Legion 7i i9 3080 32gb
Goud is geen geld
Gebruik alleen een Logitech unifying adapter voor mijn muis dus dat is geen probleem.Skating_vince schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 07:47:
[...]
Hmmm, dat wordt zowiezo lastig als je meer dan twee USB apparaten wilt gebruiken. Je kan er twee aan de linkerkant van de notebook inpluggen, maar wil je er meer gebruiken dan zitten die aan de rechterkant waar jij dan precies je muismat zal willen leggen.
Volgens mij worden alleen sommige Amerikaanse modellen van de g73jh ( de A1 en A2 ) met de platte uitvoering van de adapter geleverd.
Wel vreemd.
Verwijderd
Zelf heb ik direct na installatie, Catalyst 10.4 driver geinstalleerd zodat ik de laad tijden zou kunnen verkorten van BFBC2, merk niet echt een verschil. BFBC2 speel ik zelf 1920x1080 met alles op high maar zonder al te veel AA en AF in directX 11. Ben erg tevreden over de capaciteiten die deze laptop aankan omtrent de moderne games.frankknopers schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:39:
Ik heb direct de Catalyst 10.4a drivers erop gezet na een clean install en totnogtoe geen problemen in games. Wel al 2 of 3x een soort GSOD vastloper gehad waarbij het geluid wel doorgaat en het systeem nog gewoon blijft draaien. Wel jammer, maar ik heb het er wel voor over als early adopter, de HD5870 Mobility doet het echt heel erg goed in moderne games. BF BC2 draait goed genoeg in DX11 modus met medium en MW2 kan ik helemaal voluit met AA spelen. Beide op 1920x1080 uiteraard. Ook is de ASUS G73 lekker stil en hij blijft ook prima koel. De CPU is hier nooit warmer dan 66C en de GPU gaat richting de 80 tot maximaal 90C en dat is dus ook prima binnen spec.
Wat betreft crashes/ screens heb zelf 2x BSOD, naar verwachting, gehad dit was tijdens het opstart proces vanuit het overgaan van inlogscherm naar je bureaublad. Na het verdwijnen van het Inlogscherm ik na 3 minuten nog steeds een zwart scherm heb, verwacht ik dat dit ligt aan de driver en hoop ik, nu ik op tweakers zie dat 10.5 uit is dit verholpen zal zijn.
Ik zou indd een platte plug eeen heel stuk prettiger vinden hij zit namelijk ontzettend in de weg met mijn exteren muis en boxen tijdens het gamen, wat soms zorgt voor een extra death per ronde.markklok schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 07:45:
Ikzelf heb een lange plug... Een platte zou idd een stuk fijner zijn
i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd
Verder ben ik redelijk verliefd op deze laptop. Heeft me een behoorlijke tijd geduurd eigenlijk om hem te vinden. Zat zelfs al een alienware in elkaar te kloten en een Dell XPS 16 maar deze is sexy kwa specs en sexy kwa uiterlijk voor veel minder geld.
Verwijderd
Ik heb 2 issues met dit apparaat:
1. Je moet bij de Realtek HD audio driver 'alle geluidseffecten' uitschakelen anders loopt ie vast (met een luid brom geluid) bij gebruik van bijv. audio in een remote desktop of een spel.
2. CPU throtteling blijft aan als de batterij onder 30% komt (alleen op te lossen door reboot)
Punt 1 is op te lossen door het vinkje aan te vinken (in afwachting van een driver update).
Punt 2 is voor mij geen probleem omdat ie bijna altijd aan de prik hangt.
Ik heb deze nu 2 maanden en al die tijd zonder problemen (geen vastlopers of BSOD of GSOD).
Als ik het vergelijk met m'n vorige laptop die nogal eens problemen had met Wifi/bluetooth, slaap of sluimerstand of die opeens een tijdelijk (5 a 10 minuten) niet vooruit te branden is is deze laptop fantastisch.
Ik gebruik deze vooral voor programming, videobewerking, leechen en entertainment en dat al draait als een zonnetje en de laptop blijft koel en stil onder alle omstandigheden.
Ik ben erg onder de indruk van het scherm (als ik op een andere monitor of laptop werk moet ik eerst even wennen)
Wat mij betreft de beste laptop die ik ooit gehad heb.
- CPU throtteling problemen als je de laptop weer aansluit bij een accu percentage lager dan 30% zijn verholpen;
- crash door Fn + Esc in te drukken verholpen;
- latency problemen met snel typen zijn verholpen;
Heb intussen geflashed( vanaf een USB stick in de BIOS zelf) en alles ging goed.
Nu is er nog 1 belangrijke issue die Asus moet verhelpen. Het geheugen van de 5870 wordt nooit omlaaggeklokt waardoor de accu korter mee gaat dan nodig en de temperatuur tijdens idle hoger is dan nodig waardoor ook het ventilator profiel zo is dat er altijd meer geluid is dan nodig.
Inmiddels hebben zowel MSI als Alienware voor de 5870 een aangepaste video BIOS en zoals gewoonlijk blijft Asus in gebreke.
Verwijderd
Dit klinkt als muziek in de oren, aangezien ik me begon te ergeren aan het latency probleem van het snel typen, buiten dat. Heb je deze BIOS update gevonden op de site van ASUS zelf? of met welke software heb je dit precies gedaan? zelf niet enorm veel ervaring met programmatuur van pc'srkomduur schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:56:
Er is nu een BIOS update voor de laptop beschikbaar dat enkele belangrijke problemen oplost waar alle G73JH gebruikers last van hebben.
- CPU throtteling problemen als je de laptop weer aansluit bij een accu percentage lager dan 30% zijn verholpen;
- crash door Fn + Esc in te drukken verholpen;
- latency problemen met snel typen zijn verholpen;
Verwijderd
1. Unpack the G73JhAS209.zip file and copy the "G73JHAS.209" file to the root of a USB thumb drive.
2. Shutdown the G73JH.
3. Place the USB thumb drive into the USB port.
4. Press the Power button.
5. Start tapping F2 key until you enter the BIOS.
6. Select "Advance" tab in BIOS.
7. Select "Start Easy Flash" and by default "FS0" (USB thumb drive) will be highlighted.
8. Press right cursor once and (if needed) scroll down to "G73JHAS.209" file.
9. Press ENTER.
Wait for Erase, Install and Verify. When the update finishes the laptop will shut down and your done.
Werkt perfect op deze manier.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 15:07 ]
Super. Kan ik goed gebruiken wanneer ik de mijne binnenkrijg. Hoop deze week nog. Net een exemplaar besteld bij cd-rom land and voor 1750. Dus de eerste stappen zijn de bios updated en zorgen dat ik catalyst 10.5 draaiVerwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:05:
Van de officiele Asus Website: http://go.notebookreview....os-209-now-available.html
1. Unpack the G73JhAS209.zip file and copy the "G73JHAS.209" file to the root of a USB thumb drive.
2. Shutdown the G73JH.
7. Select "Start Easy Flash" and by default "FS0" (USB thumb drive) will be highlighted.
9. Press ENTER.
Wait for Erase, Install and Verify. When the update finishes the laptop will shut down and your done.
Heb hem ook besteld, bij 4Launch.Lukin schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 20:51:
[...]
Super. Kan ik goed gebruiken wanneer ik de mijne binnenkrijg. Hoop deze week nog. Net een exemplaar besteld bij cd-rom land and voor 1750. Dus de eerste stappen zijn de bios updated en zorgen dat ik catalyst 10.5 draai
Ga hem meteen updaten als ik hem krijg.
Verwijderd
Bedankt voor je berschrijving!Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:05:
Van de officiele Asus Website: http://go.notebookreview....os-209-now-available.html
2. Shutdown the G73JH.
9. Press ENTER.
Heb het ondertussen zelf ook uitgeprobeerd via de windows flash,
- Unpack the G73JhAS209.zip file and copy the "G73JHAS.209" file to the root of a USB thumb drive.
- Startup windows flash.
- Browse de bios file van de plaats waar je hem hebt uitgepakt.
- Laat het programmatje zijn werk doen
- Auto reboot
en voila het werkt, echt er staan overal chinese tekens maar je ziet de buttons oplichten welke je moet klikken. Dus absoluut niet gebruiks vriendelijk
Tevens nog geen beruchte GSOD tegen gekomen tijdens het gamen. Echter tot nu toe nog maar een 30 minuten gegamed. We zullen het zien
[ Voor 19% gewijzigd door Lukin op 04-06-2010 19:44 ]
Verwijderd
Daar ben ik spijtig genoeg achter gekomen doordat hij uit het niets, in idle nog wel, opeens GSODde...
Het rotste van alles was nog dat hij na de GSOD niet meer boote!
Mijn G73JH is binnen de 12 uur van bezit naar de RMA gegaan. En ik zit nu nog steeds(!!!) te wachten op een vervanging.
De levering van deze laptop is echt door en door rot slecht in Europa denk ik zo.
Meteen die nieuwste bios geflashed om wat kinder ziektes weg te werken.
Een GSOD ben ik nog niet tegen gekomen maar wel een hoge piep als windows is geladen, deze piep komt uit de videokaart.
Is er iemand die dit ook heeft ?
Verwijderd
Toen ik hem binnenkreeg heb ik hem meteen geformatteerd en er opnieuw Windows op gezet (met deze guide ging dat erg makkelijk) Daarna drivers geïnstalleerd en de nieuwe bios erop gezet (allemaal zonder problemen).
Tot nu toe heb ik er alles op gedaan eigenlijk, van tekstverwerken, tot battlefield bad company 2, split/second, msn, media center, etc.
Pluspunten die mij opvielen (alleen die mij opvielen, pluspunten als performance was al duidelijk voordat ik hem kocht, en dingen als gewicht zijn voor mij minder belangrjik dus geen minpunt)
-Prachtig scherm
-Goed geluid voor een laptop (subwoofertje erin doet goed zijn werk om toch bass te laten horen)
-Heel fijn keyboard (ik kom van een niet-chiclet keyboard af, en het is een verademing)
-Laptop blijft erg koel bij het keyboard en palmrests zodat het tijdens hard gamen niet te warm wordt
-Erg solide, nog geen ge-'squeek' gehad en rubber finish is aangenaam comfortabel
-Tas die je erbij krijgt vind ik erg fijn, ik had nog geen goede laptoptas, en deze is erg goed
-Muis die je erbij krijgt is erg precies en comfortabel
Nadelen die mij opvielen:
-Plug van adapater zit aan de rechterkant en steekt iets van 3cm uit, dit zorgt ervoor dat de draad van de externe muis over de draad van de adapter zit, meer wrijving-> minder precisie.
-Knop van touchpad is te lastig in te drukken (niet een erg nadeel omdat ik bijna altijd de externe muis gebruik, maar als ik dat even niet doe is dat wel erg irritant)
-Ik gebruikte bij mijn vorige laptop met touch de volume knoppen, hier moet je fn+f11 of f12 gebruiken, dit is niet met 1 hand in te drukken, ze hadden het beter op een van de eerste f-knoppen kunnen zetten, het is meer een gewenning minpunt, maar toch.
-Niet echt een minpunt aan de laptop zelf, maar ik heb iets raars met opstarten. Ik heb een custom background (gewoon een png) en die wordt elke keer bij het opstarten gereset naar een standaard windows 7 background. Ik weet niet of iemand anders dit ook gehad heeft?
All-in-all dus een erg goede laptop, waar ik met gamen en mijn studie (ik gebruik veel de Unreal Development Kit) ook wat aan heb.
Heb jij ook last van die irritante piep die uit de videokaart komt ?Sander1991 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 17:42:
Ok ik heb de laptop nu een week, en hij bevalt me zeer goed!
Toen ik hem binnenkreeg heb ik hem meteen geformatteerd en er opnieuw Windows op gezet (met deze guide ging dat erg makkelijk) Daarna drivers geïnstalleerd en de nieuwe bios erop gezet (allemaal zonder problemen).
Tot nu toe heb ik er alles op gedaan eigenlijk, van tekstverwerken, tot battlefield bad company 2, split/second, msn, media center, etc.
Pluspunten die mij opvielen (alleen die mij opvielen, pluspunten als performance was al duidelijk voordat ik hem kocht, en dingen als gewicht zijn voor mij minder belangrjik dus geen minpunt)
-Prachtig scherm
-Goed geluid voor een laptop (subwoofertje erin doet goed zijn werk om toch bass te laten horen)
-Heel fijn keyboard (ik kom van een niet-chiclet keyboard af, en het is een verademing)
-Laptop blijft erg koel bij het keyboard en palmrests zodat het tijdens hard gamen niet te warm wordt
-Erg solide, nog geen ge-'squeek' gehad en rubber finish is aangenaam comfortabel
-Tas die je erbij krijgt vind ik erg fijn, ik had nog geen goede laptoptas, en deze is erg goed
-Muis die je erbij krijgt is erg precies en comfortabel
Nadelen die mij opvielen:
-Plug van adapater zit aan de rechterkant en steekt iets van 3cm uit, dit zorgt ervoor dat de draad van de externe muis over de draad van de adapter zit, meer wrijving-> minder precisie.
-Knop van touchpad is te lastig in te drukken (niet een erg nadeel omdat ik bijna altijd de externe muis gebruik, maar als ik dat even niet doe is dat wel erg irritant)
-Ik gebruikte bij mijn vorige laptop met touch de volume knoppen, hier moet je fn+f11 of f12 gebruiken, dit is niet met 1 hand in te drukken, ze hadden het beter op een van de eerste f-knoppen kunnen zetten, het is meer een gewenning minpunt, maar toch.
-Niet echt een minpunt aan de laptop zelf, maar ik heb iets raars met opstarten. Ik heb een custom background (gewoon een png) en die wordt elke keer bij het opstarten gereset naar een standaard windows 7 background. Ik weet niet of iemand anders dit ook gehad heeft?
All-in-all dus een erg goede laptop, waar ik met gamen en mijn studie (ik gebruik veel de Unreal Development Kit) ook wat aan heb.
Verwijderd
Je hebt dit al een paar keer aangegeven, maar echter heb ik zelf ook eens goed zitten luisteren naar een piep, deze heb ik zelf niet kunnen vinden.taz3d_nl schreef op maandag 07 juni 2010 @ 09:30:
Heb jij ook last van die irritante piep die uit de videokaart komt ?
Als ik dan naar mijn oude pc kijken dan hoor ik een piep zogauw de video kaart iets moet gaan doen... Misschien toch maar ff een belletje richting de servicedesk ?
Legion 7i i9 3080 32gb
Daar begint het wel op te lijken inderdaad.markklok schreef op maandag 07 juni 2010 @ 16:24:
Ikzelf kan ook niet zeggen dat ik die piep ooit gehoord heb.
Als ik dan naar mijn oude pc kijken dan hoor ik een piep zogauw de video kaart iets moet gaan doen... Misschien toch maar ff een belletje richting de servicedesk ?
Ben er wel achter gekomen dat als ik een benchmark draai of wat aan het gamen ben de piep weg is.
Alleen in idle modus dat irritante geluid dus.
Heb ook de Furmark benchmark een keer geprobeerd om de gpu eens flink te stressen en bij de 86 graden begon mijn scherm te knipperen en de windows pijl te artifacten.
Bij andere benchmarks zoals 3dmark vantage en S.T.A.L.K.E.R Call of Pripyat was dit echter niet het geval.
[ Voor 3% gewijzigd door taz3d_nl op 07-06-2010 21:32 ]
Legion 7i i9 3080 32gb
ben zelf wel een beetje bang voor de mogelijke errors, het is toch 1700 euro wat je uitgeeft en als het dan niet werkt...
nee, bedoel niet de 6GB, maar meer de fouten met deze laptop. Bios die de boel verneukt enzo.
Heeft iemand enig hoe lang die reparaties duren ?
Hij is opgestuurd naar Dynafix in Nuth ( Limburg )
Verwijderd
Er is altijd de kans dat het niet lukt en dan zit je met een dode laptop die je moet RMA-en (je bent het dan minimaal een maand kwijt).
Het issue dat ik heb (CPU throtteling als de batterij onder de 35% komt) is simpel op te lossen door even een herstart te doen, dat is voor mij geen probleem aangezien ik niet vaak battery-only werk.
Ik hoorde dat als je Fn+Escape deed, je laptop vastliep, nou doe ik dat zowieso nooit dus dat had voor mij geen verschil. Wat ik wel had is dat ik wel eens zat te gamen op de batterij (als ik even geen stroom in de buurt had) en merkte een HUGE fps drop als de batterij onder de 30% kwam. Dit was gefixed in de nieuwe bios, dus daarom heb ik de update gebruikt.Raxious schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 23:07:
is zo'n bios update eigenlijk een echte must?? de ene zegt van niet en de ander zegt van wel. Lees voornamelijk de woorden ""if it aint broken, dont fix it"
Een maand ?Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 11:05:
Als jij geen voor jouw onacceptabele issues hebt die zo'n bios update zou kunnen oplossen DON'T DO IT!
Er is altijd de kans dat het niet lukt en dan zit je met een dode laptop die je moet RMA-en (je bent het dan minimaal een maand kwijt).
Het issue dat ik heb (CPU throtteling als de batterij onder de 35% komt) is simpel op te lossen door even een herstart te doen, dat is voor mij geen probleem aangezien ik niet vaak battery-only werk.
Legion 7i i9 3080 32gb
Verwijderd
Zelf heb ik de bios update gedaan omdat ik me begon te ergeren aan het feit dat je keyboardlag hebt. Buiten dat zal ik eerlijk zeggen geen enkel probleem sinds meer te ondervinden. In het begin had ik een paar keer een BSOD met opstarten maar was simpel te verhelpen met slaapstand en weer activeren.Raxious schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 23:07:
is zo'n bios update eigenlijk een echte must?? de ene zegt van niet en de ander zegt van wel. Lees voornamelijk de woorden ""if it aint broken, dont fix it"
Wat je natuurlijk niet moet vergeten is dat de mensen met fouten hier meer berichten zullen neerzetten, dan de mensen met een prima functionerende notebookRaxious schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 20:44:
ik zit er zelf sterk aan te denken om deze laptop te gaan halen, alleen nu zie ik hem staan met 6GB geheugen
ben zelf wel een beetje bang voor de mogelijke errors, het is toch 1700 euro wat je uitgeeft en als het dan niet werkt...
De 6GB versie heeft ook een andere videokaart/CPU toch?
Verwijderd
Bios kun je updaten, alleen pas op met de videokaart drivers
Verwijderd
Heb hem precies na 1 mnd terug gekregen.taz3d_nl schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:39:
Mijn G73JH is na een paar dagen al opgestuurd voor reparatie, waarschijnlijk toch de videokaart defect.![]()
Heeft iemand enig hoe lang die reparaties duren ?
Hij is opgestuurd naar Dynafix in Nuth ( Limburg )
Nog is mijn laptop niet in orde frontbezel staat nog steeds open.
Plus krassen erop helemaal onder de stof en lcd scherm vol met vettige vlekken.
Hij ging er heen voor frontbezel onderhand is mijn lcd vervangen en daarna mijn moederboard gewoon verschrikkelijk je koopt iets nieuws maar wordt meteen uitelkaar gehaalt.
Heb hem 1 dag mogen hebben nieuw nu moet hij weer terug.
Gaan ze hem weer uit elkaar slopen.
Ze gooien je laptop ook gewoon in een doos met lader er boven op zonder bescherming.
Heb gevraagt voor een andere of me geld terug maar dat doen ze niet.
NOOIT MEER ASUS.
Asus is normaal een goed merk. Maar helaas is de reperatiedienst van hun zwaar onder de maat. Dat betreft ben ik blij dat ik een dell heb en dat de monteur aan huis komt.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:40:
[...]
Heb hem precies na 1 mnd terug gekregen.
Hij ging er heen voor frontbezel onderhand is mijn lcd vervangen en daarna mijn moederboard gewoon verschrikkelijk je koopt iets nieuws maar wordt meteen uitelkaar gehaalt.
Ze gooien je laptop ook gewoon in een doos met lader er boven op zonder bescherming.
NOOIT MEER ASUS.![]()
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Dus hij is opgestuurd voor het lcd scherm en ze hebben ook het moederbord vervangen ? LOLVerwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:40:
[...]
Heb hem precies na 1 mnd terug gekregen.
NOOIT MEER ASUS.![]()
Ik heb vandaag contact opgenomen met Asus in Emmen omdat ik na het opsturen van mijn notebook niets meer gehoord heb.
Ik had geen track&trace nummer dus kon niet zien of het pakketje aangekomen was bij Dynafix.

De medewerker van Asus had me een paar minuten in de wacht stand gezet waarop ik het bericht kreeg dat ook mijn moederbord defect is.
Ik heb echt mijn huiswerk gedaan voor dat ik hem opstuurde en het was toch echt de videokaart en niet het mobo.
Hij vertelde ook dat ze bij Dynafix geen moederborden op voorraad hadden en ook niet kon zien in zijn database of het op voorraad was bij Asus in Emmen want als er zat een of andere bug in de database ????!!??
Emmen dacht ik ?
Dus je moet bellen naar Emmen voor een rma, dan gaat het naar Nuth in Limburg en de spareparts moeten weer uit Emmen komen.
Erg vaag allemaal......
Ik hoop dat mijn g73 als nieuw terug komt net zoals ik hem opgestuurd heb want dat ga ik echt niet pikken
Verwijderd
Ik pik het ook niet ze willen de laptop nu weer ophalen om met twee teams het te gaan maken.
Belachelijk je koop iets nieuws maar is niet goed alles is stuk je betaalt maar heb niks.
Wil eigenlijk gewoon me geld terug.
Dus heb klachtenbrief naar Asus en Redcoon gestuurt waar ik hem heb gekocht.
LOL kreeg net mail van asus klanttevredenheidsonderzoek.
Het doel van het Asus Service Team is het geven van de beste Wereldwijde service aan onze klanten.
Zak me broek van af hoor!!

Dank je voor de link, toch een stuk makkelijker dan elke keer naar Asus bellen.Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:10:
Als je je status wil bekijken van je laptop kan dat hier http://eu.eservice.asus.com/pf/Login1.jsp wel met RMA nummer.
Ik pik het ook niet ze willen de laptop nu weer ophalen om met twee teams het te gaan maken.
Belachelijk je koop iets nieuws maar is niet goed alles is stuk je betaalt maar heb niks.
Wil eigenlijk gewoon me geld terug.
Dus heb klachtenbrief naar Asus en Redcoon gestuurt waar ik hem heb gekocht.
LOL kreeg net mail van asus klanttevredenheidsonderzoek.
Het doel van het Asus Service Team is het geven van de beste Wereldwijde service aan onze klanten.
Zak me broek van af hoor!!![]()
![]()
![]()
Ben echt benieuwd hoe lang het gaat duren tot mijn notebook weer retour gestuurd gaat worden, een maand zoals bij jou is echt absurd.
Ik blijf mijn status van de reparatie hier op het forum posten in ieder geval.
Geldt de garantie ook voor Asus Europa? Die standaard twee jaar?
Ja, de garantie van Asus geld wereldwijd.propheseus schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 19:02:
Ik heb nu toch een Amerikaanse leverancier gevonden. www.xoticpc.com Lijkt een goede leverancier te zijn en scheelt aanzienlijk in de kosten, zelfs met shipping van 219 dollar. Maakt een totaal met shipping van 1800+ dollar. Hopelijk krijgt die dollar nog een knal. Minpuntje zal wel worden als er iets mis is met het systeem, opsturen enzo.
Geldt de garantie ook voor Asus Europa? Die standaard twee jaar?
Verwijderd
12% douane rechten is €174 en omzet belasting is 19% €310.
Over het bedrag van €1452 bij elkaar totaal prijs €1936
Ehm, als ik hem legaal uit Amerika haal via een webshop kan de douane er volgens mij alleen maar naar kijken en kwijlen van "wat is dat een mooie laptop" en verder niets. Ik betaal al 220 dollar (inbegrepen in prijs) voor het verschepen.Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:11:
Als je gepakt word door douane gaat het je €484 kosten.
12% douane rechten is €174 en omzet belasting is 19% €310.
Over het bedrag van €1452 bij elkaar totaal prijs €1936
Verwijderd
bestellen in dollar lijkt misschien leuk, maar rendabel is het allerminst.
Verwijderd
Vegeet dat maar komt ook nog eens inklarings kosten bij rond de 20 euro.propheseus schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 18:52:
[...]
Ehm, als ik hem legaal uit Amerika haal via een webshop kan de douane er volgens mij alleen maar naar kijken en kwijlen van "wat is dat een mooie laptop" en verder niets. Ik betaal al 220 dollar (inbegrepen in prijs) voor het verschepen.
O ja www.Redcoon.nl is een kut onlinewinkel zeer slechte service.
Zijn wel goedkoop maar je kan beter iets meer betalen voor goede service heb ik te laat begrepen.
Verwijderd
[ervaringen] ASUS G73?
Verwijderd
Goed idee.Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 12:13:
Kunnen we de topic naam niet veranderen zoals de andere topics aangezien we hier toch over de ervaringen spreken.
[ervaringen] ASUS G73?
Weet iemand wat dat fn knopje crt/lcd inhoud krijg je een wat matte kleur als je dit knopje in drukt of andere resolutie.
Bij mij kwam alleen de letters lcd inbeeld geen crt is dit correct.

Verwijderd
ik zal dat thuis wel eens checkenVerwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:10:
Weet iemand wat dat fn knopje crt/lcd inhoud krijg je een wat matte kleur als je dit knopje in drukt of andere resolutie.
Bij mij kwam alleen de letters lcd inbeeld geen crt is dit correct.
Er is een ding wel wat me ondertussen echt begint te ergeren aan deze notebook die over het algemeen mij erg veel plezier bied. Namelijk dat het typen niet gaat zoals je dat zou verwachten of mag verwachten van een toetsenbord. Ikzelf ben iemand die graag snel typt zodat het een en ander wat sneller af is. Maar dankzij dit toetsenbord gaat dat toch niet, ik heb wel de nieuwe BIOS gedownload en installed dat scheelt iets of wat maar nog niet bevredigend.
Ik heb 6 weken met de pre-installed software gewerkt en daarna de boel geformatteerd. Inmiddels zijn Win7 ultimate, office 2010, Adobe Master CS5 en nog veel meer programma's er op geinstalleerd.
De games die ik nu speel zijn:
-Dirt 2
-PKR
-GTA IV EFLC
-Crysis
-Assassins Creed II
-StreetFighter IV
-Need for Speed Shift
-FSX
-BF Bad Company 2
-COD Modern Warefare 1&2
-Splinter Cell conviction
Vorige week heb ik een bios update gedaan vanwege de throttle issue, tevens gebruik ik Ati 10.5 drivers (ik geloof dat 10.6 inmiddels al weer uit is)
Ik heb nog nooit een B/G/P of enige andere Screen Of Death gehad, de laptop is zelfs nog nooit vastgelopen. De laptop blijft altijd cool en lijkt het nooit zwaar te hebben. Er worden complete BluRay's gerepareerd en uitgepakt terwijl ik Bad Company 2 aan het spelen ben en ik heb het niet eens door!
Het enige wat me wat moeite kostte was om Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio over de HDMI te krijgen, maar dat is inmiddels ook gelukt! Heerlijk gewoon, HD film downloaden en kijken op je thuis bios doormiddel van 1 kabeltje zonder wat in te leveren op geluidskwaliteit.
Kortom het is gewoon een super laptop! Het lijkt nu een beetje of er veel problemen zijn, maar dat komt vooral omdat de mensen die geen problemen hebben hier niet meer reageren. Bij deze dan...
P.s. De garantie van Asus is super, mijn vorige laptop was 3 maanden uit de garantie toen hij kapot ging, maar ze hebben uit coulance de helft van mijn geld terug gegeven! De laptop was toen dus 2 jaar en 3 maanden oud!
Ik sluit me hier volledig bij aan!Mr.David schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:45:
......
Kortom het is gewoon een super laptop! Het lijkt nu een beetje of er veel problemen zijn, maar dat komt vooral omdat de mensen die geen problemen hebben hier niet meer reageren. Bij deze dan...
......
Idem dito
[ Voor 22% gewijzigd door Lukin op 23-06-2010 12:34 ]
Kreeg van ze te horen dat de nieuwe videokaart ( die erin zat was doa ) nog uit Taiwan moet komen.
Echt belachelijk vindt ik dit.
Je verwacht toch dat ze dit soort onderdelen gewoon op voorraad hebben
Volgende week maandag moet ik weer terug bellen van de Asus medewerker om te kijken of de videokaart binnen is.
Super rma service Asus. dank je.

[ Voor 3% gewijzigd door taz3d_nl op 23-06-2010 15:26 ]
Hier kan Asus echter niets aan doen, de 5800 serie van Ati is gewoon slecht leverbaar. Ze kunnen ook nog niet aan de vraag van deze laptop voldoen. Ik weet dat dit frustrerend is, ik heb ook ruim 3 maanden moeten wachten voordat mijn laptop eindelijk geleverd werd.taz3d_nl schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:25:
Heb zojuist nog een keer gebeld met de Asus rma afdeling omdat mijn g73jh nu al 2 weken weg is en nog steeds op de melding waiting for parts staat.
Kreeg van ze te horen dat de nieuwe videokaart ( die erin zat was doa ) nog uit Taiwan moet komen.![]()
Echt belachelijk vindt ik dit.
Je verwacht toch dat ze dit soort onderdelen gewoon op voorraad hebben![]()
Volgende week maandag moet ik weer terug bellen van de Asus medewerker om te kijken of de videokaart binnen is.
Super rma service Asus. dank je.

Verwijderd
Redcoon mag ik het altijd nog zelf uitzoeken en had ik maar beter de voorwaarden moeten lezen op hun website.
Maaaaar van Asus mag ik hem omruilen voor een nieuwe of geld terug.
Ik kies geld terug ondanks dat er mensen zijn die deze laptop super vinden ben ik er klaar mee.
Geluk met jullie laptop.
Mazzels
Ze zijn nu aan het onderzoeken waarom sommige mensen na het flashen van de BIOS geen toetsenbord lampjes meer hebben, waarom zoveel BIOS updates misgaan en ze onderzoeken alle mogelijke oorzaken van de GSOD en de oplossingen die daar op het forum al gepost zijn.
Ook gaan ze kijken naar een nieuwe vBIOS om een betere battery mode te krijgen want de Asus laptop kan met een betere instellingen voor Office en battery mode zo tot aan 3 uur op de accu werken.
Verwijderd
Hoe hebben anderen de schone installatie gedaan?
Hoop het niet nodig te hebben maar bedankt voor de info in ieder geval.Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:10:
Heb dan eindelijk bericht terug ontvangen van Redcoon en Asus van mijn klachtenbrief.
Redcoon mag ik het altijd nog zelf uitzoeken en had ik maar beter de voorwaarden moeten lezen op hun website.
Ik kies geld terug ondanks dat er mensen zijn die deze laptop super vinden ben ik er klaar mee.
Geluk met jullie laptop.
Mazzels
Mijn reparatie staat nu op Repairing btw. Misschien heb ik hem toch volgende terug.
Zal tijd worden ook
[ Voor 8% gewijzigd door taz3d_nl op 25-06-2010 15:16 ]
Een 64-bit Engelse Home Premium DVD is nodig. Dan moet het volgens de mensen die het gedaan hebben gewoon werken.
Ik heb overigens gewoon alle shit gedeinstalleerd en met Ghost2k3 een image getrokken.
Ik heb PRECIES hetzelfde gehad! Wat bij mij werkte, is het een aantal keer invullen, dan vertrouwd windows het niet meer en vraagt je om een bepaald nummer te bellen (gratis) en er een superlange code in te vullen. Dit heb ik gedaan, het gesprek duurde ongeveer een half uur (geautomatiseerd) maar het werkte en nu is mijn windows geactiveerd.Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:42:
Ik lees dat mensen een schone instalatie hebben uitgevoerd. Zelf heb ik een legale versie van Windows 7 Home Premium liggen, maar als ik de productcode van mijn Asus G73JH invoer (van de onderkant), dan krijg ik de melding dat de productcode niet correct is. Ik kan uiteraard de productcode van de Windows doos invoeren, maar die Windows versie wilde ik eigenlijk met mijn oude systeem mee verkopen.
Hoe hebben anderen de schone installatie gedaan?
Succes!
Je kan 'm ook installeren zonder productkey (dus bij de installatie helemaal leeg laten), en dan activeren als je in windows zit. Als het goed is werkt het dan wel, want de productcode moet via deze methode gewoon activerenSander1991 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 13:52:
[...]
Ik heb PRECIES hetzelfde gehad! Wat bij mij werkte, is het een aantal keer invullen, dan vertrouwd windows het niet meer en vraagt je om een bepaald nummer te bellen (gratis) en er een superlange code in te vullen. Dit heb ik gedaan, het gesprek duurde ongeveer een half uur (geautomatiseerd) maar het werkte en nu is mijn windows geactiveerd.
Succes!
Verwijderd
Kun je misschien posten om welk topic/thread het hier gaat RKomduur? Alvast bedankt.rkomduur schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:19:
Op het notebookreview forum is nu een persoon van Asus langs geweest met betrekking tot problemen na BIOS 209 en niet BIOS gerelateerde problemen.
Ze zijn nu aan het onderzoeken waarom sommige mensen na het flashen van de BIOS geen toetsenbord lampjes meer hebben, waarom zoveel BIOS updates misgaan en ze onderzoeken alle mogelijke oorzaken van de GSOD en de oplossingen die daar op het forum al gepost zijn.
Ook gaan ze kijken naar een nieuwe vBIOS om een betere battery mode te krijgen want de Asus laptop kan met een betere instellingen voor Office en battery mode zo tot aan 3 uur op de accu werken.
http://forum.notebookrevi...-209-a-6.html#post6370706
Hier meldt ie onderzoek naar de GSOD.
http://forum.notebookrevi...es-g73-2.html#post6370644
Er is ook een gerucht dat men een aangepaste EAX driver aan het testen is omdat die ook veel problemen levert. Vooral als Steam is geinstalleerd.
[ Voor 44% gewijzigd door PulsatingQuasar op 29-06-2010 18:38 ]
Zoals een paar posts hierboven stondt mijn rma status op repairing afgelopen vrijdag. Eindelijk dacht ik volgende week mijn gerepareerde g73jh na bijna 3 weken weer terug.
Maar helaas, gisteren nog een keer gekeken op de RMA status pagina van Asus en tot mijn grote verbazing stondt hij weer op waiting for spare parts.

Dat was voor mij de druppel......
Vandaag dus weer een telefoontje gepleegd met RMA afdeling en wat ik daar te horen kreeg slaat echt alles !
De vriendelijke medewerker wist me te vertellen wat ze allemaal met het notebook hadden uitgespookt.
1. moederbord vervangen ( moederbord ??? )
2. videokaart vervangen ( klopt, was de oorzaak van het defect ! )
3. tft panel vervangen ( dat werkte bij mij prima ! )
4. speakers vervangen ( kwam een piep uit zeiden ze was een bekend probleem, het was weer niet op voorraad in Nederland dus weer import uit Taiwan of waar het ook vandaan moet komen. + 1 week )
Dit moet echt niet gekker worden, ik stuur mijn notebook op voor een defecte videokaart en volgens asus is heel het ding compleet gaar.

Ik heb tegen die mederwerker gezegt dat er ook een mede tweaker op dit forum zijn notebook beschadigd terug kreeg inclusief reparaties uitvoeren die niet door de klant zijn gemeld en dat ik mijn notebook zeker niet in de status terug wil ontvangen.
Dat was maar sporadisch dat dat gebeurd wist hij me te melden. yeah sure.
Ik zei tegen hem dat het notebook maar moest vervangen worden voor een nieuw exemplaar maar hij zei tegen me dat het probleem daarmee niet was opgelost. hahahahaha, waarom niet dan ?
Alle g73jh modellen hebben te kampen met een defect in de speakers zei hij, dus iedereen was volgens hem de lul.
Ik wens iedereen die een defect heeft aan een van de bovenstaande onderdelen veel succes, Asus is in ieder geval niet voor bereid op dat soort defecten.
Ik hou jullie op de hoogte.
Dat is het nadeel als je maar weinig salaris wilt betalen aan technisch personeel want dan weet je dat mensen die er goed mee bezig zijn op jacht gaan naar beter betaalde banen. Dat er dan ook nog geen onderdelen zijn voor reparatie is belachelijk maar dat een apparaat in slechtere staat terug komt dan hij opgestuurd is wat mij betreft reden tot ontslag van de persoon in kwestie en zijn meerderen.
Jammer dat die Alienwares zo duur zijn en Dell sinds de XPS M1710 niet een fatsoenlijk ontworpen gamer laptop meer heeft gemaakt. Voordeel van Dell is dat ze langskomen en kun je dus mooi meekijken en Dell stuurt je gewoon onderdelen als je aangeeft dat je zelf wel weet hoe je moet repareren.
Maar dat terzijde
Ik denk dat Asus iets te overhaast de G73 de deur heeft uitgedaan en daarna te weinig aandacht heeft besteed aan het bug fixen van de laptop. Het is in principe te idioot voor woorden dat het zo lang heeft geduurd voordat een Asus man op het forum langskwam om grote problemen te onderzoeken. Gezien het feit dat de G73 al een poos bestaat en gezien de nog steeds grote problemen is het aantal updates maar laag.
Hi,Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:10:
Heb dan eindelijk bericht terug ontvangen van Redcoon en Asus van mijn klachtenbrief.
Geluk met jullie laptop.
Mazzels
Wil je mij even een DM of een PM sturen?
Thanks!
Verwijderd
cheers
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2010 15:52 ]
Morgen is het weer een week geleden, dus weer tijd voor een belletje.Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:34:
Thazip heb het geprobeert dm maar lukt niet pm ook niet.
Tas3d_nl klacht brief sturen zo snel mogelijk.
cheers
Als ze weer met een smoes komen dan ga ik een klachtenbrief schrijven.
Bij mij is rechtsonder het LCD scherm defect... lijkt net of het LCD display zelf omhoog krult (beetje grijs uitgeslagen)
Dus in prencipe een kwestie van alleen het lcd paneel vervangen..
Van tervoren gaat deze jongen een paar foto's maken in welke staat hij is opgestuurd.
Legion 7i i9 3080 32gb
Verwijderd
Hee jij hebt een avatar van REDCOON.ThAZiP schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 20:47:
[...]
Hi,
Wil je mij even een DM of een PM sturen?
Thanks!
Waarom wil je dat ik je PM.
Sorry nogmaals ik koop niks meer bij www.redcoon.nl

Kreeg van de Asus medewerker te horen dat de speakers die vervangen gaan worden morgen binnen komen.
Anderhalve week dus voor een setje speakers die dus ook niet in Nederland op voorraad zijn.

Ze hebben dus zelf ook geen idee wanneer onderdelen geleverd kunnen worden.
Deze keer zei hij dat ik hem uiterlijk begin volgende week terug zal hebben.
5 weken om een notebook te repareren, jippie !!

Ik baal er echt van! Zo'n gloednieuwe dure laptop mag gewoon niet kapot gaan binnen 4 weken!!! Ik heb asus gebeld en het enige dat zij konden zeggen was, "stuur 'm maar op" dus dat ga ik dan maar doen!
als ik dat zo lees, precies wel nogal wat fouten bij deze laptops, of vergis ik mij en is het overgrote deel van de eigenaars wel tevreden?
Laptop bevalt verder super goed. Heerlijk stil, zeer snelle CPU en GPU en ook een prettig toetsenbord en scherm.
[ Voor 15% gewijzigd door frankknopers op 10-07-2010 14:23 ]
Goud is geen geld
1e indruk, fijne laptop, lekker snel, eigenlijk wel OK toetsenbord (met licht), schijven wel ok, stil systeem maar die WiFi-chip is wel diepe droevenis. Die Atheros AR9285 is wel erg budget (of zoals Atheros zelf zegt Low-entry) Connecten doet die al niet sneller dan 150mbit/s, wat volgens Atheros ook z'n max is... Eigenlijk had ik wel iets van Intel in deze laptop verwacht. Misschien kan ik mijn Intel 5200 WiFi ombouwen uit mijn Dell. Ik hoop maar dat de chip niet geïntegreerd is.
Goud is geen geld
Hopelijk krijg ik geen last van problemen. Tot nu toe ben ik erg tevreden!
Vandaag weer gebeld naar de Asus RMA afdeling, mij was immers beloofd dat het speaker setje dat als laatst nog vernieuwd moest worden vorige week donderdag zou binnen komen en vervolgens het notebook met spoed gerepareerd en opgestuurd zou worden.
In die praatjes geloof ik nu al lang niet meer en wat ik verwacht had is ook uitgekomen.
De RMA afdeling vertelde me dat de speakers inderdaad vorige week donderdag binnen waren maar dat er aan de reparatie nog niet begonnen was.

Heb hem verteld dat mijn geduld nu echt op was na bijna 5 weken en ik kreeg weer het standaard verhaaltje natuurlijk ( ja dat snap ik meneer het is niet echt normaal nee )
Hij heeft vervolgens een spoed mailtje gestuurd naar Dynafix en dat had wonderen gedaan, de RMA status staat nu op final testing
Nu maar hopen dat mijn notebook na bijna 5 weken rond gezworven te hebben bij Dynafix nog in de zelfde status terug komt zoals ik hem heb opgestuurd.
ik hou jullie op de hoogte.
De RMA status stondt vanmorgen na een check op de Asus website weer op repairing
Deze keer heb ik niet gebeld met de Asus RMA afdeling maar Dynafix zelf, een duur 0900 nummer maar dat maakt me niets meer uit ik wil mijn eigendom terug en snel !!
Na een traject aan keuze mogelijkheden waarmee Dynafix het nodige aan je verdient kreeg ik een mevrouw aan de lijn, aan haar natuurlijk de vraag : waarom staat mijn notebook status nu weer op repairing ???
Kreeg van haar te horen wat er allemaal aan vervangen was en dat nu ook het keyboard defect is

Ja wat is er nog niet defect geweest aan mijn aankoop van 1800 euro zei ik ?
Heb meer het idee dat mijn notebook gebruikt wordt als spareparts apparaat voor de rest van de g73jh rma's.
Ik ben morgen toch in de buurt van het Limburgse plaatsje Nuth en heb dus aan de medewerker van Dynafix gevraagd of ik mijn notebook af kan halen.
Dat was mogelijk maar ze kon me niet garanderen of de mederwerkers van Dynafix een keyboard konden monteren in een dag tijd.
Ik werk zelf bij een computerbedrijf en geloof me binnen een kwartier heb ik een keyboard vervangen al is het een of ander B merk waar je heel de behuizing moet verwijderen.

Ik hoop dat ze morgen bellen, kan dan tenminste een persoonlijke inspectie doen over wat ze allemaal uitgevreten hebben aan mijn dure aankoop.
Nogmaals, ik hou jullie op de hoogte.....
ALSSSS ik de mijne ga opsturen (zal ooit een keer moeten gebeuren)
Dan beschrijf ik goed wat wel en niet werkt met een foto erbij hoe hij is afgeleverd..
Gaat mij echt niet gebeuren dat hij in een slechtere staat word teruggestuurd dan ik hem opstuur
Legion 7i i9 3080 32gb
Ik werdt zoals afgesproken gebeld door de mevrouw van Dynafix en die had geen goed nieuws voor me.
Kon het notebook niet ophalen vandaag maar het keyboard was wel op voorraad zei ze. ( vaag verhaal )
Jammer zei ik maar dan zie ik het notebook morgen ofzo wel verschijnen.
Toen ik terug op mijn werk was heb ik meteen de rma status bekeken en die stondt tot mijn grote verbazing weer op Waiting for Parts.

Tijd voor weer een belletje met de Asus RMA afdeling dus !
De Asus medewerker had me te melden dat het keyboard inderdaad niet op voorraad was en dat dit dus ook besteld moest worden, volgende week maar weer terug bellen zei hij.
JA ECHT NIET DUS !!!!!!!!!!!!
Alles tussen Asus en Dynafix loopt dus door elkaar, beloftes worden niet na gekomen en je wordt simpelweg gewoon voorgelogen.
Heb tegen hem gezegd dat het echt asociaal is dat een reparatie zou lang moet duren en dat ze 2 opties hebben: notebook compleet vervangen of mijn geld terug.
Ik ga echt niet met een duur notebook stunten die al meerdere keren gesloopt is voor wat voor reden dan ook.
Ik kreeg nog een slimme opmerking van hem, meneer geld crediteren kunnen we alleen na 1 maand terwijl ik aan het begin van het gesprek toch echt gezegd had dat ik mijn notebook al 4 1/2 week kwijt ben.

Ben nu eindelijk zover dat Asus mij een mailtje gaat sturen ( als dat ook maar geen maand gaat duren ) dat ik of een nieuw notebook krijg of dat het geld dus gecrediteerd wordt.
Ik ben benieuwd, heb nog geen mail dus morgen hang ik weer aan de telefoon !
Wordt vervolgd.
Als je de juiste garantie kiest bij Dell heb je geen last van dit soort geklooi maar dan moet je wel enkele honderden euro's extra betalen op een laptop die dan ook al 1000 euro duurder is dan de Asus.
Als ze nu niet snel reageren kan je altijd eens je rechtbijstand verzekering er achter aan sturen.
Maar als ik het zo bekijk is het niet eens Nederlands probleem. Asus heeft zich vergalopeerd met dit apparaat. Er zijn nog steeds enkele problemen die ik inmiddels al opgelost had verwacht maar de downloads site van dit apparaat blijft ook akelig rustig.
Ook al m'n games via Steam werken perfect.
Vervelend dat de service van Asus te wensen overlaat, maar tot nu toe ben ik alleen maar erg blij met de notebook!
Hoi taz3d_nl,
Wat een ellende.
Ik heb zelf ook deze laptop en tot nu toe ben ik zeer tevreden, maar ik hou me hart vast als er iets kapot gaat.
Eigenlijk hoef jij niet met Asus en co. in gesprek, maar met de winkel waar je de laptop gekocht hebt (was toch 4Launch??).
Die moet reparatie aanbieden binnen een redelijke termijn.
Is ie dan niet naar wens gemaakt en/of duurt het te lang dan kan je de koopovereenkomst (met de winkel dus) opzeggen.
Eerst dus een aangetekende brief sturen met een termijn waarbinnen je de laptop gemaakt terug wilt hebben.
Doen ze dat niet, dan kan je de koopovereenkomst ontbinden en moeten ze je het aankoopbedrag teruggeven.
Kijk anders eens op Google bij Koopovereenkomst ontbinden (consumentenrecht)
Sterkte!
[ Voor 3% gewijzigd door Wizzke op 15-07-2010 19:19 ]
Vandaag weer gebeld want het mailtje heb ik niet gekregen.
Na een paar minuten in de wacht te hebben gestaan bij de Asus mederwerken kreeg ik deze keer de melding dat hij met zijn collega die ik de dag ervoor had gesproken zou vragen over een directe swap / of creditering.
Deze was nu telefonisch in gesprek. ( dat is vaag ze kennen me blijkbaar al hahaha )
Hij kon me niet terug bellen want het was ontzettend druk bij de RMA afdeling ( ja dat snap ik met zo'n service ! ) , dus hij zou me vandaag nog terug mailen over hoe en wat.
Weer geen mail gehad vandaag !
Morgen weer bellen......
Dit begint een soap te worden.
[ Voor 7% gewijzigd door taz3d_nl op 15-07-2010 19:30 ]
Achteraf had ik dat inderdaad beter kunnen doen, maar ik zit nu al in het RMA traject.Wizzke schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:13:
[...]
Hoi taz3d_nl,
Wat een ellende.
Ik heb zelf ook deze laptop en tot nu toe ben ik zeer tevreden, maar ik hou me hart vast als er iets kapot gaat.
Eigenlijk hoef jij niet met Asus en co. in gesprek, maar met de winkel waar je de laptop gekocht hebt (was toch 4Launch??).
Die moet reparatie aanbieden binnen een redelijke termijn.
Is ie dan niet naar wens gemaakt en/of duurt het te lang dan kan je de koopovereenkomst (met de winkel dus) opzeggen.
Eerst dus een aangetekende brief sturen met een termijn waarbinnen je de laptop gemaakt terug wilt hebben.
Doen ze dat niet, dan kan je de koopovereenkomst ontbinden en moeten ze je het aankoopbedrag teruggeven.
Kijk anders eens op Google bij Koopovereenkomst ontbinden (consumentenrecht)
Sterkte!
Als het me zo niet lukt kan ik misschien nog contact opnemen met 4Launch misschien kunnen zei nog iets voor me betekenen.
Heb vandaag het "verlossende" mailtje gehad.
Geachte heer/mevrouw,
U zou nog een email van ons krijgen i.v.m. bovenstaande Asus repair. Wij zullen deze notebook z.s.m. op SWAP/CB zetten zodat u hiervoor een alternatief van ons krijgt aangeboden.
Mocht u hierover nog vragen hebben dan hoor ik dat graag.
Met vriendelijke groeten,
Hier stond een naam
Asus Holland B.V.
Ik heb natuurlijk meteen een mailtje terug gestuurd wat ze met zsm bedoelen, welk bedrijf het gaat versturen en of ik een tracktrace nummer krijg.
Heb vandaag geen bericht meer terug gekregen.
Ben benieuwd of ze een compleet nieuw notebook in originele doos sturen met alle bijbehorende toebehoren.
Als het maar geen refurbished exemplaar is want daar ga ik zeker niet mee akkoord.
Wordt vervolgd....
[ Voor 2% gewijzigd door DaMarcus op 20-07-2010 13:53 ]
Verwijderd
Ik ben zoek naar een nieuwe laptop en overweeg de G73Jh aan te schaffen. Ik snap alleen niet hoe het zit met de verschillende versies van de G73. Ik heb al een aantal reviews en topics gelezen, maar ik kan bijna nergens iets vinden over de G73 met bijv. de i7 820QM processor. Volgens de site van Asus is die er wel mee te krijgen. In de meeste reviews hebben ze het over de 720QM. Ik had op een ander forum gelezen dat als je de 820QM wilde, je die door een computerbedrijf moest laten inbouwen. Klopt dat, of zijn ze ook af-fabriek met die processor te krijgen?
Hetzelfde geldt eigenlijk voor het geheugen, want ze zijn met 6 of 8 gb geheugen verkrijgbaar.
In Nederland is er volgens mij maar 1 type te koop, degene met een i7 720qm met 8gb, 2x 500gb 7200rpm en full hd scherm.Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 23:55:
Hallo,
Ik ben zoek naar een nieuwe laptop en overweeg de G73Jh aan te schaffen. Ik snap alleen niet hoe het zit met de verschillende versies van de G73. Ik heb al een aantal reviews en topics gelezen, maar ik kan bijna nergens iets vinden over de G73 met bijv. de i7 820QM processor. Volgens de site van Asus is die er wel mee te krijgen. In de meeste reviews hebben ze het over de 720QM. Ik had op een ander forum gelezen dat als je de 820QM wilde, je die door een computerbedrijf moest laten inbouwen. Klopt dat, of zijn ze ook af-fabriek met die processor te krijgen?
Hetzelfde geldt eigenlijk voor het geheugen, want ze zijn met 6 of 8 gb geheugen verkrijgbaar.
In Duitsland heb je de i5 520 maar dan heb je een type met een qwerz keyboard dus dat schiet niet echt op.
Niet zo'n issue als je kan blindtypentaz3d_nl schreef op zondag 18 juli 2010 @ 12:24:
In Duitsland heb je de i5 520 maar dan heb je een type met een qwerz keyboard dus dat schiet niet echt op.
taz3d_nl kan jij ons je RMA ticket nr geven of andere storings nr. Mocht iemand ooit iets opsturen richting de servicecentre.. Dan kunnen we ze er aan herinneren dat het niet op die manier moet...
[ Voor 50% gewijzigd door markklok op 19-07-2010 08:12 ]
Legion 7i i9 3080 32gb
Het wordt nog langer wachten, heb vandaag mail van Asus gekregen dat ik eerst nog een mailtje moet krijgen waarin ik kan aangeven of ik akkoord ga met het voorstel wat ze geven.
Uiteraard heb ik meteen een reply gegeven op dat mailtje en daarna weer gebeld met de Asus RMA afdeling en de hele situatie weer uitgelegd.
Wat ik toen te horen kreeg was echt extreem....
Ik moest er wel rekening mee houden dat er op dit moment minder mensen werken ivm met de vakanties en dat 1 persoon nog +_ 120 rma's moest af handelen.

Mijn antwoord daarop was natuurlijk dat mijn RMA als spoed behandeld moet worden en ik dus niet na bijna 5 weken wachten achter in de rij ga aansluiten.
Degene die ik aan de lijn had sputterde wat tegen maar zou een mailtje sturen naar zijn collega dat mijn RMA toch wel een prio heeft. ( ja dat snap ik !!
Een paar uur later kreeg ik van de Asus RMA afdeling weer een mailtje dat ik uiterlijk morgen dat zogenaamde akkoord mailtje ga krijgen.
Ik ben benieuwd wat daar in staat.
wordt vervolgd.....
Geachte heer/mevrouw,
RMA Nummer: NLB30xxxxx
Serie Nummer: A5N0xxxxxxxx
Helaas moeten wij u mededelen dat uw notebook niet binnen de gestelde tijd gerepareerd kan worden.
Aangezien wij momenteel geen alternatieve notebook kunnen aanbieden krijgt u van ons de keuze om te kiezen voor een creditatie (buyback regeling).
Het bedrag wat u terug kan krijgen ligt aan de leeftijd van uw notebook.
Leeftijd tegenover creditatiepercentage:
0-6 maand oud: 100%
6-12 maand oud: 80%
12-24 maand oud: 60%
24-36 maand oud: 50% (alleen bij apparaten met 3 jaar garantie mogelijk)
**Een kopie van de factuur is vereist indien u voor creditatie kiest**
Mocht u akkoord gaan met deze optie dan krijgt u verdere instructies via email. U dient tevens rekening te houden met de verwerkingstijd van minimaal 4 weken.
Let op, uw reparatie is stop gezet en we wachten op uw antwoord. Graag horen wij binnen 1 week met welke van de bovenstaande opties u akkoord gaat.
Mocht u vragen hebben, dan kunt u deze mailen.
Met de vriendelijke groeten,
knip
Echt belachelijk ze kunnen hem niet leveren terwijl de webshops genoeg voorraden hebben.
Ik stuur vanavond wel een mailtje met een kopie van de factuur en dus gewoon geld terug !
minimaal 4 weken wachten op je geld, het moet niet gekker worden !

Wil niets meer te maken hebben met dat belachelijk bedrijf.
Succes met jullie Asus aankopen.
[ Voor 0% gewijzigd door DaMarcus op 20-07-2010 14:04 ]
Bij 4LaunchVerwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:04:
taz3d_nl, waar had je die Asus gekocht?
Hier kon Asus niets aan doen zei hij, dat wordt gewoon nog een maand wachten dus.
Heb hem verteld dat alles wat ik met Asus heb meegemaakt hier op het forum is gepost, hij zou zelf een kijkje gaan nemen.
Belachelijke service Asus ! heb er geen andere woorden voor.