Asgaro schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:44:
Aan jou en al die andere camp-liefhebbers:
Al een geluk dan dat niet iedereen deze 'uber-fantastische' tactiek toepast want het zou maar een saaie bedoening zijn online...
(Itt tot moest iedereen met bv. een noobtube rondlopen.)
Het ligt toch helemaal aan het speltype of het campen is of niet? En met een sniper rifle vind ik het niet echt campen.
FFA -> succes met je campen (ongeacht het wapen)
TDM -> mits je een goed punt hebt kan je veel kills maken voor je team dus dat is een pluspunt, bijkomend nadeel is dat teammaten in de buurt van je campplek gaan spawnen op een gegeven moment wat op grote maps vervelend kan zijn.
DOM -> zodra je team 2 van de 3 vlaggen heeft mag je gerust een plekje op zoeken om 1 (of beide) vlaggen in de gaten te houden en te verdedigen. Heb je 1 of geen vlaggen dan zit heeft ergens in een hoekje zitten (sniper of niet) totaal geen nut en wekt alleen maar irritatie bij teamgenoten.
DEM (aanval) -> vanwege de beperkte tijdslimiet voor de 1ste bom is "voorzichtig spelen" niet echt een aanrader, de bom zal toch geplant moeten worden.
DEM (verdedigen) -> Campen om een object te verdedigen kan een optie zijn maar stug blijven zitten bij B als de bom bij A geplant is is niet echt "teamplay"
SAB/CTF -> Bij beide moet je de afweging maken of je je eigen object/vlag gaat verdedigen (wat ook vaak als campen gezien word) of gaat aanvallen. Zelf maak ik de keuze aan de hand van mijn spawnpositie en de positie van mijn teamgenoten op de map: Spawn je in de buurt van je eigen object/vlag dan is er geen enemy in de buurt en kan je rustig in de aanval gaan. Spawn je aan de zijkant van de map halverwege tussen je eigen basis en die van de enemy dan staat de enemy op het punt om de bom te plaatsen of vlag te stelen en moet je dus terug naar je eigen basis om te redden wat er te redden valt.
HQ -> Zodra je team het HQ heeft kan je gerust een mooi plekje zoeken om enemies om te leggen, voordat het HQ actief is moet je er imho alles aan doen om het HQ te veroveren wat dus vaak "rushen" inhoudt...
Ongeacht het speltype kan je veel afleiden van je radar en het valt me soms tegen hoe weinig mensen daar op letten, zeker bij CTF/SAB.