Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thermaltaker schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:44:
[...]

Dat kun je m.i. op voorhand niet weten. Ik snapte zelf ook al niet dat er hier mensen waren die dit een toestel met geweldige kijkhoek noemden. Dat is simpelweg niet juist, TENZIJ er verschillende typen van het MV2A paneel van Sharp gebruikt worden. Daarom verzocht ik eenieder ook zijn panel type samen met de productie week kenbaar te maken, waardoor we evt. conclusies konden trekken omtrent een en ander.
Wat ik totnogtoe heb gezien zijn VN1A en VN1B panelen met productie data van week 32 tot +/- week 38.
Ik heb echter geen idee wat de exacte verschillen zijn tussen de A en de B variant. Wel valt op dat de overgrote meerderheid een B paneel schijnt te hebben.
Kijkhoek: redelijk.

Het valt me vooral op dat de backlighting heel goed te zien is als je er onder een bepaalde hoek kijkt. De dim zones lijken dan groter en duidelijk te zien. Het valt me tevens op dat de zones sowieso soms te groot lijken. Zo vind ik de verlichting bij de ondertitels te ruim. hierdoor lijkt er een waas omheen te zitten. Dit wordt erger als je er schuin links/rechts tegen aan kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Largo schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:28:
Wie heeft zijn 9705 goed werkend met CI+?
Ik heb een monteur over de vloer gehad maar die was alleen van plan de firmware te upgraden, en vertelde dat de ziggo "certificering" geen garantie was voor perfect functioneren.

Met als gevolg dat ik nog steeds artifacts heb. Niet meer niet minder. Ik word nog teruggebeld nadat de monteur heeft gesproken met Philips, maar als dat niet bevredigend is gaat de hele boel zo terug naar de verkoper..... . Helaas.
Ik heb ook CI+ van Ziggo. De certificeren zegt inderdaad volgens mij niets over de beeld kwaliteit alleen dat de tv voldoende geschikt is om een dergelijk module in te plaatsen.

Heb je de artifacts ook als je anoloog kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:09
Het zelfde als bij jou... dan om de 3 minuten dan 1x per anderhalf uur... zit geen structuur in.
Daarom vraag ik me af wat zo'n monteur komt doen. Heb t ook SOMS met gamen op de xbox360
H.Saes schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:04:
[...]

Ik ook. Volgens de persoon die ik aan de lijn kreeg was het een software-matig probleem. Ik weet niet hoe vaak bij jou het geluid wegvalt en voor hoe lang. In mijn geval is het verschillend. Dan 2 keer in 15 minuten en dan doet hij het anderhalf uur prima. Als jij hetzelfde hebt, ben ik benieuwd hoe lang de monteur blijft wachten. Hou ons op de hoogte. Zal ik ook doen.
Vooral blijven melden bij Philips, zodat dit probleem aangepakt wordt. Overigens heb ik het probleem van het wegvallen van het geluid niet bij het afspelen van een DVD of Bluray. Althans het is mij niet opgevallen. Ben er nu wel alert op.
Ze komen vrijdag het moederbord vervangen. De persoon van technorep (philips service) gaf tevens aan nog nooit van dit probleem te hebben gehoord :s terwijl internet vol staat met dit probleem. wordt vervolgd.....

[ Voor 9% gewijzigd door pielle007 op 27-10-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Vorige week de helpdesk gebeld van Philips i.v.m. NetTV. Op mijn tv was deze in het Engels en op mijn Home Cinema in het Nederlands. De helpdesk zou het doorgeven aan de technische helpdesk en mij op de hoogte brengen als het verholpen was.
Vandaag kreeg ik een telefoontje van de technische helpdesk met de mededeling dat het verholpen was in versie 23. Toen ik vroeg of deze versie geen nieuwe problemen zou veroorzaken was ze even stil en vroeg waarom ik dat vroeg. Ik vertelde haar van dit forum en zij antwoordde dat ze nog geen klachten hadden gehad over de versie 23. Maar ze wilde graag weten wat er speelt en vroeg de URL en keek ook meteen of ze het kon vinden.
Zij zou de link doorgeven aan iemand anders en die zou dit forum dan gaan volgen en reageren op problemen.
Ik heb haar netjes bedankt _/-\o_ en verteld dat velen hiermee blij zouden zijn.

Of dit allemaal ook echt gebeurt moeten we afwachten. Als het wel zo is dan d:)b d:)b voor Philips.Van de andere kant geloof ik ook niet echt meer in <+:) dus............ _O- _O- _O-

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:13:
[...]

Ik heb ook CI+ van Ziggo. De certificeren zegt inderdaad volgens mij niets over de beeld kwaliteit alleen dat de tv voldoende geschikt is om een dergelijk module in te plaatsen.

Nee dan is het beeld ok, onscherp maar ok. Op mijn samsung decoder is het beeld altijd top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 19:47

Borry

prutsen is mijn leven

H.Saes schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:38:
[...]

Ik heb iets te vroeg gejuicht. Af en toe valt het geluid nog 1 a 2 sec. weg. Is volgens mij wel verbeterd. Dit wegvallen doorgegeven aan Philips. Gelieve dit ook te doen, zodat het misschien met software opgelost kan worden.
Er werd ook geadviseerd de 140.023 versie erop te zetten omdat hier audio verbeteringen in zaten. Ga ik vanavond proberen. Wordt vervolgd
Bij mij is het, na jou tip, twee dagen goed gegaan, ik wilde net in dit topic reageren dat het probleem opgelost zou zijn toen het geluid weer wegviel. Heb ondertussen gelezen dat wij niet de enigen zijn met dit probleem.
Ga morgen een weekje met vakantie maar daarna zal ik mij er volledig op storten. Tevens wacht ik met spanning jou bevindingen met update 140.023 af.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 06:43
Het valt me vooral op dat de backlighting heel goed te zien is als je er onder een bepaalde hoek kijkt. De dim zones lijken dan groter en duidelijk te zien. Het valt me tevens op dat de zones sowieso soms te groot lijken. Zo vind ik de verlichting bij de ondertitels te ruim. hierdoor lijkt er een waas omheen te zitten. Dit wordt erger als je er schuin links/rechts tegen aan kijkt.
Mee eens. Als je schuin voor zit, zie je bij de ondertiteling gewoon opgloeien. Dit is erger dan bij de 9803. Als je redelijk rechtvoor zit, zie je het nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11-2022
Borry schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 19:05:
[...]

Bij mij is het, na jou tip, twee dagen goed gegaan, ik wilde net in dit topic reageren dat het probleem opgelost zou zijn toen het geluid weer wegviel. Heb ondertussen gelezen dat wij niet de enigen zijn met dit probleem.
Ga morgen een weekje met vakantie maar daarna zal ik mij er volledig op storten. Tevens wacht ik met spanning jou bevindingen met update 140.023 af.
Vanmiddag de 140.023 erop gezet. Vanaf ongeveer 16.30 tot nu geen uitvallers meer gehad. Krijg langzaam weer hoop. Maar zal nog niet te vroeg juichen, gezien jouw opmerking. Ben er nu in ieder geval van overtuigd dat het iets met de software te maken heeft. Als het de hardware was zou het probleem nog bestaan. Dat er iets aan het geluid gedaan is in deze update is ook duidelijk. Bij de vorige firmware versie keek ik TV met de geluidssterkte niveau 18 a 19. Nu moet ik de TV op niveau 22-23 zetten om hetzelfde geluidssterkte te bereiken. Philips heeft ook tegen mij gezegd dat er op gebied van audio diverse verbeteringen in de versie 023 zaten. Ik blijf jullie op de hoogte houden.
Voor wat betreft de 023 update ben ik nog geen problemen (bugs) tegen gekomen. Heb ook 3D gekeken en de kwaliteit was ongewijzigd. Mocht ik wat ontdekken, meld ik me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
pielle007 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:49:
Het zelfde als bij jou... dan om de 3 minuten dan 1x per anderhalf uur... zit geen structuur in.
Daarom vraag ik me af wat zo'n monteur komt doen. Heb t ook SOMS met gamen op de xbox360

[...]

Ze komen vrijdag het moederbord vervangen. De persoon van technorep (philips service) gaf tevens aan nog nooit van dit probleem te hebben gehoord :s terwijl internet vol staat met dit probleem. wordt vervolgd.....
Pielle,

Zie antwoord hierboven (antwoord Borry). Nog niet te vroeg juichen. Maar zo te zien is hier de oorzaak softwarematig. Ben benieuwd of jouw probleem opgelost wordt. Hou ons op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
funske schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 17:53:

Zij zou de link doorgeven aan iemand anders en die zou dit forum dan gaan volgen en reageren op problemen.
Ik heb haar netjes bedankt _/-\o_ en verteld dat velen hiermee blij zouden zijn.

Of dit allemaal ook echt gebeurt moeten we afwachten. Als het wel zo is dan d:)b d:)b voor Philips.Van de andere kant geloof ik ook niet echt meer in <+:) dus............ _O- _O- _O-
Ik weet dat Philips op dit forum al eens eerder gereageerd heeft op vragen. O.a. pagina 51 en eerder. Dus ik hoop dat Philips het tegendeel van jouw laatste opmerking bewijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
H.Saes schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:38:
[...]

Pielle,

Zie antwoord hierboven (antwoord Borry). Nog niet te vroeg juichen. Maar zo te zien is hier de oorzaak softwarematig. Ben benieuwd of jouw probleem opgelost wordt. Hou ons op de hoogte.
Ben benieuwd... had de problemen al voor software release 000.140.023.000. Nadat ik deze sofware had geinstalleerd heeft ie t 1,5 dag zonder problemen gedaan... en opeens zijn ze dr dus weer.
Gisteren zelfs helemaal geen geluid met de xbox en daarna met t TV kijken...
Heb de tip ook geprobeerd wat betreft de easylink.... helpt ook niet.
Daarnaast heb ik nog een probleem dat SOMS voorkomt mss 1x per week.... Wanneer ik de TV aanzet is mijn ambilight wit.... terwijl deze is ingesteld op Dynamisch. Als ik nu in het menu de ambilight dynamisch aan of uit wil zetten is deze optie niet beschikbaar in de menu's (niet via de sneltoets en niet via de HOME button naar de instellingen), je ziet de opties overigens wel, alleen dan een rondje met de streep erdoor heen waardoor je hem niet kunt selecteren. Toestel volledig uit / aan zetten en dan doet ie t weer...
Morgen komt de monteur dus.... en je zult zien dat de problemen niet naar voren komen.
Morgen meer nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edsger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-08 19:42
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:13:
[...]

Het door jou genoemde probleem heb ik eerder ook ondervonden en daar heb ik het volgende over gepost (eerder in dit topic):

Edsger in "[LCD TV] Philips de 9000 & Essence Serie..."

Blijkbaar zijn er grote verschillen in de servicebedrijven/mannetjes.

[ Voor 6% gewijzigd door Edsger op 28-10-2010 10:33 . Reden: typos ]

All your quantifications are belong to me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook nog even ter administratie: 40" - VN1A 1033

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-05-2021
Aangezien mijn vorige post nogal een lang verhaal was en ik bang ben dat sommige het niet tot onderaan lezen... :P herhaal ik hier alleen nog even mijn belangrijkste vraag.

Kunnen jullie voor mij even controleren of het volgende zich bij jullie ook voordoet:

- zorg allereerst dat "Dynamic Backlight" aan staat (welke stand precies doet er niet toe, zolang het maar aan staat);
- open nu NOS Teletekst en ga naar pagina 699;
- wacht even totdat deze volledig geladen is, inclusief de achtergrondkleur.

Deze pagina is egaal groen, zonder tekst en wordt dus door het Dynamic Backlight wat donkerder weergegeven. Tot zover is dat normaal, maar gebeurt dat bij jullie wel gelijkmatig?

Bij mij zijn in het onderste deel van het scherm, waar dus niks staat, nu twee of drie duidelijk donkerdere horizontale banen zichtbaar. Het lijkt er op dat de achtergrond-LEDs hier niet gelijkmatig (kunnen) branden of worden aangestuurd. Hoe is dat bij jullie?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring! Nogmaals alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freddy2 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:02:
Aangezien mijn vorige post nogal een lang verhaal was en ik bang ben dat sommige het niet tot onderaan lezen... :P herhaal ik hier alleen nog even mijn belangrijkste vraag.

Kunnen jullie voor mij even controleren of het volgende zich bij jullie ook voordoet:

- zorg allereerst dat "Dynamic Backlight" aan staat (welke stand precies doet er niet toe, zolang het maar aan staat);
- open nu NOS Teletekst en ga naar pagina 699;
- wacht even totdat deze volledig geladen is, inclusief de achtergrondkleur.

Deze pagina is egaal groen, zonder tekst en wordt dus door het Dynamic Backlight wat donkerder weergegeven. Tot zover is dat normaal, maar gebeurt dat bij jullie wel gelijkmatig?

Bij mij zijn in het onderste deel van het scherm, waar dus niks staat, nu twee of drie duidelijk donkerdere horizontale banen zichtbaar. Het lijkt er op dat de achtergrond-LEDs hier niet gelijkmatig (kunnen) branden of worden aangestuurd. Hoe is dat bij jullie?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring! Nogmaals alvast bedankt!
Ik wil het wel proberen maar 699 bestaat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:57:
[...]

Ik wil het wel proberen maar 699 bestaat niet?
Jawel, 699 bestaat wel; hij is alleen "leeg". Laat maar gewoon even zoeken, dan komt hij wel. NOS Teletekst, dus Ned 1/2/3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freddy2 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:03:
[...]
Jawel, 699 bestaat wel; hij is alleen "leeg". Laat maar gewoon even zoeken, dan komt hij wel. NOS Teletekst, dus Ned 1/2/3.
krijg een blauw witte pagina met:
De pagina is niet beschikbaar etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:55:
[...]

krijg een blauw witte pagina met:
De pagina is niet beschikbaar etc...
Wat raar... :/ Nou ja... voor diegene waar pagina 699 dus niet thuis geeft: hetzelfde probleem doet zich ook voor bij normale tv-beelden (daarom vraag ik het natuurlijk ook) met een wat donkerdere achtergrond, zoals een donker bewolkte lucht. Het best te zien als de camera verticaal zwenkt. Het is een soort van banding-probleem, maar dan niet veroorzaakt door het LCD-paneel, maar door de LED-achtergrondverlichting.
Iemand soortgelijke ervaringen?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freddy2 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:13:
[...]
Wat raar... :/ Nou ja... voor diegene waar pagina 699 dus niet thuis geeft: hetzelfde probleem doet zich ook voor bij normale tv-beelden (daarom vraag ik het natuurlijk ook) met een wat donkerdere achtergrond, zoals een donker bewolkte lucht. Het best te zien als de camera verticaal zwenkt. Het is een soort van banding-probleem, maar dan niet veroorzaakt door het LCD-paneel, maar door de LED-achtergrondverlichting.
Iemand soortgelijke ervaringen?...
Ik zie het inderdaad ook op mijn digitale kanalen. Analoog valt het in ieder geval niet op. waarschinnlijk vanwege al het ruis.

Ik heb het "probleem" aan de klantenservice van Philips voorgelegd, maar daar hadden ze nog geen soortgelijke meldigen van en ook geen oplossing. Ik kon het fenomeen ook moeilijk reproduceren dus dacht ik dat het wel aan mij zou liggen. Ik heb dit banding probleem ook al eerder gepost, maar jij bent de eerste die iets soortgelijks ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Edsger schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 10:32:
[...]

Het door jou genoemde probleem heb ik eerder ook ondervonden en daar heb ik het volgende over gepost (eerder in dit topic):

Edsger in "[LCD TV] Philips de 9000 & Essence Serie..."

Blijkbaar zijn er grote verschillen in de servicebedrijven/mannetjes.
Dat is zeker. Het bedrijf dat mij hielp heeft 3 dagen gedaan over het maken van een afspraak, vervolgens 5 dagen later kwam een monteur, die een software update wilde doen! Terwijl in de call al stond dat ik de laatste formware had. Ze hebben beloofd met philips contact op te nemen om de vervolgstappen te bespreken maar ik wacht nu al weer 3 dagen. Ga zaterdag de tv omwisselen, geen zin om nog langer te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:34:
[...]

Ik zie het inderdaad ook op mijn digitale kanalen. Analoog valt het in ieder geval niet op. waarschinnlijk vanwege al het ruis.

Ik heb het "probleem" aan de klantenservice van Philips voorgelegd, maar daar hadden ze nog geen soortgelijke meldigen van en ook geen oplossing. Ik kon het fenomeen ook moeilijk reproduceren dus dacht ik dat het wel aan mij zou liggen. Ik heb dit banding probleem ook al eerder gepost, maar jij bent de eerste die iets soortgelijks ervaart.
Dank je voor je reactie!
Heb je precies hetzelfde probleem als ik:

- geen problemen in heldere delen, maar;
- horizontale donkerdere banden in donkerdere delen van het beeld, daar waar het backlight laag staat dus;
- uitsluitend te zien wanneer "Dynamic Backlight" aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
pielle007 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 08:44:
[...]

Ben benieuwd... had de problemen al voor software release 000.140.023.000. Nadat ik deze sofware had geinstalleerd heeft ie t 1,5 dag zonder problemen gedaan... en opeens zijn ze dr dus weer.
Gisteren zelfs helemaal geen geluid met de xbox en daarna met t TV kijken...
Heb de tip ook geprobeerd wat betreft de easylink.... helpt ook niet.
Daarnaast heb ik nog een probleem dat SOMS voorkomt mss 1x per week.... Wanneer ik de TV aanzet is mijn ambilight wit.... terwijl deze is ingesteld op Dynamisch. Als ik nu in het menu de ambilight dynamisch aan of uit wil zetten is deze optie niet beschikbaar in de menu's (niet via de sneltoets en niet via de HOME button naar de instellingen), je ziet de opties overigens wel, alleen dan een rondje met de streep erdoor heen waardoor je hem niet kunt selecteren. Toestel volledig uit / aan zetten en dan doet ie t weer...
Morgen komt de monteur dus.... en je zult zien dat de problemen niet naar voren komen.
Morgen meer nieuws
Hoop dat de Tv het hier wel goed blijft doen. Tot nu toe geen uitvallers van het geluid. Dat is ook het enige probleem wat ik heb. Ik juich dus nog steeds niet. Heb nu ongeveer het kritische punt van 1,5 dag bereikt. Hopelijk hier geen terugval. Als over een paar dagen het probleem niet terugkeert zal het bij mij wel opgelost zijn. Ik blijf hier berichten.
Over het andere probleem wat jij hebt. Het lijkt wel of de software bij jou niet stabiel is of de installatie niet helemaal 100 % verlopen is. Maar misschien sla ik de plank mis......
Aanvulling 23.40 uur; nog steeds geen uitvallers van het geluid. Gaat goed. Op naar dag drie.......
.

[ Voor 10% gewijzigd door H.Saes op 28-10-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-11-2022
Is het iemand opgevallen dat schalen nu werkt met videobestanden? Goed bezig Philips! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijn1
  • Laatst online: 04-01-2024
Ik heb het ook op pagina 699, maar ik heb absoluut een uniform beeld als uit een niet Tele tekst plaatje opzet , met helmaal groen of blauw. Zou de info in de teletekst pagina zitten? Andere teletekst pagina,'s zijn wel uniform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijn1
  • Laatst online: 04-01-2024
Ik heb een 32inch uit de nieuwe serie gezien die een minder goede kijkhoek heeft dan mijn eigen nieuwe 46inch. Zou daar de verschillende meningen vandaan kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

Sijn1 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 01:34:
Ik heb een 32inch uit de nieuwe serie gezien die een minder goede kijkhoek heeft dan mijn eigen nieuwe 46inch. Zou daar de verschillende meningen vandaan kunnen komen?
Zou zomaar kunnen. Was het overigens niet zo, dat het kleinste model (32") een iets ander paneel had, en mede daarom ook geen 3D ondersteunde?

Heeft iemand een lijstje met 46" modellen waarbij 3D niet goed zou werken?

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
H.Saes schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:59:
[...]

Hoop dat de Tv het hier wel goed blijft doen. Tot nu toe geen uitvallers van het geluid. Dat is ook het enige probleem wat ik heb. Ik juich dus nog steeds niet. Heb nu ongeveer het kritische punt van 1,5 dag bereikt. Hopelijk hier geen terugval. Als over een paar dagen het probleem niet terugkeert zal het bij mij wel opgelost zijn. Ik blijf hier berichten.
Over het andere probleem wat jij hebt. Het lijkt wel of de software bij jou niet stabiel is of de installatie niet helemaal 100 % verlopen is. Maar misschien sla ik de plank mis......
Aanvulling 23.40 uur; nog steeds geen uitvallers van het geluid. Gaat goed. Op naar dag drie.......
.
Monteur is op dit moment aan t werk en vervangt het moederbord van mn 46" 9705 om mijn probleem met het geluid (+ t sporadische ambilight probleem) op te lossen. Nu maar hopen dat het definitief is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freddy2 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 18:33:
[...]
Dank je voor je reactie!
Heb je precies hetzelfde probleem als ik:

- geen problemen in heldere delen, maar;
- horizontale donkerdere banden in donkerdere delen van het beeld, daar waar het backlight laag staat dus;
- uitsluitend te zien wanneer "Dynamic Backlight" aan staat.
Heldere delen inderdaad geen probleem. Alhoewel met 1 film die via de kabel(digitaal) werd uitgezonden was ook duidelijk de banden in het gezicht van de acteurs te zien. Dit is echter al enige tijd geleden en heb ik al lang niet meer gezien. Misschien lag dit toch echt aan de uitzending ofzo.

De banden lopen bij mij van boven naar beneden.

Ik heb nog niet geprobeerd om de dynamic backlight aan te passen. Het is ook niet altijd duidelijk te reproduceren aangezien er niet altijd uitgezonden wordt waar het fenomeen te zien is, maar als ik het weer zie, dan ga ik de instelling eens aanpassen.

Heb jij het ook bijvoorbeeld als je een DVD of Blue-ray bekijkt?

Vraag ik me toch af of wij de enige zijn die dit zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
pielle007 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:47:
[...]

Monteur is op dit moment aan t werk en vervangt het moederbord van mn 46" 9705 om mijn probleem met het geluid (+ t sporadische ambilight probleem) op te lossen. Nu maar hopen dat het definitief is ...
Hier gaat tot nu toe nog alles goed. Hopelijk geen terugval. Ben benieuwd of het nieuwe moederbord de problemen bij jouw oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 62vette
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 17:01
Wat zit er toch een verschil in kwaliteit in de HD uitzendingen via UPC (kan UPC niets aan doen denk ik, zijn ook afhankelijk van het aangeleverde materiaal).
Op mijn oude HD Ready TV zag het er allemaal hetzelfde uit. Nu zit ik soms met kromme tenen naar sommige uitzendingen te kijken.

Heeft er iemand wat tips om de TV zo in te stellen dat bewegingen (bij TV kijken) niet zo na-ijlen?
Of moet je dan gewoon alle "hulpmiddelen" uitzetten en de hardware zelf alles af laten handelen?

Ik heb een 58PFL9955

[ Voor 11% gewijzigd door 62vette op 29-10-2010 16:54 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:22:
Ik heb nog niet geprobeerd om de dynamic backlight aan te passen. Het is ook niet altijd duidelijk te reproduceren aangezien er niet altijd uitgezonden wordt waar het fenomeen te zien is, maar als ik het weer zie, dan ga ik de instelling eens aanpassen.
Ik denk dat dit 'gewoon' een effect van het dynamisch led-backlight is. De overgangen tussen de led-segmenten worden niet perfect afgestemd, waardoor de banden ontstaan. Dit is bij de 9704 ook het geval. Enige wat daartegen helpt is de helderheid omlaag zetten zodat het minder zichtbaar wordt en uiteindelijk wegvalt (of inderdaad de dynamisch backlight uitzetten, maar dan heb je dus geen goede zwartwaardes meer). Natuurlijk hangt de instelling daarvan ook af of je veel of weinig omgevingslicht hebt. Ik kijk normaal in een donkere kamer en heb de helderheid net iets boven de 50 staan. De banden zijn dan vrijwel niet meer te zien.

Ik weet niet hoe groot de variatie tussen TVs van hetzelfde type is, als het echt erg is valt het misschien niet binnen de normen van Philips, maar op dat soort dingen zijn ze vaak nogal strict (zie ook de kijkhoek issues met het vorige model, waar ze nooit actie op ondernomen hebben en weigeren te accepteren dat die gewoon slecht is voor bepaalde kleuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
EgMaf schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:46:
Hmmm, gisteren wezen kijken voor een nieuwe TV. Mijn zinnen helemaal gezet op een PanasonicPlasma (p50v20). Staat 'ie daar in de winkel, naast een 46PLF7605....

Tjemig wat een verschil: De Pana is dof & wazig t.o.v de Philips! Nog via de aftandsbedieningen allerlei settings nagekeken, maar het kwam nieteens in de buurt... Overigens speelde Earth via HDMI op beide toestellen, en stond het niet overdreven in het (TL) licht. De Pana gaat het dus niet worden (vriendin was mee, en als ik haar niet overtuigd krijg :))
Update: Bij de concurrent was de PanaPlasma juist veel mooier dan (vrijwel alle!) LCD/LED TV's.
Bovendien wil mijn "significant other" geen AMiLight, en hebben we een redelijk grote kijkhoek nodig.
Dus het wordt toch een Pana. Wilde ik even laten weten, omdat ik wel erg dankbaar ben voor de hulp hier...

Vragen over de PanaPlasma staan in het PanaPlasma topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
Ik heb het ook op pagina 699, maar ik heb absoluut een uniform beeld als uit een niet Tele tekst plaatje opzet , met helmaal groen of blauw. Zou de info in de teletekst pagina zitten? Andere teletekst pagina,'s zijn wel uniform.
Goed om te horen Sijn1 dat ik niet de enige ben. En nee, aan het Teletekst-signaal zelf ligt het niet, maar wel aan het Dynamic Backlight.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:22:

Het is in de praktijk inderdaad lastig reproduceerbaar.
Verticale banden, zoals jij beschrijft, zijn vaak echter MPEG-artefacten, maar dat hoeft niet natuurlijk. Bovendien zijn die dan juist wel in heldere beelden zoals wolkenluchten te zien.
Heb jij het ook bijvoorbeeld als je een DVD of Blu-ray bekijkt?
Ik wacht nog op de Blu-Ray speler van de Philips EISA Award Actie! :9 Op het moment heb ik er even geen...
Vraag ik me toch af of wij de enige zijn die dit zien?
Samen met Sijn1 tot dusver!... 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Freddy2 op 30-10-2010 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
H.Saes schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:26:
[...]

Hier gaat tot nu toe nog alles goed. Hopelijk geen terugval. Ben benieuwd of het nieuwe moederbord de problemen bij jouw oplost.
Vooralsnog heb ik geen problemen met t geluid. MAAR... nu heb ik wel een donkere zwarte vlek in het beeld.. ik word gek 8)7
Mn vrouw heeft t helaas niet geconstateerd toen de monteur nog hier was... en hij zelf blijkbaar ook niet.
Heb nu met mn dealer gebeld, probleem is nu gelogd en gemeld bij Philips met het advies om hem te ruilen.
Nu hopen dat ze me een nieuwe geven uit de laatste productie week.
Wederom in afwachting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
pielle007 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:22:
[...]

Vooralsnog heb ik geen problemen met t geluid. MAAR... nu heb ik wel een donkere zwarte vlek in het beeld.. ik word gek 8)7
Mn vrouw heeft t helaas niet geconstateerd toen de monteur nog hier was... en hij zelf blijkbaar ook niet.
Heb nu met mn dealer gebeld, probleem is nu gelogd en gemeld bij Philips met het advies om hem te ruilen.
Wederom in afwachting...
Je hebt ook geen geluk. Inderdaad om gek van te worden. Omruilen lijkt me een goede optie.
Ik begin langzaam in een juichstemming te komen. Nog steeds geen uitvallers van het geluid. Ik mag bijna concluderen dat de oorzaak bij mij de software was. Vierde dag bijna vol. Op naar de vijfde dag zonder problemen. _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door H.Saes op 30-10-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
H.Saes schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:26:
[...]

Je hebt ook geen geluk. Inderdaad om gek van te worden. Omruilen lijkt me een goede optie.
Ik begin langzaam in een juichstemming te komen. Nog steeds geen uitvallers van het geluid. Ik mag bijna concluderen dat de oorzaak bij mij de software was. Vierde dag bijna vol. Op naar de vijfde dag zonder problemen. _/-\o_
Omruilen lijkt mij ook de beste optie... hoop dat Philips dr ook zo over denkt.
Bij jou idd software probleem lijkt t. De monteur van technorep had dit probleem (geluid) nog niet eerder vernomen van iemand. Nou ja... suc6 iig en ik laat van me horen wanneer dr nieuws is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeljunk_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-03 08:58
Hallo allemaal,

Gister avond heb ik een 42PFL7655H/12 gekocht bij de mediamarkt. Prachtig beeld, alleen een min punt is het blikkerige geluid wat uit de TV komt. Mijn vraag: zijn er meer mensen die dit toestel hebben (of de XXPFL76X5H/12) en het geluid ook zwaar tegen vinden vallen (bijna geen bass te horen) ? Misschien dat het aan het toestel ligt, vandaar dat ik om jullie mening vraag. Even ter info; ik had hiervoor een 42PFL8404H/12.

Gr,
Pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCL
  • Laatst online: 31-08 13:46

BCL

Hallo allemaal,

Ik volg dit topic al enige tijd omdat ik een Philips LED TV wil aanschaffen. Na de slechte ervaringen met de 40PFL9704 heb ik toen besloten dit type over te slaan. Uiteindelijk toch maar besloten om vorige week de 40PFL9705 aan te schaffen omdat ik ervan uit ging dat Philips de problemen m.b.t. het piepgeluid en de ambilight opgelost zou hebben. Mijn eerste toestel had een VN1B panel en kwam uit productieweek 1039. Het toestel had gelukkig geen piep geluid maar jammer genoeg wel een donkere balk op 3 cm van de linkerkant. Deze balk is duidelijk te zien wanneer je de TV aanzet en wanneer het linker gedeelte van het scherm een egale kleur heeft. Philips gebeld en het probleem was niet bekend en er kon een monteur langskomen. De winkel had al aangeven het toetsel om te ruilen en had al een nieuwe besteld bij Philips. Het nieuwe toestel had het zelfde panel en kwam ook uit productieweek 1039. En ja hoor de wel bekende piep zit er overduidelijk in. Ik vind het onbegrijpelijk dat een toestel rechtstreeks besteld bij Philips dit probleem nog heeft. Philips is op de hoogte van het probleem en heeft hier een oplossing. Onbegrijppelijk dat ze dan nog steeds niet aangepaste toestel uitleveren. Natuurlijk kan ik Philips laten langskomen om de modificatie te laten uitvoeren maar moet ik een TV in deze prijsklasse nu laten openmaken en laten repareren. Nee denk het niet ik ga bij Philips proberen te achterhalen welke productieweek nu echt goed zijn en met de winkel regelen dat ik een TV krijg uit deze productieweek.

Nou nu lekker het weekend in met een piepende TV . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Als Philips de problemen met 3D niet oplost moeten we zelf actie ondernemen tegen hen! Het toestel is te duur om dit te pikken. Een brief naar kassa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Tja, dat staat je vrij. Maar ik denk dat je Philips de kans moet geven om e.e.a. op te lossen. Daarbij is dit je eerste bericht hier en heb je nog niet over je eigen problemen verteld. Word je met een kluitje in het riet gestuurd qua garantie?

Persoonlijk denk ik dat het hele 3D-gebeuren nog in de kinderschoenen staat met alle problemen van dien. (Persoonlijk ook de reden waarom ik nooit een early adopter van nieuwe technieken zal worden)

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens moet de eerste zijn.
Heb het toestel ook van week 39. Wel bekende piep en problemen met 3D dus niet oké. Voor de piep komt men langs. Maar de 3 d problemen zijn hiermee niet opgelost. Is toch wel raar dat Philips eerder in dit forum nog wel reageerde maar zich nu al geruim een maand stil houdt.
Weet iemand inmiddels al of de PS3 op 3D al werkt? Bij namelijk nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 2 weken de 40PFL9705 in huis. Laatste update erop gezet. 40.123. Geluid valt soms 1 a 2 seconden weg van TV. Inloggegevens van oa youtube worden niet bewaard. Ik krijg verder soms de melding "Overschakelen naar de speakers mislukt, TV luidpspeakers aan". Ik heb problemen met streamen van AVCHD. Oplossingen??

Verder vind ik de kijkhoek belabberd. op ca 120 graden wordt het beeld lichter. De afstandsbediening is een ramp. Ding glijdt weg in je hand en de knopjes zijn onhandig en te klein.Kennelijk heeft Philips meer waarde gehecht aan design dan aan gebruikersvriendelijkheid en functionaliteit.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 10:11:
Sinds 2 weken de 40PFL9705 in huis. Laatste update erop gezet. 40.123. Geluid via ingang naast composite aansluitingen is erg zacht tov andere apparatuur. Geluid valt soms 1 a 2 seconden weg van TV. Inloggegevens van oa youtube worden niet bewaard. Ik krijg verder soms de melding Overschakelen naar de speakers mislukt, TV luidpspeakers aan. Ik heb problemen met streamen van AVCHD. Oplossingen??
Het geluid probleem melden bij Philips. Bij lag het aan de software, maar er zijn ook gevallen dat de software het probleem niet oplost. Ik heb na updaten software al bijna vijf dagen geen uitvallers meer gehad. Zie ook de andere reacties mbt problemen met geluid. Belangrijk is om het te melden bij Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
pielle007 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:34:
[...]

Omruilen lijkt mij ook de beste optie... hoop dat Philips dr ook zo over denkt.
Bij jou idd software probleem lijkt t. De monteur van technorep had dit probleem (geluid) nog niet eerder vernomen van iemand. Nou ja... suc6 iig en ik laat van me horen wanneer dr nieuws is.
Nou dat denk ik wel. Reparatie heeft bij jou aan ander probleem veroorzaakt en het is nog maar afwachten of het geluid probleem bij jou opgelost is door de reparatie. Jij hebt er alles aan gedaan. Nou zijn hun aan zet. Hoe willen ze het anders oplossen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 16:15
Heb sinds enkele weken de 46pfl9705.
Bij mij valt het geluid ook regelmatig weg (1 a 2 sekonden)
Ik kijk via de UPC-mediabox (Cisco HD-DVDR aangesloten met hdmi-kabel)

Vraag me af bij diegene waar het geluid wegvalt via welk apparaat dit dan gebeurd en hoe is dit aangesloten (hdmi ,scart )??
Of valt het geluid ook weg indien je kijkt via het antenne-signaal. (waarschijnlijk zijn er maar weinig die zo nog kijken)
Omdat dit probleem meer voorkomt (volgens dit forum) lijkt mij dit eerder een softwareprobleem dan een hardwareprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:13
Ik heb ontdekt dat bij gebruik van de 400HZ functionaliteit op mijn 40pfl9705, er soms kleine haperingen in het beeld zijn waar te nemen. Ik stoorde me mateloos aan deze haperigen, enkel zichtbaar bij hoge kwaliteit 1080P materiaal. Maar dacht dat het aan mijjn popcorn hour zou liggen. Maar nu mijn pc een tijdje geleden aangesloten, en hier hetzelfde euvel. Na met de settings te rommelen blijkt de hapering verdwenen na uitzetten van 400Hz. Anderen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een MKV bestand gedownload en wil dit nu op mijn 40pfl9705 afspelen.
Ik heb het geprobeerd via USB en via Tversity, maar met beide methoden heb ik enkel geluid en geen (zwart) beeld.

Codec info: H264 - MPEG4 AVC (Part10) (avc1)
1280x1440 23,97fps

Was een 3D film die ik wilde testen, maar tevergeefs dus.
Als het een verkeerd codes is, weet iemand dan een leuke demo ergens die ik kan afspelen via USB ?

ps, ik heb de laatste firmware, die heb ik gisteren gedownload en erop gezet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJT schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 13:57:
Ik heb ontdekt dat bij gebruik van de 400HZ functionaliteit op mijn 40pfl9705, er soms kleine haperingen in het beeld zijn waar te nemen. Ik stoorde me mateloos aan deze haperigen, enkel zichtbaar bij hoge kwaliteit 1080P materiaal. Maar dacht dat het aan mijjn popcorn hour zou liggen. Maar nu mijn pc een tijdje geleden aangesloten, en hier hetzelfde euvel. Na met de settings te rommelen blijkt de hapering verdwenen na uitzetten van 400Hz. Anderen hier ervaring mee?
Hoi ik had dit ook met mijn A-100, na de pch op 1080P te zetten met frameratesync aan en op auto was het probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter_F schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:50:
Is het iemand opgevallen dat schalen nu werkt met videobestanden? Goed bezig Philips! :)
Bij mij nog niet via de HDMI input met de pch...of ja het werkt wel maar niet automatisch zoals het wel werkt via mijn externe HD-decoder. Bij de oudere firmware schaalde de TV automatisch en mijn vorige 37pf9731 kon dit ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met het zappen persoonlijk vind ik het erg lang duren voordat de tv een andere zender pakt.
Ik kijk via de ci+ module van ziggo heeft dit er iets mee te maken of ligt het gewoon aan de tv zelf.

Ik heb de 40 pfl 9705 met de laatste update 0.23 erop.
Zou dit in de toekomst nog verbeterd kunnen worden of moet ik hier maar aan wennen?

Graag jullie mening en ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:08

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dat wordt wennen denk ik. Het ligt er een beetje aan waarmee je het vergelijkt, maar digitaal TV is langzamer dan analoog en alle LCD schermen zijn langzamer dan die oude beeldbuizen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
pegasuspiet schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 13:49:
Heb sinds enkele weken de 46pfl9705.
Bij mij valt het geluid ook regelmatig weg (1 a 2 sekonden)
Ik kijk via de UPC-mediabox (Cisco HD-DVDR aangesloten met hdmi-kabel)

Vraag me af bij diegene waar het geluid wegvalt via welk apparaat dit dan gebeurd en hoe is dit aangesloten (hdmi ,scart )??
Of valt het geluid ook weg indien je kijkt via het antenne-signaal. (waarschijnlijk zijn er maar weinig die zo nog kijken)
Omdat dit probleem meer voorkomt (volgens dit forum) lijkt mij dit eerder een softwareprobleem dan een hardwareprobleem.
Het probleem van het geluid melden bij Philips. Het is bij mij vier en halve dag goed gegaan na software update. Vandaag helaas weer 2 uitvallers. Weliswaar met uren er tussen. Dus ook hier nog niet helemaal opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Vandaag viel bij mij 2 keer geluid even weg. Ik heb even terug gespoeld om te kijken of het niet aan materiaal lag, maar dat was niet zo. Het was me eerder niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog meer mensen die last hebben van pieptoon bij de 32PFL9705? Geluid lijkt links achter uit het toestel te komen. Monteur is langsgeweest, maar kan dit bij de 32" niet verhelpen (alleen het bekende piepprobleem bij 40"en 46" toestellen in 9705 serie) en vermeldt dat dit bij 'concept apparaat' hoort. Philips Consumentenservice geeft aan dat dit acceptabel geluid is (tot 12 dB?) en wil verder niets doen. Pieptoon is zeer hinderlijk bij rustige programma's zonder veel achtergrondgeluid. Zijn er meer mensen met dit probleem of heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb al diversen instellingen van geluid, beeld en Ambilight uitgeprobeerd, maar dit helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
pielle007 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:22:
[...]

Wederom in afwachting...
Helaas hier weer problemen. Vandaag weer drie uitvallers. Wel met enkele uren er tussen. Het lijkt wel of de software na enkele dagen instabiel wordt en de problemen terugkeren. Ga dit weer melden bij Philips.
Ga even test doen en de software opnieuw installeren. Als het nu weer vier a vijf dagen goed gaat en dan weer begint, ligt het aan de stabiliteit van de software. Het is volgens mij echt niet de hardware. Ben benieuwd.

Aanvulling 22.40 uur; net voor hernieuwde installatie firmware aantal uitvaller in 1 uur. Na de installatie waren de problemen weer weg. Vanaf de installatie tot nu geen uitvallers meer. Ben er nu nog meer van overtuig dat het met de stabiliteit van de firmware te maken heeft. Gaat enkele dagen goed en dan zijn de problemen er weer. Ben benieuwd of dit nu ook weer is. Blijf berichten.

[ Voor 28% gewijzigd door H.Saes op 31-10-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
Brakius schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:47:
Vandaag viel bij mij 2 keer geluid even weg. Ik heb even terug gespoeld om te kijken of het niet aan materiaal lag, maar dat was niet zo. Het was me eerder niet opgevallen.
Ook svp melden bij Philips. Ik heb vandaag al mail gemaakt en komende week hang ik aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit ook met een 46PFL7605 maar de laatste tijd is het me niet meer opgevallen. De laatste keer dat het me opviel was toen Nederland tegen Zweden voetbalde (volgens mij was het dat land, de eindstand werd 4-1?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Vandaag de Monster HDTV Calibration gebruikt en wat mij opviel was dat bij 6 (is your tv sharp) rechts in het grijze de background dimming heel zichtbaar was. Wanneer ik gamma van 2 naar 1 zet en helderheid van 46 naar 50, verdwijnt dit. Wie heeft op deze tv Monster calibratie ook gebruikt en is dit ook opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
H.Saes schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:05:
[...]

Helaas hier weer problemen. Vandaag weer drie uitvallers. Wel met enkele uren er tussen. Het lijkt wel of de software na enkele dagen instabiel wordt en de problemen terugkeren. Ga dit weer melden bij Philips.
Ga even test doen en de software opnieuw installeren. Als het nu weer vier a vijf dagen goed gaat en dan weer begint, ligt het aan de stabiliteit van de software. Het is volgens mij echt niet de hardware. Ben benieuwd.

Aanvulling 22.40 uur; net voor hernieuwde installatie firmware aantal uitvaller in 1 uur. Na de installatie waren de problemen weer weg. Vanaf de installatie tot nu geen uitvallers meer. Ben er nu nog meer van overtuig dat het met de stabiliteit van de firmware te maken heeft. Gaat enkele dagen goed en dan zijn de problemen er weer. Ben benieuwd of dit nu ook weer is. Blijf berichten.
Nou lekker dan... idd wederom melden bij Philips, zal iedereen moeten doen. Ikzelf heb vooralsnog geen uitvallers van t geluid gehad, maar ja... dit zal dus een kwestie van tijd zijn. Hoop dat philips mij vandaag belt en een omruil afspraak te maken ivm die zwarte vlek in t beeld. in afwachting van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog eens gekeken waarom ik enkel zwart beeld met geluid kreeg bij het afspelen van mijn 3D MKV bestand. Nu blijkt dat ie wel MKV bestanden kan afspelen, maar zodra het 3D is (zo'n dubbel beeld), dan krijg ik enkel een zwart scherm (geluid doet het wel).
Ik speel het bestand dan af via USB of Tversity.

--edit--
Contact gehad met Philips support engineer. Deze vertelde me dat 3D via USB (nog) niet mogelijk is.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
pielle007 schreef op maandag 01 november 2010 @ 08:47:
[...]

Nou lekker dan... idd wederom melden bij Philips, zal iedereen moeten doen. Ikzelf heb vooralsnog geen uitvallers van t geluid gehad, maar ja... dit zal dus een kwestie van tijd zijn. Hoop dat philips mij vandaag belt en een omruil afspraak te maken ivm die zwarte vlek in t beeld. in afwachting van...
Inderdaad, niet zo mooi. Het enige positieve dat het maar software is en die kan verbeterd worden.
Hou ons op de hoogte van jou ontwikkelingen. Zal ik ook doen.
Update;
Net gebeld door Philips. Probleem was net weer terug. Monteur belt binnen 24 uur voor afspraak. Ben benieuwd wat hij hier gaat doen. Ik wil er in ieder geval geen zwarte vlek aan over houden en zal zorgen dat ik er zelf bij ben.
Bij jou gaat het buiten de vlek nog goed ???

[ Voor 29% gewijzigd door H.Saes op 01-11-2010 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayabusaturbo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-06 12:14
62vette schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:39:
Nou ben ik wel benieuwd naar de nieuwe 58PFL9955, die nieuwe cinema 21:9.
Zou deze ook piepen?

Hopelijk komt deze snel ergens te hangen, MediaMarkt, BCC ofzo. Maar eens goed bekijken en beluisteren dan.
Heb nu bijna een week de 58PFL9955 en kan zeggen dat hij erg stil is, ik hoor geen piep geluiden. Dit in tegenstelling tot mijn vorige model de soms best wel irritant piepte. (Dat was een 47PFL9532)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayabusaturbo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-06 12:14
Hoe heb je hem aangesloten? Via de SPDIF uit van de TV? Bij mij geeft dit ook problemen, het geluid valt ongeveer 1 keer per uur uit ( meestal iets van 5 sec stilte). Ook hoor ik kleine onderbrekingen in het geluid ongeveer om de 5 seconden. Het gaat hier om een 58PFL9955.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al de Philips Afstandsbediening kunnen programmeren voor gebruik met de UPC Cisco DVR box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
hayabusaturbo schreef op maandag 01 november 2010 @ 22:13:
[...]

Hoe heb je hem aangesloten? Via de SPDIF uit van de TV? Bij mij geeft dit ook problemen, het geluid valt ongeveer 1 keer per uur uit ( meestal iets van 5 sec stilte). Ook hoor ik kleine onderbrekingen in het geluid ongeveer om de 5 seconden. Het gaat hier om een 58PFL9955.
Melden bij Philips. Probleem duikt hier steeds vaker op en Philips zegt dat dit probleem bij hun niet bekend is. Dus hoe meer meldingen, hoe eerder eraan gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-10-2011

waxman

Dell i9100

Zijn er nog mensen die tevreden zijn over de 40PFL9705 ?

Ik dacht me deze binnen enkele weken aan te schaffen maar de laatste
reacties van mensen die dit toestel in bezit hebben worden enkel negatiever.

Dell Inspiron 9100 | P4 3,2Ghz HT 800Mhz FSB | 15,4" WSXGA+ | 1024MB 400Mhz RAM | 128MB Ati Mob Radeon 9700 | 60GB 7200RPM | 8x DVD-RW dL | WiFi 1350 b/g | WinXP Pro NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waxman schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:45:

Het is niet meer dan logisch dat mensen die problemen ondervinden dat komen melden in een forum in de hoop oplossingen te vinden of in elk geval een zaak te maken richting fabrikant. Mensen die geen problemen hebben melden dat veel minder vaak. Ik ben zelf in de markt voor een 46PFL9705 en zal me door deze berichten niet laten weerhouden. Ik ga ervan uit dat mochten er problemen zijn, Philips ze goed- of kwaadschiks uiteindelijk zal oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Ikzelf heb de 46PFL9705 en inderdaad je schrijft sneller wat er mis aan is, dan wat goed is. Het is een prachtig toestel. Soms zit ik met open mond te kijken van verbazing hoe scherp hij is. De kleuren zijn geweldig. Afgelopen weekend een klein stukje ToyStory 3 gekeken en dan is het zelf voor een volwassen persoon leuk om naar te kijken: zo scherp en zo mooi in kleur. Mijn nichtje heeft een 3d film gekeken en ze vond het geweldig. Ze kijkt minder kritisch dan ik, ik zie bij veel beweging geregeld dubbel. Het geluid van dit toestel is ook super te noemen. Alleen was mij het soms wegvallen van geluid niet opgevallen, luister meestal via de versterker. Mijn amblight maakt heel iets geluid die alleen te horen is als je met de hoofd boven de tv hangt. Alleen typische is dat dit enorm versterkt wordt op moment dat ik geluid uit zet via geluid uitknop. Als ik gewoon geluid naar 0 zet, is dit niet het geval.

Ik moet zelf erg wennen aan local dimming. Bij dit toestel is het anders dan mijn vorige, 9803. Bij de ondertiteling zie je geregeld een kleurverschil.

Maar samengevat ben ik zeer te vreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
waxman schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:45:

Natuurlijk zijn er mensen tevreden. Die hebben echter geen reden om hier te reageren buiten 1 enkel bericht dat de TV goed bevalt.. Dat er vaak berichten zijn over mankementen en defecten zie ik meer als het vinden van medestanders om richting Philips aan te geven dat het niet om slechts enkele gevallen gaat, maar een bepaald probleem met dezelfde verschijnselen dat bij meerdere toestellen voor komt. Verder kan het zijn dat een gebruiker een oplossing heeft gevonden en deze hier met anderen wilt delen. En vergeet niet het elkaar op de hoogte houden van de ontwikkelingen richting een oplossing, zodat lezers weten welke weg ze moeten bewandelen. Zo moet je de berichtgeving over de defecten in mijn ogen zien en is niet bedoeld om een TV de grond in te boren. Het roepen dat je TV perfect is, terwijl deze diverse tekortkomingen heeft, vind ik veel erger en zal de ontwikkeling van nieuwe firmware niet ten goede komen. Er zijn ook heel zeker toestellen die echt geen problemen hebben.
Ik kan kort zijn; over het beeld enz. heb ik niets te klagen en ben zeer tevreden. Ook van andere problemen die in dit forum besproken zijn ben ik gespaard gebleven. Alleen voor het wegvallende geluid zal een oplossing gevonden moeten worden.

[ Voor 15% gewijzigd door H.Saes op 02-11-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
pielle007 schreef op maandag 01 november 2010 @ 08:47:
[...]

Pielle,

Wij zijn nu een aantal dagen verder sinds de vervanging van het moederbord. Nog uitvallers van het geluid ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
H.Saes schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:11:
[...]

Pielle,

Wij zijn nu een aantal dagen verder sinds de vervanging van het moederbord. Nog uitvallers van het geluid ???
Heb nog geen uitvallers gehad. Ik noteer t wel als t zo is. (Als de genoemde 5 dagen t curciale punt is dan zal t vandaag of morgen moeten gebeuren)
Binnen 5 werkdagen zou Philips met me contact moeten opnemen inzage die vlek om eea af te spreken, indien het vrijdag niet is gebeurd moet ik me melden bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
pielle007 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:47:
[...]

Heb nog geen uitvallers gehad. Ik noteer t wel als t zo is. (Als de genoemde 5 dagen t curciale punt is dan zal t vandaag of morgen moeten gebeuren)
Binnen 5 werkdagen zou Philips met me contact moeten opnemen inzage die vlek om eea af te spreken, indien het vrijdag niet is gebeurd moet ik me melden bij de dealer.
Beetje vreemde uitspraak van Philips. Na vijf dagen niets horen melden bij dealer ??? Moet die het dan oplossen. Kan je alleen maar succes toewensen.
Bij mij was het terug (na 1e software update) na 4 1/2 dag (althans, toen opgemerkt). Na de tweede (her)installatie was het na 1 dag al weer raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:22:
[...]

Het is niet meer dan logisch dat mensen die problemen ondervinden dat komen melden in een forum in de hoop oplossingen te vinden of in elk geval een zaak te maken richting fabrikant. Mensen die geen problemen hebben melden dat veel minder vaak. Ik ben zelf in de markt voor een 46PFL9705 en zal me door deze berichten niet laten weerhouden. Ik ga ervan uit dat mochten er problemen zijn, Philips ze goed- of kwaadschiks uiteindelijk zal oplossen.
Wat ik gewoon teleurstellend vind, is dat het bij mij een deja vu oproept. Vorig jaar met de 9704 hetzelfde verhaal. Ik had gehoopt dat Philips daar wel iets van had geleerd. Ik was vorig jaar in de markt voor een 9704, maar door de vele klachten internationaal heb ik een goedkope LCD gekocht en kijk nu rustig de kat uit de boom.

Laat niemand zich weerhouden om een 9705 te kopen, maar ik ga dit jaar geen nieuwe LCD meer kopen. En een eventuele 9706 ga ik echt niet pre-orderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
H.Saes schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:08:
[...]

Beetje vreemde uitspraak van Philips. Na vijf dagen niets horen melden bij dealer ??? Moet die het dan oplossen. Kan je alleen maar succes toewensen.
Bij mij was het terug (na 1e software update) na 4 1/2 dag (althans, toen opgemerkt). Na de tweede (her)installatie was het na 1 dag al weer raak.
Nou nee... ik heb t probleem bij mn dealer gemeld, welke het op zijn beurt registreert en aanmeld bij Philips. Philips zal nu binnen 5 werkdagen mij moeten contacteren. Wanneer Philips dit niet doet moet ik mij weer melden bij de dealer welke op zijn beurt wederom met Philips contact opneemt.
Heb zelf met t 0800-nr van Philips gebeld maar zij kunnen niet zien of de dealer iets heeft aangemeld, dit gebeurd nml op een andere afdeling.... ik laat me verrassen iig.

De 3D problemen van de 9705 serie moeten overigens middels een software update verholpen worden.
Ik kreeg t advies om voorlopig geen 3D setje aan te schaffen.
Hoop dat Philips zsm de geluids problemen verhelpt, vind ik persoonlijk belangrijker. Maar goed... als je zo'n dikke tv koopt zou je deze problemen al helemaal niet meer mogen verwachten naar 10 productie weken.
Maar wie ben ik? Een domme consument met een verslaving... consumeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mss een beetje flauw van mij, maar toen ik nog keek via mijn digitale ontvanger naar mijn analoge beeldbuis TV, viel ook af en toe het geluid weg.
Dit komt volgens mij door of de digitale ontvanger, maar meer logischer door de verbinding decoder/kabelboer (het blijft een stream).

Nu heb ik de 9705 met CI+ (ziggo) en het geluid valt niet meer weg. Op een enkele keer op Ned1 (HD) na.
Ik gebruik goede, dikke coax-kabels.

Als het echt een bug is van philips zou het volgens mij op elke zender regelmatig moeten voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
pielle007 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 15:44:
[...]

Nou nee... ik heb t probleem bij mn dealer gemeld, welke het op zijn beurt registreert en aanmeld bij Philips. Philips zal nu binnen 5 werkdagen mij moeten contacteren. Wanneer Philips dit niet doet moet ik mij weer melden bij de dealer welke op zijn beurt wederom met Philips contact opneemt.
Heb zelf met t 0800-nr van Philips gebeld maar zij kunnen niet zien of de dealer iets heeft aangemeld, dit gebeurd nml op een andere afdeling.... ik laat me verrassen iig.

De 3D problemen van de 9705 serie moeten overigens middels een software update verholpen worden.
Ik kreeg t advies om voorlopig geen 3D setje aan te schaffen.
Hoop dat Philips zsm de geluids problemen verhelpt, vind ik persoonlijk belangrijker. Maar goed... als je zo'n dikke tv koopt zou je deze problemen al helemaal niet meer mogen verwachten naar 10 productie weken.
Maar wie ben ik? Een domme consument met een verslaving... consumeren...
Nou snap ik het. Dan is het inderdaad logisch. En de rest kan ik je alleen maar gelijk ingeven. Ik denk dat Philips een beetje door de concurrenten in deze positie gedwongen is om toch met een 3D toestel te komen en dat het toestel nog niet uitgerijpt is. En nu is het achter de problemen aanhollen en trachten bij te komen. Maar heb er vertrouwen in dat alles goed komt. Buiten de geluidsproblemen ben ik er tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:28:
Mss een beetje flauw van mij, maar toen ik nog keek via mijn digitale ontvanger naar mijn analoge beeldbuis TV, viel ook af en toe het geluid weg.
Dit komt volgens mij door of de digitale ontvanger, maar meer logischer door de verbinding decoder/kabelboer (het blijft een stream).

Nu heb ik de 9705 met CI+ (ziggo) en het geluid valt niet meer weg. Op een enkele keer op Ned1 (HD) na.

Als het echt een bug is van philips zou het volgens mij op elke zender regelmatig moeten voorkomen.
Ik gebruik geen Ziggo. Heb eigen schotel met HD ontvanger. Op mijn vorig toestel nooit uitvallers van het geluid gehad. Nu wel. Trouwens ook uitvallers bij zenders via de gewone kabel. En alle zenders hebben dit verschijnsel.
Jouw opmerking is zeker NIET flauw. Bekabeling is het eerste waar je bij storingen naar moet kijken. De tijd zal het leren als de monteur geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007

Had t zelfs tijdens het gamen op mn xbox360, en t probleem op elke willekeurige zender... is trouwens al eens eerder vermeld in dit forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt wel alsof de TV dan op de achtergrond nog iets aan het doen is, bv checken naar updates of zoiets, waardoor de CPU net iets te veel wordt belast en het geluid het moet bekopen.

Enfin, iets wat philips moet oplossen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Helemaal mee eens. Wij hebben de 46PFL9705 en hebben soms ook dat het geluid wegvalt en soms bij de HD-zenders zien we blokjes in het beeld. Maar ik weet gewoon dat de verbinding via de coaxkabel verre van perfect is. Als ik dat wil veranderen moet ik echt verbouwen en dát gaat me nou net iets te ver. En ach, 1 of 2 keer op een avond dat het geluid wegvalt en/of blokjes op het beeld komen, daar storen we ons niet aan.
Verder zijn we namelijk razend enthousiast over deze tv !! :9~ :9~
De kleuren zijn zó helder en alles is zo scherp, gewoon eigenlijk niet meer normaal. Als er een gezicht op het beeld is, kun je de rimpels en pukkels gewoon tellen. Bijna zelfs de haartjes.
Het is veel geld, maar ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 62vette
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 17:01
H.Saes schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:33:
[...]

Ik gebruik geen Ziggo. Heb eigen schotel met HD ontvanger. Op mijn vorig toestel nooit uitvallers van het geluid gehad. Nu wel. Trouwens ook uitvallers bij zenders via de gewone kabel. En alle zenders hebben dit verschijnsel.
Jouw opmerking is zeker NIET flauw. Bekabeling is het eerste waar je bij storingen naar moet kijken. De tijd zal het leren als de monteur geweest is.
Even resumeren. Het geluid probleem doet zich voor als je het geluid van de schotel/UPC decoder via HDMI op de TV beluistert?
Ik heb de UPC box optisch op mijn receiver aangesloten en de TV helemaal op zacht staan.
Ik zou het ook graag reproduceren op mijn 58PFL9955 (als ik het al heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
Monteur heeft net gebeld. Na het aanhoren van mijn problemen dacht hij bijna zeker aan een fout in het moederbord (zoals bij Pielle) of de decodeer unit. Het moederbord wordt op voorhand besteld mocht het niet aan de decodeer unit liggen kan hij het moederbord direct vervangen. (vooruit denken of meer weten ??) Zodra het bord binnen is wordt een afspraak gemaakt voor reparatie. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
62vette schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 18:16:
[...]

Even resumeren. Het geluid probleem doet zich voor als je het geluid van de schotel/UPC decoder via HDMI op de TV beluistert?
Ik heb de UPC box optisch op mijn receiver aangesloten en de TV helemaal op zacht staan.
Ik zou het ook graag reproduceren op mijn 58PFL9955 (als ik het al heb).
Ik heb een HD satellietontvanger die via HDMI is aangesloten. Die gebruik ik het meeste. Doordat ik deze het meeste gebruik constateer ik hier ook de meeste uitvallen. Het geluid inderdaad via de TV en niet via externe versterker.
Doch ook bij het kijken naar kabel-TV (aangesloten met coax op de antenne ingang) heb ik uitvallen gehad. Het probleem blijft dus niet beperkt tot bronnen/signaal aangeboden via HDMI.
Ik heb wel een grillig patroon van uitvallen. Dan 4 a 5 in een uur en dag een gehele dag geen uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees de problemen m.b.t. het geluid hier maar ik heb sinds 2 dagen een heel ander probleem:

Afgelopen weekeinde heb ik de tv aangezet en na het aanzetten van mijn PS3 leek het wel alsof de tv in een soort van 'loop' terecht was gekomen. Hij bleef eerst een aantal keren diverse inputs zoeken. (sprong van PS3 HDMI naar XBOX VGA naar TV etc.. dit bleef hij vervolgens doen. Na de tv helemaal uit te hebben gezet (en stekker uit te hebben getrokken) was het probleem niet opgelost. Vervolgens was het zo dat als ik mijn xbox of PS3 aanzette hij 30 seconden beeld gaf om vervolgens via een soort van 'crash' het beeld heel vreemd weer te geven, vervolgens op zwart te gaan waarbij je wel zag dat er nog een gedeelte van de backlightleds aan was om vervolgens weer normaal beeld weer te geven. Dit herhaalde hij een keer of 3/ 4.
Wellicht niet overbodig om te vermelden was dat, als dit voorvalt ik ook een soort van klik/gekraak hoor vanaf de tv.

Daarbij is het zo dat als ik de tv op standby zet hij uit gaat/op zwart gaat om vervolgens na een keer de ambilight te laten "flitsen" weer aan gaat.

Deze problemen komen voor als ik de tv aan zet en meestal zijn ze na een half uur weg (behalve het op standby zetten).

Iemand dit vreemde probleem al eens meegemaakt?

Ik vermoed dat het iets sofwarematigs is. Althans dit hoop ik.

Is het mogelijk om de nieuwe softwareupdate nogmaals te doen?

hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
  • Laatst online: 27-11-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:18:
Is het mogelijk om de nieuwe softwareupdate nogmaals te doen?
Ik heb je net een private message gestuurd.
Succes,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
H.Saes schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 18:39:
Monteur heeft net gebeld. Na het aanhoren van mijn problemen dacht hij bijna zeker aan een fout in het moederbord (zoals bij Pielle) of de decodeer unit. Het moederbord wordt op voorhand besteld mocht het niet aan de decodeer unit liggen kan hij het moederbord direct vervangen. (vooruit denken of meer weten ??) Zodra het bord binnen is wordt een afspraak gemaakt voor reparatie. Ben benieuwd.
Hier t zelfde...
Net belde technorep inzage die vlek in me beeld... heb dr een foto van gemaakt en een filmpje en deze doorgestuurd... Blijkt dat er een LED is uitgevallen, ze gaan een nieuw display bestellen en maken vervolgens een afspraak met me om t in orde te maken. Vind de service wel goed moet ik zeggen. Nu maar hopen dat zich geen problemen meer voordoen.
Heb vooralsnog geen problemen met t geluid... t gaat goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb met Philips gebeld over slechte 3D na de laatste update. Vandaag teruggebeld door Philips, ze wilden het serienummer weten van de 3D brilletjes, omdat er een slechte serie is geweest. mijn brilletjes hoorden daar niet bij, moet dus aan de TV liggen. Wordt binnen 48 uur teruggebeld en krijg dan te horen wat er verder gaat gebeuren.

Las gisteren op een Duits forum over een functie die Philips heeft ingebouwd in de software genaamd "Joint Space" Je kunt dit inschakelen door op de afstandsbediening het volgende in te typen: 5646877223
Er komt dan een mededeling op de TV "Joint Space enabled".
Er zijn een aantal zgn. api's beschikbaar waardoor programma's op een PC of mobile telefoon toegang hebtben tot functies op de TV. Bijvoorbeeld via de iPhone (iPad of iPod touch) de TV bedienen. het programma staat in de App Store en is gratis. (TV Remote WiFi). Heb het gisteren geprobeerd met mijn iPhone, werkt heel leuk. Gaat via Wifi en is snel.
Het is "open source", dus iedereen kan er gebruik van maken om programma's te schrijven. (Als je de kennis hebt natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:27:
Heb met Philips gebeld over slechte 3D na de laatste update. Vandaag teruggebeld door Philips, ze wilden het serienummer weten van de 3D brilletjes, omdat er een slechte serie is geweest. mijn brilletjes hoorden daar niet bij, moet dus aan de TV liggen. Wordt binnen 48 uur teruggebeld en krijg dan te horen wat er verder gaat gebeuren.
Kun je ons aub op de hoogte houden wat Philips nu gaat doen precies etc?
thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
pielle007 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:10:
[...]

Hier t zelfde...
Net belde technorep inzage die vlek in me beeld... heb dr een foto van gemaakt en een filmpje en deze doorgestuurd... Blijkt dat er een LED is uitgevallen, ze gaan een nieuw display bestellen en maken vervolgens een afspraak met me om t in orde te maken. Vind de service wel goed moet ik zeggen. Nu maar hopen dat zich geen problemen meer voordoen.
Heb vooralsnog geen problemen met t geluid... t gaat goed :)
Ben echt blij voor je. Ik ken technorep nog van vroeger. Service is goed. Ben blij dat het goed opgelost wordt. En dat het bij jou met het geluid nog steeds goed gaat geeft hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
Van welke productie week zijn jouw brillen dan??? En van welke productie week is jouw TV. Er zijn nl. eerdere berichten over de link tussen productie week en slecht 3D beeld.

[ Voor 14% gewijzigd door H.Saes op 03-11-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe merk je die slechte kwaliteit ?
Het 3D kanaal van Ziggo moet je niet gebruiken als referentie, die is namelijk vaak slecht
(gemaakte 3D van 2D uitzending van Net5).

Ik heb helaas nog geen goede 3D referentie (nog niet in bezit van 3d-bluray of mediaplayer), dus kan zelf nog niet oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook gisteren op een duits forum:
-
Ich habe gerade einige informationen zum fehlerhaften 3D bekommen. Das problem kann in drei dingen sein:

1. Die software - muss auf die version 23 aktualisiert sein
2. Die brillen - die die anfängen mit geringeren oder mit SN 0716 sind fehlerhaft. Die findet man unterm dem baterien deckel. Es ist die zweite nummer.
3. Wenn das beide oben ok ist, ist es ein fehlerhaftes LC Panel. Bei zu geringeren SN muss der ausgetauscht werden.
-

Ben beniewd naar jou update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag gebeld door een servicepunt, komen maandagmiddag langs. Ze wilden wel eerder, maar Philips moet eerst 3D testapperatuur opsturen, hadden ze nog niet. Mijn TV is van week 34, in de brillen staat 080310 dus ik denk van 3 augustus. Ik heb een blu ray speler met 3D en ik kijk naar de Astra 3D testzender. Daar draait een testprogramma, dus je kunt elke keer hetzelfde zie. Voor de laaste update van 21 oktober, was het beeld behoorlijk, hier en daar wat ghosting zeker bij voetbal.Na de update, heel veel dubbel, is niet naarte kijken! Zowel Blu rau als de Astra zender. Wat eerst goed waas, nu superslecht. Ik laat weten wat er verder gaat gebeuren, aanstaande maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:08:
[...]

Ook gisteren op een duits forum:
-
Ich habe gerade einige informationen zum fehlerhaften 3D bekommen. Das problem kann in drei dingen sein:

1. Die software - muss auf die version 23 aktualisiert sein
2. Die brillen - die die anfängen mit geringeren oder mit SN 0716 sind fehlerhaft. Die findet man unterm dem baterien deckel. Es ist die zweite nummer.
3. Wenn das beide oben ok ist, ist es ein fehlerhaftes LC Panel. Bei zu geringeren SN muss der ausgetauscht werden.
-
Ik weet niet waar het Duitse forumlid zijn info vandaan heeft, maar ik heb hierbij zeker twijfels over de juistheid;

ad 1; sinds de update naar versie 23 vind ik het 3D beeld juist iets slechter. Iets meer last van ghosting maar niet zo erg als Groenlo meld. Ook Groenlo meldt dat de kwaliteit sinds de update achteruit is gegaan.
ad 2; Ik heb foute brillen (productie week 29) gehad en hiervoor nieuwe gekregen met datum 0705 en een 0729 achter de batterij. Volgens bovenstaande info zou de eerste bril dus niet goed zijn. Nou.....onzin. Totaal geen verschil. Het vreemde is echter dat achter de batterij 0705 en 0729 staat terwijl volgens het serienummer de productie week 34/2010 is. Volgens info Philips zat in de eerste serie een software fout.
ad 3; Er is hier al geschreven dat het vermoedelijk panelen betreft in de productie week 34 tot en met 37. Bron Engels forum. Geen idee of deze info klopt.

[ Voor 20% gewijzigd door H.Saes op 04-11-2010 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijdje een 46PFL9705 en ben daar zeer tevreden over. Soms heb ik wel kleine haperingen van mijn HD kanaal Telenet. Is dit een gekend fenomeen?
Belangrijker is dat ik mijn oude (+/-30 jaar) zeer kwalitatieve Sony versterker wil aansluiten om mijn Castle boxen te gebruiken. Ik heb al op alle mogelijke manieren de versterker proberen aan te sluiten, bv. via rood/wit cinch en op tuner ingang, maar geen klank uit TV te krijgen via de versterker. Ook als ik de keuze externe versterker maak dan wordt deze niet herkend. Versterker als test aangesloten op bestaande tuner en dit werkt wel.
Iemand die hier iets meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht tijd om de toendertijd kwalitatief goede versterker van 30 jaar terug te vervangen door een nieuw (philips) surround systeem welke je kan aansluiten via de digitale uitgang op de TV.
Ik voorspel je, dat je de sony versterker de deur uit zal gooien. De kwaliteit van de huidige sets is ondertussen vele malen beter dan 30 jaar terug (dus geen grotere versterker en boxen nodig).

Als je toch verslaafd bent aan de versterker kan je deze aansluiten via ouderwetse cinch kabels via de scart aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinski
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-03-2023
Zucht, de zoveelste keer dat tijdens het zappen op mijn 47PFL9664 spontaan het bericht "Dit programma is gecodeerd" verschijnt, op alle kanalen behalve Ned1. Enkel op te lossen door de tv helemaal uit te doen (met de knop op de tv dus, niet de remote). Nu was ik dit wel eens zat en dacht dat een update dit misschien zou verhelpen, de geinstalleerde software was namelijk al 4 maanden 'oud'.
Zo gezegd zo gedaan, update gedownload van de website, autorun.upg op een usb-stick gegooid en in de tv gestoken. Na het rebooten van de tv-set loop ik echter gelijk tegen een nieuw probleem aan, mijn guide knop
opent nu namelijk NetTV en de normale NetTV knop doet dit ook nogsteeds. Oftewel ik kan niet meer bij mijn o-zo-geliefde digitale guide. Al die kuren beginnen mij onderhand de keel uit te hangen, voor een prijs van €2000,- verwacht ik toch wel een compleet werkende tv......

Mag ik vragen welke software versie de tevreden 9664 gebruikers draaien (als die er uberhaupt zijn?)
en of zij deze wel compleet probleemloos ervaren?
Ps. of het "Dit programma is gecodeerd" probleem nu opgelost is moet nog blijken in de komende paar dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertje
  • Laatst online: 10-09 15:15
Zoek even verder op het forum, waarschijnlijk naar 'Preferences'.
Welke Guide hij laat zien is namelijk een voorkeursinstelling. Zet dit op cable (neem aan 'kabel' in NL) en je hebt je guide weer terug.
Waarschijnlijk ook verstanding een complete fabrieksinstellingherstel te doen om andere irritaties te verhelpen (voordat je de preferences verandert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de laptop aangesloten (dvi-d ->hdmi) en enkele 3D demo's bekeken.
Moet zeggen dat het werkelijk ongelooflijke kwaliteit is, mits de 3D film van goede kwaliteit is natuurlijk.
Vooral de disney demo van Timon en Pumba is verbluffend goed.

ps, ik heb de brillen van de 'slechte' datum, welke echter in september zijn geleverd bij de winkel waar ik ze kocht, maar kan geen slechte effecten ontdekken. Wel heel af en toe een dubbel randje ergens, maar dat zal aan een instelling van de tv liggen. Dynamisch contrast bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
H.Saes schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 18:39:
Ff stomme vraag, maar ik vroeg mij af wat die decodeer unit is en wat het doet?
Ik vraag dit omdat ik het moederbord heb laten vervangen EN ik komende week een nieuw paneel krijg.
Maar voor de rest blijft mn TV blijft intakt... Stel ik heb straks weer problemen met t 1 of ander dan is alles wel al een keer vervangen behalve die decodeer unit. (Heb ik alle hardware uit verschillende productie weken)
Pagina: 1 ... 21 ... 37 Laatste