Ik ben denk ik niet helemaal duidelijk geweest. Ik bedoelde dat het ene programma scherp en goed weergegeven werd en een ander programma weer niet. Bv. op het Astra 3D demo kanaal werd een stuk van de film Schrek 3D weergegeven. Prachtig scherp en mooi beeld. Daarna volgde een voetbalwedstrijd in Duitsland en ik had 44 spelers in plaats van 22. Alles dubbel dus. Daarna een stuk waarin opnames uit een helikopter in de Grand Canyon te zien waren. Ondanks dat het bewegende beelden waren bleef het scherp en mooi. Dan weer een stuk over architectuur. Ondanks dat het voornamelijk stilstaande beelden waren, wazig en veel ghosting.
Mijn brillen waren niet goed. Dat is zeker. Maar of het defect van invloed was op bovenstaande zaken, kan ik pas uitzoeken als ik andere heb.
Ik denk namelijk ook 3D-uitzendingen die ik via de satellietontvanger binnen krijg niet altijd oke zijn en dat het toestel met deze signalen niet goed overweg kan.
Conclusie; het toestel kan wel degelijk een goed en scherp 3D beeld weergeven als de voorwaarden hiervoor goed zijn. Er zijn echter nog teveel situaties waarin dit blijkbaar niet lukt. Waar dit ook aan mag liggen.
Ik zit ook een beetje te denken zoals Peter F. dat het iets te maken heeft met timing en/of het niet goed in elkaar passen van de side by side beelden. Als ik bij goed 3D beeld de bril even afzet, zie ik dat de twee beelden waaruit 3d is opgebouwd vlak naast elkaar. Zo hoort het te zijn. Als ik bij slecht 3D beeld even zonder bril kijk, is het niet vlak naast elkaar. Ik zie zelfs twee dezelfde personen. Het is net of de twee beelden verschoven zijn. Misschien vertel ik nu onzin, maar de toekomst zal het leren. Dit moet volgens mij toch softwarematig op te lossen zijn.
Het valt me ook op dat al het 3D materiaal dat via een 3d-speler aangeleverd wordt wel scherp en rustig is. Ik heb tenminste geen andere geluiden gehoord of gelezen. Mocht dit anders zijn, laat dit vooral in dit forum weten. Heb zelf nog geen speler en wacht nog tot dat voldoende materiaal verkrijgbaar is.
Via andere externe bronnen (o.a. Ziggo decoders, satellietontvangers etc) ligt het duidelijk anders. Daar is hier genoeg over te lezen. Er zijn blijkbaar ook mensen die in het geheel geen 3D problemen hebben, al ben ik die nog weinig tegen gekomen.
Ik ben benieuwd hoe e.e.a eruit ziet als komende week mijn nieuwe brillen binnen zijn. Dan kan ik e.e.a. uitgebreider testen op diverse kanalen van de satelliet. Ik denk dat dan een aantal problemen van mijn opgelost zijn, maar een aantal ook niet (kwaliteit 3D signaal) Er zal denk ik nog de nodige firmware de revue passeren voordat de meeste problemen opgelost zijn. Het 3D gebeuren staat echt nog in de kinderschoenen.
Ik ben echter in de gelukkige omstandigheid dat ik mijn toestel niet vanwege het 3D gebeuren heb gekocht. Maar dat neemt niet weg dat het wel naar behoren moet werken en dat Philips zijn verantwoording hierin moet nemen.
[
Voor 12% gewijzigd door
H.Saes op 17-10-2010 17:13
]