Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-11-2022
Borry schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:16:
En hoe kan ik zien wat de produktiedatum is van mijn 3D-brillen. Mijn 3D beeld is soms redelijk en soms slecht maar nooit goed te noemen.
De productiedatum staat op een sticker onder de knoopbatterij van de bril. De datum zou minstens na midden juli moeten zijn. Als ie ertegenaan zit, even bellen naar de servicelijn om er zeker van te zijn. Overigens zijn er bemoedigende ontwikkelingen vanuit Philips om het 3D probleem effectief aan te pakken. Spoedig meer hierover. Voor nu kan ik iedereen met 3D problemen (zoals 30% beeld in andere oog) alleen maar aanraden zich te melden bij Philips, zodat het probleem en oorzaak helder in beeld komt voor de techische dienst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pielle007 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 20:51:
Philips 46" 9705 instellingen:
Om geen last van ghosting te krijgen als je gamed op een xbox360 en graag voetbal kijkt via een digitale HD ontvanger zonder ghosting kun je het beste deze instellingen pakken:

Natuurlijk
contrast 90
helderheid 50
kleur 59
scherpte 5
ruisreductie UIT
Tint NORMAAL
PNM UIT
400hz UIT
Superresolutie UIT
Perfectcontrast UIT
Dynamische achtergrond OPTIMAAL BEELD
MPEG UIT
Kleurverbetering UIT
GAMMA 0

EDIT: ik kom trouwens tot de conclusie dat het niet uitmaakt welk SMART BEELD je selecteert zolang je maar de instellingen van PERFECT PIXEL HD allemaal uit hebt staan.
Dit geeft verweg t beste beeld om snelle bewegingen weer te geven, de licht sensor heeft hier verder geen invloed op dus aan of uit doet er niet toe.
Heeft even wat tijd gekost maar dan heb je ook wat 8)7

Laat me weten wat julie hiervan vinden aub??!!
Beste Pielle007,

Ik heb je instellingen geprobeerd, net als die van Peter en moet zeggen dat het me inderdaad wel bevalt. v.w.b. het uitzetten van alle PIXEL PERFECT HD instelling heb je volkomen gelijk. Bij gamen storen al deze verbeteraars. Waar ik wel nog af en toe last van heb zijn balk(jes) die flitsen als je snel draait bij een schooter. Zelf ga ik nog wat rommelen met de contrast waarden en de scherpte! denk dat dit ook erg persoonlijk is.

thnx voor je input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter_F schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:51:
[...]

De productiedatum staat op een sticker onder de knoopbatterij van de bril. De datum zou minstens na midden juli moeten zijn. Als ie ertegenaan zit, even bellen naar de servicelijn om er zeker van te zijn. Overigens zijn er bemoedigende ontwikkelingen vanuit Philips om het 3D probleem effectief aan te pakken. Spoedig meer hierover. Voor nu kan ik iedereen met 3D problemen (zoals 30% beeld in andere oog) alleen maar aanraden zich te melden bij Philips, zodat het probleem en oorzaak helder in beeld komt voor de techische dienst..
Peter,

Zojuist even terug gelezen. Door mijn focus op de beste instellingen bij gamen het 3D verhaal even verwaarloost. Ook ik heb last van de crosstalk. Zal zo dadelijk eens kijken naar de productie datum van de brillen. Als ik het goed lees zitten er in de "oudere" brillen software fouten waardoor crosstalk optreed?

Mij viel het overigens op dat dit bij geanimeerde films eens en zo erg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 22:15:
Als ik het goed lees zitten er in de "oudere" brillen software fouten waardoor crosstalk optreed?
Goed begrepen. Dan heb je nog de situatie waarbij je met "nieuwere" brillen nog altijd crosstalk hebt. Ik heb een TV in die category, en daar wordt binnenkort wat aan gedaan. Meer volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11-2022
Peter_F schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:51:
[...]

Peter,

De datum onder de knoopcel is waarschijnlijk de productiedatum van het printplaatje dat in de bril zit. Omdat ik de brillen los gekocht heb, stond op de verzegelde doos ook een serienummer. Volgens het serienummer (nieuwe) bril is de productieweek 34 (eind augustus) Op het printplaatje staat datum begin juli.
De fout van de bril is overigens softwarematig. De hardware zou goed moeten zijn.
De foute brillen die ik had waren van productieweek 29 (eind juli) Ik heb toen helaas niet naar de datum van het printplaatje gekeken.
Dus ik denk dat de datum van het printplaatje niet van belang is, doch de datum van assemblage/productie. Want dan wordt denk ik de software geïnstalleerd. En die is in een bepaalde serie niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 18:21
Met veel plezier lees ik dit topic aangezien ik van plan ben om ook een pfl9705 te kopen.
Een paar dagen geleden kreeg ik toevallig de kans om 3D televisie op het grote 21:9 scherm van Philips op een stand van Philips zelf te bekijken.

De eerste 5 sec was het effect "WAUW"
Daarna de bril weer afgezet,aangezien ik helemaal gek werd het van vreselijke geflikker van die shutterglasses (net een stroboscoop effect)
Toen ik vroeger achter een 60 hrz computer monitor zat werd ik al gek van het geflikker (reden dat mijn oude PC monitor 100hz aan kon)
Maar het systeem met shutterglasses is nog 10x zo erg.

OK ik heb epilepsie, maar van shutterglasses krijgt iedereen een epileptise aanval. (Volgens de dame van de stand mag iemand met epilepsie geen shutterglasses gebruiken)

Ik baal nu echt als een stekker, want het 3D effect was het allerlaatste wat ik belangrijk vindt, en wat nu voor mij toch echt de reden is om te wachten op een nieuw model (pfl9706?) die gewoon met gepolariseerde brillen werkt, waar je niet gillend gek van wordt.

Hebben meer mensen hier last van het stroboscoop effect van shutterglasses?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Gabriel_Knight schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 23:01:
Hebben meer mensen hier last van het stroboscoop effect van shutterglasses?
Als er veel licht is, dan is het knippereffect helaas zeer goed te zien. Er scheen ook genoeg zon in Leiden, je hebt 'm zeker ook bij het station gezien? ;-)
Gerichte gescheiden beelden is ook een optie, waarbij men geen bril nodig heeft. Echter is er dan de beperking voor het aantal kijkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe software update beschikbaar voor o.a. de 46PFL9705H/12.
Hopelijk is met deze nieuwe update het probleem met de CI+zappen opgelost en de 3D demo zender in combinatie met de CI+tuner,en de PS3 3D game ondersteuning die nu wel eens mag gaan werken.
Versie: 000.140.023.000, Zip-bestand, 70.28 MB, Publicatiedatum: 2010-10-21
http://www.p4c.philips.co...PFL9705H/12&slg=nl&scy=NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:19:
Hopelijk is met deze nieuwe update het probleem met de CI+zappen opgelost en de 3D demo zender in combinatie met de CI+tuner,en de PS3 3D game ondersteuning die nu wel eens mag gaan werken.
http://www.p4c.philips.co...PFL9705H/12&slg=nl&scy=NL
Helaas geen release opmerking welke verbeteringen in deze software verwerkt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al een goede review van de philips econova 42pfl6805h? Heb ik net de knoop doorgehakt om de lg infinia 42le8500 aan te gaan schaffen zie ik die nieuwe philips op kieskeurig.nl.

Eigenlijk vooral benieuwd naar de input lag sinds console gaming bij mij de hoogste prioriteit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de nieuwe software geinstalleerd,de ziggo 3D demo met de ingebouwde ci+ tuner doet het nu wel met de 3D upgrade kit van Philips dus dat is nu opgelost met deze nieuwe upgrade en het zappen gaat nu weer vlot.
Maar de PS3 3D games doen het nog steeds niet!
Philips zegt dat het nog wel even kan duren voordat ze de juiste oplossing hebben om PS3 3D games te kunnen spelen op de nieuwe 2010 3D modellen.
Dus even geduld aub,wacht u maar op de volgende software upgrade was het antwoord van Philips consumer service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En is het shutdown/restart probleem ook opgelost met deze nieuwe firmware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ervaring van philips forum afgehaald:

Just installed the new firmware 140.023.

3D-viewing demo channel problem through CI+ works. I've the 3D side by side option. Now I can see the 3D demo channel.

When I switch to another channel after setting side by side, the TV wents black. Nothing works anymore. When I switch off and on the power button the tv works again. It also has this problem when I set the 3D to automatic before switching to another channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thermaltaker schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:42:
[...]

Oké. Ieder paneeltype heeft zo haar voor- en nadelen, maar de kijkhoek bij mijn scherm is wel heel bedroevend. Als ik nét uit het midden zit, zie je de rand al duidelijk vervagen. Dit kan toch niet de bedoeling zijn bij een toestel van méér dan 2500 euro?!

Daarom zou ik ook graag horen van andere forumgebruikers met een 46PFL9705, wat voor paneel er in hun tv zit en (ik heb een VN1B uit week 33 van 2010) wat hun, hoewel subjectief, mening is over de kijkhoek, horizontaal, zowel als verticaal.
Hier ook last van (46pfl9705). Zodra je er niet precies voor zit, zie al een lichte waas over het beeld. Dacht dat het aan mijn instellingen lag, maar is dus kijkhoek. Knap belabberd voor zo'n duur toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info: Op Philips forum

Supported CODEC overview for 2010 model numbers (xxPFLxxx5x/xx).
Please find attached an overview of all supported CODEC's in our 2010 model numbers (e.g. xxPFLxxx5x/xx).

http://www.supportforum.p...ODEC-overview-for-2010...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:48:
Ik heb zojuist de nieuwe software geinstalleerd,de ziggo 3D demo met de ingebouwde ci+ tuner doet het nu wel met de 3D upgrade kit van Philips dus dat is nu opgelost met deze nieuwe upgrade en het zappen gaat nu weer vlot.
Philips zegt dat het nog wel even kan duren voordat ze de juiste oplossing hebben om PS3 3D games te kunnen spelen op de nieuwe 2010 3D modellen.
Dus even geduld aub,wacht u maar op de volgende software upgrade was het antwoord van Philips consumer service.
Heb ook de nieuwe firmware geinstalleerd. Heb nu inderdaad bij Ziggo 3D demokanaal de 3D menu opties om te selecteren. Ook het blauwe lampje van de 3D zender gaat nu branden.

Indien je voor 3D de optie side-by-side selecteerd (omdat het een side-bij-side uitzending is bij Ziggo) wordt er een normaal beeld op de zender via deze optie samengesteld. Echter bij het kijken met de 3D-brillen naar het 3D demo kanaal kan ik niet echt 3D effecten ontdekken.

Zien jullie wel de 3D effecten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:29:
When I switch to another channel after setting side by side, the TV wents black. Nothing works anymore. When I switch off and on the power button the tv works again. It also has this problem when I set the 3D to automatic before switching to another channel.
Perfect reproduceerbaar. Als software developer zou ik me diep schamen, en als test engineer des te meer. Nog meer van dit en uw consumenten schamen zich nog het meest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:05:
[...]

Echter bij het kijken met de 3D-brillen naar het 3D demo kanaal kan ik niet echt 3D effecten ontdekken.

Zien jullie wel de 3D effecten ?
Toevallig bij deze film zit geen 3D effect ;-) Als je ook zonder de bril alles goed kunt zien, dan is het geen 3D uitzending.

Verder is het 3D crosstalk probleem op mijn TV er niet minder om geworden met de firmware. Gelukkig dat ze dat op een andere manier gaan oplossen.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter_F schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:13:
[...]

Toevallig bij deze film zit geen 3D effect ;-) Als je ook zonder de bril alles goed kunt zien, dan is het geen 3D uitzending.

Verder is het 3D crosstalk probleem op mijn TV er niet minder om geworden met de firmware. Gelukkig dat ze dat op een andere manier gaan oplossen.

Peter
Peter, klopt.
Zonder 3D bril kan je inderdaad goed naar het samengestelde 3D-beeld kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter_F schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:10:
[...]

Perfect reproduceerbaar. Als software developer zou ik me diep schamen, en als test engineer des te meer. Nog meer van dit en uw consumenten schamen zich nog het meest!
Mee eens ook ik heb last van dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:48:
Die releasenotes zijn van de vorige release, staat geen info bij over deze? Of zie ik t verkeerd...
Voor dat ik deze install wil ik wel weten wat er in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
Peter_F schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:13:
[...]

Peter
Kun je een tipje van de sluier lichten. Welke andere manier of toch software die langer op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas is met deze release de Beeld functie onder de blauwe knop ook nog niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 17:15:
.......
Het lukt mij ook niet om sommige HD uitzendingen op vol formaat te krijgen,
UPC cisco box beeld 16:9
kwaliteit Automatisch
TV op Automatisch opvullen.
Vreemd is dat de uitzending soms wel volbeeld geeft en na een reclame blok niet meer??
Hebben meer mensen hier last van? of is dit alleen gerelateerd aan de UPC Cisco box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het met de samsung HD decoder niet, maar met mijn popcornhour a-100 wel. Was bij de eerste firmware versies niet aanwezig dit probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
H.Saes schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:06:
[...]

Kun je een tipje van de sluier lichten. Welke andere manier of toch software die langer op zich laat wachten.
Als het niet software is...

http://www.avforums.com/f...v-series-part-2-a-24.html
"Philips has identified an issue with a limited number of early supplies of its 46” 9705 LED TVs produced between week 32 and week 37 of this year which has caused some consumers to be dissatisfied with the 3D performance of their TVs. This can be identified by the last 4 digits of the serial number 1032-1037.

Our investigations have identified two issues that may cause this dissatisfaction. The first is related to an early version of software within the LCD panel of the 46” 9705 TV. The second is related to the performance with certain formats of 3D picture content.

We have implemented a software solution which will address the majority of consumer complaints about the 3D performance of the TV. The software upgrade is available to download by consumers from the Philips Consumer Support website (Philips Global Consumer Care - Royal Philips Electronics).

Should consumers own a 46” 9705 TV and upgrading the software does not improve the 3D experience sufficiently, consumers are advised to contact Philips Consumer Care directly.(Tel 0800 331 6015).

Philips would like to apologize for the inconvenience caused to consumers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel nog steeds of ik de 46pfl9705 zou aanschaffen. Geen enkele tv is perfect en zeker niet van de eerste reeks maar als ik alle ervaringen lees moet je echt wel chance hebben dat die van jou het juiste paneel heeft enz of vergis ik me? Aan alle eigenaars om me te overtuigen of te bevestigen om voor een andere te gaan :) Heb lang naar de panasonic vt25 gekeken maar ook daar veel miserie met sd materiaal. Ter info: 3d interesseert me niets momenteel, wil gewoon een perfect beeld. Thanks voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:26:
Aan alle eigenaars om me te overtuigen of te bevestigen om voor een andere te gaan :)
Misschien dat ik voor een moment getwijfeld had na de aanschaf, maar ondanks alle kinderziektes blijft het een prachtig toestel. Mede dankzij de goede nazorg van Philips en de toezegging dat de problemen binnenkort verleden tijd zijn met mijn TV heb ik vandaag zelfs de HTS9540 besteld.
Voor de rest blijft het een persoonlijke smaak, maar als me nu zou zeggen om nog te veranderen naar Panasonic, Sony, Samsung etc, zou ik zeggen dat ik nu niet meer kan voorstellen hoe het was zonder Ambilight ;-)

Succes met je keuze,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falconian schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:26[/message]:[/b]
Ik twijfel nog steeds of ik de 46pfl9705 zou aanschaffen. Geen enkele tv is perfect en zeker niet van de eerste reeks maar als ik alle ervaringen lees moet je echt wel chance hebben dat die van jou het juiste paneel heeft enz of vergis ik me? Aan alle eigenaars om me te overtuigen of te bevestigen om voor een andere te gaan :)

Ik heb de 46pfl9705 van de week gekocht. Productieweek 40.
Ik heb ook het topmodel van 2 jaar geleden maar dit is een ongelooflijke verbetering. Perfect beeld, geen piep.
Ghosting is me nog niet opgevallen (maar ik kijk nooit voetbal).
3D heb ik niet uitgeprobeerd en ga ik ook niet doen want dat interessert me niet.
Ik ben zeer content met de 9705, ik blijf het wel spijtig vinden dat deze niet in 52 inch kan worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter_F schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:35:
[...]

Misschien dat ik voor een moment getwijfeld had na de aanschaf, maar ondanks alle kinderziektes blijft het een prachtig toestel. Mede dankzij de goede nazorg van Philips en de toezegging dat de problemen binnenkort verleden tijd zijn met mijn TV heb ik vandaag zelfs de HTS9540 besteld.
Voor de rest blijft het een persoonlijke smaak, maar als me nu zou zeggen om nog te veranderen naar Panasonic, Sony, Samsung etc, zou ik zeggen dat ik nu niet meer kan voorstellen hoe het was zonder Ambilight ;-)

Succes met je keuze,
Peter
Bedankt voor de info Peter. Ik ben ook altijd al Pro philips geweest want ik vond ze het beste beeld geven. Ik zou bv natural motion niet meer kunnen missen want ben dit al zo gewoon geraakt. Ok we gaan het riskeren en de 9705 bestellen. Ben verleden week toch am een philips bdp7500 gaan halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:02:
[...]

Hier ook last van (46pfl9705). Zodra je er niet precies voor zit, zie al een lichte waas over het beeld. Dacht dat het aan mijn instellingen lag, maar is dus kijkhoek. Knap belabberd voor zo'n duur toestel.
Helemaal eens. Dit zou echt niet moeten kunnen voor een toestel in deze prijsklasse. Ik snap ook niet dat andere eigenaren dit probleem niet als zodanig ervaren. Daarom dat ik eerder in dit topic reeds de vraag stelde wat voor panelen iedereen met dit model heeft. Zoals gezegd heb ikzelf de VN1B 1033.

Graag zou ik jullie commentaar in deze vernemen!

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Peter_F schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:35:
........ heb ik vandaag zelfs de HTS9540 besteld.
Die heb ik ook en samen met mijn 46PFL9705 is het een prachtige en perfecte combinatie. Ze zijn helemaal op elkaar afgestemd!!

Als de nota ook op de 22e staat kun je nog gebruik maken van het aanbod van Philips en 10 Blu-ray films uitkiezen en deze krijg je dan gratis toegestuurd. Hier staan meer gegevens. En voor die Blu-ray films moet je jezelf hier registreren.
Je moet dan wel het serienummer weten.
Ik hoop voor je dat je nog net op tijd bent. *O*

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thermaltaker schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:33:
[...]

Helemaal eens. Dit zou echt niet moeten kunnen voor een toestel in deze prijsklasse. Ik snap ook niet dat andere eigenaren dit probleem niet als zodanig ervaren. Daarom dat ik eerder in dit topic reeds de vraag stelde wat voor panelen iedereen met dit model heeft. Zoals gezegd heb ikzelf de VN1B 1033.

VN1A 1032 (46")en niks mis met de kijkhoek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk zijn dit precies dezelfde problemen als waar de voorgander 9704 last van heeft en waar veel over gediscussieerd is hier. Volgens mij zit daar ook hetzelfde paneel in, en de backlight zal ook wel vergelijkbaar zijn.

Ik had overigens gehoord dat de beperkte kijkhoek te maken zou hebben met het gebruik van full LED backlight (wat de topmodellen wel, en de lagere niet hebben), maar ik begrijp het mechanisme niet waardoor dat zou moeten komen, dus ik weet niet of dat een broodje aap is. In de basis is mijn verwachting ook gewoon dat het paneel deze eigenschap vrijwel helemaal bepaalt (en ook het paneel is in de topmodellen anders dan in de lagere).

Philips heeft daarmee voor het topmodel kennelijk andere afwegingen gemaakt in paneel eigenschappen dan voor de lagere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:46:
[...]

VN1A 1032 (46")en niks mis met de kijkhoek....
VN1B 1037/Display Sharp D3LA73 46" geen problemen met de kijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds de updat van 21-10-2010 veel slechter 3D beeld, het is niet meer om aan te zien. Beelden van de Astra 3 demo zender veel slechter dan eerst. Veel meer ghosting, hebben anderen hier ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:41:
Ik heb sinds de updat van 21-10-2010 veel slechter 3D beeld, het is niet meer om aan te zien. Beelden van de Astra 3 demo zender veel slechter dan eerst. Veel meer ghosting, hebben anderen hier ook deze ervaring?
Bij mij was het al heel slecht maar ik geloof ook dat het nu nog slechter is!!!!!
Iets anders, heb jij een vaste of een draaibare schotel? Op de Eurobird 9a (9 E) zijn n.l. nog twee 3D demo zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:18:
[...]

Bij mij was het al heel slecht maar ik geloof ook dat het nu nog slechter is!!!!!
Iets anders, heb jij een vaste of een draaibare schotel? Op de Eurobird 9a (9 E) zijn n.l. nog twee 3D demo zenders.
Ik heb een draaibare schotel, op de een of andere manier krijg ik Eurobird 9a nog niet te pakken. Kan wel SKY 3D (Duitsland en Engeland) zien, zijn geen free to air zenders. Zal nog een paging wagen voor de Eurobird 9a
Update, heb de satelliet nu ook gevonden. Wat zijn de 3D demo zenders?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafox
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

Seafox

Offshore Tiger!

[...]

Hier VN1A 1033 40 inch. Ik vind de kijkhoek vrij slecht. Je moet er echt recht voor zitten. Ongeveer 45 graden naar beide zijden blijft het beeld nog wel acceptabel. Daarbuiten wordt het beeld al snel melkachtig. In mijn situatie geeft het overigens niet echt problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:13
Ik twijfel nog of ik de BDP7500 gratis bijneem, of de 125,- en dan zelf een BR speler koop.

Nu valt me iets raars op. Ik heb nu een TV en A/V reciever met HDMI 1.4 ondersteuning. Nu zou ik ook graag een BR speler hebben met 1.4. Als ik dan op de philips site kijk, staat er "Full HD 3d Ready":
http://www.philips.com.ph...luminum-bdp7500s2_98/prd/

Volgens wikipedia ondersteund HDMI 1.3 enkel 3D op 1080i:
Wikipedia: HDMI
Dat zou impliceren dat de BDP7500 HDMI 1.4 zou moeten hebben om Full HD 3D ready te kunnen zijn, maar kan dat nergens expliciet terugvinden. Iemand deze speler in huis om dit te bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickth64
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 21:43
Vandaag de 3D set gekocht moet zeggen op de astra sat 3D demokanaal goed beeld, alleen de voetbal uitzending waardeloos veel ghosting of hoe jullie dit noemen oftewel dubbelbeeld, voor de rest erg goed shrek super tron super zal zo meteen eens via m.n. popcornhour een 3/D film afspelen en kijken wat dit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:47:
[...]

Ik heb een draaibare schotel, op de een of andere manier krijg ik Eurobird 9a nog niet te pakken. Kan wel SKY 3D (Duitsland en Engeland) zien, zijn geen free to air zenders. Zal nog een paging wagen voor de Eurobird 9a
Update, heb de satelliet nu ook gevonden. Wat zijn de 3D demo zenders?
HD1 11747 H DVB-S MPEG-4/HD/3D 27500-3/4

3DV promo 12054 H DVB-S2 MPEG-4/HD/3D 27500-2/3 8PSK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 62vette
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 17:01
MrJT schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:32:
Ik twijfel nog of ik de BDP7500 gratis bijneem, of de 125,- en dan zelf een BR speler koop.

Nu valt me iets raars op. Ik heb nu een TV en A/V reciever met HDMI 1.4 ondersteuning. Nu zou ik ook graag een BR speler hebben met 1.4. Als ik dan op de philips site kijk, staat er "Full HD 3d Ready":

Dat zou impliceren dat de BDP7500 HDMI 1.4 zou moeten hebben om Full HD 3D ready te kunnen zijn, maar kan dat nergens expliciet terugvinden. Iemand deze speler in huis om dit te bevestigen?
Zelf heb ik het formulier ook ingezonden voor de BDP7500. Ergens eens gelezen dat 3D het beste werkt als het van een bron komt van de zelfde fabrikant als de TV. Maar dat kan natuurlijk overdreven zijn.
3D ready van de BDP7500 houdt volgens Philips in dat je een firmware update moet doen om het te aktiveren, meer niet.
Daar leid ik uit af dat de hardware dus al voorbereid is.
Het betreft hier overigens wel de Mk II van de BDP7500, de vorige serie is al van de markt volgens mij.

Ben nu in afwachting van de speler, de deelname bevestiging heb ik al gehad van Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickth64
@peter F

hoe zie ik de datum van de 3D brillen heb de bat eruit gehaald en dit staat er 08121000624

grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rickth64 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 21:42:
@peter F

hoe zie ik de datum van de 3D brillen heb de bat eruit gehaald en dit staat er 08121000624

grt
08=augustus
12=dag
10=2010

Dus dat is 12-aug-2010, goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijn1
  • Laatst online: 04-01-2024
Geweldige tv. Vandaag gehaald na lang wachten. Geweldige kijkhoek. Mooie kleuren. Geweldig mooi zwart: daar heb ik hem voor gekocht. Mooi geluid. Installatie werkt super. De piep hoor ik wel, maar alleen heel dicht bij de tv, met mijn oor achter de tv. Geen issue voor mij. Ga nu beeld optimaliseren. Verscherping heb ik een stuk lager gezet en kleuren iets minder verzadigd. Dat stond veel te zwaar, voor mijn smaak. 3D gebruik ik niet. Is leuk voor 1 keer op dit moment. Komt over een jaar wel als het wat er wat meer content is. NetTV is super. Interface is goed. Lekkere afstandsbediening. Helemaal tevreden. Ga volgende week een Mac mini kopen en aansluiten. Dan zal het allemaal wel wat moeizamer gaan lopen voor dat het weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
MrJT schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:32:

Nou dat verhaal over 3D en Hdmi 13. is niet helemaal compleet.
Het 3d signaal voor de tv is als een HD-plaatje dat in 2 helften is opgedeeld: de ene helft voor is bestemd voor het linkeroog en de andere helft voor het rechteroog. De resolutie van het complete 3D-signaal is dan ook lager dan van Full HD-beeld (960 x 1080 tegen 1920 x 1080 beeldpunten). Maar in totaal vraagt het 3D-signaal dus niet meer bandbreedte dan een HD-signaal. Vandaar dat de kabelaars dan ook nu al klaar kunnen zijn voor 3D-televisie. En hoeft ook niet iedereen die 3D wil kijken een nieuwe settopbox aan te schaffen. En dat wil dus ook zeggen dat HDMI versie 1.3 de huidige 3D signalen kan verwerken.

Voor een speler ligt dat iets anders. Er zijn een aantal spelers die de 2 helften in 1080p leveren en deze zou volgens wikipedia dus 1.4 HDMI moeten hebben. Nou hier zijn de berichten nogal tegenstrijdig. Er bestaan spelers met 2 x 1080p helften, die toch een 1.3 versie HDMI output hebben. Of een kabel wel of niet een 3D signaal kan verwerken heeft nl. ook nog te maken met het aantal frames per seconde en snelheid. Bij lagere fps kan een 1.3 kabel wel HD 3D beelden verwerken. Google maar eens op dit onderwerp en je zult zien dat er een hoop over geschreven is. Je zult ook merken dat een aantal berichten elkaar tegenspreken en het er allemaal niet duidelijker op wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 19:47

Borry

prutsen is mijn leven

Borry schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:16:
Ik heb deze tv nu een paar weken in bezit en volg deze topic al vanaf het begin.
Tot nu toe had ik geen problemen met deze tv maar nu beginnen ze te komen na de laatste software update.
1,. Als ik de tv uit stand-by opstart heb ik af en toe een raar beeld, het beeld flitst en is verdeeld in vier blokken, het geluid is normaal. Als ik hem dan een keer uit en aan doe is het voorbij.
Dit komt zo eens in de paar dagen voor.
2. Elke avond on precies 19:05 uur gaat de tv spontaan in stand-by, snap hier niets van. De sleep-timer staat gewoon uit. Ik kan hem dan ook weer gewoon aandoen.
Ik kijk niet met een Cam maar met een Humax decoder.
Zijn er mensen die dit herkennen? Ik kan Philps wel bellen maar dan zul je zien dat er niets aan de hand is.

En hoe kan ik zien wat de produktiedatum is van mijn 3D-brillen. Mijn 3D beeld is soms redelijk en soms slecht maar nooit goed te noemen.
Even een aanvulling op mijn laatste melding.
Ik heb het idee dat hoe langer ik de tv in bezit heb hoe meer problemen er komen.
Na de hierboven genoemde problemen is er weer iets bij gekomen. De laatste paar dagen gaat bijna elk half uur het geluid even 10sec. uit om daarna vanzelf weer terug te komen.
De laatste software update 140.023 durf ik er nog niet op te zetten omdat bovenstaande problemen zich voordoen na de 140.011 update.
Komt iemand dit bekend voor?

Overigens zijn mijn 3d brillen van 3 aug. 2010, moet goed zijn, toch?

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
Borry schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 12:22:
[...]

Ik heb het idee dat hoe langer ik de tv in bezit heb hoe meer problemen er komen.
Na de hierboven genoemde problemen is er weer iets bij gekomen. De laatste paar dagen gaat bijna elk half uur het geluid even 10sec. uit om daarna vanzelf weer terug te komen.
De laatste software update 140.023 durf ik er nog niet op te zetten omdat bovenstaande problemen zich voordoen na de 140.011 update.

Ik heb brillen van eerdere datum en die zijn goed. Dus maak je maar geen zorgen.
De andere problemen heb ik niet.

Je moet maar eens in dit forum zoeken. Ik meen hierover eerder gelezen te hebben. Volgens mij was het iets van dat de firmware update de oude instellingen van de TV niet goed overnam en problemen veroorzaakt. Ik meen dat het toen opgelost is door de TV opnieuw (incl. zenders) te installeren. Dus even dit forum doorlezen en evt. met dat forumlid contact opnemen. (volgens mij een bericht van Peter F.)

Ik zit ook nog op versie 140.011 en ga voorlopig niet naar 023. Deze software moet eerst maar eens stabiel worden.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:09
Heb de software upgrade uitgevoerd. Dat leverde me 1e instantie wel wat problemen op.
Zoals ambilight die vanzelf uitging, menu opties zoals bv 400hz kon niet meer geselecteerd worden. Instellingen werden niet meer opgeslagen. En smart functie kon niet geselecteerd worden.
Heb de TV teruggezet naar de fabrieksinstellingen en nu werkt alles perfect. Geen problemen of issues meer.

Wat betreft de inkijk hoek die vind ik goed. Heb 46" 9705 uit week 37.
Wat me wel tegenvalt is dat de kleur rood bij snelle bewegingen strepen trekt in... soort van ghosting.
Het echte ghosting verhaal geldt overigens niet bij gamen of voetbal < in HD, wanneer je de instellingen van de Engine allemaal uitzet. (zie eerder genoemde instellingen in dit topic) .Toch stoort de kleur rood op de 1 of
andere manier bij snelle bewegingen.

3D kan ik niet beoordelen want dat gebruik ik op t moment nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Hmmm, gisteren wezen kijken voor een nieuwe TV. Mijn zinnen helemaal gezet op een PanasonicPlasma (p50v20). Staat 'ie daar in de winkel, naast een 46PLF7605....

Tjemig wat een verschil: De Pana is dof & wazig t.o.v de Philips! Nog via de aftandsbedieningen allerlei settings nagekeken, maar het kwam nieteens in de buurt... Overigens speelde Earth via HDMI op beide toestellen, en stond het niet overdreven in het (TL) licht. De Pana gaat het dus niet worden (vriendin was mee, en als ik haar niet overtuigd krijg :))

Dus me gaan verdiepen in de Philips LCD TV's, en omdat we geen plek hebben voor een 52", wordt het dus een 46". En we zijn nogal allergies voor reflecties, dus ik heb begrepen dat we dan geen 8xxx serie moeten nemen. Waarschijnlijk wordt het dus een 46PFL9705H of 46PFL7605H (of de 7665), maar ik kan na veel Google-en, Bingen en GoT-en op een paar vraagjes geen antwoord vinden, en winkels in de buurt hebben maar weinig Philips op voorraad:

1. Is de 9705 nou glossy (zoals de 8xxx) of mat (zoald de 7xxx)? Het scherm zelf dus, niet het frame!
2. Maakt dat local dimming van de 9705 nou veel verschil bij (bv) SF series/films en/of ondertiteling?

Is het verstandig om nog naar andere merken te kijken, of zijn deze 2 zo ongeveer het beste wat je kunt krijgen in dit budget en met de huidige stand der techniek?

De 7605 is maar liefst 1000 euro goedkoper hier, vandaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 62vette
H.Saes schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 12:47:
[...]

Ik zit ook nog op versie 140.011 en ga voorlopig niet naar 023. Deze software moet eerst maar eens stabiel worden.

Succes.
Heb de 023 er op, al een dag of wat. Geen problemen tot nu toe.
Maar dan nog geen 3D geprobeerd, ik zou eerst graag de 2D optimaal willen hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door 62vette op 24-10-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 06:43
Ik heb 023 ook erop staan. Geen probleem ondervonden. 3d ook geprobeerd, is niet verslechterd ingeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijn1
Egmaf, de 9000 serie (pfl9705) is mat, de 8000 serie glossy, en de 7000 weer mat. Een matte plasma bestaat niet, dus dan valt plasma voor je af. Plasma's zijn net spiegels, maar ik vind het beeld zeker even mooi als een 9000 serie. Het rood is iets dieper, gezichten iets natuurlijker. Is wel miets minder scherp door de sub field adressering. De 9000 zorgt door local dimming voor echte diepe zwart waarden. Dat heeft de. 7000 niet. Ik zou zeker voor de 9000 gaan als je het geld kan missen. Oveigens zie je verschil in de winkel niet, maar pas als je thuis onder donkere omstandigheden kijkt. Het zwart van de 7000 en 8000 ( en alle andere merken) is dan ietsjes grijs. Samsung heeft ook een vorm van dimming per lijn, maar dan via hun edge led technologie, terwijl Philips het ook nog lokaal aan en uit kan zetten. En dat zie je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Sijn, bedankt voor de info. De spiegelingen van de (Pana) plasma viel erg mee, het verdere beeld erg tegen helaas. Spiegelen zoals sommige LG of Samgungs doen, deed het in ieder geval niet.
Plasma of LCD zal natuurlijk een kwestie van smaak zijn.

Prijsverschil tussen de 7605 (€ 1500) en 9705 (€ 2700) is echter wel errug groot... We kijken nu naar een Loewe Concept 32 van een jaar of 5 geleden, dus ook de 7605 zal al een flinke verbetering zijn, toch? (Ookal door de maat, van 32 naar 46..., gelukkig is het nu ook een hele andere kamer in een ander huis :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 62vette
Heeft iemand de Xpand X103 3D brillen al ergens gezien of zelfs al op gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
62vette schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:07:
Heeft iemand de Xpand X103 3D brillen al ergens gezien of zelfs al op gehad?
Bedoel je dit nu serieus of als grap. Deze bril is de PTA03...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 62vette
H.Saes schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:29:
[...]

Bedoel je dit nu serieus of als grap. Deze bril is de PTA03...............
Jeemig, ik heb de foto's naast elkaar gezet en je hebt gelijk! Dat had ik nog niet eens gezien.
Wel apart dat XPand deze nu pas in pre-order zet in de US. Deal met Philips dat ze ze zelf pas later mogen verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
Brakius schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 19:01:
Ik heb 023 ook erop staan. Geen probleem ondervonden. 3d ook geprobeerd, is niet verslechterd ingeval.
Alleen maar goed als het bij jou goed werkt. Er zijn hier toch diverse berichten dat er na de update naar 023 problemen zijn. Mijn TV draait op de 011 versie goed, dus ik hou het daar nog even bij. Ik ben nog geen berichten tegengekomen dat de 023 versie (muv het 3D gebeuren voor de Ziggo gebruikers) iets verbeterd heeft. Dus vooralsnog voor mij geen rede om te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
62vette schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:36:
[...]

Jeemig, ik heb de foto's naast elkaar gezet en je hebt gelijk! Dat had ik nog niet eens gezien.
Wel apart dat XPand deze nu pas in pre-order zet in de US. Deal met Philips dat ze ze zelf pas later mogen verkopen?
Kijk maar eens aan de rechterzijde van je bril. Links staat Philips, rechts staat Xpand.

[ Voor 7% gewijzigd door H.Saes op 24-10-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn problemen met donkere verspringende vlekken na het aanzetten van de tv lijken voorbij nadat ik de updates toe heb gepast. Ik liep een aantal updates achter en blijkbaar zat daar een oplossing voor mijn probleem bij, nu is het een fantastische tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
Rickth64 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:45:
Vandaag de 3D set gekocht moet zeggen op de astra sat 3D demokanaal goed beeld, alleen de voetbal uitzending waardeloos veel ghosting of hoe jullie dit noemen oftewel dubbelbeeld, voor de rest erg goed shrek super tron super zal zo meteen eens via m.n. popcornhour een 3/D film afspelen en kijken wat dit doet.
Kijk maar eens goed bij die voetbalwedstrijd. Zit vermoedelijk een fout ingestelde camera bij. Het publiek en bepaalde shots op het veld worden perfect weergegeven. Andere veld beelden geven inderdaad iets dubbelbeeld. Ligt vermoedelijk aan de uitzending. Is bij mij ook.
Andere 3D beelden zijn strak en hebben geen last van ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sijn1 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:27:
Geweldige tv. Vandaag gehaald na lang wachten. Geweldige kijkhoek. Mooie kleuren. Geweldig mooi zwart: daar heb ik hem voor gekocht. Mooi geluid. Installatie werkt super. De piep hoor ik wel, maar alleen heel dicht bij de tv, met mijn oor achter de tv. Geen issue voor mij. Ga nu beeld optimaliseren. Verscherping heb ik een stuk lager gezet en kleuren iets minder verzadigd. Dat stond veel te zwaar, voor mijn smaak. 3D gebruik ik niet. Is leuk voor 1 keer op dit moment. Komt over een jaar wel als het wat er wat meer content is. NetTV is super. Interface is goed. Lekkere afstandsbediening. Helemaal tevreden. Ga volgende week een Mac mini kopen en aansluiten. Dan zal het allemaal wel wat moeizamer gaan lopen voor dat het weer werkt.
Begrijp echt niet dat iemand durft te spreken over een geweldige kijkhoek. Het is een fantastische tv, maar om nu te gaan spreken over een geweldige kijkhoek. Vraag me dan echt af welke tv je hiervoor had, want mijn vorige lcd van 5 jaar oud verslaat op dit onderdeel de 9705 met alle gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 16:15
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 10:02:
[...]

Begrijp echt niet dat iemand durft te spreken over een geweldige kijkhoek. Het is een fantastische tv, maar om nu te gaan spreken over een geweldige kijkhoek. Vraag me dan echt af welke tv je hiervoor had, want mijn vorige lcd van 5 jaar oud verslaat op dit onderdeel de 9705 met alle gemak.
Helemaal mee eens. De kijkhoek van de 46pfl9705 is gewoon weg slecht.
Het blijkt dat het gros van de mensen dit niet ziet. Ze gaan er scheef voor staan en zien nog beeld, thats it.
Maar dat de kleuren (vooral rood, huidskleur) fletser worden dat valt de meeste niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
Kijkhoek, diverse schrijvers hebben het hier over dit onderwerp. Afhankelijk van het type paneel dat in het toestel heb je voordelen en nadelen. Je hebt IPS, MVA, PVA en TN panelen. Op internet is voldoende over dit onderwerp te vinden. Het ene paneel heeft een goede kijkhoek, doch mindere zwartwaardes en kleuren. Het andere paneel heeft weer goede kleuren en een minder goede kijkhoek. Je zal altijd ergens een concessie moeten doen.
Voor wat betreft de kijkhoek. Die kun je in een winkel controleren. Voldoet de kijkhoek niet aan je eisen in jouw specifieke situatie, moet je de TV niet kopen. Ga dan op zoek naar een TV waarvan de kijkhoek wel goed is in jouw specifieke situatie.
Philips heeft voor een bepaald type paneel gekozen in dit toestel, met dus een bepaalde kijkhoek. De kijkhoek is voor iemand altijd situatie afhankelijk.Voor de een levert de kijkhoek geen problemen op voor de zitpositie. Hij zal de kijkhoek goed vinden. Voor de andere levert de zitpositie wel problemen op voor de kijkhoek. Hij zal de kijkhoek niet goed vinden. Hier had je vooraf rekening mee kunnen houden en in de winkel kunnen testen voor dat je de TV kocht.
Neemt niet weg dat het goed is dat er hier over geschreven wordt en dat mogelijke kopers dit echt van tevoren bekijken moeten vanuit hun zitpositie t.o.v. de TV. Dit voorkomt een teleurstelling achteraf.

[ Voor 8% gewijzigd door H.Saes op 25-10-2010 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H.Saes schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:40:
Kijkhoek, diverse schrijvers hebben het hier over dit onderwerp. Afhankelijk van het type paneel dat in het toestel heb je voordelen en nadelen. Je hebt IPS, MVA, PVA en TN panelen. Op internet is voldoende over dit onderwerp te vinden. Het ene paneel heeft een goede kijkhoek, doch mindere zwartwaardes en kleuren. Het andere paneel heeft weer goede kleuren en een minder goede kijkhoek. Je zal altijd ergens een concessie moeten doen.
Voor wat betreft de kijkhoek. Die kun je in een winkel controleren. Voldoet de kijkhoek niet aan je eisen in jouw specifieke situatie, moet je de TV niet kopen. Ga dan op zoek naar een TV waarvan de kijkhoek wel goed is in jouw specifieke situatie.
Philips heeft voor een bepaald type paneel gekozen in dit toestel, met dus een bepaalde kijkhoek. De kijkhoek is voor iemand altijd situatie afhankelijk.Voor de een levert de kijkhoek geen problemen op voor de zitpositie. Hij zal de kijkhoek goed vinden. Voor de andere levert de zitpositie wel problemen op voor de kijkhoek. Hij zal de kijkhoek niet goed vinden. Hier had je vooraf rekening mee kunnen houden en in de winkel kunnen testen voor dat je de TV kocht.
Neemt niet weg dat het goed is dat er hier over geschreven wordt en dat mogelijke kopers dit echt van tevoren bekijken moeten vanuit hun zitpositie t.o.v. de TV. Dit voorkomt een teleurstelling achteraf.
Maar hoe weet je op voorhand welk type paneel er in jouw tv zal zitten? Is het normaal dat voor hetzelfde type toestel (46PFL9705) er verschillende panelen worden gebruikt? Of zie ik dit verkeerd en gbruikt bv de 32" een bepaald type en de 46" een ander??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:07:
[...]

Maar hoe weet je op voorhand welk type paneel er in jouw tv zal zitten? Is het normaal dat voor hetzelfde type toestel (46PFL9705) er verschillende panelen worden gebruikt? Of zie ik dit verkeerd en gbruikt bv de 32" een bepaald type en de 46" een ander??
Dat kun je m.i. op voorhand niet weten. Ik snapte zelf ook al niet dat er hier mensen waren die dit een toestel met geweldige kijkhoek noemden. Dat is simpelweg niet juist, TENZIJ er verschillende typen van het MV2A paneel van Sharp gebruikt worden. Daarom verzocht ik eenieder ook zijn panel type samen met de productie week kenbaar te maken, waardoor we evt. conclusies konden trekken omtrent een en ander.
Wat ik totnogtoe heb gezien zijn VN1A en VN1B panelen met productie data van week 32 tot +/- week 38.
Ik heb echter geen idee wat de exacte verschillen zijn tussen de A en de B variant. Wel valt op dat de overgrote meerderheid een B paneel schijnt te hebben.

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
H.Saes schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 12:22:
[...]

Nou dat verhaal over 3D en Hdmi 13. is niet helemaal compleet.
Het 3d signaal voor de tv is als een HD-plaatje dat in 2 helften is opgedeeld: de ene helft voor is bestemd voor het linkeroog en de andere helft voor het rechteroog. De resolutie van het complete 3D-signaal is dan ook lager dan van Full HD-beeld (960 x 1080 tegen 1920 x 1080 beeldpunten). Maar in totaal vraagt het 3D-signaal dus niet meer bandbreedte dan een HD-signaal. Vandaar dat de kabelaars dan ook nu al klaar kunnen zijn voor 3D-televisie. En hoeft ook niet iedereen die 3D wil kijken een nieuwe settopbox aan te schaffen. En dat wil dus ook zeggen dat HDMI versie 1.3 de huidige 3D signalen kan verwerken.

Voor een speler ligt dat iets anders. Er zijn een aantal spelers die de 2 helften in 1080p leveren en deze zou volgens wikipedia dus 1.4 HDMI moeten hebben. Nou hier zijn de berichten nogal tegenstrijdig. Er bestaan spelers met 2 x 1080p helften, die toch een 1.3 versie HDMI output hebben. Of een kabel wel of niet een 3D signaal kan verwerken heeft nl. ook nog te maken met het aantal frames per seconde en snelheid. Bij lagere fps kan een 1.3 kabel wel HD 3D beelden verwerken. Google maar eens op dit onderwerp en je zult zien dat er een hoop over geschreven is. Je zult ook merken dat een aantal berichten elkaar tegenspreken en het er allemaal niet duidelijker op wordt.
Duidelijk is het idd niet.

Ik heb in ieder geval bevestigd gekregen van de klantenservice van Philips dat de BDP7500B2 (de 2010 versie) HDMI 1.3 heeft. Toen ik zei dat daarmee de claim Full HD 3D Ready niet zou kunnen kloppen, gaf hij aan dat ik in principe gelijk had, maar dat ook andere fabrikanten zeggen Full HD 3D Ready te zijn met HDMI 1.3
De BDP7500 zou ook het geluid niet over HDMI doorgeven.

Gezien ik nu een TV en A/V reciever met HDMI1.4 heb, wil ik ook wel een bron apparaat die het ondersteund, anders is het ook zo zonde eh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijn1
Ik ben erg tevreden over de kijkhoek. In de winkel sprong hij er ook erg positief uit als je onder een hoek op grote afstand kijkt naar ongeveer 20 panelen. De andere panelen waren dan veel fletser. Ik zie wel bij gezichten een hele lichte subtiele kleur verschuiving als ik van 90 graden (recht voor de tv) naar 45 graden loop, maar dan moet ik echt mijn best doen. Bij 20 graden is het pas echt duidelijk zichtbaar. Ik heb er een uit week 39 met een vn1b nummer. Voor mij is het goed zo. Ik weet niet waar ik kan zien welk type paneel er in zit.

Ik heb mijn crt pas nu naar boven gedaan, omdat ik de lcds zwartniveau's niet goed genoeg vond, totdat ik deze zag. Ik ben gewoon heel tevreden en koop als volgende een oled tv in 2015. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:07:
[...]

Dat kun je inderdaad niet weten op voorhand welk paneel geïnstalleerd is. Daarom is het des te meer van belang jouw situatie thuis voor wat betreft zitpositie en de kijkhoek in de winkel te testen alvorens deze tv te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
MrJT schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:59:
[...]

Duidelijk is het idd niet.

Ik heb in ieder geval bevestigd gekregen van de klantenservice van Philips dat de BDP7500B2 (de 2010 versie) HDMI 1.3 heeft. Toen ik zei dat daarmee de claim Full HD 3D Ready niet zou kunnen kloppen, gaf hij aan dat ik in principe gelijk had, maar dat ook andere fabrikanten zeggen Full HD 3D Ready te zijn met HDMI 1.3
De BDP7500 zou ook het geluid niet over HDMI doorgeven.

Gezien ik nu een TV en A/V reciever met HDMI1.4 heb, wil ik ook wel een bron apparaat die het ondersteund, anders is het ook zo zonde eh ;)
Het is maar hoe je het bekijkt. 2 x 960 / 1080 plaatjes leveren samen een full-HD 1920/1080 plaatje op. 2 halve plaatjes van 1920 x 1080 levert Quad HD ????? Google hier maar eens op. Je blijft lachen........het kan nog gekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
Borry schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 12:22:
[...]

Ik ben ook op het geluid gaan letten en inderdaad. 1 x per half uur viel hier het geluid 1 a 2 seconden uit. Is me eigenlijk nooit eerder opgevallen. Mijn dochter had het wel al eens gezegd. Ik heb vermoedelijk wel de oorzaak gevonden.
In het menu (home) zit de optie "Easylink". Deze selecteren. Vervolgens de optie "TV luidsprekers" selecteren. Dan krijg je een viertal mogelijkheden; Uit, Aan, Easylink en Easylink automatisch starten. Bij mij stond af fabriek de Easylink op actief.
Ik heb dit gewijzigd in "aan". (TV luidspr. altijd aan) Vanaf deze wijziging is bij mij het geluid niet meer uitgevallen.
Hopelijk werkt dit bij jou ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 19:47

Borry

prutsen is mijn leven

H.Saes schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:43:
[...]

Ik ben ook op het geluid gaan letten en inderdaad. 1 x per half uur viel hier het geluid 1 a 2 seconden uit. Is me eigenlijk nooit eerder opgevallen. Mijn dochter had het wel al eens gezegd. Ik heb vermoedelijk wel de oorzaak gevonden.
In het menu (home) zit de optie "Easylink". Deze selecteren. Vervolgens de optie "TV luidsprekers" selecteren. Dan krijg je een viertal mogelijkheden; Uit, Aan, Easylink en Easylink automatisch starten. Bij mij stond af fabriek de Easylink op actief.
Ik heb dit gewijzigd in "aan". (TV luidspr. altijd aan) Vanaf deze wijziging is bij mij het geluid niet meer uitgevallen.
Hopelijk werkt dit bij jou ook.
Ik had gisteren alles naar fabrieksinstellingen gezet en toen een komplete nieuwe installatie gedaan maar vanmorgen viel het geluid weer weg.
Ik heb nu jou tip van de "Easylink" luidsprekers uitgevoerd en wacht met spanning af, bedankt.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H.Saes schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:36:
[...]

Dat kun je inderdaad niet weten op voorhand welk paneel geïnstalleerd is. Daarom is het des te meer van belang jouw situatie thuis voor wat betreft zitpositie en de kijkhoek in de winkel te testen alvorens deze tv te kopen.
Was ik van plan maar je koopt toch nooit DIE tv die voor je staat in de showroom en je krijgt er een uit de stockruimte :*) Dus weet je het nooit zeker. Op zich staat de zetel perfect om tv te kijken en dan heeft het bezoek maar pech zeker 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Thermaltaker schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:44:
Wat ik totnogtoe heb gezien zijn VN1A en VN1B panelen met productie data van week 32 tot +/- week 38.
Ik heb echter geen idee wat de exacte verschillen zijn tussen de A en de B variant. Wel valt op dat de overgrote meerderheid een B paneel schijnt te hebben.
Ik heb zelf de VN1A. In Duitsland is al sprake van de VN1C 1041 XXXXXX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 06:43
Ik heb de VN1B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Ik heb sinds de 15e okt een VN1C 1040 XXXXXX. En deze is gewoon gekocht in Nederland.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
Peter_F schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 23:07:
[...]

Ik heb zelf de VN1A. In Duitsland is al sprake van de VN1C 1041 XXXXXX.
Ga er maar vanuit dat het allemaal Sharp panelen zijn. Ik heb echter geen idee wat de verschillen zijn, als die er al zijn, tussen de verschillende serienummers. Ik heb in ieder geval ergens gelezen dat Philips gestopt is om LG panelen te installeren. Er heeft nog een tijdje de Koreaanse firma AOI panelen geleverd. Maar die zie ik weinig opduiken. Zelfs de 21:9 panelen zijn van Sharp.
Ik vraag me ook af hoe betrouwbaar de serienummerlijsten zijn. Volgens het deze lijst zou in mijn toestel een LG paneel zitten. Nou, er zit gewoon een Sharp in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickth64
Heb zaterdag nog een tv gekocht met een uitbreiding set voor 3D deze voor een kennis ben vandaag naar de 3D gaan kijken wooooow WAT EEN ENORM VERSCHIL MET MIJN TV SCHERP BEELD DEZELFDE FILM IMAX UNDER THE SEA bij mij dubbel beeld ghosting bij hem super scherp ga straks met mijn brillen bij hem kijken.
Volgens een Engels forum zijn er in de reeks van week 32 t/m 37 panelen met 3D problemen geconstateerd, mijne is van week 34 wellicht heb ik zo een, dacht eerst dat ik goed beeld had maar na het kijken bij hem zakte bijna m.n. broek af, heb meteen Philips gebeld en deze kwam met t verhaal van de brillen waren niet goed, maar dat betwijfel ik ga vanavond met mijn brillen naar m.n. vriend en test ze wel ff, laat hier wel weten wat de uitslag is.
Hieronder het geen ik daar gevonden heb,

B Philips has identified an issue with a limited number of early supplies of its 46” 9705 LED TVs produced between week 32 and week 37 of this year which has caused some consumers to be dissatisfied with the 3D performance of their TVs. This can be identified by the last 4 digits of the serial number 1032-1037.

"Our investigations have identified two issues that may cause this dissatisfaction. The first is related to an early version of software within the LCD panel of the 46” 9705 TV. The second is related to the performance with certain formats of 3D picture content.

"We have implemented a software solution which will address the majority of consumer complaints about the 3D performance of the TV. The software upgrade is available to download by consumers from the Philips Consumer Support website (Philips Global Consumer Care - Royal Philips Electronics).

"Should consumers own a 46” 9705 TV and upgrading the software does not improve the 3D experience sufficiently, consumers are advised to contact Philips Consumer Care directly.(Tel 0800 331 6015).

Philips would like to apologize for the inconvenience caused to consumers."

[ Voor 45% gewijzigd door Rickth64 op 26-10-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 62vette
H.Saes schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:52:
[...]

Ga er maar vanuit dat het allemaal Sharp panelen zijn. Ik heb echter geen idee wat de verschillen zijn, als die er al zijn, tussen de verschillende serienummers. Ik heb in ieder geval ergens gelezen dat Philips gestopt is om LG panelen te installeren. Er heeft nog een tijdje de Koreaanse firma AOI panelen geleverd. Maar die zie ik weinig opduiken. Zelfs de 21:9 panelen zijn van Sharp.
Ik vraag me ook af hoe betrouwbaar de serienummerlijsten zijn. Volgens het deze lijst zou in mijn toestel een LG paneel zitten. Nou, er zit gewoon een Sharp in.
Hoe weet je dat er een Sharp in zit? Achterkant los gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

62vette schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:50:
[...]

Hoe weet je dat er een Sharp in zit? Achterkant los gehad?
Via het service menu kan je zie welk display je heb,activeren doe je als volgt.
Met de volgende codes op je remote control snel intoetsen.
062596i(i=info toets)Er kom dan een waarschuwing dat alleen technische personeel hier in mag komen
Geheel op eigen risco! zolang je maar niets wijzigt en store indrukt dan kan het geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
Inderdaad, niets wijzigen en niet op store drukken.

[ Voor 255% gewijzigd door H.Saes op 26-10-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:15:
[...]

Was ik van plan maar je koopt toch nooit DIE tv die voor je staat in de showroom en je krijgt er een uit de stockruimte :*) Dus weet je het nooit zeker. Op zich staat de zetel perfect om tv te kijken en dan heeft het bezoek maar pech zeker 8)7
Als er wisselingen van type panels zijn binnen de productie en een groot verschil in productie week van het toestel in de winkel en voorraad zit, heb je gelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door H.Saes op 26-10-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
Rickth64 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:41:
Heb zaterdag nog een tv gekocht met een uitbreiding set voor 3D deze voor een kennis ben vandaag naar de 3D gaan kijken wooooow WAT EEN ENORM VERSCHIL MET MIJN TV SCHERP BEELD DEZELFDE FILM IMAX UNDER THE SEA bij mij dubbel beeld ghosting bij hem super scherp ga straks met mijn brillen bij hem kijken.
Volgens een Engels forum zijn er in de reeks van week 32 t/m 37 panelen met 3D problemen geconstateerd, mijne is van week 34 wellicht heb ik zo een, dacht eerst dat ik goed beeld had maar na het kijken bij hem zakte bijna m.n. broek af, heb meteen Philips gebeld en deze kwam met t verhaal van de brillen waren niet goed, maar dat betwijfel ik ga vanavond met mijn brillen naar m.n. vriend en test ze wel ff, laat hier wel weten wat de uitslag is.
Welke productieweek was de TV van jou kennis dan ???

[ Voor 39% gewijzigd door H.Saes op 26-10-2010 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Wie heeft zijn 9705 goed werkend met CI+?
Ik heb een monteur over de vloer gehad maar die was alleen van plan de firmware te upgraden, en vertelde dat de ziggo "certificering" geen garantie was voor perfect functioneren.

Met als gevolg dat ik nog steeds artifacts heb. Niet meer niet minder. Ik word nog teruggebeld nadat de monteur heeft gesproken met Philips, maar als dat niet bevredigend is gaat de hele boel zo terug naar de verkoper..... . Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickth64
@richjan

zolang je store NIET indrukt

[ Voor 6% gewijzigd door Rickth64 op 26-10-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Largo schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:28:
Wie heeft zijn 9705 goed werkend met CI+?
Behalve de bekende bugs als zwart beeld bij zappen of herstart na standby herken ik de problemen van jouw TV niet. Lijkt me meer dan normaal dat Philips het gaat oplossen. Weet iemand of Youp van 't Hek of zijn zoon van plan zijn om een 46PFL9705 aan te schaffen? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickth64
@h Saes
deze was van productie week 40 sUUUUUUUUUUUUper beeld mijne is van week 34..

Net terug van testen met mijn eigen brillen, super beeld ook met de mijn brillen dus deze zijn goed, verschil van dag en nacht met mijn tv, ga morgen met de leverancier Tummers Roermond bellen dat ze de tv maar omruilen heb er inmiddels drie gekocht.

[ Voor 4% gewijzigd door Rickth64 op 26-10-2010 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus4ever
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-08 22:07
Vandaag nog even persoonlijk contact gehad met Philips:

De 3d problemen van een PS3 met de 9705 serie gaat via Sony een oplossing krijgen.
Deze zal zo spoedig mogelijk met een nieuwe update voor de PS3 uit komen.

Mensen die gebruik hebben gemaakt van de EISA awards actie en een bluray speler besteld hebben, krijgen de MKII uitvoering die hdmi 1.4 ondersteund (1080P SBS --> bevestigd door Philips).

Zal binnenkort ook nog eens kijken of ik wat extra informatie betreffende de verschillende panelen danwel productieweken over de 3D problemen los kan peuteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rickth64 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:31:
@h Saes
deze was van productie week 40 sUUUUUUUUUUUUper beeld mijne is van week 34..

Net terug van testen met mijn eigen brillen, super beeld ook met de mijn brillen dus deze zijn goed, verschil van dag en nacht met mijn tv, ga morgen met de leverancier Tummers Roermond bellen dat ze de tv maar omruilen heb er inmiddels drie gekocht.
Getest met hetzelfde bron device op beide TV's? of alleen met hetzelfde bron materiaal? Als dit zo is klopt dan ook het serienummer van je TV tov de probleemreeks die Philips eerder in een andere forum liet zien? Ik zelf ga pas over een aantal maanden de 3d set bestellen...maar wil dan eigenlijk wel nu al weten of ik een probleem TV heb mbt 3d...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister.Ed640
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-06 06:10
Ik wil dit weekend gaan shoppen voor de 40pfl9705 met 3d kit. Vanaf welke produktie/weeknummers zit ik nu in de 'veilige' zone ? Zie in deze threads diverse nummers voorbijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
Borry schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:12:
[...]

Ik had gisteren alles naar fabrieksinstellingen gezet en toen een komplete nieuwe installatie gedaan maar vanmorgen viel het geluid weer weg.
Ik heb nu jou tip van de "Easylink" luidsprekers uitgevoerd en wacht met spanning af, bedankt.
Ik heb iets te vroeg gejuicht. Af en toe valt het geluid nog 1 a 2 sec. weg. Is volgens mij wel verbeterd. Dit wegvallen doorgegeven aan Philips. Gelieve dit ook te doen, zodat het misschien met software opgelost kan worden.
Er werd ook geadviseerd de 140.023 versie erop te zetten omdat hier audio verbeteringen in zaten. Ga ik vanavond proberen. Wordt vervolgd

[ Voor 10% gewijzigd door H.Saes op 27-10-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickth64
@Koffiefilter,
met hetzelfde bron materiaal film op stick gezet en op de andere tv afgespeeld met sensor en brillen van mij volgens mij is de tv van mij een uit de prob reeks week 34 heb inmiddels contact met philips gehad en er komt een monteur kijken zal vandaag of morgen bij tv 3 met mijn 3D set kijken met hetzelfde beeld materiaal deze tv is ook uit week 34. wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickth64
@ Paulus4ever

Waar en hoe ga je deze info proberen te krijgen ben wel geïnteresseerd heb zelf 3D problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
H.Saes schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:38:
[...]

Ik heb iets te vroeg gejuicht. Af en toe valt het geluid nog 1 a 2 sec. weg. Is volgens mij wel verbeterd. Dit wegvallen doorgegeven aan Philips. Gelieve dit ook te doen, zodat het misschien met software opgelost kan worden.
Er werd ook geadviseerd de 140.023 versie erop te zetten omdat hier audio verbeteringen in zaten. Ga ik vanavond proberen. Wordt vervolgd
Heb net contact met Philips gehad over het zelfde probleem met t geluid dat wegvalt. Bij mij sturen ze een monteur langs.... ben benieuwd wat hij in godsnaam kan veranderen als de nieuwste software al erop staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
pielle007 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:45:
[...]

Heb net contact met Philips gehad over het zelfde probleem met t geluid dat wegvalt. Bij mij sturen ze een monteur langs.... ben benieuwd wat hij in godsnaam kan veranderen als de nieuwste software al erop staat?
Ik ook. Volgens de persoon die ik aan de lijn kreeg was het een software-matig probleem. Ik weet niet hoe vaak bij jou het geluid wegvalt en voor hoe lang. In mijn geval is het verschillend. Dan 2 keer in 15 minuten en dan doet hij het anderhalf uur prima. Als jij hetzelfde hebt, ben ik benieuwd hoe lang de monteur blijft wachten. Hou ons op de hoogte. Zal ik ook doen.
Vooral blijven melden bij Philips, zodat dit probleem aangepakt wordt. Overigens heb ik het probleem van het wegvallen van het geluid niet bij het afspelen van een DVD of Bluray. Althans het is mij niet opgevallen. Ben er nu wel alert op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
Ik heb nog even gechat met Philips over de Blu-Ray speler die word uitgeleverd:

Jeremy: Goedemiddag, waarmee kan ik u van dienst zijn?
Bezoeker: Goedemiddag, Ik heb een 40PFL9705 gekocht, en kom in aanmerking voor de gratis Blu-ray speler. Wat is het volledige typenummer van de Blu-Ray speler die uitgeleverd zal worden?
Jeremy: Dat ga ik even voor u nakijken.
Bezoeker: dank je
Bezoeker: expliciet de vraag of het de MKII betreft (met HDMI 1.4 ipv HDMI 1.3)
Jeremy: Bedankt voor het wachten.
Jeremy: BDP7500B2 Dit is het model wat u gaat krijgen dan
Bezoeker: Maar die ondersteund geen FULL HD 3D, de Televisie heeft ook een HDMI1.4 aansluiting, wil deze dan ook wel gebruiken.
Bezoeker: Iemand anders heeft bevestigd gekregen dat het de BDP7500 MKII zou betreffen
Bezoeker: welke wel HDMI 1.4 ondersteund
Jeremy: De BDP7500B2 ondersteund inderdaad HDMI 1.4
Bezoeker: staat nergens op jullie site/in de handleiding
Bezoeker: enkel dat er een HDMI uitgang op zit, niet welke spec
Bezoeker: Ik weet niet hoe de typenummering werkt, maar het zou dus kunnen dat het de BDP7500B2 MKII betreft (waarbij MKII staat voor 2e revisie(make))
Jeremy: Dat klopt inderdaad
Jeremy: Maar ik kan u we bevestigen dat hij HDMI1.4 ondersteund
Bezoeker: ok, bijzonder, gister in een telefoon gesprek met een van uw collega`s werd mij verteld dat deze HDMI 1.3 zou hebben. Toen ik zei dat het apparaat daarmee geen Full HD 3D zou kunnen ondersteunen, maar enkel 1080i, gaf hij daarop bevestigend antwoord, maar gaf aan dat andere producenten dat ook doen.
Bezoeker: het word er allemaal niet duidelijker op, zou mooi zijn als het op de site zou staan (zwart op wit)
Jeremy: en wie heeft u gesproken ?
Jeremy: ik heb zojuist contact gehad met onze product specialist en die heeft het gene wat ik u zojuist heb vertelt bevestigd
Bezoeker: Heb de naam niet genoteerd, zou wellicht in uw systeem terug te vinden moeten zijn, daar dat telefoontje ook geregistreerd is, en hij ook kon zien dat ik eerder ook al had gebeld voor een ander product
Jeremy: Ok maar u kunt er in iedergeval vanuit aan dat het gene wat ik u zojuist vertelt heb dat dit daadwerkelijk zo is
Bezoeker: klinkt goed, dan ga ik het formulier opsturen voor de blu-ray speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-05-2021
Hallo allemaal!

Sinds twee weken zijn wij (redelijk) ;) gelukkige bezitters van de 32PFL9705! 8)
Ik zeg "redelijk" omdat ik een aantal van de hier genoemde problemen herken en er nog een paar heb die ik hier nog niet ben tegengekomen.

Om te beginnen ben ik het eens met de kritiek op de zeer beperkte kijkhoek: horizontaal is het niet meer dan redelijk en verticaal is het ronduit slecht. De helderheid blijft prima, maar de kleur wordt heel snel vaal.
Dan hadden we bij ons eerste toestel (deze is inmiddels al omgeruild) aan de rechter kant een kleine kier tussen beeld en lijst: onder een hoek van zo'n 45 graden kon je daar een heldere witte streep afkomstig van de achtergrondverlichting zien. Ons tweede toestel heeft dit echter, weliswaar in veel mindere mate, ook. Alleen hier is de hoek waaronder dit te zien is ongeveer 170 graden en is het dus in de praktijk niet hinderlijk.

Als derde hadden we bij het eerste toestel een flink aantal defecte pixels, zo'n 15-20, en bij dit tweede toestel toch ook nog 3-4. Ik heb daarover hier geen klachten gezien (hooguit een keer geloof ik). Is dit nou "gewoon" :P uitzonderlijk veel pech en moet ik weer een keer ruilen (en heb ik dan een goede kans op een foutloos scherm), of hebben jullie dat ook en moet ik er maar aan wennen, omdat er altijd wel een paar probleem-pixels te vinden zijn?

En tenslotte vond ik gisteren een backlight-fout. Of het aan de software of aan de hardware ligt weet ik niet, maar misschien kunnen jullie eens kijken of het probleem zich bij jullie ook voordoet?
Het is heel simpel te controleren, waarbij "Dynamic Backlight" wel aan moet staan. Open nu NOS Teletekst en ga naar pagina 699. Deze is egaal groen, zonder tekst en wordt dus door het Dynamic Backlight wat donkerder weergegeven. Tot zover is dat normaal, maar gebeurt dat bij jullie wel gelijkmatig?
Bij mij zijn in het onderste deel van het scherm, waar dus niks staat, nu twee of drie duidelijk donkerdere horizontale banen zichtbaar. Het lijkt er dus op dat de achtergrond-LEDs hier niet gelijkmatig (kunnen) branden of worden aangestuurd.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze problemen! Alvast bedankt!

Freddy

P.S.: En voor de administratie, het eerste toestel was een VN1B 1029 en nu hebben we een VN1E 1040.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
H.Saes schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:04:
[...]

Ik ook. Volgens de persoon die ik aan de lijn kreeg was het een software-matig probleem. Ik weet niet hoe vaak bij jou het geluid wegvalt en voor hoe lang. In mijn geval is het verschillend. Dan 2 keer in 15 minuten en dan doet hij het anderhalf uur prima. Als jij hetzelfde hebt, ben ik benieuwd hoe lang de monteur blijft wachten. Hou ons op de hoogte. Zal ik ook doen.
Vooral blijven melden bij Philips, zodat dit probleem aangepakt wordt. Overigens heb ik het probleem van het wegvallen van het geluid niet bij het afspelen van een DVD of Bluray. Althans het is mij niet opgevallen. Ben er nu wel alert op.
Het zelfde als jij bij jou... dan om de 3 minuten dan 1x per anderhalf uur... zit geen structuur in.
Daarom vraag ik me af wat zo'n monteur komt doen. Heb t ook SOMS met gamen op de xbox360
Pagina: 1 ... 20 ... 37 Laatste