[BBG aanschaf] HTPC januari 2010 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 77.404 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Ik heb 'm en ik ben er tevreden over. Hiervoor had ik een Sony blu-ray speler voor de pc (BDU-x10s) en ten opzichte van de Sony is de Samsung behoorlijk stiller. Ik heb nog geen dvd's ermee gebrand, dus daar kan ik niets over zeggen.
jayvol09 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 23:25:
Die BD lezer staat ook gewoon in de pricewatch- heb mn oog er ook op. Samsung is wel een merk dat je met drives associeert, plus je kan dvd/cds branden. PowerDVD software meegeleverd maar weet niet welke versie.
PowerDVD 8 zit erbij, wel de OEM versie , dus alleen stereo uit. Verder nog de nodige brand- en videobewerkingssoftware van Cyberlink.

[edit]
Net even gekeken, de meegeleverde PowerDVD kan alle uitgangsmogelijkheden gebruiken. Dus ook meer-kanaals analoge en digitale uitgangen.

Verder nog even het geluid van de Samsung vergeleken wanneer er een DVD in zit in vergelijking met een Blu-ray. Met een DVD erin maakt de Samsung een ruisend geluid tijdens afspelen, bij het opspinnen is hij niet bepaald stil, maar daar hebben alle optische drives (volgens mij) last van. Dat ruisende geluid vind ik niet storend en met het geluid van een film eroverheen heb ik er geen last van. Met een Blu-ray erin hoor ik de drive niet, dan is hij (een stuk) stiller dan met een DVD.

[ Voor 24% gewijzigd door Baur op 26-03-2010 12:03 . Reden: verificatie van post ]

The need for speed drives me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8erberg
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Deze heb ik vorige week ook gekocht. Hij doet t prima, maar hij maakt wel wat herrie. M'n pc is vrij stil, maar als ik een dvd lees is hij niet stil meer te noemen. Ik heb overigens geen vergelijkingsmateriaal dus ik kan niet zeggen of je nou een andere bluray speler moet kopen of dat ze allemaal hetzelfde geluid produceren.

edit: check de post hierboven, hij is dus wel stil in vergelijking met andere bluray spelers :)

[ Voor 7% gewijzigd door 8erberg op 26-03-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8erberg
jasperaap schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:40:
[...]

Had toch mijn twijfels dus nog niet besteld. Mede het feit dat ik nog geen reacties heb gehad. Zouden jullie op dit systeem feedback en/of aanvullingen kunnen geven? Het hele idee is een volledig passieve pc of iig zeer stil. Verschillende koelers heb ik al wel op het oog en worden veel besproken in dit topic.
Voor films heb je die 4550 niet nodig. Ik heb vorige week hetzelfde moederbord zonder graka in elkaar geschroefd en kan hier prima 1080p mee kijken. Ik heb wel een snellere processor, maar volgens mij kan je met een athlon II x4 620 prima HD films kijken. Als je geen graka neemt ben je volgens mij wel een halve gig van je geheugen kwijt (heb ik in ieder geval wel). Heb even zitten zoeken en ik geloof dat je dan een halve gig aan videogeheugen besteedt.

Wat je natuurlijk ook kunt doen is een H55 + i3 combo. Hier zijn ook veel voorstanders van in dit topic. Volgens mij is dit alleen handig als het enige wat je ermee doet is films kijken en dus niet gamen.

Dit is in ieder geval mijn ervaring, maar ik ben ook nog maar een beginner. Dus ga niet blind af op wat ik zeg.. Ik denk ik zeg het maar even voor de zekerheid ;)

[ Voor 8% gewijzigd door 8erberg op 26-03-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-06-2023
8erberg schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:30:
[...]

Voor films heb je die 4550 niet nodig. Ik heb vorige week hetzelfde moederbord zonder graka in elkaar geschroefd en kan hier prima 1080p mee kijken. Ik heb wel een snellere processor, maar volgens mij kan je met een athlon II x4 620 prima HD films kijken. Als je geen graka neemt ben je volgens mij wel een halve gig van je geheugen kwijt (heb ik in ieder geval wel). Heb even zitten zoeken en ik geloof dat je dan een halve gig aan videogeheugen besteedt.

Wat je natuurlijk ook kunt doen is een H55 + i3 combo. Hier zijn ook veel voorstanders van in dit topic. Volgens mij is dit alleen handig als het enige wat je ermee doet is films kijken en dus niet gamen.

Dit is in ieder geval mijn ervaring, maar ik ben ook nog maar een beginner. Dus ga niet blind af op wat ik zeg.. Ik denk ik zeg het maar even voor de zekerheid ;)
Goed idee, ik kan dat geld dan in een betere processor steken. Eventueel kan ik altijd later nog een graka bij kopen. Persoonlijk ga ik liever voor am3 met eventueel een losse graka dan een i3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08-2023

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

@ de twee posters hierboven: Zelf ervaar ik de athlon x4 620 als overkill voor HD films.
In onze htpc draait ie icm de Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H, die heeft een ati hd4200, dat gaat helemaal goed.
Edit: jasperaap als je er alleen maar films mee gaat kijken heb je genoeg aan dat moederbordje.
Ik heb er nu even een ati hd4770 bij geprikt zodat de wat zwaardere 3D-games ook nog speelbaar zijn.
Die kaart heeft voor mijn situatie de juiste prijs/performance verhouding.

Echt zware games worden op mijn gamebak gespeeld.

[ Voor 45% gewijzigd door dragunova op 26-03-2010 15:24 ]

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcanic
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03 17:24
Wat ik nergens in dit forum kan terug vinden (uberhaupt weinig over te vinden op internet), is de Celux Micro Ion HTPC. Dit is geen zelfbouw HTPC, maar een pre-fab product. Mijns inziens een erg compleet apparaat, met passieve koeling, harmony-1 compatible en ook geschikt voor gaming. Hier nog meer info.

Ik overweeg het apparaat aan te schaffen. De aanschafprijs is wel erg hoog. De belangrijkste +punten op een rij:
  • Passieve koeling (stiller kan niet). Koelbuizen leiden de processor warmte naar de buitenste koelribben.
  • Zeer laag energieverbruik (34W bij volledige belasting)
  • Goed mobo Inno3D INAI-V-D Mini-ITX. Chipset: NVIDIA MCP7A-ION nForce730i / GeForce9400
  • Vrij klein: 23 x 24 x 7,5 cm, 2,8 kg. Strak uiterlijk, compact.
  • Windows 7, ook bootable met XBMC, maar XBMC is natuurlijk ook los onder Windows 7 te draaien.
  • Mogelijkheid SSD
  • bluray, slot-in drive
  • Ingebouwde DBV tuner (optioneel). Ook kaartlezer en bluetooth optioneel.
  • Harmony afstandsbediening compatible
  • WLAN 300N, Gigabit Ethernet
Wat vinden jullie hiervan in vergelijking met zelf-bouw HTPC's? Volgens mij kan hier geen zelfbouw HTPC aan tippen (voor mij is het belangrijkst dat zo'n apparaat geen geluid maakt). De prijs is alleen wel vrij hoog.
(Wellicht moetik een apart topic openen voor pre-fab HTPC alternatieven?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8erberg
mcanic schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 09:59:
Wat ik nergens in dit forum kan terug vinden (uberhaupt weinig over te vinden op internet), is de Celux Micro Ion HTPC. Dit is geen zelfbouw HTPC, maar een pre-fab product. Mijns inziens een erg compleet apparaat, met passieve koeling, harmony-1 compatible en ook geschikt voor gaming. Hier nog meer info.

Ik overweeg het apparaat aan te schaffen. De aanschafprijs is wel erg hoog. De belangrijkste +punten op een rij:
  • Passieve koeling (stiller kan niet). Koelbuizen leiden de processor warmte naar de buitenste koelribben.
  • Zeer laag energieverbruik (34W bij volledige belasting)
  • Goed mobo Inno3D INAI-V-D Mini-ITX. Chipset: NVIDIA MCP7A-ION nForce730i / GeForce9400
  • Vrij klein: 23 x 24 x 7,5 cm, 2,8 kg. Strak uiterlijk, compact.
  • Windows 7, ook bootable met XBMC, maar XBMC is natuurlijk ook los onder Windows 7 te draaien.
  • Mogelijkheid SSD
  • bluray, slot-in drive
  • Ingebouwde DBV tuner (optioneel). Ook kaartlezer en bluetooth optioneel.
  • Harmony afstandsbediening compatible
  • WLAN 300N, Gigabit Ethernet
Wat vinden jullie hiervan in vergelijking met zelf-bouw HTPC's? Volgens mij kan hier geen zelfbouw HTPC aan tippen (voor mij is het belangrijkst dat zo'n apparaat geen geluid maakt). De prijs is alleen wel vrij hoog.
(Wellicht moetik een apart topic openen voor pre-fab HTPC alternatieven?)
toon volledige bericht
Hij lijkt mij vrij duur.. en 1,6 Ghz dualcore lijkt me niet erg geschikt voor gaming. Veel gebruikers hier willen ook wat meer schijfruimte dan 500 gb die hierin zit. Zoals je verder al zegt is een DVB tuner optioneel, dus dat zal ook nog wel wat extra kosten.

Hij zal natuurlijk wel erg stil zijn, maar mijn eigen htpc vind ik ook al stil genoeg terwijl hier nog een stock AMD koeler op zit.

Zelf zou ik dus niet kiezen voor deze pre-fab htpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Ja mijnenveger moet prima lukken op dat ding, maar een igp is niet iets dat je neemt als je games wilt spelen, dan nog een atom cpu- dat ding is een pure filmbak.
Kwa prijs is ie 2 keer zo duur als een zelfbouw htpc die dezelfde specs zou kunnen hebben. Want passief koelen kan prima met een ION bordje. Enige punt is het vinden van een kastje en bordje.
Enige echte pluspunt is dat ie kant en klaar is, maar daar betaal je 600 euro extra voor.

[ Voor 11% gewijzigd door jayvol09 op 27-03-2010 13:31 ]

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clubeddie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-05 09:25
Omdat ik baal van mijn externe multimedia schijf en interactieve tv van KPN heb ik besloten om een HTPC te gaan bouwen. In eerste instantie om mijn films en muziek van mijn multimedia pc te gaan draaien. In de toekomst wil ik misschien nog mijn digitenne via mijn htpc laten lopen (zodat slecht werkende interactieve tv) de deur uit kan.

Het is erg lang geleden dat ik zelf een pc gebouwd heb en heb me de laatste jaren dan ook niet bezig gehouden met de huidige hardware. Na te hebben rondgesnuffeld op tweakers heb ik de volgende zaken op het oog. Ik wil redelijk kaal beginnen en evt. in de toekomst uitbreiden wanneer mogelijk.
Behuizing
MS-Tech mc-1200

Moederbord:
Asus M4A785D-M PRO

Processor:
AMD Athlon II X2 245

Geheugen:
Kingston: 2gb dual channel

Ik heb nu nog een 120Gb hdd liggen die ik hierin wil bouwen, daarnaast nog een externe multimedia disk van 500GB.

Of moet ik niet moelijk doen en de onderdelen uit deze BBG halen

Nu heb ik de volgende vragen, wat vinden jullie van deze configuratie? Kan het ermee door of is het outdated?
Ik wil er WXP of W7 op draaien met daarop Mediaportal.

Ik heb nu nog een CRT TV maar stap binnenkort over op een LCD, die al ik dan vermoedelijk via HDMI/DVI laten lopen, is het mogelijk om tot die tijd VGA->Scart kabel te gebruiken? Anders moet ik eerst nog een andere TV kaart inbouwen en dat vind ik redelijk zinloos...

Alvast bedankt voor je reactie.

ZH, 2 onder 1 kap bj.1900, enkelsteens, 95m2. 12 radiatoren (2 wk met speedcomforts). Dak-/vloerisolatie, HR+(+), 4,5kW Quatt, Lyric T6, 9x Yingli 245

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 18:54

Apoca

Array Technology Industry

Mensen welke bij HTPC gebruik ( puur video / audio ) tegen beperkingen aanlopen van een HD 5450 512MB kaartje? Persoonlijk merk ik dat mijn onboard HD 4200 mijn settings niet allemaal kan verwerken, dus ben op zoek naar een fatsoenlijk low cost kaartje welke deze taken kan overnemen.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 16:57

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ik mis een beetje je budget....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Apoca schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:47:
Mensen welke bij HTPC gebruik ( puur video / audio ) tegen beperkingen aanlopen van een HD 5450 512MB kaartje? Persoonlijk merk ik dat mijn onboard HD 4200 mijn settings niet allemaal kan verwerken, dus ben op zoek naar een fatsoenlijk low cost kaartje welke deze taken kan overnemen.
Ligt er natuurlijk aan wat je precies wil gaan doen, maar de 5450 is behoorlijk krachtiger dan je igp. Alleen de zwaarste taken kun je er niet mee uitvoeren. Wat speel je precies af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Edmin schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:50:
[...]

Ligt er natuurlijk aan wat je precies wil gaan doen, maar de 5450 is behoorlijk krachtiger dan je igp. Alleen de zwaarste taken kun je er niet mee uitvoeren. Wat speel je precies af?
Draai vooral 1080 rips onder MPC-HC met enkele shader opties. Met de shader opties uit wilt het best aardig lukken, maar das niet de manier waarop ik wil kijken. Had me vrij aardig ingelezen, maar denk dat ik toch de kracht van de HD 4200 iets te veel heb onderschat. Al wist ik wel dat shaders een probleem kon worden uiteindelijk.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Dan is de HD5450 een prima keus, imho. Vziw zijn de snellere kaarten nog niet passief te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
HD5750 was er al passieve vorm voordat de HD5450 er überhaupt was. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
pricewatch: Club3D HD 5750 1GB GDDR5 PCI-E (Passief)
Ja, natuurlijk... maar dat is me wat te veel van het goede. Ik doelde op de 5570, met als uiterste geval heeeeeeel misschien de 5670. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clubeddie
Edmin schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:47:
[...]

Ik mis een beetje je budget....
Ik dacht zelf aan een 250 á 300 euro. Met het oog op uitbreiding in de toekomst (aansluiten digitenne, nieuwe lcd tv) etc... moet er wel uitbreiding mogelijk zijn en moet de standaard dus goed zijn. Gaming gaat er in ieder geval niet plaatsvinden op de htpc, maar verder wel graag goede beeldkwaliteit (1080p). Als er een andere goede configuratie is hou ik me aanbevolen. De huidige configuratie heb ik samengesteld na diverse draadjes gelezen te hebben.

ZH, 2 onder 1 kap bj.1900, enkelsteens, 95m2. 12 radiatoren (2 wk met speedcomforts). Dak-/vloerisolatie, HR+(+), 4,5kW Quatt, Lyric T6, 9x Yingli 245

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Edmin schreef op maandag 29 maart 2010 @ 19:34:
pricewatch: Club3D HD 5750 1GB GDDR5 PCI-E (Passief)
Ja, natuurlijk... maar dat is me wat te veel van het goede. Ik doelde op de 5570, met als uiterste geval heeeeeeel misschien de 5670. ;)
Dat zal niet zo heel lang meer duren denk ik.
http://www.tcmagazine.com/comments.php?id=33431&catid=2

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dravennl1307
  • Laatst online: 29-12-2023
clubeddie schreef op maandag 29 maart 2010 @ 19:49:
[...]

Ik dacht zelf aan een 250 á 300 euro. Met het oog op uitbreiding in de toekomst (aansluiten digitenne, nieuwe lcd tv) etc... moet er wel uitbreiding mogelijk zijn en moet de standaard dus goed zijn. Gaming gaat er in ieder geval niet plaatsvinden op de htpc, maar verder wel graag goede beeldkwaliteit (1080p). Als er een andere goede configuratie is hou ik me aanbevolen. De huidige configuratie heb ik samengesteld na diverse draadjes gelezen te hebben.
Lijkt op mijn config :) en daar positieve reacties op gehad ! zie vorige pagina :)
volgens mij maakt mobo in deze prijsklasse niet veel verschil. Dus zal deze het ook prima doen voor 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
clubeddie schreef op zondag 28 maart 2010 @ 16:54:
Nu heb ik de volgende vragen, wat vinden jullie van deze configuratie? Kan het ermee door of is het outdated?
Ik wil er WXP of W7 op draaien met daarop Mediaportal.
(effe mij reactie copypasten uit het vorige topic dat nu op slot staat)

Die Mei 2009 best buy guide is natuurlijk alweer bijna een jaar oud Volgens mij is de helft van de onderdelen daarin al niet meer leverbaar, dan wel verouderd.

Die onderdelen die je hebt staan zijn allemaal vrij standaard voor een HTPC, snel zat. Ik zou wel voor W7 gaan, de media center daarin is veel beter dan die van XP. Ben zelf niet zo'n fan van Mediaportal meer, nu de W7 media center zoveel beter is geworden.

Voor Digitenne heb je nog een DVB-T tuner met smartcard slot nodig (intern, of extern USB), maar zoals je zegt dat kan later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320340

Ik zit te twijfelen tussen een 5670 of een nvidia kaart omdat ik ubuntu en XMBC wil gaan gebruiken als mediacenter en nu lees ik van verschillende mensen dat het met beide makkelijk kan?

Wat is raadzaam om te doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamarrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:44
Een kleine wens voor wat advies hier.
Voor puur HTPC gebruik (wel alle 'zware' taken), volstaat hier dan een X2 zonder een extra graka'tje (5750 oid)? Of is dan een i5+h55 toch beter? Of een i5 + 5750? Aangezien een i5 setup toch wel wat meer eurootjes kost dan een x2 setup. Het is puur voor HTPC gebruik, niet om te gamen.

[ Voor 27% gewijzigd door Lamarrr op 30-03-2010 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Lamarrr schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 00:13:
Een kleine wens voor wat advies hier.
Voor puur HTPC gebruik (wel alle 'zware' taken), volstaat hier dan een X2 zonder een extra graka'tje (5750 oid)? Of is dan een i5+h55 toch beter? Of een i5 + 5750? Aangezien een i5 setup toch wel wat meer eurootjes kost dan een x2 setup. Het is puur voor HTPC gebruik, niet om te gamen.
De GPU uit de i3 530 en de 785G zijn ongeveer even goed. De i3 is alleen sterker dan een Athlon II X2 en zuiniger. Nadeel: hij is ook duurder.
Theoretisch is de i3 530 de betere keuze, maar het hangt ook af van bijvoorbeeld de drivers van Intel; iets waar ze niet heel sterk n zijn geweest in het verleden.

Ik zou de keuze af laten hangen van deze factoren:
Wat is je budget?
Hoe wil je je systeem aansluiten qua video en audio?
Wat voor content wil je afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamarrr
Edmin schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 00:56:
[...]

De GPU uit de i3 530 en de 785G zijn ongeveer even goed. De i3 is alleen sterker dan een Athlon II X2 en zuiniger. Nadeel: hij is ook duurder.
Theoretisch is de i3 530 de betere keuze, maar het hangt ook af van bijvoorbeeld de drivers van Intel; iets waar ze niet heel sterk n zijn geweest in het verleden.

Ik zou de keuze af laten hangen van deze factoren:
Wat is je budget?
Hoe wil je je systeem aansluiten qua video en audio?
Wat voor content wil je afspelen?
Ik doelde inderdaad op de i3, ipv de i5 wat ik geschreven had, het was al laat :9

Mijn budget maakt in principe niet uit, een i3 valt nog binnen mijn budget, maar ik wil gewoon niet voor power betalen die ik toch niet gebruik ;)

Mijn systeem zal worden aangesloten op een 50" plasma middels HDMI, en op de receiver met een toslink kabeltje. DTS-HD is dus niet nodig, maar misschien in de toekomst wel.

Content zal voornamelijk niet geripte 1080p content worden. Ook wil ik de HTPC gaan gebruiken om (HD)TV mee te kijken en op te nemen.

Volstaat hiervoor uberhaubt de i3/785G, of is hiervoor toch een grafisch kaartje erbij aan te raden?

Bedankt! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8erberg
mijn 785G volstaat prima om 1080p content mee af te spelen. Als je wil gaan opnemen en interlaced video af wil spelen is volgens mij een graka wel aan te raden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Idd. En een HD5450 heb je al voor minder dan 4 tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamarrr
Top, bedankt. X2 + 5450 it shall be! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
8erberg schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:30:
[...]

Nog eens gekeken. Iig tweedehands al mooi setje geheugen besteld, heb al opgenomen in onderstaande RML
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 620€ 77,90€ 77,90
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 35,20€ 35,20
1Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H€ 68,10€ 68,10
1OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1333LV4GK€ 97,80€ 97,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 279,-

Nu alleen nog een mooie slimline dvd speler/brander. HD niet opgenomen, leek me niet interessant. Zal wel een ecogreen worden.

Update, ook twee schijven gedaan. In Raid0 leek met dat het lekker snel zou zijn, anders ga ik voor 1,5TB denk ik.

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 35,20€ 35,20
2Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 44,99€ 89,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 368,98

[ Voor 27% gewijzigd door jasperaap op 30-03-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clubeddie
dravennl1307 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:46:
[...]
Lijkt op mijn config :) en daar positieve reacties op gehad ! zie vorige pagina :)
volgens mij maakt mobo in deze prijsklasse niet veel verschil. Dus zal deze het ook prima doen voor 1080p
En wat is de performance van jou samengestelde HTPC, wat doe je er al zoal mee?
Is de remote die meegeleverd is met de behuizing in orde (misschien stomme vraag) maar zit er een ir-ontvanger in de behuizing (volgens mij wel) maar wil het even bevestigd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zat te denken aan frigus-netbox
FRIGUS NetBox 90121
-Foxconn Netbox nT330i, Atom330, Glan, VGA-ION, SO-DDR2
- Sodimm DDR2-667 1GB OCZ Value p/n: OCZ26671024VSO
- WD 2,5" Scorpio 160GB SATA2 5400rpm 8mb p/n WD1600BEVT
- Onboard VGA ION Nvidia 9400
- Audio: Realtek ALC888S (supports 2 digital audio)
- Support high-performance 7.1 Channel by S/PDIF Out
- Optical S/PDIF-In/Out Internal Speaker
- Uitgangen, I/O port:
1x DVI-I
1x HDMI
1x RJ45 (Gigabit LAN)
1x Headphone
6x USB 2.0
1x Mic, 1x lineout
1x DC-in
1x Card reader
- Wireless Card: 802.11b/g
- Power adapter: 19V,3.42A,65W
- LED: Indicators:Power on/off,Suspend,Light Bar
- Size: 190mm * 135mm * 25mm
- Zowel staand als liggend te gebruiken!
- Weight: 0.45kg

Speelt deze ook alles af van divx tot 1080p met windows 7 en XMBC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Tis een ION net als alle andere, dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-05 00:19
Ga binnenkort een nieuwe HTPC bouwen (vermoedelijk i3 + h55 based) en ben op zoek naar een stille HD, ruimte is geen probleem aangezien mn huidige Atom HTPC verplaatst zal worden naar de meterkast om als fileserver te werken (2x 1.5TB).

Nu heb ik de Seagate Pipeline HD.2 op het oog maar alleen versie 1 staat in de pricewatch en kan ook online in geen enkele nederlandse winkel deze HD vinden, heeft iemand anders em kunnen vinden in een NL shop?

Review:
http://www.silentpcreview.com/article983-page5.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcanic
  • Laatst online: 16-03 17:24
Voor iedereen die een stille HTPC wil bouwen: overweeg de ION 330HT-BD: http://www.asrock.com/net....asp?Model=ION%20330HT-BD
of beter, als je geduld hebt, wacht even op de opvolger: http://tweakers.net/price...re-100ht-bd.html#tab:info.
Ik wacht een paar maanden en ga voor die laatste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Deze lijkt me nog interessanter, met name de $239 barebone variant zonder HD en RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353126

Niet hier en niet op deze manier. Check je mail.

[ Voor 79% gewijzigd door Edmin op 01-04-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313339

Anoniem: 353126 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 17:33:
hallo ik ben op zoek naar een notebook met prijs classe 350,- tot 400,-

weet iemand een goeie
verkeerde forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dravennl1307
  • Laatst online: 29-12-2023
Hmmm stond ik echt op het punt mijn htpc te bestellen... komen deze posts :) had ik dus totaal gemist op het grote web :) en ik maar denken dat er geen goede betaalbare totaal oplossingen zijn :(
Komende dagen maar even verdiepen in de asrock ion systeempjes :)
@clubeddie... weet dus nog niet wat mijn htpc zou doen, maar zou ruim voldoende moeten zijn om alle films mee af te spelen...meer eisen heb ik niet... ja wat internetten etc... maar dat heeft minder nodig dan films :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-04-2024
Wow,
wat een goede tip over die Asrock bakkies!
Nog nooit iets van gezien of over gelezen, maar de reviews zijn unaniem positief op het interweb.
Mijn i3 bakje kwam al gauw 200 euro duurder uit dan deze.

Kudo's voor de community weer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

mcanic schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:34:
Voor iedereen die een stille HTPC wil bouwen: overweeg de ION 330HT-BD: http://www.asrock.com/net....asp?Model=ION%20330HT-BD
of beter, als je geduld hebt, wacht even op de opvolger: http://tweakers.net/price...re-100ht-bd.html#tab:info.
Ik wacht een paar maanden en ga voor die laatste!
jammer dat je daarmee geen digitale tv kan opnemen/afspelen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Mitt schreef op donderdag 01 april 2010 @ 04:50:
Wow,
wat een goede tip over die Asrock bakkies!
Nog nooit iets van gezien of over gelezen, maar de reviews zijn unaniem positief op het interweb.
Mijn i3 bakje kwam al gauw 200 euro duurder uit dan deze.
Die veredelde mediaspeler kan natuurlijk ook veel minder dan een echte htpc. ION is leuk als je lage eisen aan je setup stelt, maar ontoereikend als je wat meer wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Laatst online: 27-04 23:59
Dark0z schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:14:
[...]

jammer dat je daarmee geen digitale tv kan opnemen/afspelen e.d.
Daar is hij ook niet krachtig genoeg voor, dan zul je een echte HTPC moeten samenstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supergroover76
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:13
Eigenlijk ben ik een echte forum "lezer" ipv "schrijver" en volg dit topic met veel plezier aangezien ik ook van plan ben om de ideale media center te bouwen. Maar eerst een nieuwe tv (plasma waarschijnlijk een van Panasonic)

Nu kwam ik dit op het net tegen en dat wilde ik jullie niet onthouden.

Afbeeldingslocatie: http://www.weekopweek.nl/website/ShowFile.php?ID=3502795&Size=Large&Type=Product

Voor nog geen €50,-, het is natuurlijk alleen de vraag of het wel iets is....

http://www.weekopweek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Performance One Mini P180 Zwart€ 73,-€ 73,-
1Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2€ 18,14€ 18,14
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 35,15€ 35,15
1Gigabyte GA-H55M-UD2H€ 84,55€ 84,55
1Intel Core i3 530€ 99,90€ 99,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 98,95€ 98,95
1Samsung SH-B083L€ 81,48€ 81,48
2Samsung Spinpoint F3 HD203WI€ 119,-€ 238,-
1Sapphire HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI€ 43,90€ 43,90
1Western Digital Scorpio Black WD1600BJKT, 160GB SATA-300, 16MB, 7200rpm€ 53,18€ 53,18
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 826,25

Ik wil volgend systeem gaan bestellen als HTPC/download bakje, nu ga ik gebruik maken van linux en XMBC.
Ik heb zelf een Harmony one remote en wil deze gaan gebruiken icm mijn htpc hoe kan ik dit oplossen?

En zijn er nog vragen/opmerkingen over het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Supergroover76 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 16:16:
Eigenlijk ben ik een echte forum "lezer" ipv "schrijver" en volg dit topic met veel plezier aangezien ik ook van plan ben om de ideale media center te bouwen. Maar eerst een nieuwe tv (plasma waarschijnlijk een van Panasonic)
Volg dan ook gerust het htpc discussie topic voor de BBG van maart ;)
Nu kwam ik dit op het net tegen en dat wilde ik jullie niet onthouden.

[afbeelding]

Voor nog geen €50,-, het is natuurlijk alleen de vraag of het wel iets is....

http://www.weekopweek.nl
Voor dat geld geef ik toch liever twee tientjes meer uit aan een Enermax Aurora Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Anoniem: 320340 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:01:
nu ga ik gebruik maken van linux en XMBC.
Tenzij er iets veranderd is, gaat de combinatie linux/XBMC en ATi Radeon niet geweldig werken. Als je echt niet anders wil dan dat, ben je waarschijnlijk beter af met een NVidia GT240.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterLBP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-04 15:25
Ben van plan een zuinige, maar vooral stille huiskamer-pc te kopen voor de familie.
Hij wordt gebruikt voor Office, internet en af en toe een (heel licht) spelletje.
Mijn keuze kwam dan ook uit op de ION-systemen.

Nu dacht ik dat ik de interne HDD eruit kan halen en gebruiken als externe HDD. Deze vervang ik dan door een snellere, stillere en zuinigere SSD.

De externe schijf gebruik ik dan voor film- en muziekcollectie.

De SSD is voor het OS en wat andere belangrijke programma's dus 40GB lijkt me genoeg.

Dit is dus wat ik heb:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock ION 330Pro Wit€ 259,79€ 259,79
1Intel Postville X25-V SSDSA2M040G2XX 40GB€ 99,90€ 99,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 359,69

Is dit handig volgens jullie, of kan ik beter een barebone nemen?
En is de SSD die ik heb gekozen goed, of zijn er betere voor ongeveer dezelfde prijs?
En als laatst; wat is de beste 'kit' (hier op de pricewatch) om mijn interne (IDE) drive om te zetten naar een USB-Externe HD?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
Ik wil ook een 350 Watt voeding in mijn systeem zetten. Maar ik vroeg me af of de voeding genoeg vermogen heeft mocht ik in de toekomst er een nette grafische kaart in willen zetten? Of ga ik beter voor een wat krachtigere voeding?

Wat ik nu heb:

Geheugen en HD's tweedehands voor totaal 190.

#ProductPrijsSubtotaal
2Seagate Barracuda 7200.11 ST31000340AS, 1TB€ 106,35€ 212,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 491,65

[ Voor 45% gewijzigd door jasperaap op 04-04-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
Anoniem: 320340 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:01:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Performance One Mini P180 Zwart€ 73,-€ 73,-
1Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2€ 18,14€ 18,14
1Intel Core i3 530€ 99,90€ 99,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 98,95€ 98,95
2Samsung Spinpoint F3 HD203WI€ 119,-€ 238,-
1Sapphire HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI€ 43,90€ 43,90
1Western Digital Scorpio Black WD1600BJKT, 160GB SATA-300, 16MB, 7200rpm€ 53,18€ 53,18
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 826,25

Ik wil volgend systeem gaan bestellen als HTPC/download bakje, nu ga ik gebruik maken van linux en XMBC.
Ik heb zelf een Harmony one remote en wil deze gaan gebruiken icm mijn htpc hoe kan ik dit oplossen?

En zijn er nog vragen/opmerkingen over het systeem?
toon volledige bericht
Het systeem is erg overkill hoor. Heb het idee dat mijn systeem al erg overkill is.

Wat betreft je vraag over gebruik van de Harmony One icm je HTPC. Check www.harmony-forum.nl, hier staat alles uitgelegd. Ook een mod om je cursor te sturen met de pijltoetsen is hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
jasperaap schreef op zondag 04 april 2010 @ 15:10:
Maar ik vroeg me af of de voeding genoeg vermogen heeft mocht ik in de toekomst er een nette grafische kaart in willen zetten? Of ga ik beter voor een wat krachtigere voeding?
Een HD5750 of HD5770 moet gewoon gaan met die voeding en een snellere videokaart lijkt mij niet echt nodig (niet de snelste CPU natuurlijk)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:16

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik ben zelf ook bezig met een HTPC projectje maar loop helaas tegen wat problemen aan betreft de power consumptie van mijn pc. Ik heb een PicoPSU (150watt) met helaas een te lichte adapter gekocht. Ik ben dus opzoek naar een 150Watt adapter die de voeding van zijn juice kan voorzien (12V, 12.5A) helaas kan ik deze adapters moeilijk vinden. Iemand die een adresje weet waar je ze kunt krijgen?

Mijn systeem bestaan uit een nvidia 9300 based moederbord (van XFX) met een intel C2D 6300. Er zit een samsung SSD in en 2 WD ecogreen schijven welke moeite hebben met het opspinnen tijdens het starten. 120Watt is voldoende om het systeem normaal te laten functioneren totdat je het systeem flink belast. De Watt meter geeft dan ook aan dat hij piekt tegen de 120Watt op dat moment.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
-The_Mask- schreef op zondag 04 april 2010 @ 17:56:
[...]

Een HD5750 of HD5770 moet gewoon gaan met die voeding en een snellere videokaart lijkt mij niet echt nodig (niet de snelste CPU natuurlijk)
Duidelijk, ik kan daar al redelijk pc games mee spelen lijkt me. Dus dat moet dan zeker voldoen. Ik ga gewoon voor deze voeding.

Wat betreft de CPU. Ik heb nu een quadcore omdat ik een hekel heb aan een trage pc als ik veel tegelijk doe. Hebben jullie misschien tips voor een betere/andere AM3 processor van max 80 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je hebt al de best mogelijke CPU voor 80 euro.

Wat nog wel kan met jouw mobo is de L3 cache unlocken, misschien werkt die namelijk gewoon goed bij jouw CPU en staat die uitgeschakeld zonder dat die stuk is. En dan heb je een AMD Phenom II X4 op 2,8GHz

[ Voor 69% gewijzigd door -The_Mask- op 04-04-2010 21:49 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Laatst online: 23-04 11:00
Ik ben van plan een HTPC te gaan bouwen waar ik ook goed op kan gamen, en ik heb al het een en ander samengesteld. Echter weet ik niet of alles past. Van de videokaart weet ik dat deze eigenlijk niet past, maar met wat aanpassingen aan de HDD-bracket in de Zalman HD501 zou het moeten passen. De videokaart en de voeding heb ik nog van een ander systeem.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus EAH5870/2DIS/1GD5/A€ 349,99€ 349,99
1Cooler Master Real Power M520€ 61,90€ 61,90
1Gigabyte GA-P55M-UD2€ 91,13€ 91,13
1Intel Core i5 750€ 167,-€ 167,-
2Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 5,80€ 11,60
1OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK€ 149,99€ 149,99
1Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI€ 81,-€ 81,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,95€ 31,95
1Zalman HD501€ 112,85€ 112,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.238,79

Alle suggesties zijn welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
Japperrrr schreef op zondag 04 april 2010 @ 23:30:
Ik ben van plan een HTPC te gaan bouwen waar ik ook goed op kan gamen, en ik heb al het een en ander samengesteld. Echter weet ik niet of alles past. Van de videokaart weet ik dat deze eigenlijk niet past, maar met wat aanpassingen aan de HDD-bracket in de Zalman HD501 zou het moeten passen. De videokaart en de voeding heb ik nog van een ander systeem.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus EAH5870/2DIS/1GD5/A€ 349,99€ 349,99
1Cooler Master Real Power M520€ 61,90€ 61,90
1Gigabyte GA-P55M-UD2€ 91,13€ 91,13
1Intel Core i5 750€ 167,-€ 167,-
2Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 5,80€ 11,60
1OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK€ 149,99€ 149,99
1Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI€ 81,-€ 81,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,95€ 31,95
1Zalman HD501€ 112,85€ 112,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.238,79

Alle suggesties zijn welkom! :)
toon volledige bericht
Als je toch een net bedrag uitgeeft dan zou ik een SSD voor je windows nemen. Al is het met aan 40 GB voor je maingame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
jasperaap schreef op zondag 04 april 2010 @ 23:42:
[...]

Als je toch een net bedrag uitgeeft dan zou ik een SSD voor je windows nemen. Al is het met aan 40 GB voor je maingame.
Zit er al bij, en inderdaad, 40 GB is voor mij genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
Japperrrr schreef op zondag 04 april 2010 @ 23:46:
[...]

Zit er al bij, en inderdaad, 40 GB is voor mij genoeg :P
Overheen gekeken, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik zou een betere voeding nemen. Eén van deze twee bijvoorbeeld: http://tweakers.net/pricewatch/compare/664/253418;246876
4GB geheugen in plaats van 6GB want je hebt nu 3 reepjes wat dus betekend dat je single channel gaat draaien en voor gamen is meer dan 4GB iig nog niet nodig.
En als videokaart zou ik een HD5850 overwegen prijs/prestatie daarvan is veel beter.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
-The_Mask- schreef op zondag 04 april 2010 @ 23:55:
Ik zou een betere voeding nemen. Eén van deze twee bijvoorbeeld: http://tweakers.net/pricewatch/compare/664/253418;246876
4GB geheugen in plaats van 6GB want je hebt nu 3 reepjes wat dus betekend dat je single channel gaat draaien en voor gamen is meer dan 4GB iig nog niet nodig.
En als videokaart zou ik een HD5850 overwegen prijs/prestatie daarvan is veel beter.
pricewatch: GeIL GV34GB1333C7DC
Is dit geheugen beter? En die HD5870 heb ik al, evenals de voeding. Bij nader inzien was het inderdaad beter geweest om een HD5850 te nemen, maar ik had €180,- tegoed bij Pixmania en de HD5850 kaarten waren daar echt véél te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
Ik zit heel erg te twijfelen om ipv de quadcore die ik nu heb staan als aanschaf een dualcore te nemen.

Ik lees steeds meer dat voor standaardgebruik je net zo goed een lekkere snelle dualcore kunt nemen. Hoe denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 18:59

FaceDown

Storende factor.

jasperaap schreef op zondag 04 april 2010 @ 17:24:
[...]

Het systeem is erg overkill hoor. Heb het idee dat mijn systeem al erg overkill is.

Wat betreft je vraag over gebruik van de Harmony One icm je HTPC. Check www.harmony-forum.nl, hier staat alles uitgelegd. Ook een mod om je cursor te sturen met de pijltoetsen is hier te vinden.
Waarom zet je er nog een Sapphire kaart in? Die chipset + cpu kan toch al 1080p uitsturen over HDMI?

Ik wil met dezelfde chipset en cpu een HTPC'tje gaan bouwen, vandaar de vraag.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
FaceDown schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:03:
[...]

Waarom zet je er nog een Sapphire kaart in? Die chipset + cpu kan toch al 1080p uitsturen over HDMI?

Ik wil met dezelfde chipset en cpu een HTPC'tje gaan bouwen, vandaar de vraag.
Dat was in een van mijn eerste setups. Wat ik nu heb:

Ik heb de HD's en geheugen tweedehands netjes kunnen kopen, het systeem valt 150 euro goedkoper uit. HD's in raid 0 moet lekker snel systeem opleveren.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung SN-S083B€ 30,27€ 30,27
2Seagate Barracuda 7200.11 ST31000340AS, 1TB€ 106,35€ 212,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 521,92

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Hoi,

Ik ben al maanden aan het uitkijken naar een htpc. Het moet een htpc pur-sang zijn (dus geen spellekes, etc).

Voorwaarden zijn: laag energieverbruik, zo weinig mogelijk lawaai.

Ik was aan het kijken naar de volgende moederborden:

Asus AT3N7A-I en AT3IONT-I (beide bordjes met een atom 330 erop en een ION chipset), alleen blijkt de ene de embedded ION grafische chipset te gebruiken en de andere een GeForce 9300 grafische processor.

De bedoeling is hier een linux distro op te draaien met VDPAU ondersteuning, iemand ervaring mee of dit gemakkelijk HD 1080p kan trekken??

Ik ben volop reviews aant het lezen, maar het is altijd handig om hier enkele opmerkingen/meningen te krijgen :)

Tnx

Dit in combinatie met een mini-itx, een ssd en wat geheugen, lijkt mij perfect. alleen van de prestaties ben ik niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Volgensmij moet dat kunnen; veel van die mediaboxen die je voor nog geen 200 euro kunt kopen kunnen namelijk ook 1080p-materiaal spelen. In ieder geval één van die twee, ik weet niet welke het snelste is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-04 14:36
In reviews van de Antec MicroFusion Remote 350 las ik dat de bijgeleverde 80mm tricool fans wel een beetje hoort als het stil is, ook op de laagste stand. Sinds veel mensen in topic deze behuizing hebben gekocht vroeg ik mij af wat jullie ervaringen zijn met de standaard meegeleverde fans?

Ik zat zelf even te kijken om eventueel vervangende fans erbij te kopen. Ik dacht eraan om Nexus Real Silent fans te gebruiken. Daarmee heb ik goede ervaringen met de 120mm versie in mijn normale pc, maar de 80mm ontlopen qua dB de standaard meegeleverde fans van Antec niet veel. En om nou Noctua's van 20 euro te kopen dat vind ik weer een beetje overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Bartje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-04 23:07
Toch zijn Noctua fans ERRUG stil; ik er 3 van 120 mm ter vervanging in m'n Silverstone Gradia 5 gestopt; zelf op 50 cm praktisch stil (op 500 rpm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-04 14:36
Ik geloof wel dat ze erg stil zijn hoor :9, maar zo wordt de behuizing opeens 60 euro duurder. Voor een behuizing van 90 euro is dat natuurlijk wel wat. Daarom wil ik graag weten of het wel echt nodig is en dat het niet is omdat een reviewer het overdrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Het nadeel van de TriCools is die kleine switch waarmee je de snelheid aan kan passen. Ik heb liever een goede PWM fan achter een klein fancontrollertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-01 12:17
Hoi,

Ook Hoi,

Je hebt al een eigen topic met alias in MSH. Crossposten is niet nodig.

[ Voor 94% gewijzigd door Edmin op 08-04-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:30
Na een oude HTPC van mijn broer te hebben gekregen en hier even mee te hebben gespeeld ben ik ook helemaal fan geworden van de HTPC.

Mijn huidige versie is dus een wat oudere bak (een p4 2.8ghz, HD3450 AGP kaartje, SB Audigy 2, etc) dus ik zit me toch wat te orienteren op een nieuwe. Mijn idee is ook om mijn huidige (standalone) blu-ray speler ook meteen te vervangen...

Ik had al een nieuwe schijf (1.5 TB Samsung 5400rpm 32MB F2EG, HD154UI) aangeschaft voor de 'oude' HTPC dus die wil ik ook gaan gebruiken voor de nieuwe. Daarnaast heb ik er al een draadloos toetsenbord/muis setje en een afstandsbediening (harmony one) voor.

Na wat rond te kijken en te zoeken heb ik het volgende samengesteld en vraag me af of jullie hier nog op- en aanmerkingen over hebben :)

Kwam er wel achter dat de kast lastig te krijgen is dus eventueel moet ik hier een alternatief voor zoeken. Vooral het (platte) formaat en het eenvoudige strakke uiterlijk van de kast sprak me aan.

Merken en dergelijke maken me ook niet heel veel uit dus qua merk geheugen en videokaart kan ik ook nog andere kanten op (ook afhankelijk van verkrijgbaarheid) maar soort/chip enzo is wel redelijk vast.

#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D HD 5450 512MB Noiseless Edition€ 38,62€ 38,62
1Corsair TWIN3X2048-1333C9DHXG€ 52,90€ 52,90
1Intel Core i3 530€ 94,01€ 94,01
1MS-Tech mc-1200€ 88,-€ 88,-
1Scythe Big Shuriken€ 25,19€ 25,19
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 464,75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Bartje
Tip voor wie geen IR bij z'n case ingebouwd heeft:
Hauppage MediacCenter AB set via www.multimediamachines.nl
Ik heb hem recent voor 37 euro aangeschaft en hij werkt onder Win 7 zowel met MCE als Mediaportal prima.
M'n volgende stap is de AB vervangen door m'n Harmony One, wat geen probleem schijnt te zijn; dan kan ik alles vanuit 1 hand bedienen (TV, HTPC + Receiver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Het goedkoopste moederbord uit de PW is volgens HWI van prima kwaliteit en ook erg zuinig:
pricewatch: MSI H55M-E33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Psycho_Bartje schreef op donderdag 08 april 2010 @ 19:49:
Tip voor wie geen IR bij z'n case ingebouwd heeft:
Hauppage MediacCenter AB set via www.multimediamachines.nl
Ik heb hem recent voor 37 euro aangeschaft en hij werkt onder Win 7 zowel met MCE als Mediaportal prima.
M'n volgende stap is de AB vervangen door m'n Harmony One, wat geen probleem schijnt te zijn; dan kan ik alles vanuit 1 hand bedienen (TV, HTPC + Receiver)
Op zich een goeie tip, maar ik wil sowieso de harmony one, dus ik wil alleen een IR receiver kopen, liefst zo klein mogelijk want de kast die ik op het oog heb (Silverstone LC19) heeft ook geen 'oogje' ingebouwd. Iemand tips?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Bartje
De IR receiver is 3x3x1 cm (hoogte 1 cm) en valt boven op mijn Grandia G05 nauwelijks op.
Een losse IR receiver alleen kon ik niet vinden, dus die bijgeleverde AB verdwijnt bij de overige AB's in de reserverkast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Bartje
m0ridin schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:35:
Na een oude HTPC van mijn broer te hebben gekregen en hier even mee te hebben gespeeld ben ik ook helemaal fan geworden van de HTPC.

Mijn huidige versie is dus een wat oudere bak (een p4 2.8ghz, HD3450 AGP kaartje, SB Audigy 2, etc) dus ik zit me toch wat te orienteren op een nieuwe. Mijn idee is ook om mijn huidige (standalone) blu-ray speler ook meteen te vervangen...

Ik had al een nieuwe schijf (1.5 TB Samsung 5400rpm 32MB F2EG, HD154UI) aangeschaft voor de 'oude' HTPC dus die wil ik ook gaan gebruiken voor de nieuwe. Daarnaast heb ik er al een draadloos toetsenbord/muis setje en een afstandsbediening (harmony one) voor.

Na wat rond te kijken en te zoeken heb ik het volgende samengesteld en vraag me af of jullie hier nog op- en aanmerkingen over hebben :)

Kwam er wel achter dat de kast lastig te krijgen is dus eventueel moet ik hier een alternatief voor zoeken. Vooral het (platte) formaat en het eenvoudige strakke uiterlijk van de kast sprak me aan.

Merken en dergelijke maken me ook niet heel veel uit dus qua merk geheugen en videokaart kan ik ook nog andere kanten op (ook afhankelijk van verkrijgbaarheid) maar soort/chip enzo is wel redelijk vast.

#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D HD 5450 512MB Noiseless Edition€ 38,62€ 38,62
1Corsair TWIN3X2048-1333C9DHXG€ 52,90€ 52,90
1Intel Core i3 530€ 94,01€ 94,01
1MS-Tech mc-1200€ 88,-€ 88,-
1Scythe Big Shuriken€ 25,19€ 25,19
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 464,75
toon volledige bericht
Waarom nog een aparte grafische kaart ?
Met deie H55 icm met je gekozen CPU (Clarkdale) heb je die waarschijnlijk in je HTPC niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ik ben even vergeten hoe vaak ik al heb uitlgelegd dat de geintegreerde GPU's geen deinterlacing e.d. kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:30
Thanks voor de reacties...

Ik had dat MSI bordje inderdaad ook gezien maar ging toch voor de gigabyte omdat het prijsverschil niet al te groot is en ik de extra pci poort wel prettig vind. Heb iig al een pci tv-tuner die ik er in wil zitten en eventueel een andere geluidskaart in de toekomst behoort dan ook nog tot de mogelijkheden...

De aparte grafische kaart, idd vanwege wat ED_L zegt (dat had ik dan ook in het BBG mei HTPC topic gelezen) en opnieuw omdat het niet veel duurder is. Toch twijfel ik of ik deze nodig heb... Ik zal het niet voor digitale tv gaan gebruiken ofzo (zit bij ziggo en heb daar een humax 5050c met dual tuner voor dus die vervangen is a. heel duur en b. maar de vraag of en hoe lang het werkt) en moet even goed bekijken in hoeverre dit voor mij handig/noodzakelijk is. Kan natuurlijk altijd achteraf nog...

Zit wel te denken aan een 'echte' videokaart om het spelen van spellen mogelijk te maken. Maar daar moet ik nog verder over nadenken.

En de kast blijft iets waar ik het lastig kiezen vind, zit te twijfelen tussen een aantal modellen van Ms-tech en wel de:

MC-200: Laag (11 cm) en mooie finish, maar geen ir ontvanger in de kast zelf
MC-700: Mooie finish, ingebouwde IR ontvanger maar vrij hoog (15 cm)
MC-1210: Heel laag, iets minder mooie finish en ingebouwde IR ontvanger

Finish is natuurlijk persoonlijk en als ik langer naar de kasten kijk vind ik de MC-1210 er steeds beter uit zien... Ah well, nog even rondzoeken en puzzelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
Edmin schreef op donderdag 08 april 2010 @ 23:29:
Ik ben even vergeten hoe vaak ik al heb uitlgelegd dat de geintegreerde GPU's geen deinterlacing e.d. kunnen. :)
Kan je mij verwijzen naar uw post ivm deze deïnterlacing? Waarom gaat dit niet met een geïntegreerde GPU (zoals bvb een ION-bord?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gewoon niet genoeg power wat betreft shaders enz. :)
Maar eerlijk gezegd heb ik het nog niet nodig gehad incl. TV kijken/1080i content.

[ Voor 3% gewijzigd door nero355 op 09-04-2010 10:54 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterLBP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-04 15:25
Gisteren uiteindelijk toch de Asrock 330pro gehaald.
Om hem dan gelijk helemaal zuinig en stil te hebben, een Kingston SSDnow 64GB erbij gehaald en ingebouwd.

Vind hem jammer genoeg niet zo stil als ik verwacht had. Van zo´n 50cm hoor ik de fan nog draaien in idle.

Is er een koeler wat jullie aanraden of een andere manier om de geluidsproductie te verminderen (behalve dan in de bios de fan lager te zetten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
ZodiacQ schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:36:
[...]

Kan je mij verwijzen naar uw post ivm deze deïnterlacing? Waarom gaat dit niet met een geïntegreerde GPU (zoals bvb een ION-bord?).
HTPC FAQ

nero355 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:53:
Maar eerlijk gezegd heb ik het nog niet nodig gehad incl. TV kijken/1080i content.
Da's niet helemaal eerlijk. Je kunt prima 1080i kijken met alleen een IGP en jij kiest er dus voor om de mindere beeldkwaliteit te accepteren. In die zin heb je het inderdaad niet nodig. Als je echter het maximale uit je dure televisie wil halen, heb je wat meer power nodig.

[ Voor 48% gewijzigd door Edmin op 09-04-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
nero355 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:53:
Heb die deinterlacing gekte nooit zo begrepen, een beetje moderne TV doet zelf veel betere deinterlacing dan je HTPC ooit zal kunnen. Lijkt me alleen van belang als je je HTPC aan een simpele monitor hangt...

[ Voor 8% gewijzigd door Dreamvoid op 09-04-2010 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dreamvoid schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:35:
Heb die deinterlacing gekte nooit zo begrepen, een beetje moderne TV doet zelf veel betere deinterlacing dan je HTPC ooit zal kunnen. Lijkt me alleen van belang als je je HTPC aan een simpele monitor hangt...
AMEN! Dat is dan ook de reden dat ik er geen last van heb :Y) Oh en de TV was best cheap :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Heb je een vergelijkende test als onderbouwing daarvoor? En wat moet 'een beetje moderne TV' dan kosten? We praten hier over een extra investering van €40. Dat gaat je de kop niet kosten, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Edmin schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:41:
Heb je een vergelijkende test als onderbouwing daarvoor?
Mijn ogen : Als ik lijntjes zou zien dan zou ik je dat echt wel vertellen.
En wat moet 'een beetje moderne TV' dan kosten? We praten hier over een extra investering van €40. Dat gaat je de kop niet kosten, lijkt me.
99% van de TV's kunnen dat gewoon sowieso en 99% van de content via downloads dan wel SD of HDTV kanalen is prima te kijken zonder deinterlacing van je videokaart.

TV is een ouwe LG Plasma met een Faroudja DcDi chip of hoe dat ding ook heet. 1080i model die ik in 720p gebruik en niet 1 lijntje te zien kijkend naar Discovery HD in 1920x1088i via DVB-S2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjvb
  • Laatst online: 29-04 09:58
Ik heb op dit moment een htpc op een AM2+ gebaseerd systeem, die in mijn optiek toe is aan een upgrade omdat ik nog altijd moeite heb op 1080 materiaal met gemak af te spelen. Het meeste doet het wel, maar moet hiervoor allerlei spelers wisselen, enz. (Earth vogel scene blijft haperen bijv) Kortom: gedoe en daar wil ik vanaf. Wil gewoon via mediaportal of een andere speler alles met gemak af kunnen spelen met een druk op de knop.

Mijn huidige htpc heeft een gigabyte GA-MA78GM-S2H bord, AMD X2 4850e, processor gekoeld door een scythe ninja mini met 2 gig geheugen in een antec fusion black.Voor mijn upgrade blijf ik twijfelen als ik dit topic lees. Ga ik nu voor het H55 +i3 platform? Of voor een X2 240 (bijv) met of zonder 5450?

Wat wil en doe ik met mijn HTPC:
* Aansluiten op mijn 40" full HD scherm via HDMI
* Gedownloade films kijken (nog geen digitale tv, mogelijk wel in de nabije toekomst))
* Muziek afspelen
* Moet een stil systeem zijn, dus zoveel mogelijk passief gekoeld. (huidige 4850e met ninja is zonder fan)
* Nieuwste surround geluidsformaten ondersteunen
* Goede / beste beeldkwaliteit hebben

Op zich is het budget geen issue voor mij. Een paar tientjes meer of minder maakt me niet zoveel uit, want uiteindelijk draait het bij mij om goede beeld en geluidskwaliteit gecombineerd met stilheid. Wel weeg ik af wat bijvoorbeeld het i3 platform me extra kost en wat het me dan meer oplevert tov de X2.

In eerste instantie denk ik aan een de aanschaf van een X2 240 met een passieve 5450 en verder laten voor wat het is. Hoor graag jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy5
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05 21:51
Loop al een tijdje dit topic te volgen en zou graag wat advies willen. Ik heb een tijdje terug de volgende configuratie aangeschaft:

- AMD Athlon2 X2 240E 2.8Ghz
- Asus M4A78-HTPC Bord (780G/SB700 chipset)
- Onboard Integrated ATI Radeon HD 3200 GPU
- Onboard 8 -Channel High Definition Audio CODEC
- 2x 2GB Kingston
- DVB-S Anysee 30S

Sateliet SD kanalen doen het goed, maar HD geven meestal blokjes. Beetje klooien met codecs en ff van kanaal wisselen gaat het wel redelijk weg. 1080P films doen het "overwegend" goed. Sommige zie je af en toe een stotter en lip/sync problemen in mediacenter zijn er soms ook. Heb het idee dat bovenstaande config "net/net" was.

Ik heb pas even een test gedaan met een HD5450 (pasief en prima voor HTPC zeggen ze), maar het grootste verschil is dat mijn Prestatie index van 3,9 naar 5 ging. HD kanalen doen het beter "minder" vaak blokjes bij snelle beelden op de sateliet. Verder doen de 1080P filmpjes het ook met dezelfde "performance".

Nu komt het. Ik heb nog een 8800GT in mijn GamePC en dacht, die zet ik erin. Dit maakt een enorm verschil en HD kanalen gaan vloeiend (geen blokjes gehad in de paar dagen dat ik teste). Verder "geen" enkele HD film geeft problemen in performance.

Nu de vraag wat ik zou moeten doen?

- HD5450 terugsturen (kan nog steeds) en gewoon de HD3200 IGP gebruiken is ruim voldoende
- HD5450 zeker gebruiken, is een stuk beter voor de toekomst
- Een echte videokaart kopen met full shaders etc.
- Of een andere upgrade, advies?

Ik dacht dat de basisconfiguratie "ruim" genoeg moest zijn.

Thx voor het advies alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
Juist niet. De deinterlacing in de "moderne" TV is juist heel zwak. Hier in België kunnen die digiboxen maar tot 1080i uitsturen, de TV moet dan deïnterlacen je ziet het vooral bij een tennismatch dat TV's maar een povere deïnterlacing hebben ivgl met VA deïnterlacing via een htpc.
Wil je de beste deinterlacing dan heb je een HTPC of een AVR nodig.
En trouwens wil je dat je TV deïnterlacet dan moet je het videosignaal (HDMI/DVI) ook als 1080i uitsturen, 100% zeker dat niemand hier met een HTPC dat doet en waarom zou je ook.
TV is een ouwe LG Plasma met een Faroudja DcDi chip of hoe dat ding ook heet. 1080i model die ik in 720p gebruik en niet 1 lijntje te zien kijkend naar Discovery HD in 1920x1088i via DVB-S2
Een TV kan geen 1080i model zijn, je bedoelt dat hij 1080i input aankan.

En interlaced materiaal heb je enkel bij TV-uitzendingen die je rechtstreeks binnenhaalt (DVB-T, DVB-S/S2, DVB-C).
Intel HD GFX kan trouwens volgens hardware.info en de specificaties aan advanced deïnterlacing doen. Of het CPU verbruik even laag blijft als bij gewoon progressief materiaal weet ik niet, het kan zijn dat het hierdoor stijgt omdat de CPU toch moet aflossen. Maar zolang de CPU geen atom is, is dat geen enkel probleem. Bijkomende beeldprocessing zal het CPU verbruik verder doen stijgen.

Met een 780G, 785G lukt het ook enkel moet je een HT3.0 processor hebben en je zal wel zien dat bij VA deinterlacing het CPU verbruik wel eens tot 20% kan stijgen. Bijkomende beeldprocessing zal het CPU verbruik nog verder doen stijgen. Ter referentie, BBC HD 1080i via 780G en AMD Phenom X3 => 40% cpu usage.

Met een HD5450 kan je decoden (IDCT etc...) en VA deïnterlacen zonder bijkomend effect op CPU verbruik.
Dat is dan ook wel de limiet van die kaart, wil je daarboven nog bijkomende beeldprocessing zal dat via de CPU gebeuren of je hebt bv een HD5670 nodig. Ter referentie, BBC HD 1080i + een pak beeldprocessing via HD4780 en Q6600 => 4% CPU usage.

*edit*
Maar ik persoonlijk verkies intel HD GFX boven elke HD4xxx/5xxx reeks. Gewoon omwille van het feit dat sinds de catalyst 8.6 driver je geen AVC profielen hoger dan 4.1 kan decoderen via DXVA. Deze zijn wel niet zo courant, maar ik heb er wel een paar. Ik heb liever dat die bestanden aan 6% cpu usage afspelen (Intel HD GFX) ipv aan 30-70% CPU usage tegenover dan mindere extra CPU usage bij het afspelen van 1080i materiaal.
Sateliet SD kanalen doen het goed, maar HD geven meestal blokjes. Beetje klooien met codecs en ff van kanaal wisselen gaat het wel redelijk weg. 1080P films doen het "overwegend" goed. Sommige zie je af en toe een stotter en lip/sync problemen in mediacenter zijn er soms ook. Heb het idee dat bovenstaande config "net/net" was.
Je zit met codec problemen volgens mij.
Voor HD TV-uitzendingen is bij mij de PowerDVD9 H264 codec de enige die het vloeiend doet. Mijn broer heeft een 780G en een Phenom X3 en daar lukken de HD zenders prima ook wel enkel met PowerDVD9 H264 codec (cpu usage is daar een 40%). Let eens op jouw CPU usage.
Het kan ook aan een audio codec liggen vermoed ik omdat je stotter en lip/sync problemen vermeld.
Windows synct audio en video als volgt. Het audiospoor laat hij met rust en zorgt ervoor dat het videospoor in pas met de audio loopt => schokjes/versnellingen in het beeld.
Ik had dit probleem met AC3Filter, herinstalleren hielp of ffdshow audio decoder dat ging ook.

[ Voor 28% gewijzigd door petillan op 09-04-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

djjvb schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:11:
Ik heb op dit moment een htpc op een AM2+ gebaseerd systeem, die in mijn optiek toe is aan een upgrade omdat ik nog altijd moeite heb op 1080 materiaal met gemak af te spelen. Het meeste doet het wel, maar moet hiervoor allerlei spelers wisselen, enz. (Earth vogel scene blijft haperen bijv) Kortom: gedoe en daar wil ik vanaf. Wil gewoon via mediaportal of een andere speler alles met gemak af kunnen spelen met een druk op de knop.

Mijn huidige htpc heeft een gigabyte GA-MA78GM-S2H bord, AMD X2 4850e, processor gekoeld door een scythe ninja mini met 2 gig geheugen in een antec fusion black.Voor mijn upgrade blijf ik twijfelen als ik dit topic lees. Ga ik nu voor het H55 +i3 platform? Of voor een X2 240 (bijv) met of zonder 5450?
Volgens mij heb jij codec problemen. Dat systeem moet het goed doen gewoon dus kijk daar effe een keer goed naar :)

@Hierboven : In theorie ben ik het met je eens, echter wijkt de praktijk bij mij een beetje af helaas. In ieder geval een d:)b voor de keuze om hardware aan te schaffen die meer dan L4.1 kan afspelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dreamvoid schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:35:
[...]

Ik vind mijn HTPC (icm GT220) echt stukken beter deinterlacen dan m'n Panasonic Plasma of m'n DCB-360 decoder for that matter. Toen ik afgelopen woensdag Champions Leauge op NED3HD keek was het toch wel een duidelijk verschil, goede deinterlacing doet meer dan alleen zorgen dat je geen streepjes ziet.

Ik zou altijd voor een GPU met goede deinterlacing gaan bij een HTPC, zeker als je NED1/2/3HD ermee wilt kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
Edmin schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:04:
[...]

HTPC FAQ

[...]

Da's niet helemaal eerlijk. Je kunt prima 1080i kijken met alleen een IGP en jij kiest er dus voor om de mindere beeldkwaliteit te accepteren. In die zin heb je het inderdaad niet nodig. Als je echter het maximale uit je dure televisie wil halen, heb je wat meer power nodig.
Ik lees net op verschillende fora, dat VDPAU-deinterlace methodes heel goed werken, mits goed ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Bartje

Wat wil en doe ik met mijn HTPC:
* Aansluiten op mijn 40" full HD scherm via HDMI
* Gedownloade films kijken (nog geen digitale tv, mogelijk wel in de nabije toekomst))
* Muziek afspelen
* Moet een stil systeem zijn, dus zoveel mogelijk passief gekoeld. (huidige 4850e met ninja is zonder fan)
* Nieuwste surround geluidsformaten ondersteunen
* Goede / beste beeldkwaliteit hebben

Op zich is het budget geen issue voor mij. Een paar tientjes meer of minder maakt me niet zoveel uit, want uiteindelijk draait het bij mij om goede beeld en geluidskwaliteit gecombineerd met stilheid. Wel weeg ik af wat bijvoorbeeld het i3 platform me extra kost en wat het me dan meer oplevert tov de X2.

In eerste instantie denk ik aan een de aanschaf van een X2 240 met een passieve 5450 en verder laten voor wat het is. Hoor graag jullie advies.
toon volledige bericht
Ik heb een X2 240e op een 785 mobo, die alles doet wat jij verlangt als je daar die passieve 5450 bijzet (mijn volgende upgrade als ik een TrueHD receiver kan aanschaffen)
En met een Scythe Shuriken Rev.B op 500 zelfs op 50 cm nog onhoorbaar, met een max temp van 35 graden bij gebruikelijke HTPC taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Laatst online: 02-09-2020
Met een passieve gpu erbij haal je nooit meer die 35 graden. Reken maar op 50-60 graden zou ik zeggen.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Frank-NL schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:23:
[...]

Ik vind mijn HTPC (icm GT220) echt stukken beter deinterlacen dan m'n Panasonic Plasma of m'n DCB-360 decoder for that matter. Toen ik afgelopen woensdag Champions Leauge op NED3HD keek was het toch wel een duidelijk verschil, goede deinterlacing doet meer dan alleen zorgen dat je geen streepjes ziet.

Ik zou altijd voor een GPU met goede deinterlacing gaan bij een HTPC, zeker als je NED1/2/3HD ermee wilt kijken!
Of je hebt een goede receiver die het doet. Met UPC heb je sowieso hun settopbox nodig dus die sluit ik ook niet via de htpc aan. Dus de receiver deinterlaced het 1080i signaal, en de htpc stuurt alleen 1080p uit.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Gebruik nu zelf ook een passieve HD 5450, zo een kaartje kost je ergens tussen de 35 en 40 euro. Hiermee kun je de CPU al fatsoenlijk ontlasten. Zou dus eerst een HD 5450 halen, en mocht je merken dat je met Full HD films echt tegen problemen aan begint te lopen koop dan nog een X2 240(e) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 01-05 14:59

job

Edmin schreef op donderdag 08 april 2010 @ 23:29:
Wellicht een domme vraag. Maar als ik een htpc aanschaf om daarmee alleen 720p en 1080p materiaal af te spelen, dan hoeft er toch geen deinterlacing plaats te vinden? En is een geintegreerde GPU toch voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-05 18:17
Ik ben bezig met een mod van een Apple G4 Cube.. Hier komen nieuwe componenten in..
Ik sta voor een aantal keuzes, maar ben benieuwd welke keuze jullie het beste vinden? Ik ben gelimiteerd aan een m-itx vanwege de afmetingen van de cube..

Optie 1:
Zotac ITX-ION A-E
2/4GB geheugen
2TB Western Digital HD
Originele Apple Superdrive
Apple Cube behuizing
----------------------------------------
+/- E350,-

Optie 2:
AsRock Ion 330
Wat is verschil tussen de Pro, HT en de normale 330?
Ik zou de behuizing,hd, dvd-station verkopen aangezien ik deze niet nodig heb..
+/- E280,- (+/- E230,- na verkoop)

Optie 3:
Popcorn Hour C-200 inbouwen
Lijkt me ook wel wat.. :P
+/- 350,-

Ik zat aan een hackintosh te denken, maar ga daar toch van afstappen denk ik.. Hij word als mediacenter ingezet icm XMBC of Boxee.. Hij zal echt alleen maar ingezet worden als mediacenter.. Film, film, film..

Opmerkingen/Ideeën zijn altijd welkom! :)

[ Voor 9% gewijzigd door aschja op 11-04-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8erberg
Ja hoor, en een GPU is ook voor 1080p voldoende.. Wanneer het 1080i wordt zal het pas lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Bericht is gemerged vanuit separaat topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 01-05 14:59

job

8erberg schreef op zondag 11 april 2010 @ 22:49:
Ja hoor, en een GPU is ook voor 1080p voldoende.. Wanneer het 1080i wordt zal het pas lastig worden.
Ik bedoelde dus een geintegreerde gpu (was het woord geintegreerd vergeten te typen). :)

1080i dvb-c van ziggo (en bij voorkeur door de htpc laten deinterlacen) via een htpc naar de tv sturen zie ik voorlopig toch nog even niet zitten, dus dan kan ik nu het geld besparen.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 11-04-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
mikevdzanden schreef op zondag 11 april 2010 @ 22:47:
Ik ben bezig met een mod van een Apple G4 Cube...
Vergeet dan ook niet optie 4: Celeron E3200 (42 euro) + Zotac 9300-ITX mobo (100 euro). Zelfde chipset, veel snellere cpu en (zeker in idle) nauwelijks onzuiniger. Het ION-A-E mobo van Zotac is met zijn 160 euro niet goedkoop. deze kerel heeft er zelfs een Core 2 Duo E7300 op gezet (zou ik qua warmte onder full load geen geweldig idee vinden, maar ja...)

Hackintosh kan wel aardig zijn op zich, maar dan moet je idd wel bij nVidia chipsets blijven. Als het ding alleen films hoeft te doen heb je niet eens XBMC/Boxee/Plex nodig, dan is Front Row (+Perian) al genoeg.

Je kan die ASRock trouwens toch ook als los mobo kopen?

[ Voor 63% gewijzigd door Dreamvoid op 11-04-2010 23:34 ]

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Dit topic is uitsluitend bedoeld voor het adviseren omtrent de aanschaf van componenten van je htpc. Vragen over ervaringen, codecs, en wat dies meer zij horen hier niet thuis! Wees creatief en open een eigen topic als het een discussie waard is, dan kunnen we hier ontopic blijven met aanschafadvies.