[BBG aanschaf] Game- en high-end Gamesysteem januari 2010 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 31 Laatste
Acties:
  • 98.018 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:43:
Hallo u.

Wegens teveel ergernis over mijn huidige pc kwam ik op het idee om maar eens een nieuwe te kopen. Mijn huidige is een Aldi apparaat uit 2003. Heeft een upgrade van 2GB geheugen gekregen en voor het comfort heb ik het zijpaneel er een jaar geleden maar afgehaald. Het ding crasht, ratelt, timmert, toetert als een gek. De nieuwste games kan ik niet meer spelen(nee echt...) en office applicaties starten en gebruiken gaat veel te traag. Nieuwe pc = noodzaak.

Hier kwam ik mee op de proppen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition 125W (C3)€ 143,90€ 143,90
1Antec Performance One P183 Zwart€ 114,10€ 114,10
1Antec TruePower TP-650€ 87,95€ 87,95
1Asus Xonar D1€ 48,64€ 48,64
2GeIL GV34GB1333C7DC€ 88,95€ 177,90
1Gigabyte GA-790XTA-UD4€ 105,-€ 105,-
1Intel X25-M SSDSA2MH160G2R5 (retail box)€ 365,-€ 365,-
1Logitech Wave Keyboard (Qwerty)€ 31,95€ 31,95
1Microsoft Windows 7 Ultimate (NL OEM 64bit)€ 149,-€ 149,-
5Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 6,80€ 34,-
1Samsung SH-S223B/BEBE€ 19,96€ 19,96
1Sapphire Vapor-X HD5870 1GB GDDR5 PCI-E€ 360,09€ 360,09
1Scythe Mugen 2€ 29,16€ 29,16
ImporterenTotaal€ 1.666,65

Beeldscherm, muis, speakers heb ik al. Wat ik overigens graag zou willen weten is het volgende: Hoelang is de videokaart, en is een aparte geluidskaart handig/beter voor game prestaties? Ik ben ook van plan om de cpu en de koeler te lappen plus de cpu naar 3,6 of 3,8GhZ te klokken.
Waarom de 965 ipv de 955?
Geluidskaart maakt weinig uit tenzij je echt een liefhebber bent (in games zal je niet veel merken)
De graka schijnt 27,7cm te zijn (staat eerder in dit topic geloof ik) maar is ZEER SLECHT leverbaar
Waarom 8 gig ipv 4?
ik zou de 80gig SSD nemen en een samsung F3 van 1tb erbij. Blijft je bootdisk snel en schoon en staat je zooi op een andere schijf (en scheelt en zak duiten)

Persoonlijk zou ik de 955 nemen met 4 gig, zonder geluidskaart en met een 80gbSSD en een F3 van 1tb
Ook de Graka naar een 5850 of (in geval van echte noodzaak wat ik me neit kan voorstellen) naar een standaard 5870 wegens levertijd.... alles wat je meer uitgeeft is zinloos imho

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRuw schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:18:
[...]

Stap 1: bout je mobo en je voeding in je kast (kan maar op 1 manier).
Stap 2: kijk in de manual van je mobo, daar staat alles in, van geheugen tot proc+koeler.
Klaar, 60 eurie overmaken op rekening van DRuw *O*
FOUT.

Stap 1: kijk in de manual van je mobo, installeer eerst geheugen, dan CPU en dan CPU koeler
Stap 2: installeer de voeding in je kast
Stap 3: installeer de mobo in je kast en de rest is makkelijk

Eerst mobo is een zeer grote no-no, de koeler daarna is altijd prutswerk.
Nu 60 euro overmaken op de rekening van Gamesua :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:29
DRuw schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:53:
[...]
alles wat je meer uitgeeft is zinloos imho
Hij heeft het over lappen, denk niet dat het een standaard gebruiker is dus volgens mij zijn die onderdelen bewust zo uitgekozen.

Bovendien, als het zo is wat jij zegt, waarom bestaan al die hogere modellen dan als het niet nodig is? Kunnen ze ze net zo goed niet maken als het niet nodig is?

offtopic:
Overigens weet ik niet of lappen kan met een AMD processor, lappen was toch een Intel ding?

Hier vind ik niks terug over AMD :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

chim0 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:03:
[...]

Bovendien, als het zo is wat jij zegt, waarom bestaan al die hogere modellen dan als het niet nodig is? Kunnen ze ze net zo goed niet maken als het niet nodig is?
ik zeg toch ook IMHO
hij mag van mij ook 4x5970 in zijn mobo knallen met 2 160gig SSD's en daar zal hij dan de beste redenen voor hebben maar IK zou het zinloos vinden.

enneh, wat is dat nou voor opmerking? als een fabrikant een ubermodel uitbrengt is dat per definitie nuttig ofzo?!?!?!?

@gamesua: hangt dat niet van je kast af? als je de voeding onderin bouwt maakt het toch niets uit (zeker met een modulaire voeding)... fok, je heb nog gelijk ook... had ff geen rekening met die bigass coolers gehouden. Tijd geleden dat ik het gedaan heb maar je hebt gelijk, heb enorm zitten schelden op het ding toen 7(8)7

EDIT: en overigens, hij vraagt om advies en hoewel hij het inderdaad over lappen heeft (waar ik geen ervaring mee heb) vraagt hij ook of een geluidskaart zin heeft. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat het beste bij hem past en ik geef advies op basis van de door mij verzamelde gegevens en ervaringen.

[ Voor 25% gewijzigd door DRuw op 10-01-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
DRuw schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:09:
[...]

hij mag van mij ook 4x5970 in zijn mobo knallen met 2 160gig SSD's
Kijk, dat lijkt er meer op. :P

(ik zit je maar te stangen ;) )

[ Voor 14% gewijzigd door chim0 op 10-01-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alles bewust zo uitgekozen. En de vraag hoelang die kaart is komt omdat het antwoord niet op de site van de fabrikant en in de pricewatch te vinden was. Maar 27CM is goed, nog ruimte genoeg in de kast. Met deze pc wil ik het liefst weer 5 jaar of meer mee werken. Dus vandaar de ietwat 'exotische' graka, heb maar voor die speciale koeler gekozen. En wat heb ik aan 1TB als ik hoogstens 120GB gebruik? Ik ben best bereid daar geld voor uit te geven. Het is in ieder geval goedkoper als 2x 80GB en alle data die ik heb kan ik ook meteen mee aan het werk zonder een paar seconden te wachten, wat ik echt tergend vind. Plus dat tijd = geld, dus het is een investering, zie het zo...

@chim0
Lappen van AMD's staat er zeker wel in hoor, alleen niet in de TS.

Geluidskaart haal ik er dan maar uit als het geen noemenswaardige prestatie winst geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:28:
Ik heb alles bewust zo uitgekozen. En de vraag hoelang die kaart is komt omdat het antwoord niet op de site van de fabrikant en in de pricewatch te vinden was. Maar 27CM is goed, nog ruimte genoeg in de kast. Met deze pc wil ik het liefst weer 5 jaar of meer mee werken. Dus vandaar de ietwat 'exotische' graka, heb maar voor die speciale koeler gekozen. En wat heb ik aan 1TB als ik hoogstens 120GB gebruik? Ik ben best bereid daar geld voor uit te geven. Het is in ieder geval goedkoper als 2x 80GB en alle data die ik heb kan ik ook meteen mee aan het werk zonder een paar seconden te wachten, wat ik echt tergend vind. Plus dat tijd = geld, dus het is een investering, zie het zo...

@chim0
Lappen van AMD's staat er zeker wel in hoor, alleen niet in de TS.

Geluidskaart haal ik er dan maar uit als het geen noemenswaardige prestatie winst geeft.
Okidoki, kaart is 28cm afgerond maar dat zal het verschil niet maken zo te zien.
Ik moet ook niet zeuren hoor, ik heb dezelfde graka in bestelling staan maar hij is echt droevig leverbaar, vandaar de waarschuwing....
principe is wel dat je dus meer betaald voor minder schijfruimte en in games zal je weinig verschi zien tussen een game die geinstalleerd is op een ssd of een van een F3.

Maarre ff een question-du-jambon: wat ga je met het ding doen (als alleen gaan gamen blaas ik je tijd-is-geld statement omver >:) tenzij je beroepsmatig gamet en dan wil ik je baan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Even een check tussendoor, ik zie namelijk zeer regelmatig nog vragen voorbij komen over geheugen en het is voor mij ook niet volledig helder waarom de geheugen onbelangrijk is geworden.

Vroeger was geheugen zeer belangrijk bij het presteren van een compleet systeem. Nu is het naar het andere extreme doorgeslagen lijkt het, en is de hoeveelheid relevant, maar de kloksnelheid en de timing 'irrelevant'.
Deels begrijp ik dit, aangezien vroeger de meeste CPU's een gelockte multiplier en geheugen alleen synchroon liep met de FSB(met of zonder hulp van de memory divider). Waarbij overclocken door middel van de FSB afhankelijk was van het geheugen of het meekon.

Tegenwoordig worden er veel CPU's geleverd met een unlocked multiplier, die het overclocken een stuk eenvoudiger maakt en minder afhankelijk van de FSB. Het grote gevolg hiervan is ook dat de eisen die aan het geheugen worden gesteld een stuk relaxter worden qua kloksnelheid.

Maar dit verklaart nog niet alles, een andere reden waarom geheugen altijd erg kritisch was, was de beschikbare bandbreedte om de CPU bezig te houden. Ik vermoed dat de DDR, QDR en de hogere kloksnelheid de bandbreedte hebben opgevoerd. Maar voor mij verklaart dit niet het verdwijnen van de geheugen bottleneck aangezien de CPU's ook behoorlijk sneller zijn geworden. Nu heb ik hier absoluut te weinig verstand van, maar als ik zou moeten gokken zou ik het zoeken in uitgebreidere implementatie van L1/L2/L3 cache waarmee de bandbreedte van het 'gewone' geheugen minder relevant is en vooral de grootte ervan relevant is.

Een heel andere vraag. De laatste jaren zijn de ontwikkelingen op het gebied van voedingen enorm geweest. Groter, zuiniger, stiller, betrouwbaarder, modulair zijn dingen waar je een aantal jaar lang naar kon zoeken, tegenwoordig is dit allemaal een stuk beter.
Het verbaasd mij echter hoe vaak er nog voedingen in de setups staan die ik hier voorbij zie komen die geen 80plus certificering hebben of nog een minimale, terwijl er al een 550w 80Plus Silver te koop is voor 70 euro bijv.

#ProductPrijsSubtotaal
1OCZ Z Series 550W€ 68,71€ 68,71
ImporterenTotaal€ 68,71

Enige nadeel van deze voeding is, is dat hij niet modulair is. Voor 80 euro heb je trouwens een 650W versie, de zwaardere voedingen worden wel aardig prijziger overigens, maar dit is voor de meeste pc's al wel voldoende. De eventuele meerkosten verdien je immers voor een belangrijk deel al terug met de stroombesparing die het oplevert. 15% beter rendement bij een verbruik van 350W 5u/dag is al iets meer dan 20 euro/jaar. Dus dat gaat vrij hard. Bij leuke overgeclockte X-fire 5870 opstellingen a 700W oid gaat dat twee keer zo hard. Wellicht dus het overwegen waard, zeker als je de PC nog een stuk meer dan de aangenomen 5u/dag gebruikt.

Make it fool proof and someone will make a better fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Even nog een vraagje voor mijzelf: kan iemand mij een DVD brander aanbevelen die STIL is?
Ik heb er hier 3 maar zodra ik de pc start wil hij opstijgen...
Het liefste leverbaar bij CoolPrices of digitique (gezien ik daar alles haal).

BVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 15:02
ik zie nu dat er een verschil zit tussen de pricewatch: Gigabyte GA-790XTA-UD4
en de pricewatch: Gigabyte GA-790FXTA-UD5

namelijk dat de ud4 1x 16x pciEX slot heeft en 1 16xpciEX slot die in CF maar op 8x draait
en de UD5 heeft 2x 16x pciEX slot die beide op 16x draaien in CF

wat is het prestatie verschil hiertussen bij 2x 5850 in CF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Dalyxia schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:59:
ik zie nu dat er een verschil zit tussen de pricewatch: Gigabyte GA-790XTA-UD4
en de pricewatch: Gigabyte GA-790FXTA-UD5

namelijk dat de ud4 1x 16x pciEX slot heeft en 1 16xpciEX slot die in CF maar op 8x draait
en de UD5 heeft 2x 16x pciEX slot die beide op 16x draaien in CF

wat is het prestatie verschil hiertussen bij 2x 5850 in CF?
1 a 2% schijnt het.....
je gaat het pas merken bij de 5970 in cf (en zelfs dan is het een paar %tjes...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 15:02
DRuw schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:01:
[...]

1 a 2% schijnt het.....
je gaat het pas merken bij de 5970 in cf (en zelfs dan is het een paar %tjes...)
ok, dat valt nog mee dus, het klinkt veel dus maar valt mee in de praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Dalyxia schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:06:
[...]

ok, dat valt nog mee dus, het klinkt veel dus maar valt mee in de praktijk
http://www.youtube.com/watch?v=zjq1ll-b8k0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
TheInsomniac schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:46:
Maar voor mij verklaart dit niet het verdwijnen van de geheugen bottleneck aangezien de CPU's ook behoorlijk sneller zijn geworden. Nu heb ik hier absoluut te weinig verstand van, maar als ik zou moeten gokken zou ik het zoeken in uitgebreidere implementatie van L1/L2/L3 cache waarmee de bandbreedte van het 'gewone' geheugen minder relevant is en vooral de grootte ervan relevant is.
Lang verhaal, kort antwoord: lees de verschillende recente DDR3 benchmarks. Daar staan uitgebreidere antwoorden in dan ik in staat ben hier te geven.
Een heel andere vraag. De laatste jaren zijn de ontwikkelingen op het gebied van voedingen enorm geweest. Groter, zuiniger, stiller, betrouwbaarder, modulair zijn dingen waar je een aantal jaar lang naar kon zoeken, tegenwoordig is dit allemaal een stuk beter.
Het verbaasd mij echter hoe vaak er nog voedingen in de setups staan die ik hier voorbij zie komen die geen 80plus certificering hebben of nog een minimale, terwijl er al een 550w 80Plus Silver te koop is voor 70 euro bijv.
Echt? Ik denk dat elke voeding die hier aangeraden wordt wel een 80 plus certificaat heeft. Het zijn juist vaak de vragers die met mindere voedingen aankomen, omdat ze een merk herkennen uit het verleden. Verder moeten we het verschil tussen een voeding met 80plus Silver of Bronze niet overdrijven. Het is leuk voor de e-penis maar je portemonnee wordt er niet echt gelukkiger van en het milieu ook niet.
Enige nadeel van deze voeding is, is dat hij niet modulair is. Voor 80 euro heb je trouwens een 650W versie, de zwaardere voedingen worden wel aardig prijziger overigens, maar dit is voor de meeste pc's al wel voldoende. De eventuele meerkosten verdien je immers voor een belangrijk deel al terug met de stroombesparing die het oplevert. 15% beter rendement bij een verbruik van 350W 5u/dag is al iets meer dan 20 euro/jaar. Dus dat gaat vrij hard.
Elke dag in het jaar 5 uur max belasting van je systeem? at lijkt me absoluut onhaalbaar.
Bij leuke overgeclockte X-fire 5870 opstellingen a 700W oid gaat dat twee keer zo hard. Wellicht dus het overwegen waard, zeker als je de PC nog een stuk meer dan de aangenomen 5u/dag gebruikt.
En dan staat hij vaak te Idlen.

edit:
15% beter rendement? Dat zijn droomcijfers en onhaalbaar. De M520 is een goedkope modulaire voeding met 80 Bronze. Het verschil is wellicht een procent of 3.

[ Voor 3% gewijzigd door Edmin op 10-01-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Madrox schreef op zondag 10 januari 2010 @ 06:23:
Bijna hetzelfde systeem als The_Mask, maar het kan nog wat goedkoper.
Dat is maar afwachten nu is het niet meer leverbaar bij 1 winkel.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 21:17:
[...]

Kan idd maar met Windows en assemblage erbij gaat de prijs wel aardig omhoog en dan moet je bezuinigen. ;)

En krijg je dus zoiets:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 99,65€ 99,65
1Antec Three Hundred Zwart€ 44,95€ 44,95
1Club3D HD5770€ 128,-€ 128,-
1Corsair CX400W€ 41,95€ 41,95
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 84,90€ 84,90
1Logitech Media Keyboard 600 (Qwerty)€ 16,68€ 16,68
1Logitech RX1000 Laser Mouse€ 10,64€ 10,64
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 80,96€ 80,96
1MSI 785GM-E51€ 61,75€ 61,75
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 42,95€ 42,95
1Sony AD-7240S€ 18,61€ 18,61
ImporterenTotaal€ 631,04
Ik ben wel geinteresseerd om dit systeem te kopen. Iemand hier meer tips over. Ik hoef geen muis en toetsenbord dus die gaan eraf. Ik ben echt een redelijke leek met pc's samenstellen, maar wil normaal de nieuwste games als COD2:MW kunnen spelen. Dat leek mij met dit systeem wel redelijk mogelijk?
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:55:
Dat leek mij met dit systeem wel redelijk mogelijk?
Zolang je een normaal beeldscherm hebt (full HD of kleiner) zijn alle games prima speelbaar. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:58:
[...]

Zolang je een normaal beeldscherm hebt (full HD of kleiner) zijn alle games prima speelbaar. :)
ik heb een Samsung 206BW 20" TFT. En hoe zit het met bestellen, stel dat ik dit systeem importeer en dan wil bestellen, ik zie dat cool-prices al mijn onderdelen heeft. Dan klik ik op hun naam en kan ik dan simpelweg bestellen? En hoe lang duurt t ong voordat mijn systeem thuisgeleverd is? En zijn dan alle dingen gemonteerd in de kast en Windows 7 geprogrammeerd?

Sry voor alle vragen maar ik ben echt newb hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 15:04:
ik heb een Samsung 206BW 20" TFT.
Dat zal dat prima gaan.
Dan klik ik op hun naam en kan ik dan simpelweg bestellen?
Als je op hun naam klikt ga je naar hun site daar moet je alle onderdelen bij elkaar zoeken en weer in het winkelmandje van Coolprices plaatsen.
En hoe lang duurt t ong voordat mijn systeem thuisgeleverd is?
Op de site van Coolprices kun je de levertijd zien van elk onderdeel bij hun.
En zijn dan alle dingen gemonteerd in de kast en Windows 7 geprogrammeerd?
Dan moet je er assemblage bij kiezen is ook wel te vinden op hun site. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoorde net van iemand ander nog even wat opmerkingen over dit systeem. Is het erg dat de lvl 1 en lvl 2 cache erg laag zijn? En je hoort bij intel altijd alleen maar over duo core of quad core. Deze AMD spreekt van een triple core, is dat een andere techniek? Kan daar gebruik van gemaakt worden met hedendaagse software?

Alvast bedankt voor jullie hulp,

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 15:13:
Hoorde net van iemand ander nog even wat opmerkingen over dit systeem. Is het erg dat de lvl 1 en lvl 2 cache erg laag zijn?
Hij heeft ook nog een grote L3 cache die dat goed maakt. :)
En je hoort bij intel altijd alleen maar over duo core of quad core.
Dual, triple of quadcore is niks anders dan het aantal core's (rekenkernen in de CPU)
Dus dual=twee, triple=drie en quad=vier. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kicknoize
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
kicknoize schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 21:07:
Iemand nog op -of aanmerkingen op dit game-systeem? Budget is ongeveer €750, bouw het systeem bij voorkeur niet zelf.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 132,49€ 132,49
1be quiet! L7 530W€ 49,96€ 49,96
1Club3D HD5770€ 128,-€ 128,-
1Cooler Master CM 690 Zwart€ 60,-€ 60,-
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 88,85€ 88,85
1Gigabyte GA-770TA-UD3€ 78,-€ 78,-
1Samsung SH-S223B/BEBE€ 19,96€ 19,96
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 69,90€ 69,90
ImporterenTotaal€ 708,12

Misschien dat de PSU nog wat naar beneden kan (L7 430W bijv.)? Heb vooralsnog geen plannen om te gaan overclocken etc.

Ik baal er alleen een beetje van dat het mobo niet leverbaar is bij Cool-prices, waar ik mijn totale systeem wil bestellen.
Nu heb ik al naar andere alternatieven gezocht, maar bij de AM3 MSI's kan ik niets vinden over de gebruikte Audio Codec en de AM3 Asus borden gebruiken de VIA VTxxxx codec, die volgens deze review (weliswaar van P55 borden) niet zo goed schijnt te zijn.

Iemand die mij daar -en over het systeem uiteraard- wat meer over kan vertellen?
Iemand? O-) Mijn vraag werd een beetje ondergesneeuwd, denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Waarom maak je je druk over de audio codec? Ik heb een P55 plank van MSI, maar kan niet zeggen dat het slecht is.

Of komt het doordat je naar een Asrock plank linkt? ;) MSI gebruikt afaik ALC889.

Verder ziet je systeem er prima uit. Zijn USB3.0 en SATA3 speerpunten voor je?

edit: de goedkopere MSI's gebruiken ook de 888s, zie ik net.

[ Voor 10% gewijzigd door Edmin op 10-01-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Geen idee van die codecs, kan je het beste ff googlen, maar is die kast niet een beetje groot voor dat handjevol wat erin gaat? De 690 is welliswaar een mid-tower maar het is best wel een bakbeest. Of komt er later meer in? Zoniet, kan je wat besparen op je kast door een wat kleinere te nemen, in de trend van Elite 334/335 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello Tweakers,

Klopt dit systeem een beetje? dit wil ik ermee:

- photoshoppen (cs4), met zo nu en dan flink grote bestanden
- negatieven scannen en uploaden (vaak grote bestanden)
- solidworks met renderen
- flash
- eventueel nog filmbewerking
- andere grafische programmas zoals indesign
- en de dagelijkse dingen als internetten, downloaden, films kijken, en af en toe een game

Ik wil ongeveer 1000 euro uitgeven, en ga twee monitors gebruiken, een samsung T240HD, en een klein 17 inch monitortje..

Die 17'' monitor heeft trouwens alleen een VGA. ik heb begrepen dat de HD5850 geen vga out heeft zou ik die dan met een dvi-vga verbinding kunnen verbinden? of gaat dat dan heel lelijk worden?

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Real Power M520€ 61,20€ 61,20
1Fractal Design Define R2 Zwart€ 97,59€ 97,59
1Gigabyte GA-P55M-UD2€ 85,03€ 85,03
1Intel Core i7 860€ 224,80€ 224,80
2OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK€ 89,90€ 179,80
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)€ 237,55€ 237,55
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,95€ 31,95
ImporterenTotaal€ 1.006,43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je af en toe maar een game speelt kan je ook een HD5770 nemen. Die heeft ook geen probleem met je monitor. Zon verloopje is geen probleem toch?

Afbeeldingslocatie: http://www.chinapans.com/indon/397298_27397517_o.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe zit het met de kwaliteit van de beelden op dat monitortje? ik vroeg me meer af of dat heel lelijk werd..?

en welke hd5770 raad je dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, gewoon VGA, zoals het altijd was. Er word niets vertaald, DVI stuurt ook gewoon VGA mee.

De goedkoopste snelst verkrijgbare bij jouw shop of als je stiller wil een Vapor-X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dat is goed om te weten. en de HD5770. welke komt het meest in de buurt van HD5850? welke raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:43:
Oke, dat is goed om te weten. en de HD5770. welke komt het meest in de buurt van HD5850?
Geen 1 komt in de buurt. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:43:
Oke, dat is goed om te weten. en de HD5770. welke komt het meest in de buurt van HD5850? welke raden jullie aan?
De goedkoopste snelst verkrijgbare bij jouw shop of als je stiller wil een Vapor-X. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh oeps, sorry ik zie het nu Reinman :)

zoiets dus?

#ProductPrijsSubtotaal
2OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK€ 89,90€ 179,80
1Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 139,90€ 139,90
ImporterenTotaal€ 908,78

En het feit dat ik van 5850 naar 5770 ga. is dat verschil te merken buiten het gamen om?

en nog een vraagje, iemand raadde mij af om een ssd te nemen omdat het volgens hem nog maar afwachten was hoe lang die dingen meegaan.. is het wel of niet slim om een ssd toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:50:
En het feit dat ik van 5850 naar 5770 ga. is dat verschil te merken buiten het gamen om?
Nope
en nog een vraagje, iemand raadde mij af om een ssd te nemen omdat het volgens hem nog maar afwachten was hoe lang die dingen meegaan.. is het wel of niet slim om een ssd toe te voegen?
Wacht een jaar of vijf en we zullen zien...

Maar dat is complete onzin, natuurlijk. De beloofde levensduur can een SSD is lang genoeg om je voor jaren van storagefun te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
en nog een vraagje, iemand raadde mij af om een ssd te nemen omdat het volgens hem nog maar afwachten was hoe lang die dingen meegaan..
Dat is bij een HD niet anders hoor. ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Enermax ECO80+ 350W€ 49,19€ 49,19
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 84,90€ 169,80
ImporterenTotaal€ 886,77

Zo heb je een betere kwaliteits voeding en iets goedkoper geheugen. :)

[ Voor 84% gewijzigd door -The_Mask- op 10-01-2010 16:58 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en is het handig om dat (ssd) voor mijn gebruik toe te voegen?
in de bbg zie ik deze steeds langskomen Intel SSDSA2MH080G2C1 80GB, is dit een goede keuze voor mijn samenstelling en gebruik?

Ik zal nog even citeren wat diegene over ssd's zei

"Ik zou geen SSD nemen. Het is nog maar afwachten hoe lang die dingen meegaan. En veel te duur. Voor 200 euro heb je ook 2 TB in plaats van 80 GB...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:55:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 886,77

Oeh, bedankt! en aangezien mijn budget rond de 1000 EURO is, heb je dan nog iets waar ik mijn systeem nog beter van kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik ben momenteel op jacht naar een nieuwe (game)PC van een euro of 1000. Op dit moment ben ik zover gekomen:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/10yp7ra.jpg

Is dit een beetje een goede combinatie, en zo ja, is de voeding wel sterk genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:01:
[...]

Oeh, bedankt! en aangezien mijn budget rond de 1000 EURO is, heb je dan nog iets waar ik mijn systeem nog beter van kan maken?
Een SSD dus. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit een beetje een goede combinatie, en zo ja, is de voeding wel sterk genoeg?
Jawel, maar is niet echt een super kwaliteit voeding. Ik zou een Be Quiet L7 van 530 watt nemen. Ben je van plan over te clocken? en waarom zet je je pc niet zelf in elkaar, scheelt je 60 euro! En je hebt een PATA=IDE brander, geen sata.
http://www.hardware.info/...wmGTYsQ/Bouw_je_eigen_PC/

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:01:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon X3440€ 186,70€ 186,70
1Kingston SSDNow V-Series SATA2 2.5 (Desktop bundle) 40GB€ 91,15€ 91,15
ImporterenTotaal€ 939,82

Iets lager geklokte CPU en SSD net binnen de 1000 euro bij de goedkoopste winkel. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:55:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 886,77

Nog een vraagje, ik zie dat je die ocz hebt vervangen met kingstons, dit was in eerste instantie mijn keuze, maar na veel kritiek gehoord van mensen over de kingstons kwaliteit toch maar voor ocz gekozen.. jij raad kingston aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel kritiek? Waar haal je dat vandaan? Kingstons zijn gewoon goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:58:

"Ik zou geen SSD nemen. Het is nog maar afwachten hoe lang die dingen meegaan.
En dat is dus onzin.
En veel te duur. Voor 200 euro heb je ook 2 TB in plaats van 80 GB...."
Dit kan alleen jij bepalen. Natuurlijk is het relatief enorm veel duurder, maar de winst die je in dagelijks gebruik van een SSD hebt haal je met geen enkele HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:10:
[...]

Nog een vraagje, ik zie dat je die ocz hebt vervangen met kingstons, dit was in eerste instantie mijn keuze, maar na veel kritiek gehoord van mensen over de kingstons kwaliteit toch maar voor ocz gekozen.. jij raad kingston aan?
Ik denk dat degene van wie je het hebt gehoord OCZ en Kingston heeft omgedraaid. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het van computeridee:) of wordt ik hier nu heel hard uitgelachen?
maar prima, dan hou ik me aan de kingston:)

Mask, die processor is 40 euro geodkoper dan die core i7.. kan ik niet beter gewoon voor de i7 gaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzq6600
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Bedankt iedereen voor de hulp!
Ik heb trouwens nog een foutje gevonden, ik had eerst de 5400rpm versie van de f3. Dit is nu natuurlijk de 7200rpm geworden.
Dan ga ik dit zo snel mogelijk bestellen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Sileo 500 Zwart€ 61,95€ 61,95
1Corsair VX550W€ 64,96€ 64,96
1Gigabyte GA-P55A-UD3€ 112,90€ 112,90
1Intel X25-M SSDSA2MH080G2R5€ 199,-€ 199,-
1Logitech Media Keyboard 600 (Qwerty)€ 16,68€ 16,68
1Logitech Wireless Mouse M505 Zwart€ 28,68€ 28,68
1Logitech Z-4€ 66,-€ 66,-
1OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1600LV4GK€ 98,53€ 98,53
1Samsung SH-S223C€ 16,28€ 16,28
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 42,95€ 42,95
1Samsung Syncmaster 2433BW€ 239,-€ 239,-
1Sapphire Vapor-X HD5750 1GB GDDR5 PCIE€ 116,90€ 116,90
4Scythe Gentle Typhoon 120 mm Fan, 120mm€ 10,86€ 43,44
1Scythe Harddiskcooler Himuro 3,5"€ 16,98€ 16,98
1Scythe Kama Reader 2€ 10,06€ 10,06
ImporterenTotaal€ 1.352,96

Mocht iemand nog een foutje zien of iets anders dan hoor ik het graag.
Ik had nog een vraagje:
Welke harde schijf maakt het minste geluid van de volgende 3:
pricewatch: Western Digital Caviar Black WD5001AALS
pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB
pricewatch: Seagate Barracuda 7200.12 ST3500418AS, 500GB
En welke is het snelste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:16:
Een beetje maar. :p
Mask, die processor is 40 euro geodkoper dan die core i7.. kan ik niet beter gewoon voor de i7 gaan dan?
Ik zou zeggen nee, want het verschil is maar 266MHz niet iets wat je normaal gesproken merkt. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:16:
Die krijgen wij hier ook en ik stuur ook geregeld emails dat ze het weer eens fout hebben.(weet je ook nog welk nummer?)
maar prima, dan hou ik me aan de kingston:)
Je moet denk ik ff kijken bij de webshop waar je gaat bestellen of ze niet van een ander merk goedkope 1333 mhz DDR3 hebben. Het verschilt nog al per shop en per dag met die geheugen prijzen.
Sja, als het verschil in kloksnelheid jouw 40 euro waard is, dan moet je dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kicknoize
  • Niet online
Edmin schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:00:
Waarom maak je je druk over de audio codec? Ik heb een P55 plank van MSI, maar kan niet zeggen dat het slecht is.

Of komt het doordat je naar een Asrock plank linkt? ;) MSI gebruikt afaik ALC889.

Ja, link was een beetje raar inderdaad. Maar ik zie op de site van Asus dat de AM3 mobo's een VIA VTxxxx codec gebruiken, en had dus al eerder in het gelinkte interview gelezen dat deze niet echt geweldig zijn. Waarom niet, dat staat er dan net weer niet bij.

En USB 3.0 en SATA3 zijn zeker geen speerpunten nee, ik zie mezelf dat de komende tijd nog niet gebruiken in ieder geval.
Dan zou bijvoorbeeld de pricewatch: MSI 770-G45 een goede optie zijn, of de pricewatch: Gigabyte GA-MA770T-UD3P, alleen zijn die twee dan weer net niet beschikbaar bij Cool-Prices. Maakt het voor mijn systeem dan trouwens nog uit dat er PCIe x16 op zit en geen PCIe x16 2.0?

En mocht de gebruikte codec van Asus totaal geen probleem zijn, dan kan ik altijd nog voor de pricewatch: Asus M4A77TD gaan.
chim0 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:00:
[...]
maar is die kast niet een beetje groot voor dat handjevol wat erin gaat? De 690 is welliswaar een mid-tower maar het is best wel een bakbeest. Of komt er later meer in? Zoniet, kan je wat besparen op je kast door een wat kleinere te nemen, in de trend van Elite 334/335 ofzo.
Mja, na veel reviews gelezen te hebben komt de CM 690 toch altijd erg goed uit de verf. Daarnaast vind ik het totaal geen probleem een wat grotere kast te hebben, ik hou graag mijn opties open. En ik vind het ook nog eens een mooie kast. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen idee welk nummer Reinman, sorry:)

oke, laatste check.. dit wordt hem dus dan!

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 939,82

correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice, nou super bedankt mask en reinman en de rest! ik ga hem bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey, ik heb net gelezen hoe jullie the mask hebben geholpen, en ik zou het echt appreciëren als jullie mij ook zouden kunnen helpen.
Ik heb een budget van 2000 €.
Maar dat is dan ook + randapparatuur.
Os hoeft er niet bij.

Mvg Dorus Wijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:30:
Heey, ik heb net gelezen hoe jullie the mask hebben geholpen, en ik zou het echt appreciëren als jullie mij ook zouden kunnen helpen.
Ik heb een budget van 2000 €.
Maar dat is dan ook + randapparatuur.
Os hoeft er niet bij.

Mvg Dorus Wijnen
Wat wil je er allemaal mee doen? Maak een beginnetje door zelf een samenstelling te maken met dingen die jouw goed lijken. BBG is hier natuurlijk een mooi begin van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:09
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:30:
We doen allemaal ons best om The Mask van zo goed mogelijk advies te voorzien ;)
(The Mask is een van diegenen hier die adviseert, niet andersom).

[ Voor 41% gewijzigd door Baserk op 10-01-2010 17:39 ]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aethertyd
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 10:33
We proberen het nog eens.

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred Zwart€ 44,95€ 44,95
1Gigabyte GA-770TA-UD3€ 78,-€ 78,-
1Logitech Illuminated Keyboard (NL)€ 65,88€ 65,88
1Logitech MX518 Optical Gaming Mouse€ 25,-€ 25,-
1Logitech X-540€ 76,31€ 76,31
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 227,-€ 227,-
1Scythe Kama Reader 2€ 10,06€ 10,06
1XFX Radeon HD4670 1GB GDDR2 (XFX HD-467X-ZDQ2)€ 54,79€ 54,79
ImporterenTotaal€ 1.062,-

CF heb ik maar uit mijn hoofd gezet. Voeding heb ik dus overgenomen van de BBG. USB 3.0 heb ik de komende 2 jaar waarschijnlijk toch nog niks aan, dus heb ik het moederbord ook van de BBG gekozen. Iets betere graka na tip dat er weinig verschil in prijs zit ivgm de 4650.

Over enkele maanden koop ik een nieuwere graka, minstens een HD5850, maar dat zien we dan wel weer. Ook zal ik er nog een SSD insteken wanneer de prijzen wat omlaag gaan, tenzij het dusdanig zoveel meerwaarde geeft op dit moment dat het zijn geld waarmaakt. Er komt ook nog een 2e scherm bij, maar ben er nog niet uit welke dat moet gaan worden. Deze zal waarschijnlijk kleiner en goedkoper zijn dan de Synchmaster. Kan natuurlijk al deze dingen er nu al bij doen, maar hee, ik ben een Zeeuw.

Had qua overklokken 4 Ghz in gedachten, maar als leek zijnde weet ik niet of dat uberhaupt mogelijk is, laat staan dat de voeding nog steeds genoeg is daarvoor. Te doen?
Kan ik die Synchmaster trouwens ook gewoon als tv gebruiken (met een digitaal kastje)?
Heb ik die card reader echt nodig of zitten die aansluitingen al in het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had qua overklokken 4 Ghz in gedachten, maar als leek zijnde weet ik niet of dat uberhaupt mogelijk is, laat staan dat de voeding nog steeds genoeg is daarvoor. Te doen?
Met een beetje mazzel. De meeste stoppen ongeveer bij 3,8Ghz, maar de nieuwe stepping zal het iets beter doen.
Kan ik die Synchmaster trouwens ook gewoon als tv gebruiken (met een digitaal kastje)?
Niet zonder tv kaart. Er zijn wel schermen waar een tuner in zit.
Heb ik die card reader echt nodig of zitten die aansluitingen al in het moederbord?
Ik kan niet inschatten of jij hem nodig hebt :o. Dat kan je alleen zelf bepalen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aethertyd
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:50:
[...]

Met een beetje mazzel. De meeste stoppen ongeveer bij 3,8Ghz, maar de nieuwe stepping zal het iets beter doen.

[...]

Niet zonder tv kaart. Er zijn wel schermen waar een tuner in zit.

[...]

Ik kan niet inschatten of jij hem nodig hebt :o. Dat kan je alleen zelf bepalen :).
Klinkt goed. Hoop dat de setup ook redelijk stil blijft wanneer ik het ga proberen.

Ik zal wel eens kijken voor vergelijkbare schermen die een tuner hebben, bedankt.

Wat ik bedoelde was of deze aansluitingen ook op het moederbord zaten of niet.

[ Voor 40% gewijzigd door Aethertyd op 10-01-2010 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

@Hakiwi: Was dit niet die SSD zonder TRIM? (help even jongens...)
indien ja kun je ook kiezen voor de intel.
Die is duurder maar je kunt eraan denken je 1tb voor een 500gig te vervangen (tenzij je 1 tb nodig hebt)
Mooie kast trouwens (tikkie duur maar wel mooi!)!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aethertyd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:53:
[...]

Wat ik bedoelde was of deze aansluitingen ook op het moederbord zaten of niet.
Welke aansluitingen bedoel je precies? Van ding naar mobo? Want in je moederbord kan je geen sd/mmc/etc kaartjes proppen nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:06:
[...]

Jawel, maar is niet echt een super kwaliteit voeding. Ik zou een Be Quiet L7 van 530 watt nemen. Ben je van plan over te clocken? en waarom zet je je pc niet zelf in elkaar, scheelt je 60 euro! En je hebt een PATA=IDE brander, geen sata.
http://www.hardware.info/...wmGTYsQ/Bouw_je_eigen_PC/
De brander was alleen maar even een placeholder ter illustratie omdat het toch allemaal ongeveer hetzelfde kost. Ik had er verder niet naar gekeken. En ik had eerst in gedachten om de iets duurdere Cooler Master Real Power M520 voeding te nemen, is dat misschien wat? En voor het in elkaar zetten van de PC, ik ben er toch een beetje huiverig voor als onervaren PC bouwer, maar ik neem aan dat het met wat online tutorial's het wel te doen moet zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aethertyd
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:54:
[...]

Welke aansluitingen bedoel je precies? Van ding naar mobo? Want in je moederbord kan je geen sd/mmc/etc kaartjes proppen nee.
Ik dacht dat de meeste aansluiingen voor externe hardware in het moederbord zaten, of zijn dat echt alleen maa de standaard dingen?

[ Voor 5% gewijzigd door Aethertyd op 10-01-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:55:
[...]

De brander was alleen maar even een placeholder ter illustratie omdat het toch allemaal ongeveer hetzelfde kost. Ik had er verder niet naar gekeken. En ik had eerst in gedachten om de iets duurdere Cooler Master Real Power M520 voeding te nemen, is dat misschien wat? En voor het in elkaar zetten van de PC, ik ben er toch een beetje huiverig voor als onervaren PC bouwer, maar ik neem aan dat het met wat online tutorial's het wel te doen moet zijn ja.
Nou de L7 is een goeie goedkope voeding hoor :). Het is echt makkelijk. Als je het gedaan hebt dan denk je, noh, was dit het en daar vragen ze dan 60 euro voor :|.
Aethertyd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 18:00:
[...]

Ik dacht dat de meeste aansluiingen voor externe hardware in het moederbord zaten, is dat niet zo dan?
Je bedoelt USB headers? Je sluit die cardreader aan via een speciale usb kabel die op pinnetjes van de usb header op het moederbord gaan.
Afbeeldingslocatie: http://www.majestron.com/pics/9-Pin%20Card%20Reader.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2010 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/14cfxxc.jpg

Daar kom ik dan zo ongeveer op uit, maar nu zegt iemand anders dat aangezien ik toch nog niet van plan ben om CF te gaan dat ik net zo goed een GD55 zou kunnen doen, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een GD45 kan ook. Maar ga je overclocken? Want als je niet van plan bent hard te gaan clocken heb je niet zo veel aan het duurdere geheugen wat je gekozen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, waarschijnlijk niet, en zeker niet om 'hard' te gaan clocken. Zou je me dan een ander geheugen/moederboard aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSI GD45 en Het goedkoopste A merk 1333mhz DDR3 setje welke jouw webshop naar keuze heeft(of als de kleine winst van een cas 7 setje bij die shop ook een kleine meer prijs heeft die).

http://www.salland.eu/pro...-of-2-gv34gb1333c7dc.html
of als je wil besparen:
http://www.salland.eu/pro...2-ted34096m1333hc9dc.html

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaalgesproken wel aan te raden dan om te gaan overklokken dan? Het punt is meer dat ik hier onervaren mee ben, maar het is me verteld dat met deze MSI moederboarden een OC-genie functie erop hebben waardoor dit relatief makkelijk zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 22:23

Therapy777

Metal!

DRuw schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:46:
Even nog een vraagje voor mijzelf: kan iemand mij een DVD brander aanbevelen die STIL is?
Ik heb er hier 3 maar zodra ik de pc start wil hij opstijgen...
Het liefste leverbaar bij CoolPrices of digitique (gezien ik daar alles haal).

BVD!
Ik heb hier niemand een reactie op zien doen. Ik ben zelf ook wel benieuwd of iemand een stille optische drive kan aanbevelen. Ik speel sommige games namelijk nog gewoon van de CD of DVD en ik rip ook behoorlijk veel van mijn CD's. En mijn PC staat pal naast m'n knijter dus dat hoor ik wel. Mijn huidige speler is zelfs zo luid dat ik mijn surround set een tandje hoger moet zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overclocken is ook niet zo moeilijk. Het kost gewoon tijd om hem goed te testen op stabiliteit. Je kan de OC genie functie gebruiken, maar persoonlijk zou ik het via de bios doen. Er zijn genoeg guides op internet te vinden. Zolang de temperatuur van je processor maar onder de 70 graden blijf en je er niet te veel voltage over heen gooit, kan er vrij weinig mis gaan.
Therapy777 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 19:37:
[...]

Ik heb hier niemand een reactie op zien doen. Ik ben zelf ook wel benieuwd of iemand een stille optische drive kan aanbevelen. Ik speel sommige games namelijk nog gewoon van de CD of DVD en ik rip ook behoorlijk veel van mijn CD's. En mijn PC staat pal naast m'n knijter dus dat hoor ik wel. Mijn huidige speler is zelfs zo luid dat ik mijn surround set een tandje hoger moet zetten :P
Je kan ook de read speed verminderen zodatdeze langzamer draait en dus minder lawaai maakt. Drive speed kan dat meende ik.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 19:01
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:55:
[...]

En voor het in elkaar zetten van de PC, ik ben er toch een beetje huiverig voor als onervaren PC bouwer, maar ik neem aan dat het met wat online tutorial's het wel te doen moet zijn ja.
Dat begrijp, ik had dat eerst ook. Maar twee weken geleden heb ik met behulp van de tweakers hier een mooi pc samengesteld. Ik heb ook op hun advies het zelf geassembleerd. Maar zoals men hier zegt is het netals lego. Denk goed na, maar lees vooral de handleiding. Het is niet zo heel lastig. Het meest lastige lastige is de processor en de koeling. Maar je komt er wel uit. Ruim je tafel op en plan de rest van de avond niks in. En anders zijn wij hier ook beschikbaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Onze vrienden van Bep hebben er een mooi filmpje over, de belangrijkste punten om op te letten worden er in genoemd.

(Heeft T.net eigenlijk ook zo'n mooie guide? Kan eigenlijk toch niet ontbreken)

[ Voor 13% gewijzigd door bwerg op 10-01-2010 20:30 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Assemblage wordt eigenlijk als basis skill van elke tweaker gezien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Leuk, maar er zijn ook topics als 'welke voeding heb ik nodig' en 'wat moet ik kopen?' :P dus wat dat betreft is dat niet meer echt een criterium om dat niet op T.net/GoT te zetten...

Om over dit BBG-topic maar te zwijgen :)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Soms doen we een handreiking, maar dat hoeft niet te betekenen dat we de functie van wijlen beginnersweb over willen nemen. Zie daarvoor ook de vele LA / SM topics die over het hogere instapniveau gaan.
/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

True, maar dat is de reden waarom dat nog nooit gemaakt is :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

bwerg schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:33:
Leuk, maar er zijn ook topics als 'welke voeding heb ik nodig' en 'wat moet ik kopen?' :P dus wat dat betreft is dat niet meer echt een criterium om dat niet op T.net/GoT te zetten...

Om over dit BBG-topic maar te zwijgen :)
_O- helemaal mee eens _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Voor deze discussie verwijs ik jullie naar LA. Hier graag weer terug ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
Therapy777 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 19:37:
[...]

Dan heeft jou speler wel een aardige leeftijd, maar die van sony 7420s is redelijk stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1T
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-01-2021

T1T

Bijna klaar met het bijeenrapen van alle onderdelen voor m'n pc. Ik twijfel alleen nog welk geheugen ik erin zal zetten.

Onderstaande 3 zie ik veel voorbijkomen. Weet iemand welke het beste is? Die Kingston is net wat goedkoper, maar heeft een minder CL. Hoe belangrijk is dat? En dus: zijn er significante verschillen tussen deze 3?

#ProductPrijsSubtotaal
1GeIL GV34GB1333C7DC€ 92,-€ 92,-
1OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK€ 89,90€ 89,90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
zoals volgens mij al vele malen gezegd, ga voor het goedkoopste of als het echt maar een euro scheelt de lagere cas versies.....

Heb net alsnog de corsair voeding besteld (bij mycom notabene, want daar is hij op vooraad en maar 95ct duurder) hoop dat morgen de Thermaltake V3 kast binnen is en zoniet dan denk ik dat ik ff opbel dat ze er maar de Centurion 590 kast erbij doen. Ik wil dat ding morgen kunnen halen nl. (anders weer een week wachten)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
  • Laatst online: 10-09 21:06
Hallo ik zit te twijfelen tussen 2 moederborden :) Deze 2:
http://azerty.nl/8-1225-2...rd-at.html?tab=tech_specs
en
http://azerty.nl/8-1225-2...-1-0-.html?tab=tech_specs
In mijn PC wil ik een crossfire setup runnen met 2x een HD5850
Nou is mijn vraag als volgt:
Maakt het uit dat ik op een mobo 1 PCI-Ex x16 2.0 en een slot zonder 2.0? Aangezien ik de HD5850 in Crossfire ga runnen en het interface typen PCI Express 2.0 x16 is ik denk dat er 2 PCI-Ex x16 2.0 aansluitingen moeten zijn toch?
Want de Msi P55 heeft er wel 2 met 2.0 maar die van Gigabyte heeft er maar 1tje met 2.0 andere is normaal.
Welk moederbord moet ik nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0

En het feit dat ik van 5850 naar 5770 ga.
Past prima binnen je budget hoor. :)
is dat verschil te merken buiten het gamen om?
Buiten het feit dat ie bijna twee keer zo snel is? Nee. :+

http://www.techspot.com/r...radeon-hd-5770/page3.html

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Elite 335 Zwart€ 28,79€ 28,79
1Intel SSDSA2MH080G2C1 80GB€ 197,93€ 197,93
1MSI 760GM-E51€ 53,75€ 53,75
1MSI R5850-PM2D1G€ 236,50€ 236,50
1Samsung SH-S223C€ 16,28€ 16,28
ImporterenTotaal€ 966,64

[ Voor 7% gewijzigd door chim0 op 11-01-2010 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M9631
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 17:31
Na de verkoop van mijn Dell XPS M1530 en de aanschaf van een Asus EEE PC 1005 HA-M voor school ben ik nu op zoek naar een goede gamepc. De spellen die ik onder andere wil gaan spelen zijn Call of Duty: MW2, Fallout 3 en GTA IV. Die wil ik dan spelen op 1920x1080 met minstens medium instellingen.
Aangezien ik de pc liever niet zelf in elkaar wil zetten ben ik gebonden aan oftewel Mycom of Computerland en dus afhankelijk van hun assortiment. Onderstaande is wat ik heb samengesteld vanuit het assortiment van Mycom. Het maximale budget is 1200 euro, maar ik moet ook nog rekening houden met kosten voor de assemblage.

Corsair 2 GB XMS2 CM2X2048-6400C5 3 € 143,97
ASUS M4A78 VM,sAM2/AM3 1 € 53,99
AMD Phenom II X4 945 Black E 1 € 139,99
Cooler Master Centurion 5 1 € 49,99
Cooler Master PSU Silent Pro,600W 1 € 89,99
LG DVR 22X DL SATA, Retail 1 € 24,99
Samsung 1TB 1 € 74,95
Samsung 23" 2333SW TFT Wide 1 € 229,99
Sapphire ATI HD5850,1GB 1 € 225,99
Microsoft SideWinder Dt X6 1 € 69,99
Logitech MX 518 Gaming 1 € 39,99
Totaal € 1.143,83

Mijn specifieke vraag is of dat er nog upgrade opties zijn die ik over het hoofd gezien heb.
En ik vraag me af of er grote verschillen zitten tussen de AMD Phenom 945 Black en 955 Black kwa performance.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Laatst online: 08:39
M9631 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 09:41:
Na de verkoop van mijn Dell XPS M1530 en de aanschaf van een Asus EEE PC 1005 HA-M voor school ben ik nu op zoek naar een goede gamepc. De spellen die ik onder andere wil gaan spelen zijn Call of Duty: MW2, Fallout 3 en GTA IV. Die wil ik dan spelen op 1920x1080 met minstens medium instellingen.
Aangezien ik de pc liever niet zelf in elkaar wil zetten ben ik gebonden aan oftewel Mycom of Computerland en dus afhankelijk van hun assortiment. Onderstaande is wat ik heb samengesteld vanuit het assortiment van Mycom. Het maximale budget is 1200 euro, maar ik moet ook nog rekening houden met kosten voor de assemblage.

Corsair 2 GB XMS2 CM2X2048-6400C5 3 € 143,97
ASUS M4A78 VM,sAM2/AM3 1 € 53,99
AMD Phenom II X4 945 Black E 1 € 139,99
Cooler Master Centurion 5 1 € 49,99
Cooler Master PSU Silent Pro,600W 1 € 89,99
LG DVR 22X DL SATA, Retail 1 € 24,99
Samsung 1TB 1 € 74,95
Samsung 23" 2333SW TFT Wide 1 € 229,99
Sapphire ATI HD5850,1GB 1 € 225,99
Microsoft SideWinder Dt X6 1 € 69,99
Logitech MX 518 Gaming 1 € 39,99
Totaal € 1.143,83

Mijn specifieke vraag is of dat er nog upgrade opties zijn die ik over het hoofd gezien heb.
En ik vraag me af of er grote verschillen zitten tussen de AMD Phenom 945 Black en 955 Black kwa performance.

Alvast bedankt.
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred Zwart€ 46,50€ 46,50
1Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP)€ 220,09€ 220,09
1Cooler Master Hyper TX3€ 12,80€ 12,80
1Microsoft Sidewinder X6 Keyboard€ 53,35€ 53,35
1MSI 770-C45€ 51,30€ 51,30
1Samsung Syncmaster 2333SW€ 158,-€ 158,-
ImporterenTotaal€ 1.021,15

Ongeveer €1150,- inclusief assemblage bij Azerty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M9631
  • Laatst online: 12-09 17:31
Is het de moeite om de SSD eruit te gooien en er 2 gig geheugen bij te zetten? Ik heb zelf in mijn Laptop een SSD gehad en ik geloof niet zo in de snelheidsverhoging ervan. Ik merkte geen verschil met mijn OCZ Vertex Sata II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

M9631 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 10:07:
Is het de moeite om de SSD eruit te gooien en er 2 gig geheugen bij te zetten? Ik heb zelf in mijn Laptop een SSD gehad en ik geloof niet zo in de snelheidsverhoging ervan. Ik merkte geen verschil met mijn OCZ Vertex Sata II.
2GB erbij ga je ook niet merken. Hoezo merk je geen verschil dan ? Hier start de pc 2x zo snel op, programma's installeren veel snellen en laden veel sneller. Wel zou ik de Intel Postville nemen, kost wel 2x zo duur maar de performance is en blijft sterk. Beter dan de Vertex voor je OS ;)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Madrox schreef op maandag 11 januari 2010 @ 10:19:
Beter dan de Vertex voor je OS ;)
Dat valt te betwijfelen de OCZ heeft een veel snellere schrijfsnelheid terwijl de leessnelheid niet veel scheelt.

Maar zo kan het ook:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 22,19€ 22,19
ImporterenTotaal€ 1.011,74

SSD eruit maar iets beter beeldscherm. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPims
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

-The_Mask- schreef op maandag 11 januari 2010 @ 10:30:
[...]

Dat valt te betwijfelen de OCZ heeft een veel snellere schrijfsnelheid terwijl de leessnelheid niet veel scheelt.

Maar zo kan het ook:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 22,19€ 22,19
ImporterenTotaal€ 1.011,74

SSD eruit maar iets beter beeldscherm. :)
Is die ene inch wel een SSD waard? Die andere monitor is natuurlijk wel beter, maar ik zou voor de iets mindere monitor gaan + SSD

Btw, Hoe maak je zo'n overzicht? :o ik krijg het niet voor elkaar

What the BBQsaurusrex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
iPims schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:33:
Is die ene inch wel een SSD waard?
Het gaat niet om die ene inch. ;)
Btw, Hoe maak je zo'n overzicht? :o ik krijg het niet voor elkaar
Plaats het in het winkelmandje van Tweakers en in het winkelmandje moet je om RML generen drukken. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
  • Laatst online: 10-09 21:06
Sokoo schreef op maandag 11 januari 2010 @ 00:46:
Hallo ik zit te twijfelen tussen 2 moederborden :) Deze 2:
http://azerty.nl/8-1225-2...rd-at.html?tab=tech_specs
en
http://azerty.nl/8-1225-2...-1-0-.html?tab=tech_specs
In mijn PC wil ik een crossfire setup runnen met 2x een HD5850
Nou is mijn vraag als volgt:
Maakt het uit dat ik op een mobo 1 PCI-Ex x16 2.0 en een slot zonder 2.0? Aangezien ik de HD5850 in Crossfire ga runnen en het interface typen PCI Express 2.0 x16 is ik denk dat er 2 PCI-Ex x16 2.0 aansluitingen moeten zijn toch?
Want de Msi P55 heeft er wel 2 met 2.0 maar die van Gigabyte heeft er maar 1tje met 2.0 andere is normaal.
Welk moederbord moet ik nemen?
Niemand die mij kan helpen met deze kwestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Sokoo schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:21:
[...]

Niemand die mij kan helpen met deze kwestie?
Bord met of AMD 790X of Intel X58 chipset.

[ Voor 4% gewijzigd door chim0 op 11-01-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Misschien is een iets duidelijkere uitleg gewenst, want zo'n one-liner werpt alleen maar vragen op.

De implementatie van de nieuwe USB3 en PCIe 3.0 standaards op Gigabyte moederborden is anders dan die op Asus moederborden en heeft vooral gevolgen voor de bandbreedte die ter beschikking is voor je extra videokaart. De manier van Asus geniet oha de voorkeur, lees hier mvoor meer details: http://www.tomshardware.c...ormance,review-31750.html

[ Voor 11% gewijzigd door Edmin op 11-01-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Edmin schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:03:
Misschien is een iets duidelijkere uitleg gewenst
We zitten hier wel om Tweakers he, dus men wordt geacht toch wel zelf te kunnen Googlen...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
M9631 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 09:41:

Aangezien ik de pc liever niet zelf in elkaar wil zetten ben ik gebonden aan oftewel Mycom of Computerland en dus afhankelijk van hun assortiment.
Nee hoor. De meeste webshops leveren ook de service van bouwen en installeren. Dat kan je een hoop geld schelen in vergelijking met een Mycom, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
-The_Mask- schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:06:
[...]

We zitten hier wel om Tweakers he, dus men wordt geacht toch wel zelf te kunnen Googlen...
Op welke manier had hij die hint dan op kunnen pakken? Je geeft helemaal niet aan waarom hij voor Asus moet gaan ipv Gigabyte. Zonder aanknopingspunten is de eerste gedachte nu: 'Asus is goed, Gigabyte zuigt.' en dat klopt natuurlijk niet. Ja, er mag ook zelf gezocht worden, maar geef dan tenminste een aanknopingspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het is hier al zo vaak langs geweest, elke weer uitleggen wordt een beetje flauw misschien. :?
Sokoo schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:31:
Nou ik zit dus tussen 2 configs te twijfelen :)
Ik zou gaan voor deze:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P7P55D-E Pro€ 163,51€ 163,51
2Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP)€ 220,09€ 440,18
1Corsair HX650W€ 95,70€ 95,70
1Intel X25-M SSDSA2MH080G2R5€ 199,-€ 199,-
1NZXT Tempest Blauw, Zwart€ 89,-€ 89,-
ImporterenTotaal€ 1.386,55

;)

[ Voor 94% gewijzigd door -The_Mask- op 11-01-2010 13:14 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kicknoize
  • Niet online
Edmin schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:00:

Ja, link was een beetje raar inderdaad. Maar ik zie op de site van Asus dat de AM3 mobo's een VIA VTxxxx codec gebruiken, en had dus al eerder in het gelinkte interview gelezen dat deze niet echt geweldig zijn. Waarom niet, dat staat er dan net weer niet bij.

En USB 3.0 en SATA3 zijn zeker geen speerpunten nee, ik zie mezelf dat de komende tijd nog niet gebruiken in ieder geval.
Dan zou bijvoorbeeld de pricewatch: MSI 770-G45 een goede optie zijn, of de pricewatch: Gigabyte GA-MA770T-UD3P, alleen zijn die twee dan weer net niet beschikbaar bij Cool-Prices. Maakt het voor mijn systeem dan trouwens nog uit dat er PCIe x16 op zit en geen PCIe x16 2.0?

En mocht de gebruikte codec van Asus totaal geen probleem zijn, dan kan ik altijd nog voor de pricewatch: Asus M4A77TD gaan.
chim0 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:00:
[...]
maar is die kast niet een beetje groot voor dat handjevol wat erin gaat? De 690 is welliswaar een mid-tower maar het is best wel een bakbeest. Of komt er later meer in? Zoniet, kan je wat besparen op je kast door een wat kleinere te nemen, in de trend van Elite 334/335 ofzo.
Mja, na veel reviews gelezen te hebben komt de CM 690 toch altijd erg goed uit de verf. Daarnaast vind ik het totaal geen probleem een wat grotere kast te hebben, ik hou graag mijn opties open. En ik vind het ook nog eens een mooie kast. ;)

P.S. ik had dit al eerder gepost, maar is over het hoofd gezien denk ik. Maar voor mij zijn dit wel belangrijke vragen en punten waar ik over twijfel.
Pagina: 1 ... 9 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hier stond een TW