Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:26
De titel zegt het al. Heb even een foto gemaakt (2MB groot): http://ic.tweakimg.net/ext/i/1264421544.jpeg

Uiteraard zal er binnenkort een review verschijnen, met de nodige benchmarks. Als Win 7 snel genoeg installeert kan ik misschien vandaag ook wat FC2 resultaten posten :)

Hij is wel erg groot/lomp, maar ook erg snel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:38
Er van uitgaande dat je hem hebt. Kun je alvast een paar 3dmark06/vantage scores posten? Zit er sterk over te denken om er ook 1 te kopen.

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Lastig foto's maken als ik hem niet heb ;)

Hij is nu Win 7 aan 't installeren. Hopelijk heeft Asus snel een wifi-driver en een HD 5870-driver voor me.

Vind je 3dmark06/Vantage trouwens zo belangrijk? Ik dacht/hoop dat mensen hun aankoop daar niet op baseren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
Mwa, ik wil met de laptop ook goed kunnen gamen. Wat ik van internet begreep is dat deze 5870 mobility, feitelijk gelijk is aan 5770 kaart. Ik ben eigenlijk nieuwsgierig of deze gpu significant sneller is dan een gtx280m (die feitelijk overigens ook een 9800gtx+ is).

Waar gekocht? In Nederland of via buitenland?

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Marc Rademaker schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:53:
Lastig foto's maken als ik hem niet heb ;)

Hij is nu Win 7 aan 't installeren. Hopelijk heeft Asus snel een wifi-driver en een HD 5870-driver voor me.

Vind je 3dmark06/Vantage trouwens zo belangrijk? Ik dacht/hoop dat mensen hun aankoop daar niet op baseren...
De meesten vergelijken echter wel op 3Dm06, dus ik zou hem wel even draaien iig.

Wifi zal Windows 7 wel standaard pakken gok ik. De HD 5870 zal wel wat lastiger zijn misschien.

In ieder geval top dat je de community er op deze manier bij betrekt :) d:)b

Edit: Ik heb zelf maar even op de supportsite gekeken, Asus heet daar dus nog geen drivers. Wellicht dat die van de Asus N61Ja wel werken. Die heeft ook een ATI HD 5000 kaart (en daar zitten vaak toch wel de drivers voor de hele serie bij) en ook de nieuwe Intel WiFi

[ Voor 17% gewijzigd door GENETX op 25-01-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
rodemannetje schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:55:
Mwa, ik wil met de laptop ook goed kunnen gamen. Wat ik van internet begreep is dat deze 5870 mobility, feitelijk gelijk is aan 5770 kaart. Ik ben eigenlijk nieuwsgierig of deze gpu significant sneller is dan een gtx280m (die feitelijk overigens ook een 9800gtx+ is).

Waar gekocht? In Nederland of via buitenland?
Niet gekocht, het is een review-exemplaar. Ik snap dat je er mee wilt gamen, maar 3DMark06 geeft slechts een hele grove indicatie van game-prestaties. En de HD 5870 mobility is inderdaad gelijk aan de HD 5770 voor de desktop. Alhoewel, de kloksnelheden liggen een stuk lager met 700MHz voor de gpu en 4000MHz voor het geheugen.
GENETX schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:20:
[...]

De meesten vergelijken echter wel op 3Dm06, dus ik zou hem wel even draaien iig.

Wifi zal Windows 7 wel standaard pakken gok ik. De HD 5870 zal wel wat lastiger zijn misschien.

In ieder geval top dat je de community er op deze manier bij betrekt :) d:)b

Edit: Ik heb zelf maar even op de supportsite gekeken, Asus heet daar dus nog geen drivers. Wellicht dat die van de Asus N61Ja wel werken. Die heeft ook een ATI HD 5000 kaart (en daar zitten vaak toch wel de drivers voor de hele serie bij) en ook de nieuwe Intel WiFi
Hij pakte WiFi idd zonder problemen. Ik zal de N61Ja-drivers een proberen, maar anders krijg ik morgen alsnog de goede drivers. Had zelf ook al geen drivers voor de G73 kunnen vinden ;) En ik zal voor de volledigheid 3DM06 dan ook maar draaien, grmbl :P

[ Voor 32% gewijzigd door Marc Rademaker op 25-01-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
Cool, we wachten gespannen verdere ervaringen/resultaten af! Ben naast prestaties ook benieuwd naar batterijduur, een berucht probleem bij gtx260m/gtx280m.

[ Voor 44% gewijzigd door rodemannetje op 25-01-2010 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Batterijduur, wat verwacht je er van? Het is niet echt een portable laptop he, meer een workstation, die je van je ene huis/kamer naar je andere huis meesleept (in de achterbak gooit).

Hier wat FC2 resultaten:

1920*1080, ultra high, 4xAA, 16xAF: 23,7 min / 32,6 avg
1680*1050, ultra high, 4xAA, 16xAF: 26,5 min / 35,8 avg
1280*1024, ultra high, 4xAA, 16xAF: 30,7 min / 42,2 avg

Toch wel tikje langzamer dan een HD 5770, maar wel een STUK sneller dan een HD 4850, die afaik vergelijkbaar is met de 9800GTX+. 3DMark06 zal ik ook nog draaien, maar de rest bewaar ik voor de review ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Ben wel benieuwd naar accuduur tijdens een beetje standaard wifi sessie.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
3DMark06-score was 12.5k. Heb de screenshot alleen weggegooid, dus voor de exacte gpu en cpu-scores moet ik hem nog een keer draaien. Standaard wifi-serssie schat ik op 1.5 uur, met gedimd scherm en vooral niet teveel video's bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cubuz
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:09
Ze waren je net voor ;)

http://www.notebookcheck.net/Hands-On-Asus-G73Jh-with-ATI-s-Mobility-Radeon-HD-5870.25103.0.html

[ Voor 18% gewijzigd door cubuz op 26-01-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Ik zag vandaag de review van deze ASUS laptop en het is precies wat ik zoek. Mijn vraag aan Marc is wat zijn oordeel is over de degelijkheid van de machine (behuizing, scherm en toetsenbord) en hoe het geluid klinkt wat eruit komt. Ik zoek namelijk een goede desktop replacement en daarbij had ik als eis een Core i7 en een HD5870M in gedachten. Deze G73 voldoet daar precies aan en hij ziet er wel strak uit, maar ik wil ook graag weten of er een beetje goed geluid uit komt voor muziek luisteren en gamen en of het toetsenbord fijn tikt (studie & werk).

[ Voor 15% gewijzigd door frankknopers op 07-02-2010 22:42 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 17:49
Wanneer komt deze laptop trouwens beschikbaar? I zie 'm nog niet op de Asus websites staan en in alle webshops is nog geen voorraad. Verder vraag ik me af of je 'm aan kan passen, ik zag wel ergens een internationale site waarbij je een zwaardere CPU, meer Mem, SSD's, andere HD's, Matrox dual head etc. kon toevoegen aan de config. Dat is wel heel interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 21:26
zuma schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:48:
Wanneer komt deze laptop trouwens beschikbaar? I zie 'm nog niet op de Asus websites staan en in alle webshops is nog geen voorraad. Verder vraag ik me af of je 'm aan kan passen, ik zag wel ergens een internationale site waarbij je een zwaardere CPU, meer Mem, SSD's, andere HD's, Matrox dual head etc. kon toevoegen aan de config. Dat is wel heel interessant...
Ja dat vraag ik me inderdaad ook af! Alleen als je het via Amerika besteld heb je wel een paar nadelen je bent een paar honderd euro duurder uit en het moet nog door de security en daarnaast duurt het nog een maand voordat je hem binnen krijgt, de vraag is of hij dan levend aan komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Na mijn ervaringen met Dell ga ik zeker geen laptop in het buitenland aanschaffen. Ik ben alleen benieuwd of je ook in NL een zelf configureerbare G73 kan aanschaffen. In het buitenland is hij ook alleen in preorder verrkijgbaar. Het feit dat hij nog steeds niet uit is kan wellicht betekenen dat ze nog bezig zijn wat probleempjes op te lossen. In de review was ook een onverklaarbare lagere prestatie gemeten. Wellicht heeft dat er iets mee te maken (en willen ze geen Dell toestanden daar bij Asus, op zich wel verstandig). Ik zal eens een mailtje sturen naar Asus NL. Wie weet worden we wat wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Hmm kon geen e-mail adres vinden van Asus NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Nog meer personen die hem al hebben ?

Ik heb hem afgelopen vrijdag mogen ontvangen en kan zeggen.. een TOPPERTJE !

Mooi scherm
Mooi uiterlijk
Lekker snel
Super VGA kaartje erin
Verlicht toetsenbord (een waar genot als het half donker is)

kortom teveel om op te noemen !

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Nee, maar ik wil hem wel graag bestellen! Waar heb je hem besteld? Heb je de versie met blu-ray speler?

Is hij echt zo belachelijk zwaar als iedereen zegt ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Skating_vince schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:48:
Nee, maar ik wil hem wel graag bestellen! Waar heb je hem besteld? Heb je de versie met blu-ray speler?

Is hij echt zo belachelijk zwaar als iedereen zegt ;)?
Ik heb hem bij Centralpoint besteld. (Woensdag 16:00 besteld en vrijdag in huis)

Nooit echt begroepen welke verschillende er allemaal zijn, maar ik heb de versie met

2x 500gb
incl Blu-ray :9

Kwa gewicht... tja m'n ma heeft eeen 18,4 en dan is die van mij goed te doen hoor :)
+ onder full load word hij niet meer dan een beetje lauw aan de onderkant (achterin)
Dus je verbrand je benen niet meer !

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Klinkt goed! Ik ben van plan om hem eind van de maand aan te schaffen, dus moet nog even wachten!

Heb je er al wat games/HD films op draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Spellen die ik tot nu toe heb gespeeld zijn

-Alient vs Predator (2010)
-Dirt 2
-C &C 4
-EVE-ONLINE

Draait als een zonnetje :) (alles op max)

Heb er nog geen films op gekeken.

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Klinkt goed! Kan niet wachten tot eind van de maand.

Hoe is 't '3D' geluid? Zit er een beetje bas in of is het geluid zonder externe speakers/headset erg slecht? Als ik voor de zaak op reis ben, heb ik geen speakers bij me en wil ik ook niet altijd met een headset op zitten. Vandaar de vraag ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
Skating_vince schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:59:
Klinkt goed! Kan niet wachten tot eind van de maand.

Hoe is 't '3D' geluid? Zit er een beetje bas in of is het geluid zonder externe speakers/headset erg slecht? Als ik voor de zaak op reis ben, heb ik geen speakers bij me en wil ik ook niet altijd met een headset op zitten. Vandaar de vraag ;).
Maak je over het geluid maar geen zorgen. Er komt genoeg 'vol' geluid uit. Er zit een ingebouwde sub in. Als je echt van geluid houd (zoals ik) dan is dit de laptop voor jou... beeld en geluid via 1 HDMI kabel (TRUE-HD DTS-HD alles)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Gisteren even bezig geweest om met een AMD GPU overclock util het geheel wat op te schroeven en moet zeggen dat de cooling erggg goed is !

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,
Heb ook de laptop ontvangen gisteren..
Net alles erop geinstalleerd, en wou er mee beginnen gamen.

Nu blijkt dat wanneer ik inlog in World of Warcraft, dat ik maar zo'n 30FPS heb, en in raids zakt dit naar +/- 5FPS..
Ik neem aan dat dit niet normaal is?

Iemand een id waar aan dit zou kunnen liggen? - En hoe ik dit kan oplossen?
Heb namelijk geen verstand van PCs
Excuses

Mvg Fiero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goede videokaartdrivers geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik reeds zei.. Ken er niks van..
Ben naar http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us geweest,
naar de G73Jh Laptop gegaan,
en er staat '1' ding onder VGA, Dit heb ik gedownload, en is momenteel aant installeren.

Probleem: Install staat nu al een uurtje vast op 99%, imo doe ik weer wat fout
(complete noob hierin, sorry)

grtz

edit: wat is de laatst uitgebrachte driver voor de ATI Mobility HD5870?
Als ik dit weet kan ik even zoeken of ik goed zit of niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou toch moeten helpen, anders even naar de energie-instellingen kijken?
WoW is toch niet zo zwaar, dat zou prima moeten draaien volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Had op een andere forum gelezen dat iemand ook soort gelijke problemen had. (lage fps)
Die had toen de 10.3 drivers en het probleem was daarme opgelost !

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 00:13:
edit: wat is de laatst uitgebrachte driver voor de ATI Mobility HD5870?
Als ik dit weet kan ik even zoeken of ik goed zit of niet.
10.3, ofwel de driver uitgebracht in de 3e maand van 2010.

oudere versies gaan het ook niet doen op deze PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 18:21
Ik heb de G73JH ook.

Beest van een laptop maar er zijn nog wel wat dingetjes die ze nog wat beter kunnen maken middels driver en bios updates.

Ook de 10.3 driver van Ati heeft nog lange laad tijden met Bad Company 2. Dit schijnt in de 10.4 preview driver opgelost te zijn. Ook vindt ik Bad Company 2 lekkerder spelen als je hem terug zet op DX10.

Wat me ook opvalt is dat de Ati niet automatisch terug klokt en als je hem handmatig terug klokt dan blijft het geheugen vrolijk op 1000 MHz staan. GDDR5 wordt best warm en gebruikt genoeg stroom. Met AMD GPU Clock tool heb ik gezien dat als de core en mem op 200 MHz gezet worden wanneer je niets doet dat dan zo 6 tot 8 graden ervan af gaan. Dus ik hoop dat Asus en Ati nog ff wat werk verrichten want dan kan die ventilator van de video kaart wat rustiger tijdens idle. Loop altijd minimaal 3 tot 4 standen hoger dan de ventilator van de CPU.

Ik heb er in elk geval een support call voor uit staan. Eens horen wat Asus daar mee gaat doen.

[ Voor 5% gewijzigd door PulsatingQuasar op 15-04-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ben van plan de G73JH aan te schaffen, maar zit nog in dubio over welk geheugen er nu in zit.
Is het nu 8GD DDR3 PC8500 of PC10600? Dus draait het op 1066 MHz of 1333 MHz?

Volgens ASUS zelf kan het allebei namelijk:
http://usa.asus.com/product.aspx?P_ID=8je5Ot4HBnKOdT81

Op een review op tweakers staat 1333 MHz, maar op internationale reviews staat 1066 MHz.

Ook zou ik graag willen weten welk model jullie hebben aangeschaft? Er zijn er volgens mij 3 met QWERTY:
G73JH-TZ034V, NL (€1912,-)
G73JH-TZ002V (€1712,-)
G73JH-TZ059V (€1797,-)

De specs zijn nagenoeg gelijk, maar de prijzen variëren aardig.

Ook ben ik van plan 1 HDD te vervangen door een SSD. Heeft iemand daar ervaring mee?

Aardig wat vragen, dus alvast bedankt! :)
Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 14:28
Je kunt hem beter uit America halen. daar kost het model met 6gb geheugen en core i7 maar 1060 euro omgerekend.

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 23:48:
Hey,
Heb ook de laptop ontvangen gisteren..
Net alles erop geinstalleerd, en wou er mee beginnen gamen.

Nu blijkt dat wanneer ik inlog in World of Warcraft, dat ik maar zo'n 30FPS heb, en in raids zakt dit naar +/- 5FPS..
Ik neem aan dat dit niet normaal is?

Iemand een id waar aan dit zou kunnen liggen? - En hoe ik dit kan oplossen?
Heb namelijk geen verstand van PCs
Excuses

Mvg Fiero
Je moet Catalyst Control Center eens opstarten (rechter muisknop bureaublad) en dan bij 3d even naar de settings kijken. Je moet bijvoorbeeld GEEN supersampling gebruiken.

Ook in de settings bij World of Warcraft moet je goed kijken of je niet veels te hoge instellingen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rkomduur schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:29:
Beest van een laptop maar er zijn nog wel wat dingetjes die ze nog wat beter kunnen maken middels driver en bios updates.

Ook de 10.3 driver van Ati heeft nog lange laad tijden met Bad Company 2. Dit schijnt in de 10.4 preview driver opgelost te zijn. Ook vindt ik Bad Company 2 lekkerder spelen als je hem terug zet op DX10.
Ik ben zelf ook van plan deze laptop een dezer dagen te gaan aanschaffen aangezien mijn oude laptop het inmiddels begeven heeft en erg lang al weer bij de leverancier ter reparatie staat...

Echter wil ik deze laptop gebruiken voor extreem zware 3d cad programma's, waar me deze laptop uitermate voor geschikt lijkt. Niet te vergeten houd ik zo nu en dan ook van een spel spelen, en ben een énorme graphics junkie volgens mijn game vrienden.

Mijn vraag is hoe is je ervaring met BFBC2 alles op full aangezienzijn, aangezien jij hier aangeeft dat dx10 beter lijkt... is het zo dat je geen average 30+ fps hebt met dx11 en alles op full? en of je misschien een paar screens van zou kunnen posten?

Laadtijden schijnen indd verkort te zijn voor de ati radeon HD5xxx serie in combinatie met BFBC2.

cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:01:
Hoi,

Ben van plan de G73JH aan te schaffen, maar zit nog in dubio over welk geheugen er nu in zit.
Is het nu 8GD DDR3 PC8500 of PC10600? Dus draait het op 1066 MHz of 1333 MHz?

Volgens ASUS zelf kan het allebei namelijk:
http://usa.asus.com/product.aspx?P_ID=8je5Ot4HBnKOdT81

Op een review op tweakers staat 1333 MHz, maar op internationale reviews staat 1066 MHz.

Ook zou ik graag willen weten welk model jullie hebben aangeschaft? Er zijn er volgens mij 3 met QWERTY:
G73JH-TZ034V, NL (€1912,-)
G73JH-TZ002V (€1712,-)
G73JH-TZ059V (€1797,-)

De specs zijn nagenoeg gelijk, maar de prijzen variëren aardig.

Ook ben ik van plan 1 HDD te vervangen door een SSD. Heeft iemand daar ervaring mee?

Aardig wat vragen, dus alvast bedankt! :)
Erik
Het verschil in type nummers ligt aan de verschillende leveranciers. Zelf heb ik eerst de 034V besteld, vervolgens de 059V toegevoegd en de 002V uiteindelijk gekregen. Ze hebben allemaal dezelfde specs. (ookal kloppen sommige websites niet helemaal kwa specs.)

Het geheugen wordt standaard op 1066 geleverd (staat bij mij ook op de sticker van de doos), maar omdat er een tekort aan dit geheugen is heb 1333 gekregen (dit staat dus niet op de doos voor de duidelijkheid). Sommige gasten in de VS hebben 1066 gekregen, maar de meeste 1333. Kwa snelheid maakt het volgens mij niet veel uit omdat de CAS tijden van de 1066 variant beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:16:
[...]

Ik ben zelf ook van plan deze laptop een dezer dagen te gaan aanschaffen aangezien mijn oude laptop het inmiddels begeven heeft en erg lang al weer bij de leverancier ter reparatie staat...

Echter wil ik deze laptop gebruiken voor extreem zware 3d cad programma's, waar me deze laptop uitermate voor geschikt lijkt. Niet te vergeten houd ik zo nu en dan ook van een spel spelen, en ben een énorme graphics junkie volgens mijn game vrienden.

Mijn vraag is hoe is je ervaring met BFBC2 alles op full aangezienzijn, aangezien jij hier aangeeft dat dx10 beter lijkt... is het zo dat je geen average 30+ fps hebt met dx11 en alles op full? en of je misschien een paar screens van zou kunnen posten?

Laadtijden schijnen indd verkort te zijn voor de ati radeon HD5xxx serie in combinatie met BFBC2.

cheers
Ik speel BF BC2 full-HD en alles op high met 2x AA. Single player is dit prima te spelen en het ziet er echt super :9~ uit. De laadtijden zijn sinds de 10.3 driver erg lang geworden, maar ik ga er vanuit dat dit snel weer wordt opgelost.
Voor online gameplay zou ik wat instellingen omlaag gooien omdat je daar gewoon de framerate boven de 60 wilt houden.

Voor de rest speel ik al mijn spellen alles max detail max resolution en max AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.David schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:24:
Ik speel BF BC2 full-HD en alles op high met 2x AA. Single player is dit prima te spelen en het ziet er echt super :9~ uit. De laadtijden zijn sinds de 10.3 driver erg lang geworden, maar ik ga er vanuit dat dit snel weer wordt opgelost.
Voor online gameplay zou ik wat instellingen omlaag gooien omdat je daar gewoon de framerate boven de 60 wilt houden.

Voor de rest speel ik al mijn spellen alles max detail max resolution en max AA.
Oke heel fijn om te weten bedankt!, ben zelf er benieuwd! alleen denk dat ik nog wel 1-2 weken kan wachten totdat ik hem heb ivm levertijden.... levertijden... levertijden :9

maar als in multiplayer je zonder AA en dan met: Full HD + alles high speelt. is je fps dan wel stabiel boven de 30? Ik speel zelf normaal heel veel zonder AA en hebt het best voorover aangezien BF2 op dit moment een van de veeleisende games is. Zou je misschien ook een paar screens kunnen posten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
Ik zet zelf ook voor online play AA op 1 en heb dan toch liever directx op 10 omdat het gewoon wat beter reageert.

Met een 1920x1080 scherm in een 17 inch gepropt heb je geen AA nodig en de verschillen tussen DX10 en 11 zie je toch niet. Is minimaal maar kost je gewoon wat van je framerate.

Heb maar even de 10.6 beta drivers geinstalleerd want de 10.4 preview werd hem hier niet met DX10 in BC2 en kortere laad tijden. De laad tijden zijn inderdaad significant afgenomen. Daarentegen als er goed gevochten wordt in BC2 en er veel rookontwikkeling is dan begint de zaak goed te schokken.

In Furmark is het schokken van het beeld verdwenen.

Nog steeds wordt bij de lagere core clock van 300 MHz het geheugen niet omlaag geklokt. Volgensmij zijn die Ati videokaarten allemaal zo goed als kapot aangezien er heel veel problemen blijken te zijn met het terugklokken om energie te besparen.

Dit is mijn eerste Ati high end video kaart maar ik vindt dat NVidia het omlaag klokken en de drivers voor games stukken beter voor elkaar heeft.

[ Voor 56% gewijzigd door PulsatingQuasar op 16-04-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Klinkt allemaal erg goed! Met die vraag over de verschillende typenummers zat ik ook nog en het is goed om te horen dat ze allemaal hetzelfde zijn. Is het niet zo dat die van 200 euro goedkoper geen Blu-ray speler heeft?

In de eerste week van mei ga ik hem bestellen en is ie hopelijk snel binnen! Hoe bevalt de muis die erbij zit?

Trouwens, voor mijn bedrijf werk ik regelmatig met VPC's. Het liefst wil ik die vanaf een externe SSD gaan draaien. De laptop heeft geen e-sata aansluiting en ook geen mogelijkheid om hem daarmee uit te breiden voor zover ik kan zien. Weet iemand of dat klopt?

Heeft iemand al een SSD in de G73 gebouwd?

[ Voor 31% gewijzigd door Skating_vince op 20-04-2010 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Heeft iemand enig idee of de G73JH-TY042V variant met een core i5 520 ook op de nederlandse markt komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
Geen idee, ik ga de laptop zelf uit Amerika halen. Daar heb je een model met 6gb geheugen en 1600x900 scherm voor 890 euro (bij best buy). 70 euro verzondkosten en dan maar vingers crossed dat ik geen btw hoef te betalen :P dan nog komt het totaal op 1250 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

dstyle_nl schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:10:
Geen idee, ik ga de laptop zelf uit Amerika halen. Daar heb je een model met 6gb geheugen en 1600x900 scherm voor 890 euro (bij best buy). 70 euro verzondkosten en dan maar vingers crossed dat ik geen btw hoef te betalen :P dan nog komt het totaal op 1250 ofzo.
Heb je alle stof al gelezen over die 1600x900 scherm ? schijnt niet zo goed te zijn als de 1920*1080...

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
1080P Unboxing video , damn dat ding is dik zeg.. :)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor een ding wat op gamers is gericht vind ik hem er zeer strak uitzien :Y

beter dan die rode zooi van msi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skating_vince schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:20:
Heeft iemand al een SSD in de G73 gebouwd?
ik heb bij hardware.info een user review gelezen van iemand die een SSD eringebouwd heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
markklok schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:30:
[...]

Heb je alle stof al gelezen over die 1600x900 scherm ? schijnt niet zo goed te zijn als de 1920*1080...
Nee goed, dat is ook wel logisch maar de meer prijs is het me niet waard. Ik wil gewoon een laptop met een i7 en goede videokaart die stil is aangezien ik hem in de studio wil gebruiken. De asus G73 is de enige optie maar 1800 euro gewoon te veel geld. Dan maar een iets minder goed scherm.

En inderdaad die msi's zien er niet uit. De medion Akoya x7811 is gebaseerd op de msi maar dan met i7 en ATI 5870 maar ziet er een stuk beter uit. Kost 999 euro maar maakt erg veel geluid en word super warm. Voor mij helaas ook geen optie.

[ Voor 8% gewijzigd door dstyle_nl op 20-04-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dstyle_nl schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:58:
Nee goed, dat is ook wel logisch maar de meer prijs is het me niet waard. Ik wil gewoon een laptop met een i7 en goede videokaart die stil is aangezien ik hem in de studio wil gebruiken. De asus G73 is de enige optie maar 1800 euro gewoon te veel geld. Dan maar een iets minder goed scherm.

En inderdaad die msi's zien er niet uit. De medion Akoya x7811 is gebaseerd op de msi maar dan met i7 en ATI 5870 maar ziet er een stuk beter uit. Kost 999 euro maar maakt erg veel geluid en word super warm. Voor mij helaas ook geen optie.
Als die medion akoya x7811, super warm word dan verwacht ik dat de processor zal terugclocken en dus de prestaties omlaag gaan...

Buiten dat bied de Asus G73JH, een erg goede koeling aan voor een notebook en zit er dus wat tweak mogelijkheden in super mooi natuurlijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Heeft iemand toevallig de versie van Central Point (G73JH-TZ002V) besteld?

Zit hier de backpack en de muis bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzke
  • Laatst online: 25-07 21:17
Weet ik niet maar let op!
Bij Central Point krijg je een belgisch toetsenbord (AZERTY).
Ik weet niet of dat een probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Oei, dat is een goede! Dat is wel een probleem ja! Is dat altijd zo als je de BE versie besteld?

Thnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3PP3R
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 21:01
De postbode bracht 'm hier net ook, model van Salland. Ik ga kijken of ik hem terug kan sturen, dat scherm kan echt niet ver genoeg open om hem in een notebook stand te zetten zodat ie wat hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzke
Of BE altijd een AZERTY-toetsenbord is?

Nah, volgens mij wel.
Let er in ieder geval goed op want niet elke winkel vermeldt dit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Gisteren nog even gemaild naar Central Point en ik kreeg terug dat de laptop wordt geleverd met QWERTY toetsenbord. Bij het typenummer wordt wel BE vermeld, dus blijkbaar hoeft dat niet altijd AZERTY te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

NEEEEE !! :( sniff sniff

Vandaag tijdens het schoonmaken van m'n laptop zag ik dat het scherm rechts onder een beetje vies was... net of je een vette vingervlek op het scherm hebt zitten.

MAAR tot m'n verbazing zag ik dat het scherm daar gewoon opgekruld is... Dus het buitenste puntje van het scherm is gewoon een stukje omhoog gekomen.

vraag me nu alleen af als ik hem laat ophalen met pickup-return of ze hem al snel kunnen repareren gezien die apparaten nou niet echt goed leverbaar zijn...

ps ik heb de versie van centralpoint en idd is het gewoon QWERTY en krijg je er ook een backpack + muis bij

[ Voor 10% gewijzigd door markklok op 02-05-2010 14:28 ]

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Dat wil niks zeggen over de onderdelen die men heeft bij het repaircenter. Dergelijke onderdeeltjes zal men eerder kunnen krijgen dan een complete laptop. Je kan eventueel altijd even bellen met Asus RMA in Nederland om het voor te leggen. Wellicht is er wel een regeling te treffen dat ze aan de hand van foto's de juiste onderdelen willen bestellen en pas je laptop halen wanneer ze die hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Oei! Dat klinkt niet goed!

Hopelijk kunnen ze het gemakkelijk repareren. Komt dit vaker voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen ook mijn versie van de Asus G73JH, TZ0002v BE bij CD-ROMLAND opgehaald, ik zal deze binnekort eens gaan reviewen heb wel een aantal pro en cons gevonden...

een ding is zeker prijs kwaliteits verhouding is bij dit product echt erg hoog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Deze laptop is zo uber geil!!! 8)7 Alleen nog een SSD er in en hij is helemaal af! (Ik wacht ff totdat de prijzen naar beneden gaan)

Ik heb gisteren de laatste stickers verwijderd, ziet er een stuk beter uit! (Core i7, Ati etc.) Nu is ie helemaal stealth :X Ik ga vandaag of morgen een fresh install doen. Eigenlijk geen zin in, alles loopt eigenlijk prima, maar ik wil office 2010 erop en al die bende van Asus eraf hebben. Ben nu alle savegames aan het backuppen en daarna ga ik ff de stad in.

Hier wat handige linkjes: Zo kan je zien wat je wel en niet wil installeren van de Asus driver disk

http://forum.notebookrevi...an-windows-7-install.html

http://forum.notebookrevi...lity-bloatware-guide.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Nice! Ik ga hem vanavond ophalen bij 4Launch met een intel 160 gb SSD erbij! Waarschijnlijk doe ik direct een fresh install volgens de hiervoor genoemde lijst. Hopelijk draait alles lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Skating_vince schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:10:
Nice! Ik ga hem vanavond ophalen bij 4Launch met een intel 160 gb SSD erbij! Waarschijnlijk doe ik direct een fresh install volgens de hiervoor genoemde lijst. Hopelijk draait alles lekker!
Dit kan je ongeveer verwachten met een SSD... _/-\o_

http://www.youtube.com/watch?v=PZ4uj5iODx8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geloof me die opstarttijden dat is amazing fast.... ik vind deze ook wel krachtig maar met een SSD dat is sick gewoon, gemiddeld 30 seconden moet je nagaan hoe snel je een zwaar programa laad/level laad bizar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Heeft er iemand tijd om misschien een wat mooiere en betere starterspost te maken met wat handige linkjes, foto's, reviews etc.?

Hier wat linkjes die ik allemaal heb gevolgd tijdens mijn maandenlange wachtperiode...

http://forum.notebookrevi...-g73jh-owners-lounge.html

http://forum.notebookrevi...0-1gb-gddr5-part-3-a.html

http://www.notebookreview...571&review=asus+g73+g73jh

Eigenlijk te veel om op te noemen, check dit maar... hier kan je bijna alles vinden.

http://forum.notebookreview.com/search.php?searchid=4772486

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.David schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:45:
Heeft er iemand tijd om misschien een wat mooiere en betere starterspost te maken met wat handige linkjes, foto's, reviews etc.?
Haha erg mooi om dit bericht te lezen hier nog zo iemand die dagelijks dat soort site's bij hield om alle ins en outs te weten van deze krachtige notebook. Zelf zal ik een dezer dagen nog een gebruikers review schrijven voor tweakers.net

@ Mr.David, en andere medegebruikers van deze notebook, ik vraag me af of jullie een recovery disk hebben mogen ontvangen? Ik heb zelf deze nog moeten branden en heb gelezen in een beschrijving dat er ook een partitite is ingedeeld daarvoor op de HDD.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Ikzelf heb gewoon heel de schijf leeggemaakt incl image partitie van asus zelf... en daarna lekker schoon windows 7 erop gezet..

Al die overbodige programma's hoef ik allemaal niet..

MAAR kan me voorstellen dat je wel een backup wil.. Misschien gemakkelijker om even een ghost image te maken ?

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markklok schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:03:
MAAR kan me voorstellen dat je wel een backup wil.. Misschien gemakkelijker om even een ghost image te maken ?
Ja klopt ik heb zelf al via de asus software een backup gemaakt, dit als veiligheid richting Asus zelf mocht er ooit iets stuk gaan, echter wil ik zelf ook een schone OS op mijn laptop zonder al die overbodige spullen van Asus zelf. Bij mijn versie van deze notebook zat geen schone OS bij en heb er thuis geen liggen vandaar.

ghost immage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:23:
[...]

Haha erg mooi om dit bericht te lezen hier nog zo iemand die dagelijks dat soort site's bij hield om alle ins en outs te weten van deze krachtige notebook. Zelf zal ik een dezer dagen nog een gebruikers review schrijven voor tweakers.net

@ Mr.David, en andere medegebruikers van deze notebook, ik vraag me af of jullie een recovery disk hebben mogen ontvangen? Ik heb zelf deze nog moeten branden en heb gelezen in een beschrijving dat er ook een partitite is ingedeeld daarvoor op de HDD.
De eerste G73JH's die in de VS waren geleverd kwamen wel met een recovery disk, later werd alleen de driver disk geleverd. Ik heb er nog naar gezocht in wat nieuwsgroepen, maar nooit kunnen vinden.
Je kan ook een Windows 7 home premium DVD 'regelen' en de productcode onderop je laptop gebruiken. Zelf heb ik gisteren W7 Ultimate geinstalleerd omdat ik XP mode nodig heb. De verborgen partitie heb ik overigens gewoon laten zitten. Ik ben namelijk vaak in het buitenland en dan heb ik niet alles bij me (DVD's Externe HD's) en dan is het wel handig dat je een recovery kan uitvoeren vanuit je interne HD. Tijdens het opstarten moet op F8 drukken of iets dergelijks en dan gaat ie helemaal weer terug naar de fabrieks instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzke
markklok schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:03:
Ikzelf heb gewoon heel de schijf leeggemaakt incl image partitie van asus zelf... en daarna lekker schoon windows 7 erop gezet..

Al die overbodige programma's hoef ik allemaal niet..

Ik heb zowel een hele backup gemaakt (5 dvd's) en later na opschonen een Ghost-backup. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
Die notebookreview forum is wel handig. Ik ben daar ook al een poosje actief met posten en lezen want ondanks dat de G73JH op prijs/kwaliteit gebied zeer goed is, zijn er toch wel wat issues.

Een van de issues is dat sommige mensen met nieuwere drivers voor de Ati last hebben van een grey screen of death( GSOD). Nu lijkt deze veroorzaakt te worden door de BIOS want mijn BIOS versie is iets nieuwer dan de BIOS van die mensen. Enkele hebben een nog nieuwere BIOS van Clevo geprobeerd voor de Ati en zijn sindsdien van de GSOD af.

Waarom Asus daar zo lang over doet om die BIOS uit te brengen is ronduit vreemd.

En dan is er nog het issue waarom het geheugen niet wordt teruggeklokt van de Ati in battery save mode want GDDR5 gebruikt veel stroom en produceert veel hitte. Met een test is al aangetoond dat de accu zo 20 tot 30 minuten langer werkt als op idle dat geheugen maar gewoon omlaag geklokt wordt.

Zoals het er nu naa uit ziet zijn alle problemen de schuld van Ati. Het lijkt erop dat de 5870 er gewoon nog niet klaar voor was om uitgebracht te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
rkomduur schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:38:
Die notebookreview forum is wel handig. Ik ben daar ook al een poosje actief met posten en lezen want ondanks dat de G73JH op prijs/kwaliteit gebied zeer goed is, zijn er toch wel wat issues.

Een van de issues is dat sommige mensen met nieuwere drivers voor de Ati last hebben van een grey screen of death( GSOD). Nu lijkt deze veroorzaakt te worden door de BIOS want mijn BIOS versie is iets nieuwer dan de BIOS van die mensen. Enkele hebben een nog nieuwere BIOS van Clevo geprobeerd voor de Ati en zijn sindsdien van de GSOD af.

Waarom Asus daar zo lang over doet om die BIOS uit te brengen is ronduit vreemd.

En dan is er nog het issue waarom het geheugen niet wordt teruggeklokt van de Ati in battery save mode want GDDR5 gebruikt veel stroom en produceert veel hitte. Met een test is al aangetoond dat de accu zo 20 tot 30 minuten langer werkt als op idle dat geheugen maar gewoon omlaag geklokt wordt.

Zoals het er nu naa uit ziet zijn alle problemen de schuld van Ati. Het lijkt erop dat de 5870 er gewoon nog niet klaar voor was om uitgebracht te worden.
Ja ik heb die problemen ook idd gelezen. Zelf heb ik 'nog' nooit een probleem gehad terwijl ik best veel gegamed heb. Vergeet niet dat de mensen met problemen op die forums veel posten daardoor lijken er veel problemen te zijn, terwijl je weinig hoort over de mensen die geen problemen hebben (zijn te druk met gamen :P ) Veel van die mensen op dat forum hebben ook hun kaart overclocked, dat lijkt in het begin allemaal goed te gaan totdat ze artifacts krijgen en de Ati er mij kapt. Ik hou 'm in iedergeval stock.

Die battery save mode zou wel handig zijn idd, ookal zit ik eigenlijk nooit op battery mode. Ik denk nog steeds dat dit veruit de beste laptop is voor dit geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Afgelopen week heb ik mijn G73 opgehaald bij 4Launch samen met een Intel SSD. Die heb ik erin gebouwd en direct een schone installatie van W7 gedaan. Hij draait als een tierelier! Binnen de 30 sec zit ik in Windows en met gamen draait alles echt perfect.

Over de problemen: ik heb op notebookreview ook ergens gelezen dat de 'TwinTurbo Mode' ook problemen kan veroorzaken. Daar las ik dat je die mode het best uit kan zetten (zeker als je 1333mhz geheugen hebt). Wellicht goed om te weten, voordat iemand dat standaard aan laat staan.

Het apparaat is echt doodstil he? Als ik mensen laat zien hoe snel de notebook opstart, is iedereen bijna nog meer verbaasd over de ontzettend lage geluidsproductie.

Weet iemand of er een extra accu te bestellen is? Komen (of zijn) er ook nog extra grote accu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skating_vince schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:27:
Afgelopen week heb ik mijn G73 opgehaald bij 4Launch samen met een Intel SSD. Die heb ik erin gebouwd en direct een schone installatie van W7 gedaan. Hij draait als een tierelier! Binnen de 30 sec zit ik in Windows en met gamen draait alles echt perfect.
Welke variant heb jij van de SSD eringebouwd, en vanwaar die keuze?
Over de problemen: ik heb op notebookreview ook ergens gelezen dat de 'TwinTurbo Mode' ook problemen kan veroorzaken. Daar las ik dat je die mode het best uit kan zetten (zeker als je 1333mhz geheugen hebt). Wellicht goed om te weten, voordat iemand dat standaard aan laat staan.
Volgens mij zat 1333mhz geheugen er destijds alleen in omdat men bij Asus een tekort had aan 1056mhz geheugen
Het apparaat is echt doodstil he? Als ik mensen laat zien hoe snel de notebook opstart, is iedereen bijna nog meer verbaasd over de ontzettend lage geluidsproductie.
Ja klopt dit was ook mijn eerste indruk, echter zit ik er zelf ook aan te twijfelen om een HDD te veranderen in een SSD en een schone OEM versier te installeren erop. Nu gebruik ik even mijn laptop alleen ben ik er nog niet overuit welke AV software ik wil gebruiken, iig een die neit te veel procces gebruik inneemt, en welke SSD ik wil aanschaffen.
Weet iemand of er een extra accu te bestellen is? Komen (of zijn) er ook nog extra grote accu's?
Indd ik heb ook nog nooit gezien dat mijn accu op 100% vol is, hij is meestal rond de 99% en als ik even een paar uur heb zitten gamen lijkt hij op de 97% te zitten. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:32:
[...]

Welke variant heb jij van de SSD eringebouwd, en vanwaar die keuze?
Ik heb de Intel Postville X25-M SSDSA2MH160G2R5 (retail box) 160GB:
http://tweakers.net/price...5-(retail-box)-160gb.html

Vanwaar de keuze? Na het lezen van een aantal reviews kwam ik erachter dat SSD's van Intel en OCZ de snelste zijn. Qua snelheid verschillen die twee merken niet veel. Een aantal collega's van me hadden deze Intel SSD al en hebben daar goede ervaringen mee, waardoor ik ook een Intel heb aangeschaft. Het inbouwen is een fluitje van een cent en het installeren op de SSD ging ook prima.

Let op: als je de SSD gaat inbouwen moet je kiezen welke van de twee harde schijven je verwisselt. Ik heb de linker gedaan, maar dat blijkt de secundary disk te zijn. Je moet dan in de bios even de primary disk aanpassen, anders start de notebook niet meer op na installatie als je de bestaande schijven formatteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skating_vince schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:22:
Ik heb de Intel Postville X25-M SSDSA2MH160G2R5 (retail box) 160GB:
http://tweakers.net/price...5-(retail-box)-160gb.html

Vanwaar de keuze? Na het lezen van een aantal reviews kwam ik erachter dat SSD's van Intel en OCZ de snelste zijn. Qua snelheid verschillen die twee merken niet veel. Een aantal collega's van me hadden deze Intel SSD al en hebben daar goede ervaringen mee, waardoor ik ook een Intel heb aangeschaft. Het inbouwen is een fluitje van een cent en het installeren op de SSD ging ook prima.

Let op: als je de SSD gaat inbouwen moet je kiezen welke van de twee harde schijven je verwisselt. Ik heb de linker gedaan, maar dat blijkt de secundary disk te zijn. Je moet dan in de bios even de primary disk aanpassen, anders start de notebook niet meer op na installatie als je de bestaande schijven formatteert.
als eerste bedankt voor je reactie, ik was zelf ook al opzoek gegaan naar reviews en zag dat de intel postvile x25 de betere was. Maar was benieuwd naar andere mensen. Echter de prijs van 350 euro is niet mis nee, dus dat is iets wat mijn aan het twijfelen houdt.

Wat betreft het monteren van de SSD ik had al in een filmpje op youtube gezien dat de rechter HDD de C: drive is. :)

Enige ding waar ik mee zit te kloten is de anti virus software, ik weet absoluut niet welke nu zo slim is, buiten dat mocht het zijn dat er langs windows defender een virus of wat dan ook sluipt je deze door een reinstall incombinatie met een SSD toch weer kwijt bent?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren ook 1.
Maar hebben jullie ook dat als je je lcd volgt naar zijkant van scherm je witte led lichtjes ziet tussen lcd en de front case.
Bij mij zit er ruimte tussen lcd en frontpanel ongeveer 3mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:52:
Sinds gisteren ook 1.
Maar hebben jullie ook dat als je je lcd volgt naar zijkant van scherm je witte led lichtjes ziet tussen lcd en de front case.
Nee, daar heb ik geen last van. Kan je er een foto van plaatsen? Misschien kijk ik verkeerd. In ieder geval is het dan niet hinderlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:50:
[...]

Enige ding waar ik mee zit te kloten is de anti virus software, ik weet absoluut niet welke nu zo slim is, buiten dat mocht het zijn dat er langs windows defender een virus of wat dan ook sluipt je deze door een reinstall incombinatie met een SSD toch weer kwijt bent?
De prijs van een SSD is inderdaad niet mis, maar nu is de notebook wel 'futureproof' ;). Qua anti-virus heb ik Avast antivirus. Die bevalt erg goed (kwestie van smaak). Als je de harde schijven compleet formatteert zijn de meeste virussen wel weg. Er bestaan vast virussen die ook dan nog blijven, maar daarvoor weet ik er te weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skating_vince schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:08:
De prijs van een SSD is inderdaad niet mis, maar nu is de notebook wel 'futureproof' ;). Qua anti-virus heb ik Avast antivirus. Die bevalt erg goed (kwestie van smaak). Als je de harde schijven compleet formatteert zijn de meeste virussen wel weg. Er bestaan vast virussen die ook dan nog blijven, maar daarvoor weet ik er te weinig van.
Daar heb je helemaal gelijk in, ik heb op dit moment enkel windows defender en firewall aanstaan aangezien de versie van mijn AV software over een kleine 20 dagen verloopt, deze is van de desktops thuis. Wil ik gelijk hiervoor een goede versie aanschaffen. En aangezien ik dan ook een SSD wil aanschaffen dacht ik het kan vast geen kwaad even zonder echte AV software of sla ik nu volledig de plank mis, iig ik heb daar geen verstand van.
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:52:
Sinds gisteren ook 1.
Ja dit is mijn ook opgevallen, voor skating_ vince, als je je hoofd in het verlengde van je scherm plaatst en langs het LED scherm kijkt richting een bezel, is het mogelijk een paar kleine witte lichtjes terug te vinden. Verder vind ik deze niet hinderlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hinderlijk is het niet maar volgens mij hoort het ook niet.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:42:
Hinderlijk is het niet maar volgens mij hoort het ook niet.
mmh ja zou je gelijk in kunnen hebben, echter vraag ik me het dan ook af of dit bij iedereen zo is, of dat wij twee dit alleen zo zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb voor rma opgestuurt ben benieuwt hoe ik hem terug krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze laptop vandaag ook besteld bij 4Launch, hoop hem morgen in mijn bezit te hebben, inclusief 1333 Mhz geheugen. Of is er iemand van op de hoogte dat dit "probleem" al is opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrozijn
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-09 21:12
Zelf heb ik ook interesse in de g73. In onderstaande review wordt aangegeven dat er rond de touchpad en bij het toetsenbord flex zit. Wat is jullie ervaring?

http://www.pcpro.co.uk/reviews/laptops/357985/asus-g73jh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzke
rrozijn schreef op zondag 23 mei 2010 @ 10:46:
Zelf heb ik ook interesse in de g73. In onderstaande review wordt aangegeven dat er rond de touchpad en bij het toetsenbord flex zit. Wat is jullie ervaring?

Mijn ervaring is dat ik het touchpad niet gebruik, maar alleen die geweldige Asus game-mouse die ik erbij kreeg .... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrozijn
Wat is je ervaring met het toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Mijn ervaring met het toetsenbord is ... Geweldig :)

tikt lekker en de toetsen zitten totaal niet los...
Ook de touchpad doet zijn ding goed al gebruik ik overal vaak een trackbal muis.

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Het toetsenbord tikt inderdaad lekker. De genoemde 'flex' rond het toetsenbord is mij niet opgevallen. Heb even rond het touchpad gedrukt, maar het geeft nergens mee. Overigens gebruik ik ook vooral de meegeleverde muis. Echt een topapparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rrozijn schreef op zondag 23 mei 2010 @ 10:46:

Wat ik zelf gemerkt heb is dat er een lichte flex onstaat wanneer je naar mijn mening te hard op je toetsenbord drukt, dit heb ik zelf geprobeerd na het lezen van vele reviews die aangeven flex te ondervinden.

Naar mijn mening is er een duidelijk verschil tussen de toetsen die iemand gewend is van een desktop ten opzichte van die van een notebook. De toetsen van een notebook hoeven meestal met minder veel kracht ingedrukt te worden. Dit veroorzaakt ook bij deze notebook na mijn ervaring geen flex.
rrozijn schreef op maandag 24 mei 2010 @ 17:25:
Wat is je ervaring met het toetsenbord?
duidelijke toetsen, verlicht echt een plus punt! maar ga ik dieper in op de kwaliteit van typen, ondervind ik een soort van lag, hij slaat letters over (aangezien ik nogal heel veel aanslagen per minuut maak) Dit kan software matig, alleen weet ik zelf niet waar het probleem in zou kunnen zitten.
Skating_vince schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:25:
Overigens gebruik ik ook vooral de meegeleverde muis. Echt een topapparaat!
De bijgeleverde muis is indderdaad een kwalitatief goedwerkende muis een topapparaat mag je indderdaad wel van spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrozijn
Bedankt voor de info t.a.v. de flex
Zaterdag nog de G51 met 3D gezien bij de Mediamarkt. Wat mij op viel is dat deze behoorlijk heet werd aan de linkerkant bij zware load. Hoe is dit bij de G73 bij zware load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rrozijn schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:45:
Bedankt voor de info t.a.v. de flex
Zaterdag nog de G51 met 3D gezien bij de Mediamarkt. Wat mij op viel is dat deze behoorlijk heet werd aan de linkerkant bij zware load. Hoe is dit bij de G73 bij zware load.
Ik heb gelezen dat de G51 varianten inderdaad erg warm worden aan de linkerzijde, dit is in tegenstelling tot de G73 waar de koeling, doormiddel van 2 toegepaste vents, verbeterd is. Wat in mijn ogen ervaren is als enorm prettig, namelijk erg stil en koel.

Wat betreft de enorme load deze wil ik vanavond wel even voor je testen tijdens het draaien van een benchmark, om je te vertellen of de hitte invergelijking tot mijn vorige notebook, aangenaam is of juist vervelend.

Maar zoals ik zelf al liet weten hierboven, vind ik het niet hinderend tijdens het spelen van enkele uren BFBC2, of beter gezegd het is mij zelfs niet opgevallen dat hij hinderlijk warm word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrozijn
Mijn dank is groot :)
Games waarvoor die met name gebruikt gaat worden zijn MW2 en Batman. Wat ik gelezen heb draaien deze zonder problemen op de G73.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een teleurstelling! Afgelopen zaterdag mijn Asus G73 opgehaald in Eindhoven bij 4Launch. Zet ik hem zondag aan, hele scherm hardwarematig kapot!

Aan de linkerkant krijg ik allemaal strepen, aan de rechterkant wel wat te zien, maar vooral roze en gele kleuren door elkaar heen! Uiteraard geprobeerd meerdere keren te herstarten, zelfde resultaat. Nu moet ik hem op laten sturen als DOA terug naar 4Launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen dank, ik zorgt vooraan mijn aanschaf ook zeer veel informatie over deze notebook dus hoop nu ook andere eenzelfde dienst te geven.
Games waarvoor die met name gebruikt gaat worden zijn MW2 en Batman. Wat ik gelezen heb draaien deze zonder problemen op de G73.
klopt heb ik ook gelezen, zelf alleen BFBC2, CoH gespeeld, BFBC2 staat alles op max behalve AA en AF, CoH alles maxxed, MW2 heb ik zelf nog niet aangeschaft eerst het een maar eens voltooien.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:19:
Wat een teleurstelling! Afgelopen zaterdag mijn Asus G73 opgehaald in Eindhoven bij 4Launch. Zet ik hem zondag aan, hele scherm hardwarematig kapot!

Aan de linkerkant krijg ik allemaal strepen, aan de rechterkant wel wat te zien, maar vooral roze en gele kleuren door elkaar heen! Uiteraard geprobeerd meerdere keren te herstarten, zelfde resultaat. Nu moet ik hem op laten sturen als DOA terug naar 4Launch.
grootste nachtmerrie indd.... ik zou ook enorm balen dat je hem eindelijk hebt, heb er zelf ruim 2-3 maanden op gewacht, en dat hij dan hardwarematige fouten bevat. Hoop dat je snel een nieuwe versie kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Even een vraagje tussendoor..
Wat voor voeding plug heeft de g73jh adapter ?
Ik heb namelijk gezien dat er 2 soorten adapters bij dit notebook geleverd kunnen worden, een met een lange aansluit plug en een met een platte.
Ik ben ook van plan om dit notebook te gaan kopen maar omdat ik gewend ben om altijd mijn muismat tegen het notebook aan te leggen is dit vrij lastig als er een lange plug aan de rechter kant van het notebook zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom er net achter dat er ontzettend veel mensen zijn die problemen hebben met de videokaart in de Asus G73. Niet alleen met de videokaart, ook bij het upgraden hiervan.. Kijk maar eens in de Asus.com fora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

taz3d_nl schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:22:
Ik heb namelijk gezien dat er 2 soorten adapters bij dit notebook geleverd kunnen worden, een met een lange aansluit plug en een met een platte.
Ik ben ook van plan om dit notebook te gaan kopen maar omdat ik gewend ben om altijd mijn muismat tegen het notebook aan te leggen is dit vrij lastig als er een lange plug aan de rechter kant van het notebook zit.
Ikzelf heb een lange plug... Een platte zou idd een stuk fijner zijn
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:39:
Kom er net achter dat er ontzettend veel mensen zijn die problemen hebben met de videokaart in de Asus G73. Niet alleen met de videokaart, ook bij het upgraden hiervan.. Kijk maar eens in de Asus.com fora
Kan niet zeggen dat ik problemen heb met de Videoklaart.. Als ik mijn spel speel (eve-online) en heb hem dan soms 3x opgestart zie ik de temperatuur tot ongeveer 78 - 88 graden worden. Soms een uitschieter naar 92 maar dat zou geen probleem moeten zijn. Zolang hij maar niet 100+ word.

Met upgraden bedoel je de drivers update ??

[ Voor 34% gewijzigd door markklok op 26-05-2010 07:47 ]

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
taz3d_nl schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:22:
Hmmm, dat wordt zowiezo lastig als je meer dan twee USB apparaten wilt gebruiken. Je kan er twee aan de linkerkant van de notebook inpluggen, maar wil je er meer gebruiken dan zitten die aan de rechterkant waar jij dan precies je muismat zal willen leggen.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:39:
Gisteren heb ik voor het eerst de melding 'De display driver is gestopt met werken en succesvol herstart' (of iets dergelijks). Overigens was dit terwijl de laptop gewoon idle naast me stond (geen games gespeeld). Hopelijk blijft het bij die ene keer en heb ik er geen last van bij het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 12:44

Thermometer

Whoop Whoop!

Vandaag komt die van mij binnen :D Ik zal wel een korte review met plus en minpunten plaatsen na een paar dagen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markklok schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 07:45:

Met upgraden bedoel je de drivers update ??
Ja inderdaad. Heb op verschillende fora gelezen dat er veel mensen zijn die problemen hebben na het updaten van hun ati drivers. Met name de 10.3 en 10.4 Catalyst drivers. Er zouden zich geen problemen voordoen met de stock drivers.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste