Volgens mij is twee HD5850's meer dan één HD5870

Het moederbord heb ik zoals gezegd gekozen wegens SATA3, en ook wegens USB3.0. Jouw voorgestelde plank heeft dat niet, en het enige alternatief is dan de Gigabyte GA-X58A-UD5, maar daar schijnen de PCI slots onhandig geplaatst te zijn...
En zou een insteekkaartje voor USB3 en SAT3 niet voldoen? Die levert Asus voor een tientje of 3.
Tja, de vraag is of ik wat met die extra features ga doen. Wat ik wel weet is dat ik voorheen altijd na verloop van tijd in een pc het geheugen en de harddisks ging upgraden. Volgens mij is het bord verder gewoon een nieuwe P6TD Deluxe, die ik eerder had gekozen.
Nee, een goekope P6T. Waarom zou je ruim €250 aan je moederbord uitgeven?
Ik heb bewust voor een 2.1 set gekozen, omdat ik niet helemaal voor me zie hoe ik die achterspeakers fatsoenlijk kan plaatsen zonder er last van te krijgen. Heb je toevallig enig idee hoe lang of kort die kabels zijn? Ik heb namelijk momenteel een oude Cambridge Soundworks 4.1 set, waarvan ik alleen de front speakers en subwoofer gebruik. De geluidskaart zelf had ik erbij gezet omdat onboard toch net wat meer belasting op de cpu geeft. Het is een twijfelgeval, dat geef ik toe.
Onboard belastin op de CPU....
Lees je je wel goed in? In 2006, toen 90% van de gebruikers nog een single core Pentium 4 had, was dat relevant. In 2010 is het geen issue met je quad met HT. Met de komst van Vista was het trouwens afgelopen met hardwareversnelling van audio. Creative heeft dat met behulp van ALchemy weer teruggebracht, maar dat betekent wel weer dat je met dat progje moet lopen kloten; erg handig is het namelijk allemaal niet.
Wat scherm betreft had ik eerst een Dell U2410 gekozen boven de HP LP2475W (argumentatie buiten looks en prijs ontschiet me even), maar nu ik laatst een 27" iMac heb gezien wil ik toch wel erg graag ook 27" met die resolutie. Feitelijk is het paneel in de U2711 in de basis hetzelfde als in die iMac, maar dan zonder de LED backlight die in die iMac nog wel voor problemen wil zorgen. De kleurweergave van de Dell is schijnbaar beter. Ja, 24" is ook erg mooi, maar een goed scherm gaat ook wel weer een paar jaar mee.
Tja, als jij €500 over hebt voor drie hele inches extra scherm, dan is dat uiteraard jouw keuze. Zo lang je je realiseert dat er alternatieven zijn is het goed.
Ik vind het grappig dat er hier regelmatig Logitech gaming toetsenborden en muizen worden getipt. Ik heb eerlijk gezegd een gruwelijke hekel aan een kabel aan m'n muis. Bij een toetsenbord zit ik er wat minder mee, maar toch vind ik draadloos wel prettig. Begin ik toch weer aan een Razer Mamba te denken, al vind ik die wel heel erg duur...
Logitech maakt waarschijnlijk de beste producten op de markt. Zelf gebruik ik een Razer muis, maar alles valt of staat met de pasvorm. Over het algemeen vind ik draadloos meer hassle met zich meebrengen dan gemak. Lege batterijen, apparaten in opladers, lage responstijden.... Als je tobo en muis toch alleen maar stil liggen op je bureau, dan is een draadje veel eenvoudiger.
Waarom heb je het geheugen aangepast, alleen vanwege de wat lagere prijs? Ik had voor 1600Mhz gekozen vanwege de ruimte die dat overlaat bij overclocken, en omdat de prijzen bij Informatique momenteel vrijwel gelijk liggen in verband met een aanbieding op die OCZ Gold 1600Mhz.
Ik kan die lage prijs niet uit de PW halen. In feite is elk willekeurig setje 1333 voldoende; ook als je gaat overclocken. Ik weet niet wat je van plan bent te behalen qua OC. Kun je dat schetsen aan de hand van multiplier en BCLCK?
Ik blijf trouwens bij de Seasonic

, omdat die nog net een tikkeltje efficiënter is dan de Corsair, en niet veel duurder. Die Corsair wordt overigens ook gemaakt door Seasonic las ik.