[BBG aanschaf] Game- en high-end Gamesysteem januari 2010 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 31 Laatste
Acties:
  • 98.003 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 07:17
@ chim0:

x3440 is een i7 860 alleen lager geclockt. Mocht de 860 net iets te veel zijn is een x3440 gewoon een goed alternatief en dan moet je nagaan of het je het prijsverschil waard vind. 227-189= 38 euro =>38/189*100= 20% prijsverschil voor een 2,8-2,53/2,53*100=10,7 % verschil in maximum snelheid, weaarbij je alleen nut hebt indien je ook taken uitvoert die je CPU zwaar belasten. Dit geldt natuurlijk alleen bij stock instellingen. Hoe beiden zich gedragen bij overclocken is op CPU niveau niet direct te zeggen al heeft the Mask hier wel al de ervaring dat de x3440 zeer goed over te clocken is.

De echte vraag is denk ik heb je nut voor HT zoja ... dan i7 860 of x3440 welke je dan preffereerd. anders is i7 750 ook een hele goede en goedkopere oplossing. (In dit geval zal de gebruiker ook rendering toepassen en is de i7 860 of x3440 een betere optie denk ik.)

Tevens als je onderdelen ergens nog moet bijkopen (verloopstukken in dit geval) een teken dat je juist niet er op voorbereid bent. Zo zou je kunnen zeggen dat iedere ATX kast voorbereid is op i7. Je moet er dan alleen nog maar een moederbord mogelijk nieuwe voeding e.d. bij kopen. Als je het er niet bij kan pluggen zonder er nog extra spullen bij te moeten kopen is het in mijn ogen er nog niet op voorbereid.

[ Voor 41% gewijzigd door Tribledragon op 05-02-2010 13:43 ]

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Little_captain schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 02:36:
[...]

Dat is inderdaad een intressante optie, alleen ik kan nauwelijks benchmarks van die x3440 vinden : /
Ik zie dat jij er 1 hebt en die overclocked is, op lucht/waterkoeling, hoger voltage of?
Het is een lynnfield kern(die in de i5 750 en i7 860 zit) met hyperthreading op i5 750 snelheden. Dus dan kan je de prestatie wel ongeveer inschatten toch? :). Daarbij is het een workstation processor. Workstation is ook niet meer dan een fancy pants naam voor een computer bedoeld om op te werken 8)7 .

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 18:03

DefLite

Why so serious?

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! L7 530W€ 49,20€ 49,20
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 88,85€ 88,85
1Intel Xeon X3440€ 189,-€ 189,-
1MSI P55-CD53€ 91,90€ 91,90
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)€ 239,95€ 239,95
ImporterenTotaal€ 658,90

Moederbord veranderd, meer PCI sloten vind ik handiger dan dingen als FireWire, eSata ed ga ik toch niet gebruiken.
Elk P55 ondersteund toch gewoon de X3440 ook al wordt dit niet aangegeven of zit ik hier nu echt heel erg fout :p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Little_captain schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:23:
Elk P55 ondersteund toch gewoon de X3440 ook al wordt dit niet aangegeven
Klopt. :)

[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 05-02-2010 14:34 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 18:03

DefLite

Why so serious?

Okee!
Iedereen bedankt voor zijn/haar hulp, met name -The_Mask- die me zowel in BBG als Welke voeding moet ik aanschaffen, heeft geholpen _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door DefLite op 05-02-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
Ik ben van plan het volgende systeem aan te schaffen:

* CoolerMaster Cosmos Pure Black
* CoolerMaster Silent Pro M700

* Intel i7-920
* Gigabyte GA-EX58-UD5
* Corsair DDR3 6GB (3x2GB) TR3X6G1600C8D # 2x 12GB in totaal

* WD Caviar Green 1.5TB WD15EADS # 4x in RAID10
* Intel X25-M SSD 80 34nm # 2x in RAID0
* Sony AD-7240S-0B

* XFX Radeon HD 5850 1GB # 1x toekomst een tweede

Over de kast valt niet te praten O+ . De voeding heb ik gekozen omdat ik toch wat ruimte wil hebben in de toekomst en zo min mogelijk geluid wil hebben (echter wil ik wel een fan gekoelde PSU).

De keuze voor de i7-920 komt omdat ik in de toekomst mogelijk wil upgraden naar een hexacore. Moederbord is een Gigabyte omdat daar mijn persoonlijke voorkeur naar uitgaat en het is een UD5 geworden omdat het twee netwerk aansluitingen heeft.

De vier harde schijven van WD wil ik in RAID10 draaien en de twee van Intel in RAID0. De twee SSD`s dienen als OS schijf en de WD`s als opslag. Tevens heb ik twee MyBooks van 1TB ieder als back-up. De Sony heb ik genomen omdat Ed_L die een paar keer had genomen (ik weet dat het geen goede reden is)

De XFX HD5850 heb ik genomen omdat deze kaart momenteel het meeste waar voor je geld is en alle spellen aankan. Later wil ik er een tweede 5850 bij plaatsen.

Ik ben van plan om meerdere virtuele machines te gaan draaien (test doeleinden). Deze setup moet minstens 4 Windows Server 2008R2 VM kunnen draaien zonder problemen. De VM worden opgeslagen op de RAID10.

Op de RAID10 komt ook een VM te draaien met Windows Home Server waar twee laptops op worden aangesloten.

Daarnaast wil ik ook gamen waaronder Mass Effect 2 en het renderen van video's. Dit laatste hoeft niet al te snel te gaan.

Ik heb gekozen voor een aanzienlijke hoeveelheid harde schijf ruimte omdat ik de computer ook wil inzetten om te downloaden.

De reden dat de gekozen hardware afwijkt van wat standaard is in dit topic komt omdat ik in Engeland woon.

Belangrijkste vraag: gaat deze set-up werken? Zijn er aanmerkingen of dingen die ik over het hoofd zie?

Graag jullie advies.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 10:12
Mentox schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:44:
Ik ben van plan het volgende systeem aan te schaffen:

Belangrijkste vraag: gaat deze set-up werken? Zijn er aanmerkingen of dingen die ik over het hoofd zie?

Graag jullie advies.
beetje veel budget 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
De prijs voor de hardware die ik nu gekozen is grofweg 2200,-. met een budget van zo`n 2500,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Mentox schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:44:
De twee SSD`s dienen als OS schijf en de WD`s als opslag. Tevens heb ik twee MyBooks van 1TB ieder als back-up.
Je weet dat SSD's (nog) geen TRIM ondersteunen in RAID? En dat onder de huidige Firmware de 160GB Postville sneller is dan de 80GB? En ook nog eens goedkoper per GB?
De Sony heb ik genomen omdat Ed_L die een paar keer had genomen (ik weet dat het geen goede reden is)
Echt wel! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Edmin schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:09:
[...]

Je weet dat SSD's (nog) geen TRIM ondersteunen in RAID? En dat onder de huidige Firmware de 160GB Postville sneller is dan de 80GB? En ook nog eens goedkoper per GB?

[...]

Echt wel! :(
Ik weet dat TRIM in RAID niet wordt ondersteund maar is het echt belangrijk?

En je hebt gelijk Ed_L dat is een hele goede reden want ik weet dat je veel onderzoek hebt gedaan om de juiste speler te adviseren O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
@Mentox

Een paar opmerkingen:

De Intel SSD in RAID zetten doet afbreuk aan het grootste voordeel van specifiek dat model SSD: TRIM. Op het moment (en in de nabije toekomst) werkt TRIM niet als de SSD in RAID staat (whoa, veel hoofdletters).

Een enkele HD5850 zal Mass Effect zeker wel op High aankunnen (op 1920x1080), maar zoals je hebt aangegeven zal je later pas een tweede erin steken.

Nu ik niet weet welke van de vele RAID soorten precies wat doen vraag ik het maar: RAID10, is dat een bestand meerdere keren opslaan om het snel te kunnen accessen, of is dat het aaneensluiten van meerdere harde schijven (dus 1 gigantische hardeschijf van 6TB)?
Als dat laatste het geval is heb je bij het verliezen van 1 schijf niets meer aan de rest van je data, aangezien die verspreid staat over de harde schijven. Dus als je echt voor opslag wil gaan en niet per se voor performance is het niet slim om voor die RAID te gaan.
That is, als RAID10 ook echt is wat ik denk dat het is 8)7

Wat ik zou doen is gaan voor een 1156 systeem icm een i7-860. Denk aan een MSI P55 GD80 of GD65, met 2x een kit van 2x2GB geheugen (dus 8GB in totaal). Het nadeel is dat 1156 geen 2x16 lanes heeft, maar 1x16 en 1x8 lanes (maar het is al meerdere keren bewezen dat het niet ontzettend veel uitmaakt).
Ook weet ik niet of er hexacores uit gaan komen voor dat platform, maar als het straks i7-hexacores zijn bestaat er wel een kans dat die ook op 1156 uitkomen.
Vraag me wel af of je er uberhaupt iets aan hebt, ookal heb je met renderen wel wat aan meerdere cores.

Het 1156 platform is ook gewoon een stukje goedkoper, scheelt je al snel 200 euro.

*Ed_L was me voor, pfff

En ja zeker, TRIM is errug handig. Het scheelt een hoop op je performance degradatie waar men het veel over heeft, als ik de benchmarks mag geloven. En als je al veel geld uitgeeft aan een SSD wil je dus ook gebruik ervan maken. Anders kan je gaan voor andere snelle SSD's, want bij Intel betaal je toch wel extra voor die TRIM functie

[ Voor 10% gewijzigd door HotFix op 05-02-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@Mentox

Volgens mij is het niet het goedkoopste geheugen wat je nu hebt en 1600MHz geheugen is vrij nutteloos als je niet overklokt.
En ik zou een andere voeding nemen, 1 met wel genoeg aansluitingen voor een tweede videokaart.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
HotFix schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:22:
@Mentox

Een paar opmerkingen:

De Intel SSD in RAID zetten doet afbreuk aan het grootste voordeel van specifiek dat model SSD: TRIM. Op het moment (en in de nabije toekomst) werkt TRIM niet als de SSD in RAID staat (whoa, veel hoofdletters).

Een enkele HD5850 zal Mass Effect zeker wel op High aankunnen (op 1920x1080), maar zoals je hebt aangegeven zal je later pas een tweede erin steken.

Nu ik niet weet welke van de vele RAID soorten precies wat doen vraag ik het maar: RAID10, is dat een bestand meerdere keren opslaan om het snel te kunnen accessen, of is dat het aaneensluiten van meerdere harde schijven (dus 1 gigantische hardeschijf van 6TB)?
Als dat laatste het geval is heb je bij het verliezen van 1 schijf niets meer aan de rest van je data, aangezien die verspreid staat over de harde schijven. Dus als je echt voor opslag wil gaan en niet per se voor performance is het niet slim om voor die RAID te gaan.
That is, als RAID10 ook echt is wat ik denk dat het is 8)7

Wat ik zou doen is gaan voor een 1156 systeem icm een i7-860. Denk aan een MSI P55 GD80 of GD65, met 2x een kit van 2x2GB geheugen (dus 8GB in totaal). Het nadeel is dat 1156 geen 2x16 lanes heeft, maar 1x16 en 1x8 lanes (maar het is al meerdere keren bewezen dat het niet ontzettend veel uitmaakt).
Ook weet ik niet of er hexacores uit gaan komen voor dat platform, maar als het straks i7-hexacores zijn bestaat er wel een kans dat die ook op 1156 uitkomen.
Vraag me wel af of je er uberhaupt iets aan hebt, ookal heb je met renderen wel wat aan meerdere cores.

Het 1156 platform is ook gewoon een stukje goedkoper, scheelt je al snel 200 euro.

*Ed_L was me voor, pfff

En ja zeker, TRIM is errug handig. Het scheelt een hoop op je performance degradatie waar men het veel over heeft, als ik de benchmarks mag geloven. En als je al veel geld uitgeeft aan een SSD wil je dus ook gebruik ervan maken. Anders kan je gaan voor andere snelle SSD's, want bij Intel betaal je toch wel extra voor die TRIM functie
Wanneer je bij RAID twee getallen gebruikt betekend dat je twee verschillende type RAID combineer. In dit geval 1 en 0. Met RAID10 heb je dus twee RAID1 array`s die worden samengekoppeld door RAID0. Op deze manier kan er een schijf uitvallen zonder data verlies.

Ik weet dat TRIM niet ondersteund wordt bij RAID, dat de 160GB vrijwel gelijk is geprijst en dat de 160GB sneller is dan de 80GB versie. Maar twee keer een 80GB versie is vele malen sneller dan een 160GB toch? En het gebrek aan TRIM, ga ik er na verloop van tijd dermate op achteruit dat een 160GB sneller is?

Welke andere SSD`s raad je aan? OCZ heeft een aantal leuke maar ik ben bang dat ik problemen krijg als ik de berichten zo lees.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
-The_Mask- schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:42:
@Mentox

Volgens mij is het niet het goedkoopste geheugen wat je nu hebt en 1600MHz geheugen is vrij nutteloos als je niet overklokt.
En ik zou een andere voeding nemen, 1 met wel genoeg aansluitingen voor een tweede videokaart.
Ik ben van plan om te overclocken maar niet extreem. Als ik 3.8Ghz haal ben ik al super tevreden maar 3.2Ghz maakt me ook al blij. Daarbij koste dit geheugen 30 euro meer en nu ben ik op de toekomst voorbereid.

Deze voeding kan geen crossfire aan? Ik dacht dat de 600 niet genoeg aansluitingen had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Mentox schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:48:
Ik dacht dat de 600 niet genoeg aansluitingen had...
Deze ook niet de Corsair HX650W bijvoorbeeld wel, kwaliteit is daar ook beter van overigens.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:47
Mentox schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:48:
[...]

Deze voeding kan geen crossfire aan?
Jawel, met verloopkabeltjes die erbij zitten. Ik heb hem zelf ook gehad en het is een prima voeding die z'n naam eer aan doet qua geluidsproductie. Kwaliteit is ook prima en hij doet echt niet onder aan andere merken. Kortom, een prima voeding voor een prima prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Beste tweakers,

Ik ben van plan morgenavond een systeem te bestellen bij azerty, ik heb vorige week onderdelen
bij elkaar gezocht maar tot mijn grote schik is het hele systeem met 25 in prijs toegenomen.

Mijn randvoorwaarden zijn
- Photoshop CS4
- Gamen (MW2/ assassins creed/nfs shift/crysis ect..)
- Normale schoolwerk
- Eventuele overclock wanneer het langzaam word
- Crossfire draaien in de toekomst (2 keer HD5770)

Mijn budget

- Rond de 800 euro (niet veel meer)

Samenstelling
Dit systeem had ik in gedachte (ik zet het z.s.m in een tabel)
Systeem A

Dit is het goede topic hiervoor als ik me niet vergis toch?
Graag jullie mening hierover en feedback, alvast bedankt!

[ Voor 21% gewijzigd door zozamis op 05-02-2010 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartelijke bedankt mensen.om mij op weg te helpen naar een mooi systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Ik denk dat dit systeem beter bij je past :)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 104,66€ 104,66
1Antec Three Hundred Zwart€ 46,02€ 46,02
1Club3D HD5770 1GB GDDR5 PCI-E v2€ 126,95€ 126,95
1Cooler Master Hyper TX3€ 12,80€ 12,80
1GeIL GV34GB1333C7DC€ 92,99€ 92,99
1MSI 770-G45€ 58,-€ 58,-
1OCZ ModXStream Pro 500W€ 52,11€ 52,11
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 42,26€ 42,26
1Sony AD-7240S€ 18,61€ 18,61
ImporterenTotaal€ 554,40

Wellicht kan je de CPU inwisselen voor een X4 945, maar als je alleen maar gaat gamen en photoshoppen is dit mee dan voldoende.

De koeling wil je misschien vervangen door een Scythe Mugen 2 rev. B, die koelt beter maar heeft een slechtere prijs/performance, aangezien hij dubbel zoveel kost en niet dubbel zo goed koelt (de TX3 is erg goed, ik heb hem zelf ook :+ )

Misschien kan je ook het moederbord vervangen, maar de EVO heeft opties die jij niet gebruikt, zelfs al zou je 2x een HD5770 draaien.

Het werkgeheugen is snel genoeg (er zit 1 stapje boven, maar daar zal jij niets van merken, alleen in je portemonnee)

Misschien kan je nog wat keesfannetjes erbij kopen om het geheel af te maken.

Dit is voor nog geen 550 euro een net systeem.

*Edit

Niet te vergeten, wat voor resolutie is je scherm eigenlijk? Lager dan 1920x1080 is een HD5770 voldoende voor praktisch alles, maar voor die resolutie wil je misschien een HD5850. Ook die heb ik zelf :D

[ Voor 2% gewijzigd door zeef op 12-10-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
De resolutie van dat benQ scherm is 1920 x 1080 deze is 24" lijkt me een mooi scherm toch voor die prijs?

Verder wil ik pas een koeler kopen wanneer ik ga overklokken, die komt er dus nog :)
Net als de casefans ect. en mooi dat het werkgeheugen goed is (is erg in prijs gestegen)

Welk moederbord zal jij als vervanging aanraden? Ik moet namelijk rekening houden met de lanes enzo?

En je zegt dat ik beter een X3 720 kan kiezen? Deze benchmark geeft aan dat er nog een groot verschil
inzit of heb ik dat mis? Het geld heb ik er namelijk wel voor over als je het daarom aanraad.
http://www.tomshardware.c...phenom-x4-955,2278-6.html

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eilandgast
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-06-2022
Systeem vorige week gebouwd volgens Game- en high-end Gamesysteem januari 2010. Uitzondering Gigabyte 770TA-UD3 vervangen door Gigabyte 790 XTA-UD4. Helaas wordt het systeem geplaagd door zogenaamde Grey-Screen-Crashes. Volgens de vele berichten op internet veroorzaakt door een driverprobleem (Windows 7) van de ATI/AMD HD5850 grafische kaart (de mijne van Club3D). Volgens de berichten op internet is het probleem niet beperkt tot deze kaart maar komt hetzelfde fenomeen ook voor bij andere ATI/AMD grafische kaarten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Ah, ik had helemaal over dat scherm heen gekeken. Dat is inderdaad een mooi scherm voor die prijs, lekker groot en goedkoop.

Ik raad je aan om gelijk een koeler te kopen, als je later pas wilt overklokken moet je alsnog je (standaard) processorkoeling vervangen door een andere koeler, met de nodige 'hassle' van dien. Then again, misschien wordt er over een maandje of drie wel weer een nieuwe topkoeler geïntroduceerd, maar ik zou nu gewoon investeren in een goede koeler.
Dan is je pc ook gelijk een stuk stiller :) Ook raad ik gewoon casefans aan om die gelijk te kopen. Die krijg je voor een euro of 5-6 in zeer goede kwaliteit, en als het geheel koel is kan alles een tandje lager = stilte!

Over het moederbord, dat zul je eigenlijk aan iemand anders moeten vragen, en die vraag zal ik dan ook even openlaten. Ik heb meer verstand van Intel platformen (mbt moederborden), maar bij AMD heb je zoveel verschillende chipsets dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik zou graag hier wat hulp bij hebben ;)

Die processor, de X3, is een ontzettend rap ding. Het voordeel van de X3 is dat die meer cache heeft (or so I read), en dat die hoeveelheid groter is dan de X4 broertjes. Games hebben vooral baat bij die grotere hoeveelheid cache dan bij meerdere cores, dus daarom lag mijn keuze bij de X3. Ik weet niet of je een professionele photoshopper bent, maar ook voor huis-tuin- en keuken photoshops is die processor geschikt.
(Misschien zelfs voor heavy-duty photoshoppers, maar in dat geval is het misschien wijs om meer werkgeheugen te kopen. Ik ga er van uit dat dat niet het geval is ;) )
In andere woorden: in games ga je het verschil niet voelen. Sowieso ligt het grootste gedeelte van de workload bij videokaarten, maar de processor is even snel (zo niet sneller) dan een X4, in games.

@The_Mask

Is de nieuwe versie van CCC niet 10.1? Volgens mij zit die hotfix daar al in verwerkt ;)

[ Voor 2% gewijzigd door zeef op 12-10-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
@hotfix
Bedankt voor je zeer uitgebreide reactie, oke een die koeler koop ik er dan gelijk bij!

Ik ben niet een heavy photoshopper, ik red me tot nu toe redelijk met m'n laptopje qua prestaties,
dan richt ik me dus vooral op gamen. Is er iemand anders die hier wat meer over kan zeggen
- Het verschil in gameprestaties tussen de x3 720 en de x4 955 (en de overklokbaarheid)
- Welk moederbord een goede keus voor mij is
- Hoeveel "watt" voeding mijn systeem kan gebruiken (denk aan een eventuele crossfire opstelling)
- Moet ik nog rekening houden van welke retailer(?) ik de HD5770 kies

Bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
HotFix schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 20:20:
Is de nieuwe versie van CCC niet 10.1?
Ja
Volgens mij zit die hotfix daar al in verwerkt ;)
Nee. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:06
@Tigershield

Het moederbord wat ik jouw geadviseerd heb is niet goed geschikt voor Crossfire omdat het 2e PCI Express slot maar op x4 werkt. Als je later een 2e kaart wil toevoegen is het verstandig om een moederbord te nemen waarvan de 2 PCI Express sloten op x8 draaien op het moment dat beide sloten in gebruik zijn. Dan ben je wel een beetje duurder uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-790XTA-UD4€ 102,30€ 102,30
ImporterenTotaal€ 102,30

Edit: Als ik dan dit zie denk ik dat het toch niet zo erg is dat het 2e slot van dat MSI moederbord op x4 draait:
http://www.techpowerup.co...CI-Express_Scaling/4.html

[ Voor 7% gewijzigd door Robolokotobo op 07-02-2010 02:29 ]

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 20:59:
@hotfix

- Het verschil in gameprestaties tussen de x3 720 en de x4 955 (en de overklokbaarheid)
Ook ik ben enorm aan t twijfelen geslagen tussen Phenom 955 en Intel 750 en/0f 860 (met dank aan Ed L ;) )vanwege het feit dat met de Phenom 955gelijkwaardige prestaties behaald worden in de games. De graka is dan de beslissende factor. Qua kosten ontstaat er een geheel ander plaatje als je je systeem bouwt op basis van de Phenom. Dat in combinatie met de mogelijkheid om dan je resterend budget in te zetten voor een SSD geeft heel andere keuze mogelijkheden. SSD lijkt mij (gebaseerd op wat ik tot nu toe hier en daar lees en hoor) een geweldige update/boost voor je systeem qua snelheid waar een processer update ondergeschikt aan is. Tja en als je dan toch kiest voor een Phenom systeem wordt het ook erg interessant voor mij om het antwoord op deze vraag te horen. Is de x3 vergelijkbaar met de x4 of zijn dit de bekende appels en peren ?

[ Voor 9% gewijzigd door zeef op 12-10-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
De X3 720 en X4 955 zijn natuurlijk redelijk vergelijkbaar. Onder de huidige prijzen vind ik de X3 720 echer gewoon te duur. €90 lijkt me een mooie prijs, maar hij kost ~€105.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik zit zelf te twijfelen over een nieuw gaming systeem. Echter zoek ik een small form factor aangezien ik de computer ergens kwijt moet in mijn huiskamer en ik geen ruimte heb voor een lomp ding. Nu kan ik natuurlijk op zoek gaan naar een gaming laptop, maar ik ben ook wel benieuwd of je een beetje een fatsoenlijke gaming desktop zou kunnen bouwen in een kleine elegante stijl (denk asrock 330 of iMac ofzo). Of moet ik me dan richting een HTPC-achtig topic gaan begeven? Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Edmin schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 10:16:
De X3 720 en X4 955 zijn natuurlijk redelijk vergelijkbaar. Onder de huidige prijzen vind ik de X3 720 echer gewoon te duur. €90 lijkt me een mooie prijs, maar hij kost ~€105.
Oke dus dan is de x4 955 nog steeds het meeste bang for buck, die ik later
altijd nog zou kunnen uitbreiden met een SSD of een 2de videokaart?

Nu zoek ik nog de beste combinatie tussen een moederbord en videokaart.
zouden jullie mij willen helpen met dit laatste stapje? En graag nog info over de voeding?
Hoeveel heb ik nodig (crossfire/processoruitbreiding toekomst) en welke voeding kan ik dan het beste nemen?

En nog een vraag over de cm elite serie, is dat te vergelijken
met de antec 300? In principe staat de kast onder het bureau en ga ik geen casemods
of dergelijke doen. Maar speelt airflow nog een grote rol, bespaar je namelijk toch al gauw
20 euro mee die ik weer kan stoppen in een betere kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Kasj schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 10:20:
Ik zit zelf te twijfelen over een nieuw gaming systeem. Echter zoek ik een small form factor aangezien ik de computer ergens kwijt moet in mijn huiskamer en ik geen ruimte heb voor een lomp ding. Nu kan ik natuurlijk op zoek gaan naar een gaming laptop, maar ik ben ook wel benieuwd of je een beetje een fatsoenlijke gaming desktop zou kunnen bouwen in een kleine elegante stijl (denk asrock 330 of iMac ofzo). Of moet ik me dan richting een HTPC-achtig topic gaan begeven? Ben benieuwd!
Gaming systeem of HTPC is wel even wat anders dus wat wordt het? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Wat is je budget?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 132,90€ 132,90
1Asus EAH5850/G/2DIS/1GD5€ 242,99€ 242,99
1Asus M4A79XTD EVO€ 93,50€ 93,50
1Cooler Master Elite 335 Zwart€ 28,79€ 28,79
1Cooler Master Real Power M520€ 61,20€ 61,20
1Intel Postville SSDSA2MH080G2C1 80GB€ 189,-€ 189,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 91,-€ 91,-
1Samsung SH-S223C€ 15,62€ 15,62
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 69,90€ 69,90
ImporterenTotaal€ 924,90

[ Voor 0% gewijzigd door zeef op 12-10-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
chim0 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 11:15:
[...]

Gaming systeem of HTPC is wel even wat anders dus wat wordt het? :)
Gaming systeem! :-)

(Heb al een asrock ion 330 met XBMC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Kasj schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 11:24:
[...]

Gaming systeem! :-)

(Heb al een asrock ion 330 met XBMC)
Dus een apart systeem, niet een uitbreiding op die 330? Want daar kan je niks mee. Wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiosen
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-12-2021
heb nu dit http://www.salland.eu/fas...1265,140140,280510,259168
welke voeding moet ik erbij? en ik wil een betere video kaart welk zou ik moeten nemen?

[ Voor 29% gewijzigd door mafiosen op 06-02-2010 12:02 . Reden: was hardeschijf vergeten :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Heb je het thuis of alleen nog maar in je winkelmandje? Want anders zou ik het heel anders doen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiosen
winkel mandje maar ik heb niet meer dan 600 en wil wel graag wat gamen
dus een quad leek me verstandig maar video kaart hoeft niet perse de beste te zijn mij gaat het dat alles snel loopt en niet hoe mooi alles is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
mafiosen schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 12:09:
winkel mandje maar ik heb niet meer dan 600 en wil wel graag wat gamen
dus een quad leek me verstandig maar video kaart hoeft niet perse de beste te zijn mij gaat het dat alles snel loopt en niet hoe mooi alles is
Nou dit lijkt mij al 10 keer beter. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiosen
ok thanks en hier zou ik bv borderlands op kunnen spelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je kunt er elk spel wel op spelen misschien de meesten ook nog wel op het hoogst maar dat ligt aan je beeldscherm. Maar zou wat reviews lezen van de videokaart dan kom je ervan zelf achter.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiosen
ok thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
mafiosen schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 12:33:
ok thanks en hier zou ik bv borderlands op kunnen spelen??
http://www.xbitlabs.com/a...hd5750-crossfirex_11.html

Afhankelijk van je instellingen dus kan je met 80fps spelen of met 15fps. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
chim0 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 12:59:
[...]

Afhankelijk van je instellingen dus kan je met 80fps spelen of met 15fps. :)
Grappig om te zien dat 2x 5750 het vaak beter doet dan een 5850 (Is nog behoorlijk goedkoper ook nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DeluxZ

Livin' the good life

Eindelijk! Mijn pc binnen en hij draait super! Dit is wat ik besteld heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Performance One P183 Zwart€ 99,95€ 99,95
1Gigabyte GA-EX58-UD5€ 212,50€ 212,50
1Intel Core i7 920€ 228,50€ 228,50
1OCZ Obsidian OCZ3OB1600LV6GK€ 159,-€ 159,-
ImporterenTotaal€ 942,94

Het leuke is dat het geheugen een CAS 9 heeft, volgens tweakers en volgens OCZ.

En als ik via CPU-z kijken staat er vrolijk 7-7-7-19 ipv 9-9-9-24, dit staat ook in het bios zo :D

* DeluxZ is weer blij met zijn computer

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
DeluxZ schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:27:
En als ik via CPU-z kijken staat er vrolijk 7-7-7-19 ipv 9-9-9-24, dit staat ook in het bios zo :D
Maar staat het wel op 1600MHz? ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
chim0 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 11:26:
[...]

Dus een apart systeem, niet een uitbreiding op die 330? Want daar kan je niks mee. Wat is je budget?
Apart systeem inderdaad. Vooral zoekende naar een sterke cpu i.c.m. gpu (beter presterend dan een mobiele gpu's) in een klein elegant kastje. DVD ofbluray is eigenlijk niet eens zozeer een vereiste. Belangrijker is de form factor van het geheel. Laten we voorlopig even uitgaan van onbeperkt budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
Robolokotobo schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:09:
[...]

Grappig om te zien dat 2x 5750 het vaak beter doet dan een 5850 (Is nog behoorlijk goedkoper ook nog).
ik heb 5850 voor 230,-- dus behoorlijk goedkoper ? Daarbij is een single card qua investering op de lange termijn volgens mij beter dan nu al een CF combinatie om de single card bij te houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Als je 2 5750 kaarten in crossfire hebt schakelt dan 1 kaart op standby als je bijv. aan het internetten bent?
Dat zou natuurlijk geluid, warmte en stroom schelen.

Edit: @Ed klavertje, ik zag bij salland op de site dat de 5750 80 euro kostte maar had niet in de gaten dat er nog btw overheen kwam.

[ Voor 29% gewijzigd door Robolokotobo op 06-02-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kasj schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:34:
[...]

Apart systeem inderdaad. Vooral zoekende naar een sterke cpu i.c.m. gpu (beter presterend dan een mobiele gpu's) in een klein elegant kastje. DVD ofbluray is eigenlijk niet eens zozeer een vereiste. Belangrijker is de form factor van het geheel. Laten we voorlopig even uitgaan van onbeperkt budget.
Tja wat versta je onder een klein en elegant kastje en een onbeperkt budget is ook niet echt realistisch.

Maar ja zoiets zou kunnen, al heb ik niet gelet op de grote van de CPU koeler en de misschien te kleine behuizing en het aantal fans voor de airflow.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Maximus III Gene€ 162,38€ 162,38
2Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP)€ 243,66€ 487,32
1Corsair HX750W€ 118,80€ 118,80
1NZXT Rogue€ 145,-€ 145,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,95€ 31,95
ImporterenTotaal€ 1.484,35

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Robolokotobo schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:45:
Als je 2 5750 kaarten in crossfire hebt schakelt dan 1 kaart op standby als je bijv. aan het internetten bent?
Dat zou natuurlijk geluid, warmte en stroom schelen.
Niet helemaal op standby, al maar wel in een modus waarin ze niet veel meer verbruiken. Maar de high-end kaarten van de HD5xxx-serie verbruiken ook niet veel meer in idle dus veel winst zul je er niet mee halen. Ik zou voor hetzelfde geld liever één kaart hebben (niet de nadelen als CF-schaling).
Kasj schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:34:
[...]

Apart systeem inderdaad. Vooral zoekende naar een sterke cpu i.c.m. gpu (beter presterend dan een mobiele gpu's) in een klein elegant kastje.
Wat voor GPU had je in gedachten, een waarmee moderne games 'gewoon speelbaar' zijn als de HD5670, of een high-end ding als de HD5850?

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
@bwerg

Het gaat me niet om stroomwinst idle maar of het wel stil is als je aan het internetten bent, maar als ik het goed begrijp gaan ze allebei idle-en? Het is niet zo dat 1 uit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Robolokotobo schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:13:
@bwerg

Het gaat me niet om stroomwinst idle maar of het wel stil is als je aan het internetten bent, maar als ik het goed begrijp gaan ze allebei idle-en? Het is niet zo dat 1 uit gaat?
Nee, maar het verbruik gaat gewoon sterk omlaag (ik weet niet of de kloksnelheden gewoon omlaag worden gehaald of iets anders). Maar de koeler van de HD5850 is sowieso veel stiller dan die van de HD5750 dus dan is het wel duidelijk welke de betere keuze is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
chim0 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 11:20:
[...]

Wat is je budget?

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Real Power M520€ 61,20€ 61,20
ImporterenTotaal€ 924,90
Mijn budget is inclusief scherm rond de 800 euro, niet veel meer.
Een SSD plaats ik er eventueel later bij!

Ik zie hier dat een HD5770 in crossfire even krachtig is als een HD5870, lijkt me een mooie optie dus!

Hoeveel voeding heb ik nodig (eventueel crossfire/ cpu upgrade toekomst)

Dit is op dit moment mijn samenstelling
http://tinyurl.com/systeemA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
-The_Mask- schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:55:
[...]

Tja wat versta je onder een klein en elegant kastje en een onbeperkt budget is ook niet echt realistisch.

Maar ja zoiets zou kunnen, al heb ik niet gelet op de grote van de CPU koeler en de misschien te kleine behuizing en het aantal fans voor de airflow.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Maximus III Gene€ 162,38€ 162,38
2Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP)€ 243,66€ 487,32
1NZXT Rogue€ 145,-€ 145,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,95€ 31,95
ImporterenTotaal€ 1.484,35
Thanx. Budget is inderdaad niet helemaal onbeperkt. Liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk, maar als het op € 1500 zou uitdraaien is dat ook niet onoverkomelijk. Behuizing is qua uiterlijk niet helemaal mijn ding. Ik hou wat meer van strakker design, zonder de felle verlichting. Beetje meer richting apple of sony designs. De zilveren versie van de NZXT vind ik overigens een stuk beter. Of zoiets (maar toch weer niet helemaal): pricewatch: Nexus Psile 10A
bwerg schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:59:

[...]

Wat voor GPU had je in gedachten, een waarmee moderne games 'gewoon speelbaar' zijn als de HD5670, of een high-end ding als de HD5850?
Ik wil er graag een tijd mee vooruit, dus inderdaad moderne games kunnen spelen. High-end is mooi meegenom maar een cross fire opstelling is niet nodig. Daar game ik niet vaak genoeg voor. Het esthetische vind ik belangrijker. Compacte mooie behuizing.

Zou een gaming systeem in een (m)itx behuizing haalbaar zijn of is dat een grote No-No?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair HX650W€ 99,95€ 99,95
1Gigabyte GA-790XTA-UD4€ 102,30€ 102,30
1OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK€ 89,-€ 89,-
1Scythe Mugen 2€ 29,94€ 29,94
ImporterenTotaal€ 542,60

Weer een edit :o vergeten te vertellen; ik heb al CM Sniper BE kast en Asus HD 5850

en alweer 1; inmiddels weer van mening verandert :? zie laatste post van mij.

[ Voor 12% gewijzigd door edklavertje op 07-02-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:18:
Ik zie hier dat een HD5770 in crossfire even krachtig is als een HD5870, lijkt me een mooie optie dus!
Ik zie dat een HD5770 precies een halve HD5870 is en dat CrossFire niet 100% schaalt en al helemaal niet bij minimale FPS en dat de HD5870 het dus ook beter doet.
Dit is op dit moment mijn samenstelling
http://tinyurl.com/systeemA
Zou het zo doen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred Zwart€ 46,-€ 46,-
1BenQ T2210HD€ 123,37€ 123,37
1Club3D HD5770 1GB GDDR5 PCI-E v2€ 128,95€ 128,95
ImporterenTotaal€ 753,43

CrossFire kan dan, maar zou eerder gaan voor een hele nieuwe kaart als dat nodig is.

[ Voor 0% gewijzigd door zeef op 12-10-2011 22:55 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kasj schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:21:
Zou een gaming systeem in een (m)itx behuizing haalbaar zijn of is dat een grote No-No?
Moet wel een grote ITX behuizing zijn dan. :p

Maar dit wat?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
-The_Mask- schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:44:
[...]

Moet wel een grote ITX behuizing zijn dan. :p

Maar dit wat?
Op zich een mooi kastje, maar nog best fors? Kun je met onderstaande iets? Of zijn die niet diep genoeg voor een fatsoenlijke videokaart?

http://tweakers.net/pricewatch/compare/418/252631;237426 of deze
pricewatch: Nexus Psile 10B

[ Voor 11% gewijzigd door Kasj op 06-02-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Daar zitten al voedingen in, liever één kast waar een gewone ATX voeding in past. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kasj schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:21:
[...]
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2010

Maar mATX is makkelijker. Dan kunnen er modernere en snellere componenten in.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 16:35:
[...]

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2010

Maar mATX is makkelijker. Dan kunnen er modernere en snellere componenten in.
Wat kan er op een matx wat op een atx niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
[b][message=33421880,noline]
[...]

Volgens mij bedoel je iets anders, want op ATX kan alles wat ook op mATX kan.

Overigens zit je bij de Psile met een voeding probleem, past alleen een PicoPSU in volgens mij.

[ Voor 27% gewijzigd door zeef op 12-10-2011 22:56 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 16:43:
[...]

Je bedoeld, wat kan op mATX wat op ITX niet kan. Nou, socket 1156. ITX 1156 zijn er nog niet. AM3 en 1366.

[ Voor 10% gewijzigd door zeef op 12-10-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu fatsoenlijk verkrijgbaar bij een hele aantal shops. 1366 nog steeds niet.

#ProductPrijsSubtotaal
1DFI MI P55-T36€ 123,20€ 123,20
1Intel Core i5 750€ 160,-€ 160,-
1Nexus LOW-7000€ 32,-€ 32,-
1Samsung SN-S083C€ 28,38€ 28,38
1Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 139,90€ 139,90
1Silverstone SG05€ 81,42€ 81,42
ImporterenTotaal€ 723,80

Mini-itx game systeem.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
@Kasj
Waarom heb je nu zoveel interesse in een ITX systeem? Je betaalt daar voor de ruimte die het niet inneemt, en dat kost je een rib uit je lijf.
Ik zou voor een mATX of zelfs een gewone ATX kast gaan, die volstoppen met casefans zodat alles op een laag pitje kan lopen, en je hem dus bijna niet hoort. En die kast dan ook ergens neerzetten waar hij niet te zien is.

Scheelt je nog geld ook, en dan weet je zeker dat alles past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 16:59:
[...]

En nu fatsoenlijk verkrijgbaar bij een hele aantal shops. 1366 nog steeds niet.

#ProductPrijsSubtotaal
1DFI MI P55-T36€ 123,20€ 123,20
1Nexus LOW-7000€ 32,-€ 32,-
1Samsung SN-S083C€ 28,38€ 28,38
1Silverstone SG05€ 81,42€ 81,42
ImporterenTotaal€ 723,80

Mini-itx game systeem.
Geweldig, dit komt al enorm goed in de richting. Bedankt ook voor de link naar het artikel op de frontpage.
HotFix schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 17:28:
@Kasj
Waarom heb je nu zoveel interesse in een ITX systeem? Je betaalt daar voor de ruimte die het niet inneemt, en dat kost je een rib uit je lijf.
Ik zou voor een mATX of zelfs een gewone ATX kast gaan, die volstoppen met casefans zodat alles op een laag pitje kan lopen, en je hem dus bijna niet hoort. En die kast dan ook ergens neerzetten waar hij niet te zien is.

Scheelt je nog geld ook, en dan weet je zeker dat alles past.
Ik begrijp je reactie volkomen en ik ben er ook nog niet uit of mITX voor mij de weg te gaan is, maar in mijn woonkamer staat geen bureau. Er past ook geen bureau. Nu heb ik een laptop die gewoon op de eettafel past, maar de hardware is verouderd. Als ik nu een hele kleine case weet te vinden met een mooi elegante monitor en niet al te veel kabels (beetje iMac-like) dan kan ik het nog wel ergens met goed fatsoen neerzetten. Of anders wordt het toch weer een laptop vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

HotFix schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 17:28:
En die kast dan ook ergens neerzetten waar hij niet te zien is.
Pas wel op dat je hem ergens neerzet waar de fans nog wel lucht kunnen aansluiten, ik zie soms pc's die in een kast staan (met dichte deur) en dat kan niet goed zijn voor je temperaturen. Vooral niet met een wat dikkere videokaart erin en een phenom II x4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Ik denk dat dit hem gaat worden, nog belangrijke aanpassingen?

http://azerty.nl/winkelma...8516]=1&product[230735]=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet ff het link knopje gebruiken(dat is dat het ketting symbooltje). :)

zo, kwaliteits voeding, goedkoper moederbord. Ik zou niet voor CF gaan. Je kan beter over een jaar van een nieuwe generatie kopen.link

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Ik denk nog steeds dat de X3 een betere keuze is. Relatief is hij misschien duurder, maar absoluut scheelt het 45 euro. Dat is bijna 1/3e van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Kasj schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 18:21:
[...]

ik ben er ook nog niet uit of mITX voor mij de weg te gaan is
Ik vind het zonde. Dan ga je allemaal afwijkende en dure onderdelen kopen die je overal vandaan bij elkaar moet sprokkelen en lever je in op prestaties en uitbreidbaarheid. Ik snap wel dat er ook mensen zijn die voor het mooie gaan maar als je zoveel geld wilt uitgeven, doe het dan aan iets fatsoenlijks en koop gewoon standaard onderdelen.

Oh, en een PC van 700 euro is wel even wat anders dan een PC van 1500 euro, dus wat wordt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Maar chim0, wat vind je van het door reinman voorgestelde mini-itx systeem. Op zich toch best prima en ook redelijk qua prijs. Volgens mij ook best prima uitbreidbaar? Hoe verhoudt zich dit dan tot een normaal Atx systeem?

Maar eigenlijk is het toch niet zo gek dat mensen steeds meer op zoek gaan na een krachtige small form factor pc. Dat past in de trend van netbooks, tablets en imacs. Nu hebben kleine systemen nog hun beperkingen, maar zeg nou zelf: iedereen heeft uiteindelijk toch het liefst een klein, dun elegant apparaat. Wie koopt er nog een bakbeest van een crt monitor? ;-)

Top trouwens dat er zo mee wordt gedacht!

[ Voor 48% gewijzigd door Kasj op 07-02-2010 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
HotFix schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 19:48:
Ik denk nog steeds dat de X3 een betere keuze is. Relatief is hij misschien duurder, maar absoluut scheelt het 45 euro. Dat is bijna 1/3e van de prijs.
Okee en wat is het prestatieverschil tijdens games? Voor uitpakken enzo vind ik een paar minuten langer niet erg (relatief natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

schreef op zondag 07 februari 2010 @ 09:38:
[...]

Okee en wat is het prestatieverschil tijdens games? Voor uitpakken enzo vind ik een paar minuten langer niet erg (relatief natuurlijk)
Nu nog niet veel, een phenom II x3 720 kan alle spellen wel vloeiend afspelen. Als je wat zware taken op de achtergrond wilt kunnen runnen tijdens een game kan je natuurlijk die extra core van een x4 prima gebruiken, en daarmee is een x4 ook iets toekomstbestendiger. Ook is de kloksnelheid van een 955 iets hoger t.o.v. de 720, al valt dat verschil weg als je wilt gaan overklokken, maar als je dat niet wilt dan is een 955 dus meer dan 33% sneller van alleen die extra core, netto ruim 50% sneller.

[ Voor 0% gewijzigd door zeef op 12-10-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Kasj schreef op zondag 07 februari 2010 @ 09:02:
Maar chim0, wat vind je van het door reinman voorgestelde mini-itx systeem.
Tja, dat is een kwestie van persoonlijke smaak. Ik heb altijd een gewone standaard PC gehad dus ik heb me nooit bezig gehouden met ITX etc. maar nogmaals, ik snap wel dat er mensen zijn die ook voor design en looks gaan en daar is niks mee. Ik heb gewoon een bureau en m'n PC staat eronder dus ik let daar niet op maar als ie op de tafel moet midden in de woonkamer, ga je natuurlijk geen grote kast neerzetten. Dus ja, als je het mij persoonlijk vraagt zeg ik nee maar nogmaals, het wordt jouw systeem. En CRT is idd uit maar die adviseerde ik ook niet. Als je toch die kant op wil gaan, zou ik hooguit een liggende desktop kast overwegen maar wel met normale factoren waar een mATX bord in kan en een normale voeding, zoiets bijvoorbeeld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P7P55-M€ 88,-€ 88,-
1be quiet! Straight Power E7 580W€ 87,30€ 87,30
1Intel Core i7 860€ 224,91€ 224,91
1Lian Li PC-C37B€ 104,80€ 104,80
1Sapphire Vapor-X HD5870 1GB GDDR5 PCI-E€ 355,81€ 355,81
1Scythe Big Shuriken€ 25,19€ 25,19
ImporterenTotaal€ 1.251,53

Ik zal zeer waarschijnlijk worden afgebrand nu omdat het veel te duur is maar goed iedereen mag een mening hebben en ik vind dit wel mooi: mooie desktop kast waar toch gewoon standaard onderdelen in passen. Het kan natuurlijk goedkoper door in te leveren op voeding, processor, SSD, videokaart. Maar goed, de prestaties van dit zijn om je vingers bij af te likken en hij is ook wel stil denk ik.

Zoiets kan ook, met een snelle dual core processor en moederbord met USB 3.0.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P7H55D-M EVO€ 116,75€ 116,75
1be quiet! Straight Power E7 580W€ 87,30€ 87,30
1Intel Core i5 660€ 159,95€ 159,95
1Lian Li PC-C37B€ 104,80€ 104,80
1Sapphire Vapor-X HD5870 1GB GDDR5 PCI-E€ 355,81€ 355,81
ImporterenTotaal€ 1.215,32

Goedkoopste shop is Azerty alleen de Intel 80GB SSD staat niet in de pricewatch maar anders moet je maar direct bij hen alles in het winkelmandje stoppen, quad core systeem zit rond de 1300, dual core 5 tientjes minder ofzo.

Mening van iemand met persoonlijke ervaring met deze behuizing:
[quote]Mooie en chique kast van geborsteld aluminium. Montage is bijzonder goed te doen door de uitneembare delen waar de drives in gaan en op simpele wijze kunnen worden bevestigd. Geluidsarm en bijzonder koel. Mijn processor komt niet boven de 30 graden uit met een Big Shuriken koeler. [/quote]
Zelfde behuizing en zelfde koeler dus.
8)

Helaas, over het hoofd gezien dat in deze behuizing uitsluitend low-profile videokaarten passen. :X

Het hele sprookje gaat dus niet door, helaas! :+

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 08-02-2010 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Hyper TX3€ 14,51€ 14,51
1Gigabyte GA-P55M-UD2€ 89,10€ 89,10
1Intel Postville X25-V SSDSA2M040G2XX 40GB€ 99,-€ 99,-
1Sony Optiarc DDU1681S-0B€ 12,05€ 12,05
ImporterenTotaal€ 640,64

:'( laat maar zitten. ik ga voor de 750 + CF 8)

[ Voor 15% gewijzigd door edklavertje op 08-02-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
chim0 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 12:24:
[...]

Epic fail, over het hoofd gezien dat in deze behuizing uitsluitend low-profile videokaarten passen. :X

Het hele sprookje gaat dus niet door, helaas! :+
Toch super bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander jejo
  • Laatst online: 25-07-2021
Hallo, ik wil nu echt een nieuw systeem gaan bestellen. Ik heb het onderstaande bij elkaar gezocht, en wil eigelijk weten of ik nog ergens iets beters/goedkopers kan nemen. Verder heb ik hier heel weinig verstand van, dus ik heb wat hulp nodig.

Ik ga het vooral voor gamen gebruiken en mijn budget is +/- €1000.

Ik wil per se een intel erin, dus geen AMD. :+

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 750€ 161,-€ 161,-
1Club3D HD 5850 1GB€ 243,66€ 243,66
1Antec Three Hundred Zwart€ 47,01€ 47,01
1Cooler Master Hyper TX3€ 15,95€ 15,95
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 82,46€ 82,46
ImporterenTotaal€ 815,28

- Ik wil graag weten of dit allemaal past.
- Welke voeding ik het beste erbij kan doen
- Welk scherm ( 21 inch ofzo 200/250 euro ) ik het beste kan kiezen
- Of ik ergens betere producten ( prijs/kwaliteit ) kan kiezen
- En of ik misschien nog wat vergeten ben

Denk dat ik wel op iets meer dan 1000 uit kom, maar dat is geen groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
sander jejo schreef op zondag 07 februari 2010 @ 17:46:
Ik wil per se een intel erin, dus geen AMD. :+
Wat is de reden daarvoor?
Want als het goedkoper moet zonder echt in te leveren op game prestaties is dat eigenlijk de enige mogelijkheid. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander jejo
  • Laatst online: 25-07-2021
Ja ik weet dat het goedkoper is, maar ik wil gewoon een intel omdat ik daar een beter gevoel over heb.

Maar zou je toch voor de zekerheid het AMD alternatief kunnen laten zien? prijs verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Zelfde setup maar zowel de CPU als het moederbord zo'n 30,- goedkoper dus minstens 60,- goedkoper in totaal.

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 07-02-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Heeft iemand anders last van het feit dat de geìmporteerde lijst niet overeen komt met sander jejo´s lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

op basis van de BBG van januari heb ik de onderstaande setup samengesteld. Ik zal hem voornamelijk gebruiken om veel op te gamen, en ik ben niet van plan om te overclocken aangezien ik daar nog niet veel vanaf weet. Het wordt de eerste pc die ik zelf bouw, vandaar dat ik nog even wil nagaan of ik niets over het hoofd heb gezien.

#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP)€ 243,66€ 243,66
1Corsair VX550W€ 64,96€ 64,96
1GeIL GV34GB1333C7DC€ 92,99€ 92,99
1Gigabyte GA-P55A-UD3€ 114,45€ 114,45
1Lancool Dragon Lord PC-K62 Zwart€ 89,-€ 89,-
1Noctua NH-U12P SE1366€ 55,-€ 55,-
1Samsung Syncmaster 2433BW€ 216,-€ 216,-
ImporterenTotaal€ 1.170,87

Ik heb voor de Noctua gekozen ipv de Mugen vanwege deze review, waarbij het installeren niet al te makkelijk ging, de handleiding karig was (een minpunt voor een beginner als ik) en er zeer weinig speling zat tussen de fan, het geheugen, en de zijkant van de case. De Noctua is even hoog, maar minder diep en breed. Hij lijkt makkelijker te installeren, heeft goede thermal compound, haalt goede reviewscores, maar is ook wat duurder.

Ik heb voor de Corsair gekozen ipv de Cooler Master Real Power M520 vanwege de korte kabels, in de Lancool behuizing lijkt me dat misschien een probleem aangezien de kabels aan de achterkant weggewerkt kunnen worden.

Sluit alles verder op elkaar aan en is deze PSU voldoende voor deze setup? Bij voorbaat dank.

Edit: n.a.v. het commentaar van Joene en Bwerg en na wat leeswerk heb ik besloten voor de 860, het is een betere keus voor mijn doeleinden, en nog goedkoper ook! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ja, de PSU is voldoende (mits je geen CF wilt draaien). Ja, het sluit op elkaar aan.

Maar waarom s1366? Aangezien je niet gaat OC'en en geen crossfire lijkt te gaan draaien is s1156 een betere keuze lijkt me, de i7 860 is een stukje sneller dan de 920 voor dezelfde prijs (zelfs lager als je het moederbord meerekent) en de i5 750 zou ook nog prima kunnen aangezien je voor games toch weinig hebt aan de hyperthreading van een i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had voor de 920 gekozen omdat hij hoog genoteerd stond bij een aantal benchmarks. Ik ben de 860 eigenlijk nog niet tegengekomen, vandaar dat ik die over het hoofd heb gezien. Ik sta open voor een 1156 socket, dus zal ik me wat meer in de 860 verdiepen, bedankt! Ik dacht eerst ook aan de i5, maar m'n budget is sindsdien iets verhoogd dus ging ik voor de i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 19:35
Socket 1156 scheelt je ook nog eens in geheugen. Aangezien je waarschijnlijk aan 4 gb in dual channel wel genoeg hebt. Hoef je geen duurder triplechannel te kopen.

Betreft de mugen2; elke logisch nadenkende persoon kan met het grootste gemak die koeler installeren. Het 'nadeel' dat je het moederbord los moet halen gaat voor jouw ook niet op aangezien je de pc helemaal nieuw bouwt. Gewoon moederbord met CPU geheugen en koeler in de kast schroeven :)!

Edit: je kan dan ook eventueel de xeon 3440(?) overwegen. Is 266 MHz oid lager geklokt, wat je amper merkt en verder is hi gewoon identiek aan de 860. The Mask hier draait er ook mee dus die zal je hier nog wel wat over kunnen vertellen!

[ Voor 20% gewijzigd door Henkie op 07-02-2010 22:14 ]

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spenser
  • Laatst online: 14-09 23:27
Ik heb dit topic nu al een tijdje gevolgd, en ik denk dat ik nu wel een degelijk systeem bij elkaar heb gezocht.
Nu zou ik graag aan jullie willen vragen wat dit systeem beter/goedkoper maakt.

Mijn budget is 1950 euro, maar als het goedkoper kan is dat altijd meegenomen.

Ik wil met mijn pc vooral gaan gamen, maar ik wil wel een processor die even mee kan.

Ook wil ik gaan beginnen met overclocken van de processor, de 750 schijnt daar goed voor te zijn.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P7P55D-E Pro€ 161,90€ 161,90
1Corsair Hydro Series H50€ 61,94€ 61,94
1Corsair Obsidian 800D€ 215,72€ 215,72
2Gigabyte GV-R585D5-1GD-B€ 238,-€ 476,-
1Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI€ 82,99€ 82,99
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 239,-€ 239,-
ImporterenTotaal€ 1.864,10

Ik wil er nog er nog graag drie blauwe led 120 mm fan's, voor in de kast.
En nog een extra fan voor de push-pull configuratie voor de h50
en nog een fancontroller.

Ik zou heel erg geholpen zijn als jullie hier even naar kijken, en wat verbeterpunten aandragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het kan wel goedkoper, maar de vraag is of je dat wel wil. ;)
Goedkoper mobo, zonder USB3.0 en S-ATA III kan.
Goedkopere kast kan, want een behuizing van meer dan 200 euro is wel erg veel natuurlijk.
Je kan nog één HD5850 weg laten, met jouw beeldscherm kan één het gemakkelijk aan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:06
@ Spenser, Als je toch geld wilt uitgeven zou ik gaan voor de 160GB SSD van Intel. Wat Mask al zegt. ik neem aan dat je de kast en CPU koler ook neemt voor de looks? Het kan goedkoper als je zou willen, maar ik besef dat dit heel persoonlijk is. Daarbij heeft deze kast een window en dan ziet een H50 er mooier uit dan een Scythe Mugen.

In hoeverre wil je serieus gaan overklokken? Wil je gaan benchmarken of is het "just for fun"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 18:46
Ook ik ben van plan binnenkort een nieuw systeem te bestellen ter vervanging van mijn inmiddels behoorlijk verouderde AMD Athlon 64 3200+ systeem.

Mijn budget is rondom de 600 euro voor de pc zelf. Toetsenbord en muis heb ik al.
Ook een Windows 7 licentie heb ik al dus dat is niet meer nodig.

Verder heb ik inmiddels een nieuwe monitor aangeschaft, te weten een Samsung P2450H. Dit is een 24inch scherm met een resolutie van 1920x1080 met dvi, hdmi en vga aansluiting.

Wat ik doe met mijn pc varieert nogal, ben geen hardcore pc-gamer (speel meestal op xbox360), maar de pc moet in staat zijn fatsoenlijk World of Warcraft te draaien en ook de aangekondigde blizzard games starcraft II en Diablo III, verder speel ik af en toe een RTS op pc.
Deze games hoeven niet per se met alles op 'very high' maar gewoon een beetje soepeltjes op een resolutie van 1920x1080 is natuurlijk wel prettig.

Verder maak ik veelvuldig gebruik van VMWare Workstation, ik ben ict'er en bouw dus nogal eens testomgevingen in VMWare (wellicht dat hiervoor in de toekomst een upgrade naar 8 GB RAM interessant is, maar dat hoeft nu nog niet), om deze reden heb ik toch in eerste instantie gekozen voor een Intel Core I5 processor.
Ik heb hiervoor nog een 2e 500GB harddisk liggen welke erbij in komt voor mijn VM's (werkt prettiger op een aparte disk)

Overig gebruik is natuurlijk gewoon internet, office, beetje lichte fotobewerking etc.

Ik doe niet aan overclocken enzo, dus dat is voor mij niet interessant. Wat wel interessant voor me is, is dat de pc stil moet zijn.
Ik begrijp dat de stock intel coolers lekker stil zijn?

Met bovenstaand in het achterhoofd zit ik zo ongeveer te denken aan de volgende configuratie:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Sonata III 500 Zwart€ 97,95€ 97,95
ImporterenTotaal€ 625,87

Iemand nog tips/verbeteringen/besparingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Betere behuizing en voeding. Beter moederbord. De shuriken heb ik erbij gedaan als vervanger van de standaard Intel koeler, als een stille PC belangrijk is. Hetzelfde geldt voor de 5770 vidiokaart wat een Vapor X is en ook weer wat stiller is. Ik kom iets boven budget uit met deze aanpassingen. :9

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 34,99€ 34,99
1Cooler Master Elite 334 Zwart€ 28,13€ 28,13
1MSI P55M-GD45€ 89,99€ 89,99
ImporterenTotaal€ 628,07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De stock Intel koeler is zeker niet de stilste die van AMD doet het al een stuk beter, maar het koelblok van die dingen zijn gewoon klein waardoor de fan snel moet draaien om alle hitte weg te werken.

Daarom lijkt dit mij beter:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred Zwart€ 46,-€ 46,-
1Asus EAH5750 FORMULA/2DI/1GD5€ 112,95€ 112,95
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 34,99€ 34,99
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 22,19€ 22,19
ImporterenTotaal€ 614,95

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Je levert in op prestaties door een mindere videokaart te nemen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P7P55-M€ 88,-€ 88,-
1Cooler Master Silent Pro M500€ 63,61€ 63,61
ImporterenTotaal€ 618,23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
ik persoonlijk vind de 5750 op een 24" niet toekomst ready. Ik heb zelf een 5770 op een 24" (1920* 1200) en dat kan nog net en dan draai ik ook niet alles op high. Houd er rekening mee dat die CPU koeler erg groot is, maar overigens wel past in deze kast.

@Chimo; zonde van die dure voeding.

[ Voor 7% gewijzigd door rows op 08-02-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:37:
[...]

Je levert in op prestaties door een mindere videokaart te nemen.
Zijn eisen zijn niet zo hoog, dus een HD5750 moet meer dan voldoende zijn. De spellen die hij noemt leunen gemiddeld gezien ook meer op de CPU.
En het ging hem vooral op een stille PC, dus een andere CPU koeler is sowieso wel handig.

[ Voor 23% gewijzigd door -The_Mask- op 08-02-2010 17:40 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
@ Mask, zie reply van rows. Spellen leunen idd op processor maar dan nog, als het binnen het budget past waarom niet? Wat meer grafische kracht is nooit weggelegd. Of hij moet voor AMD gaan, op een quad core kan je prima zware programma's draaien.

@ rows, met hoeveel fps speel je dan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zijn budget was ongeveer 600 euro, alle PC's zitten daar dik overheen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
@ The Mask, op zich heb je helemaal gelijk dat hij de huidige games aankan met de 5750, maar je weet nooit precies wat ik je in toekomst allemaal wilt gaan spellen. Ik wist twee jaar geleden ook nog niet wat ik vandaag en de dag allemaal speel. Om die vrijheid te behouden is een beetje rekenkracht wel prettig en past ook helemaal bij zo'n mooie proc als de i5 750. dat is wat ik bedoelde. Het prijsverschil tussen een 5770 en 5750 is ook nog eens klein.

@ Chimo; Ik speel Crysis, CoD MW2 en Mass Effect en binnenkort de nieuwste Battlefield. In mijn geval moet ik gewoon een 5850 hebben, dus die gaat er ook komen :9 . FPS weet ik niet, het is ook gevoelsmatig of een spel soepel loopt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De prijs en de prestaties zijn alle twee maar heel klein tussen de HD5750 en HD5770, volgens mij zit de prijs/prestatie van beide kaarten ook op het zelfde niveau.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 23 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hier stond een TW