Kijkhoek: redelijk.Thermaltaker schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:44:
[...]
Dat kun je m.i. op voorhand niet weten. Ik snapte zelf ook al niet dat er hier mensen waren die dit een toestel met geweldige kijkhoek noemden. Dat is simpelweg niet juist, TENZIJ er verschillende typen van het MV2A paneel van Sharp gebruikt worden. Daarom verzocht ik eenieder ook zijn panel type samen met de productie week kenbaar te maken, waardoor we evt. conclusies konden trekken omtrent een en ander.
Wat ik totnogtoe heb gezien zijn VN1A en VN1B panelen met productie data van week 32 tot +/- week 38.
Ik heb echter geen idee wat de exacte verschillen zijn tussen de A en de B variant. Wel valt op dat de overgrote meerderheid een B paneel schijnt te hebben.
Het valt me vooral op dat de backlighting heel goed te zien is als je er onder een bepaalde hoek kijkt. De dim zones lijken dan groter en duidelijk te zien. Het valt me tevens op dat de zones sowieso soms te groot lijken. Zo vind ik de verlichting bij de ondertitels te ruim. hierdoor lijkt er een waas omheen te zitten. Dit wordt erger als je er schuin links/rechts tegen aan kijkt.