[BBG aanschaf] HTPC januari 2010 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 77.563 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

cheeseruler schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:00:
Beste mensen, ik snap er niets meer van. Ik wil een mediacenter samenstellen om vanuit Windows Mediacenter 7 DVD's e.d. te kijken met DD5.1, DTS etc.

Mijn oog is gevallen op een moederbord met een AMD 785G chipset, de ASUS M4A785G HTPC. Waar ik nou niet uitkom is het volgende; kan dit moederbord via optisch 5.1, DTS, TrueHD en DTS-HD doorsturen naar de versterker zodat de versterker het kan verdelen over de speakers?
Ik weet dat via HDMI het alleen mogelijk is om dit in stereo te doen, maar hoe zit dat voor optisch (SPDIF)? :(
5.1 DTS en DD zal geen enkel probleem zijn, alleen TrueHD en DTS-HD is alleen via HDMI mogelijk. Dit is geen beperking van de geluidskaart of moederbord, maar hangt samen met de bandbreedte van SPDIF. De versterker zal bijvoorbeeld ook geen TrueHD of DTS-HD via de SPDIF ingang slikken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 10:29:
Dit is mijn definitieve lijst geworden, ik ga de boel vanmiddag kopen en assembleren.

Als iemand nog een last minute suggestie/verbetering ziet let me know aub!

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-H55M-UD2H€ 83,30€ 83,30
1Intel Core i3 530€ 96,53€ 96,53
1Nexus Value 430€ 53,20€ 53,20
1OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK€ 97,19€ 97,19
1Philips OVU412000€ 10,02€ 10,02
1Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI€ 82,95€ 82,95
1Scythe Big Shuriken€ 25,19€ 25,19
1Sony NEC Optiarc AD-5240S Zwart€ 15,41€ 15,41
1Zalman HD501€ 113,20€ 113,20
ImporterenTotaal€ 576,99
het moederbord dat je gekozen hebt ondersteund spanningsgeregelde fans dat i.c.m. en de hoogte van de kast zou ik liever voor een scythe mini ninja gaan i.p.v. de big shuriken
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:51:
Na regelmatig deze topic te lezen ,ook maar besloten om er één in elkaar te zetten.Wil gebruik maken van div onderdelen die ik al bezit.Stuit nu op een probleem in de cpu koeling . Bezit een Gigabyte ep45-ds3 in een MS-TECH 380 ,kan alleen geen goede cpu koeler vinden .Heb de Nexus 7000 al geprobeerd,maar deze komt tegen de silentpyp's aan de hoogte binnen in de kast gemeten is 10cm .Ik kan in het vierkant een koeler kwijt van 10 x10 cm. Ik ben bezig om wat op te speuren.

Iemand met een idee hierover?
scythe shuriken Rev. B moet voor jouw precie passen hoogte 6.4 cm en vierkant (breedte, lengte) 10 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat jullie me willen helpen om een HTPC samen te stellen.

Wat zijn mijn wensen?

- Een stil apparaat (zoals iedereen eigenlijk wil)
- Een 1080p (Full HD) koppeling met mn TV Philips 37PFL9604
- Een fatsoenlijke koppeling met m'n stereo Sony STR DE595(helaas zonder HDMI) om DTS te kunnen beluisteren (liefst met de digitale coaxiale kabel)
- Veel HD ruimte (intern) om mn foto en filmarchief in op te bergen (en natuurlijk beschikbaar te maken om te bekijken op de tv)
- Snelheid van de HD is niet echt een issue, zolang het intern is is het sneller dan mn huidige externe (USB aangesloten schijf), dat denk ik tenminste.

- Af en toe een programma op kunnen nemen (UPC-analoog)
- Af en toe een spelletje spelen (dat wordt helaas alleen maar minder)

- Een zilveren behuizing met ruimte voor de toekomst
http://tweakers.net/price...ieftec-hi-fi-hm-02sl.html
http://tweakers.net/price...-ae-hv7-home-theater.html

Toekomstmuziek
- Wat vaker dan af en toe een spelletje spelen
- BlueRay speler/brander

Ik heb het idee dat met name door mn toekomstmuziek een dun vormgegeven kast niet bij de plannen gaat passen, maar of dat klopt hoor ik graag van jullie.
Hetzelfde geldt voor andere uitspraken, ik ben een noob dus heb ongetwijfeld ideeën die helemaal niet kloppen.

Op basis van dit topic wat dingen bij elkaar gezocht.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 250€ 54,90€ 54,90
1Asus M4A785G HTPC€ 83,53€ 83,53
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 34,95€ 34,95
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 72,95€ 72,95
1Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI€ 82,95€ 82,95
1Scythe Big Shuriken€ 25,-€ 25,-
1Silverstone LC17€ 86,32€ 86,32
ImporterenTotaal€ 440,60

Heb ik hiermee de mogelijkheid om S/PDIF aan te sluiten optisch danwel via de coaxiale stekker (voorkeur voor de laatste) -> Doel DTS doorgeven.

Welke DVD-brander past hierin?
Welke Blueray speler past hierin?
Past het uberhaupt bij elkaar en ook in elkaar?

Ik twijfel nog over een extra HD t.b.v. het draaien van Windows enzo, wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:02
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:22:
zie het punt van een SSD in een HTPC nog steeds niet. een HTPC is een machine die je 9 van de 10 keer uit de standby haalt i.p.v. opstart dus opstart tijd is geen argument imho. ook media center software heeft bijna geen enkel profijt van de extra snelheid. de enige reden die in mijn mening geldig is dat je een NAS in de meterkast hebt en je geen tikkende harde schijf in de woonkamer wilt.
Helemaal mee eens! Je geeft vrij veel geld uit voor zo'n SSD terwijl er eigenlijk nauwlijks gebruik van wordt gemaakt.

Je kunt ook op een andere manier van tikkende HD's in je woonkamer afkomen: Mijn HTPC is helemaal diskless en boot Windows 7 via iSCSI vanaf m'n NAS/home server (Freebsd).

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels mijn systeem besteld, met enkele wijzigingen op basis van jullie commentaar. Dank met name voor de tips over active sync en de IR-receiver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:04

Milmoor

Footsteps and pictures.

In het vorige topic heb ik mijn HTPC vragen gesteld. Hij draait inmiddels een tijdje, hierbij wat ervaringen:
  • Er was per ongeluk de Zotac revisie 1 i.p.v. 3+ geleverd. Veel wachten later heb ik nu revisie vier waar wel alles in orde op is. Die is echt perfect.
  • Het past allemaal net. Ik heb de standaard ventilatoren aan de zijkant moeten verwijderen om de Big Shuriken te laten passen. Daarvan zit de ventilator nu aan de buitenkant. Klinkt wat raar, maar werkt prima.
  • De voeding had een miniscuul ventilatortje. Blok opengesloopt aan de zijkant een een van de ventilatoren van de kast op gemonteerd.
Al met al ben ik tevreden, hoewel de kast beter iets ruimer en stiller had gekunt.

[ Voor 4% gewijzigd door Milmoor op 19-02-2010 15:18 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Ik heb een Antec Fusion... en nu heb ik een kort kabeltje waarvan ik niet weet waar hij hoort. Het is een wit stekkertje - 3pins en heel kort. Hij zit bij de bay waar je cd-drive moet. Wie weet waar deze kabel op hoort ;)

En klopt het dat je videokaart + twee dvb's kaarten hier heel erg dicht op elkaar zitten? En kan dat last voor de koeling van de kaart? Want het ventilator van mijn HD2600XT zit heel dicht op de dvb'c kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:56
Iedereen nogmaals bedankt voor het meedenken!! Vanmiddag geshopped en ziehier het resultaat:

http://img52.imageshack.us/i/image042y.jpg/

Even later:

http://img708.imageshack.us/i/image043z.jpg/

Aangezet en alvast de BIOS goed ingesteld. Ja ik kon het niet laten en ben ook een (geld-)verspiller ik wilde toch experimenteren en heb dus ook een Postville 40GB SSD disk gekocht voor het OS en applicaties deel. Vanavond ga ik aan het installeren en configureren en dan laat ik weten of alles is gelukt. Ik zal ook eens wat benchmarks draaien en de kwaliteit van de Intel HD Graphics IGP bekijken.. resultaten laat ik natuurlijk weten als daar behoefte aan / interesse voor is.

Ik denk het wel omdat ik het idee heb dat veel mensen toch nog twijfelen over de IGP.. we gaan dus uitvinden of ze voldoen voor mijn wensen en zo niet of ik toch een 5450 moet aanschaffen achteraf >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Lord_Dain op 19-02-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helena
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-07 18:35
Lord_Dain schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 19:23:
. resultaten laat ik natuurlijk weten als daar behoefte aan / interesse voor is.
....
Ben benieuwd naar je ervaringen, het systeem ziet qua specs er interessant uit, zeker voor die prijs. Wel even een paar vraagjes.
  1. Waarom de Zalman? Geen behoefte aan een LCD-schermpje?
  2. Welke software ga je er op draaien?
  3. Afstandbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeah, resultaten wil ik altijd weten, zeker het deel over de IGP. Benchmarks zijn niet zo zeer aan mij besteed, gewoon ervaringen zijn voor mij fijner, ook ervaringen over de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grubby
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 13:46
Hi There...
Ben helemaal nieuw op het gebied van zelfbouw PC's dus vandaar mijn post in dit forum om wat extra info in te winnen. Mijn Popcornhour A-110 heeft het eergister begeven en mijn eerste reactie was: nou dan kopen we maar eens een C-200. Na een nachtje slapen dacht ik: waarom 300E uitgeven voor een doos (nog zonder optische drive) die niets anders kan dan filmpies afspelen en als downloadbak fungeren? Dus ik ben wat verder gaan kijken en zodoende tot de conclusie gekomen dat ik graag een HTPC'tje in elkaar wil gaan zetten.

Nu heb ik in dit topic een aantal high en een aantal lowend cofiguraties langs zien komen. Ik zit toch wat aan de lowend kant kwa wensen en eisen. Ik heb nog een hdd'tje liggen uit de popcornhour dus die kan ik wel gebruiken hoop ik. Ik ben benieuwd wat jullie van de volgende config vinden:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 240€ 47,45€ 47,45
1Antec MicroFusion Remote 350€ 92,25€ 92,25
1be quiet! Straight Power 350W (E6)€ 49,99€ 49,99
1Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H€ 70,60€ 70,60
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/2G€ 52,-€ 52,-
ImporterenTotaal€ 337,48

nog even wensen eisen gespecificeerd:
-Moet stil zijn
-DVD/Bluray (nog) niet nodig
-1080P HD afspelen
-Kast moet ruimte hebben om in de toekomst een DVB-S TV kaart in te bouwen (zou evt ook via USB kunnen)
-Zou eventueel ook als fileservertje moeten kunnen fungeren

Alvast bedankt voor een reactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
grubby schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 23:06:
Hi There...
Ik ben benieuwd wat jullie van de volgende config vinden:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 240€ 47,45€ 47,45
1Antec MicroFusion Remote 350€ 92,25€ 92,25
1be quiet! Straight Power 350W (E6)€ 49,99€ 49,99
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/2G€ 52,-€ 52,-
ImporterenTotaal€ 337,48

nog even wensen eisen gespecificeerd:
-Moet stil zijn
-DVD/Bluray (nog) niet nodig
-1080P HD afspelen
-Kast moet ruimte hebben om in de toekomst een DVB-S TV kaart in te bouwen (zou evt ook via USB kunnen)
-Zou eventueel ook als fileservertje moeten kunnen fungeren

Alvast bedankt voor een reactie...
Kast is echt een juweeltje en heeft al een goede 350w voeding. Hou er wel rekening mee dat de kast low profile is, dus gewoon kaarten passen er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grubby
heeft al een goede 350w voeding.
Kijk dat bedoel ik nou met newbe :) thanks...
Hou er wel rekening mee dat de kast low profile is
Dat probleem kan ik natuurlijk wel tekkelen met een USB TV kaart, maar weet niet of dit echt ideaal is. Wat is een goed alternatief voor deze kast waarin wél 'normale' kaarten passen?
Scythe Big Shuriken
Is dit wel een juiste keuze om de kast lekker stil te maken of zou ik voor een andere moeten gaan?

Thanks voor reageren alvast...

[ Voor 68% gewijzigd door grubby op 20-02-2010 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
Nu net in elkaar gezet:
ASUS ION
2GB geheugen
PSU
Laptop voeding
Intel SSD 40GB

0 Watt; voeding only (niet meetbaar met cresta metertje)
3 a 4 Watt; met volledige setup, uitgeschakeld
27 Watt; idle windows 7
39 Watt pp; piekwaarde gemeten na installatie van wat programma's en afspelen van wat video's (met core AVC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
grubby schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 00:03:
[...]

Kijk dat bedoel ik nou met newbe :) thanks...

[...]

Dat probleem kan ik natuurlijk wel tekkelen met een USB TV kaart, maar weet niet of dit echt ideaal is. Wat is een goed alternatief voor deze kast waarin wél 'normale' kaarten passen?

[...]
Is dit wel een juiste keuze om de kast lekker stil te maken of zou ik voor een andere moeten gaan?

Thanks voor reageren alvast...
De scyte past in de Micro fusion aangezien ik die er net ook zelf in heb gezet. Hij is een ieder geval een stuk stiller dan de stock i3 koeler. Moet wel zeggen dat ik hem een beetje lastig plaatsen vind, maar dat is maar eenmalig.

Je kunt met die plastic "legoblokjes" die geleverd worden bij de kast, een soort compartiment maken zodat de warmte niet wordt verspreid. Best geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grubby
De scyte past in de Micro fusion aangezien ik die er net ook zelf in heb gezet. Hij is een ieder geval een stuk stiller dan de stock i3 koeler.
Mooi... Past de rest overigens wel allemaal in/op/bij elkaar?

Het klopt toch dat je met die GA-MA785GMT-UD2H ook Dolby Home Theater audio via optische uitgang kunt sturen naar je home theater setje met optische ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
grubby schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 18:34:
[...]
Mooi... Past de rest overigens wel allemaal in/op/bij elkaar?

Het klopt toch dat je met die GA-MA785GMT-UD2H ook Dolby Home Theater audio via optische uitgang kunt sturen naar je home theater setje met optische ingang?
Bij mij past alles prima, alleen ik heb een i3 met een H55 gigabyte bord. Over optical kan je Dolby Digital en DTS sturen. TrueHD etc. kan, volgens mij, alleen via HDMI doorgegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grubby
Bij mij past alles prima, alleen ik heb een i3 met een H55 gigabyte bord
Lees goede revieuws over die Gigabyte H55M-UD2H (die heb je toch?). Ben toch benieuwd welke i3 je hebt en waarom je hiervoor hebt gekozen....

Thanks voor de reactie (again...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08-2023

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Dark0z schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 19:09:
Ik heb een Antec Fusion... en nu heb ik een kort kabeltje waarvan ik niet weet waar hij hoort. Het is een wit stekkertje - 3pins en heel kort. Hij zit bij de bay waar je cd-drive moet. Wie weet waar deze kabel op hoort ;)

En klopt het dat je videokaart + twee dvb's kaarten hier heel erg dicht op elkaar zitten? En kan dat last voor de koeling van de kaart? Want het ventilator van mijn HD2600XT zit heel dicht op de dvb'c kaart
Dat kabeltje is een van de aansluitingen voor je display, heb je de kast nieuw gekocht?
Dan hoort er ook een verloopstukje bij te zitten dat je tussen je moederbord en de 24-pins aansluiting van je voeding drukt. Uit dat verloopstukje komt een drie-aderig kabeltje dat je aansluit op dat korte kabeltje bij je display.
Van de site van antec kun je trouwens een handleiding van je kast downloaden, daar staat deze informatie met plaatjes.

Welke fusion heb je? Ik heb drie of vier versies gezien, waarbij de grootste genoeg ruimte biedt voor volledige atx-borden.

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
grubby schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 21:33:
[...]
Lees goede revieuws over die Gigabyte H55M-UD2H (die heb je toch?). Ben toch benieuwd welke i3 je hebt en waarom je hiervoor hebt gekozen....

Thanks voor de reactie (again...)
Dat bord heb ik in combinatie met de goedkoopste i3 (530). Reden was, dat ik zeker FullHD wilde decoden met een igp oplossing en ik heel erg nieuwschierig was naar dit platform. Wat voor een beter excuus is er? ;) Het i3 platform bevalt me tot nu toe fantastisch. Echt elke HD film die ik heb, speelt hij met 2 vingers in de neus af. Het moest ook in een klein kastje kunnen zonder megavoeding.

Dit alles met een nightly build van XBMC (DXVA), iMon, Eventghost en een Logitech Harmony maakt dit een apparaat wat de Popcorn A-110 wegblaast.

[ Voor 1% gewijzigd door ZFLaSH op 21-02-2010 11:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Heb je geen last van het "23.976 fps" probleem dan?
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1172451&page=53

Dit houd mij tegen om er eentje aan te schaffen.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik heb gisteren 2 Bluray's gekeken en had geen enkel probleem (al weet ik niet of het 23.976hz BR's waren; Leen discs) . Enige vorm van stottering irriteert mij mateloos, dus dat zou er meteen uit moeten.

Wel een goeie tip om even in de gaten te houden.

*edit: Ik ben even een 23.976 ehm...demo.. aan het downloaden om dit te checken.

[ Voor 14% gewijzigd door ZFLaSH op 21-02-2010 12:27 . Reden: aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Helena schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 21:56:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen, het systeem ziet qua specs er interessant uit, zeker voor die prijs. Wel even een paar vraagjes.
  1. Waarom de Zalman? Geen behoefte aan een LCD-schermpje?
  2. Welke software ga je er op draaien?
  3. Afstandbediening?
- Zalman omdat deze eenvoudig open te maken is en snel aan te passen en genoeg mogelijkheden heeft om uit te breiden (meer disks, extra fans, ruimte voor de USB tuners intern etc). LCD voegt voor mij niets toe, schermpjes (zoals die van de AVR die ik volledig gedimmed heb) leiden mijn inziens alleen maar af, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
- W7 Ultimate, met Media Center
- Ik gebruik de Harmony One universele afstandsbediening, werkt perfect icm Media Center

[edit: Philips OVU412000 IR receiver lijkt het toch goed te doen onder W7 Ultimate 64bit]

[ Voor 20% gewijzigd door Lord_Dain op 22-02-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
ZFLaSH schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 23:50:
[...]
Dat bord heb ik in combinatie met de goedkoopste i3 (530). Reden was, dat ik zeker FullHD wilde decoden met een igp oplossing en ik heel erg nieuwschierig was naar dit platform. Wat voor een beter excuus is er? ;) Het i3 platform bevalt me tot nu toe fantastisch. Echt elke HD film die ik heb, speelt hij met 2 vingers in de neus af. Het moest ook in een klein kastje kunnen zonder megavoeding.
Ik ben benieuwd of jij ook gebruik maakt van de IGP, ik draai hem sinds een paar dagen in dezelfde setup, alleen met als software W7+WMC7, draait tot nu toe als een zonnetje bij het afspelen van 1080p films, ben er alleen nog niet 100% achter welke codec het geschiksts is om alles mbv DXVA af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Lord_Dain schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:59:
[...]

Ik ben benieuwd of jij ook gebruik maakt van de IGP, ik draai hem sinds een paar dagen in dezelfde setup, alleen met als software W7+WMC7, draait tot nu toe als een zonnetje bij het afspelen van 1080p films, ben er alleen nog niet 100% achter welke codec het geschiksts is om alles mbv DXVA af te spelen.
Ja, ik gebruik de IGP. XBMC maakt gebruik van DXVA voor de Clarkdale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grubby
ZFLaSH schreef op zondag 21 februari 2010 @ 11:54:
*edit: Ik ben even een 23.976 ehm...demo.. aan het downloaden om dit te checken.
Ben benieuwd!
Lord_Dain schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 10:29:
Dit is mijn definitieve lijst geworden, ik ga de boel vanmiddag kopen en assembleren.
Waarom ben je voor deze gegaan? Totaal geen idee wat nu precies de verschillen zijn tussen de diverse geheugenmodules. Kan uit de bbg overigens ook niet echt de motivatie terugvinden waarom welk geheugen.

Ik sta op het punt om ook te gaan bestellen. Ook kast is nog een twijfelaartje: Antec Fusion Remote Black of Antec MicroFusion Remote 350. Schijnt dat de remote black wat stiller is en een grotere remote heeft. Weet alleen niet of dit de xtra kosten rechtvaardigt aangezien je er ook weer een psu bij aan moet schaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Grubby, ik heb deze module van de compatibility lijst gehaald van het mobo via de site van Gigabyte, normaal zal bijna elke module wel werken maar goed, vondt het wel mooi dat deze officieel compatible is. Daarnaast is het een kitje, CL7 en een scherpe prijsstelling.

Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt, maar als je de ruimte hebt zou ik voor de Remote Black gaan, is denk ik wat eenvoudiger inbouwen, lekker stille 120mm fans en ziet er redelijk strak uit. Mijn ouders /broertje hebben deze kast ook als HTPC in de huiskamer staan, ik had de laatste Zalman kast die op voorraad was bij Alternate, anders was ik ook voor de Antec gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grubby
Mooi... dan gaan we voor de Remote Black icm Nexus Value 430. Kom uit op de volgende config:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Fusion Remote Zwart€ 98,90€ 98,90
1Gigabyte GA-H55M-UD2H€ 84,45€ 84,45
1Intel Core i3 530€ 89,90€ 89,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 46,-€ 46,-
1Nexus Value 430€ 53,20€ 53,20
ImporterenTotaal€ 397,64

Is dit logisch en past dit allemaal bij/in/op elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
De Gigabyte GA-H55-UD3H is atx.
Gaat niet passen in je kast.

Deze moet je dus hebben

[ Voor 109% gewijzigd door AUijtdehaag op 21-02-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Ik zit te denken om mijn htpc stiller te maken, in de holte van de houten tv meubel kan ik de fans nog teveel horen. Ik dacht om de 2x80mm casefans in de zijkanten te vervangen. Verder dacht ik aan iets van dempend materiaal onder de case. Kan iemand daarover en de casefans iets aanraden? Kheb overigens de Lian Li pc-c37 muse case.
Verder heeft de be quiet voeding een stille 120mm fan en de cpu een big shuriken, dus daar kan ik weinig aan doen tenzij ik de cpu passief wil doen (laatste redmiddel).

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Fans vervangen in een PC vind ik één van de meest nutteloze dingen die je kunt verzinnen, laat ze gewoon langzamer draaien bereik je hetzelfde mee.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
-The_Mask- schreef op zondag 21 februari 2010 @ 18:31:
Fans vervangen in een PC vind ik één van de meest nutteloze dingen die je kunt verzinnen, laat ze gewoon langzamer draaien bereik je hetzelfde mee.
Dat is jouw mening. Een standaard fan maakt gemiddeld genomen meer lawaai dan een kwalitatief stillere fan. Ikzelf heb ook speciaal Noctua fans gekocht en de standaard fans in mijn computerkast verwijderd. Hierdoor is het resultaat dat het stiller is en zelfs nog beter gekoeld ook.

Overigens kan een fan in de hand onhoorbaar zijn maar is het juist de omgeving van de fan die geluid maakt door de verplaatste lucht (een rooster en/of houten tv/audio meubel is gewoon veel moeilijker stil te krijgen dan als je die omgevingsvariabelen niet hebt)

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Goed punt, ik zal nog wel ff wat aan kabel management doen in mn case. Ik dacht eerder misschien 80mm vervangen door grotere fans, als dit niet kan probeer ik de snelheid aan te passen.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helena
Lord_Dain schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:38:
[...]
Opmerking: Philips OVU412000 IR receiver drivers van Microsoft werken niet goed. Je wordt gedwongen om na een reboot de USB kabel eruit te halen en weer in te steken.. dit schijnt zowel in Vista als W7 niet goed te werken, philips doet er niets aan en ook Microsoft schijnt de drivers niet te updaten dus ik zou een ieder aanbevelen om deze IR receiver niet aan te schaffen!!! Ik ga de mijne morgen terug brengen.

Onder Linux is dit misschien beter gesupport....
OK ik ga me op jouw config baseren, met wellicht wat kleine aanpassingen. De DVD-brander vervang ik voorlopig door een oude uit een andere PC, later wellicht een BluRay speler inbouwen; nu is €90 nog wel veel geld voor iets dat weinig of niet gebruikt wordt.

Verder vervang ik de CPU-koeler door de Scythe Ninja Mini zoals aanbevolen door rebelangel66.

Welke IR-receiver ga je nu kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grubby
AUijtdehaag schreef op zondag 21 februari 2010 @ 18:20:

Deze moet je dus hebben
Dow... net even aangepast (kast overigens al wel net besteld). De koeler past wel op CPU in deze kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik eruit ben!

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-H55M-UD2H€ 84,45€ 84,45
1Intel Core i5 661€ 168,-€ 168,-
1LG CH08LS10€ 91,90€ 91,90
1Seagate Barracuda LP ST31500541AS€ 89,-€ 89,-
1Silverstone Grandia GD05B€ 70,34€ 70,34
ImporterenTotaal€ 626,07

Wat zeggen jullie ervan? Past alles? of moet ik nog kleine aanpassingen doen??
Ik ga overigens met win 7 ultimate draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
AUijtdehaag schreef op zondag 21 februari 2010 @ 18:20:

Deze moet je dus hebben
Huh? Hij heeft toch echt een mATX mobo in zn lijstje staan hier.. (Gigabyte GA-H55M-UD2H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
jayvol09 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 18:26:
Ik zit te denken om mijn htpc stiller te maken, in de holte van de houten tv meubel kan ik de fans nog teveel horen. Ik dacht om de 2x80mm casefans in de zijkanten te vervangen. Verder dacht ik aan iets van dempend materiaal onder de case. Kan iemand daarover en de casefans iets aanraden? Kheb overigens de Lian Li pc-c37 muse case.
Verder heeft de be quiet voeding een stille 120mm fan en de cpu een big shuriken, dus daar kan ik weinig aan doen tenzij ik de cpu passief wil doen (laatste redmiddel).
Ik zelf zou voor deze Noctua fans gaan:
http://www.noctua.at/main...view&products_id=9&lng=en

Isolatiemateriaal heb ik helaas geen ervaring mee, maar je kan volgens mij beginnen met rubber onder de poten?
Helena schreef op zondag 21 februari 2010 @ 20:20:
[...]nu is €90 nog wel veel geld voor iets dat weinig of niet gebruikt wordt.
Helemaal mee eens, ik zelf ga er geen aanschaffen (ook niet op lange termijn).
Welke IR-receiver ga je nu kiezen?
Update: Nieuwe Philips IR doet het nu toch, ook na rebooten van Windows 7, dus het lijkt een driver/instelling iets te zijn, maar werkt nu wel gewoon goed.
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 21:23:

Wat zeggen jullie ervan? Past alles? of moet ik nog kleine aanpassingen doen??
Mooie setup. Ja! Ik zou het zo laten.

[ Voor 41% gewijzigd door Lord_Dain op 22-02-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Opmerking: Philips OVU412000 IR receiver drivers van Microsoft werken niet goed. Je wordt gedwongen om na een reboot de USB kabel eruit te halen en weer in te steken.. dit schijnt zowel in Vista als W7 niet goed te werken, philips doet er niets aan en ook Microsoft schijnt de drivers niet te updaten dus ik zou een ieder aanbevelen om deze IR receiver niet aan te schaffen!!! Ik ga de mijne morgen terug brengen.

Onder Linux is dit misschien beter gesupport.
Nah niet om het een of ander, maar heb deze receiver werken onder WIN7 en heeft me nog nooit in de steek gelaten. Niet bij een koude start, reboot of vanuit standby. Misschien toch systeemspecifieke fouten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
edit: IR Receiver Philips werkt nu wel goed onder W7, even niet duidelijk wat de oorzaak was van het probleem.

[ Voor 105% gewijzigd door Lord_Dain op 22-02-2010 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat is het em dus, geen aparte drivers. Ik heb na een schone WIN7 Ultimate installatie gewoon de receiver aangesloten, drivers automatisch laten installeren door windows. Hierna alles getest (had de reacties op degroeneknop en AVS ook gelezen). Nu 3 maanden dagelijks in gebruik en nog geen weigering. Misschien toch een foute combinatie met sommige moederborden danwel software?

Het gekke is, ik heb een usb wlan adapter, en die weigert wel eens aan te gaan na een reboot, of na verkeerd afsluiten. Ik ken het probleem dus, alleen niet met de Philips receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grubby
Lord_Dain schreef op zondag 21 februari 2010 @ 22:41:
[...]

Huh? Hij heeft toch echt een mATX mobo in zn lijstje staan hier.. (Gigabyte GA-H55M-UD2H)
Geinig... blijkt gewoon de Hardware info config jan 2010 te zijn. Ga overigens ook voor de be quiet! Pure Power L7 300W. Om welke reden was jij voor de Nexus Value 430 gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Eindelijk mijn HTPC in elkaar... Ideaal spul en dan vooral in combinatie met de logitech harmony. Lekker vanuit je luie stoel je htpc aan zetten ;)

Enige nadeel is dat ik twee dvb's kaarten heb + videokaart. Het zit erg krap op elkaar waardoor die ventilator van m'n videokaart vaak wissel van tempo om genoeg koeling te krijgen. Naja, hopen dat ik mijn ouders om kan praten om een hd-tv te kopen, dan kan die videokaart eruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
grubby schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:34:
[...]

Ben benieuwd!

[...]

Ik sta op het punt om ook te gaan bestellen. Ook kast is nog een twijfelaartje: Antec Fusion Remote Black of Antec MicroFusion Remote 350. Schijnt dat de remote black wat stiller is en een grotere remote heeft. Weet alleen niet of dit de xtra kosten rechtvaardigt aangezien je er ook weer een psu bij aan moet schaffen...
Heb de film bekeken en ze hebben gelijk. Af en toe zie je een schokje. Het is echter niet zo dramatisch als ze op de avs forums zeggen. Ik heb het zeggen en schrijven 3x in de gehele film kunnen waarnemen en dan ook alleen maar omdat ik meer op het schokken aan het letten was dan de film. Mijn vriendin zag het zelfs helemaal niet. Wat ik begreep kan Intel dit oplossen in de driver, dus we wachten gewoon even af. Tot nu toe irriteert dit mij niet.

De afstandsbediening bij de MicroFusion was voor mij een non-issue omdat ik een Harmony heb. Daarnaast vond ik het low-profile kastje wat eleganter dan de Remote Black. Beide zijn super kasten dus een miskoop kun je niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:23

M0nkeymen

Monkeystyle!

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 23:47:
Ja, dat is het em dus, geen aparte drivers. Ik heb na een schone WIN7 Ultimate installatie gewoon de receiver aangesloten, drivers automatisch laten installeren door windows. Hierna alles getest (had de reacties op degroeneknop en AVS ook gelezen). Nu 3 maanden dagelijks in gebruik en nog geen weigering. Misschien toch een foute combinatie met sommige moederborden danwel software?

Het gekke is, ik heb een usb wlan adapter, en die weigert wel eens aan te gaan na een reboot, of na verkeerd afsluiten. Ik ken het probleem dus, alleen niet met de Philips receiver.
Ik heb ook de "Philips OVU412000 IR receiver". In de Harmony software gewoon instellen als MCE remote. en dan met eventghost de mceremote en xbmc plugin toevoegen. daarna de knopjes goed toekennen en whoala het werkt. Vergt alleen wat werk. Let wel op dat eventghost wel als admin opgestart word anders funtioneert hij ook niet lekker. Conclusie: Het werkt maar het had iets simpeler gekunt. ;)

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

M0nkeymen schreef op maandag 22 februari 2010 @ 09:31:
[...]

Ik heb ook de "Philips OVU412000 IR receiver". In de Harmony software gewoon instellen als MCE remote. en dan met eventghost de mceremote en xbmc plugin toevoegen. daarna de knopjes goed toekennen en whoala het werkt. Vergt alleen wat werk. Let wel op dat eventghost wel als admin opgestart word anders funtioneert hij ook niet lekker. Conclusie: Het werkt maar het had iets simpeler gekunt. ;)
Harmony is idd lastig in te stellen. Gisteravond flink zitten te klooien :p dan geen de t.v. weer uit en dan de mediacenter pff. Binnenkort weer aan de slag ;), Ik gebruik mediaportal, hoe kan ik de harmony daarvoor goed instelle ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik ben annoyed at WMC7, voornamelijk omdat ik tijdens het afspelen van MKV's geen sub/audio tracks kan wisselen. Alleen als ik eerst naar Windows alt tab en dan in de Haali Splitter een andere audio/sub track kies. Ik krijg het ook niet werkend.

MediaPortal doet dit weer wel erg goed, kan gewoon subtitle tracks en/of audio tracks wisselen tijdens het afspelen van MKV films. Alleen Mediaplayer heeft weer moeite met Live TV icm mijn Anysee USB Tuner. Al met al ruk, ik wil niet beide tegelijk draaien.

@Monkey, begrijp ik t goed en heb jij wellicht MCE en XBMC naast elkaar draaien, afhankelijk wat je met de HTPC doet? Ik heb ook een Harmony ONe, zou t een idee zijn om 2 activiteiten te definieren 1tje voor het kijken van opgenomen TV (MCE opstarten) en 1 voor het kijken van Films (XBMC opstarten..)?

Edit: Probleem is inmiddels opgelost; MediaControl plugin voor WMC7 geinstalleerd en kan nu wel met remote swappen tussen sub/audio tracks!

[ Voor 20% gewijzigd door Lord_Dain op 22-02-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
ik heb inmiddels mijn systeem gebaseerd op een intel core i3 530, gigabyte h55-ud2h en 4gb ddr3-1333 geheugen van OCZ een tijdje in huis en ik ben nog steeds erg tevreden, het enige wat mij irriteert is dat af en toe, of het nou een dvd is of een gestreamde 1080p film is of bv een gestreamde sd film is, hij af en toe hapert en dan ineens het stukje dat hij gemist heeft versnelt weergeeft om vervolgens weer vrolijk verder te gaan, het geluid gaat ondertussen wel normaal door. Soms is dit in films een echte verstoring.

Ik gebruik om af te spelen xbmc, de meest recente stabiele release. Ik ga niet beginnen aan een nightly build met dxva ondersteuning maar als de stabiele release uitkomt, moet dit probleem verholpen zijn denk ik. of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Mathieuh schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:29:
ik heb inmiddels mijn systeem gebaseerd op een intel core i3 530, gigabyte h55-ud2h en 4gb ddr3-1333 geheugen van OCZ een tijdje in huis en ik ben nog steeds erg tevreden, het enige wat mij irriteert is dat af en toe, of het nou een dvd is of een gestreamde 1080p film is of bv een gestreamde sd film is, hij af en toe hapert en dan ineens het stukje dat hij gemist heeft versnelt weergeeft om vervolgens weer vrolijk verder te gaan, het geluid gaat ondertussen wel normaal door. Soms is dit in films een echte verstoring.

Ik gebruik om af te spelen xbmc, de meest recente stabiele release. Ik ga niet beginnen aan een nightly build met dxva ondersteuning maar als de stabiele release uitkomt, moet dit probleem verholpen zijn denk ik. of niet?
De nightly builds zijn veel beter dan de 9.11 camelot. Wil je Xbmc gaan gebruiken met dxva dan moet je gewoon een nightly build pakken. Ik snap het probleem ook niet heel erg, want de laatste build is bij mij nog niet 1x gecrashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:23

M0nkeymen

Monkeystyle!

Lord_Dain schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:10:
@Monkey, begrijp ik t goed en heb jij wellicht MCE en XBMC naast elkaar draaien, afhankelijk wat je met de HTPC doet?
Nee, draai alleen XBMC en heb windows mediacenter gedeinstalleerd.
ZFLaSH schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:37:
[...]
De nightly builds zijn veel beter dan de 9.11 camelot. Wil je Xbmc gaan gebruiken met dxva dan moet je gewoon een nightly build pakken. Ik snap het probleem ook niet heel erg, want de laatste build is bij mij nog niet 1x gecrashed.
Bij nightly builds heb je soms kans dat bijvoorbeeld een knopje het niet doet ofzo. Maar verder valt het wel mee. Ik wacht ook gewoon altijd op een stable, alhoewel DXVA wel een groot voordeel bied op dit moment in de nightly's

We raken wat offtopic :P

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op zondag 21 februari 2010 @ 22:55:
edit: IR Receiver Philips werkt nu wel goed onder W7, even niet duidelijk wat de oorzaak was van het probleem.
Waar heb jij de OVU412000 besteld? Ik krijg net bericht van Azerty dat het product niet meer leverbaar is :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:48
Ik krijg net de leverdatum door van de OrigenAE S10V.... 9 april... grmblz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:54:
Waar heb jij de OVU412000 besteld? Ik krijg net bericht van Azerty dat het product niet meer leverbaar is :(.
Hiero : http://www.cdromland.nl/?...=producten&prodnum=118153

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag nog maar weer eens aan het spelen geweest. Kom nu op de volgende wenslijst, maar t lukt me niet meer om m hier als nette lijst (zoals iedereen doet) te importeren (wie helpt me daar even mee).
In principe zou dit 'm na veel wikken/wegen en erg veel lezen hier moeten worden.

http://tweakers.net/galle...sh_id=35526#tab:wenslijst

Heb mn Asus bordje geruild voor een Gigabyte zoals die hier door bijna iedereen wordt toegepast.
http://tweakers.net/price...yte-ga-ma785gmt-ud2h.html

Gelijk ook DDR 3 geheugen erin gezet.

Bij Azerty vond ik een mooie BlueRay -DVD ramrom combinatie, maar in de Pricewatch kwam ie niet als DVD-ram tevoorschijn.
http://tweakers.net/pricewatch/249864/lite-on-ihos104.html
Vraag is dus, brandt deze ook DVD's? Duidelijk te zien op t plaatje dat ie DVD Rom doet....
Heb ik met de Big Shuriken nog een Harddisk fan nodig of koelt het geheel al prima?

Op termijn wil ik ook tv opnemen, kan dat al met dit moederbord (de Asus had iig geen Tv aansluiting), heb m nu weggelaten omdat de kosten redelijk op beginnen te lopen.
Welke heb ik nodig om met UPC te laten werken (heb geen UPC mediabox, is ook voorlopig niet de bedoeling).

Is er nog ergens een versobering mogelijk? (Met behoud van functionaliteit).

Dan een echte noob vraag...... Moet ik hier nog kabels bij bestellen? Of wordt het allemaal compleet met benodigde kabelspul geleverd?

Alvast bedankt!

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 19:19 . Reden: LiteOn brandt geen DVD's. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grubby
Heb de componenten voor mijn HTPC inmiddels besteld. Ondanks dat er bij de Antec Remote Black dus een remote zit, zou ik graag iets van een klein keyboardje met muis aan willen schaffen. Heeft er iemand hier ervaring met deze all-in-one oplossing:
Afbeeldingslocatie: http://www.cideko.com/images/photo/4.jpg
(sorry voor deze Blaat tussen de andere lopende vragen door overigens...)

[ Voor 9% gewijzigd door grubby op 23-02-2010 17:33 . Reden: heb toch wel een opvoeding gehad :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
AUijtdehaag schreef op zondag 21 februari 2010 @ 11:39:
Heb je geen last van het "23.976 fps" probleem dan?
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1172451&page=53

Dit houd mij tegen om er eentje aan te schaffen.
Zou het aan het core i3/i5 23,976 FPS probleem kunnen liggen?
Ik ga denk ik toch maar voor een ati 5xxx videokaart oplossing dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grubby

ZFLaSH schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:37:
[...]

Wanneer je een nightly build XBMC neemt schijnt het probleem zich in mindere mate voor te doen. Het is helaas nog niet zo dat dxva in de standaard ondersteund wordt volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
grubby schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:33:
[...]

[...]

Wanneer je een nightly build XBMC neemt schijnt het probleem zich in mindere mate voor te doen. Het is helaas nog niet zo dat dxva in de standaard ondersteund wordt volgens mij...
Ik heb DXVA als standaard ingesteld en dit werkt echt voor bijna alle films. Divx, DVD etc natuurlijk uitgezonderd. De bird scene wordt perfect afgespeeld met een cpu load van 8-10% en de GPU verstookt 60% (0 drops).

Mbt. de 23,876fps bug ben ik nu aan het spelen met de instellingen van de tv en nu heb ik het zover, dat ik bij de blueray film geen haperingen meer zie. Ga dit nog wel testen bij een film met snelle camera bewegingen, want daar zie ik het beter.

Voor de rest ben ik heel tevreden met de i3. Performed super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheeseruler
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 14:06
Weet iemand of het mogelijk is om bijvoorbeeld een X-fi kaartje met PCI-X 1x aan te sluiten op een PCI-E poort?
Ik wil dit namelijk op termijn hebben in mijn HTPC met een Gigabyte H55M-UD2H, dit mobo heeft helaas alleen 2 PCI-E en 2 PCI sloten! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-Fi kaarten met een PCI-X connector bestaan niet en PCI-X wordt ook niet in 1x, 2x etc. geteld maar in versie nummers en Mhz. zie hier. PCI-X wordt vaak met PCI express (PCIe) door elkaar gehaald. Dit doe jij gelukkig niet maar de site waarvan je die X-Fi met PCI-X vandaan gehaald heb dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Hoe plaatsen jullie twee dvb-c kaartje i.c.m. een grafische kaart in een HTPC? Dit zit toch zeer krap? En hoe zit het met de koeling?

Ik heb een HD2600XT (vanwege s-video, lcd-bak komt eraan - ooit) met twee dvb-c kaartjes, maar die kaart wordt vrij warm helaas waardoor de fan zo nu en dan wisselt van snelheid.

Iemand nog enige ideeën hiervoor?

• Mathieuh
ZFLaSH schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 08:42:
[...]

Ik heb DXVA als standaard ingesteld en dit werkt echt voor bijna alle films. Divx, DVD etc natuurlijk uitgezonderd. De bird scene wordt perfect afgespeeld met een cpu load van 8-10% en de GPU verstookt 60% (0 drops).

Mbt. de 23,876fps bug ben ik nu aan het spelen met de instellingen van de tv en nu heb ik het zover, dat ik bij de blueray film geen haperingen meer zie. Ga dit nog wel testen bij een film met snelle camera bewegingen, want daar zie ik het beter.

Voor de rest ben ik heel tevreden met de i3. Performed super!
De bird scene vertoont hij dus constant zonder problemen. Ik heb dan een gedownload bestand van 93mb en die is 23 seconden. Daar heb xbmc nog nooit mee zien haperen, vlc wel.

Ik wacht liever toch even op een stable van een nieuwe versie van xbmc want je zult net zien dat de nightly build het niet wilt gaan doen als er vrienden/familie komen en ik het systeem wil demonstreren.
Maar die link naar het avsforum zal ik even gaan lezen.

• AOC
  • Niet online

AOC

Waar is die scene binnen te halen? Ben wel benieuwd wat mijn htpc ermee doet

Verwijderd

Ik ben nieuw hier op het forum en ken er dan ook nog niet zoveel van.

Ik ben bezig met de voorbereiding om een HTPC in elkaar te steken. Ik weet al wat erin moet en heb al een systeem samengesteld. Ik heb de afgelopen weken al vele sites gezien, maar zie stilaan door de bomen het bos niet meer... Hoogtijd om de hulp in te roepen van enkele pro's ;)

Tot hiertoe heb ik onderstaand systeem samengesteld:

Antec Fusion MediaCenter Remote
Asus P7H55-M
Intel Quad Core I3 540 3,06 Ghz
2 Gb Kingston Valueram DDR3 1333 Mhz
Western Digital 1 Tb Caviar Green 64Mb cache
Liteon IHES108 (BD-ROM, DVD-RW, CD-RW)
Hauppage WinTV HVR-2200

Windows 7 Home Premium 32-bit

Nu mijn vragen: zowel bij de case als de TV-kaart zit er een afstandsbediening. Kan ik dan niet gewoon een case zonder afstandsbediening gebruiken? En bovenstaand systeem valt vrij prijzig uit. Zijn er Intel based alternatieven? En wat zijn jullie ervaringen met de Media Center van Win7?

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:08
Hallo allemaal,

ik ben van plan weer eens aan een project te gaan beginnen, maar dit keer en project waar ik jaren plezier van wil hebben. Namelijk het maken van een goede HTPC voor:

-Gamen
-Digitaal te kijken/opnemen
-DVD's/Bluray afspelen
-CD's/MP3 afspelen
-Mediastreamen over een netwerk
-Foto's bekijken
-Internetten

Ik heb in het verleden meerdere HTPC's gebouwd, dus ik heb de nodige ervaring. Mijn vorige HTPC (Thermaltake DH101 met Q6600, 4GB, HD4850) beviel opzich redelijk allen er waren toch wat bugs waardoor de pc het "net niet" was.. Ik heb de technologieen op dit gebied de afgelopen paar maand gevolgd, en door een paar doorslaggevende redenen ben ik van plan er toch weer één aan te schaffen.

Hiervoor heb ik mijn Marantz BD7004 inmiddels verkocht, en ook gaat mijn PS3 met alle spellen en toebehoren in de verkoop om zo geld te genereren voor de aanschaf van deze HTPC.

De configuratie die ik op dit moment op het oog heb:

Afbeeldingslocatie: http://www.awd-it.co.uk/ProdImages/7247_Zalman_HD503_Home_Theatre_PC_LCD_Desktop_Case_-_Black_xl.jpg

Behuizing: Zalman HD503 (degelijk, veel opties, en redelijk betaaldbaar)
Voeding: Coolermaster Real power 520watt (stil, genoeg power)
Moederbord: Gigabyte GA-P55M-UD2 (goedkoop, genoeg aansluitingen)
Processor: Core i3 530 (zuinig, sneller dan de snelste core 2 duo processoren, goedkoop)
Geheugen: OCZ gold 4GB DDR3 (goedkoop DDR3 geheugen)
Videokaart: Club3D HD5770, 1GB (1GB ivm afspelen van games op HD resolutie)
Optische drive: LG Blu-ray ROM 8X Internal (leest Bluray, en brand DVD)
Harde schijf SSD: OCZ solid 2 30GB (één van de goedkoopste SSD's, start windows en MCE lekker snel op)
Harde schijf 2: Samsung spinpoint 500GB (stil, goedkoop)
Tvkaart: Anysee E30C PLUS 2X (enige oplossing op dit moment)
Processor koeler: Scythe ninja mini (past precies in een HTPC, en koelt goed)
Systeemfan zijkant: 2X Papst 4412F/2GL 120mm
Systeemfans achter: 2X Papst 8412NGLE 80mm
Fan videokaart: 1X Papst 8412NGLE 80mm
Fans processor: 2X Papst 8412NGLE 80mm

Deze configuratie lijkt misschien wat overkill voor een HTPC, maar ik wil een snelle machine die toekomst gericht is, en waar ook games soepel op moeten kunnen spelen.

Ik neem een SSD harde schijf voor de windows installatie. Zo start de pc lekker snel op, en hoef ik geen minuten te wachten om in mediacenter te komen. Ik laat het systeem draaien onder windows 7 64bit ultimate. Ook moet het systeem koel en vooral stil zijn, vandaar de extra koeling.

Als tv kaart gebruik ik de Anysee E30 combo plus. Dit is volgens mij op dit moment (samen met de floppyDTV kaarten) de enige opossing om DVB-C met smartcard te kunnen laten werken in MCE. (verbeter me als ik me vergis) Ik heb hier nog niet heel veel gebruikers reviews over kunnen vinden.. iemand ervaring? 2 kaarten in dual opstelling werkt NOG niet volgens de site, maar dit moet binnenkort wel gaan komen. Ik bestel er dus eerst één..

Ik neem in eerste instantie nog geen extra geluidskaart.. Ik sluit de HTPC aan op een Marantz surround receiver die HDMI heeft. Dolby trueHD en DTS HD kunnen alleen door een HDMI kabel heen, en niet door een gewone digitale kabel. Er zijn wel goede geluidskaarten met HDMI (beeld gaat van de videokaart met een HDMI kabel naar de geluidskaart, die voegt er vervolgens geluid aan toe, en dan gaat beeld+geluid door naar de receiver, en vanaf daar weer naar de TV). Deze geluidskaarten kostten alleen als snel €200,- (als er goedkopere alternatieven zijn hoor ik dat uiteraard graag) Een simpele oplossing is het geluid via de Ati HD5770 laten verlopen. Ik begreep dat deze ook HD geluidssignalen via HDMI ondersteund. Ik vraag me alleen af hoe de geluidskwaliteit is tov een dure geluidskaart. Ik ben wel redelijk audiophile, en wil graag goed beeld en geluid. Het signaal is digitaal, en word uiteindelijk gecodeerd in de versterker. Maakt het daarom niet hoe goed de geluidskaart in de PC is?

Ook vraag ik me af of je verschil(veretering) krijgt door een duurdere/betere bluray speler in je HTPC te bouwen. Maakt dit verschil in beeld en geluid?

Ik hoop dat jullie me wat suggesties kunnen geven mbt de hardwaren. Wellicht dat het systeem voor mijn eissen toch wat overkill is, of wellicht dat jullie me andere goede suggesties kunnen geven..

Over de software. Zoals gezegd ga ik voor windows 7 MCE. Ik ben hier al mee aan het expirimenteren geweest. Ik kan inmiddels de achtergronden wijzigen, en ik heb een aantal plugins weten te downloaden..

Ik vroeg me af of jullie goede tips hebben mbt plugins. Ik las iets over de joost-plugin. Hiermee kan je internet televisie kijken. Je moest hiervoor door Joost.nl een uitnodiging krijgen om dit uit te proberen.. Heeft iemand enig idee of deze uitnodigingen nog ergens te krijgen zijn? Ik heb me rot gezocht op internet, maar heb niks gevonden..

Veel plugins zijn er nog niet die werken onder windows 7. Ik ben echt op zoek naar vette plugins om bijvoorbeeld youtube te kunnen kijken.

Ik hoop dat jullie me wat goede tips kunnen geven mbt bovengenomde hardware en software. Ik hoop alles wel stabiel te kunnen krijgen, want heb geen zin in een systeem dat me constant in de steek laat, en wat "net niet" werkt..

Groeten

• Lord_Dain
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:32:
Tot hiertoe heb ik onderstaand systeem samengesteld:

Intel Quad Core I3 540 3,06 Ghz
Hauppage WinTV HVR-2200

Nu mijn vragen: zowel bij de case als de TV-kaart zit er een afstandsbediening. Kan ik dan niet gewoon een case zonder afstandsbediening gebruiken? En bovenstaand systeem valt vrij prijzig uit. Zijn er Intel based alternatieven? En wat zijn jullie ervaringen met de Media Center van Win7?
Ik denk dat je de Intel dualcore Core i3 530 bedoelt?

Ik ken de Hauppage en de Antec remote niet en of deze handig zijn voor WMC, maar je zal in principe aan 1 afstandsbediening genoeg hebben, nl. degene die je gaat gebruiken voor het besturen van je Media Center.

Er zijn AMD based alternatieven, er zijn er al vele in deze draad genoemd, bv
moederbord: Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H icm cpu: AMD Athlon II X4 620

Mijn ervaringen met WMC 7 zijn tot op heden positief. Je kan er een hoop uithalen i.c.m. Media Browser en het installeren van de juiste codecs, wat nog wel even wat uitzoekwerk is, maar als het eenmaal draait dan kan je er alles tegenaan gooien.

• Lord_Dain
powermarcel10 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:56:Ik hoop dat jullie me wat suggesties kunnen geven mbt de hardwaren. Wellicht dat het systeem voor mijn eissen toch wat overkill is, of wellicht dat jullie me andere goede suggesties kunnen geven..
Op zich een mooie setup, een paar opmerkingen;

- Ik heb een Zalman HD501 (zonder t schermpje). Ik ben er erg tevreden over want het front ziet er echt strak uit, en de kast heeft een hoop ruimte is daardoor makkelijk in te bouwen en aan te passen en koelt goed (ding is niet warm te krijgen). Let wel, het knopje wat achter het bovenste frontje zit waar de Optical drive komt, wilde niet tegen het knopje van de DVD rewriter drukken, dus die heb ik uiteindelijk in het slot eronder (waar een hotswappable sata disk geplaatst kan worden) gedaan. Beetje jammer en ik las dat meerdere mensen dit probleem hadden, op zich niet heel erg als je de hotswappable tray toch niet gebruikt.
- Voeding is goed, maar ik zou voor het iets nieuwere broertje gaan, de CM Silent Pro 500, deze heeft ook iets betere geluidswaarden (fan schakelt pas bij 350W ofzo naar hogere snelheden en bij de CM520 al rond de 200-250W).
- Ik ken de OCZ SSD niet, ondersteunt deze TRIM? zo niet zou ik voor de intel 40GB gaan. Ik heb zelf ook een SSD voor mijn systeem+applicatie bestanden en ga het vanaf nu iedereen aanbevelen.
- Ik wilde ook voor de dual Anysee setup gaan, echter heb net zoals jij eerst 1 tuner gekocht, WMC7 werkt tot nu toe goed met de Anysee.

Over die fans; ik heb zelf geen losse graka omdat ik niet ga gamen en dus gebruik ik alleen de standaard meegeleverde fans en die koelen mijn systeem afdoende.
Ik vroeg me af of jullie goede tips hebben mbt plugins.
- Media Browser is echt super, biedt meerdere themes voor het browsen van je filmcollectie, met mogelijkheid tot downloaden van covers, tonen van alle film info, etc.

- Mediacontrol, is een plugin die het mogelijk maakt om tijdens het afspelen van MKV bestanden te switchen tussen audio en subtitle streams, ook een aanradertje.

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

even een kleine vraag tussendoor... clock de x240e ook automatisch terug? die van mij blijft op 2,4ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@powermarcel10 2x anysee werkt volgens mij nog steeds niet er is een probleem met de drivers die dit niet toestaat er wordt nog steeds aan gewerkt. en een duurdere bluray drive (ik neem aan dat je met beter duurder bedoeld) is niet nodig data is data en als je deze van de bluray gelezen krijgt dan is het al goed wat de drive betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grubby
Even een kort vraagje:

Omdat de voeding die ik in eerste instantie bij mijn configuratie had besteld, Be-Quiet Pure Power L7 300W, niet snel leverbaar was heb ik een andere besteld die wel op voorraad is. Nu vraag ik me alleen af of het uberhaupt wel gaat werken met deze voeding: Be-Quiet SFX Power 350W | SFX-350W. Het zou in een Antec Fusion Remote Black kast moeten passen.

Ik weet niet precies wat Small Form Factor inhoudt namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Na diverse zo-zo ervaringen met media spelers, waaronder de asus o!play, en de wdlive, heb ik besloten een media pc te bouwen die ondertussen klaar is. Vroeger al eens een htpc gebouwd maar daar had ik slechte ervaringen mee. Omdat windows 7 erg weinig onderhoud vergt en zeer stabiel is, heb ik het toch maar weer eens gewaagd. Eisen waren : Stil, woonkamer vriendelijk uiterlijk, xbmc/boxee, 1080p zonder gestotter :

- Asrock A785gmh/128M, die heeft zowel hdmi als optische audio
- AMD X2 250, erg snel en niet duur
- 2x 1gb ddr2-800
- 500gb samsung Ecogreen f2, redelijk snel en erg stil
- Sony optiarc AD7240 dvd writer voor mijn oude dvd/cd verzamling
- MS-TECH MC-1200 Kast inclusief voeding en afstandsbediening

Alles bij elkaar was dat 290 euro inclusief verzendkosten.

De kast is van geborsteld aluminium en past perfect bij alle AV apparatuur door de standaard maat. De afstandsbediening is niet echt geweldig, ik heb hem vervangen door een X10 afstandbediening die zich supersimpel laat instellen dmv Eventghost. Kosten 12 euro.

Verder heb ik de voedingsventilator vervangen door een stillere, en een oude p4 cpu fan als exit fan in de kast ingebouwd. Met K10Stat heb ik de voltages wat naar beneden bijgesteld.

Omdat elders nog een HTPC staat met ongeveer 2TB erin, heb ik in deze "maar" 500gb gezet, voor series e.d. De films staan op pc nummer 2.

Tot nu toe zeer tevreden, erg stabiel en xbmc draait alles op de x2 250 als een zonnetje. Daarbij is de beeldkwaliteit stukken beter dan van de mediakastjes, vooral met SD materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Bedankt voor de reacties..

Ik ben zelf redelijk audio/video-phile, wat inhoudt dat ik oog en oor heb voor goed geluid, en scherp mooi beeld.

Ik had een Marantz BD7004 bluray speler, wat neer komt op een blurayspeler van €800,-. Ik wil qua beeld en geluid niet teveel achteruit gaan. Zit er in kwaliteit van beeld erg veel verschil tussen videokaarten qua beeldkwaliteit? En het geluid... Dat zal uiteindelijk digitaal naar de versterker gestuurd worden.. Uiteindelijk moet de versterker het geluid dus decoderen, en er iets van maken.. In dat opzicht zou je dus denken dat de hardware van de HTPC niet zoveel invloed heeft op de kwaliteit van het geluid.. Is dat zo? Of levert goede hardware wel degelijk beter beeld/geluid op...

Ik heb na zitten denken over een losse geluidskaart.. Echter moet deze wel voorzien zijn van HDMI, omdat via een gewone digitale kabel geen Dolby TrueHD en DTS HD gestuurd kan worden. De makkelijkste oplossing is om het geluid gewoon via de HD5770 te laten lopen. Die ondersteund ook de HD decoders.. Echter vraag ik me af wat de kwaliteit hiervan is.. Geld hiervoor ook dat het digitaal is, en het dus niet uitmaakt wat je neemt? Uiteindelijk moet de versterker alles decoderen en van het signaal echt geluid maken..

Over de plugins:

Ik heb inmiddels aardig wat draaien, en het werkt tot nu toe allemaal gelikt..

Ik heb alleen nog geen goede browser voor MCE 7, In vista kan je MCE browser van anparck gebruiken, maar deze is niet compatible met windows 7. Heeft iemand een alternatief?

[ Voor 10% gewijzigd door powermarcel10 op 26-02-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grubby schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:08:
Even een kort vraagje:

Omdat de voeding die ik in eerste instantie bij mijn configuratie had besteld, Be-Quiet Pure Power L7 300W, niet snel leverbaar was heb ik een andere besteld die wel op voorraad is. Nu vraag ik me alleen af of het uberhaupt wel gaat werken met deze voeding: Be-Quiet SFX Power 350W | SFX-350W. Het zou in een Antec Fusion Remote Black kast moeten passen.

Ik weet niet precies wat Small Form Factor inhoudt namelijk...
de SFX power is een voeding van het SFX format (logisch :P ) dit is een kleiner formaat dan normaal deze passen in small forfactor kasten zoals de ms tech mc-1200 en de silverstone SG05. de Antec fusion remote heeft een normale ATX form factor voeding nodig. de SFX zal wel passen maar je kunt hem dan niet vastschroeven (is technisch gezien vastbouten want het zijn eigenlijk boutjes i.p.v. schroeven 8)7 ).

edit: wat voor een voeding heeft de microfusion eigenlijk een SFX of een flexATX

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grubby
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:40:
[...]

de SFX power is een voeding van het SFX format (logisch :P ) dit is een kleiner formaat dan normaal deze passen in small forfactor kasten zoals de ms tech mc-1200 en de silverstone SG05. de Antec fusion remote heeft een normale ATX form factor voeding nodig. de SFX zal wel passen maar je kunt hem dan niet vastschroeven (is technisch gezien vastbouten want het zijn eigenlijk boutjes i.p.v. schroeven 8)7 ).

edit: wat voor een voeding heeft de microfusion eigenlijk een SFX of een flexATX
:) super dank je! heb net de bestelling gewijzigd gelukkig is de Be-Quiet Pure Power L7 300W (mijn eerdere bestelling) nu wel binnen dus ga ik hem zo halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Die TRIM functie op een SSD schijf is idd wel een must als ik het zo lees..

Lang niet bij alle schijven wordt aangeduid of hij trim ondersteund of niet.. Is TRIM gewoon een programmaatje dat op de SSD geinstalleerd is? Zijn tegenwoordig alle merken SSD hier compatible mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

-The_Mask- schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 00:29:
Als het in je bios goed staat dan wel, anders niet. ;)
EN hoe stel ik het in mijn bios in zodat mijn x240e automatisch terug clockt? Hij blijft nu de hele tijd op 2800mhz staan. Ik heb al gespeeld met de advanced clock calibration e.d.. maar dat maakt niks uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn HTPC is besteld, maar niet dankzij de uitbundige reacties op mijn vragen in dit topic. Jullie zijn me wat dat betreft best tegengevallen....

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 255€ 67,48€ 67,48
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 34,95€ 34,95
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 89,20€ 89,20
1Logitech diNovo Edge (Qwerty)€ 92,20€ 92,20
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 84,95€ 84,95
1Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI€ 82,94€ 82,94
1Silverstone LC17€ 86,32€ 86,32
Bekijk collectieTotaal€ 633,64

Er worden wél vragen beantwoordt die slechts zijdelings over HTPC's gaan, maar hulp bij het samenstellen heb ik in 32 pagina's maar mondjesmaat gezien.
Too bad.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 16:22 . Reden: eigen bestelling toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Waarom beantwoord je zelf geen vragen van anderen? Omdat je het niet weet of geen zin hebt? Misschien geld dat ook voor ons? :?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Vaak hebben mensen PRECIES dezelfde eisen als de voorgangers. Zoek een beetje rond en je hebt gauw een mooi systeem die aan jou eisen voldoen.

Tevens worden heir zoveel vragen geplaatst dat sommige gewoon over het hoofd worden gezien ;)

maar wie weet hoe ik mijn X2 240e automatisch terug kan laten clocken ?

[ Voor 13% gewijzigd door AOC op 26-02-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Lord_Dain schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:19:
[...]
Ik denk dat je de Intel dualcore Core i3 530 bedoelt?

Nee, toch niet, de 530 = 2,93 Ghz en de 540 = 3,06 Ghz. Maakt op zich eigenlijk niet zoveel uit hoor.

Ik ga nog wat verder puzzelen met een AMD based syteem. Bedankt al voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@The Mask,

Ik heb erg erg weinig verstand van computeronderdelen... kwam daarom speciaal naar Tweakers omdat hier toch een bult kennis zit.
Complete samensteltopic doorgelezen, daarna dit complete topic gelezen.... 3 keer over gerichte vragen gesteld en niet 1 keer een reactie gekregen.

@DarkOz,

Je hebt gelijk maar toch zat ik met de nodige vragen...... netjes gesteld, maar geen antwoord gekregen.

Wat dat betreft gedesillusioneerd in de reacties....
Maar daardoor wel ietsje wijzer geworden. En uiteindelijk gewoon zelf een pc samengesteld én besteld!

Ik zal t topic in de gaten blijven houden, misschien dat ik straks zelf ook vragen kan gaan beantwoorden.
Nightly build, en allerlei afkortingen zullen nog wel eventjes duren.
Thanks voor jullie reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grubby
Aarghhhh houdt het dan nooit op...

Dacht nu al mijn spulletjes bij elkaar te hebben, kapt mijn harde schijf (die ik nog had liggen) ermee. Nu ik toch bezig ben wil ik het ook helemaal goed afronden met een SSD: Intel Solid State Disk 2.5" 40GB SATA, X25-V Postville. Op de doos van de Antec Remote Fusion Black kast staat: SSD Harddrive Compatible, maar waar en hoe bouw je die SSD nou precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
grubby schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:37:
Aarghhhh houdt het dan nooit op...

Dacht nu al mijn spulletjes bij elkaar te hebben, kapt mijn harde schijf (die ik nog had liggen) ermee. Nu ik toch bezig ben wil ik het ook helemaal goed afronden met een SSD: Intel Solid State Disk 2.5" 40GB SATA, X25-V Postville. Op de doos van de Antec Remote Fusion Black kast staat: SSD Harddrive Compatible, maar waar en hoe bouw je die SSD nou precies in?
Het gaat hier om een 2,5" model dus met een van deze: http://www.alternate.nl/h...at1=007&cat2=000&cat3=121 setjes kun je hem inbouwen in een gewoon 3,5" drive bay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dark0z schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:52:
maar wie weet hoe ik mijn X2 240e automatisch terug kan laten clocken ?
Multiplier op AUTO? Cool 'n' Quiet aan? C1E aan?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 09:27

erikver

Ik zeg...

Ik heb afgelopen week ook een HTPC samengesteld en gekocht. Hiervoor heb ik dit topic eens goed doorgelezen en het volgende systeem samengesteld:

- Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H
- AMD Athlon II X2 250
- Scythe Big Shuriken
- Kingston ValueRAM 2GB
- Sapphire Radeon 5450 1GB
- Be Quit! Pure Power L7 300 watt

Een HDD en wireless NIC had ik nog liggen. Als OS heb ik gekozen voor Windows 7 Professional x86.
Deze HTPC is aangesloten via HDMI op een Samsung 26" HD Ready televisie. Gister avond maar eens een film, Inglorious Basterds (1080p), gekeken en ik moet zeggen dat het perfect werkt. :) CPU verbruik schommelt rond de 20%.

Enig minpuntje is dat het streamen vanaf mijn downloadmachine via het draadloze netwerk met 1080p films niet goed gaat. Maar dit ligt waarschijnlijk aan het slechte bereik dat ik op mijn kamer heb. Ik moet nog even verder testen met meerdere films/bestanden maar ik denk dat het niet beter zal worden.

De HTPC ligt nu los in het kastje waar de tv op staat, maar ik wil nog een mooie behuizing vinden/kopen. Ik heb al gekeken naar de Antec Fusion Remote Black en de MS-tech Mc-1200 maar wil deze eerst nog in het echt zien voordat ik een keus maak.

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Voor alle H55/i3 bezitters. Er zijn op de site van Intel nieuwe graphics drivers gereleased.

Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Nice!

Nog even een update voor wie de Philips OVU412000 wil kopen en W7 gaat draaien.

Ik heb het probleem nu weer, het was even weg maar is terug. Ik begin te vermoeden dat het USB/hardware gerelateerd is. Systeem start zo snel up dat het bijna lijkt dat het USB device niet tijdig geladen kan worden. Je ziet bij het booten de powerled op de receiver even knipperen maar dan weer uitgaan. Pas na uit en inpluggen wordt ie weer netjes actief als device. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikver,

De Athlon 255 is net ietsje sneller en kost maar een klein beetje meer.
Wat voor behuizing zoek je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 16:50:
Nice!

Nog even een update voor wie de Philips OVU412000 wil kopen en W7 gaat draaien.

Ik heb het probleem nu weer, het was even weg maar is terug. Ik begin te vermoeden dat het USB/hardware gerelateerd is. Systeem start zo snel up dat het bijna lijkt dat het USB device niet tijdig geladen kan worden. Je ziet bij het booten de powerled op de receiver even knipperen maar dan weer uitgaan. Pas na uit en inpluggen wordt ie weer netjes actief als device. Zucht.
probeer de quick boot optie eens uit te zetten als deze aan staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Modbreak:Dit topic is echt alleen bedoeld voor advies an die mensen die een htpc gaan samenstellen. Als je je ervaringen wil delen of een oplossing voor je problemen zoekt, staat heel het MSH subforum tot je beschikking om een topic te openen. Htpc's zijn echt niet alleen toegestaan in dit topic!

Gelieve het hier zo clean mogelijk verder te laten gaan met systeemadvies.

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
ZFLaSH schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 16:34:
Voor alle H55/i3 bezitters. Er zijn op de site van Intel nieuwe graphics drivers gereleased.

Klik
Let op, deze update is niet te vinden als je via je Intel HD Graphics link zoekt of de Intel tool op de site je PC laat scannen, hij lijkt specifiek voor de Intel® Desktop Boards, maar ik kan bevestigen dat ie hier netjes de driver heeft geupgrade op het mobo Gigabyte GA-H55M-UD2H icm de i3 530.

@Ed, de enige reden dat ik uberhaupt post mbt die receiver is om mensen die ook overwegen voor het Gbyte mobo te gaan icm W7 en de Philips IR te behoeden voor dezelfde problemen. Op basis van een advies uit deze thread heb ik betreffende receiver gekocht. Lijkt me dus niet meer dan logisch om ervaring te posten en hierbij dus mensen te adviseren bezint eer ge begint je kan er problemen mee krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Lord_Dain schreef op zondag 28 februari 2010 @ 00:14:
[...]

Let op, deze update is niet te vinden als je via je Intel HD Graphics link zoekt of de Intel tool op de site je PC laat scannen, hij lijkt specifiek voor de Intel® Desktop Boards, maar ik kan bevestigen dat ie hier netjes de driver heeft geupgrade op het mobo Gigabyte GA-H55M-UD2H icm de i3 530.
Klopt. Misschien dat Gigabyte snel de driver aanpast voor specifiek hun MB, maar hou gewoon de intel site in de gaten. Die drivers werken altijd. Waar ik helaas wel achter ben, is dat de 23,976hz optie er nog steeds niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

-The_Mask- schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 00:55:
[...]

Multiplier op AUTO? Cool 'n' Quiet aan? C1E aan?
ik kan dat niet vinden...

ik heb een Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H... welke optie moet ik hebben zodat mijn cpu automatisch terug geclocked wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helena
[...]
- Zalman omdat deze eenvoudig open te maken is en snel aan te passen en genoeg mogelijkheden heeft om uit te breiden (meer disks, extra fans, ruimte voor de USB tuners intern etc). LCD voegt voor mij niets toe, schermpjes (zoals die van de AVR die ik volledig gedimmed heb) leiden mijn inziens alleen maar af, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Heb de bestelling inclusief de Zalman HD501 net binnen gekregen maar er meteen al weer spijt van :( . Deze kast is mij veel te groot. Ik hoef niet per se een "schoenendoos" zoals de Aspire Q-Pack, maar het moet wel kleiner. Denk nu sterk over de MS-Tech mc-1200. deze heeft ook IR ingebouwd, en lijkt me meer een HTPC-kast dan de Zalman. Dit is imho een gewone desktop-PC, en zeker geen kleintje!

[ Voor 0% gewijzigd door Helena op 28-02-2010 16:18 . Reden: tekst duidelijker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dark0z schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:21:
[...]
ik heb een Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H... welke optie moet ik hebben zodat mijn cpu automatisch terug geclocked wordt?
Google? Sorry maar dit is wel erg offtopic en naar de bekende weg vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Helena schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:17:
[...]

Heb de bestelling inclusief de Zalman HD501 net binnen gekregen maar er meteen al weer spijt van :( . Deze kast is mij veel te groot. Ik hoef niet per se een "schoenendoos" zoals de Aspire Q-Pack, maar het moet wel kleiner. Denk nu sterk over de MS-Tech mc-1200. deze heeft ook IR ingebouwd, en lijkt me meer een HTPC-kast dan de Zalman. Dit is imho een gewone desktop-PC, en zeker geen kleintje!
Je hebt zeker gelijk het is een flink bakbeest. Echter is ie niet veel groter dan bv. de Antec Fusion Remote (zeker qua breedte) en even groot als mn oude Silverstone LCS02 behuizing. Ik vind de voordelen voor mij persoonlijk afwegen tegen de nadelen (ik moest hier bv. het meubel aanpassen zodat de behuizing er in kon). Houdt bij het kiezen van een kleinere behuizing rekening met evt. beperkingen /ruimte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grubby
Ik hoop dat dit niet teveel ''off topic'' is maar misschien dat jullie me zouden kunnen helpen met het volgende:
Heb afgelopen weekend de componenten van mijn configuratie in elkaar gezet:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Fusion Remote Zwart€ 121,88€ 121,88
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 29,95€ 29,95
1Gigabyte GA-H55M-UD2H€ 84,90€ 84,90
1Intel Core i3 530€ 89,90€ 89,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 44,95€ 44,95

Hier zit een oude IDE 160GB HDD in (tijdelijk) totdat mijn Intel 40GB SSD morgen binnen is. Mijn vraag is nu of de be quiet! Pure Power L7 300W deze configuratie wel ''trekt''. Ik vraag dit omdat de comp na een druk op de aan/uit knop voor een paar seconden aan gaat en vervolgens weer uit. De fans (case, mobo koeler en PSU unit) gaan heel even aan en dan kapt hij er weer mee. Het display vd kast gaat overigens wel gewoon on en de remote werkt prima. Na een tijdje proberen gaat hij warempel wél gewoon aan en draait als een zonnetje.

Nogmaals, ik hoop dat dit niet teveel off topic is, zoja, dan zou ik willen weten waar ik dan wel moet zijn...

[ Voor 0% gewijzigd door grubby op 01-03-2010 09:07 . Reden: miste wat... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
#ProductPrijsSubtotaal
1Adesso 2.4GHz RF Wireless Mini USB keyboard w/ Optical trackball€ 62,45€ 62,45
1AMD Athlon II X3 435€ 65,76€ 65,76
1Cooler Master Real Power M520€ 60,84€ 60,84
1Hitachi Deskstar 7K1000.B HDT721010SLA360, 1TB€ 64,-€ 64,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 88,75€ 88,75
1MSI 785GM-E51€ 62,-€ 62,-
1MSI N9500GT-MD1G€ 54,20€ 54,20
Bekijk collectieTotaal€ 458,-

volgende samengesteld. is dit wat? ik wil muziek en films af kunnen spelen en de komende tijd vooruit kunnen. hoeft niet veel te kosten en hoeft niet top of the world systeem te zijn.

er komt nog bij:
https://www.alternate.nl/.../MS-TECH/MC-380/-1082688/?

en
https://www.alternate.nl/...-ATA/LG/H22LS30/-1073253/?

en
https://www.alternate.nl/.../System_Fan_S60/-1045628/?

en het toetsenbord wordt niet die nu in de lijst staat maar de
https://www.alternate.nl/...ia-MCE_Keyboard/-1084445/?

kom ik op een totaal uit van: € 596.18

[ Voor 95% gewijzigd door rhos op 01-03-2010 09:48 ]

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8erberg
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Als je hem alleen voor films en muziek e.d. wil gebruiken, dus geen games, heb je geloof ik niet eens meer een graka nodig (correct me if i'm wrong).. Processor lijkt me verder prima. Alleen de voeding lijkt me wat aan de zware kant, maar die heb je waarschijnlijk gekozen omdat je een modulaire wil.

Wat je ook kan doen is kiezen voor een H55+i3 combinatie, in dit geval heb je zeker geen graka nodig. Het is misschien iets duurder dan wat je nu hebt maar wel uitermate geschikt voor jouw doeleinden.

Je zou misschien eens even dit topic door kunnen bladeren, aangezien jouw wensen aansluiten met bijna alle samengestelde htpc's hier. Hier zal je ook zien dat veel mensen voor de H55+i3 kiezen.

[ Voor 23% gewijzigd door 8erberg op 01-03-2010 10:11 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Dit topic is uitsluitend bedoeld voor het adviseren omtrent de aanschaf van componenten van je htpc. Vragen over ervaringen, codecs, en wat dies meer zij horen hier niet thuis! Wees creatief en open een eigen topic als het een discussie waard is, dan kunnen we hier ontopic blijven met aanschafadvies.