Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J rock schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:02:
momenteel overweeg ik of ik al of niet een asus g73jw zou aankopen.
nu kom ik op het web weer een nieuwere versie tegen namelijk de Asus g73jw3d
deze is voorzien van een 120hz no glare scherm voor 3d weergave
ook standaard voorzien van blu-ray en hybride hd's.
YouTube: Asus G73JW-3DE vs G73JW-A1 quick screen comparison g73jw vs g73jw3d

maar helaas is de g73jw3d nergens terug te vinden in de pricewatch :s

wat vinden jullie mede tweakers ervan? lang wachten op de release van deze notebook lijkt mij een beetje te gek met de sandybridge cpu's die om de hoek staan te wachten.
Idem hier!
Ik heb de laptop al besteld in de veronderstelling dat het een 3D scherm had, blurayschrijver/brander, shutterbril en sibeamtechnologie (draadloze HDMI).
Maar nu lees ik elders weer dat dat helemaal niet zo is.

Kan een bezitter van de g73jw (NL-model) hier iets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
J rock schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:02:
momenteel overweeg ik of ik al of niet een asus g73jw zou aankopen.
nu kom ik op het web weer een nieuwere versie tegen namelijk de Asus g73jw3d
deze is voorzien van een 120hz no glare scherm voor 3d weergave
ook standaard voorzien van blu-ray en hybride hd's.
YouTube: Asus G73JW-3DE vs G73JW-A1 quick screen comparison g73jw vs g73jw3d

maar helaas is de g73jw3d nergens terug te vinden in de pricewatch :s

wat vinden jullie mede tweakers ervan? lang wachten op de release van deze notebook lijkt mij een beetje te gek met de sandybridge cpu's die om de hoek staan te wachten.
ik heb zelf sinds 3 weken de G73 ati versie met HD5870 erin en het maakt niet uit welke chip je neemt, allebei zijn het super notebooks! (naja gewoon compacte desktops want wat hebben die een power) heb de Core i7 Q740M erin en heb er een OCZ SSD Vertex 2 120gb series erin gezet dat is zeker aan te bevelen! alles gaat echt heel heel rap! ik kan een ieder de G53 en G73 series aan bevelen, die van mij via laptopshop besteld goede prijs goede levering en goede garantie voorwaarden! gamen op een G73 is een verademing! alles op full hd en high is een makkie voor de Asus! kortom: geweldig!! *een enthousiaste asus-laptop-gebruiker*
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 13:46:
[...]

Idem hier!
Ik heb de laptop al besteld in de veronderstelling dat het een 3D scherm had, blurayschrijver/brander, shutterbril en sibeamtechnologie (draadloze HDMI).
Maar nu lees ik elders weer dat dat helemaal niet zo is.

Kan een bezitter van de g73jw (NL-model) hier iets over zeggen?
de G73JW is nog niet leverbaar in NL met 3d scherm etc, dat zal na verwachting begin 2011 worden,
maar 3D ondersteuning is nog altijd wat schaars, en staat nog in de kinderschoenen tevens vind je de G73 niet voor rond de 1800 euro met 3dbril/3dscherm/blueraybrander etc zoals jij omschrijft :) dan zal na verwachten wel een 100 of 5 hoger zijn dan wat de G73JW nu kost ;-)
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:10:
Ik krijg nu geen V/G-SODS meer. Echter heb ik sinds een update van mijn geluidsdrivers geen geluid meer via de HDMI kabel. Alleen nu kan ik me niet meer herinneren of het geluid via HDMI wel werkte voor ik deze update had uitgevoerd.

Kan iemand me helpen met die probleem?
is makkelijk in te stellen in windows (uitvoer audio-app. en dan HDMI als standaard instellen) mocht dat nit werken dan in je control panel van Ati/Nvidia

[ Voor 33% gewijzigd door MauSS op 12-12-2010 22:22 ]

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J rock
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 15:20
heb net deze asus G73SW gespot!
specs:
CPU: i7-2630QM 2.0GHZ
GPU: Nvidia GTX 460M GDDR5
RAM: 8GB DDR3 1333
Hard Drive: Hybrid SSD 1TB
Optical Drive: 4X Blu-Ray Read/8X DVDRW Super Multi Combo

nu nog meer twijfel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
J rock schreef op zondag 12 december 2010 @ 23:24:
specs:

zal nog wel eventjes duren voordat die op stock is bij de meeste shops,
en de prijs ? zal betrekkelijk duurder zijn want zo'n Hybrid 1TB schijf is ook aan de prijs, het enige wat er anders aan is is de CPU + HDD, maar ik zou gewoon voor een G73JW of JH gaan 1 x 500gb eruit doen en vervangen voor een OCZ Vertex 2 series 120gb voor 190 eur en je bent sneller af dan die hybrid ssd die in de G73SW gaat komen. :) cpu is ook iet sneller. maar daar zal de prijs ook naar zijn vraag huidige G73 users maar hoe hun machine bevalt. ik zal dan maar beginnen met die van mij met ssd en dat is echt subliem! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK. Het blijft dus wel een fijne machine.

In de G73JW zitten ook twee hybride SSH schijven. De momentus XL van Seagate.
Zou alleen de processor nieuwer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
@ Roeki

wat gaat die uitvoering kosten ?
want ben hem nog nergens tegen gekomen, want als hij is voorzien van hybride schijven 3d scherm en blueraybrander dan is het wel ietsje meer dan 2000 euro O-)

ik vond persoonlijk 1900 al meer dan genoeg,
maar goed dan nog staan de hybride schijven niet in raid 0, maar stand alone.
als je puur presaties bekijkt zou ik een huidige G73 op de kop tikken bij een webshop en 1 500gb schijf eruit halen en voorzien van een snelle SSD. en je kunt ook nog voor de data een 2,5" 1TB schijf kopen en erin zetten.

maar een ieder moet voor zichzelf afwegen wat die natuurlijk ermee wil gaan doen, 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MauSS schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:35:
@ Roeki

wat gaat die uitvoering kosten ?
want ben hem nog nergens tegen gekomen, want als hij is voorzien van hybride schijven 3d scherm en blueraybrander dan is het wel ietsje meer dan 2000 euro O-)

ik vond persoonlijk 1900 al meer dan genoeg,
maar goed dan nog staan de hybride schijven niet in raid 0, maar stand alone.
als je puur presaties bekijkt zou ik een huidige G73 op de kop tikken bij een webshop en 1 500gb schijf eruit halen en voorzien van een snelle SSD. en je kunt ook nog voor de data een 2,5" 1TB schijf kopen en erin zetten.

maar een ieder moet voor zichzelf afwegen wat die natuurlijk ermee wil gaan doen, 8)
Dat van dat 3D scherm en bluraybrander was me verteld door mycom (toen ik 'm wilde bestellen. Nu zeggen ze dat er wel een brander in zit, maar niet een 3D scherm.)
Die hybride schijven heb ik ergens op een site gelezen die 'm aan biedt, maar welke weet ik niet meer. Ik vind sowieso de info over dit notook erg onduidelijk, want je komt overal weer andere (en soms tegenstrijdige) info tegen. Daarom zou ik graag willen weten hoe het nu echt zit van iemand die 'm al heeft.

Dus als iemand het kan vertellen. :)

Oh ja, bij de 53 versie staat ie op de foto met rugtas, muis en bril. De 73 niet (op de ASUS-site). Er wordt gezegd dat het er niet bij zit, maar iemand hier heeft 'm thuis gekregen met die spullen. Dus wat is het nou? Ik houd er rekening mee van niet, maar zou leuk zijn als het wel zo is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Comgenie schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 21:16:
[...]

Hoi!

Ik heb de Asus G73JW sinds vandaag binnen en hem al sinds hij hier staat flink getest op performance. Ik ben er heel erg tevreden over :). Ondanks wat de webshops zeggen komt deze overigs ook met een rugtas en muis.

De temperaturen zijn duidelijk een stuk beter geworden. Zelfs na 3x de 3dmark06 te hebben gedaan achter elkaar merk ik niks van hitte. Ook een uurtje WoW (met alles op maximaal) heeft hier geen verschil in gebracht :). Natuurlijk kan ik er nog niet zoveel over vertellen (ik heb hem pas net), maar als ik iets tegen kom zal ik het hier wel vermelden.
Deze dus. ;) Alleen geen bril zie ik. Dus waarschijnlijk ook geen 3D scherm. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J rock
kan er iemand met een g73jw in zijn bezit eens 3dmark 11 draaien a.u.b ?
ben zeer benieuwd naar de score.

alvast bedankt

• MauSS
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:58:
[...]
want je komt overal weer andere (en soms tegenstrijdige) info tegen.
dit komt doordat elke region (land) een andere versie heeft aangepast een het land, op de asus site moet je ook de country invoeren voor drivers om zo de juiste drivers te krijgen want volgens mij zijn er wel iets van 10 verschillende versies. echter wel met weinig verschillen maar goed, maakt het niet makkelijk :)
J rock schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:52:
kan er iemand met een g73jw in zijn bezit eens 3dmark 11 draaien a.u.b ?
ben zeer benieuwd naar de score.
alvast bedankt
ik had het in 3 seconden gevonden Google is de uitkomst O-) maar hierbij de informatie van 10 september...
let op het gaat hier om de Core i7 Q720M uitvoering (dus nog de oudev ersie zeg maar.. maar het gaat om het idee)

JH: (met ati HD5870)
3dmark06: 12630 (1280x1024)
3dmark vantage: 8044 (GPU 7424; CPU 10730)

JW: (met GTX460M)
3dmark06: 12726 (1280x1024)
3dmark vantage: P7731 (GPU 6957; CPU 11603)

je kunt dus zeggen dat ze beide prima scoren, en weinig van elkaar onder doen.
ik zal vanavond op mijn machine de G73JH met Q740M eens vantage draaien en de resultaten hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J rock
Net de asus G73SW gespot op de asus support pagina.
http://support.asus.com/d...ame=G73SW&SLanguage=en-us
in de manual is er spraken van een model met 3D scherm. maar het is mij onduidelijk of nu al of niet alle G73SW's hier mee zullen uitgerust worden, voor de prijs van 1900+ mag dit anders wel het geval zijn.

• tinus73
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:59
Eerste ervaring met de G73JW-3DE: top! Ik gebruik hem vnl voor video en foto bewerking.
3D is een leuke optie. Heb hem uit de US gehaald net onder de 2.000 euri (incl alles)
Inhoud:
  • 1.73GHz Intel Core i7-740QM Quad-Core
  • 8GB RAM
  • 1008GB Hybrid Storage System (2x(500+4)GB)
  • Blu-ray Burner
  • nVIDIA GeForce GTX 460M 1.5GB Graphics
  • nVIDIA 3D Vision Glasses
  • 17.3" 3D LED Backlit Widescreen Display
  • Integrated Camera and Microphone
  • Bluetooth 2.1+EDR, 802.11b/g/n Wi-Fi
  • Windows 7 Home Premium (64-bit), 8 lb
edit: hmmm prijzen fluctueren als een gek...nu al weer 100$ goedkoper... nou ja that's life
edit2: 120MHz 3d heeft in nl geen nut, wordt dus 100MHz anders wordt je gek van het geknipper, er is een tussen modus van 110MHz, maar moet dat nog wat meer proberen voor een oordeel (Btw het betreft alleen het 3D bekijken)

[ Voor 21% gewijzigd door tinus73 op 30-12-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 09:42
Comgenie schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 21:16:
[...]

Hoi!

Ik heb de Asus G73JW sinds vandaag binnen en hem al sinds hij hier staat flink getest op performance. Ik ben er heel erg tevreden over :). Ondanks wat de webshops zeggen komt deze overigs ook met een rugtas en muis.

De temperaturen zijn duidelijk een stuk beter geworden. Zelfs na 3x de 3dmark06 te hebben gedaan achter elkaar merk ik niks van hitte. Ook een uurtje WoW (met alles op maximaal) heeft hier geen verschil in gebracht :). Natuurlijk kan ik er nog niet zoveel over vertellen (ik heb hem pas net), maar als ik iets tegen kom zal ik het hier wel vermelden.
wat geeft wow bij jou aan framerate? het spel zelf meldt een framerate van 33 fps in stormwind bij mij, cleane install, dus dat vind ik niet indrukwekkend. Of klopt die fps gewoon niet? mis ik iets in mijn instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:09

Comgenie

Soms heb je dat

brothermaynard schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:47:
[...]

wat geeft wow bij jou aan framerate? het spel zelf meldt een framerate van 33 fps in stormwind bij mij, cleane install, dus dat vind ik niet indrukwekkend. Of klopt die fps gewoon niet? mis ik iets in mijn instelling?
Ik haalde zelf gewoon 60 fps in dalaran op een druk moment. Ik speel het alleen niet meer en toen was de laatste keer dat ik het heb kunnen testen. Misschien dat er in tussentijd zoveel is veranderd? :D. Wat wel helpt mocht je niks vinden qua andere instellingen: Alleen shadows iets lager zetten. Goed, het is dan geen alles op max meer, maar ik heb vaak zat gezien dat dat een enorme FPS improvement levert (Soms zelfs 2x zoveel!). Tijdens het testen had ik overigs wel ook de shadows op hoogste stand..

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-03 22:49

propheseus

Doo mer heanig an

J rock schreef op zondag 12 december 2010 @ 23:24:
specs:

Ik ben al bijna een jaar op zoek naar een nieuwe laptop die game-waardig is. Eerst had de G73 veels teveel kritiek mbt warmte productie maar het systeem begint me nu weer erg te bevallen. Mede dat dit waarschijnlijk een gigantische performance boost is van mijn huidige systeem en de één van de eerste sandybridges zijn. Nog even een paar daagjes denken (ik denk toch al meer dan 30 daagjes na) en dan misschien eindelijk tot aanschaf overgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wacht nog maar 3 a 4 maanden: nieuws: Intel staakt levering Sandy Bridge-chipsets wegens ontwerpfout
Sandy bridge kan je voorlopig op je buik schrijven, de alienware (M17x R3, sinds 2 weken te bestellen) is ook gecanceld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Buurman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09-2020
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 23:34:
wacht nog maar 3 a 4 maanden: nieuws: Intel staakt levering Sandy Bridge-chipsets wegens ontwerpfout
Sandy bridge kan je voorlopig op je buik schrijven, de alienware (M17x R3, sinds 2 weken te bestellen) is ook gecanceld
Goed om te zien dat er nog fabrikanten zijn die uitzichzelf verantwoording nemen t.o.v. productiefouten.
Dit in tegenstelling to Hp en Nvidia in het Nvidia gpu schandaal.

Geeft me toch vertrouwen in Intel. Ondanks de aanvankelijke fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben was van plan om de Asus G73SW-TZ083V te kopen. Ik hoor van de webshop dat die pas eind maart uit komt. Ik ben nu dus aan het twijfelen om de Asus G73JW-TZ031V te kopen. Wat adviseren jullie? wachten op de SW of gewoon JW halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J rock
@ 010-5314, Kan je wachten? zo ja best wachten zo nee, Ga snel die G73JW kopen anders is die nog sneller outdated :-)

Ik zit ondertussen nu ook al 3 maand te wachten op een deftige Sandy Bridge laptop, de dag van mijn bestelling het nieuws van intel vernomen "wat wel ff balen was" direct order geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ondertussen nu ook al 3 maand te wachten op een deftige Sandy Bridge laptop, de dag van mijn bestelling het nieuws van intel vernomen "wat wel ff balen was" direct order geannuleerd.
[/quote]

Ik zag op de site van Centralpoint dat de Asus G73SW 28 feb. op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J rock
28 Feb dat is vrij snel aangezien de vernieuwde chipsets voorzien van B3 stepping vanaf maart maar de deur uitgaan bij intel.
Ondertussen ben ik niet meer zo zeker of ik wel voor de G73SW ga, De clevo p170hm incl gtx470 komt aanzienlijk goedkoper uit dan de asus en is eenvoudiger te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J rock schreef op maandag 07 februari 2011 @ 17:59:
28 Feb dat is vrij snel aangezien de vernieuwde chipsets voorzien van B3 stepping vanaf maart maar de deur uitgaan bij intel.
Ondertussen ben ik niet meer zo zeker of ik wel voor de G73SW ga, De clevo p170hm incl gtx470 komt aanzienlijk goedkoper uit dan de asus en is eenvoudiger te upgraden.
Ja ik ben ook aan het twijfelen. ik ga ook zo even naar die clevo kijken.
Ik heb ook een oogje op de X•BOOK 18CL33 van de bto site.
Waar wil je die clevo kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Mijn G73JH komen ze morgen ophalen. De laptop liep steeds vast met een freeze. Geluid liep dan nog even door maar beeld zat gewoon vast. Tobo reageerde ook niet meer op numlock enz. Heb al zitten prutsen met Ubuntu installatie maar ook die krijgt problemen met filmpjes kijken enz. Al het 2D werk is redelijk stabiel, maar ook niet vrij van vastlopers.

Heb al verschillende videokaartdrivers geprobeerd maar blijkbaar is de videokaart toch echt defect :S

Hopen dat ie snel terug is, ik kon hem altijd goed gebruiken voor mijn redactie werkzaamheden en verder is het ook een hele comfortabele machine om op te werken.. :/

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J rock
@010-5314; wel ik zou de Notebook P170HM Clevo kopen bij bytesatwork.be.
momenteel kun je deze notebook niet op maat configureren, maar van zodra ze terug op stock zijn kan je naar wens configureren op hun site.
Ik kwam op een prijs van 1606€ uit voor de P170HM met i7 2630qm 8gb ddr1600mhz, GTX470m + OCZ vertex 120gb stuk goedkoper dan de asus en veel meer performance voor je geld "ingame tot 25% beter dan een gtx460m"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er worden nu toch Sandy bridges uitgeleverd en daarmee laptops en desktops!
Maar alleen de modellen die geen gebruik maken van de 300 SATA-poort.

Ik weet niet hoe ik linkjes kan plaatsen, maar het stond in het nieuws van gisteren hier op GoT.

En ik zie toch maar af van een G73SW. Ik heb in principe de overkill aan specificaties niet nodig en heb nu de N73SV-TZ138v besteld. Ook een mooie machine maar een heel stuk goedkoper en de nieuwe i7 processor er in die 'm toch erg snel maakt. Misschien dat ik later wat geheugenuitbreiding er in koop. Van 6 naar 12GB of iets. :)
Maar de G73SW is wel erg :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-03 22:49

propheseus

Doo mer heanig an

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:54:
Er worden nu toch Sandy bridges uitgeleverd en daarmee laptops en desktops!
Maar alleen de modellen die geen gebruik maken van de 300 SATA-poort.

Ik weet niet hoe ik linkjes kan plaatsen, maar het stond in het nieuws van gisteren hier op GoT.

En ik zie toch maar af van een G73SW. Ik heb in principe de overkill aan specificaties niet nodig en heb nu de N73SV-TZ138v besteld. Ook een mooie machine maar een heel stuk goedkoper en de nieuwe i7 processor er in die 'm toch erg snel maakt. Misschien dat ik later wat geheugenuitbreiding er in koop. Van 6 naar 12GB of iets. :)
Maar de G73SW is wel erg :9~
Maar ja, het tobo heeft wel beide soorten sata poorten. Wie zegt dat ze het goed in elkaar knutselen? Ik zit nog steeds te twijfelen. Ik vind de asus G73SW erg mooi kwa specs maar ook erg duur. Aan de andere kant wil ik een dell XPS17 maar deze schiet op meerdere vlakken toch te kort. Daarnaast zijn er nog de zelf samen te stellen clevo's. Moeilijk, moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Mijn laptop is dinsdag opgehaald voor reparatie en ik heb hem nu al weer terug. Werd netjes bij huis opgehaald eerder deze week en nu heb ik hem terug met een nieuwe videokaart erin. Totnogtoe werkt ie goed, dus uitstekende service van ASUS :)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J rock
De G73SW is nog maar net uit en hier is de G74SX3D al!!!

http://www.notebookcheck....ing-Notebook.48221.0.html

Intel Core i7 2630qm
GTX 560m
Full HD 3D scherm

De looks zijn er in ieder geval flink op vooruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:17
En bedankt he:P weer een kandidaat erbij voor mijn nieuwe laptop. Erg mooi ding en weer een stuk sneller met die 560. Maarja de Asus VX7 vind ik ook nog steeds er mooi, moeilijk...

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.bievers
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-06 01:54
Hej ,

Ik had een tijd geleden een nieuwe laptop gekocht namelijke de asus G73JH en ook de philips 56PFL9954H/12 Tv nu heb ik deze laptop aan de tv aangesloten via Hdmi,

Nu ondervind ik jammer genoeg dat de tv na enkele minuten of soms langer plots alles in het fel rose weergeeft .
Nu hoor ik dat ze dit bij appl tv 2 ook zouden hebben iets met de hdmi handshake

Zo ziet het er uit ( sorry voor de onduidelijke foto ) http://img714.imageshack.us/img714/1539/fotont.jpg

Als ik mijn laptop even sluit of open herpakt hij zichzelf weer en heb ik weer een normale weergave.

Ik heb dit bij eender welk gebruik , films , games , muziek of bij gewoon gebruik bij de pc.

Nu heb ik al verscheidene acties ondernomen.

- Nieuwe hdmi kabel getest
- Tv geupdate naar laatste versie
- Drivers laptop geupdate

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen want ik kan niet echt een oplossing vinden en van philips moet ik het ook niet verwachten want dit spelletje duurt al enkele maanden.
Ik vindt het echt schandalig na aankoop van zo een dure tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.bievers
Weet er iemand hoe ik de Rgb instelling van de asus G73JH2 naar 4.22 kan brengen ?
Alvast bedankt groeten Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 17:42
mr.bievers schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 02:37:
Hej ,

Ik had een tijd geleden een nieuwe laptop gekocht namelijke de asus G73JH en ook de philips 56PFL9954H/12 Tv nu heb ik deze laptop aan de tv aangesloten via Hdmi,

Nu ondervind ik jammer genoeg dat de tv na enkele minuten of soms langer plots alles in het fel rose weergeeft .
Nu hoor ik dat ze dit bij appl tv 2 ook zouden hebben iets met de hdmi handshake

Zo ziet het er uit ( sorry voor de onduidelijke foto ) http://img714.imageshack.us/img714/1539/fotont.jpg

Als ik mijn laptop even sluit of open herpakt hij zichzelf weer en heb ik weer een normale weergave.

Ik heb dit bij eender welk gebruik , films , games , muziek of bij gewoon gebruik bij de pc.

Nu heb ik al verscheidene acties ondernomen.

- Nieuwe hdmi kabel getest
- Tv geupdate naar laatste versie
- Drivers laptop geupdate

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen want ik kan niet echt een oplossing vinden en van philips moet ik het ook niet verwachten want dit spelletje duurt al enkele maanden.
Ik vindt het echt schandalig na aankoop van zo een dure tv
kalibreren van je tv?
misschien ook proberen via dvi?

Misschien ook proberen of het echt aan je laptop ligt of aan de aansluiting van hdmi bijvoorbeeld een product die scart heeft uit proberen?

Ik noem maar wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.bievers
-Met vga heb ik het probleem niet ... maar i kwil natuurlijk volle hdmi beeldkwaliteit
Blijkbaar is het een ati/philips probleem :S

Ik heb met de nieuwe ccc mijn pixelformaat kunnen aanpassen naar ycrb 4.2.2 ofzoiets want RGB 4.2.2 stondt er niet bij en die zou ik moeten hebben volgens philips..

Kent er iemand de nr van de klantendienst van amd miss ? ( Belgie ) Want ik kan hem op de site niet vinden

Alvast bedannkt voor je reactie's

Ben er echt al maanden naar op zoek en ik begin er cht gek van te worden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 17:42
Ben bang dat het dichtste Duitsland is voor je

Europe

Dresden, Germany
R&D Micro Devices
Frimley, UK
Advanced Micro Devices, UK, Ltd.
AMD House, Frimley Business Park
Frimley, Camberley, Surrey
United Kingdom GU16 7SL
View Map
Tel: + 44 1276 803100
Fax:+ 44 1276 803227

Business Operations
Milano, Italy
Advanced Micro Devices Spa
Via Montefeltro, 4
20156 Milano Italy
Tel: + 39 02 3008161
Fax:+ 39 02 33497689

Sales Office

Moscow, Russia
AMD International Sales and Services Ltd.
Presnenskiy val, 19
Moscow, Russia 123557
Tel: + 7 495 726 55 05
Fax:+ 7 495 726 55 04

Sales Office

Munich, Germany
Advanced Micro Devices GmbH
Einsteinring, 24
85609 Dornach/Aschheim
Munich, Germany
Tel: + 49 89 450 530
Fax:+ 49 89 406 490

Business Operations & Sales Office

Paris, France
AMD
121 rue d'Aguesseau
92100 Boulogne-Billancourt
France
Tel: + 33 1 41 03 15 51

Sales Office

Warsaw, Poland
Advanced Micro Devices
ul. Grochowska 341/32
03-838 Warszawa
Poland
Tel: + 48 22 698 85 46
Fax:+ 48 22 698 85 46

Sales Office

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een G73JH-TZ014V besteld, heb hier een prima prijs voor behaald.
Graag had ik willen vragen als hij aankomt wat ik best doe.
Ik las dat sommige een clean install van Windows 7 als voorkeuze hebben zonder de vele Asus tools.
Moet dit systeem ook direct voorzien worden van de nieuwste bios en vbios?

Dank alvast aan alle tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb mijn G73Jh vorig jaar in juli gekocht en was er zeer tevreden mee. De laatste paar weken echter heb ik er problemen mee. Hij loopt erg snel vast en is langzaam, vooral bij opstarten. Ik heb van alles geprobeerd om het op te lossen maar niets lijkt te helpen, ook de terug in de fabrieksstand zetten niet (heb ik nu al voor de 2e keer gedaan). Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Heeft hier nog iemand de achtergrond die standaard geleverd word bij de G73(SW). Ik ben wat te enthousiast geweest toen ik hem kreeg en meteen alles er af gegooid en een clean Windows install gedaan, in de veronderstelling dat die ook wel op de asus/rog download pagina zou staan.

Het kan ook zijn dat het een thema was, dan ben ik ook wel geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Kan iemand mij een rugzak aanraden voor de G73(SW). Ik had mij een Samsonite Wander 3 Moscow gehaald maar dat past dus niet.

Ik ben dus nu ook erg terughoudend er een te bestellen zonder zeker te weten dat hij past.

Het grootste probleem is het deel achter het scharnier. De meeste tassen gaan tot 28cm maar asus geeft 32cm op in die richting.

Ik had ook graag zo'n soort rugzak, veel plek en een appart vak voor de rugzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y0urname
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-02-2024
http://forum.notebookrevi...m-upgrade-infomation.html

voor de tweakers

btw heb zelf een g-73 met een hd6990m draaien

maar voor wie een upgrade wil kan dat doen
moet wel de heatsink gemod worden gpu wordt nu nog 91°C

Asus G73JH i7-740QM 8GB @1333mhz Vertex 3 240GB FHD ; Radeon 6990m 2GB

[ Voor 34% gewijzigd door y0urname op 13-04-2012 16:28 ]