[BBG aanschaf] HTPC januari 2010 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 77.564 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:48
Dan kom ik dus uit op;

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P5Q-EM€ 96,90€ 96,90
1Intel Core 2 Duo E8400€ 144,90€ 144,90
1Nexus Value 430€ 53,20€ 53,20
1Origen AE S10V€ 335,-€ 335,-
1Samsung SN-S083C€ 27,14€ 27,14
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 69,90€ 69,90
ImporterenTotaal€ 727,04

4GB kitje Kingston HyperX pc6400 heb ik nog liggen.
Iemand die deze slimline dvdrw kan aanraden? Of wellicht een beter alternatief kan aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4rlock
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-12-2014
Is er een reden dat je een E8400 koopt? Ik zou anno 2010 geen Core 2 Duo meer kopen, en zeker niet de E8400 (de prijs/performance is niet echt goed te noemen)...

-edit-

NVM, had niet gezien dat je die nog had liggen |:(

[ Voor 16% gewijzigd door W4rlock op 13-02-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
W4rlock schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 10:53:
[...]

Ik ben ook serieus aan het kijken naar een Clarkdale HTPC, maar na het lezen van het Clarkdale topic op AVS (link) ben ik er niet meer zo zeker van... ik wil wel fatsoenlijk HD materiaal kunnen afspelen. Het kan natuurlijk zo zijn dat toekomstige driver en/of software updates de huidige problemen gaan verhelpen, maar als 't op GPU drivers aankomt heeft Intel niet zo'n beste naam. Op dit moment lijkt mij een HD 5000 series kaart de beste keuze. De 5450 is betaalbaar, maar levert helaas niet de postprocessing kwaliteit van de wat snellere kaarten uit die serie (zie recent artikel op Anandtech)... maar die zijn weer een stuk duurder (en verbruiken meer stroom, gebruiken vaak actieve koeling, etc.). Ik vind het een lastige keuze en wacht nog even af!
Lees ook even de update:
http://www.anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=669

De 5450 doet weldegelijk Vector Adaptive op de juiste resolutie. AT heeft getest op een 30" scherm met veel hogere resolutie dan dat je gaat gebruiken op je htpc.
De 5570 is wellicht nog beter geschikt, maar daar zou ik even mee wachten tot er een passieve versie van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Je moet toch ook maar de juiste software hebben om van hardware postprocessing gebruik te kunnen maken?

Verder vind ik dat idee van Djiezes om een i3 530 + nvidia gpu te doen nergens op slaan, neem dan een amd (of core2 duo als ik t nog mag zeggen) cpu + nvidia gpu. Scheelt een paar (een boel) tientjes. Een i3 systeem is standalone, niet voor gamers & niet voor linux.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ik vind de prijs gewoon nog steeds het grootste obstakel. Leuk zo'n sterke CPU, maar de GPU is van 785G kwaliteit. Voor de prijs van alleen een i3 530 koop je bijna een 785G mobo + Athlon II CPU.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 530€ 96,53€ 96,53
ImporterenTotaal€ 96,53

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 215€ 42,50€ 42,50
1Asrock A785GXH/128M€ 59,40€ 59,40
ImporterenTotaal€ 101,90

[ Voor 82% gewijzigd door Edmin op 13-02-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8erberg schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 15:06:
Zoals velen hier ben ik bezig mijn HTPC samen te stellen. Ik heb me op dit forum redelijk ingelezen denk ik, maar toch zit ik nog met een aantal dingen waarmee ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)

Wat ik wil met mijn htpc:
1080p (uiteraard)
geluid over HDMI (het moet nog gewoon naar de tv, niet naar een audio set)
WiFi N
Bluray drive in de toekomst
zuinig en stil zou ook leuk zijn
Software:
Windows 7 professional en XBMC

Misschien irrelevant: ik ben van plan alles bij Azerty of Salland Automatisering te halen aangezien dat bij me om de hoek zit.

In eerste instantie wil ik hem gewoon gebruiken voor films en series, maar zou het toch fijn vinden om de mogelijkheid open te houden om ermee te gaan gamen in de toekomst. Ik wil ook dat er genoeg power in zit om alles vloeiend te doen, dus geen stotterende menu's in XBMC bijvoorbeeld..

met deze eisen ben ik bij de volgende 2 configuraties gekomen, de rest (geheugen,voeding,HDD,bediening) moet ik er nog bij kiezen en de behuizing wordt wss een Zalman HD501 of HD503..

Gigabyte GA-H55M-UD2H
Intel Core i3 530

Deze blijkt hier erg populair te zijn, alleen weet ik niet of dit erg handig is aangezien ik er ook eens mee wil gamen. Als ik er een videokaart bij zet weet ik ook niet of dit wel goed samenwerkt met de grafische processor in the i3

Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H
AMD Phenom II X2 550 Black Edition
Sapphire HD 5670 512MB GDDR5 PCI-E of Sapphire HD 5570 1GB DDR3 HDMI

Ik denk dat de setup hierboven iets beter geschikt is voor mijn doeleinden. Hierbij ben ik alleen niet heel zeker of de processor en videokaart optimaal zijn. Hier heb ik ook niet heel veel verstand van eerlijk gezegd.
Misschien is het ook wel verstandiger om voor NVidia te kiezen?

Ik weet zeker dat er wel iets te verbeteren is dus ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen!
Let wel, XBMC ondersteunt in principe onder windows (DXVA) of mac geen hardware acceleration. Alleen onder Linux (VDPAU) Dus als je 1080p via XBMC wiltafspelen moet je het van CPU power hebben. Er zijn branches van XBMC die het ondersteunen, maar het is er nog niet standaard. Kijk ook maar eens op

Wikipedia: DirectX Video Acceleration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb het volgende systeem samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock H55M Pro€ 79,30€ 79,30
1Auzentech X-Fi Forte 7.1€ 121,95€ 121,95
2OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK€ 89,-€ 178,-
1Sapphire HD 5570 1GB DDR3 HDMI€ 71,47€ 71,47
1Scythe Big Shuriken€ 25,19€ 25,19
1Terratec Cinergy C PCI HD€ 87,41€ 87,41
1Western Digital Caviar GreenPower WD10EARS€ 69,90€ 69,90
ImporterenTotaal€ 729,75

Afbeeldingslocatie: http://images.hardware.info/news/ASRock_H55M_Pro.jpg

Deze HTPC wil ik in de komende tijd gaan bouwen, aangezien ik even met weinig geld zit ivm boeken die dit semester moest kopen zal ik zeggen waarom ik voor wat heb gekozen.

Mobo: 3x pci-e, 1x voor ooit te kopen geluidskaart, 1x voor ooit te kopen gfx kaart, en een voor een andere ivm dual monitor. Gfx on board is een vereiste omdat ik geen 70e heb voor een gfx kaart nu en wel een windows pc nodig heb.

Geluidskaart: Ik prefereer graag de koptelefoon, plus huisgenotes bellen bij het eerste tonen al gelijk naar de huisbaas (:')), en dan draai ik niet eens hardrock of heavy metal. Punt mijn macbook maakt te veel lawaai, en deze komt er binnen nu en 2 maanden in, vandaar 1 pci-e slot nodig.

CPU: Goedkoopste CPU met laagste TDP is goed genoeg, heb niet meer nodig, heb niet meer geld.

Geheugen: Ik heb nu een zo'n setje liggen en wil er in de toekomst nog 4gb bij.

GFX: Ik zou het leuk vinden als die passive te krijgen was, maar omdat ik er nog andere software op draai en af en toe een (oud) spelletje leuk vind om te spelen deze kaart. Veel reviews gelezen maar nergens (nog?) een passieve gezien, helaas. Hopelijk volgende maand als ik er wel geld voor heb.

CPU koeler: Spreekt voor zich, ik koop een tray CPU waarschijnlijk, en dit is gewoon een super koeler die in mijn low profile behuizing past. Verder ga ik het nog in V&A proberen een leuke cpu te vinden.

TV-kaart: Ik blijf een HTPC fan en wil ook tv kijken, analoog is het signaal hier wat slecht, doet de huisbaas niks aan en ik kan niet vinden waar het zit. Ik zit met een low-profile behuizing waar ik echt niet omheen wil, dus kom bij deze kaart uit. Ook deze koop ik later en ivm caiway geen cam module nodig.

HD: Deze had ik nog liggen, is lekker stil en voldoet prima voor het andere werk. Kwam uit mijn game PC die ik bij aanvang studie verkocht in onderdelen heb om een laptop te kopen.

Volgens mij heb ik geen rare dingen uitgekozen, heb al vaak genoeg HTPC's gebouwd, maar helaas nu ik student ben heb ik periodiek, net nu, wat minder geld te besteden, en het zou geweldig zijn als jullie misschien onderdelen kennen die ik niet heb gevonden na lang zoeken. AMD of Intel maakt eigenlijk niks uit, alleen heb ik natuurlijk al dat DDR3 liggen wat mijn keuzes ook al wat beperkt.

Om het overzichtelijk te houden, ik koop dus in eerste instantie het onderstaande met de gedachte bij het bovenstaande systeem uit te komen binnen 3 maanden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock H55M Pro€ 79,30€ 79,30
ImporterenTotaal€ 201,02

Wie helpt mij de initiële kosten te drukken maar waar mijn toekomstige hardware wel op kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:07
Stel ik bouw een HTPC met windows 7. En ik heb een laptop met Windows 7 (professional op laptop en ultimate op HTPC). Kan ik dan om de HTPC te bedienen inloggen met mijn laptop via extern bureaublad? Vervolgens via mijn laptop de HTPC te bedienen, maar wel dat alles wordt weergegeven op de TV, maar dus ook op mijn laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8erberg
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik geloof dat je account wordt afgemeld zodra je hem met extern bureaublad bestuurt en dus krijg je dan geen beeld op je TV. Zelf gebruik ik TightVNC voor wat je bedoelt. Hierbij moet je een servertje installeren op je HTPC en een client op je laptop, werkt erg simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8erberg
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 22:38:
[...]

Let wel, XBMC ondersteunt in principe onder windows (DXVA) of mac geen hardware acceleration. Alleen onder Linux (VDPAU) Dus als je 1080p via XBMC wiltafspelen moet je het van CPU power hebben. Er zijn branches van XBMC die het ondersteunen, maar het is er nog niet standaard. Kijk ook maar eens op

Wikipedia: DirectX Video Acceleration
hmm hier heb je wel een erg goed punt. Ik heb even snel zitten zoeken op XBMC & DXVA en het is inderdaad wel mogelijk, maar wel lastig. Waarschijnlijk zal ik Mediaportal installeren, en als ik tijd heb misschien eens rotzooien met Linux. Als ik deze laatste optie open wil houden en hardware acceleration wil gebruiken, kan ik dan het best voor NVidia kaarten gaan of ATI? of maakt dit niet uit met dxva en vdpau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truffeltje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 13:23
8erberg schreef op zondag 14 februari 2010 @ 13:41:
[...]

hmm hier heb je wel een erg goed punt. Ik heb even snel zitten zoeken op XBMC & DXVA en het is inderdaad wel mogelijk, maar wel lastig. Waarschijnlijk zal ik Mediaportal installeren, en als ik tijd heb misschien eens rotzooien met Linux. Als ik deze laatste optie open wil houden en hardware acceleration wil gebruiken, kan ik dan het best voor NVidia kaarten gaan of ATI? of maakt dit niet uit met dxva en vdpau?
dxva en vdpau, dan kun je volgens mij beter voor nvidia gaan.
nvidia wordt ook beter ondersteunt in linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Donderstraaltje schreef op zondag 14 februari 2010 @ 10:46:

Wie helpt mij de initiële kosten te drukken maar waar mijn toekomstige hardware wel op kan?
1: Om maar een open deur in te trappen, AMD scheelt je wat centen op de cpu+mobo, de 785G icm met die 5570 is goed genoeg voor je dual monitor eis. De i3 biedt echt niets meer zodra je die radeon gpu erin hebt.

2: Waarom een geluidskaart als je toch headphones wilt gebruiken? Is de onboard van het moederbord niet goed genoeg? Zelfs zonder headphones moet die 5570 al prima geluid geven.

[ Voor 5% gewijzigd door jayvol09 op 14-02-2010 14:24 ]

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
jayvol09 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 14:23:
[...]

1: Om maar een open deur in te trappen, AMD scheelt je wat centen op de cpu+mobo, de 785G icm met die 5570 is goed genoeg voor je dual monitor eis. De i3 biedt echt niets meer zodra je die radeon gpu erin hebt.

2: Waarom een geluidskaart als je toch headphones wilt gebruiken? Is de onboard van het moederbord niet goed genoeg? Zelfs zonder headphones moet die 5570 al prima geluid geven.
1. Heb ik berekend en scheelt amper, mobo is 10e duurder en cpu scheelt 25e, maar dan moet ik mijn ddr3 weer verkopen en ddr2 terugpakken, en dan zijn er 2 mobo's die aan mijn wens voldoen. Ik zou dan wel dual monitor met de onboard gfx kunnen draaien, maar dit kan lang niet bij alle mobo's. De meeste blokkere nde onboard gfx zodra er een gfx kaart geplaatst wordt, hoewel ik niet weet hoe dit met de 785g bordjes is.
Dan neem ik liever die gok niet, en ik kan later nog altijd crossfire draaien mocht er een game zijn waar een kaart net niet voldoende is. 25e is in dit geval een beetje better safe than sorry.

2. Hier komt een AKG 701 op, en ik hoor het verschil heel erg tussen onboard sound en een betere geluidskaart, ik pak dus niet de audio over hdmi, ik heb verder ook geen receiver, die 5570 is ook puur om te gamen en te upscalen binnen mediaportal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8erberg
Truffeltje schreef op zondag 14 februari 2010 @ 14:04:
[...]

dxva en vdpau, dan kun je volgens mij beter voor nvidia gaan.
nvidia wordt ook beter ondersteunt in linux.
stuurt nvidia ook het geluid mee over hdmi? scheelt me weer een kabeltje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truffeltje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 13:23
8erberg schreef op zondag 14 februari 2010 @ 15:22:
[...]

stuurt nvidia ook het geluid mee over hdmi? scheelt me weer een kabeltje..
Ja, en dat scheelt je weer een kabeltje.
Heb zelf een POV atom systeempje met win7 en kan alle films, ook hd, op mijn samsung hd tv bekijken.
Ben nu bezig om linux met xbmc uit te proberen.
Heb nu wel super beeld maar nog geen geluid.
Dit komt waarschijnlijk doordat je onder linux alles zelf moet installeren en uitzoeken.
Onder windows gaat dit wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik ben bezig een HTPC samen te stellen. Door beperkingen m.b.t. het formaat van de behuizing ben ik helaas genoodzaakt om voor onderstaande behuizing te kiezen

Behuizing: Silverstone Grandia GD05b
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1265015376.jpeg
pricewatch: Silverstone Grandia GD05B

Moederbord: Gigabyte GA-H55M-UD2H Lijkt me een mooi en goed bord.
pricewatch: Gigabyte GA-H55M-UD2H

Processor:Intel Core i5 750
pricewatch: Intel Core i5 750
Verder:

Optisch: LG CH08LS10 Super Multi Blue-Ray
Harddisk: Samsung SpinPoint F2EG Class HD1 1,5TB
Geheugen: OCZ Blade Series Dual Channel 4GB
voeding: Scythe Kama Angle Rev. B 350W

Mijn grote vragen:
Past er in deze kast nog een video kaart bij die ervoor zorgt dat ik alles superscherp op de 50" plasma krijg?
En welke adviseren jullie?
Wat is jullie indruk van deze set? Zal het allemaal soepeltjes draaien?

Ik sta open voor alle opmerkingen!

Groeten, en alvast bedankt

Gerald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:35:
Past er in deze kast nog een video kaart bij die ervoor zorgt dat ik alles superscherp op de 50" plasma krijg?
"The rear expansion ports are full size, so you won't need any half-height cards to use this case. You can install up to two video cards that are less than 11" in length."

bron: http://ksstudios.com/SilverStoneGD05.html

Mij lijkt de onboard videokaart al sterk genoeg, anders eventueel een passieve videokaart uit de budgetlijn van ATI. Maar ik weet dan ook niet geweldig veel van videokaarten ;) Pricewatch: ATI 5xxx serie

Of dat het soepel gaat draaien is mede afhankelijk van je software. Het is in ieder geval een flinke CPU voor een mediacenter. Ga je Linux of Windows draaien?

Je mist overigens nog wel een stille CPU koeler en ventilatoren voor in de behuizing. En de voeding zou ik je persoonlijk niet aanraden.. Misschien kan je beter kijken voor een modulaire voeding van Be Quiet?

[ Voor 9% gewijzigd door AE86 op 14-02-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ìk ga voor makkelijk en dus gewoon windows 7 erop!

Ik had al wel gelezen dat ik inderdaad 2 kaarten kwijt kan.. maar ben niet ervaren in zelf bouwen.. dus better safe than sorry

Wat betreft die onboard kaart, zou die het probleemloos hd signaal naar de plasma kunnen sturen?
En hoe zit het trouwens met het geluid? Mooiste zou zijn als ik beeld en geluid in 1 hdmi kabel naar de versterker kan sturen, die staat via hdmi in verbinding met de tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Donderstraaltje schreef op zondag 14 februari 2010 @ 15:20:
[...]

1. Heb ik berekend en scheelt amper, mobo is 10e duurder en cpu scheelt 25e, maar dan moet ik mijn ddr3 weer verkopen en ddr2 terugpakken, en dan zijn er 2 mobo's die aan mijn wens voldoen. Ik zou dan wel dual monitor met de onboard gfx kunnen draaien, maar dit kan lang niet bij alle mobo's. De meeste blokkere nde onboard gfx zodra er een gfx kaart geplaatst wordt, hoewel ik niet weet hoe dit met de 785g bordjes is.
Dan neem ik liever die gok niet, en ik kan later nog altijd crossfire draaien mocht er een game zijn waar een kaart net niet voldoende is. 25e is in dit geval een beetje better safe than sorry.
Volgens mijn berekening 50 euro verschil. En waarom zou je ddr2 moeten nemen met amd?
Dat van dat automatisch uitschakelen van de igp icm met een dgpu is mij nieuw, is dat niet iets dat je in de bios aan/uit kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Laatst online: 22:56
jayvol09 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 19:19:
[...]
Dat van dat automatisch uitschakelen van de igp icm met een dgpu is mij nieuw, is dat niet iets dat je in de bios aan/uit kan zetten?
Het is niet nieuw, maar zeker niet waar voor AMD boordjes met een 780G/785G chipset:
760G, a version of the 780G with a reduced-performance graphics engine that supports integrated and discrete graphics, but not simultaneously.
780G, a lower-cost version of the 790GX that supports a single AMD graphics card and integrated graphics simultaneously for enhanced multi-monitor support.
785G, an updated version of the 780G that supports DirectX 10.1 and HDMI 1.3.
Bron: http://www.tomshardware.c...guide,review-31808-6.html

Ik ben er nog steeds niet uit of ik voor AMD of Intel ga, maar ik hink steeds meer op één been (AMD).

[ Voor 9% gewijzigd door Lord_Dain op 14-02-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Ik heb het her lopen berekenen, en ik kom op 40e uit nu ik een nieuw mobo gevonden heb, dus wel interessant.
Dat van die GPU is niet nieuw, heb ik eigenlijk tot een jaar terug nog vaak genoeg meegemaakt, laatst met onboard 3200, meen 690g. Sommige bordjes kunnen het en dan staat het er zelfs specifiek bij: http://global.msi.eu/inde...&cat2_no=171&prod_no=1990
Supports Onboard VGA with PCI-E graphic card combinatio, dit was echt niet altijd zo.
Dit is overigens een van de bordjes die ik heb bekeken, maar helaas niet in NL leverbaar voor zover ik heb gevonden. Dan was er een Foxconn die hier niet te krijgen was en gelukkig een ECS die op 2 plekken in Nederland te krijgen is maar niet in de pricewatch staat. Bij de ECS stond het ook ergens dat het kon dus dan durf ik het wel. Waar ik het echt zeker van weet is de intel 3100/4500HD, alle bordjes die ik tegenkwam waar ik een ati in stopte werd de onboard gfx uitgeschakeld, ik neem aan dat dat met de i3/i5 ook nog zo is.
Ik kan het met ati fout hebben hoor, alleen ik heb uitgebreide ervaringen dat het anders is, wat normaal gesproken 0,0 uitmaakt omdat je een htpc toch aan een tv koppelt of enkele monitor.

Antwoord staat hier inmiddels boven, zoals ik het lees is het dus vanaf de 7x0 chipset gewijzigd, woei.

[ Voor 4% gewijzigd door Donderstraaltje op 14-02-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Welke windows 7 kan ik het beste nemen voor mijn HTPC met x240e die 2gb geheugen heeft. 32bit of 64bit? En gaat dit werken met Ziggo i.c.m. twee dvb-c kaartjes. En aan welk mediacenter-software moet ik dan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
Ik zou zeggen 32bit, ik heb veel gezeik gehad met codecs op 64bit.
Maargoed, dat kan ook aan mij liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dark0z schreef op zondag 14 februari 2010 @ 23:21:
Welke windows 7 kan ik het beste nemen voor mijn HTPC met x240e die 2gb geheugen heeft. 32bit of 64bit? En gaat dit werken met Ziggo i.c.m. twee dvb-c kaartjes. En aan welk mediacenter-software moet ik dan denken?
64 bit, heb het op mijn oude HTPC draaien en de support voor 64bit codecs is er inmiddels genoeg.
Of dit gaat werken met jouw kaartjes geen idee, ik ken die Technotrend niet, dus weet ook niet hoeveel CPU ze verbruiken, daar zou je best voor snuffelen op betreffende fora met Technotrend gebruikers?
Als software zou ik kiezen voor MediaCenter of MediaPortal.

Ik zelf heb maar 1 digitale tuner en ga beide MC's proberen zodra mijn htpc gebouwd is.

[ Voor 41% gewijzigd door Lord_Dain op 15-02-2010 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik ben bezig een HTPC samen te stellen. Door beperkingen m.b.t. het formaat van de behuizing ben ik helaas genoodzaakt om voor onderstaande behuizing te kiezen

Behuizing: Silverstone Grandia GD05b
[afbeelding]
pricewatch: Silverstone Grandia GD05B

Moederbord: Gigabyte GA-H55M-UD2H Lijkt me een mooi en goed bord.
pricewatch: Gigabyte GA-H55M-UD2H

Processor:Intel Core i5 750
pricewatch: Intel Core i5 750
Verder:

Optisch: LG CH08LS10 Super Multi Blue-Ray
Harddisk: Samsung SpinPoint F2EG Class HD1 1,5TB
Geheugen: OCZ Blade Series Dual Channel 4GB
voeding: Scythe Kama Angle Rev. B 350W

Mijn grote vragen:

Ik sta open voor alle opmerkingen!

Groeten, en alvast bedankt

Gerald
scythe kama angle is geen voeding maar een CPU koeler die overigens niet in deze kast past vanwege de hoogte restrictie als je een ODD gebruikt. een goede koeler die wel in deze kast past is de scythe big shuriken deze is laag genoeg om goed in deze kast te passen.

ook de combinatie van cpu en mobo lijkt me niet geweldig de i5 750 heeft namelijk geen video chip en het moederbord heeft deze ook niet je bent dus genoodzaakt om een videokaart erin te zetten. als je een i5 uit de 600 series pakt of een i3 uit de 500 series heb je deze noodzaak niet meer.

in deze kast passen bijna alle videokaarten behalve de hele lang high performance kaarten (295 en 5870 etc.) maar de tegenwoordige IGP (9300/9400, 780G/785G, de igp op de processor van intel) kunnen makkelijk via hardware versnelling alles qua video's afspelen ook op full HD. pas als je gaat rommelen met deinterlacing voor digitale TV of de zwaarste beeldverbeterings technieken heb je pas een discrete videokaart nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:47
Ik heb vrijwel dezelfde setup en voor een i5 661 gekozen. Daarboven op zit een Scythe Big Shuriken Rev B.
Die past er precies in en is super stil. Als voeding heb ik een nexus 430 genomen. Ook vrijwel onhoorbaar en genoeg sap voor eventueel een extra videokaart.

Ik heb geen dvd speler maar wel een ssd erin gezet... Supersnel en lekker stil. Overigen gebruik ik hem niet als htpc maar gewoon als desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
  • Laatst online: 14-09 21:07
8erberg schreef op zondag 14 februari 2010 @ 13:16:
Ik geloof dat je account wordt afgemeld zodra je hem met extern bureaublad bestuurt en dus krijg je dan geen beeld op je TV. Zelf gebruik ik TightVNC voor wat je bedoelt. Hierbij moet je een servertje installeren op je HTPC en een client op je laptop, werkt erg simpel.
Klinkt goed!
Ga het proberen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ndrenth
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-07 20:26
Hoi!

Ik ben laatste dagen bezig geweest om me te verdiepen in het zelf bouwen van een HTPC. Deze komt beneden te staan, aan onze 37" Panasonic tv. Het doel was om een low/mid budget systeem samen te stellen, omdat we niet echt veel geld kunnen vrij stellen voor een HTPC. Met het systeem wat ik nu heb zit ik rond 430e (Hardware + bijkomende kosten). Het maximale is ongeveer 550e.

Ook zie je geen Fan staan, ik heb er wel eentje op het oog nl. de Enermax UCEV9 Everest 8-14dB. Deze stond niet in de database in een categorie dus ik kon 'm niet in het winkelmandje zetten. De prijs hiervan is 11,99e.

System:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X2 550 Black Edition€ 76,98€ 76,98
1Asus M4A785G HTPC/RC€ 93,60€ 93,60
1Chieftec Mesh CD-01B-B-355€ 51,50€ 51,50
1Corsair XMS2 TWIN2X4096-6400C5C€ 77,33€ 77,33
1Samsung SH-S223L€ 20,56€ 20,56
1Western Digital Caviar Green WD10EADS€ 69,95€ 69,95
ImporterenTotaal€ 389,92

Ik denk dat dit een redelijke systeem is, als iemand echter een echt goede upgrade weet waarbij ik onder mijn budget blijf is dat altijd mooi meegenomen natuurlijk!

Ik heb ook een vraagje:
Wij willen ook tv kijken via dit systeem. Alleen heb ik hiervoor nou wel een tv-kaart voor nodig of niet? Want op de asus website staat een leuk plaatje van het mobo met een ontvanger, ook heeft het mobo een onBoard vga ati 4200 met een hdmi aansluiting.Ik weet eventjes niet meer waar ik het zoeken moet ;)

Ik heb rond gezocht via google en tweakers, maar denk dat ik de verkeerde trefwoorden gebruik.

mvg,

Nick

[ Voor 3% gewijzigd door Ndrenth op 15-02-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Ja je hebt een tv kaart nodig, er zit enkel een IR ontvanger+remote bij dat moederbord, en op de 785G igp kun je geen tv kabel aansluiten :p.

Die Phenom II BE + 785G zijn even duur als de i3 530 + H55 mobo. Neem dan de Intel optie lijkt me. Als je echt op t budget lette had je toch nooit op die mobo +cpu uitgekomen die je daar nu hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ndrenth
Hm..

Ik dacht dat AMD kwa prestatie/prijs verhouding juist beter was dan intel, vandaar dat ik voor een amd mobo + processor heb gezocht.

Zijn er nog a-merken en b-merken onder te tv-kaarten? Want opzich wil ik wel goed tv kunnen kijken beneden =) Ik dacht dat Hauppauge wel een goed merk was, maar ik heb 0 ervaring met tv-kaarten.

Bedankt voor de tip van de intel setup :)

Cheers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ndrenth schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:58:
Ik dacht dat AMD kwa prestatie/prijs verhouding juist beter was dan intel, vandaar dat ik voor een amd mobo + processor heb gezocht.
Klopt maar waarom zou je een Phenom II nemen, als je ook een Athlon II kunt nemen. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Dat van AMD is ook waar over het algemeen, maar niet als je een moederbord van 100€ neemt, dus je zou een goedkoper moederbord kunnen nemen als je niet voor de Intel gaat. Voor een Phenom is wel wat te zeggen als je meer van t systeem wilt eisen / evt. wil uitbreiden naar games.

Voor tv kaarten kun je misschien meer info geven, welk OS wil je gebruiken & wat voor soort tv ontvang je.

[ Voor 15% gewijzigd door jayvol09 op 15-02-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ndrenth
Ja de HTPC willen we dus over het algemeen gebruiken voor het bekijken van films via dvd maar ook via de HDD en via HDD die toegankelijk zijn via het netwerk. En het zelfde geld muziek :) Ik denk niet dat er snel games op worden gespeeld aangezien we een xbox360 hebben staan, en ik,mijn broertje en mijn vader hebben allemaal een eigen desktop pc waarop we games kunnen spelen.

Ik wou het liefst windows 7 ultimate x64 gaan draaien, dit omdat iedereen hier thuis ook gewend is met windows. Ik heb een paar filmpjes gezien van ubuntu die eigenlijk wel superhandig is, maar zo'n expert op het gebied van OS'en ben ik nou ook weer niet, straks zit ik met de gebakken peren omdat ik niet helemaal weet hoe ubuntu werkt :)

We hebben digitaal tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit soort mobo's van asus wordt ik nooit zo vrolijk van. ze werken wel maar de driver is meestal niet geweldig en werkt net even anders dan de normale logica, ook mist de afstandsbediening die er bij zit nog al wat knoppen zoals o.a. de cijfers. ik zou voor een meer standaard mobo gaan met een aparte ontvanger (komt ongeveer op dezelfde prijs neer) en zoals al gezegd een Athlon II.

voor info over tv kaarten kijk in het digitale kabel tv op de pc topic. het is als eerste belangrijk te weten wat voor digitale tv je hebt, je provider en of het kabel, satelliet of antenne is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Dan ben je met een AthlonII 240 en een eenvoudig 785G moederbord ook klaar.

Wat wil je precies gaan aansluiten en hoe? (type aansluitingen, TV, receiver, enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ndrenth
Hoi,

Uiteindelijk blijkt m'n pa een ander idee voor ogen te hebben! Hij wilt gewoon het digitale-tv-kaste behouden, en een soort mini pc beneden neer zetten met als beeldscherm onze televisie. Op die pc wilt hij gedownloade films,serie's en muziek kunnen bekijken en beluisteren, en hij wilt gewoon kunnen internetten. Tv is dus geheel apart van het gebeuren.. Sorry voor de tijdsverspilling, ik dacht namelijk dat mijn vader een echte htcp wou en geen nepperd ;)

Dus een tv-kaart en dergelijke is dan overbodig, maar ik neem aan dat ik wel beter specs moet hebben als we films willen kijken en tegelijkertjd willen downloaden en/of internetten?

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ndrenth schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:51:
Dus een tv-kaart en dergelijke is dan overbodig, maar ik neem aan dat ik wel beter specs moet hebben als we films willen kijken en tegelijkertjd willen downloaden en/of internetten?
Nou dat zijn niet echt eisen die een Athlon II X2 niet zou kunnen hoor. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Inderdaad. Mits je voor de juiste software kiest en van DXVA gebruik kan maken, is het helemaal niet nodig om bijvoorbeeld een zware CPU te kiezen. Mijn eerder genoemde 'Athlon II X2 240 + eenvoudig 785G mobo' voldoet nog steeds makkelijk.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 240€ 47,45€ 47,45
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 52,91€ 52,91
1MSI 785GM-E51€ 63,49€ 63,49
ImporterenTotaal€ 163,85

[ Voor 73% gewijzigd door Edmin op 15-02-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ndrenth
Oké bedankt :)

Ik was eigenlijk van plan om windows 7 ultimate x64 te gaan installeren, maar ik denk dat als ik zo weinig acties hierop ga uitvoeren dit onnodig is. Gewoon voor x86 gaan dus! Is 't misschien wel verstandiger om 3GB ram geheugen te nemen aangezien x86 dit ook nog kan adresseren, én er ontstaat wat extra ruimte voor wanneer de onboard vga dit nodig heeft, of is dit niet nodig?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Het is niet nodig. Persoonlijk zou ik alleen nog maar 64-bit versies kopen, want je weet nooit of je ooit nog eens een upgrade naar 4GB wil uitvoeren. Het kost je tenslotte niets extra. 3GB heeft nu geen meerwaarde over 2GB. Het is zelfs zo duur, dat je dan beter direct 4GB zou kunnen kopen, maar 2GB is echt voldoende voor dit gebruik. Win7 Ultimate is ook wat overdreven. Win 7 HP OEM heeft ook medicentre software aan boord. Dat is een prima keuze.

edit:
Je IGP gaat echt niet ineens van de RAM afsnoepen. Dat heette vroeger in laptops Hyper Memory of [insert NV variant], maar is behoorlijk uit de tijd.

[ Voor 15% gewijzigd door Edmin op 15-02-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Edmin schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:14:
Je IGP gaat echt niet ineens van de RAM afsnoepen.
Als de IGP niet van het RAM geheugen gebruik maakt, waarvan dan wel? De MSI die jij aanhaalt heeft geen sideport met 128MB geheugen zoals dit Asrock mobo: pricewatch: Asrock M3A785GMH/128M

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ndrenth
Hey!

Hardstikke bedankt voor de hulp, ben al een eindje verder!
Ik ga nog eventjes discussiëren over de behuizing met m'n pa ^^

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
-The_Mask- schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:21:
[...]
Als de IGP niet van het RAM geheugen gebruik maakt, waarvan dan wel? De MSI die jij aanhaalt heeft geen sideport met 128MB geheugen zoals dit Asrock mobo: pricewatch: Asrock M3A785GMH/128M
Oe, uit mijn hoofd specsfail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazy4me
  • Laatst online: 18-08 12:30
Ik ben eruit ik ga voor deze configuratie:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 250€ 54,90€ 54,90
1Antec MicroFusion Remote 350€ 92,32€ 92,32
1Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H€ 70,60€ 70,60
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 44,-€ 88,-
1Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI€ 82,95€ 82,95
ImporterenTotaal€ 388,77

Vraag: Is het mogelijk om deze configuratie uit te breiden met eventueel 2 tv kaarten (dit voor het opnemen en afspelen van digitale TV)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Edmin schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:33:
[...]

Oe, uit mijn hoofd specsfail!
Je dacht echt dat de huidige IGP's 128/256MB geheugen aan boord hadden? Hoe dacht je 128/256MB geheugen in bijvoorbeeld een Core i3 CPU te drukken. :+

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eazy4me schreef op maandag 15 februari 2010 @ 15:02:
Ik ben eruit ik ga voor deze configuratie:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec MicroFusion Remote 350€ 92,32€ 92,32
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 44,-€ 88,-
ImporterenTotaal€ 388,77

Vraag: Is het mogelijk om deze configuratie uit te breiden met eventueel 2 tv kaarten (dit voor het opnemen en afspelen van digitale TV)?
ja het is mogelijk maar de oplossing is niet geweldig onder windows media center. de enige twee kaarten die überhaupt fatsoenlijk werken onder windows media center zijn de floppy-dtv kaarten en de anysee E30 kaarten. de floppy-dtv kaarten worden helaas niet meer gemaakt en waren ook erg duur (i.v.m. de alphacrypt CAM) en de anysee kaarten kunnen helaas nog niet overweg met een dual opstelling (dit is een software probleem waaraan gewerkt wordt). de enige oplossing voor twee digitale kabel tuners onder windows media center is dus proberen om aan twee gebruikte floppy-dtv kaarten + CAM's te komen. een combinatie van een floppy-dtv en een anysee werkt trouwens ook al niet (ook door de software van anysee).

voor ander htpc software is er wel een optie nl. twee terratec cinergy C pci hd kaarten icm een softCAM programma en een geschikte kaartlezer voor de smartcard (je kunt trouwens ook gewoon andere DVB-C kaarten gebruiken). zepman legt hoe het werkt hier uit in zijn blog aan de hand van het programma media-portal. hetzelfde is ook mogelijk met gb-pvr en mythtv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8erberg
Ik ben nog steeds bezig met het samenstellen van mijn HT/game PC.. Omdat ik er af en toe eens mee wil gamen heb ik gekozen voor een AMD platform.. Momenteel zit ik te denken aan een Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H mobo met een AMD Phenom II X3 720 Black Edition processor.. Als graka lijkt me de Sapphire HD 5670 512MB GDDR5 PCI-E wel wat.. Voordat ik dit koop wil ik toch wel graag jullie mening, aangezien ik er geen specialist in ben..

Software wordt W7 professional x86 want deze heb ik al liggen. Wat ik nu wil weten: is dit overkill, of kan ik mijn geld misschien beter besteden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
-The_Mask- schreef op maandag 15 februari 2010 @ 15:19:
[...]

Je dacht echt dat de huidige IGP's 128/256MB geheugen aan boord hadden?
:N
Hoe dacht je 128/256MB geheugen in bijvoorbeeld een Core i3 CPU te drukken. :+
Met een hamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ndrenth
Ik wil graag op het internet kunnen via mijn htpc.
Ik zat te denken aan een usb netwerk adapter voor het draadloos internet. Het is zo eenvoudig!

Alleen heb ik geen ervaring met deze usb adapters, kan ik beter voor een pci kaart gaan?
Zo ja, die pci kaarten zijn die 1x ? of 4x, niet 16x lijkt me.

In m'n moederboard heb ik namelijk één 16x pcie 2.0 slot + één pcie 1x slot.

Cheers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
Ik zou een 802.11n PCI kaartje nemen, je PCIe 1x slot is snel genoeg.
Indien mogelijk zou ik zelfs een kabel trekken :)

[ Voor 26% gewijzigd door enveekaa op 15-02-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ndrenth
Hm we hadden voorheen een kabel voor de xbox maar deze staat nu boven :) Kabel door de woonkamer is nogal lelijk imo. Ik ga dan eventjes kijken voor een kaartje, past nog wel binnen m'n budget =)

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Ja of zo een stroomnet adapter ding voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ndrenth
Lol? Wat is dat nou weer XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Powerline adapter bedoelde ik. Ze staan in de pricewatch
http://tweakers.net/pricewatch/cat/791/powerline.html
In het kort: een apparaatje waarmee een computernetwerk (deels) via het stroomnetwerk loopt. Je kunt bijvoorbeeld de internetmodem in de meterkast verbinden met de computer op zolder door op beide plaatsen een PowerLine Ethernet-adapter te gebruiken. Je gebruikt er altijd minimaal 2, maar je kunt er ook meer aansluiten. Vaak wordt 16 als maximum aangegeven.

Snelheid

Er zijn op dit moment 3 snelheden verkrijgbaar: 14 Mbps, 85 Mbps en 200 Mbps. Mbps staat voor Megabit per second en geeft het aantal miljoen enen en nullen (bits) aan dat verzonden of ontvangen wordt. Doorgaans is de verbinding erg stabiel, waardoor een 14 Mbps PowerLine-verbinding sneller kan zijn dan een 54 Mbps draadloze netwerkverbinding (WiFi of WLAN).

Apparatuur die storing veroorzaakt op het stroomnetwerk kan echter de PowerLine-verbinding negatief beïnvloeden, evenals slechte bekabeling of lange afstanden van adapter naar adapter. Indien mogelijk, is het dan ook aan te raden om een set PowerLine-adapters te lenen en metingen uit te voeren. Vaak wordt er software meegeleverd waarmee de apparaten beheerd kunnen worden op het gebied van beveiliging, naamgeving en dus ook de zend- en ontvangstsnelheid.
bron:http://www.leerwiki.nl/Wat_is_een_PowerLine_Ethernet-adapter
Dus netwerk via t stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Na de verschillende opties van HTPC, Mediatank te bekijken, heb ik besloten om voor een HTPC te gaan. Ten eerste omdat het plezanter is, je kan het zelf bouwen en installeren en weinig gedoe met niet ondersteunde codex. Ten tweede zou het iets toekomst bestendiger zijn.
Nu nadat ik beslist heb dat het een HTPC wordt wil ik dat deze het volgende kan:
  1. media spelen, zowel muziek als 1080p content
  2. Download functionaliteit, dus torrent en newsserver content met scheduling
  3. NAS functionaliteit
  4. Aansluitbaar en volle functionaliteit op versterker
  5. stil systeem
Na dit topic te doorlezen, blijkt dat twee configuraties populair zij:
het intel systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-H55M-UD2H€ 82,99€ 82,99
ImporterenTotaal€ 179,52

en het amd systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 630€ 88,50€ 88,50
ImporterenTotaal€ 159,10

Omdat ik wil dat de HTPC zowel kan unraren en HD content spelen, heb ik een iets zwaarde AMD processor gekozen. Als overige hardware denk ik aan:
#ProductPrijsSubtotaal
1Belkin Mini Bluetooth Adapter€ 9,18€ 9,18
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 92,-€ 92,-
1LG CH08LS10€ 91,90€ 91,90
1Logitech Cordless Mediaboard Pro (Azerty)€ 36,95€ 36,95
1Sapphire HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI€ 40,95€ 40,95
1Thermaltake DH202€ 179,99€ 179,99
ImporterenTotaal€ 612,31

Waarom een extra videokaart? Wel ik heb het nooit op iGPU's gehad, sinds ik dit op een 4 jaar oude (ofzo) laptop heb gehad, ik weet dat dit geen referentie is. Ook omdat ik niet zeker zijn dat deze mobo/gpu configuraties alle soorten audio naar mijn (toekomstige) versterken kunnen brengen, en de 5450 hiervoor blijkbaar zeer geschikt is.

Ik ben er vrijwel zeker van dat de speciale cpu cooler het systeem ook stiller gaat maken.

Waarom de case? Wel ik vind het een mooie case die niet zal misstaan bij audio/video apparaten en het ingebouwde scherm is (denk ik) handig om te gebruiken wanneer de HTPC alleen aanstaat voor muziek.

Nu denk ik dat alle componenten wel compatibel zijn, maar zeker ben ik nooit aangezien ik al een tijdje uit de hardware scene ben (het verandert allemaal snel).

Als OS zou ik gaan voor windows 7 met XMBC of een andere software, hoewel ik ook wel eens met mythbuntu wil rommelen (als eerste linux poging).

Mijn vraag is zal dit systeem een beetje stil en zuinig zijn? En zal het alles kunnen wat ik wil? Ik weet dat de externe gfx card maybe overkill is maar voor 40€ kan je niet sukkelen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Nou ik zou niet aan linux beginnen tenzij je nvidia hebt. Dat omdat mn athlon II 215 1080p niet goed trekt, ik weet niet of een athlon II quadcore daar verschil in gaat brengen maar aan je igp/gpu heb je niets. Ik heb een tijdje ubuntu gedraaid maar met ATI is xvba me niet gelukt dus toch maar nu windows 7 + een virtuele linux installatie. Bijkomend voordeel is dat ik wat leukere games erop kan doen & trim heb voor mn ssd.
Nadelen van de overstap zijn langere boottijd en minder eyecandy.

[ Voor 7% gewijzigd door jayvol09 op 15-02-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, ik heb ook al gehoord dat linux + ati niet echt super is :(. Ook heb ik gehoord dat linux + i3 ook al niet super is. Maar ja als het niet werkt, kan ik altijd omschakelen, linux is ook meer om eens mee te spelen dan iets anders, voor mij dan aangezien ik er niet veel van ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@trib: mooi systeempje, ongeveer wat ik voor ogen heb qua doeleinden, met hier en daar andere nuance

- die externe gfx card zou ik niet doen in eerste instantie als je W7 gaat gebruiken moet je met de IGP makkelijk uit de voeten kunnen. mocht je toch ergens tegen aan lopen kan je altijd er een graka bijprikken achteraf (er zijn nog een paar kinderziektes waar ATI druk mee bezig is om driverupdates te maken voor de 5450, 5570 etc tot die tijd heb ik zeker geen haast).
- componenten compatibel: check, zie niets vreemds volgens mij
- dit systeem gaat zeker stil zijn en ook redelijk zuinig (heb alleen niet gekeken of er standaard fans op de behuizing zitten, mooie kast trouwens).

Wat voor versterker heb je trouwens? dit ivm mogelijke audio doorsturen vanaf het mobo of de optionele graka

Ik ben er nog steeds niet uit of ik voor een quadcore van AMD zou gaan of een Core i3 530...

[ Voor 16% gewijzigd door Lord_Dain op 16-02-2010 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Met mijn andere 5xxx reeks heb ik ook al wel wat problemen, ik dacht dat ATI zijn drivers eindelijk tegoei had ;).
- Er zitten standaard fans op (blijkbaar een 120mm front intake en optioneel 2*60mm exhaust). Ik heb wel in de tweakers.net review gelezen dat ze luid zijn, maar simpel stiller te maken door ze op 7V te laten lopen. Indien iemand suggesties heeft om deze te vervangen door zeer stille fans.

-Op het moment nog geen versterker, maar ik ben aan het denken aan een Onkyo 607 of 507, iets van die klasse en dat prijssegment. Eender welk, de HTPC moet een beejte toekomstgericht zijn.

En ja ik weet ook nie of AMD of Intel the way to go is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 11:03
Ik heb een vraagje over de Antec Micro Fusion case. Ik heb deze aangeschaft maar nu blijft de power led knipperen zodra het media center in de slaapstand gaat. Hoe kan je dit uitkrijgen?

Hiervoor had ik de Antec Fusion (grote versie) en deze knipperde nooit en ging altijd uit in de slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 09:20:
- Met mijn andere 5xxx reeks heb ik ook al wel wat problemen, ik dacht dat ATI zijn drivers eindelijk tegoei had ;).
- Er zitten standaard fans op (blijkbaar een 120mm front intake en optioneel 2*60mm exhaust). Ik heb wel in de tweakers.net review gelezen dat ze luid zijn, maar simpel stiller te maken door ze op 7V te laten lopen. Indien iemand suggesties heeft om deze te vervangen door zeer stille fans.

-Op het moment nog geen versterker, maar ik ben aan het denken aan een Onkyo 607 of 507, iets van die klasse en dat prijssegment. Eender welk, de HTPC moet een beejte toekomstgericht zijn.

En ja ik weet ook nie of AMD of Intel the way to go is.
ik zou zelf voor een amd triple core gaan zoals de 425 of de 435 i.c.m. de 5450 en wel om de volgende redenen.
  • je hebt eigenlijk maar drie threads nodig nl.:
    1. NAS en OS (achtergrondprogs, services e.d.)
    2. parren er rarren (wel zorgen dat dit singlethreaded is)
    3. film afspelen (decoden van video en audio wordt door de 5450 gedaan maar er blijft toch een klein beetje over voor de proc)
    het parren en rarren is hierbij de enige die 100% van de thread nodig heeft de andere hebben 5 tot 10 % nodig. ik heb erbij gezet dat het parren en rarren singlethreaded moet zijn omdat die anders al je proccessorclocks van alle threads pakt en de andere processen in de weg gaat zitten met als resultaat dat je beeld gaat stotteren.
  • de i3 kan de d.m.v. hypertheading ook maar het lijkt mij dat omdat je en hypertheading en de video core belast en een relatief zwaar single of multithreaded rarren en parren draait dat de driver die de turbo modus, thermal throttling e.d. regelt geen flauw idee meer heeft wat hij nu moet doen. aparte video chip en drie echte cores hebben hier totaal geen last van. (offtopic: ben zelf trouwens van mening dat de turbomodus en hyperthreading eigenlijk lijnrecht ten opzichte van elkaar staan maar ja wat weet ik)
  • de kosten die je bespaard op de processor kun je gebruiken voor de 5450
Snoll3bulk schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 09:51:
Ik heb een vraagje over de Antec Micro Fusion case. Ik heb deze aangeschaft maar nu blijft de power led knipperen zodra het media center in de slaapstand gaat. Hoe kan je dit uitkrijgen?

Hiervoor had ik de Antec Fusion (grote versie) en deze knipperde nooit en ging altijd uit in de slaapstand.
knipperen ligt aan het moederbord misschien kun je dit in de bios instellen. bij mijn antec fusion (eerste versie) wordt de powerled direct op de voeding aangesloten dus als dit bij jouw ook zo was is dit of het moederbord de reden dat deze nooit knipperde.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
jayvol09 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 20:34:
Powerline adapter bedoelde ik. Ze staan in de pricewatch
http://tweakers.net/pricewatch/cat/791/powerline.html

[...]

bron:http://www.leerwiki.nl/Wat_is_een_PowerLine_Ethernet-adapter
Dus netwerk via t stopcontact.
Ik heb zo'n setje van D-Link, werkt opzich, alleen naar 200mbit kun je fluiten :)
Besloten om toch maar een cat6 kabeltje naar de woonkamer te trekken, natuurlijk netjes achter de plinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheeseruler
  • Laatst online: 03-09 14:06
Ik heb onderstaande systeem samengesteld voor een HTPC, ik wil:
- 1080p kunnen afspelen (in de toekomst via een Bluray spelertje)
- Geluid gaat via optisch naar versterker
- Windows 7 Mediacenter kunnen draaien

Licenties heb ik reeds in bezit en ook een tvkaartje heb ik nog liggen. Voor mijn gevoel is Intel niet goed op het gebied van HTPC's, of is dit gevoel achterhaalt?
Waar ik niet zeker van ben bij deze config is de mogelijkheid om HD materiaal vlekkeloos af te spelen, zal dit lukken met een Athlon II 440?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X3 440€ 73,41€ 73,41
1Asus M4A785G HTPC€ 84,66€ 84,66
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 34,99€ 34,99
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 72,95€ 72,95
1LG DH16NS10€ 12,90€ 12,90
1Silverstone Grandia GD05B€ 70,34€ 70,34
ImporterenTotaal€ 432,20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 11:03
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:51:
knipperen ligt aan het moederbord misschien kun je dit in de bios instellen. bij mijn antec fusion (eerste versie) wordt de powerled direct op de voeding aangesloten dus als dit bij jouw ook zo was is dit of het moederbord de reden dat deze nooit knipperde.
Het vreemde is dat het nieuwe moederbord in de oude Antec kast heeft gezeten, toen knipperde de power led dus niet. Nu in de nieuwe kast met hetzelfde moederbord knippert de powerled wel, dus dan ligt het toch aan de kast? Maar hebben meer mensen dit probleem met de Antec Micro Fusion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyllanw
  • Laatst online: 31-08 07:53
Na lang wikken en wegen heb ik toch besloten een HTPC te bouwen. Ik wil uiteraard 1080p content kunnen afspelen, zowel Blu-Ray en DVD via 5,25" als AVI ed via 3,5"

Ik ben uit gegaan van de volgende punten:

- 1. Het systeem moet energiezuinig zijn. Mijn gewone pc slurpt al genoeg stroom.
- 2. Er moet 1080p content kunnen worden afgespeeld.
- 3. De content moet afgespeeld kunnen worden vanaf DVD.
- 4. De content moet afgespeeld kunnen worden vanaf Blu-Ray
- 5. De content moet afgespeeld kunnen worden vanaf in- of externe harde schijf
- 6. Er moet een afstandsbediening aanwezig zijn.
- 7. Er moet een Card-reader aanwezig zijn.

Hier is mijn oog uiteindelijk op gevallen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 240E€ 68,91€ 68,91
1Antec Earthwatts EA 380D Green€ 38,44€ 38,44
1Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H€ 71,50€ 71,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 92,-€ 92,-
1Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB€ 67,83€ 67,83
1Samsung SH-B083L€ 83,44€ 83,44
1Sapphire HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI€ 40,95€ 40,95
1Thermaltake DH202€ 179,99€ 179,99
ImporterenTotaal€ 643,06

De meeste onderdelen heb ik al vaker langs zien komen in dit topic. Mijn configuratie heeft zelfs veel weg van die van triberraar. Het grootste verschil is dat ik tussen de Athlon 250 en de 3/4-cores ga zitten met de 240e die een TDP heeft van 45W.

Mijn vraag is: als ik voor deze HTPC geen server/game/NAS-funties in gedachten heb, voldoet de Athlon 240e of is het aan te raden toch een 3/4 core processor te overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Als je W7 als OS gaat draaien heb je naar mijn mening niet eens een losse graka nodig, De 4200 IGP kan HD content afspelen en ondersteunt DXVA, Je 2 CPU cores zullen volgens mij niet echt veel te doen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
Ik heb van de week een OrigenAE S10V kast besteld bij Informatique, levertijd onbekend..
Iemand enig idee of deze kast uberhaupt nog leverbaar is in NL? Op de website van OrigenAE lijkt de S10V nog gewoon in het assortiment te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blijkbaar is er gene definitief antwoord/argumentatie voor intel of amd, over het verschil in TDP heb ik geen idee, aangezien de HTPC niet altijd aan volle kracht gaat lopen. Ik denk trouwens dat het rarren en film afspelen tegelijk een uitzonderlijke gebeurtenis zal zijn. Aangezien ik nog van de oude tijd ben, denk ik nog altijd dat AMD warmer wordt *grins*, maar ik zal nog wel zien wat ik kies.

Een andere zaak waar ik nog niet veel over weet, is de software voor een HTPC/NAS/download machine, dus als iemand mij enkele tips kan post of indien dit er niet de thread voor is, mij een pm kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Nadat ik vanmorgen ben begonnen om me via de BBG topics in te lezen in de HTPC wereld ben ik nog maar weinig verder gekomen....
Ik ben niet echt thuis in de IT wereld dus breek mn nek al op alle afkortingen ( :o sorry).

Ik hoop dat jullie me willen helpen om een HTPC samen te stellen.

Wat zijn mijn wensen?

- Een stil apparaat (zoals iedereen eigenlijk wil)
- Een 1080p (Full HD) koppeling met mn TV Philips 37PFL9604
- Een fatsoenlijke koppeling met m'n stereo Sony STR DE595(helaas zonder HDMI) om DTS te kunnen beluisteren (liefst met de digitale coaxiale kabel)
- Veel HD ruimte (intern) om mn foto en filmarchief in op te bergen (en natuurlijk beschikbaar te maken om te bekijken op de tv)
- Snelheid van de HD is niet echt een issue, zolang het intern is is het sneller dan mn huidige externe (USB aangesloten schijf), dat denk ik tenminste.

- Af en toe een programma op kunnen nemen (UPC-analoog)
- Af en toe een spelletje spelen (dat wordt helaas alleen maar minder)

- Een zilveren behuizing met ruimte voor de toekomst
http://tweakers.net/price...ieftec-hi-fi-hm-02sl.html
http://tweakers.net/price...-ae-hv7-home-theater.html

Toekomstmuziek
- Wat vaker dan af en toe een spelletje spelen
- BlueRay speler/brander

Ik heb het idee dat met name door mn toekomstmuziek een dun vormgegeven kast niet bij de plannen gaat passen, maar of dat klopt hoor ik graag van jullie.
Hetzelfde geldt voor andere uitspraken, ik ben een noob dus heb ongetwijfeld ideeën die helemaal niet kloppen.
Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 00:27

TRaSH

koffie ?

dit is mijn eerste HTPC die ik wil gaan bouwen,
is uberhaupt al lang geleden dat ik zelf wat gebouwd heb.

wat ik er mee wil doen:
* Gebruik hem voor HTPC, Download met SABnzbd + par/unrar.
* Wil ook een tijd met deze HTPC kunnen doen

ik wil:
* Alle HD formaten dienen afgespeeld te kunnen worden (1080p).
* Alle Audio formaten kunnen doorgeven inclusief Dolby True HD en DTS-HD Master audio bitStreaming.
* beeld naar mijn lcd via hdmi
* coax/optische uitgang voor DTS/5.1 (tijdenlijk totdat ik een nieuwe reciever ga kopen zodat ik hdmi kan gebruiken om hem aan te sluiten)
* tijdelijk gaat er een DVD speler/brander in die ik nog heb.
* heb geen TV kaart nodig.
* wil wel een AB kunnen gebruiken voor bediening (bv mijn logitech 885)
* ga WMC op windows 7 64 bit gebruiken
* de kast wil ik tussen/naast/op mijn bestaande Home Cinema Set doen vandaar dat ik iets zoek dat +/- 43 cm breed is en zwart.
* wil eigenlijk nog een losse nvidia GPU gaan gebruiken liefst met passive koeling.(hardware acceleration+onderteuning van coreavc en TMT+dedicated memory en niet shared)
* wil later evt nog een HD kunnen toevoegen.

zelf had ik gedacht aan het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1OCZ ModXStream Pro 500W€ 50,67€ 50,67
1OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK€ 97,19€ 97,19
1Scythe Big Shuriken€ 25,-€ 25,-
1Silverstone Grandia GD04B€ 80,25€ 80,25
1Western Digital Caviar Green WD10EADS€ 69,95€ 69,95
ImporterenTotaal€ 502,58

Iemand die verbetering ziet? of andere ideeen ? of ben ik iets vergeten ?

* waarom geen AMD/ATI heb vroeger nogal wat issues met drivers en support gehad en meestal werkte het alleen met een omweg.
vandaar mijn voorkeur naar intel chipset en nvidia GPU
.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:34

MaDLiVe

.-Observer-.

MaDLiVe schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 00:46:
[...]

Ik sta op een soortgelijk punt maar dan met een E6300, ik overweeg een ION zotac (775) bordje. pricewatch: Zotac 9300-ITX WiFi

Dit bordje icm Windows7 zou het gros van mijn materiaal hardwarematig moeten kunnen encoden maar lukt dat niet dan heeft de E6300 meer dan genoeg Horsepower om dat zelf te doen. Ik ben alleen erg benieuwd naar het energie verbruik van zo een setje omdat ik hem tegelijkertijd als server wil gebruiken (daar gebruik ik nu een atom setje voor).
Ik heb dus nog steeds het idee om dit Zotac bordje aan te schaffen maar ik ben opzoek naar een versie met 3 sata poorten. Deze zijn er wel maar kan ze niet in de pw vinden. Iemand enig idee waar ik zou moeten kijken?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk dat is nou precies wat ik bedoelde met "door de bomen t bos kwijt zijn".
Het systeem van TRaSH lijkt ook voor mij al een eindje in de richting, maar hij wil DTS-HD, volgens mij gaat dat niet werken in combinatie met mijn Receiver ga ik erin aan het wijzigen dan heb ik ineens toch bijna alles weer anders.

Daarom toch maar eens een poging gedaan om een systeem samen te stellen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus M4A785G HTPC€ 83,53€ 83,53
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 34,95€ 34,95
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 72,95€ 72,95
1Silverstone LC17€ 86,32€ 86,32
ImporterenTotaal€ 440,60

Heb ik hiermee de mogelijkheid om S/PDIF aan te sluiten optisch danwel via de coaxiale stekker (voorkeur voor de laatste) -> Doel DTS doorgeven.

Welke DVD-brander past hierin?
Welke Blueray speler past hierin?
Past het uberhaupt bij elkaar en ook in elkaar?

Ik twijfel nog over een extra HD t.b.v. het draaien van Windows enzo, wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message]... eerder door mezelf Xplod[/message]

Hallo guys,
ik zit hier met een vervelend audio probleem :|

Mijn HTPC ... gebaseerd op een GigaByte GA-MA78GM-S2H bordje is via Coaxial out .... die heetf ie niet standaard onboard maar ik heb er mij een origineel GigaByte bracket voor aangeschaft ... aangesloten op mijn splinternieuwe Marantz SR5004 AV-receiver.

Geinstalleerde codecs zijn K-Lite codec pack en CoreAVC video decoder.
Ik speel al mijn films af met Media Player Classic Home Cinema.
Als ik nu in MPC met de slider vooruit of achteruit wil jumpen in een film dan kan dit soms voor een verschrikkelijke luide PLOP zorgen in mijn Marantz. Zo erg soms dat ik schrik heb dat ie er mijn wel héél dure Klipsch speakers zou kunnen mee om zeep helpen. Eénmaal is de versterker er zelfs door in Power Protection Mode gegaan .... duidelijk niet leuk :(
In ffdshow audio staat DTS en AC-3 in passthrough ... de audio-decoding wordt door de Marantz uitgevoerd.

Valt daar iets aan te doen ... is dit iets waar coaxial digital out last kan van hebben in tegenstelling met spdif toslink ? Het is gelijk er piekspanningen ofzo uit de coax komen die nefast zijn voor de versterker.

Tijdens gewoon afspelen werkt alles perfect ..... ik zei het al eerder .... de plops heb ik alleen als ik vooruit of achteruit jump in een film ... waarbij op de display van de versterker te zien is dat het inputsignaal op die momenten ook switched van DTS of Dolby Digital naar gewone PCM stereo. De versterker lijkt het er op die momenten dus wel echt problemen mee te hebben.
Vreemd is ook dat mijn oude SR-4001 receiver hier duidelijk geen last van had ... of toch véél minder.

Heeft er iemand tips hoe ik dat kan oplossen.
Practisch probleem op de Marantz .... ik heb 2 spdif en 2 coaxial inputs en ze zijn nu allen in gebruik.
De optische voor mijn dsl settop TV-box en de PS3
De coaxial voor mijn DVD en nu dus ook de htpc.
jayvol09 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:21:
Hoe bedoel je je hebt een digitale coax uitgang toegevoegd? Gebeurt het nog steeds als je zonder passthrough doet? Dan kun je misschien zeggen dat er problemen optreden bij het versterken ipv bij het decoderen. Je kunt de optische ook testen of het ook daarmee gebeurt, zo kun je de htpc als oorzaak uit proberen te sluiten.
Ik heb voor een extra coaxial digital-out gezorgd door me een origineel GigaByte DIG-IN/ DIG-OUT bracket aan te schaffen via eBay want mijn bordje heeft dit niet standaard.

Schakel ik passthrough uit in ffdshow en gebruik ik AC3 in ffd-show dan is het nog niet echt beter. Als het DTS of DD-signaal wegvalt tijdens het jumpen dan is de omschakeling er nog steeds naar PCM op de receiver ... same problem dus.
Optisch idem ... géén verbetering.

Ik denk dat ik eens ga kijken of het met andere mobo-drivers beter zou kunnen zijn .... misschien zijn er wel nieuwere beschikbaar :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Xplod, dit is het adviestopic voor aanschaf en samenstelling van je htpc. Voor alle overige vragen verwijs ik je naar een eigen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hulk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-03 09:42
@MaDLiVe
Ik heb dus nog steeds het idee om dit Zotac bordje aan te schaffen maar ik ben opzoek naar een versie met 3 sata poorten. Deze zijn er wel maar kan ze niet in de pw vinden. Iemand enig idee waar ik zou moeten kijken?
Ik heb het Zotac bordje bij Zercom besteld en kreeg er in ieder geval eentje met 3 sata poorten even opgezocht in mijn bestellijst:
art.nr: 192787 Zotac GF9300-G-E | GF9300-G-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik zit nog in dubio over de keuze CPU. Ik ben best gecharmeerd van de Core i3 530 van Intel maar voor dat geld heb je ook een Athlon II X4 630 van AMD. Ik heb de nodige reviews en comparisons bekeken en vaak is de conclusie van de testers dat de Athlon meer value for money is en op veel vlakken beter performed dan de Core i3. Omdat het een HTPC is vind ik het echter ook belangrijk om zaken zoals verbruik, koeling, stilte mee te wegen in het besluit en dan denk ik dat de Core i3 weer een betere keuze is dan de Athlon.

Misschien ook wel goed dat er twee concurrerende producten op de markt zijn ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Lord_Dain op 17-02-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Waarom niet een kliener modelletje? Een dual of triple voldoet toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Dus de i3 met al zn transistors er grote L3 cache wordt minder heet dan een athlon II quadcore? Ik denk dat dat geen verschil is die impact op verbruik en geluid heeft, laat staan de kosten rechtvaardigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 17:58

Matis

Rubber Rocket

jayvol09 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:47:
Dus de i3 met al zn transistors er grote L3 cache wordt minder heet dan een athlon II quadcore? Ik denk dat dat geen verschil is die impact op verbruik en geluid heeft, laat staan de kosten rechtvaardigt.
Dat ligt aan het procede waarop de cpu gebaseerd is.

De pricewatch: Intel Core i3 530 is 32 nm en de AMD Athlon™ II X4 is 45nm

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Het is natuurlijk wel 32nm vs. 45nm en AMD maakt nog geen gebruik van HKMG.

edit: laat

[ Voor 8% gewijzigd door Edmin op 17-02-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@Ed: misschien ben ik wel heel paranoide, maar de kans is aanwezig dat ik tegelijkertijd (HD) digi TV opneem, met SABnzbd films aan het downloaden ben en een 1080p content film kijk. Optioneel wil ik Tversity installeren om de HTPC als MediaServer te benaderen.. Nu is de vraag hoe vaak zal dit allemaal tegelijk gebeuren, waarschijnlijk niet vaak, maar neem ik niet een risico als ik 'slechts' een dualcore systeem kies? maar zoals ik al zeg, misschien paranoide..

@jayvol, de i3 zit op 80W to de Athlon II X4 100W, ik kan met mijn beperkte ervaring niet inschatten of dat impact heeft op geluid, waarschijnlijk zal ik in beide systemen met dezelfde koelers/behuizing af kunnen en is de impact op dat vlak 0?

Ik wil eigenlijk vandaag de knoop doorhakken, mijzelf kennende ben ik anders over 2 weken nog bezig.

[ Voor 6% gewijzigd door Lord_Dain op 17-02-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiezes
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09 16:29
Lord_Dain schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:29:
Ik zit nog in dubio over de keuze CPU. Ik ben best gecharmeerd van de Core i3 530 van Intel maar voor dat geld heb je ook een Athlon II X4 630 van AMD. Ik heb de nodige reviews en comparisons bekeken en vaak is de conclusie van de testers dat de Athlon meer value for money is en op veel vlakken beter performed dan de Core i3. Omdat het een HTPC is vind ik het echter ook belangrijk om zaken zoals verbruik, koeling, stilte mee te wegen in het besluit en dan denk ik dat de Core i3 weer een betere keuze is dan de Athlon.

Misschien ook wel goed dat er twee concurrerende producten op de markt zijn ;)
Neem hier eens een kijkje:
http://www.tomshardware.c...-core-i5-661,2516-13.html

Daar worden het verbruik (idle & load) vergeleken tussen de Athlon X2 240E (45W) en de Core i5 661 (87W). Hoewel de 45W van de AMD CPU op het eerste zicht aantrekkelijk lijkt, komt het er in de praktijk blijkbaar op neer dat Intels Core i5 (en dus ook de i3) series zowel idle als onder load heel wat zuiniger zijn.
Vergeleken met een Athlon II X4 wordt het helemaal duidelijk dat de Core i3 in dit opzicht de betere keuze is. Vooral als je het als always-on systeempje gaat gebruiken.

Current Desktop ; Old Desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Ik heb nu een e6600 in mijn htpc zitten zou het zin hebben om daar een e6500 in te gooien? Ik draai al een tijdje op een Intel DG45ID maar een overklok van een paar honderd mhz zit er dus niet in en soms heb ik het idee dat de cpu het best wel moeilijk heeft vooral met de oudere encodes. de nieuwere maken gebruik van dezelfde profielen die ze voor blu-ray ook gebruiken.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheeseruler
  • Laatst online: 03-09 14:06
Beste mensen, ik snap er niets meer van. Ik wil een mediacenter samenstellen om vanuit Windows Mediacenter 7 DVD's e.d. te kijken met DD5.1, DTS etc.

Mijn oog is gevallen op een moederbord met een AMD 785G chipset, de ASUS M4A785G HTPC. Waar ik nou niet uitkom is het volgende; kan dit moederbord via optisch 5.1, DTS, TrueHD en DTS-HD doorsturen naar de versterker zodat de versterker het kan verdelen over de speakers?
Ik weet dat via HDMI het alleen mogelijk is om dit in stereo te doen, maar hoe zit dat voor optisch (SPDIF)? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Optisch zit je vast aan de mogelijkheden van de geluidschip. Het antwoord is dus nee.
Via HDMI zit je aan de mogelijkheden van je GPU.
Ik begrijp dat je geen HDMI hebt ingang op je versterker hebt... dan ben je afhankelijk van een geluidskaart, maar ik weet even niet uit het hoofd of die ernstig dure geluidskaarten die DTS-HD ondersteunen ook S/PDIF hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:34

MaDLiVe

.-Observer-.

De Hulk schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:23:
@MaDLiVe

[...]

Ik heb het Zotac bordje bij Zercom besteld en kreeg er in ieder geval eentje met 3 sata poorten even opgezocht in mijn bestellijst:
art.nr: 192787 Zotac GF9300-G-E | GF9300-G-E
Thanks dude, ik zie net op de website van Azerty, dat wanneer je doorgelinkt wordt ze ook de versie met 3 sata poorten leveren. Erg fijn. Want ik wil de HTCP maindisk vanaf een SSD laten draaien en 2x1.5TB schijfjes gebruiken voor overige storage.

[ Voor 39% gewijzigd door MaDLiVe op 17-02-2010 22:36 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik heb voor iemand anders even een systeem samen gesteld wat als centrale Mediaplayer/(Game-)PC moet gaan dienen. Het hele systeem wordt aangesloten op een Pioneer KURO.
Een budget heb ik niet gekregen en ik ga er ook totaal niet van uit dat er moeilijk wordt gedaan over de prijs.
Zelf zit ik nog te twijfelen of dit systeem het wel is. Hopelijk mag ik van jullie wat tips ontvangen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Dominator TR3X6G1866C9DF€ 224,80€ 224,80
4Enermax Everest, 120mm€ 12,45€ 49,80
1Gigabyte GA-X58A-UD7€ 250,15€ 250,15
1Intel Core i7 920€ 222,-€ 222,-
1Intel Postville X25-M Postville SSDSA2MH080G201 80GB€ 197,33€ 197,33
1LG BH10LS€ 159,-€ 159,-
1Logitech diNovo Edge (Qwerty)€ 116,03€ 116,03
1Logitech diNovo Mini€ 99,-€ 99,-
1Moneual MonCaso 972 Black€ 479,-€ 479,-
1Sapphire HD 5850 Toxic 1GB GDDR5 PCI-E€ 274,50€ 274,50
2Western Digital RE3 WD1002FBYS€ 119,-€ 238,-
1Zalman ZM770-XT€ 126,90€ 126,90
ImporterenTotaal€ 2.461,51

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
[edit: domme opmerking verwijderd] :o

[ Voor 91% gewijzigd door Lord_Dain op 17-02-2010 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:53:
Een budget heb ik niet gekregen en ik ga er ook totaal niet van uit dat er moeilijk wordt gedaan over de prijs.
Zelf zit ik nog te twijfelen of dit systeem het wel is. Hopelijk mag ik van jullie wat tips ontvangen.
Geef 1000 euro aan een goed doel en van de overige 1500 euro is wel een beter systeem te maken of een systeem dat zeker wel zal voldoen. Je geeft namelijk geld uit aan onzin. ;) Een behuizing van 500 euro, een matige voeding voor een prijs van een high-end voeding, 6GB geheugen met de prijs die hoger ligt dan 8GB een veel te duur moederbord en zo zijn er nog wel een paar te verzinnen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:53:
Beste Tweakers,

Ik heb voor iemand anders even een systeem samen gesteld wat als centrale Mediaplayer/(Game-)PC moet gaan dienen. Het hele systeem wordt aangesloten op een Pioneer KURO.
Nee, dit is het duidelijk nog niet. Nofi :)

Voor mediaspeler functionaliteit is het enorm veel overkill. Wat voor gamekwaliteiten moet het heeben? Gaat hij gamen op die Kuro? Wat voor games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 23:13:
[...]

en zo zijn er nog wel een paar te verzinnen. ;)
Ga door? Ben namelijk wel benieuwd wat hier nog allemaal verbeterd aan kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P6T SE€ 164,90€ 164,90
1Corsair HX650W€ 99,95€ 99,95
4Enermax Everest, 120mm€ 12,45€ 49,80
1Intel Core i7 920€ 222,-€ 222,-
1Intel Postville X25-M Postville SSDSA2MH080G201 80GB€ 197,33€ 197,33
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G€ 138,75€ 138,75
1LG CH08LS10€ 91,90€ 91,90
1Logitech diNovo Edge (Qwerty)€ 116,03€ 116,03
1Logitech diNovo Mini€ 99,-€ 99,-
1Moneual MonCaso 972 Black€ 479,-€ 479,-
2Sapphire HD 5850 Toxic 1GB GDDR5 PCI-E€ 274,50€ 549,-
1Western Digital Caviar Green WD20EADS€ 149,-€ 149,-
ImporterenTotaal€ 2.381,66

Zomaar even uit de losse pols. Ik ga er van uit dat die behuizing een speciaal htpc-doel heeft, maar heb niet gekeken of er daadwerkelijk twee graka's in passen. Een blu-ray brander.... hoe vaak gaat hij dat gebruiken? Een lezer zal o.h.a. voldoende zijn. Betere voeding erin gezet. Eenvoudiger mobo dat ook gewoon doet wat je er van wil. Geheugen is veeeeel goedkoper.

Nogmaals, dit is gewoon een voorbeeldje, geen eindoordeel.
edit:
moet er geen slimline optical in die behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 23:19:
[...]

Ga door? Ben namelijk wel benieuwd wat hier nog allemaal verbeterd aan kan worden
Socket 1156 (core i7 860/Xeon X3440) is goedkoper en/of sneller.
Fan's van 12,5 euro per stuk is erg overdreven.
Echt een 80GB Intel SSD nodig?
Blu-Ray brander ook nodig? Prijs van een leeg Blu-Ray schijfje al eens bekeken?
HD5850 Toxic is overpriced, normale HD5850 is ook stil.
Erg dure HD's.

Eigenlijk elk onderdeel zo ongeveer wel. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Sta in de startblokken om een HTPC te bouwen. Ik wil hiermee de volgende dingen kunnen doen:

- Muziek afspelen in zowel mijn woonkamer als mijn keuken/eetkamer. (Heb een receiver met Zone 2-ondersteuning.)
- Zowel Blu-Ray als gedownload materiaal afspelen op 1080p. Geluid wordt via mijn receiver naar een 5.0 speaker-setup geleid.
- Wellicht af en toe dingen downloaden en unrarren.
- Backups maken van de laptops van mij en mijn vriendin. Hoop een leuk programma te vinden dat automatisch gegevens synchroniseert zodra de laptops zich op het netwerk aanmelden. (Iemand hier een aanbeveling voor?)
- Beeld leveren aan zowel mijn televisie als een monitor die om de hoek in een zijkamer staat, zodat ik daar kan kiezen welke muziek af te spelen zonder de televisie aan te hoeven zetten.

Heb geen behoefte om hierop te kunnen gamen of werken. Ik woon in UPC-gebied, dus het heeft nu niet veel zin om er een TV-kaart in te gooien, maar wil dit wel in de toekomst kunnen toevoegen als UPC afstapt van het vereiste om hun mediabox te gebruiken voor digitale TV. Ben van plan gewoon Windows Media Center gebruiken.

Heb het het pc-advies van Hardware.info gebruikt als basis om tot het volgende systeem te komen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Xonar DX€ 55,-€ 55,-
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 29,90€ 29,90
1Intel Postville X25-V SSDSA2M040G2XX 40GB€ 96,-€ 96,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 46,-€ 46,-
1Lite-On IHOS104€ 79,-€ 79,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 84,95€ 84,95
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
1Seagate Barracuda LP ST31500541AS€ 89,-€ 89,-
ImporterenTotaal€ 751,65

Motivatie voor zaken waarin ik ben afgeweken van het hardware.info-advies:

Behuizing -- Mijn TV-meubel is niet al te diep. De GD-05 is maar 32.5cm diep en past er daarmee perfect in.

CPU-cooler -- Maar de GD-05 is dan weer zo klein dat ik begrepen heb dat een Big Shuriken er niet in past als je ook een blu-ray-speler er in hangt. Volgens mij is de gewone Shuriken zo laag dat deze wel past. Klopt dit?

Geluidskaart -- De Zone 2 in de receiver kan alleen maar geluid van analoge bronnen verwerken. Omdat ik veel van Zone 2 gebruik ga maken, is het het handigst als ik al het geluid simpelweg analoog van de HTPC naar mijn receiver transporteer. Daarom vind ik het prettig om een echte geluidskaart er in te zetten die toch een betere DAC zal hebben dan de onboard audio.

SSD -- Na goede ervaringen met een SSD in mijn laptop, wil ik dit nu ook in mijn HTPC zodat het allemaal lekker soepel loopt.

Vragen:

1) Even voor de zekerheid, gaat dit allemaal passen in de door mij uitgekozen behuizing, en gaat dit systeem doen wat ik er van verwacht? Nog dingen waar ik extra op moet letten, of die ik vergeet?

2) De GD-05 heeft helaas geen ingebouwde IR-ontvanger. Heb nog niet echt een fijne IR-ontvanger gevonden die makkelijk via USB aan te sluiten is, en vervolgens via mijn Harmony One bediend kan worden. Iemand een aanbeveling?

3) Gaat deze set-up het trekken om echt met twee monitors te werken waarop apart beeld wordt getoond, of kan hij alleen maar het beeld op een scherm mirroren? (Wat in principe ook al voldoende zou zijn.)

4) Hoe luidruchtig denken jullie dat dit systeem gaat zijn? Zo veel dat ik er last van heb in de woonkamer? Kan ik hier nog iets aan verbeteren?

5) Heeft iemand heel toevallig ervaring met de Asus Xonar DX ten opzichte van zijn duurdere broertje de Xonar D2X? Is daar een heel duidelijk verschil in merkbaar?

• Lord_Dain
Zo, update van mijn bestellijstje.

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 384,85

Nu nog een behuizing. Op dit moment twijfel ik tussen de volgende behuizingen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Fusion Remote Zwart€ 121,88€ 121,88
1Lian Li PC-C37B€ 105,96€ 105,96
1Silverstone SST-LC13B€ 106,-€ 106,-

Iemand die me de juiste kant op kan sturen? LC13 staat erbij omdat ik best tevreden ben met mijn oude HTPC die altijd in een Silverstone LC02 heeft gezeten. Belangrijkste vind ik inbouwgemak, systeem moet 'redelijk' eenvoudig te openen en aan te passen zijn, er moeten 2 3.5" disks in passen en vooral, de case fans moeten stil zijn. Remote zou fijn zijn, koop ik er anders los bij, de enige die dit heeft is volgens mij de Fusion Remote. Budget voor kast max 170EUR.

[ Voor 3% gewijzigd door Lord_Dain op 18-02-2010 14:40 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:29:
- Zowel Blu-Ray als gedownload materiaal afspelen op 1080p. Geluid wordt via mijn receiver naar een 5.0 speaker-setup geleid.
Waarom een dure i5 530 / H55 combinatie als je voor hetzelfde geld een X2 240 / 785G / HD5450 hebt?

Als je van DXVA gebruik gaat maken is GPU kracht veel belangrijker dan CPU kracht. Investeer dan in een goede videokaart (passief) om indine noodzakelijk aan upscaling en deinterlacing te doen.

• Lord_Dain
1) Even voor de zekerheid, gaat dit allemaal passen in de door mij uitgekozen behuizing, en gaat dit systeem doen wat ik er van verwacht? Nog dingen waar ik extra op moet letten, of die ik vergeet?
De big shuriken is maar 5,8 cm hoog echter de fan is 120mm.
De 'normale' shuriken is 6,4 cm hoog en heeft volgens mij een 100mm fan.
De review die ik heb gezien http://ksstudios.com/SilverStoneGD05.html zit de stock cooler van AMD onder de optical drive, dus ik vermoed dat de big shuriken gaat passen, ik ga het in ieder geval proberen met deze cooler als ik voor de Grandia ga.
2) De GD-05 heeft helaas geen ingebouwde IR-ontvanger. Heb nog niet echt een fijne IR-ontvanger gevonden die makkelijk via USB aan te sluiten is, en vervolgens via mijn Harmony One bediend kan worden. Iemand een aanbeveling?
Zit ik ook mee, ik weet niet wat voor software je wil gaan gebruiken (bv W7 met MCE en Media Browser) dan kan je uit de voeten met de standaard Microsoft IR ontvanger, die ik hier op mijn oude bak met de Harmony ONE kan aansturen, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een iets discretere oplossing (want imo MSFT IR ontvanger=lelijk).
3) Gaat deze set-up het trekken om echt met twee monitors te werken waarop apart beeld wordt getoond, of kan hij alleen maar het beeld op een scherm mirroren? (Wat in principe ook al voldoende zou zijn.)
Ja, de Intel IGP ondersteunt dual display dus zou moeten werken.
4) Hoe luidruchtig denken jullie dat dit systeem gaat zijn? Zo veel dat ik er last van heb in de woonkamer? Kan ik hier nog iets aan verbeteren?
Dit systeem gaat stil zijn, imo, mochten de standaard fans toch te veel herrie maken kan je ze evt. later door <20db fans vervangen.

Verwijderd

Sta in de startblokken om een HTPC te bouwen. Ik wil hiermee de volgende dingen kunnen doen:

- Muziek afspelen in zowel mijn woonkamer als mijn keuken/eetkamer. (Heb een receiver met Zone 2-ondersteuning.)
- Wellicht af en toe dingen downloaden en unrarren.
- Backups maken van de laptops van mij en mijn vriendin. Hoop een leuk programma te vinden dat automatisch gegevens synchroniseert zodra de laptops zich op het netwerk aanmelden. (Iemand hier een aanbeveling voor?)
gebruik zelf het gratis programma always sync kan deze aanbevelen.
- Beeld leveren aan zowel mijn televisie als een monitor die om de hoek in een zijkamer staat, zodat ik daar kan kiezen welke muziek af te spelen zonder de televisie aan te hoeven zetten.

Heb geen behoefte om hierop te kunnen gamen of werken. Ik woon in UPC-gebied, dus het heeft nu niet veel zin om er een TV-kaart in te gooien, maar wil dit wel in de toekomst kunnen toevoegen als UPC afstapt van het vereiste om hun mediabox te gebruiken voor digitale TV. Ben van plan gewoon Windows Media Center gebruiken.

Heb het het pc-advies van Hardware.info gebruikt als basis om tot het volgende systeem te komen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Xonar DX€ 55,-€ 55,-
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 29,90€ 29,90
1Intel Postville X25-V SSDSA2M040G2XX 40GB€ 96,-€ 96,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 46,-€ 46,-
1Lite-On IHOS104€ 79,-€ 79,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 84,95€ 84,95
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
1Seagate Barracuda LP ST31500541AS€ 89,-€ 89,-
ImporterenTotaal€ 751,65

Motivatie voor zaken waarin ik ben afgeweken van het hardware.info-advies:

Behuizing -- Mijn TV-meubel is niet al te diep. De GD-05 is maar 32.5cm diep en past er daarmee perfect in.

CPU-cooler -- Maar de GD-05 is dan weer zo klein dat ik begrepen heb dat een Big Shuriken er niet in past als je ook een blu-ray-speler er in hangt. Volgens mij is de gewone Shuriken zo laag dat deze wel past. Klopt dit?
Nee de Big shuriken is lager dan de Rev B. en past beter in de kast maar ook de Rev B. moet passen.
Geluidskaart -- De Zone 2 in de receiver kan alleen maar geluid van analoge bronnen verwerken. Omdat ik veel van Zone 2 gebruik ga maken, is het het handigst als ik al het geluid simpelweg analoog van de HTPC naar mijn receiver transporteer. Daarom vind ik het prettig om een echte geluidskaart er in te zetten die toch een betere DAC zal hebben dan de onboard audio.
in je kast passen uitbreiding kaart met volledig hoogte je bent dus niet gebonden aan low profile kaarten
SSD -- Na goede ervaringen met een SSD in mijn laptop, wil ik dit nu ook in mijn HTPC zodat het allemaal lekker soepel loopt.
zie het punt van een SSD in een HTPC nog steeds niet. een HTPC is een machine die je 9 van de 10 keer uit de standby haalt i.p.v. opstart dus opstart tijd is geen argument imho. ook media center software heeft bijna geen enkel profijt van de extra snelheid. de enige reden die in mijn mening geldig is dat je een NAS in de meterkast hebt en je geen tikkende harde schijf in de woonkamer wilt.
Vragen:

ja dit moet allemaal passen en je hebt eigenlijk alles.
phillips ovu412000

de 12 cm fans in deze kast zijn aardig stil dus ik denk dat je je hier niet druk om moet maken anders kun je er ze altijd nog vervangen of er een zalman fanmate opzetten.
5) Heeft iemand heel toevallig ervaring met de Asus Xonar DX ten opzichte van zijn duurdere broertje de Xonar D2X? Is daar een heel duidelijk verschil in merkbaar?

Verwijderd

Na regelmatig deze topic te lezen ,ook maar besloten om er één in elkaar te zetten.Wil gebruik maken van div onderdelen die ik al bezit.Stuit nu op een probleem in de cpu koeling . Bezit een Gigabyte ep45-ds3 in een MS-TECH 380 ,kan alleen geen goede cpu koeler vinden .Heb de Nexus 7000 al geprobeerd,maar deze komt tegen de silentpyp's aan de hoogte binnen in de kast gemeten is 10cm .Ik kan in het vierkant een koeler kwijt van 10 x10 cm. Ik ben bezig om wat op te speuren.

Iemand met een idee hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dit is mijn definitieve lijst geworden, ik ga de boel vanmiddag kopen en assembleren.

Als iemand nog een last minute suggestie/verbetering ziet let me know aub!

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-H55M-UD2H€ 83,30€ 83,30
1Philips OVU412000€ 10,02€ 10,02
1Sony NEC Optiarc AD-5240S Zwart€ 15,41€ 15,41
1Zalman HD501€ 113,20€ 113,20
ImporterenTotaal€ 576,99
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Dit topic is uitsluitend bedoeld voor het adviseren omtrent de aanschaf van componenten van je htpc. Vragen over ervaringen, codecs, en wat dies meer zij horen hier niet thuis! Wees creatief en open een eigen topic als het een discussie waard is, dan kunnen we hier ontopic blijven met aanschafadvies.