In Battlefield had je ook spelers die je niet uit een schip vandaan kreeg omdat ze het prachtig vonden om wat te knallen met de boordkanonnen. Daar zijn genoeg potjes verloren door figuren die op de verkeerde doelen bleven knallen. De Subs werden vrijwel meteen gekaapt en wederom door mensen die nog niet het idee hadden dat je er schepen mee moest laten zinken.
Dat is voor mij de reden geweest om hiermee te stoppen (al speel ik het nog weleens maar niet meer online, zijn er nog servers voor?).
RTCW is gewoon een topspel, daar had je alleen last van gasten die te veel plezier maakten met de vlammenwerper (nouja, alleen als Friendly fire aan stond tenminste).
Voor de rest denk ik anders over die killstreaks en de gevolgen daarvan. Als er een unfriendly harrier, chopper of predator aan komt dan moet je met je teamleden eerst dat ding uit de lucht halen. Als niemand dat doet dan krijgt zo'n toestel de overhand.
Campers moet je opsporen en dan weer verder gaan. Het is altijd zo geweest dat wanneer je campers een paar van dezelfde plek schiet dat ze dan weer 'normaal' zullen spelen. Bekende plekken (waar vaak campers zitten) moet je ook altijd in de gaten houden (kan weer een extra kill opleveren als er wel iemand zit).
Vanavond ga ik mijn Famas nog eens verder opkrikken door de dotted scope erop te zetten. Kon ik al een tijdje maar ik gebruik die nooit (die andere scopes zijn leuker).
------------------
Ik wil trouwens nog iets kwijt, ik speel nu al 12 jaar shooters online (de laatste 6 jaar slechts af en toe) maar het is altijd al hetzelfde geweest met cheaters en campers (CS spelers van het eerste uur weten hier ook wel iets over denk ik?). Het is hoe je ermee om gaat. Het is niet leuk om een potje af te breken doordat er gasten met aimbots rondlopen maar het heeft geen zin om jezelf een half uur lang op te vreten. Disconnect en sluit aan bij een ander potje.
Cheaters horen erbij jammer genoeg en het zal nog wel even duren voordat dit minder wordt ben ik bang.