Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Modbreak:Voor sommigen onder ons: we hebben ook de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif-knop. Hiermee kan je je post wijzigen en een en ander aanvullen in plaats van een nieuwe post aan te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 18:21
Nou, ze zijn er lekker mee bezig bij Asus.

Op het Notebookreview.com forum begint het ook steeds duidelijker te worden dat de koelpasta tussen de GPU en het koelblok er verkeerd op zit en dat het koelblok er waarschijnlijk ook iets schuin op staat want mensen die het aangepast hebben hebben aardig betere temperaturen voor de GPU gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk overgestapt op Asus omdat ik met mijn oude notebook van Acer was en daar een slechte service gedachte achter hing, maar nu heb ik de G73JH met in het begin wat problemen maar buiten dat nergens meer last van sinds ik de BIOS update heb gedaan. Wat betreft de beloofde keyboard lag t hebben verhelpen is met die Update deels gelukt maar niet volledig IMO.

Buiten dat Top laptop ik ben zelf erg te spreken aangezien hij mij heeeel veel speelplezier heeft gegeven met BF2 vooral. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
OK.

Het begint er dus steeds meer op te lijken dat de koeling van de GPU er bij veel mensen niet goed op zit.

In de 5870 core zitten 3 temperatuur censoren. 1 daarvan is onder load bij veel mensen zo 15 graden hoger en dat geeft aan dat de koeler niet goed is.

Mensen die het koelpasta hebben vervangen en hebben gekeken of er iets van het koelblok tegen de video kaart aan zat hebben die temperatuur weer dicht bij de 2 andere censoren gekregen met als gevolg ook nog eens algehele daling van alle 3 de censoren.

Ik heb er ook last van en ben dus bang dat ik er toch wat aan moet doen om niet over een jaar dat ding terug te moeten sturen naar Asus. De QA van Asus laat dus zwaar te wensen over. Dit kunnen ze zelf ook controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

rkomduur schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:48:
OK.

Het begint er dus steeds meer op te lijken dat de koeling van de GPU er bij veel mensen niet goed op zit.

In de 5870 core zitten 3 temperatuur censoren. 1 daarvan is onder load bij veel mensen zo 15 graden hoger en dat geeft aan dat de koeler niet goed is.

Mensen die het koelpasta hebben vervangen en hebben gekeken of er iets van het koelblok tegen de video kaart aan zat hebben die temperatuur weer dicht bij de 2 andere censoren gekregen met als gevolg ook nog eens algehele daling van alle 3 de censoren.

Ik heb er ook last van en ben dus bang dat ik er toch wat aan moet doen om niet over een jaar dat ding terug te moeten sturen naar Asus. De QA van Asus laat dus zwaar te wensen over. Dit kunnen ze zelf ook controleren.
Enig idee of het eenvoudig is om nieuwe koelpasta toe te passen of verlies je dan je garantie ?

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
Er staat een filmpje op YouTube hoe je de laptop moet loshalen. Je mag er wel een middag voor uittrekken.

Garantie weet ik zo niet maar er zitten geen garantie stickers op de onderdelen waar je bij moet dus als je de schroeven niet vernield tijdens je werkzaamheden dan zien ze het niet eens.

Maar Asus zou je dankbaar moeten zijn dat je hun fout herstelt want de koeling zit er gewoon echt niet goed op en dat gaat Asus vast met een jaar tot anderhalf jaar veel aan vervanging kosten.

http://forum.notebookrevi...us-g73jh-gpu-temp-40.html

Het laatste nieuws is dat van 2 personen die de koeling er nu echt goed op hebben zitten dat de TSS1 sensor zelfs lager is dan de andere 2. Dat is heel wat anders dan 15 graden hoger en dan over de 100 graden heen.

Eigenlijk zou Asus alle G73JH moeten terugroepen om dit te repareren maar dat gaat ze vast niet doen. Gezien de incompetentie die ze tot nu toe hebben getoond met betrekking tot deze laptop hebben ze waarschijnlijk nog niet eens door dat het koelblok niet goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 00:21
*kucht* Wil iemand toevallig van zijn/haar laptop af? Zo ja, mail/dm me aub!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok.. ik heb deze laptop ongeveer 2 maanden geleden aangeschaft, at first was ik er erg blij mee, alles werkte perfect.
Maar na 1,5 maand was het hele scherm kapot, zwart aan de linkerkant en felle gele kleuren aan de rechterkant. Opgestuurd naar de RMA na 2 weken weer terug gekregen en ze hebben het lcd scherm en lcd kabel vervangen en ja inderdaad ze dumpen je laptop gewoon in de doos zonder bescherming. echt fijn.

Anyway nu doet het licht van het toetsenbord het niet meer, fn+f4 zou het aan moeten krijgen maar nee..Enig idee hoe dit kan? ze hebben enkel het scherm vervangen...
Ik vind het backlit keyboard juist zo ideaal dus is wel een domper dat die het opeens niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:16:
ok.. ik heb deze laptop ongeveer 2 maanden geleden aangeschaft, at first was ik er erg blij mee, alles werkte perfect.
Maar na 1,5 maand was het hele scherm kapot, zwart aan de linkerkant en felle gele kleuren aan de rechterkant. Opgestuurd naar de RMA na 2 weken weer terug gekregen en ze hebben het lcd scherm en lcd kabel vervangen en ja inderdaad ze dumpen je laptop gewoon in de doos zonder bescherming. echt fijn.

Anyway nu doet het licht van het toetsenbord het niet meer, fn+f4 zou het aan moeten krijgen maar nee..Enig idee hoe dit kan? ze hebben enkel het scherm vervangen...
Ik vind het backlit keyboard juist zo ideaal dus is wel een domper dat die het opeens niet meer doet.
Moet je daarvoor geen software installeren ?
Ik heb het ook gehad maar dan na een nieuw installatie van windows 7, weet niet meer hoe dat programma heet maar een van de Asus programma's zorgt voor de aansturing van het backlit gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
Ik heb inmiddels een eerste verbetering doorgevoerd aan de video kaart koeling.

Standaard instellingen Furmark was voorheen 100 graden bij kamertemperatuur. Dat is nu 90 graden.

TSS1 is van een verschil van 15 graden of meer terug gegaan naar een verschil van 6 graden t.o.v. de andere 2 temperatuur sensoren in de core.

Het probleem is idd dat de koeling er scheef op zit. Dit komt voornamelijk door het thermisch materiaal dat ze tussen de RAM chips en het koelblok doen. Daar is eigenlijk maar een 0,5 mm ruimte maar er zit 1 mm materiaal tussen. Gezien het feit dat er 8 van die chips zitten hebben de schroeven niet de kracht om dat materiaal in te drukken.
Ook zit er een uitsteeksel aan dat een weerstand en 4 chips koelt. Er is eigenlijk geen ruimte voor wat voor koelmateriaal dan ook en als je de koeling er dan straks goed op hebt dan moet je het ook omhoog buigen anders zal het de 4 kleinere chips verpulveren.

Dus ik heb 0,5 mm dik materiaal besteld en dan ga ik het even goed doen. Mijn verwachting is dat TSS1 eigenlijk helemaal geen temperatuur verschil mag hebben met de andere 2 sensoren.

Goed gedaan Asus!!! Je probeert massa produktie technieken toe te passen op high end hardware. Prutswerk eerste klasse. Eigenlijk moet je alle laptops terug halen en er een goede koeling op doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

taz3d_nl schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:08:
[...]

Moet je daarvoor geen software installeren ?
Ik heb het ook gehad maar dan na een nieuw installatie van windows 7, weet niet meer hoe dat programma heet maar een van de Asus programma's zorgt voor de aansturing van het backlit gedeelte.
Geen flauw idee, ik moet zelf nog een backup maken van windows 7, ik heb een beetje rondgesurfed en kwam redelijk wat topics tegen met dit probleem, http://forum.notebookreview.com/asus-gaming-notebook-forum/490250-asus-g73jh-keyboard-light-failure-after-bios-flash-209-a-14.html

maarja ik geloof niet dat ze mijn BIOS zomaar updaten terwijl alleen mijn scherm kapot was.
Morgen ga ik een backup maken van windows, dan BIOS 209 eropz etten en bidden dat het verholpen is.

Zo niet zal ik RMA bellen en zien of zij me duidelijkheid kunnen geven, kennelijk is dit probleem op te lossen in 5 min, maar alleen door de RMA zelf..
En ik ga hem zeker niet op sturen op dit moment.. misschien als ik op vakantie ga in oktober..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Buurman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09-2020
rkomduur schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:33:
Ik heb inmiddels een eerste verbetering doorgevoerd aan de video kaart koeling.

Standaard instellingen Furmark was voorheen 100 graden bij kamertemperatuur. Dat is nu 90 graden.

TSS1 is van een verschil van 15 graden of meer terug gegaan naar een verschil van 6 graden t.o.v. de andere 2 temperatuur sensoren in de core.

Het probleem is idd dat de koeling er scheef op zit. Dit komt voornamelijk door het thermisch materiaal dat ze tussen de RAM chips en het koelblok doen. Daar is eigenlijk maar een 0,5 mm ruimte maar er zit 1 mm materiaal tussen. Gezien het feit dat er 8 van die chips zitten hebben de schroeven niet de kracht om dat materiaal in te drukken.
Ook zit er een uitsteeksel aan dat een weerstand en 4 chips koelt. Er is eigenlijk geen ruimte voor wat voor koelmateriaal dan ook en als je de koeling er dan straks goed op hebt dan moet je het ook omhoog buigen anders zal het de 4 kleinere chips verpulveren.

Dus ik heb 0,5 mm dik materiaal besteld en dan ga ik het even goed doen. Mijn verwachting is dat TSS1 eigenlijk helemaal geen temperatuur verschil mag hebben met de andere 2 sensoren.

Goed gedaan Asus!!! Je probeert massa produktie technieken toe te passen op high end hardware. Prutswerk eerste klasse. Eigenlijk moet je alle laptops terug halen en er een goede koeling op doen.
Bedankt voor de info en links, zeer verhelderend. Misschien een optie om je bevindingen en tweaks op video vast te leggen ?

Wel wrang dat een laptop die geheel ontworpen en gestyled is op een goede koeling, zo door het ijs lijkt te zakken.

Ik hoop dat je regelmatig wat updates over je tweak post.

Succes met je tweak !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem gisteren opgehaald in Eindhoven bij Zercom en net op tijd, want ik zie nu dat hij een stuk duurder is. Vind het gewicht meevallen i.t.t. wat ik hier en daar op internet lees. Ik vind hem wel heel breed, maarja, wat wil je met 17,3". Moet alleen nog wennen aan Windows 7 want ik had voorheen XP met klassiek thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
OK.

Ik ben wel klaar nu.

Bij een kamer temp van 22 graden is max temp bij default Furmark 88 graden. Er zit 6 graden verschil tussen TSS0 en TSS1. Zo gauw TSS0 op 82,5 komt gaat de fan een slag hoger en zakt TSS1 omlaag.

Ik ben wel tevreden zo. De 5870m is zo meer dan 10 graden koeler t.o.v. de standaard koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Ik heb nog Artic silver 5 paste liggen.. zou dat voldoende zijn om de koeling te verbeteren of moet je persé die 0,5 mm spul hebben om ertussen te doen ?

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
Nieuwe thermal pads voor het RAM geheugen maakt niet zoveel verschil. Ook ben ik er inmiddels achter dat het voor iedereen weer anders is want de hoeveelheid ruimte tussen RAM en koelblok is niet gelijk voor iedereen.

Ik zou ander spul kiezen dan dat Arctic Silver aangezien het elektrisch geleidend is. Beetje dure laptop om per ongeluk een kortsluiting te veroorzaken. Ook moet je even kijken of dat uitsteeksel over de weerstand dat ook 4 kleine chips koelt niet in de weg zit want dan kan je die ook nog even wegbuigen / bij vijlen.

Ik vindt het koelblok redelijk slecht. Niet al te precies gemaakt en daardoor per laptop weer anders en die veren onder de schroeven lijken ook niet al te veel weerstand te produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Welke thermal paste heb jij gebruikt ?

Zojuist furmark gedraaid en dat kreng werd gewoon 108 / 109 graden...
Hij heeft zo een uur gedraaid zonder grijs scherm (bsod)

Maar andere keren viel de laptop gewoon uit.. geen idee waar dat onder valt..

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
Arctic MX-2. Maar het maakt niet zoveel uit. Asus heeft die koeler er niet goed opgezet en teveel pasta gebruikt. En die koeler is ook niet optimaal.

Heb je al eens de AMD GPU clock tool gedraaid?

De laatste versie werkt met de 5870m. Wat je moet doen is dan even de temperaturen monitoren voor een periode tijdens zware belasting en dan de verschillen tussen de 3 sensoren bekijken.

TSS1 gaat het om. Als de koeler er goed op zit dan mag tussen TSS1 en 0 maar iets van 6 graden verschil zitten bij een zware test als Furmark. Ik gok dat die van jouw er 15 tot 20 graden naast zit.

Je kunt Asus proberen voor RMA maar je hebt gelezen hier wat voor een idioten dat zijn. Gezien het feit dat ik wel goed ben in computers bewerken heb ik het zelf maar gedaan want Asus is echt incompetent en die RMA lui helemaal.

Je hebt een keuze:
- wachten tot ie dood gaat en dan RMA'en;
- RMA'en en lang wachten op terugkeer in discutabele toestand;
- zelf doen

Ik ga komend weekend een redelijk negatieve review maken en op Tweakers en Hardware.info knallen met resultaten die we de afgelopen maanden hebben geboekt op de forums van www.notebookreview.com. Er is echt veel mis met het ding maar Asus doet alsof zijn neus bloedt.

[ Voor 12% gewijzigd door PulsatingQuasar op 05-08-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rkomduur:
Mag je de linkjes ook even posten wanneer je die reviews geupped hebt.

TIA _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Ja bij mij wijkt het ook enorm af.. verschil tussen de 85 en 108 ofzo... echt trriest voor woorden..

Kan zeggen dat ik ook "redelijk goed met computers ben" :9 dus ben al geneigd om goeie Cool paste te bestellen IC Diamond 7 and deze zelf toe te passen.

Rkomduur hoe heb jij trouwens je keyboard losgekregen.. nog een bepaalde techniek gebruikt ? En heb jij bij het vastmaken weer nieuwe plakband gebruikt ?

Echterrrr mijn scherm vertoond helemaal rechtsonderin een klein hoekje wat kapot is... Net of de bovenste laag van het LCD paneel heeft losgelaten... "een blijvende vingerafdruk" zo zou ik het kunnen omschrijven. Echt minimaal kwa grote.. maar toch.. je betaald niet voor niets grof geld voor zo'n ding.. dan moet hij ook 100% in orde zijn..

Dus als ik in september op vakantie ga bied ik hem een week eerder aan ter RMA en geef ik de 2 punten aan (Scherm + temp). 3 / 4 weken later hoop ik dat hij weer terug is..

Vrees wel voor de staat hoe hij terug gestuurd gaat worden. ben geneigd om allerlijk protectie folie op de bovenkant te plakken voordat hij de doos in gaat O-)

[ Voor 7% gewijzigd door markklok op 06-08-2010 10:15 ]

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markklok schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:19:

Vrees wel voor de staat hoe hij terug gestuurd gaat worden. ben geneigd om allerlijk protectie folie op de bovenkant te plakken voordat hij de doos in gaat O-)
zou ik vooral doen, je zal niet de eerste zijn die zijn notebook terugkrijgt met krassen erop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
De bovenkant los klikken volgens het filmpje is gemakkelijk. Vervolgens heb ik met zoveel mogelijk vingers onder het toetsenbord de zaak langzaam omhoog gewurmd. Ik heb het plakband daarna weggehaald want het is niet nodig.

Zie deze thread:
http://forum.notebookrevi...-we-bothering-asus-2.html

We zijn begonnen Asus op hun facebook lastig te vallen over de G73JH. Anders komen we namelijk nergens. Ook maar even gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Zojuist ook maar een post gedaan op Facebook :) let the flaming begin o/

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
This just in. Er lijkt een BIOS update aan te komen met een video BIOS er bij in. Versie 211 komt nu op enkele forums tevoorschijn te komen. De BIOS schijnt wat aan het ventilator profiel te veranderen en enkele timings aan te passen in de video BIOS.

Dat helpt nog steeds niet mbt verkeerde plaatsing van de koeler. Komende dagen worden interresant mbt de resultaten van deze nieuw BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Als de voltage daarmee iets word verlaagd.. kan ook veel schelen natuurlijk....

We gaan het zien

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de bios update iets van effect?

Ik heb zelf de: TZ002V

Ik geloof niet dat er met die van mij iets mis is.
Heb de laatste versie van furmark gedraaid 35 - 40 min en toen kwam ie niet boven 98 graden.
Wanneer ik er met de hand aan voel dan vind ik dat koeler dan wanneer ik er een spel mee speel.

Heb crysis nog niet gespeeld dus dat lijkt me een leuke test te gaan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
Zo,

http://www.hardware.info/nl-NL/userreview/wmdonWNrnmlj/view/

De eerst review staat er.

En de tweede:

productreview: Asus G73JH-TZ002V review door PulsatingQuasar

[ Voor 43% gewijzigd door PulsatingQuasar op 09-08-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Ziet er netjes uit !

Heb zojuist de IC diamond 7 cool paste besteld (wat lastig toe te passen maar schijnt ernorm te presteren)
Als het binnen is ga ik ook maar eens aan de slag..

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 09:29
Ondertussen moet er ook een nieuwe bios beschikbaar zijn (versie 211) die eventueel problemen zou kunnen oplossen. Aangezien ie net uit is, is het nog te vroeg om over deze nieuwe bios een goed oordeel te vellen ;) Ik heb momenteel alleen nog geen download gevonden voor deze nieuwe bios is te downloaden.

Edit: ik zie trouwens dat versie al eerder is genoemd ;) Sorry :) Btw, ik zou zelf niet gaan pielen met de notebook om die weer goed werkend te krijgen. Zolang je garantie heb zou ik daar gewoon gebruik van maken. Wanneer blijkt dat je zelf hebt lopen 'pielen' is de kan aanwezig dat je garantie is verlopen en dan kun je het wel schudden.

[ Voor 37% gewijzigd door VTec op 10-08-2010 18:42 ]

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Asus is inmiddels ook begonnen om te reageren binnen het forum
http://forum.notebookrevi...tes-asus.html#post6578625

Nu maar hopen dat ze snel met iets concreets komen.

Enige waar ik last van heb is soms enorm hoge temperaturen. Vandaag is het spul (IC cool paste) binnengekomen en vanavond maar eens kijken of ik hem uit elkaar ga halen :)

Alleen dat toetsenbord maakt me een beetje nerveus.. rest is gewoon goed opletten en rustig aan doen.

*edit*
Over de garantie:
Asus geeft aan dat als je geen brokken hebt gemaakt, je nog gewoon garantie hebt nadat je je laptop is gerepaste.

[ Voor 12% gewijzigd door markklok op 12-08-2010 09:26 ]

Legion 7i i9 3080 32gb

• PulsatingQuasar
Dat las ik idd ook maar Asus Duitsland zegt weer van niet. Dus wat is het? Maakt me ook niets uit. Ik kan het toch wel beter dan Asus RMA.

Hopen nu nadat ze er een echte manager erop gezet hebben er een nieuwe video BIOS uit rolt. Heb zelf geen last van een GSOD maar ik wil gewoon een volwassen BIOS dat meerdere klok profielen heeft zodat die chip gaat doen wat ie moet doen.

• markklok

markklok

Als jij je geheugen wil upgraden zal je hem ook helemaal uit elkaar moeten halen.. Op basis daarvan kan een bedrijf echt geen garantie weigeren.. Of ze moeten kunnen bewijzen dat jij de oorzaak bent waardoor de laptop kapot is gegaan...

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Zo vandaag was "operatatie Repaste" en het is goed gelukt mag ik wel zeggen :)

Ben van max 107+ (daarna valt hij uit) naar 86 / 87 stable gegaan :)

idle is hij ongeveer 58 maar kan nog zakken als de IC diamond paste zich eenmaal gesettled heeft..

Loshalen van keyboard was ff tricky maar uit eindelijk goed gelukt.. alleen links boven de ESC knop komt iets omhoog.. rest zit er gewoon strak op (heb alle plakband weggehaald)

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
Zo ongeveer dezelfde temperaturen als mij. Goed gelukt dus.

Inmiddels is ook bekend dat Asus een nieuwe video BIOS in test heeft voor mensen met GSOD problemen op nieuwere drivers.

Daar heb ik geen last van maar hoop op betere energie bespaar instellingen van de 5870m want die zijn nu niet echt aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

nvm

[ Voor 97% gewijzigd door markklok op 25-08-2010 09:02 ]

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devinet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 20:57
Voor degene die een bios update gedaan hebben en waarna hun toetsenbord verlichting het niet meer deed, hier is de fix:

Zie post van Gary Key
http://forum.notebookrevi...-bios-flash-209-a-34.html

Helaas heb ik de mijne 20 dagen geleden al geRMA'd en krijg ik nu een nieuw moederbord wat totaal niet nodig is en waar ze totaal niet mee opschieten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij 'ons' in België komt de nieuwe versie blijkbaar volgende week in de rekken:

http://www.tm-solutions.be/product_info.php?products_id=4932

Enig verschil lijkt me de i7-740qm ipv de 720qm. Iemand een idee of de 'problemen' in de vorige versie opgelost zijn (als die er al waren?) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Even een bericht voor mensen met GSOD issues (dat zijn er veel volgens mij..). Ik heb al problemen sinds het begin dat spellen gewoon na een minuut of 10 vastlopen met een grijs scherm met verticale strepen. Ik heb de bios van mijn G73 nu geupdate naar 211 (laatste versie), maar dat verhielp het probleem nog niet. Ik heb vandaag alles van de videokaart drivers van mijn systeem verwijderd (ook via register en met CCleaner) en toen een schone installatie gedaan van de 10.7 hotfix drivers, dus niet de mobility drivers. Ik heb vanavond getest met furmark en Heaven 2.1 en hij blijft prima stabiel. Hoogste temperatuur die ik heb gezien is 104 C bij furmark en ongeveer 92 C bij games.

Ik heb net een uurtje COD MW2 gedaan met de 10.7 hotfix drivers en hij doet het nu wel prima, dat was eerst niet mogelijk. Dus voordat jullie overwegen om een andere bios op de videokaart te flashen, probeer eerst eens alle ATI drivers te verwijderen en deze te installeren.

http://support.amd.com/us...ATICat107aBetaDriver.aspx

Edit: Toch niet stabiel met deze drivers, probleem zit echt in de bios van de videokaart. Heb vanavond met een usb stick de bios van de Mobility Radeon HD 5870 videokaart uit een Clevo notebook erop gezet en dat werkt goed..

Op eigen risico flashen, dit is een goede handleiding: http://forum.notebookrevi...s-vbios-update-guide.html

[ Voor 17% gewijzigd door frankknopers op 31-08-2010 00:54 ]

Goud is geen geld

• PulsatingQuasar
Het schijnt dat Asus na het vergelijken met de MSI en Clevo BIOS er waarschijnlijk achter is wat er nu anders is. Het is inmiddels bekend dat wat er mis is, een 100% probleem is. Mensen zoals mij die nog geen GSOD hebben gezien hebben een zeer tollerante video kaart gekregen.

Mijn gok is gezien de reacties op notebookreview.com is dat het te maken heeft met het Hynix geheugen dat op mijn videokaart zit. Ik heb nog niemand zien klagen die de GPU opnieuw van koelpasta heeft voorzien en daarbij Hynix video geheugen heeft.

Om kort te sluiten:
- er komt een nieuwe video BIOS aan dat dit maal echt de GSOD fix moet hebben;
- de video BIOS zal waarschijnlijk meer aan downclocken en downvolten gaan doen voor betere energie besparing;
- het systeem BIOS krijgt waarschijnlijk energie opties om zo maximale snelheid van je SSD te krijgen.
- GPU opnieuw voorzien van koelpasta heeft geen garantie gevolgen tenzij je bij die actie dingen vernielt;
- er is een tooltje te downloaden van Asus op notebookreview.com dat je toetsenbord verlichting weer aanzet nadat een BIOS update het heeft vernielt;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
Voor de mensen die last hebben van GSOD hier de oplossing: Nieuwe vBios (GPU 5870 BIOS)
http://forum.notebookrevi...-fix-your-gsod-blues.html

Ik heb nog nooit een GSOD gehad, maar ga toch de bios flashen ivm met powermanagement in idle. Dit blijkt echt voor iedereen te werken!

-Bios versie 2.11
-Ati 10.8 driver
-Nieuwe vBios

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.David op 05-09-2010 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van bovenstaande klachten nog geen last gehad...

Wel heb ik de laaste tijd last van mijn Bleu-ray drive... op momenten dat ik er een DVD indoe dan start hij netjes de autorun... maar na verloop van tijd stopt hij er gewoon mee... dit is meestal nadat hij bevestiging heeft gevraagd voor bijvoorbeeld en install.exe bestand. Tevens hoor je dan ook dat hij niet meer ronddraait... en wil hij niet verder gaan.

Heeft een van jullie misschien een idee, anders wil ik er namelijk mee terug gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister crysis gespeelt, loopt best soepel.
Alles op high, geloof alleen AA uit en vsync aan.

Met de handen op het toetsenbord naar de temp gevoeld en het voelde niet heet aan.

Een GSOD heb ik tot nu toe nog niet gehad, heb singularity, dragonage, tombraider en modernwarfare
ook nog gespeeld. Modernwarfare wilde nog wel eens wat hakkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinterklaas1975
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-08 15:57
Was dus ook 'een van de eersten' die een in Nederland bestelde G73 mocht hebben.... eigenlijk heel tevreden over performance. Echter begon hij steeds trager en trager te worden.... dacht dat 't tijd was voor een nieuwe install... Op een gegeven moment was de laptop me voor... ik zette 'em aan en hop... het scherm was gesplitst in 2-en... links zwart en vage tekst die snel door 't beeld 'scrolde' en rechts het beeld met alle kleuren van de regenboog, maar niet zoals je dat wenst!

Via RMA teruggestuurd... blijkt dat er een nieuw scherm en moederbord (?!!?) nodig was. Deze zijn besteld en zijn vorige week (volgens medewerker van Asus Hotline) aangekomen... krijg ik vandaag een email dat niet de laptop 'binnen de gestelde tijd' kan woren gerepareerd en dat ik in aanmerking kom voor creditatie... ik kan dus 100% terugkrijgen.......

... vind 't een HELE vreemde gang van zaken dat Asus de problemen blijkbaar niet gewoon kan oplossen. Zal denk ik maar de 100% creditatie accepteren en dan op zoek naar nieuwe laptop... maar welke?!?!?!? 8)7 8)7

WP: ME SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + 200l Boilervat | Vloerverwarming (44 m2) + Jaga Strada (73 m2) + Tempo (54 m2) | PV: 2650 Wp | Huis 1932 | 2-1 kap | Zuid-Limburg | Lees veel, snap niet alles 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinterklaas1975 schreef op maandag 20 september 2010 @ 20:44:
Via RMA teruggestuurd... blijkt dat er een nieuw scherm en moederbord (?!!?) nodig was. Deze zijn besteld en zijn vorige week (volgens medewerker van Asus Hotline) aangekomen... krijg ik vandaag een email dat niet de laptop 'binnen de gestelde tijd' kan woren gerepareerd en dat ik in aanmerking kom voor creditatie... ik kan dus 100% terugkrijgen.......
even een kanttekening: volgens mij is asus dat hanteert.
de wet schijft namelijk voor dat een product binnen "redelijke" tijd gerepareerd moet worden, een termijn die bij de meeste fabrikanten of onbekend, of heel lang is.
dit vind ik dan ook niet meer dan netjes.
... vind 't een HELE vreemde gang van zaken dat Asus de problemen blijkbaar niet gewoon kan oplossen. Zal denk ik maar de 100% creditatie accepteren en dan op zoek naar nieuwe laptop... maar welke?!?!?!? 8)7 8)7
wat ik zou doen: geld incasseren, en een nieuwe kopen in de winkel.

als dat niet lukt... geen idee, ik zou blijven wachten totdat een passende vervanger zich aanbied, de HD6xxx serie is al zichtbaar aan de horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Er komt toch een nieuwe versie uit met een betere GPU erin ? Misschien een idee om daarvoor te gaan..

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vermoed dat het nog wel tot januari duurt voordat de nieuwe GPU's te krijgen zijn.
of je moet een nvidia kaart nemen... de GT4xx lijn is zo'n beetje net aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinterklaas1975
Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 21:02:
[...]
even een kanttekening: volgens mij is asus dat hanteert.
de wet schijft namelijk voor dat een product binnen "redelijke" tijd gerepareerd moet worden, een termijn die bij de meeste fabrikanten of onbekend, of heel lang is.
dit vind ik dan ook niet meer dan netjes.

[...]

wat ik zou doen: geld incasseren, en een nieuwe kopen in de winkel.

als dat niet lukt... geen idee, ik zou blijven wachten totdat een passende vervanger zich aanbied, de HD6xxx serie is al zichtbaar aan de horizon.
Heb vanochtend uitleg gekregen hoe procedure is verlopen bij hen. Ze hebben scherm en moederbord vervangen maar 't probleem was blijkbaar niet (100%) verholpen. Ze zouden nog meer onderzoek moeten doen en nieuwe onderdelen moeten bestellen - die valt buiten hun "standaard reparatie tijd" - vandaar het aanbod tot creditatie.

Heb dit aanbod inmiddels geaccepteerd - het is nu nog 100% van mijn geld terug (omdat het probleem binnen 6 maanden is opgedoken). Nu weer effe gaan her-orienteren op de markt... heb toen perse op deze laptop gewacht... maar heb inmiddels geen echt alternatief meer (behalve werk-laptop)... dus wil ook weer niet MAANDEN gaan wachten op een nieuwe....hmmmm.... Maar als ik nu gewoon hetzelfde model weer zou kopen - dan heb ik natuurlijk weer grote kans op het koel-element probleem dat blijkbaar een groot deel van de gebruikers heeft.... Ben er dus nog niet over uit! :-)

WP: ME SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + 200l Boilervat | Vloerverwarming (44 m2) + Jaga Strada (73 m2) + Tempo (54 m2) | PV: 2650 Wp | Huis 1932 | 2-1 kap | Zuid-Limburg | Lees veel, snap niet alles 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjopes123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-09 01:15
Dan zou ik maar voor zo'n XXODD notebook gaan als ik jou was (maar neem aan dat je je geld ook pas over 6 weken gaat krijgen), iets aanders op dit gebied zie ik niet zo snel of een alienware die redelijk duur zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door sjopes123 op 21-09-2010 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
sinterklaas1975 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:11:
[...]

Heb vanochtend uitleg gekregen hoe procedure is verlopen bij hen. Ze hebben scherm en moederbord vervangen maar 't probleem was blijkbaar niet (100%) verholpen. Ze zouden nog meer onderzoek moeten doen en nieuwe onderdelen moeten bestellen - die valt buiten hun "standaard reparatie tijd" - vandaar het aanbod tot creditatie.

Heb dit aanbod inmiddels geaccepteerd - het is nu nog 100% van mijn geld terug (omdat het probleem binnen 6 maanden is opgedoken). Nu weer effe gaan her-orienteren op de markt... heb toen perse op deze laptop gewacht... maar heb inmiddels geen echt alternatief meer (behalve werk-laptop)... dus wil ook weer niet MAANDEN gaan wachten op een nieuwe....hmmmm.... Maar als ik nu gewoon hetzelfde model weer zou kopen - dan heb ik natuurlijk weer grote kans op het koel-element probleem dat blijkbaar een groot deel van de gebruikers heeft.... Ben er dus nog niet over uit! :-)
Je doet hier wel een paar aannames. Zover ik begrepen heb komt het "koel-element probleem" alleen voor als je een paar uur Furmark aanzet. En dan nog is het geen "probleem", maar wordt er 1 element iets warmer dan de andere 3. Daar heb je bij normaal game gebruik echt geen last van. Dus behalve als jouw hobby uren naar Furmark kijken is, zal je dat niet merken.

Daarbij zeg je "een groot deel van de gebruikers", maar de mensen die er geen last van hebben, zullen ook niet op zo'n forum gaan posten. Je kan daarom niet zeggen dat het een groot deel is zonder de bijbehorende getallen ;).

Zelf gebruik ik de laptop al een paar maanden, zonder bios updates of wat voor aanpassingen dan ook, en speel ik er zeer regelmatig zware games op of draai ik er zware VPC's op. Ik heb nog geen probleem gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Ach een kleine repaste job :) en hij is onder zware omstandigheden toch zeker 10 graden koeler :)

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
sinterklaas1975 schreef op maandag 20 september 2010 @ 20:44:
Was dus ook 'een van de eersten' die een in Nederland bestelde G73 mocht hebben.... eigenlijk heel tevreden over performance. Echter begon hij steeds trager en trager te worden.... dacht dat 't tijd was voor een nieuwe install... Op een gegeven moment was de laptop me voor... ik zette 'em aan en hop... het scherm was gesplitst in 2-en... links zwart en vage tekst die snel door 't beeld 'scrolde' en rechts het beeld met alle kleuren van de regenboog, maar niet zoals je dat wenst!

Ik heb het zelfde meegemaakt met de g73jh, ze vertelde tegen mij na een week of 8 dat ze simpelweg geen g73jh notebooks op voorraad hebben liggen omdat het niet echt een gangbaar model is.
Je krijgt een engelstalig creditatie formulier gemailed waar de gemiddelde gebruiker geen touw aan vast kan knopen, nadat je het opstuurd moet je vrolijk nog een paar weken wachten op acceptatie van het formulier en daarna in mijn geval nog 2 weken voordat je je geld terug hebt.
Echt belachelijk inderdaad dat Asus zo met hun klanten omgaat. :(
Ik hoop dat het bij jou wat sneller zal gaan. Succes in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
Skating_vince schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:10:
[...]

Je doet hier wel een paar aannames. Zover ik begrepen heb komt het "koel-element probleem" alleen voor als je een paar uur Furmark aanzet. En dan nog is het geen "probleem", maar wordt er 1 element iets warmer dan de andere 3. Daar heb je bij normaal game gebruik echt geen last van. Dus behalve als jouw hobby uren naar Furmark kijken is, zal je dat niet merken.

Daarbij zeg je "een groot deel van de gebruikers", maar de mensen die er geen last van hebben, zullen ook niet op zo'n forum gaan posten. Je kan daarom niet zeggen dat het een groot deel is zonder de bijbehorende getallen ;).

Zelf gebruik ik de laptop al een paar maanden, zonder bios updates of wat voor aanpassingen dan ook, en speel ik er zeer regelmatig zware games op of draai ik er zware VPC's op. Ik heb nog geen probleem gehad!
Daar klopt niets van.

Gebruikers ervaringen op notebookreview.com hebben laten zien dat er met veel van de G73JH laptops een koelpasta probleem is. Afhankelijk van hoeveel je spellen speelt degradeert het koelpasta tussen 2 tot 4 maand dusdanig dat 1 van de temperatuur sensoren 115 graden bereikt en de laptop een thermal shutdown doet. Dit is tijdens het spelen van spelen!!!

En als je die forums leest komt de een na de ander binnen rollen. Het probleem is groter dan een paar procent en dat is ook al herkend.

Die mensen hebben de GPU van onder de 60 graden idle naar boven de 70 graden idle zien gaan. Furmark toont alleen hoe goed je koeling nog is en of je ooit een probleem gaat krijgen met het spelen van spellen. Metro 2033 is een spel dat behoorlijk in de buurt kan komen van Furmark.

Testen hebben aangetoond dat tijdens een Furmark run van een half uur en het hebben van een goede koelpasta toepassing de temperatuur niet ver boven de 90 graden zou mogen komen. Als je binnen 5 minuten boven de 100 graden komt en dat snel doorstijgt dan kan ik je op een briefje geven dat met nog een paar maanden extra tijd je een probleem gaat krijgen. Testen hebben ook aangetoond dat er tussen de 3 temperatuur sensoren niet meer dan 6 graden verschil hoeft te zitten.

Feiten zijn dat als er 15 graden verschil zit tussen je sensoren dat het koelpasta er niet goed op zit en je koeling ook niet. Dit is teken 1 dat je met slechte koelpasta zit en is de kans op een hitte probleem in de toekomst behoorlijk toegenomen.

Op notebookreview.com rent er een Asus manager rond die de problemen met de G73JH aan het oplossen is en het koelpasta is inderdaad al herkend als een probleem.

Overigens zijn de GSOD problemen voor mensen die daar last van hebben nu opgelost. Er is een nieuwe video BIOS beschikbaar( via notebookreview.com) dat dit probleem oplost. In principe kunnen met de huidge video BIOS alle G73JH een GSOD vertonen alleen is er een groot verschil in tollerantie tussen de kaarten. Ik heb bijvoorbeeld nog geen GSOD gezien en heb dus gewoon een zeer tollerant model.

[ Voor 7% gewijzigd door PulsatingQuasar op 21-09-2010 19:33 ]

• sinterklaas1975
Wat is eigenlijk 't verschil tussen de 'Asus G73JH-TZ216V' (pas sinds September 2010 verkrijgbaar) en de 'Asus G73JH-TZ002V'?

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 12:44

Thermometer

Whoop Whoop!

sinterklaas1975 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 19:07:
Wat is eigenlijk 't verschil tussen de 'Asus G73JH-TZ216V' (pas sinds September 2010 verkrijgbaar) en de 'Asus G73JH-TZ002V'?
Volgens mij is het verschil dat er een nieuwe videokaart in zit. De nVidea 460M in plaats van de HD5870 van ATI.

• sinterklaas1975
Sander1991 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 19:12:
[...]

Volgens mij is het verschil dat er een nieuwe videokaart in zit. De nVidea 460M in plaats van de HD5870 van ATI.
Dat het 'enige'? Geen verbeterde koelpasta of zo? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
Alle G73JH hebben een AMD 5870m als videokaart. Dus in dat model zit geen Nvidia. Het model G73JW heeft een NVidia.

De nieuwe G73JH heeft een Core i7 740QM. Dit is de opvolger dan de 720QM. Het is ook mogelijk dat het nieuwe model met de Seagate Momentus XT hybride schijf is uitgerust.

Of ze inmiddels de koelpaste procedure hebben aangepast weet ik niet. Voor de G73JW is dit wel al gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PulsatingQuasar schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:27:
Alle G73JH hebben een AMD 5870m als videokaart. Dus in dat model zit geen Nvidia. Het model G73JW heeft een NVidia.

De nieuwe G73JH heeft een Core i7 740QM. Dit is de opvolger dan de 720QM. Het is ook mogelijk dat het nieuwe model met de Seagate Momentus XT hybride schijf is uitgerust.

Of ze inmiddels de koelpaste procedure hebben aangepast weet ik niet. Voor de G73JW is dit wel al gebeurd.
Dat maakt het dan wel een interessant model, met de GTX460 ga je er qua prestaties nauwelijks op achteruit (net zo snel als een HD5850).
De Seagate Momentus als hdd zou ook zeer interessant zijn, heb een paar reviews gelezen en hij presteert zeer goed (zeker als je voornamelijk regelmatig dezelfde programma's gebruikt). Maar is dat nog niet bekend, of bedoel je dat ie bij de ene laptop wel ingebouwd is en bij de andere niet?

Volgens mij zijn de eigenaars op notebookreview zeer tevreden met hun model, geen koelingsproblemen meer idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
Ik kan van de G73JH-TZ216V niets vinden over het type schijven. Alleen dat de 740QM er in zit. Ook de JW heeft een 740QM maar daarvan kan ik verder ook niets over de schijven vinden.

Het ligt aan de importeur wat voor scherm, harde schijf en de hoeveelheid geheugen dat er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinterklaas1975
Die JW klinkt ook interessant... denk dat ik effe afwacht totdat zowel de JW als de nieuwe JH-TZ216V beschikbaar komt en dat ik dan vergelijk. Moet toch nog effe wachten voordat ik 't geld van mijn huide JH terugkrjig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@PulsatingQuasar.

Op een productreview (productreview: Asus G73JH-TZ002V review door PulsatingQuasar) heb jij gereageerd dat de "nieuwe" G73JH de problem met de koelpasta opgelost zouden hebben. Zou je kunnen uitleggen wat deze nieuwe verie is? Is dat degene met de 740QM CPU's of zijn dat nu ook de huidige modellen die je in de winkel kan kopen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
Dat heb ik daar niet van de JH gezegd maar van de JW.

Het zal nog wel even duren voordat de JW in Nederland te krijgen is. Van het JH model is totaal onbekend op dit moment of en wanneer de koelpasta wijzigingen doorgang vinden.

• Devinet
Hmm heb net voor de 3e keer mijn JH terug gestuurd en ik krijg nu m'n geld terug. Ben er ook echt klaar mee hij kwam elke keer weer met een nieuw probleem terug! Maar goed ondanks dat was/is het wel een beest van een laptop en daardoor zit ik nu enorm te twijfelen of ik (ondanks de mogelijke problemen) een G73JW ga terug kopen of dat ik ga voor een compleet andere laptop als bijv de sony vaio f serie alleen dan krijg je gewoon veel minder en kost het meer. Maarja ik heb gewoon een beest nodig dat ook after effects en Premiere aan kan! (en waar je natuurlijk goed en degelijk op kan game). Ik heb het idee dat ik gewoon maar 1 keuze heb. de JW.

• Flesdop
  • Laatst online: 21:23
Aangezien ik toch wel serieuze interesse heb in deze laptop weerhoudt het koelingsprobleem me een beetje, ik heb de video gezien hoe je de laptop kan openen om opnieuw pasta te smeren maar dit vind ik nogal lastig om met een nieuwe laptop te doen...
Ik heb begrepen dat er nu ook de versie met de i7-740 CPU is, deze zou op dat punt verbeterd zijn?

Verwijderd

Kunt u mij zeggen of de Asus G73JH-TZ216V standaard een firewire aansluiting heeft of een PCIe express slot om firewire kaart in te pluggen.

Met vriendelijke groeten

Henk

Verwijderd

Ik zit ook ontzettend te wachten op de G73JW. De JH heeft mij iets teveel problemen. Het probleem met de JW is dat ie nergens leverbaar is. heeft iemand een idee wanneer en waar we deze kunnen verwachten?

• Flesdop
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 19:52:
Ik zit ook ontzettend te wachten op de G73JW. De JH heeft mij iets teveel problemen. Het probleem met de JW is dat ie nergens leverbaar is. heeft iemand een idee wanneer en waar we deze kunnen verwachten?
Zoek maar een webshop uit zou ik zeggen:
http://tweakers.net/pricewatch/266943/asus-g73jw-tz031v.html

• sinterklaas1975
Tja... klik maar eens door op de webshops... uiteindelijk zijn 't allen G73JH's....

• frankknopers
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 19:52:
ASUS kennende zullen die modellen ergens in december een keertje ergens te koop zijn :P

De G73JH werd ook al in januari aangekondigd maar was pas vanaf maart - april mondjesmaat verkrijgbaar. Tis in elk geval een hele mooie notebook :)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
Als ik bij de eerste webshop kijk staat er toch duidelijk dat en een Nvidia in zit, of ben ik nu zo scheel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devinet
Ik ga binnenkort naar Amerika en ik zit te denken om de JW daar aan te schaffen.
Ik heb 'm al zien staan voor 1800 dollar (1300 euro) das aanzienlijk minder dan hier in NL.

Maar ik vraag me af het wel verstandig is? heeft iemand hier ervaring mee? gezien mijn JH zo vaak kapot ging, hoop ik ten eerste niet dat de JW ook veel kuren heeft en ten tweede dat de Nederlandse RMA 'm wel accepteert gezien die in Amerika gekocht is.

Zijn er misschien nog bepaalde dingen waar ik rekening mee moet houden of op moet letten? (buiten het invoeren om)

[ Voor 12% gewijzigd door Devinet op 05-10-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Devinet schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 20:44:
Ik ga binnenkort naar Amerika en ik zit te denken om de JW daar aan te schaffen.
Ik heb 'm al zien staan voor 1800 dollar (1300 euro) das aanzienlijk minder dan hier in NL.

Maar ik vraag me af het wel verstandig is? heeft iemand hier ervaring mee? gezien mijn JH zo vaak kapot ging, hoop ik ten eerste niet dat de JW ook veel kuren heeft en ten tweede dat de Nederlandse RMA 'm wel accepteert gezien die in Amerika gekocht is.

Zijn er misschien nog bepaalde dingen waar ik rekening mee moet houden of op moet letten? (buiten het invoeren om)
Asus garantie is overal ter wereld geldig. Ik heb een tijdje in de VS gewerkt en daar kon ik mijn laptop ook repareren. Asus produkten uit de VS hebben ook garantie in NL. Ik en mijn collega's kopen al onze gadgets in de VS en dat heeft nog nooit tot problemen geleid.
Als je de kans hebt moet je het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devinet
Thnx voor je reply Mr David, dan zal ik het zeker doen. Nu nog een goede winkel vinden in NYC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Devinet schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:05:
Thnx voor je reply Mr David, dan zal ik het zeker doen. Nu nog een goede winkel vinden in NYC :)
J&R is een goede winkel en verkoopt veel spulletjes. Ben daar een paar x geweest, ze hebben een online shop en een echte winkel in de buurt van ground zero. Je kan dus gewoon met het vrouwtje door de stad lopen en dan 'toevallig' een grote electronica store tegen komen ;) . Ik zou 'm wel van te voren reserveren, dan weet je zeker dat er 1 op voorraad is als je daar bent. Je hebt namelijk alle tijd nodig om alle mooie dingen te zien/doen in NYC.

Veel plezier daar!

edit:

http://www.jr.com/ De nieuwe versie staat daar in de shop. $1699,- = €1225,- Wat er aan tax bijkomt weet ik niet precies meer, bij sommige online stores in NYC hoef je geen tax te betalen, maar dat weet ik niet zeker meer. Moet je anders maar ff uitzoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door Mr.David op 08-10-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devinet
Thnx man! ik zal zeker je advies opvolgen! Ik heb nog even de tijd, ik ben daar rond oud en nieuw, wie weet is de prijs tegen die tijd zelfs nog lager. Het scheelt sowieso een hele hoop geld met NL. Van te voren even een belletje doen, dan langs de Ugg store voor m'n vriendin en dan 'per ongeluk' langs de J&R winkel lopen, komt helemaal goed haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de JW besteld bij de MM, ja ik weet dat ie daar duurder is enz enz. maar ik doe zo'n aankoop liever niet bij een webwinkel. Nu is het wachten tot ie geleverd is. Heeft iemand al een JW in huis, en zo ja, wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinterklaas1975
frankknopers schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:26:
[...]

ASUS kennende zullen die modellen ergens in december een keertje ergens te koop zijn :P

De G73JH werd ook al in januari aangekondigd maar was pas vanaf maart - april mondjesmaat verkrijgbaar. Tis in elk geval een hele mooie notebook :)
Gisteren bevestiging van 100% creditatie na RMA van JH model - vandaag het JW model besteld. Ben benieuwd of A) ik wat merk van de andere videokaart en B) deze 't langer uithoudt..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinterklaas1975
sinterklaas1975 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:57:
[...]

Gisteren bevestiging van 100% creditatie na RMA van JH model - vandaag het JW model besteld. Ben benieuwd of A) ik wat merk van de andere videokaart en B) deze 't langer uithoudt..... :?
Heb inmiddels de G73W binnen... nu wederom de hele procedure doorlopen van het maken van backup discs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinterklaas1975 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:33:
[...]

Heb inmiddels de G73W binnen... nu wederom de hele procedure doorlopen van het maken van backup discs....
@sinterklaas1975:

Mag ik vragen waar je hem hebt besteld? Ik krijg nergens te zien of en wanneer hij leverbaar is. Ik heb 'm bij de MediaMarkt besteld maar daar is de service zo bot, slecht en traag dat ik er aan denk om alles af te blazen en voor AlienWare m17 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinterklaas1975
Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:05:
[...]

@sinterklaas1975:

Mag ik vragen waar je hem hebt besteld? Ik krijg nergens te zien of en wanneer hij leverbaar is. Ik heb 'm bij de MediaMarkt besteld maar daar is de service zo bot, slecht en traag dat ik er aan denk om alles af te blazen en voor AlienWare m17 te gaan.
Bij 4Launch.... eerste keer dat ik daar ooit iets heb besteld. Heb hen eerst gemeeld of 't inderdaad om het JW model gaat en zij bevestigden dit. Heb maandag avond betaald en gisteren binnengekregen. Ze hadden de laptop op voorraad bij de leverancier. Het gaat ECHT om het JW model kan ik inmiddels bevestigen... zit een NVIDIA kaart in. Mijn eerste ervaring met 4Launch is dus goed... je krijgt de hele tijd emailtjes van status wijzigingen in het aankoop proces, allemaal heel netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed! Bevalt de laptop nu je er even mee hebt kunnen werken? Ik heb nog steeds niks van de MediaMarkt mogen vernemen, ben van de week maar weer eens langsgegaan om verhaal te halen. Ik vraag me af waar ik 100 euro extra voor betaal, het is in ieder geval niet voor de service.

Mocht ik morgen nog niets horen dan ga ik mijn aanbetaling terughalen en een BTO of AlienWare kopen. kost een beetje meer, maar je hebt wel RAID mogelijkheden.

Bedankt Sint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heb mijn Alienware m11x verkocht, en ben een paar dagen de G73JH tegengekomen in Frankfurt. Mooi ding! Met als ik het me goed herinner 6Gb RAM, uiteraard een 5870 en i7 720QM kostte hij 1500. Ze hadden hem ook met 4Gb RAM en een i5 waarvan ik de naam niet meer weet (+)), voor 200 euro minder.

Heel erg mooie dingen. Ziet er erg goed en stevig uit van buiten (wat het probleem bij Alienware is, er zitten designfouten in hun veel van hun laptops waardoor scharnieren nog wel eens willen barsten, schermen eruit ploppen ga zo maar door) maar nu lees ik dat de koeling verschrikkelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinterklaas1975
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 01:18:
Klinkt goed! Bevalt de laptop nu je er even mee hebt kunnen werken? Ik heb nog steeds niks van de MediaMarkt mogen vernemen, ben van de week maar weer eens langsgegaan om verhaal te halen. Ik vraag me af waar ik 100 euro extra voor betaal, het is in ieder geval niet voor de service.

Mocht ik morgen nog niets horen dan ga ik mijn aanbetaling terughalen en een BTO of AlienWare kopen. kost een beetje meer, maar je hebt wel RAID mogelijkheden.

Bedankt Sint!
Tja.. da's een nadeel van MediaMarkt... ze zijn zo groot en dan zit je echt in de papiermolen. Zelfs verkopers geven toe dat je niets 'out of the ordinary' moet bestellen/regelen - maar voor de rest een prima winkel ;-)

De laptop gaat goed! Vind wel het toetsenbord wat losser zitten (vooral SHIFT toets maakt wel zo'n geluidje) dan het vorige model en wat ik cool vond aan de touchpad-knop (gevoelig voor links / rechts) is nu weg.. je hebt gewoon weer 2 knoppen. Ben geen benchmark type die meteen benchmarks gaat draaien - dus ik kan je echt niet het performance verschil tussen de ATI/NVIDIA vertellen. Maar hij loopt lekker stabiel en snel - en dat is wat ik wil! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed om te horen dat hij bevalt. Ik heb zelf vanmiddag contact gehad met de MM en de verkoper liet mij weten dat volgens de salesman van Asus NL, de g73JW pas vanaf 14 november in Nederland leverbaar is. Vind ik raar gezien het feit dat Sinterklaas er al een heeft.

Ik ga in ieder geval niet wachten tot 14 november en heb besloten morgen mijn aanbetaling terug te halen. Op zoek naar een alternatief dan maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In heb nu ongeveer een maandje de G73JH in mijn bezit.

Ik was van plan een review te schrijven maar ik denk dat PulsatingQuasar alles al heeft geschreven over deze laptop. Van alle problemen die kunnen optreden heb ik in ieder geval last van GSOD's en VSOD's. Maw; op diverse momenten wordt mijn beeld grijs of verschijnen er verticale strepen. Dit is nog maar een paar keer gebeurd maar het is vrij storend.

Ik zal vanavond de vBIOS flashen en kijken of dat het probleem oplost. De oplossing van de vBIOS flashen komt overigens van iemand van ASUS zelf dus dat is opzich een gerust stellende gedachte. Mocht je zelf ook naar deze oplossing op zoek zijn; zoek dan even in google op "How to Fix Your GSOD Blues". Het eerste topic van "notebookreview.com" waar je op komt beschrijft hoe je te werk moet gaan.

Ik ben zelf ook erg benieuwd naar overhitting problemen. Ik heb ze zelf nog niet gehad omdat ik alleen strategie spellen speel op mijn laptop en daarbij niet veel zware toepassingen gebruik.

Al om al vind ik het een prachtige laptop om te zien en om mee te werken alleen vallen mij dit soort problemen wel erg tegen. Ik heb in het verleden nooit een laptop gekocht maar ik had altijd desktop pc's die ik zelf in elkaar zette. Ik heb nooit dit soort problemen gehad en ik heb maar 1 keer een BIOS hoeven te flashen omdat hij een nieuwere CPU niet ondersteunde. Ik heb ook express een laptop gekocht zodat ik lekker lui op de bank m'n ding kon gaan doen. En sinds ik werk heb ik geen tijd meer in pielen met mn computer dus ik dacht voor een kant en klare oplossing te gaan. Als ik dan zie dat ik nog allerlei trucjes moet uitvoeren om de laptop goed draaiende te houden van moet ik zeggen dat het me tegen valt.

Los daarvan, en dat klinkt misschien een beetje gek, heb ik geen spijt van de koop. Zoals gezegd; hij ziet er prachtig uit, heeft een mooi beeldscherm om naar te kijken, is lekker snel en de extra rugzak en muis zijn ook meer dan welkom.

[EDIT]
vBIOS geflashed zonder problemen. Nu nog een stress test uitvoeren om te kijken of ik geen V/G-SODS krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik persoonlijk vind de laptop qua degelijkheid wat kitscherig overkomen.
Vooral wanneer je met een vinger onder het toetsenbord tikt (rustig), dan hoor je van alles trillen.
Zo'n zelfde moment heb ik wanneer ik het dvd station open maak, dit maakt ook een hele goedkope indruk.

Ben wel blij dat ik nog geen last gehad heb van GOSD, warmte probs. etc.

Verwijderd

Ik krijg nu geen V/G-SODS meer. Echter heb ik sinds een update van mijn geluidsdrivers geen geluid meer via de HDMI kabel. Alleen nu kan ik me niet meer herinneren of het geluid via HDMI wel werkte voor ik deze update had uitgevoerd.

Kan iemand me helpen met die probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:10:
Ik krijg nu geen V/G-SODS meer. Echter heb ik sinds een update van mijn geluidsdrivers geen geluid meer via de HDMI kabel. Alleen nu kan ik me niet meer herinneren of het geluid via HDMI wel werkte voor ik deze update had uitgevoerd.

Kan iemand me helpen met die probleem?
Ja je krijgt geluid door de HDMI kabel, sterker nog DTS-HD etc. wordt ondersteund door deze laptop. Voor mij is dit 1 van de hoofd redenen waarom ik deze laptop gekocht heb.

Hier kan je de HDMI audio driver vinden en de Realtek audio driver.
http://218.210.127.131/do...ownTypeID=3&GetDown=false

Je kan het controleren door je HDMI kabel inpluggen, versterker aan en dan pas je laptop aan. Je kan ook je laptop aansluiten terwijl alles al aanstaat, maar dan moet ik soms mijn HDMI audio device uit en weer opnieuw inschakelen om alle codecs te kunnen supporten.

Ga nu met je muis naar je 'speaker icoon' rechts onderin in je taakbalk -> rechter muisknop -> afspeelapparaten -> realtek HDMI output als standaard instellen en klaar. Je kan daar nog checken of alle codecs worden ondersteund.

Laat ff weten of het gelukt is. ;)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mensen,

Ik heb in september een G73JH gekocht, en ben hem nu ongeveer 5 weken kwijt.
Hij is terug naar Asus wegens herhaaldelijk en zeer sporadisch uitvallen.

Ze dachten eerst aan 2 kapotte harde schijven. (WTF? allebei na 4 weken kapot dacht ik?)
Maar goed, dat repareren ze wel. Niet zo'n probleem dacht ik, die schijven zijn volop leverbaar.
Maar later werd ik weer gebeld, ze hadden toch een ander probleem gevonden;
Het moederbord was kapot.

Oke, kan gebeuren dacht ik. Vond het al vreemd dat beide schijven zo snel kapot waren.
na 2 weken weer te wachten kreeg ik vandaag een telefoontje met de informatie dat ze er 2x over een nieuw moederbord in hebben gezet, maar deze allebei kapot bleken, en ze nu aan het wachten zijn op een nieuwe.

Ik heb dat ding aan het begin van het schooljaar aangeschaft voor mijn studie, want ik heb hem heel hard nodig voor het afstuderen dit jaar. Ik gebruik hem veel voor zware 3D modelleringsprogramma's.

Mijn vraag is nu: Kan ik mijn geld terug vragen aan Asus en snel een andere notebook aanschaffen? Want ik zit nu al 5 weken zonder fatsoenlijke laptop, en zo loop ik gewoon keihard studievertraging op! En aangezien ik geen geld heb om nu zonder teruggaaf een nieuwe te kopen..

Help mij! Ik kan bij Asus wel roepen dat ik mijn geld terug wil, maar ik moet eerst weten of dat uberhaupt wel mogelijk is.

Alvast bedankt,

groet Thom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet ze in gebrekke stellen, stel een redelijke termijn (zeg, nog 3 weken, dan zit je aan de 2 maanden) waarin ze de tijd hebben het product te fixen, lukt dat niet, dan heb je recht op:
een vervangend product
geld terug

hun melden met een aangetekende brief of faxen

wel raar dat het zo lang duurt, mijn ervaring met asus is dat de garantie altijd snel geregeld word, dat het nu liek lukt duld erop dat ze echt problemen hebben met de leverbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je Advies!
Is er ergens te vinden waar dit te onderbouwen is?
BW of iets dergelijks? Of misschien in de algemene voorwaarden van Asus? (welke ik overigens nergens kan vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.consuwijzer.nl...tevredenheid_over_aankoop

en dan vooral:
Wanneer kan ik een koopovereenkomst ontbinden?

* Als u de verkoper de tijd hebt gegeven om het product te repareren, of een nieuw product te geven. En het probleem is nog niet opgelost.
* Als de verkoper het product niet kan of wil repareren binnen een bepaalde tijd. Of als hij geen nieuw product wil of kan geven binnen een bepaalde tijd.
* Als u het product een paar keer hebt laten repareren, en het werkt nog steeds niet goed.
* Als het product een grote fout heeft en de verkoper lost het probleem niet op.
dikgedrukte is zeker van toepassing

de standaardprocedure is dat je de verkopende partij (de webshop waar je hem hebt gekocht) in gebrekke stelt door een redelijke termijn te stellen, zoals 2 weken, vervolgens kan je de overeenkomst ontbinden, ik denk dat dat in jouw geval het meest interessant is.

trouwens, hoe lang heb je hem gebruikt, minder dan 7 werkdagen? in dat geval kan je je -volgens mij- beroepen op de wet kopen op afstand, dat scheelt een boel gezeik.

ik raad aan om even een topic te openen in SF, daar zit wat meer deskundigheid.
/me studeert geen rechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Viel de laptop onder het spelen van games en/of 3d aps uit of ook onder het 'gewone' 2d werk.

Die van mij viel na verloop van tijd uit doordat de koelpasta van de GPU was uitgehard. Laptop opgestuurd omdat ik zelf geen repaste mocht doen. Krijg ik 'm terug hebben ze een nieuwe GPU en een nieuw koel element geplaatst... Een nieuw druppeltje koelpasta had het probleem ook opgelost (was mijn verzoek naar Asus), maar ze weten blijkbaar niet van dit algemeen bekend probleem af. Beetje geld verspilling, maar de temps zijn weer helemaal toppie.
Ik verdenk jou laptop dat hij het zelfde probleem heeft... de GPU komt boven de 110/115 graden en sluit de PC af ter beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke jongens bedankt!

IK heb vanavond een afspraak bij de shop waar ik hem gekocht heb, ga mijn geld terug vragen.
Hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.David schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:40:
Viel de laptop onder het spelen van games en/of 3d aps uit of ook onder het 'gewone' 2d werk.
Hij viel heel random uit. Zonder (voor mij) duidelijke reden. soms na 10 minuten alleen emailen, en soms na een halve dag 3D modelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVliegNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-07 19:03
Hallo,

Hoe zijn de ervaringen met de Asus G73JW?

Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:09

Comgenie

Soms heb je dat

SuperVliegNL schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:11:
Hallo,

Hoe zijn de ervaringen met de Asus G73JW?

Dankje!
Hoi!

Ik heb de Asus G73JW sinds vandaag binnen en hem al sinds hij hier staat flink getest op performance. Ik ben er heel erg tevreden over :). Ondanks wat de webshops zeggen komt deze overigs ook met een rugtas en muis.

De temperaturen zijn duidelijk een stuk beter geworden. Zelfs na 3x de 3dmark06 te hebben gedaan achter elkaar merk ik niks van hitte. Ook een uurtje WoW (met alles op maximaal) heeft hier geen verschil in gebracht :). Natuurlijk kan ik er nog niet zoveel over vertellen (ik heb hem pas net), maar als ik iets tegen kom zal ik het hier wel vermelden.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar weken, BSOD wanneer ik mijn notebook (G73JH) wil opstarten... namelijk ik druk op opstarten, waarna de lampjes gaan branden links bovenin, maar buiten dat blijft het scherm zwart... Om weer goed op te kunnen starten houd ik de aan/uitknop 10sec in, om hem vervolgens 10 seconden later weer op te starten. Als hij dan eenmaal verder gaat komt hij steeds in het systeem herstel van windows 7. en dit is zo eens in de 2-3 dagen...

Ik vroeg me af waar dit aan zou kunnen liggen... en of dit kan reparen door middel van een reinstall?

alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de mogelijkheden:

RAM naar de maan
hdd stuk
windows gaar.

ik gok op het laatste :) makkelijk te testen met een linux live cd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 17:58:
de mogelijkheden:

RAM naar de maan
hdd stuk
windows gaar.

ik gok op het laatste :) makkelijk te testen met een linux live cd
mmh ik zit zelf ook aan het laatste te denken aangezien, ik daarna gewoon kan werken zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J rock
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 15:20
momenteel overweeg ik of ik al of niet een asus g73jw zou aankopen.
nu kom ik op het web weer een nieuwere versie tegen namelijk de Asus g73jw3d
deze is voorzien van een 120hz no glare scherm voor 3d weergave
ook standaard voorzien van blu-ray en hybride hd's.
YouTube: Asus G73JW-3DE vs G73JW-A1 quick screen comparison g73jw vs g73jw3d

maar helaas is de g73jw3d nergens terug te vinden in de pricewatch :s

wat vinden jullie mede tweakers ervan? lang wachten op de release van deze notebook lijkt mij een beetje te gek met de sandybridge cpu's die om de hoek staan te wachten.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste