Zoals wel meer mensen hier "moet" ook ik een nieuwe pc, aangezien de games toch wel een beetje teveel eisen stellen op dit moment. Ik heb verschillende systemen bekeken en ook de BBG van de afgelopen maanden. Ik ben gekomen tot het volgende systeem met daaronder de vragen/opmerkingen waar ik graag reacties/suggesties op krijg:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 133,45 | € 133,45 |
| 1 | Antec Three Hundred Zwart | € 46,50 | € 46,50 |
| 1 | be quiet! L7 530W | € 49,96 | € 49,96 |
| 1 | Club3D HD4670 | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Gigabyte GA-770TA-UD3 | € 78,- | € 78,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 80,96 | € 80,96 |
| 1 | Samsung SH-S223L | € 18,92 | € 18,92 |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 31,95 | € 31,95 |
| Importeren | Totaal | € 653,49 |
- De X4 955, omdat ik weinig doe aan beeldbewerking of wat dan ook. Ik game voornamelijk en voor de rest wat unrarren/internetten/office...the usual. Goede prijs/kwaliteit verhouding en prima benchmarks voor games.
- Antec Three Hundred Zwart: geen idee of dit een echt goede kast is? Hier heb ik echt totaal geen verstand van. Ik zag dat veel geposte systemen deze gebruikte dus waarschijnlijk zal deze toch wel prima zijn. Qua looks maakt het mij niet uit, want ik zie de kast toch niet. Wel wil ik graag dat die behoorlijk stil is en wat overklok tempraturen aan kan. Iemand suggesties om een iets duurdere (lees max. 10/20 euro) kast te nemen of is het verschil dan het geld niet waard?
- be quiet! L7 530W: omdat deze ook vaak werd aangeraden hierzo. Deze wijkt af van degene in de BBG, daarom dan ook maar meteen de vraag of dat verstandig is? Is 530W genoeg met al deze randapperatuur?
- Club3D HD4670: ik wacht net zoals velen ook al maanden op de 5850... ik vertik het om een dure 5850 te halen + dat ik wel wat gewend ben en dus nog wel even vooruit kan met een HD4670 denk ik. De vraag is of ik makkelijk later een 5850 erin kan zetten?
- Gigabyte GA-770TA-UD3: usb 3.0 (toekomst gericht) en stond in de BBG. Lijkt mij een prima moederboordje.
- Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G: niet het gehugen uit de BBG, maar volgens mij is deze ook gewoon prima en nog iets goedkoper ook of raad iemand mij toch die andere aan?
- windows 7 erbij en samsung brander voor de kosten even om te kijken, weet nog niet of ik deze neem maar zo super veel verschil zit daar toch niet tussen. 1 Tb lijkt me voorlopig ook voldoende en de samsung F3 wordt hier constant aangeraden dus dat zal ook wel goed zitten.
- Scythe Mugen 2 Rev. B: omdat ik van plan ben om te overklokken: zie hieronder. Wat is het verschil met de gewone Scythe Mugen 2 (ipv. de Rev. B )?
+ Ik wil binnen een aantal maanden een HD5850 erin zetten dus hiermee dient wel rekening gehouden te worden.
+ Ik wil graag overklokken tot rond de 4GHZ gaat dat lukken met deze koeler?
+ Binnen korte tijd wil ik ook een blu-ray brander erin zetten, kan ik dan gewoon de dvd brander vervangen of kan ik hem eronder plaatsen zodat ik er 2 heb? Kan mijn voeding dit ook gewoon allemaal aan of moet ik dan nog ergens aan denken, zoals een extra rek of zo kopen waar die blu-ray brander in kan liggen?
+ Er hoeft geen randapperatuur bij, ik koop wss een full hd lg scherm erbij.
+ Wil graag alles kopen bij cool-prices, want daar komt dit het goedkoopste uit en alles is snel leverbaar daar zag ik.
+ Ik las gisteren dat er een aantal opperde om zelf alles in elkaar te zetten. Ik vind 60 euro voor assemblage eerlijk gezegd ook behoorlijk wat en omdat ik geen complete leek ben wil ik het ook wel eens proberen, alleen heb ik er wel aantal vraagjes over. Bijvoorbeeld, krijg ik wel alle moertjes/boutjes

etc. erbij zodat ik die niet apart hoef te bestellen?
Zijn er verder nog opmerkingen over dit systeem? Zoals jullie zien is het budget zo laag mogelijk
Alvast bedankt!