Verwijderd
Hoor graag jullie eventuele ervaringen hiermee.
Verwijderd
Ik heb ook last gehad van een korte flikkering in het beeld. het betrof bij mij de linkerkant van het beeld. Ik gebruik ook een media player en die had deze verschijnselen niet.
Ook had ik dat de helderheid over het hele beeld heel kort iets hoger werd.
IK heb met bovenstaande klachten naar Philips gebeld zij hedden een reparatie aan huis geregeld. Het controlpanel is vervangen. Hierna geen flikkeringen en verandering van helderheid meer. Dus mocht er een onvolkomenheid in het beeld zijn, bel Philips en het wordt binnen een aantal dagen geregeld.
Ronald.
Dank je voor de tip. Ik heb de prefs veranderd en daarna ging de tv scannen. Dit leverde echter 0 hits op. Komt dat omdat ik op dvb-c zit?Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:30:
[...]
Zoek eens voor de gein in dit topic op tv gids of zo. Is al vaker gevraagd.
Verwijderd
Scannen? 0 hits? Je vroeg toch waarom je nettv kreeg als je tvgids selecteerde? Als je het goed veranderd hebt krijg je nu wel de tvgids te zien. Ik snap niet wat je bedoelt met scannen en 0 hits?mca2 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 23:23:
[...]
Dank je voor de tip. Ik heb de prefs veranderd en daarna ging de tv scannen. Dit leverde echter 0 hits op. Komt dat omdat ik op dvb-c zit?
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 19:58:
Wij hebben vandaag de 8605 aangeschaft. Wij hebben los digitenne (dus apart kastje en niet de kaart in de tv). De televisie stoort soms (kort flikkeren van het beeld). Hiervoor hadden wij een oude televisie uit 1998. Hiermee hebben we nooit problemen gehad. Denken jullie dat het te maken heeft met digitenne of een foutje in de televisie? We hebben alles al geprobeerd, dus ook voor het raam zetten.
Ik heb ook last gehad van een korte flikkering in het beeld. het betrof bij mij de linkerkant van het beeld. Ik gebruik ook een media player en die had deze verschijnselen niet.
Ook had ik dat de helderheid over het hele beeld heel kort iets hoger werd.
IK heb met bovenstaande klachten naar Philips gebeld zij hedden een reparatie aan huis geregeld. Het controlpanel is vervangen. Hierna geen flikkeringen en verandering van helderheid meer. Dus mocht er een onvolkomenheid in het beeld zijn, bel Philips en het wordt binnen een aantal dagen geregeld.
Ronald.
[ Voor 33% gewijzigd door Schizo007nl op 20-02-2011 12:56 ]
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Iemand die mij het verschil kan vertellen tussen:
40pfl7605h en 40pfl7605h/12?
Als ik namelijk op de philips site kijk: http://www.philips.nl/c/t...SPECTRA2_SERIES_C2%3Dtrue
Kost de 40pfl7605h/12. 1299,00 euro. Terwijl als ik op andere websites kijk of de pricewatch hier dan de 40pfl7605 selchts 750 euro kost.
Deze tv een goede keus? Dit is ongeveer het bedrag wat ik eraan wil uitgeven (750 euro) met ambi light. Dan zit ik met deze tv het beste denk ik?
De voorkeur van programmagids stond eerst op netwerk en toen kreeg ik nettv. Dus heb ik de voorkeur veranderd naar zender en dan gaat hij eerst alle kanalen scannen voor info (?). Dan geeft hij 0 hits. Ook als ik dan vanuit het menu programmgids opvraag wil hij weer de gids bijwerken en scant hij weer met 0 hits.Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:19:
[...]
Scannen? 0 hits? Je vroeg toch waarom je nettv kreeg als je tvgids selecteerde? Als je het goed veranderd hebt krijg je nu wel de tvgids te zien. Ik snap niet wat je bedoelt met scannen en 0 hits?
Je kunt daarna terugveranderen naar netwerk. Je krijgt dan weer de oude layoput (dus NIET van tvtv zoals deze voorgaande week aanwezig was). Waarom de tvtv-laout er weer uitligt weet ik niet, Phlips laat ook niet los waarom men aan het wijzigen is geslagen en waarom deze wijizgiging is teruggedraaidmca2 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 15:57:
[...]
De voorkeur van programmagids stond eerst op netwerk en toen kreeg ik nettv. Dus heb ik de voorkeur veranderd naar zender en dan gaat hij eerst alle kanalen scannen voor info (?). Dan geeft hij 0 hits. Ook als ik dan vanuit het menu programmgids opvraag wil hij weer de gids bijwerken en scant hij weer met 0 hits.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Verwijderd
Volgens mij betekent die 12 alleen maar dat het een Nederlands model is?Denneke,,! schreef op zondag 20 februari 2011 @ 15:43:
Hallo forummers.
Iemand die mij het verschil kan vertellen tussen:
40pfl7605h en 40pfl7605h/12?
Als ik namelijk op de philips site kijk: http://www.philips.nl/c/t...SPECTRA2_SERIES_C2%3Dtrue
Kost de 40pfl7605h/12. 1299,00 euro. Terwijl als ik op andere websites kijk of de pricewatch hier dan de 40pfl7605 selchts 750 euro kost.
Deze tv een goede keus? Dit is ongeveer het bedrag wat ik eraan wil uitgeven (750 euro) met ambi light. Dan zit ik met deze tv het beste denk ik?
Gelukkig heeft de 7000 serie geen glasplaat. Hinder reflectie met de zon erop...
[ Voor 41% gewijzigd door MeltedForest op 20-02-2011 19:49 ]
iemand een idee
Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1
Bij de oude series was het zo dat je de ambilight knop even ingedrukt moest houdenMiskentTalent schreef op zondag 20 februari 2011 @ 19:59:
Mischien een oftopicvraag, maar ik kan nergens in de handleiding vinden, hoe ik bv het ambilight aan kan zetten als de TV op standby staat.
iemand een idee
Op deze vraag had ik nog een toevoeging..Denneke,,! schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:48:
Is de tv veel waar voor zijn geld? Ik wil hem aansluiten op een Apple tv.
Ik zie in heel veel reviews dat het geluid af en toe weg valt... Hoe vaak is dit? Is dit ook het geval als je hem aansluit via een hifi set? (Ik kijk alleen maar via hifi) Geluid tv staat ook altijd uit. Van dit euvel zou ik dus geen last moeten hebben?
Wat is dan het verschil tussen de jouwe en de pfl7605?MeltedForest schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:53:
Bij mij is mijn geluid nog nooit weggevallen (42 PFL7655H).
Of is dat een serienummer? van een batch of iets dergelijks?
Ik gebruik HD tv van UPC en heb 2 verschillende HDMI kabels gebruikt.
Als ik mijn HTPC aansluit via HDMI lijkt het dat ik er geen last van heb.
Daarnaast heb ik ook een dode pixel
Iemand hier een oplossing voor? Is het met een instelling te verhelpen?
Alvast bedankt.
Ik heb dat ook hoor, als je bv haar ziet op het hoofd van iemand, net of trillen die haren zeg maar, heb het alleen bij HD uitzendingen, net of is het TE SCHERP zeg maar.Kabbie_Kabbie schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:15:
Ik heb afgelopen weekend mijn 46pfl7655 opgehangen. Vind alleen de beeldkwaliteit tegenvallen, dit wat volgens mij niet hoort. Het is namelijk zo dat de scherpe lijnen allemaal licht trillen, mist dus scherpte.
Ik gebruik HD tv van UPC en heb 2 verschillende HDMI kabels gebruikt.
Als ik mijn HTPC aansluit via HDMI lijkt het dat ik er geen last van heb.
Daarnaast heb ik ook een dode pixelweet iemand hier de policy van Philips m.b.t. dode pixels?
Iemand hier een oplossing voor? Is het met een instelling te verhelpen?
Alvast bedankt.
Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1
Het probleem treedt juist op als je de digitale audio out gebruikt. Ik heb de tv met digitale coax op mijn receiver aangesloten. Met geluid via tv heb ik nog nooit problemen gehad. Met geluid via receiver heb ik al meerdere keren gehad dat het geluid even overslaat. Het gebeurt niet altijd en ik heb ook nog niet echt een patroon kunnen ontdekken omdat ik het geluid ook niet altijd via de receiver heb. Met gewoon tv kijken (bijvoorbeeld Nederland 1 HD via ziggo) komt het in ieder geval regelmatig voor dat het geluid een seconde ofzo wegvalt. Ik ervaar dat echt als storend, het gebeurt dan vaak enkele keren binnen een minuut en dan weer enkele minuten niet. Voor mij in ieder geval storend genoeg om de receiver in zo'n geval uit te zetten en het geluid weer via de tv te beluisteren. Ik heb dus nog niet gemerkt of dit via andere beeld / geluid bronnen ook optreedt en of het afhankelijk is van wel of geen HD zenders bijvoorbeeld. Als ik radio via ziggo luister (dit gaat ook via de tv via digitale coax naar mijn receiver) dan gebeurt het in ieder geval nooit. Lijkt een typisch software probleem dus. Wellicht kan de tv het niet altijd bijhouden om beeld en geluid gelijktijdig te verwerken, ik weet het niet. Ik hoop nog steeds op een software update die dit volledig oplost.Denneke,,! schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:59:
[...]
Op deze vraag had ik nog een toevoeging..
Ik zie in heel veel reviews dat het geluid af en toe weg valt... Hoe vaak is dit? Is dit ook het geval als je hem aansluit via een hifi set? (Ik kijk alleen maar via hifi) Geluid tv staat ook altijd uit. Van dit euvel zou ik dus geen last moeten hebben?
Toch lijkt mij dat niet goed te zijn. Als er tekst op het beeld is lijkt het zelfs op en neer te springen.MiskentTalent schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:38:
[...]
Ik heb dat ook hoor, als je bv haar ziet op het hoofd van iemand, net of trillen die haren zeg maar, heb het alleen bij HD uitzendingen, net of is het TE SCHERP zeg maar.
De overlay van UPC doet dat trouwens niet.
Verder wil die wel eens vastlopen en kun je niets meer bedienen dan moet je hem met de schakelaar op de TV uitzetten en opnieuw aan zodat alles weer werkt.
Het geluid valt soms zomaar weg voor 5 tot 10 seconden.
Ik heb al bij meer mensen op diverse forums deze klacht gehoord.
Een normale audio uit zou ook wel handig zijn is men waarschijnlijk vergeten zit er niet op.
Vandaag de Philips service lijn gebeld de technische dienst gaat het onderzoeken en gaat mij vandaag of morgen terugbellen met een oplossing ben benieuwd laat het wel weten.
Verder is het wel een plaatje maar als de problemen met het geluid niet opgelost worden dan kunnen ze hem terug nemen.
En dit is een lastig op te lossen probleem omdat het maar af en toe optreed soms een hele avond niet en dan weer 3 keer op een avond en ik kan er geen reden voor bedenken doe op dat moment niets (allen kijken dan)
[ Voor 22% gewijzigd door Vespa op 21-02-2011 12:09 ]
Ik heb de 42" variant. Qua webpagina's zelf is NetTV niet superhandig inderdaad, maar uitzending gemist, RTL gemist (en HWI TV) kijken via NetTV werkt superVespa schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:03:
Ik heb de 46PFL7655H/12 nu 2 maanden ben zeer tevreden over de beeld kwaliteit. Mogelijkheden zijn goed alleen het is allemaal niet zo zinvol internetten via de tv kan maar stel je er niet teveel van voor bediening en door pagina's bladeren werkt zeer onhandig dus daar is tie niet voor bedoelt.
Van wegvallend geluid heb ik geen last, ik kijk met een IPTV decoder aangesloten met HDMI. Vastlopen heb ik ook geen last van eigenlijk. Volgens mij 1x gehad in de afgelopen 3 maanden. Ik weet niet welke firmware versie ik erop heb staan, nog niet naar gekeken.Vespa schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:03:
Verder wil die wel eens vastlopen en kun je niets meer bedienen dan moet je hem met de schakelaar op de TV uitzetten en opnieuw aan zodat alles weer werkt.
Het geluid valt soms zomaar weg voor 5 tot 10 seconden.
Ik heb al bij meer mensen op diverse forums deze klacht gehoord.
Als je een versterker hebt met HDMI 1.4 ARC input kan je de HDMI 1.4 ARC output van de TV gebruiken. Voila, daar is je normale audio uit.Vespa schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:03:
Een normale audio uit zou ook wel handig zijn is men waarschijnlijk vergeten zit er niet op.
De coax gaat naar de decoder van ziggo, vanuit daar gaat een scart naar de versterker, vanuit daar een scart naar de tv. Het geluid van de tv staat altijd uit en laat ik dus lopen via de versterker op een 5.1 set. Ik kijk alleen maar digitale tv via de decoder.
Als ik de Apple tv aansluit is dit met de hdmi naar de tv en optical audio van de apple tv naar de versterker, geluid gaat dus ook niet via de tv.
Dan zou ik dat probleem dus niet ondervinden lijkt mij? Omdat de audio in feite helemaal niet via de tv loopt.
Deze beredenatie klopt dan toch lijkt me?
Dat lijkt me correct. Ik gebruik de interne tv decoder met een CI+ module waardoor het geluid wel via de tv-audio out naar de receiver gaat. Als het geluid via een externe decoder loopt heb je daar geen last van nee. Mijn keuze is echter juist op deze tv gevallen omdat ik dan geen extra decoder meer nodig heb.Denneke,,! schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:16:
Ik heb de volgende opstelling:
De coax gaat naar de decoder van ziggo, vanuit daar gaat een scart naar de versterker, vanuit daar een scart naar de tv. Het geluid van de tv staat altijd uit en laat ik dus lopen via de versterker op een 5.1 set. Ik kijk alleen maar digitale tv via de decoder.
Als ik de Apple tv aansluit is dit met de hdmi naar de tv en optical audio van de apple tv naar de versterker, geluid gaat dus ook niet via de tv.
Dan zou ik dat probleem dus niet ondervinden lijkt mij? Omdat de audio in feite helemaal niet via de tv loopt.
Deze beredenatie klopt dan toch lijkt me?
Ja, heb ik ook gehad.Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 19:22:
Had vandaag vol zon in de woonkamer en het zag er naar uit als of me tv (40PFL8605H) vuil was maar het blijkt dat het achter de glas plaat zit, iemand anders die dit heeft ?
[afbeelding]
Even bellen met de philips TD. Het is een bekend probleem.
Ze komen langs, maken het glas aan de binnenkant schoon en je hebt nergens last meer van
Zie mijn eerdere posts of review van de tv
Verwijderd
Ik zou wel graag de 8605 metalen abs willen hebben op mijn 7605. Maar zijn die 2 compatible en kan ik die ook bij philips bestellen?Sendy schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:41:
En mijn nieuwe afstandsbediening is geleverd. Het heeft nog een paar telefoontjes gekost, maar toch. Fijn; eindelijk kan ik weer fatsoenlijk in de menu's grutten.
Als eerste heb ik niets besteld, maar was mijn oude afstandsbediening (van een 7675) stuk. Tweede, de Philipshelpdeskmedewerker vroeg om deze kapotte afstandsbediening te testen op een andere Philips tv, en dat werkte net zo rot als op mijn eigen TV. Hij werkte op die ouwe Philips TV dus wel, maar had dezelfde kuren. De menu's waren anders, maar goed.Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 20:25:
[...]
Ik zou wel graag de 8605 metalen abs willen hebben op mijn 7605. Maar zijn die 2 compatible en kan ik die ook bij philips bestellen?
Conclusie: het zal best werken met een jouw 8605. Zelfs beter dan die oude TV, want die 8605 heeft, meen ik, dezelfde menu's als de 7605.
Laat mijn versterker dat nou hebbenMeltedForest schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:18:
Als je een versterker hebt met HDMI 1.4 ARC input kan je de HDMI 1.4 ARC output van de TV gebruiken. Voila, daar is je normale audio uit.
En ik maar elke keer er tegenaan hikken dat ik nog een kabel moest trekken waar ik geen zin in had, als het via mijn bestaande HDMI aansluiting kan zou dat ideaal zijn
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
Zul je even contact op moeten nemen met Philips.. Staat in ieder geval niet direct op hun websiteKabbie_Kabbie schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 13:38:
Weet hier toevallig iemand de dode pixel policy van philips? kom via google alleen op fora met oude posts.
Volgens mij hoef je met de TV niks te doen, hij stuurt het vanzelf door. Tenminste, dat heb ik met de jack output van mijn 7655.dapluiz schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:38:
[...]
Laat mijn versterker dat nou hebbenEven vanavond kijken of ik dat aangezet krijg op mijn 7655
En ik maar elke keer er tegenaan hikken dat ik nog een kabel moest trekken waar ik geen zin in had, als het via mijn bestaande HDMI aansluiting kan zou dat ideaal zijn

Ook alle instellingen in mijn versterker al geprobeerd. Van het weekend nog maar eens proberen
Ik heb het geluid ook via ARC lopen in de combi Marantz NR1601 en Philips 32pfl9705.dapluiz schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 07:58:
Nu al paar keer geprobeerd, ARC staat aan op de tv, HDMI zit goed, maar geen geluid
Ook alle instellingen in mijn versterker al geprobeerd. Van het weekend nog maar eens proberen
- de versterker moet 1.4 signalen aankunnen (ARC)
- je hebt een 1.4 kabel nodig (hi speed). Een 1.3 kabel kan werken, mits de connectoren volledig zijn aangesloten (allle draadjes ook daadwerkelijk gesoldeerd). Met een hi-speed kabel weet je dat zeker.
Een goedkope 1.4 kabel is al voldoende, laat je geen dure kable aanpraten.
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
Misschien dat die kabel idd de boosdoener is, ik weet namelijk niet zeker of die 1.4 is. Me versterker welShocked schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 08:33:
[...]
Ik heb het geluid ook via ARC lopen in de combi Marantz NR1601 en Philips 32pfl9705.
- de versterker moet 1.4 signalen aankunnen (ARC)
- je hebt een 1.4 kabel nodig (hi speed). Een 1.3 kabel kan werken, mits de connectoren volledig zijn aangesloten (allle draadjes ook daadwerkelijk gesoldeerd). Met een hi-speed kabel weet je dat zeker.
Een goedkope 1.4 kabel is al voldoende, laat je geen dure kable aanpraten.
En zoals anderen al eerder vermelden, het nieuwe EPG is ontzettend traag! Niet echt een verbetering dus.
Maar nu mijn probleem:
Ik kom überhaupt niet meer op de EPG, als ik de EPG wil aanroepen gaat hij automatisch naar NetTV.
Anderen hier ook last van?
Tijd voor een update
Gelukkig geen last van. Ik kijk via DVB-C en ik krijg de informatie dus via de zender en niet via het netwerk. Wat wel jammer is is dat de Philips TV niet goed met het EPG signaal om kan gaan: hij loopt 1 uur verkeerd. Is daarom altijd even zoeken. (mijn Samsung HDD recorder ontvangt het zelfde signaal en heeft er geen problemen mee; lijkt een Philips probleem te zijn, anderen geven ook aan dat ze het zelfde probleem hebben met hun Philips TV Philips EPG probleem bij DVB-C OBN)BraX schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:26:
Maar nu mijn probleem:
Ik kom überhaupt niet meer op de EPG, als ik de EPG wil aanroepen gaat hij automatisch naar NetTV.
Anderen hier ook last van?
Verwijderd
Ik kan met de metalen ab van mijn 8605 de 7605 van mijn ouders gewoon bedienen.Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 20:25:
[...]
Ik zou wel graag de 8605 metalen abs willen hebben op mijn 7605. Maar zijn die 2 compatible en kan ik die ook bij philips bestellen?
Had ik eerst ook niet maar met de nieuwe update heb ik het vanavond al 3 keer gehad, dus het is weer terug.MeltedForest schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:53:
Bij mij is mijn geluid nog nooit weggevallen (42 PFL7655H).
En de ellende is dat ie de oudere update niet terug wil zetten

Maar ik zie in de pricewatch dat hij goedkoper te vinden is. Ik vond de tv voor 46 inch klein ogen. De tv van mijn ouders is een Samsumg 40C7020 en die lijkt zelfs groter. Op het kaartje staat dat de tv 100 hz is. Is dit nog voldoende gezien de termen van 600 hz? Of kan ik beter een model zoeken die 200 hz is? Ik kijk redelijk veel bluray films.
edit: in het verkeerde serie topic gepost
[ Voor 4% gewijzigd door Binnetie op 27-02-2011 13:01 ]
[ Voor 97% gewijzigd door FeaR op 05-03-2011 16:16 ]
Ik ben vanmiddag gaan kijken voor een nieuwe TV, daarbij wil ik een tv met ambilight dus dan kom je zoieso al bij philips terecht.
Nu zag ik dus ook dat je geld terug krijgt en dat leek me wel interessant (zoieso omdat ik anders met die tv's over mijn budget zou gaan).
Maar de verkoper vertelde mij heel eerlijk dat er waarschijnlijk eind maart/begin april waarschijnlijk nieuwe tv's geintroduceerd zouden worden en dat ik daar beter op kon wachten.
iemand die dit kan bevestigen?
[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 05-03-2011 16:16 ]
Zou ik ook zeggen als verkoperwillyfreak schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:59:
[...]
Ik ben vanmiddag gaan kijken voor een nieuwe TV, daarbij wil ik een tv met ambilight dus dan kom je zoieso al bij philips terecht.
Nu zag ik dus ook dat je geld terug krijgt en dat leek me wel interessant (zoieso omdat ik anders met die tv's over mijn budget zou gaan).
Maar de verkoper vertelde mij heel eerlijk dat er waarschijnlijk eind maart/begin april waarschijnlijk nieuwe tv's geintroduceerd zouden worden en dat ik daar beter op kon wachten.
iemand die dit kan bevestigen?

Natuurlijk zullen er op de nieuwe modellen altijd een aantal verbeteringen en wat meer mogelijkheden zitten, maar hoe lang wil je wachten op de perfecte TV? Elke TV is "verouderd" zodra je ermee de winkel uitloopt.
is nieuwbouw dus voordat we erin zitten zitten we zeker halverwege April dus tegen die tijd wil ik er zeker een aanschaffen. Momenteel aan het verdiepen wat ik wel en niet wil hebben op een tv.
Op bol.com koste de 40pfl7605 770 euro. Ik naar de mediamarkt, om hem te bekijken en kijken of ik hem daar kon kopen. Daar koste hij gister 829. Konden niks van de prijs af doen.
Ik besteld via bol.com met creditcard (limiet 1500 euro). Hun het bedrag gereserveerd, en vanmorgen hebben ze hem nog een keer willen afschrijven. 2x770 is meer dan 1500 dit ging dus niet, bestelling geannuleerd. De eerste 770 krijg ik pas over 3 weken terug automatisch.
Ik helemaal pissed off, terug naar de mediamarkt. Dan maar voor 829 daar halen, ik ga geen 3 weken wachten
Nu kijk ik net op de site van de mediamarkt en daar kost hij SLECHTS 759 euro.
Hoe kan dit nu? Ik ga morgen sowieso terug naar filiaal om dit te melden, misschien krijg ik hem voor 759 mee dan toch...
Ik wist dat ze prijzen voor de aanbieding kwam opkrikte zodat het leek of er meer korting gegeven werd, maar deze wanpraktijken... Gaat echt te ver!
Heb ik een goede kans die alsnog voor 759 te krijgen morgen?
[ Voor 18% gewijzigd door Lassy op 02-03-2011 21:21 ]
Ik wou hem gewoon snel hebben, heb nu nog een verrotte oude beeldbuis. Digitale tv en een apple tv
PlatteTVdiscounter is toch echt wel een goede winkel hoor. Daar staat hij voor 745 euro en je hebt hem dan binnen 24 uur in huis.Denneke,,! schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:46:
Ja maar sommige shops zijn niet betrouwbaar of lange levertijd. Redcoon heeft namelijk meer slechte dan goede ervaringen.
Ik wou hem gewoon snel hebben, heb nu nog een verrotte oude beeldbuis. Digitale tv en een apple tvDus dat komt niet tot hun recht.
hier heb ik hem ook besteld en geen problemen mee gehad, goede service, igg beter dan die jopies bij de MM, als je maar hard genoeg schreeuwt dat je de goedkoopste ben gaan een hoop mensen het nog geloven ookLassy schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 08:53:
[...]
PlatteTVdiscounter is toch echt wel een goede winkel hoor. Daar staat hij voor 745 euro en je hebt hem dan binnen 24 uur in huis.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Wanneer je een favo-lijst heb (dus zelf je zenders indeeld) komen de nieuwe zenders achteraan te staan. Dus op nr. 960 of 970 of als je flink hebt geschoven op 1000 en hoger. Dus komt Ziggo met nieuwe zenders dan staan ze daar. Je hoeft verder de tv niet opnieuw te installeren. Je kunt ook de tv alleen laten scannen voor NIEUWE zenders. Daar is een optie voor (weet even niet meer welke)Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 20:22:
Bij ziggo zit sinds begin januari RTL4 in het HD pakket. Ik ontvang het HD pakket nu een week alleen geen rtl4.
De enige oplossing was de tv opnieuw installeren en dus ook alle settings en vooral de favorieten terugzetten.
Dat vind ik wel een tekortkoming... Hebben andere ziggo gebruikers dit ook gehad?
Verwijderd
Ik probeer via de tv (42pfl7675) de pc te benaderen om films af te spelen. Een enkele keer krijg ik verbinding en kan ik de gedeelde mappen op de pc zien, maar meestal lukt dat niet.
Weet iemand wat ik moet instellen op de pc zodat er altijd verbinding gemaakt wordt?
Verwijderd
Is mij ook nooit helemaal goed gelukt. Ik heb me er maar bij neergelegd dat tv's nou eenmaal niet alles kunnen afspelen wat je download. Ik doe nu via HDMI vanaf mijn laptop afspelen en de kabel heb ik netjes weggewerkt. (heb ook mediaplayers overwogen maar ze hebben allemaal hun minpunten las ik in pricewatch).Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:03:
Ik heb het volgende probleem:
Ik probeer via de tv (42pfl7675) de pc te benaderen om films af te spelen. Een enkele keer krijg ik verbinding en kan ik de gedeelde mappen op de pc zien, maar meestal lukt dat niet.
Weet iemand wat ik moet instellen op de pc zodat er altijd verbinding gemaakt wordt?
Verwijderd
Nee want sinds vandaag wordt er nieuwe update aangebodenErikrijnders schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 12:45:
Staat bij iedereen de .29 - versie van de software erop?
46pfl7605h_12_fus_nld.zip
Versie: 000.140.032.000,
Zip-bestand, 70.80 MB,
Publicatiedatum: 2011-03-04
Hmmmm..... na installatie zegt ie ineens 0.29 ipv 0.32?
Nou bij mij staat ie iig erop.
Weet iemand waarom als ik de tv een autoupdateprog op USB laat zetten hij altijd de engelse FW update zoekt ipv de Nederlandse FW update? Als ik handmatig de NL FW update zoek en op USB zet dan installeert mijn tv het wel gewoon (ook de engelse btw).
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2011 20:14 ]
Met tversity heb ik dit probleem niet meer, soms ff je lijsten en mappen refreshen en server herstarten, maar in principe beter progje dan anderen die compatibel zouden moeten zijn volgens Philips.Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:03:
weet niet wat voor server programma je nu gebruikt anders zou je deze ff moeten testen, gl.
Ik had een vergelijkbaar probleem. Dit bleek aan mijn router te liggen: die verbrak blijkbaar telkens de verbinding kortstondig waardoor de TV de hele verbinding kwijt was. Nadat ik er een losse switch tussen gelegd had werkte het wel goed.Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:03:
Verwijderd
sandeman schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 13:36:
[...]
Ik had een vergelijkbaar probleem. Dit bleek aan mijn router te liggen: die verbrak blijkbaar telkens de verbinding kortstondig waardoor de TV de hele verbinding kwijt was. Nadat ik er een losse switch tussen gelegd had werkte het wel goed.
1: De remote moet je goed richten, ietwat uit de richting en geen ontvangst. Hebben anderen hier wellicht ook last van? (batterijen reeds vervangen)
2: Volgens het updatemenu internet is er geen nieuwe software beschikbaar, huidige software is: 0.140.27.0. Als ik de website van philips bekijk is er een 032 versie die gister is uitgekomen, echter krijg ik een CRC error bij het uitpakken van de zip. Verschillende keren gedownload, verschillende proggies gepoogd om het uit te pakken. Iemand dit ook opgevallen?
Verwijderd
Heb er ook last van gehad. Je krijgt dit doordat je een bestand op je USB heb gezet via je tv en via die bestand een FW update download en dan wilt uitpakken?smspeter schreef op zondag 06 maart 2011 @ 10:15:
Gister mijn 42PFL7675 binnengekregen. Opzich allemaal prima, 2 zaken die me opvallen:
1: De remote moet je goed richten, ietwat uit de richting en geen ontvangst. Hebben anderen hier wellicht ook last van? (batterijen reeds vervangen)
2: Volgens het updatemenu internet is er geen nieuwe software beschikbaar, huidige software is: 0.140.27.0. Als ik de website van philips bekijk is er een 032 versie die gister is uitgekomen, echter krijg ik een CRC error bij het uitpakken van de zip. Verschillende keren gedownload, verschillende proggies gepoogd om het uit te pakken. Iemand dit ook opgevallen?
Mijn oplossing was handmatig naar philips gaan en zelf de FW update downloaden en uitpakken en dat op de USB stick te zetten. Het is overigens geen 32 maar 29. Vermoedelijk heeft Philips zich vergist in versienr.
Ik heb het ook wil nie uitpakken helaassmspeter schreef op zondag 06 maart 2011 @ 11:23:
Ook met winzip: " it does not appear to be a valid archive ". Iemand wellicht de UPG beschikbaar?

Verwijderd
Mij is het gelukt door de releaseopmerkingen te lezen en daar helemaal bovenin zie je een downloadknopje. Die zal het bestand zonder CRC problemen downloaden en uitpakken.Q5551_0.140.32.0 (Publicatiedatum: 2011-03-04)
Een vertaling wordt gewerkt, binnenkort zal worden geactualiseerd. Verwijzen wij u naar de
Engels versie software geschiedenis:
• Intermittent sound lost while watching TV or a connected device via HDMI.
• Slow in switching between digital cable (DVB-C) channels.
• Macro-blocks appear on digital (DVB-T) channels.
Q5551_0.140.29.0 (Publicatiedatum: 2011-02-17)
• De TV accepteert nu een upgrade van de Com Hem CAM-software via OAD. (Alleen van
toepassing in Zweden)
http://www.p4c.philips.co...ld.pdf#toolbar=0&zoom=100
Ik kan overigens bevestigen dat het beeld nog steeds op zwart springt na kwartiertje een film te hebben bekeken dat via HDMI speelt, ik heb de audio hier en daar aangepast en dus zodoende weet ik niet of het nou eindelijk opgelost is omdat ik alle audioinstellingen moet terugzetten. Ik ga het ook niet testen aangezien dit niet de.32 versie is.
Kortom, doe niet updaten, wacht gewoon tot de .32 versie werkenlijk beschikbaar wordt gesteld.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2011 15:53 ]
Het gaat nu wel goed, ze zullen het bestand nu wel vervangen hebben.Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:47:
Na een paar pogingen is het me toch gelukt om een CRC-foutvrije download te downen. Maar als ik de releaseopmerkingen zo bekijk is dit echt de .29 versie die alleen voor Zweden een probleem oplost. Ook gezien de datum van het maken van de bestand(16-2 ipv 4-3) is het echt de .29 en niet de beloofde .32 versie.
[...]
Mij is het gelukt door de releaseopmerkingen te lezen en daar helemaal bovenin zie je een downloadknopje. Die zal het bestand zonder CRC problemen downloaden en uitpakken.
http://www.p4c.philips.co...ld.pdf#toolbar=0&zoom=100
Ik kan overigens bevestigen dat het beeld nog steeds op zwart springt na kwartiertje een film te hebben bekeken dat via HDMI speelt, ik heb de audio hier en daar aangepast en dus zodoende weet ik niet of het nou eindelijk opgelost is omdat ik alle audioinstellingen moet terugzetten. Ik ga het ook niet testen aangezien dit niet de.32 versie is.
Kortom, doe niet updaten, wacht gewoon tot de .32 versie werkenlijk beschikbaar wordt gesteld.
Verwijderd
Het is hoe dan ook nog altijd de .29 versie... Jammer dat ze niet meteen de juiste versiebestand hebben neergezet. Ik lees net op NetTV dat een philipsmoderator om half 12 of zo verteld dat de 32 voor diverse modellen is geupt en dat 8000 en 9000 binnenkort ook de 32 versie geupt krijgen. Ze zijn dus zich nog niet bewust van de onjuiste versie upload.ivocare schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:48:
[...]
Het gaat nu wel goed, ze zullen het bestand nu wel vervangen hebben.
Ik weet niet wat jij ziet, maar bij mij staat er: Versie: 000.140.032.000, Zip-bestand, 70.80 MB, Publicatiedatum: 2011-03-04Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:53:
[...]
Het is hoe dan ook nog altijd de .29 versie... Jammer dat ze niet meteen de juiste versiebestand hebben neergezet. Ik lees net op NetTV dat een philipsmoderator om half 12 of zo verteld dat de 32 voor diverse modellen is geupt en dat 8000 en 9000 binnenkort ook de 32 versie geupt krijgen. Ze zijn dus zich nog niet bewust van de onjuiste versie upload.
Na controle is het bij mij toch echt de 000.140.032.000
[ Voor 13% gewijzigd door ivocare op 08-03-2011 20:08 ]
Het lijkt alsof er onder het Philips logo een typenummer staat, maar het is niet te lezen. Ook is de ab verder niet te vinden op de onderliggende website (wel een heleboel andere).
Spareparts service kon mij ook niet verder helpen. De volgende stap is Philips bellen, maar eerst even hier proberen!
EDIT: @bitjesmaker, dank voor de moeite. Die lijkt er inderdaad op, maar lijkt nog een stuk groter dan die op de link hierboven. Ik ben tot de conclusie gekomen dat die nog het meeste lijkt op de ab van een 7xxx serie, maar ik vraag me af of die gaat werken met een 8605h..
[ Voor 23% gewijzigd door hpt870 op 07-03-2011 22:34 ]
Verwijderd
Net ff gegoogeld op philips aurea afstandsbediening en vind nu al een hit dat heel erg op jouw AB lijkt: http://download.p4c.phili...10/37pfl9903h_10_rcw_.jpg
[ Voor 151% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2011 20:12 ]
Verwijderd
Ik heb tversify geïnstalleerd en het werkte. Tot de volgende dag. Verbinding tussen tv en pc meer aan de praat gekregen. Misschien wordt het geblokkeerd door de router, maar dan snap ik niet waarom het de ene keer wel werkt en de andere keer niet. Philips gebeld, maar die weten niets van pc's dus konden me niet helpen.Lars070 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 12:58:
[...]
Met tversity heb ik dit probleem niet meer, soms ff je lijsten en mappen refreshen en server herstarten, maar in principe beter progje dan anderen die compatibel zouden moeten zijn volgens Philips.
weet niet wat voor server programma je nu gebruikt anders zou je deze ff moeten testen, gl.
Verwijderd
ik vind die AB op je plaatje wel mooi, maar ik heb nog mooiere gezien, zelfs met display. Waarom wil je die ene die getoond wordt op het plaatje? Een soort liefde op het eerste afstandsbediening of zo?hpt870 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:27:
EDIT: @bitjesmaker, dank voor de moeite. Die lijkt er inderdaad op, maar lijkt nog een stuk groter dan die op de link hierboven. Ik ben tot de conclusie gekomen dat die nog het meeste lijkt op de ab van een 7xxx serie, maar ik vraag me af of die gaat werken met een 8605h..
Nope. Komt er op neer dat ik geen ab wil met te veel poespas, maar dat ik het minimale van de Pebble te ver vind gaan. Dus de ab op dat plaatje zag er wat dat betreft goed uit, maar die kwam ik verder niet tegen op de site.Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 22:22:
[...]
ik vind die AB op je plaatje wel mooi, maar ik heb nog mooiere gezien, zelfs met display. Waarom wil je die ene die getoond wordt op het plaatje? Een soort liefde op het eerste afstandsbediening of zo?
Waar staat trouwens welke firmwareversie je hebt? Heb gekeken bij Help in het menu maar heb het nog niet kunnen vinden.
[ Voor 14% gewijzigd door DPhoenix op 08-03-2011 23:23 ]
AULXJMHR
Updaten naar laatste firmware 000.140.032.000 lijkt mij geen probleem. Wel moet je wat aanpassingen maken bij zenderinstellingen m.b.t. geluid. Deze moet op standaard ingesteld staan. Ook is het verstandig easylink uit te schakelen, hierdoor lijkt de tv bij mij sneller door de zenders heen te bladeren.DPhoenix schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 23:13:
Afgelopen zaterdag heb ik de 32PFL8605H met de PTA01 draadloze USB-adapter. Natuurlijk kreeg ik automatisch de melding of ik naar de nieuwste firmware wil updaten. Tot nu toe heb ik nog voor later gekozen aangezien ik twijfel kijkend naar de reacties op de updates van de firmware hier in dit topic. Ik ben er niet helemaal uit. Wat raden jullie aan, updaten of niet?
Waar staat trouwens welke firmwareversie je hebt? Heb gekeken bij Help in het menu maar heb het nog niet kunnen vinden.
Momenteel met de laatste firmware lijkt de tv eindelijk helemaal in orde.
Verwijderd
Je kan nu gewoon updaten hoor, het is nu wel de 32 versie en nog geen problemen ondervonden. Ik vond gisteren een manier om de versienr te achterhalen maar ik kan het me maar niet herinneren hoe die manier was, Ik ben nu niet thuis en kan zodoende niet ff kijken voor je. Ik zal naderhand nog wel posten.DPhoenix schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 23:13:
Afgelopen zaterdag heb ik de 32PFL8605H met de PTA01 draadloze USB-adapter. Natuurlijk kreeg ik automatisch de melding of ik naar de nieuwste firmware wil updaten. Tot nu toe heb ik nog voor later gekozen aangezien ik twijfel kijkend naar de reacties op de updates van de firmware hier in dit topic. Ik ben er niet helemaal uit. Wat raden jullie aan, updaten of niet?
Verwijderd
Het is toch frappant dat je die truukjes nog moet doen ook terwijl de releaseopmerking bij deze FW claimt dat de geluidsproblemen opgelost zijn?ivocare schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 23:45:
[...]
Updaten naar laatste firmware 000.140.032.000 lijkt mij geen probleem. Wel moet je wat aanpassingen maken bij zenderinstellingen m.b.t. geluid. Deze moet op standaard ingesteld staan. Ook is het verstandig easylink uit te schakelen, hierdoor lijkt de tv bij mij sneller door de zenders heen te bladeren.
Momenteel met de laatste firmware lijkt de tv eindelijk helemaal in orde.
Om de firmware versie te kunnen achterhalen open je het bestandje in NotepadVerwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 00:55:
[...]
Je kan nu gewoon updaten hoor, het is nu wel de 32 versie en nog geen problemen ondervonden. Ik vond gisteren een manier om de versienr te achterhalen maar ik kan het me maar niet herinneren hoe die manier was, Ik ben nu niet thuis en kan zodoende niet ff kijken voor je. Ik zal naderhand nog wel posten.
Volkomen mee eens. Dit weerhoud me ook om te upgraden.Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 00:56:
[...]
Het is toch frappant dat je die truukjes nog moet doen ook terwijl de releaseopmerking bij deze FW claimt dat de geluidsproblemen opgelost zijn?
AULXJMHR
Verwijderd
De vraagsteller had het volgens mij over een manier om te zien welke versie de tv had zonder updates daadwerkenlijk te installeren. Deze manier is er ontdekte ik per toeval (niet op zoek geweest maar tegengekomen tijdens het spelen met de tv, dan is het moeilijk te herinneren hoe ik het deed) maar ben nog steeds niet thuis.Lassy schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 09:24:
[...]
Om de firmware versie te kunnen achterhalen open je het bestandje in Notepad
Dit is meer een advies. Hij gebruikt dan via de versterker met SPDIF geen Dolby Digital zodat ook het volume nu op alle zenders hetzelfde is. Het uitzetten van Easylink is misschien niet eens perse nodig. Ik gebruik het toch niet en schakel het daarom nu ook automatisch uit.Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 00:56:
[...]
Het is toch frappant dat je die truukjes nog moet doen ook terwijl de releaseopmerking bij deze FW claimt dat de geluidsproblemen opgelost zijn?
Verwijderd
Hmmm.... leuk deze weetjes.RonG schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:47:
Je kunt informatie over het versienummer vinden door (snel) achter elkaar op 1 2 3 6 5 4 te drukken tijdens het normale tv kijken en dan naar de 2e bladzijde te gaan.
Mijn manier was via het huisje>Configuratie>softwareinstellingen>Huidige softwareinformatie. Daar staat ook welke versie je hebt.
Wat doet Easylink ?ivocare schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:00:
[...]
Dit is meer een advies. Hij gebruikt dan via de versterker met SPDIF geen Dolby Digital zodat ook het volume nu op alle zenders hetzelfde is. Het uitzetten van Easylink is misschien niet eens perse nodig. Ik gebruik het toch niet en schakel het daarom nu ook automatisch uit.
Dit is mij nog niet helemaal duidelijk, volgens de helpdesk van Philips ligt dit bij je aanbieder, in mijn geval Ziggo. Zij moeten het juiste signaal sturen voor de EPG in beeld. Klopt dit of is dat bullshit en ligt dat wel bij Philips?aard01 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:28:
Leuk zo een update, maar wanneer komt nu een versie waarbij tijdens het zappen de EPG in beeld komt van de huidige uitzending en de volgende uitzending?? Philips loopt flink achter op andere digitale TV's wat dit betreft!!!
Ik heb eerder begrepen van de Philips helpdesk dat het niet (meer) aanwezig zijn van deze functionaliteit te maken heeft met een patenten kwestie. Vervelend dat ze tegen iedereen een ander verhaal vertellen. (ik ontvang EPG via Glashart. OBN en dat werkt in ieder geval ook niet)RonG schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:39:
[...]
Dit is mij nog niet helemaal duidelijk, volgens de helpdesk van Philips ligt dit bij je aanbieder, in mijn geval Ziggo. Zij moeten het juiste signaal sturen voor de EPG in beeld. Klopt dit of is dat bullshit en ligt dat wel bij Philips?
Al gebruik ik mijn audio toch enkel via de versterker.
Verwijderd
Is bullshit. Ligt bij Philips. Ik had hiervoor een Panasonic en die had het wel. Op een uitstekende manier zelfs. Die van Philips is echt bagger. Ik heb Philips eens geadviseerd om bij de concurrent te kijken hoe het zou moeten. Niets meer van gehoord. De helpdesk had bij mij hetzelfde smoesje dat het aan Ziggo zou liggen.RonG schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:39:
[...]
Dit is mij nog niet helemaal duidelijk, volgens de helpdesk van Philips ligt dit bij je aanbieder, in mijn geval Ziggo. Zij moeten het juiste signaal sturen voor de EPG in beeld. Klopt dit of is dat bullshit en ligt dat wel bij Philips?
Is inderdaad bullshit. Voordat ik mijn Philips TV had, had ik een Samsung decoder. Daar zit deze functionaliteit gewoon op.Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:35:
[...]
Is bullshit. Ligt bij Philips. Ik had hiervoor een Panasonic en die had het wel. Op een uitstekende manier zelfs. Die van Philips is echt bagger. Ik heb Philips eens geadviseerd om bij de concurrent te kijken hoe het zou moeten. Niets meer van gehoord. De helpdesk had bij mij hetzelfde smoesje dat het aan Ziggo zou liggen.
http://live.philips.com/i...deo/easylink/601346632001
[ Voor 69% gewijzigd door ivocare op 09-03-2011 21:06 ]
Verwijderd
Ik heb Philips gekocht omdat ik ambilight mooi vond en verder de automatische ondertiteling (blijkt achteraf niet te werken bij digitale zenders, bah) en ik verwachtte een EPG tijdens het switchen van kanaal naar kanaal en het verbaasd me echt dat zo een groot bedrijf als philips als enige dit niet doet.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2011 21:34 ]
Lijkt mij een goed plan, kunnen we niet een petitie site opzetten ofzo?Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:31:
Die EPG, daar heeft iedereen onvrede mee. Ik zou willen weten wat effektief is om Philips zover te krijgen dat ze een goede EPG gaan implanteren?