meer heldere streep (van ongeveer 5mm) te zien was. Dit gebeurt, voor zover ik in kan schatten, bij snelle bewegingen en veel kleur. Het lijkt wel alsof de backlight een rijtje leds wat feller zet.
Het kan zijn dat dit probleem al eerder omschreven is als een witte balk, maar zo heb ik het niet ervaren.
Je zie gewoon het beeld, maar dan met een verticale strook die een stuk feller is dan de rest van het beeld.
Het tweede probleem is als ik overschakel van tv speakers naar versterker, dan moet ik een keer wisselen van kanaal wil ik geluid krijgen op mijn versterker. Ik heb een Onkyo TX-NR708 met HDMI 1.4 aangesloten. Verder staat de versterker op een soort standby (pass-thru modus) voor HDMI.
Zat laatst Film 1 HD en Film 1 Action te kijken en toen viel het me eigenlijk op dat aan de rechter rand een verticale meer heldere streep (van ongeveer 5mm) te zien was. Dit gebeurt, voor zover ik in kan schatten, bij snelle bewegingen en veel kleur. Het lijkt wel alsof de backlight een rijtje leds wat feller zet.
Het kan zijn dat dit probleem al eerder omschreven is als een witte balk, maar zo heb ik het niet ervaren.
Je zie gewoon het beeld, maar dan met een verticale strook die een stuk feller is dan de rest van het beeld.
Het tweede probleem is als ik overschakel van tv speakers naar versterker, dan moet ik een keer wisselen van kanaal wil ik geluid krijgen op mijn versterker. Ik heb een Onkyo TX-NR708 met HDMI 1.4 aangesloten. Verder staat de versterker op een soort standby (pass-thru modus) voor HDMI.
[ Voor 2% gewijzigd door paulus4ever op 24-11-2010 16:46 . Reden: Netheid en spelling ]
Anoniem: 378712
Ook ik heb af en toe uitval en heb geen CAMLargo schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:00:
[...]
maar UPC cisco HD HDR via HDMI
Gisteren ook weer eens het probleem dat de ambilight het niet doet en je vervolgens weer alle settings door moet om hem weer aan te krijgen.
Edit:
Zojuist met Philips gebeld, problemen met geluids uitval waren onbekend????
Hij bood aan om een servicemonteur langs te sturen en dan kon hij dit onderzoeken, op mijn melding dat het slechts af en toe voorkomt en het dus mogelijk niet reproduceerbaar is als de monteur er is gaf hij aan dat ze dan de TV meenemen voor een duur test, lijkt mij niet handig en zeker niet wenselijk, moet ik m'n tv een tijdje missen. Vervolgens heeft hij aangegeven er wel een notitie van te maken en deze door te zetten naar de technische afdeling, deze zullen mij dan nog wel bellen en verder kijken wat de oplossing is voor dit probleem.
Erg vreemd dus dat men bij de call desk hier niets over wist......
Wordt vervolgt.......
[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 378712 op 24-11-2010 17:35 ]
Er zullen een aantal medewerkers niet op de hoogte zijn van dit probleem. Kwestie van doorvragen en dan wordt meestal de technische dienst geraadpleegd. En dan is probleem ineens wel bekend.Anoniem: 378712 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:09:
[...]
Ook ik heb af en toe uitval en heb geen CAM
Gisteren ook weer eens het probleem dat de ambilight het niet doet en je vervolgens weer alle settings door moet om hem weer aan te krijgen.
Edit:
Hij bood aan om een servicemonteur langs te sturen en dan kon hij dit onderzoeken, op mijn melding dat het slechts af en toe voorkomt en het dus mogelijk niet reproduceerbaar is als de monteur er is gaf hij aan dat ze dan de TV meenemen voor een duur test, lijkt mij niet handig en zeker niet wenselijk, moet ik m'n tv een tijdje missen. Vervolgens heeft hij aangegeven er wel een notitie van te maken en deze door te zetten naar de technische afdeling, deze zullen mij dan nog wel bellen en verder kijken wat de oplossing is voor dit probleem.
Wordt vervolgt.......
De medewerker die ik vanmiddag aan de telefoon had, had zelf een tiental meldingen van geluids uitval opgenomen. Dus ik denk dat de medewerker die jij aan de lijn hebt gehad zijn huiswerk niet goed heeft gedaan.....of toevallig dit probleem nog niet heeft gehad. Ik heb ook al de indruk dat je een beetje geluk moet hebben met wie je aan de lijn krijgt. Maar over het algemeen tot nu toe tevreden.
Goed dat je het gemeld hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door H.Saes op 24-11-2010 17:59 ]
Die smalle strook heeft te maken met de dynamische background. Even zoeken in dit forum. Heb het zelf maar 1 maal gezien bij het afspelen van een DVD. Daarna bij mij niet meer gezien. Heb dus geluk.paulus4ever schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:04:
Waarschijnlijk heb ik 2 nieuwe problemen ontdekt. Weet alleen nog niet zeker of beide aan de televisie (47PFL9705) liggen.
Ah wel dan heb ik een ander probleem, want met mijn samsung hd tuner heb ik absoluut geen problemen. Het komt zeker door de zenderupdate (ik zie de melding en de dialoog vlak na de storing).Anoniem: 378712 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:09:
[...]
Ook ik heb af en toe uitval en heb geen CAM
Edit:
Wordt vervolgt.......
Bij mij gaat ook ambilight even uit/aan en het beeld staat even stil. Is dat bij jullie ook?
Heb inderdaad even terug gekeken, maar nu met jouw tip om op dynamische background te letten.H.Saes schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:57:
[...]
Die smalle strook heeft te maken met de dynamische background. Even zoeken in dit forum. Heb het zelf maar 1 maal gezien bij het afspelen van een DVD. Daarna bij mij niet meer gezien. Heb dus geluk.
Het schijnt dat mmijnhar en Fletri dezelfde problemen hebben.
Gelukkig heb ik trouwens nog nooit last gehad van uitvallend geluid en de hoogfrequente piep heb ik in het begin alleen achter de tv gehoord, toen eenmalig heel erg luid en nu is ie helemaal weg...
Heb het geluidsprobleem van mijn TV ook aan Philips gemeld en de vriendelijke helpdeskmedewerker wilde meteen een monteur sturen.H.Saes schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:59:
[...]
Zie reactie Pielle. Ben het helemaal met hem eens. Ik heb een satontvanger en heb ook deze problemen. Zelfs bij het kijken naar de gewone kabel-TV.
Ben net terug gebeld door Philips. Het geluidsprobleem is inderdaad bij hun bekend en men probeert de oorzaak te achterhalen. Het probleem is dat het geluid niet altijd uitvalt en er ook geen regelmaat in zit. Daardoor kan men moeilijker de oorzaak achterhalen. Men had wel het VERMOEDEN dat het softwarematig was, doch konden dit nog niet met 100 % bevestigen.
Hun dringend advies was in ieder geval dat iedereen die hier last van heeft dit ZEKER te melden bij hun. Men kon dan aan de hand van serienummers en meldingen het probleem beter onderzoeken. Kan bijvoorbeeld mogelijk een probleem van een bepaalde serie zijn.
Dus mensen met geluidsuitvallen dit melden bij PHILIPS voor zover dit nog niet gebeurd is.
Ik krijg nog nader bericht. Men verzocht wel al om de vervanging van het MoBo even in de wacht te zetten tot ik nader van hun gehoord had. Ik ben het hier mee eens omdat ik geen zin heb in nutteloos vervangen van onderdelen. (met alle risico's van dien)
Wordt vervolgt....
M.a.w deze medewerker was ook niet op de hoogte van het geluidsprobleem bij de 9705
Heb uiteindelijk serienummer en koopdatum doorgegeven en nu maar afwachten
Zodra ik wat meer weet, bericht ik dat hier. De medewerker die mij belde, was goed op de hoogte. Heeft mijn uitgebreide mail doorgezet naar de technische afdeling en de software ontwikkelaars. Ik krijg daarna nog bericht. Dus nog even afwachten.pegasuspiet schreef op woensdag 24 november 2010 @ 19:06:
[...]
Heb het geluidsprobleem van mijn TV ook aan Philips gemeld en de vriendelijke helpdeskmedewerker wilde meteen een monteur sturen.
M.a.w deze medewerker was ook niet op de hoogte van het geluidsprobleem bij de 9705
Heb uiteindelijk serienummer en koopdatum doorgegeven en nu maar afwachten
Geluidsprobleem is bij mij ook weer terug, is 2½ week goed gegaan, nu vijf keer binnen een half uur.
Verder geen problemen met laatste update .025
Verder geen problemen met laatste update .025
[ Voor 24% gewijzigd door Borry op 24-11-2010 20:59 ]
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
Anoniem: 141149
Vandaag was het eindelijk zo ver, mijn 46PFL9705 werd geleverd.
Met een bang hart controleerde ik de SN en OEF, 1041.... dus niet de gevreesde 33-39 reeks.
Tv aan de muur bevestigd en alles aangesloten, ik moet zeggen WAUW !
Na zoveel te hebben gelezen over de vele problemen was ik bijna zeker dat ik een miskoop had gedaan terwijl ik hem nog niet had. Na een hele avond spelen ben ik echt wel onder de indruk. De laatste firmware stond blijkbaar reeds op het toestel. Van bromgeluiden tot verticale strepen tot geluidsproblemen tot op heden niets van kunnen vaststellen. Ook de gevreesde kijkhoek valt veel beter mee dan wat ik oa hier heb gelezen. Als ik bepaalde zaken vaststel zal ik het zeker niet nalaten dit hier te posten maar ben heel kritisch geweest maar kan momenteel niets vinden. Mijn logitech Z5500 goed afgesteld met beetje delay en ook dat viel beter mee dan verwacht, alles loopt mooi in sync.
Dus tot nu toe een zeer ZEER tevreden 46PFL9705 eigenaar
Met een bang hart controleerde ik de SN en OEF, 1041.... dus niet de gevreesde 33-39 reeks.
Tv aan de muur bevestigd en alles aangesloten, ik moet zeggen WAUW !
Na zoveel te hebben gelezen over de vele problemen was ik bijna zeker dat ik een miskoop had gedaan terwijl ik hem nog niet had. Na een hele avond spelen ben ik echt wel onder de indruk. De laatste firmware stond blijkbaar reeds op het toestel. Van bromgeluiden tot verticale strepen tot geluidsproblemen tot op heden niets van kunnen vaststellen. Ook de gevreesde kijkhoek valt veel beter mee dan wat ik oa hier heb gelezen. Als ik bepaalde zaken vaststel zal ik het zeker niet nalaten dit hier te posten maar ben heel kritisch geweest maar kan momenteel niets vinden. Mijn logitech Z5500 goed afgesteld met beetje delay en ook dat viel beter mee dan verwacht, alles loopt mooi in sync.
Dus tot nu toe een zeer ZEER tevreden 46PFL9705 eigenaar
Zit me de laatste dagen in te lezen over Full HD 3D, en begrijp dat het noodzakelijk is dat de tv 120Hz input ondersteund. Nu heb ik gezocht, maar kan hierover in de specificaties van de 40PFL9705 alleen vinden dat deze tot 1080P 60hz input ondersteund, dat zou suggereren dat daarmee niet de best mogelijke 3D kwaliteit haalbaar is. Ook over de output in 120hz van de gratis te ontvangen bdp7500 MKII kan ik niets terugvinden. Weet iemand hier meer van?
Zou namelijk ook graag via mijn pc met PowerDVD 10 3D Ultra en een HDMI1.4 compatible videokaart van Full HD 3D willen kunnen genieten.
Zou namelijk ook graag via mijn pc met PowerDVD 10 3D Ultra en een HDMI1.4 compatible videokaart van Full HD 3D willen kunnen genieten.
Anoniem: 382705
Heb sinds kort een 46" 9705 gekoppeld aan een BDP 8000 speler op HDMI2 en een Yamaha YSP-4100 soundprojector op HDMI1.
Na een week of 7 zijn me de volgende zaken opgevallen.
- Haperingen in het beeld wanneer ik een film afspeel (BD/DVD) en mijn draadloze router op uit staat.
- Een soort verticaal lamellen effect wanneer er een groot egaal vlak in beeld is. Duidelijk te zien op een van de science channels in een programma dat gaat over het ontstaan van planeten.
- Gisteren volgens mij de eerste vastloper gehad. TV ging naar de uitstand om na een seconde of 5 weer terug te komen.
- De onderlinge communicatie van de apparaten is niet optimaal.
Zijn er lotgenoten?
Vandaag gechat met de helpdesk (leuke manier van communiceren met Philips trouwens). Voor het lamellen-effect en het haperen zal er een afspraak gemaakt worden met een technische dienst. Zodra de no-name en onbekende versie HDMI kabels vervangen zijn zou de onderlinge communicatie ook beter moeten worden.
Wordt vervolgd
Na een week of 7 zijn me de volgende zaken opgevallen.
- Haperingen in het beeld wanneer ik een film afspeel (BD/DVD) en mijn draadloze router op uit staat.
- Een soort verticaal lamellen effect wanneer er een groot egaal vlak in beeld is. Duidelijk te zien op een van de science channels in een programma dat gaat over het ontstaan van planeten.
- Gisteren volgens mij de eerste vastloper gehad. TV ging naar de uitstand om na een seconde of 5 weer terug te komen.
- De onderlinge communicatie van de apparaten is niet optimaal.
Zijn er lotgenoten?
Vandaag gechat met de helpdesk (leuke manier van communiceren met Philips trouwens). Voor het lamellen-effect en het haperen zal er een afspraak gemaakt worden met een technische dienst. Zodra de no-name en onbekende versie HDMI kabels vervangen zijn zou de onderlinge communicatie ook beter moeten worden.
Wordt vervolgd
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 382705 op 25-11-2010 13:15 . Reden: Update ]
Ik heb een probleem met mijn Philips 42pfl9703, aangesloten op de humax5050c (ZIGGO) via HDMI.
Ongeacht welke HDMI ingang ik gebruik op de televisie, er is alleen geluid bij dolby digital uitzending.
Wanneer ik de instelling op de Humax aanpas van Dolby naar PCM op geen enkele zender geluid.
Het herstarten van zowel televisie als decoder heeft geen zin.
De televisie is voorzien van de laatste software.
Ongeacht welke HDMI ingang ik gebruik op de televisie, er is alleen geluid bij dolby digital uitzending.
Wanneer ik de instelling op de Humax aanpas van Dolby naar PCM op geen enkele zender geluid.
Het herstarten van zowel televisie als decoder heeft geen zin.
De televisie is voorzien van de laatste software.
Anoniem: 384648
@Sijn1
@Freddy2
Bedankt!
Het zgn bleeden vind ik niet zo erg, is ook wel logisch als je bekijkt hoe de techniek werkt, mijn probleem is dat bij het verschijnen en verdwijnen van witte letters er een soort lichte vlek over het scherm beweegt. Ik zal van het weekend even kijken of ik er een filmpje van kan maken, dan post ik dat hier. 't Is nogal lastig uit te leggen wat ik precies zie
@Freddy2
Bedankt!
Het zgn bleeden vind ik niet zo erg, is ook wel logisch als je bekijkt hoe de techniek werkt, mijn probleem is dat bij het verschijnen en verdwijnen van witte letters er een soort lichte vlek over het scherm beweegt. Ik zal van het weekend even kijken of ik er een filmpje van kan maken, dan post ik dat hier. 't Is nogal lastig uit te leggen wat ik precies zie
Anoniem: 322002
Vraagje over 40PFL9705.
Het valt me op dat het beeld niet synchroon loopt met het geluid. Ik heb het dan over het geluid uit de TV speakers i.c.m. de CAM+ module. In het configuratiemenu heb je wel de optie "Vertraging audio-uitvoer" maar dat heeft hier niets mee te maken omdat ik het heb over het geluid via de TV speakers en niet via een receiver.
Ik vermoed dat het heeft te maken met de inwendige digitale tuner maar dat weet ik niet zeker. Of dit bij alle zenders is moet ik nog eens goed bekijken maar het is zeer zeker bij ARD 601.
Ik gebruik overigens ook een Hirschmann 4 uitgangen versterker maar of dit enige invloed heeft op beeld en geluid synchronisatie?
Het valt me op dat het beeld niet synchroon loopt met het geluid. Ik heb het dan over het geluid uit de TV speakers i.c.m. de CAM+ module. In het configuratiemenu heb je wel de optie "Vertraging audio-uitvoer" maar dat heeft hier niets mee te maken omdat ik het heb over het geluid via de TV speakers en niet via een receiver.
Ik vermoed dat het heeft te maken met de inwendige digitale tuner maar dat weet ik niet zeker. Of dit bij alle zenders is moet ik nog eens goed bekijken maar het is zeer zeker bij ARD 601.
Ik gebruik overigens ook een Hirschmann 4 uitgangen versterker maar of dit enige invloed heeft op beeld en geluid synchronisatie?
Anoniem: 375724
Ik heb veel last van GHOSTING echter lees ik er niet veel over op diverse forum.
Ik kom het probleem alleen vaak tegen in combinatie met 3d maar dat heb ik nog niet kunnen proberen.
Mijn vraag is zijn er veel mensen die last hebben van GHOSTING tijdens reguliere uitzendingen of films???
Ik kom het probleem alleen vaak tegen in combinatie met 3d maar dat heb ik nog niet kunnen proberen.
Mijn vraag is zijn er veel mensen die last hebben van GHOSTING tijdens reguliere uitzendingen of films???
Ik heb het gemeld bij Philips en deze hebben ondertussen de tv meegenomen voor nazicht. Hopelijk kunnen ze het oplossen... Ik laat wel wat weten als ie terug is.paulus4ever schreef op woensdag 24 november 2010 @ 18:42:
[...]
Heb inderdaad even terug gekeken, maar nu met jouw tip om op dynamische background te letten.
Het schijnt dat mmijnhar en Fletri dezelfde problemen hebben.
Gelukkig heb ik trouwens nog nooit last gehad van uitvallend geluid en de hoogfrequente piep heb ik in het begin alleen achter de tv gehoord, toen eenmalig heel erg luid en nu is ie helemaal weg...
Anoniem: 82384
Dit is inderdaad de dynamische backlight. Deze reageert bijna altijd direct of in ieder geval zo dat je er weinig van merkt, maar inderdaad bij (felle) witte letters op een (echt) zwarte achtergrond zie je een kring groter (bij opkomen van de letters) of kleiner (bij weggaan van de letters) worden rondom. Ik heb dit ook op de vorige generatie (9704). Vind uiteindelijk wel dat de dynamische backlight in het totaal bezien toch een beter beeld oplevert, vanwege de betere zwartwaarde die je bijna overal krijgt.Anoniem: 384648 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:07:
[...] mijn probleem is dat bij het verschijnen en verdwijnen van witte letters er een soort lichte vlek over het scherm beweegt. Ik zal van het weekend even kijken of ik er een filmpje van kan maken, dan post ik dat hier. 't Is nogal lastig uit te leggen wat ik precies zie
Wat ook nog kan helpen is de helderheid niet te hoog zetten, dat kleine beetje licht van die kringen valt dan wellicht minder op. En zoals al eerder geopperd, als je er echt niet aan kunt wennen moet je de dynamische backlight gewoon uitzetten en dan heb je altijd een grijze achtergrond ipv zwart (en een hoger stroomverbruik
Ik HAD hier idd ook last van, check mijn eerdere posts in dit forum. Mijn tv is uit productie week 36. Inmiddels is mijn paneel dus vervangen (ivm een uitgevallen led) en heb ik er nu helemaal geen last meer van.Anoniem: 375724 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:40:
Ik heb veel last van GHOSTING echter lees ik er niet veel over op diverse forum.
T huidige nieuwe paneel is vele malen beter dan mijn vorige, zeker bij snelle beelden en bij t gamen.
Bij mij oude paneel had ik de ghosting kunnen verminderen... dus met je instellingen te kl*ten van de HD Engine. HD engine helemaal uitzetten bij t gamen.
Hoe zijn de rood en oranje kleuren bij jouw paneel? Bij mijn oude paneel was dit ook dramatisch... die kleuren liepen namelijk uit. Dus ze trokken een soort van strepen over t scherm.
Bij mijn nieuwe paneel is t nu perfect.
tja...alleen philips overtuigen dat je huidige paneel niet goed is....en niet binnen specificaties valt..
Mijn TV is uit productieweek 33 en met mijn paneel is absoluut niets mis.
In het serienummer staat VN1A. Volgens mij houdt dit in dat het een Sharp UV2A paneel is, of heb ik dit mis?
In elk geval ben ik uitermate tevreden. Alleen wel last gehad van die beruchte piep, maar dat is verholpen.
In het serienummer staat VN1A. Volgens mij houdt dit in dat het een Sharp UV2A paneel is, of heb ik dit mis?
In elk geval ben ik uitermate tevreden. Alleen wel last gehad van die beruchte piep, maar dat is verholpen.
Ik kreeg net bij het aanzetten van NetTV een melding dat er een nieuwe versie aan zit te komen...
Ze geven ook een sneak-peak als je de user guide bekijkt. Daar kun je zien dat ze een onderverdeling hebben gemaakt in 'NetTV Apps' en 'NetTV internet'. Ziet er op het eerste gezicht mooi en gelikt uit!
Ben benieuwd..
Ze geven ook een sneak-peak als je de user guide bekijkt. Daar kun je zien dat ze een onderverdeling hebben gemaakt in 'NetTV Apps' en 'NetTV internet'. Ziet er op het eerste gezicht mooi en gelikt uit!
Ben benieuwd..
@mmijnhar: Houd me aub op de hoogte. Nu ik het eenmaal gezien heb, begint het steeds vaker op te vallen en wordt het moeilijk om nog normaal tv te kijken.
@Geertje: Heb net gekeken en iet er inderdaad wat professioneler uit dan de huidige NetTV omgeving.
Nog even een vraagje over de uitvalproblemen van het geluid. Vinden die alleen plaats als de audio via de tv verloopt of ook via een eventuele versterker (aangesloten via HDMI ARC)?
Ik had zelf gisteren in 5 minuten tijd last van 2x een uitval, maar ik vermoed dat het te maken had met de zender en niet de tv.
@Geertje: Heb net gekeken en iet er inderdaad wat professioneler uit dan de huidige NetTV omgeving.
Nog even een vraagje over de uitvalproblemen van het geluid. Vinden die alleen plaats als de audio via de tv verloopt of ook via een eventuele versterker (aangesloten via HDMI ARC)?
Ik had zelf gisteren in 5 minuten tijd last van 2x een uitval, maar ik vermoed dat het te maken had met de zender en niet de tv.
Ik heb geen externe versterker aangesloten. Dus bij mij TV luidsprekers. Ik heb op dit forum nog niet gelezen dat mensen met externe versterkers hier ook last van hebben. Ligt vermoedelijk alleen aan TV.paulus4ever schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 20:49:
@mmijnhar: Houd me aub op de hoogte. Nu ik het eenmaal gezien heb, begint het steeds vaker op te vallen en wordt het moeilijk om nog normaal tv te kijken.
Voor wie nog een Philips wil kopen:
3D aanbiedingen:
Indien u nu een Philips 3D TV of 3D ready TV aanschaft in combinatie met een 3D ready Blu-ray speler of Home Cinema set plus een upgrade kit ontvangt u nu € 200,- extra retour, bovenop de korting van de actiemodellen. Om het pakket compleet te maken krijgt u ook de 3D Blu-ray fi lm Sammy’s adventures gratis.
De deelnemende actiemodellen staan hieronder. Modellen met een * achter het typenummer zijn 3D-ready. Modellen met ** achter het typenummer zijn 3D.
TV AANBIEDINGEN
Actiemodellen met €300.- korting.
- 58PFL9955H
- 56PFL9954H
- 40PFL9904H
Actiemodellen met €150.- korting.
- 46PFL9705H
- 40PFL9705H
- 32PFL9705H
Actiemodellen met €100.- korting.
- 52PFL8605H
- 46PFL8605H
- 40PFL8605H
- 37PFL8605H
- 32PFL8605H
Actiemodellen met €50.- korting.
- 46PFL7605H
- 46PFL7695
- 42PFL7695
- 40PFL7605H
- 37PFL7605H
- 32PFL7695
- 32PFL7605H
BLU-RAY AANBIEDINGEN
Actiemodellen met €100.- korting + gratis 3D Blu-ray film Sammy’s adventures.
- BDP9600
- BDP9500
Actiemodellen met €50.- korting + gratis 3D Blu-ray film Sammy’s adventures.
- BDP8000
Actiemodellen met €25.- korting + gratis 3D Blu-ray film Sammy’s adventures.
- BDP7500S2
- BDP7500B2
HOME CINEMA SET AANBIEDINGEN
- HTS9540
- HTS9520
- HTS9140
- HTS7140
- HTS5560
- HTS5220
- HTS3560
Voorwaarden
Voor meer informatie en overige voorwaarden verwijzen wij u naar www.philips.nl/acties
De link naar Philips toe werkt nu in elk geval nog niet.
Actie loopt geloof van 27-11-2010 tm 2-1-2011
3D aanbiedingen:
Indien u nu een Philips 3D TV of 3D ready TV aanschaft in combinatie met een 3D ready Blu-ray speler of Home Cinema set plus een upgrade kit ontvangt u nu € 200,- extra retour, bovenop de korting van de actiemodellen. Om het pakket compleet te maken krijgt u ook de 3D Blu-ray fi lm Sammy’s adventures gratis.
De deelnemende actiemodellen staan hieronder. Modellen met een * achter het typenummer zijn 3D-ready. Modellen met ** achter het typenummer zijn 3D.
TV AANBIEDINGEN
Actiemodellen met €300.- korting.
- 58PFL9955H
- 56PFL9954H
- 40PFL9904H
Actiemodellen met €150.- korting.
- 46PFL9705H
- 40PFL9705H
- 32PFL9705H
Actiemodellen met €100.- korting.
- 52PFL8605H
- 46PFL8605H
- 40PFL8605H
- 37PFL8605H
- 32PFL8605H
Actiemodellen met €50.- korting.
- 46PFL7605H
- 46PFL7695
- 42PFL7695
- 40PFL7605H
- 37PFL7605H
- 32PFL7695
- 32PFL7605H
BLU-RAY AANBIEDINGEN
- BDP9600
- BDP9500
- BDP8000
- BDP7500S2
- BDP7500B2
HOME CINEMA SET AANBIEDINGEN
- HTS9540
- HTS9520
- HTS9140
- HTS7140
- HTS5560
- HTS5220
- HTS3560
Voorwaarden
Voor meer informatie en overige voorwaarden verwijzen wij u naar www.philips.nl/acties
De link naar Philips toe werkt nu in elk geval nog niet.
Actie loopt geloof van 27-11-2010 tm 2-1-2011
Mijn tv is gisteren door de lokale reparateur meegenomen, heeft foto's genomen van de heldere 5mm dikke streep op het scherm, zal waarschijnlijk nieuw display worden...Anoniem: 384443 schreef op maandag 22 november 2010 @ 08:55:
[...]
Ik heb dit ook (40pfl9705/12, productieweek 40), eerste maal opgemerkt tijdens de Blu-Ray film 'Prince of Persia' (BDP8000), vooral heel duidelijk met een donkere voorgrond en heldere achtergrond. Deze lijn is altijd aanwezig maar pas heel goed zichtbaar met bovenvermelde voorgrond en achtergrond. Dus ook bij gewone digitale tv-uitzendingen en dan heel duidelijk bij HD digitale tv-uitzendingen. Zijn er nog mensen die dit hebben vastgesteld? Volgens mij een hardware probleem. Ik overweeg om customer care te verwittigen. Als je er éénmaal begint op te letten dan wordt het storend.
Dus iedereen met verticale streep aan de rechterrand, direct consumer care verwittigen want in Eindhoven hadden ze er nog geen weet van.
Ik post opnieuw als ik mijn tv terug heb of nieuws heb.
Anoniem: 385180
beste lot genoten,
Ik heb ook het parade paardje van Philips gekocht.
a 4 maanden wachten kreeg ik mijn 46pfl9705h/12
Dit zijn mijn bevindigen en ervaringen.
ik heb vanaf dag 1 last gehad van een tikkend geluid in de speakers
dit krijg je alleen als je de tv een aantal uren aan heb staan.
ook heb ik last van de uitval van 2 seconden
er is nog meer.
als het donker is dan zag ik een een soort van wolkjes in het licht en donker
ook zie ik vaak een soort geflikker van kleuren bij de grijs,zwart tinten.
dit kan misschien een instellings probleem zijn?
weet iemnad hiervoor de oplossing?
ik heb mijn TV bekabeld aan gesloten op mijn router, helaas vind hij de computer alleen als ik de stekker er in stop.als hij even geen communicatie met de router heeft vind hij ook de computer niet meer.
moet ik opnieuw de ethernet stekker erin stoppen en voila hij vind de mediaplayer weer.
ik heb dit euvel meteen vermeld
E-care is bij mij thuis geweest en heeft het hele moederbord vervangen.
nog steeds de zelfde problemen.
ik heb inmiddels tig keer contact met Philips gehad,maar deze toch wel aardige mensen kunnen mij ook niet helpen. dit doet het ingehuurde bedrijf E-care in mijn geval zit deze in leiden.
vandaag ben ik gebeld door E-care.
het blijkt dus dat de Philips fabriek druk bezig is met het oplossen voor de speaker problemen.
ze hebben hier nog geen oplossing voor!
ze hebben godve.... een Eisa award gekregen voor een tv die niet nabehoren werkt.
ze zijn gewoon de verkoop gestart wetende dat de tv nog niet hlemaal goed was.
alsof de tv een goedkoop broodje is.
ik ben nu echt klaar mee en wil gewoon een nieuwe tv die goed is.
het is dat de ambilight zo verschrikkelijk mooi is, anders had ik hem meteen ingeruild voor een ander merk
p.s.
ik heb ook de nieuwe bdp9600
en de PTA02 erbij gekocht
(nog) geen problemen met 3D ook niet met ziggo 3D kanaal.
Groeten en sterkte
Jim
Ik heb ook het parade paardje van Philips gekocht.
a 4 maanden wachten kreeg ik mijn 46pfl9705h/12
Dit zijn mijn bevindigen en ervaringen.
ik heb vanaf dag 1 last gehad van een tikkend geluid in de speakers
dit krijg je alleen als je de tv een aantal uren aan heb staan.
er is nog meer.
als het donker is dan zag ik een een soort van wolkjes in het licht en donker
ook zie ik vaak een soort geflikker van kleuren bij de grijs,zwart tinten.
dit kan misschien een instellings probleem zijn?
weet iemnad hiervoor de oplossing?
ik heb mijn TV bekabeld aan gesloten op mijn router, helaas vind hij de computer alleen als ik de stekker er in stop.als hij even geen communicatie met de router heeft vind hij ook de computer niet meer.
moet ik opnieuw de ethernet stekker erin stoppen en voila hij vind de mediaplayer weer.
ik heb dit euvel meteen vermeld
ik heb inmiddels tig keer contact met Philips gehad,maar deze toch wel aardige mensen kunnen mij ook niet helpen. dit doet het ingehuurde bedrijf E-care in mijn geval zit deze in leiden.
vandaag ben ik gebeld door E-care.
het blijkt dus dat de Philips fabriek druk bezig is met het oplossen voor de speaker problemen.
ze hebben hier nog geen oplossing voor!
ze hebben godve.... een Eisa award gekregen voor een tv die niet nabehoren werkt.
ze zijn gewoon de verkoop gestart wetende dat de tv nog niet hlemaal goed was.
alsof de tv een goedkoop broodje is.
ik ben nu echt klaar mee en wil gewoon een nieuwe tv die goed is.
het is dat de ambilight zo verschrikkelijk mooi is, anders had ik hem meteen ingeruild voor een ander merk
p.s.
ik heb ook de nieuwe bdp9600
Groeten en sterkte
Jim
Begrijp ik hieruit dat na vervanging moederbord er nog steeds geluidsuitval is ??? Zo ja, dan wordt mijn vermoeden alleen maar sterker dat het een software matig probleem is. Wordt zelfs door monteurs gezegd bij andere forumleden.Anoniem: 385180 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 11:48:
beste lot genoten,
Groeten en sterkte
Jim
Alleen Philips wil dit tot op heden nog niet voor 100 procent bevestigen. Zie mijn eerdere posting hierover.
Inderdaad Philips is hard bezig dit op te lossen.
Ik heb het vervangen van mijn moederbord (is besteld) even in de wacht gezet tot ik nader bericht van Philips heb.
Ik heb gelukkig alleen last van geluidsproblemen. Beeld, ambilight etc is bij mij goed.
[ Voor 5% gewijzigd door H.Saes op 27-11-2010 12:13 ]
Anoniem: 369665
Jim,Anoniem: 385180 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 11:48:
beste lot genoten,
Groeten en sterkte
Jim
kan je zeggen hoe bij jou 3d ziggo kanaal ingesteld is?...een film werkt wel maar bij het 3d kanaal gebeurd er 0,0...niets..njente.
Tevens vind ik dat de brillen even moeten "focussen" tijdens de film..erg irritant hierdoor zie je onscherp en soms dubbel..heb jij dit ook?..
of iemand anders die dit leest...als er een oplossing voor is hoor ik het graag.
Ohja...het is ook nog zo dat de bril(len) steeds schakelt van licht naar donker beeld.
Al met al nog niet echt super te noemen, buiten het feit dat 3d echt supergaaf is!
Als de bril blijft schakelen van licht naar donker heb je een defecte serie. Heb ik ook gehad en retour winkel. Omgeruild voor andere brillen. Brillen bleken niet automatisch uit te schakelen bij geen 3D.Anoniem: 369665 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:12:
[...]
Jim,
kan je zeggen hoe bij jou 3d ziggo kanaal ingesteld is?...een film werkt wel maar bij het 3d kanaal gebeurd er 0,0...niets..njente.
Tevens vind ik dat de brillen even moeten "focussen" tijdens de film..erg irritant hierdoor zie je onscherp en soms dubbel..heb jij dit ook?..
of iemand anders die dit leest...als er een oplossing voor is hoor ik het graag.
Ohja...het is ook nog zo dat de bril(len) steeds schakelt van licht naar donker beeld.
Al met al nog niet echt super te noemen, buiten het feit dat 3d echt supergaaf is!
Dus brillen even controleren in bv een andere ruimte (buiten bereik zender) Als de brillen licht-donker blijven schakelen heb je defecte brillen.
Als je bedoelt dat de brillen tijdens het kijken naar 3D knipperen heb je ook een foute serie. Aan de hand van het serienummer na te gaan bij Philips. In dit forum is hier genoeg over geschreven.
Anoniem: 322002
Ik heb de 40PFL9705 nu 1 week en heb ook last van het lamellen effect. Ik heb een DVD gepakt en een scene opgezocht waarbij het goed zichtbaar was. Toen op pauze gezet en gaan spelen met de instellingen. Tot mijn verbazing waren de verticale strepen bij de setting MPEG artefact op "uit" nagenoeg verdwenen. Een duidelijk verschil dus. Ik ga Technorep toch vragen of dit normaal is.Anoniem: 382705 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 07:23:
Heb sinds kort een 46" 9705 ....
- Een soort verticaal lamellen effect wanneer er een groot egaal vlak in beeld is.
Zijn er lotgenoten?
Hebben andere bezitters van de 9705 ook deze lamellen bij de stand MPEG artefact op "aan" (medium of een andere "aan" setting)
Ik heb mijn settings nog niet optimaal maar merk wel dat je met de juiste setttings wel wat kan bereiken.
Groet,
Maarten
Hallo! Kan iemand mij precies vertellen waar die streepjes code zou moeten staan? Ik heb met een zaklamp door alle roosters gekeken, maar kan hem vooralsnog niet vinden.pielle007 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:47:
[...]
Jup heb hem gevonden op pagina 86 schreef RWANROOY:
" De monteur die de tv kwam ophalen zei dat het slechte 3D beeld (ghosting) te maken zou hebben met het paneel van de tv. Je kunt aan de achterkant van de tv door de plastic behuizing heenkijken zodat je sticker met streepjescode achterop het paneel kunt zien. Bij deze streepjescode (vierkant) zouden 2 of 3 puntjes moeten staan. Deze stonden niet op die van mij dus hij zou het paneel moeten vervangen. Ik hou je op de hoogte. Ik snap trouwens niet dat philips panelen die niet geschikt zouden zijn voor 3D toch in een 3D tv zetten. Waarschijnlijk zijn ze hier later achter gekomen. "
Mvg Remco
Maarten,Anoniem: 322002 schreef op zondag 28 november 2010 @ 00:06:
[...]
Ik heb de 40PFL9705 nu 1 week en heb ook last van het lamellen effect. Ik heb een DVD gepakt en een scene opgezocht waarbij het goed zichtbaar was. Toen op pauze gezet en gaan spelen met de instellingen. Tot mijn verbazing waren de verticale strepen bij de setting MPEG artefact op "uit" nagenoeg verdwenen. Een duidelijk verschil dus. Ik ga Technorep toch vragen of dit normaal is.
Hebben andere bezitters van de 9705 ook deze lamellen bij de stand MPEG artefact op "aan" (medium of een andere "aan" setting)
Ik heb mijn settings nog niet optimaal maar merk wel dat je met de juiste setttings wel wat kan bereiken.
Groet,
Maarten
Zoek eens in het forum. Is genoeg over geschreven. (tags; o.a. banding, lamellen)
Kan iemand mij advies geven. Ik wil binnenkort een nieuwe tv aanschaffen. Na uren lees en zoekwerk blijven er 2 in mijn gedachte over:
de Philips 46PFL9705 of Panasonic P47/50 VT20E
Ik heb momenteel nog alleen analoog tv, extra digitale box van upc kan geregeld worden (afhankelijk van hoe slecht het analoge beeld is...). Verder wordt er zo af en toe bray afgespeeld, maar grotendeels zal het dvd blijven en zelfs rmvb files. De PS3 komt er ook op.
Ik heb zelf een hekel aan de tig instellingen waarmee je in begin zeker elke keer mee zit te spelen. Aan de ene kant wel goed dat je zoveel kunt instellen, maar aan de andere kant jammer dat de techniek zo ver is, dat je niet out of the box stekker erin en een paar voorgeprogrammeerde instellingen kan uit kiezen dat het beeld gelijk supergaaf is.
Ik heb nog een 60" LG plasma staan, daar zit de digitale upc box op met hd kanalen. Is mooi, maar geeft mij nog geen wow effect. Enige wat ik superhandig vind is dat je de instellingen per sourcekanaal kan wijzigen en opslaan. Wel logisch natuurlijk, zal bijv heel andere instellingen gebruiken op de Asus O'Play waar ik mijn rmvb files afspeel dan op de bray.
Na tig reviews, ben ik eigenlijk nog steeds niet uit. Heb recentelijk nog een 27" Asus VQ276 monitor gehaald. De reviews waren veel belovend, maar uiteindleijk vond ik het toch nog tegenvallen irl.
De Philips is een stukduurder, voor dezelfde prijs krijg ik bij de Philips maar 47" en de Pana 50". Tevens heeft Pana nog een aktie lopen dat ik een gratis bray speler erbij krijgt twv >200,-
Kijk afstand is 3 meter. Wie o wie kan mij tips geven welke en waarom ik juist die moet nemen?
de Philips 46PFL9705 of Panasonic P47/50 VT20E
Ik heb momenteel nog alleen analoog tv, extra digitale box van upc kan geregeld worden (afhankelijk van hoe slecht het analoge beeld is...). Verder wordt er zo af en toe bray afgespeeld, maar grotendeels zal het dvd blijven en zelfs rmvb files. De PS3 komt er ook op.
Ik heb zelf een hekel aan de tig instellingen waarmee je in begin zeker elke keer mee zit te spelen. Aan de ene kant wel goed dat je zoveel kunt instellen, maar aan de andere kant jammer dat de techniek zo ver is, dat je niet out of the box stekker erin en een paar voorgeprogrammeerde instellingen kan uit kiezen dat het beeld gelijk supergaaf is.
Ik heb nog een 60" LG plasma staan, daar zit de digitale upc box op met hd kanalen. Is mooi, maar geeft mij nog geen wow effect. Enige wat ik superhandig vind is dat je de instellingen per sourcekanaal kan wijzigen en opslaan. Wel logisch natuurlijk, zal bijv heel andere instellingen gebruiken op de Asus O'Play waar ik mijn rmvb files afspeel dan op de bray.
Na tig reviews, ben ik eigenlijk nog steeds niet uit. Heb recentelijk nog een 27" Asus VQ276 monitor gehaald. De reviews waren veel belovend, maar uiteindleijk vond ik het toch nog tegenvallen irl.
De Philips is een stukduurder, voor dezelfde prijs krijg ik bij de Philips maar 47" en de Pana 50". Tevens heeft Pana nog een aktie lopen dat ik een gratis bray speler erbij krijgt twv >200,-
Kijk afstand is 3 meter. Wie o wie kan mij tips geven welke en waarom ik juist die moet nemen?
Anoniem: 385180
Hey lotgenoten.
het is inderedaat zo dat het vervangen van het moederbord niks helpt m.b.t. het uitvallen van de speakers en het klikkende geluid.
mijn tv startte daarna wel sneller op, toen ik weer philips belde met dit probleem, zeiden ze tegen mij dat ik de nieuwste software erop moest zetten eindigt op 025
op det tv stond nog de 023 versie
nu moet je eens opletten
bij mij is de tv langzamer geworden, met het opstarten nadat ik de sofware had geupgrade
eerst wordt mijn scherm wit met philips erin dan wordt hij zwart met philips erin en daana gaat hij pas aan.
ook als ik mijn tv nu uitschakel en daarna weer aan zet start het eerst weer helemaal opnieuw op
terwijl de tv, toen het nieuwe moederbord er net in zat,meteen opstarten zonder het witte scherm.
hij wordt dus trager i.p.v.sneller met de upgrades,,,dit in mijn geval dan.
wat de3d betfreft je kan de bril via je tv instellen (configuratie)op naast elkaar.
dan kan je gewoon 3d op ziggo kijken.
gr
Jim
het is inderedaat zo dat het vervangen van het moederbord niks helpt m.b.t. het uitvallen van de speakers en het klikkende geluid.
mijn tv startte daarna wel sneller op, toen ik weer philips belde met dit probleem, zeiden ze tegen mij dat ik de nieuwste software erop moest zetten eindigt op 025
nu moet je eens opletten
bij mij is de tv langzamer geworden, met het opstarten nadat ik de sofware had geupgrade
eerst wordt mijn scherm wit met philips erin dan wordt hij zwart met philips erin en daana gaat hij pas aan.
ook als ik mijn tv nu uitschakel en daarna weer aan zet start het eerst weer helemaal opnieuw op
terwijl de tv, toen het nieuwe moederbord er net in zat,meteen opstarten zonder het witte scherm.
wat de3d betfreft je kan de bril via je tv instellen (configuratie)op naast elkaar.
gr
Jim
Dat opstarten wil ik nog wel iets over kwijt.Anoniem: 385180 schreef op zondag 28 november 2010 @ 14:47:
Hey lotgenoten.
nu moet je eens opletten
gr
Jim
Bij mij start hij verschillend op, de ene keer alleen wit scherm met zwarte "PHILIPS" logo, de andere keer zowel wit als zwart met logo en soms heb ik na een paar seconden direct beeld zonder "PHILIPS" logo.
Dit alles varieerd zonder logica en dat heeft hij vanaf het begin al gedaan met alle software versie's.
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
Anoniem: 374773
Afgelopen donderdag is het paneel vervangen, heb dit weekend veel 3D gekeken en de problemen zijn inderdaad opgelost. De kwaliteit is goed te noemen.
Er zit nog wel wat ghosting in, maar hangt ook erg van de uitzending af. Ben eigenlijk heel tevreden nu met de 3D en hoop dat er in de komende updates nog wat verbeteringen komen.
Heb ook de indruk dat het "flikkeren" van de achtergrond led's eigenlijk niet meer voorkomt, maar omdat dat niet altijd is, is het moeilijk te beoordelen.
Update: Flikkeren is inderdaad weg, gisteravond bij Studio Voetbal, het haar van Ronald Waterreus "knipperde" altijd, nu niet meer!
Er zit nog wel wat ghosting in, maar hangt ook erg van de uitzending af. Ben eigenlijk heel tevreden nu met de 3D en hoop dat er in de komende updates nog wat verbeteringen komen.
Heb ook de indruk dat het "flikkeren" van de achtergrond led's eigenlijk niet meer voorkomt, maar omdat dat niet altijd is, is het moeilijk te beoordelen.
Update: Flikkeren is inderdaad weg, gisteravond bij Studio Voetbal, het haar van Ronald Waterreus "knipperde" altijd, nu niet meer!
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 374773 op 29-11-2010 10:34 ]
Beste tv kijkers,
Ik heb sinds 3 weken de 46PFL9705/12.
Wat een beeld, wat een scherpte.
Dit exemplaar is van week 40/2010.
Geen gepiep, een lichte zoem van de ambilight.
Als ik die uitzet is het weg.
Maar dat doen we dus niet, geen issue verder.
Ik hoor het erg zacht.
Net-tv werkt prima.
Geen enkele klacht over de tv, ik gebruik een Cisco HD-DVR mediabox van UPC.
2x een 3D film gekeken vanaf UPC on demand, ook prima, geen haperingen o.i.d.
Wat ik wel heb is dat het geluid soms 1 seconde wegvalt bij tv programma's.
Dat kan soms 1 uur niet het geval zijn, soms een paar keer per minuut.
Volgens een UPC monteur ligt dat aan de HD-DVR mediabox.
Sommige boxen hebben problemen met sommige tv's.
Heeft iemand van jullie dit zelfde probleem (gehad).
Wat is de oplossing geweest?
Groet,
Harry.
Ik hoor het erg zacht.
Net-tv werkt prima.
Groet,
Harry.
Hallo allemaal! 
Veel wordt er geklaagd over de verticale banden/strepen, vooral te zien in lichtere vlakken.
Weinig hoor ik echter over horizontale en verticale "banden", veroorzaakt door het niet egaal dimmen van het "Dynamic Backlight", vooral te zien in schaduwen/nachtopnamen, maar ook in donkerdere kleuren:

Dit probleem is naar mijn mening veel erger dan het eerste, aangezien het veel meer opvalt en soms schemer-beelden echt verpest! Laatst de donkere openingsscène van Harry Potter I gezien: bah!
Het bovenstaande beeld is hier een voorbeeld van. Dit is een "egaal" (tenminste dat zou het moeten zijn) donkergroen beeld, ter verduidelijking van wat ik bedoel. Het is in donkere filmbeelden voor mijn camera niet mogelijk om een goede opname te maken, maar het idee is hetzelfde: een licht deel van het beeld en een donker deel, met in het donkere deel een duidelijk niet egale, streperige belichting door de LEDs (kunnen zowel horizontale als verticale strepen zijn). Zet je "Dynamic Backlight" uit, dan zijn de strepen weg, maar ja... Dat is nou ook niet de bedoeling natuurlijk.
Herkennen jullie dit probleem?... En hebben jullie het ook al bij Philips gerapporteerd?... Ik hoop echt dat het opgelost kan worden, hopelijk in de volgende firmware, want... Voor mij is dit niet acceptabel...
Wat is jullie mening?
Alvast bedankt!
Freddy
Veel wordt er geklaagd over de verticale banden/strepen, vooral te zien in lichtere vlakken.
Weinig hoor ik echter over horizontale en verticale "banden", veroorzaakt door het niet egaal dimmen van het "Dynamic Backlight", vooral te zien in schaduwen/nachtopnamen, maar ook in donkerdere kleuren:
Dit probleem is naar mijn mening veel erger dan het eerste, aangezien het veel meer opvalt en soms schemer-beelden echt verpest! Laatst de donkere openingsscène van Harry Potter I gezien: bah!
Het bovenstaande beeld is hier een voorbeeld van. Dit is een "egaal" (tenminste dat zou het moeten zijn) donkergroen beeld, ter verduidelijking van wat ik bedoel. Het is in donkere filmbeelden voor mijn camera niet mogelijk om een goede opname te maken, maar het idee is hetzelfde: een licht deel van het beeld en een donker deel, met in het donkere deel een duidelijk niet egale, streperige belichting door de LEDs (kunnen zowel horizontale als verticale strepen zijn). Zet je "Dynamic Backlight" uit, dan zijn de strepen weg, maar ja... Dat is nou ook niet de bedoeling natuurlijk.
Herkennen jullie dit probleem?... En hebben jullie het ook al bij Philips gerapporteerd?... Ik hoop echt dat het opgelost kan worden, hopelijk in de volgende firmware, want... Voor mij is dit niet acceptabel...
Alvast bedankt!
Freddy
[ Voor 4% gewijzigd door Freddy2 op 29-11-2010 17:34 ]
Nog steeds geen BDP7500 uit de vorige Eisa aktie.... Nog meer mensen die wachten?
Heb al gebeld, zit "gewoon" in het systeem afwachten komt allemaal in orde meneer. Er is wat achterstand in de verzending.
Heb al gebeld, zit "gewoon" in het systeem afwachten komt allemaal in orde meneer. Er is wat achterstand in de verzending.
Zie dit forum. Geluidsuitval melden bij Philips.Heeft verm. niets met je box te maken. Ik heb hetzelfde probleem en nog enkele anderen. Philips is hard bezig aan een oplossing. Vervangen moederbord bleek niet te helpen. Maar in ieder geval melden bij Philips zodat er druk op de ketel komt.HarZut schreef op maandag 29 november 2010 @ 14:13:
Beste tv kijkers,
Ik hoor het erg zacht.
Net-tv werkt prima.
Groet,
Harry.
[ Voor 10% gewijzigd door H.Saes op 30-11-2010 01:49 ]
@H.Seas
Hoe is het dan te verklaren dat het geluid niet wegvalt als ik via de scart aansluiting luister of analoog de coax in mijn tv plug?
Hoe is het dan te verklaren dat het geluid niet wegvalt als ik via de scart aansluiting luister of analoog de coax in mijn tv plug?
Misschien toevallig. Bij mij valt het geluid bij ALLE bronnen weg. Ook TV via coax. Scart gebruik ik niet. Ik dacht ook eerst dat het alleen bij HDMI bronnen was. Toen heb ik gewoon een avond lang naar de kabel via coax gekeken. En ja hoor. Ook daar uitvallen. Bij mij is een bepaald patroon te herkennen. 1 dag veel uitvallen en dan 4 of 5 dagen niets.HarZut schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:04:
@H.Seas
Een andere mogelijkheid is dat jij inderdaad toch problemen hebt met jouw box. Ik kan daar niet over oordelen. Het feit is echter dat jij precies dezelfde verschijnselen hebt als zo vele lotgenoten hier. Maar het nader te onderzoeken kan nooit kwaad. Mogelijk even hier een vraag stellen naar ervaringen door forumleden met dezelfde box ??
[ Voor 21% gewijzigd door H.Saes op 30-11-2010 11:59 ]
Die vraag had ik nu juist al gesteld in mijn post van 29 nov.
Maar nogmaals: wie heeft er ook last van het wegvallen van het geluid (1sec.) bij het gebruik van een Cisco HD+DVR mediabox van UPc?
Maar nogmaals: wie heeft er ook last van het wegvallen van het geluid (1sec.) bij het gebruik van een Cisco HD+DVR mediabox van UPc?
Anoniem: 378712
Ik heb hetzelfde probleem met de Cisco HD+DVR mediabox van UPc via HDMI(2)HarZut schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:49:
geluid van de Cisco HD+DVR mediabox van UPc via de optical link naar de BOSE 321 heeft GEEN uitval verschijnselen.
Je hebt al reactie gehad. Blijft het feit dat ik vind dat je alles probleemloos moet kunnen aansluiten op dit toestel zonder geluidsuitval.HarZut schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:49:
[ Voor 18% gewijzigd door H.Saes op 30-11-2010 20:13 ]
@H.Saes
Het moet zeker werken onder alle omstandigheden, daar heb je helemaal gelijk in.
Ik ben op zoek naar de veroorzaker, UPC mediabox of TV?
Het moet zeker werken onder alle omstandigheden, daar heb je helemaal gelijk in.
@ Harzut
Jouw geluids uitvallen dienen aangemeld worden bij Philips voor t geval je dit nog niet hebt gedaan.
In dit forum is door verschillende gebruikers de geluids uitvallen aangemeld. Dr zijn met mensen CAM modules, HD pvr en pvr via ziggo / upc en sateliet en via reguliere kabel, ikzelf heb t ook bij de xbox 360 en de home cinema. Die duur is soms idd 1 sec en soms 3, dan gaat t 1 week goed en t andere moment wel 5x in een half uur.
Mijn mobo is inmiddels vervangen (en paneel maar dit was voor een andere oorzaak) maar dit heeft geen zin gehad. Mij is bevestigd door verschillende mensen binnen technorep dat t een softwarematig probleem is van de TV. Mijn melding voor de geluidsuitvallen staat bij technorep in recall... totdat Philips komt met DE oplossing
Jouw geluids uitvallen dienen aangemeld worden bij Philips voor t geval je dit nog niet hebt gedaan.
In dit forum is door verschillende gebruikers de geluids uitvallen aangemeld. Dr zijn met mensen CAM modules, HD pvr en pvr via ziggo / upc en sateliet en via reguliere kabel, ikzelf heb t ook bij de xbox 360 en de home cinema. Die duur is soms idd 1 sec en soms 3, dan gaat t 1 week goed en t andere moment wel 5x in een half uur.
Mijn mobo is inmiddels vervangen (en paneel maar dit was voor een andere oorzaak) maar dit heeft geen zin gehad. Mij is bevestigd door verschillende mensen binnen technorep dat t een softwarematig probleem is van de TV. Mijn melding voor de geluidsuitvallen staat bij technorep in recall... totdat Philips komt met DE oplossing
Hier hetzelfde wat Pielle zegt. Uitval op alle bronnen. TV, digitale schotelontvanger, Bluray (Philips) en DVD. Ik gebruik alleen geen CAM.HarZut schreef op woensdag 01 december 2010 @ 00:22:
@H.Saes
Een tijd geleden heb ik Philips een mail gestuurd met de vraag of het nog wel zin had om het moederbord te vervangen terwijl het probleem met de geluids uitvallen waarschijnlijk softwarematig is.
Onderstaand antwoord ontvangen;
"Deze reparatie kan sowieso worden uitgevoerd. Het is inderdaad zo dat de veroorzaker van dit probleem mogelijk kan worden uitgeschakeld door een aanpassing van de software. Dat wil echter niet zeggen dat het moederbord van uw tv niet defect is geraakt. Ik verwacht dat een combinatie van beide acties (reparatie en softwareupdate) ervoor gaat zorgen dat uw televisie weer optimaal functioneerd. De reparateurs die zijn ingeschakeld om uw televisie te repareren zijn ook op de hoogte van de problemen die zich aan televisies voordoen, wat de oorzaken ervan zijn en hoe ze kunnen worden opgelost. Sterker: zij zijn voor een groot gedeelte degene die ze opsporen, vastleggen en oplossen. U hoeft dus niet bang te zijn dat onze reparateurs handelingen zullen uitvoeren die nergens goed voor zijn."
Nou hoop ik alleen dat tegen de tijd dat mijn moederbord vervangen wordt er ook een software oplossing is. Zo niet zal ook het nieuwe moederbord mogelijk een defect krijgen. Heb nu wel het idee dat ze de veroorzaker van dit probleem op het spoor zijn.
Onderstaand antwoord ontvangen;
"Deze reparatie kan sowieso worden uitgevoerd. Het is inderdaad zo dat de veroorzaker van dit probleem mogelijk kan worden uitgeschakeld door een aanpassing van de software. Dat wil echter niet zeggen dat het moederbord van uw tv niet defect is geraakt. Ik verwacht dat een combinatie van beide acties (reparatie en softwareupdate) ervoor gaat zorgen dat uw televisie weer optimaal functioneerd. De reparateurs die zijn ingeschakeld om uw televisie te repareren zijn ook op de hoogte van de problemen die zich aan televisies voordoen, wat de oorzaken ervan zijn en hoe ze kunnen worden opgelost. Sterker: zij zijn voor een groot gedeelte degene die ze opsporen, vastleggen en oplossen. U hoeft dus niet bang te zijn dat onze reparateurs handelingen zullen uitvoeren die nergens goed voor zijn."
Nou hoop ik alleen dat tegen de tijd dat mijn moederbord vervangen wordt er ook een software oplossing is. Zo niet zal ook het nieuwe moederbord mogelijk een defect krijgen. Heb nu wel het idee dat ze de veroorzaker van dit probleem op het spoor zijn.
Anoniem: 223174
Geluidsprobleem. Aan het lijstje van mogelijke oorzaken dat het geluid 1 a 2 seconden wegvalt kan er aan toegevoegd worden dat als je op de voet tikt ook het geluid 1 a 2 seconden wegvalt. Ik kwam erachter toen ik het deurtje van de TV kast dicht deed. Dit lijkt mij meer een defect in het moederbord. Zijn er meer mensen die deze storing hebben?? Dus even hard tikken op de voet ! Het betreft een 40PFL9705 trouwens.
Zal ik vanavond proberen.Anoniem: 223174 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:25:
Geluidsprobleem. Aan het lijstje van mogelijke oorzaken dat het geluid 1 a 2 seconden wegvalt kan er aan toegevoegd worden dat als je op de voet tikt ook het geluid 1 a 2 seconden wegvalt. Ik kwam erachter toen ik het deurtje van de TV kast dicht deed. Dit lijkt mij meer een defect in het moederbord. Zijn er meer mensen die deze storing hebben?? Dus even hard tikken op de voet ! Het betreft een 40PFL9705 trouwens.
Ik heb de 40pfl9705h nu drie maanden in mijn bezit. Ik durf te stellen dat ik een kritische kijker ben en ik heb dit toestel ook uitvoerig vergeleken met andere merken. Behalve het bekende "piep probleem" (opgelost) herken ik ook geen enkele van de in dit forum genoemde problemen en al met al ben ik bijzonder tevreden. Het enige minpunt aan dit toestel vind ik de ronduit slechte kijkhoek, maar dit had ik al voor mijn aankoop opgemerkt en voor lief genomen.
Ik heb nog geen gebruik gemaakt van 3D, dus daar kan ik verder ook niet over oordelen.
Ik heb wat 3D betreft nog wel een vraag: Zijn er mensen die dit toestel gebruiken in combinatie met een 3D blu-ray speler van een ander merk dan Philips en wat zijn de ervaringen? Ik overweeg namelijk de Philips BDP7500B2/12 aan te schaffen, maar ik heb in het verleden nogal slechte ervaringen gehad met Philips DVD spelers. Ik heb wel zeer goede ervaringen met merken als Sony en Panasonic, maar vraag mij af of hun 3D blu-ray spelers goed zullen "matchen" met mijn Philips TV.
Ik heb nog geen gebruik gemaakt van 3D, dus daar kan ik verder ook niet over oordelen.
Ik heb wat 3D betreft nog wel een vraag: Zijn er mensen die dit toestel gebruiken in combinatie met een 3D blu-ray speler van een ander merk dan Philips en wat zijn de ervaringen? Ik overweeg namelijk de Philips BDP7500B2/12 aan te schaffen, maar ik heb in het verleden nogal slechte ervaringen gehad met Philips DVD spelers. Ik heb wel zeer goede ervaringen met merken als Sony en Panasonic, maar vraag mij af of hun 3D blu-ray spelers goed zullen "matchen" met mijn Philips TV.
Prima toch als jouw TV het prima doet. Wat betreft de andere merken spelers. Ik heb een Denon DVD speler aangesloten en heb geen problemen. Alleen heb je dan geen easy-link mogelijkheden. Maar dat moet verder geen bezwaar zijn. Handmatig selecteren van de bron is simpel. Ik heb wel een Philips bluray. Ik heb ooit eens op beiden een gewone DVD afgespeelt en zag geen verschil in beeldkwaliteit. 3D spelers heb ik geen ervaring mee. Een winkel met een goede service kan mogelijk wel iets regelen dat je e.e.a. kunt testen. Kwestie van even aansluiten.Seafox schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:06:
Ik heb de 40pfl9705h nu drie maanden in mijn bezit. Ik durf te stellen dat ik een kritische kijker ben en ik heb dit toestel ook uitvoerig vergeleken met andere merken. Behalve het bekende "piep probleem" (opgelost) herken ik ook geen enkele van de in dit forum genoemde problemen en al met al ben ik bijzonder tevreden. Het enige minpunt aan dit toestel vind ik de ronduit slechte kijkhoek, maar dit had ik al voor mijn aankoop opgemerkt en voor lief genomen.
Heb zelf in het verleden ook wat problemen gehad met de (laser)duurzaamheid van Philips spelers. Vandaar de DENON. Hoop dat ik met de blurayspeler van Philips meer geluk heb. Tot nu toe tevreden.
[ Voor 5% gewijzigd door H.Saes op 02-12-2010 14:23 ]
Ik heb het even gehad met Philips Consumer Electronics.
Op basis van de EISA award en de 3D mogelijkheden had ik besloten om de 46PFL9705 aan te schaffen. De gebeurtenissen voor zover:
1. Hoogfrequente piep aanwezig door productiefout, reparatie uitgevoerd aan ambilight hardware
2. Zeer sterke 3D ghosting aanwezig, twee van de vier aangeschafte 3D brillen uit een foute serie, ter vervanging opgestuurd.
3. TV geheel vervangen vanwege ongeschikt LCD panel, nieuwe TV minder sterke 3D ghosting, nog steeds niet OK
4. E-Care heeft opdracht gekregen van Philips om een reparatie uit te voeren, volgens technische dienst heeft het component geen invloed op 3D kwaliteit
5. E-Care escalleert de service call, 3D zal on site geevalueerd worden met team van deskundigen met een test kit.
6. Annulering van de evaluatie, vergelijkbaar geval kan technisch niet door E-Care opgelost worden. Contact opgenomen met Philips helpdesk, beloven dat ik wordt teruggebeld door iemand die me hierover te woord kan staan, na een week nog geen telefoontje.
7. Vandaag na bijna twee maanden de twee vervangende 3D brillen aangekomen, wederom van de foute serie!!!
8. Philips helpdesk weigert me door te schakelen met superieuren, en geeft aan dat zij hetzelfde antwoord zullen geven, dat ik blijkbaar geduld moet tonen totdat ze het probleem kunnen oplossen
Dus kort samenvattend
1. Philips adverteert en verkoopt de 46PFL9705 als een 3D geschikt apparaat
2. Philips weet geruime tijd dat er grote problemen zijn met 3D
3. Philips kiest ervoor om niet de publiciteit te zoeken om (potentiele) consumenten op de hoogte te stellen van dit probleem
4. Philips heeft op dit moment geen technische oplossing voor het 3D probleem
5. Philips geeft geen inzage in de termijn waarop dit probleem opgelost gaat worden, of de voortgang
6. Philips verkoopt nog steeds de 46PFL9705 aangeprezen als 3D ready
Dit alles komt bij mij over alsof Philips de (3D) problemen bewust achterhoudt en hiermee haar klanten misleidt met valse beloftes. Dan heb ik nog niet de problemen opgenoemd als abnormale flikkeringen van het dynamisch backlight, geluidsproblemen, ontbreken van programmainformatie bij zappen, gebrekkige aspect ratio instellingen voor 4:3 uitzendingen en de vele andere problemen die op dit forum reeds genoemd zijn.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij voor diegenen die tevreden zijn over dit toestel, en het toestel heeft zeker de potentie om mij ook tevreden te stellen wanneer de technische specificaties kloppen met het geadverteerde. Maar wanneer Philips het niet adequaat wenst te escaleren en hier publiekelijk melding van durft te maken, wie anders dan de gedupeerden? Maar hoe pakt men dat aan?
Graag jullie mening...
Op basis van de EISA award en de 3D mogelijkheden had ik besloten om de 46PFL9705 aan te schaffen. De gebeurtenissen voor zover:
1. Hoogfrequente piep aanwezig door productiefout, reparatie uitgevoerd aan ambilight hardware
2. Zeer sterke 3D ghosting aanwezig, twee van de vier aangeschafte 3D brillen uit een foute serie, ter vervanging opgestuurd.
3. TV geheel vervangen vanwege ongeschikt LCD panel, nieuwe TV minder sterke 3D ghosting, nog steeds niet OK
4. E-Care heeft opdracht gekregen van Philips om een reparatie uit te voeren, volgens technische dienst heeft het component geen invloed op 3D kwaliteit
5. E-Care escalleert de service call, 3D zal on site geevalueerd worden met team van deskundigen met een test kit.
6. Annulering van de evaluatie, vergelijkbaar geval kan technisch niet door E-Care opgelost worden. Contact opgenomen met Philips helpdesk, beloven dat ik wordt teruggebeld door iemand die me hierover te woord kan staan, na een week nog geen telefoontje.
7. Vandaag na bijna twee maanden de twee vervangende 3D brillen aangekomen, wederom van de foute serie!!!
8. Philips helpdesk weigert me door te schakelen met superieuren, en geeft aan dat zij hetzelfde antwoord zullen geven, dat ik blijkbaar geduld moet tonen totdat ze het probleem kunnen oplossen
Dus kort samenvattend
1. Philips adverteert en verkoopt de 46PFL9705 als een 3D geschikt apparaat
2. Philips weet geruime tijd dat er grote problemen zijn met 3D
3. Philips kiest ervoor om niet de publiciteit te zoeken om (potentiele) consumenten op de hoogte te stellen van dit probleem
4. Philips heeft op dit moment geen technische oplossing voor het 3D probleem
5. Philips geeft geen inzage in de termijn waarop dit probleem opgelost gaat worden, of de voortgang
6. Philips verkoopt nog steeds de 46PFL9705 aangeprezen als 3D ready
Dit alles komt bij mij over alsof Philips de (3D) problemen bewust achterhoudt en hiermee haar klanten misleidt met valse beloftes. Dan heb ik nog niet de problemen opgenoemd als abnormale flikkeringen van het dynamisch backlight, geluidsproblemen, ontbreken van programmainformatie bij zappen, gebrekkige aspect ratio instellingen voor 4:3 uitzendingen en de vele andere problemen die op dit forum reeds genoemd zijn.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij voor diegenen die tevreden zijn over dit toestel, en het toestel heeft zeker de potentie om mij ook tevreden te stellen wanneer de technische specificaties kloppen met het geadverteerde. Maar wanneer Philips het niet adequaat wenst te escaleren en hier publiekelijk melding van durft te maken, wie anders dan de gedupeerden? Maar hoe pakt men dat aan?
Graag jullie mening...
Anoniem: 334571
De 46PFL9705 is getest door FlatpanelsHD, zie hier:
http://www.flatpanelshd.c...&id=1291289229&newsletter
Wel een duidelijk verschil na calibratie.
Zijn hier lezers die dat reeds gedaan hebben of laten doen ?
Ben dus tevreden dat mijn 9704 terug is gegaan en ik nu een 9705 bezit.
Alleen het paneel wordt volgende week nog vervangen ivm 3D klachten.
http://www.flatpanelshd.c...&id=1291289229&newsletter
Wel een duidelijk verschil na calibratie.
Zijn hier lezers die dat reeds gedaan hebben of laten doen ?
Ben dus tevreden dat mijn 9704 terug is gegaan en ik nu een 9705 bezit.
Alleen het paneel wordt volgende week nog vervangen ivm 3D klachten.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 334571 op 02-12-2010 19:09 ]
Philips heeft nieuwe software geschreven voor de 9705-reeks, dit ivm de felle witte lijn rechts op het scherm. Je kan het terugvinden op de Philips-website onder de FAQ's, het is de laatste vraag bij het thema scherm.
Laat iemand reageren indien het werkt, mijn 9705 is nog bij de repairservice.
mvg
mvg
Anoniem: 381493
@ Peter_F
Graag jullie mening...
Mijn mening is om toch stappen te ondernemen richting een kassa o.i.d.
Mijn scherm hebben ze gister weer meegenomen aangezien de 3d slecht is en ook ik heb last van de local dimming.
mijn gevoel is dat ze een nieuw scherm plaatsen (is bestelD) maar dat lost het probleem niet op ben ik bang voor. Het zelfde wat jou is gebeurd peter.
Ik vind het niet acceptabel om voor zo'n duur toestel die niet voldoet aan de vooraf aangegeven specs.philips niet of nauwelijk kleur bekend.
Graag jullie mening...
Mijn mening is om toch stappen te ondernemen richting een kassa o.i.d.
Mijn scherm hebben ze gister weer meegenomen aangezien de 3d slecht is en ook ik heb last van de local dimming.
mijn gevoel is dat ze een nieuw scherm plaatsen (is bestelD) maar dat lost het probleem niet op ben ik bang voor. Het zelfde wat jou is gebeurd peter.
Ik vind het niet acceptabel om voor zo'n duur toestel die niet voldoet aan de vooraf aangegeven specs.philips niet of nauwelijk kleur bekend.
De heldere lijn lijkt inderdaad te zijn verdwenen. Ik probeer morgen nog een paar testjes te doen om het zeker te weten.Anoniem: 384443 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:14:
Philips heeft nieuwe software geschreven voor de 9705-reeks, dit ivm de felle witte lijn rechts op het scherm. Je kan het terugvinden op de Philips-website onder de FAQ's, het is de laatste vraag bij het thema scherm.
- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds
Voor de mensen die bovenstaande update niet kunnen vinden (of te lui zijn
):
http://www.p4c.philips.co...ofn="Brightlines9xx5.zip"
Ik heb hem net gedownload en ga hem nu even testen.
Update:
De update geeft een waarschuwing dat de update-versie ouder of gelijk is aan de huidige firmware.
Op dit moment heb ik er 140.25 op staan.
Heb net de nieuwe update een half uur lang gestest en dit zijn mijn bevindingen op dit moment:
De streep die helemaal rechts in beeld kwam is verdwenen. Ik dacht hem nog 2 keer gezien te hebben in een milde vorm, maar het kan ook zijn dat ik me er te erg op heb lopen concentreren om hem weer te zien.
De streep kwam eerst voor bij gewone SD uitzendingen, 16:9 HD uitzendingen en 21:9 HD uitzendingen.
Nog een positief ding is dat de ondertiteling (of deze nu helemaal wit, zwart omlijnd, bij 21:9 in het zwarte gedeelte of bij 16:9 in de film) nu wel consistent is kwa helderheid. Dit was voor deze update bij lange na niet het geval. De ondertiteling beïnvloedde bij mij het beeld van de film altijd en varieerde van licht grijs tot wit.
Wat mij helaas nu ineens opviel is dat bij Film1.3 Troy bezig was en er kwam een scène voorbij met strand en een bewolkte lucht in de avondschemer en de backlight sloeg helemaal op tilt. Het was net een discobeeld met lichte en donkere vlekken.
Misschien dat iemand dit nog eens kan bekijken via dvd of blu-ray (liefst zonder deze update). Het was 1 scène voordat de grote vechtscène op het strand begon (+/- 1,5 uur van het begin).
http://www.p4c.philips.co...ofn="Brightlines9xx5.zip"
Ik heb hem net gedownload en ga hem nu even testen.
Update:
De update geeft een waarschuwing dat de update-versie ouder of gelijk is aan de huidige firmware.
Op dit moment heb ik er 140.25 op staan.
Heb net de nieuwe update een half uur lang gestest en dit zijn mijn bevindingen op dit moment:
De streep die helemaal rechts in beeld kwam is verdwenen. Ik dacht hem nog 2 keer gezien te hebben in een milde vorm, maar het kan ook zijn dat ik me er te erg op heb lopen concentreren om hem weer te zien.
De streep kwam eerst voor bij gewone SD uitzendingen, 16:9 HD uitzendingen en 21:9 HD uitzendingen.
Nog een positief ding is dat de ondertiteling (of deze nu helemaal wit, zwart omlijnd, bij 21:9 in het zwarte gedeelte of bij 16:9 in de film) nu wel consistent is kwa helderheid. Dit was voor deze update bij lange na niet het geval. De ondertiteling beïnvloedde bij mij het beeld van de film altijd en varieerde van licht grijs tot wit.
Wat mij helaas nu ineens opviel is dat bij Film1.3 Troy bezig was en er kwam een scène voorbij met strand en een bewolkte lucht in de avondschemer en de backlight sloeg helemaal op tilt. Het was net een discobeeld met lichte en donkere vlekken.
Misschien dat iemand dit nog eens kan bekijken via dvd of blu-ray (liefst zonder deze update). Het was 1 scène voordat de grote vechtscène op het strand begon (+/- 1,5 uur van het begin).
[ Voor 74% gewijzigd door paulus4ever op 03-12-2010 02:05 . Reden: Update getest ]
Henk,Anoniem: 223174 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:25:
Hier geprobeerd. Geen uitvallen door kloppen tikken of anders.
Nou had ik er niet veel last van. Maar het lijkt te helpen. Had het alleen bij sommige scenes van DVD's. Ga van het weekend nog eens wat testen.Anoniem: 384443 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:14:
mvg
Op hol slaan backlight hier nog niet aan de orde (Paulus4ever)
[ Voor 5% gewijzigd door H.Saes op 03-12-2010 10:18 ]
Harry Potter and the Philosopher's Stone, intro scene.paulus4ever schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 01:16:
Philips is al geruime tijd op de hoogte van dit probleem, maar totaal geen inzage in de voortgang van een oplossing.
Anoniem: 270040
Hallo allemaal.
Ik vrees dat ook jullie in het testteam van Philips zitten. Ik ben 1 van de gelukkigen die 4 jaar terug een 37pf9703 heeft gekocht. Ook 2300 euries, ook een EISA-award, ook 1 en al ellende. (kerstboomeffect)
Al deze reacties komen overeen met die van " ons"
Balen maar ik zie erg veel overeenkomsten.
Helaas ben ik te tevreden over de Ambilight om over te stappen naar een ander merk anders was ik toch echt pleitte gegaan hoor. Response van Philips 0%!!!
Ik vrees dat ook jullie in het testteam van Philips zitten. Ik ben 1 van de gelukkigen die 4 jaar terug een 37pf9703 heeft gekocht. Ook 2300 euries, ook een EISA-award, ook 1 en al ellende. (kerstboomeffect)
Helaas ben ik te tevreden over de Ambilight om over te stappen naar een ander merk anders was ik toch echt pleitte gegaan hoor. Response van Philips 0%!!!
Hoi was dat niet de 37pf9731 (die heb ik ook naast de 46pfl9705) en die had idd ook een kerstboom effect. Destijds "opgelost" met een panel dat duidelijk minder was dan het oorspronkelijke of niet opgelost met "binnen de specificaties van het product".Anoniem: 270040 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:37:
Hallo allemaal.
Vanavond eens kijken of dat bij mij ook zo is.Peter_F schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:43:
[...]
Harry Potter and the Philosopher's Stone, intro scene.
Philips is al geruime tijd op de hoogte van dit probleem, maar totaal geen inzage in de voortgang van een oplossing.
Ik heb zowel op mijn linker als op mijn rechter voet getikt, maar het geluid viel niet uit....Anoniem: 223174 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:25:
Sorry, maar na al deze droevige berichten kon ik het niet laten..
Maar als dit echt waar is, dan klinkt jouw probleem inderdaad niet als een SW probleem, maar een hardware (loszittend iets) probleem.
Na de eenmalige avond dat het geluid 2 keer uitviel, heb ik het niet meer meegemaakt. Ik vermoed dat het bij ons meer te maken had met een slecht kabelsignaal...
Iedereen een goed weekend met veel kijkplezier!
Chris
Het geluid is bij mij ook al een paar keer uigevallen, maar meestal ging dat gepaard met mpeg artefacten.
Voor zover ik het in kan schatten ligt het dus eerder aan een slecht signaal danwel slecht bronsignaal.
Zo zit er, mijns inziens, ook heel erg veel verschil in beeldkwaliteit tussen bepaalde zenders en zelf tussen verschillende uitzendingen op dezelfde zender.
Het tikken op de voet zal ik na het weekend nog even uitproberen als ik weer terug ben.
Wat ik wel graag wil weten is of er meerdere mensen ook last hebben/hadden van wisselende lichtsterkte van de ondertiteling. Zo heb ik het idee dat bij donkere scènes zonder ondertiteling het beeld donkerder wordt en zodra de eerste ondertiteling verschijnt is deze vrij donker en de tekst daarna pas op volle sterkte.
Voor zover ik het in kan schatten ligt het dus eerder aan een slecht signaal danwel slecht bronsignaal.
Zo zit er, mijns inziens, ook heel erg veel verschil in beeldkwaliteit tussen bepaalde zenders en zelf tussen verschillende uitzendingen op dezelfde zender.
Het tikken op de voet zal ik na het weekend nog even uitproberen als ik weer terug ben.
Wat ik wel graag wil weten is of er meerdere mensen ook last hebben/hadden van wisselende lichtsterkte van de ondertiteling. Zo heb ik het idee dat bij donkere scènes zonder ondertiteling het beeld donkerder wordt en zodra de eerste ondertiteling verschijnt is deze vrij donker en de tekst daarna pas op volle sterkte.