Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter_F schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 18:49:
[...]

Nou wat mij betreft kan de hele TV naar Philips, heb net de 3D kit geinstalleerd, de USB key gebruikt voor de software, en nu zit de TV in een oneindige opstartprocedure. Het scherm verschijnt even met een witte lijn en gaat dan weer compleet zwart.

Helpdesk gebeld en pas maandag of dinsdag zou ik worden gebeld door een monteur. Mijn teleurstelling kent geen grenzen. Ik ben benieuwd hoe Philips dit goed gaat maken!
Hoi Peter,
Wat je mogelijk kan proberen:
netschakelaat op uit
stekker er uit voor 1 min
stekker terug er in
home toests op tv ingedrukt houden of de channel + /-
netschakelaar weer aan.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:33
Ik heb gisteren de 3d upgrade erbij gekocht. Kreeg eerst de usb niet geinstalleerd die hierbij zat. Maar door de tv met de aan en uitschakelaar eerst uit te zetten, usb erin, dan aan te zetten, werkte dat ineens wel. 3d is een leuk iets, maar vind het vooral bij beweging toch stuk minder. Het is wennen. Ik heb een aantal 3d mkv bestanden gedownload en via wdtv afgespeeld. Bij 3d kan je voor naast elkaar/onder elkaar kiezen, dus dat werkt. Een 3d bluray werkte niet via wdtv.

Sinds ik de 140 firmware erop heb gezet, is het flikkerprobleem opgelost, ingeval ik heb het niet weer gehad. Maar ik heb een ander probleem geconstateerd en weet niet of het sinds de nieuwe firmware is of dat ik daarvoor niet geconstateerd heb. Soms maakt de amblight een behoorlijke zoemtoon. Zo hard dat ik het 3 meter vanaf de tv nog kan horen. Ik ontdekte dit op het moment dat ik pauze drukte. Typische is, als ik het op pauze laat staan en op standby druk, daarna de tv weer inschakel, dit zoemen stukken minder wordt. En dit na een uur nog steeds minder is. Wie kent dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-11-2022
Brakius schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 11:56:
Typische is, als ik het op pauze laat staan en op standby druk, daarna de tv weer inschakel, dit zoemen stukken minder wordt. En dit na een uur nog steeds minder is. Wie kent dit probleem?
Geen idee of dit probleem gerelateerd is aan de hoogfrequente piep, en of het ook door dezelfde reparatie verholpen kan worden. Gewoon even Philips helpdesk bellen, dan komen ze 'm reviseren.

Mooi dat de 3D upgrade geen problemen gaf. Had je al de 140 firmware al voor de upgrade erop staan?

Succes,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 11:28:
[...]

Hoi Peter,
Wat je mogelijk kan proberen:
netschakelaat op uit
stekker er uit voor 1 min
stekker terug er in
home toests op tv ingedrukt houden of de channel + /-
netschakelaar weer aan.

succes
Helaas, het Philips logo komt nog steeds op, verdwijnt dan, je ziet even een flits van de backlight en een witte streep door het scherm en een statische click over de speakers, en dan herhaalt zich op het Philips logo na de reboot.
Bedankt voor de tip, het was het proberen waard.
Morgen maar zien of Philips er een prioriteit van maakt om spoedig iemand langs te sturen.

Groeten,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Ja ik had de 140 al erop staan voordat ik de 3d erop heb gezet.
M.b.t. amblight heeft het niets met de piep te maken, die heeft mijn toestel niet. Overduidelijk de amblight, als ik die uitzet hoor je niets meer. Het gebeurd ingeval niet vaak dat die veel geluid maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glennj
  • Laatst online: 12-11-2023
Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 08:37:
[...]

Na update, Fabriekinstellingen, Zenders opnieuw installeren, heb ik nu ook die zap-problemen. De 3D problemen (onscherp beeld, alleen in het midden goed) heb ik nog steeds. Niet via mijn Blu-Ray, niet via Ziggo en ook niet via 3D demo op de Astra3 satelliet.
Ik blijf ook nog steeds de 3D problemen hebben... Voor zover ik weet heeft philips nog altijd geen communicatie hierover rondgestuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Peter_F schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 18:20:
[...]
Morgen maar zien of Philips er een prioriteit van maakt om spoedig iemand langs te sturen.
In de loop van komende woensdag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glennj schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:24:
[...]

Ik blijf ook nog steeds de 3D problemen hebben... Voor zover ik weet heeft philips nog altijd geen communicatie hierover rondgestuurd...
Ik dacht dat ze jou TV al meegenomen hadden voor reparatie! Is dat niet gelukt? Heb jij ook een 46" ? Ik krijg n.l. de indruk dat 3D wel op een 40" goed werkt. Zelf ben ik door E-Care een dag of 8 geleden gebeld en vroegen wat mijn problemen waren. Ze vertelde mij dat ze nog niet veel evaring hadden met 3D en eerst in Duiven uitgebreid wilde testen, daarna zouden ze me weer bellen voor een afspraak, is nog niet gebeurd!!.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ter info: status 3D CAM CI+ probleem (voor 46pfl9705)

Vandaag gebeld door Philips. Men is bezig nieuwe software aan het ontwikkelen.
Ik wordt teruggebeld indien eea beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Peter_F schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:29:
[...]

In de loop van komende woensdag 8)7
Joepie, het werkt weer! Met dan kaan de firma Ysselmuiden te Voorhout, die via via een manier te weten is gekomen om de TV in een bootloader-toestand te brengen waardoor de firmware van de USB-stick wordt geladen. Jammer dat ze mij dat niet officieel via de helpdesk of via E-care konden vertellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter_F schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:04:
[...]

Joepie, het werkt weer! Met dan aan de firma Ysselmuiden te Voorhout, die via via een manier te weten is gekomen om de TV in een bootloader-toestand te brengen waardoor de firmware van de USB-stick wordt geladen. Jammer dat ze mij dat niet officieel via de helpdesk of via E-care konden vertellen :(
weet je hoe ze dat gedaan hebben , mijn tv start ook niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:08:
[...]

weet je hoe ze dat gedaan hebben , mijn tv start ook niet op
---CENSUUR---
Op verzoek heb ik de instructie voor geforceerde firmware update eraf gehaald.
De nieuwe instructie zal zijn om NIET de 3D usb key te gebruiken indien de TV al de firmware .58 of nieuwer bevat, aangezien een downgrade een opstartprobleem kan veroorzaken.
---CENSUUR---

[ Voor 45% gewijzigd door Peter_F op 14-10-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter_F schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:35:
[...]

Nieuwste .140 firmware op de stick zetten.
Oudere philips afstandsbediening met DVD modus.
In de DVD modus pijltje naar onderen drukken terwijl de TV opstart.

Hoop dat het voor je werkt.

Peter
werkt niet bij mij
wat bedoel je met dvd modus , is dat gewoon een afstandbediening van een dvd speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:54:
[...]

werkt niet bij mij
wat bedoel je met dvd modus , is dat gewoon een afstandbediening van een dvd speler
---CENSUUR---
De nieuwe instructie zal zijn om NIET de 3D usb key te gebruiken indien de TV al de firmware .58 of nieuwer bevat, aangezien een downgrade een opstartprobleem kan veroorzaken.
---CENSUUR---

[ Voor 48% gewijzigd door Peter_F op 14-10-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Verweij
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Hoi Ook ik heb sinds een paar dagen een 40PFL9705H12. Prachtige tv met werkelijk schitterend beeld.
Alleen als ik op eurosport kijk of op Ned 2 en er is voetbal,heb ik last van ghosting rond de spelers als deze bewegen.Ook bij M1challenge heb ik bij de vechters veel last van blokkerigheid en een soort van rand om hun heen op de witte ondergrond.Na meerdere instellingen geprobeerd te hebben,is het probleen er nog steeds.
Herkent iemand dit probleem of heeft dit ook gehad en weet wat de oplossing is?

Groetjes Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Marc Verweij schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 21:06:
Hoi Ook ik heb sinds een paar dagen een 40PFL9705H12. Prachtige tv met werkelijk schitterend beeld.
Alleen als ik op eurosport kijk of op Ned 2 en er is voetbal,heb ik last van ghosting rond de spelers als deze bewegen.Ook bij M1challenge heb ik bij de vechters veel last van blokkerigheid en een soort van rand om hun heen op de witte ondergrond.Na meerdere instellingen geprobeerd te hebben,is het probleen er nog steeds.

Groetjes Marc
Nog niet ervaren, maar lijkt op een te hoge waarde bij Sharpness.

Ik kom net bij van de 3D. Zolang daar nog veel ghosting/cross-talk in zit is het hoofdpijn, de objecten die veraf liggen zijn erg wazig en dubbel. Daar was de Samsung die ik van het weekend gezien heb toch een heel stuk beter in. Hopelijk is het timing en kan een software update de zaak goed herstellen. Ik kon zowel bij Ziggo kanaal 15 als bij media bestanden geen 3D instellen. Ik heb nu ook de laptop als bluray toegevoegd aan de TV, zodat ik 400Hz en andere opties kan instellen, alleen bewegende scenes lijken daar gebaat bij te zijn.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter_F schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:35:
[...]

Nieuwste .140 firmware op de stick zetten.
Oudere philips afstandsbediening met DVD modus.
In de DVD modus pijltje naar onderen drukken terwijl de TV opstart.

Hoop dat het voor je werkt.

Peter
kun je even precies uitleggen hoe je dat gedaan hebt
moet de stick er meteen al in zitten
ik krijg het namelijk niet voor elkaar

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 07:46:
[...]

kun je even precies uitleggen hoe je dat gedaan hebt
moet de stick er meteen al in zitten
ik krijg het namelijk niet voor elkaar

bedankt
---CENSUUR---
---CENSUUR---

Dit werkt denk ik alleen als je TV na een firmware update niet meer start, en je bij het opstarten nog wel het Philips logo ziet. Het probleem wat je beschrijft is dat het spontaan uitviel tijdens het kijken van TV. Het lijkt erop dat er bij jouw TV iets anders aan de hand is. Krijg je nog wel het Philips logo in beeld bij het opstarten? Anders lijkt het erop dat er iets mis is met de processor of zo.

Wanneer komt E-Care bij je langs?

Succes,
Peter

[ Voor 27% gewijzigd door Peter_F op 14-10-2010 09:39 . Reden: Verzoek om de procedure eraf te halen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groetjes Marc
Ik heb in principe ook schitterend beeld (46"), maar ook ik ervaar je probleem. Heb ook al verschillende settings geprobeerd inclusief de hier eerder genoemde settings van een griekse site. Bovendien heb ik in scenes met veel licht het fenomeen dat de mensen er "digitaal" uitzien. Voorbeeld was "Ik hou van Holland" afgelopen zaterdag waar de presentatrice er steeds vreemd uitzag. Ik heb al vanalles geprobeerd -> helderheid nog lager (nu 40), lichtsensor aan/uit. enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:56
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:15:
[...]

Ik heb in principe ook schitterend beeld (46"), maar ook ik ervaar je probleem. Heb ook al verschillende settings geprobeerd inclusief de hier eerder genoemde settings van een griekse site. Bovendien heb ik in scenes met veel licht het fenomeen dat de mensen er "digitaal" uitzien. Voorbeeld was "Ik hou van Holland" afgelopen zaterdag waar de presentatrice er steeds vreemd uitzag. Ik heb al vanalles geprobeerd -> helderheid nog lager (nu 40), lichtsensor aan/uit. enz enz.
Heb hier ook last van maar volgens mij ligt dit voor 90 % aan de uitzending. Ook Kassa en Radar hebben bij de studio opnamen spookgezichten zoals ik dit noem. Daarin tegen zijn de filmpjes die bij Kassa en Radar tussendoor getoond worden weer perfect.
Bij de uitzending van de bv. "de wereld draait door" en "Nieuwslicht" zijn de gezichten weer wel goed.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philips heeft de release notes van update 140.011 aangepast:

Q5551_0.140.11.0

Release notes:
• DVB-S: pre-defined channel grid in Austria and Switzerland implemented.
• Improvements on picture performance in general.
• Improvement for the EPG broadcast performance and channel list on KDG cable network (for Germany).
• Improved behavior of video store (Net TV).
• Startup behavior is improved.
• Enhanced robustness again remote controls of other devices.
• Possible audio loss solved on HDMI and DVB-T Spain.

En deze software versie ondersteund inderdaad nog geen 3D zoals op philips forum te lezen is:

Hey,

Ziggo 3D does not work on philips tv's YET :P

I have spoken (read other thread) to philips, update 140 which was released last week does not support Ziggo yet.
It also doesnt support the PS3 yet.

These updates will follow in the next weeks. Check the site every day, and not just through your tv update menu. It can take a few days sometimes for the update to be available through the tv itself.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter_F schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:17:
[...]

Procedure:
1. FAT32-geformateerde stick met (uitgepakte) firmware in de root aangesloten op de TV (ik heb de bovenste gebruikt)
2. Op een Philips DVD afstandsbediening het pijltje naar onderen ingedrukt houden
3. De TV aanzetten met de power switch onder het toestel
4. Philips logo verschijnt en vlak daarna het bekende firmware loader scherm
5. Na afloop bij de melding de USB stick verwijderen en de power switch onder het toestel gebruiken om het uit en aan te zetten

Dit werkt denk ik alleen als je TV na een firmware update niet meer start, en je bij het opstarten nog wel het Philips logo ziet. Het probleem wat je beschrijft is dat het spontaan uitviel tijdens het kijken van TV. Het lijkt erop dat er bij jouw TV iets anders aan de hand is. Krijg je nog wel het Philips logo in beeld bij het opstarten? Anders lijkt het erop dat er iets mis is met de processor of zo.

Wanneer komt E-Care bij je langs?

Succes,
Peter
dank je dank je dank je wel Peter

precies gedaan zoals je het beschrijft en waarempel de TV ging de software van de stick downloaden
TV uitgezet en weer aangezet en hij start weer normaal op
de TV werkt tot nu toe weer prima
nog maals dank

mvg. sharky010
n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:27:
[...]

dank je dank je dank je wel Peter
Ik zat te twijfelen of ik de procedure wel zou mogen posten, maar nu dat het al minstens iemand anders heeft geholpen heb ik er geen spijt van ;-)

Jammer dat wij gebruikers elkaar onderling hebben moeten helpen. Ik heb vanochtend deze procedure aan de helpdesk voorgelegd. Deze was nog nieuw voor hun en hopelijk zullen ze het ooit gebruiken om anderen uit de brand te helpen met een niet-opstartende TV.

In elk geval graag gedaan, en hopelijk kan Philips een methode verzinnen om te detecteren dat er iets mis is, en het update scherm automatisch tonen.

Groetjes,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand toevallig al een update op de 3D gaming problemen?

ikzelf volg dit topic maar hier komt helaas geen input meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:31
pegasuspiet schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:49:
[...]

Heb hier ook last van maar volgens mij ligt dit voor 90 % aan de uitzending. Ook Kassa en Radar hebben bij de studio opnamen spookgezichten zoals ik dit noem. Daarin tegen zijn de filmpjes die bij Kassa en Radar tussendoor getoond worden weer perfect.
Bij de uitzending van de bv. "de wereld draait door" en "Nieuwslicht" zijn de gezichten weer wel goed.

.
Maken jullie toevallig allemaal gebruik van de ingebouwde tuner? Of is dit ook met aparte decoder zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik een Samsung externe HD decoder (ZIGGO). Binnenkort maar eens de CI+ module gaan halen om te kijken of dat beter gaat. Storender dan die ghost/digitale gezichten vind ik overigens de blokkerigheid bij snelle bewegingen. Dat mag je toch niet verwachten bij een reactiesnelheid van 0.5 ms....
Ik blijf maar instellingen proberen, maar ik begrijp jullie hebben hier geen last vann?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even voor mijn duidelijkheid, is er nu iemand bij wie de 3D op de 46PFL9705 wel goed werkt via 3D Blu-Ray speler?
Als dat niet zo is heeft het ook geen zin voor mij de TV om te ruilen voor een nieuwe en zal ik moeten wachten dat Philips een oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:33

mr.paaJ

generatie cmd+z

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 07:03:
[...] Storender dan die ghost/digitale gezichten vind ik overigens de blokkerigheid bij snelle bewegingen. Dat mag je toch niet verwachten bij een reactiesnelheid van 0.5 ms....
Ik blijf maar instellingen proberen, maar ik begrijp jullie hebben hier geen last vann?
Natural Motion uitzetten helpt...

die 0.5 ms is trouwens 'perceived' response time, zegt niets dus.

[ Voor 65% gewijzigd door mr.paaJ op 13-10-2010 10:14 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Verweij
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
MrJT schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 01:27:
[...]

Maken jullie toevallig allemaal gebruik van de ingebouwde tuner? Of is dit ook met aparte decoder zichtbaar?
Nee niet de ingebouwde tuner maar ik maak gebruik van een UPC digitale decoder.Ik heb nu de scherpte wat lager gezet en DNM op minimum en perfect contrast uit en het beeld is al beter.Gister getest met Ned-Zwe.
Moet er wel bijzeggen dat ik nog niet het HD-pakket hebvan UPC.Ik neem aan dat dan het beeld SUPER is.

Groetjes Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 10:08:
Nog even voor mijn duidelijkheid, is er nu iemand bij wie de 3D op de 46PFL9705 wel goed werkt via 3D Blu-Ray speler?
Als dat niet zo is heeft het ook geen zin voor mij de TV om te ruilen voor een nieuwe en zal ik moeten wachten dat Philips een oplossing heeft.
Bij mij is E-Care net langs geweest, de piep is opgelost, duurde wel een uur aangezien het de eerste 9705 was die hij moest reviseren dus hij was extra voorzichtig ;-)

Ik heb de monteur ook even het probleem met de 3D laten zien, dat 30% van het beeld bestemd voor het ene oog in het andere oog verschijnt en vice versa. Na een minuut had ie er al genoeg van, nog net geen paracetamolletje nodig voor de hoofdpijn ;-)

Hij liet me de servicelijn bellen, en zo kwamen we erachter dat de PTA02 die ik vorige week vrijdag had gekocht uit een foute productiereeks kwam. Ik had natuurlijk allang de twee PTA03's uitgepakt die in principe goed waren, maar die konden we niet meer uit elkaar halen; de sticker die achter de batterijklep zou horen te zitten was niet aanwezig.

Dus er is nog hoop dat 3D goed gaat werken. Ik mag alle brillen inleveren inclusief zender en krijg keurig alles nieuw.

Met vriendelijke groet,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter_F schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:57:
[...]

Bij mij is E-Care net langs geweest, de piep is opgelost, duurde wel een uur aangezien het de eerste 9705 was die hij moest reviseren dus hij was extra voorzichtig ;-)

Ik heb de monteur ook even het probleem met de 3D laten zien, dat 30% van het beeld bestemd voor het ene oog in het andere oog verschijnt en vice versa. Na een minuut had ie er al genoeg van, nog net geen paracetamolletje nodig voor de hoofdpijn ;-)

Hij liet me de servicelijn bellen, en zo kwamen we erachter dat de PTA02 die ik vorige week vrijdag had gekocht uit een foute productiereeks kwam. Ik had natuurlijk allang de twee PTA03's uitgepakt die in principe goed waren, maar die konden we niet meer uit elkaar halen; de sticker die achter de batterijklep zou horen te zitten was niet aanwezig.

Dus er is nog hoop dat 3D goed gaat werken. Ik mag alle brillen inleveren inclusief zender en krijg keurig alles nieuw.

Met vriendelijke groet,
Peter
Peter,
Ik heb mijn Blu-Ray, BDP7500B2 (update 1.47) en de PTA02 in de winkel (waar ik de TV heb gekocht) op twee 40PFL9705 TV's getest en dan heb ik wel, over het hele scherm scherp 3D beeld. Het lijkt mij dus sterk dat het aan de brillen zou liggen.

Wessel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:07:
[...]

Peter,
Ik heb mijn Blu-Ray, BDP7500B2 (update 1.47) en de PTA02 in de winkel (waar ik de TV heb gekocht) op twee 40PFL9705 TV's getest en dan heb ik wel, over het hele scherm scherp 3D beeld. Het lijkt mij dus sterk dat het aan de brillen zou liggen.

Wessel
Ik heb alleen ervaring op mijn 46PFL9705, ik heb verder geen vergelijkingsmateriaal. Fijn om te horen dat Philips in elk geval wel in staat is om 3D scherp weer te geven. Bij mij is de eerste indruk in elk geval gemaakt, de tweede indruk zal me hopelijk wel weer enhausiast krijgen ;-)

Maar als je dicht bij Voorhout woont ben je van harte welkom om de apparatuur eens aan te sluiten.

Succes ermee,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter_F schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:40:
[...]

Ik heb alleen ervaring op mijn 46PFL9705, ik heb verder geen vergelijkingsmateriaal. Fijn om te horen dat Philips in elk geval wel in staat is om 3D scherp weer te geven. Bij mij is de eerste indruk in elk geval gemaakt, de tweede indruk zal me hopelijk wel weer enhausiast krijgen ;-)

Maar als je dicht bij Voorhout woont ben je van harte welkom om de apparatuur eens aan te sluiten.

Succes ermee,
Peter
Leiderdorp, niet ver weg dus.

Wessel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
M.b.t. 3d half-sbs vind ik dat wanneer er beweging is, ik vaak dubbel zie. Stilstaande plaatjes gaat nog, dat is aardig 3d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Met vriendelijke groet,
Peter
Kun je hier iets meer over melden, waaraan kan ik zien of de set die ik heb goed of fout is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:11:
[...]

Kun je hier iets meer over melden, waaraan kan ik zien of de set die ik het goed of fout is ?
Ze vroegen me het serienummer wat op de doos of op de transmitter staat. Daaraan kunnen ze herkennen of het de getroffen serie betreft. Verder hebben ze me geen info gegeven tussen welke nummers de getroffen serie zich bevindt.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:13:
[...]
Leiderdorp, niet ver weg dus.

Wessel
Da's inderdaad om de hoek. Ik heb je een PM gestuurd met mijn mail adres mocht je langs willen komen.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F

Er kunnen namelijk onbedoeld grotere problemen onstaan wanneer de firmware procedure onzorgvuldig wordt uitgevoerd.

Met vriendelijke groet,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
De 3d usb werkte bij mij met firmware 140 goed.

Eerder heb ik een zoemprobleem van de amblight beschreven. Gister merkte ik de zoem weer op het moment dat ik de film op pauze drukte. Als ik het geluid via mute uitzet, is de zoem heel hard aanwezig en als ik geluid gewoon naar 0 zet niet.

Zou iemand bij de 46 inch 9705 willen testen of de amblight meer geluid maakt als je geluid dempt / geluid van tv uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Brakius schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:10:
De 3d usb werkte bij mij met firmware 140 goed.

Eerder heb ik een zoemprobleem van de amblight beschreven. Gister merkte ik de zoem weer op het moment dat ik de film op pauze drukte. Als ik het geluid via mute uitzet, is de zoem heel hard aanwezig en als ik geluid gewoon naar 0 zet niet.

Zou iemand bij de 46 inch 9705 willen testen of de amblight meer geluid maakt als je geluid dempt / geluid van tv uitzet?
Dan heb je volgende mij nu de oude .58 firmware op je TV als je de update (downgrade) hebt uitgevoerd.
Wat betreft de zoem zou je kunnen verifieren of je de laatste update hebt, meen gelezen te hebben over iemand die claimde dat het zoemen varieerde per firmware release hoewel het mij ook twijfelachtig lijkt.
En anders gewoon Philips bellen voor een reparatie of je dealer voor een vervanging, dan heb je gewoon een DOA (dead on arrival)

Succes,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Net op Kieskeurig gelezen, als je het probleem hebt met de .140 firmware dat de TV spontaan aan gaat na het in de standby gezet te hebben:
De fabrieksinstellingen herstellen zodat de zenderlijst opnieuw geinitialiseerd wordt. (Wel je CI+ netwerk-id en kanaal bij de hand houden)
Het probleem ligt er waarschijnlijk aan dat de nieuwe firmware niet goed om kan gaan met de opgeslagen settings van een oudere firmware. Daardoor probeert de TV zoals gebruikelijk de zenderlijst automatisch te updaten in de standby stand, maar dat mislukt dan waardoor de TV weer aanspringt.

Succes,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere ervaring met de 9705:
Na een slide show van circa 50 fotos van de usb stick zie ik dat spontaan een van de fotos als Scenea is opgeslagen en vervolgens kan ik niet meer op de "Home page" van de TV komen, als ik de home toets gebruik kom ik in Beeld instellingen??

Oplossing: Tv uitschakelen en vervolgens weer aan zetten.

Het lukt mij ook niet om sommige HD uitzendingen op vol formaat te krijgen,
UPC cisco box beeld 16:9
kwaliteit Automatisch
TV op Automatisch opvullen.
Vreemd is dat de uitzending soms wel volbeeld geeft en na een reclame blok niet meer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
@Peter: als ik naar configuratie, software instellingen, software informatie ga staat er dat software updat q5551-0.140.11.0 geinstalleerd is.

Reden dat ik Philips niet bel is dat meestal amblight geen geluid maakt. Gisteren was het erg luid qua zoem, vandaag hoor ik het niet, tenzij ik mijn hoofd bij de tv houd en geluid mute. Dan kan ik het horen. Gisteren kon ik het op 3 meter afstand horen. Net als het geflikker in beeld, wat nu opgelost is, is het niet altijd, maar soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11-2022
[...]

Met vriendelijke groet,
Peter
Was de zender alleen niet goed ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
H.Saes schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:43:
[...]

Was de zender alleen niet goed ???
Dat wist de persoon van de helpdesk niet te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
Peter_F schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:48:
[...]

Dat wist de persoon van de helpdesk niet te vertellen.
Heb net ook contact gehad. Mijn brillen gaan terug naar de winkel. Schakelen niet uit na gebruik, doch blijven langszaam "knipperen" Volgens medewerker technische dienst had een vroege serie hier last van. Die van mij waren van produktieweek 29/2010. Ook bij die van mij geen strip bij de batterij. De brillen kwamen knipperend nieuw uit de doos. Zegel intact. Winkel besteld nieuwe. Hopenlijk van een recentere serie.
3D was wisselend van kwaliteit. Dan weer haarscherp en dan weer dubbel beeld. Hopelijk ligt het aan de brillen. Even afwachten nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
Ik ook sinds gister trotse eigenaar van 40pfl9705. Was nieuwe batch uit productie week 38 welke uit de fabriek al geen piep probleem meer zou moeten hebben (jeej) werd uitgeleverd met firmware Q5551-0.75.59.0

Maar nu was ik ermee aan kloten, en krijg ik media connect niet aan de praat. Als ik op de Win7 PC verbinding maak, reageert de TV wel, maar krijg zwart beeld waarna hij na enkele seconden komt met "bestand kan niet worden gelezen of gevonden". Dan schakelt media connect uit. Iemand anders hier ervaring mee?

Tv hangt bedraad in netwerk, NETtv functie`s werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
MrJT schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 02:53:
Maar nu was ik ermee aan kloten, en krijg ik media connect niet aan de praat. Als ik op de Win7 PC verbinding maak, reageert de TV wel, maar krijg zwart beeld waarna hij na enkele seconden komt met "bestand kan niet worden gelezen of gevonden". Dan schakelt media connect uit. Iemand anders hier ervaring mee?
Ik zou upgraden naar de .140 firmware, pas vanaf de .60 firmware deed bij mij de media connect het. Verder de TV toestaan om de media bestanden te bekijken. In de Engelse versie van windows heet dat 'Media streaming options' wat je gewoon in de startbalk kunt intypen of via Media Player kunt benaderen:
Afbeeldingslocatie: http://blogs.msdn.com/blogfiles/e7/WindowsLiveWriter/MediaStreamingwithWindows7_12FCB/image_23.png
Zie http://blogs.msdn.com/b/e...aming-with-windows-7.aspx

Succes!

edit:
Bij .140 heeft Philips besloten algeheel media bestanden met DTS geluid als 'not playable' te bestempelen, in plaats van het echte probleem aan te pakken dat de DTS stream via de digital out beschikbaar hoort te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Peter_F op 16-10-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Verder heeft Philips beoordeeld dat de PTA02 ineens wel goed was maar slechts de twee PTA03 brillen fouot waren. Ik heb de PTA02 op een 40" in de winkel aangesloten, prima 3D beeld op Ziggo 3D kanaal 15. Thuis op de 46" om hoofdpijn van te krijgen. Beide met een externe ontvanger, de Samsung in de winkel, de Cisco thuis.
Steeds meer het gevoel dat Philips een grote blunder wilt ontkennen. Aan Philips: gewoon de E-Care reparateur bellen die bij me langs is geweest, of een keertje zelf op de koffie komen. Ik denk dat in Leiderdorp ook de koffie klaar zal staan, he Wessel ?;-) Jammer dat je nieuwe TV precies hetzelfde ghostingprobleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
Peter_F schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 10:46:
Verder heeft Philips beoordeeld dat de PTA02 ineens wel goed was maar slechts de twee PTA03 brillen fouot waren. Ik heb de PTA02 op een 40" in de winkel aangesloten, prima 3D beeld op Ziggo 3D kanaal 15. Thuis op de 46" om hoofdpijn van te krijgen. Beide met een externe ontvanger, de Samsung in de winkel, de Cisco thuis.
Steeds meer het gevoel dat Philips een grote blunder wilt ontkennen. Aan Philips: gewoon de E-Care reparateur bellen die bij me langs is geweest, of een keertje zelf op de koffie komen. Ik denk dat in Leiderdorp ook de koffie klaar zal staan, he Wessel ?;-) Jammer dat je nieuwe TV precies hetzelfde ghostingprobleem heeft.
Peter,

Misschien een overbodige opmerking (omdat ik niet al je inzendingen gelezen heb omdat ik geen Ziggo heb).
Je hebt in de winkel met een Samsung ontvanger getest en goed beeld. Thuis op de Cisco geen goed beeld. Misschien toch een probleem met de extrerne ontvanger ????

Bij mij waren de brillen fout en terug naar de winkel. Ben benieuwd als de nieuwe binnen zijn en zal dit hier posten.
Ik had wisselende resultaten. (heb eigen schotel met HD ontvanger) Dan had ik weer rustig, scherp en zeer mooi 3D beeld en dan in de uitzending opeens last van dubbelbeeld en nog andere verschijnselen.
Ik ga er dus nog steeds vanuit dat het toestel in staat is om scherp en rustig 3D beeld weer te geven. Ik hoop dat het inderdaad aan de brillen ligt. Ik ben er echter ook van overtuigd dat niet alles wat op 3D gebied de ether ingestuurd wordt van goede kwaliteit is. Ik zie echt verschil tussen de diverse 3D kanalen.
Ik heb nog geen 3D speler en kan dit dus niet testen. Ik wacht tot er voldoende 3D materiaal beschikbaar komt. In de winkel was het beeld echter scherp en rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H.Saes schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:11:
[...]

Peter,

Misschien een overbodige opmerking (omdat ik niet al je inzendingen gelezen heb omdat ik geen Ziggo heb).
Je hebt in de winkel met een Samsung ontvanger getest en goed beeld. Thuis op de Cisco geen goed beeld. Misschien toch een probleem met de extrerne ontvanger ????

Bij mij waren de brillen fout en terug naar de winkel. Ben benieuwd als de nieuwe binnen zijn en zal dit hier posten.
Ik had wisselende resultaten. (heb eigen schotel met HD ontvanger) Dan had ik weer rustig, scherp en zeer mooi 3D beeld en dan in de uitzending opeens last van dubbelbeeld en nog andere verschijnselen.
Ik ga er dus nog steeds vanuit dat het toestel in staat is om scherp en rustig 3D beeld weer te geven. Ik hoop dat het inderdaad aan de brillen ligt. Ik ben er echter ook van overtuigd dat niet alles wat op 3D gebied de ether ingestuurd wordt van goede kwaliteit is. Ik zie echt verschil tussen de diverse 3D kanalen.
Ik heb nog geen 3D speler en kan dit dus niet testen. Ik wacht tot er voldoende 3D materiaal beschikbaar komt. In de winkel was het beeld echter scherp en rustig.
Gisteren een nieuwe TV gekregen, Nieuwe brillen datum (072910) was (071910) en alles is nog hetzelfde met 3D (hoofdpijn)
Maar...., er is wel iets veranderd, nu heb ik ook nog blokjes in het beeld op alle zenders. Heb mijn oude Samsung HD-360R HD-kabelontvager via HDMI aangesloten en prima beeld geen blokjes, ik weet het nu echt niet meer.

Een aantal jaren geleden heeft er eens iemand een gebouw van Philips bezet omdat zijn breedbeeld TV bij de meeste uitzendingen boven en onder zwarte balken gaf. Dat probleem is nooit opgelost, De man heeft later zelfmoord gepleegd !!!!!!!!!!!!!!!!

Wessel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Ik heb Samsung en Cisco ontvanger genoemd omdat dit naast de Tv de enige variabele nog is, maar dit is sowieso uitgesloten, beeld is perfect op de Cisco.Alleen bij side by side 3D uitzending is er iets mis met timing of paneel, waardoor de beelden niet goed gescheiden worden voor linker en rechter oog.

ik maak me niet druk dat ik zover zal gaan met bezetten en er een einde aan maken, als het niet de tv was dan was het wellicht een ander iets waar deze man niet mee kon leven.

Bij station Leiden stond een stand van Philips en er was een vrouw die vrij hoog in de boom leek te zijn bij Philips en ze neemt dit komende maandag op met haar manager, aangezien het voor haar ook voor het eerst was dat ze hiervan hoorde. Ik heb mijn gegevens achtergelaten, zodat het niet eerst hoeft te escaleren via de supportcall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
M.b.t. 3d lijk ik met mijn 46inch9705 hetzelfde te hebben. Ene keer is het even mooi, en daarna zie ik dubbel. Vooral bij beweging is het niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
Brakius schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:43:
M.b.t. 3d lijk ik met mijn 46inch9705 hetzelfde te hebben. Ene keer is het even mooi, en daarna zie ik dubbel. Vooral bij beweging is het niet mooi.
Ik ben denk ik niet helemaal duidelijk geweest. Ik bedoelde dat het ene programma scherp en goed weergegeven werd en een ander programma weer niet. Bv. op het Astra 3D demo kanaal werd een stuk van de film Schrek 3D weergegeven. Prachtig scherp en mooi beeld. Daarna volgde een voetbalwedstrijd in Duitsland en ik had 44 spelers in plaats van 22. Alles dubbel dus. Daarna een stuk waarin opnames uit een helikopter in de Grand Canyon te zien waren. Ondanks dat het bewegende beelden waren bleef het scherp en mooi. Dan weer een stuk over architectuur. Ondanks dat het voornamelijk stilstaande beelden waren, wazig en veel ghosting.
Mijn brillen waren niet goed. Dat is zeker. Maar of het defect van invloed was op bovenstaande zaken, kan ik pas uitzoeken als ik andere heb.
Ik denk namelijk ook 3D-uitzendingen die ik via de satellietontvanger binnen krijg niet altijd oke zijn en dat het toestel met deze signalen niet goed overweg kan.
Conclusie; het toestel kan wel degelijk een goed en scherp 3D beeld weergeven als de voorwaarden hiervoor goed zijn. Er zijn echter nog teveel situaties waarin dit blijkbaar niet lukt. Waar dit ook aan mag liggen.

Ik zit ook een beetje te denken zoals Peter F. dat het iets te maken heeft met timing en/of het niet goed in elkaar passen van de side by side beelden. Als ik bij goed 3D beeld de bril even afzet, zie ik dat de twee beelden waaruit 3d is opgebouwd vlak naast elkaar. Zo hoort het te zijn. Als ik bij slecht 3D beeld even zonder bril kijk, is het niet vlak naast elkaar. Ik zie zelfs twee dezelfde personen. Het is net of de twee beelden verschoven zijn. Misschien vertel ik nu onzin, maar de toekomst zal het leren. Dit moet volgens mij toch softwarematig op te lossen zijn.

Het valt me ook op dat al het 3D materiaal dat via een 3d-speler aangeleverd wordt wel scherp en rustig is. Ik heb tenminste geen andere geluiden gehoord of gelezen. Mocht dit anders zijn, laat dit vooral in dit forum weten. Heb zelf nog geen speler en wacht nog tot dat voldoende materiaal verkrijgbaar is.

Via andere externe bronnen (o.a. Ziggo decoders, satellietontvangers etc) ligt het duidelijk anders. Daar is hier genoeg over te lezen. Er zijn blijkbaar ook mensen die in het geheel geen 3D problemen hebben, al ben ik die nog weinig tegen gekomen.

Ik ben benieuwd hoe e.e.a eruit ziet als komende week mijn nieuwe brillen binnen zijn. Dan kan ik e.e.a. uitgebreider testen op diverse kanalen van de satelliet. Ik denk dat dan een aantal problemen van mijn opgelost zijn, maar een aantal ook niet (kwaliteit 3D signaal) Er zal denk ik nog de nodige firmware de revue passeren voordat de meeste problemen opgelost zijn. Het 3D gebeuren staat echt nog in de kinderschoenen.

Ik ben echter in de gelukkige omstandigheid dat ik mijn toestel niet vanwege het 3D gebeuren heb gekocht. Maar dat neemt niet weg dat het wel naar behoren moet werken en dat Philips zijn verantwoording hierin moet nemen.

[ Voor 12% gewijzigd door H.Saes op 17-10-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:38

Largo

Donderdraak

Groetjes Marc
Ik heb sinds vandaag ook een 40PFL9705H12, prima beeld met de externe Ziggo decoder (Samsung), maar met de CI+ kaart storen vrijwel alle zenders, met name de HD's (1,2,3).
Meeste restart/reset opties wel doorlopen, ook de laatste firmware hielp niet.
Lijkt me een vreemd probleem, want die ci+ kaarten lijken me nou niet zo gecompliceerd. Of zou de interne decoder kapot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
Peter_F schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 10:35:
[...]

Ik zou upgraden naar de .140 firmware, pas vanaf de .60 firmware deed bij mij de media connect het. Verder de TV toestaan om de media bestanden te bekijken. In de Engelse versie van windows heet dat 'Media streaming options' wat je gewoon in de startbalk kunt intypen of via Media Player kunt benaderen:
[afbeelding]
Zie http://blogs.msdn.com/b/e...aming-with-windows-7.aspx

Succes!

edit:
Bij .140 heeft Philips besloten algeheel media bestanden met DTS geluid als 'not playable' te bestempelen, in plaats van het echte probleem aan te pakken dat de DTS stream via de digital out beschikbaar hoort te zijn.
Bedankt voor je input, de instellingen op mijn computer waren standaard al goed.
Als ik op de TV kies voor software update via internet, geeft hij aan dat er geen nieuwe software kan worden gevonden, deze moet ik dus via de website downloaden en dan middels USB updaten?

Update: De update via USB is gelukt, helaas zelfde probleem, behalve dat nu de tv nu niet automatisch terugschakeld naar de bron die actief was voordat ik op de pc het commando gaf.

Als ik "Play to" gebruik, direct vanuit contextmenu of windows media player, krijg ik de melding "failed to initialize playlist", maakt niet uit wat voor bestand ik probeer. Beetje jammer allemaal dit.

Update2: Na de update naar deze firmware, werkt auto fill en auto zoom niet meer. Dat is dus echt f*cked up, nu zit ik de hele tijd zwarte balken te kijken.

[ Voor 18% gewijzigd door MrJT op 17-10-2010 04:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-10 10:33

job

Largo schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:07:
Ik heb sinds vandaag ook een 40PFL9705H12, prima beeld met de externe Ziggo decoder (Samsung), maar met de CI+ kaart storen vrijwel alle zenders, met name de HD's (1,2,3).
Define storen?
Waarschijnlijk is het signaal te zwak voor de tv. De apparaten die ervoor hangen tijdelijk weghalen of een versterker in de meterkast kan helpen.
Kan je de signaalsterkte of ber waarde uitlezen? Dan heb daar meer duidelijkheid over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Gisteren mijn nieuwe tv (46PFL9705) én home cinema set (HTS9540) geïnstalleerd.

WOW WOW WOW........................

wat een prachtig beeld en mooi geluid. Onvoorstelbaar!! :9 :9
Ik heb nog niet alles helemaal zo staan zoals ik zou willen, maar daar heb ik de rest van de week nog wel tijd voor.
Vandaag eerst even mijn cashback en mijn 10 BluRay dvd's aanvragen, want dat kan maar gebeurd zijn.
Morgen nog even bellen voor mijn gratis SD-kaartje (4GB) en dan alles eens goedgaan bestuderen en instellen.

Ook mijn vrouw is heel blij met haar cadeau en vind het onvoorstelbaar mooi beeld en geluid!!
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

job schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 03:57:
[...]
Define storen?
Waarschijnlijk is het signaal te zwak voor de tv. De apparaten die ervoor hangen tijdelijk weghalen of een versterker in de meterkast kan helpen.
Kan je de signaalsterkte of ber waarde uitlezen? Dan heb daar meer duidelijkheid over.
blokkerige strepen, hele stukken scherm groen/wit,vervorming, geluid valt vaak kort weg. Beetje lastig te omschrijven. Signaal is sterk, de samsung doet er immers wel mee. Hij geeft bij info 92% als signaal sterkte, 100% kwaliteit. Ik heb hem nu ook aan de hoofdaansluiting hangen, met exact dezelfde issues. Lijkt alsof de decoder het nietkan bijbenen, vooral bij dynamische beelden is de storing stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

De cam is de decoder, dus die zou snel genoeg moeten zijn.
Ned1 is ongecodeerd dus daar speelt decodering geen rol.

Dat je samsung er wel wat mee kan doet niet ter zake, niet elke tuner is even goed.
Als je zeker weet dat het signal goed genoeg is, en je hebt ook op ned 1 zonder cam storing dan ligt het aan de tv.

Wil je toch nog wat verder zoeken, kijk welke zenders er het meest storen en welke frequentie die zijn. Zijn dit de hogere frequenties? dan is dit toch een indicatie van een signaal probleem.

[ Voor 30% gewijzigd door job op 17-10-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:40:

Dat je samsung er wel wat mee kan doet niet ter zake, niet elke tuner is even goed.
Als je zeker weet dat het signal goed genoeg is, en je hebt ook op ned 1 zonder cam storing dan ligt het aan de tv.

Wil je toch nog wat verder zoeken, kijk welke zenders er het meest storen en welke frequentie die zijn. Zijn dit de hogere frequenties? dan is dit toch een indicatie van een signaal probleem.
Zoals ik al eerder schreef, heb ik vrijdag een nieuwe TV gekregen van mijn leverancier, de vorige TV gaf blokjes op RTL4,5,6 niet op NED1
Deze nieuwe TV (ook 46pfl9705) geeft op alle zenders blokjes, dus ook op NED1, mijn Samsung kabelontvanger geeft uitstekend beeld. Ziggo is een week geleden komen meten en volgens hen heb ik uitstekend signaal. Gisteren heb ik mijn TV bij de buren geprobeerd en......ook blokjes, zij hebben zelf een 42PFL9646 met CI+ moduul en nooit last van blokjes. De CI+ moduul van hen heb ik ook nog in mijn TV geprobeerd maar de blokje bleven.
Dan moet het toch aan de TV liggen, denk ik dan. Mijn leverancier blijft erbij dat het aan het Ziggo signaal moet liggen, dus heb ik Ziggo voor dinsdagmorgen maar weer uitgenodigd op de koffie!!!
Zaterdag heb ik ook de Philips helpdesk dit probleem en mijn 3D probleem weer voorgelegd, volgens de helpdesk zijn beide problemen niet bekend !!!!!!! Wel sturen zij E-Care maar weer afwachten dus. :(

Wessel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

Beste mensen,

Sinds enkele weken ben ik eigenaar van de PFL9705H/12.
Ik ben prima tevreden over dit toestel. Ik had initieel wat probleempjes met de backlight (soms een lichtere balk in het midden van het beeld, wanneer de dynamic backlight aan stond), maar na een firmware upgrade gedaan te hebben is dit opgelost. Eigenlijk heb ik maar één puntje van kritiek en dat betreft de kijkhoek.
Mijn vraag is nu: wat vinden jullie over het algemeen van de kijkhoek van dit toestel en wat voor paneel zit er in de tv. Ik zelf heb een VN1B 1033 en vind de kijkhoek echt te mager voor een toestel uit de top range van philips.
Mijn ouders hebben sinds kort de 37PFL8605 en deze heeft een vele betere kijkhoek dan mijn toestel.

Ben benieuwd naar jullie mening.

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Zojuist de film Monsterhouse 3d gekeken. Ik heb het idee dat 3d veel stabieler en mooier is als beeld op cinema staat. Zou 3d onrustiger worden als natural motion aan staat en scherpte iets hoger staat? Bij cinema staat natural motion namelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

job schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:40:

Tx,

Dacht dat de Cam (Conditional Access Module) alleen de coderingssleutels doorgaf, en dat de decodering in de tv zelf plaatsvindt.

Ziggo heeft de boel al eens doorgemeten en geen issues daar.
Als mijn Samsung decoder een haarscherp signaal kan neerzetten (geen enkel blokje) is het toch onlogisch om te redeneren dat het signaal misschien toch het probleem vormt?

Anyway ook al zou dat wel zo zijn: geen verschil te ontwaren tussen zenders, behalve dat bij de HD zenders de storing factor 10 is. Best jammer want ik ben wel onder de indruk van het beeld, ambilight, internet access, enz enz!

[ Voor 4% gewijzigd door Largo op 17-10-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ik reageerde niet op jouw post, maar leuk dat je reageert :)
Wat ook nog zou kunnen is een te sterk signaal. Daarmee krijg je ook rare problemen.
Als er iemand van ziggo langskomt kan je ook nog voorstellen dat de monteur er een demper voor hangt om te testen.

Of je pakt zelf even een meter of 20 goedkope coax om het signaal te verzwakken, of je gaat het coax signaal even doorlussen via een videorecorder of twee.
Zet je tv eens bij de buren neer, of op een andere plek in huis waar een langere kabel naartoe ligt.
Largo schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 21:17:
Ziggo heeft de boel al eens doorgemeten en geen issues daar.
Als mijn Samsung decoder een haarscherp signaal kan neerzetten (geen enkel blokje) is het toch onlogisch om te redeneren dat het signaal misschien toch het probleem vormt?
Voor jou geldt hetzelfde. Als het signaal echt gegarandeerd goed is is het wellicht te sterk.

Anders blijft er maar 1 oorzaak over: de tv.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 17-10-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edsger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-09 19:39
Largo schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:07:
[...]

Meeste restart/reset opties wel doorlopen, ook de laatste firmware hielp niet.
Lijkt me een vreemd probleem, want die ci+ kaarten lijken me nou niet zo gecompliceerd. Of zou de interne decoder kapot zijn?
Hetzelfde probleem heb ik ook gehad, en is opgelost.

Bij aanschaf van de TV had ik de tv-ontvangst nog via een gewone decoder van Ziggo (geen HD) aangesloten. Op dat moment nog prima beeld. Om toch HD te ontvangen heb ik daarna een CI+ module geinstalleerd, waarna de door jou genoemde problemen optraden. Het geluk wilde dat ik al een afspraak had staan voor het repareren van de pieptoon. Een telefoontje naar het door Philips ingeschakelde service bedrijf en ze zouden ook naar dat probleem kijken.

Mijn vriendin was thuis toen ze langskamen om de boel te repareren en een geweldige service! Ze belde mij speciaal op om te vertellen wat ze hadden gevonden en hoe ze het hadden opgelost. Tevens alle gegevens dooregekregen om direct door te kunnen bellen mochten er nog problemen optreden. Wat betreft het blokkerig beeld: hij wist mij te vertellen dat bepaalde serie van de TV nog een oude tuner had die problemen vertoonde maar die zou tegenwoordig niet meer geleverd moeten worden. Hij heeft toen het hele moederbord vervangen en toen trad het probleem niet meer op. Het is dus niet zeker of de tuner ook echt het probleem was, maar dat zal mij nu een zorg zijn ;-).

De pieptoon werd overigens veroorzaakt door een condensator die mist op het controlebord van het backlight, volgens de monteur.

Kortom: gewoon de service laten langskomen en het is in een kwartier opgelost.

All your quantifications are belong to me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
MrJT schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 03:39:
[...]
Update2: Na de update naar deze firmware, werkt auto fill en auto zoom niet meer. Dat is dus echt f*cked up, nu zit ik de hele tijd zwarte balken te kijken.
Ik hoop dat ze zich bij Philips schuldiger voelen hierover dan ik.
Heb je met de media speler geprobeerd om je media via een andere computer te benaderen?
Krijg je de media wel afgespeeld als je het via de TV zelf benadert ipv de playto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
funske schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 10:38:
Gisteren mijn nieuwe tv (46PFL9705) én home cinema set (HTS9540) geïnstalleerd.
Morgen nog even bellen voor mijn gratis SD-kaartje (4GB) en dan alles eens goedgaan bestuderen en instellen.
Die 4GB kaart krijg je vanzelf als je je bij de Philips website registreert met het serienummer van de TV.
Ik zag afgelopen zaterdag de HTS9540 bij een stand van Philips bij een evenement van de NS in Leiden. Ik heb de HTS9520 al wel gehoord. Ze hadden 'm bij de stand op de nieuwe 21:9 aangesloten alleen om de 3D te laten zien. Het waren geen ideale omstandigheden met de zon, dus erg veel geknipper, maar de 3D zag er prima uit in tegenstelling tot mijn 46".

Wat heeft je doen besluiten om toch de HTS9540 te nemen met een 9705?
Past de kleur van de speakers bij de 9705?
Hoe werkt de afstel-microfoon?
Kun je bij MKV bestanden met meerdere talen en ondertitels de juiste taal en ondertitel kiezen?
Werkt DTS wel goed met dit soort bestanden?
Is de aspect ratio met dit soort bestanden instelbaar?
Waar heb je 'm besteld?

Alvast bedankt en veel plezier met deze prachtige audio-video combinatie,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
Peter_F schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:26:
[...]

Die 4GB kaart krijg je vanzelf als je je bij de Philips website registreert met het serienummer van de TV.
Ik heb me al geregistreerd via de website én via NetTv, maar op de e.o.a. manier krijg ik maar geen bevestigingsmail.
Wat heeft je doen besluiten om toch de HTS9540 te nemen met een 9705?
de 9540 heeft als extra t.o.v de 9520 (die overigens echt zilverkleurig is)
  • WiFi voor netwerk verbinding
  • Beeldverbetering Video upscaling, High Definition (720p, 1080i, 1080p)
  • media afspelen BD 3D
  • HDMI-functies: 3D, Audio Return Channel, Deep Color, Resoluties 720p, 1080i, 1080p, 1080p24
  • Microfoon met automatische kalibratie
  • DCK3060/00 dock voor de iPod
Past de kleur van de speakers bij de 9705?
De kleur van beide toestellen is bijna gelijk; de 9705 is antrancietkleurig en de 9540 is net als de 9705 "Onyx zwart, geborsteld aluminium" alleen iets donkerder. Dus passen ze veel beter bij elkaar.
Hoe werkt de afstel-microfoon?
Als je ervoor zorgt dat niets in de weg zit, tussen de boxen én de microfoon werkt hij prima. Ik heb het getest met de microfoon precies in het midden en dan past hij alles goed aan. Maar als ik hem op de plaats zet wat zij aangeven (op je zitplaats op oorhoogte) dan werkt hij niet omdat er dan dingen tussen de microfoon en boxen staan. Maar handmatig is het ook snel aangepast.
Kun je bij MKV bestanden met meerdere talen en ondertitels de juiste taal en ondertitel kiezen?
Werkt DTS wel goed met dit soort bestanden?
Is de aspect ratio met dit soort bestanden instelbaar?
Geen idee of dit werkt. Heb nog nooit iets gedaan met MKV bestanden.
Waar heb je 'm besteld?
Bij Tummers Electro World in Roermond
Alvast bedankt en veel plezier met deze prachtige audio-video combinatie,
Dat gaat zeker lukken; het is gewoon een perfekte combinatie.

Ik heb ook nog een Kiss-recorder en die liet op mijn vorige TV hele scherpe onnatuurlijke kleuren zien en het beeld was echt niet zo goed.
Bij deze TV laat hij natuurlijke kleuren zien en is het beeld veel beter.

Kortom, wij zijn er heel blij mee :Y :Y

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen vrijdag een ISF calibratie laten doen bij mijn 46PFL9705. Ik moet zeggen het resultaat is super. De kleuren zijn veel natuurlijker en veel meer details in het beeld. Ben weer heel tevreden, had het bij mijn vorige TV ook laten doen.
Heb de indruk, dat ook het 3D verbeterd is, maar durf dat niet met zekerheid te zeggen.
Heel tevreden met mijn Philips TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:56:
Ik heb afgelopen vrijdag een ISF calibratie laten doen bij mijn 46PFL9705. Ik moet zeggen het resultaat is super. De kleuren zijn veel natuurlijker en veel meer details in het beeld. Ben weer heel tevreden, had het bij mijn vorige TV ook laten doen.
Heb de indruk, dat ook het 3D verbeterd is, maar durf dat niet met zekerheid te zeggen.
Zijn deze calibratiewaardes TV-specifiek, of zouden deze op iedere 46PFL9705 identiek resultaat geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:56:
Door wie heb je deze calibratie laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickth64
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-10 15:33
GROENLO Zou je jou instellingen met ons willen delen?

ja ik weet dat het voor elk toestel specifiek is maar zo kan ik wel eens kijken of mijn instellingen in de buurt staan of komen.
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heden middag CE-Repair thuis gehad om de piep uit de 46PFL9705 te verhelpen.
De reparatie nam 20 min in beslag.
Alleen nu heb ik na deze reparatie in de rechter bovenhoek staan het woord SDM.
Wat kan dit zijn ik krijg deze namelijk niet weg heb al de stekker eruit gehaald maar het blijft staan ook op de overige hdmi instellingen.
Wie heeft dit eerder gehad of gezien,wat kan het zijn of wat betekent deze afkorting SDM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Edsger schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 08:14:
[...]

Hetzelfde probleem heb ik ook gehad, en is opgelost.

.

De pieptoon werd overigens veroorzaakt door een condensator die mist op het controlebord van het backlight, volgens de monteur.

Kortom: gewoon de service laten langskomen en het is in een kwartier opgelost.
Top, bedankt voor je antwoord! Ik heb inderdaad philips gebeld en er wordt nu een afspraak gemaakt. Als datallemaal geregeld is kan ie eindelijk aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit Arntzen
  • Laatst online: 29-04 15:31
Thermaltaker schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 16:54:
<knip>

Eigenlijk heb ik maar één puntje van kritiek en dat betreft de kijkhoek.
Mijn vraag is nu: wat vinden jullie over het algemeen van de kijkhoek van dit toestel en wat voor paneel zit er in de tv. Ik zelf heb een VN1B 1033 en vind de kijkhoek echt te mager voor een toestel uit de top range van philips.
Mijn ouders hebben sinds kort de 37PFL8605 en deze heeft een vele betere kijkhoek dan mijn toestel.

Ben benieuwd naar jullie mening.
Dat klopt. de 37" van de 8000 serie heeft een IPS panel. Jouw tv heeft een UV2A panel, dat weer op andere onderdelen beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello

mijn pieptoon is ook verholpen door service dienst.
Alleen nu heb/blijf ik met een zoem/bromtoon zitten die door de ambilight veroorzaakt lijkt te worden.
Als ik de ambilight helemaal uit zet is de zoemtoon ook weg. Heb de laatste software geupdate, dus dat kan het niet zijn. Iemand enig idee................
Verder valt bij mij soms het geluid helemaal weg voor zo'n 2 a 3 seconden, wat daarna meteen wer terug is............? Zit in het CaiWay gebied, dus basispakket incl HD zenders komen ongecodeerd binnen (geen cam of decoder nodig). Goede kwaliteit kabel die zo vanuit de muur de TV ingaat.

Meer mensen hier last van? Oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Die zoemtoon is bij mij harder als je geluid mute/uitzet. Als ik via de versterker laat lopen, zet ik nu geluid naar 0. Dan is de zoem alleen te horen als ik vlak bij de tv ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 18:23:
Heden middag CE-Repair thuis gehad om de piep uit de 46PFL9705 te verhelpen.
De reparatie nam 20 min in beslag.
Alleen nu heb ik na deze reparatie in de rechter bovenhoek staan het woord SDM.
Wat kan dit zijn ik krijg deze namelijk niet weg heb al de stekker eruit gehaald maar het blijft staan ook op de overige hdmi instellingen.
Wie heeft dit eerder gehad of gezien,wat kan het zijn of wat betekent deze afkorting SDM.
Met een aantal malen de 0 of door de TV met de standby knop uit te zetten kun je SDM weg krijgen.
SDM= Service Default Menu

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter_F schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 23:08:
[...]

Met een aantal malen de 0 of door de TV met de standby knop uit te zetten kun je SDM weg krijgen.
SDM= Service Default Menu

Succes
Thanks,
De SDM vermelding is verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJB
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-10 14:20

RobinJB

Projectleider & Brandweerman

Morgenochtend komt die van ons, de 46PFL9705, gisteren besteld :)
Bij Fotoklein voor een prijs van € 2360,-. En dan kan je nog € 125,- retour krijgen van Philips zelf.

https://slimhuys.nl - Dynamische tarieven inzichtelijk, en mijn Home-Assistant config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien begin ik nu ongewenste intimiteiten bij de mieren te tonen, maar mijn 40" versie vertoond soms duidelijke kleurengradiënt. Zou dit echt aan compressie liggen? Zowel via de digitalen TV kanalen alsmede mijn Ps3 zie ik het voorkomen. Bij analoog zie ik het (nog) niet, maar daar zit zoveel ruis op de kanalen dat ik deze ook niet meer kijk.

Tevens heb ik ook na de laatste softwaren update dat mijn TV bedenkt dat 'ie maar zelf uit de standby komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:59:
Misschien begin ik nu ongewenste intimiteiten bij de mieren te tonen, maar mijn 40" versie vertoond soms duidelijke kleurengradiënt. Zou dit echt aan compressie liggen? Zowel via de digitalen TV kanalen alsmede mijn Ps3 zie ik het voorkomen. Bij analoog zie ik het (nog) niet, maar daar zit zoveel ruis op de kanalen dat ik deze ook niet meer kijk.

Tevens heb ik ook na de laatste softwaren update dat mijn TV bedenkt dat 'ie maar zelf uit de standby komt.
Opstartprobleem:
Zenderlijst geheel geforceerd opnieuw laten zoeken, als dat nog niet werkt de fabrieksstand herstellen.
De TV werkt zenders bij tijdens standby. Het vermoeden is dat de nieuwe firmware niet goed kan omgaan met de gegevens die weggeschreven zijn met de oude firmware. Op dat moment springt de TV dan weer aan.
Een compleet nieuwe scan naar de zenders of de fabrieksstand zou dit moeten herstellen. Indien de fabrieksstand nodig is, wel even het netwerk ID van je digitale provider bij de hand houden. Dit is iets wat per postcodegebied anders kan zijn in het geval van Ziggo.

Wat betreft de kleurengradienten, de TV kent allerlei optimalisaties, die zou ik in eerste instantie een voor een uit zetten. De TV zou in staat moeten zijn om gradienten zonder 'strepen/banding' weer te geven, dan ligt het wellicht eerder aan de bron.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter_F schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:16:
[...]

Opstartprobleem:
Zenderlijst geheel geforceerd opnieuw laten zoeken, als dat nog niet werkt de fabrieksstand herstellen.
De TV werkt zenders bij tijdens standby. Het vermoeden is dat de nieuwe firmware niet goed kan omgaan met de gegevens die weggeschreven zijn met de oude firmware. Op dat moment springt de TV dan weer aan.
Een compleet nieuwe scan naar de zenders of de fabrieksstand zou dit moeten herstellen. Indien de fabrieksstand nodig is, wel even het netwerk ID van je digitale provider bij de hand houden. Dit is iets wat per postcodegebied anders kan zijn in het geval van Ziggo.

Wat betreft de kleurengradienten, de TV kent allerlei optimalisaties, die zou ik in eerste instantie een voor een uit zetten. De TV zou in staat moeten zijn om gradienten zonder 'strepen/banding' weer te geven, dan ligt het wellicht eerder aan de bron.

Succes
Bedankt voor het advies! Ik had de zenders als bijgewerkt maar nog niet de fabrieksinstelling herstellen geprobeert. Ga ik doen.

De 'strepen/banding' problematiek had ik eerst toegekend aan Natural Motion processing, maar deze staat op minimaal. Uitzetten verhielp het probleem ook niet. Misschien toch eens wat andere "optimalisaties" proberen aan/uit te zetten. Ben wel benieuwd of andere bezitters van deze mooie tv eenzelfde probleem ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
Beste mensen,

Veel is er geschreven over de 3-D problemen van de 9000 serie. Ik heb al eerder geschreven dat het in mijn geval hoogstwaarschijnlijk aan de brillen te wijten was. Derhalve de brillen (productie week 29) terug gebracht naar de winkel en melding gemaakt bij Philips. Vandaag van een medewerker van Philips bericht ontvangen dat mijn brillen inderdaad twee van de foute serie waren. In deze brillen zat een grote software fout en zijn door Philips teruggeroepen. Blijkbaar zijn nog veel van deze brillen achtergebleven in de magazijnen van de leveranciers. Ik had er dus twee van.
De winkel had voor mij twee nieuwe besteld. 1 is er vandaag geleverd (prod.week 34) en deze direct aan een uitgebreide test onderworpen.
Nou, ik ben gelukkig. Deze TV is wel degelijk in staat een super 3-D beeld te produceren. Ik heb naar dezelfde uitzending gekeken als met de oude brillen en wist waar ik op moest letten en waar de fouten zaten. Geen dubbel beeld meer, geen ghosting, strak beeld ook bij snelle bewegingen. Ook bij de voetbalwedstrijd waar ik met de oude brillen 44 spelers in plaats van 22 zag, geen problemen meer.
Slechts in een enkel uitzonderlijk geval een wat crosstalk gezien. Maar echt zeer zelden. Ik heb dit gezien omdat ik waarschijnlijk zo gefocust was op fouten.
Dus mijn problemen zijn in het geheel opgelost. Hopelijk wordt de andere bril ook snel geleverd. In mijn geval lag het dus echt aan de brillen.
Ik kijk geen Ziggo dus ik weet niet of daar ook nog wat niet goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H.Saes schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:05:
Beste mensen,

Veel is er geschreven over de 3-D problemen van de 9000 serie. Ik heb al eerder geschreven dat het in mijn geval hoogstwaarschijnlijk aan de brillen te wijten was. Derhalve de brillen (productie week 29) terug gebracht naar de winkel en melding gemaakt bij Philips. Vandaag van een medewerker van Philips bericht ontvangen dat mijn brillen inderdaad twee van de foute serie waren. In deze brillen zat een grote software fout en zijn door Philips teruggeroepen. Blijkbaar zijn nog veel van deze brillen achtergebleven in de magazijnen van de leveranciers. Ik had er dus twee van.
De winkel had voor mij twee nieuwe besteld. 1 is er vandaag geleverd (prod.week 34) en deze direct aan een uitgebreide test onderworpen.
Nou, ik ben gelukkig. Deze TV is wel degelijk in staat een super 3-D beeld te produceren. Ik heb naar dezelfde uitzending gekeken als met de oude brillen en wist waar ik op moest letten en waar de fouten zaten. Geen dubbel beeld meer, geen ghosting, strak beeld ook bij snelle bewegingen. Ook bij de voetbalwedstrijd waar ik met de oude brillen 44 spelers in plaats van 22 zag, geen problemen meer.
Slechts in een enkel uitzonderlijk geval een wat crosstalk gezien. Maar echt zeer zelden. Ik heb dit gezien omdat ik waarschijnlijk zo gefocust was op fouten.
Dus mijn problemen zijn in het geheel opgelost. Hopelijk wordt de andere bril ook snel geleverd. In mijn geval lag het dus echt aan de brillen.
Ik kijk geen Ziggo dus ik weet niet of daar ook nog wat niet goed zit.
Dat is goed om te horen, heb jij het over de 46PFL9705 ?

Wessel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
M.b.t. 3d heb ik sterk het vermoeden dat twee beelden naast elkaar door processor eerst bewerkt worden en dat wanneer je natural motion etc aan hebt staan er verschillen optreden wanneer beelden bewegen. En dat na bewerking linkerdeel en rechterdeel gescheiden wordt. Bij mij wordt 3d op de 46inch veel beter als ik natural motion uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brakius schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 21:16:
Zojuist de film Monsterhouse 3d gekeken. Ik heb het idee dat 3d veel stabieler en mooier is als beeld op cinema staat. Zou 3d onrustiger worden als natural motion aan staat en scherpte iets hoger staat? Bij cinema staat natural motion namelijk uit.
Beste Brakius,

Als reactie hierop; zelf ben ik iemand die af en toe wel eens gamed (xbox 360) en ik merk vooral bij (schooter) games dat als natural motion aanstaat. Iets dat het geval is in spel modus, er een soort van ghosting ontstaat. (onstabiel beeld bij snelle bewegingen). Ik weet niet of meer personen hier last van hebben?

Voorbeeld: Bij het spel Modern Warfare & Medal of Honor is het zo dat als je snel draait er een soort van Lag bij de crosshair ontstaat (mikpunt bij schietspellen). Deze is dan dubbel en zelf drievoudig te zien.
Zet ik in spel modus natural motion uit heb ik hier geen last van.

Persoonlijk vind ik het wel lastig om de beste beeld instellingen te bepalen.
Daarbij merk ik ook dat de beeld verbetering technologieën vaak niet in het voordeel van de kwaliteit van het beeld werken. Maar dit is een persoonlijk gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:03
zelfde probleem hier met gamen op de xbox360, last van veel ghosting.
heb van alles geprobeerd maar ik krijg niet de juiste instellingen heb alles geprobeerd, spelmodus geeft uiteindelijk t "beste" beeld, maar ghosting blijft een feit. Zelfde als je voetbal op de TV kijkt (icm HD decoder ziggo) snelle beelden worden gewoonweg niet goed weergegeven, ghosting op de 46" 9705 is een feit. Heb tevens de instellingen uit dit forum geprobeerd: "cinema" en dan van alles aanpassen. Maar t wordt dr niet beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
pielle007 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 08:28:
zelfde probleem hier met gamen op de xbox360, last van veel ghosting.
heb van alles geprobeerd maar ik krijg niet de juiste instellingen heb alles geprobeerd, spelmodus geeft uiteindelijk t "beste" beeld, maar ghosting blijft een feit. Zelfde als je voetbal op de TV kijkt (icm HD decoder ziggo) snelle beelden worden gewoonweg niet goed weergegeven, ghosting op de 46" 9705 is een feit. Heb tevens de instellingen uit dit forum geprobeerd: "cinema" en dan van alles aanpassen. Maar t wordt dr niet beter van.
Bij computerspellen wil je alle mogelijke beeldverbeteringen vermijden, werkt alleen maar in je nadeel dat je beeld extra tiendes van seconden nodig heeft om op je scherm te verschijnen. En ja, natural motion berekent tussenbeelden, en dat een crosshair statisch op het scherm blijft staan en de rest beweegt daar kan ik me wat bij voorstellen dat er dan verkeerde aannames worden gemaakt bij het tussenbeeld ;-)

Een aangepaste game modus staat op een Duits forum:
http://www.hifi-forum.de/viewthread-152-7693.html
Zorgt voor zeer felle kleuren, helpt om je tegenstanders beter te vinden op het scherm!

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:41:
[...]

Dat is goed om te horen, heb jij het over de 46PFL9705 ?

Wessel
Neen, ik heb de 58PFL9955. Maar daar zit dezelfde processor in en het zou dus niets uit mogen maken. Alleen het scherm is wat groter en de 3-D zender is ingebouwd.
Ik had eerder met mijn scherm dezelfde problemen als bij de 40 en 46 schermen. Die zijn nu gelukkig opgelost.
Ik heb gisteren na mijn bericht nog langer 3-D getest. Slechts bij 1 uitzending had ik iets last van ghosting. Maar dat kan ook aan de uitzending gelegen hebben omdat de andere programma's dit verschijnsel niet hadden. Je moet er echt rekening mee houden dat ook externe factoren van invloed kunnen zijn op beeldkwaliteit. Bovendien staat het 3-D gebeuren echt nog in de kinderschoenen. Maar ik vind de kwaliteit zoals ik die nu op mijn scherm zie, zeker goed tot zeer goed.
Enige punt van kritiek heb ik op de brillen. Het zitcomfort vind ik persoonlijk voor verbetering vatbaar.

[ Voor 49% gewijzigd door H.Saes op 20-10-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter_F schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:32:
[...]

Bij computerspellen wil je alle mogelijke beeldverbeteringen vermijden, werkt alleen maar in je nadeel dat je beeld extra tiendes van seconden nodig heeft om op je scherm te verschijnen. En ja, natural motion berekent tussenbeelden, en dat een crosshair statisch op het scherm blijft staan en de rest beweegt daar kan ik me wat bij voorstellen dat er dan verkeerde aannames worden gemaakt bij het tussenbeeld ;-)

Een aangepaste game modus staat op een Duits forum:
http://www.hifi-forum.de/viewthread-152-7693.html
Zorgt voor zeer felle kleuren, helpt om je tegenstanders beter te vinden op het scherm!

Succes
Beste Peter_F

Bedankt voor de tip, dit ga ik zeker proberen. (zal ook laten weten of ik dit prettige instellingen vind)
Wellicht een vreemde vraag, maar kan ik mijn voorkeur instellingen ook opslaan?

Aan Pielle007,

Heb jij ook (uit persoonlijke ervaring) vergelijk materiaal met andere tv's waar ghosting (veel minder is)
Wat zijn volgens jou de beste instellingen?
(ik dacht dat Philips het wat betreft gaming op een TV toch best goed doet/deed.

Algemeen: Nu we toch gaming aanhalen. Weet iemand al of er een oplossing is voor het "3D probleem" m.b.t. de PS3 en het weergeven van 3D games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Mijn oude TV valt cker niet te vergelijken met dit toestel. Dit was een philips 81cm LCD van 3 jaar geleden.
Met gamen en voetbal kijken op een 46" tv valt je natuurlijk ook veel meer op.
Maar ghosting is een heel irritant iets. In dit forum staat op pagina 68 een reactie van destroyer2usa:

"alles gecheckt met kleurenspectrummeter etc:
De juiste afstelling is:
Beeldmodus Cinema
Contrast 76
Helderheid 46
en Gamma zou dan als het goed is op 3 moeten staan.
De andere digitale beeldverbeteraars verslechteren het beeld alleen maar, maar ik moet zeggen ik ben doel op de sopele beweging van Perfect Natural Motion dus die heb ik op minium staan op mijn 9704.
Ook perfect contrast maakt er een zooitje van...maar je zou dat op minimum kunnen testen.
Probeer ze eens en laat maar weten wat je vrouw er van vindt"

Persoonlijk vind ik met bovenstaande instellingen de grijstinten te overheersend.
Ik zal straks thuis eens kijken waar ik nu mijn instellingen op heb staan om te gamen en mijn instellingen om voetbal wedstrijden te bekijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:15:
Wellicht een vreemde vraag, maar kan ik mijn voorkeur instellingen ook opslaan?
De instellingen worden per rubriek opgeslagen (gaming, cinema, vivid, etc)
Je kunt altijd per rubriek de settings herstellen. Jammer dat je niet nieuwe settings kunt aanmaken met een naam en backuppen naar de memorystick zodat je ze kunt delen of restoren nadat je de fabrieksinstellingen hebt hersteld.
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:15:
Algemeen: Nu we toch gaming aanhalen. Weet iemand al of er een oplossing is voor het "3D probleem" m.b.t. de PS3 en het weergeven van 3D games?
Het probleem in combinatie met Philips is dat de PS3 in 720p uitzendt. Of PS3 gaat 1080p uitzenden, of Philips gaat 720p 3D ondersteunen. Helaas weet ik niet wat het standpunt hierover is van Sony noch Philips.

Je zou de helpdesk kunnen bellen van Philips of Sony. Als meer gebruikers dit doen kan het wellicht verandering brengen in de prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter_F schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:44:
[...]

De instellingen worden per rubriek opgeslagen (gaming, cinema, vivid, etc)
Je kunt altijd per rubriek de settings herstellen. Jammer dat je niet nieuwe settings kunt aanmaken met een naam en backuppen naar de memorystick zodat je ze kunt delen of restoren nadat je de fabrieksinstellingen hebt hersteld.
Voor alle duidelijkheid, je kan wel een backup maken van alle instellingen en zenders etc etc
Via het service menu is er een optie backup to USB
en Restore from USB
Je kan alleen geen nieuwe items aanmaken of bestaande renamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pielle007 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:15:
Mijn oude TV valt cker niet te vergelijken met dit toestel. Dit was een philips 81cm LCD van 3 jaar geleden.
Met gamen en voetbal kijken op een 46" tv valt je natuurlijk ook veel meer op.
Maar ghosting is een heel irritant iets. In dit forum staat op pagina 68 een reactie van destroyer2usa:

"alles gecheckt met kleurenspectrummeter etc:
De juiste afstelling is:
Beeldmodus Cinema
Contrast 76
Helderheid 46
en Gamma zou dan als het goed is op 3 moeten staan.
De andere digitale beeldverbeteraars verslechteren het beeld alleen maar, maar ik moet zeggen ik ben doel op de sopele beweging van Perfect Natural Motion dus die heb ik op minium staan op mijn 9704.
Ook perfect contrast maakt er een zooitje van...maar je zou dat op minimum kunnen testen.
Probeer ze eens en laat maar weten wat je vrouw er van vindt"

Persoonlijk vind ik met bovenstaande instellingen de grijstinten te overheersend.
Ik zal straks thuis eens kijken waar ik nu mijn instellingen op heb staan om te gamen en mijn instellingen om voetbal wedstrijden te bekijken....
Ik ben erg benieuwd naar je instellingen. Ik ga zelf de instellingen van Peter_F (uit het duitse forum) eens proberen.

v.w.b. 3D PS3 ik zal zowel Philips als Sony eens aanschrijven. Op dit moment zijn er weinig games welke de mogelijkheid tot 3D hebben maar dit zal in de toekomst zeer zeker veranderen.

Beide bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Peter_F
De callibraties zijn TV specifiek, ander zou Philips de TV's wel opmeten en zo standaard instellen.

@Falconian
Ik heb het door de ITC groep in Emmeloord laten doen. (http://www.isfcalibraties.nll)

@Rickth64

hierbij, alhoewel dat voor een andere TV wel slechter bleeld kan geven

Instellingen in Cinema (is het beste hiervoor)

" Contrast 94
Helderheid 42
Kleur 45
scherpte 1
Ruis : uit
Tint : gewenst : 127,110,78

PPHD
PNM : uit
400hz : aan
Superres : uit
Perfect contrast : uit
Dynamische achtergrond : standaard of uit
MPEG : uit
Kleurverbetering : uit
Gamma : -1
Lichtsensor : uit
"

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Philips 46" 9705 instellingen:
Om geen last van ghosting te krijgen als je gamed op een xbox360 en graag voetbal kijkt via een digitale HD ontvanger zonder ghosting kun je het beste deze instellingen pakken:

Natuurlijk
contrast 90
helderheid 50
kleur 59
scherpte 5
ruisreductie UIT
Tint NORMAAL
PNM UIT
400hz UIT
Superresolutie UIT
Perfectcontrast UIT
Dynamische achtergrond OPTIMAAL BEELD
MPEG UIT
Kleurverbetering UIT
GAMMA 0

EDIT: ik kom trouwens tot de conclusie dat het niet uitmaakt welk SMART BEELD je selecteert zolang je maar de instellingen van PERFECT PIXEL HD allemaal uit hebt staan.
Dit geeft verweg t beste beeld om snelle bewegingen weer te geven, de licht sensor heeft hier verder geen invloed op dus aan of uit doet er niet toe.
Heeft even wat tijd gekost maar dan heb je ook wat 8)7

Laat me weten wat julie hiervan vinden aub??!!

[ Voor 28% gewijzigd door pielle007 op 20-10-2010 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:31

Borry

prutsen is mijn leven

Ik heb deze tv nu een paar weken in bezit en volg deze topic al vanaf het begin.
Tot nu toe had ik geen problemen met deze tv maar nu beginnen ze te komen na de laatste software update.
1,. Als ik de tv uit stand-by opstart heb ik af en toe een raar beeld, het beeld flitst en is verdeeld in vier blokken, het geluid is normaal. Als ik hem dan een keer uit en aan doe is het voorbij.
Dit komt zo eens in de paar dagen voor.
2. Elke avond on precies 19:05 uur gaat de tv spontaan in stand-by, snap hier niets van. De sleep-timer staat gewoon uit. Ik kan hem dan ook weer gewoon aandoen.
Ik kijk niet met een Cam maar met een Humax decoder.
Zijn er mensen die dit herkennen? Ik kan Philps wel bellen maar dan zul je zien dat er niets aan de hand is.

En hoe kan ik zien wat de produktiedatum is van mijn 3D-brillen. Mijn 3D beeld is soms redelijk en soms slecht maar nooit goed te noemen.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

Jorrit Arntzen schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:28:
[...]

Dat klopt. de 37" van de 8000 serie heeft een IPS panel. Jouw tv heeft een UV2A panel, dat weer op andere onderdelen beter is.
Oké. Ieder paneeltype heeft zo haar voor- en nadelen, maar de kijkhoek bij mijn scherm is wel heel bedroevend. Als ik nét uit het midden zit, zie je de rand al duidelijk vervagen. Dit kan toch niet de bedoeling zijn bij een toestel van méér dan 2500 euro?!

Daarom zou ik ook graag horen van andere forumgebruikers met een 46PFL9705, wat voor paneel er in hun tv zit en (ik heb een VN1B uit week 33 van 2010) wat hun, hoewel subjectief, mening is over de kijkhoek, horizontaal, zowel als verticaal.

Liquid cooled!

Pagina: 1 ... 19 ... 37 Laatste