Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Hier melden, keer op keer op keer. Alleen als er voldoende klachten in zo'n forum komen worden ze wakker
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Verwijderd
Ik heb niet de indruk dat Philips zich hier druk om maakt. Anders zou er wel eens een reactie komen op hun eigen forum wat door eigen moderators in de gaten gehouden wordt. Al zouden ze maar toegeven dat het er niet komt. Maar ook dat doen ze niet. Ik had dit niet verwacht van Philips en had altijd een hoge pet van ze op. Ik ben wel voor een soort petitie, maar of er geluisterd wordt betwijfel ik. Maar niet geschoten is altijd mis.Erikrijnders schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:57:
http://www.supportforum.p...eries-(2010-models)/page3
Hier melden, keer op keer op keer. Alleen als er voldoende klachten in zo'n forum komen worden ze wakker
Verwijderd
Mar. 8, 2011: Software 000.140.032.000 has been released.
To download, start here.
Please upgrade your TV and start sharing your experiences here ....
===========================================
Note: The latest software solves the issues below (each release contains all solutions identified in the earlier version).
Software history:
Q55xx_0.140.32.0 (Publication date: 2011-03-08)
• Intermittent sound loss while watching TV or a connected device via HDMI.
• Slow in switching between digital cable (DVB‐C) channels.
• Macro‐blocks appear on digital (DVB‐T) channels.
Q55xx_0.140.29.0 (Publication date: 2011-02-22)
• To enable the TV to accept Com Hem CAM software upgrade via OAD (only applicable to country, Sweden).
Q55xx_0.140.27.0 (Publication date: 2011-Jan-05)
• Solution for intermittent freezing picture in Finland.
• Solution for zapping away from 3D broadcast channel in the Netherlands that results in no video.
• Solution for intermittent disturbance on audio via SPDIF out.
• Solution to prevent random services installation on UPC cable com in Switzerland.
• Solution to avoid that the set is rebooting/dead after sw update via PTA02 by packed stick.
• Solution X talk 3D.
• Solution for distorted sound with certain video formats playing via HDMI.
• Solution about the issue when the Double Video MHP application "GF Pay" is killed and is switching from secondary to primary video.
• Solution for installing Dig DVB-C (DVB‐C when 170MHz in MUX), picture is distorted.
• Solution for sound drops.
Q5551_0.140.25.0 (Publication date: 2010-11-08)
• Zapping performance.
• Restart of the set when switching to Stand-by.
• Zapping on 3D channels on cable.
• Support of new NetTV service portal.
Q5551_0.140.23.0 (Publication date: 2010-10-20)
• TV is intermittently switching to standby after 2-3 Hr.
• Combined satellite tuner reboots visible.
• When accessing NetTV the interface language is always in English independent of the system menu language selected by user.
• Finland -Intermittent functioning of teletext and subtitles
• Video playback (USB/DLNA/nettv): Picture format now takes into account the video aspect ratio instead of the standard container aspect ratio. Result: Videos with aspect ratio different than 16:9 are not going
to be stretched anymore by default.
• Picture judders during playback via USB.
Q5551_0.140.11.0 (Publication date: 2010-10-05)
• DVB-S: re-defined channel grid in Austria and Switzerland implemented.
• Improvements on picture performance in general.
• Improvement for the EPG broadcast performance and channel list on KDG cable network.(for Germany)
• Improved behavior of video store.
• Startup behavior is improved.
• Enhanced robustness again remote controls of other devices.
• Possible audio loss solved on HDMI and DVB-T Spain.
• Widget icon is no longer present in the menu.
Q5551_1.75.60.1
• Ziggo certification obtained.
Dan bedoel ik niet het aansluiten van ps3, xbos whatever, maar met de pc en het spelen van first person shooters zoals cod?
ik wil namelijk weten of de philips tv's van tegenwoordig hoge fps aan kunnen en hoe het zit met de 'input-lag'.
Verwijderd
Ik kan uitstekend gamen met mijn tv, cod speel ik niet zo, ik speel nu momenteel splinter cell conviction en het is gewoon een genot om met die tv te spelen.
Ik denk dat alle tv;s van tegenwoordig de games prima aankunnen zelfs.
Ik heb de 9664 bij een vriend gezien, geweldig beeld. De 7605 alleen in de MM, maar onmogelijk om daar iets zinnigs over te zeggen en de 8605 alleen in off mode en dan is het net een spiegel. 3D boeit me niet echt, dus sta open voor alles. Iedere suggestie is welkom, is de 8605 echt zo erg qua spiegeling en wat zou de beste van de 3 zijn?
Verwijderd
Al kan dat komen omdat er weinig tot geen zon in mijn kamer valt.
Enige momenten waar het mij vooral opvalt is wanneer de tv uitstaat,
zolang die aanstaat zul je er weinig last van hebben vooral s'avonds.
Verder geeft de tv echt perfect beeld, en nog redelijk goed geluid voor
tv speakers! Dus de 8605 is een goeie keuze mocht je die maken!
Wellicht weinig aanvullende informatie van mij kant, maar ik sluit me aan bij Rckk. Afgelopen zaterdag heb ik de 32PFL8605H gehaald. Prima beeld en geluid en de speigeling valt reuze mee. Als de tv aanstaat heb ik er geen last van.Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:12:
Ik heb 8605 variant, qua spiegeling vind ik het nog wel meevallen.
Al kan dat komen omdat er weinig tot geen zon in mijn kamer valt.
Enige momenten waar het mij vooral opvalt is wanneer de tv uitstaat,
zolang die aanstaat zul je er weinig last van hebben vooral s'avonds.
Verder geeft de tv echt perfect beeld, en nog redelijk goed geluid voor
tv speakers! Dus de 8605 is een goeie keuze mocht je die maken!
AULXJMHR
Een tip nog, maak de TV even helemaal spanningsloos nadat je de firmware erin hebt... Ik heb het gevoel dat hij dan beter werkt.. Bij eerdere firmwares verdwenen toen problemen als sneeuw voor de zon
Ok, maar bij mij staat hij echt naast een raam. Enige voordeel is dat daar zelden zon staat....DPhoenix schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:23:
[...]
Wellicht weinig aanvullende informatie van mij kant, maar ik sluit me aan bij Rckk. Afgelopen zaterdag heb ik de 32PFL8605H gehaald. Prima beeld en geluid en de speigeling valt reuze mee. Als de tv aanstaat heb ik er geen last van.
Bij mij ookscreamhouse schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:03:
[...]
Ok, maar bij mij staat hij echt naast een raam. Enige voordeel is dat daar zelden zon staat....
AULXJMHR
Ik wil een nieuwe TV gaan kopen en mijn oog viel op Philips. Met name voor de backlight en NET TV, maar nu zit ik te twijfelen tussen de 32PFL8605H en de 32PFL7605H. Mijn vraag is wat het grootste verschil is tussen deze 2 televisies, want er zit wel een redelijk prijsverschil in.
mvg Daan van Vuuren
Maar dit had je eigenlijk ook wel in [LCD TV] Philips de 7000 & 8000 Serie 2009-2010 kunnen vragen
The devil is in the details.
Verwijderd
Uiterlijk, 8605 is vanaf 40" 3D-ready, heeft dan ook 200Hz ipv 100Hz. Verder valt het verschil wel mee.
Maar dit had je eigenlijk ook wel in [LCD TV] Philips de 7000 & 8000 Serie 2009-2010 kunnen vragen
[/quote]
Uuuhm? Waar denk jij dat je nu aan het posten ben?
Aha.... postjes zijn verplaatst hiernaartoe...
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2011 18:43 ]
Grapjas, topic is gemerged.Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:07:
[...]
Uuuhm? Waar denk jij dat je nu aan het posten ben?
Edit: Zie de foto
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32844713
[ Voor 9% gewijzigd door Timmet op 14-03-2011 13:28 ]
Verwijderd
Enige tijd geleden heb ik exact voor dezelfde keus gestaan.Timmet schreef op maandag 14 maart 2011 @ 13:27:
Ik ben van plan om een CI+ Module van Ziggo te kopen. Er zijn echter twee modellen: Smit en Neotion. Kan iemand mij zeggen welke beter is aangezien het van aparte leveranciers komt. Verder heb ik een foto gezien dat bij de nieuwere modellen de CI+ module zover uitsteekt dat het ambilight niet meer goed weergegeven wordt. Ik heb een 37pfl7605h, is dat bij dit model ook?
Edit: Zie de foto
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32844713
Naar aanleiding van reviews heb ik gekozen voor de aanbevolen snelste module 'Neotion'.
Deze CI+ houder werkt goed in de Philips 7000 serie. Alleen even een gepuzzel om de houder met Smartcard er goed in te doen. De afbeeldingen in de handleidingen zijn niet altijd even duidelijk (lees: soms fout afgebeeld!)
[ Voor 3% gewijzigd door stefan01 op 14-03-2011 16:24 ]
Het probleem blijft dus terugkomen. Ik had gehoopt dat de FW updates hier een oplossing voor zouden bieden, maar helaas...Ander nadeel van CAM Module is dat je geen EPG krijgt tijdens het zappen!
Geen epg tijdens het zappen komt door Philips. Vriend van me een Sony met ci+ heeft het bijvoorbeeld wel.Lassy schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:14:
Ik heb een CAM module van Neotion op mijn 47pfl7605 en deze geeft vanaf het begin regelmatig zwarte schermen met authenticatie errors tijdens het zappen. Soms pakt hij alleen Ned 1. Dan moet ik hem uitzetten/kaart verwijderen om hem te resetten, waarna hij het weer doet.
Het probleem blijft dus terugkomen. Ik had gehoopt dat de FW updates hier een oplossing voor zouden bieden, maar helaas...Ander nadeel van CAM Module is dat je geen EPG krijgt tijdens het zappen!
Wordt tijd dat Philips dit ook eens gaat toevoegen.
In het begin heb ik de zwarte schermen met deze error ook gehad, maar de laatste maanden gaat het prima.
Dat is een nadeel van de Philips tv's, alle andere modellen hebben dit wel. Ligt dus aan Philips. Op het forum van Philips is er al veel over geklaagd.Lassy schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:14:
Ik heb een CAM module van Neotion op mijn 47pfl7605 en deze geeft vanaf het begin regelmatig zwarte schermen met authenticatie errors tijdens het zappen. Soms pakt hij alleen Ned 1. Dan moet ik hem uitzetten/kaart verwijderen om hem te resetten, waarna hij het weer doet.
Ik heb een externe decoder van ziggo welke ik dus ga gebruiken, dan ervaar je dat probleem dus niet...
Vanmorgen besteld bij plattetvdiscounter.nl maar kunnen mij op dit moment niet vertellen of hij al verstuurd is
Verwijderd
Je CI+ moet dan wel in je externe decoder en niet in de tv zelf.Denneke,,! schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:19:
Het ontbreken van de epg is dus alleen bij gebruik van de interne digitale decoder?
Ik heb een externe decoder van ziggo welke ik dus ga gebruiken, dan ervaar je dat probleem dus niet...
Vanmorgen besteld bij plattetvdiscounter.nl maar kunnen mij op dit moment niet vertellen of hij al verstuurd isDat hoor ik morgen dus pas, zal dus ook morgen pas verstuurd worden.. En woensdag binnen. Hoop ik!!
I know, ik bedoelde ook in combinatie met de TV, zoals genoemd in de titel van dit topicErikrijnders schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:02:
[...]
Dat is een nadeel van de Philips tv's, alle andere modellen hebben dit wel. Ligt dus aan Philips. Op het forum van Philips is er al veel over geklaagd.
http://www.3dtvmagazine.n...000-en-9000-3d-tv-series/
Ik had een tijd geleden een nieuwe laptop gekocht namelijke de asus G73JH en ook de philips 56PFL9954H/12 Tv nu heb ik deze laptop aan de tv aangesloten via Hdmi,
Nu ondervind ik jammer genoeg dat de tv na enkele minuten of soms langer plots alles in het fel rose weergeeft .
Nu hoor ik dat ze dit bij appl tv 2 ook zouden hebben iets met de hdmi handshake
Zo ziet het er uit ( sorry voor de onduidelijke foto ) http://img714.imageshack.us/img714/1539/fotont.jpg
Als ik mijn laptop even sluit of open herpakt hij zichzelf weer en heb ik weer een normale weergave.
Ik heb dit bij eender welk gebruik , films , games , muziek of bij gewoon gebruik bij de pc.
Nu heb ik al verscheidene acties ondernomen.
- Nieuwe hdmi kabel getest
- Tv geupdate naar laatste versie
- Drivers laptop geupdate
Ik hoop echt dat iemand me kan helpen want ik kan niet echt een oplossing vinden en van philips moet ik het ook niet verwachten want dit spelletje duurt al enkele maanden.
Ik vindt het echt schandalig na aankoop van zo een dure tv
Verwijderd
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2011 00:10 ]
ik krijg morgen mijn laptop terug van reparatie en ze zouden de hdmi poort ook nazien dus dan kan ik dat nakijken.
Ik ga ook mijn post verplaatsen
Bedankt voor de reacties. Ik heb de Neotion besteld en hoop hem vandaag binnen te krijgen. Ik ben benieuwd.stefan01 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 16:23:
[...]
Enige tijd geleden heb ik exact voor dezelfde keus gestaan.
Naar aanleiding van reviews heb ik gekozen voor de aanbevolen snelste module 'Neotion'.
Deze CI+ houder werkt goed in de Philips 7000 serie. Alleen even een gepuzzel om de houder met Smartcard er goed in te doen. De afbeeldingen in de handleidingen zijn niet altijd even duidelijk (lees: soms fout afgebeeld!)
Zit er in de 46pfl7655 ook een LG paneel (ips) in of toch een Sharp MVA net als in de 7605?Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:56:
[...]
Verschil zit hem niet alleen in het uiterlijk,ook de specs zijn iets beter(Perfect Natural Motion,2 x12W).
Zit alleen wel een LG paneel in ipv van een Sharp maar heb het model van de Expert laatst gezien in de winkel en kon weinig ontdekken van bleeding dus misschien zijn de panelen tegenwoordig iets beter.
Twee vragen over de 7605. Zou mooi zijn als iemand me er verder mee kon helpen!
1. DLNA en NetTV.
Beiden vallen na korte tijd uit. De TV wordt dan zwart (lijkt op een standby), waarna het beeld op digitale televisie springt.
Situatie:
- TV is helemaal up to date (gisteren .32 firmware geinstalleerd)
- Ik heb een wired verbinding met mijn thuisnetwerk
- Als mediaserver heb ik een NAS met UPnP en een Windows PC met TVersity erop
Geprobeerd:
- andere netwerkaansluiting (misschien ligt het aan de bekabeling) > zelfde probleem
- rechtstreeks op de router of juist via de switch
- probleem veroorzaakt door digitale TV (CI+ module, zenderupdates e.d.)? Dus: CI+ er even uit, coax kabel eraf (dus alleen wired) > zelfde probleem
Enige wat ik nog niet geprobeerd heb is om statisch IP adres te geven. Als ik dat heb geprobeerd zal ik hier nog even een update plaatsen.
De mediaservers werken op de andere apparaten in huis perfect (Asus Oplay, Xbox 360)
2. Probleem met gecodeerde zenders: vallen regelmatig 1 a 1,5 sec weg (Ziggo CI+)
Aanvankelijk kreeg ik regelmatig de melding 'zenderupdate beschikbaar' maar ik heb deze melding uitgeschakeld. Ik heb echter het idee dat dit de oorzaak zou kunnen zijn.
Op Ned 1 HD is er geen enkel probleem: perfect beeld en geen enkele onderbreking.
Geprobeerd:
- TV zonder stroom, opnieuw opstarten > zelfde probleem
- CI+ eruit opnieuw aangezet > Ned 1 perfect > CI+ erin > lijkt aanvankelijk goed te gaan, daarna op gecodeerde zenders toch weer zelfde probleem
- tweede smartcard > zelfde probleem
M.a.w. mijn vermoeden is dat ofwel de CI+ module defect is, ofwel de CI+ module wordt gestoord door de 'zenderupdates' die de module in gepusht worden.
NB: naarmate de TV langer aanstaat komt het probleem vaker voor. Evt. problemen door warmte van de CI+ module?
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Alvast bedankt!
Ik dacht mooi mijn WD TV op te bergen totdat ik achter het volgende kwam:
- Geen ondersteuning voor ondertiteling
- Geen ondersteuning voor meerdere audio streams binnen een bestand
- Geen "jump to x" functie tijdens afspelen via USB external HD (wel forward en rewind)
- Geen forward en rewind tijdens afspelen via dlna (tversity op de computer als server, geen transcoding aan)
In het kort komt het erop neer dat je via dlna enkel kunt afspelen en pauzeren en niets anders. Per ongeluk een verkeerde knop ingedrukt tijdens het kijken? jammer, weer bij het begin beginnen.
Klopt het gedrag wat ik hier zie of zie ik iets over het hoofd?
Kan de tv bijvoorbeeld geen netwerkshares bereiken? Via een dlna server zoals tversity wil rewind/forward niet werken. Via usb externe harddisk wel. Als de TV een netwerkshare als een lokale usb hd ziet krijg ik misschien wel die functies.
Al met al tevreden over de tv. De media player functies zijn echter te beperkt om serieus gebruikt te worden. Het is ook teleurstellend dat het niet gedaan is omdat hier volgens mij geen hardwarematige aanpassingen voor nodig zijn. Je hebt alleen software nodig met die functies.
De mogelijkheid tot spoelen lijkt aan de bron te liggen. Met TVersity op mijn PC lukte het me ook niet, vanaf mijn Synology NAS wel bij de meeste bestanden.Goldme schreef op zondag 20 maart 2011 @ 18:05:
- Geen forward en rewind tijdens afspelen via dlna (tversity op de computer als server, geen transcoding aan)
Maar voor de rest heb je helemaal gelijk. Ik heb dan ook een PlayOn Mini2 er bij gekocht.
Ik heb net een 46pfl7665h en net in een nieuwe woning waar een aansluiting klaar ligt voor glasvezel.
Nu ben ik een leek en speur ik al twee weken Google'nd internet af met welke provider ik het beste uit mn nieuwe tv kan halen.
Zelf bellen met de provider zoals kpn (lang wachten voor 10ct per minuut) en andere schiet niet echt op...
Iemand hier die het een en ander weet of ervaringen kan delen?
Hope so :-)
Als je de kans hebt: neem een provider met een DVB-C signaal (met of zonder CI+ module). Op die manier kan je naar digitale kwaliteit TV kijken zonder dat je een extra kastje nodig hebt. Voor mij echt een groot voordeel. Bij mijn huidige aanbieder is het DVB-C signaal zelfs gratis! (Onsbrabantnet -> TV signaal van Glashart media)Marim schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:34:
Hi guys,
Ik heb net een 46pfl7665h en net in een nieuwe woning waar een aansluiting klaar ligt voor glasvezel.
Neem CanalDigitaal via de satelliet.Marim schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:34:
Hi guys,
Nu ben ik een leek en speur ik al twee weken Google'nd internet af met welke provider ik het beste uit mn nieuwe tv kan halen.
Zelf bellen met de provider zoals kpn (lang wachten voor 10ct per minuut) en andere schiet niet echt op...
Hope so :-)
Veel meer keuze in HD en betere kwaliteit zowel sd als hd.
Neem zoiezo een hd-ontvanger, waarmee je dan via hdmi aansluit ipv scart.
Scheelt weer wat in beeldkwaliteit, vooral met 46 inch.
[ Voor 37% gewijzigd door aelibey op 24-03-2011 23:22 ]
Er is momenteel nog geen nieuwe serie, maar lang gaat dat niet meer duren. De 2010 modellen eindigen op een 5, de 2011 modellen gaan eindigen op een 6.Djeen84 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:18:
Per toeval werd ik geattendeerd op de Philips 32" Full HD LCD TV (32PFL7675H/12) te bestellen via ING voor €525,-. In vergelijking met de internetprijzen is dit nog wel een aardige deal maar is dit een "verouderd" model? En zijn er betere alternatieven voor dit geld? Ik lees hier in het forum dat deze tv al vanaf juni 2010 in de ING-rentepuntenshop te vinden is, maar lees andere aanschafprijzen. Heeft ING de prijs verlaagd? Alvast bedankt!
Volgens mij klopt dit niet, want de PFL8505 is net uit, en eindigt toch echt op een 5...MeltedForest schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 08:08:
[...]
Er is momenteel nog geen nieuwe serie, maar lang gaat dat niet meer duren. De 2010 modellen eindigen op een 5, de 2011 modellen gaan eindigen op een 6.
Nu ook de 8505, zonder glasplaat en in prachtig aluminium!!!screamhouse schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 22:04:
Ik zit ernstig te twijfelen tussen 3 philips tv's, de 7605, 8605 en een "oudje" de 9664.
Ik heb de 9664 bij een vriend gezien, geweldig beeld. De 7605 alleen in de MM, maar onmogelijk om daar iets zinnigs over te zeggen en de 8605 alleen in off mode en dan is het net een spiegel. 3D boeit me niet echt, dus sta open voor alles. Iedere suggestie is welkom, is de 8605 echt zo erg qua spiegeling en wat zou de beste van de 3 zijn?
De 8505 heeft ook nog niet Easy3D en Dual View Gaming, dat hoort allemaal bij de 2011 serie. Hoewel de 8505 net is uitgekomen hoort ie dus nog bij de 2010 serie
[ Voor 56% gewijzigd door MeltedForest op 25-03-2011 12:38 ]
Ok, gelukkig zijn dat geen dingen die voor mij belangrijk zijn, dus ik kijk met smart uit naar de levering van mijn 40pfl8505 op 1 april (geen grap!).MeltedForest schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 12:35:
De nieuwe 2011 serie is er nog niet. Alles valt nog onder 2010.
De 8505 heeft ook nog niet Easy3D en Dual View Gaming, dat hoort allemaal bij de 2011 serie. Hoewel de 8505 net is uitgekomen hoort ie dus nog bij de 2010 serie.
Verwijderd
Deze heeft geen glasplaat voor het scherm. Je kan hem bekijken bij een EP dealer. Expert heeft dezelfde alleen met een andere lijst.marcoappels schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:49:
Hallo,
Ik overweeg de 42PFL7675H/12 via de Postbank site te bestellen. Weet iemand of deze een glasplaat ervoor heeft (zoals bijv de 8605)?
Dank voor het snelle (en ook nog gewenste) antwoord!Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:58:
[...]
Deze heeft geen glasplaat voor het scherm. Je kan hem bekijken bij een EP dealer. Expert heeft dezelfde alleen met een andere lijst.
Nu heb ik de SD-kaart van Philips gekregen na het registreren, samen met de Yinx kaart. Wil ik hem erin doen, zie ik dat er geen SD-kaart sleuf in zit

Blijkbaar zit er een stuk plastic op van een goedkoper type ofzo. Heb ik dat weer

[ Voor 6% gewijzigd door SEA Ninja op 25-03-2011 18:23 ]
achtergrond:
Mijn Bose compagnion 5 set heb ik momenteel op bovenstaande uitgang aangesloten, omdat dit de enige manier is om deze set icm de uitgangen van deze tv werkend te krijgen. Echter, als ik de set aanzet hoor ik de tv en de set. het volume van de tv kan ik regelen met de afstandsbediening maar het volume van de set blijft achter. Deze moet ik op de set zelf regelen... (zonder afstandsbediening)
Mis ik een optie op de tv...? Overige oplossingen?
Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...
Verwijderd
Via een grote omweg kan je de hoofdtelefoonvolume aanpassen. Het is zeer waarschijnlijk de bedoeling dat je de volume regelt op het apparaat dat je op die uitgang aansluit.DaLuca schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 19:42:
hoe kan ik de volume van een aangesloten apparaat via de headphone uitgang (jack3.5) regelen via de tv.
achtergrond:
Mijn Bose compagnion 5 set heb ik momenteel op bovenstaande uitgang aangesloten, omdat dit de enige manier is om deze set icm de uitgangen van deze tv werkend te krijgen. Echter, als ik de set aanzet hoor ik de tv en de set. het volume van de tv kan ik regelen met de afstandsbediening maar het volume van de set blijft achter. Deze moet ik op de set zelf regelen... (zonder afstandsbediening)
Mis ik een optie op de tv...? Overige oplossingen?
De omweg is: menu>configuratie>tvinstellingen>geluid>volume hoofdtelefoon.
die optie had ik idd al gezien... maar wat een optie... echt niet praktischVerwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 23:06:
[...]
Via een grote omweg kan je de hoofdtelefoonvolume aanpassen. Het is zeer waarschijnlijk de bedoeling dat je de volume regelt op het apparaat dat je op die uitgang aansluit.
De omweg is: menu>configuratie>tvinstellingen>geluid>volume hoofdtelefoon.
misschien is er de mogelijkheid om deze optie default te krijgen (ipv het hoofdvolume) helaas heb ik nog niets gevonden...
Hoe zit dat bij jullie, zijn er meer met de 7605 die wel of niet een aparte SD-kaart sleuf hebben onder de CI sleuf?
Mijn 8605 heeft wel een SD-slot (inderdaad onder het CI-slot), maar veel heb je er niet aan: een SD-kaart kan alleen gebruikt worden voor video-on-demand. Foto's, muziek of video afspelen vanaf SD gaat niet.SEA Ninja schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 18:57:
Ik heb de winkel gemaild met foto's waar ik mijn 7605 heb gekocht, kreeg een bericht terug dat alle 7605 TV's die ze hadden staan geen aparte sleuf hadden voor de SD-kaart! Ze zouden contact opnemen met Philips hierover..
Hoe zit dat bij jullie, zijn er meer met de 7605 die wel of niet een aparte SD-kaart sleuf hebben onder de CI sleuf?
Verwijderd
Ik heb een 40pfl7605 en heb wel een sleuf voor de SD-kaart.SEA Ninja schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 18:57:
Ik heb de winkel gemaild met foto's waar ik mijn 7605 heb gekocht, kreeg een bericht terug dat alle 7605 TV's die ze hadden staan geen aparte sleuf hadden voor de SD-kaart! Ze zouden contact opnemen met Philips hierover..
Verwijderd
Een monteur is al 2 x langs geweest en bevestigt dat dit niet voldoende kwaliteit is. 1e keer moederboard vervangen: geen verbetering. Gisteren kwam de monteur met een zelfde tv om te testen of het aan mijn tv lag. Wat blijkt: ook zijn versie heeft het slechte beeld.
Ook hij is het met me eens dat het beeld niet voldoende kwaliteit heeft. Maar uiteindelijke conclusie die hij op zijn rapport moet schrijven is dat dit binnen specificatie van dit model valt. Maw Philips heeft doelbewust deze kwaliteit geleverd. Baas van monteur gesproken dat ik op papier wilden hebben dat de kwaliteit van de tv onder de maat is. Hij zei dat dit wel zo is, maar dat het technisch geen defect is, dus tv is niet kapot. Ik heb Philips weer met dit verhaal gebeld, en zij kunnen ook niets. Ik moest maar naar de winkel terug om dit op te lossen. Helaas is dat lastig omdat ik de tv via ING rentepunten heb gekocht.
Ik heb dus gelijk, maar krijg geen gelijk.
Ook op het Philips forum zelf komen mijn klachten voor. Als je wilt weten wat ik bedoel kan je deze link eens bekijken: http://files.mail.ru/W8QP6T?t=1
Ik wil jullie vragen of je deze klachten herkent.
Heb exact de zelfde TV. De SD-sleuf zit inderdaad achter de CI+ sleufSEA Ninja schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 18:57:
Hier het zelfde.sandeman schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 20:26:
[...]
Mijn 8605 heeft wel een SD-slot (inderdaad onder het CI-slot), maar veel heb je er niet aan: een SD-kaart kan alleen gebruikt worden voor video-on-demand. Foto's, muziek of video afspelen vanaf SD gaat niet.
Leuke zo kaartje van hun maar gebruik maak ik niet van die veel te dure dienst in te slechte kwaliteit.
Bedankt voor de reacties, het lijkt inderdaad een fout te zijn. De winkel heeft weer contact met me opgenomen vanmiddag en me gemeld dat er een andere klaarstaat waar wel een SD-kaart in kanFlatcoated schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 23:16:
[...]
Heb exact de zelfde TV. De SD-sleuf zit inderdaad achter de CI+ sleuf
Inderdaad jammer dat hij alleen te gebruiken is voor video on-demand, maar goed dat wil ik ook wel eens proberen. Hoewel het aanbod volgens mij niet zo geweldig is?
@Ham12: misschien een domme vraag, maar heb je alle beeld optimalisaties al uitgezet? Ik vond het in eerste instantie ook wel wat korrelig en vreemd beeld, het leek wel of continu aan het scherpstellen was. Toen alles uitgezet en nu lijkt het een stuk beter...
eens kijken of ik mijn 7675 tegen die tijd kan verpatsen
[ Voor 26% gewijzigd door Igor4 op 29-03-2011 21:13 ]
Verwijderd
Bedankt voor je reactie. En ja ik heb alle instellingen al aan en uit gehad. Maakt niets uit. Zoals gezegd 2x monteur op bezoek gehad. 1x nieuw moederboard en 1x een vergelijkbare tv ernaast gehad. Geen resultaat. Conclusie van monteurs en Philips: het hoort zo. Net even voetbal gekeken op SBS6 ik heb zeer lange ballen gezien maar dan wel als een streep op het scherm ipv een mooi rondje wat een bal hoort te zijn.SEA Ninja schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:10:
[...]
@Ham12: misschien een domme vraag, maar heb je alle beeld optimalisaties al uitgezet? Ik vond het in eerste instantie ook wel wat korrelig en vreemd beeld, het leek wel of continu aan het scherpstellen was. Toen alles uitgezet en nu lijkt het een stuk beter...
Op dit moment ben ik een zeer teleurgestelde Philips gebruiker. Maar wel de laatste keer een Philips gebruiker....
Wie kan mij helpen aan de beste instellingen?
Hoe kom ik erachter wat voor paneel (LG, Sharp) erin zit? Moet de tv dan open?
Alvast dank voor de reacties.
Verwijderd
42inch is een LG paneel.marcoappels schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:04:
Hoe kom ik erachter wat voor paneel (LG, Sharp) erin zit?
Instellingen zoals helderheid,contrast,beeldverbeteraars kun je zelf het beste instellen.
LG, mmm, daar ben ik niet blij mee. Had liever Sharp gehad.Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:50:
[...]
42inch is een LG paneel.
Instellingen zoals helderheid,contrast,beeldverbeteraars kun je zelf het beste instellen.
Verwijderd
-Als ik mn laptop aansluit via hdmi en audio jack heb ik in eerste instantie geen geluid. Ik moet dan eerst via het HOME menu naar tv gaan en dan weer terug naar computer. Soms werkt het dan nog niet en moet in de hdmi kabel even uit de laptop trekken.
-Tijdens het zappen heb ik nog wel eens dat het geluid niet synchroon loopt. Het loopt dan een seconde voor op het beeld. Even verder zappen en weer terug lost dit op maar wel hinderlijk.
Iemand ook deze issue's? Lijken me wel aardig generiek....
Heb ik bij m'n 32/7605 ook sinds een paar weken.Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:08:
-Tijdens het zappen heb ik nog wel eens dat het geluid niet synchroon loopt. Het loopt dan een seconde voor op het beeld. Even verder zappen en weer terug lost dit op maar wel hinderlijk.
Iemand ook deze issue's? Lijken me wel aardig generiek....
Lijkt wél alleen bij Ned. 1,2 &3. (HD zenders dus).
Verder kijk ik alles digitaal naar het lijkt zonder dit probleem.
Verwijderd
Hey ik heb hier ook last van alleen dan in samenwerking met een philips HD sat ontvanger.Flatcoated schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:27:
[...]
Heb ik bij m'n 32/7605 ook sinds een paar weken.
Lijkt wél alleen bij Ned. 1,2 &3. (HD zenders dus).
Verder kijk ik alles digitaal naar het lijkt zonder dit probleem.
Hebben jullie dat ook of hebben jullie het via de tv zelf zonder tussenkomst van losse digitale decode?
Verwijderd
Waar heb je last van geluid wat niet speelt van externe bron of achter loopt?Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:38:
[...]
Hey ik heb hier ook last van alleen dan in samenwerking met een philips HD sat ontvanger.
Hebben jullie dat ook of hebben jullie het via de tv zelf zonder tussenkomst van losse digitale decode?
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Ok, ik heb er niet zoveel verstand van merk je wel! Maar hoe kom ik er dan achter welk merk paneel het is?mr.paaJ schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:08:
Sharp maakt toch 40" ipv 42"? WUXGA gaat alleen om de resolutie van het paneel, 1920x1200 (dus er zal wel wat achter de rand wegvallen...) en zegt niet zoveel over merk lijkt me.
Dat zal ik thuis moeten opzoeken, dat kan helaas pas vanavond. Ik las ook ergens iets over een 3 cijferige code die ergens achterop de tv op een etiket staat?Happy2000 schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:17:
Waar begint je serial nummer mee eerste 8 cijfers/letters
OK, dank. En wat staat er bij jou in het menu vermeld wat voor display je hebt? Staat daar ook specifiek LG?wildcheese schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:50:
Ik heb ook een 32 en een 42pfl7675 van ING, en heb die van mij opengemaakt om zeker te stellen welk paneel erin zat: een LG. Zie ook mijn reviewvan de 32. Zelf vind ik dat de beste, een Sharp heeft toch een iets mindere inkijkhoek.
Modelnummer = 272Happy2000 schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:17:
Waar begint je serial nummer mee eerste 8 cijfers/letters
serienummer = VN1J1103009989
OK, dank voor je reactie! En is dat een beetje kwaliteit, dit paneel, of is Sharp beter? Ik lees nogal tegenstrijdige berichten namelijk!Happy2000 schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:36:
Dan zit er een LC420 LG panel in.
Really, maak je niet zo druk. Als je zelf maar blij bent met je TV. Zolang een van de panelen geen extreme problemen/verschillen biedt maakt het toch geen klap uit of er een Sharp of LG in zit?marcoappels schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:51:
[...]
OK, dank voor je reactie! En is dat een beetje kwaliteit, dit paneel, of is Sharp beter? Ik lees nogal tegenstrijdige berichten namelijk!
Na een eerdere miskleum met een Samsung TV heb ik bewust voor een hoge inkijkhoek gekozen dus een LG. Maar dat kan voor iedereen anders zijn. Het wordt hier mooi uitgelegd (LG, Samsung en Philips met een Sharp paneel). Ik had eerst een Samsung met een CM paneel. Dat noooit meer
[ Voor 5% gewijzigd door wildcheese op 05-04-2011 10:39 ]
Ja jullie hebben ook wel gelijk! Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met de tv, echt prachtig beeld. Bij een volledig zwart beeld zie ik wel wat bacjlight bleeding aan de linkerzijde, maar bij normaal tv kijken zie je daar niets van. In ieder geval bedankt voor jullie reacties!wildcheese schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:37:
Mee eens, als jij het goed vind is het het goed toch? Er zijn kleine verschillen tussen een Sharp en een LG paneel, de belangrijkste zijn de kijkhoek (beter bij LG) en zwartwaardes (beter bij Sharp).
Na een eerdere miskleum met een Samsung TV heb ik bewust voor een hoge inkijkhoek gekozen dus een LG. Maar dat kan voor iedereen anders zijn. Het wordt hier mooi uitgelegd (LG, Samsung en Philips met een Sharp paneel). Ik had eerst een Samsung met een CM paneel. Dat noooit meer
3D met bril, of dan al zonder bril en toch 3D ?Igor4 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:12:
Ik kan niet wachten op 2011 serie! 3d in de (budget) 7xxx serie, en usb-hdd recording!
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Die pta01 wifi dongele is 3 x niks. En dan staat mijn router op 6 meter gelijkvloers er vandaan. Een 3 antennige 300 Mbps N router van belkin met MIMO en QoS.mr.paaJ schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:47:
Daar heb je de USB WiFi stickies voor (€50), dan heb je de netwerk kabel niet meer nodig. Dan is het alleen nog component en 2e scart ingang.
De philips helpdesk is wel top, die bellent terug hun nummer is gratis en ze mailen ook als ze zeggen dat te doen, toppie, kudos, 10+ dezer dagen !!
Ik heb een review er over gemaakt, en daarin 5 links van anderen met hetzelfde euvel.
Nu is de tv op een ethernet kabel aangesloten, maar ook dan wordt je pc scherm terug gezet naar een rechthoekje van 800x600.....
Kan je nagaan, de vorige glasbak was met scart op de tv, en video/audio uit, uit de pc, goedkooop, snel, schokloos EN 2 verschillende schermen mogelijk, dus vriendin serie kijken en ik overwerken
Nu kan dat gewoon niet, tv scherm is pc scherm kloon.
HDMI raadde philips af, meer dan 3 a 6 meter.... (ik heb er 10 a 15 meter van nodig)
De tv zelf is kwa beeld scherp, ik vind hem wel erg sterk zwart en wit weergeven en vaak 'lava rood' , dus vaak bijstellen van kleuren, per kanaal / serie.....
Stuur ik hem terug of niet, ik ben er nog niet uit.
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Met natuurlijk.notsonewbie schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 19:19:
[...]
3D met bril, of dan al zonder bril en toch 3D ?
Ik heb hier ook een pc op de tv aangesloten via hdmi, maar draai zonder problemen full hd.notsonewbie schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 19:30:
[...]
Die pta01 wifi dongele is 3 x niks. En dan staat mijn router op 6 meter gelijkvloers er vandaan. Een 3 antennige 300 Mbps N router van belkin met MIMO en QoS.
De philips helpdesk is wel top, die bellent terug hun nummer is gratis en ze mailen ook als ze zeggen dat te doen, toppie, kudos, 10+ dezer dagen !!
Ik heb een review er over gemaakt, en daarin 5 links van anderen met hetzelfde euvel.
Nu is de tv op een ethernet kabel aangesloten, maar ook dan wordt je pc scherm terug gezet naar een rechthoekje van 800x600.....
Kan je nagaan, de vorige glasbak was met scart op de tv, en video/audio uit, uit de pc, goedkooop, snel, schokloos EN 2 verschillende schermen mogelijk, dus vriendin serie kijken en ik overwerken![]()
Nu kan dat gewoon niet, tv scherm is pc scherm kloon.
HDMI raadde philips af, meer dan 3 a 6 meter.... (ik heb er 10 a 15 meter van nodig)
De tv zelf is kwa beeld scherp, ik vind hem wel erg sterk zwart en wit weergeven en vaak 'lava rood' , dus vaak bijstellen van kleuren, per kanaal / serie.....
Stuur ik hem terug of niet, ik ben er nog niet uit.
AULXJMHR
Zouden jullie mij wat meer over de tv kunnen vertellen?
Wanneer gaat de nieuwe serie ongeveer komen?Igor4 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:12:
Ik kan niet wachten op 2011 serie! 3d in de (budget) 7xxx serie, en usb-hdd recording!
eens kijken of ik mijn 7675 tegen die tijd kan verpatsen
Google is je vriend. Het model is natuurlijk al een aantal jaren oud.Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:03:
Ik heb een 42PFL7762D te koop gezien (gebruikt) Ik kan hier alleen vrijwel geen informatie over vinden (geen reviews) Ook hier op tweakers vind ik geen info.
Zouden jullie mij wat meer over de tv kunnen vertellen?
http://www.p4c.philips.co...42pfl7662d_12_pss_aen.pdf
http://www.p4c.philips.co...t=Link_ProductInformation
[ Voor 3% gewijzigd door MeltedForest op 13-04-2011 08:28 ]
Q5551_0.140.34.0 (Publicatiedatum: 2011-04-12)
De geschiedenislijst wordt momenteel in uw lokale taal vertaald. Gebruik de aangeboden
Engelstalige geschiedenislijst tot de vertaalde lijst beschikbaar wordt.
• Intermittent sound lost while watching TV or a connected device via HDMI.
• Macro-blocks appear on digital (DVB-T) channels with HD content. (Only applicable to country,
Spain)
[ Voor 83% gewijzigd door DaLuca op 13-04-2011 14:49 ]
is dit normaal? je ziet wel alles maar gewoon stuk minder kleur ofzo.
dit is ook zo als ik op sta en dus schuin van boven naar beneden op het beeld kijk.
Klopt, is normaal. De Sharp panelen die hiervoor gebruikt worden hebben een zeer goede contrastratio, maar alleen wanneer je er vrijwel recht voor zit. Vanuit andere kijkhoeken worden ze snel grijzer.MiDe schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:40:
bij mijn 40pfl8605 merk ik dat als ik schuin voor de tv zit het beeld naar mijn mening erg 'grijzig' wordt.
is dit normaal? je ziet wel alles maar gewoon stuk minder kleur ofzo.
dit is ook zo als ik op sta en dus schuin van boven naar beneden op het beeld kijk.